Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Dank u :)
Van een aantal uitgaves hadden we reeds een special edition, steelbook of slipcover. Dit is voor cheap de Regular version.

Soms loop ik tegen aanbiedingen op en dan kan ik de variaties niet laten liggen.

Gekke verzamel tik ;)
Lijkt mij doodnormaal :+

Je spreekt vaak over "we" trouwens, verzamelen jij en je partner beiden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:27
Zo dit weekend weer even 1080 Avalanche gespeeld. Het blijft een geweldige game zelf op 480i op HDMI zeer mooi. Moet nog met swiss proberen hem in forced 480p te zetten. Maar goed 480i is eigenlijk best perfect al. En met de GBI player zijn gba games wel heel mooi te spelen. Nog een beetje gespeeld met de settings van de carby maar eigenlijk is de default perfect. Alleen overal de scan lines uitgezet. Niet mijn favoriet. Maar het is wel een super upgrade. Vond eerste de scart best prima tot je het verschil ziet daar kan je echt niet meer naar terug als je de prachtige hdmi output ziet.

Nu alleen zoeken naar de wii oplossing ben wel tevreden met de wii u er voor te gebruiken we hebben ook maar 1 game die alleen op de wii kan gespeeld worden (ddr maar het is geen groot probleem als dat niet lukt) Maar de meeste Wii -> hdmi adapters zijn erg slecht is er iets dat wel goed werkt? Of beter gewoon component gebruiken en dan omzetten via OSSC kan ik dan ook gelijk mijn PS2 er op zetten. Maar goed denk dat de Wii U vs Wii (met conversion). De wii u oplossing 90% goed genoeg is en daardoor de extra gedoe niet waard is.

Nu alleen mijn cube games verzamelen die ik nog wil hebben. Ga niet voor een complete verzameling alleen de games die ik leuk vind om te spelen.

De kids vinden het helemaal geweldig om de cube games te spelen opeens is de wii u totaal niet interessant meer.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even crossposten uit het heb je iets nieuws topic :P

Gevonden op een klein rommelmarktje voor €5 :)

:D

't is lang geleden dat ik games voor de N64 (en ouder) op rommelmarkten heb gezien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Soms vind je wel eens iets maar echt de oude games nes snes heb ze niet vaak gezien. .... lijkt wel dat de zolders leeg zijn geraakt over de jaren.

Altijd leuk om iets te vinden. Zelf kom ik meestal alleen Wii games tegen en wat jaren terug nog gamecube games voor super lage prijzen.

Nu is de Wii U makkelijk te vinden (relatief natuurlijk bijna niemand had hem) Het is wel de tijd nu om wii u games op te kopen / consoles. Maak me behoorlijk wat zorgen als de gamepad stuk gaat. Gelukkig heb ik nu een backup systeem voor 130 euro gekocht. Was wel een super deal met 5 games er bij (plus 2 downloads). Moet nog een aantal spelen minecraft story mode, pokemon, mario maker, super mario / luigi bros ^_^ plus downloaded splatoon waardoor we met ze tweeen kunnen spelen alleen Wii U is de matchup zo raar geregeld maar goed het is wel een van de betere games.

Gameboy games zijn ook zeldzaam aan het worden (GB(a)) was wel erg blij met mijn zelda DX is super staat. Maar goed die vind je niet op rommel markten.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:18
MeZZiN schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:04:
Soms vind je wel eens iets maar echt de oude games nes snes heb ze niet vaak gezien. .... lijkt wel dat de zolders leeg zijn geraakt over de jaren.

[...]

Gameboy games zijn ook zeldzaam aan het worden (GB(a)) was wel erg blij met mijn zelda DX is super staat. Maar goed die vind je niet op rommel markten.
Breek me de bek niet open.. Ik kijk regelmatig of er nog wat leuke GB games aangeboden worden, maar dat valt toch vies tegen. De truuk is om met een hoger budget een groter lot aan te schaffen en dan echt gaan doorverkopen enzo, maar tot op heden ben ik daar nog te lui voor geweest.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik probeer mijn broer nog steeds Zelda voor de GB af te troggelen, maar ben bang dat ik hem ooit maar eens ergens anders vandaan moet halen. De niet DX versie it is.
De remake staat iig al op pre-order. Dus dat is ook al leuk.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
It is something. Gelukkig kwam de remake uit daarom verkocht ze aan mij de DX versie ze wilde niet 2x dezelfde game hebben * MeZZiN erg blij. Maar de kans is ook weer dat de origineel weer duurder wordt de markt is zo raar af en toe. Wil de origineel nog hebben omdat ik zie zelf gehad heb maar goed kans dat ik die ga spelen is zo klein dat het zonde geld is. De normale versie gaat al voor veel geld het is geen goedkope game. Maar ik geeft het wel een beetje al op om alles CIB te krijgen dat is niet normaal wat daarvoor gevraagd wordt. Zeker met gameboy games is het erg duur geworden.

Maar veel in een keer kopen is beter maar dan moet ook weer verkopen en ik heb al te weinig tijd in een dag om daar mee bezig te zijn dus dan stapelt het bij mij al weer op.

Ik hou het voorlopig alleen om de Zelda's compleet te maken. Niet elke console versie maar eerst gewoon de beste versie (dus 3ds OoT etc) en dan misschien de originele zoals OoT voor N64 maar goed eigenlijk zou ik die nooit gaan spelen dus ik weet het niet.

Op spirit trackers na heb ik nu alle main stream games zelda games. Misschien nog de GBA reeks classic nog compleet maken en call it a day. Ik ga ook niet de Gamecube versie doen als ik de Wii U en Wii versie al heb etc. Als ik er tegen aan loop prima maar ga toch nooit een complete verzameling hebben.

Tijd om eens lijstjes te maken wat ik wil met mijn verzameling en wat ik al heb begint toch lastig in mijn hoofd te houden wat ik nu wel en niet heb.

Wel nog snel van mijn oude GBC games de batterij vervangen ook al doen ze het nog.... beter safe then sorry.

MeZZiN wijzigde deze reactie 06-05-2019 16:22 (3%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-05 17:22
Koningsdag finds.
Voor het eerst sinds lange tijd normale prijzen (lees: €2 per spel. Dansmat met spel €3).

En Arcade1Up van mijn vrouw gekregen, als vervroegd verjaarskado.
Nieuwe knoppen, LCD controller en 12V versterker zijn binnen. Alleen nog Raspberry Pi 3B+ bestellen.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-05 19:05
Raven schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:36:
Even crossposten uit het heb je iets nieuws topic :P

Gevonden op een klein rommelmarktje voor €5 :) [Afbeelding: N64 Toy Story 2]

[YouTube: Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue - N64 Gameplay]
:D

't is lang geleden dat ik games voor de N64 (en ouder) op rommelmarkten heb gezien.
Tof! Voor mij staat de dreamcast versie nog op mijn Wanted lijst. Dat is denk ik de beste versie van de game qua graphics.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:13
Voor koningsdag heb ik gewoon helemaal niets. Was in Den Haag en in het centrum was er gewoon geen rommelmarkt blijkbaar. Maar vandaag is wel mijn CIB Golden Eye en Perfect Dark binnengekomen! Die stonden erg hoog op de lijst om te hebben. Had al een ebay veiling verloren terwijl er initieel stond dat ik gewonnen had, bij poging 2 had ik ze wel beide :*)

Ik heb een beetje hetzelfde als @MeZZiN een volledige collectie ga ik toch nooit krijgen en hoef ik eigenlijk ook niet. Ik focus mij voornamelijk op games/series die ik van vroeger nog ken en af en toe wat bijvangst op marktplaats of ebay als de prijs acceptabel is. Daarnaast wil ik een klein deel CIB hebben voor als display. Hierbij zit ik ook naar JAP Snes games te kijken. De boxes zijn erg vrolijk met een stuk mooiere art dan de pal of ntsc versie en ze zijn relatief eenvoudig en goedkoop te krijgen.

@Seroczynski en @Henkje.doc: gaan jullie wel voor een volledige verzameling en/of zijn jullie nog erg selectief met games die je nog niet heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:31
Exorcist schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Lijkt mij doodnormaal :+

Je spreekt vaak over "we" trouwens, verzamelen jij en je partner beiden?
Klopt helemaal. We zijn beide verzamelaars.
DYX schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:31:
Voor koningsdag heb ik gewoon helemaal niets. Was in Den Haag en in het centrum was er gewoon geen rommelmarkt blijkbaar. Maar vandaag is wel mijn CIB Golden Eye en Perfect Dark binnengekomen! Die stonden erg hoog op de lijst om te hebben. Had al een ebay veiling verloren terwijl er initieel stond dat ik gewonnen had, bij poging 2 had ik ze wel beide :*)

Ik heb een beetje hetzelfde als @MeZZiN een volledige collectie ga ik toch nooit krijgen en hoef ik eigenlijk ook niet. Ik focus mij voornamelijk op games/series die ik van vroeger nog ken en af en toe wat bijvangst op marktplaats of ebay als de prijs acceptabel is. Daarnaast wil ik een klein deel CIB hebben voor als display. Hierbij zit ik ook naar JAP Snes games te kijken. De boxes zijn erg vrolijk met een stuk mooiere art dan de pal of ntsc versie en ze zijn relatief eenvoudig en goedkoop te krijgen.

@Seroczynski en @Henkje.doc: gaan jullie wel voor een volledige verzameling en/of zijn jullie nog erg selectief met games die je nog niet heb?
De eerste set is compleet. Ik weet nu al dat een tweede wel een tijd gaat duren. Er is genoeg goedkoops te vinden. Selectief.. tja ik kan zelf wel wat kritischer zijn als ik eerlijk ben.

Probeer wel de focus te houden op specifieke consoles of genre's.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 06-05-2019 21:37 (72%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYX
Datzelfde heb ik ook wel. Ik hou het bij Nintendo, Playstation en heb een handvol xbox360 exclusivs zoals Gear of War, Fable en Halo. Sega heb ik nooit iets mee gehad, dus die laat ik ook links liggen. Twijfel nog over de gameboy range. Vroeger beperkt gespeeld. Over een
paar dagen vlieg ik naar de Amerika en ik weet dat ik al de Amerikaanse consoles van mij vriendin + games mee terug mag nemen en daar zit oa een bijna nieuwe originele GB bij. Dus we gaan even kijken hoeveel mij dat nog aanspreekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski

Ik ben meer verzamelaar van hardware. Wil graag alle consoles CIB, ongeacht welke regio. Resulteert voornamelijk in het verzamelen van PAL en JAP :) Daarnaast wil ik dan nog een los USA of JAP systeem om te modden met RGB, HDMI, wireless controllers, region-free etc.

Daarnaast verzamelijk ik selectief JAP SFC games en alles wat maar met Game Boy heeft te maken. Mijn collectie valt in het niet bij Henkje en Excorsist, en ik heb het al helemaal niet zo mooi uitgestald, maar ik denk wel dat ik mijn standaard inboedelverzekeringspremie iets omhoog moet doen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:10
Vandaag df retro comparison gezien van virtua racing. Wilde altijd al de 32x versie en dus ook de ps2 versie. Maar gezien het me om het spelen gaat zal de switch versie voor mij wsl de beste keuze zijn. Die andere 2 dan maar emuleren (wat niet helpt is dat ik ook nog geen 32x heb, maar dat is ook eenvoudig te fixen, en everdrive was toch ook compatible daarmee?)

Ook intresse gekregen in de ‘mark 2’ oplossing voor cube. Zodat ik dan zowel op mijn crt als op mijn plasma (of hopenlijk soon oled) dan kan spelen met zo mooi mogelijke video output, maar to be honest...wel duur grapje voor een console waar ik niet heel veel mee heb)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN

Precies wil gewoon een paar CIB hebben gelukkig geen zeldzame games. Veel N64 games zijn redelijk betaalbaar nog. SNES games een heel ander verhaal. Misschien dat ik dan gewoon de game neem een een repo box. Laten we wel zijn de zon is niet lief voor onze mooie retro dozen.

Vond wel een toffe oplossing om voor GB(C/A) games mini boxen te maken waar precies de gamecart alleen in past en staat mooi op de plank.

Misschien dat ik zelf ook eens aan de gang ga had ooit voor bordspellen ook doosjes gemaakt en het resultaat was erg nice :)

MeZZiN wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:22 (8%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Xyphoid schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:07:
Koningsdag finds.
Voor het eerst sinds lange tijd normale prijzen (lees: €2 per spel. Dansmat met spel €3).

[Afbeelding: Koningsdag finds]

En Arcade1Up van mijn vrouw gekregen, als vervroegd verjaarskado.
Nieuwe knoppen, LCD controller en 12V versterker zijn binnen. Alleen nog Raspberry Pi 3B+ bestellen.

[Afbeelding: Arcadekast]
Ondanks dat ik geen stick speler ben vind ik zo'n arcade one up toch wel vet hoor, ik zou hem dan naast modden naar een pi ook inderdaad voorzien van usb en misschien wel saturn poorten zodat je ook controllers er op kon aansluiten (en ja dat ziet er niet uit, maar ik wil spelen op de manier waarop ik wil spelen dammit :+ )

Ben benieuwd hoe die one up bevalt in de praktijk. Want hij is toch op 3/4 hoogte van een extra kast? heb jij er dan nog iets onder staan om hem hoger te maken? Ik ben zelf niet extreem lang met mijn 1.89 meter, maar gebukt staan gamen lijkt me ook niet bepaald geweldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Je kan toch een verhoging kopen. Maar had de Arcade1Up gezien bij de makro. Super mooie kasten dat weer wel maar goed de meeste games heb ik nu al op mijn duurste emulator die ik ooit gehad heb.... mijn model x :)

Maar als er een kast was dan zou het deze zijn street fighter nooit zelf gehad maar helemaal kapot gespeeld bij vrienden samen met mortal combat.

