Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:06
LEX63 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:41:
[...]

Yep ik ga het gebruiken voor een MSX Turbo R ST computer. Ik heb deze een jaar geleden geërfd van een goede vriend. nu ben ik de voorbereidingen aan het doen. De computer gaat de aankomende week weg voor geheugen uitbreiding en diskdrive reparatie.

Dit Scart > HMDI boxje verwacht ik morgen.

Er zijn plenty monitors te koop met HMDI ik wil een klein model 15 inch.
Deze lijkt mij een goede keus.
Je zou ook een 2de hands CRT via MP kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:45
LEX63 schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:17:
Ik heb deze Scart naar HMDI converter gevonden op YouTube "zie de video hier onder"

https://www.youtube.com/watch?v=243YbZkUqtI

€150,- betalen voor zoon scart naar HMDI kasje vind ik een hoop geld.

Ik heb deze net besteld.

https://www.amazon.nl/LiN...ingsadapter/dp/B078JTW414

Zodra ik hem kan testen laat ik het hier weten.
Ik heb hetzelfde kastje als die van LiNKFOR, alleen dan de noname versie van AliExpress voor €20.
Ziet er qua aansluitingen, knopjes en specs identiek uit.

Het werkt prima, alleen de latency is in veel spellen merkbaar, en maakt spellen waar snelle reactietijd nodig is zoals pinball onspeelbaar.
Bij mij flikkerde het beeld eerst met de originele adapter, die heb ik vervangen door een fatsoenlijk exemplaar, waarna het beeld stabiel was. Voor de rest pakt het kastje alle inputs.

Ik zit nog in het proces dat ik mij zelf moet overtuigen om flink geld neer te leggen voor een fatsoenlijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 14:55
cold_as_ijs schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:35:
@LEX63 weet niet waarvoor je hem wil gebruiken maar die scart - HDMI converter is alleen voor 720p-1080p content.
Per ongeluk op verstuur gedrukt.

Ding werkt dus wel met andere content, dus zit er een upscaler in. Het ding bevat hoogstwaarschijnlijk een goedkope video upscaler wat betekent inputlag. Voor gaming zou ik specifiek gaan voor scalers gericht op gaming. De goedkoopste kwaliteit scaler is een gbs control, daarboven wordt het duurder met wat extra features maar afhankelijk van jou use case misschien niet perse nodig
Als het niet bevalt dan stuur ik het weer terug. Die man van de YouTube was er zeer tevreden over.

Zie deze YouTube.

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 08-09-2024 12:02 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Valt een Xbox 360 al onder de retro consoles?

Sinds deze week de Star Wars Edition in huis.
Omgebouwd met de rgh 3 mod. En een 2tb schijf erin.
Erg grappig om die R2D2 geluidjes te horen bij het in en uit schakelen van de console.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5L6dJR4w8wMdRTHjhHjy3Cnaio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c58EaPAkhYeCF7HJR3bR6AJ6.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:36
@Yamy_Daffy maak de disc drive eens open via de knop op de console ;)
Heb hem zelf ook staan, moet nog een RGH 3 mod in, maar blijft een mooie console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
cold_as_ijs schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:10:
@Yamy_Daffy maak de disc drive eens open via de knop op de console ;)
Heb hem zelf ook staan, moet nog een RGH 3 mod in, maar blijft een mooie console
Klopt ja, dan maakt ie net een ander R2D2 geluidje.

Stond wel even raar te kijken bij de eerste keer aanzetten. _O-

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Ik heb bij tweakers aangevraagd om mijn account te verwijderen. Ik heb nu de bevestiging gestuurd, dus mijn account zal zeer binnenkort geanonimiseerd worden. Reden van vertrek is o.a. het moderatie beleid en de vele discussies omtrent het openen van nieuwe topics. Je moet bijna op je tenen lopen en je weet niet waar je iets moet plaatsen. Dus ik heb besloten om mijn account te sluiten. Ik ben nog wel actief op telegram samen met een aantal anderen uit dit topic.

Veel retro game plezier gewenst en wellicht tot ooit!

Gr,

Ghost babel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 306567 schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:45:
Ik heb bij tweakers aangevraagd om mijn account te verwijderen. Ik heb nu de bevestiging gestuurd, dus mijn account zal zeer binnenkort geanonimiseerd worden. Reden van vertrek is o.a. het moderatie beleid en de vele discussies omtrent het openen van nieuwe topics. Je moet bijna op je tenen lopen en je weet niet waar je iets moet plaatsen. Dus ik heb besloten om mijn account te sluiten. Ik ben nog wel actief op telegram samen met een aantal anderen uit dit topic.

Gr,

Ghost babel
Jammer, maar begrijpelijk. Er gaan steeds meer mensen weg vanwege het moderatie beleid. We houden contact via Telegram en toekomstige retro meetings met diverse Tweakers uit dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Raem schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:56:
Is er nog een manier om een overzicht te krijgen van alle beschikbare games in de Playstation Store voor de Vita?

Als ik op de Vita zelf door de store blader ontbreken er namelijk titels die je wel vindt als je de zoekfunctie gebruikt. Maar dan moet je dus weten wat je wilt. Ik wil gewoon een beetje door de store bladeren om te zien of er nog wat leuks tussen zit.
@Anoniem: 306567 Jammer dat je gaat. Je kon vaak mooie (technische) uitleg geven over verschillende onderwerpen.

Voordat je gaat, heb je misschien nog een tip voor bovenstaande? :P Lijkt me namelijk ook wel iets waar jij een handigheidje voor weet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Raem schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:53:
[...]

@Anoniem: 306567 Jammer dat je gaat. Je kon vaak mooie (technische) uitleg geven over verschillende onderwerpen.

Voordat je gaat, heb je misschien nog een tip voor bovenstaande? :P Lijkt me namelijk ook wel iets waar jij een handigheidje voor weet.
Helaas niet direct een oplossing voor. Ik kijk nog wel eens op deze site:

https://psdeals.net/nl-st...contentType%5B%5D=bundles

Je ziet dan alleen de deals die op dat moment beschikbaar zijn. Maar geen compleet overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tux3.14 schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:49:
[...]

Jammer, maar begrijpelijk. Er gaan steeds meer mensen weg vanwege het moderatie beleid. We houden contact via Telegram en toekomstige retro meetings met diverse Tweakers uit dit topic.
Dat is ook een reden, veel mensen die er vroeger zaten zijn allemaal weggegaan of hebben een ban gekregen. En met de nieuwe visie van tweakers komt er een hele andere doelgroep naar deze website en daar hoor ik niet echt meer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Gr,

Ghost babel
Dit is heel jammer, je gaat zeker gemist worden hier!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Voor de mensen die @Anoniem: 306567 nog wil blijven spreken: we hebben een Retro Telegram group met de volgende users hier. Mocht je er bij willen, stuur maar een DM. Eens per half jaar meeten we ook wel eens. De volgende meeting wat we willen plannen is een retro-lan, dus retro consoles & schermen mee en gaan 8)

JacobsT
Cold_as_ijs
Seroczynski
Petje72
Tux3.14
Eymas
Davince72
Vuikie
ghost babel
Sagat
Ricepuppet
GVL
Whizzy
Rikoos
Ekfad
PluueeR
Vrietje
Josefien
sarlo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Yamy_Daffy schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:36:

Erg grappig om die R2D2 geluidjes te horen bij het in en uit schakelen van de console.

