Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:09:
@lubbert kramer is geen god hé. Hij heeft een conflict met Athom en jullie voeden deze gedachte alleen maar.

Ik ben een tevreden homey gebruiker tot nu toe. Heb hem ruim 3 maanden in goed gebruik en ben hartstikke tevreden. Ik begrijp dat als je "early adaptor" bent, of steunder vanaf moment 1 het allemaal niet snel genoeg gaat. Wees blij dat je geen Tesla hebt besteld, de heren (en misschien dames) in Twente doen niet meer dan hun stinkende best. Vind het persoonlijk vervelend dat op de persoon hier wordt gespeeld. Het is Emile dit en Emile dat, deze gast kan werkelijk in sommige hun ogen niets goed doen. Doe mij dan 2 plezieren :
1. Verkoop jullie Homey en pak een alternatief
2. Verander dan het onderwerp van dit topic. Van " Homey - Alles in huis verbonden" Naar "Alles is beter dan Homey, in huis verbonden".

Als het een succes zou zijn stonden jullie met de neus vooraan. Kom op en steek de schouders eronder en laat het een succes zijn/worden.

/emomodeoff
Heb je bericht hieronder al gelezen maar voelt niet als een aanval hoor en heb gelukkig een dikke huid haha. Bedankt voor je bericht hieronder ook, altijd mijn doel geweest om te helpen met kennis die ik heb. Dat is ook de hoofdreden dat ik geen NDA wilde tekenen, informatie moet vrij gedeeld kunnen worden met gezond verstand). Laatste tijd al wat meer info gedeeld (en was idd meer negatief mede door meer vertrek @ Athom) maar info zal ik nu ook vaker kunnen delen zowel positief als negatief. Da

Maar paar berichten terug nog aangegeven waarom ik juist wil dat Homey een succes gaat worden en daar ook altijd mijn schouders ondergezet heb van ambassadeur zijn tot moderator tot het organiseren samen met Athom van de developers meetup maandelijks in Utrecht. Maar ik vind wel dat als Athom de kop lat hangen, antwoorden geeft waar niemand iets mee kan etc er best een negatieve note mag zijn als core problemen als z-wave/zigbee/433 wat juist het punt is waarom je Homey koopt niet goed werken en vervolgens afgedaan worden moet je maar niet meer dan 15 z-wave/zigbee hebben. Beetje in lijn dat Emile gisteren op Slack zei dat meer dan 13 apps ook een grootverbruiker was.

Maar zoals ik paar berichten terug ook zei Homey wint het nog boven HASS mede door een mooier design, betere WAF en omdat het gewoon een alles-in-een oplossing is als centrale hub. Wie op Slack heeft meegelezen weet ook dat ik een van de super Homey's heb wat betekend dat ik zeker Homey een succes wil zien worden. Laat Athom alleen zijn kop uit het zand halen en ontwikkelaars zoals hierboven laten helpen i.p.v. te weg te jagen, heimdall, xiaomi, neo, homeyda.sh zijn wel ontwikkelaars die veel voor Athom gedaan hebben en voor de community!

Aan @RobertMe (thanks trouwens) zijn bericht heb ik weinig toe te voegen plus wat hierboven ook al gezegd is om niet te herhalen, ik denk dat we best positief willen zijn allemaal maar een relatie komt altijd van twee kanten.

Note:
Er is wel overleg geweest na alles van vandaag en de reactie van de community op de antwoorden opTrello ga ik dan laten weten, gisteravond waren er al Athom medewerkers actief @ Slack aanwezig wat een goede start is Nu moeten ze deze lijn doorzetten, weer informatie delen en echt niet alles hoeft gedeeld bedoel ze willen gaan professionaliseren maar dan moeten ze als de officiele lijnen gevolgd worden bv via Github daar issues niet weken/maanden zonder reactie laten staan of daar antwoorden geven en die vervolgens tegenspreken in de beantwoording @ trello
HeroS schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:42:
[...]

Amen, nu gaan we het weer lekker over Homey en zijn functionaliteiten hebben.

Heeft er nog iemand een goede vakantie flow?

Ben zelf al wel wat in elkaar aan het klikken maar mis een goede manier om een random tijd te krijgen.
In combinatie met Heimdall doen?

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 05-05-2018 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Count_B schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb een flow gemaakt die het gordijn dicht en open doet als ik op de virtual device klik. Nu komt het voor dat ik de virtual device niet gebruik maar de afstandbediening van Somfy zelf. Daarom heb ik een 2e flow gemaakt dat als de gordijnen dicht of open gaan de virtual device ook op on of off gaan. Alleen werkt dit helaas niet als ik met de Somfy afstandbediening de gordijnen bedien. Doe ik wat fout?
Homey weet door de manier waarop het Somfy RTS protocol werkt niet dat jij de gordijnen wil bedienen zodra jij de afstandsbediening gebruikt.

De AB zendt namelijk enkel een signaal naar de Somfy motor. Deze zendt geen signaal terug, dus Homey kan dit niet weten. Op het moment dat jij Homey gebruikt om het signaal te verzenden werkt dit precies op dezelfde manier, enkel heeft Homey de werking van de AB overgenomen. Zolang je de AB op deze manier zal blijven gebruiken zal je altijd tegen dit probleem aan blijven lopen.

Een oplossing kan zijn om een Zigbee of Z-wave knop/AB aan te schaffen die jouw Somfy AB vervangt. Zo zal Homey altijd op de hoogte zijn van je actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Kun je Somfy afstandsbediening niet de virtuele schakelaar laten bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
sunnybird schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:12:
Kun je Somfy afstandsbediening niet de virtuele schakelaar laten bedienen?
Zover ik weet kan dit niet. Ik heb echter geen RTS/433mhz devices in huis, dus misschien dat iemand met RTS in huis dit nog kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Wellicht ten overvloede, de webversie van de flow editor blijft nog tot einde van het jaar beschikbaar, totdat de tablet versie van de nieuwe app uitkomt.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:
Wellicht ten overvloede, de webversie van de flow editor blijft nog tot einde van het jaar beschikbaar, totdat de tablet versie van de nieuwe app uitkomt.
Dit zegt dus indirect iets over wanneer we kunnen verwachten dat het 2.0 stuk klaar is..

Ach ja als ze in de tussentijd naar die problemen met de zwavel / zigbee dingen voor super users aanpakken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
SkorpionNL schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:28:
[...]
Homey weet door de manier waarop het Somfy RTS protocol werkt niet dat jij de gordijnen wil bedienen zodra jij de afstandsbediening gebruikt.

De AB zendt namelijk enkel een signaal naar de Somfy motor. Deze zendt geen signaal terug, dus Homey kan dit niet weten. Op het moment dat jij Homey gebruikt om het signaal te verzenden werkt dit precies op dezelfde manier, enkel heeft Homey de werking van de AB overgenomen. Zolang je de AB op deze manier zal blijven gebruiken zal je altijd tegen dit probleem aan blijven lopen.

Een oplossing kan zijn om een Zigbee of Z-wave knop/AB aan te schaffen die jouw Somfy AB vervangt. Zo zal Homey altijd op de hoogte zijn van je actie.
Thanks voor de info! Maar waar dient de trigger "The stage changed to: up" dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Webgnome schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Dit zegt dus indirect iets over wanneer we kunnen verwachten dat het 2.0 stuk klaar is..

Ach ja als ze in de tussentijd naar die problemen met de zwavel / zigbee dingen voor super users aanpakken.
Zo ver ik begrepen heb wordt alleen my.athom uitgeschakeld met 2.0. De lokale flow editor zou later (tegen einde van jaar) pas uitgefaseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurora schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33:
Dat is wel wat anders dan Emile in zijn beantwoording @ Trello gezegd heeft
Yes. The Homey Desktop App, and my.athom.com, will be unavailable for Homeys running version 2.0.0 or higher.

We completely understand that some users, especially the home-automation enthusiasts from the first hour, are used to a desktop interface. The truth is that mobile gives a much richer experience to everyone, and is actually easier to use for both average- and power users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
Count_B schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Thanks voor de info! Maar waar dient de trigger "The stage changed to: up" dan voor?
Hier kan je weer acties aan hangen. Zoals bijvoorbeeld een lamp schakelen.

Bijvoorbeeld : Als status Somfy changed to Up AND lamp == Aan => Doe lamp uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
lubbertkramer schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:08:
[...]