Maar goed helaas geen plek meer in huis voor dit soort gave spullen. We hadden ooit een Simpsons kast van data east helemaal opgeknapt leuk project maar wat een sta in de weg. Misschien ooit een virtual versie maken met 2 lcd schermen.

Maar die winx wii versie wel een leuke om te zoeken de dance matten hebben we nog dus de kids zullen happy zijn. Hoewel de mario versie ook erg prima speelt.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:47:
Je kan toch een verhoging kopen. Maar had de Arcade1Up gezien bij de makro. Super mooie kasten dat weer wel maar goed de meeste games heb ik nu al op mijn duurste emulator die ik ooit gehad heb.... mijn model x :)

Maar als er een kast was dan zou het deze zijn street fighter nooit zelf gehad maar helemaal kapot gespeeld bij vrienden samen met mortal combat.

Maar goed helaas geen plek meer in huis voor dit soort gave spullen. We hadden ooit een Simpsons kast van data east helemaal opgeknapt leuk project maar wat een sta in de weg. Misschien ooit een virtual versie maken met 2 lcd schermen.

Maar die winx wii versie wel een leuke om te zoeken de dance matten hebben we nog dus de kids zullen happy zijn. Hoewel de mario versie ook erg prima speelt.
Dit komt me erg bekend voor daarom heb ik nu een full size arcade kast met nog ouder crt erin tekoop staan neemt zo enorme ruimte in in mijn kleine huisje :)

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Het is wel jammer the real thing is altijd beter dan welke emulatie ooit. Maar wie heeft plaats. Zelf een redelijk groot huis maar dan nog weinig ruimte voor zo groot bakbeest.. Als de kids uit huis zijn ooit misschien maar dan nog.

Maar goed we kunnen altijd nog de garage plat gooien en een stuk aan bouwen dan hebben we zat ruimte waarbij ik de kelder natuurlijk claim :)

Ach toekomst muziek nu gewoon af en toe wat kopen wat ik leuk vind om te hebben. En misschien SNES / N64 games. Ben toch meer een nintendo fan. de meeste PS2-3 games zijn me niet bij gebleven de games op de cube daar in tegen wel.

Ben heel blij met wat ik heb voor de PS2 en Ps3 heb maar veel spel ik niet of heb totaal geen behoefte aan om deze ooit nog een keer te gaan spelen. Behalve de de tales games en rogue galaxy die zijn klassiekers voor mij.

Zat net wel te kijken heb toch wel de meeste dure cube games al verzameld gelukkig.
Paper mario, zelda four swords adventure, Skies of Arcadia Legends. Tijd om ze weer te spelen op HD.... maak me alleen zorgen om baten kaitos omdat die veel pre rendert achtergronden heeft.

Maar heeft iemand hier als de marseille mCable gaming al gekocht en zo ja is het de aanschaf waard voor oudere consoles?

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-05 17:22
Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Ben benieuwd hoe die one up bevalt in de praktijk. Want hij is toch op 3/4 hoogte van een extra kast? heb jij er dan nog iets onder staan om hem hoger te maken? Ik ben zelf niet extreem lang met mijn 1.89 meter, maar gebukt staan gamen lijkt me ook niet bepaald geweldig.
De knoppen zijn wat mushy en de joystick voelt wat breekbaar aan. De nieuwe set die ik gekocht heb, is veel beter.
Hij is wat laag, maar als je een laag stoeltje hebt, kan je ook gewoon zitten (ik wel in ieder geval. Ik ben 1,65m).

Op zich kan ik met de onderdelen die ik gekocht heb om te modden ook een eigen full size kast maken (mis alleen een scherm). Ik heb nog MDF zat. En dan ben ik net iets minder geld kwijt dan dat de Arcade1Up heeft gekost.

Alleen is de maat van deze kast net goed om niet in de weg te staan in mijn kleine huis. En ook niet heel zwaar, als je hem wilt verplaatsen.

Maar misschien dat ik nog wat spullen de woonkamer uit gooi en dan maak ik een full size kast. Hangt er ook vanaf of ik tijd er voor heb.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
copywizard schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Dit komt me erg bekend voor daarom heb ik nu een full size arcade kast met nog ouder crt erin tekoop staan neemt zo enorme ruimte in in mijn kleine huisje :)
Arcade kasten zijn vet. Maar ik wil mijn eigen controllers gebruiken. Ik wil comfy zittend gamen. Ik wil zeker geen lomp zwaar ding in huis (dat ben ik zelf al :P ) dus nee. Gewoon consoles en dan arcade games maar via pc of ‘homebrew’ consoles. En ik ben dus ook dol op remakes. Dus helaas ben ik geen klant. Iig succes met de verkoop!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sagat
Oh en net een start gemaakt om mijn pc engine leven te verbeteren. Kan er nu ook ps3 en 4 controllers mee gebruiken! Ehm als ie aangekonen is natuurlijk.
Oh en naast pce zou het ook op de MD moeten werken! Keep you guys posted!

Brooks ps4 to pce adapter is de naam

=============

Verder heb ik beloofd dat ik mijn handheld ' verzameling' zou showen via wat pics, leek me wel leuk idee om dat hier ook te delen.
NB: excuses voor brakke iphone pics, of eigenlijk, die iphone kan best nette foto's maken, maar ik iets minder :/

https://tweakers.net/ext/f/DOqXI6qKHZYY5Q2yDftJv9kw/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/yKMuivl7hCXZjwDvxvPKJBxJ/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/EFGdbAhzLIjsWulzn3zS1Z3h/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/9Vzv1ZfJkw2Y7ohXtbFujtbM/thumb.jpg

Altijd vervelend als er dan zaken niet lijken te kloppen, ik heb ooit 2 final fantasy gameboy games aangeschaft......maar die zie ik niet, ook had ik de non color versie van links awakening, die zie ik ook niet meer, dus wellicht ergens nog een stash van gb games, mocht ik ze tegen komen dan plaats ik ze zeker hier.
Verder, bij de gameboy en gb color games
De onderste 4 games zitten iig altijd in mijn gb' reis' etuitje/heuptas.
Golf en tetris vind ik heerlijk time sinks, pokemon is duidelijk en kirby paar jaar geleden gekregen van een goede vriend. Dus die moet ik eigenlijk wel is uitspelen, kan schijnbaar ook in iets van 30 mins maar ik ben uniek genoeg om toch het nog niet gehaald te hebben....

Dan de gba games, denk dat het behoorlijk klopt, ik zou zweren dat ik ooit ook een fzero voor gba had gekocht, en mijn gba mariokart is ooit kwijtgeraakt :( de beide zelda zijn helaas pirate versies, gekocht in een warenhuis in de filipijnen...
Verder hebben mijn kids dus ook een gba (micro) die eerst van mijn vrouw was, toen mijn zoon en nu van dochter lief, daarna kreeg mijn zoon mijn oude ds lite, en nu vind hij die eigenlijk ook niet meer interessant en is het alleen nog maar de switch. Dochter heeft een game op de ds die ze nog graag speelt, maar verder houdt het ook niet over, de gba hoor ik haar eigenlijk ook nooit meer over.
Niet op de foto hun games. een rayman double editon, yoshi's island voor gba en donkey kong country gba
Maar goed die horen ook niet in mijn verzameling, al hoewel ik er stiekum altijd wel vanuit ging dat ze er vroeger of later op uitgekeken zouden zijn O-)

Dan de ds games vond dat er ook al wat weinig...

en bij de 3ds games zijn iig 2 extra ' gewone' ds games. In mijn kast heb ik 14 ds hoesjes waarvan 3 voor de 3ds....dus ik mis dan nog eea. Heb wellicht is games zonder hoesje 2e hands gekocht, of de hoesjes zwerven toch nog ergens rond in een of ander bewaarbakje of verhuis doos.

Ook te zien, the good old gba, en de 3ds, (met ontsnapte baard haar :( maar het is iig geen kras oOo )

=============
edit 2
dangmatige neuroot die ik ben toch nog mijn games ge-audit.

Van de 11 ds games op de foto blijken er 7 hoesjes te ontbreken.....en sommige hoesjes bevatten nog games die er niet inhoorder, het totaal van de games komt daarmee op 18 (+2 van de volgende foto is eigenlijk 20 totaal dus)
En ik ben wel blij dat ik het even gedaan heb, want er zitten nog 'best aardige games' tussen.
(en ook 2 hmmm, nou ja, kijken of jullie ze spotten :+ )

game 12, children of mana, hoesje aanwezig
game 13 brain training, hoesje aanwezig
game 14 Eindeloos games top 10, hoesje aanwezig
game 15 Horses, mijn avonturen op de manege, hoesje aanwezig
game 16 puzzle quest ds, hoesje NIET aanwezig
game 17 elite beat agents, hoesje NIET aanwezig
game 18 new super mario brothers ds, hoesje NIET aanwezig

all in all not to bad toch?

Sagat wijzigde deze reactie 07-05-2019 21:55 (95%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYX
Nette verzameling zo toch. Mijn OCD kan echt niet tegen games zonder hoesjes als het kan. Zeker de ds en 3ds aangezien deze gewoon hard plastic zijn. Begrijp gewoon niet dat mensen die weggooien... :X

Na een aantal dingen over de GBA gehoord en hier gelezen te hebben net toch maar wat video's gekeken erover. Dat heeft toch wel mijn interesse gewerkt. Het ziet er redelijk netjes uit en aangezien ik een gameboy player voor de GC heb kan ik de games alsnog spelen. Ga eens bekijken of er wat interessants bij zit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:38:

Zeker niet. Leuk om al die games zo bij elkaar te zien en nog leuker: de audit info over alle titels :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:06

Touchdomex

Plunder with Thunder.

@Sagat is dat de amerikaanse Minish Cap?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:38:
Precies prima verzameling toch :) Wel altijd jammer met die nep games mij ook een keer overkomen dacht super mario advance 4 te hebben maar helaas was het een crappy clone. Hij werkt wel sort of .... laat gameboy player op het scherm zien en heeft een batterij maar verder doet hij het maar ik had beter moeten opletten.

Ik snap ook niet waarom mensen doosjes van ds (3ds etc) niet meer hebben. Maar goed van de andere kant ook weer wel. De meeste disk games hou ik netjes in hun hoesje maar dat komt ook omdat het kan ik heb te ruimte op de plan/kast. Maar portable games heb ik in een los hoesje bij mijn portables dus ik snap ook wel dat de hoesjes dan kwijt raken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
DYX schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:42:
Nette verzameling zo toch. Mijn OCD kan echt niet tegen games zonder hoesjes als het kan. Zeker de ds en 3ds aangezien deze gewoon hard plastic zijn. Begrijp gewoon niet dat mensen die weggooien... :X
Ik verwacht de ds hoesjes te hebben, maar ben relatief veel verhuisd de laatste jaren, en de zaken die iets minder belangrijk zijn, blijven dan wel is achter in dozen die dan 'nog wel een keertje' worden uitgepakt. De meeste games waarvan ik me nog herinner dat ik ze 2e hands heb gekocht hebben wel een hoes, en ik gooi in principe die hoesjes ook niet weg, dus ik heb goede hoop.

De 5 games in de foto met de gba en 3ds hebben overigens allemaal hun hoesje nog ;)
Na een aantal dingen over de GBA gehoord en hier gelezen te hebben net toch maar wat video's gekeken erover. Dat heeft toch wel mijn interesse gewerkt. Het ziet er redelijk netjes uit en aangezien ik een gameboy player voor de GC heb kan ik de games alsnog spelen. Ga eens bekijken of er wat interessants bij zit :)
Gba heeft een fantastische library, veel games zijn dus vanaf de snes naar het ding gekomen en zijn daar net zo goed zo niet beter (maar altijd goed checken bij reviews, er zijn ongetwijfeld ook wel uitzonderingen :P )

Ik zat overigens nog te twijfelen om de overige gameboy spullen ook op de foto te zetten.
dat zijn
- transparante gameboy color
- super gameboy voor de snes
- de gameboy player voor de cube
- en simpel dingetje waar ik heel blij me ben altijd :P de headphone uitgang dongle voor de gba.
Touchdomex schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:55:
@Sagat is dat de amerikaanse Minish Cap?
Zou maar zo kunnen, de filipijnen heeft een nauwe band met de us dus zou me zeker niet verbazen als de usa versie, de uitganspositie was. Het is helaas dus wel een pirate versie, maar zowel die als lttp werk(t?)en perfect. Mocht ik ooit de lotterij winnen dan koop ik het liefst die beiden game orgineel (lttp dan eigenlijk nog liever de snes versie) maar tot die tijd doe ik het hiermee dan maar. Man krjg nu gelijk weer zin in beide games, zeldzaam voor mij, maar deze beide zelda's uitgespeeld maar in MC niet al die collectibles gevonden/gebruikt, die je moet samenvoegen? En volgens mij zijn er een paar bij die als je ze de eerste keer niet gebruikt wel verdwijnen. Maar ik vind die game sowieso leuk genoeg voor nog een playthrough, helaas wel tijd vinden/amken :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:45
Het is verre, verre van retro, maar ik heb tussen het verhuizen door uiteindelijk toch maar besloten om Ys VIII: Lacrimosa of Dana voor de Switch te halen. De enige reden waarom het hier toch mogelijk relevant is zou zijn dat deze game een erg gelimiteerd run heeft gehad maar toch erg goed ontvangen is (en dan niet zo'n geforceerde limited run-label iets). En nu dus al vrijwel niet meer te krijgen is (ook tweedehands niet... Zag er laatst 1 weggaan voor 45 euro met een Frans hoesje).