[Afbeelding]
Tuurlijk valt die onder de retro consoles 8) Gaaf ding man! Hoop 'm zelf ooit voor een mooie prijs tegen te komen, maar geen must ofzo.

Ben zelf nog bezig met het modden van mijn Xbox 360 Slim: Tux3.14 in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"
Nog niet af, het frontje moet nog. Maar had de afgelopen dagen andere prioriteiten en als ik tijd had voor mijn gaming/retro hobby ging ik vooral gamen :+
Ohja, heb ook tijd gespendeerd de laatste weken in de werking van de .xbe files voor OG Xbox consoles. De executables voor de games. O.a. hex editing voor het toepassen van diverse mods (720p support, 128MB ram support, CPU upgrades etc.). Als ik tijd heb kan ik hier wel een keer wat over schrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Tux3.14 op 09-09-2024 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:08
Yamy_Daffy schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:36:

[Afbeelding]
Wat een ongelooflijk vet systeem zeg. Ben er bijna (als star wars fan) jaloers op. Zijn er andere (retro) systemen die dergelijke unieke edities hebben? Want met de huidige systemen is het vooral face plates en covers etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zorroberner schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:48:
[...]

Wat een ongelooflijk vet systeem zeg. Ben er bijna (als star wars fan) jaloers op. Zijn er andere (retro) systemen die dergelijke unieke edities hebben? Want met de huidige systemen is het vooral face plates en covers etc.
Enige wat ik me zou kunnen bedenken is de Nintendo 64 Pikachu Editie, maar dat is dan alleen een bredere blauw gele N64 met een Pikachu met een rode power led op de wang. Niets qua geluiden of iets en dan eenzelfde controller daarbij.

Panasonic Gamecube, maar dat is wat meer lijkt op een stereo torentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:31
Die Panasonic GameCube en ook die PSX (Playstation 2 met brander) vind ik erg mooi, alleen bijna onbetaalbaar als je hem in werkende staat wilt hebben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zijn wel de nodige leuke varianten zoals de Coca Cola Gamegear, de Hello Kitty Dreamcast maar. die zijn hier nooit te koop geweest. Net als al die leuke N64 kleurtjes waarvan wij een enkele kregen was het helaas voornamelijk de Japanse markt waar de leuke varianten uitgebracht werden.

Excuses voor mijn grammatica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Linksquest schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:54:
Die Panasonic GameCube en ook die PSX (Playstation 2 met brander) vind ik erg mooi, alleen bijna onbetaalbaar als je hem in werkende staat wilt hebben.
of wat dacht je van de laser active
https://en.wikipedia.org/wiki/LaserActive
Er zijn zelfs sega cd spellen uitgebracht op laserdisc formaat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zorroberner schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:48:
[...]

Het wordt steeds zeldzamer voor mijn gevoel. Je hebt toffe edities van de Game Boy Advance (normaal, SP en Micro), Nintendo DS (normaal, Lite, XL), 3DS, PSP, PS Vita, PS3.

Ik heb nog steeds spijt dat ik deze heb weg gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2diCOmyMlpEUOuiqjVNz05r7KzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lWVjZz4iTdEUvUgOZSXQ4jZy.webp?f=fotoalbum_large

Aan het spelen: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:31
cold_as_ijs schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:10:
[...]

of wat dacht je van de laser active
https://en.wikipedia.org/wiki/LaserActive
Er zijn zelfs sega cd spellen uitgebracht op laserdisc formaat
Die is ook erg mooi, en om heel eerlijk te zijn heb ik die nog niet in het echt gezien.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 21:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Gezien Ps3 ook retro is (al voelt dat raar):

Blijft uniek voelen dat PSN op PS3 nog steeds gratis is en loopt. Ik speel af en toe Black Ops er op en er is nog steeds een grote user base, want matches vinden is geen enkel probleem. En dat spel is uit 2010. 14 Jaar geleden, waarna er talloze vervolgen uit zijn gekomen en we 2 generaties verder zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Ik moet eigenlijk nog wat boxprotectors bestellen voor de saturn en dreamcast. Iemand nog goede ervaringen met bepaalde webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:40

3style

...

The_Bird schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:44:

Blijft uniek voelen dat PSN op PS3 nog steeds gratis is en loopt. Ik speel af en toe Black Ops er op en er is nog steeds een grote user base, want matches vinden is geen enkel probleem. En dat spel is uit 2010. 14 Jaar geleden, waarna er talloze vervolgen uit zijn gekomen en we 2 generaties verder zijn.
Of iets retro blijft een onmogelijke persoonlijke discussie, maar als ik de xbox 360 aansluit op de grote HD tv zal mijn moeder dat absoluut niet als retro zien (voor wat dat waard is :) ). De games gaan gewoon ook nog erg goed mee vandaag. Voor mij is dit dus ook nog geen, laten we het hardcore retro noemen. Mijn zoon zal het waarschijnlijk wel weer zien als retro/oud, omdat het voor zijn tijd was. Maar het hoort wel weer thuis in dit topic, alleen al omdat ik die 360 met scart kan aansluiten :)

[ Voor 8% gewijzigd door 3style op 09-09-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
The_Bird schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:44:

Ik speel regelmatig online met de OG Xbox via Insignia. Er zijn best veel mensen die actief Halo 2 spelen, het verbaast mij ook, maar ik zie meerdere avonden 40+ man online in Halo2.
Eens per maand speel ik met een groepje Tweakers ook op Xbox Live via Insignia. Als er nog ruimte is om meer spelers toe te laten zien we altijd wel ''vreemden'' joinen. O.a. meerdere malen gehad met Outrun 2, Project Gotham Racing 2 en Midtown Madness 3. Best bizar, maar wel heel gaaf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEX63
eltweako schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb hetzelfde kastje als die van LiNKFOR, alleen dan de noname versie van AliExpress voor €20.
Ziet er qua aansluitingen, knopjes en specs identiek uit.

Het werkt prima, alleen de latency is in veel spellen merkbaar, en maakt spellen waar snelle reactietijd nodig is zoals pinball onspeelbaar.
Bij mij flikkerde het beeld eerst met de originele adapter, die heb ik vervangen door een fatsoenlijk exemplaar, waarna het beeld stabiel was. Voor de rest pakt het kastje alle inputs.

Ik zit nog in het proces dat ik mij zelf moet overtuigen om flink geld neer te leggen voor een fatsoenlijke oplossing.
Ik heb hem binnen, ik ga hem morgen uit proberen. Vraag mij af of er firmware updates zijn voor dat boxje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
LEX63 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:29:
[...]

