Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:14:
[...]

Niet om hier de hele discussie te voeren (want dat heeft toch geen nut, Athom leest toch niet). Maar wat jij aanhaalt is ook "incorrect"/aan interpretatie onderhevig.

In de stukken die je quote heeft Robiebab het niet over zijn ervaringen met DP. Zo heeft AFAIK die time bug ook in experimental gezeten (of in ieder geval zijn er veel RCs geweest met fixes voor tijd gebeuren). Daarnaast refereert hij ook naar wat hij leest op slack/forum/reviews. En hoe verder naar rechts je dat lijstje leest, hoe minder kans er is op dat dat DP gebruikers zijn:
Slack: relatief grote kans dat de klagers DP draaien
Forum: zullen relatief meer gewone users zijn (echte community members, die DP draaien, zullen ook op Slack aanwezig zijn en het niet zo snel op forum zetten)
Reviews: kans dat een reviewer DP (of zelfs experimental) draait lijkt mij nihil.

Daarnaast refereerde ik niet naar de opmerkingen van Robiebab, maar naar die van Ted wat daarop volgende, en dat ging over de 1.5.6 stable waar regressions in zitten die DP/experimental users hadden kunnen vinden als ze wisten dat er changes in dat gebied waren, maar dat wisten ze niet, dus ook community heeft daar niet "getest" dus niet/te laat gevonden. Nog buiten beschouwing gelaten dat Athom zo'n regression(s) wellicht zelf had
kunnen vinden als ze een beter QA proces hadden.
Jup maar ik gaf jou, en anderen toch ook gelijk in de communicatie / testen wat Athom beter moet doen of lees je alleen selectief wat ik positief over Athom zeg ;) Deels is de timebug inderdaad doorgekomen desondanks blijft experimenteel een beta waarbij Athom ook zaken die wel goed werken breder wil testen en waar gebruikers vrijwillig zich voor aangemeld hebben (maar ook die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren). Zolang de bugs niet doorkomen naar stabiel is wat mij betreft het grootste probleem opgelost aangezien daar je gebruikers zitten al is dat nu bv met de zonebug wel het geval.

Robiebab heeft het over zijn reboot waardoor hij de timebug ontdekte in een kanaal wat Alpha is waardoor hij het heeft over DP zonder het te benoemen. Die informatie ontbrak in zijn hele post, als hij de stabiele release had gedraaid en dan die bug had gevonden had ik hem volkomen gelijk gegeven maar zo liet hij het nu wel lijken wat naar mijn mening een vertekend beeld geeft

Maar op Slack is niet de grootste kans dat het DP gebruikers zijn hoor, DP kent 40 personen inclusief al het Athom personeel waarbij Slack op dit moment 1700+ kent. Ik gok dat je bedoelde dat de grootste kans is dat ze experimenteel draaien welke altijd achterloopt en niet alle releases krijgt zoals DP die krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 27-02-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

RobertMe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Om vanaf 0, zonder documentatie over je haard/verwarming zo iets te maken lijkt me extreem moeilijk. Dit omdat je niet alleen moet leren programmeren, maar je ook moet "reverse engineeren" hoe de haard/verwarming werkt. Mogelijk dat die apps/systemen zelfs gebruik maken van SSL, en het verkeer tussen app en haard/verwarming dus versleuteld is waardoor je al helemaal niet kunt inzien welk verkeer er heen en weer gaat.

Documentatie over hoe voor de Homey te programmeren staat in elk geval hier, te beginnen bij de Getting started. Daarnaast zijn er op Slack ook vele developers, waaronder ook een aantal zonder programmeerervaring die ook met 0 voorkennis apps wisten te maken, dus daar kun je, v.w.b. Homey development, ook hulp vinden.
mja, ben het volgende wel tegen gekomen: https://github.com/apstemmer/com.athom.dru

maar dat is al 2 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:37:
[...]
mja, ben het volgende wel tegen gekomen: https://github.com/apstemmer/com.athom.dru

maar dat is al 2 jaar oud
Daar zul je flink aan moeten knutselen, dat is nog een SDK1 app die vanaf Homey software versie 2.0 niet meer zal werken/geinstalleerd kan worden op Homey vanwege de overstap naar SDK2 sinds afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

lubbertkramer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Daar zul je flink aan moeten knutselen, dat is nog een SDK1 app die vanaf Homey software versie 2.0 niet meer zal werken/geinstalleerd kan worden op Homey vanwege de overstap naar SDK2 sinds afgelopen zomer.
ohw, dacht net even een 'yes-momentje' te hebben. Zal die kerel is proberen te contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52
Hebben jullie ook vaak dat Homey soms helemaal niet meer reageert op "oké Homey"? Op het moment dat dit wel werkt, werken de stemcommandos hier eigenlijk behoorlijk goed, in tegenstelling tot wat anderen beweren.. Alleen dus het probleem dat hij soms stopt met luisteren. Alleen een reboot laat Homey weer luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:21:
Hebben jullie ook vaak dat Homey soms helemaal niet meer reageert op "oké Homey"? Op het moment dat dit wel werkt, werken de stemcommandos hier eigenlijk behoorlijk goed, in tegenstelling tot wat anderen beweren.. Alleen dus het probleem dat hij soms stopt met luisteren. Alleen een reboot laat Homey weer luisteren.
Wel vaker gehad, maar nu volgens mij niet meer (als in: werkt goed). Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet gebruik. Laatste keer was toen ik de film Kingsmen Golden Circle had op staan, daarin werd 'locate poppy' gezegd en dat triggerde de Homey, herhaaldelijk :p . Filmpje ervan gemaakt en doorgestuurd naar iemand die ook een Homey heeft, en zelfs zijn (en mijn) Homey triggerden op die opname van telefoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 12-09 19:56
Zijn er hier al mensen die de update binnen hebben gekregen? Want ik lees berichten dat de enige Homeys die 1.5.6 hebben Homeys zijn die zo geleverd zijn, maar dat er nog geen 'oude' eigenaren de update binnen hebben gekregen?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:18:
Zijn er hier al mensen die de update binnen hebben gekregen? Want ik lees berichten dat de enige Homeys die 1.5.6 hebben Homeys zijn die zo geleverd zijn, maar dat er nog geen 'oude' eigenaren de update binnen hebben gekregen?
Vooralsnog blijft het inderdaad aardig stil wie 1.5.6 heeft gekregen van de gebruikers die op het stabiele kanaal zitten. Nou is Slack/Forum athom een deels vertekend beeld want de meesten die daar actief reageren zitten op experimenteel :9

Ik heb net nog even navraag gedaan in ons kanaal met Athom en daar geven ze aan dat hij heel langzaam loopt in de aangekondigde waves. Ik heb gevraagd of ze zelf nog een officieel bericht erover willen posten om de onduidelijkheid weg te nemen.

Daar is het statement van Athom al:
We have started the rollout of Homey v1.5.7, which is a bugfix release on top of v1.5.6.

Because this update is distributed in waves, not everyone will get the update at the same time. Existing users running Homey v1.5.6 can bypass the waves by checking for updates manually in Settings > Updates.

Changelog:
•[Core] Fixed a bug that could prevent renaming zones
•[ZigBee] Simultaneous reported attributes are now handled correctly
Please note that Homey v1.5.6 is not rolling out to the stable channel just yet, despite what the Athom Firmware page says.

As a sidenote, there is some unclarity about new Homeys being shipped with Homey v1.5.6. Due to a minor hardware change —which is incompatible with older software versions— we chose to produce the new Homeys with the new software. While Homey v1.5.6 still is in the experimental channel, we regard this update as more stable than the current stable version (v1.5.3). Existing users will receive a stable version of Homey v1.5.7 as soon as the update is cleared by our Quality Assurance team and no new problems arise during testing.
https://forum.athom.com/discussion/4733/homey-v1-5-7?new=1

[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 08-09 13:34
Ofwel, communicatie de afgelopen twee dagen was weer niet goed... Lijkt wel of er veel bij Athom langs elkaar heen gaat intern :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:34:
Ofwel, communicatie de afgelopen twee dagen was weer niet goed... Lijkt wel of er veel bij Athom langs elkaar heen gaat intern :O
Hoezo, 1.5.6 is toch naar stabiel wat bovenstaande ook zegt alleen rolt hij niet meer uit zoals eerder aangegeven door Athom op Slack. Bestaande gebruikers op 1.5.6 kunnen de wave forceren om 1.5.7 te krijgen welke z.s.m. naar stabiel komt

Edit:
1.5.7 forum topic op het Athom forum kan hier gevonden worden

[ Voor 37% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Hoezo, 1.5.6 is toch naar stabiel wat bovenstaande ook zegt alleen rolt hij niet meer uit zoals eerder aangegeven door Athom op Slack. Bestaande gebruikers op 1.5.6 kunnen de wave forceren om 1.5.7 te krijgen welke z.s.m. naar stabiel komt

Edit:
1.5.7 forum topic op het Athom forum kan hier gevonden worden
Ik lees het meer als dat 1.5.6 uberhaubt nog niet is begonnen als stabiel uitrollen naar bestaande Homeys, terwijl twee dagen geleden het verhaal was dat dit zou zijn begonnen met de kanttekening dat dit in golven gaat dus het even kan duren voordat alle Homey up-to-date zijn. Ofwel, communicatie loopt dus niet goed, omdat iedereen al onder de indruk was dat de uitrol allang was begonnen.

Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Ik lees het meer als dat 1.5.6 uberhaubt nog niet is begonnen als stabiel uitrollen naar bestaande Homeys, terwijl twee dagen geleden het verhaal was dat dit zou zijn begonnen met de kanttekening dat dit in golven gaat dus het even kan duren voordat alle Homey up-to-date zijn. Ofwel, communicatie loopt dus niet goed, omdat iedereen al onder de indruk was dat de uitrol allang was begonnen.

