Toon posts:

Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste
Acties:
  • 414.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 189066

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag op ebay Nederland een paar joysticks gezien om een arcadekast te bouwen. Normaal gevonden zijn die dingen alleen in bijv. de VS te bestellen. Nu wil ik beginnen met zo'n project. Scheelt in de verzendkosten. Mijn vraag is: weet iemand hoe gemakkelijk/moeilijk deze zijn om aan te sluiten, ik bedoel, moet ik HTS electrotechniek hebben gestudeerd en moet ik gaan solderen enzo? Bedankt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:22

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je reeds artikelen erover opgezocht? Ik weet dat er iemand is die een kast bouwde en alles erover uit de doeken deed.

LinkedIn WoT Cash Converter

Topicstarter
Ik heb het hele internet al gehad, maar het wordt allemaal uitgelegd alsof het obvious is, zeg maar. Ik kan goed met software ed overweg, maar de praktische kant ben ik niet zo schitterend

Topicstarter
Ik hou me aanbevolen. link naar joysticks:

http://cgi.ebay.nl/JOYSTI...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 16:38
Zag zojuist op de website van Johan Vlemmix 2 arcadekasten te koop staan. Misschien interresant voor iemand die graag Mame kasten wil maken?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Dit zou ik doen. Koop twee cheapass USB joypads voor de PC (hoeft niet meer dan 10 euro te kosten). Schroef deze open en koppel de microswitches van de joysticks die je op eBay koopt aan de knoppen in de joypad (beetje solderen nodig). Aangezien je het geheel toch in een kast moet inbouwen, zie je niks meer van die openhangende, cheapass joypads.

Topicstarter
voordeel van die Ebay joysticks lijkt me wel dat ze niet makkelijk kapot gaan, toch?
Ik weet het ook niet hoor, maar ik wil echt stevig spul om er goed op tekeer te kunnen gaan, net als vroeger:)

Topicstarter
Nog een vraagje, maar denk niet dat dit de juiste plek ervoor is:
Weet iemand of dit duur of juist goedkoop is voor twee van die dingen?

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:16
*kuch* www.stegen.com *kuch*

het is niet mijn site, dus geen reclame ofzo... Maar daar zie ik ook arcadespullen staan. die knoppen en joysticks iig.

Suc6. ik ben ook nog van plan ooit zo'n kast te bouwen. Maar dan universeel, zodat ik zo kan wisselen van xbox en van pc enzovoorts.

Ik wou zo'n oude gokkast gebruiken, maar die had een vriend van me blijkbaar net iets eerder gekocht en heeft er zn audiostack ingebouwd. maja :)

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 09:14
het beste kun je joysticks en een keyboard encoder zoals een I-Pac kopen, lading knoppen erbij.
simpel aan te sluiten (zijn microswitches met 2 of 3 aansluitingen waar je schuifjes overheen steekt met het draadje naar de i-pac, daar zitten een soort kleine kroonsteentjes op) , de i-pac steek je in je ps2-poort, en je kunt er nog een toetsenbord op doorlussen zelfs.

is eenvoudig genoeg , geen hts nodig ;)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Deze gast heeft het wel mooi gedaan met een kant en klare x-arcade joystick. Rond de 200 euro voor een dubbele stick exemplaar. Kun je zo in je computer pluggen.

http://www.flipperfarm.be/collectie/mame.html

[Voor 24% gewijzigd door BARACUS op 20-09-2006 01:36]

Anoniem: 100771

Als je echt zelf aan de slag wilt, zoals ik, kijk dan maar eens op http://arcadecontrols.com vergeet dan niet te kijken bij de 'message board'.
Ik dacht er al een tijdje over, maar nu ben ik er echt aan begonnen. Vanaf nul begonnen, d.w.z. hout kopen, uittekenen en zagen maar! :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-01 13:59

Koenzie

Never leave, just go

:) toevallig, heb er net een gebouwd met keyboard hack en 2 joysticks en 6 knoppen per stick.
Zit nu op mijn werk, zal wel foto's maken en posten als ik thuis ben.

Zit trouwns een PII 350 in en een 21" scherm. Daarbij nog een kleine versterker voor het geluid en ben nog bezig met een muntinvoer.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Ik wilde het ook doen met een keyboard hack, maar daar zie ik vanaf, omdat ik denk dat het teveel problemen met zich mee brengt. Zeker omdat ik ook een 8-way joystick (ook 6 knoppen per speler) wil gebruiken voor b.v. Street Fighter II en Yie ar Kung fu. Heb jij hier ervaring mee i.v.m. ghosting, blocking? Ik bedoel, die speciale bewegingen vragen om het correct doorgeven van alle combinaties. Het keyboard dat ik wilde gebruiken lijkt me ook niet geheel geschikt. Als ik (zie foto 2) de aansluitingen hierop moet gaan maken, lijkt me dat een hels karwei, omdat alles zo dicht op elkaar zit. Misschien heb ik een verloop stekker nodig?
http://www.hoogsteen.speedxs.nl/Arcade/keyboardctrl1.jpg

http://www.hoogsteen.speedxs.nl/Arcade/keyboardctrl2.jpg

Bij mij gaat er een PIV 2.53Ghz in... tja, da's m'n oude pc. 8)

Ik heb een 19" monitor in de planning om erin te bouwen, maar een 21" zou nog mooier zijn. Ze zijn goedkoop op marktplaats.nl te kopen. Aangezien m'n kast 60cm (binnenmaat) breed wordt, is dat zo'n beetje wat er maximaal in kan. Ik wil 'em wel eerst effe strippen.

Maar goed, ik sta nog aan het begin van het avontuur. Alle hints en tips zijn welkom. Wellicht dat ik je nog eens kan vragen hoe je bepaalde dingen hebt gedaan. :)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 21-09-2006 08:39]

Voor degene die de voortgang willen bekijken (en misschien bijhouden), dan kun je kijken op
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=57189.0

Dit forum is echt zeer uitgebreid en hier vind je fanaten waarvan je (in ieder geval ik niet) het niet voor mogelijk houd dat die echt bestaan! Maar goed, da's Amerika. In Nederland leeft dit niet echt volgens mij, het bouwen van die kasten.
Het is mijn doel om één kast te maken en daarna te spelen. Een extra hobby zal het niet worden, want daar heb ik de ruimte niet voor en met MAME erop kan ik alle spelletjes op een kast spelen die ik wil.

O ja, hier moet je ook echt effe kijken...
http://www.wickedretarded.com/~crapmame/
echt lachen dit!

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 21-09-2006 08:38]

Anoniem: 95016

Dit project is wel de moeite waard om even te bekijken, tis zelfgebouwde arcadekast met alles erop en eraan.
Wat je ook zou kunnen doen, wat eenstuk makkelijker is, is gewone joysticks gebruiken. De look en feel wordt minder arcade-achtig, maar het is een stuk eenvoudiger. Dit laatste heeft een vriend van me recentelijk gedaan en het resultaat is erg goed.

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Door een bepaalde combinatie van toetsen te gebruiken (niet de standaart) kun je ghosting en blocking voorkomen. Dit heb ik ook gedaan.
Ik denk trouwns dat je keyboard print goed te gebruik is, mijne was lastiger. Gewoon de connectors eraf solderen en daar draadjes met kroonsteentjes aanmaken, of een verloopprint maken.

Als je met een 8-way joystick schuin omhoog wilt worden er twee toetsen door gegeven. Er worden op deze manier met keyboardhack geen toetsen geblokkeerd? Dat zou mooi zijn.

Wat bedoel je precies met: bepaalde toets combinaties en niet de standaard?

Goed om te horen dat mijn keyboardprintplaat nog niet zo slecht schijnt te zijn. Wie weet, ik heb nog geen I-PAC2 gekocht, dus...
Ga ik toch eens kijken of ik een leuke keyboardmap kan fabriceren. Ik heb daarna ook zeker kroonsteentjes nodig, want anders wordt het een zooitje!

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 21-09-2006 13:49]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

met bepaalde combinaties bedoel ik toetsen die op de toetsenbord tabel geen blokkering maken.
Op internet is makelijk te vinden wat een toetsenbord tabel is en hoe je die voor je eigen keyboard kan maken.

Als ik thuis ben (en tijd heb...) post ik wel ff goeie keycombi's

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 15:26

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik loop hier op het werk echt op mijn lip te bijten. Wat een konings teksten haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Jazzper schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:25:
[...]

ik loop hier op het werk echt op mijn lip te bijten. Wat een konings teksten haha
Daar had ik ook last van :D, collega's keken al gek naar al die vage kasten op mijn scherm

• BARACUS
Man, je hebt wel de juiste vaardigheden en gereedschap 8)

Ik zit zelf te denken aan een desktop joystick, ik haal gewoon zo'n gelamineerd boekenplankje voor 7 euro :+ Heeft exact dezelfde vorm als zo'n Hotrod/xarcade, gaten boren en ik ben bijna klaar :P
Alleen jammer dat die Duitser zo enorm duur is, ik ga het denk ik bij groovygamegear bestellen, die heeft echt bijna alles in huis. Die gp-wiz eco lijkt me ook een goede keus qua prijs om de boel aan te sluiten aan de computer, kun je geen joypads voor slopen.

