Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:37

https://tweakers.net/ext/f/GJHXzvCVffoTL8CyjMxbtSXT/full.png

Zoals de topic titel al doet vermoeden betreft het hier retro consoles. We nemen hier doorgaans aan dat alle consoles en handhelds die zijn uitgebracht voor de huidige en laatste generatie consoles bestempeld kunnen worden als "retro". Dit topic is dus niet bestemd voor de Nintendo Switch, Microsoft Xbox One en Sony PlayStation 4! Aangenomen mag worden dat de Wii U, Xbox 360 en PS3 inmiddels onder de noemer "retro" valt.

Post vooral je vragen of discussies over spellen, hardware en ontwikkelaars, en foto's van je collectie. Post vooral geen vragen over commerciële roms. En natuurlijk gelden hier verder dezelfde regels als op de rest van GoT.

De lijst consoles in deze startpost is niet volledig, maar geeft hopelijk een globaal overzicht van de populaire retro consoles. De consoles staan opgesomd in chronologische volgorde, gebaseerd op het jaar van uitgave. Wanneer de console in verschillende landen in verschillende jaren is uitgebracht, staat het vroegste jaartal aangegeven. Ook de lijstjes must-have games zijn niet volledig en staan in willekeurige volgorde.

Voel je je geroepen een stukje te schrijven over een console? Schroom dan vooral niet om een stukje te schrijven en ons te taggen, zodat we de startpost ermee kunnen uitbreiden.

1983 - Nintendo Entertainment System / Famicom

https://tweakers.net/ext/f/lXHA4nwVvN8QtNmw0rtPuCfk/full.png

In 1983 kwam in Japan de Family Computer uit, kortweg de Famicom. In de rest van de wereld staat deze console beter bekend als de Nintendo Entertainment Systen, oftewel de NES. De NES is een 8-bits console, die de videogame markt in de jaren tachtig uit het slop heeft getrokken en van grote invloed is geweest op het verdere succes van videogames.

In 1986 werd in Japan de Famicom Disk System uitgebracht, die op de Famicom kon worden aangesloten. De FDS slikt proprietary diskettes die goedkoper geproduceerd konden worden dan cartridges. Bovendien kon men bij Disk Writers lege diskettes kopen en hier voor een klein bedrag een spel op laten schrijven. Veel FDS zijn ook beschikbaar als traditionele cartridge.

Een andere noemenswaardige accessoire is de Zapper, een light gun welke waarschijnlijk het meest bekend is door de game Duck Hunt. In Japan is er een light gun in de vorm van een revolver verkrijgbaar geweest in plaats van de futuristisch ogende Zapper.

Must-have Games
• Super Mario Bros. 1, 2 en 3
• The Legend of Zelda, Link's Adventure
• Mega Man 1 t/m 6
• Metroid
• Tetris
• Castlevania I, II, en III
• Teenage Mutant Ninja Turtles I, II, en III
• Double Dragon I, II, en III
• Probotector I en II (Contra in de VS)
• Duck Tales 1 en 2

1986 - SEGA Master System / Mark III

De Sega Master System (of SMS) is een 8-bit spelcomputer van het Japanse bedrijf Sega die uitkwam in 1986. Deze console was Sega's antwoord op de populaire NES van concurrent Nintendo. De mascotte was Alex Kidd, die in 1990 werd vervangen door Sonic.

In 1990 kwam de Sega Master System II uit. Dit was een goedkopere, kleinere en uitgeklede uitvoering van de SMS. In deze uitvoering zijn de kaart-sleuf, de aansluiting voor de 3D-bril, het led lampje, de pauze- en reset knop verdwenen. Dit systeem had Alex Kidd in Miracle World voorgeïnstalleerd, welke gespeeld kon worden door de console zonder cartridge op te starten.

De games werden uitgebracht op twee verschillende media. Ten eerste op de toen gangbare cartridges en daarnaast ook op Sega Card, de laatste zijn platte kaartjes die in een sleuf aan de voorkant van de spelcomputer konden worden gestoken.
http://s5.tinypic.com/5bvg29.jpg

Net als voor de NES was er voor de SMS een light gun beschikbaar, de Sega Light Phaser. Meer dan 10 spellen zijn er voor deze gun gemaakt waaronder ‘Marksman Shooting’, ‘Safari Hunt’ en ‘Rambo III’.

Daarnaast is er voor de SMS een 3D bril uitgebracht, de SegaScope 3D Glasses. Deze bril genereerde een stereoscopisch 3D effect door op de glazen om de beurt beeld te tonen in hoog tempo. Er zijn maar 8 SMS games compatible met deze bril (o.a. Out Run 3D).

Must-have Games
• Alex Kidd in Miracle World
• Sonic 1 en 2
• Golden Axe Warrior
• Ninja Gaiden
• Phantasy Star
• Michael Jackson’s Moonwalker
• Wonder Boy in Monster Land

1988 - SEGA Mega Drive / Genesis

SEGA lanceerde in 1989 de SEGA Mega Drive, met het motto: SEGA does what Nintendon’t! In een laatste wanhoopspoging om Nintendo’s videogame monopolie te doorbreken. De Mega Drive en Genesis werden goed ontvangen. Het was immers de eerste betaalbare 16-bit spelcomputer! SEGA richtte zich op de popcultuur en jongeren door stoere arcadegames over te brengen en obscure games te ontwikkelen zoals Michael Jackson’s Moonwalker.. Men mistte een game met de populariteit van Mario of de diepgang van Final Fantasy en Zelda om echt voor Nintendo een dreiging te vormen. In 1990 kwam hier verandering in, Sonic the Hedgehog werd geboren en hij zag, kwam en overwon. In de hoogtijdagen van de Genesis bezat SEGA 55% van de Amerikaanse gamemarkt, tegenover 8% een jaar eerder.

De Mega Drive en Genesis zijn er in meerdere uitvoeringen te vinden. De Mega Drive I herken je aan het rechthoekige ontwerp en de prominente teksten: 16-bit en Stereo Sound, alsmede een ingang voor een koptelefoon en een volumeknop. De Mega Drive II is compacter en heeft opvallend rode Reset en Power knoppen. Daarnaast is er geen ingang headphone jack aanwezig en is ook de volumeknop weggehaald. De Mega Drive I en II maken ieder gebruik van andere videokabels, let dus goed op bij de aanschaf van accessoires!

Met een cartridge adapter kan de Mega Drive de originele Master System spellen afspelen. De SEGA Mega Drive en Genesis werd meerdere malen nieuw leven ingeblazen. Aanvankelijk probeerde SEGA via Sonic & Knuckles een cartridge koppeling. Men kon echter al snel niet meer opboksen tegen de Mode-7 effecten van de Super Nintendo. In 1992 verscheen het eerste op CD-rom gebaseerde spelsysteem, de MEGA CD. Het had betere hardware dan de SNES, maar de laadtijden waren eveneens erg lang. Een MEGA CD I kan alleen op de Mega Drive I gemonteerd worden een MEGA CD II kan zowel op de Mega Drive I als II aangesloten worden. Een aantal jaar later probeerde SEGA de concurrerende 32-bit consoles voor te zijn door een 32X uitbreiding te lanceren. Het aantal must-have titels voor de Mega Drive en Genesis uitbreidingen is laag, maar voor de echte retro verzamelaars is het must om een SEGA ‘Tower of Power’ te bezitten.

Must-have Games
• Sonic the Heghog 1, 2, 3, en Sonic & Knuckles
• Altered Beast
• Ecco The Dolphin, Ecco The Tides of Time
• Golden Axe I en II
• Probotector (Contra: Hard Corps)
• Shining Force 1 en 2
• The Revenge of the Shinobi, Shinobi III: Return of the Ninja Master
• Streets of Rage 1, 2 en 3
• Strider
• Vectorman 1 en 2
• Toki: Going Ape Spit

1990 - Super Nintendo Entertainment System / Super Famicom

De Super NES, Super Nintendo of SNES, in Japan de Super Famicom en in Korea de Super Comboy genoemd, is de 16-bit opvolger van de NES. De games staan wederom op cartridges, net als bij de NES. Enkele cartridges bevatten coprocessor chips (o.a. de Super FX DSP chips) die de Super NES extra functionaliteit gaven, met name grafische. Star Fox, Yoshi's Island en Super Mario RPG zijn voorbeelden van games waarbij zich een coprocessor chip in de cartridge bevindt.
http://s5.tinypic.com/10nauzk.jpg

De Satellaview werd in 1995 gelanceerd in Japan. Deze add-on kan onder de Super Famicom aangesloten worden. Dagelijks werd tussen 1995 en 2000 een paar uur per dag via het St. Giga broadcasting netwerk content uitgezonden, die door middel van de Satellaview op kleine 8M memory cards kon worden opgeslagen. Dit waren magazines, extra levels voor bestaande games, en zelfs nieuwe games waarvan de meesten nooit verschenen zijn op andere consoles. De belangrijkste ontwikkelaars voor de Satellaview waren Squaresoft en Nintendo zelf.

De Super NES heeft ook zijn eigen light gun, de Super Scope. Ook was er een SNES Mouse beschikbaar, welke gebruikt kan worden bij games als Mario Paint en Doom. De Super Game Boy (2) maakt het mogelijk Game Boy spellen op de Super NES af te spelen.

Must-have Games
• Donkey Kong Country 1, 2 en 3
• Super Mario World en Yoshi's Island
• Super Metroid
• The Legend of Zelda: A Link to the Past
• Super Mario Kart
• Street Fighter II Turbo
• Chrono Trigger
• Secret of Mana
• F-Zero
• Starwing (StarFox in de US)

1994 - SEGA Saturn

In 1994 bracht Sega in Japan de Sega Saturn uit. Deze kwam in de zomer van 1995 ook uit in Amerika en Europa.. De Saturn is een 32-bits spelcomputer en de officiële opvolger van de populaire Sega Megadrive II.

Door het geringe aanbod van spellen (op cd-rom formaat), een ingewikkelde architectuur voor ontwikkelaars en de hoge vraagprijs werd de Saturn niet het succes waar Sega op hoopte. Al snel werd gestart met de ontwikkeling van de opvolger van de Saturn, de Sega Dreamcast.
http://s5.tinypic.com/13yeckw.jpg

Must-have Games
• Daytona USA
• Virtua Fighter 1 en 2
• Virtua Cop 1 en 2
• Panzer Dragoon Series

1994 - Sony PlayStation

De Playstation is in 1995 op de Europese markt gelanceerd en feitelijk ontstaan door een mislukte samenwerking met Nintendo. Sony en Nintendo zouden voor Super Nintendo Entertainment System een cd-add-on maken. Dit was al in vergevorderd stadium, totdat Nintendo niet meer wilde samenwerken omdat Sony alle rechten voor de games die op cd uitbracht in handen zou hebben. Nintendo wendde zich tot Philips wat uiteindelijk resulteerde in de cd-i terwijl Sony bekend maakte de cd add-on te zullen uitbrengen.
http://s5.tinypic.com/1fjknd.jpg

De Playstation heeft het 32/64-bitstijdperk gedomineerd. Dat had onder andere te maken met een lagere prijs voor cd's en de mogelijkheid om na een ombouw er illegale kopieën op te spelen. De PlayStation bezat een marktaandeel van 70,3%. De Nintendo 64 had een marktaandeel van 22,7% en de Saturn moest het doen met 6,8%.

