i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

(De joystick is van Hori, controller is madcatz)
Zoek alleen nog Tomb Raider (2013 of rise of the..), THPS 5 en Tekken 6 en dan houd ik op... en F1 2013/14. :-D
[ Voor 24% gewijzigd door GS88 op 04-11-2017 01:29 ]
Rotterdam
NiceGS88 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 01:23:
Nooit een xbox gehad.. tot dat ik bij toeval een leuk geprijsde xbox 360s zag liggen (zeg nou zelf, ken je niet laten liggen toch voor 35,- euro?) .. nu is het in zo'n 2 weken tijd een ietsje pietsje uit de hand gelopen :-P
[afbeelding]
(De joystick is van Hori, controller is madcatz)
Zoek alleen nog Tomb Raider (2013 of rise of the..), THPS 5 en Tekken 6 en dan houd ik op... en F1 2013/14. :-D
Welkom bij de
Ps: kent er iemand nog échte aanraders voor de x360? Kan ook tussen de spellen op de foto zitten (heb tot nu toe enkel MK vs DC, Forza, Fifa en SF4 gespeeld)
[ Voor 23% gewijzigd door GS88 op 04-11-2017 09:18 ]
Rotterdam
Voor mijn zijn het de volgende aanrader:GS88 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:04:
[...]
Welkom bij de
Ps: kent er iemand nog échte aanraders voor de x360? Kan ook tussen de spellen op de foto zitten (heb tot nu toe enkel MK vs DC, Forza, Fifa en SF4 gespeeld)
- AC IV - Black Flag. Voor mij persoonlijk een van de beste AC games die er is. Piraten setting komt goed tot zijn recht.
- Elder Scrolls Oblivion en Skyrim
- Forza series .Zowel de Horizon als de Motorsport zijn echt leuke racers waar je veel tijd in kwijt kunt.
- Grand Theft Auto 5 is denk ik de game die het meeste uit de Xbox 360 haalt wat betreft graphics.
Deeltje 4 hiervan is ook erg leuk.
-Fallout 3 en Fallout New Vegas
- TestDrive Unlimited 1 en 2. Een van de eerste open wereld race games.
- Borderland series
Daarnaast zijn er ook veel leuke games van het begin van de Xbox 360.
Call of Duty 2 of Call of Duty World at War, of Brothers in Arms.
Fighters zijn er ook genoeg. Tekken vs Street Fighter, Dead or Alive.
Helemaal out of the Box denkend:
Turtles in Manhatten, Dark Souls 2, Saboteur, The Orange Box, Mercenaries 2.
Anoniem: 695873
[/quote]
-Alan Wake (Psych. Triller)
-Tales of Vesperia (JRPG)
-Blue Dragon (JRPG)
-Lost Oddessey (JRPG)
-Halo 3, 4, Reach en Wars. (FPS/RTS)
-Fable 2 (RPG)
-Project Gotham Racing 3 & 4 (Arcade Racing)
-Kameo (3d Platformer)
-Left 4 Dead 1 & 2 (Horror Survival FPS)
-Orange Box (FPS Game bundel)
-Bayonetta (Hack & Slash)
-Asura's Wrath (Cinematic Beat 'em up)
-Monkey Island remastered (Point & Click adventure)
-Alien Breed (Top down run 'n gun/remastered/trilogy)
-Dead rising series pack (3rd person action/horror)
-Splintercell Conviction (3rd person Stealth)
-Akai Katana (Shoot 'em up)
-Death Smiles (Shoot 'em up)
-Limbo/Trails/Splosionman (Xbox live 3-pack)
-Beyond Good & Evil HD/Outland/From Dust (Xbox live 3-pack).
-Crysis 2 & 3 (FPS)
-Nier (Action RPG)
-Overlord 1 & 2 (3rd person action, NL productie)
-Vanquish (3rd person shooter)
-Prey (FPS)
-Capcom Digital collection (Xbox live game bundle)
-Thrillville: off the Rails (Themepark builder)
-PopCap hits 1 & 2 (Xbox live game bundle)
-King Kong (Survival/FPS/3rd person action).
-Gun (3rd person shooter/Western)
-The Elder Scroll IV: Oblivion (RPG)
-London 2010 (Sport/Olympics)
-Table tennis (Sport) Ontwikkelt door Rockstar om de GTA IV engine te testen.
Al klinkt een tafeltennis game nogal suf, dit is zonder twijfel één van de betere sport games van afgelopen generatie.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 04-11-2017 14:33 ]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
- Bully (als je de PS2 versie nooit gespeeld hebt)
- Crackdown (ernstig verslavend om van gebouw naar gebouw te springen)
- A-Train HX (gewoon weer 's wat anders..)
- Dead Rising (origineel en leuk concept)
- Dreamcast Collection
- Fable 2 en 3
- Forza 2,3,4
- Gears of War 1,2
- Gray Matter (goede point and click)
- Lips (degelijke variant op SIngstar)
- PGR4
- Saboteur (maar ook PS3)
- Tropico 4
- Viva Pinata
De 1e Assassin's creed heb ik helemaal kapot gespeeld op de pcHenkje.doc schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:13:
[...]- AC IV - Black Flag. Voor mij persoonlijk een van de beste AC games die er is. Piraten setting komt goed tot zijn recht.
- Elder Scrolls Oblivion en Skyrim
- Forza series .Zowel de Horizon als de Motorsport zijn echt leuke racers waar je veel tijd in kwijt kunt.
- Grand Theft Auto 5 is denk ik de game die het meeste uit de Xbox 360 haalt wat betreft graphics.
Deeltje 4 hiervan is ook erg leuk.
-Fallout 3 en Fallout New Vegas
- TestDrive Unlimited 1 en 2. Een van de eerste open wereld race games.
- Borderland series
Daarnaast zijn er ook veel leuke games van het begin van de Xbox 360.
Call of Duty 2 of Call of Duty World at War, of Brothers in Arms.
Fighters zijn er ook genoeg. Tekken vs Street Fighter, Dead or Alive.
Helemaal out of the Box denkend:
Turtles in Manhatten, Dark Souls 2, Saboteur, The Orange Box, Mercenaries 2.
Ik weet niet precies waarom, maar deze naam doet mij ergens een belletje rinkelen evenals Tropico en viva pinata.. Ga vanavond eens kijken of ik ze misschien al ken-Bayonetta (Hack & Slash)
Ps.: ik weet dat bij de NGC de Hori controllers best gewild en duur zijn.. zijn die 2 controllers die ik nu heb überhaupt iets waard?
[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 05-11-2017 09:10 ]
Rotterdam
Bayonetta is een soort gelijke game als Devil May Cry, afkomstig van dezelfde ontwikkelaar.
Aanvankelijk wou ik alleen de Xbox 360 exclusives benoemen maar de PS3 is stukke moeilijker om voor te programmeren dan de Xbox 360.
Het gevolg: 3rd party games zoals Bayonetta, Skyrim en de Call of Juarez series (Er zijn er meer, maar van deze weet ik het uit het hoofd) hebben PS3 ports met glitches, bugs, framerate drops en meer loading, vandaar dat je beter voor de Xbox 360 versies kunt gaan.
Tropico moet je een beetje zien als een vrij diepgaande Sim City game waarin jij de politieke en sociale koers bepaald van het eiland: Wordt het een democratie of een dictatuur? Worden homo's geaccepteerd of verdreven?
It's all up to you..
Viva Pinata: Een kids/Sim game waarin je een tuintje moet onderhouden zodat er zo veel mogelijk verschillende Pinâta's komen wonen en zich er zelfs voortplanten.
Je moet aan bepaalde eisen voldoen al voordatPinâta's zich komen huisvesten in je tuintje en om zich uiteindelijk voort te planten moet jr aan nog meer eisen voldoen.
Sommige Pinâta's eten elkaar op en er zijn ook kwade Pinâta's die jouw Pinâta's ziek maken waardoor ze uiteindelijk kunnen sterven.
Opzich een leuke kids game en de meest geschikte op deXbox 360 voor de aller kleinste omdat de game ook nog eens volledig Nederlandstalig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 05-11-2017 20:19 ]
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 25-06 18:22
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Xbox live arcade.
Tientallen pareltjes! Maar je koopt natuurlijk lucht ipv fysieke games daar moet je ook tegen kunnen.
Eerst hit op google, paar re-releases/remakes van andere platformen maar staan verder al best leuke games link
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 06-11-2017 07:51 ]
10 second ninja DONE
Minecraft heb ik veel over gehoord maar nog nooit gespeeld, lijkt me ook wel leuk voor m'n zoon en dochter (5 en 7).. vanochtend heb ik een x360 E gekocht (ik vind em ietsjes mooier.. dat rechthoekige).Sagat schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:44:
Nog niet genoemd, en mogelijk lastig als de 360 gemod is maar
Xbox live arcade.