[Voor 13% gewijzigd door BARACUS op 27-09-2006 07:33]

BARACUS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 07:27:
Man, je hebt wel de juiste vaardigheden en gereedschap 8)
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi (d.w.z. m'n schoonvader ;) )
BARACUS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 07:27:
Ik zit zelf te denken aan een desktop joystick, ik haal gewoon zo'n gelamineerd boekenplankje voor 7 euro :+ Heeft exact dezelfde vorm als zo'n Hotrod/xarcade, gaten boren en ik ben bijna klaar :P
Alleen jammer dat die Duitser zo enorm duur is, ik ga het denk ik bij groovygamegear bestellen, die heeft echt bijna alles in huis. Die gp-wiz eco lijkt me ook een goede keus qua prijs om de boel aan te sluiten aan de computer, kun je geen joypads voor slopen.
Net effe gekeken en voor mij lijkt een KeyWiz Eco 2 een prima alternatief. Bedankt voor de tip! Kende die site wel, alleen nog nooit serieus gekeken. Trouwens, ik ben toch weer afgestapt van de keyboardhack.
Die duitser is zo duur, omdat hij het ook uit US moet laten komen en zelf nog een beetje wil verdienen. De buttons en sticks heb ik er wel gehaald.
Maar goed, aangezien ik ook T-molding wil hebben kan ik beter samen kopen. Wellicht is het een idee (gezien de verzendkosten) om eventueel onze bestelling te bundelen. PM me maar als het je wat lijkt (en wie weet nog meerdere???). Ik wil 't in ieder geval deze of volgende week gaan bestellen.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:45

MicroWhale

The problem is choice

Iets waar ik, naar aanleiding van dit topic, aan zat te denken:

Een TafelMod, mame-stijl. :D

Men maakt een tafel met 4 poten op de hoeken, verstopt de computer en het scherm in het blad en zorgt voor controllers op elke zijde.

Met behulp van een draadloos toetsenbord en muis kan deze tafel als internet-computer gebruikt worden, maar met de controllers en wat leuke, misschien zelf geschreven, games kan deze tafel voor wat entertainment zorgen.

Philips heeft hier natuurlijk de "entertaible" voor, maar die kun je natuurlijk ook zelf maken.

Als een soort moderne versie van de mame cocktail table :)

[Voor 6% gewijzigd door MicroWhale op 27-09-2006 11:40]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Ik neem aan dat je dan ook een LCD monitor/tv gaat gebruiken? Zo'n dikke CRT in je tafeltje komt het design niet echt ten goede. Die cocktail cabinets zijn niet voor niets dicht ;)
Een goed ontwerp komt bij van dit "pionierswerk" op de eerste plaats denk ik. Zelf wil ik persé een arcade cabinet bouwen. De beleving en uitstraling daar draait het om, want ik had ook alleen een controlpanel kunnen knutselen. Het er naartoe leven, er mee bezig zijn, side art bedenken etc. da's ook de lol. Maar goed, je moet het er wel voor over hebben.

Ben benieuwd naar je ontwerp voor zoiets dergelijks. Zeg 't gewoon tegen iemand in je omgeving, daarna moet je wel... :+

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:52:
[...]
Een beetje van mezelf en een beetje van Maggi (d.w.z. m'n schoonvader ;) )

[...]
Net effe gekeken en voor mij lijkt een KeyWiz Eco 2 een prima alternatief. Bedankt voor de tip! Kende die site wel, alleen nog nooit serieus gekeken. Trouwens, ik ben toch weer afgestapt van de keyboardhack.
Die duitser is zo duur, omdat hij het ook uit US moet laten komen en zelf nog een beetje wil verdienen. De buttons en sticks heb ik er wel gehaald.
Maar goed, aangezien ik ook T-molding wil hebben kan ik beter samen kopen. Wellicht is het een idee (gezien de verzendkosten) om eventueel onze bestelling te bundelen. PM me maar als het je wat lijkt (en wie weet nog meerdere???). Ik wil 't in ieder geval deze of volgende week gaan bestellen.
Ik moet nog even goed bekijken wat nu precies het verschil is tussen de keywiz en de gpwiz. Op het forum van arcade controls leek de gpwiz met usb ondersteuning beter volgens de uitvinder/verkoper.
Erg leuk dat ze daar gewoon posten, zo'n hele topic toen deze net op de markt kwam. Ik ben ook net 3 avonden bezig met de materie, ik heb nu wel door wat er te koop is. Ik wilde eigenlijk een x-arcade halen want dat ding wordt in de hemel geprezen, wel erg duur maar dat moest dan maar. Totdat ik ineens zag dat de 2 sticks en 20 buttons voor 40 euro los te koop zijn 8)7 dan klopt er iets niet. De x-arcade is volgens de kenners ook rotzooi, toen ik het filmpje zag bij retroblast klonken de knoppen inderdaad waardeloos aan. Gelijk eens gaan zoeken naar een zelfbouw optie, wist ik veel dat het echte spul zo goedkoop was :*) Nog bij ultimarc zitten kijken, toen schrok ik wel even van zo'n controller en dan lees je ook nog dat er 17% btw overheen gaat in Europa :/ Zo'n minipac is wel super handig met harnas, ik ben niet zo'n soldeer koning etc. Dat moest allemaal goedkoper kunnen dus ben toen verder gaan zoeken, dan kom je voor 33 dollar incl. verzenden zo'n gp-wiz tegen met 32 aansluitingen, brilliant. Er waren ook nog andere goedkope opties maar dat was zut, zover ik begrijp is zo'n wiz of ipac variant gewoon het slimste.

Dat samen inkopen heeft volgens mij weinig nut als ik de geschatte verzendkosten optie zie. Als ik een zakje van 50 kabelschoentjes pak kost dat bijna net zoveel extra als een zware joystick. Mijn hele bestelling is 30 dollar verzendkosten. Op ebay zijn de verzendkosten ook weer totaal anders, bij 1 maakt het niks uit of je nu 1 stick en 10 knoppen neemt of het dubbele het is en blijft 13 dollar :? Op die manier bespaar je niks qua verzendkosten bij groovygamegear en loop je alleen risico om een dikke rekening te krijgen van de douane met een uitpuilend pakket.

Ze hebben alleen geen Happ competition sticks, dat is het enigste wat ze niet hebben wat ik nodig heb. Ik heb ze wel een email gestuurd dit weekend maar nog geen reaktie, beetje een tegenvaller.
Ik twijfel dus ook nog of ik echt alles moet halen bij deze shop, de verzendkosten lopen enorm op bij elk extra product. Dan is het misschien slimmer om via Ebay mijn knoppen en sticks te halen en bij groovy een chip en wat montage spul. Dan ben je in het totaal net zoveel kwijt maar blijf je onder het belasting vrije import bedrag "ongeveer".

Ik ben gisteren nog bij 3 doe het zelf zaken geweest, als je daar de prijzen ziet :X Vandaar dat ik gelijk 2 boren en kabelschoentjes wil bij groovy, kost me net iets minder en gelijk het juiste spul.
Maar goed dan besparen we misschien 10/20 dollar, trek daarvan af een pakje van TPG want je woont niet in de buurt..... :P

Dat t-molding is toch vooral bedoeld als bescherming tegen baldadige klanten en gesleep van zo'n kast zodat het niet meteen afbrokkelt? Als ik zie dat je duur hout hebt gehaald kun je dat met al het gereedschap veel mooier afwerken dan met zo'n plastic strip. Ik neem aan dat je zelf niet tegen die kast gaat lopen trappen ;) Met wat voetjes of viltjes eronder kun je de kast altijd prima verplaatsen.

• BARACUS
Ik wil de topic niet kapen maar misschien is een beetje input wel leuk door mijn idee te laten zien.