Must-have Games
• Metal Gear Solid
• Time Crisis
• Tekken 1,2,3
• Syphon Filter
• Resident Evil 1,2,3
• Driver
• Crash Bandicoot
• Oddworld Abe's Oddysee
• Ridge Racer
• Final Fantasy VII

1995 - Virtual Boy

De Virtual Boy is alleen in Japan en de US op de markt gebracht. Hoewel bedacht door Gunpei Yokoi, een van de belangrijkste personen uit Nintendo's geschiedenis, werd het geen groot succes. De console genereert een rood-zwart "echt" 3D beeld dat te bekijken is door een grote bril op een standaard.
http://s5.tinypic.com/2ilzinq.jpg

Must-have Games
• Virtual Boy Wario Land
• Mario's Tennis

1996 - Nintendo 64

Bij de Nintendo 64 koos Nintendo er opnieuw voor op cartridges te gebruiken, in tegenstelling tot de PlayStation, welke cd's leest. Hoewel de Nintendo 64 niet de succesvolste Nintendo console is, zijn er wel een aantal belangrijke games op uitgekomen, met Mario 64 als de belangrijkste. Met deze game had Nintendo het klaar gespeeld de 2D platformer om te smeden naar een goede 3D versie. De iQue Player is in 2003 op de markt gebracht in China, en is een Nintendo 64 ingebouwd in een controller, die direct is aan te sluiten op een tv.
http://s5.tinypic.com/13za3r6.jpg

De 64DD is een add-on die, net als de Satellaview bij de Super Famicom, alleen in Japan is verschenen en onder de console aangesloten kan worden. De 64DD gebruikt grote diskettes, lijkend op Zip disks. De 64DD werd in 1999 uitgebracht en niet lang daarna werd de productie stop gezet. In totaal kent het systeem 9 games, waarvan er 7 meegeleverd werden in de Randnet bundel die in de winkel te koop was. Een aantal aangekondigde 64DD games zijn later uitgebracht als gewone Nintendo 64 game, gezien de slechte verkopen van de 64DD, waaronder Banjo-Tooie.

Overige randapparatuur omvat een toetsenbord, muis, dansmat (voor Disney's Dance Dance Revolution), een Densha de GO! controller en vishengel.

Must-have Games
• Super Mario 64
• The Legend of Zelda: Ocarina of Time (en Majora's Mask)
• GoldenEye 007
• Jet Force Gemini
• Conker's Bad Fur Day
• Perfect Dark
• Banjo-Kazooie (en Banjo Tooie)
• Lylat Wars
• Mario Kart 64
• Japan only: Sin & Punishment en Bangai-oh
• Mario Party 1 t/m 3

1998 - SEGA Dreamcast

Dreamcast is een spelcomputer geproduceerd door Sega. Deze werd uitgebracht op 27 november 1998 in Japan, 9 september 1999 in de Verenigde Staten en op 14 oktober 1999 in Europa.

De Dreamcast was de eerste zesde generatie spelcomputer, voorafgaand aan PlayStation 2, Xbox en GameCube, en is tot op heden hun laatst geproduceerde spelcomputer voor de thuismarkt. Het was ook een van de eerste spelcomputers in 1998 waarmee men online kon spelen via de diensten SegaNet (Verenigde Staten) en Dream Arena (Europa) dankzij een ingebouwd modem. 22 spellen ondersteunden SegaNet, waaronder Quake III Arena en Phantasy Star Online.

De productie stopte uiteindelijk op 31 maart 2001 wegens tegenvallende verkoop. Er zijn wereldwijd 10,6 miljoen Dreamcast-exemplaren verkocht.
http://s5.tinypic.com/211ug43.jpg

https://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/topics.png

Kijk voordat je een vraagt stelt vooral even in de voorgaande topics, waar wellicht al een antwoord op je vraag te vinden is. De vorige delen zijn hier te vinden:

Zoals te zien is bovenstaande topicstart verre van volledig. Voel je vrij bij te dragen aan de tekstjes die nog ingevuld moeten worden. Ook ontbreken er nog consoles, waarvoor hetzelfde geldt. Met dank aan Captain N voor de topic start en lange onderhoud en Taurnil voor de nieuwe plaatjes en onderhoud en uiteindelijk ook Bootje voor onderhoud. En NinteX, Baardmeester en iNFiNiTY- voor console info en voor must-have game suggesties! :)

Seroczynski wijzigde deze reactie 16-01-2019 15:28 (17%)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-04 17:59
Waarschuwing voor GBA verzamelaars!!

De meest goedkope GBA repro's ($4,- per stuk) zijn al niet meer op een normale manier van echt te onderscheiden.

Bij deze foto's is het natuurlijk nogal duidelijk omdat het 2 fantranslations van Japanse GBA exclusives zijn maar er komen ook steeds meer repro carts in omloop van GBA games die wel in het westen zijn verschenen.

Koop dus nooit dure GBA carts zonder ze zelf eerst open gemaakt te hebben met een tri-wing schroevendraaiertje!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17:34
Aanwinst van afgelopen zaterdag:

Aardappel wijzigde deze reactie 18-07-2017 11:01 (20%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 12-11 18:09

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Afgelopen weken weer wat leuke dingetjes gescoord:

Zoek nu nog een Super Mario World CIB en SML1 en 3 (Warioland). :)

Ik ben inmiddels ook geslaagd voor een Gameboy Micro en een EZ-Flash IV card. 100% werkend met wat kleine cosmetische krasjes. Hier ga ik waarschijnlijk ook een hobby-projectje van maken om deze opnieuw te spuiten en/of te 'skinnen'.

Ik heb ook een order geplaatst bij BennVenn voor het bouwen van een Custom Gameboy Color met AGS-101 backlit LCD mod, noiseless mod en motherboard V06 mod inclusief een BennVenn ElCheapoSD 2.0.
Echter, omdat de ElCheapoSD 2.0 nog heel even op zich laat wachten zal het nog even duren voordat ik deze spullen ontvang. :)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:08
Dit weekend mijn Game Boy Advance knoppen geverfd. Inspiratie was het orange Spaceworld model. Ik heb echter de verkeerde verf gekocht. Tamiya TS-31 Bright Orange inplaats van Tamiya TS-12 Orange. Het oogt niet echt Bright Orange, maar ben wel tevreden met het resultaat. De start en select knoppen zijn van aluminium en gelijmd op de siliconen conductive pad aangezien siliconen niet te verven is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
Man, ik ben er wel ff mee bezig geweest zeg. Kreeg de plaklaag maar amper van het scherm en de bivertchip maakte contact met iets dat ik niet zien kon. Was allemaal ff proppen maar vind deze mod velen malen mooier dan die ik op de Pocket heb uitgevoerd.

Seroczynski wijzigde deze reactie 25-07-2017 11:33 (27%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 12:28
Hey tweakers!

Zojuist ben ik teruggekomen uit Japan met een koffer vol retro goodness

Echter loop ik tegen wat problemen aan met het hooken van alle consoles. Ik probeer alles via AV composiet aan te sluiten, maar ik krijg een geglitched beeldfeed van de SFC. Audio doet het goed, maar ergens gooit mijn versterker misschien roet in het eten. Ik heb beide kanalen geprobeerd van de SNES en verschillende games. Ook heb de console in Japan getest en daar werkte alles prima, dus dit is wel een regio-gebaseerd probleem.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • +3Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
kijk eens wat ik gisteren vond bij de kringloper!!!!

en hij werkt perfect

ook met NTSC-J snes titels en dan patchen met een ENG patch heerlijk eindelijk op groot scherm in goede kwaliteit en in het engels dragon quest en bahamut lagoon spelen !!!

sorry weet dat het een beetje vloeken in de kerk is een Retron machine maar gezien ik alleen mijn originele games gebruik vond ik het wel acceptabel?

copywizard wijzigde deze reactie 25-07-2017 12:04 (15%)

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Consoles4life!
Drie nieuwe aanwinsten voor m'n Mega Drive :)

Edit: Kan iemand mij vertellen hoe je kunt zien welke Moonwalker versie je in handen hebt?

De game kwam uit met de Thriller theme in de graveyard stage, alleen schreef MJ Thriller niet zelf en heeft SEGA daardoor de song onrechtmatig in de game gebruikt.

Een X aantal vroege Moonwalker copies hebben de Thriller theme in de game zitten en zijn daardoor aanzienlijk meer waard.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 26-07-2017 18:01 (71%)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Iemand misschien enig idee waar ik nog een Gamebox Advance SP zou kunnen kopen?
(Ja je leest het goed... de chinese hardware kloon en niet de originele SP ;) ).

Degene met het ingebouwde MicroSD slot aan de cartridge zijde.

Foto:

Ik vind het juist leuk om aangepaste en obscure hardware te verzamelen. :)

• Seroczynski
Zo, na SML2 ook maar even SML3 opgestart. Ik geloof niet dat ik vroeger de "Perfect Game!" heb gehaald, maar nu wel :P

Seroczynski wijzigde deze reactie 05-08-2017 23:11 (26%)

Toen ik de buurt was bij Gameshop Twente langsgegaan. Leuke winkel, beter dan de website doet vermoeden. In de kelder daar me aardig kunnen vermaken met afstruinen, heb uiteindelijk m'n vrouw nog moeten wegtrekken bij de Gameboy pod waar Tetris op gespeeld kon worden en m'n dochters stonden bij de SNES pod. Qua spellen was ik het meest content met Chronicles of the Sword - had er sowieso nog nooit van gehoord en ik kan Psygnosis erg waarderen. Daar bovenop is het een dubbele jewel case en daar ben ik een sucker voor :+

Daarna heeft m'n dochter dit nog uitgekozen in een andere winkel en heeft de hele dag "Marioooo" geroepen :+

Verder nu op zoek naar een tweede Vita met geschikte firmware zodat ik mijn PSP niet meer hoef mee te zeulen op vakanties (gebruik het ding louter voor emulatoren bij gebrek aan beter). Scheelt weer een adapter :)

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Weer eens wat retro aangeschaft:

Flozem wijzigde deze reactie 09-08-2017 22:36 (25%)

quote:
FrankoNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:28:
Ik heb van een tweaker onder andere een SNES met Super mario world 2 overgenomen. Hij gaf daarbij netjes aan dat de game in het eerste leven vastloopt.