Gok niet dat de communicatie verkeerd is gelopen maar meer dat ze iets hebben moeten communiceren (mede omdat het bureau van Jeroen/Emile tegenover elkaar staat, ze kijken naar elkaar over de schermen heen) :9 Verder geven ze alle informatie die ik hier al vaker gepost heb zoals de nieuwe som als reden waarom 1.5.6 op nieuwe Homey's staat en ze bestellingen maar vast bleve houden maar dat ook onhoudbaar geworden was. 1.5.7 is in ieder geval nu incoming i.p.v. 1.5.6 :)

Stabiele gebruikers zullen dit neem ik aan ook waarderen, aangezien het niet voor niets een stabiele update hoort te zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Gok niet dat de communicatie verkeerd is gelopen maar meer dat ze iets hebben moeten communiceren :9 Verder geven ze alle informatie die ik hier al vaker gepost heb zoals de nieuwe som als reden waarom 1.5.6 op nieuwe Homey's staat en ze bestellingen maar vast bleve houden maar dat ook onhoudbaar geworden was. 1.5.7 is in ieder geval nu incoming i.p.v. 1.5.6 :)

Stabiele gebruikers zullen dit neem ik aan ook waarderen, aangezien het niet voor niets een stabiele update hoort te zijn :)
Als dit de eerste keer zou zijn dat zoiets gebeurde zou ik dat zeker waarderen. :) Maar feit blijft weer, zoals al heel vaak gebeurd de afgelopen tijd, dat er op dag 1 wat wordt gecommuniceerd en op dag 2,3 of 4 dit weer niet waar blijkt te zijn. Dat komt nou niet echt over bij een klant als een organisatie/bedrijf die zijn zaken goed op orde heeft, dat moet je in ieder geval met mij eens kunnen zijn.

Laten we het er in ieder geval maar op iets positiefs houden dat ze dit keer niet heel lang hebben gewacht om hun verhaal te corrigeren en wat openheid van zaken te geven, dat is in ieder geval een kleine vooruitgang _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik heb 1.5.6 toch al 13 dagen er op staan. En dit is geen rc meer. dan is het toch een stable? of zit ik er naast. Krijg nu ook 1.5.7 aangeboden.

updaret

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:09:
Ik heb 1.5.6 toch al 13 dagen er op staan. En dit is geen rc meer. dan is het toch een stable? of zit ik er naast. Krijg nu ook 1.5.7 aangeboden.

[afbeelding]
Als je experimenteel aan hebt staan had je 1.5.6 kunnen hebben zonder RC, zodra de RC wegblijft in DP is dat meestal de update die naar stabiel moet komen. 1.5.7 rolt uit nu in waves voor zowel exp 1.5.6 als stabiel 1.5.6 en daarna voor 1.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 12:23
Flight777 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Zo zie ik het inderdaad ook. Ik begin me zo langzamerhand ook wel een beetje zorgen te maken wat betreft het gebrek aan stabiele updates. De update die in oktober al werd verwacht is er nog steeds niet en we zijn al bijna een half jaar verder ten opzichte van de laatste stabiele update. Waardoor bepaalde functies/protocollen nog steeds niet lekker werken en de aangekondigde ondersteuning van sommige nieuwe apparaten ook niet. Kost het zoveel moeite? Of is er een gebrek aan competente mensen voor specifieke functies? Op deze manier lijkt het me bovendien wel heel lastig om als bedrijf te kunnen concurreren met andere grote (of opkomende) spelers in deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdk_2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Zo zie ik het inderdaad ook. Ik begin me zo langzamerhand ook wel een beetje zorgen te maken wat betreft het gebrek aan stabiele updates. De update die in oktober al werd verwacht is er nog steeds niet en we zijn al bijna een half jaar verder ten opzichte van de laatste stabiele update. Waardoor bepaalde functies/protocollen nog steeds niet lekker werken en de aangekondigde ondersteuning van sommige nieuwe apparaten ook niet. Kost het zoveel moeite? Of is er een gebrek aan competente mensen voor specifieke functies? Op deze manier lijkt het me bovendien wel heel lastig om als bedrijf te kunnen concurreren met andere grote (of opkomende) spelers in deze markt.
Welke nieuwe functies/protocollen/apparaten mis je of heb je het dan alleen over de Xiaomi ondersteuning want Zigbee is al actief in 1.5.3 en verder zijn er geen nieuwe signalen/protocollen toegevoegd in 1.5.6? Ze hebben niet een enorm groot team inderdaad, ze hebben vele vacatures openstaan maar zoals in de gehele IT markt is het lastig personeel te vinden en te behouden -> https://www.athom.com/en/careers/

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Welke nieuwe functies/protocollen/apparaten mis je of heb je het dan alleen over de Xiaomi ondersteuning want Zigbee is al actief in 1.5.3? Ze hebben niet een enorm groot team inderdaad, ze hebben vele vacatures openstaan maar zoals in de gehele IT markt is het lastig personeel te vinden en te behouden -> https://www.athom.com/en/careers/
Zo uit mijn hoofd wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen maar die wel door Homey ondersteund zouden moeten worden:

- IR werkt nog steeds niet lekker.
- Spraak werkt nog steeds niet lekker.
- Zone detection werkt niet lekker.
- In 1.5.3 zitten nogal wat Z-Wave bugs.
- In 1.5.3 zitten nogal wat Zigbee bugs.
- IP camera's zijn nog niet echt ondersteund, alleen via een omslachtige methode.
- Het hele muziek gedeelte is nog erg onpraktisch.
- En natuurlijk nog het gebrek aan ondersteuning voor de Xiaomi. Maar dat is voor mij dan nog de minst belangrijke.

En dat zijn dan de eerste dingen die me te binnen schieten. En ik snap het: overal wordt aan gewerkt maar men koopt de Homey wel op basis van een bepaalde verwachting die wordt gewekt. Als het dan elke keer een half jaar duurt voordat een paar van die punten worden aangepakt, gaat het wel erg lang duren voordat aan die verwachting wordt voldaan. En begrijp me niet verkeerd; ik ben erg blij met mijn Homey. Daarom juist dat ik me met de huidige gang van zaken een beetje zorgen maak om de organisatie erachter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdk_2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Zo uit mijn hoofd wat dingen waar ik tegenaan ben gelopen maar die wel door Homey ondersteund zouden moeten worden:

- IP camera's zijn nog niet echt ondersteund, alleen via een omslachtige methode.
- En natuurlijk nog het gebrek aan ondersteuning voor de Xiaomi. Maar dat is voor mij dan nog de minst belangrijke.
Maar bovenstaande zit niet in 1.5.6/1.5.7 waarvan sommige zelfs alleen nog maar aangekondigd zijn :P

Geen veranderingen voor zover ik weet in 1.5.6/1.5.7

Geen veranderingen voor zover ik weet in 1.5.6/1.5.7, blijft een discussiepunt waar het voor de een 100% werkt en voor de ander niet, Softwarematig zit het goed in elkaar, probleem zit hem vooral aan de hardware kant. Ze zetten niet voor niets tegenwoordig meer in op het koppelen van externe partijen die hier beter in zijn

Zal een probleem blijven maar werken ze aan in de nieuwe beta app

True maar in 1.5.6/1.5.7 ook nog steeds maar met de nieuwe developer tools moeten ze makkelijker op te sporen zijn na 1.5.6 :9

True maar in 1.5.6/1.5.7 ook nog steeds maar met de nieuwe developer tools moeten ze makkelijker op te sporen zijn na 1.5.6 :9

Zijn aangekondigd in de security update die pas na 2.0 komt verwacht ik niet eerder dan einde 2018

1.5.7 zou dit verbeteren maar dit is nu doorgeschoven i.v.m. de bugs in 1.5.6. Ik verwacht deze update nu z.s.m. in DP om te testen

Gelukkig, maar dat is inderdaad 1.5.6/1.5.7

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Maar bovenstaande zit niet in 1.5.6/1.5.7 waarvan sommige zelfs alleen nog maar aangekondigd zijn :P
Ik weet het en dat is precies waarom ik me zorgen maak. :) Een aantal van die zaken had ideaal gezien namelijk al vanaf het begin goed moeten werken. Dan doel ik met name op de spraak aangezien dat toch echt een unique selling point was. Maar ik reken daar stabiele protocollen toch ook bij. Als de basis goed staat, is het immers ook een stuk makkelijker updaten wanneer dat nodig is. Ik snap best dat bug-vrij onmogelijk is maar het lijkt nu wel erg veel moeite te kosten om juist die basis stabiel te krijgen. En nu zie je grote spelers maar ook opkomende spelers Homey op die punten links en rechts inhalen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdk_2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Ik weet het en dat is precies waarom ik me zorgen maak. :) Een aantal van die zaken had ideaal gezien namelijk al vanaf het begin goed moeten werken. Dan doel ik met name op de spraak aangezien dat toch echt een unique selling point was. Maar ik reken daar stabiele protocollen toch ook bij. Als de basis goed staat, is het immers ook een stuk makkelijker updaten wanneer dat nodig is. Ik snap best dat bug-vrij onmogelijk is maar het lijkt nu wel erg veel moeite te kosten om juist die basis stabiel te krijgen. En nu zie je grote spelers maar ook opkomende spelers Homey op die punten links en rechts inhalen. :'(
Dat de basis stabiel moet zijn is een minimale vereiste inderdaad. Wat betreft al je andere functionaliteiten waarvan jij vind dat het in de basis goed moet zijn bijvoorbeeld muziek / ip camera's vind gebruiker X en Y weer heel wat anders belangrijk. Ik heb persoonlijk echt geen muziek nodig op Homey dat kunnen andere apparaten beter zoals mijn reciever. Door de Spotify app kan ik alles aansturen meer is niet nodig. IP camera's heb ik een Synology nas voor waar ik gelijk ook opslag geregeld heb en waar een Homey app voor is. Ik zie Homey meer als centrale hub waar ik alles laat samenkomen maar daaromheen zijn er apparaten die zaken beter kunnen en wil ik dat daar ook graag laten, wel gekoppeld uiteraard :)

Wat betreft andere spelers, hier in de regio zijn nog weinig andere spelers actief die hetzelfde als Homey bieden in retail verkoop. Uiteraard zijn er spelers als Fibaro, Google en Amazon (en dergelijke) maar die dienen toch een andere doelgroep in mijn ogen. Concurrentie voor Homey is meer de Tweaker die Domoticz op een Pi heeft draaien met een z-wave/zigbee usb stick om hetzelfde te bereiken als wat Homey kan, meerdere signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
Ho wacht even, ik heb het over spraak en stabiele protocollen he! :) De muziek en IP camera support zie ik als noodzakelijk om te concurreren maar niet als de eerste behoefte. Qua spraak zou nog te overbruggen zijn als er een goed en stabiel alternatief was, zoals een native homey-dash achtige support. Nu moet dat ook via de community.