Deze Happ competition stick voor de moderne spellen zoals streetfighter, mortal kombat, nba jam. Deze zwiepert soepel heen en weer, zo'n hele strakke vind ik niks voor dit soort spellen.
http://members.home.nl/leone/af_1_b.jpg

Deze omni basic voor de oude spellen zoals donkey kong en pacman. Je kunt deze met een draaiknop op 4 weg inschakelen met restriction plates. Bij dit soort spellen moet je een strakke stick hebben.

http://members.home.nl/leone/omniphotL2_LRG.jpg
Een klassiek uitvoering met zo'n bal is ook leuk.
http://members.home.nl/leone/IM00cgdfgdfgf0860.jpg

Ik wil eigenlijk alle kleuren hebben met de pushbuttons. Met deze volgorde vloeien de kleuren in elkaar over, dat lijkt mij het mooist zonder het een circus te maken.

http://members.home.nl/leone/outlay.jpg

Met dit programmaatje kun je een bord ontwerpen http://www.mameroom.com/CPKD_info.asp

Omdat ik een bord wil die niet mega groot is en hoofdzakelijk voor eigen gebruik is zit ik met een probleem. Met 2 sticks wordt het gewoon een groot gevaarte, dit is een oplossing.
Gewoon 2 sticks die dezelfde knoppen gebruiken, het ziet er alleen een beetje vreemd uit.

http://members.home.nl/leone/joystick%201.JPG

Of toch gewoon dubbel en groter
http://members.home.nl/leone/joystick%202.JPG

Of voor de klassieke stick minder buttons, gebruik je toch nooit. Alleen kun je dan nooit met zijn tweeen spelen en het is geen spiegelbeeld ontwerp. Is het eigenlijk toch al niet met 2 verschillende sticks
http://members.home.nl/leone/joystick%203.JPG

Ik wil op de middelste witte knop nog een $ teken zetten voor credits :) Zoals je ziet heb ik er echt over lopen nadenken.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

BARACUS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:57:
Ik wil de topic niet kapen maar misschien is een beetje input wel leuk door mijn idee te laten zien.
[..knip..]
Wat is je idee dan?
Je laat een hoop knoppen zien, maar niet wat je ermee wilt gaan doen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• BARACUS
Logos schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:45:
[...]

Wat is je idee dan?
Je laat een hoop knoppen zien, maar niet wat je ermee wilt gaan doen.
De 3 layouts laten toch zien wat mijn plannen zijn, erg belangrijk voor een joystick bak. Voor de rest is een joystick bak niet zo interessant, vierkant en van hout :P Ik ben nog voornamelijk bezig met het ontwerp voor de layout, zoals ik al eerder zij monteer ik het op een gelamineerde boekenplank. Die zijn verkrijgbaar in perfecte vormen, rond van voren en lang/recht van achteren.
http://members.home.nl/leone/plank.JPG
Het eindresultaat moet dus zoiets worden
http://www.retroblast.com/photos/controllers/slikstik.jpg

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

en die ga je aansluiten op je pc?

• BARACUS
Logos schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:59:
en die ga je aansluiten op je pc?
Nee die sluit ik aan op mijn stereo :P tuurlijk een pc + mame draaien.
Zo'n grote kast gaat me nog net iets te ver op dit moment, later wil ik er misschien wel 1 bouwen. Alleen wil ik het dan gelijk goed doen incl. een echte arcade beeldbuis, dat gaat gewoon veel geld kosten. Ik heb er ook geen plek voor :) Ik ga eerst hiermee beginnen mischien ligt het ding na 1 jaar wel in de hoek te rotten. Totaal gaat het nu 100 euro kosten, dat is nog te overzien. Een pc staat er al en ik heb een mooie overbodige 21 inch monitor ontvangen van iemand. Aansluiten op een flinke tv werkt trouwens ook leuk, dat gaat niet met een arcade kast.

[Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 28-09-2006 10:18]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

:P ik heb foto's gemaakt, alleen nog geen tijd gehad om ze te uploaden.
de kast is nu op een paar details na helemaal klaar.
Er moet nog een gat in voor de monitor (die stak 10cm uit aan de achterkant en ik kan hem niet nog kleiner maken :() en er moeten nog wat knoppen gewisseld worden.
Uiteindelijke moet er nog een muntautomaat in maar die kan ik nog nergens krijgen voor een mooie prijs ? Iemand sugesties ? :?

[Voor 7% gewijzigd door Koenzie op 28-09-2006 12:05]

• BARACUS
Wat noem jij een mooie prijs? Als het alleen om looks gaat kun je ook alleen een deurtje monteren :P Ik kan niet wachten op de foto's :Y

@highstone

Erg dom maar ik zie nu pas dat die joysticks (die jij ook hebt) alleen op een metalen plaat te bevestigen zijn. Je moet anders de shaft aanpassen, hoe ga jij dat precies oplossen? Kun je gewoon een stuk van dat plastic eraf snijden of is dat keihard spul?

[Voor 14% gewijzigd door BARACUS op 28-09-2006 12:23]

BARACUS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:21:
Wat noem jij een mooie prijs? Als het alleen om looks gaat kun je ook alleen een deurtje monteren :P Ik kan niet wachten op de foto's :Y

@highstone

Erg dom maar ik zie nu pas dat die joysticks (die jij ook hebt) alleen op een metalen plaat te bevestigen zijn. Je moet anders de shaft aanpassen, hoe ga jij dat precies oplossen? Kun je gewoon een stuk van dat plastic eraf snijden of is dat keihard spul?
Ik heb inderdaad zo'n OMNI Basic. Waarom zijn die sticks alleen op een metalen plaat te bevestigen? Ik ga namelijk in het hout een uitsparing frezen ter dikte van de joystick (verzinken) en er dan een plexiglazenplaat overheen monteren met daar onder dan weer wat artwork.
Hoe zit dat trouwens met die draaiknop om dat ding op 4 en 8 way te zetten? Heb 'em nog niet gevonden namelijk. Of bedoel je die andere sticks? Volgens mij moet je aan de onderkant gaan zitten schroeven en verstellen om dat ding zover te krijgen. Da's jammer, want ik dacht dat het anders ging.

Wat betreft die T-molding, die laat ik door een vriend mee nemen uit Amerika. Hij zit daar de hele volgende week. Dat spul + frees laat ik naar zijn hotel sturen. Hij neemt het dan weer mee. Best handig. Zo'n KeyWiz kon ik niet regelen in zo'n korte tijd. De T-molding hoort bij zo'n Arcade kast. Staat mooi. Het is niet zo zeer tegen het beschadigen. Het kost wat, maar goed dan heb je ook wat. Hopelijk...
Mijn kast wordt uiteindelijk helemaal wit met rode T-molding en artwork op de zijkant, controlpanel en marquee. Zaterdag ga ik weer volop klussen. :)

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 28-09-2006 21:21]

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:14:
[...]
Ik heb inderdaad zo'n OMNI Basic. Waarom zijn die sticks alleen op een metalen plaat te bevestigen? Ik ga namelijk in het hout een uitsparing frezen ter dikte van de joystick (verzinken) en er dan een plexiglazenplaat overheen monteren met daar onder dan weer wat artwork.
Hoe zit dat trouwens met die draaiknop om dat ding op 4 en 8 way te zetten? Heb 'em nog niet gevonden namelijk. Of bedoel je die andere sticks? Volgens mij moet je aan de onderkant gaan zitten schroeven en verstellen om dat ding zover te krijgen. Da's jammer, want ik dacht dat het anders ging.

Wat betreft die T-molding, die laat ik door een vriend mee nemen uit Amerika. Hij zit daar de hele volgende week. Dat spul + frees laat ik naar zijn hotel sturen. Hij neemt het dan weer mee. Best handig. Zo'n KeyWiz kon ik niet regelen in zo'n korte tijd. De T-molding hoort bij zo'n Arcade kast. Staat mooi. Het is niet zo zeer tegen het beschadigen. Het kost wat, maar goed dan heb je ook wat. Hopelijk...
Mijn kast wordt uiteindelijk helemaal wit met rode T-molding en artwork op de zijkant, controlpanel en marquee. Zaterdag ga ik weer volop klussen. :)
Ik dacht dat je gewoon aan dat wiel aan de onderkant moest draaien. Dit zegt de beschrijving bij groovygamegear over de omni. Is toch gewoon een Suzo uit "Rotterdam" 8)
http://groovygamegear.com...&cPath=65&products_id=197

Hier staat dat je de schroeven ietsje los moet laten? (zie ook opmerking montage op hout)
http://www.ultimarc.com/controls.html

Onderaan een filmpje met hetzelfde systeem zover ik het heb begrepen.
http://www.retroblast.com...ticks/ultimarc_estik.html

Ik las dus dat het op hout niet mogelijk is bij de Duitser en ook ergens anders dat je iets moet aanpassen aan de shaft.
Suitable for replacement in metal panels only.
Als Ersatz in Metallpanels geeignet.
De stick lijkt wel erg snel dik te worden waardoor je een flink gat moet maken, de stick buigt niet enorm veel dus misschien valt het wel mee. Kijk hier naar het plaatje, volgens mij moet je die 2 schroeven iets losdraaien zodat ze in het gat ernaast kunnen schuiven?
Als je ze losjes laat is het switchable, vastdraaien is dedicated, pure gok want ik weet het niet :)
Ik kan me voorstellen dat met ruig rukken in een arcade je de schroeven vastzet.
http://www.arcadeshop.de/...ath=24_73&products_id=363

Links boven, rechts onder, daar zit zo'n extra gat naast de schroef.
http://www.arcadeshop.de/images/arcade-joyst248-blau.jpg

Met dat t-molding kun je wel mooi zo'n kleuraccent geven, ik kan niet wachten tot het weekend om de foto's te zien :Y

[Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 28-09-2006 22:06]

BARACUS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:59:
[...]