Ik heb de game nu geprobeerd te reinigen met een wattenstaafje en alcohol (96 procent) maar dit verhelpt het niet. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Overigens doet de Snes het met donkey kong wel naar behoren
Bevriest het spel steeds op exact hetzelfde punt? Zo ja, waar? Evt. filmpje wat je kunt maken..?

/edit

Vandaag een extra plank opgehangen..met name de PS4 collectie groeit gestaag dus het was weer nodig. Ook direct her en der wat herplaatst, o.a. de DS games. Ook tevreden met de nieuwe () achterspeakers, zelfde als de fronts B&W DM302's. En moet zeggen: de WipeOut Omega Collection voor de PS4 is voor mensen zoals wij :+ toch erg leuk :)

En minder retro maar voor ooit komt er morgen een Vita binnen. M'n tweede, maar met 3.60 firmware zodat deze t.z.t. mijn PSP's kan vervangen als emulators voor op reis.

En tijd om de achterkant van mijn telefoon 's te vervangen..is helemaal gebarsten na een valpartij maar de lens is beschadigd, foto's zien er niet meer uit :(

Exorcist wijzigde deze reactie 10-08-2017 20:25 (46%)

Vanavond met een vriend bezig geweest met onze Vita's, de tweede die ik vandaag binnen kreeg voorzien van wat software :)

Met mijn 2005 PSP vergeleken en qua scherm een hele verbetering, en qua kleuren t.o.v. bijv. de NES mini ook. Verwacht dat het ding t.z.t de functionaliteit van de PSP (en gebruikersgemak) overneemt maar het is nu al in een mooi stadium. Top voor onderweg :)

Los daarvan nog Boom Blox op de Wii gespeeld. Heb ik al enige tijd in huis maar voor 't eerst gestart, en beviel ook erg. Soort Jenga zonder lawaai en rommel :+

Gisteren als laatste nog God of War Collection 1 en 2 gekocht voor de PS3 en dan ben ik weer voor een tijd tevreden, al was de aanschaf van Night Trap voor de PS4 vandaag ook erg prettig. Nog moeten haasten om om 16:00 thuis te zijn om Limited Run in de gaten te houden maar kon twee exemplaren aanschaffen :)

• Seroczynski
Even iets anders.. Ik ben dus met een website bezig die mij in staat stelt om mijn (zeer bescheiden) retrocollectie te managen. Dit wil ik op den duur serveren aan ieder die maar wil. Programmeren is het probleem niet, maar design wel. Ik heb dus wat inspiratie proberen op te doen en ben aan de slag gegaan met de "first of many" productfoto. Ben er eigenlijk best wel een beetje trots op en heb alle vertrouwen dat ik de andere systemen met zo op de foto weet te krijgen.

Dit zal niet zo 1:1 terug te vinden zijn, maar zal gebruikt worden in een page design :) Heb helaas geen goede lampen, dus schaduw hoort er nou eenmaal bij.

Seroczynski wijzigde deze reactie 12-08-2017 19:36 (5%)

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Seroczynski schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:35:
Even iets anders.. Ik ben dus met een website bezig die mij in staat stelt om mijn (zeer bescheiden) retrocollectie te managen. Dit wil ik op den duur serveren aan ieder die maar wil. Programmeren is het probleem niet, maar design wel. Ik heb dus wat inspiratie proberen op te doen en ben aan de slag gegaan met de "first of many" productfoto. Ben er eigenlijk best wel een beetje trots op en heb alle vertrouwen dat ik de andere systemen met zo op de foto weet te krijgen.

[afbeelding]
Dit zal niet zo 1:1 terug te vinden zijn, maar zal gebruikt worden in een page design :) Heb helaas geen goede lampen, dus schaduw hoort er nou eenmaal bij.
Die gameboy is alleen wel echt slecht belicht op die foto. Zelf zou ik er niet zo trots op zijn. :)

Voorbeeldje:

Deze heb ik met een externe flits geschoten op een Nikon D90.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 13-08-2017 09:37 (21%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Seroczynski
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Die gameboy is alleen wel echt slecht belicht op die foto. Zelf zou ik er niet zo trots op zijn. :)

Voorbeeldje:
[afbeelding]
Deze heb ik met een externe flits geschoten op een Nikon D90.
Ik heb een Canon EOS 350D, gebruik daar eigenlijk nooit de flitser op. Dat plus een statief is tevens ook alles wat ik kan regelen voor het schieten van foto's, dus ik moet het hebben van daglicht (voor zover dat binnenhuis werken gaat).

Jouw foto lijkt meer op een productfoto van iets dat je verkopen wil. Ik wil zelf afbeeldingen aanleveren die gebruikt gaan worden in het design van de pagina, en niet als een afbeelding waar je op klikken kan voor een detail o.i.d. Zo zal deze niet op de pagina met informatie over de GameBoy komen te staan, om maar wat te noemen.

Snap dat jij er misschien niet trots op zou zijn, maar ik ben echt een leek als het gaat om dit soort dingen. Klein beginnen aye. Sowieso is fotografie geen hobby van mij, en dat zal het ook niet worden :P Maar eh, tips om hem beter op de foto te krijgen zonder extra aankopen zijn welkom. Zitten tig van functies op dat toestel en ik doe maar wat.

Edit: Dan krijg je dus zo iets:

Seroczynski wijzigde deze reactie 12-08-2017 21:41 (4%)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Het is weer tijd wat foto's te posten van de retro aanwinsten die ik de laatste tijd bij elkaar heb weten te sprokkelen.

Gek genoeg ben ik eigenlijk het meest blij met Mr. Nutz in top staat, deze game heb ik vroeger zoveel gespeeld (ik leende deze altijd van een vriend). Ook ben ik erg blij met The Firemen, ook al is het een Japanse versie (Dit maakt voor deze game niet heel veel uit, het menu is Engels en het verhaal is ook te snappen zonder dat je de Japanse tekst kunt lezen d.m.v. de afbeeldingen). Al enkele keren de PAL cartridge gezien, maar of de prijs was te hoog, of we waren het over de prijs eens en de verkoper haakte af, omdat hij er toch geen afstand van kon doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Consoles4life!
http://i68.tinypic.com/qyhmqo.jpg

Aan remastered games heb ik een hekel. IMO te vaak gebruikt als melkkoe en ook doordat het voor devs makkelijk geld verdienen is geven remastered games mij het gevoel dat devs minder getriggered worden om aan nieuw materiaal te werken.

Wat ik wel te gek vind: Remastered retrogames. Er zitten meerdere generaties tussen waardoor remastered retrogames echt vernieuwend zijn ipv een lichtjes opgepoetste versie.

Vandaag m'n twee laatst gekochte remastered retro games binnen gekregen, moest er een paar weekjes op wachten want ze zijn niet fysiek in Europa uitgebracht. Wel allebij Engelstalig :)

Vooral Wonderboy III ben ik blij mee; De originele game heb ik ook in bezit en het mooie aan de remastered versie is dat de passwords uit de MS versie het gewoon doen en dat je d.m.v. een simpele druk op de knop zowel het geluid als de graphics om kunt Switchen van 8-bit naar full HD.

Op mijn PS4 heb ik nu al 4 remastered retrogames: Assault suit Leylos (Origineel Mega Drive Japan) PaRappa the Rapper (Origineel PS One) LocoRoco (Origineel PSP) en Wonderboy III (Origineel Master System)

Je zou het voor de gein eens tien keer snel achter mekaar moeten zeggen: "Remastered Master System Game". :P

Consoles4life! wijzigde deze reactie 15-08-2017 17:43 (9%)

• Consoles4life!
http://i68.tinypic.com/2hmq7ue.jpg

Twee Mega Drive bootlegs uit m'n MD library.

Fido Dido: Cancelled game. Game was 100% finished toen 7Up besloot om met Cool Spot als mascotte verder te gaan wat ten kosten ging van Fido Dido.

ResQ: Cancelled game: De reden heb ik vooralsnog helaas niet kunnen achterhalen. De game is voor 95% klaar en goed speelbaar, zodra je in je spaceship zit ben je onschendbaar wat waarschijnlijk niet de bedoeling geweest moet zijn. Probeer nog altijd te achterhalen waarom de game gecancelled is omdat ResQ een van die games is die alles uit de MD weet te halen.

• Aardappel

zoiets?

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:50
Hier eentje met mario kart oOo

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 27-10 16:04

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

quote:
Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:
Er zitten toch gewone (doch) grote kruiskopschroeven in?
Nope, Torx. Weet niet exact welke maat, maar deze:

En die zijn er dus in veel maten. De X360 controller gebruikt die in het klein bijvoorbeeld, en die maat heb ik dan weer wel.

fookin mad fer it

Vind 'm toch wel erg geslaagd :)
Iets meer modern retro :+ maar sowieso leuk voor later:

God of War Ultimate Trilogy Edition. Kon hem niet (Marktplaats) laten liggen; kende hele editie niet en kan er weinig over vinden, gok dat dit wat zeldzamer is of in ieder geval wordt. Bevat God of War III, God of War HD Collection (1), deze nog in seal zelfs. Verder artbook, drie audio CD's, een GoW "kist" etc.

Beetje grote doos alleen, had recent ook al veel moeite om de CE van Doom voor de PS4 te huisvesten maar deze doet er niet voor onder.. O-)

• Aardappel

voor de rest DM

• Consoles4life!

Twee nieuwe Mega Drive games binnen gekregen vandaag! :)

Uit een tijd dat games gebaseerd op films nog de moeite waren.. :Y

• Seroczynski
quote:
gast7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:08:
[...]

Uiteraard staan niet alle voorbeelden erin en zijn er ook zat games die wel werken na 1993 Verder zijn ik niet dat het echt om alle games gaat het belangrijkste is dat er ook echt goede games tussen zitten die niet goed op 60HZ spelen.

Verder zei ik dat het echt enkel geld voor optimised games. Amerikaanse games zijn nooit pal optimised dus met een 60HZ switch zou je die kunnen spelen gezien dit gewoon de originele snelheid. Dat is een goede reden waarom die er niet in staan.

Sommige mensen hebben puur een 60HZ mod, switch methode waarin je kan schakelen heeft niet idereen en dan zit je vast met sommige games heb het wel eens gezien bij andere mensen en dan hebben ze geen gewone megadrive
Ik was eerst een beetje huiverig om een switch in mijn console te bouwen, zou toch afbreuk doen op het uiterlijk. Daarom heb ik een extra set vijlen aangeschaft en ben ik secuur aan de slag gegaan. Heb de switch ook vastgelijmd aan de binnenkant i.p.v. vastgezet met schroeven (ugh). Het resultaat is echt dikke prima. Tijdens het gebruik zie je de switch niet en hij steekt er aan de achterkant maar een beetje uit.