Ik heb hem binnen, ik ga hem morgen uit proberen. Vraag mij af of er firmware updates zijn voor dat boxje.
Ben benieuwd, ik vond het altijd wel prima totdat ik de pinball games kreeg, daar merkte ik het pas echt.
Firmware zou ik niet weten hoe dat op zo'n kastje mogelijk zou zijn, die van mij geeft volgens mij geen aansluitingen daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
eltweako schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:43:
[...]

Ben benieuwd, ik vond het altijd wel prima totdat ik de pinball games kreeg, daar merkte ik het pas echt.
Firmware zou ik niet weten hoe dat op zo'n kastje mogelijk zou zijn, die van mij geeft volgens mij geen aansluitingen daar voor.
Tja €150,- uitgeven voor zoon converter boxje is een hoop geld in deze dure tijd.

Ik zag ook een zelfbouw project met een Raspberry Pi daar heb ik de kennis niet voor.

Ik kan altijd nog een betere kopen mocht deze niet bevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door LEX63 op 09-09-2024 21:06 ]

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Vond het tijd om men GBS-Control eens te testen nu ik verhuist ben, heb men PS2 erop aangesloten via de RGB input maar krijg geen beeld. Geluid hoor ik verder wel, wat lopen spelen met de verschillende instelling maar tot nu toe geen resultaat gekregen.

Ik gebruik nog de originele kabels die ik bij de Ps2 kreeg, zou dat nog uitmaken? :P

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 15:00
MonkeySleeve schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:34:
Vond het tijd om men GBS-Control eens te testen nu ik verhuist ben, heb men PS2 erop aangesloten via de RGB input maar krijg geen beeld. Geluid hoor ik verder wel, wat lopen spelen met de verschillende instelling maar tot nu toe geen resultaat gekregen.

Ik gebruik nog de originele kabels die ik bij de Ps2 kreeg, zou dat nog uitmaken? :P
GBS-C ondersteunt geen composite. De standaardkabels gaan dus niet werken. Werkt wel met RGB Scart of component kabels.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Skire schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:46:
[...]

GBS-C ondersteunt geen composite. De standaardkabels gaan dus niet werken. Werkt wel met RGB Scart of component kabels.
Ah ok, ik heb nog z'n oud scart blokje waar de RGB in kan. Die had ik ook al geprobeerd maar leek ook niet te werken.

• Skire
MonkeySleeve schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:48:
[...]

Ah ok, ik heb nog z'n oud scart blokje waar de RGB in kan. Die had ik ook al geprobeerd maar leek ook niet te werken.
Zo werkt dat niet. Een composite signaal kan zowel over RCA als over Scart. Een adapter verandert niet magischerwijs het signaal ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:00

The Zep Man

🏴‍☠️

@MonkeySleeve Wat wel werkt:

Afbeeldingslocatie: https://www.gamesellers.nl/cdn/shop/products/ps2-component_600x.jpg

Dat is een PS2 component cable.

Je kan ook een RGB SCART kabel gebruiken tussen PS2 en die adapter, maar dat zou ik niet doen. Daarmee verlies je kwaliteit (interlaced i.p.v. progressive).

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2024 16:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

The Zep Man schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:

[Afbeelding]

Je kan ook een RGB SCART kabel gebruiken tussen PS2 en die adapter, maar dat zou ik niet doen. Daarmee verlies je kwaliteit (interlaced i.p.v. progressive).
Ah ok, werkt die kabel dan ook voor bv een PsOne? Zal dan voor de SNES ook weer een andere kabel nodig hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is al een veel besproken item en al reeds vaker meerder tips die voorbij komen maar, er zijn genoeg plekken waar je informatie kan vinden wat de mogelijkheden zijn per console en wat voor resultaat je kan krijgen. Je kan even kijken op RetroRGB of kijk eens naar de filmpjes van My life in gaming.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MonkeySleeve schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:24:
Ah ok, werkt die kabel dan ook voor bv een PsOne?
De PSX/PSone ondersteunt volgens mij alleen RGB SCART met de juiste kabel daarvoor. Hetzelfde voor de originele SNES, die daarvoor uiteraard ook een eigen kabel nodig heeft.

• Skire
The Zep Man schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:07:

[Afbeelding]

Dat klopt niet wat je zegt. De PS2 doet ook 480p over RGB SCART. Dit via sync on green. Je moet dan een extra knopje indrukken op de GBS-C.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Skire schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:17:
Dat klopt niet wat je zegt. De PS2 doet ook 480p over RGB SCART. Dit via sync on green. Je moet dan een extra knopje indrukken op de GBS-C.
Oh, nice. Dat wist ik niet. :)

Kan RGB SCART ook 240p tonen voor originele PSX spellen die op de PS2 gespeeld worden? Verder geloof ik dat sommige spellen zelf het beeld naar 1080i kunnen upscalen over component video, maar waarschijnlijk doet een aparte scaler dat een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
The Zep Man schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:41:
[...]

De PSX/PSone ondersteunt volgens mij alleen RGB SCART met de juiste kabel daarvoor. Hetzelfde voor de originele SNES, die daarvoor uiteraard ook een eigen kabel nodig heeft.
Voor de Playstation 1 heb je inderdaad een andere kabel nodig. De kabel heeft net als de PS2/3 dezelfde connectoren, maar van binnen zijn ze anders. Het verschil zet er in dat de PS1 kabel condensatoren in de connector heeft zitten om zo beter beeld te krijgen. De PS2 heeft die condensatoren al reeds op de PCB zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
The Zep Man schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:49:
[...]

Oh, nice. Dat wist ik niet. :)

Kan RGB SCART ook 240p tonen voor originele PSX spellen die op de PS2 gespeeld worden? Verder geloof ik dat sommige spellen zelf het beeld naar 1080i kunnen upscalen over component video, maar waarschijnlijk doet een aparte scaler dat een stuk beter.
Ja, er word 240p weergegeven. Sterker nog; er zijn zelfs een aantal PS2 titels die 240p ondersteunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skire
Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:50:
[...]

Voor de Playstation 1 heb je inderdaad een andere kabel nodig. De kabel heeft net als de PS2/3 dezelfde connectoren, maar van binnen zijn ze anders. Het verschil zet er in dat de PS1 kabel condensatoren in de connector heeft zitten om zo beter beeld te krijgen. De PS2 heeft die condensatoren al reeds op de PCB zitten.
Misschien gaan we nu teveel de diepte in. Check vooral inderdaad wat RetroRGB en My Life in Gaming hierover vermelden. Er zijn ook SCARTkabels gemaakt voor zowel de PSX als PS2. Deze hebben een hogere capacitance zodat ze compatibel blijven met beide consoles.

O.a. retrovision verkoopt deze kabels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tux3.14
Skire schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:03:
[...]

Misschien gaan we nu teveel de diepte in. Check vooral inderdaad wat RetroRGB en My Life in Gaming hierover vermelden. Er zijn ook SCARTkabels gemaakt voor zowel de PSX als PS2. Deze hebben een hogere capacitance zodat ze compatibel blijven met beide consoles.

O.a. retrovision verkoopt deze kabels.
We gaan nooit teveel de diepte in om het beste te halen uit onze retro consoles in dit topic ;)
Verder ken ik de genoemde sites al. Heb zelf ook enkel Packapunch kabels van RGC.