Ik dacht dat je gewoon aan dat wiel aan de onderkant moest draaien. Dit zegt de beschrijving bij groovygamegear over de omni. Is toch gewoon een Suzo uit "Rotterdam" 8)
http://groovygamegear.com...&cPath=65&products_id=197

Hier staat dat je de schroeven ietsje los moet laten? (zie ook opmerking montage op hout)
http://www.ultimarc.com/controls.html

Onderaan een filmpje met hetzelfde systeem zover ik het heb begrepen.
http://www.retroblast.com...ticks/ultimarc_estik.html

Ik las dus dat het op hout niet mogelijk is bij de Duitser en ook ergens anders dat je iets moet aanpassen aan de shaft. De stick lijkt wel erg snel dik te worden waardoor je een flink gat moet maken, de stick buigt niet enorm veel dus misschien valt het wel mee. Kijk hier naar het plaatje, volgens mij moet je die 2 schroeven iets losdraaien zodat ze in het gat ernaast kunnen schuiven?
Als je ze losjes laat is het switchable, vastdraaien is dedicated, pure gok want ik weet het niet :)
Ik kan me voorstellen dat met ruig rukken in een arcade je de schroeven vastzet.
http://www.arcadeshop.de/...ath=24_73&products_id=363

Links boven, rechts onder, daar zit zo'n extra gat naast de schroef.
[afbeelding]

Met dat t-molding kun je wel mooi zo'n kleuraccent geven, ik kan niet wachten tot het weekend om de foto's te zien :Y
Ja, als je de schroeven iets los laat dan kan je ze misschien wel draaien, maar als je controlpanel dicht zit wordt dat vrij lastig.
Ik zie in de beschrijving ook staan dat je zo'n stick inderdaad in het paneel kan plaatsen (verzinken) of op een metalenplaat. Dat gat moet er volgens mij sowieso in of het nu metaal of hout of iets anders is.De diameter van die bol is minder dan van dat zwarte plaatje recht onder die bol.
Of mis ik nu iets?
Dat los draaien ga ik zo 'es effe proberen! 8)
Wat betreft de foto's, die ga ik zeker maken van het weekend. Dan heb ik overigens nog niet de T-molding e.d. Dat gaat er pas het laatst op na het verven enzo. De foto's enzo post ik trouwens alleen in het topic op http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=57189.0

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:09:
[...]
Ja, als je de schroeven iets los laat dan kan je ze misschien wel draaien, maar als je controlpanel dicht zit wordt dat vrij lastig.
Ok op die manier, alleen de omni prodigy kun je van bovenaf omschakelen met een schuif of de ultimarc sticks met zo'n trek schuif methode met de stick. Misschien dat je de joysticks kunt retourneren, in Duitsland moet dit wettelijk kunnen tot 14 dagen geloof ik.
Ik zie in de beschrijving ook staan dat je zo'n stick inderdaad in het paneel kan plaatsen (verzinken) of op een metalenplaat. Dat gat moet er volgens mij sowieso in of het nu metaal of hout of iets anders is.De diameter van die bol is minder dan van dat zwarte plaatje recht onder die bol.
Of mis ik nu iets?
Er moet sowieso een gat in, het gaat vooral om de afwerking. Alleen een dun plat erop staat mooier dan zo'n gat waardoor de stick ook erg kort wordt. Bij groovy hebben ze wel zo'n leuke lange shaft + rode bal, dan is het probleem ook opgelost.
Dat los draaien ga ik zo 'es effe proberen! 8)
Wat betreft de foto's, die ga ik zeker maken van het weekend. Dan heb ik overigens nog niet de T-molding e.d. Dat gaat er pas het laatst op na het verven enzo. De foto's enzo post ik trouwens alleen in het topic op http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=57189.0
Ik volg je topic op dat forum. Hoe ga je het eigenlijk verven, gewoon met een roller of heb je ook nog een spuitcabine?

Weet jij toevallig de Nederlandse maat voor de plugjes/quickconnects die je op de omni stick moet schuiven? In Amerika is het 187", dat zegt me weinig in de winkel lijkt mij. Welke maat boor heb je nodig voor de pushbuttons, ik zag iets van maat 28? Ik wil morgen alvast wat spulletjes halen.

BARACUS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:30:
[...]
Ok op die manier, alleen de omni prodigy kun je van bovenaf omschakelen met een schuif of de ultimarc sticks met zo'n trek schuif methode met de stick. Misschien dat je de joysticks kunt retourneren, in Duitsland moet dit wettelijk kunnen tot 14 dagen geloof ik.
Ik heb ze al langer dan 14 dagen :'( Maar goed, die sticks zijn wel goed. Misschien had ik alleen iets langer moeten wachten, dan had ik wellicht andere gekocht. Omruilen lijkt me ook niks, want dan zie ik eigenlijk alleen mogelijkheden met gasten op het arcadecontrols forum, maar die zitten voor 99% in US.
[...]
Er moet sowieso een gat in, het gaat vooral om de afwerking. Alleen een dun plat erop staat mooier dan zo'n gat waardoor de stick ook erg kort wordt. Bij groovy hebben ze wel zo'n leuke lange shaft + rode bal, dan is het probleem ook opgelost.
Even voor de duidelijkheid, ik ga de stick niet onder het hout monteren, maar in het hout. Daarna een dunne plaat erop (max. 4mm) Echt korter wordt zo de stick niet.
Als je ze inderaad onder 18mm hout gaat monteren, dan verlies je inderdaad veel te veel stick. :o
[...]

Ik volg je topic op dat forum. Hoe ga je het eigenlijk verven, gewoon met een roller of heb je ook nog een spuitcabine?
Eerst een primer gebruiken en daarna 2x aflakken met een roller. Bij de verfwinkel zeiden ze dat dat genoeg zou moeten zijn voor een mooie gladde afwerking. Heb wel gedacht om de platen bij een autospuiterij te brengen, maar dat gaat denk ik behoorlijk in de papieren lopen.
Weet jij toevallig de Nederlandse maat voor de plugjes/quickconnects die je op de omni stick moet schuiven? In Amerika is het 187", dat zegt me weinig in de winkel lijkt mij. Welke maat boor heb je nodig voor de pushbuttons, ik zag iets van maat 28? Ik wil morgen alvast wat spulletjes halen.
Je hebt denk ik een type foutje gemaakt... 187", waarschijnlijker is 0.187" (bijna 5mm), maar ook dat lijkt me aan de kleine kant. Ik heb ze niet opgemeten, maar ik gebruik blauwe quickdisconnects. Volgens mij is elke kleur een andere maat. Ik heb zo'n schakelaar meegenomen, even passen en hup je weet welke je moet hebben. 8)
Weet je wat, ik zal ze vanavond effe tussen de schuifmaat houden! :)

Dat losdraaien van die plaatjes aan de onderkant werkt voor geen meter! wellicht ga ik proberen om software matig de joystick te beperken of misschien ga ik die plaatjes eraf halen en een nieuwe in hoogte verstelbare plaat (metaal) maken. In die plaat maak ik dan een kruis, zodat de stick niet meer diagonaal kan bewegen. Zover is het nog niet. Eerst nog effe knutselen.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 29-09-2006 13:10]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 14:10
Jazzper schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:25:
[...]