[...]
Ik quote Bram even uit een recent mailtje van een vriend van me:
Het klopt dat de web interface zal worden vervangen voor een mobiele interface. Later dit jaar zal er ook een tablet interface worden uitgebracht.

Je kunt de web interface voorlopig nog gewoon blijven gebruiken, deze zal pas later dit jaar uit gefaseerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
lubbertkramer schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:08:
[...]
[...]
Dat hoeft niet, als je de update naar 2.0 optioneel ziet tot eind van het jaar en dat die daarna gepusht wordt niet. Dan heb je - naar eigen keuze - de flow editor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik ben er nu een beetje verder mee aan het stoeien. Ik vind het nog niet zo gebruikersvriendelijk werken allemaal. Alles is single click maar ineens zijn de flows uit het lijstje dubbelklik, en zo tal van dat soort UX-dingen. Wel vind ik het fijn dat ik nu een Zigbee / Z-wave ontvanger/zender heb, die ik voorheen nog helemaal niet in m'n huis had. Ik moet nog een beetje aftasten welke zaken ik Domoticz of Home-Assistant moet laten doen en welk gat Homey mooi kan opvullen.

De infrarood is wel erg handig, ik had voorheen nog dat mijn versterker handmatig nog aan moest worden gezet, omdat deze in een standby mode staat als hij stroom krijgt.

Ik probeerde met de Spotify Connect app een bepaald specifiek nummer te kiezen. Ik krijg vanuit de flow editor dan inderdaad mooi een spotify-rijtje met nummers, maar als ik de flow afspeel krijg ik een error of hoor ik niks.

Zaken die me opvielen of waar ik tegenaanliep:
- Ik heb veel kringloop/rommelmarkt noname 433 Mhz spul, soms alleen de stekkerblokken, soms alleen de afstandsbedieningen. De focus van Homey ligt heel erg op specifieke (commerciële) productkoppelingen terwijl ik liever een algemene 433 Mhz instelling had, met eventueel subopties voor het merk. Nu moet ik op de gok allerlei 433 Mhz apparaten proberen, waarbij je niet lekker terug kan naar het begin, maar elke keer weer opnieuw op die + moet drukken voor nieuw apparaat. Ook zijn die gestyleerde plaatjes van de producten erg mooi, maar verdomd lastig voor het vinden van het kloppende apparaat.

- Als ik wel een afstandsbediening of juist een stekkerblok koppel als 433 Mhz apparaat is er geen eenvoudige manier om het apparaat vanuit de interface te schakelen. Bij sommige apparaten krijg je als je over het apparaat gaat met de muis een instellingslogo'tje en kun je vanaf daar het apparaat schakelen, maar niet bij alle apparaten zie ik dat en het werkt m.i. een beetje omslachtig.
Ik ben vanuit Domoticz gewend dat je de apparaten in je systeem makkelijk kan schakelen, en had dat hier ook wel enigszins verwacht.

Ik heb ook 3 Tradfri lampen met dat kleine ronde dimmertje, maar heb verder niet de IKEA Gateway voor het geheel, maar ik las dat Homey rechtstreeks met de lampen kan interfacen. Het zou mooi zijn als ik ook nog de dimmer kan gebruiken en ze ook via Homey kan bedienen. Maar weer eens verder mee aanrommelen :-).

Ik heb trouwens in flows met spraakberichten van Homey aldoor dat hij deze random soms uitspreekt, soms helemaal niet, alsof hij dan vastloopt op de verwerking van het spraakbericht, want de led blijft dan ook continu aan, en soms komt er dan na een X minuten ineens een spree aan woorden uit het ding voor al die keren dat hij tijdens de flow het bericht blijkbaar niet kon uitspreken. Klinkt dit bekend?

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 05-05-2018 21:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
De 433 blijft slecht werken, weet niet wat er in de afgelopen week gewijzigd is, maar ik kan nu zelf elke avond en ochtend de verlichting handmatig aan/uitzetten. Via Homey werkt het niet meer, ook niet door het commando handmatig te geven. Heb Homey al een herstart gegeven, maar zonder gewenst resultaat. Net in developer.athom.com onder Signals op Restart Microcontroller geklikt bij de 433, maar daarvan krijg ik na een tijdje de melding "Network request failed". Iemand nog een goed idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:30:
[...]

Ik quote Bram even uit een recent mailtje van een vriend van me:

[...]
Ik vat hem op dat ze later dit jaar de web interface uitfaseren maar niet zo zeer samen met de tablet interface. Emile heeft vooralsnog in alle kanalen/blogs altijd laten weten dat vanaf 2.0 de web interface niet meer zal werken, in de laatste blog die dieper op 2.0 ingaat geven ze ook aan dat er een andere omgeving klaarstaat voor vanaf 2.0 maar laten we hopen dat web interface gelijk staat aan tablet interface beschikbaar (of in ieder geval schaling dat je de android app op je desktop goed kan draaien :) )Al is er op dit moment een kleine beweging die wil gaan kijken naar het bouwen van een eigen flow editor op de beschikbare API.
We have also upgraded Athom Cloud. All Homeys are currently connected to my.athom.com, but with the removal of this service as of Homey v2.0.0 we have created an upgraded version, called Athom Connect. This service literally connects all services we have to Homey, is more robust, and makes it easier to add extra features in the near future (like Share a Flow).
Tweaqer schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:54:
[...]

Dat hoeft niet, als je de update naar 2.0 optioneel ziet tot eind van het jaar en dat die daarna gepusht wordt niet. Dan heb je - naar eigen keuze - de flow editor beschikbaar.
eens zolang je niet update heb je de web interface beschikbaar inderdaad, was ook de workaround die Emile beschreef in de blog over 2.0 bijna een jaar terug
Athom is still a small company with no more than twelve people, so it is essential that we focus. That’s why we have decided to remove the entire desktop interface as of Homey v2.0, so we can invest all our energy in the smartphone app. I can imagine there are users who don’t like our new direction, as with any change. It is always possible to disable Homey’s automatic updates, but trust us, updating is gonna be worth it.

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 06-05-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Laatst online: 01-09 16:34
lubbertkramer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Hass + Node-red werkt prima of eventueel HASS in combinatie met de Homey HASS app voor je logica (zolang de logica in een web ui zit :9 ) maar zo kun je wel snel beiden naast elkaar draaien. Hier nu sommige zaken op HASS draaien maar in combinatie met Homey

[video]
@lubbertkramer Je hebt het over een "Homey HASS app", Waar kan ik die vinden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
@Nelus82, ik quote voor het gemak lubbertkramer even:
lubbertkramer schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:43:
[...]

Ja op dit moment alleen nog maar lampen maar vrij te installeren door iedereen, is hierboven al eens gedeeld maar zie hier -> https://github.com/swttt/community.rebels.hassio (op dit moment werken dus alleen nog lampen) Wel even installeren via de CLI (verwacht niet dat ie in de Homey store mag komen)

Heb zelf de app al gebruikt i.c.m. LIFX issue en Homey om aan te tonen waar het probleem ligt -> https://github.com/athomb...59#issuecomment-381207613

Edit:
Let op, in de app.js even de instellingen naar jouw configuratie aanpassen, er is nog geen instellingenmenu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Laatst online: 01-09 16:34
Corvo schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:05:
@Nelus82, ik quote voor het gemak lubbertkramer even:

[...]
Bedankt die had ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie het interview met Stefan (commercieel directeur) van Athom gezien bij Hardware info, generieke informatie en gebruikersvragen komen aan bod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
lubbertkramer schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:40:
Hebben jullie het interview met Stefan (commercieel directeur) van Athom gezien bij Hardware info, generieke informatie en gebruikersvragen komen aan bod