Tientallen pareltjes! Maar je koopt natuurlijk lucht ipv fysieke games daar moet je ook tegen kunnen.
Eerst hit op google, paar re-releases/remakes van andere platformen maar staan verder al best leuke games link
Maar nu is vrouwlief een beetje pissed

Heeft er nog iemand tips voor héle sterke duct tape?
Rotterdam
Juist met een gemodde (JTAG) 360 is dat heel gemakkelijkSagat schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:44:
Nog niet genoemd, en mogelijk lastig als de 360 gemod is maar
Xbox live arcade.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha ok, edit gemaakt in mijn post. Maar dan hoef je ook niet moeilijk te doen met kiezen en kan je alles binnenhalen wat ook maar enigzinds interresant lijkt.Seroczynski schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:44:
[...]
Juist met een gemodde (JTAG) 360 is dat heel gemakkelijk
Ik probeer echter bewust zo veel mogelijk orgineel te spelen. Met arcade games vind ik dat dan weer teveel werk en met retro games heb ik er ook wat minder moeite mee. (Maar dan vooral alles ouder dan ps2).
[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 06-11-2017 07:54 ]
10 second ninja DONE
Arcade games origineel spelen is inderdaad heel veel werk je hebt een arcade kast nodig die je vaak ook nog om de zoveel tijd moet onderhouden en repareren, verder moet je per arcade game dan de originele pcb board aanscaffen die niet makkelijk te vinden en vrij duur zijn. Het omwisselen van de pcb's als je een andere game wilt spelen. Zeker een hoop werk waar veel geld maar vooral veel tijd in gaat zitten dat voordat je kan spelen. Onderhoud etc is dan een aardig deel waar de tijd in gaat zitten.Sagat schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:23:
[...]
Haha ok, edit gemaakt in mijn post. Maar dan hoef je ook niet moeilijk te doen met kiezen en kan je alles binnenhalen wat ook maar enigzinds interresant lijkt.
Ik probeer echter bewust zo veel mogelijk orgineel te spelen. Met arcade games vind ik dat dan weer teveel werk en met retro games heb ik er ook wat minder moeite mee. (Maar dan vooral alles ouder dan ps2).
Je bent zo goed als dat je gereedschap is; Mij interesseert het ook maar dan kijk ik op YT een tutorial "how to make an arcade cabinet" en dan hebben ze allemaal een complete houtzagerij met alle bijhorende apparatuur tot hun beschikking.Seroczynski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
Ik heb altijd de droom gehad om zelf een arcadekabinet in elkaar te zetten en dan gewoon met een flatscreen en raspberry pi erin. Helaas ben ik totaal niet handig met houtwerk en heb ik ook geen zin om hiervoor aan te kloppen bij mijn schoonvader.
Misschien gaat het wat ver om te zeggen: "Zo kan ik het ook" maar ik kom iig een heel eind.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Als je d'r écht stil wilt krijgen (en met name houden) zijn er sterkere middelen dan duct tape. Succes!GS88 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:06:
[...]
Maar nu is vrouwlief een beetje pisseden om haar een beetje te vriend te houden gaat de S (helaas) in de verkoop samen met de Hori/Mad Catz en enkele spellen..
...
Heeft er nog iemand tips voor héle sterke duct tape?![]()
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Maar het is idd niets voor mij, een kast bouwen heb ik geen zin in, ik heb de gereedschappen ook niet.
Daarnaast idd boarden wisselen om een game te swappen vind ik ook niet fijn. Dus voor mij wordt het wsl een pi-tje zonder echte kast. Maar wel emu dus.
10 second ninja DONE
Anoniem: 261819
Is een defecte Photoplay kopen geen optie?Seroczynski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
Ik heb altijd de droom gehad om zelf een arcadekabinet in elkaar te zetten en dan gewoon met een flatscreen en raspberry pi erin. Helaas ben ik totaal niet handig met houtwerk en heb ik ook geen zin om hiervoor aan te kloppen bij mijn schoonvader.
Heb het op deze manier gedaan.
Persoonlijk vind ik de spirit versie het mooiste hiervoor om te gebruiken.
Zou ook de accu kunnen zijn. Maar als wrikken met de stekker ertoe leidt dat je kan opladen, vermoed ik eerder een kabelbreuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 07-11-2017 17:10 ]
Anoniem: 261819
Een kabelbreuk was ook mijn eerste vermoeden, maar zowel de orginele als nieuwe stroomadapter hebben beide hetzelfde resultaat. Ik ben dus bang dat er was soldeerpunten niet helemaal goed meer zijnFlozem schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:09:
Zou ook de accu kunnen zijn. Maar als wrikken met de stekker ertoe leidt dat je kan opladen, vermoed ik eerder een kabelbreuk.
Mocht het niet te repareren zijn, Je hebt voor de sp ook batterijen die draadloos opladen, zoals bepaalde gsm’s tegenwoordig. Zijn complete setjes met oplaadstation.Anoniem: 261819 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:55:
De Gameboy Advance SP van mijn zoontje begint wat kuren te krijgen. Apparaat is prima in orde maar hij wil niet meer fatsoenlijk opladen. Heb al een nieuwe oplader gekocht maar ik moet toch echt serieus met de stekker wrikken om hem op te laten laden. In de praktijk betekend dit dus dat hij niet meer normaal kan opladen zonder de stekker geforceerd vast te houden. Mijn eerste vermoeden was vieze contactpunten, maar deze heb ik al eens schoon gemaakt. Heb nu het vermoeden dat er intern in de Gameboy wat losse contacten zitten. Iemand dit dit probleem hekent of weet hoe dit op te lossen is? Mijn zoontje speelt er nog erg graag mee en zou het zonde vinden om hem weg te moeten gooien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 454358
Je kan ook kant en klare flat placks kopen, dan is het niveautje IKEASeroczynski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
kijk ook eens hier: Mame arcadekast bouwen http://forum.arcadecontrols.com/ en dus https://www.ebay.nl/sch/i...=arcade+flatpack&_sacat=0 Ik zou zeggen, begin met een bartop flatpack, pi met retropie, en een oud 19" lcd scherm en je bent bijna klaar.
Mijn tip, zet niet teveel speller erop, dat was mijn eerste fout, ik had op mijn eerste kast 5000 games, nu op mijn mame kast alleen nog 30 oid.
Gewoon doen, ik ben ook zo begonnen enkele jaren geleden, en heb nu een halve arcade/flipper hal in de kelder
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik hou van arcade games, maar niet van arcade kasten. Ik wil gewoon lekker op de bank hangen of aan mijn bureau zitten naar niet staan. Een bartop zou nog kunnen maar why bother? Het staat erg tof dat zeker maar ik ben van function(comfort) over styleAnoniem: 454358 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:47:
[...]
Je kan ook kant en klare flat placks kopen, dan is het niveautje IKEA
kijk ook eens hier: Mame arcadekast bouwen http://forum.arcadecontrols.com/ en dus https://www.ebay.nl/sch/i...=arcade+flatpack&_sacat=0 Ik zou zeggen, begin met een bartop flatpack, pi met retropie, en een oud 19" lcd scherm en je bent bijna klaar.
Mijn tip, zet niet teveel speller erop, dat was mijn eerste fout, ik had op mijn eerste kast 5000 games, nu op mijn mame kast alleen nog 30 oid.
Gewoon doen, ik ben ook zo begonnen enkele jaren geleden, en heb nu een halve arcade/flipper hal in de kelder
[ Voor 60% gewijzigd door Sagat op 10-11-2017 19:07 ]
10 second ninja DONE
Je weet dat er ook sitdown arcade cabinets zijn toch? Ik heb er gewoon zo eentje en kan er prima achter zittenSagat schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:06:
[...]
Ik hou van arcade games, maar niet van arcade kasten. Ik wil gewoon lekker op de bank hangen of aan mijn bureau zitten naar niet staan. Een bartop zou nog kunnen maar why bother? Het staat erg tof dat zeker maar ik ben van function(comfort) over style

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik vind niets mooier dan er echt nog een gulden ingooien, en dan een potje gamen. De controls zijn toch anders dan zittend/liggend op de bank.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het ziet er wel erg gaaf uit hoor
@Anoniem: 454358
Ben wel benieuwd welke 30 games je hebt gekozen.
10 second ninja DONE
Valium, Diazepam :-PExorcist schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:07:
[...]