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 26-10 10:39
Megadrive model 1 is het beste als je hem mod

Tenminste als de tekst high definition grapics stereo sound op de top geschreven staat.

Waren van iets hogere kwaliteit blijkbaar, daarentegen zijn modellen zonder deze tekst slechter dan de megadrive model 2.

Megadrive model 1 met de tekst op de bovenkant is het beste . Niet perse voor de switch maar voor het geluid

foto is overigens van het internet geplukt

gast7 wijzigde deze reactie 21-09-2017 17:51 (19%)

@Consoles4life!

Net de SNES mini aangezet, games zijn exact hetzelfde als de USA SNES zoals op https://www.nintendo.com/super-nes-classic .

Dus, Earthbound, SM RPG zijn aanwezig. Final Fantasy III/VI dus ook :)

Op zich wel een lekker weekje met wat inhaalslagen. De SNES mini, tweede PSTV waar toevallig een gunstige FW op zat dus ook gebruikt om voor retro-doeleinden in te zetten (meer voor de leuk net als de tweede Vita met 3.60) en als spellen Jenga (Wii), Lego Indiana Jones 2 (PS3), Lego City Undercover (PS4), Lego The Hobbit (PS4), Lego Dimensions (PS3) en FIFA 18 (PS4). The Hobbit had ik al op de PS3, Dimensions voor de PS4 en Undercover voor de WiiU maar gezien ik dit vaak met m'n vrouw doe leuk om (nog een keer) te doorlopen op de PS4. Zijn bijna klaar met Harry Potter dus dan moeten we wel verder :+

Dimensions was maar 8,99 Pond inc. verzenden vanuit de USA (PAL/EU versie) dus dat moest mee, al is het maar voor "later". PSTV hier op Tweakers voor 35 en de overige spellen op FIFA na ook voor een leuk bedrag. Ga mezelf wel weer even inhouden gok ik, al wil ik Forza 7 nog halen op de Xbox One en komt er nog genoeg nieuw spul uit wat ik wil hebben.

Exorcist wijzigde deze reactie 29-09-2017 23:27 (73%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
Een rommelmarkt bij ons in de straat. Mijn vrouw heeft net een Game boy classic zwart met Wario land en James bond 007.
Blijkbaar is die zwarte nog redelijk bijzonder?
We hebben er iig 50 euro voor betaald. En hij ziet er nog netjes uit.

Arunia wijzigde deze reactie 30-09-2017 14:08 (14%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
quote:
Arunia schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:02:
Een rommelmarkt bij ons in de straat. Mijn vrouw heeft net een Game boy classic zwart met Wario land en James bond 007.
Blijkbaar is die zwarte nog redelijk bijzonder?
We hebben er iig 50 euro voor betaald. En hij ziet er nog netjes uit.
Die is onderdeel van de "Play It Loud!" serie in die Acryl cases. Alleen blauw en rood zijn enigszins zeldzaam (aka weinig verkocht). De zwarte en doorzichtige zijn helemaal niet zeldzaam, maar het meest begeerd, en daardoor vaak duurder. Met case worden ze vaak voor 50 Euro aangeboden, maar jammer genoeg bijna altijd zonder inlays en sleeve.

Blauw is overigens exclusief in Europa verkocht, en levert buiten de EU wellicht wat meer op... maar zeldzaam is een groot woord, want ik had op enig moment drie blauwe Gameboys thuis.

Japan kreeg nog een helder witte. Die heb ik helaas niet, en is in de EU logischerwijs het duurst. ;)
Daarnaast zijn er nog een hele hoop zeer zeldzame edities als marketingstunt met bedrijfslogo gemaakt.

Flozem wijzigde deze reactie 30-09-2017 18:56 (8%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandaag naar de Retro Gaming Beurs geweest in Tilburg (voor mij om de hoek). :)
Wel behoorlijk wat leuke dingen kunnen scoren...inclusief de SNES Classic Mini!

Zoek nu nog een Super Mario Land 3 (Warioland) CIB om mijn Mario Gameboy set compleet te maken.
Had er eentje gevonden in vrij goede staat op de beurs, maar de verkoper vroeg een onrealistische prijs in mijn ogen (65-70 EUR.) 8)7

Da_maniaC wijzigde deze reactie 01-10-2017 17:27 (27%)

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:43
Afgelopen zondag bij de retro gamebeurs geweest in Tilburg.
Was erg gezellig. Voor het eerst naar een dergelijk evenement geweest.
Geen verlanglijst van zaken om te kopen, maar toch nog aardig geslaagd.

We kunnen er weer even tegenaan :)

• Consoles4life!
Nieuwe MD repro's binnen gekregen vandaag.

Super Bubble Bobble MD:

Unlicenced game; Is dus niet van Taito en over wie de game wel gemaakt heeft bestaan slechts vermoedens.

Meestal zijn unlicenced games ronduit ruk maar voor Super Bubble Bobble MD gaat die vlieger totaal niet op: De sound is in orde, 16 bit sprites zijn ok, de boss fights mogen er wezen en de toevoeging van Chin-Chan en Doraemon als extra speelbare characters is natuurlijk erg leuk voor ieder die iets heeft met Japan en/of anime.

Alle respect voor Taito, dit is (onofficieel of niet), een van de aller beste Bubble Bobble versies.

Undeadline:

Een erg vroege (en tegenwoordig vrij dure) 90's Japanse MD exclusive waar dit de fan translation van is.

De game is goed te vergelijken met de game Elemental Master.

Vindt je Elemental Master al te hardcore, blijf dan ver weg bij Undeadline.

Undeadline makes Elemental Master a walk in the park!

• Aardappel
Mijn aanwinst:

Aardappel wijzigde deze reactie 06-10-2017 14:54 (7%)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:25
quote:
Consoles4life! schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:23:
en hoe het komt dat zelfs tot op de dag van vandaag de MS en MD nog altijd de meest populaire consoles
http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/023/021/e02e5ffb5f980cd8262cf7f0ae00a4a9_press-x-to-doubt-memes-memesuper-la-noire-doubt-meme_419-238.jpg

:+

Al hoewel je geeft aan, meest populair, niet marktleider wat in de documantaire wel wordt aangegeven, dat xbox dat nu is.

Maar ik moet em nog afkijken :P

Sagat wijzigde deze reactie 06-10-2017 18:09 (46%)
Reden: relevante stuk van quote bewaard, rest weggesneden.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• G-Meister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-11 08:11
Bij Amazon.de is nu het boek "Playing with Super Power: Nintendo Super NES Classics Collector's Edition" voor €5,89 te koop. In het boek wordt je meegenomen in de history van de SNES, erg leuk om bij de collectie toe te voegen denk ik. Zelf heb ik hem ook besteld voor die paar euro en wordt ook nog eens gratis verzonden naar NL :)

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-10 20:21
Niet helemaal retro, maar toch soort van, ik heb me laten verleiden om de SNES 3DS te pre-orderen en ik hoop hem morgen binnen te krijgen:

Laatste keer dat ik op de DS speelde was nog in de NDS Lite era, en als ik de laatste paar jaar een handheld mee nam voor onderweg was dat de GBA SP, maar hier gaat mijn Nintendo en verzamelaars hartje toch wel wat sneller van kloppen ;) (daarnaast heb ik wel wat vrienden die een 3DS hebben, en Mario Kart)
Kan ik nu in ieder geval Mii's transferren van de Wii naar de Wii U :P (soort van 'geheim' trucje voor).

• Seroczynski
Introducing Super Nt
A reimagining of perhaps the greatest video game system of all time. Engineered with an FPGA. No emulation. 1080p. Zero lag. Total accuracy. The Super Nt is not a plug n' play toy. It is the definitive way to explore Nintendo's 16-bit era. Compatible with the 2,200+ SNES and Super Famicom game cartridge library. Explore and re-live one of the greatest video game systems of all time with no compromises.

1080p with Zero Lag
16bit in 1080p is stunning. Every pixel is razor sharp, producing an astounding level of clarity. You'll experience video quality so extraordinary - it's like playing SNES for the first time.

Play SNES Wirelessly
You can finally play SNES wirelessly and lag-free with 8Bitdo's high quality retro SN30 controller. We partnered up with 8Bitdo to offer matching controllers for the Super Nt, including a RR at discounted price. This means you can even use wireless next gen controllers on your Super Nt, too.

Reference Quality Control
The Super Nt is a reference quality video game system with reference quality control. Featuring aspect ratio preservation, multiple video resolutions, scanlines, scalers and more.

High Fidelity Sound
The SNES is home to some of the most iconic music in video game history. Music this significant should be experienced in High Fidelity. The Super Nt outputs the highest quality digital audio: 48KHz 16 bit stereo. 16 bit music has never sounded better.

Unparalleled compatibility
The Super Nt uses an original-style cartridge slot and controller ports. This means it is compatible with the original SNES and Super Famicom game cartridges plus the original hardware and accessories. All the way from the Super Gameboy to Mario Paint.

Craftsmanship
We designed and manufactured the Super Nt with the utmost attention to detail. Engineered with an uncompromising attitude to quality.

We're preserving history with FPGA hardware
The Super Nt has the same unparalleled compatibility as the Nt mini. The core functionality of the system is engineered directly into an Altera Cyclone V, a sophisticated FPGA. We spent thousands of hours engineering the system via FPGA for absolute accuracy. Unlike the knock off and emulation systems that riddle the market today, you’ll be experiencing the 16-bit era free of compromises. The Super Nt is designed to preserve video game history, with the respect it deserves.

Available in Four Colors
Black, Classic, SF and Transparent

Technical Specifications
Compatibility
  • SNES cartridges, Super Famicom cartridges*
  • Region Free
  • Worldwide Compatibility [PSU: 100-240v, 50-60hz]
Video
  • HDMI 1080p/720p/480p
  • NTSC & PAL Support
  • Lag free, zero signal degradation
Audio
  • 48KHz 16 bit
  • Digital audio via HDMI
Special Features
  • Original-style SNES/SFC Controller Ports
  • SD card firmware updating [via Super Nt SD card slot]
Other Features
  • Scanline options
  • Scaler options
  • Horizontal position adjust
  • Horizontal stretch
  • Vertical position stretch
  • & more
Product Information
Super Nt Dimensions
  • 132.5mm length
  • 166.5mm wide
  • 41.4mm high
Whats in the box
  • Analogue Super Nt
  • HDMI cable
  • USB cable
  • Worldwide USB Power Supply [100-240v, 50/60hz, USA/JPN plug-type]
Bron: Website

• Seroczynski
quote:
Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:11:
Ik twijfel hier wel over, de snes is echt mijn favo retro console, en als die instort zou ik het echt jammer vinden. Ook vind ik het top dat je die 8Bitdo controllers kan gebruiken, controllers hebben helaas ook niet het eeuwige leven.