[video]
Was je tevreden met het antwoord op je vraag? Zelf vond ik het stuk waarin hij zegt; [red.] "wie installeert er nou 15+ verschillende apparaten" een beetje simpel. Een NS app of een buienradar app zijn ook al apps die optellen en geen apparaten. En sowieso: als je aanprijst dat je kracht is dat je alles in huis verbindt "in tegenstelling tot een hc2 die alleen zwave doet" dan is het gek dat je dat opvolgt door te zeggen dat je niet teveel verschillende dingen moet installeren.. Maar verder wel leuk filmpje hoor. Ook fijn om meer inzicht te krijgen in de doelgroep: mainstream. De tech 'nerd' following die de kickstarter heeft gesteund moet domoticz gaan gebruiken en tante miep de Homey lijkt het beeld. Ben benieuwd naar die efficiëntie slag die ze beloven. Ik herken mij alleen niet helemaal in "in november en december hebben we aan stabiliteit gewerkt en nu zijn er alleen nog wat kleine dingetjes voor een enkeling". Ik heb wel trouwens respect voor hoe enthousiast Stefan altijd is en goed om te horen dat ze winstgevend zijn. Ben ook erg benieuwd naar die camera app en wanneer uitkomt. Klinkt goed.
Tip voor Stefan: wel even volgende keer voor tv je overhemd strijken (ja, ook de mouwen) :+

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaqer op 08-05-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 10:09
lubbertkramer schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:40:

[video]
Leuk die allereerste ingestuurde vraag: "Hoe gebruik je (Stefan) de Homey in je eigen huis?" Zou Stefan stiekem ook een instabiele Homey hebben die af en toe uit zichzelf roept: "Het spijt me, ik begrijp niet wat je bedoeld." Of dat hij gewoonweg geen verbinding kan maken met Z-wave, zigbee of 433 producten?
Ach, bij Stefan zal het wel werken, want ze zijn "zeker een software producent, 100%."

Oh en dat Homey een open platform heeft net als Android? Lol... Errr... Nope.

Ben meer onder de indruk van hun hardware en UI dan van hun software :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoCake schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:42:
[...]

Leuk die allereerste ingestuurde vraag: "Hoe gebruik je (Stefan) de Homey in je eigen huis?" Zou Stefan stiekem ook een instabiele Homey hebben die af en toe uit zichzelf roept: "Het spijt me, ik begrijp niet wat je bedoeld." Of dat hij gewoonweg geen verbinding kan maken met Z-wave, zigbee of 433 producten?
Ach, bij Stefan zal het wel werken, want ze zijn "zeker een software producent, 100%."

Oh en dat Homey een open platform heeft net als Android? Lol... Errr... Nope.

Ben meer onder de indruk van hun hardware en UI dan van hun software :/
Je doet nu net of dat de homey bij iedereen. Niet goed werkt. Ja ik heb ook zo mijn issues maar op zich doet ie wat t moet doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:23:
[...]

Woop mooie case, denk dat ik die eens ga bestellen _/-\o_
Wilde eerst voor deze gaan;
https://www.acmesystems.it/CM3-PANEL

Maar heb (nog) geen ervaring met de CM3

Misschien dat ik alsnog wel voor beide ga. Het panel voor beneden in de woonkamer aan de muur. De Orbicase boven in de slaapkamer. Maar moet nog even uitzoeken of er iets van een master-slave achtige manier van werken is....

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Aan het tweaken geweest om Homey stabieler te krijgen met een groot z-wave netwerk. Wat zo ver heeft geholpen:

Minder insights loggen (uitzetten waar mogelijk)
Z-wave nodes minder vaak laten rapporteren (als er geen flows van afhankelijk zijn, kwh verbruiksteller van een lamp maximaal eenmaal per uur of iedere 1kwh rapporteren bijvoorbeeld)
Laatste 433 sensor vervangen door een z-wave sensor (app minder en 433 radio kan uit)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik heb een Nuki doorlock binnen gekregen maar ik krijg het niet voor elkaar om deze juist te kalibreren. De deur gaat op slot door de hendel naar boven te halen, je kunt deze dus niet op slot draaien. Maar als ik nu de kalibratie start dan lukt het wel maar als ik bv de deur met de nuki wil openen dan draait deze niet genoeg naar rechts en opent dus mijn deur niet. Is er ergens een instelling zodat ik zelf kan bepalen hoe ver de nuki naar rechts draai voordat het slot open is?

Ik weet dat dit voor de rest niks met homey te maken heeft maar omdat er nogal wat tweakers zijn met een nuki vraag ik het maar even hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Count_B op 08-05-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tassadar32 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:23:
Aan het tweaken geweest om Homey stabieler te krijgen met een groot z-wave netwerk. Wat zo ver heeft geholpen:

Minder insights loggen (uitzetten waar mogelijk)
Z-wave nodes minder vaak laten rapporteren (als er geen flows van afhankelijk zijn, kwh verbruiksteller van een lamp maximaal eenmaal per uur of iedere 1kwh rapporteren bijvoorbeeld)
Laatste 433 sensor vervangen door een z-wave sensor (app minder en 433 radio kan uit)
Hopen dat dat zo blijft, hier alleen 433 rond kerst in gebruik i.v.m. buitenverlichting maar z-wave/zigbee blijft instabiel. Ben wel benieuwd hoeveel z-wave je dan op je Homey hebt zitten
Count_B schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:04:
Ik heb een Nuki doorlock binnen gekregen maar ik krijg het niet voor elkaar om deze juist te kalibreren. De deur gaat op slot door de hendel naar boven te halen, je kunt deze dus niet op slot draaien. Maar als ik nu de kalibratie start dan lukt het wel maar als ik bv de deur met de nuki wil openen dan draait deze niet genoeg naar rechts en opent dus mijn deur niet. Is er ergens een instelling zodat ik zelf kan bepalen hoe ver de nuki naar rechts draai voordat het slot open is?

Ik weet dat dit voor de rest niks met homey te maken heeft maar omdat er nogal wat tweakers zijn met een nuki vraag ik het maar even hier.
Heb hier zelf ook Nuki maar gok dat hij de kalibratie niet voldoende kan uitvoeren door je manier van sluiten. Volgens mij als je de wizard doorloopt op de Nuki website zul je ook een "not compatible" krijgen op het moment dat je extra sloten/manieren op je deur hebt om te ontgrendelen/sluiten.
Tweaqer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:07:
[...]

Was je tevreden met het antwoord op je vraag? Zelf vond ik het stuk waarin hij zegt; [red.] "wie installeert er nou 15+ verschillende apparaten" een beetje simpel. Een NS app of een buienradar app zijn ook al apps die optellen en geen apparaten. En sowieso: als je aanprijst dat je kracht is dat je alles in huis verbindt "in tegenstelling tot een hc2 die alleen zwave doet" dan is het gek dat je dat opvolgt door te zeggen dat je niet teveel verschillende dingen moet installeren.. Maar verder wel leuk filmpje hoor. Ook fijn om meer inzicht te krijgen in de doelgroep: mainstream. De tech 'nerd' following die de kickstarter heeft gesteund moet domoticz gaan gebruiken en tante miep de Homey lijkt het beeld. Ben benieuwd naar die efficiëntie slag die ze beloven. Ik herken mij alleen niet helemaal in "in november en december hebben we aan stabiliteit gewerkt en nu zijn er alleen nog wat kleine dingetjes voor een enkeling". Ik heb wel trouwens respect voor hoe enthousiast Stefan altijd is en goed om te horen dat ze winstgevend zijn. Ben ook erg benieuwd naar die camera app en wanneer uitkomt. Klinkt goed.
Tip voor Stefan: wel even volgende keer voor tv je overhemd strijken (ja, ook de mouwen) :+
Hij ging nogal snel over mijn vraag heen, de feature freeze is er inderdaad geweest maar die heeft geen stabiliteit gebracht. De issues die met z-wave/zigbee bekend zijn staan al open vanaf oktober 2017 (vlak na de implementatie van zigbee) of langer (voor z-wave). Maar wat wel meer duidelijk is geworden dat Athom zich niet richt op de tweaker maar meer op de huis-tuin-keuken gebruiker met 10 apps. Ook bleef hij teveel herhalen dat alleen "grote" netwerken problemen hebben terwijl Athom een netwerk met 15 apparaten al groot vind |:( Beetje jammer ook dat hij zei op de vraag waarom vanaf 15 apparaten problemen zijn (groot netwerk) dat dat niet zo is terwijl Athom dat zwart op wit hier neergezet heeft. Ik heb hem op Slack daarom wel een compliment gegeven maar wel met een kanttekening.
Well i'm always saying what i think so @stefan i think you did a good job at the interview with Hardware.info, much better answers than are posted at Trello! Not sure about the "only large networks have problems" / "most users have 10 apps and thats enough" because it's more then only apps for devices it's also apps for services / things that are not in the core (yet) like countdown/better logic but for the rest i will say great job so in the open :muscle: Think it should be nice if you do this with Tweakers :slightly_smiling_face:
Edit:
Wat betreft de camera app, ik heb net gevraagd (forum/slack) omdat ze alweer 5 maanden stil zijn over Nest cam support terwijl dit oktober 2017 al bijna klaar was volgens Bram.