ROFLMAO, geweldig!!! _/-\o_ 8)7

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:01:
[...]
Ik heb ze al langer dan 14 dagen :'( Maar goed, die sticks zijn wel goed. Misschien had ik alleen iets langer moeten wachten, dan had ik wellicht andere gekocht. Omruilen lijkt me ook niks, want dan zie ik eigenlijk alleen mogelijkheden met gasten op het arcadecontrols forum, maar die zitten voor 99% in US.
Als ze zwart waren had ik er wel 1 willen hebben, je kunt altijd even kijken of iemand hapt op marktplaats. Daar staan echt geen arcade spullen dus dat kan weleens snel verkocht worden zonder verlies. Nee heb je, ja kun je krijgen.
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik ga de stick niet onder het hout monteren, maar in het hout. Daarna een dunne plaat erop (max. 4mm) Echt korter wordt zo de stick niet.
Als je ze inderaad onder 18mm hout gaat monteren, dan verlies je inderdaad veel te veel stick. :o
Zo te horen heeft je schoonvader nog meer gereedschap :)
[...]
Eerst een primer gebruiken en daarna 2x aflakken met een roller. Bij de verfwinkel zeiden ze dat dat genoeg zou moeten zijn voor een mooie gladde afwerking. Heb wel gedacht om de platen bij een autospuiterij te brengen, maar dat gaat denk ik behoorlijk in de papieren lopen.
Mijn verfklusjes zijn gewoon prima maar dat is nooit super strak zoals meubels uit een winkel. Je krijgt altijd wat boebeltjeseffect, stofjes of een rotvlieg dat op je verf moet landen |:( Als je de platen zelf klaarmaakt is het spuiten niet zo enorm duur, tuurlijk moet je wel denken aan 100/200 euro volgens mij. Ik heb net wat spullen gehaald en kwam ook rollen plakfolie tegen, ik maak zo wat foto's. Dat kun je voor vrij weinig geld zelf aanbrengen en is superglad. 2 meter bij 45cm voor E4.50, in allerlei kleuren bij de Praxis. Ze zullen ook wel ergens grotere maten hebben.
[...]
Je hebt denk ik een type foutje gemaakt... 187", waarschijnlijker is 0.187" (bijna 5mm), maar ook dat lijkt me aan de kleine kant. Ik heb ze niet opgemeten, maar ik gebruik blauwe quickdisconnects. Volgens mij is elke kleur een andere maat. Ik heb zo'n schakelaar meegenomen, even passen en hup je weet welke je moet hebben. 8)
Weet je wat, ik zal ze vanavond effe tussen de schuifmaat houden! :)
Ik had je foto's vanmorgen met knijpende ogen lopen analyseren en kon iets van een nr. lezen, 16-14. Net 3 zakjes gehaald en zullen wel de juiste zijn, kan tot 1 maand retour dusss :)
Dat losdraaien van die plaatjes aan de onderkant werkt voor geen meter! wellicht ga ik proberen om software matig de joystick te beperken of misschien ga ik die plaatjes eraf halen en een nieuwe in hoogte verstelbare plaat (metaal) maken. In die plaat maak ik dan een kruis, zodat de stick niet meer diagonaal kan bewegen. Zover is het nog niet. Eerst nog effe knutselen.
Klinkt als een hoop hoofdpijn :P

[Voor 24% gewijzigd door BARACUS op 29-09-2006 14:34]

BARACUS schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:36:
[...]
Als ze zwart waren had ik er wel 1 willen hebben, je kunt altijd even kijken of iemand hapt op marktplaats. Daar staan echt geen arcade spullen dus dat kan weleens snel verkocht worden zonder verlies. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Mja, kan eens een gokje wagen. Zo had ik nog niet gedacht. :)
[...]
Zo te horen heeft je schoonvader nog meer gereedschap :)
Yep, hij heeft inderdaad ook een bovenfrees! :P
[...]
Mijn verfklusjes zijn gewoon prima maar dat is nooit super strak zoals meubels uit een winkel. Je krijgt altijd wat boebeltjeseffect, stofjes of een rotvlieg dat op je verf moet landen |:( Als je de platen zelf klaarmaakt is het spuiten niet zo enorm duur, tuurlijk moet je wel denken aan 100/200 euro volgens mij. Ik heb net wat spullen gehaald en kwam ook rollen plakfolie tegen, ik maak zo wat foto's. Dat kun je voor vrij weinig geld zelf aanbrengen en is superglad. 2 meter bij 45cm voor E4.50, in allerlei kleuren bij de Praxis. Ze zullen ook wel ergens grotere maten hebben.
Ben benieuwd. Laat maar 'es zien.
[...]
Ik had je foto's vanmorgen met knijpende ogen lopen analyseren en kon iets van een nr. lezen, 16-14. Net 3 zakjes gehaald en zullen wel de juiste zijn, kan tot 1 maand retour dusss :)
Oooo, geen probleem dus. Ik heb er 50 gehaald voor 7,50. Paar extra.
[...]

Klinkt als een hoop hoofdpijn :P
...maar als het werkt, dan hebben we er weer een overwinning bij! ;)

• BARACUS
Gelamineerd stukje hout perfect afgewerkt, jammer genoeg nergens in het zwart te verkrijgen. Kan nog geretourneerd worden als ik iets beters tegenkomt, toetsenbord erbij om te zien dat het niet erg groot is. E7.50 bij Karwei.

http://members.home.nl/leone/control1.JPG
Komt aardig in de richting.
http://www.retroblast.com/photos/controllers/hotrod.jpg
Boor en connectors, waren niet al te duur. 60 connectors voor E3.90 en de boor E4,75, ik heb ze wel steviger geprijsd gezien :X Connectors zijn van de Hornbach.
http://members.home.nl/leone/control%202.JPG

Omdat ik nu het plankje een kleur moet geven kwam ik toevallig dit tegen, carbon folie. Dat lijkt me wel een mooi effect, ik laat het nog even in de verpakking zitten :) Het is ook echt zilverfolie geen papier en voelt ook goed stevig aan. Ze hadden bij elke rol een stukje geplakt op de stellage dus heb het even grondig lopen bewerken met mijn nagels, geen punt. Ze hadden ook tijgervelletjes, smarties en andere funky kleuren, ook een hoop basic. Dat was dus bij de Praxis.
http://members.home.nl/leone/control3.JPG

[Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 29-09-2006 14:53]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Vreemd dat het met die 8 way niet werkt, bij mij werkt het draaien van die plaat geweldig.

Over de muntproever, ik wil een werkende erin hebben, het deurtje zit er al in, maar wil net als irl met muntjes kunnen werken. Heb via marktplaats zo'n ding op de kop kunnen tikken en ga die vanavond ophalen voor 20 euries.

Pff, zal blij zijn als ik ff tijd heb om de foto's te uploaden.....

BARACUS schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:36:
Gelamineerd stukje hout perfect afgewerkt, jammer genoeg nergens in het zwart te verkrijgen. Kan nog geretourneerd worden als ik iets beters tegenkomt, toetsenbord erbij om te zien dat het niet erg groot is. E7.50 bij Karwei.
Ja, ziet er goed uit. De vorm en alles hoef je inderdaad niets meer aan te doen. Alleen effe paar gaatjes boren in dat mooie plankie.
Boor en connectors, waren niet al te duur. 60 connectors voor E3.90 en de boor E4,75, ik heb ze wel steviger geprijsd gezien :X Connectors zijn van de Hornbach.
[afbeelding]
60 voor 3.90? Ik betaalde 3,60 meer voor 10 minder! :(
Omdat ik nu het plankje een kleur moet geven kwam ik toevallig dit tegen, carbon folie. Dat lijkt me wel een mooi effect, ik laat het nog even in de verpakking zitten :) Het is ook echt zilverfolie geen papier en voelt ook goed stevig aan. Ze hadden bij elke rol een stukje geplakt op de stellage dus heb het even grondig lopen bewerken met mijn nagels, geen punt. Ze hadden ook tijgervelletjes, smarties en andere funky kleuren, ook een hoop basic. Dat was dus bij de Praxis.
[afbeelding]
Ga je eerst folie plakken en dan boren of andersom? Wat de bekleding betreft wil ik toch voor echte artwork gaan. Ben inmiddels bezig om handig te worden met Adobe Illustrator CS2. Side art wil ik compleet zelf bedenken en uitvoeren. Daarna op een groot stickervel laten drukken.

Tja, nu de kast nog... als ik dat zo zie gaat die er echt wel komen! ;)

Koenzie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:36:
Vreemd dat het met die 8 way niet werkt, bij mij werkt het draaien van die plaat geweldig.

Over de muntproever, ik wil een werkende erin hebben, het deurtje zit er al in, maar wil net als irl met muntjes kunnen werken. Heb via marktplaats zo'n ding op de kop kunnen tikken en ga die vanavond ophalen voor 20 euries.

Pff, zal blij zijn als ik ff tijd heb om de foto's te uploaden.....
Heb jij exact dezelfde joystick? Een OMNI Basic? Als ik die schroeven lost/vast zet, daarna met de joystick beweeg, dan verschuiven die plaatjes weer.

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Anoniem: 100771 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:16:
[...]
Heb jij exact dezelfde joystick? Een OMNI Basic? Als ik die schroeven lost/vast zet, daarna met de joystick beweeg, dan verschuiven die plaatjes weer.
Ik heb niet exact dezelfde, mijn model is wat anders en de plaatjes zijn van metaal, maar het idee is wel hetzelfde en het blijft gewoon zitten....

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:14:
[...]

[...]
Ga je eerst folie plakken en dan boren of andersom? Wat de bekleding betreft wil ik toch voor echte artwork gaan. Ben inmiddels bezig om handig te worden met Adobe Illustrator CS2. Side art wil ik compleet zelf bedenken en uitvoeren. Daarna op een groot stickervel laten drukken.