Voor de gemiddelde consument denk ik inderdaad dat Google, Amazon en Fibaro concurrenten zijn. Maar je ziet ook meer opkomende projecten die, net als Homey, dezelfde protocollen ondersteunen. Of fabrikanten van z-wave / zigbee producten die hun eigen controllers gaan aanbieden en steeds meer uitbreiden. En inderdaad open-source projecten, maar ik denk juist de mensen Homey kopen omdat ze geen zin hebben in dat gedoe en simpelweg willen dat de boel gewoon stabiel werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Als je experimenteel aan hebt staan had je 1.5.6 kunnen hebben zonder RC, zodra de RC wegblijft in DP is dat meestal de update die naar stabiel moet komen. 1.5.7 rolt uit nu in waves voor zowel exp 1.5.6 als stabiel 1.5.6 en daarna voor 1.5.3
Maar, de update komt in waves? Ik heb ALLE updates uit staan op mijn Homey, dus OOK de 'aanbevolen' optie van updates automatisch downloaden en updaten.

Val ik dan buiten de boot qua waves, of krijg ik hem uiteindelijk ook als ik handmatig check voor nieuwe updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Dat de basis stabiel moet zijn is een minimale vereiste inderdaad. Wat betreft al je andere functionaliteiten waarvan jij vind dat het in de basis goed moet zijn bijvoorbeeld muziek / ip camera's vind gebruiker X en Y weer heel wat anders belangrijk. Ik heb persoonlijk echt geen muziek nodig op Homey dat kunnen andere apparaten beter zoals mijn reciever. Door de Spotify app kan ik alles aansturen meer is niet nodig. IP camera's heb ik een Synology nas voor waar ik gelijk ook opslag geregeld heb en waar een Homey app voor is. Ik zie Homey meer als centrale hub waar ik alles laat samenkomen maar daaromheen zijn er apparaten die zaken beter kunnen en wil ik dat daar ook graag laten, wel gekoppeld uiteraard :)

Wat betreft andere spelers, hier in de regio zijn nog weinig andere spelers actief die hetzelfde als Homey bieden in retail verkoop. Uiteraard zijn er spelers als Fibaro, Google en Amazon (en dergelijke) maar die dienen toch een andere doelgroep in mijn ogen. Concurrentie voor Homey is meer de Tweaker die Domoticz op een Pi heeft draaien met een z-wave/zigbee usb stick om hetzelfde te bereiken als wat Homey kan, meerdere signalen.
Ik begrijp hier uit dat Homey IP camera's ondersteunt? Ik heb ook een Synology NAS draaien thuis waar ik beelden heen kan sturen, maar, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Homey nog geen IP camera's ondersteunt, daarom heb ik er ook nog geen.

Maar dat wordt dus wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:45
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Maar, de update komt in waves? Ik heb ALLE updates uit staan op mijn Homey, dus OOK de 'aanbevolen' optie van updates automatisch downloaden en updaten.

Val ik dan buiten de boot qua waves, of krijg ik hem uiteindelijk ook als ik handmatig check voor nieuwe updates?
Zojuist gepost op het Athom forum.

Please note that Homey v1.5.6 is not rolling out to the stable channel just yet, despite what the Athom Firmware page says.

https://forum.athom.com/discussion/4733/homey-v1-5-7#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firetrooper schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Staat hierboven ook al haha :) :9
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Ik begrijp hier uit dat Homey IP camera's ondersteunt? Ik heb ook een Synology NAS draaien thuis waar ik beelden heen kan sturen, maar, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Homey nog geen IP camera's ondersteunt, daarom heb ik er ook nog geen.

Maar dat wordt dus wel ondersteund?
Al geruime tijd, de Synology app bestaat al een tijdje alleen de ontwikkelaar is nu al zijn apps aan het herbouwen waardoor er wat dingen omvallen. Maar er zijn meerdere apps al voor camera's inderdaad, zie de Synology app, de Blink camera app, Doorbird/Ring app of de Android IP camera app

[ Voor 54% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaja, ik ga weer eens selectief reageren :+
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:12:
Ze hebben niet een enorm groot team inderdaad, ze hebben vele vacatures openstaan maar zoals in de gehele IT markt is het lastig personeel te vinden en te behouden -> https://www.athom.com/en/careers/
Maar ook wat er nu weer gebeurd (waar ik me verder maar niet over zal uit laten [1]) geeft nu niet echt een drive om ooit bij zo'n bedrijf te willen werken. Ik denk dat vooral op "IT gebied" het voldoende gebruikers (of geïnteresseerden) opvalt hoe (slecht) het er allemaal bij Athom aan toe gaat. En daarmee schrik je dus ook meteen veel mogelijk personeel af. In ieder geval zou ik niet bij een bedrijf willen werken waar de ontwikkelprocessen (en communicatie) zo slecht verlopen

[1] Okee. Een grapje dan, 1.5.6 wordt inderdaad in waves uitgerold. Wave 1 zijn de nieuwe Homeys die met 1.5.6 zijn uitgeleverd, en wave 2 zal 1.5.6 nooit ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Firetrooper schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Dat is...raar? Dat is iets anders dan wat ik volgens mij gisteren las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Dat is...raar? Dat is iets anders dan wat ik volgens mij gisteren las.
Maar gisteren waren ze 1.5.7 ook nog niet aan het uitrollen (maar 1.5.6 blijkbaar ook niet) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:04:

[...]

\[1] Okee. Een grapje dan, 1.5.6 wordt inderdaad in waves uitgerold. Wave 1 zijn de nieuwe Homeys die met 1.5.6 zijn uitgeleverd, en wave 2 zal 1.5.6 nooit ontvangen
Ik vind dat helemaal geen leuk grapje, want in elk grapje zit een kern van waarheid, en ik zou als Homey gebruiker absoluut not amused zijn als bestaande gebruikers 1.5.6 niet gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:04:

[...]

Maar ook wat er nu weer gebeurd (waar ik me verder maar niet over zal uit laten \[1]) geeft nu niet echt een drive om ooit bij zo'n bedrijf te willen werken. Ik denk dat vooral op "IT gebied" het voldoende gebruikers (of geïnteresseerden) opvalt hoe (slecht) het er allemaal bij Athom aan toe gaat. En daarmee schrik je dus ook meteen veel mogelijk personeel af. In ieder geval zou ik niet bij een bedrijf willen werken waar de ontwikkelprocessen (en communicatie) zo slecht verlopen

\[1] Okee. Een grapje dan, 1.5.6 wordt inderdaad in waves uitgerold. Wave 1 zijn de nieuwe Homeys die met 1.5.6 zijn uitgeleverd, en wave 2 zal 1.5.6 nooit ontvangen
Maar dat jij selectief reageert was al duidelijk haha, vraag die ik eerder krijg is waarom heb je nog een Homey hebt als je alleen zo negatief kunt zijn en kennelijk niets bij je werkt of werkt er toch wel wat bij je thuis maar zit je alleen met dat kleine beetje Xiaomi wat je niet kunt gebruiken? :P

Athom heeft de problemen wat vele kleine bedrijven hebben maar de sfeer intern is goed, hacky fridays en samen eten. De markt is te groot voor het aanbod wat er is. Ik heb net zelf mijn baan opgezegd en bedrijf waar ik vandaan ga zit gelijk met een gap omdat bedrijven ernaast ook x vacatures open hebben staan voor mijn functie met betere voorwaarden en krijgen ze ook niet vervuld.
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:08:
[...]

Ik vind dat helemaal geen leuk grapje, want in elk grapje zit een kern van waarheid, en ik zou als Homey gebruiker absoluut not amused zijn als bestaande gebruikers 1.5.6 niet gaan krijgen.
Bovenstaande is al meer dan een uur geleden gepost maar je mist niets als je 1.5.6 niet krijgt, 1.5.7 zal alles van 1.5.6 bevatten en de bugfixes die nodig zijn dus een stabielere update dan dat je nu 1.5.6 krijgt

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:08:
[...]

Maar dat jij selectief reageert was al duidelijk haha, vraag die ik eerder krijg is waarom heb je nog een Homey hebt als je alleen zo negatief kunt zijn en kennelijk niets bij je werkt of werkt er toch wel wat bij je thuis maar zit je alleen met dat kleine beetje Xiaomi wat je niet kunt gebruiken? :P

[...]