[ Voor 72% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@lubbertkramer 29 Z-wave devices momenteel. Hiernaast nog een paar devices voor laadpaal, zonnepanelen en ubiquiti spul.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
lubbertkramer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Hopen dat dat zo blijft, hier alleen 433 rond kerst in gebruik i.v.m. buitenverlichting maar z-wave/zigbee blijft instabiel. Ben wel benieuwd hoeveel z-wave je dan op je Homey hebt zitten

[...]

Heb hier zelf ook Nuki maar gok dat hij de kalibratie niet voldoende kan uitvoeren door je manier van sluiten. Volgens mij als je de wizard doorloopt op de Nuki website zul je ook een "not compatible" krijgen op het moment dat je extra sloten/manieren op je deur hebt om te ontgrendelen/sluiten.
Het is geen extra slot. De nuki hoeft het slot niet dicht te draaien omdat dit via de hendel gebeurd maar wel het slot open draaien. Ik zag wel ergens in de app dat je kan kiezen hoe ver de nuki naar rechts draait maar vreemd genoeg kan ik dit nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
[...]
Ook bleef hij teveel herhalen dat alleen "grote" netwerken problemen hebben terwijl Athom een netwerk met 15 apparaten al groot vind |:( Beetje jammer ook dat hij zei op de vraag waarom vanaf 15 apparaten problemen zijn (groot netwerk) dat dat niet zo is terwijl Athom dat zwart op wit hier neergezet heeft. Ik heb hem op Slack daarom wel een compliment gegeven maar wel met een kanttekening.
Het staat er misschien zwart op wit, maar ik hoor, lees en zie het meer als een safe side. Stefan geeft ook aan aan dat je in principe nog een stuk door kan gaan voordat er eventueel problemen kunnen ontstaan.
[...]
Maar wat wel meer duidelijk is geworden dat Athom zich niet richt op de tweaker maar meer op de huis-tuin-keuken gebruiker met 10 apps
Dat is niet wat ik hoor :) Ja, er wordt zeker op een breed publiek ingezet, maar voor de echte die-hards gaan ze er ook voor. Die lijken ze niet aan de kant te gaan zetten.

Dat op een breed publiek wordt ingezet is economisch gezien ook begrijpelijk en logisch. De die-hards zijn simpelweg een te kleine markt. Ik heb liever dat ze op een breed publiek gaan inzetten, dan over een jaar de handdoek in de ring te gooien. Just my 2 cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:46:
Dat is niet wat ik hoor :) Ja, er wordt zeker op een breed publiek ingezet, maar voor de echte die-hards gaan ze er ook voor. Die lijken ze niet aan de kant zetten.

Dat op een breed publiek wordt ingezet is economisch gezien ook begrijpelijk en logisch. De die-hards zijn simpelweg een te kleine markt. Ik heb liever dat ze op een breed publiek gaan inzetten, dan over een jaar de handdoek in de ring te gooien. Just my 2 cents. :)
Waarom heeft je mobiele telefoon tegenwoordig 1/2GB ram ? Reden is dat memory/cpu niet toereikend genoeg is doordat iedere app een minimale hoeveelheid aan RAM pakt of hij het nou gebruikt of niet. Door te zeggen dat de hardware in de huidige vorm nog jaren meekan beperk je naar mijn idee enorm je systeem en zit je zeker niet aan de kant van de iets meer dan gewone gebruiker en blijft Athom zich verschuilen achter uitspraken als gemiddelde gebruiker heeft maar 10 apps en we zien dat ze steeds minder installeren. Als je al een beetje flows wilt maken heb je alleen al een paar apps nodig als countdown/countup/better logic om je flows te kunnen maken en vergeet niet alle andere apps die vooral diensten koppelen als postnl, spotify en dergelijke (waarom hebben ze het dan over sh op Slack en dat je die tegen een mooie meerprijs kunt kopen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8vJO1PjsKreqXt4iRtUa2WCa/medium.png
Aurora schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:46:
Het staat er misschien zwart op wit, maar ik hoor, lees en zie het meer als een safe side. Stefan geeft ook aan aan dat je in principe nog een stuk door kan gaan voordat er eventueel problemen kunnen ontstaan.
Je kunt wel zeggen dat Athom het als indicatief aangeeft maar waarom hebben gebruikers met 50+ z-wave/zigbee dan problemen terwijl deze problemen binnen HASS (zoals sommigen Athom nu aantonen) niet bestaan (in theorie is RPI met raspbee/z-wave niets anders dan Homey maar minder mooi van buiten)
Tassadar32 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:53:
@lubbertkramer 29 Z-wave devices momenteel. Hiernaast nog een paar devices voor laadpaal, zonnepanelen en ubiquiti spul.
Mooie set-up al, probleem is dat je alleen steeds meer wilt automatiseren als je eenmaal in die flow zit :P

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Mijnsinziens zou functionaliteit zoals countdown en better logic dan ook gewoon naar de core toe moeten verhuizen zodat hier geen aparte apps voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tassadar32 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:53:
Mijnsinziens zou functionaliteit zoals countdown en better logic dan ook gewoon naar de core toe moeten verhuizen zodat hier geen aparte apps voor nodig zijn.
Eens, ze lijken het licht gezien te hebben door dat in ieder geval te benoemen (logic management voor 2.0) in de laatste blog. Staan ook veel issues over open @ Github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
lubbertkramer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:51:
En waarom hebben ze het dan over sh op Slack en dat je die tegen een mooie meerprijs kunt kopen)
Dat heb ik ook gelezen, maar is dat nou echt serieus? SuperHomey, really? Ik las het met korrel zout.
Je kunt wel zeggen dat Athom het als indicatief aangeeft maar waarom hebben gebruikers met 50+ z-wave/zigbee dan problemen terwijl deze problemen binnen HASS (zoals sommigen Athom nu aantonen) niet bestaan (in theorie is RPI met raspbee/z-wave niets anders dan Homey maar minder mooi van buiten)
HASS ≠ Homey. Die indicatie geldt natuurlijk alleen voor Homey en is alleen binnen de context van de Homey architectuur geldig. En het antwoord ken je natuurlijk, omdat Homey een brakke implementatie heeft gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:43:
Dat heb ik ook gelezen, maar is dat nou echt serieus? SuperHomey, really? Ik las het met korrel zout.
Dat is gewoon realiteit, meerdere gebruikers op Slack die er een thuis hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
lubbertkramer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Dat is gewoon realiteit, meerdere gebruikers op Slack die er een thuis hebben staan
Dus het is een vorm van een prototype?

Ik dacht echt dat er gewoon lollig werd gedaan.. maar ik herinner me nu ook dat iemand zei dat jij er ook thuis hebt staan? Of ik ben in de war met iemand anders.. anyway.... zijn er specs van dat ding bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Dus het is een vorm van een prototype?

Ik dacht echt dat er gewoon lollig werd gedaan.. maar ik herinner me nu ook dat iemand zei dat jij er ook thuis hebt staan? Of ik ben in de war met iemand anders.. anyway.... zijn er specs van dat ding bekend?
Geen prototype, gewoon zelfde Homey andere som dus identiek op CPU/RAM na ( quadcore + 2GB ram)

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 10:09
Webgnome schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 06:11:
[...]

Je doet nu net of dat de homey bij iedereen. Niet goed werkt. Ja ik heb ook zo mijn issues maar op zich doet ie wat t moet doen
"Ja de knipperlichten van m'n nieuwe auto heeft zo z'n nukken, maar op zich doet hij wat hij moet doen." Dat is niet waar ik het voor heb gekocht. En als je door hun forum heen scrolled en de Github issues bekijkt snap je heus wel wat ik bedoel. En ik suggereer nergens dat iedereen met een Homey problemen heeft? Zijn er in ieder geval genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

CryptoCake schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:06:
[...]