Tja, nu de kast nog... als ik dat zo zie gaat die er echt wel komen! ;)
Eerst boren natuurlijk, daarna plakken en de gaten weer openmaken met een mesje. Nog even uitvogelen hoe en wat, als ik de spullen niet kon retourneren had ik ze in de winkel laten liggen :P
Misschien staat dat carbon wel super goedkoop, het liefst had ik gewoon een kant en klaar zwart paneeltje. Wat voor ideeen heb je voor de artwork? Heeft trouwens de wit rode kleur een speciale bedoeling, het is een aparte combinatie. Heeft 1 of andere klassieke game deze kleur ook?

BARACUS schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:40:
[...]
Eerst boren natuurlijk, daarna plakken en de gaten weer openmaken met een mesje. Nog even uitvogelen hoe en wat, als ik de spullen niet kon retourneren had ik ze in de winkel laten liggen :P
Misschien staat dat carbon wel super goedkoop, het liefst had ik gewoon een kant en klaar zwart paneeltje. Wat voor ideeen heb je voor de artwork? Heeft trouwens de wit rode kleur een speciale bedoeling, het is een aparte combinatie. Heeft 1 of andere klassieke game deze kleur ook?
Elevator action vond ik altijd een cool spel. Het logo van Elevator Action is ook wel grappig. Daar ga ik in ieder geval iets mee doen en daarnaast nog wat plaatjes zelf bedenken en tekenen a.d.h.v. het spel.
De kleuren combinatie heb ik zelf bedacht! :) Weet eigenlijk niet of er een spel is met die combinatie. Een centipede is wel wit, maar dan met zwarte t-molding en groenige artwork.
Centipede
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Arcademachine.jpg/180px-Arcademachine.jpg

De contouren zijn wel gebaseerd op deze kast.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:45
Anoniem: 100771 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:55:
Ik neem aan dat je dan ook een LCD monitor/tv gaat gebruiken? Zo'n dikke CRT in je tafeltje komt het design niet echt ten goede. Die cocktail cabinets zijn niet voor niets dicht ;)
De meeste arcade games gebruiken heel veel uiteenlopende lage resoluties.
Ik denk dat deze veel beter tot zijn recht komen met een CRT monitor. :)

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:05:
[...]
Elevator action vond ik altijd een cool spel. Het logo van Elevator Action is ook wel grappig. Daar ga ik in ieder geval iets mee doen en daarnaast nog wat plaatjes zelf bedenken en tekenen a.d.h.v. het spel.
De kleuren combinatie heb ik zelf bedacht! :) Weet eigenlijk niet of er een spel is met die combinatie. Een centipede is wel wit, maar dan met zwarte t-molding en groenige artwork.
Centipede
[afbeelding]

De contouren zijn wel gebaseerd op deze kast.
Centipede >:) dat wit met rood wordt wel super oldschool :) Ikzelf vind dit plaatje van space invaders toch wel zo bruut, echt geniaal. Elevator action stond hier vroeger bij de friettent 8)

http://members.home.nl/leone/dfgdfgdfgdfgfdgdfg.JPG

Ik heb trouwens eindelijk bericht gekregen van groovygamegear, precies 1 week :/
Een beetje een raar antwoord, hij kan wel competition sticks leveren maar dat zal weinig winst opleveren door de hoge verzendkosten. Paypal gebruikt hij ook niet omdat dit erg moeilijk is met landen over de grote oceaan :? Nu even zoeken naar iemand met een creditcard |:(

Hier nog 2 witte, hoewel wit en rood op het eerste gezicht apart klinkt kan het echt mooi worden als je de artwork hierop ontwerpt. Ik ben echt nieuwsgierig.

[Voor 6% gewijzigd door NMe op 24-09-2012 16:11]

BARACUS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 08:40:
[...]
Centipede >:) dat wit met rood wordt wel super oldschool :) Ikzelf vind dit plaatje van space invaders toch wel zo bruut, echt geniaal. Elevator action stond hier vroeger bij de friettent 8)

[afbeelding]
Ja, die friettenten *droomt weg* :z heb heel wat spelletjes gespeeld vroeger op die kasten. Toen hadden ze nog een Arcade spelletjes afdeling op de kermis! :'(
Ik heb trouwens eindelijk bericht gekregen van groovygamegear, precies 1 week :/
Een beetje een raar antwoord, hij kan wel competition sticks leveren maar dat zal weinig winst opleveren door de hoge verzendkosten. Paypal gebruikt hij ook niet omdat dit erg moeilijk is met landen over de grote oceaan :? Nu even zoeken naar iemand met een creditcard |:(
Ik heb ook net antwoord gekregen van GroovyGG. Met antwoorden geven zijn ze niet zo snel. T-molding.com daarin tegen wel. Goeie support en ze zetten je order niet blind door... gelukkig voor mij. }:O 8)7 :)
Hier nog 2 witte, hoewel wit en rood op het eerste gezicht apart klinkt kan het echt mooi worden als je de artwork hierop ontwerpt. Ik ben echt nieuwsgierig.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zelf ook nieuwsgierig, want 't wordt iets wat echt niemand heeft! 8) Ben nog druk aan het schetsen. Straks uitwerken op papier, inscannen en overtrekken met Adobe Illustrator. Daarna af laten drukken op een stickervel. Tenslotte (zonder bubbeltjes!) het erop plakken.

De t-molding en frees inzetstuk om groef te maken zijn onderweg... naar 't hotel waar een vriend in New York een week verblijft. Hij neemt het voor me mee. Ik laat de KeyWiz/I-PAC2 :? ook nog effe opsturen! 8)

O ja, foto's zijn geupload richting arcadecontrols.com

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
buiten dat, Mame is fantastisch :D

Ontwikkelaar van Gleamy

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Twhomp

Unngg!

Zeker!
Bij ons op het werk staat er een Mame Arcadekast, gemaakt door een werknemer. Echt profi-apparaat, erg goed gelukt.

Wat een klapper. Favo spel: puzzle fighter, hele toernooien worden er af en toe gespeeld.

“Rats, I missed! Oh, I hate it when I miss!”

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik vind altijd die spellen ala King of Fighters/ MK3 Ultiamte / en die R-type achtige spellen erg gaaf!
jammer dat er niet eye-toy iets dingen zijn voor Mame...dat zou nog helemaal zuper geweest zijn. Kan de TS gelijk camera inbouwen ^^

Ontwikkelaar van Gleamy

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Zoals beloofd eindelijk de pics van mijn kast in aanbouw.
Inmiddels al druk bezig met de muntinworp (zie topic in electronica) en dan issie bijna af

Maar genoeg gezwets, hier zijn de pics :
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade1.jpg
De achterzijde, met een stukje uitsteek van de monitor....
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade2.jpg
De "inside" met de versterker en de muntinvoerdeur
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade3.jpg
De kast in volle glorie in de garage
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade4.jpg
De knoppen, origineel waren het er maar 3 per stick
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade5.jpg
De "guts" van de knoppen
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade6.jpg
De monitor vastgelast aan steunen voor in de kast
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade7.jpg
De keyboard controller
http://www.van-dommelen.nl/arcade/arcade8.jpg
Mooi picje van de kabel wir-war

• BARACUS
Dat is een mooie compact kast :)
Anoniem: 100771 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:52:
[...]

Die duitser is zo duur, omdat hij het ook uit US moet laten komen en zelf nog een beetje wil verdienen.
Was dit eigenlijk een gokje of weet je dit zeker?
Ik ben er achter gekomen dat alle Happ en veel Ultimarc spullen gewoon uit spanje komen. Ze geven het allemaal een andere naam waardoor het erg onoverzichtelijk is.

http://www.industrias-lorenzo.com/

[Voor 87% gewijzigd door BARACUS op 02-10-2006 08:27]

Wow! Wat is wat? Hopelijk hoef je hier nooooooit meer aan te zitten. Ik ga 't zelf bundelen en zo goed mogelijk proberen weg te werken. Niet echt de klassieke vormen, maar de kast ziet er goed uit. Zit volgens mij geen echte artwork op?
BARACUS schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 05:59:
[...]

Was dit eigenlijk een gokje of weet je dit zeker?
Ik ben er achter gekomen dat alle Happ en veel Ultimarc spullen gewoon uit spanje komen. Ze geven het allemaal een andere naam waardoor het erg onoverzichtelijk is.

http://www.industrias-lorenzo.com/
Ja, 't was puur een gok van mij. Dacht dat al die zooi daar vandaan kwam.
Trouwens, ik heb de KeyWiz ECO2 (gisteren) besteld bij GroovyGG! 8) Verwacht 'em pas zaterdag op z'n vroegst. Daarna kan ik een prototype controlpanel maken. Het prototype wordt trouwens meer een test of alle knoppen e.d. op de juiste plek zitten. Echt aansluiten ga ik 'em dan nog niet, denk ik.

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 02-10-2006 09:20]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

@ Highstone : Aan de kabelboom wordt nog gewerkt. Artwork komt er niet op, alle kanten zijn mooi afgewerkt en de voorkant hou ik zo, lekker retro.