Bovenstaande is al meer dan een uur geleden gepost maar je mist niets als je 1.5.6 niet krijgt, 1.5.7 zal alles van 1.5.6 bevatten en de bugfixes die nodig zijn dus een stabielere update dan dat je nu 1.5.6 krijgt
Dat zou gunstig zijn, maar ik bedoelde eigenlijk meer van dat de nieuwe gebruikers (die dus nu een Homey kopen met 1.5.6. preloaded) wél 'de update' krijgen, maar dat bestaande gebruikers in zijn geheel overgeslagen zou worden. Dat zou ontzettend niet tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Dat zou gunstig zijn, maar ik bedoelde eigenlijk meer van dat de nieuwe gebruikers (die dus nu een Homey kopen met 1.5.6. preloaded) wél 'de update' krijgen, maar dat bestaande gebruikers in zijn geheel overgeslagen zou worden. Dat zou ik ontzettend niet tof zijn.
1.5.6 bevat problemen die 1.5.7 oplost, maar zoals Athom al zei en ik hier al vaak gepost heb hebben de nieuwe Homey's een andere CPU (SOM) die alleen werkt met 1.5.6 en hoger. Heb zelf ook een Homey thuis staan die pas werkte toen 1.5.6 in DP kwam omdat het een hardware verandering is waarvoor ze ondersteuning in de core moesten plaatsen dat is de reden dat de nieuwe Homey's 1.5.6 hebben en ze niet langer konden wachten met leveren doordat hun voorraad afgelopen najaar iets te snel verkocht was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Dat zou gunstig zijn, maar ik bedoelde eigenlijk meer van dat de nieuwe gebruikers (die dus nu een Homey kopen met 1.5.6. preloaded) wél 'de update' krijgen, maar dat bestaande gebruikers in zijn geheel overgeslagen zou worden. Dat zou ik ontzettend niet tof zijn.
Ook als 1.5.3 gebruiker zul je uiteraard de update krijgen. Alleen zullen 1.5.6 gebruikers deze eerder krijgen (en kunnen forceren door zelf op updates te zoeken?)

Ik hoop alleen een ding, en dat is dat 1.5.3 => 1.5.7 als update goed gaat. Dit omdat 1.5.3 => 1.5.6 een grote update is en ze daarom ervoor gekozen hebben om de hele Homey opnieuw te flashen en er geen incrementele update van te maken zoals bij de kleinere updates. De update zal voor 1.5.6 gebruikers dus anders verlopen dan voor 1.5.3 gebruikers. En ja, ik ben negatief over Athom en het zou mij dus niks verbazen dat de 1.5.3 => 1.5.7 update niet goed wordt getest en daardoor faaltl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Ook als 1.5.3 gebruiker zul je uiteraard de update krijgen. Alleen zullen 1.5.6 gebruikers deze eerder krijgen (en kunnen forceren door zelf op updates te zoeken?)

Ik hoop alleen een ding, en dat is dat 1.5.3 => 1.5.7 als update goed gaat. Dit omdat 1.5.3 => 1.5.6 een grote update is en ze daarom ervoor gekozen hebben om de hele Homey opnieuw te flashen en er geen incrementele update van te maken zoals bij de kleinere updates. De update zal voor 1.5.6 gebruikers dus anders verlopen dan voor 1.5.3 gebruikers. En ja, ik ben negatief over Athom en het zou mij dus niks verbazen dat de 1.5.3 => 1.5.7 update niet goed wordt getest en daardoor faaltl
Je zult als 1.5.3 gebruiker rechtstreeks naar 1.5.7 gaan zoals Athom vanmorgen heeft laten weten 0dat 1.5.6 niet verder uitgerold zal worden. Lezen is een vak apart :9 Ik post hem nogmaals hieronder met wat tekst vetgedrukt. 1.5.3 naar 1.5.7 is niets anders dan 1.5.3 naar 1.5.6 alleen bevat 1.5.7 extra bugfixes.

Hier afgelopen oktober gok ik de update naar 1.5.6 gemaakt vanaf 1.5.3 zonder problemen, update neemt alleen wat tijd in beslag door het flashen van de chips en update van aantal zaken naar LTS
We have started the rollout of Homey v1.5.7, which is a bugfix release on top of v1.5.6.

Because this update is distributed in waves, not everyone will get the update at the same time. Existing users running Homey v1.5.6 can bypass the waves by checking for updates manually in Settings > Updates.

Changelog:
[Core] Fixed a bug that could prevent renaming zones
[ZigBee] Simultaneous reported attributes are now handled correctly

Please report any issues you find on our Issue Tracker.

As a sidenote, there is some unclarity about new Homeys being shipped with Homey v1.5.6. Due to a minor hardware change —which is incompatible with older software versions— we chose to produce the new Homeys with the new software.

While Homey v1.5.6 still is in the experimental channel, we regard this update as more stable than the current stable version (v1.5.3). Existing users will receive a stable version of Homey v1.5.7 as soon as the update is cleared by our Quality Assurance team and no new problems arise during testing.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Jij bent negatief, ik noem mezelf meer kritisch, maar dat hele testen vind ik niet geweldig ingeregeld bij Athom. Dus van 1.5.3 naar 1.5.7 moet inderdaad goed getest worden want als dat mis gaat verkloot je eigenlijk je Homey.

Als ik dan zie dat de hele communicatie niet goed verloopt, dan vind ik dat wel een hele belangrijke ja, want er is nu volgens mij 0 inzicht in welke scenario's er getest worden, maar het feit dat die zones aanpassen pas heel laat door een gebruiker werd gevonden, terwijl zones maken hoort bij de initïele inrichting van je Homey als hij nieuw is, wat dus door elke nieuwe gebruiker wordt gedaan, vertelt mij dat in de regressietesten (als uberhaupt aanwezig) dit scenario niet zit, en dat geeft me overal jeuk want dat is zo basaal dat het een kwalijke zaak is dat die er niet bij zat, want anders was dit door Athom zelf gevonden.

Dus, ik zat een paar dagen geleden toch goed toen ik zei dat ik nog wel even de kat uit de boom wil kijken, want 'er gaat niks meer gevonden worden' vind ik nogal een gewaagde uitspraak als de realiteit anders uitwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, want ik zeg ook nergens dat er nu nog Homeys zullen zijn die de 1.5.6 update krijgen ;)

Als je doelt op "1.5.6 gebruikers krijgen de update eerder", dat zijn dus die wat een nieuwe Homey hebben gekocht. En als je op de rest doelt, dan gaat het dus om "juist doordat 1.5.6 niet meer wordt uitgerold vrees ik dat mogelijk de 1.5.3 => 1.5.7 update fout kan gaan" (want testen doet Athom wel vaker niet goed, dus het zou mij niks verbazen als zij zelf geen 1.5.3 => 1.5.7 update hebben gedaan. Omdat zij toch al alleen maar 1.5.6 / DP / experimental Homeys hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Inderdaad, want ik zeg ook nergens dat er nu nog Homeys zullen zijn die de 1.5.6 update krijgen ;)

Als je doelt op "1.5.6 gebruikers krijgen de update eerder", dat zijn dus die wat een nieuwe Homey hebben gekocht. En als je op de rest doelt, dan gaat het dus om "juist doordat 1.5.6 niet meer wordt uitgerold vrees ik dat mogelijk de 1.5.3 => 1.5.7 update fout kan gaan" (want testen doet Athom wel vaker niet goed, dus het zou mij niks verbazen als zij zelf geen 1.5.3 => 1.5.7 update hebben gedaan. Omdat zij toch al alleen maar 1.5.6 / DP / experimental Homeys hebben).
Je doet alsof 1.5.7 een GROTE update is, deze is een van de kleinste ooit die Athom uitrolt en voegt eigenlijk maar twee regels toe aan 1.5.6 en dat is de zonebug is gefixt en nog wat extra Zigbee fixes. Door het niet vrijgeven van 1.5.6 veranderd er voor gebruikers op 1.5.3 stabiel niets behalve dat zij de zonebug niet zullen zien maar de update zal in lijn hetzelfde blijven en net zolang duren als dat je naar 1.5.6 zou updaten
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Dus, ik zat een paar dagen geleden toch goed toen ik zei dat ik nog wel even de kat uit de boom wil kijken, want 'er gaat niks meer gevonden worden' vind ik nogal een gewaagde uitspraak als de realiteit anders uitwijst.
Laten we het probleem niet groter maken dan het is, er is niets nieuws gevonden dan al bekend was. 1.5.7 bevat vooral de fix voor het niet kunnen hernoemen van de zones @ Homey en verder wat Zigbee fixes die klaarstonden voor 1.5.7 1.5.6 is verder goedgekeurd en stabiel genoeg om te kunnen draaien op de nieuwe Homey's naast dat een grote groep deze al draait in experimenteel.