Ik heb ergens zo'n idee dat dit zo'n gem kan worden later. En dan praten we natuurlijk over jaren verder. Maar het geeft natuurlijk al wat aan dat tweedehands PS4 versies ook al voor de hoofdprijs weg gaan (op Bol.com 100 euro 8)7 ). Als je niet verzamelt is digitaal wel the way to go voor dit spel :')

Verder ook laatst een PSTV binnengekregen, daar een memory card voor gehaald die helaas defect was. Toch nog maar een poging wagen... Maar daarmee worden PSP en Vita games wat meer accessible voor me :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:07:
Het is verre, verre van retro, maar ik heb tussen het verhuizen door uiteindelijk toch maar besloten om Ys VIII: Lacrimosa of Dana voor de Switch te halen. De enige reden waarom het hier toch mogelijk relevant is zou zijn dat deze game een erg gelimiteerd run heeft gehad maar toch erg goed ontvangen is (en dan niet zo'n geforceerde limited run-label iets). En nu dus al vrijwel niet meer te krijgen is (ook tweedehands niet... Zag er laatst 1 weggaan voor 45 euro met een Frans hoesje).

Ik heb ergens zo'n idee dat dit zo'n gem kan worden later. En dan praten we natuurlijk over jaren verder. Maar het geeft natuurlijk al wat aan dat tweedehands PS4 versies ook al voor de hoofdprijs weg gaan (op Bol.com 100 euro 8)7 ). Als je niet verzamelt is digitaal wel the way to go voor dit spel :')

Verder ook laatst een PSTV binnengekregen, daar een memory card voor gehaald die helaas defect was. Toch nog maar een poging wagen... Maar daarmee worden PSP en Vita games wat meer accessible voor me :D
Tsja ikzelf omarm digital, helemaal voor de switch ivm onderweg gamen, maar ook op de current en last gen consoles vind ik digitaal geweldig. Waarbij het helpt dat veel x360 games ook op de one werken. Wat dat betreft wel spijt dat ik ps4 als mijn platform nu heb, ik heb er meer vertrowen in dat ook de one games werken op de xb next dan dat ps4 games gaan werken op de 5, al hoewel dat natuurlijk allemaal aannames zijn en gis werk is.
Verder, hoewel ik nu wel de luxe van meer ruimte in ons nieuwe huis heb.....is kast ruimte simpelweg beperkt. Op een gegeven moment moet je dan keuzes gaan maken.

Dus kies ik voor hardcore retro verzamelen en koop ik een 32x, en virtua racing, of toch maar even met mijn jap accountje op download klikken (haha wel met google translate dan de site vertalen ig uess :+ )
In een ideale wereld beiden, maar ik neig dan toch naar de switch optie en voor emulatie voor zowel de 32x als de ps2 versie.

En ik koop ook vaak genoeg nog remakes/masters of zelfs games die gewoon van platform 1 naar 2 gesmeten worden (gradius voor ps2 maar dan op mijn ps3 bijvoorbeeld) maar naast ruimte is natuurlijk geld en zelfs tijd zijn beperkt......dus choices

En dan heb je ook nog ps now en gamepass, ik heb dus vaak zin in retro games, maar ik heb nu via een aanbieding 3 maanden gamepass, dan vind ik het weer zonde van mijn geld om dan retro games te spelen (en die hebben ook geen trophies of achievments, dat gaat helemaal nergens over, maar ik ben er wel gevoelig voor)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb nu al een aantal switch games gehaald (limited editions) terwijl ik nog geen switch heb. Natuurlijk komt hij wel een keer maar voorlopig no rush.

Zelfde met wat vita games die koop ik nu een beetje op wat ik kan krijgen de meeste zijn spot goedkoop nieuw, dus doen. Net zoals resten Wii U games nu kosten ze nog weinig tot opeens iedereen een wii u wilt hebben om de verzameling compleet te maken. En dan opeens zijn heel zeldzaam omdat er nu al weinig van zijn. Maar de gamepad maakt het helemaal een ding als die stuk gaat dan heb je dus niets meer.

Ik ben zelf wel iets terug gekomen van digitaal het heeft zeker voordelen maar in de vita tijd had je gewoon een extreem dure memory card nodig waardoor het een dure grap werdt. Maar nu weet ik het niet digitaal is vaak duurder dan fysieke games. Plus ik moet zeggen elke console is ooit al een keer gehacked. Ik speel niet echt roms als ik zelf de game niet heb. Maar als ik ooit digitaal gekocht heb en ik kan er niet meer bij vind ik het wel prima om de 'rom' versie te nemen om opnieuw te kunnen spelen.

Toen mijn 3ds gestolen was was ik wel 2 games krijt geraakt helaas die moest ik opnieuw kopen maar de download kon ik zo terug zetten. Dus download hebben wel veel voordelen. Blijf het lastig vinden. Voor nu haal ik fysieke games gewoon uit de opruim bak en ik probeer van een aantal series de games compleet te fysiek te verzamelen.

Maar ik denk wel dat dit de laatste generatie is van fysieke releases. De nieuwe XBox SAD (alleen de naam al) is de eerste proefballon. De ouya probeerde het alleen was veel veel te vroeg. Blijf een leuk ding om te hebben nog steeds.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16:54
MeZZiN schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:01:
Het is wel jammer the real thing is altijd beter dan welke emulatie ooit.
Klopt. Heb veel Sega Megadrive spellen op de emulator gespeeld tot dat ik leuke mods tegen kwam voor de eerste Megadrive. :P
Regio switch, nieuwere type Yamaha FM synth chip ge-piggy backed op orginele chip en aparte audio buffer er achter en RGB scart kabel gesoldeerd.
Dan merk je pas dat de real deal echt mooier speelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Precies maar moet wel zeggen het argument wordt wel minder vanaf de n64 generatie deze games kan je prima emuleren zonder dat het een real hardware veel invloed heb vanwege de graphics etc.

De SNES en NES die spelen wel iets verschillend op echte hardware vs emulatie. Maar goed ben zelf niet zo goed in de games dat ik het echt zal merken. Maar het heeft gewoon wat om een game er te stoppen en er uit te trekken. Blij dat de GBA dat nog heeft. DS heeft het al een stuk minder. Maar goed ben heel selectief zelf wat ik speel. NES games zijn een aantal van die ik nog leuk vind maar het gros hoeft van mij niet. Plus ik heb wel NES gespeeld maar beperkt. Meer SNES en mega drive gespeld maar ook alleen bij vrienden nooit zelf gehad. De MSX dat was mijn 'console' maar de meeste games spelde toen al niet fijn laat staan nu. Behalve metal gear en ikari warriors. Die spelen eigenlijk ook best goed in emulatie.

Het is helaas zo een onduidelijk gebied. Maar ook raar.

Als ik een oude game speel op een emulator. Bijvoorbeeld mario bros.

De verschillende opties:

1) via een rom
2) virtual console
3) cart (tweede hands gekocht) (GBA of NES)

Als ik via een software platform de game koop bijvoorbeeld de virtual console dan heb ik de game gekocht. Hoe ik het spel speel is aan mij (weet dat dit niet de goede wettelijke uitleg is.) Als ik heb tweede hands koop krijg de developer helemaal niets dus lijkt mij een digitale download een nettere manier om je 'licentie' te kopen om en rom te spelen.

Sommige games gaan zo duur over de toonbank heen en heeft niet te maken met de originele developer / game zelf gewoon omdat het schaars is.

Zeker moving forward moeten we niet een systeem gaan hebben waarbij we games gewoon kopen bij een DEV direct 'licentie' en hoe je het verder speelt is aan jouw. Voorbeeld. Ik wil graag Zelda spelen ik betaal nintendo een fee stel iets van 5 euro ofzo. Dan mag ik hem gewoon spelen hoe ik het wil ongeacht of ik een cart rom virtual console of iets hoe te betalen.

Soort steam voor retro games. Denk dat genoeg mensen hun minder legale roms verzameling omzetten naar deze service.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!
Prutzertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Klopt. Heb veel Sega Megadrive spellen op de emulator gespeeld tot dat ik leuke mods tegen kwam voor de eerste Megadrive. :P
Regio switch, nieuwere type Yamaha FM synth chip ge-piggy backed op orginele chip en aparte audio buffer er achter en RGB scart kabel gesoldeerd.
Die FM mod is iets wat ik nog wil doen maar heb me er nog 0 in verdiept. Iets staat me bij dat het alleen op de MD1 mogelijk is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Exorcist schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Die FM mod is iets wat ik nog wil doen maar heb me er nog 0 in verdiept. Iets staat me bij dat het alleen op de MD1 mogelijk is?
Ik ben ook benieuwd wat het nut van deze mod is. Wordt de MD1 over het algemeen al niet gezien als de betere van de twee modellen, mede vanwege het geluid?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd wat het nut van deze mod is. Wordt de MD1 over het algemeen al niet gezien als de betere van de twee modellen, mede vanwege het geluid?
Volgens mij wel, ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Tsja ikzelf omarm digital, helemaal voor de switch ivm onderweg gamen, maar ook op de current en last gen consoles vind ik digitaal geweldig. Waarbij het helpt dat veel x360 games ook op de one werken. Wat dat betreft wel spijt dat ik ps4 als mijn platform nu heb, ik heb er meer vertrowen in dat ook de one games werken op de xb next dan dat ps4 games gaan werken op de 5, al hoewel dat natuurlijk allemaal aannames zijn en gis werk is.
Verder, hoewel ik nu wel de luxe van meer ruimte in ons nieuwe huis heb.....is kast ruimte simpelweg beperkt. Op een gegeven moment moet je dan keuzes gaan maken.
Was dat al niet geverifieerd door Sony? Bij de eerste details van de PS5 gaven ze aan dat het backwards compatible is met PS4.

En ik ken het verder, ik ga een hele zooi aan games en consoles hier straks hebben staan en het is maar de vraag hoe ik het allemaal in zal passen. Veel van die open Ikea kastjes, ben ik bang.

De Xbox One zal hier ook nog wel komen vanwege het backwards compatible gedeelte, alleen zijn ook veel games die ik wil spelen juist niet backwards compatible. Zo wil ik bijv. Infinite Undiscovery weer eens een keer oppakken, en die staat niet op de lijst. Een paar andere JRPGs waar ik veel plezier aan had ook niet (Magna Carta 2 bijv). Lost Odyssey dan weer wel (dat blijft een juweeltje zeg...).
MeZZiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:39:
Zelfde met wat vita games die koop ik nu een beetje op wat ik kan krijgen de meeste zijn spot goedkoop nieuw, dus doen. Net zoals resten Wii U games nu kosten ze nog weinig tot opeens iedereen een wii u wilt hebben om de verzameling compleet te maken. En dan opeens zijn heel zeldzaam omdat er nu al weinig van zijn. Maar de gamepad maakt het helemaal een ding als die stuk gaat dan heb je dus niets meer.

Ik ben zelf wel iets terug gekomen van digitaal het heeft zeker voordelen maar in de vita tijd had je gewoon een extreem dure memory card nodig waardoor het een dure grap werdt. Maar nu weet ik het niet digitaal is vaak duurder dan fysieke games. Plus ik moet zeggen elke console is ooit al een keer gehacked. Ik speel niet echt roms als ik zelf de game niet heb. Maar als ik ooit digitaal gekocht heb en ik kan er niet meer bij vind ik het wel prima om de 'rom' versie te nemen om opnieuw te kunnen spelen.
Dit herken ik compleet en ik ben een beetje in dezelfde staat; PSTV aangeschaft om van wat Vita games gebruik te kunnen maken (bijv. Persona 4 Golden). En ik loop ook tegen je situatie aan van de (belachelijk) dure memory kaart. Daar heb ik er vanmiddag tijdens de lunch een nieuwe van gekocht zodat ik vanavond eens kan kijken of ik de homebrew erop kan zetten. Daarna downgraden naar 3.6 firmware en de permanente hack erop zetten. Dat was een van de redenen voor me om een PSTV te halen, zodat ik games als Crisis Core op de TV zou kunnen spelen ipv op het kleine PSP schermpje. En ik weet niet hoe dicht Sony nu nog op de firmware / leaks zit nu PS Vita / PSTV al een tijdje End of Life zijn, maar ik wil het asap gedaan hebben.