[ Voor 7% gewijzigd door Tux3.14 op 12-09-2024 13:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Skire schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:03:
Misschien gaan we nu teveel de diepte in.
Het is het "goeie oude (retro) consoles" topic. De diepte ingaan is waarom wij hier zijn. Ik had laatst nog een hele discussie over de Wii U en hoe die gebruikt kan worden om drie generaties aan Nintendo home console spellen zonder emulatie te spelen. Die discussie ging verder over het falen van de Wii U en de nadelen van de originele Wii. Dat soort discussies kunnen ook prima naast de posts over verzamelingen.

Verzamelen van spellen is wat minder aan mij besteed, maar ik geniet wel van de mooie verzamelingen van anderen. :)

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 13:01
Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:16:
[...]

We gaan nooit teveel de diepte in om het beste te halen uit onze retro consoles in dit topic ;)
Verder ken ik de genoemde sites al. Heb zelf ook enkel Packapunch kabels van RGC.
Ik wilde al zeggen dit is tweakers, ooit was het de bedoeling om hier de diepte in te gaan. Maar het mooie is als je dat niet wilt ben je hier ook welkom, en lees je die diepte dingen

Mijn rgb kabels zijn ook vooral puckapunch. Alleen mijn snes is er 1 van eBay, na wat te raden gaan hier omdat mijn puckapunch kabel kapot was en uk onder tussen de eu verlaten had.

Ik heb nu ook een xbox2wii component adapter.
Kan je de wii component gebruiken op de originele Xbox. Stuk beter dan de goedkope mcbezel component die ik eerst had.

Ik heb op de ps2 overigens wel de ps1 puckapunch scart zitten. Werkt gewoon voor rgb met de ps2. Wel een ps2 slim dus misschien maakt dat ook wat uit.

• Tux3.14
Vrietje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:22:
[...]

Ik heb op de ps2 overigens wel de ps1 puckapunch scart zitten. Werkt gewoon voor rgb met de ps2. Wel een ps2 slim dus misschien maakt dat ook wat uit.
Dat werkt inderdaad. Maar het kan best zijn dat je geen optimaal beeld uit je PS2 krijgt. Nu heb je 3x 2 caps in serie achter elkaar. 2x 220uF is nu dus in feite 110uF. Vaak geeft dat negatief invloed op de brightness output. Als je het beste uit een PS2 wil halen kun je het beste eigenlijk een kabel gebruiken zonder capacitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Gr,

Ghost babel
Ik zie helaas veel te laat je bericht, echt heel jammer en dit zal je nu ook niet meer lezen omdat je account al niet meer actief is. Maar het was altijd een prettige samenwerking! d:)b

Hopelijk keer je ooit nog terug!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:45:
[...]

Dat werkt inderdaad. Maar het kan best zijn dat je geen optimaal beeld uit je PS2 krijgt. Nu heb je 3x 2 caps in serie achter elkaar. 2x 220uF is nu dus in feite 110uF. Vaak geeft dat negatief invloed op de brightness output. Als je het beste uit een PS2 wil halen kun je het beste eigenlijk een kabel gebruiken zonder capacitors.
Ik zal een meer een ps2 kabel kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Kennen jullie de MSDEXP adapter van Mobius? Deze plug je in de CD expansion van je Mega Drive waar je vervolgens je Mega EverDrive Pro of Terraonion MegaSD inplugt zodat je de 32X niet meer hoeft los te maken en je bv ook Mega-CD 32X titels kunt spelen.

Helaas zijn ze al een hele tijd uitverkocht waardoor Ik naarstig opzoek ben naar zo een MSDEXP adapter.
(Toevallig iemand hier die zo eentje heeft en deze wil verkopen aan mij?)

Mochten er nog geïnteresseerden zijn kunnen we met z’n allen misschien contact opnemen met Mobius met de vraag een nieuwe batch te maken… (heb ik net gedaan)

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:19:
Kennen jullie de MSDEXP adapter van Mobius? Deze plug je in de CD expansion van je Mega Drive waar je vervolgens je Mega EverDrive Pro of Terraonion MegaSD inplugt zodat je de 32X niet meer hoeft los te maken en je bv ook Mega-CD 32X titels kunt spelen.

[YouTube: How to Play Sega CD and 32x with your MegaSD]

Helaas zijn ze al een hele tijd uitverkocht waardoor Ik naarstig opzoek ben naar zo een MSDEXP adapter.
(Toevallig iemand hier die zo eentje heeft en deze wil verkopen aan mij?)

Mochten er nog geïnteresseerden zijn kunnen we met z’n allen misschien contact opnemen met Mobius met de vraag een nieuwe batch te maken… (heb ik net gedaan)
Toevallig laatst ook gelezen idd. Ik denk dat het heel lastig wordt er überhaupt een te bemachtigen helaas. Hopelijk komt er ooit nog een keer een nieuwe batch, maar ik ben bang dat dit waarschijnlijk een te nichemarkt is. Wel cool ding idd.

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:33:
[...]

Toevallig laatst ook gelezen idd. Ik denk dat het heel lastig wordt er überhaupt een te bemachtigen helaas. Hopelijk komt er ooit nog een keer een nieuwe batch, maar ik ben bang dat dit waarschijnlijk een te nichemarkt is. Wel cool ding idd.
Hoe meer mensen een bericht sturen met de vraag een extra batch te maken, hoe groter de kans dat ze het overwegen/doen *O*

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:01:
[...]

Hoe meer mensen een bericht sturen met de vraag een extra batch te maken, hoe groter de kans dat ze het overwegen/doen *O*
Misschien beetje gek om dit te zeggen terwijl ik zelf een 3d0 heb staan maar.......de combo 32x + megacd games zijn er toch maar echt een handje vol? Ik het echt de moeite waard om dit te kunnen spelen?

Het is overigens iets wat bij mijn weten nog steeds niet op mister mogelijk is, 32x kan, mega cd kan, maar samen...? Nee dat kan (kon?) niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:13:
[...]

Misschien beetje gek om dit te zeggen terwijl ik zelf een 3d0 heb staan maar.......de combo 32x + megacd games zijn er toch maar echt een handje vol? Ik het echt de moeite waard om dit te kunnen spelen?

Het is overigens iets wat bij mijn weten nog steeds niet op mister mogelijk is, 32x kan, mega cd kan, maar samen...? Nee dat kan (kon?) niet.
Daarom zal het voorlopig denk ik ook niet op de mister mogelijk zijn, het is veelal ook liefde werk oud papier het maken van zo´n core.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Ik heb alles in huis om het te kunnen, muv die adapter dus. Als ik zo een adapter kan kopen is dat het voor mij zeker waard. Ben gewoon curieus naar de games 😊 maar ook het technische aspect vind ik tof, het werkende krijgen zeg maar.

Gewoon omdat het kan dus, net zoals met alle mods, jailbreaks enz…

[ Voor 10% gewijzigd door Bruiser op 16-09-2024 17:39 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

4 games in totaal, maar zeg nou zelf wie wil er nou geen night trap spelen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:48:
[...]