Maar moet nog steeds is een pie gaan bouwen, vermoed hoop dat ik hier in januari of feb echt tijd voor ga hebben. (verhuizing klaar, beetje gesetteld in nwe huis en vakanties ook allemaal klaar......)
Tof, ben benieuwd naar je Pi! Wat ga je er precies mee doen? Ik heb vorige week de NESPi case met nieuwe stickers besteld :)

quote:
gast7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Zonder die frame meister kom je wellicht op hetzelfde bedrag uit, voor het beste beeld zijn er niet veel andere opties er zijn goedkope opties maar dan met minder resultaat, een 1 chip snes is wat duurder voor het betere beeld. Als je de mods zelf doet zou ik zeggen 60 a 70 % van de prijs.

Met een gewone snes in combinatie met de mods zelf uitvoeren geef ik je gelijk dat je voor onder de 90 euro klaar kunt zijn.
Hmm, ik heb me misschien verkeken in de kosten :P SFC Jr. heb je voor zo'n €90 van eBay (excl. eventuele importkosten) en de mods hoeven niet zo duur te zijn. Maar ja, dan zit je zo op 60 á 70% inderdaad. Zelf vind ik het toch wel leuker om op de originele (al dan niet gemodde) hardware te spelen.

Edit: Ohja, dan komt daar natuurlijk nog een losse RGB kabel bij.. Ik zie al dat de kosten zo wel oplopen :P

Ik weet niet of de pre-order van de Super Nt incl. 8Bitdo controller is, maar dat zou natuurlijk ook schelen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 17-10-2017 11:25 (3%)

• efan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Kwam laatst deze nog tegen:

advertenties
https://tweakers.net/ext/f/4r3QS3nKwuBiZpg0AUP93t0r/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/nf9GywAQy7PzzdmQdHmwqqgu/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/51zQmDS1Aumo04bo6RnAiNX8/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/u7ij1PWEDnLjgdJSe2n7xqnd/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/2piEggLhMkpbnEeiYdPH0Gfj/thumb.jpg

bomberman is wel te vinden qua prijs, maar iemand enig idee wat een redelijke prijs zou zijn voor dragon ball z 2 (evt. incl. fire converter)?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
quote:
ido schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
boekje zit erbij, maar de randen zijn inderdaad niet super meer helaas. ik denk dat ik het dan toch maar zelf bewaar :P
1 boekje zie ik ja, maar er horen er 2 bij, ook een brochure of iets.

• G-Meister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-11 08:11
Afgelopen augustus de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen, waardoor ik eindelijk een ruimte had om mijn collectie beter uit te stallen. Het is nu nog voornamelijk een kamer om naar de games te kijken, er moet namelijk nog een TV meubel+TV komen zodat ik de console(s) ook gemakkelijk kan aansluiten en erop kan spelen. Nu gebeurd het spelen nog in de woonkamer. Maar hoe het er nu uitziet ben ik al erg trost op O-)

Nog wat dozen met spullen waarvoor nog een goed plekje voor gezocht moet worden.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• Seroczynski
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet helemaal gelezen, maar kennelijk komt er ook een soort van SEGA Mega Drive / Genesis Mini, ontwikkeld door AtGames.

Polygon review over de SEGA Genesis Flashback HD

• Jumpman
quote:
Seroczynski schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:15:
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet helemaal gelezen, maar kennelijk komt er ook een soort van SEGA Mega Drive / Genesis Mini, ontwikkeld door AtGames.

Polygon review over de SEGA Genesis Flashback HD

[afbeelding]
Geproduceerd door AtGames, de kwaliteit is nooit heel erg goed.

Zelf heb ik ervaring met deze:

Jumpman wijzigde deze reactie 19-10-2017 23:14 (5%)

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:32

Deze kwam ik tegen op FB, erg typisch.

Een hoop dachten hier ook even snel geld mee te kunnen verdienen, als bij de NES. Ik zie de snes mini op ebay al verkopen voor 60 tot 70 euro

• Consoles4life!

Vandaag vier nieuwe games binnen gekregen in m'n jacht op unreleased Mega Drive games:

It came from the desert: Cancelled EA game. Reden niet bekend. MD exlclusive, geen Amiga port. Extreem moeilijke top down shooter waarin EA zoals we van hen gewend zijn de reputatie van de Yamaha FM chip weer eens verkracht.

Penguin Land MD: Nooit fysiek verschenen. Game kwam in Japan uit op de voorloper van SEGA channel. Leuke arcade game met een iets minder leuk geluid.

Wacky Races: Cancelled doordat de devs geen rechten hadden om een game uit de brengen met Hana Barbara characters. Allereerste Mario Kart clone ooit. Als de controls iets beter waren zeker een van de betere racers op de MD. Draait goed op de MD zonder extra chips.

Tecmo cup football game: Had een Europese MD exclusive moeten worden die SEGA zou publiceren. Waarschijnlijk gecancelled omdat het vizier van SEGA toen meer op de MEGA CD en/of 32X stond. Voetbal simulatie RPG. Zeer dikke game. Erg verslavend en laat op elk gebied de NES game van een jaar eerder mijlen ver achter zich.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 26-10-2017 19:20 (5%)

Niet bijster bijzonder:

Assassins Creed was blijkbaar de laatste voor de PS3 die ik nog moest hebben (destijds veel meer de 360 kant gekozen). Halo omdat die ook nog ontbrak, heb niets met Halo maar het blijft een Xbox topper; Red Card voor wat onbezorgde fun op wat avonden met vrienden en X-Files omdat het een verrassend goed spel lijkt te zijn wat richting de survival-horror kant neigt, en daar ben ik wel van 8)

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-10 15:19

GS88

π raat

Nooit een xbox gehad.. tot dat ik bij toeval een leuk geprijsde xbox 360s zag liggen (zeg nou zelf, ken je niet laten liggen toch voor 35,- euro?) .. nu is het in zo'n 2 weken tijd een ietsje pietsje uit de hand gelopen :-P

(De joystick is van Hori, controller is madcatz)

Zoek alleen nog Tomb Raider (2013 of rise of the..), THPS 5 en Tekken 6 en dan houd ik op... en F1 2013/14. :-D

GS88 wijzigde deze reactie 04-11-2017 01:29 (24%)

Rotterdam

• GS88

GS88

π raat

quote:
Sagat schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:44:
Nog niet genoemd, en mogelijk lastig als de 360 gemod is maar
Xbox live arcade.
Tientallen pareltjes! Maar je koopt natuurlijk lucht ipv fysieke games daar moet je ook tegen kunnen.
Eerst hit op google, paar re-releases/remakes van andere platformen maar staan verder al best leuke games link
Minecraft heb ik veel over gehoord maar nog nooit gespeeld, lijkt me ook wel leuk voor m'n zoon en dochter (5 en 7).. vanochtend heb ik een x360 E gekocht (ik vind em ietsjes mooier.. dat rechthoekige).

Maar nu is vrouwlief een beetje pissed :P en om haar een beetje te vriend te houden gaat de S (helaas) in de verkoop samen met de Hori/Mad Catz en enkele spellen.. Dit houd ik over (toch nog vele uren gameplezier als ik er zo naar kijk):

Heeft er nog iemand tips voor héle sterke duct tape? ;) :9

Rotterdam

• Jumpman
Onderstaande drie games gekocht voor €10,00. De grootste verassing was toen ik Mario Kart Double Dash!! open deed, dit was de versie met The Legend Of Zelda Collectors Edition er in. Helaas is wel de sticker van de voorzijde, maar voor dit geld kan je niet alles hebben.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
Sagat schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:06:
[...]

Ik hou van arcade games, maar niet van arcade kasten. Ik wil gewoon lekker op de bank hangen of aan mijn bureau zitten naar niet staan. Een bartop zou nog kunnen maar why bother? Het staat erg tof dat zeker maar ik ben van function(comfort) over style ;)
Je weet dat er ook sitdown arcade cabinets zijn toch? Ik heb er gewoon zo eentje en kan er prima achter zitten :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

N.a.v. een Youtube filmpje (Metal Jesus dacht ik) 's gekeken naar Drive to Destruction. Is wat schaarser maar leek me een aardig spel, deze via MP voor een leuk prijsje op de kop getikt. Gelijk maar GoW2 meegenomen gezien dat de enige was die nog ontbrak voor de 360.

Van de week maar even proberen met wat bezoek. :)

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:38
quote:
Seroczynski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:
Ik heb altijd de droom gehad om zelf een arcadekabinet in elkaar te zetten en dan gewoon met een flatscreen en raspberry pi erin. Helaas ben ik totaal niet handig met houtwerk en heb ik ook geen zin om hiervoor aan te kloppen bij mijn schoonvader.
Die droom had ik ook jaren en dit jaar is het er daadwerkelijk van gekomen, heb een eigen bartop gebouwd :) .
Zoveel gereedschappen zijn er nou ook niet nodig, heb bij een bouwmarkt vooraf alles op maat laten zagen. Het zaag werk wat ik zelf heb moeten doen was enkel de kromming met een simpele decoupeerzaag en de latten waar alles op steunt met een hand zaag. Ik heb wel bij mijn schoonvader aangeklopt voor hulp wat resulteerde dat het net allemaal wat sneller ging dan dat ik het alleen had moeten doen.

Gewoon beginnen!
Heb er iedere dag plezier van :).

2Player Bartop Arcade op basis van Intel NUC

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• retroguy
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-10 20:09
quote:
Sagat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:35:
[...]
.....
Wait phoenix is ook een arcade game?

.....

Bizar dat je 25 kasten had btw :o _/-\o_
Neem aan dat je dan een schuur of grote kelder had ofzo?

....
Sterker nog, Phoenix is van oorsprong een Arcade Game, de VCS versie is daar op gebaseerd. De Arcade versie is echt geweldig, vind ik tenminste (jeugdsentiment, ik ben van '65)

Ja, ik had een schuur ingericht als gameroom, met daarin alle bekende Arcade games, de originele kasten en vaak in zeer goede staat. Bijvoorbeeld, Donkey Kong, Pac-Man, ms. Pac-Man, Galaga, Galaxian, Phoenix, Q*Bert, Asteroids, Gravitar, Black Widow, Centipede, Joust, Nintendo VS., Bump 'n Jump, Breakout, Tempest, Qix, Gyruss, Juno First, Pleiads, Vanguard, Star Wars cockpit.

En daarnaast nog tal van originele game boards (de grote printplaten die in de speelkasten zitten). Helaas heb ik de afgelopen paar jaar zo goed als alles verkocht, maar ben nog steeds in bezit van een flipperkast (High Speed) en 2 cabs (Crazy Kong, 1981 en Moon Crest, 1980) en een Mame cab.