Ik vind het ergens wel wat hebben, veel toestellen straks aangesloten hebben staan en dan nog steeds op de bank zitten met 'Ik heb niks te dooooeeee-hoooooeeeen'.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Prutzertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:23:
[...]
Ik vind dit ook erg interresant! maar heb je iets van eem comparisson filmpje met een vergelijking? En wat is dan het nut van een aparte audio buffer?
Grumpmeister schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:58:
[...]
Was dat al niet geverifieerd door Sony? Bij de eerste details van de PS5 gaven ze aan dat het backwards compatible is met PS4.
Dat heb ik duidelijk gemist. Als ik al mijn ps4 spul ook op mijn ps5 kan doen is dat zeker mooi meegenomen.
En ik ken het verder, ik ga een hele zooi aan games en consoles hier straks hebben staan en het is maar de vraag hoe ik het allemaal in zal passen. Veel van die open Ikea kastjes, ben ik bang.

De Xbox One zal hier ook nog wel komen vanwege het backwards compatible gedeelte, alleen zijn ook veel games die ik wil spelen juist niet backwards compatible. Zo wil ik bijv. Infinite Undiscovery weer eens een keer oppakken, en die staat niet op de lijst. Een paar andere JRPGs waar ik veel plezier aan had ook niet (Magna Carta 2 bijv). Lost Odyssey dan weer wel (dat blijft een juweeltje zeg...).
[...]
Dit herken ik compleet en ik ben een beetje in dezelfde staat; PSTV aangeschaft om van wat Vita games gebruik te kunnen maken (bijv. Persona 4 Golden). En ik loop ook tegen je situatie aan van de (belachelijk) dure memory kaart. Daar heb ik er vanmiddag tijdens de lunch een nieuwe van gekocht zodat ik vanavond eens kan kijken of ik de homebrew erop kan zetten. Daarna downgraden naar 3.6 firmware en de permanente hack erop zetten. Dat was een van de redenen voor me om een PSTV te halen, zodat ik games als Crisis Core op de TV zou kunnen spelen ipv op het kleine PSP schermpje. En ik weet niet hoe dicht Sony nu nog op de firmware / leaks zit nu PS Vita / PSTV al een tijdje End of Life zijn, maar ik wil het asap gedaan hebben.
Lijkt me sowieso verstandig, al hoewel ik inderdaad ook niet verwacht dat eol producten erg hoog op de prio staat, als ze op de ps4 de massa maar kunnen tegenhouden is het helemaal goed. En er natuurlijk ook geen opvolger, bij nintendo zou je nog kunnen beargumenteren dat een 3ds die all 3ds games kan spelen er wellicht voor zorgt dat die eigenaar geen switch koopt, maar in dit geval gaat die vlieger niet op
Ik vind het ergens wel wat hebben, veel toestellen straks aangesloten hebben staan en dan nog steeds op de bank zitten met 'Ik heb niks te dooooeeee-hoooooeeeen'.
Ik mis die tijd. Thuis op de bank liggen, naar buiten kijken en denken.....wat moet ik nou doen?
Denk serieus de laatste keer was dat ik een schoolvriend op visite had en de stroom uitviel....gingen we maar buiten een bal overgooien in plaats van gamen........ :+

Nu is het gewoon keuze stress. Maar heel simpel, probeer waar voor mijn geld te krijgen (zie mijn gamepass voorbeeld van paar posts terug) maar belangrijkste is fun.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:05
Sagat schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:04:
Dat heb ik duidelijk gemist. Als ik al mijn ps4 spul ook op mijn ps5 kan doen is dat zeker mooi meegenomen.
Backwards compatibility is inderdaad bevestigd.
[...] the next-gen console will still accept physical media; it won’t be a download-only machine. Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console.
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
Grumpmeister schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:58:
En ik weet niet hoe dicht Sony nu nog op de firmware / leaks zit nu PS Vita / PSTV al een tijdje End of Life zijn, maar ik wil het asap gedaan hebben.
Nog wel aardig. Laatste firmware update is van januari dit jaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Prutzertje
Exorcist schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Klopt inderdaad. MD2 wordt alles software matig gedaan. Heb de mod gedaan omdat mijn front line out het niet doet en was toch nieuwsgierig hoe de YM3438 chipt klinkt tegenover de orginele YM2612. De YM3438 chip geeft een dikke laag weer. Klinkt bij sommige spellen echt gaaf maar bij SOR2 is dat een dikke overkill omdat deze game van zich zelf al een dikke bass heeft.

Als ik tijd heb (en de Megadrive in één van de verhuisdozen kan vinden) zal eens foto's maken en posten.
Sagat schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:04:
[...]

Ik vind dit ook erg interresant! maar heb je iets van eem comparisson filmpje met een vergelijking? En wat is dan het nut van een aparte audio buffer?
Staan wat voorbeelden op youtube : YM2612 Vs. YM3438
Audio buffer is eigenlijk een soort van mini-versterker om de uitgang van de FM chip te ontlasten.

Edit...

Heb de oude thread van de mod gevonden die ik ook gebruikt heb.
http://www.sega-16.com/fo...sal-Genesis-audio-circuit

edit...

YouTube: YM3438 On Genesis - Completed

Prutzertje wijzigde deze reactie 08-05-2019 17:20 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
Sagat schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Dus kies ik voor hardcore retro verzamelen en koop ik een 32x, en virtua racing, of toch maar even met mijn jap accountje op download klikken (haha wel met google translate dan de site vertalen ig uess :+ )
In een ideale wereld beiden, maar ik neig dan toch naar de switch optie en voor emulatie voor zowel de 32x als de ps2 versie.

En ik koop ook vaak genoeg nog remakes/masters of zelfs games die gewoon van platform 1 naar 2 gesmeten worden (gradius voor ps2 maar dan op mijn ps3 bijvoorbeeld) maar naast ruimte is natuurlijk geld en zelfs tijd zijn beperkt......dus choices

En dan heb je ook nog ps now en gamepass, ik heb dus vaak zin in retro games, maar ik heb nu via een aanbieding 3 maanden gamepass, dan vind ik het weer zonde van mijn geld om dan retro games te spelen (en die hebben ook geen trophies of achievments, dat gaat helemaal nergens over, maar ik ben er wel gevoelig voor)
Ik had zelf eerste een xbox 360 gekocht voor de compatibiliteit met de originele xbox. Moet zeggen dat ik de emulatie zeer slecht vindt. Spellen die compleet niet draaien, te lage framerate, geluidsproblemen. Etc etc. Heb ook een ps3 van de eerste generatie. Maar daar is de compatibiliteit van de ps2 toch veel beter.

Uiteindelijk een xbox classic gekocht om de games op een fatsoenlijke manier te kunnen draaien.

De ps5 zal dezelfde processor architectuur gebruiken als de ps4 (x86) waardoor de compatibiliteit prima zal zijn. Het gerucht gaat dat de ps5 compatibel is met alle generatie playstations.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 21-05 14:24

MaxHardcore

PSN: butella

Is er iemand die ervaring heeft met de officiele RGB scartkabel van nintendo? Maakt het wat uit of is een kabel van 10 euro (bijv deze https://www.consolekabels...ube-rgb-scart-videokabel/) net zo goed?

Het is voor een snes en N64. Moet de N64 nog modden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:20
snefkens schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:26:
[...]

Ik had zelf eerste een xbox 360 gekocht voor de compatibiliteit met de originele xbox. Moet zeggen dat ik de emulatie zeer slecht vindt. Spellen die compleet niet draaien, te lage framerate, geluidsproblemen. Etc etc. Heb ook een ps3 van de eerste generatie. Maar daar is de compatibiliteit van de ps2 toch veel beter.

Uiteindelijk een xbox classic gekocht om de games op een fatsoenlijke manier te kunnen draaien.

De ps5 zal dezelfde processor architectuur gebruiken als de ps4 (x86) waardoor de compatibiliteit prima zal zijn. Het gerucht gaat dat de ps5 compatibel is met alle generatie playstations.
Hopelijk implementeert sony iets van een extra boost modus voor ps4 games in de ps5. Voor nog betere framerate en laadtijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
maukoo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Hopelijk implementeert sony iets van een extra boost modus voor ps4 games in de ps5. Voor nog betere framerate en laadtijden.
Ja net zoals ze op de ps4 pro hebben gedaan voor 1080p tv's. Alle ps4 games minimaal 60fps zou wel leuk zijn.
MaxHardcore schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:26:
Is er iemand die ervaring heeft met de officiele RGB scartkabel van nintendo? Maakt het wat uit of is een kabel van 10 euro (bijv deze https://www.consolekabels...ube-rgb-scart-videokabel/) net zo goed?

Ik heb die rgb scart kabel van onlinekabelshop die is prima. Die gebruik ik voor de gamecube. Moet wel zeggen dat ik die van de megadrive niet helemaal vertrouw of dat echt rgb is. Heb met jurassic park dat er nog steeds een rare lijn loopt onderin beeld. Je moet volgens mij echt geluk hebben met die kabels. Je weet nooit wat er precies in zit, hij kan ook zo composite beeld geven i.p.v. Rgb

snefkens wijzigde deze reactie 08-05-2019 23:51 (53%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:57
snefkens schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:47:
[...]

Ik heb die rgb scart kabel van onlinekabelshop die is prima. Die gebruik ik voor de gamecube. Moet wel zeggen dat ik die van de megadrive niet helemaal vertrouw of dat echt rgb is. Heb met jurassic park dat er nog steeds een rare lijn loopt onderin beeld. Je moet volgens mij echt geluk hebben met die kabels. Je weet nooit wat er precies in zit, hij kan ook zo composite beeld geven i.p.v. Rgb
Die 'rare' lijn onderin beeld is normaal voor de (PAL) Megadrive...

https://retrocomputing.st...rea-of-sega-genesis-games

Flozem wijzigde deze reactie 09-05-2019 08:34 (8%)

• Sagat

Door jou toch even gezocht op scart rgb voor pal snes.....kom ik uit bij de standaard(?) packapunch cable
https://www.retrogamingca...es-rgb-av-scart-cable-pal

Die geven iig aan dat hun cable plug en play is voor rgb out en een verdere mods nodig heeft......i like the sound of that. Ook iets wat ik nog niet wist:
compatible with SCART to HDMI converters.
Blijf dit soort dingen toch interresant vinden, in de niet ondenkbare situatie dat ik op een gegeven moment geen werkende crt tv of monitor meer heb. Dat je dan toch nog andere opties hebt! (die dan vermoeddelijk/hopelijk ook iets minder prijzig zijn dan ossc en dat soort grappen)

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:31

Met de kabel van Nintendo weet je sowieso dat je goed zit. Bij third party kabels wil het ook nog wel eens van de tv afhangen wat die er van maakt (maar kan prima werken). Overigens zal alleen de SNES RGB kabel die alleen in Frankrijk destijds is uitgebracht out-of-the box met een eerste generatie SNES werken. De GameCube RGB kabel moet je eerst modden. Heb je de tweede generatie SNES (1Chip), dan werkt de GameCube kabel wel gewoon.

• MaxHardcore

MaxHardcore

Shadow_Zero schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Met de kabel van Nintendo weet je sowieso dat je goed zit. Bij third party kabels wil het ook nog wel eens van de tv afhangen wat die er van maakt (maar kan prima werken). Overigens zal alleen de SNES RGB kabel die alleen in Frankrijk destijds is uitgebracht out-of-the box met een eerste generatie SNES werken. De GameCube RGB kabel moet je eerst modden. Heb je de tweede generatie SNES (1Chip), dan werkt de GameCube kabel wel gewoon.
Helder, als je zekerheid wil dan ben je dus aangewezen op zo'n sync on luma kabel van RGC voor de snes, want volgens mij werkt de n64 met RGB mod met dezelfde kabel.

Of is een kabel met Csync dan toch net weer iets beter?

MaxHardcore wijzigde deze reactie 09-05-2019 14:49 (4%)

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:31
Sync on luma heb ik me ooit eens in verdiept, maar ben ik inmiddels weer vergeten ^^;
Maar volgens mij was dat alleen van toepassing op LCD tv's die bagger beeld gaven? (ik weet niet meer of het nog enig effect had bij CRT tv's). Ik heb zelf nooit een sync on luma kabel gebruikt/mod uitgevoerd.

N64 hangt van de mod af. De eerste die ik had werkte dus niet met de GameCube kabel -_- (heb er nog 2 liggen om zelf te modden, via de S-RGB chip, was het plan).

Als je in de buurt woont kun je eens een van mijn kabels proberen ;)

EDIT:
Oh ja, ik lees weer over die "checkerboard patterns", dat was wel nasty ja! (ik weet alleen niet meer in welke setups ik dat had)

Shadow_Zero wijzigde deze reactie 09-05-2019 14:57 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaxHardcore

MaxHardcore

Devroet schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:40:
Ben me aan het verdiepen in CRT monitoren en retro gaming. Ik heb een Sony Trinitron staan, 55cm. En nu wil ik graag mijn SNES aansluiten met zo goed mogelijk beeld. Nu wil ik een Scart kabel kopen voor de SNES. Maar ik zie verschillende kabels. Van 5 euro tot 50 euro. Wat raden jullie aan?

NB: Uiteindelijk hoop ik een keer deze CRT tegen te komen: Sony BVM-20F1E. Maar tot die tijd zal ik op mijn Trinitron moeten gamen.
https://www.ebay-kleinanz...teil/1091058459-175-18624

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaxHardcore

MaxHardcore

MaxHardcore schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Jouw post triggerde mij om een BVM te zoeken, maar ik zie er toch maar vanaf.

https://www.ebay-kleinanz...teil/1091058459-175-18624

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Man man man 400 euro voor een crt...en over een paar jaar betaal je misschien zo nog maar paar 100 euro meer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19:36
Om maar niet te spreken over de kabels die je ook nog eens moet bestellen om het uiterste te benutten. (RGB/scart, maar dan via BNC connectors.)
Heb ze zelf nog niet, maar op zich is composite op een PVM/BVM al prima genoeg.