4 games in totaal, maar zeg nou zelf wie wil er nou geen night trap spelen _O-
4 In Europa inderdaad. 6 In totaal wereldwijd :P

Corpse Killer
Fahrenheit
Night Trap
Slam City with Scottie Pippen
Supreme Warrior
Surgical Strike (Brazil only)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:36:
[...]

Ik heb alles in huis om het te kunnen, muv die adapter dus. Als ik zo een adapter kan kopen is dat het voor mij zeker waard. Ben gewoon curieus naar de games 😊 maar ook het technische aspect vind ik tof, het werkende krijgen zeg maar.

Gewoon omdat het kan dus, net zoals met alle mods, jailbreaks enz…
Ja snap het. Wsl de combinatie van zuinige nederlander in mij + plus mijn 'verzamelen is leuk, maar er moeten toch echt wel een paar games de moeite waard zijn' motto.

Desondanks heb ik er zelf over gedacht om het te kopen toen het uitkwam, zelfs terwijl ik geen megacd en 32x heb! Maar wel hard over nagedacht om mijn everdrive to upgraden naar iets wat mega cd support en dan idd die 32x tsja vind eigenlijk wel dat ik die hoor te hebben ;)
Mijn logica was dat dit idd iets zou zijn wat later wsl erg moeilijk zou worden om te vinden.

Maar gezien het allemaal fmv games zijn, waar ik echt -niets- mee heb, heb ik mezelf in kunnen houden...

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Zijn er hier experten mbt everdrive’s?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Bruiser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:18:
ik ga niet zeggen dat ik een expert ben, maar heb er 2 en de 3e is onderweg (naja betaald en moet nog verzonden worden)
waar heb je hulp bij nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Nintendo 64 Everdrive V5 hier. Wat moet je weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Goede ervaringen mee, met name die van Krikzz.
Welke wil je halen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Nieuw speeltje :) open source cartridge reader met case. Zag een tijd geleden een mede tweaker er zelf ook een assembleren. Top gedaan!
Heb alleen de case er omheen gebouwd. De rest was mij te moeilijk/teveel werk dus apart gekocht.

Mooi open source project en heel cool als je van prutsen houdt met je eigen carts (rom dumps maken en saves weg- en terugschrijven). Carts testen kan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGUt0bJ9utxh5uvqDCxjs6y-K2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXBdP7p1ub4Rmss8y50uJiSM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ebx8OJQGaVD1VaYnCkIzUVtniY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxD4oIySJujiiA9cv68PcBum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRJZBXJzdUFcrXRNlrDMyJr1uQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZ1sShuyg7haeinAMQvqwShn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiAOpXN5geYy0ZZnLeO5G4Gmkto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCHPVfClSFQkZReBolnM41Xr.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrietje
3style schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:22:
Nieuw speeltje :) open source cartridge reader met case. Zag een tijd geleden een mede tweaker er zelf ook een assembleren. Top gedaan!
Heb alleen de case er omheen gebouwd. De rest was mij te moeilijk/teveel werk dus apart gekocht.

Mooi open source project en heel cool als je van prutsen houdt met je eigen carts (rom dumps maken en saves weg- en terugschrijven). Carts testen kan ook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool zoiets zoek ik eigenlijk ook nog. zeker gezien de saves op sommige cart verloren beginnen te gaan,.

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de respons allen!

Ik heb een Mega Everdrive PRO (van Krikzz inderdaad mét het laatste OS erop) en Genesis/Megadrive werkt goed evenals Sega/Mega-CD.
Master System daarentegen geeft issues, wat ik ook probeer, de games pauzeren zichzelf continu…

De Mega ED Pro zit in een Analogue Mega SG en de controller is een draadloze 8BitDo mocht dat belangrijk zijn. Dezelfde roms geven geen issues als ik ze rechtstreeks test met de (meest recente) jailbroken Analogue Mega SG.

Wat gaat er mis?

Bijkomende vraag, hoort die Mega Everdrive PRO nu wel of niet Game Gear te kunnen spelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 18-09-2024 14:45 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Bruiser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:37:

Ik heb een Mega Everdrive PRO (van Krikzz inderdaad mét het laatste OS erop) en Genesis/Megadrive werkt goed evenals Sega/Mega-CD.
Master System daarentegen geeft issues, wat ik ook probeer, de games pauzeren zichzelf continu…

De Mega ED Pro zit in een Analogue Mega SG en de controller is een draadloze 8BitDo mocht dat belangrijk zijn. Dezelfde roms geven geen issues als ik ze rechtstreeks test met de (meest recente) jailbroken Analogue Mega SG.

Wat gaat er mis?

Bijkomende vraag, hoort die Mega Everdrive PRO nu wel of niet Game Gear te kunnen spelen?
ik heb alleen Sonic en Golden Axe getest jaar of 2 geleden. Dus kan zijn dat de nieuwe core stuk is, maar daar draaide de games goed. Ook even NES geprobeerd, dat werkte maar half. Misschien even Krikzz een mailtje sturen
3style schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding. Zat zelf ook al te luren naar zo´n Retrode2 maar, wat jij laat zien ziet er nog veel mooier uit. Het ziet er alleen dan wel uit als meer werk en een kant en klare oplossing heeft wel meer voorkeur.

BoomSlang schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:15:
[...]

Mooi ding. Zat zelf ook al te luren naar zo´n Retrode2 maar, wat jij laat zien ziet er nog veel mooier uit. Het ziet er alleen dan wel uit als meer werk en een kant en klare oplossing heeft wel meer voorkeur.
Toen ik er een aantal af had kreeg ik ze amper verkocht, nu willen mensen ze ineens :+ Die van mij zijn met een simpele standaard, zonder een dichte case. Heb er nog een paar in onderdelen liggen maar het is idd veel werk om ze netjes in elkaar te zetten. Dat gezegd hebbende, het zijn wel echt hele leuke devices om te hebben. Zo af en toe komen er ook updates voor uit, zowel hardware mods als software updates.

Tegenwoordig kan die automatisch voltage switchen, dat kon die eerder nog niet. Volgens mij heeft die van @3style ook nog een 3V-5V switch aan de zijkant zitten als ik dat goed zo (right?).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:20:
[...]

Toen ik er een aantal af had kreeg ik ze amper verkocht, nu willen mensen ze ineens :+ Die van mij zijn met een simpele standaard, zonder een dichte case. Heb er nog een paar in onderdelen liggen maar het is idd veel werk om ze netjes in elkaar te zetten. Dat gezegd hebbende, het zijn wel echt hele leuke devices om te hebben. Zo af en toe komen er ook updates voor uit, zowel hardware mods als software updates.

Tegenwoordig kan die automatisch voltage switchen, dat kon die eerder nog niet. Volgens mij heeft die van @3style ook nog een 3V-5V switch aan de zijkant zitten als ik dat goed zo (right?).
Ik ben inmiddels langzaam in het rpg genre begonnen. Voor een arcade spelletje interesseert mij het niet dat de highscore o.i.d. niet bewaard wordt maar, als ik een hoop tijd heb gespendeerd om te levelen dan is het wel fijn als dat wel bewaard wordt :P

• 3style

3style

...