[ Voor 43% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Laten we het probleem niet groter maken dan het is, er is niets nieuws gevonden dan al bekend was. 1.5.7 bevat vooral de fix voor het niet kunnen hernoemen van de zones @ Homey en verder wat Zigbee fixes die klaarstonden voor 1.5.7 1.5.6 is verder goedgekeurd en stabiel genoeg om te kunnen draaien op de nieuwe Homey's naast dat een grote groep deze al draait in experimenteel.
Ja, en is er bij Athom getest dat een bestaande Homey met versie 1.5.3, succesvol geupdate kan worden naar 1.5.7, waarbij is meegenomen dat niet alleen het flashen werkt, maar dat bestaande scenario's en apparaten nog aanwezig zijn EN ook nog daadwerkelijk werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Ja, en is er bij Athom getest dat een bestaande Homey met versie 1.5.3, succesvol geupdate kan worden naar 1.5.7, waarbij is meegenomen dat niet alleen het flashen werkt, maar dat bestaande scenario's en apparaten nog aanwezig zijn EN ook nog daadwerkelijk werken?
Dat is al getest naar 1.5.6 toe door Athom/DP/Experimenteel (o.a. hier thuis getest, heb meerdere Homey's hier thuis :) . Zoals ik hierboven aangeef is 1.5.7 de kleinste update ooit en gebruikers op 1.5.3 zullen niet eens een verschil zien/merken met 1.5.6 krijgen of 1.5.7 aangezien bijvoorbeeld het flashen van de z-wave chip al in 1.5.6 zat en iets is wat sowieso zou gebeuren of het nou 1.5.6 heet of 1.5.7

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:18:
[...]
Je zult als 1.5.3 gebruiker rechtstreeks naar 1.5.7 gaan zoals Athom vanmorgen heeft laten weten 0dat 1.5.6 niet verder uitgerold zal worden. Lezen is een vak apart :9
[...]
Ik kan het even niet laten om alleen "vanaf de zij lijn" mee te lezen (en dus reageer).
Ik denk dat zowel @lubbertkramer als ook @RobertMe niet weten wat er nu precies gaat gebeuren. Alleen Athom zelf (@WeeJeWel), maar die houden zich stil.

Als we al zo precies de tekst van Athom moeten gaan lezen, laat ik dan dit keer iets vetgedrukt neerzetten:
Zoals ik het lees, is 1.5.6 er "nog niet".
Maar dat wil niet zeggen dat ze inderdaad kunnen besluiten om 1.5.6 voor de 'oude' Homeys over te slaan.

Ik sluit me verder aan bij het sentiment dat ik toch mag hopen dat ze de update van 1.5.3 naar 1.5.7 toch goed testen (mocht dat daadwerkelijk gaan gebeuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Dat is al getest naar 1.5.6 toe door DP/Experimenteel (meerdere Homey's hier thuis :) . Zoals ik hierboven aangeef is 1.5.7 de kleinste update ooit en gebruikers op 1.5.3 zullen niet eens een verschil zien/merken met 1.5.6 krijgen of 1.5.7 aangezien het flashen van de z-wave chip al in 1.5.6 zit
Dat 1.5.7 een kleine update is gaat het niet om. Waar het om gaat is dat 1.5.6 een grote update is, waarbij Athom allemaal work-a-rounds heeft moeten toepassen om deze goed en snel te installeren (reflash was veel sneller dan een incrementele update, waarbij die laatste risico op gebruikers die een PTP doen geeft en juist daarmee de Homey bricken).

Juist door 1.5.6 nu dus niet uit te geven voor 1.5.3 gebruikers geeft risico's. Wat als ze 1.5.7 alsnog als incrementele update uitgeven? Krijg ik als 1.5.3 gebruiker dan nog een urenlange incrementele update (die mogelijk faalt want niet vaak getest)? Of hebben ze nu (als het goed is/zoals het hoort?) een volledig nieuwe image van 1.5.7 gedaan waardoor ook deze wordt gereflashed (zoals 1.5.6 ook werd geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Ik kan het even niet laten om alleen "vanaf de zij lijn" mee te lezen (en dus reageer).
Ik denk dat zowel @lubbertkramer als ook @RobertMe niet weten wat er nu precies gaat gebeuren. Alleen Athom zelf (@WeeJeWel), maar die houden zich stil.

Als we al zo precies de tekst van Athom moeten gaan lezen, laat ik dan dit keer iets vetgedrukt neerzetten:

[...]

Zoals ik het lees, is 1.5.6 er "nog niet".
Maar dat wil niet zeggen dat ze inderdaad kunnen besluiten om 1.5.6 voor de 'oude' Homeys over te slaan.

Ik sluit me verder aan bij het sentiment dat ik toch mag hopen dat ze de update van 1.5.3 naar 1.5.7 toch goed testen (mocht dat daadwerkelijk gaan gebeuren).
Waarom wist ik dan dat er een statement zou komen voor hij online stond :9 Vanmorgen gesproken met @WeeJeWel in ons moderators kanaal waar we juist vroegen om een statement en uitleg en die kwam vervolgens ook. Daarin bevestigde hij wat ik hier al de hele tijd post en wat ook in het statement staat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Die tekst is wellicht een beetje ingewikkeld verwoord. Homey v1.5.6 gaat niet worden uitgerold naar stable. Homey v1.5.7 is de eerstvolgende update die naar stable zal worden uitgerold.

En we lezen wel mee, zo af en toe. Jullie feedback is ons goud waard :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Dat is al getest naar 1.5.6 toe door Athom/DP/Experimenteel (o.a. hier thuis getest, heb meerdere Homey's hier thuis :) . Zoals ik hierboven aangeef is 1.5.7 de kleinste update ooit en gebruikers op 1.5.3 zullen niet eens een verschil zien/merken met 1.5.6 krijgen of 1.5.7 aangezien bijvoorbeeld het flashen van de z-wave chip al in 1.5.6 zat en iets is wat sowieso zou gebeuren of het nou 1.5.6 heet of 1.5.7
Probeer even te lezen wat ik vraag in plaats van vooral bezig zijn met Athom te verdedigen.

Je geeft aan dat het wellicht zo is dat 1.5.6 helemaal niet naar de gebruikers komen, maar in plaats daarvan 1.5.7 waar 1.5.6 in zit. Prima. Dus ik praat nu even over 1.5.7, NIET over 1.5.6. Dan vraag ik nogmaals:

Is er getest dat een Homey met 1.5.3 DIRECT naar 1.5.7. gaat, waarbij niet alleen de flash goed gaat, maar daarna ook alles nog werkt? Dat is mijn vraag. Het maakt me niet uit wat er eerder is getest naar 1.5.6. toe, wat ik wil weten is of het pad 1.5.3 -> 1.5.7 getest is. Ik wil niet weten of 1.5.3 -> 1.5.6 -> 1.5.7 getest is, want als 1.5.6 daadwerkelijk niet uitgerold wordt naar 'ons', maar in plaats daarvan 1.5.7., dan interesseert het me niet of dat laatste pad goed is gegaan, want dat pad volg ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:32:
Die tekst is wellicht een beetje ingewikkeld verwoord. Homey v1.5.6 gaat niet worden uitgerold naar stable. Homey v1.5.7 is de eerstvolgende update die naar stable zal worden uitgerold.

En we lezen wel mee, zo af en toe. Jullie feedback is ons goud waard :)
Kun je dan bevestigen dat een update van 1.5.3 naar 1.5.7 is getest?

(En dat neem ik aan dus een full reflash is zoals bij 1.5.6 ook het geval zou zijn geweest.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeeJeWel
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:34:
[...]

Kun je dan bevestigen dat een update van 1.5.3 naar 1.5.7 is getest?

(En dat neem ik aan dus een full reflash is zoals bij 1.5.6 ook het geval zou zijn geweest.)
Yes, aangezien dat dus gaat gebeuren op alle huidige 1.5.3 Homeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:31:
[...]

Dat 1.5.7 een kleine update is gaat het niet om. Waar het om gaat is dat 1.5.6 een grote update is, waarbij Athom allemaal work-a-rounds heeft moeten toepassen om deze goed en snel te installeren (reflash was veel sneller dan een incrementele update, waarbij die laatste risico op gebruikers die een PTP doen geeft en juist daarmee de Homey bricken).

Juist door 1.5.6 nu dus niet uit te geven voor 1.5.3 gebruikers geeft risico's. Wat als ze 1.5.7 alsnog als incrementele update uitgeven? Krijg ik als 1.5.3 gebruiker dan nog een urenlange incrementele update (die mogelijk faalt want niet vaak getest)? Of hebben ze nu (als het goed is/zoals het hoort?) een volledig nieuwe image van 1.5.7 gedaan waardoor ook deze wordt gereflashed (zoals 1.5.6 ook werd geupdate).
Ik zou updates uitzetten en nooit meer iets updaten :P Al maanden is bekend wat 1.5.6 gaat inhouden en nu 1.5.7 erbij komt wat eigenlijk niets meer is dan 1.5.6 verbeterd maak je er een probleem van. Iedere update is een risico of het nou je iOS update is die misgaat en je iPhone/iPad niet meer opstart of wat voor product dan ook, er is altijd een risico bij updaten :O Vooral de gebruiker zelf is het grootste risico zoals je ook netjes aangeeft, iets met ongeduld but Patience you must have, my young Homey(s)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:35:
[...]

Ik zou updates uitzetten en nooit meer iets updaten :P Al maanden is bekend wat 1.5.6 gaat inhouden en nu 1.5.7 erbij komt wat eigenlijk niets meer is dan 1.5.6 verbeterd maak je er een probleem van. Iedere update is een risico of het nou je iOS update is die misgaat en je iPhone/iPad niet meer opstart of wat voor product dan ook, er is altijd een risico bij updaten :O
:N

Normale Homey update procedure:
  • Homey download netjes wat pakketjes aan updates, zoals je op Linux een package manager hebt die per softwarepakket een aparte download geeft
  • Homey installeert netjes alle updates op volgorde
Update procedure van 1.5.3 naar 1.5.6:
  • Homey download een volledig nieuwe versie
  • Homey wordt volledig opnieuw geflashed
Dit is dus categorie "Windows updates draaien" vs "een volledige herinstallatie van Windows doen met behoud van data". Dat is dus een enorm verschil in de werking van de update.
En juist doordat er nu ook nog eens die update wordt over geslagen, maak(te) ik mij zorgen (die @WeeJeWel intussen dus heeft weggenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:39:
[...]