Gelukkig zijn de upscalers als de OSSC/Retrotink ongeveer de helft van die €400, zou ik eerder daar voor gaan.

Eymas wijzigde deze reactie 12-05-2019 20:55 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prutzertje
Eymas schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:54:
Om maar niet te spreken over de kabels die je ook nog eens moet bestellen om het uiterste te benutten. (RGB/scart, maar dan via BNC connectors.)
Kabels zijn makelijk zelf te maken. Heb deze gemaakt voor mijn Megadrive ooit en werkt top! Scart connector had ik nog liggen maar de andere kant met gestripte draden in de MD poort geduwt :P

http://www.mastersystem.dk/modding/rgb/ms1_md1_rgb_2.png

Met andere woorden bestaat een RGB beeld maar uit enkele lijnen met een drie daarvan een filter/ontkoppel weerstandje en condensatortje. Dus kabels hoeven niet duur te zijn. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eymas
Prutzertje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Kabels zijn makelijk zelf te maken. Heb deze gemaakt voor mijn Megadrive ooit en werkt top! Scart connector had ik nog liggen maar de andere kant met gestripte draden in de MD poort geduwt :P

Met andere woorden bestaat een RGB beeld maar uit enkele lijnen met een drie daarvan een filter/ontkoppel weerstandje en condensatortje. Dus kabels hoeven niet duur te zijn. :)
Leuke oefening ook als je maar zelden een soldeerboutje hebt aangeraakt. Misschien eens proberen met de overgebleven scart en nintendo multi-out kabels. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prutzertje
Eymas schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:27:
[...]

Leuke oefening ook als je maar zelden een soldeerboutje hebt aangeraakt. Misschien eens proberen met de overgebleven scart en nintendo multi-out kabels. :)
Welke Nintendo wil je proberen? Heb geen ervaring met Nintendo maar wil wel graag even voor je uitzoeken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eymas
Prutzertje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:36:
[...]

Welke Nintendo wil je proberen? Heb geen ervaring met Nintendo maar wil wel graag even voor je uitzoeken. :)
De multi-out cable waar ik het over heb is geschikt voor de SNES, N64 en Gamecube. Helaas ondersteunt de N64 enkel S-video mits je een RGB amp installeert. Dus de SNES en/of Gamecube voldoen voor mij, de S-video kabel komt als ik daar weer een kabeltje van over heb. :P

Middels dit plaatje schijnt het eenvoudig genoeg te zijn, alleen even de juiste componenten zoeken.

Uitdaging #2 zijn de RGBs BNC connectors op de achterzijde van meeste PVMs, de model die ik heb (1450QM) heeft er vier, waarvan de vierde voor sync is: daar moet dan weer wat meer onderzoek naar gedaan worden vanwege de verschillende soorten daarvan (sync on green, sync on luma, composite sync et cetera.)

Het klinkt steeds meer als een aantrekkelijk zomerprojectje nu. Dus even opslaan in een boekje voor later!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Deze zijn volgens mij redelijk goed :) https://www.retrogamingcables.co.uk/ en zijn meer makers van wel goede kabels. En je kan de normale gamecube RGB scart gebruiken. Rare tijden toen gamecube er uit ging lagen de RGB scart kabels voor 5 euro in de op ruim bak. Toen een aantal mee genomen omdat ik een Wii zou halen en waarschijnlijk de connector toch het zelfde zou zijn... (not) maar goed heb wel een paar RGB kabels ergens liggen nu ze nog vinden na al die jaren.

Trouwens voor de cube liefhebbers deze link vond ik het weekend om een carby in de voor nu nog EU te kunnen kopen. https://gamesconnection.c...hdmi-adapter-for-gamecube heb je in ieder geval geen import issues meer.

Dacht dat scart mooi was voor de de cube en als je ook niet beter weet is het gewoon erg mooi. tot je even van scart naar HDMI switched op je TV wow wat een mega verschil. Natuurlijk niet zo erg als composite maar toch.

Nu alleen nog die mCAble in de EU kunnen kopen.... soms is het niet altijd even makkelijk.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Mijn Super Famicom en Sega Genesis/32X consoles hebben allemaal kabels van RetroGamingCables, ze werken uitstekend en kwaliteit is prima. Ik heb dan ook wel de duurdere Packapunch variant genomen.

Zijn die B/PVM dingen eigenlijk ook te gebruiken voor 60Hz NTSC hier? Ik heb hier alleen Japanse/Amerikaanse consoles :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Vinnie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:08:
Mijn Super Famicom en Sega Genesis/32X consoles hebben allemaal kabels van RetroGamingCables, ze werken uitstekend en kwaliteit is prima. Ik heb dan ook wel de duurdere Packapunch variant genomen.

Zijn die B/PVM dingen eigenlijk ook te gebruiken voor 60Hz NTSC hier? Ik heb hier alleen Japanse/Amerikaanse consoles :+
Goede vraag! Ga er eigenlijk vanuit van wel omdat mijn brakke crt tv al rgb scart snapt, ook van mijn jap pc engine (dus ntsc/60hz), maar geen idee omf PVM een region hebben waar je rekening mee moet houden.

Maar moet zeggen dat ik met deze prijzen crt gebruik zo lang het kan, maar als mijn tv ermee zou stoppen dat ik niet weet of ik voor een op een vervanging zou gaan, denk dat ik dan idd of met een ossc of framemeister icm met een nieuwe tv zou gaan werken, of zelfs lekker emu only gaan. Is toch wel erg gemakkelijk.

Dat gezegd hebbende, mijn meest recente retro aankoop is gister gearriveerd :)
Binnekort is testen, wil met name is kijken hoe sf2 en in mindere mate art of fighting dan spelen op mijn pce. Maar vermoed dat het dan min of meer tech demo's zullen blijven. Wel gewoon top dat ik nu naast de standaard 2 button games ook, 3 en 6 button aankan. En wireless is ook fijn, helemaal omdat de standaard controller kabel lengte echt 50 cm is ofzo...

Art of fighting is ook echt zo'n spel wat in de praktijk ook niet heel leuk is om vs de cpu te spelen, en muv mini retro meets speel ik vrijwel alleen maar sp. (volgens mij KAN ik op dit moment ook niet 2 speler spellen doen op mijn pce, omdat je de controllers zou moeten doorlussen, maar mijn controller lijkt die doorlus poort te missen?!)
sf2 is geweldig, maar weinig reden om de pce versie te kiezen boven andere versies. (denk dat ik hd remix nu zou pakken, anders mijn ps2 versie.....en hij zit ook nog in anniversary collection die ik op ps4 heb)

En in een ideale wereld zou ik hem op de switch ook nog kopen, want 2 extra chars daar! (wat me tegenhoudt buiten dat het shoto kloontjes zijn, is dat de game nog best duur was, en ik dan voor mijn switch ook iets moet fixen om fatsoenlijk een 2d fighter te kunnen spelen, al hoewel een snel controller al een start is, en die heb ik in de vorm van mijn 8 bit do)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:39:
Dat gezegd hebbende, mijn meest recente retro aankoop is gister gearriveerd :)
Pics or it didn't happen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Dammit en ik maar denken dat ik lekker kan patsen met aankopen die ik niet gedaan heb :P

Ben vandaag vrij brakkig, maar als ik de zin en energie heb vanaaf wat picca's maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:34
Wow..... gisteren voor de gein mijn ps3 open gemaakt en deels uit elkaar gehaald (de makkelijkste onderdelen)

Ik heb zo'n vermoeden dat dat voor het eerst was (was 2e hands) maar wat een inmense stofbaal heb ik daar uit weten te blazen/zuigen.
Op het koellichaam zal gewoon een koek van stof en ik kan me voorstellen dat dat de koeling geen goed gedaan heeft. Voor de rest onder de diskdrive, alle roosters ook nog gedaan

Ik durfde niet verder te gaan om verder te demonteren en de koelpasta te gaan vervangen (ben niet zo'n held!) maar dat deze ps3 (slim) het nog doet... Hij lijkt nu wel een stukje stiller:-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Gewoon alleen schoonmaken is al een hele verbetering. Pasta vervangen hoeft vaak niet en als je het stof er vanaf haal heb je al zo veel extra koel capaciteit erbij. Moet zelf eigenlijk ook mijn consoles gaan schoonmaken. Beginnen bij de cube die heeft uren gemaakt dus zal een hoop stof verzameld hebben.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
Behold the mighty Game controller super convertor!
ps3/ps4 to Megadrive / PC Engine controller adapter!
https://tweakers.net/ext/f/QA89GnEC3bmFb7gdDP7i6Wa9/thumb.jpg

The good, even snel getest met mijn ps3 madcatz fightpad, Werkt! Super om een normale lange kabel te hebben,

The bad: 6 button controller for pc engine not yet supported! :(
Wel is het ding firmware upgradeable en ik ben niet de enige die deze functie wil dus het zal vast wel een keer komen......

Ook leuk, art of fighting en street fighter 2 even gespeeld, en god damn! Dat zijn indruk wekkende games zeg! Dat zo'n klein en relatief underpowered apparaatje dat aankan! voor art of fighting wat natuurlijk een neo geo game is. Die zit er imho echt bizar goed uit en zelfs speech zit er nog in (Moet erbij zeggen dat dit wel een cd game was/is en dat hij gebruik maakt van een zogenaamde arcade expension card ofzo, dus wel enigsinds gempimpt, maar toch puike prestatie hoor!)
_/-\o_

edit:
het helpt als je op 'verstuur' klikt, dit was van gisteravond :$

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:04
Sinds een paar dagen de Neo Geo Mini International in huis. In tegenstelling tot de professionele reviews vind ik het oprecht een leuk apparaat(je). De user reviews zijn veelal positiever blijkt ook wel (zie Amazon.com bijvoorbeeld).

Ik kom zelf uit de tijd van de Neo Geo (onbetaalbaar voor mij) en de arcadehallen waar ik SNK games kon spelen.

Pluspunten:

- Uiterlijk van de console
- Controls toch redelijk comfortabel ondanks het mini uiterlijk
- Joystick voelt stevig aan en lijkt langdurig mee te kunnen (itt de originele joystick met klik)
- Scherm is prachtig
- Spelen zonder te moeten aansluiten op televisie
- 40 games
- Games zijn natuurgetrouw en echt heel tof

Minpunten:

- Geen batterij
- Veel games maar weinig variatie in de games (veel fighters deel 1 tm zoveel)
- Op televisie significant verlies van beeldkwaliteit
- Mini HDMI nodig om aan te sluiten op tv, is niet meegeleverd, ook geen controllers

Er is ook een Japanse versie, die qua uiterlijk mooier is. De International (westerse) versie heeft een net iets ander aanbod qua games (meer variatie dan de Jap. Versie). De Japanse versie heeft ook (zoals het hoort) gekleurde buttons. De International versie heeft echter een mooie blauwe kleur rondom de joystick als hij aanstaat. Erg vet gedaan.

Als je erover denkt om er eentje aan te schaffen om er ook daadwerkelijk op te spelen, zou ik voor de Neo Geo Mini International gaan vanwege de games. Als verzamelobject vind ik de Japanse versie een stukje aantrekkelijker en meer natuurgetrouw.

Als mini console is de Neo Geo Mini mijn nummer 2, achter de SNES.

• Sagat
Cyrax0508 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:32:
Sinds een paar dagen de Neo Geo Mini International in huis. In tegenstelling tot de professionele reviews vind ik het oprecht een leuk apparaat(je). De user reviews zijn veelal positiever blijkt ook wel (zie Amazon.com bijvoorbeeld).

Ik kom zelf uit de tijd van de Neo Geo (onbetaalbaar voor mij) en de arcadehallen waar ik SNK games kon spelen.

Pluspunten:

- Uiterlijk van de console
- Controls toch redelijk comfortabel ondanks het mini uiterlijk
- Joystick voelt stevig aan en lijkt langdurig mee te kunnen (itt de originele joystick met klik)
- Scherm is prachtig
- Spelen zonder te moeten aansluiten op televisie
- 40 games
- Games zijn natuurgetrouw en echt heel tof

Minpunten:

- Geen batterij
- Veel games maar weinig variatie in de games (veel fighters deel 1 tm zoveel)
- Op televisie significant verlies van beeldkwaliteit
- Mini HDMI nodig om aan te sluiten op tv, is niet meegeleverd, ook geen controllers

Er is ook een Japanse versie, die qua uiterlijk mooier is. De International (westerse) versie heeft een net iets ander aanbod qua games (meer variatie dan de Jap. Versie). De Japanse versie heeft ook (zoals het hoort) gekleurde buttons. De International versie heeft echter een mooie blauwe kleur rondom de joystick als hij aanstaat. Erg vet gedaan.

Als je erover denkt om er eentje aan te schaffen om er ook daadwerkelijk op te spelen, zou ik voor de Neo Geo Mini International gaan vanwege de games. Als verzamelobject vind ik de Japanse versie een stukje aantrekkelijker en meer natuurgetrouw.