BoomSlang schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:15:
[...]

Ik heb eerst ook getwijfeld over de retrode2, denk dat het voor velen een prima cartreader is en niet duur. Het heeft alleen wat beperkingen. Nes en n64 games worden niet ondersteund, ook geen snes fx chips en GBA. Daarnaast wordt er niet meer aan de software gewerkt door de maker.

Kant en klare oplossingen zijn er wel, maar wil je die snel scoren op Etsy bijvoorbeeld dan moet je wel de portemonnee trekken. Heb zelf een OSCR (HW5) zonder case gevonden op eBay voor een goede prijs en vervolgens de case los gekocht.

[ Voor 14% gewijzigd door 3style op 18-09-2024 21:19 ]

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:20:
[...]

Klopt, ik heb nog een manuele switch. Voor nes, snes en mega drive is dat 5v. Gameboy en N64 3v dacht ik. Heb jij die GameCube controller port ook gesoldeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 18-09-2024 21:19 ]

• 3style

3style

...

BoomSlang schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:41:
[...]

Ik ben inmiddels langzaam in het rpg genre begonnen. Voor een arcade spelletje interesseert mij het niet dat de highscore o.i.d. niet bewaard wordt maar, als ik een hoop tijd heb gespendeerd om te levelen dan is het wel fijn als dat wel bewaard wordt :P
Klopt, met name voor rpgs vind ik het leuk.
Je kan ook switchen tussen emulation en echte carts met je saves
3style schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:16:
[...]

Klopt, ik heb nog een manuele switch. Voor nes, snes en mega drive is dat 5v. Gameboy en N64 3v dacht ik. Heb jij die GameCube controller port ook gesoldeerd?
GC port? Bedoel je niet de N64 port? Die laatste heb ik er wel netjes in weg gewerkt ja.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:48:
[...]

GC port? Bedoel je niet de N64 port? Die laatste heb ik er wel netjes in weg gewerkt ja.
Ja die ja :)
Gebruik je die wel eens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:40:
[...]

Ja die ja :)
Gebruik je die wel eens?
Zeker, voor de N64 saves natuurlijk ;) Voor praktisch al mijn systemen heb ik een Everdrive. Soms koop ik dan de NTSC-U versie van een game die ik al op de Everdrive heb gespeeld, en dan zet ik die save zo over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bruiser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:37:

Wat gaat er mis?

Ik heb een 'gewone' v5 voor de md. Dus geen mega cd support, maar master system werkt prima.
Een van de features van de ED is juist dat hij de pause button van de master system (was een fysieke button op de console zelf NIET op de controller) mapt naar de controller. Dus ik vermoed dat daar iets niet lekker gaat.
Opties
- andere controller proberen. Het liefst een gewone bedrade md controller, die zou natuurlijk de hoogste compatibiliteit moeten hebben.
- Verder vind de ms mogelijk de 6 buttons van een md controller niet grappig, kan zijn dan het in die hoek zit. Kan me geen specifieke issues met ms games herinneren, maar absoluut wel met oudere md games.
- even kijken in de opties van de everdrive, volgens mij kun je deze functie idd uit en aan zetten. Kan straks zelf nog wel even een blik werpen bij mijn eigen versie en kijken of ik dit goed onthouden heb :)
- indien je controller meerder input opties support, is het misschien een idee om naar een andere mode te switchen. (en gezien je 8bit do noemt, zou dit absoluut moeten kunnen, maar icm met een analogue acht ik de kans dat dit het is niet super hoog, maar wel iets wat makkelijk te testen is.)

Success!

10 second ninja DONE

• cold_as_ijs
@Sagat goed punt van de 6 button controller. Loop er ook altijd tegenaan als ik weer eens Golden Axe 2 wil spelen op de MD dat die alleen 3 button ondersteunt en dat het geen simpele mapping is van 3 naar 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:38:
@Sagat goed punt van de 6 button controller. Loop er ook altijd tegenaan als ik weer eens Golden Axe 2 wil spelen op de MD dat die alleen 3 button ondersteunt en dat het geen simpele mapping is van 3 naar 6.
Gewoon even de mode knop ingedrukt houden met opstart. Dit geldt voor bijna alles wat van voor '93 is uitgebracht het handigste om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even de good old md aangezwengeld (model 1 old skool, dus geen mega sg en ik heb ook nog eens een retrobit wireless pad, geen 8 bit do..... of iig geen manier om die op mijn md aan te sluiten)

Maar werkte out of the box! weet niet of je nog specifieke games hebt om te testen @Bruiser ? Maar Black belt werkt en ook power strike 2 ook.

Zelf niet met de optie gespeeld maar er is inderdaad een 'in-game menuse sms' optie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoZEVooQ-fRTrnTluWrICFXUgLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e7CU0ErRa1UPCXF5j8v1kCRX.png?f=fotoalbum_large

Zelf overigens geen game gear games op mijn ed staan. Met snel googlen is dit ook niet supported.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Over mega drive gesproken. Heb een Japanse mega drive 2 laten rgb modden (met regio softswitch en led) en die kwam gisteren binnen. Leuke is dat deze Sega consoles niet zo duur zijn.

Even snel aangesloten, ziet er top uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpB6ncab2Rfho8rH8qwWGy998kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrNLzfFo6t4GMBTMbXofCVj8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tabaSN16P3kHG6IDPtR49clfjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fUzgYz7p2x6qcSruMIvzutO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@3style misschien een gekke vraag maar waarom heb je een region mod toegepast op de japanse MD?
De PAL en NTSC-U games passen toch niet in de japanse megadrive? Of is het alleen andersom?
RGB mod is overigens wel aan te raden op de MD. Geeft duidelijk beter beeld. Als je nog een pin lift kan je ook het beeld beter krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:32:
@3style misschien een gekke vraag maar waarom heb je een region mod toegepast op de japanse MD?
De PAL en NTSC-U games passen toch niet in de japanse megadrive? Of is het alleen andersom?
RGB mod is overigens wel aan te raden op de MD. Geeft duidelijk beter beeld. Als je nog een pin lift kan je ook het beeld beter krijgen.
Alle carts passen in deze Japanse mega drive 2, heeft een groot slot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87B1bbcVXHD66P_KwkIuzCBFseo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMWcf2H0Kzjsg4xJRYOatDdi.jpg?f=fotoalbum_large

Er is alleen een check op de regio. Andersom past niet inderdaad. Ik heb vroeger mijn pal md slot moeten aanpassen om Japanse games te kunnen spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door 3style op 20-09-2024 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:03:
Over mega drive gesproken. Heb een Japanse mega drive 2 laten rgb modden (met regio softswitch en led) en die kwam gisteren binnen. Leuke is dat deze Sega consoles niet zo duur zijn.

Even snel aangesloten, ziet er top uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice man, ik heb er vorig jaar een klein projectje van gemaakt. Iemand bood een afgeragde NTSC-J Mega Drive II aan die ik opgeknapt hebt en gepaard heb met twee hele mooie, originele 6-button controllers. Had al wat Japanse games en RGB kabels. Heb alleen geen mods uitgevoerd; ik vermoed dat je een RGB bypass hebt gedaan om exact te wezen?