Ach ja, hobby's komen en hobby's gaan.

Hier een paar foto's (zolang mijn photobucket account blijft bestaan):

Helaas, verleden tijd. :'(

Behalve deze:

en deze:

retroguy wijzigde deze reactie 21-11-2017 14:39 (8%)

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:32
Ik vind de caberet arcade kasten ook altijd gaaf

https://www.arcademarket....ade-machine-cabinet-rare/

BTW, meer mensen die dit boek hebben?

https://www.amazon.es/gp/product/1524101036/

Echt een aanrader, vol met mooi Atari artwork en oud advertentie materiaal

Automark wijzigde deze reactie 21-11-2017 21:15 (10%)

Voor een mooi bedrag toch een set fijne spellen gekocht:

Zitten toch wel erg leuke titels tussen zoals Viewpoint en Everblue. Dat wordt de kasten weer reorganiseren, wat jammer :+

Verder in de post nog Crash Bandicoot ("dikke" jewel case doosje), Lemmings en Final Doom (22 inc.), Sniper Elite III voor de PS3 en voor de 360 via Tweakers gratis Super Streetfighter IV, King Kong, The Darkness II en Prince of Persia. Lekker weekje zo >:)
quote:
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:26:
Inderdaad een leuk setje aanwinsten. Zit er bij de Collector's Edition van SMT Digital Devil Saga 2 nog iets extra's eigenlijk? Ziet er uit als een gewone game case.
Een vijftal soort van postcards/afbeeldingen, meer niet; nu weet ik niet of daarbij dan nog iets ontbreekt of dat dit het gewoon is.

Ander spul komt net binnen:

Vervangt eindelijk die lelijke Platinum van Crash. Benieuwd hoeveel van die dual jewel cases ik nu nog "moet", heb er dacht ik inmiddels redelijk wat.
De meesten hier beschouwen het niet als retro, ik op zich ook niet, maar voor verzamelaars is juist nu het moment om Wii/PS3/360 te verzamelen om het voor jezelf leuk te houden. In dat kader:

Een Xbox 360 Elite 120 GB met Kinect, twee draadloze controllers en deze stapel games voor 50 Euro. Erg nette deal en ik zocht sowieso nog een zwarte Elite (had "alleen" een 20GB Premium, 60GB Premium, Xbox 360 E en 250GB Slim). Net iets meer dan de helft van de games had ik nog niet, en de Kinect eveneens niet. Leuk voor m'n dochters denk ik.

Al met al weer wat leuks voor erbij en nog minder kastruimte. O-)

Oh en:

M'n vrouw had deze gisteren bij de H&M vandaan voor onze jongste 8)

Exorcist wijzigde deze reactie 01-12-2017 23:23 (15%)

Even tussendoor en weinig retro op de foto's :+ , maar net een LEDstrip opgehangen. Resultaat niet helemaal helder op de foto maar ziet er erg leuk uit. Jammer dat de stapel PS4 spellen omviel twee seconden na de foto...moest ze tijdelijk even kwijt :X

• GS88

GS88

π raat

Ik heb weer een rits spellen gehaald.. heb tot nu toe even CoD BO en BO3 getest en tot mijn verbazing is de laatste enkel MP -O- vind ik BO1 toch wat meer bieden..

De buit:

Vanavond misschien eens kijken naar Fallout, RDR of Borderlands :Y

Rotterdam

Over toekomstige klassiekers gesproken, deze op de kop getikt:

Kende hem niet als dusdanig, maar From Dust vind ik een topspel. Voor een leuk bedrag gekocht maar dit zijn titels die over *(*) jaar wat lastiger te vinden zijn gok ik.

• Sagat
Hey outland, kreeg toevallig een bericht dat ie op steam in de sale zat. Vanwege enigsinds koopstop en overmatig backlog niet gekocht overigens. Wist ook niet dat deze game ook op console verschenen was. Verder zijn die andere 2 inderdaad (ook? Weet niet zo goed of outland goed reviews had...maar die andere 2 zeker wel) best leuke games. Mooie find.

Ben zelf met een ps4 trophy projectje bezig.....maar indien ik die haal (en hoop stiekum toch wel dat het sooner or later gaat lukken) denk ik dat ik is hard ga kijken naar mijn retro games. Mega man 1 op de nes met name, vond die game altijd erg leuk, maar omdat ie op het einde zo moeilijk word nooit helemaal uitgespeeld, dat moet er toch maar is een keer van komen. Met half de tijd die ik al gespendeerd heb aan deze ps4 game zou het me toch wel moeten lukken verwacht ik! Moet dan alleen gaan bepalen of ik de game op de nes, cube, 3ds of via emulatie ga spelen. Op de nes is wel het leukste, maar ik vind de joypads hiervoor tegenwoordig echt verschikkelijk (dat gezegd hebbende houdt de ps4 pad voor keiharde 2d platforming ook niet over!), op de pc kan ik lekker kiezen uit diverse opties. 3ds houdt ook niet over...voor de cube heb ik nog zo'n mooie hori pad, maar die heeft nog steeds zo'n funky cube knoppen layout.
Deze dus:

Ook kan ik eindelijk rare replay spelen. Daar zitten natuurlijk ook ontzettend veel toppers in.Het leuk daarbij is dat je ook achievements verdiend, dat vind ik stiekem toch ook wel erg leuk!

• Consoles4life!
@Exorcist M'n Xbox 360 gamecompilaties

• Consoles4life!

Vandaag weer iets nieuws in de brievenbus gevonden.

Sonia schijnt de zus van Sonic te zijn, Silver komt uit Sonic 06 en wie Scourge is, moet ik jullie helaas schuldig blijven.

Heb net even S factor uitgeprobeerd en moet toegeven dat de game leuk in elkaar zit.

• GS88

GS88

π raat

Bij het opruimen ben ik nog een Megadrive-spel tegengekomen, de Megadrive zelf is zo'n 10 jaar terug kapot gegaan. Het spel doe ik gratis weg aan iemand uit dit topic ... bij deze:

(Gratis op te halen in Rotterdam, verzenden zal denk ik iets van € 3,12 zijn?)

GS88 wijzigde deze reactie 18-12-2017 10:09 (19%)

Rotterdam

• I_am_akira
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-11 09:41
Ik heb ook wat retro's gemaakt weer.

Nu een gameboy advance in een andere behuizing met een tv out adapter , aangesloten met rgb video naar een aangepaste psone lcd scherm met nu led backlight en het systeem draait langer dan 10 uur en heeft ook nog eens een Multi port out om hem aan je te aan te sluiten en te besturen via een snes controller.

Full Specs :

- Case made out of a Gameboy Advance Carrying Case
- Original GameBoy Advance Motherboard
- Original Cartidge slot, compatible with Gameboy, Gameboy Color and Gameboy Advance Cartidges
- 5 Inch Psone LCD screen, visible screen size 4.1 Inch
- Original ccfl backlight is replaced with a Nintendo DSi XL LED backlight system
- Adjustable LED backlight with analoge wheel glued to a ALPS 100k log potentiometer RK09D113
- Gba Converter Tv Out board, wired with RGB Video to psone screen.
- Full authentic controll and feel, Gameboy DMG Dpad, Soft touch A/B Buttons
- Working Left and Right Case modded shoulder buttons, with soft touch tact buttons
- Select/Start/Volume Up/Volume Down tact buttons
- 2*3W Class D Audio Module PAM8403 Amplifier
- Stereo Psone LCD Speakers
- Stereo Headphone out connector, mutes internal speakers when connected
- Micro USB connector to charge battery with any common 5v micro usb cable
- Micro HDMI Multiport out, for composite video and audio out + Extended 3rd party Snes Controller
- Status Led for power,charge and full battery status
- Switch for selecting between original and Double Pixel resolution
- MT3608 Power regulators, providing 5V, 7.5V and Regulated Voltage To LED Backlight
- The Tv convertor board has a on board regulator to provide power 3.3V to the Gameboy Advance Board
- 3 x 3.7V 18650 Panasonic 3400 mAh Battery in Parallel for 10+ Hours Playing Time
- Charging pcb : 1A 4.2V Li-ion Battery Charger with Protection TP4056
- Play and charge possible

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:55
quote:
GS88 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:01:
Bij het opruimen ben ik nog een Megadrive-spel tegengekomen, de Megadrive zelf is zo'n 10 jaar terug kapot gegaan. Het spel doe ik gratis weg aan iemand uit dit topic ... bij deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

(Gratis op te halen in Rotterdam, verzenden zal denk ik iets van € 3,12 zijn?)

In netjes binnen gekomen vandaag, nogmaals bedankt :)
Gisteren van m'n vrouw een opbergblik en Gameboy-mok gekregen, blik maar gelijk vandaag gebruikt om alle GB/GBA/GBC games in te doen, past net :+

https://tweakers.net/ext/f/QxtnoeKlrpUAPJU78has36xn/thumb.jpg

Klikbaar ^

Ben nog ergens een PSP zoek en een GBA SP 8)7

Verder mezelf nog wel vermaakt, Duke Nukem 64 en Rogue Spear (Dreamcast) gekocht en verder meer Xbox 360, PS3, Xbox One en PS4/VR games. Hou ik het maar even bij voor 2017 denk ik..volgende week nog een dag op stap met een vriend, zullen we ongetwijfeld her en der ook nog wel wat bij elkaar shoppen :)

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:31
Even mijn reactie gekopiëerd van een ander forum. ;)

Zondag ben ik met twee ex-gamer.nl buddies naar het Spelcomputer museum in Zwolle geweest.

Na binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd door één van de medewerkers en kregen we aanwijzingen over welke route we het beste konden lopen. Dit deden we dan ook. Na ons te hebben vergaapt aan antieke mainframes en analoge computers kwamen we bij de eerste attractie: de grootste expositie van big boxed PC games ter wereld van verzamelaar Anne Bras. De meest interessante aanwinsten stonden uitgestald als serie.

Daarna was het de beurt aan de verzameling pong consoles. Deze varieerden van simpele kastjes met twee controllers to volledige tafels waar je met zijn vieren omheen kon zitten. Een paar pong spellen stonden klaar om gespeeld te worden. Het valt op hoeveel rebranded spul er eigenlijk in de omloop was.