Als mini console is de Neo Geo Mini mijn nummer 2, achter de SNES.
De neo geo, dat was echt de ferrari van de consoles. Het blijft me aantrekken, en hoewel ik het rationeel niet kan verantwoorden denk ik dat ik ooit nog wel ga posten hier dat ik er een gekocht heb. Wsl ook wel met een flashkaart, want de games zijn onbetaalbaar.
Moet nog even denken of ik dan voor een aes of consolised mvs ga, of zelfs beide :*) Is verzameltechnisch wel het leukste.

De mini ga ik echter overslaan, ik vind de vormfactor wat apart, en lijkt me niet prettig om te spelen, dan blijft alleen het pure gamen over en daar heb ik zoiets, dat het weinig uitmaakt of je op een echte ng mini te spelen of op een pi (correct me if i am wrong @Cyrax0508 en je kan hetzelfde natuurlijk zeggen over de andere minis, maar daar vind ik de vorm factors dan weer erg leuk.

Verder idd, qua genres is het natuurlijk 2d fighters, shmups en.......paar andere genres :P
Maar dat vind ik wel weer leuk van een flashcard, dan kan je alles proberen natuurlijk, en vooral op het gebied van fightes heeft de neo geo natuurlijk fantastische games. Maar zelfs als je het niet je ding is, dan ook in het overige natuurlijk genoeg leuks.

Is de mini overigens ook hackbaar? Bij zowel mijn nes/snes en ps1 classic is dit wel het geval en dat is toch wel een enorme meerwaarde wat mij betreft.

• Cyrax0508
  • Laatst online: 18:04
Sagat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:39:
[...]

De neo geo, dat was echt de ferrari van de consoles. Het blijft me aantrekken, en hoewel ik het rationeel niet kan verantwoorden denk ik dat ik ooit nog wel ga posten hier dat ik er een gekocht heb. Wsl ook wel met een flashkaart, want de games zijn onbetaalbaar.
Moet nog even denken of ik dan voor een aes of consolised mvs ga, of zelfs beide :*) Is verzameltechnisch wel het leukste.

De mini ga ik echter overslaan, ik vind de vormfactor wat apart, en lijkt me niet prettig om te spelen, dan blijft alleen het pure gamen over en daar heb ik zoiets, dat het weinig uitmaakt of je op een echte ng mini te spelen of op een pi (correct me if i am wrong @Cyrax0508 en je kan hetzelfde natuurlijk zeggen over de andere minis, maar daar vind ik de vorm factors dan weer erg leuk.

Verder idd, qua genres is het natuurlijk 2d fighters, shmups en.......paar andere genres :P
Maar dat vind ik wel weer leuk van een flashcard, dan kan je alles proberen natuurlijk, en vooral op het gebied van fightes heeft de neo geo natuurlijk fantastische games. Maar zelfs als je het niet je ding is, dan ook in het overige natuurlijk genoeg leuks.

Is de mini overigens ook hackbaar? Bij zowel mijn nes/snes en ps1 classic is dit wel het geval en dat is toch wel een enorme meerwaarde wat mij betreft.
Ja, Neo Geo was de absolute koning als het gaat om de waarde van het bezit. Belachelijk duur, dat weet ik nog. Ik kende maar 1 iemand die de console daadwerkelijk bezat, en 2 games had.

Ik vind juist de Mini een heerlijk verzamelobject en de vormfactor juist fantastisch, juist omdat hij speelbaar is zonder aan te sluiten op een tv en een eigen (overigens schitterend) scherm heeft. Afgezien van de SNES vind ik de Neo Geo mini een van de leukste mini consoles, ook om te zien. Het heeft wat mij betreft zeker een meerwaarde om op een echte SNK Neo Geo Mini te spelen.

Qua genres is het inderdaad redelijk eenzijdig, maar het zijn wel de genres waar ik mee ben opgegroeid.

Ik geloof dat hij wel hackbaar is tegenwoordig. Daar ga ik binnenkort even naar kijken, maar ik zag al een YT filmpje voorbijkomen.

• Sagat
Reden om wel een neo geo te kopen: super gaaf

Redenen om het niet te doen...
- Relatief Beperkte library (helemaal als je variatie meeneemt..)
- Spellen onbetaalbaar
- Flashkaarten...ik zag iets van een neosd pro voor 529?!
- De grote games al beschikbaar op vele andere systemen (garou/kof/metal slug...)

Toch wil ik em :X
Of nog erger zowel aes als mvs, maar gezien ik toch naar sd ga, dan aes....beide wellicht als ik echt geen idee heb wat verder te verzamelen

• Henkje.doc
Sagat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:05:

- Spellen onbetaalbaar
- De grote games al beschikbaar op vele andere systemen (garou/kof/metal slug...)

Of nog erger zowel aes als mvs, maar gezien ik toch naar sd ga, dan aes....beide wellicht als ik echt geen idee heb wat verder te verzamelen
Voor mij wegen de nadelen niet op tegen het eventuele plezier.

Helaas een van de weinige consoles die ik mn via Mame blijf doen. Sorry.

• Sagat
@Henkje.doc
ha dat jij of all ppl nu emulatie verkiest boven het echte werk, dan kan die 360 verzameling toch ook wel de deur uit? :P kan je volgens mij ook prima emuleren mits degelijke pc......

Maar serieusly, dat wil jij niet, ik wil het ook nog niet, maar heb het al vaker hier genoemd, ik vind emuleren fantastisch. En ook idd serieus over nagedacht of ik het de moeite waar vind.....want mijn favo retro console is de snes, maar ik heb een pal snes.......zwaar vergeeld, met een composite kabel.......en dus voornamelijk pal games, wel een paar usa die ik via convertor speel, maar die lopen dan eigenlijk te langzaam.

Dus eigenlijk heb ik dan een usa snes nodig (die ik ook nog is lelijk vind) en nog is een mooie rgb kabel......
en dan nog een hele zut games die niet te betalen zijn......waar ik an sich ook hier natuurlijk voor een sd oplossing zou kunnen gaan.
Maar voor nu......als ik ga uitbreiden nog qua hardware.....dan nog eerder een 32x of sega cd.....of toch een amiga 1200 (want aga). of dus zoals eerder genoemd dan neo geo.......dan pas zou de snes aan de beurt zijn. Om nog te zwijgen voor sd mods voor de saturn (en eventueel dc en cube, maar hier heb ik net iets minder mee)
Simpelweg omdat mij snes mini het eigenlijk prima doet, er zullen vast spellen zijn die niet perfect ge-emuleerd worden, maar tot op heden niets gemerkt (ja er was een sound glitch die je met een commandline aanpassing kon verhelpen...en dan alleen bij roms die je zelf toegevoegd had dan)

en van mijn 9 retro consoles is eigenlijk alleen mijn pce dus jap, mijn md heeft een shakelaar voor zowel ntsc als ntsc-j, maar de overige 7 zijn dus allemaal pal.....das wel hoop werk als ik die allemaal moet vervangen of modden (de org xb is iig al gemod, dus die mag dan wellicht blijven)
=====
Daarnaast net even gespeeld met mijn brooks adapter op de md, en hoe test je een 6 button joypad? met sf2 natuurlijk! Was ook benieuwd hoe de md versie(s) zich tot de pce versie verhouden.
Fijne is iig dat voor de md de 6 buttons wel werken! sf2 speelde heerlijk, wel wat langzaam, maar dat is omdat mijn md op 50hz stond. Ik heb Championships edition/ the new challengers en een of andere beta op mijn ED x7.
En eigenlijk wel goede ervaringen, waarbij ik de gfx van de NC versie wel euhm 'asthetisch' een stuk minder mooi vind dan ce. Geluid (waar ik altijd over liep te zeuren :> ) viel me eigenlijk erg mee, zelfs gewoon via mijn standaard tv speakers (moet nog steeds mijn receiver testen via scart wisselaar poorten...)muziek is anders, maar ik snap absoluut dat sommige die md 'rauwheid' mooier vinden. Was echt even genieten. (ik weet ook vrijwel zeker dat de maat van me waar ik vroegah sf2 speelde dus een md2 had, is minder goed geluid van de org md toch?) Getwijfeld om nog even de pce aan te zetten voor het vergelijken, maar ik erger me te erg aan het gemis van 6 buttons kunnen gebruiken.

Dus de snes versie opgezocht, die uiteraard niet werkte tot dat ik de good old 'blow in the cart' truc gebruikte, hopelijk de consumptie enigsinds binnesmonds kunnen houden.... :X maar daarna dus aan de slag. En ja het geluid, was goed, en de animate lijkt soepeler, maar........i played myself.......want ugh,,,,na de rgb goodness van zowel mijn md als mijn pce is composite, en dan nog via een goedkope chinese spider cable heel slecht.......wat wazig zeg :'( mischien toch maar kijken of ik mijn snes dan iig op een orginele composite kabel kan zetten en kijen of het dan beter te doen is, want ew.
ook is het erg vervelend om na de heerlijk 6 button layout van mijn madcatz (aka saturn pad layout) terug naar snes te gaan waar je met shoulder buttons moet werken.....en that reminds me
Ook geleerd dat of de md, of de brooks convertor het niet fijn vind als je buttons gaat mashen daar liep de controller letterlijk op vast.......(iets wat ik normaal zeker niet doe, maar bij grabs die multi hitten is het handig, of als je sterretjes zit)

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Amiga's zijn ook best absurd duur aan het worden. Ik heb hier een Amiga 1200 liggen, uitgebreid met wat geheugen/CPU, en een DVI aansluiting.
CF-kaart met een of ander nieuw filesystem die schijnbaar beter/sneller met grote CF kaarten om kan gaan etc.

Heerlijk geluid komt er uit. Ligt al een jaar of wat in de kast D: ook wel zonde eigenlijk.

• Skinnyice
  • Laatst online: 09:52
Heeft er iemand ervaringen met het kopen van een nieuwe shell voor een GameBoy op Aliexpress? Mijn SP heeft aardig wat krassen en wil hem een nieuwe case geven. Heb er wel een aantal gevonden die ook de sticker op de achterkant erbij doen. Zijn deze cases een beetje mooi?

• Sagat
Vinnie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:25:
Amiga's zijn ook best absurd duur aan het worden. Ik heb hier een Amiga 1200 liggen, uitgebreid met wat geheugen/CPU, en een DVI aansluiting.
CF-kaart met een of ander nieuw filesystem die schijnbaar beter/sneller met grote CF kaarten om kan gaan etc.

Heerlijk geluid komt er uit. Ligt al een jaar of wat in de kast D: ook wel zonde eigenlijk.
Als ik jou was zou ik hem 1x per jaar even testen en zolang alles stabiel is lekker laten liggen, lijkt me dat over 5 jaar de prijs wel het hoogst zal zijn, maar in de gaten houden, wellicht dat het tegen die tijd nog zinnig is om nog langer te wachten als de prijzen dan nog steeds stijgen.

Ik twijfel wel tussen fysiek en emulatie qua amiga 'back in the day' was het mijn kwantiteit optie waar snes kwaliteit was. En hoewel er games op de amiga zijn die ik helemaal geweldig vond en vind, denk ik dat als je beide libraries vergelijkt dat het ook wel klopt, met de voetnoot dat de amiga bepaalde dingen deed/doet die op snes er niet of nauwelijks waren, speech, lange intro......video. En dingen als elite of flight sims had je ook volgens mij niet of amper op de snes. Helemaal met accelaratie is dat wel vet als je dat genre leuk vind.

Ook een klein dingetje wat me tegenhoudt om fysiek te gaan, het zijn toch grote bakken vergeleken met consoles. Maar goed, op dit moment is mijn amiga oplossing eigenlijk kijken of ik de emulator ervoor op de snes classic/mini kan installeren, en dan alleen mijn favo games erop zetten (en games waar het zin heeft om geen muis te hebben, al hoewel daar wellicht ook al oplossingen voor zijn bedacht) Swiv, golden axe, super cars2/ lotus.....skidmarks, wellicht nog body blows alhoewel die games hoewel leuk natuurlijk niet op kunnen tegen een sf2 en andere snes fighters imho........en toch ook wel dogs of war, vooral met zijn 2en is die nog wel lachen (so bad its good...?)

De amiga heeft natuurlijk wel een gigantische libary dus ik zal allicht genoeg kunnen vinden, Ook omdat ik alle AGA games destijds moest skippen omdat ik 'maar' een A500 had.
De storage van de snes classic word wellicht ook een dingetje als je teveel games plaatst (then again, ook hier waren oplossingen dacht ik...) Als dat goed werkt zou je zelfs nog cd32 games in theorie kunnen gebruiken waar het nut heeft....

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:16

masauri

aka qwybyte

Wat vinden we van https://store.iam8bit.com...-25th-anniversary-edition ?

$ 134.99
- Limited Edition of 2000*
- Brand-New Playable SNES Cartridge*
- 2 games in 1!
- Specialty Fold-Out Foil Box with Gloss and Embellishments
- Premium Instruction Booklet w/ “Mystery Foreword”
- Retro Pack-In Surprises
- Custom Package Design & Restoration by Jango Snow Art & Design
- Manufacturing by Retrotainment Games + Infinite NES Lives

Hebben deze eigenlijk verzamelwaarde dat ze overtijd meer waard worden? :?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 9 - Het Resultaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Natuurlijk hebben ze verzamel waarde omdat ze extreem limit editions zijn dus deze is max 2000 dus tja als hij op raakt zeker het eerste jaar zal je meer moeten betalen dan nieuw. daarna moeten we kijken wat er gebeurd. Het enige irritante hieraan is dan van de 2000 nog 100 super specials zijn en die kan random krijgen.