:N

Normale Homey update procedure:
  • Homey download netjes wat pakketjes aan updates, zoals je op Linux een package manager hebt die per softwarepakket een aparte download geeft
  • Homey installeert netjes alle updates op volgorde
Update procedure van 1.5.3 naar 1.5.6:
  • Homey download een volledig nieuwe versie
  • Homey wordt volledig opnieuw geflashed
Dit is dus categorie "Windows updates draaien" vs "een volledige herinstallatie van Windows doen met behoud van data". Dat is dus een enorm verschil in de werking van de update.
En juist doordat er nu ook nog eens die update wordt over geslagen, maak(te) ik mij zorgen (die @WeeJeWel intussen dus heeft weggenomen).
Mooi dat de zorgen weggenomen zijn want een simpele zoekopdracht hier @ Tweakers laat een grote hoeveelheid berichten zien over updates die problemen veroorzaken waaronder ook berichten over Windows updates haha :9

Edit:
Athom heeft trouwens vaak nog een manier om data te kunnen restoren in het ergste geval is gebleken uit het verleden :)

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 12:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeeJeWel
Maak je absoluut geen zorgen om die 'volledige flash', dat is wel eens vaker gedaan (bijv. v1.5.0). Het is eigenlijk minder fout-tolerant dan patchen (de reguliere methode), maar een beetje onbeleefd om voor elke kleine update 200MB+ te versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:41:
Maak je absoluut geen zorgen om die 'volledige flash', dat is wel eens vaker gedaan (bijv. v1.5.0). Het is eigenlijk minder fout-tolerant dan patchen (de reguliere methode), maar een beetje onbeleefd om voor elke kleine update 200MB+ te versturen ;)
Oh, ik maak me ook geen zorgen over de reflash. Waar ik me zorgen over maakte was "overslaan van een update die via reflash zou verlopen".

1.5.3 =>1.5.6 verloopt via reflash
1.5.3 => 1.5.7 verloopt via ??? (ook reflash, alleen nu dan met volledig 1.5.7 image, dus als ik het goed begrijp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
WeeJeWel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:41:
@WeeJeWel Fijn om hier eens wat van je te horen. doet me goed (y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Oh, ik maak me ook geen zorgen over de reflash. Waar ik me zorgen over maakte was "overslaan van een update die via reflash zou verlopen".

1.5.3 => 1.5.7 verloopt via ??? (ook reflash, alleen nu dan met volledig 1.5.7 image, dus als ik het goed begrijp)
1.5.7 is een volledige update/flash/package hoe je het wilt noemen voor 1.5.3 gebruikers, zoals ik al eerder zei voor 1.5.3 gebruikers veranderd er eigenlijk niets behalve dat zij de zonebug niet zullen meemaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WeeJeWel
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Het is redelijk simpel: v1.5.6 is gemarkeerd als 'deze sowieso reflashen', dus als een gebruiker een update krijgt waar v1.5.6 in zit (dus v1.5.3 -> v1.5.6 of v1.5.3 -> v1.5.6 -> v1.5.7) dan wordt er een reflash uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
WeeJeWel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Het is redelijk simpel: v1.5.6 is gemarkeerd als 'deze sowieso reflashen', dus als een gebruiker een update krijgt waar v1.5.6 in zit (dus v1.5.3 -> v1.5.6 of v1.5.3 -> v1.5.6 -> v1.5.7) dan wordt er een reflash uitgevoerd.
Oke, dus het wordt dan dus 1.5.7, en dat is een 'reflash' van Homey. Ik neem even voor het gemak aan dat al je apparaten en flows etc wel bewaard blijven, en je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen? Niet dat de wereld zou ophouden met draaien als dat wel zo zou zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik kan bevestigen dat de upgrade van 1.5.6 naar .7 zonder verlies van data/flow's/settings gaat.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
ferdw schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:
ik kan bevestigen dat de upgrade van 1.5.6 naar .7 zonder verlies van data/flow's/settings gaat.
Ja, maar dat is een superkleine update waarbij er volgens mij geen reflash wordt gedaan, dus ik ben meer geinteresseerd in mensen die van 1.5.3 naar 1.5.7 zijn gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Ja, maar dat is een superkleine update waarbij er volgens mij geen reflash wordt gedaan, dus ik ben meer geinteresseerd in mensen die van 1.5.3 naar 1.5.7 zijn gegaan :P
Ik zou de vorigen berichten nog maar eens goed terug lezen dan vind je vanzelf het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Iedereen die nu al op 1.5.6/1.5.7 zit heeft die reflash al gedaan, dus er zijn al vele Homey's succesvol naar 1.5.6 gegaan.Je leest teveel de berichten van @RobertMe maar zelfs die heeft zijn vertrouwen uitgesproken na de reacties vanuit Athom (edit: maakt zich geen zorgen misschien beter verwoord zoals hij het zelf zei haha). Laat los dat 1.5.3 -> 1.5.7 verhaal want 1.5.3 -> 1.5.6 is precies hetzelfde ;) Zoals @WeeJeWel al aangeeft het is niet de eerste flash die Homey krijgt, het is al vaker gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Iedereen die nu al op 1.5.6/1.5.7 zit heeft die reflash al gedaan, dus er zijn al vele Homey's succesvol naar 1.5.6 gegaan.Je leest teveel de berichten van @RobertMe maar zelfs die heeft zijn vertrouwen uitgesproken na de reacties vanuit Athom. Zoals @WeeJeWel al aangeeft het is niet de eerste flash die Homey krijgt, het is al vaker gedaan.
Ah kijk, dus er zijn wél mensen die Homey al hadden, en van 1.5.3 naar 1.5.6/7 zijn gegaan? Ik was in de veronderstelling dat de enige mensen die 1.5.6/7 al hadden mensen waren die Homey zeer recent hebben gekocht/gekregen met 1.5.6 out of the box er al op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Ah kijk, dus er zijn wél mensen die Homey al hadden, en van 1.5.3 naar 1.5.6/7 zijn gegaan? Ik was in de veronderstelling dat de enige mensen die 1.5.6/7 al hadden mensen waren die Homey zeer recent hebben gekocht/gekregen met 1.5.6 out of the box er al op. :)
Dat is al een paar keer gepost, mijn eerste Homey komt nog van 0.10 af en heeft alle updates meegemaakt onderweg, andere Homey draait nu ook op 1.5.7 maar om daar te komen moest hij ook door de flash die 1.5.6 brengt. De Homey's die al 1.5.6 zo uit de doos hebben zijn er zeer weinig, zeker in vergelijking met alle gebruikers die vanaf 1.5.3 en vroeger komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Dat is al een paar keer gepost, mijn eerste Homey komt nog van 0.10 af en heeft alle updates meegemaakt onderweg, andere Homey draait nu ook op 1.5.7 maar om daar te komen moest hij ook door de flash die 1.5.6 brengt. De Homey's die al 1.5.6 zo uit de doos hebben zijn er zeer weinig, zeker in vergelijking met alle gebruikers die vanaf 1.5.3 en vroeger komen
Nou,dan zie ik 1.5.6/7 vanzelf wel verschijnen. Ik heb updates standaard uit staan, dus ik moet wel handmatig checken, want ik heb liever dat ik dat op een weekenddag in de ochtend flash ipv richting de avond waarin de meeste flows actief worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 11:47
Was aant proberen om tegen mijn Google home te zeggen "let me talk to homey" maar blijf krijgen unknown command. Al van alles geprobeerd krijg het niet aan het werken. Iemand een idee toevallig? :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

tcviper schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:24:
Was aant proberen om tegen mijn Google home te zeggen "let me talk to homey" maar blijf krijgen unknown command. Al van alles geprobeerd krijg het niet aan het werken. Iemand een idee toevallig? :)
Geprobeerd te typen in Google Assistant? Typen werkte bij mij wel, vragen niet. Verder is het belangrijk dat (momenteel) jouw telefoon taal in het Engels staat (US).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Stekeltje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Geprobeerd te typen in Google Assistant? Typen werkte bij mij wel, vragen niet. Verder is het belangrijk dat (momenteel) jouw telefoon taal in het Engels staat (US).
Mijn iphone staat in het Engels en Homey ook (US). Google assistant is niet beschikbaar als app. Google Home app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

tcviper schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Mijn iphone staat in het Engels en Homey ook (US). Google assistant is niet beschikbaar als app. Google Home app wel.
Dan kan ik je helaas niet helpen, toevallig gisteren zelf wel de google home toegevoegd maar was op een android telefoon. Heb je topic op het Athom forum al geraadpleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Stekeltje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Dan kan ik je helaas niet helpen, toevallig gisteren zelf wel de google home toegevoegd maar was op een android telefoon. Heb je topic op het Athom forum al geraadpleegd?
Heb voor de flauwekul even een Android toestel erbij gepakt, maar daar heb ik ook geen Assistant app op. Forum van athom geprobeerd ja, maar nog geen replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die iets kan vertellen over Zigbee vs Z-Wave?

Ik ben net overgestapt op de Homey vanuit de HomeWizard. Al mijn schakelspul is daarom 433Mhz en het meeste werkt ook prima. Twee KaKu stekkers hebben wat moeite met de afstand. Misschien wil ik die als eerste wel vervangen door Zigbee of Z-Wave. Ik heb inmiddels al enkele Hue lampen en enkele IKEA Tradfri lampen. Dat is allemaal Zigbee. Zigbee maakt toch een eigen meshnetwerk? Niet alle lampen staan altijd onder spanning overigens.