P.S. Join ook eens de Telegram man :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:24:
[...]

Nice man, ik heb er vorig jaar een klein projectje van gemaakt. Iemand bood een afgeragde NTSC-J Mega Drive II aan die ik opgeknapt hebt en gepaard heb met twee hele mooie, originele 6-button controllers. Had al wat Japanse games en RGB kabels. Heb alleen geen mods uitgevoerd; ik vermoed dat je een RGB bypass hebt gedaan om exact te wezen?

P.S. Join ook eens de Telegram man :+
Yes klopt, triple bypass (3bp).
Ik zal telegram eens checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09-2024
ook een mogelijkheid om de Nintendo Virtual Boy toe te voegen ?

Wikipedia: Virtual Boy

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:30:
[...]

Yes klopt, triple bypass (3bp).
Ik zal telegram eens checken :)
Md2 heeft toch de reputatie van minder goed geluid dan de model one? Is dat ook verbeterd met de triple bypass? En je hebt wel stereo geluid toch? Vind dat wel hinderlijk dat mijn model one mono doet. Als ik langer denk te gaan spelen gewoon heaset op de front jack, heeft ook wel charmes natuurlijk ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Sagat schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:33:
[...]

Md2 heeft toch de reputatie van minder goed geluid dan de model one? Is dat ook verbeterd met de triple bypass? En je hebt wel stereo geluid toch? Vind dat wel hinderlijk dat mijn model one mono doet. Als ik langer denk te gaan spelen gewoon heaset op de front jack, heeft ook wel charmes natuurlijk ;)
Ja triple bypass heeft stereo out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:33:
[...]

Klopt, ik heb het even gechecked door de persoon die het heeft uitgevoerd en hij zegt dit (als dit duidelijker wordt :) h

“Basically the model 2 are known for bad audio and every system has different bad qualities. The 3bp standardized the audio with a target sound of the model1 va3. The mod taps the audio as close to where it is generated as possible and then routes it through a different mixer/amo to replicate the model 1 sound”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool! Goed (ook al 1 of 2x genoemd hier O-) ) ben toch niet zo’n fan van het md geluid….al hoewel dat met name door sf2 op een model 2 kwam en geluidseffecten in het algemeen. Vind die erg vaak meer 8bit dan 16bit..

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:40:
Nog even de good old md aangezwengeld (model 1 old skool, dus geen mega sg en ik heb ook nog eens een retrobit wireless pad, geen 8 bit do..... of iig geen manier om die op mijn md aan te sluiten)

Maar werkte out of the box! weet niet of je nog specifieke games hebt om te testen @Bruiser ? Maar Black belt werkt en ook power strike 2 ook.

Zelf niet met de optie gespeeld maar er is inderdaad een 'in-game menuse sms' optie

[Afbeelding]

Zelf overigens geen game gear games op mijn ed staan. Met snel googlen is dit ook niet supported.
Thanks, ik had het intussen ook getest met een OG Mega Drive II (want ik vond niet direct een AV-kabel voor een MD1) en dan werkt Master System via de Evedrive (evenals SG-1000) inderdaad vlekkeloos.

Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Krikzz.

Een originele 3-knops MD controller of 6-knops (met de “Mode” knop ingedrukt) loste het probleem trouwens niet op voor de combinatie Mega SG & Mega ED Pro.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:49:
[...]

Thanks, ik had het intussen ook getest met een OG Mega Drive II (want ik vond niet direct een AV-kabel voor een MD1) en dan werkt Master System via de Evedrive (evenals SG-1000) inderdaad vlekkeloos.

Ik heb dit ook zo doorgegeven aan Krikzz.

Een originele 3-knops MD controller of 6-knops (met de “Mode” knop ingedrukt) loste het probleem trouwens niet op voor de combinatie Mega SG & Mega ED Pro.
Houd er wel rekening met dat niet alle mastersystem spellen de megadrive controller van oorsprong ondersteunen. Nu kan je dat wel patchen voor gebruik in je Everdrive of even opzoek gaan naar al kant & klare roms.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 13:20
Er is een nieuwe update van “project stellar”, en een met een voor mij eindelijk hetgeen waar het me om ging. HDMI uit, en scale functies, maar de ander is er nu ook, ondersteuning voor de 8bitdo V2 dongle!.

Voorheen gebruikte ik tot tevredenheid OGX360 met een V1 dongle en een Xbox one of Xbox one elite controller. Dit ivm wat kleine hickups

Nu dus met de v2 kunnen we dus ook de series x en s controllers erbij pakken.

Er zijn mooie verloopstukken te krijgen, bv van “wired oppositie”klein en goedkoop. Maar een draak met verzenden.

https://wiredopposite.com...inal-xbox-to-usb-adapter/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA5Z7y9JPxfxyJcO83VXoduZ8z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boFmJsdYzrYvCle28wj8LhfG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3gE1co23-CSCL5YEKBPx_n67GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hcy2sBMoFDvCnk1A672sRoIB.jpg?f=fotoalbum_large

Nadeel hij komt ook een stukje verder naar voren hiermee, iets wat ik optisch niet zo mooi vind.. maar ja gemak voor looks zullen we maar zeggen..

Dus heb ik in mijn spare parts bakje even een controller port module gepakt, en deze aangepast.
USB poort van oude laptop moederbord gepakt, en blijkt dat je met de frees, of dremmel, erg mooi ruimte kan maken om deze er in weg te werken. Vast zetten met 2k kit. Of hotglue als je niet beter hebt, even goed uitlijnen zodat je recht zit, en met een beetje ruimte over houd tussen Xbox Shell en dongle..
Even spul solderen en netjes met krimpkous afwerken.. en het ziet er weer uit alsof het hoort.

Gezien ik spare parts heb gebruikt, is alles zonder schade zo terug te bouwen naar stock.. ook niet onbelangrijk..

Gezien ik 2 xboxjes heb , met “Make MHZ PROJECT Stellar” Heb ik 2x de mod uitgevoerd op controllerpoort 1. Toch handig dat je wat soares hebt liggen vanwege niet te repareren moederborden door zuurschade…

Enfin, wat kleine sfeer foto’s…

Heb helaas niet van alles een foto gemaakt. De controllerpoort “blikjes” zitten geklemd en gesoldeerd.. dus dit snijd je los met een scheermes of scalpel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFH6U5daJyCstu58H7ZNxWDIIHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7heB6I25gnFxQ2iczqMGCyzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU1OdNE-hi7ytHmWaVQSjLHci-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCpxqHLPOu2YcYcJXeRmpzpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GM57xc3wDRmEdllybk46M_-iFxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SY0TndptCmpXIhrNQSU5380.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZvoZWh9npSODjdA0ojnMGm_bC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPzlcbCNhNIwo9LMHByAmAZk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGUa-3xUJ5HzvG_52Cv4X1GHPT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ps3ZNIpWkyOZcI4BfUiWsUpq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEOBN8aBJz7myT3zHtQ_XUUykqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhlHX4n1iTqwNG8Ugj9piZhc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOIKfRbSWS67Kvsx0tqmN-WkosM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYbH77zL2kiBvk4WeNdrW3LO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door PsYgHo op 22-09-2024 18:34 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Hallo allen,

Ik heb recentelijk een RGB kabel gekocht voor mijn PAL snes. (geen 1chip)

toen ik hem aan sloot op mijn KV25-X5D Sony trinitron had ik eerst het probleem dat het beeld direct ging dimmen naar helemaal zwart.