Kwam al eerste tegen was Pier Solar had zelf de wii u versie genomen omdat ik niet verwacht dat ik ooit een sega systeem ga kopen.

Maar goed ben meer retro gamer geworden ondertussen. Maar zit nog te kijken of ik een oude snes ga kopen (of een fpga snes) Heb niet veel met sega games omdat die het minst gespeeld heb toen ik jong was.

Maar zelf denk ik liever aan een FPGA oplossing zoals Mister die in ieder geval alles pre 3d kan hardware emuleren. Samen met de Retrode kan ik alles zelfs spelen van cart. Ik heb maar zoveel ruimte op mijn TV om alles aan te sluiten plus alles om te bouwen naar HDMI is ook erg duur.

Verder alle systemen na PS1/N64 zou ik liever emuleren omdat je dan de 3d kwaliteit nog kan verbeteren / high res. Omdat zeker de ps1/n64 niet echt mooi oud geworden zijn helaas. De ps2-cube zijn prima op hardware te doen omdat het gewoon prima op een HD tv.

Maar goed ik ga die DE-10 maar aanschaffen en kijken hoe het werkt. Dan nog een mister io + memory kopen en kijken of het goed werkt. Ben benieuwd.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-05 00:02
@masauri

Ik denk persoonlijk dat het net als de nes snes mini's ps1 classic consoles etc op rommelmarkten te vinden gaan zijn. Ja ze zijn limited maar het is niet origineel het is gewoon een extra collectible in de hobby zeer gelimiteerd publiek voor de intersse en vooral gekocht door investeerders om misschien in de toekomst door te verkopen. geHypte producten. Op langere termijn zullen ze erg weinig waard zijn als je het mij vraagt. Voor een originele oude set willen mensen nog wel gaan, maar er worden best wel veel collectors editions gemaakt van oude games tegenwoordig zelfde geld voor nieuwe games als lrg als er teveel is verliest men intersse. Ik denk dat dat de grote valkuil gaat worden wat dit soort nieuwe retro collectibles betreft

Maar wellicht heb ik het mis er kan natuurlijk van alles gebeuren. Het hangt natuurlijk allemaal af van vraag en aanbod en hoe mensen tegen de nieuwe retro collectibles aankijken later in de hobby. Een item kan nog zo zeldzaam zijn maar als er geen vraag is dan is de waarde waardeloos.

gast7 wijzigde deze reactie 17-05-2019 10:13 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grumpmeister
gast7 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:10:
@masauri

Ik denk persoonlijk dat het net als de nes snes mini's ps1 classic consoles etc op rommelmarkten te vinden gaan zijn. Ja ze zijn limited maar het is niet origineel het is gewoon een extra collectible in de hobby zeer gelimiteerd publiek voor de intersse en vooral gekocht door investeerders om misschien in de toekomst door te verkopen. geHypte producten. Op langere termijn zullen ze erg weinig waard zijn als je het mij vraagt. Voor een originele oude set willen mensen nog wel gaan, maar er worden best wel veel collectors editions gemaakt van oude games tegenwoordig zelfde geld voor nieuwe games als lrg als er teveel is verliest men intersse. Ik denk dat dat de grote valkuil gaat worden wat dit soort nieuwe retro collectibles betreft

Maar wellicht heb ik het mis er kan natuurlijk van alles gebeuren. Het hangt natuurlijk allemaal af van vraag en aanbod en hoe mensen tegen de nieuwe retro collectibles aankijken later in de hobby. Een item kan nog zo zeldzaam zijn maar als er geen vraag is dan is de waarde waardeloos.
Hier sluit ik me wel een beetje bij aan. Als iets uitgebracht wordt met als insteek de rarity, dan heeft dat niet de aantrekkingskracht van een originele game waarbij er gewoonweg weinig van uitgebracht zijn omdat ze de vraag verkeerd ingeschat hadden (zoals Ys VIII naar mijn idee nu). Het komt mij een beetje over als een cheap cashgrab op die manier. Ja, natuurlijk zal het wel wat waarde gaan vertegenwoordigen, maar wat let iemand nu om een zelfde soort box te maken? Wie zegt dat dit volgend jaar niet weer zal gebeuren? LRG leek me wel geinig, maar ze brengen zo veel uit met de insteek van rarity waarbij het juist voor mij in waarde wat ik er voor over zou hebben zou dalen.

Ik let er ook gewoonweg niet meer op. Misschien een keer als ze een leuke indie meepakken, maar die LRG releases kunnen me ergens gestolen worden :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Plus we moeten ook maar afwachten hoe lang deze zooi nog blijft werken de meeste NES / SNES / N64 doen het nog prima en veel van de consoles ook maar er komt een tijd dat dat zelfs een probleem wordt.

Ik ben wel voor real hardware en real disk/carts maar toch het is ook een gedoe om ze te krijgen nog buiten de kosten om (en voor de duidelijkheid de developer krijgt helemaal niets hier van)

Maar het wel vet dat ze oude games weer uitbrengen en waarom ook niet. Heb er ooit een aantal van op de GBA gekocht dat zijn gewoon ook reissues.

Maar heb altijd wel moeite met limited editions en zeker degene die je pas later ontdekt die nu voor idioten prijzen gaat.

Ik weet zelf nog niet wat ik exact ga doen voor nu wat ik zelf ooit gehad heb dus GBA Cube wii ps2 etc alles eerder doe ik wel met emulatie heb geen tijd en zin om oude hardware op te knappen. Ik ga dan wel voor die systemen een mister gebruiken. Maar als ik de game op de kop kan tikken zal ik het wel zeker doen. En het is niet 100% legaal maar als ik een game ooit gekocht heb dus bijvoorbeeld chrono trigger heb ik geen moeite om die om mijn mister de draaien. Ben een beetje moe van dat je alleen in bruikleen software heb ipv in bezig.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-05 00:02
Ik vind het persoonlijk altijd een grappige reden of een developer nu wel of niet iets krijgt wanneer men een collectible verkoopt als een reden om iets wel of niet te kopen,

Met postzegels of antiek krijgen de originele makers toch ook niks meer het is tweedehands super logisch het is maar net of je het wil hebben of niet omdat de makers het niet meer verkopen waarbij de koper geforceerd is om het via andere wegen te bemachtigen :+ in dit geval zijn de rechten van de originele makers opgekocht gezien je anders niet eens deze nieuwe collectibles van een bepaalde game mag maken dus met dit gaat er wel wat naar de originele developers.

Maargoed collectors editions zoals de megaman 2, megaman x voor nes snes de street fighters II ook speciaal gemaakt om op een oude nes of snes af te spelen zijn naar mijn mening toch een paar stapjes verder dan een Limited run games release en dan bedoel ik niet in de goede richting.

LRG zijn in elk geval echt releases die nooit fysiek zijn uitgekomen en dan ook nog eens een keuze voor een normaal non collectors editie versie van het spel om kast vulling tegen te gaan.

Maar in het geval van de earthworm jim ce is het ten eerste een special editions van heel oude games volgens mij niet eens van de originele creators en dan ook nog eens om op een oude console af te spelen. Wat voor mensen trek je hier nu mee. Mensen die voor het origineel gaan vallen weg, qua verzamelaspect moet het je maar net liggen dat je het logo van iam8bit steeds ziet staan en het is echt shelf candy maar dan net iets te.

Verzamel items zijn collectible terwijl ze in het verleden niet gemaakt zijn om collectible te zijn, Daar zit de charme in, Als we verder kijken naar andere collectibles dan zijn dit soort verzameledities vaak niet echt gewild in de hobby bij de verzamelaars, het zijn altijd de originele releasses die echt gezocht zijn, Het moet echt een heel uitzonderlijke collectors item zijn voordat het daar wat waarde vast houdt als je bijvoorbeeld kijkt naar comics van suske en wiske etc.

Heb absoluut niks tegen oude games die op nieuwe hardware te spelen zijn, megaman x collection battle garrega op ps4 etc etc helemaal prima absoluut top om de games er dan met gemak bij te pakken maar om er nu echt een collectble item van te maken collectors doos poster art booksetc en dan ook nog eens voor de oude console is mij iets ver. Een stuk verder dan LRG. My two cents

gast7 wijzigde deze reactie 17-05-2019 22:33 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Die sf cart heb ik overwogen omdat het een van mijn favo games is. Maar de prijs vond ik te hoog.

Met earthworm jin (ewj)heb ik minder en dan valt het helemaal af. Als investering? Ja denk dat je er altijd wel iets mee zal verdienen als je lang genoeg wacht maar het is wel idd een ‘nieuw’ ding wat dus de retro charme mist. Denk ook dat verzamelaars liever dan een echte oude cart willen dan dit.

Vind het wel leuk dat je deze optie krijgt. En vanuit dat oogpunt vind ik lrg ook leuk. Maar goed, voor korte termijn ook geen probleem met digital games en voor long term vertrouw ik op emulation.

Ven ewj zelf, zijn er hier fans? Op zich zouden die games met platforming/shooting(run n gun) en cheesy humor wel mijn ding moeten zijn...maar ondanks ‘back then’ snes versie proberen en iets recenter de x360 versie nooit echt gehooked.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eymas
Vinnie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:08:
Zeker, voor zo ver ik weet ondersteunen bijna alle modellen PAL en NTSC op zowel 50 als 60hz. De monitoren zijn vrijwel universeel gebouwd gezien hun origine uit televisie-studios.

Helaas heb ik tot nu toe alleen europese consoles, maar een beetje soft- of hardmodding ontgrendelt alle mogelijke snelheden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zat vandaag te denken ... een keer stoppen NES / SNES/GB(/A/C) met echt werken. Natuurlijk heeft NES bewezen dat ze een lang leven hebben. Maar CD wordt ook steeds een groter issue die gaan ook stuk en nog veel sneller dan chips.

Voor nu regel ik wel de games echt (alleen uitzonderingen wil ik een meer betalen voor een game) maar voor nu zorg ik dat ik voor de games die ik speel een 'licentie' heb.

Blij het een lastig vraag stuk vinden emulatie / hardware emulatie / real hardware. Alles 3D maakt emulatie een stuk minder uit omdat de games veel complexer zijn en heel afhankelijk zijn van de ruimte op de CPU en dus meer geschikt voor emulatie omdat ze zicht zelf in check houden. Veel oude 16Bit games hebben dat minder en vertrouwen op de consoles limieten om tijd bij te houden dingen in sync etc.

Ben wel benieuw hoe goed FPGA is vs real hardware. Het zou wel de beste oplossing zijn voor onze verouderende verzameling van games die op den duur stopt met werken.

We mogen al blij zijn dat de consoles zelf zo lang blijven werken de meeste elektronica geeft het na 5 jaar al op maar consoles (de meeste dan) blijven doorgaan.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sagat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:05:
Ben ik het geheel met je eens :) De enige reden waarom hij de Ferrari onder de 16-bit consoles is, is simpelweg omdat ze de MVS-hardware 1 op 1 hebben omgezet en geen beperkingen hebben gemaakt ten opzichte van de oorspronkelijke arcade hardware...
Variatie.. tsja. Het zijn arcade spellen en in de 90'er jaren was SMB en/of Sonic in de arcade behoorlijk onpopulair natuurlijk :+
- Spellen onbetaalbaar
De spellen voor MVS, AES en de CD worden steeds duurder ten opzichte van 10~15 jaar geleden. Als je toch de intentie hebt om te verzamelen dan adviseer ik een Consolized MVS of een MVS met een Supergun adapter (let op, er zijn veel bootlegs in omloop) en/of de CD (goedkoop, library is minder ten opzichte van MVS/AES en het spelen van sommige spellen heeft veel geduld nodig door het laden....)
Aan de andere kant, enkele populaire titels zoals Garou, Metal Slug serie, Winjammers, etc voor de MVS (en dan praat ik nog niet eens over de AES) kosten 75 euro voor alleen een losse cart en dan heb je al snel de aanschaf eruit.

Voor de MVS zijn er op Ali ook meerdere multi-carts beschikbaar om relatief snel je collectie uit te willen breiden :+
En toch vind ik de oorspronkelijke versie met dito SNK joysticks een betere ervaring dan MS op de PSP of de gehele MS serie op SteamOS/XBOX360 bijvoorbeeld... De PS2 conversies van enkele SNK games (Last Blade...) vind ik bijvoorbeeld belabberd als je kijkt dat er toch behoorlijk wat gestript is om het spel goed te kunnen laten draaien.
De AES oogt mooier en is qua investering een stuk beter. De MVS is leuker voor je portemonnee en voor het verzamelaspect :9~

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grumpmeister
Een onverwachts gelukje voor me dit weekend. Was met m'n familie een weekendje richting zee en terwijl we het dorpje aan het bekijken waren liep m'n pa een soort van 'rommelmarkt'-winkel in, waarbij mensen een kraampje kunnen huren en de winkel het voor ze verkoopt (dus je hoeft er niet bij te staan).1 kraampje had wat games, veelal Xbox 360 zut, wat PS2 en Gamecube. Daarvan de 2 Kingdom Hearts games meegenomen voor 2,50 per stuk... maar ook Eternal Darkness voor de Gamecube in z'n originele Nintendo seal voor 7,50. Nu nog even kijken hoe ik voorzichtig het prijskaartje van dat plastic af kan weken / stomen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Prijskaartje proberen met een haardroger gaat meestal best goed. niet te warm en rustig stukje bij beetje.