Als je d'r écht stil wilt krijgen (en met name houden) zijn er sterkere middelen dan duct tape. Succes!
Adjust non olet, plerumque...
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vroeg me af hoe het stond met mijn bestelling. Kon deze alleen niet terug vinden tussen my ordersG-Meister schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:48:
Bij Amazon.de is nu het boek "Playing with Super Power: Nintendo Super NES Classics Collector's Edition" voor €5,89 te koop. In het boek wordt je meegenomen in de history van de SNES, erg leuk om bij de collectie toe te voegen denk ik. Zelf heb ik hem ook besteld voor die paar euro en wordt ook nog eens gratis verzonden naar NL
[afbeelding]
[video]
Blijk ik ‘ein wichtige bericht’ ofzo te hebben ontvangen. In grote lijnen ‘de prijs klopt niet, je krijgt je geld terug’
Ben benieuwd of jij hem nog wel hebt gekregen?
10 second ninja DONE
Lees dat toch wel vaak (met name Amazon), jammer dat het zo vaak gebeurd, en dat ze het zo eenvoudig terug (mogen) draaien.Sagat schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:38:
[...]
Vroeg me af hoe het stond met mijn bestelling. Kon deze alleen niet terug vinden tussen my orders![]()
Blijk ik ‘ein wichtige bericht’ ofzo te hebben ontvangen. In grote lijnen ‘de prijs klopt niet, je krijgt je geld terug’
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Van de week maar even proberen met wat bezoek.
Voor diegenen die nog een SNES mini willen hebben voor Kerstmis, gebruik bovenstaande link en wees er snel bij.
Voor diegenen die alleen van het 'echie' houden, gek zijn van het beat 'em up genre of liever de goede titels spelen die niet tot vervelens toe steeds maar weer een podium krijgen terwijl er zoveel meer goud in de SNES-mijn is te vinden...
...Negeer deze post
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 14-11-2017 14:39 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vind het nog steeds jammer dat hij (legaal) niet van extra spellen te voorzien is. Dus ik ga nog steeds ooit een voor die pi. en zo nu en dan gericht iets kopen op vc, psn of xbla.Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:32:
https://www.nedgame.nl/su...--levering-5-/3932257469/
Voor diegenen die nog een SNES mini willen hebben voor Kerstmis, gebruik bovenstaande link en wees er snel bij.
Voor diegenen die alleen van het 'echie' houden, gek zijn van het beat 'em up genre of liever de goede titels spelen die niet tot vervelens toe steeds maar weer een podium krijgen terwijl er zoveel meer goud in de SNES-mijn is te vinden...
...Negeer deze post
Maar...side scrolling beat em ups? of versus? Want final fight 1,2,3 ontbraken toch? Maar met sf2 hebben ze wel de bekendste snes beat em up te pakken.
Zou zelf graag axelay gezien hebben.
Oh en ik zie dat de jap snes mini super sf2 heeft en de euro alleen hyper fighting? wow das ook best jammer. Maar ging hem toch al niet kopen
10 second ninja DONE
Ik doelde op de sidesrolling beat em ups waarin je naar links, rechts, voor- en achtergrond kunt bewegen zoals idd de Final Fight series en tevens de sidescrolling beat 'em ups waarin je alleen naar links of rechts kunt begen zoals bv. Ninja Warriors.
Japan had er met Mystical Ninja wel eentje op de SNES mini terwijl de VS en Europa heel het genre moeten missen op de SNES mini.
Axelay, U.N. Squadron, Aerofighters of Super Aleste had er van mij idd ook wel tussen mogen staan hoewel ik sidescrolling beat 'em ups toch wel als een retro mainstream genre zie terwijl SHMUPS voor mij meer een hardcore genre zijn.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Is wel een valide opmerking dat shmups wel hardcore zijn, maar had laatst ook een gesprek hier op got over sidescrolling beat em ups, vind de gameplay van de klassiekers vaak wat gedateerd inmiddels. Mis die persoonlijk niet heel erg, dus snap wel dat ze ontbreken.Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:41:
@Sagat Is ook jammer, maar gezien licentie issues en de populariteit van de SNES library wel begrijpelijk.
Ik doelde op de sidesrolling beat em ups waarin je naar links, rechts, voor- en achtergrond kunt bewegen zoals idd de Final Fight series en tevens de sidescrolling beat 'em ups waarin je alleen naar links of rechts kunt begen zoals bv. Ninja Warriors.
Japan had er met Mystical Ninja wel eentje op de SNES mini terwijl de VS en Europa heel het genre moeten missen op de SNES mini.
Axelay, U.N. Squadron, Aerofighters of Super Aleste had er van mij idd ook wel tussen mogen staan hoewel ik sidescrolling beat 'em ups toch wel als een retro mainstream genre zie terwijl SHMUPS voor mij meer een hardcore genre zijn.
Oh well, laten we het er over eens zijn dat in ideale wereld je naast deze voorgeselecteerd games (waar wel gewoon een heleboel toppers in zitten) ook gewoon zelf nog extra games kon downloaden.
Nog beter zou het geweest zijn als ze er gewoon alle games in hadden gepropt, technisch kan dat natuurlijk ook prima. Maar ik snap ook wel dat dit compleet onrealistisch is.
Een betaalde download optie is dat imho niet.
Zelfs als ze die voor 50 cent per stuk zouden verkopen, zouden ze imho bakken geld verdienen. License issues zijn irritant, maar pas de games (mike tyson punch out zonder mt blijft een geniaal voorbeeld) aan of ga met de eigenaren om de tafel zitten, iedereen wil toch geld verdienen? Enige reden die ik dan nog inzie is dat ninty geld wil verdienen met vc op 3ds en straks switch. Of zouden ze zelfs bang zijn dat dit dan concurentie zou worden voor die apparaten?
10 second ninja DONE
Ik heb het boek ongeveer 2 á 3 weken geleden ontvangen, vreemd dat de jouwe is geannuleerd. Wellicht dat er ineens teveel werden besteld en ze geen voorraad meer hadden?Sagat schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 06:38:
[...]
Vroeg me af hoe het stond met mijn bestelling. Kon deze alleen niet terug vinden tussen my orders![]()
De aanbieding zelf kwam ik destijds tegen op Pepper.com. En aan de berichten daar te zien ben je niet de enige die hem niet heeft ontvangen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dit is mijn bericht door google translate heen getrokken:
===================
We have important information about your current order [nummer]
You ordered the following items:
Playing With Super Power: Nintendo's Super NES Classics (Collector's Edition)
The article was mistakenly awarded a wrong price by us on the website. We therefore had to cancel it from your order. Of course he will not be charged.
We ask for your understanding - maybe you have already wondered about the unusual price.
According to our terms and conditions, the purchase contract for a product always comes off with the sending confirmation e-mail. In the alternative, however, we declare the contestation for error.
Please excuse the mistake we have corrected in the meantime. If interested, we ask for a new order of the article, if available.
Thank you for your understanding.
(This is an automatically sent email, please do not reply to this letter as the email address is only for sending, but not for receiving emails.)
============
vroeg me al af waarom ik geen bericht gezien had, maar ik had deze geregistreerd op een niet primair email addy.
Ik moet toegeven dat ze gelijk hebben, ik had het boek wsl niet voor full price gehaald. Dus wat dat betreft vind ik het ook niet vervelend ofzo, wel jammer.
Better luck next time
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verder nog wat Buzz The Ultimate Music Quiz en Buzz de slimste van NL gedaan op de PS3, blijft ook leuk. Win het alleen vrijwel altijd van wie dan ook dus dan houdt het ook weer snel op voor de tegenstander(s).

Nog een week voor Knowledge is Power en Singstar Celebrations, leuk voor de feestmaand.
[ Voor 22% gewijzigd door Exorcist op 14-11-2017 23:37 ]
- Boxed Game Boy Micro zilver/grijs (compleet)
- Pokemon Pearl sealed (DS)
- Chrono Trigger SNES US NTSC cart only (geen repro)
- Final Fantasy NES US NTSC cart only (geen repro)
Ik overweeg mijn collectie uit te gaan dunnen, en voor sommige dingen is het lastig om een goede prijs te bepalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Mirickle op 15-11-2017 20:37 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het deed me er vooral aan herinneren dat ik op mijn good old wii vc nog 2 goede pc engine shmups heb die hoog nodig van de pile of shame af moeten. Solder blade heb ik zo goed als uitgespeeld vermoed ik (laatste level wat ik gezien heb werd al vrij pittig) en daarna verder met Soldier star........waarvan ik dacht dat ik met mijn soldier blade kennis wel vrij makkelijk de eerste levels zou halen, dat viel nog best tegen!