"Ja de knipperlichten van m'n nieuwe auto heeft zo z'n nukken, maar op zich doet hij wat hij moet doen." Dat is niet waar ik het voor heb gekocht. En als je door hun forum heen scrolled en de Github issues bekijkt snap je heus wel wat ik bedoel. En ik suggereer nergens dat iedereen met een Homey problemen heeft? Zijn er in ieder geval genoeg.
Het probleem is ook dat ze in het hogere prijssegment zitten. Voor dat geld mag je er vanuit gaan dat alle core funcionaliteit voor IEDEREEN stabiel werkt.

Als ik een mediaspeler koop van 300,- verwacht ik ook dat hij alle geadverteerde formaten afspeeld zonder horten, stoten of issues.

Een chinees boxje van onder de 100,- daarin tegen....

Ik snap daarom ook niet waarom ze hun bedrijfvoering steeds meer naar de jan en alleman gebruiker verleggen? Ja, die markt is groter, maar met hun huidige prijsvoering gaat dat niet werken.

Of je verkoopt veel producten voor weinig.
Of je verkoopt weinig producten voor veel.

Naar mijn mening en ervaring ga je die grotere markt niet succesvol aanboren als je niet met een "lite" versie voor minder komt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik loop de hele tijd tegen dingen aan die precies niet werken. Weet niet of ik het ben of dat er gewoon veel defect is :-P

"Druk op de 433 Mhz afstandsbedieningsknop voor de televisie en de Homey doet als toevoeging daar aan een infrarood signaal die m'n versterker uit standby haalt"

Loop ik tegen dit issue aan, dat de spraak voor eeuwig vast loopt: https://github.com/athombv/homey/issues/2465
https://github.com/athombv/homey/issues/2052

Blijkt eenzelfde issue te zijn als 1'tje die al een half jaar open staat.

Oke prima, gaan we iets heel anders doen, ik loop voorlopig toch nog vooral te pielen. Een 433 Mhz Rick Roll deurbel. Speel Never Gonna Give You Up af als ik op de knop druk. Flow even getest zonder de muziek, werkt allemaal prima, de voice loopt bij deze flow ook niet vast. Maar nu komt het, ik wil een Spotify Connect blokje toevoegen, als ik een band invoer pakt hij deze ook mooi uit de Spotify API en de boel mekkert verder ook niet. Maar als ik dan op test flow druk zie ik dat hij elk blokje afvinkt en uitvoert, behalve precies de Spotify Connect. Er verschijnt een uitroepteken op het Spotify blokje met de tekst "e.IndexOf is not a function". Is dit ook al kapot? Ik snap dat het een startup betreft, maar normaliter tik je hier 300 euro voor af, dan verwacht je toch ook niet dat alles de hele tijd half werkt?

Mensen die ervaring met de Spotify Connect hebben icm Homey?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
Ik stel de vraag hier ook maar eens want op de Athom forums krijg ik nauwelijks antwoord.
Ik probeer het volgende te doen. Ik heb de Virtual devices en HTTP Request plugins geinstalleerd op de Homey en een button aangemaakt (On/Off switch). Wanneer ik nu bij die button On gebruik wil ik dat Homey een http query uitvoert op een Fibaro HC Lite die ik elders in huis heb hangen (http://192.168.1.14/api/c...on?deviceID=8&name=turnOn). Dus dan heb ik een flow aangemaakt met:
- When virtual device X is turned on then GET http://192.168.1.14/api/c...on?deviceID=8&name=turnOn (HTTP Request plugin).

Alleen als ik nu op ON druk op die knop gebeurt er niks met die query, enig idee?

Als ik in de browser: http://192.168.1.14/api/c...on?deviceID=8&name=turnOn run dan werkt het prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Zo zou het precies moeten werken @tcviper. Kan je is een screenshot van je flow plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:47:
Zo zou het precies moeten werken @tcviper. Kan je is een screenshot van je flow plaatsen?
Die animate pulse doet het overigens wel, maar die GET query gebeurt niks mee:

Screenshot flow get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Vreemd. Als je bij het GET kaartje op de i hovert. Is het dan kaartje A20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:51:
Vreemd. Als je bij het GET kaartje op de i hovert. Is het dan kaartje A20?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Dan denk ik toch meer aan een rechten/firewall issue. Staat dat allemaal goed dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:54:
Dan denk ik toch meer aan een rechten/firewall issue. Staat dat allemaal goed dat je weet?
Alles voor LAN staat gewoon open naar elkaar (Unifi USG) en alle apparaten zitten op zelfde (primaire) vlan. Als ik die http query uitvoer van af bijv een domoticz test installatie werkt ie wel. Tis puur de Homey die iedere keer problemen heeft met die http get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
En als je de flow test door op test te drukken. Komt er dan wel een groen vinkje bij het GET kaartje te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:01:
En als je de flow test door op test te drukken. Komt er dan wel een groen vinkje bij het GET kaartje te staan?
Hmmm nee dan krijg ik, een rood driehoekje met 401.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Daar gaat ie dan inderdaad fout. Zit er een fout in je URL? Eventueel spaties aan het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:04:
Daar gaat ie dan inderdaad fout. Zit er een fout in je URL? Eventueel spaties aan het einde?
Geen spaties zo te zien, Link klopt, als ik die URL Copy paste naar mijn browser werkt ie prima. (is weer zo'n dag.....) Het is letterlijk:
In de browser als ik dat run krijg ik dan terug:
{"id":0,"jsonrpc":"2.0","result":{"result":0}}

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 10-05-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Een 401 fout is in feite geen toegang. Dus dan accepteert je HCL de verbinding met Homey niet denk ik.

Is er nog een mogelijkheid om eventuele inloggegevens van de HCL in de url mee te geven? Ik heb zelf geen HCL, dus weet niet hoe dat daarbij werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door SkorpionNL op 10-05-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:07:
Een 401 fout is in feite geen toegang. Dus dan accepteert je HCL de verbinding met Homey niet denk ik.

Is er nog een mogelijkheid om eventuele inloggegevens van de HCL in de url mee te geven? Ik heb zelf geen HCL, dus weet niet hoe dat daarbij werkt.
Als ik user:pass@ ervoor gooi runt ie nu wel (dus het werkt) maar driehoekje blijf ik wel krijgen gek genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Oké, top dat het werkt. Ik gebruik zelf GET requests vanaf Homey naar Domoticz en Foscam, maar was hier ook nog niet eerder tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47

2be

SkorpionNL schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:24:
Oké, top dat het werkt. Ik gebruik zelf GET requests vanaf Homey naar Domoticz en Foscam, maar was hier ook nog niet eerder tegenaan gelopen.
Ik heb zelf ook een Foscam camera. Ben wel benieuwd welke GET requests je gebruikt? Ik gebruik nu alleen imagegrabber voor een printscreen van wie er aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik zoek een opleiding om met spraak m'n versterker en tv aan te zetten (rf). De homey klinkt interessant maar het aantal bugs en problemen dat ik hier over lees vind ik wel wat zorgwekkend. Als het iedere keer niet goed werkt heb je er nog niks aan.

Een alternatief is de ics-2000 icm een Google home en infrarood oplossing. Heeft iemand ervaring met beide?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
2be schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb zelf ook een Foscam camera. Ben wel benieuwd welke GET requests je gebruikt? Ik gebruik nu alleen imagegrabber voor een printscreen van wie er aan de deur staat.
Ik gebruik voor mijn Foscam in huis requests voor het instellen van camera posities (presets), het inschakelen van dag/nachtmodus en het activeren/de-activeren van de motion sensor van de camera om opnames en e-mailtrigger te starten als er beweging waar genomen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireFoz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:50:
Ik zoek een opleiding om met spraak m'n versterker en tv aan te zetten (rf). De homey klinkt interessant maar het aantal bugs en problemen dat ik hier over lees vind ik wel wat zorgwekkend. Als het iedere keer niet goed werkt heb je er nog niks aan.