De main attraction kwam daarna. In chronologische volgorde stonden (spel)computers opgesteld en werden we lang een trip down memory lane geleid. Mijn eerste herkenningspunt was de Videopac van Philips ook wel bekend als de Magnavox Odyssey; waar ik vroeger uren op heb gespeeld. Ik kon het haast niet geloven, maar de speelbare versie was aangesloten op precies dezelfde tv die wij vroeger ook hadden. De artwork van de games was vroeger ook zo mooi. Verder stonden er diverse andere speelbare consoles opgesteld. Atari, Amiga, Commodore Amiga, Sega, Nintendo, MSX waren allemaal van de partij. Erg leuk was het om de diversie handhelds van de tijd aan te tand te voelen en te vergelijken. Er waren zelf een Atari Lynx en Virtua Boy te spelen. En wie kent de CDi nog? Omdat de speelbare consoles her en der tussen de rest van de expositie stonden opgesteld, ontstond er een leeke afwisseling tussen actief dingen uitproberen en dingen bekijken. Leuk was ook dat je zelf games kun uitkiezen en uitproberen. Het was een goede manier om achter de nukken van een aantal consoles te komen als je niet op tijd resette voor het plaatsen van een cartridge.

De moderne consoles waren ook van de partij. Deze waren wel iets minder interessant, omdat we die allemaal nog kort geleden in het bezit hadden. Toch stonden er een aantal unieke versies bij die in beperkte oplage zijn uitgegeven. Een groot deel van de hal was ingericht als themaruimte. Het thema was dit keer Playing together (of iets vergelijkbaars) en er kon op diverse consoles samen worden gespeeld. Ik heb er echter niet veel van meegekregen, omdat de tijd begon te dringen en ik per se de arcadekasten aan te tand wilde voelen. Eerlijk gezegd viel het me toch wat tegen. Niet dat niets werkte, maar de games waren uiteindelijk toch te oud om er echt van te genieten. Uiteindelijk heb ik het langst gestaan bij de Mario flipperkast. Wat is dat verslavend.

Na een korte struintocht door de tweedehands winkel van het museum heb ik toch maar niets gekocht. Na een zoektocht op internet bleek dat er toch wel wat leuke deals in de schappen stonden. Een aantal games konden zo voor 10 euro winst op marktplaats worden gezet. Men had hier trouwens ook een Xbox One X met 4K scherm staan en er konden PC games worden gespeeld, waaronder op de Oculus Rift.

Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat 4 uren nauwelijks genoeg zijn om alles te kunnen zien. Al gauw zit je tijden achter een van de oude consoles en ben je de tijd vergeten. Ik was voorzichtig enthousiast toen we er heen gingen, maar na er een kleine 4 uur te hebben rondgelopen en gegamed ben ik er zeer voldaan weer vandaan gekomen. Voor herhaling vatbaar!

Check hier een selectie aan foto's van de middag. https://www.dropbox.com/s...ulq3_W37fRNuxQqqojva?dl=0

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Sagat
quote:
Sagat schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:12:
Tsja, is een goede tip, maar op zich leen ik eigenlijk niets uit, somige vrienden en in dit geval een collega zijn de uitzondering, het is overigens puur om te testen dus ik krijg hem volgende week al weer terug.

Ga nog even kijken of ik toch niet in mijn rommel kast de games heb liggen....

Edit:
Ik mis op zijn minst 3 games, ex mariokart die uitgeleend is

Zelda 64 en cybernator (snes) zijn ook pleite, en dus mario64.
Oh en inderdaad de rom cart voor de saturn die nodig is om kof95 op de saturn

Zo ff de snes games lijst doorspitten en is kijken wat ik nog meer vergeet......

edit 2:
cybernator
sf2
final fight
illusion of time

mariokart 64
mario 64
zelda 64

kof95 cart

Waarbij ik moet opmerken dat i.o.t een spel is dat ik lang geleden aan een inmiddels geëmigreerde vriend heb uitgeleend en die nooit meer terug komt, en mariokart 64 als het goed is volgende week terug in ' the collection' is. Dus totaal 8 -2 = precies 6 wat exact een van mijn bewaar doosjes is......to be continued...
Jaja, tijd om 'Peaches & Herb - Reunited' op te zetten,want:
https://tweakers.net/ext/f/yf61fiKJUWjsiKRjZruOLA8k/thumb.jpg

Alle items die ik in de oude post noemde gevonden, behalve mk64, die ook al weer terug is, en illusion of time, die ik of opnieuw moet kopen of gewoon als verloren moet registeren.

Als bonus dus ook de n64 gamboy transfer kit, en mijn good old gameboy color! Ik was zelfs vergeten dat ik die had, ik heb ooit mijn eerste brick gameboy verkocht, en aangezien ik al mijn gameboy games toch op mijn gba sp kan spelen ook niet veel noodzaak voor deze, maar toch leuk dat ie er is.

Verder ook dus nog wat gameboy games, waarvan ik de mario games dus al miste ook laast, gewoon 2x mario is missing dus, of in dit geval found :>

Na meer opruimen zullen er meer foto's volgen. Vandaag even met een snes mini kunnen spelen en daardoor zeer veel zin in het aansluiten van mijn old school non mini snes gekregen.

Vandaag met een vriend naar Nijmegen geweest, daar wat shops afgestruind; toch nog wat leuke dingen kunnen vinden voor leuke bedragen. Met name Snipers voor de 360 en Ducktales voor de PS3 (beide 12 Euro) waren leuke bedragen. Al met al wel blij mee :)

https://tweakers.net/ext/f/10nltED9pVtKr1QBJtSG7QE4/thumb.jpg

Thx @Sp33dFr34k

Crash Bandictoot 3: Warped. Zou zweren dat ik hem al had maar niets was minder waar. De delen voor de PS1 nu in ieder geval allen aanwezig in niet-Platinum variant :+

• Sagat
Nou heeft even geduurd maar enkele (helaas soms blurry iphone) pics van mijn bescheiden 'verzameling'.
SNES:
https://tweakers.net/ext/f/Gi843dWkIfWptoXYhhKUT7tW/thumb.jpg
Snes usa games (en strarwing pal :P ):
https://tweakers.net/ext/f/czBn0qtlXZHNnhkKyPEIAHVD/thumb.jpg
n64:
https://tweakers.net/ext/f/w7WiZsjmk29tjM5Uo2Uuyy8G/thumb.jpg
Totaal overzichtje cd's based consoles, nes en wat unsorted rommel + ds games op de plank erboven :X
https://tweakers.net/ext/f/BiGrC1RsmDMqJaltt0zcSoLf/thumb.jpg

Die laatste is denk ik de interesantste, mijn snes en n64 stuff zit in de suzo joystick doosjes.
Verder heb ik nog steeds meer cd/dvd based games ingepakt heb zitten. Ik mis ook nog mijn 2600 games.

Nog steeds een todo een todo is alles of iig een gedeelte aansluiten.
Oh en door de cd stapel rechts op de plank shiften, zitten nog wat back ups tussen. Dat hoort niet thuis in een verzameling natuurlijk.

Ik heb ook nog detail foto's gemaakt van (ik denk?) al mijn snes en nes games, als daar nog behoefte aan is pleur ik die ook nog wel een keer online

Sagat wijzigde deze reactie 11-01-2018 13:02 (5%)

Houden we je aan hé, die foto's @Sagat

Mooi van die kabel, benieuwd wat je er van vindt :)

/edit : spul is binnen:

The 3rd Birthday voor de PSP, Twisted Edition. Spel stond al langer op m'n ooit nog 's kopen lijst, maar kwam hem nu tegen voor een leuk bedrag (al is het wel het meeste wat ik ooit aan een PSP spel heb uitgegeven (tweedehands) maar dat terzijde). Verder bij dezelfde verkoper Haunting meegenomen. Helaas zonder boekje maar ook dit spel stond nog op hetzelfde lijstje.

Net op eBay nog Jackass voor de PS2 gekocht, als één van de (vier) weinige spellen die HD ondersteunt op de PS2 naast o.a. GT4 en Tourist Trophy. Beetje PAIN-achtig wat ik op de PS3 geweldig vind.

Exorcist wijzigde deze reactie 13-01-2018 11:08 (79%)

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:25
Ik had m'n pa eens gevraagd of hij nog de CDi games had liggen van vroeger, en ja hoor, de klassiekers waren er nog:

Faces of Evil en Wand of Gamelon hebben een prominent plekje op m'n game-schap gekregen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Sagat
quote:
Sh0ckTr00per schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Thanks, ben benieuwd welk type het is. Saturn-pad had overigens wel zo z'n voordelen met 6 face buttons. Worden die laatste twee door die PS2 stekker naar l1/r1 gemapped?
Hierbij foto van de (stoffige helaas) convertor en pad, ik gebruik het dus duidelijk niet zo heel vaak. Maar was er gister weer even blij mee, en ga ook kijken of steam dit een beetje herkent voor het koffen online.

Geen idee waar de buttons heen gaan overigens, misschien is het net te lezen op de pics. Maar meeste games waar ik hem gebruik kan je buttons zelf indelen.

https://tweakers.net/ext/f/RAuxfxQGigM7Ha1A2ttWp8Qr/thumb.jpg

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:50
quote:
EMP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Leuk/herspeelbaar * schaarste = prijs. MP3 scoort op beide vlakken hoog.

Qua AliExpress geldt de zelfde waarschuwing voor alle meuk uit China, je weet niets zeker, behalve dat het goedkoop is. Over de kwaliteit... ymmv
Is MP3 zo schaars dan? Qua verkoopcijfers leek het mij wel mee te vallen :?

Dit zijn de originele spellen die ik nu heb:

Zie ook dat prijsstickertje van Banjo Tooie € 19.99 :P

Hail to the king baby!

Weinig heel retro, maar dit weekend met m'n vrouw naar IJmuiden/Haarlem omstreken geweest en daarbij nog wat shops aangedaan. Met name blij met Alice (maar prijzig) en verder Lips voor 0,50ct en Buzz voor een Euro. Ach ja ;)
De Wii kon je tot voor kort voor een appel en een ei kopen ja, net als de 360..zou me bevreemden als dat lang aanhoudt en met welke reden dat dan ineens is.

Verder: Under Defeat binnen! Werkelijk in topstaat én met enhanced audio CD, daar word ik vrolijk van :)

• Consoles4life!
@Exorcist Omdat je zo met shoot 'em ups bezig lijkt te zijn, dit zijn de 3 shoot 'em ups die ik momenteel fysiek heb voor de PS4.

-Caladrius Blaze: Box/disc/handleiding/artbook

-Raiden V: Box/disc/soundtrack cd.

-Sine Mora ex: Box/Disc

http://i67.tinypic.com/29wjnv5.jpg

• Consoles4life!

@Sagat Gisteren de Bleed box mogen ontvangen en meteen uitvoerig uitgetest.

De controlls werken als een twinstick shooter: Left thumbstick lopen, right thumbstick schieten en de R trigger springen. R1 wapen wisselen en L1 voor slowmo time.

Wat de games uniek en badass maakt is de slowmo feature in combinatie met de 3 dubbeljump.