10 second ninja DONE
Ik heb sky force eens bekeken, Ik zou het niet meteen een slecht spel noemen maar als ik mijn mening mag geven lijkt het een zeer saaie shooter, De muziek spreekt mij ook zeker niet aan. Ik zou het persoonlijk niet eens vergelijken met de betere 2D of zelfs 3D arcade shoot em ups.Sagat schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:20:
Wat vinden we van sky force? Het schmup genre is bij mij bij uitstek een van de leukste retro genre's echter er komen af en toe ook leuke nieuwe games uit.......ik weet niet of ik sky force daar al bij reken. Mijn eerste indruk (+- uurtje gespeeld denk ik) is dat het een vrij simple shooter is. Het kan natuurlijk dat het leuker wordt op latere levels en met meer/andere power ups.
Het deed me er vooral aan herinneren dat ik op mijn good old wii vc nog 2 goede pc engine shmups heb die hoog nodig van de pile of shame af moeten. Solder blade heb ik zo goed als uitgespeeld vermoed ik (laatste level wat ik gezien heb werd al vrij pittig) en daarna verder met Soldier star........waarvan ik dacht dat ik met mijn soldier blade kennis wel vrij makkelijk de eerste levels zou halen, dat viel nog best tegen!
Zelfs de oudere matige shoot em ups zou ik hierop prefereren.
Er zitten wel wat unieke gameplay elementen in maar ook dat zou het hem voor mij niet doen. Dit spel geeft mij echt een low budget gevoel, wat ik nooit zou zeggen bij de betere shm ups en zelfs bij de mindere.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 17-11-2017 13:32 ]
Die droom had ik ook jaren en dit jaar is het er daadwerkelijk van gekomen, heb een eigen bartop gebouwdSeroczynski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
Zoveel gereedschappen zijn er nou ook niet nodig, heb bij een bouwmarkt vooraf alles op maat laten zagen. Het zaag werk wat ik zelf heb moeten doen was enkel de kromming met een simpele decoupeerzaag en de latten waar alles op steunt met een hand zaag. Ik heb wel bij mijn schoonvader aangeklopt voor hulp wat resulteerde dat het net allemaal wat sneller ging dan dat ik het alleen had moeten doen.
Gewoon beginnen!
Heb er iedere dag plezier van
2Player Bartop Arcade op basis van Intel NUC

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ziet er vet uit! Welke games zitten erop? (of is het enkel Marvel vs. Capcom?)Tiwazz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:17:
[...]
Gewoon beginnen!
Heb er iedere dag plezier van.
[afbeelding]
edit: nvm, heb je topic doorgelezen
[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 17-11-2017 12:39 ]
Rotterdam
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Jij hebt dus dezelfde bevindigen als ik. Maar door wat Shocktrooper aangeeft ga ik dan mogelijk toch wat verder kijken. Ook spelen een paar collega's het, altijd leuk om high scores te vergelijken.gast7 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:52:
[...]
Ik heb sky force eens bekeken, Ik zou het niet meteen een slecht spel noemen maar als ik mijn mening mag geven lijkt het een zeer saaie shooter, De muziek spreekt mij ook zeker niet aan. Ik zou het persoonlijk niet eens vergelijken met de betere 2D of zelfs 3D arcade shoot em ups.
Zelfs de oudere matige shoot em ups zou ik hierop prefereren.
Er zitten wel wat unieke gameplay elementen in maar ook dat zou het hem voor mij niet doen. Dit spel geeft mij echt een low budget gevoel, wat ik nooit zou zeggen bij de betere shm ups.
edit:
Heb het spel via psplus, anders had ik het wsl niet eens een kans gegeven. Toevallig spelen wat andere collega (een versie van) het spel op phone. Maar ik heb een takke hekel aan phone controls voor arcade games dus dat gaat hem niet worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 17-11-2017 13:57 ]
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Prachtig hoor, vind de art erg mooi, al hoewel ik zelf dan zou kiezen voor of street fighter, of nightt warriors of darkstalkers. Of nog beter gewoon een thema met random games/franchises die ik leuk vind.Tiwazz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:17:
[...]
Die droom had ik ook jaren en dit jaar is het er daadwerkelijk van gekomen, heb een eigen bartop gebouwd.
Zoveel gereedschappen zijn er nou ook niet nodig, heb bij een bouwmarkt vooraf alles op maat laten zagen. Het zaag werk wat ik zelf heb moeten doen was enkel de kromming met een simpele decoupeerzaag en de latten waar alles op steunt met een hand zaag. Ik heb wel bij mijn schoonvader aangeklopt voor hulp wat resulteerde dat het net allemaal wat sneller ging dan dat ik het alleen had moeten doen.
Gewoon beginnen!
Heb er iedere dag plezier van.
[afbeelding]
Ben inderdaad wel nieuwsgierig welke games je er op hebt. Al hoewel dat wsl al snel tientallen of honderded zelfs worden.
Misschien je top 5?
Mijn eigen arcade top 5 die ik nu af toe nog speel:
Truxton
alien vs predator
streetfighter 2 CE
nba jam
cadilacs vs dinosaurs
terminator 2 arcade game.......via muis is deze natuurlijk veel minder leuk dan met een uzi!
Verder heb ik voor deze top 5 gekeken naar arcade games die ik echt emuleer , maar via xbox speel ik ook sf4 en kof98/2002 wat ook arcade games pur sang zijn. En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer.
Metal slug speel ik ook nog wel is. Maar vond de (legale) pc versie wat minder fijn spelen dan mijn ps2 versie.
10 second ninja DONE
Bedankt
Er zit een Intel NUC in met aardig wat opslag dus het zijn er wel meer dan een paar honderd.... duizend.....
Ik speel maar een handjevol maar ontdek iedere keer wel wat nieuws. De top 5 arcade games waar ik op terug blijf komen en de meeste tijd in stop is als volgt:
1. Tetris the Grandmaster Plus 2 !!!!!!
2. Mushihimesama
3. Killer Instinct
4. Marvel vs Capcom
5. Ms. Pacman
Ik weet niet of dit het juiste topic is om erop in te gaan, als mensen dat vervelend vinden moeten ze het even zeggen. Ik heb alle onderdelen bij de volgende shops gekocht:Seroczynski schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:18:
Ik vraag me vooral af wat je hebt gedaan met het frezen voor die rode strip, had je een frees liggen? En hoe kom je aan die art? Heb je ergens een high-res sticker laten printen? Of koop je dit kant-en-klaar ergens?
Arcade World UK
https://www.arcadeworlduk.com
Heb hier mijn knoppen, sticks, kabels, t-molding en printplaatjes gekocht. Kwaliteit knoppen en sticks vind ik zéér belangrijk en heb daarom exclusief Sanwa gekozen.
Rockstar Print
http://rockstarprint.co.uk
Heb hier de art gekocht, hij kan het voor je perfect op maat maken.
Arcadewinkel.nl
http://www.arcadewinkel.nl/schijffrees-set-t-molding
Heb hier de schijffrees gekocht voor het zetten van de sleuf. Dit heb ik met een bovenfrees gedaan die ik heb kunnen lenen. Kan je volgens mij ook bij iedere bouwmarkt huren.
Heb de afmetingen het zij met wat wijzigingw gebaseerd op deze instructable:
http://www.instructables....de-Machine-Powered-by-Pi/
Hoop dat je er wat aan hebt ;)!
[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 17-11-2017 16:03 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mushihimesama Kende ik niet eens, maar bullethell. Tot op heden nooit iets in dat genre gevonden wat ik echt leuk vond. Terwijl ik wel van late 80is/early nineties shmups hou.Tiwazz schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:11:
@GS88 @Sagat
Bedankt!
Er zit een Intel NUC in met aardig wat opslag dus het zijn er wel meer dan een paar honderd.... duizend......
Ik speel maar een handjevol maar ontdek iedere keer wel wat nieuws. De top 5 arcade games waar ik op terug blijf komen en de meeste tijd in stop is als volgt:
1. Tetris the Grandmaster Plus 2 !!!!!!
2. Mushihimesama
3. Killer Instinct
4. Marvel vs Capcom
5. Ms. Pacman
Ki wel op de snes gespeeld maar de arcade variant alleen af en toe in de speelhal laaaang geleden.
Hoop wel binnenkort de xb one versie te kunnen spelen.
MvC, gewoon deel 1? Hoezo die en niet een van de recentere (al hoewel 3 en infinite volgens mij geen arcadeversie hebben)
Tetris is mijn vakantie game in fe vorm van b mode op de gb
Mspacman is voor mij nog de meest verassende! Score challenge? Of gewoon leuk imdat het simpel maar toch moeilijk is?