@ Baracus : Er zit ook een compaq pc in ;)

@Koezie: Ik wil nog even terug komen op het draaien van die restrictor plate. Heb gisteren effe zitten vogelen. Schroefjes los. Toen bleek dat ik aan de rode schijf moest draaien. Ik zat te klooien met de plastic plaatjes.
http://www.arcadeshop.de/images/arcade-joyst248-blau.jpg
Het draaien gaat nu inderdaad goed, maar... diagonaal kan ik in één bepaalde richting toch nog contact maken. Da's jammer.

Nog een vraagje: Welk frontend gebruik je op de PC?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 03-10-2006 07:20]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

@highstone : Dat is vreemd, misschien moet je de plaat net iets meer of minder draaien zodat die richting wel word vrijgegeven/geblokkeerd.

Als frontend gebruik ik GameEx, deze is heel erg op mediacenter gebasseerd en ziet er misschien niet zo retro uit, maar werkt wel perfect en heeft een ingebouwde Jukebox en ondersteuning voor andere emulatoren zoals Zsnes.

Als je een andere goede tip hebt dan hoor ik het graag want deze is me eigenlijk niet retro genoeg, maar verlies niet graag functionaliteit boven schoonheid ;)

Ik weet nog niet wat ik ga doen met die sticks. Misschien eerst effe kijken hoe de spelletjes gaan waar je een 4-way voor nodig hebt, maar een 8-way gebruikt. Er gaan dan natuurlijk wat onbedoelde signalen richting de PC. Ben benieuwd of je daar veel last van hebt.

Ik ga definitief een KeyWiz ECO2 gebruiken. De onderste, da's de 'non-solder' versie. ;)
http://www.hoogsteen.speedxs.nl/Arcade/Kweco2.jpg
Heb 'em al besteld en hij is opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat dat ding in NL is.

Heb er over gedacht om misschien zelf een front-end te maken, maar dan moet ik echt niet overweg kunnen met wat er nu te verkrijgen is. Ik wil via de joysticks een spel kunnen selecteren en er moet een plaatje van het spel getoond worden. Veel meer functionaliteit heb ik volgens mij niet nodig.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 03-10-2006 10:29]

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:25:
Ik weet nog niet wat ik ga doen met die sticks. Misschien eerst effe kijken hoe de spelletjes gaan waar je een 4-way voor nodig hebt, maar een 8-way gebruikt. Er gaan dan natuurlijk wat onbedoelde signalen richting de PC. Ben benieuwd of je daar veel last van hebt.

Ik ga definitief een KeyWiz ECO2 gebruiken. De onderste, da's de 'non-solder' versie. ;)
[afbeelding]
Heb 'em al besteld en hij is opgestuurd. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat dat ding in NL is.

Heb er over gedacht om misschien zelf een front-end te maken, maar dan moet ik echt niet overweg kunnen met wat er nu te verkrijgen is. Ik wil via de joysticks een spel kunnen selecteren en er moet een plaatje van het spel getoond worden. Veel meer functionaliteit heb ik volgens mij niet nodig.
Volgens mij zoek je mamewah. Ik heb zelf alleen mame32 gebruikt maar wil uiteindelijk ook serieuze software erop hebben. Je kunt gewoon met de joystick door het menu en dan zie je plaatjes of zelfs bewegende beelden (geloof ik). Als je hybernation gebruikt kun je supersnel alles opstarten. Het menu is ook aan te passen met artwork etc.

http://webpages.charter.net/rbecker5/images/emu1.gif
http://www.muttleyville.org/images/cabbage/mamewah/MAME-main.png

[Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 03-10-2006 11:43]

Ok, dat ziet er opzich niet verkeerd uit (bedankt voor de plaatjes). Heb er al wel een en ander over gehoord. Ik zal 't 'es effe uitproberen. Eerst m'n PC opnieuw installeren en beetje demonteren. Alle overbodige zooi gaat eruit. De buitenkant gaat er ook vanaf. Er zit straks tenslotte een Arcade kast omheen! :)

@BARACUS: Hoe staat 't nu met jouw project?

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:08:
Ok, dat ziet er opzich niet verkeerd uit (bedankt voor de plaatjes). Heb er al wel een en ander over gehoord. Ik zal 't 'es effe uitproberen. Eerst m'n PC opnieuw installeren en beetje demonteren. Alle overbodige zooi gaat eruit. De buitenkant gaat er ook vanaf. Er zit straks tenslotte een Arcade kast omheen! :)

@BARACUS: Hoe staat 't nu met jouw project?
Ik ben toch maar even wezen testen met het plakfolie en het ziet er goed uit, ik zal even een foto maken. Ik heb vorige week 18 knoppen en 1 joystick besteld, hopelijk is dat deze week hier.
Ik zit alleen nog te kijken welke 2e joystick ik moet halen, zo'n omni/suzo stick lijkt mij vrij moeilijk te installeren van onderen. Dan zal er toch een andere hendel aan moeten maar met dat prijsverschil kan je ook weer zo'n "ultimarc" stick halen die van boven valt te switchen. Alleen maken die weer zoveel herrie 8)7 echt lastig dit internetshoppen.

Is het ophangen van de computer in de kast wel zo goed voor brandveiligheid? Ik heb verder nooit fik gehad in mijn computers en stof alles regelmatig uit maar toch. Als dat gaat fikken brand je kast en je huis snel af :P

Op dat forum van arcadecontrols staan trouwens ook goedkope adresjes bij BUY/SELL. Ponyboy en "diver nog iets" verkopen echt voor afbraakprijzen. Had me toch weer een paar dollar gescheeld, jammer dat ze die gp wizards niet verkopen.

• BARACUS
Ik heb een rot camera dus het ziet er belabberd uit, het ziet er in het echt stukken beter uit. Het is een soort antaciet met een vleugje zilver, gewoon carbon look dus. De rechthoekige zijkanten heb ik uit 1 stuk kunnen omvouwen en voor de ronde kant heb ik een dunne strip geknipt, dat gaat anders flapjes geven. Je kunt ook helemaal geen naden zien als je 2 stukken gebruikt, dat is dus goed nieuws. Als straks de kleurige knoppen erop gaan ziet het er volgens mij erg mooi uit, niet zo eentonig als alleen zwart. Het aanbrengen gaat ook doodsimpel, als je grotere rollen kunt vinden is het zeker een tip om zo je hele kast te "verven". Het is gewoon superglad en netjes alsof het gelamineerd is. Als je een beetje fatsoenlijke verf haalt + diverse lagen zal dit ongeveer net zoveel kosten. Ik denk dat je met zo'n hele kast 1 uur bezig bent, niks geen drogen, schuren en al die ellende.
http://members.home.nl/leone/111111111.JPG

Ik ga de plank wel andersom gebruiken dan eerst het plan was, dat is comfortabeler om met je hand goed op de plank te kunnen rusten. Dan kunnen de player 1 knoppen mooi bovenin een plekje krijgen. De monitor wil ik ook nog een andere kleur geven, dat is echt zo 20ste eeuw cool doorzichtig plastic :+ dat zijstuk bureau moet nog geschilderd worden :+
http://members.home.nl/leone/22222222222.JPG

BARACUS schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:55:
[...]
Het aanbrengen gaat ook doodsimpel, als je grotere rollen kunt vinden is het zeker een tip om zo je hele kast te "verven". Het is gewoon superglad en netjes alsof het gelamineerd is. Als je een beetje fatsoenlijke verf haalt + diverse lagen zal dit ongeveer net zoveel kosten. Ik denk dat je met zo'n hele kast 1 uur bezig bent, niks geen drogen, schuren en al die ellende.
[afbeelding]
't is inderdaad wel een idee. Als het na verloop van tijd gaat loslaten, ben je verder van huis schat ik. Het zal waarschijnlijk toch verf worden.

• BARACUS
Het is geen post-it papiertje ;) ik betwijfel of het los gaat zitten.

• BARACUS
Ik heb dit nog met moeite gevonden, ik weet eigenlijk niet de juiste term misschien dat ik het daarom niks kan vinden. Button layouts? Gewoon dus een afdrukbaar ontwerpje voor je buttons en joystick. Ik zoek eigenlijk een hoop verschillende om het even te testen hoe het voelt. Een curved layout lijkt me ook wel een idee voor de rsi polsjes.

streetfighter

custom

[Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 04-10-2006 07:42]

BARACUS schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 07:39:
Ik heb dit nog met moeite gevonden, ik weet eigenlijk niet de juiste term misschien dat ik het daarom niks kan vinden. Button layouts? Gewoon dus een afdrukbaar ontwerpje voor je buttons en joystick. Ik zoek eigenlijk een hoop verschillende om het even te testen hoe het voelt. Een curved layout lijkt me ook wel een idee voor de rsi polsjes.

streetfighter

custom
De term die 't meest gebruikt wordt is 'control panel overlay'. Vaak afgekort tot CPO. Als je in Google zoekt op afbeeldingen met bovenstaande term zie je behoorlijk wat. Op BYOAC (Build Your Own Arcade Controls, arcadecontrols.com) moet je effe zoeken in het forum bij 'Artwork'. Bekijk ook effe de sticky topics. Je kan ook nog effe neuzen in de Wiki op BYOAC http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Main_Page ook te bereiken via de homepage van BYOAC.