En wat is wijsheid voor toekomstige uitbreidingen. Ik zie veel meer Z-Wave spul dan Zigbee spullen. In de toekomst wil ik ook graag temperatuursensors vervangen (nu nog via de HomeWizard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:46

djbarney

XBL: DeejayBarney

Zijn er hier ook nog mensen die de Nanoleaf Aurora lightpanels hebben? Zag enkele weken geleden de app van Athom voorbij komen, en heb toen besloten daar een set van aan te schaffen. Werkt top, echter krijg ik die van mij niet gepaired met de App. Ik heb 1.5.7 nu in experimental draaien, maar onder 1.5.6 doet hij het ook niet. De homey webinterface geeft geen instructies en lijkt alle stappen voor pairing over te slaan, de Developers.athom.com pagina met de Devices list geeft wel netjes instructies en vind ook mijn Aurora correct, echter bij pairing krijg ik vervolgens een error: missing parameter (device). Zal vanavond nog even op github een issue aanmaken hiervoor. Heb al even naar de code gekeken van de Nanoleaf Homey app, maar kom daar nog niet helemaal uit. Wat ik wel zag is dat de code een api wrapper gebruikt die al een hele tijd niet meer geupdate lijkt op github. De firmware versie van de Aurora die ik heb is 2.2.0, zijn er hier toevallig nog mensen die een andere versie hebben, of dezelfde versie hebben die wel kan pairen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wolly_a schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:22:
Met zijn diversiteit aan hardware op beiden kan @lubbertkramer daar waarschijnlijk het meeste over vertellen.
Ik heb inmiddels al enkele Hue lampen en enkele IKEA Tradfri lampen. Dat is allemaal Zigbee. Zigbee maakt toch een eigen meshnetwerk? Niet alle lampen staan altijd onder spanning overigens.
ZigBee maakt inderdaad, net als z-wave, ook een mesh netwerk. En ook daarbij geldt dat alleen powered devices (lampen, tussenstekkers, ...) als relay kunnen dienen. Daarnaast is ook één groot mesh netwerk vereist. Je zult de lampen dan dus ook allemaal rechtstreeks aan de Homey moeten koppelen, zonder tussenkomst van de Hue of Ikea gateway. (Voordeel: een groot mesh en beheerbaar via Homey, nadeel is dat de apps van elk niet meer werken, Hue scenes komen te vervallen, ...)
En wat is wijsheid voor toekomstige uitbreidingen. Ik zie veel meer Z-Wave spul dan Zigbee spullen. In de toekomst wil ik ook graag temperatuursensors vervangen (nu nog via de HomeWizard).
Ik denk dat ZigBee nu redelijk nieuw/in opkomst is. Eerst was Hue het wel, nu heb je dan nog de Ikea lampen, en daarnaast Xiaomi met allerlei sensoren.

Qua prijs is denk ik ZigBee goedkoper. In ieder geval als je Xiaomi vergelijkt met het, eveneens goedkope Chinese, Neo (Z-Wave), om nog maar niet te spreken over de westerse Fibaro/Aeon etc.

Persoonlijk zou ik dus eerder naar ZigBee/Xiaomi neigen. Alhoewel ik daar nog geen ervaring mee heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:28:
Zijn er hier ook nog mensen die de Nanoleaf Aurora lightpanels hebben? Zag enkele weken geleden de app van Athom voorbij komen, en heb toen besloten daar een set van aan te schaffen. Werkt top, echter krijg ik die van mij niet gepaired met de App. Ik heb 1.5.7 nu in experimental draaien, maar onder 1.5.6 doet hij het ook niet. De homey webinterface geeft geen instructies en lijkt alle stappen voor pairing over te slaan, de Developers.athom.com pagina met de Devices list geeft wel netjes instructies en vind ook mijn Aurora correct, echter bij pairing krijg ik vervolgens een error: missing parameter (device). Zal vanavond nog even op github een issue aanmaken hiervoor. Heb al even naar de code gekeken van de Nanoleaf Homey app, maar kom daar nog niet helemaal uit. Wat ik wel zag is dat de code een api wrapper gebruikt die al een hele tijd niet meer geupdate lijkt op github. De firmware versie van de Aurora die ik heb is 2.2.0, zijn er hier toevallig nog mensen die een andere versie hebben, of dezelfde versie hebben die wel kan pairen? :)
Heb net op Slack op je gereageerd, de community manager van Athom Bram (@Moszkowicz heeft ze zelf thuis dus wellicht dat die je verder kan helpen
Wat wil je erover weten, in theorie zijn beide signalen niet heel verschillend van elkaar. Werken beide met een mesh en worden beide steeds meer gebruikt in huisautomatisering
Ik ben net overgestapt op de Homey vanuit de HomeWizard. Al mijn schakelspul is daarom 433Mhz en het meeste werkt ook prima. Twee KaKu stekkers hebben wat moeite met de afstand. Misschien wil ik die als eerste wel vervangen door Zigbee of Z-Wave. Ik heb inmiddels al enkele Hue lampen en enkele IKEA Tradfri lampen. Dat is allemaal Zigbee. Zigbee maakt toch een eigen meshnetwerk? Niet alle lampen staan altijd onder spanning overigens.
Zigbee maakt net als Z-wave een eigen mesh, voorwaarde is wel dat de apparaten aan Homey gekoppeld moeten zijn zonder een bridge en ze altijd op stroom moeten staan. Zelf heb ik enkele slimme schakelaars en verder heb ik mijn lampen altijd op stroom gezet met een lasklem en hieroverheen een Zigbee opplakschakelaar, zie hier Onthou dat als je dus de lampen hard uitzet (van het stroom haalt) je dan je mesh ineens verkleint en wellicht batterij apparaten niet meer werken
Dit is zeer afhankelijk van wat je wilt en hoe je het wilt inzetten. Wil je op die plek alleen de temperatuur meten of wil je het combineren met beweging, meeste zwave/zigbee bewegingssensoren meten naast beweging ook lux(lichtsterkte) en temp.

Zigbee en z-wave maken beide hun opmars, het is wel het handigst om voor een signaal te kiezen en hier een grote mesh bij te maken, half half beide werkt toch minder tenzij je ervoor zorgt dat beide een goede mesh hebben. Zigbee is iets meer in het nieuws de laatste tijd, onder andere door Ikea en Klik aan klik uit die ipv 433 nu ook Zigbee als signaal inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55

Kijk eens hier. Knaken, dat is/maakt het verschil 8)7 8)7

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:56:
[...]

Heb net op Slack op je gereageerd, de community manager van Athom Bram (@Moszkowicz heeft ze zelf thuis dus wellicht dat die je verder kan helpen

[...]
Ah, dank Lubbert :) heb het net voor elkaar gekregen, door de nanoleaf app te uninstallen, homey rebooten en daarna weer nanoleaf app installeren _/-\o_ :*) meteen weer verder spelen vanavond :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit ook naar zo'n Nanoleaf te kijken, maar vind het heel erg lelijk dat je die kabel altijd ziet hangen...

Heb jij dat kunnen 'oplossen'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:16
lubbertkramer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Ben nu wel benieuwd wat je app doet/is en wat je precies laat zien, share to care any screenies? Hier ben ik momenteel bezig met Prometheus en Grafana om meer inzicht te krijgen in Homey n.a.v. topic @ Athom forum. Zal vanavond mijn dashboard eens afmaken en delen (edit screenshot valt niet mooi, post later een nieuwe :) )
Heb je inmiddels een screenshot gemaakt? Ben erg benieuwd! Zat er zelf ook al aan te denken om wat met Grafana te gaan doen omdat ik persoonlijk de insights binnen Homey zelf erg onoverzichtelijk vind.

Ik ben overigens ook benieuwd waarom je voor Prometheus gekozen hebt. (Had er nog nooit van gehoord, zal er eens naar gaan kijken.) zelf had ik in eerste instantie influxdb in gedachten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Robsta86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:37:
[...]

Heb je inmiddels een screenshot gemaakt? Ben erg benieuwd! Zat er zelf ook al aan te denken om wat met Grafana te gaan doen omdat ik persoonlijk de insights binnen Homey zelf erg onoverzichtelijk vind.

Ik ben overigens ook benieuwd waarom je voor Prometheus gekozen hebt. (Had er nog nooit van gehoord, zal er eens naar gaan kijken.) zelf had ik in eerste instantie influxdb in gedachten...
Mijn excuus, nog niet verder gewerkt aan Grafana. Vrijdag ben ik weer een dag vrij dan heb ik weer even de tijd om een dag te knutselen. Hieronder alvast wat ik tot nu toe heb neergezet (wat bv goed te zien is is dat er in 1.5.7 mogelijk een memory leak zit, waarschijnlijk in nodejs zelf). Het is in ieder geval een mooie combinatie, alle informatie over Homey en over je gekoppelde apparaten komt mee en kun je dus d.m.v. formules iets mee gaan doen. Nu nog heel erg aan het worstelen met wat ik wil weergeven en vooral ook hoe uiteraard :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpEsoYt3hpVJpCUvlcbrWFF5/full.png
Note: Geheugen die ineens omlaag klapt (wegvalt) is vanwege een reboot

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 28-02-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:51:
[...]

Mijn excuus, nog niet verder gewerkt aan Grafana. Vrijdag ben ik weer een dag vrij dan heb ik weer even de tijd om een dag te knutselen. Hieronder alvast wat ik tot nu toe heb neergezet (wat bv goed te zien is is dat er in 1.5.7 mogelijk een memory leak zit, waarschijnlijk in nodejs zelf). Het is in ieder geval een mooie combinatie, alle informatie over Homey en over je gekoppelde apparaten komt mee en kun je dus d.m.v. formules iets mee gaan doen. Nu nog heel erg aan het worstelen met wat ik wil weergeven en vooral ook hoe uiteraard :)

[afbeelding]
mooi gemaakt man :) ziet er erg goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

(wat bv goed te zien is is dat er in 1.5.7 mogelijk een memory leak zit, waarschijnlijk in nodejs zelf).