10 second ninja DONE
Ik vind bullet hell shmups echt geweldig, voornamelijk die van Cave en dan mushihimesama springt er voor mij uit. Ik vind MvC 2 het beste, die staat er ook op maar dan in de vorm van dreamcast emulatie. 3 en infinite missen wat voor mij, misschien is het nostalgie geen ideeSagat schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:45:
[...]
Mushihimesama Kende ik niet eens, maar bullethell. Tot op heden nooit iets in dat genre gevonden wat ik echt leuk vond. Terwijl ik wel van late 80is/early nineties shmups hou.
Ki wel op de snes gespeeld maar de arcade variant alleen af en toe in de speelhal laaaang geleden.
Hoop wel binnenkort de xb one versie te kunnen spelen.
MvC, gewoon deel 1? Hoezo die en niet een van de recentere (al hoewel 3 en infinite volgens mij geen arcadeversie hebben)
Tetris is mijn vakantie game in fe vorm van b mode op de gb
Mspacman is voor mij nog de meest verassende! Score challenge? Of gewoon leuk imdat het simpel maar toch moeilijk is?
Als je tetris leuk vind en van een flinke uitdaging houd, zou ik Tetris the absolute grandmaster 2 plus is proberen

Decoupeerzaag, schuurpapier, frees en een paar speedboren, meer heb je niet nodig. Paar jaar terug zelf ook gedaan, geen bartop maar een halfhoge 2-speler kast.
Hij staat nu bij de kids (6 en 8 ) op de kamer, die vinden het erg leuk.
Bubble Bobble, Bomberman, Bust-a-Move, Roadfigher en Mille Miglia zijn favoriet.
Misschien ooit nog eens een 4-speler kast bouwen (ala de Turtles in Time arcadekast)
heb je 4 mensen om te spelen? Als mensen bij mij langskomen vinden ze het leuk om nog eens op een ms pacman, defender, donkey kong etc kast te spelen, maar echt om nog 4 player te spelen hebben ze meestal geen zin in, of max 1 potje. Ik zou alleen tot max 2 player gaan. Een sf2 of MK2 vinden anderen nog wel leuk.Mirickle schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:20:
Misschien ooit nog eens een 4-speler kast bouwen (ala de Turtles in Time arcadekast)
De vrouw is een weekje weg met de kinderen, dus heerlijk ouderwets gamen. Ps2 op een oude crt
Ik was het vergeten, maar wat is vice city stories toch een matig product. De gewone vice city vond ik gewelidg, dit is alsof het een simpele versie is, die je gratis bij de corn flakes kreeg. Simpel verhaal, voice acting 10x minder dan de echte. Maar ik hoop echt dat rockstar weer eens een vice city versie van GTA maakt.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 18-11-2017 23:09 ]
Agree.Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:05:
Maar ik hoop echt dat rockstar weer eens een vice city versie van GTA maakt.
Top spel. Enige spel tot dusverre wat mij zonder het te realiseren bij de release (als een middelbare-school-khaine) nog onbedoeld een nacht heeft laten doorhalen.

Je zou haast zeggen dat je met wat skin-upgrades en de GTA V engine een heel eind moet kunnen komen.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Tja, dat gaan ze denk ik alleen nooit doen. De groep die de jaren 80 weet te waarderen is denk ik minder vatbaar om sharkcards te kopen. En daar gaat het blijkbaar tegenwoordig alleen om. Anders was er wel meer SP content voor GTA5 gekomen.Khaine schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:26:
[...]
Je zou haast zeggen dat je met wat skin-upgrades en de GTA V engine een heel eind moet kunnen komen.
Probeer Truxton II eens. Ben benieuwd wat je er van vindt.Sagat schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:19:
[...]
........
Mijn eigen arcade top 5 die ik nu af toe nog speel:
Truxton
........
Mijn arcade favoriet is Crazy Kong. Gewoon omdat ik die in 1981 al speelde. Was samen met Moon Cresta en Phoenix toch wel de game waar heel wat guldens voor vrijgemaakt werden. En ik heb de originele arcade kasten van zowel Crazy Kong als Moon Crest (Zaccaria uitvoering). Dat zijn de enige twee die van mijn collectie van 25 kasten zijn overgebleven. Alle andere kasten heb ik vorig jaar en dit jaar verkocht.
Het houtwerk is niet zo moeilijk, inderdaad. Maar voor de echte retro ervaring stop je er natuurlijk geen LCD in, maar een CRT, het liefst 21" En een goede Mame PC met Groovymame. Al die rommel met retropie en zo, in combinatie met een LCD .... Gruwel.Mirickle schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:20:
Het is inderdaad niet vreselijk moeilijk om zelf een arcadekast te bouwen
Decoupeerzaag, schuurpapier, frees en een paar speedboren, meer heb je niet nodig. Paar jaar terug zelf ook gedaan, geen bartop maar een halfhoge 2-speler kast.
Hij staat nu bij de kids (6 en 8 ) op de kamer, die vinden het erg leuk.
Bubble Bobble, Bomberman, Bust-a-Move, Roadfigher en Mille Miglia zijn favoriet.
3 kids
Al is de jongste 2, dus dat duurt nog ff
Wat betreft LCD, tsja, het is zoveel praktischer met een LCD. En veiliger (voor de bouwer). En goedkoper.
Zelf draai ik een recente MAME versie op Lubuntu met Attract-Mode als front-end.
PC is een oude Core2Duo E6400 met een GF 6600GT en een klein SSDtje.
[ Voor 38% gewijzigd door Mirickle op 21-11-2017 12:34 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Trux2 heb ik wel is gespeeld, klikte toch minder, had die versie ook niet een sound bug op mame ofzo? Volgens mij was er iets mee.......retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:46:
[...]
Probeer Truxton II eens. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Mijn arcade favoriet is Crazy Kong. Gewoon omdat ik die in 1981 al speelde. Was samen met Moon Cresta en Phoenix toch wel de game waar heel wat guldens voor vrijgemaakt werden. En ik heb de originele arcade kasten van zowel Crazy Kong als Moon Crest (Zaccaria uitvoering). Dat zijn de enige twee die van mijn collectie van 25 kasten zijn overgebleven. Alle andere kasten heb ik vorig jaar en dit jaar verkocht.
Wait phoenix is ook een arcade game? Back in the dark days op mijn 2600 speelde ik dat, maar ik werd er niet heel vrolijk van.......maar ja ik had niks beters
Sterker nog, op een gegeven moment had ik zoiets van, ben wel klaar met videogames...en toen zag ik een nes reclame......en daarna bij wat vriendjes een commodore 64, wow op die 2 apparaten echt veel gegamed. Toch nog alles goed gekomen
Die andere games zeggen me niets, ik zal wel is wat yt/surfen erop
Bizar dat je 25 kasten had btw
Neem aan dat je dan een schuur of grote kelder had ofzo?
Ik ben zelf nog aan het kijken hoe ik mijn film en game verzameling en mogelijk ook nog oude TF meuk kwijt ga kunnen in de kleinste slaapkamer van het huis. Die laatste zal er mogelijk ook aan gaan geloven dan, ben al bezig met verkoop star wars spul, maar mp vond het nodig om mijn account te blokken..........
oh ja en die ruimte moet dan ook geschikt blijven om te thuiswerken......lastig hoor
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat komt omdat VCS een PSP spel is wat later weer geport is naar de PS2, hetzelfde geldt voor Liberty City Stories. Leuk op de PSP, op de PS2 niet waardig genoeg om goed doorheen te spelen.Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:05:
[...]
De vrouw is een weekje weg met de kinderen, dus heerlijk ouderwets gamen. Ps2 op een oude crt![]()
Ik was het vergeten, maar wat is vice city stories toch een matig product. De gewone vice city vond ik gewelidg, dit is alsof het een simpele versie is, die je gratis bij de corn flakes kreeg. Simpel verhaal, voice acting 10x minder dan de echte. Maar ik hoop echt dat rockstar weer eens een vice city versie van GTA maakt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb nog wel een 19"crt die ik aanhou.......maar vrees dat ik het toch moet gaan doen met retropie, het ruimte voordeel is zo gigantisch. (zie ook vorige post zou ik zeggen).retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:49:
[...]
Het houtwerk is niet zo moeilijk, inderdaad. Maar voor de echte retro ervaring stop je er natuurlijk geen LCD in, maar een CRT, het liefst 21" En een goede Mame PC met Groovymame. Al die rommel met retropie en zo, in combinatie met een LCD .... Gruwel.IMO natuurlijk.