Een alternatief is de ics-2000 icm een Google home en infrarood oplossing. Heeft iemand ervaring met beide?
Athom gaat sowieso minder inzetten op spraak en zal dit vanaf 2.0 ook standaard uitschakelen, zij zien ook eindelijk in dat partijen als Google (zeker nu officieel is dat we dit jaar NL sprekende Google assistant/Home krijgen) en Amazon dit beter kunnen en zij zich beter kunnen focussen op stabiliteit en een goed werkend systeem. Meer informatie in hun blog erover -> https://blog.athom.com/take-speech-music/

Edit:
Zojuist is door Athom 1.5.11 vrijgegeven in het experimentele kanaal:
1.5.11 experimental
[Z-Wave] Fixed a communication issue
[Z-Wave] Fixed a bug where timeouts could occur when a node sent messages out-of-order
[Zigbee] Fixed a communication issue
[Core] Homey no longer needs a reboot to switch timezones
[Core] Fixed a bug that could cause sudden reboots under rare conditions
[Core] Fixed a bug that could cause Homey to omit the secondary DNS while connecting to the cloud
[SDK] Add clock manager
een paar extra toevoegingen ten aanzien van 1.5.11RC1
1.5.11-rc.1 experimental
[Z-Wave] Fixed a communication issue
[Zigbee] Fixed a communication issue
[Core] Fixed a bug that could cause sudden reboots under rare conditions
[Core] Homey no longer needs a reboot to switch timezones
[SDK] Add clock manager

[ Voor 35% gewijzigd door lubbertkramer op 10-05-2018 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Athom gaat sowieso minder inzetten op spraak en zal dit vanaf 2.0 ook standaard uitschakelen, zij zien ook eindelijk in dat partijen als Google (zeker nu officieel is dat we dit jaar NL sprekende Google assistant/Home krijgen) en Amazon dit beter kunnen en zij zich beter kunnen focussen op stabiliteit en een goed werkend systeem. Meer informatie in hun blog erover -> https://blog.athom.com/take-speech-music/

[...]
Vind dat jammer! Snap ook niet waarom ze niet gewoon gebruik maken van andere mogelijkheden om zo zelf hun resources weer terug te verdelen over de andere dingen. Uitzetten is ook weer een beetje overdreven.

Voor mijn eigen project (daarover wellicht later meer op GoT), ben ik al een tijdje aan het kijken naar verschillende opties en voor het spraak gebeuren ga ik waarschijnlijk MyCroft AI in zetten.

De stem van de kerel is nu nog niet zo geweldig en heb ik op Google TTS gezet. Waarom niet gewoon voor zoiets als MyCroft AI kiezen. Ja je zult wat moeite moeten doen om het te implementeren en te koppelen aan de rest, maar daarna zal de gehele verdere ontwikkeling van de Assistant volledig extern gebeuren en is het alleen zaak om bij updates de nieuwste code binnen te trekken.

Ik ben er nu redelijk uit welke hardware en software ik wil gaan gebruiken voor mijn "Eigen DIY Homey". (Niet dat ik het denk beter kan, maar wil het in ieder geval wel proberen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Vind dat jammer! Snap ook niet waarom ze niet gewoon gebruik maken van andere mogelijkheden om zo zelf hun resources weer terug te verdelen over de andere dingen. Uitzetten is ook weer een beetje overdreven.

Voor mijn eigen project (daarover wellicht later meer op GoT), ben ik al een tijdje aan het kijken naar verschillende opties en voor het spraak gebeuren ga ik waarschijnlijk MyCroft AI in zetten.

De stem van de kerel is nu nog niet zo geweldig en heb ik op Google TTS gezet. Waarom niet gewoon voor zoiets als MyCroft AI kiezen. Ja je zult wat moeite moeten doen om het te implementeren en te koppelen aan de rest, maar daarna zal de gehele verdere ontwikkeling van de Assistant volledig extern gebeuren en is het alleen zaak om bij updates de nieuwste code binnen te trekken.

Ik ben er nu redelijk uit welke hardware en software ik wil gaan gebruiken voor mijn "Eigen DIY Homey". (Niet dat ik het denk beter kan, maar wil het in ieder geval wel proberen 8) )
Geen idee of naast de andere redenen ook het vertrek van Robert (persoon die veel voor de spraak heeft gedaan, o.a. de rewrite van spraak en hoe Homey spraak omgezet naar tekst opvat) en Bas (had vooral aan muziek gewerkt naast 433) de reden is dat ze dit besloten hebben. Op de laatste meetup in Enschede waren ze nog aan het praten dat de muziekupdate al klaar stond om uit te rollen zodra het verhaal van 1.5.6/1.5.9 naar stabiel zou komen en ineens was daar deze verandering.

Ben wel benieuwd naar je project, hoop er meer van te lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

lubbertkramer schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:41:
[...]

Geen idee of naast de andere redenen ook het vertrek van Robert (persoon die veel voor de spraak heeft gedaan, o.a. de rewrite van spraak en hoe Homey spraak omgezet naar tekst opvat) en Bas (had vooral aan muziek gewerkt naast 433) de reden is dat ze dit besloten hebben. Op de laatste meetup in Enschede waren ze nog aan het praten dat de muziekupdate al klaar stond om uit te rollen zodra het verhaal van 1.5.6/1.5.9 naar stabiel zou komen en ineens was daar deze verandering.
STT is inderdaad het moeilijkste component van een AI Personal Assistant. Dat was de reden dat MyCroft eerst op de 3rd party van Google vertrouwde. Echter omdat Google en pricacy niet zo heel goed samen gaan, OpenTTS heeft opgezet. Echter zagen ze daar ook al snel in, dat dat heel veel resources gaat kosten. Te samen met het aspect dat Mozilla ook al een soort gelijk traject had opgestart met DeepSpeech, hebben ze de handen ineen geslagen.

Het is een beetje een lange zit, maar als je meer wilt weten over waar MyCroft heen wil in de toekomst;
YouTube: Roadmap 18.08b Live event Joshua Montgomery
De CEO legt een beetje hun visie uit en wat er daarvan in de nieuwe mijlpaal release van Augustus komt.

Hoe dan ook. Homey had ook de handen ineen kunnen slaan en kunnen kijken naar hoe ze MyCroft hadden kunnen implementeren...
lubbertkramer schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:41:
Ben wel benieuwd naar je project, hoop er meer van te lezen :)
Thanks, ben nu een eerste opzetje voor een GoT topic aan het maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
Als je nu nog niks hebt, is het dan verstandig om alles met zigbee te kopen of met z-waves als je daar tussen kunt kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:19:
Als je nu nog niks hebt, is het dan verstandig om alles met zigbee te kopen of met z-waves als je daar tussen kunt kiezen?
Ligt vooral aan wat je wilt doen dus misschien dat je daar wat meer over kunt vertellen? Daarnaast krijgen z-wave en zigbee beide een rewrite omdat het niet stabiel werkt waar het voor z-wave de vierde rewrite is -> https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lubbertkramer heb je die nieuwe firmware al kunnen testen? Zo ja hoe is het met zwave gesteld?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:24:
@lubbertkramer heb je die nieuwe firmware al kunnen testen? Zo ja hoe is het met zwave gesteld?
Mijn z-wave hangt momenteel aan HASS wat ik nog aan Homey heb hangen kan ik niet echt van zeggen werkt goed/werkt niet goed O-) Las in ieder geval dat de bugs die verholpen zouden moeten zijn niet verholpen zijn zoals deze -> https://github.com/athomb...67#issuecomment-387404226 maar geen idee wat .11 dan brengt (zonder RC), daarvoor nog te kort geinstalleerd

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 10-05-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
lubbertkramer schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:23:
[...]

Ligt vooral aan wat je wilt doen dus misschien dat je daar wat meer over kunt vertellen? Daarnaast krijgen z-wave en zigbee beide een rewrite omdat het niet stabiel werkt waar het voor z-wave de vierde rewrite is -> https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/
Ben me nog aan het oriënteren maar des te meer ik er over nadenken des meer toepassingen ik kan bedenken :9

In eerste instantie zaken als:
- tuinverlichting aan uit
- tv kijken > tv aan, versterker aan, tv op juiste hdmi kanaal, versterker op juiste input kanaal
- verlichting automatiseren met bewegingssensoren
- beamer kijken > tv uit (als aan), versterker naar beamer, verlichting uit

Later wellicht nog inbraakalarm functionaliteit en rookmelders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireFoz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Ben me nog aan het oriënteren maar des te meer ik er over nadenken des meer toepassingen ik kan bedenken :9

- tv kijken > tv aan, versterker aan, tv op juiste hdmi kanaal, versterker op juiste input kanaal

Aantal zaken kun je zonder z-wave/zigbee of kun je niet met zigbee/z-wave zoals het instellen van je hdmi kanaal, daarvoor zou je onderzoek moeten doen of er voor jouw tv/versterker een app is en wat die app allemaal kan meer informatie vind je op apps.athom.com

Wat betreft sensoren voor beweging/licht kun je zowel z-wave/zigbee gebruiken en raad ik aan om xiaomi (zigbee) of neo (z-wave) te gebruiken dit mede vanwege de goedkopere prijs dan bijvoorbeeld fibaro.