[afbeelding]
Heel mooi en informatief! (y)

Maar even verder over die memory leak ;)
Is daar al iets meer over bekend en wat kunnen we er zelf aan doen voorlopig?
Loopt het geheugen vol na een tijdje? Moeten we een flow maken voor een periodieke reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe @lubbertkramer @Sjalabert Thnx... Nuttige informatie en stof tot nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
[...]

[afbeelding]
Heb je echt de thermostaat op 25 graden staan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Vermoed dat mijn Homey afgelopen nacht / vanochtend vroeg is geupdate. Kan em namelijk niet meer bereiken via app/website/my-athom (offline) :(

Vanochtend ging het alarm vrolijk af toen ik vertrok naar mijn werk, kon niet verbinden met Homey dus afzetten ging helaas ook niet. Dus heb als oplossing de batterijen uit de losse sirenes gehaald en de plugged in sirenes eruit gehaald en onder een grote berg handdoeken gegooid waar ze nog even door mogen piepen :P

Vanavond maar eens uitzoeken wat er is gebeurt en waarom ik niet meer bij Homey kan. Maar geen fijne eerste ervaring met de nieuwe firmware (als dat het probleem is, maar kan eigenlijk niks anders verzinnen, Homey draaide verder heerlijk stabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
bebopper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:22:
Vermoed dat mijn Homey afgelopen nacht / vanochtend vroeg is geupdate. Kan em namelijk niet meer bereiken via app/website/my-athom (offline) :(

Vanochtend ging het alarm vrolijk af toen ik vertrok naar mijn werk, kon niet verbinden met Homey dus afzetten ging helaas ook niet. Dus heb als oplossing de batterijen uit de losse sirenes gehaald en de plugged in sirenes eruit gehaald en onder een grote berg handdoeken gegooid waar ze nog even door mogen piepen :P

Vanavond maar eens uitzoeken wat er is gebeurt en waarom ik niet meer bij Homey kan. Maar geen fijne eerste ervaring met de nieuwe firmware (als dat het probleem is, maar kan eigenlijk niks anders verzinnen, Homey draaide verder heerlijk stabiel).
Is dat niet wat apart? Want een firmware update is op zich een redelijk standaard iets, dat ie je daarna niet meer toe laat is wel apart, want blijkbaar doet het systeem het wel, want hoe gaat anders het alarm af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Just_A_User schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Is dat niet wat apart? Want een firmware update is op zich een redelijk standaard iets, dat ie je daarna niet meer toe laat is wel apart, want blijkbaar doet het systeem het wel, want hoe gaat anders het alarm af?
Yep, vind het ook vreemd. Precies om wat jij schrijft: Homey werkt wel (alarm gaat af) maar ik kom er niet bij.

Plan is om vanavond Homey maar eens opnieuw op te starten (stroom eraf, 2 minuutjes wachten en stroom er weer op) en te hopen dat ik daarna weer wel toegang heb. Heel veel andere ideeen heb ik eigenlijk op het moment nog niet :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Op zijn kop houden en opnieuw de setup doorlopen om met je wifi te koppelen, met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

millerman_sf schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:46:
Op zijn kop houden en opnieuw de setup doorlopen om met je wifi te koppelen, met behoud van data?
Klopt, was even vergeten dat dat kan met een reset (data behouden), kan ik zeker ook proberen als stroom erop/eraf niet werkt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@bebopper Heb je een nieuwe Homey waar versie 1.5.6 op staat/stond? ...of ontvang je experimentele of DP updates op je Homey?

In ieder geval, mij lijkt het resetten van de Homey voldoende om hem zo weer te kunnen bedienen. (dit heb ik zelf ook eens meegemaakt, maar voor mij gelukkig geen structureel probleem ofzo)
Verder is de tip van millerman_sf natuurlijk ook een poging waard mocht een simpele reset geen uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Heel mooi en informatief! (y)

Maar even verder over die memory leak ;)
Is daar al iets meer over bekend en wat kunnen we er zelf aan doen voorlopig?
Loopt het geheugen vol na een tijdje? Moeten we een flow maken voor een periodieke reboot?
Op dit moment heeft Homey er nog geen problemen mee, het probleem zit er al een tijdje in de core van NodeJS en zijn ze hiermee bezig. Ik doe in ieder geval geen dagelijkse reboots, reboot alleen bij een update of als het nodig is om iets te testen
Artbij schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:02:
[...]

Heb je echt de thermostaat op 25 graden staan?
Haha nee dat is niet de thermostaat maar een Xiaomi weather sensor die bij de thermostaat hangt vandaar de benaming, afgelopen dagen veel de houthaard aangehad dus het is wat warmer in de woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Corvo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:05:
@bebopper Heb je een nieuwe Homey waar versie 1.5.6 op staat/stond? ...of ontvang je experimentele of DP updates op je Homey?
@Corvo Heb al een hele tijd mijn witte bolletje staan, draaide op 1.5.3 (geen experimental/DP, alleen stable releases op gedraaid). Ga het vanavond gewoon proberen en hoop dat je gelijk krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bebopper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:10:
[...]

@Corvo Heb al een hele tijd mijn witte bolletje staan, draaide op 1.5.3 (geen experimental/DP, alleen stable releases op gedraaid). Ga het vanavond gewoon proberen en hoop dat je gelijk krijgt :)
Zou ook auto-updates uitzetten, je wilt zelf in control zijn wanneer je een update doet en niet dat deze automatisch gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

lubbertkramer schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Zou ook auto-updates uitzetten, je wilt zelf in control zijn wanneer je een update doet en niet dat deze automatisch gaat
Yep, die conclusie had ik vanochtend ook al getrokken :) Tot nog toe nooit een probleem gehad, dus nooit aan gedacht om het vinkje uit te zetten, maar na de herrie vanochtend bij het openen van de voordeur ga ik dat inderdaad maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 16:34
Over een aantal maanden (afhankelijk van de NUTS bedrijven) wordt mijn nieuwe huis opgeleverd. In onze huidige woning heb ik een aantal z-wave schakelaars en dimmers (fibaro) verbonden met homey.

Nu zit ik te twijfelen om in het nieuwe huis over te stappen naar Zigbee, mede door de prijs. Maar ik zie alleen maar schakelaars en geen dimmers, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Ligt eraan wat je precies zoekt.
Zigbee dimmers zijn er wel (zie bijvoorbeeld http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00347831/ ) maar dan heb je wellicht niet altijd een mooie backplate (zoals bij die van de Ikea... deze is wel wall mountable, dacht ik).

[ Voor 10% gewijzigd door Corvo op 01-03-2018 12:33 . Reden: Anders verwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Corvo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:32:
Ligt eraan wat je precies zoekt.
Zigbee dimmers zijn er wel (zie bijvoorbeeld http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00347831/ ) maar dan heb je wellicht niet altijd een mooie backplate (zoals bij die van de Ikea... deze is wel wall mountable, dacht ik).
Die heb ik getest maar ben er niet tevreden over.

Ben eigenlijk opzoek naar een dimmer module net als de fibaro dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Die zigbee modules zijn er wel, maar vrij prijzig en nog niet ondersteund. Ben bezig met een type, maar zitten nog wat issues in. Kan op dit moment het type schakelaar nog niet aanpassen tov de default. Maw of je een pulsdrukker gebruikt of een standaard schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nelus82 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:39:
[...]

Die heb ik getest maar ben er niet tevreden over.

Ben eigenlijk opzoek naar een dimmer module net als de fibaro dimmer.
De Hue dimmers werken ook goed met Homey, heb er zelf ook meerdere door het huis heen. Deze van Trust lijkt mij ook wel iets maar nog geen app voor. Volgens mij zijn er verder nog geen dimmers van Zigbee zoals die van Fibaro (achter stopcontact in te bouwen)
kasteleman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:42:
Die zigbee modules zijn er wel, maar vrij prijzig en nog niet ondersteund. Ben bezig met een type, maar zitten nog wat issues in. Kan op dit moment het type schakelaar nog niet aanpassen tov de default. Maw of je een pulsdrukker gebruikt of een standaard schakelaar.
Thanks, waar hebben we het dan over qua prijzig en die zijn dus in te bouwen achter de schakelaar?

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 01-03-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
kasteleman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:42:
Welke schakelaar gebruikt hij default? En welke modules zijn dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Default puls voor zowel de dimmer (niet zo'n issue), maar ook voor de dubbel relais en dat is meer een issue (tenminste, de meeste mensen willen achter de bestaande aan/uit schakelaar gewoon de module kunnen proppen zonder schakelaar te vervangen).
Zijn van Ubisys en ZigBee 3.0 certified.

@lubbertkramer Rond de 100 euro + porto, rechtstreeks vanuit Duitsland

[ Voor 51% gewijzigd door kasteleman op 01-03-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Fire69 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:36:
Ik zit ook naar zo'n Nanoleaf te kijken, maar vind het heel erg lelijk dat je die kabel altijd ziet hangen...

Heb jij dat kunnen 'oplossen'? :)
Ben ik nog niet mee bezig geweest om eerlijk te zijn, hangt nu dus nog scheef en in het zicht.. Ik ben wel aan het kijken of ik een voorzetwand ga creeren, waar alle bekabeling dan netjes in verwerkt kan worden. Daarmee is het dan een kwestie van simpel gaatje maken, kabeltje er doorheen en achter het voorzetwandje door naar beneden/stopcontact. Ben nog een beetje aan t orienteren op welke manier ik dit precies wil gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Sinds kort op beide Homey's een geel uitroepteken met de melding: Niet verbonden met Athom Cloud.
Draai op versie .1.5.3.. Geen idee (meer) hoe dit op te lossen en of er nu nog bv. een update naar 1.5.6 binnenkomt.
Iemand een idee?

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.