Daarnaast vrees ik dat die monitor ook niet meer het eeuwig leven gaat hebben.
Verder ook nog een crt tv en prachtige amiga monitor, dus we kunnen iig nog een beetje vooruit.
10 second ninja DONE
Sterker nog, Phoenix is van oorsprong een Arcade Game, de VCS versie is daar op gebaseerd. De Arcade versie is echt geweldig, vind ik tenminste (jeugdsentiment, ik ben van '65)Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:35:
[...]
.....
Wait phoenix is ook een arcade game?
.....
Bizar dat je 25 kasten had btw![]()
![]()
Neem aan dat je dan een schuur of grote kelder had ofzo?
....
Ja, ik had een schuur ingericht als gameroom, met daarin alle bekende Arcade games, de originele kasten en vaak in zeer goede staat. Bijvoorbeeld, Donkey Kong, Pac-Man, ms. Pac-Man, Galaga, Galaxian, Phoenix, Q*Bert, Asteroids, Gravitar, Black Widow, Centipede, Joust, Nintendo VS., Bump 'n Jump, Breakout, Tempest, Qix, Gyruss, Juno First, Pleiads, Vanguard, Star Wars cockpit.
En daarnaast nog tal van originele game boards (de grote printplaten die in de speelkasten zitten). Helaas heb ik de afgelopen paar jaar zo goed als alles verkocht, maar ben nog steeds in bezit van een flipperkast (High Speed) en 2 cabs (Crazy Kong, 1981 en Moon Crest, 1980) en een Mame cab.
Ach ja, hobby's komen en hobby's gaan.
Hier een paar foto's (zolang mijn photobucket account blijft bestaan):

Helaas, verleden tijd.
Behalve deze:

en deze:

[ Voor 8% gewijzigd door retroguy op 21-11-2017 14:39 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Jammer dat je de hobby (of iig een groot gedeelte van) moest opgeven? Ben wel benieuwd why, mocht je dit willen delen.
Ben zelf uit 76 btw. Mogelijk zit daarin ook een vershil in smaak, late 80ies en begin 90ies zijn mijn arcade memories
10 second ninja DONE
Ik draai Groovymame op een XP systeempje met een € 10 ATI Radeon HD videokaart en CRT Emudrivers. In combinatie met een CRT is de gamebeleving niet van de originele games te onderscheiden en dan bedoel ik qua scanlines (de CRT heeft immers de echte 15K scanlines), monitor en game refresh rates, CRT glow etc. Echt vingers aflikken.Mirickle schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:
[...]
Zelf draai ik een recente MAME versie op Lubuntu met Attract-Mode als front-end.
PC is een oude Core2Duo E6400 met een GF 6600GT en een klein SSDtje.
Dus altijd met CRT's gewerkt, en nog steeds ook voor de SNES, MD, NES, DC, Saturn, A2600, PC Engine, PSX, PS2, XBOX, Gamecube, modded N64. Voor de consoles gebruik ik als monitor een paar Sony PVM's.
Het enige wat ik met een LCD speel zijn de XBOX 360 games, de Wii en de 480P Dreamcast, Gamecube en PS2 games. En binnenkort uiteraard de PS4 (heb afgelopen weekend de VR bril gekocht en ga komende Black Friday de PS4 Pro aanschaffen). Virtual Reality Games, ik droom er al vanaf begin jaren tachtig van en kon de huidige Intertoys aanbieding niet laten lopen.
Ik ben echt nog een klein kind.
Ik had funds nodig om wat andere zaken te fiancieren. En ruimtegebrek. Maar ik heb een uitgebreide arcade vriendenkring waarin met enige regelmaat Arcade party's georganiseerd worden. Dus ik kom nog wel aan m'n trekken.Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:29:
... je de hobby (of iig een groot gedeelte van) moest opgeven? Ben wel benieuwd why, mocht je dit willen delen.
Ben zelf uit 76 btw. Mogelijk zit daarin ook een vershil in smaak, late 80ies en begin 90ies zijn mijn arcade memories
'76 kan ik me nog wel herinneren, lag toen tijdens die snoeihete tropische zomer een weekje in het ziekenhuis voor een blinderdarm gevalletje. Ik heb ook vrienden van jouw leeftijd, zijn met name gericht op 16bit en dan vooral fighting games. Heb ik nooit gesnapt. LOL
[ Voor 15% gewijzigd door retroguy op 21-11-2017 14:45 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Arcade parties? lol klinkt er gaaf.retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:43:
[...]
Ik had funds nodig om wat andere zaken te fiancieren. En ruimtegebrek. Maar ik heb een uitgebreide arcade vriendenkring waarin met enige regelmaat Arcade party's georganiseerd worden. Dus ik kom nog wel aan m'n trekken.
'76 kan ik me nog wel herinneren, lag toen tijdens die snoeihete tropische zomer een weekje in het ziekenhuis voor een blinderdarm gevalletje. Ik heb ook vrienden van jouw leeftijd, zijn met name gericht op 16bit en dan vooral fighting games. Heb ik nooit gesnapt. LOL
Vwb fighting games. Ik zet het even in de ot tag omdat het best lang is en niet direct meer met retro games te maken heeft.
Het genre klikte gewoon met me. Het enige nadeel wat ik had(heb) is doordat ik het leuk vind, vrienden niet tegen me willen spelen. Omdat ze weinig kans hebben.
Aan de andere kant ben ik zelf ook maar een casuaul, dus online ben ik zelf de spreekwoordelijke boksbal.
Vs de computer vond ik vroeger erg leuk, mits het eerlijk was, sf2 was dat redelijk, MK niet.
KI was.......raar, dat spel klikte niet met me, dit alles op de snes en een heel klein beetje arcade.
Daarna (op de saturn) was xmen cota weer wel leuk en hetzelfde gold voor sf alpha 2 en nightwarriors. Marvel super heroes was daarna opeens een spel dat geen ai meer leek te hebben, dus single player geen enkele challenge en voor mij niet leuk.
Tijdens de ps2 generatie iemand leren kennen die ook fighting games leuk vind, en waar ik nu geregeld meets mee heb. Als je vs mensen kan spelen dan is tegen de ai eigenlijk niet meer interresant, tenzij er echt een hele fijne story mode is.......maar dan zou eigenlijk nog beter die story op YT kunnen kijken.
Verder is het eigenlijk samen te vatten in een woord, mindgames. Weten wat je tegenstander doet en er op anticiperen, of nog beter, afdwingen wat je tegenstander doet. En waar je bij bijvoorbeeld een fifa nog wel is het idee hebt dat de computer veel zaken beinvloed (ook bij 2 player games) is het bij een fighting game echte mano e mano. Als je de game kent en je speelt meerdere potten tegen een tegenstander, dan weet je na afloop verdomt goed of je terecht gewonnen of verloren hebt.
10 second ninja DONE
Ik zie dat veel retrofans die PVMs gebruiken. Waar haal je die? MP/eBay? En zijn ze een beetje betrouwbaar?retroguy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:36:
[...]
Voor de consoles gebruik ik als monitor een paar Sony PVM's.
Zelf heb ik nog een oude 55cm Philips beeldbuis, maar die heeft ook niet het eeuwige leven.
Marktplaats of Tweakers V&A is het meest eenvoudig. eBay zou ik niet riskeren i.v.m. onzekere verzending (De kans bestaat dat het niet goed verpakt wordt en schade kan oplopen, reparaties zijn daarbij wel mogelijk maar dodelijk vanwege de elektra.)Mirickle schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:42:
[...]
Ik zie dat veel retrofans die PVMs gebruiken. Waar haal je die? MP/eBay? En zijn ze een beetje betrouwbaar?
Qua prijs kijk je zeker naar een gemiddelde van €100 of €125, wie weet vind je ook een goede deal voor minder.
Een andere mogelijkheid is het bellen of e-mailen van televisiestudio's of ziekenhuizen. Ze zijn vooral gemaakt voor deze doelgroepen.
De PVM's (en BVM's) zijn daarbij de meest betrouwbare monitoren die je kan vinden omdat ze gebouwd zijn voor langdurige operatie (bijv. 24/7) en ze zijn vaak zo gemaakt om de weergave het beste mogelijk te maken, echter heb je daarbij enorm veel configuratie-mogelijkheden zitten waar je zeker een handleiding voor moet gebruiken. (Komt voor dat je misschien de configuratie moet "resetten" namelijk)
Ze komen wel in alle soorten maten (8 inch. 14". 20". 32") alleen raad ik wel aan om de achterkant te zien omdat niet alle monitoren component (RGB) inputs hebben.