Ik heb toen het weerstandje verwijderd en daarmee was het dimmen opgelost.

Ik zie alleen totaal geen verschil tussen normale snes kabel met tulp stekker en de RGB kabel via scart.

Gaat om deze kabel
https://nl.aliexpress.com...RKS3&gatewayAdapt=glo2nld

Ik verwacht geen perfectie, maar had wel iets van verbetering verwacht.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@MaxHardcore heeft de TV meerdere scart poorten? Want vroeger had vaak maar 1 scart RGB support.
Het kan ook zijn dat de TV geen RGB ondersteund. Mocht het wel allemaal kloppen dan kan je beginnen met het doormeten van de pinnen van de kabel om uit te sluiten of het wel een RGB scart is.
Als laatste moet je kijken of de RGB blanking wel werkt. Dat is Pin 16 van de scart https://leadsdirect.co.uk...ng-diagrams/scart-wiring/

RGB blanking werkt doordat de TV een 1-3 Volt signaal krijgt waardoor de TV weet dat er een RGB signaal ontvangt en switched dan automatisch naar RGB. Is het signaal lager dan blijft het op composite staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
MaxHardcore schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:52:
Hallo allen,

Ik heb recentelijk een RGB kabel gekocht voor mijn PAL snes. (geen 1chip)

toen ik hem aan sloot op mijn KV25-X5D Sony trinitron had ik eerst het probleem dat het beeld direct ging dimmen naar helemaal zwart.

Ik heb toen het weerstandje verwijderd en daarmee was het dimmen opgelost.

Ik zie alleen totaal geen verschil tussen normale snes kabel met tulp stekker en de RGB kabel via scart.

Gaat om deze kabel
https://nl.aliexpress.com...RKS3&gatewayAdapt=glo2nld

Ik verwacht geen perfectie, maar had wel iets van verbetering verwacht.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Een Sony Trinitron TV laat zien of ie wel of geen RGB binnenkrijgt. Linksboven in bij het logo van je ''scart kanaal'' zie je dan 3 puntjes ipv 1. 3 puntjes = RGB. 1 puntje = Composite. Een S-je laat zien dat het S-Video is. Zie je wel 3 puntjes?
Wat @cold_as_ijs al reeds heeft aangegeven is het belangrijk dat je de juiste scart aansluiting gebruikt. Als je bijvoorbeeld 2 scart aansluitingen hebt is het vrij gebruikelijk dat er maar eentje RGB doet, en de andere enkel Composite/S-Video.

Die dingen van Ali raad ik sowieso af. Kwaliteit is gewoon enorm laag, o.a. checkerboard is dan aanwezig. Dat is enorm irritant en maakt het beeld ook gewoon lelijker. Aangezien je 'm als los heb gehad ga ik er vanuit dat je wel hebt kunnen zien dat het een echte RGB kabel is, want er zijn er genoeg in omloop die wel een scart connector hebben, maar enkel composite uitsturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tux3.14 op 23-09-2024 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-04 20:33
Dank voor de reactie boys.

Ik heb inderdaad 3 puntjes. Misschien dan toch slechte kabel, zal ik dan ook nog checken. (stonden paar goede reviews bij deze kabel, maar goed)

Zal vanavond nog even foto's uploaden, dan kunnen jullie beoordelen of ik te veeleisend ben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
MaxHardcore schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:18:
Dank voor de reactie boys.

Ik heb inderdaad 3 puntjes. Misschien dan toch slechte kabel, zal ik dan ook nog checken. (stonden paar goede reviews bij deze kabel, maar goed)

Zal vanavond nog even foto's uploaden, dan kunnen jullie beoordelen of ik te veeleisend ben. :)

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:04:
[...]

Een Sony Trinitron TV laat zien of ie wel of geen RGB binnenkrijgt. Linksboven in bij het logo van je ''scart kanaal'' zie je dan 3 puntjes ipv 1. 3 puntjes = RGB. 1 puntje = Composite. Een S-je laat zien dat het S-Video is. Zie je wel 3 puntjes?
Wat @cold_as_ijs al reeds heeft aangegeven is het belangrijk dat je de juiste scart aansluiting gebruikt. Als je bijvoorbeeld 2 scart aansluitingen hebt is het vrij gebruikelijk dat er maar eentje RGB doet, en de andere enkel Composite/S-Video.

Die dingen van Ali raad ik sowieso af. Kwaliteit is gewoon enorm laag, o.a. checkerboard is dan aanwezig. Dat is enorm irritant en maakt het beeld ook gewoon lelijker. Aangezien je 'm als los heb gehad ga ik er vanuit dat je wel hebt kunnen zien dat het een echte RGB kabel is, want er zijn er genoeg in omloop die wel een scart connector hebben, maar enkel composite uitsturen.
Ja, daar hebben we Tuxie de predikant van de Trinitron kerk! :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Tijdje geleden al in elkaar geknutseld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlgAv2efwQB31J97Idc6SXNTfV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kj0GR5L6yEOxzORUjfBlHhDG.jpg?f=user_large

Vanmorgen als pakketje cadeau gedaan aan een familielid. Met hardcase en flashcard die de complete game library bevat. En natuurlijk een originele Tetris cardridge, daar kan een DMG tenslotte niet zonder _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yH6LpD2UK8J7G_r2c4gykhqwKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mo5NuFRj5Rmd8gZ6uuzNPqPC.jpg?f=user_large

Werd zeer gewaardeerd, ook super leuk om te geven :Y

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
FrambozenTaart schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:50:

[Afbeelding]

Vanmorgen als pakketje cadeau gedaan aan een familielid. Met hardcase en flashcard die de complete game library bevat. En natuurlijk een originele Tetris cardridge, daar kan een DMG tenslotte niet zonder _O-

[Afbeelding]

Welke case heb je erbij gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Vrietje schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:09:
[...]

Welke case heb je erbij gegeven?
Deze van Aliexpress: https://a.aliexpress.com/_Ejy1HB7

(Zijn cases voor alle versies van de Gameboy, plaatjes voor het type spreken voor zich.)

Maar ook op Amazon zijn ze wel te vinden: https://amzn.eu/d/8Fq7yid

Buitenkant van de Aliexpress variant is glad matzwart, de case had nog wat smaller gekund voor de perfecte pasvorm. Maar opzich prima voor wat bescherming en om in op te bergen.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
FrambozenTaart schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh wauw, gave mod en leuk om als cadeau te krijgen.
Bij deze nodig ik je alvast uit voor mijn verjaardag :+
Pagina: 1 ... 223 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.