Voor je tuinverlichting is het afhankelijk hoe je deze kan aansturen. Hier heb ik een ouderwetse 433 set voor buiten gekoppeld aan Homey om in de donkere dagen rond kerst het huis van buiten te kunnen verlichten :)

Wat betreft je verlichting, hierover moet je gaan bedenken hoe je dit slim wilt maken? Wil je slimme lampen in je lampen plaatsen als Ikea of Hue of maak je de schakelaars slim (of beide)? Onthou wel dat als slimme lampen moeten werken deze altijd aan moeten staan (stroom moeten krijgen)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 10-05-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47

2be

FireFoz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Ikzelf heb nooit de infrarood van de Homey zelf gebruikt, maar de Logitech Harmony Hub die erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
2be schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:01:
[...]

Ikzelf heb nooit de infrarood van de Homey zelf gebruikt, maar de Logitech Harmony Hub die erg goed werkt.
Hier idem dito. De Harmony Hub werkt top en i.c.m. de Harmony Hub Homey app nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Er is een aanvulling bij de update 1.5.11 gekomen:
Stond er eerst niet bij.

Note: In some rare cases, 433 and 868 communication may cease to function after installing this update. Disconnecting Homey from the power supply for 30 seconds resolves this.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:15:
Er is een aanvulling bij de update 1.5.11 gekomen:
Stond er eerst niet bij.

Note: In some rare cases, 433 and 868 communication may cease to function after installing this update. Disconnecting Homey from the power supply for 30 seconds resolves this.
Jeroen liet het volgende weten op Slack
Unfortunately, that one is not specific to 1.5.11, every update has a chance of bricking the mcu and thus requiring a PTP, we’re working to solve that issue for one of the next releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik had er deze maal wel last van. Klik aan/uit deden niks in flows. PTP heeft probleem inderdaad opgelost

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
SkorpionNL schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:24:
[...]
Hier idem dito. De Harmony Hub werkt top en i.c.m. de Harmony Hub Homey app nog beter.
Ik zit nu naar de harmony hub te kijken icm een Google home en itfff. Wel jammer dat het geen zigbee en z-wave ondersteund. Maar wel aantrekkelijk in prijs. Er is wel een extender in de USA maar hier natuurlijk weer niet te verkrijgen...

[ Voor 35% gewijzigd door FireFoz op 11-05-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14
Oke, dus ik heb al maanden een Fibaro wallplug die prima werkt en reageert op commando´s. Ik bedien hem met een Hank 4 scene controller, gaat al maanden goed. Gisteravond de stekker uitgeschakeld, niks aan het handje. Vanochtend wil ik hem inschakelen, ik hoor hem inschakelen, en hij gaat direct weer uit. In een ander stopcontact geprobeerd, precies hetzelfde.

Alle andere wallplugs hebben dit issue niet, het is specifiek deze ene. Ook als ik op het knopje op de zijkant druk, zonder dat er iets in zit aangesloten, gaat hij aan, en dan direct weer uit. Wat is dit? Kapot? of wat anders?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou zeggen. Zet homey uit en probeer dan nog eens dat knopje in te drukken. Dan weet je zeker dat homey het niet aanstuurt. Kan misschien een kapot relais zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:14
Webgnome schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:36:
Ik zou zeggen. Zet homey uit en probeer dan nog eens dat knopje in te drukken. Dan weet je zeker dat homey het niet aanstuurt. Kan misschien een kapot relais zijn?
Dan zou je eigenlijk verwachten dat de andere wallplugs het ook hebben toch? maar het is de moeite het te proberen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Dan zou je eigenlijk verwachten dat de andere wallplugs het ook hebben toch? maar het is de moeite het te proberen.
Nee waarom? Als homey dit al doet zou het een flow kunnen zijn die ineens kapot is? Maar ik verwacht dat het apparaat gewoon stuk is (als in relais kapot)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ik zoek me echt een ongeluk, maar wat betekent PTP? Gok op een 'stekker-uit-het-stopcontact', maar wil dit graag even zeker weten. Wordt een van de laatste dingen die ik nog kan proberen om de 433MHz weer werkend te krijgen. Kan sofwarematig geen 'uit' knop vinden, hoor dan ook graag of PTP inderdaad een kwestie van de stekker eruit trekken is of niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Niek_ schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:56:
Ik zoek me echt een ongeluk, maar wat betekent PTP? Gok op een 'stekker-uit-het-stopcontact', maar wil dit graag even zeker weten. Wordt een van de laatste dingen die ik nog kan proberen om de 433MHz weer werkend te krijgen. Kan sofwarematig geen 'uit' knop vinden, hoor dan ook graag of PTP inderdaad een kwestie van de stekker eruit trekken is of niet. :X
Klopt :-) Pull The Plug (PTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Gisteravond kon ik me toch niet meer beheersen en om 23:55 nog de homey besteld :+

Eerste bevindingen :
- voice control is echt nutteloos maar dat wist ik al. Wordt opgelost met Google home
- RF kopiëren werkt helaas niet goed waardoor ik m'n versterker niet kan aansturen. Dat is wel erg jammer, zie dat ook niet echt opgelost worden dus dat ga ik opvangen met een harmony Hub.
- aansturen kaku werkt goed, flows e.d. Ook erg leuk.

Ik denk dat het met bovenstaande add-ons een mooi systeem is. Maar die twee add-ons maken het wel bijna 200 euro duurder terwijl het er eigenlijk gewoon op zou moeten werken (as advertised). Ik wist het al van te voren, maar eigenijk moeten ze die twee functies gewoon van de lijst halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
erreen schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:04:
[...]

Klopt :-) Pull The Plug (PTP)
|:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
Gisteravond kon ik me toch niet meer beheersen en om 23:55 nog de homey besteld :+

Eerste bevindingen :
- voice control is echt nutteloos maar dat wist ik al. Wordt opgelost met Google home
- RF kopiëren werkt helaas niet goed waardoor ik m'n versterker niet kan aansturen. Dat is wel erg jammer, zie dat ook niet echt opgelost worden dus dat ga ik opvangen met een harmony Hub.
- aansturen kaku werkt goed, flows e.d. Ook erg leuk.

Ik denk dat het met bovenstaande add-ons een mooi systeem is. Maar die twee add-ons maken het wel bijna 200 euro duurder terwijl het er eigenlijk gewoon op zou moeten werken (as advertised). Ik wist het al van te voren, maar eigenijk moeten ze die twee functies gewoon van de lijst halen.
Dat heeft Athom ook gedaan, links zijn nog aan je gegeven in een reactie op een eerder bericht van je. Athom heeft weken terug aangekondigd om spraak en muziek te laten varen dus dat is al officieel dat dat geen functionaliteit meer gaat zijn waarmee ze gaan adverteren (al mogen ze de website wel even bijwerken :9 ). RF krijgt wederom een rewrite waarin dit wel beter zou moeten werken (al is dat net als met z-wave al de zoveelste rewrite) -> https://blog.athom.com/behind-magic-april-2018/ en https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 12-05-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
lubbertkramer schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Dat heeft Athom ook gedaan, links zijn nog aan je gegeven in een reactie op een eerder bericht van je. Athom heeft weken terug aangekondigd om spraak en muziek te laten varen dus dat is al officieel dat dat geen functionaliteit meer gaat zijn waarmee ze gaan adverteren (al mogen ze de website wel even bijwerken :9 ). RF krijgt wederom een rewrite waarin dit wel beter zou moeten werken (al is dat net als met z-wave al de zoveelste rewrite) -> https://blog.athom.com/behind-magic-april-2018/ en https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/
Ja klopt had ik idd ook gelezen. Ik schreef net RF maar bedoel eigenlijk ir. Haal ze steeds door elkaar :) Daar staat niets over op het blog helaas...wel veel bug reports.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
PTP was inderdaad de oplossing voor de niet meer functionerende 433MHz. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Lift het aan mij of werkt "talk to homey" niet meer om google assistant te koppelen met homey? Ik krijg dan de zoekresultaten voor 'talk to homie". Ook de link naar Google vanaf homey geeft een 404.