Het verhaal wat betreft scanlines is een heel rubriek op zich dus daar moet je zelf even zoeken, sorry ^^
Ikzelf zoek ook naar een mooie PVM, alleen heb ik de ruimte nog even niet, helaas
Eymas heeft het goed samengevat.Mirickle schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:42:
[...]
Ik zie dat veel retrofans die PVMs gebruiken. Waar haal je die? MP/eBay? En zijn ze een beetje betrouwbaar?
Ik heb mijn PVM's al een aantal jaar, gekocht toen ze nog betaalbaar waren. Ik heb er tussen de € 0 en € 40 voor betaald. Het allermooiste exemplaar dat ik heb, qua beeld, is een 14" exemplaar. Kostte me € 15.
ik heb ook 2 BVM's gehad, maar weer weg gedaan omdat ze simpelweg te groot waren, en loeizwaar. Waar de PVM al enorm goed is en met gemak nagenoeg elke andere CRT TV/monitor verslaat, daar staat de BVM nog net een trapje hoger, op de hoogste trede.
Overigens, 55 cm CRT TV's vind je nog wel op MP, vaak voor een habbekrats.
[ Voor 18% gewijzigd door retroguy op 21-11-2017 17:38 ]

https://www.arcademarket....ade-machine-cabinet-rare/
BTW, meer mensen die dit boek hebben?

https://www.amazon.es/gp/product/1524101036/
Echt een aanrader, vol met mooi Atari artwork en oud advertentie materiaal
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 21-11-2017 21:15 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De afgelopen twee/drie dagen voor 130 Euro aan retro games gespendeerd, krijg alles deze week binnen. Foto's volgen maar voor het bedrag wat ik kwijt was enorm goede deals.
Yeah, dream on!Vincent Dave schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:19:
PVM's zijn overschat naar mijn mening, heb zelf meerdere CRT's liggen ter vervanging van mijn huidige maar die werkt nog steeds prima. Ze zijn doorgaans gratis en geven hetzelfde beeld zodra je ermee weet om te gaan.
Ik vind een Audi Q7 ook overschat, daarom houd ik het maar bij mijn Mondeo. Ach, ze brengen me allebei naar mijn bestemming, de één weliswaar op een stuk minder indrukwekkende wijze.
Appels met peren. Weet je zelf ook wel.retroguy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:36:
[...]
Yeah, dream on!![]()
Ik vind een Audi Q7 ook overschat, daarom houd ik het maar bij mijn Mondeo. Ach, ze brengen me allebei naar mijn bestemming, de één weliswaar op een stuk minder indrukwekkende wijze.![]()
Dat weet ik, net als jij, toch? CRT is natuurlijk een breed begrip, welk type CRT (merk / model) gebruik jij?Vincent Dave schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:47:
[...]
Appels met peren. Weet je zelf ook wel.
Laat ik voorop stellen dat ik de aanschaf van een PVM begrijp, echter als het enkel om de beeldkwaliteit gaat zijn er 'goedkopere' alternatieven. Zelf gebruik ik een oude B&O LX 5000.retroguy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:50:
[...]
Dat weet ik, net als jij, toch? CRT is natuurlijk een breed begrip, welk type CRT (merk / model) gebruik jij?
Nou, een LX 5000 lijkt me niet echt een verkeerde TV, het is immers een B&O, maar het blijft een TV. Maar goed, iedereen heeft z'n voorkeuren. Ik kick bijvoorbeeld op scanlines omdat die in mijn ogen het beste en mooiste retro plaatje opleveren en dan heb je niet veel aan een TV. Maar zoals gezegd, ieder diertje z'n pleziertje.Vincent Dave schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:17:
[...]
Laat ik voorop stellen dat ik de aanschaf van een PVM begrijp, echter als het enkel om de beeldkwaliteit gaat zijn er 'goedkopere' alternatieven. Zelf gebruik ik een oude B&O LX 5000.
een pvm of bvm kan je met gemak honderden euro's kosten of meer iedereen zoekt ze, goedkoop vinden is haast niet te doen terwijl je vaak een mindere crt praktisch gratis kan krijgen omdat niemand ze wil hebben hoewel dit in de toekomst lastiger zal worden, er zijn nu eenmaal zoveel crt's die men kan weg gooien voordat het op is.
Er zal vast wel een leuk verschil inzitten maar of het die investering waard is dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Voor velen die er veel geld tegenaan gooien zal ik dit waarschijnlijk wel de moeite waard zijn terwijl iemand die goed op zijn geld gaat letten het resultaat in veel gevallen niet goed genoeg is voor de prijs die je ervoor moet betalen. een gratis of goedkope beeldbuis kan immers ook goed beeld geven waarom dan een hoog bedrag spenderen.
Maar dit is met heel veel dingen zo, neem eens verrekijkers en foto camera's de standaard modellen zijn aardig tegenwoordig en die kosten je vaak net over de 100 euro, dan heb je wat proffesionelere modellen die een heel stuk beter zijn in de 300 tot 500 euro range en dan heb je de toppers boven de 1000 - 3000 euro. echt proffesioneel spul is boven de 10 K of veel meer.
De toppers 1000 - 3000 zijn vaak net iets beter de verschillen zijn vrij klein maar je hebt dan het beste resultaat in die tijd qua consumer. Voor de die hards die er veel geld tegen aan smijten is het de moeite waard die vinden deze verschillen goed terwijl de meeste mensen de prijs van de 300 - 500 euro beter vinden voor de kwaliteit dat het geeft.
En proffesioneel spul, er zit zeker wel verschil maar niet heel groot tenopzichte van de high end spullen of je er meer dan 10 K aan wil spenderen is dan maar de vraag. Is zeer waarschijnlijk niet voor de man die op zijn geld let tenzij er ruim voldoende geld beschikbaar is of de persoon in kwestie een die hard is.
edit:
Exorcist ben benieuwd naar de pics
[ Voor 68% gewijzigd door gast7 op 22-11-2017 13:38 ]
Binnenkort maar eens verkopen. Maar mijn gedachte zegt dat je hem nooit voor een leuke prijs kwijt raakt.
Idem voor Final Fantasy XII waarbij we waarschijnlijk Zodiac Age gaan halen en het nut voor de PS2 versie erg klein is. Ondanks dat het battle systeem veranderd is.
Dat is met veel van die oude spellen. Met uitzondering van echt retro. Je doet er niets mee, maar ondertussen krijg je er ook weinig voor terug als je het weg doet.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Zitten toch wel erg leuke titels tussen zoals Viewpoint en Everblue. Dat wordt de kasten weer reorganiseren, wat jammer
Verder in de post nog Crash Bandicoot ("dikke" jewel case doosje), Lemmings en Final Doom (22 inc.), Sniper Elite III voor de PS3 en voor de 360 via Tweakers gratis Super Streetfighter IV, King Kong, The Darkness II en Prince of Persia. Lekker weekje zo
Kwam deze vanavond tegen in de kast en dankzij jouw opmerking net even een paar potjes gedaan. Zeker een leuk concept met heel veel variëteit in de spellen en doelstellingen. Maakt het wel een leuke titel om samen te spelen, daar ga ik hem zeker voor op het lijstje zetten.Exorcist schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:32:
Als ik het jullie mag aanraden: Driven to Destruction zoals eerder aangehaald, PS2 of Xbox. Geweldig spel, vanavond met een vriend gespeeld en echt goed kunnen lachen. Kruising tussen Destruction Derby en FlatOut met veel verschillende modi zoals een voetbal over de lijn rijden, Demolition Derby, kippen op elkaar afschieten () en meer van die gekheid. Framerate kakt wat in op de PS2 door hetgeen wat op het scherm te zien is maar geen showstopper. Goed vermaakt dus als DD je ding was, of FlatOut, of beiden...kijk hier 's naar.
Is dit nou een officieel deel uit de Test Drive-serie?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
In Amerika heet het inderdaad Test Drive Eve of Destruction. Vind het verder weinig te rijmen met andere/overige Test Drive delenSh0ckTr00per schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:49:
[...]
Kwam deze vanavond tegen in de kast en dankzij jouw opmerking net even een paar potjes gedaan. Zeker een leuk concept met heel veel variëteit in de spellen en doelstellingen. Maakt het wel een leuke titel om samen te spelen, daar ga ik hem zeker voor op het lijstje zetten.