Zodra je één keer hebt gesprongen kun je bij de 2e en 3e sprong de richting van de sprong volledig veranderen en dat zorgt voor erg leuke en unieke gameplay vooral wanneer je deze sprongen combineert met slowmo/bullet time, wat je bij bossen echt nodig zult hebben.

De controlls zijn erg wennen in het begin en voelen ackward aan, maar gezien de gameplay er op gemaakt is dat je altijd de vinger op de trigger moet hebben (ook tijdens je sprongen) voelen de controlls steeds logischer aan zodra je de game mechanics onder de knie begint te krijgen.

Hoewel ik de games (vooral deel 2 waarin je ipv dual pistols een pistool en zwaard hebt waarmee je projectielen terug kunt meppen) te gek vind, moet ik wel eerlijk zeggen dat de game geen pick up and play titel is maar dankzij de controlls een aardige learning curve heeft.

Voor mij persoonlijk is Bleed 2 de vetste indie titel die ik tot op heden speelde en de game verdient zelfs een plekje in mijn top 10 beste PS4 games.

Het is bijna niet uit te leggen hoe badass het voelt om met een tripple jump in slowmotion, het bullet hell geweld van een boss te kunnen ontwijken terwijl je hem ondertussen constant in visier blijft houden om zijn weakspot tijdens je ontwijk-manouvres onafgebroken te blijven aanvallen.

Zodra je de mechanics meester bent geworden voelt de game echt aan als een mix van de beste elementen uit Mega man, Gunstar, Rocket Knight Adventures en Max Payne en dat allemaal met leuke kleurrijke pixel art voorzien van een bullet hell sausje.

*box, stickervellen en audio cd staan niet op de foto. Beide games komen met handleiding.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 28-01-2018 13:52 (12%)

• Robolokotobo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:17
Ik heb sinds kort deze smartphone clip voor mij Xbox controller en mijn S8. Sega brengt iedere maand gratis (met reclame) retro games naar Google Play onder het Sega Forever label. Voor een paar euro kan je dan ook zonder reclame spelen. Virtua Tennis van de Dreamcast, Sonic 1 en 2 en Sonic CD zijn een paar van de toppers waar ik al wat uurtjes ingestopt heb. Space Harrier 2 werkt helaas niet met de controller. amazon.de heeft de clip voor 8 euro

Robolokotobo wijzigde deze reactie 05-02-2018 15:54 (3%)

Xbox One S

• Consoles4life!
http://i65.tinypic.com/21ci1ps.jpg

TNT Post is vandaag weer eens langs geweest, ik ga ze het weekend uitproberen.

Ik ga hier tevens ook mee stoppen nu, omdat het me allemaal veel en veel te gek begint te worden.

Wanneer er af en toe een fysieke game verschijnt in een zeer beperkte oplage is dit erg leuk en juich ik dit zeker toe.

Nu het inmiddels al om zo'n 200 titels gaat ben ik het aardig zat aan het worden en maakt het me flink pissig.

De laatste zeldzame fysieke PS4 titel (is al besteld) die op m'n deurmat zal vallen is Hyper Light Drifter, wel de Japanse versie omdat de editie van Limited Run Games uiteraard niet op een normale manier verkrijgbaar is, zoals geen enkele game van hun.

Dankje voor het verzieken van m'n fysieke game collecting hobby Sony! :r
De aankopen van vandaag..

8)

Exorcist wijzigde deze reactie 15-02-2018 16:57 (41%)

Nav bovenstaande moest ik weer denken aan een N64 spel die ik een paar maanden geleden op eBay gekocht had: Turok Rage Wars. Specifiek gekocht om 4P MP te kunnen doen. Weet niet hoe het met jullie zit maar ik zet meestal eerst games in de kast om ze vervolgens pas te pakken als ik er zin in heb..zo ook met deze.

Werkte echter niet. Andere N64 gepakt, ook niet. Nog een andere, nog niet. Toen net de cart maar opengemaakt...

Beetje laat om nu te gaan claimen, gelukkig was het niet bijzonder prijzig :+

• Jumpman
Afgelopen twee weken de eerste partij Nintendo SNES games schoongemaakt en de licht vergeelde achterzijden voorzien van een nette identieke achterzijde. Gelukkig was het meeste in zeer goede staat. The Lion King en Val d'Isère hebben helaas een licht vergeelde voorkant. Labels zijn allemaal in perfecte staat. Van sommige cartridge's houd ik de FAH, FRG, UKV, NOE en EUR variant maar in bezit. Binnenkort maar weer verder.

Jumpman wijzigde deze reactie 20-02-2018 16:12 (17%)

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:55
Nou hebben wij paar 2600 games en een 2600 Jr, maar die games hadden wij nog niet.

Alles voor 10 euro gekocht, kaartjes kijken in de supermarkt heeft af en toe dus nog zo z'n nut :D

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
Ebay en toch marktplaats e.d.

Probeer nu de Colecovision op de lcd tv te krijgen. Nog geen succes met automatisch zoeken.
Dan maar handmatig. Echter duurt dat erg lang.
Heb ook de cartridge van Donkey Kong maar daar werd hij standaard mee geleverd.
Wel cartridge only versie van ET. :D
Poeh, Slither met de besturing erbij.
Atari 2600 module en Atari spellen.
2 sets van 4 controllers.
Star raider met video touch pad.
Wel gaaf, maar ben er niet mee opgegroeid.
Krijg hem ook niet op een lcd aan de praat. Wellicht binnenkort eens proberen op de crt boven. Is een 100hz variant. Wellicht is de voeding stuk. Ding heeft ook nergens lampjes of iets.

https://tweakers.net/ext/f/Ee364l323eL6IzBLxDFeW1Nb/thumb.jpg

Arunia wijzigde deze reactie 28-02-2018 11:21 (48%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +4Henk 'm!
M'n PS1 collectie een kleine uitbreiding gegeven:

Uiteraard komen dit soort spellen beter tot hun recht op de PC (Open TTD bijv.) maar goed, daar verzamel ik niet voor. Wist überhaupt niet dat deze ooit voor de PS1 verschenen is. Heb denk ik inmiddels wel een aardige collectie van soortgelijke games op consoles, nu nog alleen de Railway Empire game op de PS4 maar die vind ik de volle mep nog niet waard.

Met de post komen van de week nog wat meer moderne retro games binnen, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Modern-retro dan :+

Sealed, dus m'n huidige exemplaar blijft als kastvulling :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Arunia schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:03:
@Exorcist Die is nice. Nu waren wij toentertijd te laat met de special voor het boek (uiteindelijk één van de vele scans afgedrukt en ingebonden door mijn schoonvader), maar zou ooit nog wel eens het boek willen hebben in mijn verzameling, echter niet voor die belachelijke prijzen die er nog voor gevraagd worden. :P
Ik zag wat de prijzen op eBay (o.a.) deden voor alleen dat boek..kom ik er gunstig af met 50 Euro voor de gesealde set.

Inmiddels ook binnen. Volgens mij mis ik nu nog de Ratchet and Clank HD trilogy en DMC HD coll. :9

Exorcist wijzigde deze reactie 06-03-2018 15:46 (14%)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De gscartsw lite mogen ophalen, na een leuke cent aan invoerrechten erbij betaald te hebben... ziet er wel erg gelikt uit :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Jumpman
Had afgelopen weekend nog wat bijvangst (ik verzamel eigenlijk alleen Nintendo en Sony): Een Mentor Colour TV Game uit 1977, helemaal compleet met piepschuim en handleiding.

• Seroczynski

Na ongeveer twee weken alle onderdelen binnen voor mijn nieuwe project: BennVenn's Game Boy Color AGS-101 mod :) Heb 'helaas' nog de oude versie van de adapter kabel, toevallig kwam die eergisteren met een nieuwe die wat gemakkelijker te installeren is. Mag de pret niet drukken.

Heb echt mijn best gedaan op de onderdelen omdat ik geen zin heb in de 'ruwheid' van deze mod. Er zitten namelijk wel wat haken en ogen aan, maar ook daar zijn specifieke oplossingen voor bedacht. Moest uiteindelijk wel bij Jan en alleman bestellen :)

Hoop er deze zondag eens lekker voor te gaan zitten.

• TTC
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-10 19:17
quote:
Seroczynski schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Het bestellen bij BennVenn direct was niet te doen i.v.m. de verzendkosten vanuit Australië. Daarom heb ik de 2.1 ribbon cable adapter en de gizmo chip bij RetroModding in de VS besteld. Een nieuwe replacement shell voor de GBC via Ebay, een nieuw Chinees AGS-101 scherm via AliExpress, 3D geprinte schroefhouders (zodat de GBC niet dichtgelijmd hoeft te worden) laten printen hier bij EPIN 3D en dan nog (inderdaad) een custom-made GBC "light" glazen scherm via Reddit's bluesquirrel. Volgens mij was dat het.

De front-light LOCA leek me in eerste instantie ook wel wat, maar ik weet vrij zeker dat ik met die vloeistof aan het prutsen zou raken. Scheelt wel een hoop centen though :+

Ik ben benieuwd naar je verzameling. Zelf ben ik (ongeveer) afgelopen december begonnen met een GB collectie, zal daar binnenkort ook eens wat van op de foto zetten.
Ik was toevallig ook net op RetroModding aan het kijken haha. Heb je geen last gehad met importkosten/tax?

Die Chinese AGS-101 schermen zijn wel de max moet ik zeggen, blij dat die repro's bestaan zodat er niet meer AGS101 Advance SP's moeten sneuvelen. :)

Zelf had ik die LOCA Frontlight V2 kit bij HandHeldLegend gekocht, waarbij de LOCA al erop zat en het gewoon plakken moest zijn op het scherm.
Hoewel het initieel gelukt leek te zijn, was de frontlight in gewoon daglicht afgrijzelijk. En een paar uurtjes later begon deze dan ook terug los te komen van het scherm (misschien was er toch een stukje vuil tussen), dus was het helemaal verloren.

Ik heb alvast een foto van mijn GB/GBC/GBA gamescollectie:

Daarnaast een Backlit DMG (OEM shell), een AGB-101 (OEM shell) en mijn originele GBC met een custom shell. Maar een foto met al mijn handhelds volgt nog :)

:9~

Gisteren @Sagat op bezoek gehad, hij had Zack and Wiki mee. Stond nog op m'n shortlist dus een mooie aanwinst voor de collectie :) :)

Verder kuck kuch hem maar laten winnen met Sensible Soccer, Streetfighter vs. Tekken, Killer Instinct en Mortal Kombat. :+ :+

Kleine bummer: m'n Streetfighter IV disc (360) is dermate beschadigd (ooit 's gekregen van iemand dacht ik) dat het onspeelbaar is. Toch maar eens gaan nadenken over een polijstmachine :X
Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True