Homey staat op English.

Edit
Uiteindelijk toch gelukt, geen idee hoe maar ineens deed ie het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door FireFoz op 13-05-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:13

jdh009

FP ProMod
Heb de afgelopen tijd flink wat flows aan kunnen maken maar zit nog altijd met eentje die niet lukt omdat de techniek niet meewerkt. Ik heb een flow aangemaakt waarmee ik een foto (van de voordeur) kan sturen naar mezelf inclusief een notificatie dat er post bezorgt is. Dit wil ik doen met behulp van een van een raam/deursensor. Helaas krijg ik het niet goed werkend wanneer ik het monteer onder de klep van of in de brievenbus. De brievenbus is gemaakt van metaal waardoor het signaal mijn homey niet haalt (Faraday-kooi?). Philio en Neo Coolcam konden buiten de brievenbus wel de flow starten maar ze kregen het in de brievenbus niet voor elkaar. Heeft een van jullie een zelfde soort brievenbus met sensor? Zou dit ook anders opgelost kunnen worden?

Een nieuwe brievenbus is geen een optie. De sensors die ik had zijn ondertussen ergens anders gebruikt waardoor een nieuw model geen probleem is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/5OUAAOSw8K5awSMQ/$_83.JPG
Plaatje ter illustratie van het model en type

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 12-05-2018 23:59 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
jdh009 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:56:
Heb de afgelopen tijd flink wat flows aan kunnen maken maar zit nog altijd met eentje die niet lukt omdat de techniek niet meewerkt. Ik heb een flow aangemaakt waarmee ik een foto (van de voordeur) kan sturen naar mezelf inclusief een notificatie dat er post bezorgt is. Dit wil ik doen met behulp van een van een raam/deursensor. Helaas krijg ik het niet goed werkend wanneer ik het monteer onder de klep van of in de brievenbus. De brievenbus is gemaakt van metaal waardoor het signaal mijn homey niet haalt (Faraday-kooi?). Philio en Neo Coolcam konden buiten de brievenbus wel de flow starten maar ze kregen het in de brievenbus niet voor elkaar. Heeft een van jullie een zelfde soort brievenbus met sensor? Zou dit ook anders opgelost kunnen worden?

Een nieuwe brievenbus is geen een optie. De sensors die ik had zijn ondertussen ergens anders gebruikt waardoor een nieuw model geen probleem is.

[afbeelding]
Plaatje ter illustratie van het model en type
Graag nog even ter info vermelden: Wat is de afstand tussen Homey en de brievenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
erreen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Graag nog even ter info vermelden: Wat is de afstand tussen Homey en de brievenbus?
Daar zit nog geen 3 meter tussen, Homey staat in het hoekje van de woonkamer bij het raam en de voordeur zit aan de andere kant van de muur.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou de sensor aan de buitenkant kunnen plakken? :P

Anders zie ik niet direct wat je kan doen tegen een signaal dat geblokkeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 11:07
Een extern deur/raamcontact kopen en koppelen als externe schakelaar op een fibaro universele sensor met netvoeding ?

Voorbeeld extern deur/raamcontact

https://www.beveiligingsp...aamcontact-bedraad-4s-300

Wel de universele sensor buiten de brievenbus plaatsen via een gat in de brievenbus en buitenmuur

[ Voor 16% gewijzigd door MadDog11 op 13-05-2018 11:05 . Reden: plaatsingsadvies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik vind het wel bijzonder dat ie het op 3m afstand nog niet haalt. Zo dik metaal is dat niet lijkt me. Ik zou online een andere sensor kopen met ander protocol (z wave of zigbee) en proberen. Zo niet dan weer retour. Met trafo e.d. Aansluiten lijkt mij de laatste optie... Voor zo iets is draadloos juist een uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:35:
Ik vind het wel bijzonder dat ie het op 3m afstand nog niet haalt. Zo dik metaal is dat niet lijkt me.
[...]
Ik denk niet dat de dikte van het metaal er iets toe doet, vandaar 'kooi van farraday'.
Anders zou dit ook een probleem geven ;)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Cage_de_Faraday.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Fire69 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Ik denk niet dat de dikte van het metaal er iets toe doet, vandaar 'kooi van farraday'.
Anders zou dit ook een probleem geven ;)
[afbeelding]
Ja ok maar met genoeg power gaat het er wel doorheen lijkt me.. anders misschien stukje metaal ergens wegsllijpen aan de achterkant ofzo?

Ik wil de verlichting op mijn gang met bewegingssensoren gaan aansturen. Ik vraag me alleen af of dat snel genoeg gaat. Wat is jullie ervaring hier in? Als je de gang in loopt moet het niet 10 sec duren voordat de lampen aangaan, dat moet het liefst binnen 1 sec. Ik betwijfel of dat lukt met Homey.

Het is zeker ook niet mogelijk om een lamp (ikea/philips) zowel met Homey als met een bewegingssensor (direct) aan te sturen?

Met kaku kan het eventueel wel omdat daarbij het signaal gewoon van de zender wordt gekopieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 09:19
FireFoz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:14:
[...]
Ik wil de verlichting op mijn gang met bewegingssensoren gaan aansturen. Ik vraag me alleen af of dat snel genoeg gaat. Wat is jullie ervaring hier in? Als je de gang in loopt moet het niet 10 sec duren voordat de lampen aangaan, dat moet het liefst binnen 1 sec. Ik betwijfel of dat lukt met Homey.

Het is zeker ook niet mogelijk om een lamp (ikea/philips) zowel met Homey als met een bewegingssensor (direct) aan te sturen?
Dat werkt, ik heb hier 2 sensoren van philips hue verbonden met een aantal lampen van de ikea.
Voordeel van die sensoren is dat ze ook lichtsterkte meten dus ingesteld dat ze alleen aan gaan als de helderheid onder de 15 is.

Ze zijn binnen een seconde aan als ik binnen kom. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
MadDog11 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:53:
Een extern deur/raamcontact kopen en koppelen als externe schakelaar op een fibaro universele sensor met netvoeding ?

Voorbeeld extern deur/raamcontact

https://www.beveiligingsp...aamcontact-bedraad-4s-300

Wel de universele sensor buiten de brievenbus plaatsen via een gat in de brievenbus en buitenmuur
Denk dat dit een oplossing kan zijn. Door. de contactsensor binnen in de brievenbus te plaatsen en het draad dan naar binnen te leiden op een sensor die communiceert met homey (meterkast zit er achter). Scheelt ook dat het geheel dan echt niet nat kan worden of past heeft van vorst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 11:07
Dat alles was inderdaad mijn overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:39:
[...]

heb je het al geprobeerd? Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Metaal maakt wel degelijk uit. Plug achter de wasmachine doet het niet. Via een verlengsnoer op de vloer er voor en het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik loop toch vast in m'n configuratie thuis ;(

Het aansturen van m'n (domme) versterker en tv ging niet goed met homey, dus daarvoor een Logitech Harmony gekocht die ik via de Homey wil aansturen.

Dat werkt prima, maar ik krijg er niet de juiste activity's/flows mee in elkaar. Ik wil simpel weg met een spraakcommando alles uit kunnen zetten. De Harmony werkt goed, maar die houdt bij of je tv aan of uit staat (via Harmony). Je kunt er geen activity's in maken die enkel aan- of uitzetten, of alleen een commando (switch naar zender x) zonder het aan/uit commando.

Dan kun je via Homey nog directe input geven aan harmony devices, waarmee je dus theoretisch enkel bij iedere device het off comando stuurt en klaar. Maar dat werkt helaas niet, dan gebeurt er niets.

Kortom, alle commando's kunnen gegeven worden en werken, maar ze in individueel geven werkt niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Mijn losse Harmony remote heeft een all off knop. Is dat commando er niet in de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Die is er wel, maar daarmee gaat alles uit. Als ik dan bijvoorbeeld TV aan het kijken ben en ik wil naar chromecast, dus alleen HDMI input veranderen, moet eerst de TV uit, dan weer aan en pas kan de HMDI change doorgegeven worden. Aangezien ik het geluid via m'n versterker heb lopen, moet die dan ook eerst uit en dan weer aan.

Dat moet toch eenvoudiger kunnen?

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.