Ik had hem werkend.. Maar om de eoa reden is mijn sonoff er mee gestopt...jenssen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:01:
Ik heb twee vragen:
- is er iemand met een gezin van vier personen die de WPB enkel gebruikt voor tapwater, wat verbruik je dan gemiddeld per jaar, ongeveer 700kWh?
- hoeveel koele lucht blaast de WPB uit en welke temperatuur heeft deze lucht? is dit ongeveer 10 graden koeler dan de lucht die erin gaat, m.a.w. in de winter is de uitblaastemperatuur koeler dan in de zomer (ofwel uitblaastempertuur is inblaastemperatuur minus ongeveer 10 graden)? Kun je iets met deze koele lucht of is het zo minimaal? Ik zit er aan te denken om de koele lucht op de kelder te laten binnenkomen, in de zomer loopt de temperatuur op, op deze manier blijft deze wellicht wat koeler in de zomer.
Alvast bedankt.
Nog 2 weken werken
Dan vakantie.... dan maak ik hem weer actief en komt hij grafana...
Maar 10 verschil klopte wel aardig.
Het zal altijd afhangen van je sww verbruik.. verbruik je niets, blaast hij heel weinig.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520