Is dit nou een officieel deel uit de Test Drive-serie?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zeker, maar ben ook erg content met de Demon en Dark Souls edities; compleet en in perfecte staat. Ben geen fan van de serie maar van dit soort edities word ik toch wel erg vrolijk
/dubbelpost excuus
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 23-11-2017 09:11 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Een vijftal soort van postcards/afbeeldingen, meer niet; nu weet ik niet of daarbij dan nog iets ontbreekt of dat dit het gewoon is.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:26:
Inderdaad een leuk setje aanwinsten. Zit er bij de Collector's Edition van SMT Digital Devil Saga 2 nog iets extra's eigenlijk? Ziet er uit als een gewone game case.
Ander spul komt net binnen:

Vervangt eindelijk die lelijke Platinum van Crash. Benieuwd hoeveel van die dual jewel cases ik nu nog "moet", heb er dacht ik inmiddels redelijk wat.
Ah, dus jij was mij voor...Exorcist schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:24:
Voor een mooi bedrag toch een set fijne spellen gekocht:
[afbeelding]
Zitten toch wel erg leuke titels tussen zoals Viewpoint en Everblue. Dat wordt de kasten weer reorganiseren, wat jammer
Verder in de post nog Crash Bandicoot ("dikke" jewel case doosje), Lemmings en Final Doom (22 inc.), Sniper Elite III voor de PS3 en voor de 360 via Tweakers gratis Super Streetfighter IV, King Kong, The Darkness II en Prince of Persia. Lekker weekje zo
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Met wat van alles?

Die PS1 meuk, mistte voornamelijk Twisted Metal nog in mijn collectie
Final doom moet ik nog damm mooi manExorcist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:30:
[...]
Een vijftal soort van postcards/afbeeldingen, meer niet; nu weet ik niet of daarbij dan nog iets ontbreekt of dat dit het gewoon is.
Die CE zou origineel met 6 post cards komen een ghost light registratie kaartje en nog een extra dvd case ps2 formaat doos met een soundtrack cd
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zijn er inderdaad zes en een ghost light kaartje. De extra DVD + case zit er niet bij. Welnu, jammergast7 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:27:
[...]
Final doom moet ik nog damm mooi man![]()
Die CE zou origineel met 6 post cards komen een ghost light registratie kaartje en nog een extra dvd case ps2 formaat doos met een soundtrack cd
Lootboxes, microtransactions, weggesneden content en pay 2 win in moderne games laten gamers teruggrijpen naar vroeger waardoor de retro gaming community alleen maar groter en populairder, en de hobby dus steeds duurder zal worden.
Wat denken jullie van deze stelling?
Ikzelf vind het leuk omdat het mijn jeugd is geweest, daarbij zal ik mijn dochtertje bij interesse er ook in mee nemen.
Maar zie niet in dat dat de reden zou moeten zijn dat ineens veel mensen mee gaan in de retro hype. Je ziet wel dingen van vroeger soort van terug komen. Bijvoorbeeld al de NES en SNES mini. Dat zie je ook met andere dingen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Verder is voor mij nes/snes retro, voor iemand die 10 jaar jonger is, zal dat misschien al ps1/ps2 etc zijn? Dit blijft verschuiven denk ik. Het enige wat vervelend is, is dat het aanbod van echt oud spul natuurlijk steeds schaarser word. En de prijzen daardoor hoger, waardoor je alleen maar meer handelaren gaat krijgen.
Maar met digitale games......kijk naar xb1 waar je nu al best veel 360 en zelfs orginele xb games kan spelen. Op deze wijze vang je dan de 'main stream retro gamer al af' Ik verwacht zelf dat als ik mijn xb1 heb, ik mijn 360 nog maar zeer beperkt zal gebruiken. Ik hou hem uiteraard wel, maar zal altijd eerst kijken of ik iets via mijn one kan spelen.
Ik vraag me af of mijn zoon tzt ook de oude games van vroeger zal willen spelen. Hij is dol op zelda,fifa en PvZ:gw........en hij en ik spelen ook wel wat fighting games. Maar ook dingen als minecraft en enorm veel browser meuk err games........Ik kan me zo voorstellen dat later de behoefte omdat te spelen niet hoog is, of dat het gewoon niet meer bestaat of vervangen is door wat nieuws. Veel van die browser games zijn ook online, wat dan niet leuk is als je in je eentje rondloopt........lijkt me.
Binnenkort verhuizen en dan EINDELIJK mijn eigen ruimte waar ik mijn retro spul en mogelijk nog een retro pi setup ga uitstallen en zoveel mogelijk aansluiten, misschien dat hij dan ook nog een 'echte' retro tik meekrijgt
Lootboxes zijn irritant, maar one way or another ga je toch wel betalen. De gaming main stream meute is wat dat betreft niet te houden, zie ook pre orders ,dlc etc etc.
10 second ninja DONE
Juist nietAnoniem: 695873 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:39:
Stelling:
Lootboxes, microtransactions, weggesneden content en pay 2 win in moderne games laten gamers teruggrijpen naar vroeger waardoor de retro gaming community alleen maar groter en populairder, en de hobby dus steeds duurder zal worden.
Wat denken jullie van deze stelling?
Het is een heel andere groep mensen, sommige mensen houden juist van het gok aspect, verder dankzij de lage kansen zal niet iedereen bepaalde items hebben en dat is ook iets wat veel mensen trekt als ze dan een bepaald speciaal item hebben dat anderen niet meer kunnen krijgen. dit was overigens al veel langer het geval bij de grotere mmorpg's op het internet waar je al veel geld en tijd aan zal spenderen voor de snellere pc's. het is dan ook niet voor niks dat sommige virtuele wapens of mobs voor duizenden soms tienduizenden echte euro's over de bank gaan op de zwarte markt.
En dan dlc het is vrij jammer naar mijn mening, zelfs nintendo doet het tegenwoordig, dan word een game van 60 euro toch al gauw bijna het dubbele qua prijs wat vrij onzinnig is en zelda breath of the wild met die amiibo volgens mij inmiddels meer dan het viervoudige hoewel gelukkig zijn er amiibo cards dan heb je alle content voor slechts 3 tientjes of minder alsnog veel. Ik doe er zelf niet aan mee veel te prijzig los van het feit dat ik eigenlijk geen nieuw games koop maar dat is wel vrij jammer. enkel smash bros en mario odysey voor mij zijn genoeg qua current gen.
Weggesneden content is het overigens niet echt als we het over dlc hebben, gezien er na release nog langer aan de game gewerkt word voor de extra content word vrijgegeven anders was het gewoon klaar met het spel, ik denk dat we in de verre toekomst 10 + jaren later voor veel oudere nu moderne games de dlc gewoon gratis kunnen dowloaden illegaal waarschijnlijk
Ik denk niet dat de retro hobby hierdoor duurder word, want de hardcore groep in dit genre kan dlc enkel hard toejuichen , er komt meer content in de games en dus meer replay value overigens een van de goedkopere prijzen qua vermaak, verder kan deze groep vaak niet zonder online multiplayer dus het lijkt me vrij sterk dat ze er ooit een oude game bij kunnen pakken los van het grafische feit en de gemakken van moderne games.
lootboxen is ook een fetish voor veel mensen met name als de kansen vrij laag zijn wat bepaalde items eindelijk krijgen echt speciaal maakt.
@Sagat
Ik denk niet dat er meer handelaren gaan komen, wellicht dat er een paar hardcore handelaren overblijven, want als het aanbod echt schaars word is er natuurlijk niet meer genoeg en zullen er handelaren verdwijnen tenzij de prijzen echt super hoog worden en je met een paar common games al een winkel kunt beginnen
Als je nu rondkijkt hebben veel handelaren bladzijdes vol met common spul en dan niet eens goede titels niet eens mario titels, dan verdien je niet veel los van het feit dat de verkopen ook vrij stil zullen zijn. De groep van mensen die dat common spul verzamelt zouden er enkel euro's voor over hebben wat de handelaren voor 5 a 10 euro per stuk proberen te verkopen dat werkt helaas niet zo, wellicht in een winkel en impuls aankopen maar puur qua waarde is het drie keer niks tenzij je het in grote lots verkoopt.
[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 28-11-2017 12:19 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Daarnaast is natuurlijk een groot probleem wat gestart is met de x360 en ps3.........patches......als je over 10 jaar fall out 3 start van je disk...op een schone x360 of ps3.........zou die dan nog patches gaan ophalen? En zo nee.....is het dan speelbaar? Was er niet een assasins creed die in eerste instantie echt zwaar brak was......?
sony en ms (er vanuitgaande dat ze altijd blijven bestaan........) zouden natuurlijk een paar servertje overeind kunnen houden........maar alles kost geld.......dus kan me maar zo voorstellen dat het klaar is op een gegeven moment.
10 second ninja DONE
Ik heb meteen maar een mega everdrive x5 gekocht, eindelijk!
Send me your gameboys
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.