Heb altijd nog spijt gehad dat ik eternal darkness ooit verkocht heb. Maar goed binnen kort maar weer even meenemen in een bestelling.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
nwagenaar schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Ben ik het geheel met je eens :) De enige reden waarom hij de Ferrari onder de 16-bit consoles is, is simpelweg omdat ze de MVS-hardware 1 op 1 hebben omgezet en geen beperkingen hebben gemaakt ten opzichte van de oorspronkelijke arcade hardware...
Ja, voor zover ik weet is zoiets nooit herhaald, er zijn vast oliesjeiks met een gouden ps4 ofzo, maar er is nooit meer een dergelijke, f*ck wat het kost, uitbrengen dat ding :) console zoals de neo!
[...]

Variatie.. tsja. Het zijn arcade spellen en in de 90'er jaren was SMB en/of Sonic in de arcade behoorlijk onpopulair natuurlijk :+
ja, je haalt letterlijk de arcade experience naar huis, en back then was dat niet mogelijk. De eerste keer dat arcade perfect door andere consoles echt benaderd of zelfs behaald werd was de saturn naar mijn mening, maar ben geen arcade expert dus wellicht is dat zelfs een gevaarlijke aanname (oh en ik had ooit asteroids met vector gfx op mijn amiga, denk dat die ook wel aardig in de buurt kwam :P )

Het is dus ook zeker geen dis naar de libary, of dat ik niet snap hoe het zit, MAAR dit is dus ook de reden dat ik nog geen 32x en in iets mindere mate een sega cd heb.......helemaal die eerste libary heeft gewoon weinig spannends (minder dan 80 games, en misschien een stuk of 10 de voor mij persoonlijk interresant zijn? Ik wilde vroeger zo graag een 32x voor mk2, maar die speelt ik nu via steam aracde perfect....om maar te zwijgen van emulatie) er zijn zoals gezegd een paar andere interresante games maar niets waarvan ik zeg, die moet ik spelen :)

En dan komen we bij de neo geo library, ik hou van shmups, ik hou van 2d fighters, en in het byzonder van kof, dus ja, daar is voor mij wel genoeg te doen, Maar het is niet zoals met de pce dat je 800 games hebt ofzo (en pce was ook nog is hucard en cd, en diverse uitbreidings kaarten.Daardoor vond ik die console toch interesanter, ondanks het magische van de NG (ok en ook doodat de kosten 'iets' minder waren :P )
[...]
De spellen voor MVS, AES en de CD worden steeds duurder ten opzichte van 10~15 jaar geleden. Als je toch de intentie hebt om te verzamelen dan adviseer ik een Consolized MVS of een MVS met een Supergun adapter (let op, er zijn veel bootlegs in omloop) en/of de CD (goedkoop, library is minder ten opzichte van MVS/AES en het spelen van sommige spellen heeft veel geduld nodig door het laden....)
[...]
Ik heb Interrese in de games, en die wil ik optimaal spelen, dus dan kom je bij de orginele hardware uit, en daardoor valt de cd eigenlijk ook al gelijk af. Als misschien een half way oplossing, ik hoorde wel dat je met emuleren op een org xbox (maar dan wel met de orginele games) de games al een heel stuk sneller laat laden, maar goed dat is het nog emulatie. Dan emuleer is liever de gegevens dragers d.m.v. een sd oplossing
Aan de andere kant, enkele populaire titels zoals Garou, Metal Slug serie, Winjammers, etc voor de MVS (en dan praat ik nog niet eens over de AES) kosten 75 euro voor alleen een losse cart en dan heb je al snel de aanschaf eruit.

Voor de MVS zijn er op Ali ook meerdere multi-carts beschikbaar om relatief snel je collectie uit te willen breiden :+
Ja wellicht dat ik dan zou starten met een paar ali multi carts terwijl ik spaar voor een echte sd oplossing
[...]
En toch vind ik de oorspronkelijke versie met dito SNK joysticks een betere ervaring dan MS op de PSP of de gehele MS serie op SteamOS/XBOX360 bijvoorbeeld... De PS2 conversies van enkele SNK games (Last Blade...) vind ik bijvoorbeeld belabberd als je kijkt dat er toch behoorlijk wat gestript is om het spel goed te kunnen laten draaien.
Kijk jij bent de expert, of hebt wellicht op zijn minst kunnen vergelijken. Op de ps2 heb ik sumari showdown anthology en kof2002. Op de saturn kof95 met rom card, en op x360 ook nog wat, met name garou, en kof98 (2002 ook best veel gespeeld bij een maat). Al die games doen het wat mij betreft ' goed genoeg' maar ik kan idd niet mijn hand ervoor in het vuur steken dat ze arcade perfect zijn.
Oh ook heb ik idd metal slug anthology maar die speelt idd anders dan wat ik me van de arcade herinner (en ook emulatie).
Ben overigens geen stick speler dus de neo geo stick word ik niet heel vrolijk van, wat dat betreft zou de cd wel weer goed voor me zijn :) en wat dat betreft vind ik de saturn poorten op een consolised mvs ook heel interresant, al hoewel ik me dan wsl weer ga ergeren een het gebrek aan button map opties...
[...]
De AES oogt mooier en is qua investering een stuk beter. De MVS is leuker voor je portemonnee en voor het verzamelaspect :9~
In een ideale wereld beide (of zelfs alle 3) maar budget/tijd en zelfs ruime zijn beperkt...

Maar dingen die ik nog zou willen qua hardware:
1 neo geo
2 tower of power
3 amiga 1200 met sd mod
4 ps vita en/of vita tv

dan hele tijd niets, en dan komen die dingen die echt puur voor de verzameling zouden zijn
master system, 3dO/jaguar, oudere consoles zoals de colecovision/intellivsion.....al heowel ik verwacht dat ik daar vrij snel op uitgekeken zou zijn......., misschien ook wel zo'n shar9 68000 ofzo, maar dan wel met een monteur erbij, ben tweaker genoeg om zelf mijn pc te assembleren, maar als ik een soldeerbout etc moet gaan hanteren haak ik af :P
Verder ben ik redelijk op weg. Dan kom je dus bij games uit, of idd oude consoles vernieuwen/verbeteren of zelfs vervangen (super nt of straks mega nt of hoe hun sega variant ook gaat heten....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
@Grumpmeister Ah, Eternal Darkness. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Nooit uitgespeeld. Zat vast op een bepaald punt gesaved met te weinig leven enzovoorts. Maar na zo lang moet ik ooit eens opnieuw beginnen.
Erg gaaf spel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Afgelopen weekend weer eens wat oude gameboy games uit de kast getrokken
Dit maal Wario Land 2 en de eerste Harry Potter. Vooral die laatste is erg leuk
Bijna een soort van Final Fantasy achtige stijl van vechten.

Op xbox 360 gebied afgelopen paar weken iets minder. Wel een stapeltje nog in order staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:14
Vinnie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:25:

Preventief laten recappen met polymer caps lijkt me een goede stap, en zorg voor een betrouwbare voeding. Mijn A4000 in tower behuizing is na mijn vakantie aan de beurt, die machine is het wel waard:

A4000 in Mikronik tower, Cyberstorm 040 (wordt een tegelijk met de recap een 060, ik heb alle toebehoren jaren terug al eens aangeschaft), 128mb ram, Cybervision 64 3D met scandoubler, en ook nog een PCI board. Qua opslag zit ik momenteel nog op een 50 gb scsi drive en een standaard IDE drive. Verdere plannen zijn, de IDE drive voor CF wisselen, en 1 of 2x een Gotek ipv floppy drive.

Originele voeding wordt preventief gewisseld voor een ATX voeding, dan kan ie weer eventjes vooruit _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:33:
@Grumpmeister Ah, Eternal Darkness. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Nooit uitgespeeld. Zat vast op een bepaald punt gesaved met te weinig leven enzovoorts. Maar na zo lang moet ik ooit eens opnieuw beginnen.
Erg gaaf spel.
Er loopt al jaren een project "Shadow of the Eternals", als spirituele opvolger..maar of het er ooit komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Exorcist Dat is ook zo inderdaad. Ik hoop van wel, dan gaat die er zeker ook wel komen, maar als dat al zo lang loopt, Valt het vaak in vergetelheid.

Zo te lezen van eind oktober 2018 is het niet in active development, maar zeker niet cancelled. Dus dat gaat hem de komende jaren iig niet worden.

Arunia wijzigde deze reactie 20-05-2019 16:46 (33%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Vandaag heb mijn Gameboy tijdelijk als mp3-speler gebruikt. (Nintendo MP3 Player)
Het is volgens mij de enige cassette waarbij scherm in slaapstand kan worden gebracht. Dat is bijzonder.
In de slaapstand komt er nog geluid uit.
Voorwaarde is dat je wel de headphone uitgang van de cartridge zelf gebruikt.
Dat is een bypass om de soundchip van de Gameboy zelf te omzeilen.

Hieronder word Moby Go op .mp3 320 kb/s gedraait

MedionAkoya wijzigde deze reactie 21-05-2019 11:29 (40%)

Civiele Techniek...nog bezig

Acties:
  • 0Henk 'm!
@MedionAkoya Die moet ik hebben, nice!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Niet de Play-Yan versie?
Daarmee kan je ook filmpjes afspelen.
Wel erg kostbaar.

De Nintendo MP3 Player had ik gekocht op de rommelmarkt (5 jaar geleden).

Civiele Techniek...nog bezig

Acties:
  • 0Henk 'm!
MedionAkoya schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:54:
[...]

Niet de Play-Yan versie?
Daarmee kan je ook filmpjes afspelen.
Wel erg kostbaar.

De Nintendo MP3 Player had ik gekocht op de rommelmarkt (5 jaar geleden).
Neuh, heb het niet op andere regio-stuff :)

Zal dat ding 's op te kop tikken, hou van die noviteiten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Zijn hier liefhebbers van tempest? Deze week in de reclame bij x360 online is 'space giraffe' van jeff minter.
schijnt min of meer zelfde gameplay stijl te zijn, maar met iets meer diepgang in de scoring mechanic.

Had zelf deze titel niet echt in mijn parate kennis zitten maar milde interesse na een snelle google toch op wat reviews, kost helemaal 2,50 dus wat dat beteft........aan de andere kant, als het niet spannend is en ik speel het nooit, dan bespaar ik het liever :)

Moet ook toegeven dat ik ook niet heel erg graag meer geld uitgeef aan digitale x360 content op dit moment, tenzij ik het echt heel graag wil hebben (relatief recent gunstar heroes nog gekocht, dat is een klassieker die ook nog in mijn genres valt :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYX
Na nog wat verder gekeken te hebben naar de hdmi converters voor de Gamecube, ben ik toch voor de CARBY Version 2:Black gegaan. De veel hogere prijs van de alternatieven wogen niet op tegen de features die ze aanboden. Aangezien ik op het moment toch in amerika ben, is de shipping ook gratis. Heb er daardoor een aantal extra besteld, er zullen vast wel mensen in mijn vrienden kring of hier die er ook interesse in hebben :)

• Sagat
DYX schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:52:
Na nog wat verder gekeken te hebben naar de hdmi converters voor de Gamecube, ben ik toch voor de CARBY Version 2:Black gegaan. De veel hogere prijs van de alternatieven wogen niet op tegen de features die ze aanboden. Aangezien ik op het moment toch in amerika ben, is de shipping ook gratis. Heb er daardoor een aantal extra besteld, er zullen vast wel mensen in mijn vrienden kring of hier die er ook interesse in hebben :)
Indien je er netjes een V&A advertentie voor aanmaakt zal dat vast helemaal goedkomen, ik verwacht dat je idd ook hier wel afnemers zult hebben...

Was die carby nou zowel met digitale (hdmi) uitang en analoog rgb?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:44
Sagat schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:42:
Zijn hier liefhebbers van tempest? Deze week in de reclame bij x360 online is 'space giraffe' van jeff minter.
schijnt min of meer zelfde gameplay stijl te zijn, maar met iets meer diepgang in de scoring mechanic.

Had zelf deze titel niet echt in mijn parate kennis zitten maar milde interesse na een snelle google toch op wat reviews, kost helemaal 2,50 dus wat dat beteft........aan de andere kant, als het niet spannend is en ik speel het nooit, dan bespaar ik het liever :)

Moet ook toegeven dat ik ook niet heel erg graag meer geld uitgeef aan digitale x360 content op dit moment, tenzij ik het echt heel graag wil hebben (relatief recent gunstar heroes nog gekocht, dat is een klassieker die ook nog in mijn genres valt :) )
Tijdje geleden nog Tempest X3 op de PS1 gevonden. Dat is wel een redelijk waardige opvolger van de Jaguar-game. Ik heb hem in elk geval al genoeg gespeeld om de aankoopprijs er uit te halen :)

Digitale 360-content ben ik helemaal mee gestopt.

• DYX
Sagat schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:26:
[...]
Indien je er netjes een V&A advertentie voor aanmaakt zal dat vast helemaal goedkomen, ik verwacht dat je idd ook hier wel afnemers zult hebben...

Was die carby nou zowel met digitale (hdmi) uitang en analoog rgb?
Maar natuurlijk netjes via V&A :)

De rgb optie zit niet op de carby, maar op de EON GCHD Mk-II en alleen in combinatie met een JAP of USA console
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True