Je kan je ook in de wondere wereld van Adobe Illustrator CS2 storten en zelf vector artwork maken. Door je favourite plaatje te 'tracen' met Illustrator kun je artwork maatwerk maken voor je zelf (en delen met anderen op http://www.localarcade.com/arcade_art/)! Ben er zelf mee bezig. Het lukt steeds beter!

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 04-10-2006 07:58]

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Om even hierop in te haken, als frontend kan ik Advancemenu aanraden, zeker als je alle mng/flyer/icon/marquee packs erbij zet. In mijn ogen veruit het mooiste frontend, ik gebruik het zelf al jaren. Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken naar advancemame(op dezelfde site). Die kan allerlei scanline en scale effecten gebruiken waardoor je ook op een normale monitor een arcade look kunt krijgen. Voorbeelden van deze effecten kun je HIER bekijken.

Advancemenu met in game screenshot,cabinet,flyer en title screen met het mng pack heb je zelfs animerende in game previews en eventueel kun je zelf mng files maken:

http://advancemame.sourceforge.net/snap/menu-snap-fullmixed.png

Bedankt voor de tip! Eerlijk gezegd wil ik een Front-end hebben dat zo simpel mogelijk is en waar je niet van alles aan hoeft te configureren. Een lijst met spelletjes en een plaatje is genoeg.

Heb jij trouwens ook een complete kast gebouwd/geconverteerd? Gewoon nieuwsgierig.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 04-10-2006 13:15]

• Elvis56686
  • Niet online
Ik heb 3 kasten staan hier waarvan er momenteel geen enkele operationeel is. Eentje heeft het jaren gedaan maar daarvan is de keyboard encoder recentelijk overleden. De andere 2 zijn nog in originele staat, eentje met en eentje zonder print erin. Ik ben al jaren bezig met arcadecontrols/kasten, eigenlijk al vanaf het moment dat ik mame voor de eerste keer had geprobeerd(versie 0.07 geloof ik).

Toen eens begonnen met een arcade stick met een gehackt joypad en van het een kwam het ander. Het ligt absoluut nog in de planning om de andere kasten die ik heb ook om te bouwen maar een combinatie van te weinig tijd/geld/onderdelen houdt dat nog en beetje tegen. Ook in nederland zijn toch redelijk wat mame kasten te vinden al is het wat minder dan in bv duitsland en amerika.

Voor onderdelen kun je in nederland het beste bij suzo gaan shoppen al moet je wel een KvK inschrijving hebben om daar te kunnen kopen.

Ik weet niet of je al ooit op arcadeflyers.com hebt gekeken maar een van de mensen daarachter is een nederlander en de beheerder van retrogames.com(een van de beste sites op emulatorgebied toen er nog dagelijks emulatornieuws was) is ook een nederlander.

Op arcadecontrols.com zitten weinig tot geen nederlanders, op tweakers heeft een jaar of wat geleden nog iemand een cocktail mspacman tafel gemaakt als ik me niet vergis.

Ergens rond 1999 kwam ik in aanraking met MAME. Ik hoorde van een toenmalige collega dat hij échte Arcade spelletjes kon spelen, "Gewoon op m'n PC!". Aangezien ik vroeger heel fanatiek was op van die echte Arcade kasten vond ik het een geniale vondst. Ik heb toen naast MAME nog verschillende andere emulatoren gebruikt. Toen werd het een tijdje stil... incidenteel nog wel eens een spelletje gespeeld tot dat ik een paar maanden geleden via internet weer in aanraking kwam met Arcade kasten. Ik ging toen verder zoeken en kwam toen arcadecontrols.com tegen. Ik wilde altijd al zo'n ding hebben. Ook de uitdaging van het compleet zelf bouwen trok me aan. Het hele proces van plank tot kast, dat wilde ik ook doorlopen. Alles zelf opbouwen, ontwerpen en via internet ideeën op doen en via arcadecontrols.com wist ik dat als ik er aan zou beginnen ik daar genoeg info kon vinden om alles voor elkaar te krijgen.
Heb toen m'n plan terloops tegen m'n vriendin verteld. Ze had zoiets van als jij dat graag wilt, dan moet je dat doen. Nou, dat was het startshot. Ik ging hout kopen en stortte me volledig op het ontwerp. M'n schoonvader is erg handig en hem had ik gevraagd of hij me wilde helpen. Geen probleem! Gezien de beperkte ruimte (we hebben geen tuin of garage) starte het project bij hem. Hij heeft het gereedschap en de ruimte.
Da's een beetje mijn verhaal achter dit hele project.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 05-10-2006 07:24]

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 07:23:

Heb toen m'n plan terloops tegen m'n vriendin verteld. Ze had zoiets van als jij dat graag wilt, dan moet je dat doen.
Dat zal de laatste keer zijn volgens mij :P straks dat doordringende teringgeluid van pacman en space invaders jengelend door het huis. Die laat niks meer toe in de toekomst.

Ik vond dit wel erg mooi om je kast echt "af" te maken. Gewoon doorscrollen om de foto's te bekijken, mooie custom stickers. Ik zat zelf nog te denken aan van die kleine plakletters voor hetzelfde effect. Ik vind het nog steeds raar dat ze geen buttons verkopen met een $ teken of coin, menu etc. etc. voor al die mame projecten.
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=49291.40

BARACUS schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:11:
[...]
Dat zal de laatste keer zijn volgens mij :P straks dat doordringende teringgeluid van pacman en space invaders jengelend door het huis. Die laat niks meer toe in de toekomst.
Uhhh... ja, dat zei ze er inderdaad meteen achteraan. Had ik dat niet gezegd? Zeker vergeten... :+
Heb van de week effe gezegd dat ik voor ons dochtertje (net 3) een mini arcade kast wil maken. Toen zei ze "Dat vind ze toch niet mooi!", eigenlijk weet ze wel beter, maar goed. M'n kast komt trouwens boven te staan. Op de computer kamer. Zou 'em dus het liefst boven in elkaar zetten. Kweet alleen niet of dat praktisch is. Brengt wel gemakkelijker naar boven! :)
BARACUS schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:11:
Ik vond dit wel erg mooi om je kast echt "af" te maken. Gewoon doorscrollen om de foto's te bekijken, mooie custom stickers. Ik zat zelf nog te denken aan van die kleine plakletters voor hetzelfde effect. Ik vind het nog steeds raar dat ze geen buttons verkopen met een $ teken of coin, menu etc. etc. voor al die mame projecten.
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=49291.40
Daar heb ik ook al over nagedacht, maar nog niet echt een ontwerp of proefje gemaakt. Wel een goeie tip, thanks! Ik ga ze dan wel zelf maken. Met een sticker velletje ofzo... maar eigenlijk zou je ze moeten stansen. Misschien doorzichtig plakspul? Als 't niet te duur is, kan ik wel effe wat gaan experimenteren met het één of ander.

Trouwens, vandaag m'n KeyWiz ECO2 binnen gekregen! Afgelopen zondag besteld! Da's vrije van de rappe vanuit de US. :) Zie Arcadecontrols.com

• BARACUS
Precies op tijd voor het weekend :) ziet er goed uit. Ik vind die wizard tekening van GGG erg leuk.
Ik ben trouwens monkeyman op dat forum als je dat nog niet doorhad. Wel jammer dat mijn spulletjes er nog niet zijn, volgens mij had ik die donderdag ofzo besteld.

[Voor 33% gewijzigd door BARACUS op 05-10-2006 21:14]

Ja, inderdaad. Dit weekend kan ik flink aan de bak... ook met een verhuizing van een vriend trouwens. Maar goed, dit weekend heb ik dan ook de t-molding en het freesstuk om een t-molding gleuf te frezen. Ben benieuwd of dat allemaal gaat passen in die frees. Anders zal ik 'em misschien in een boormachine moeten klemmen o.i.d.
Het CP (controlpanel) kan nu echt aangesloten gaan worden, d.w.z. de buttons en joysticks op de KeyWiz. Op die KeyWiz kun je een IDE kabel aansluiten. Dat heb ik gelezen. Nu nog proberen. Ga genoeg foto's maken in ieder geval. Kan iemand weer z'n voordeel mee doen. Wellicht houdt het sommige mensen nog tegen om eraan te beginnen, omdat ze niet zeker weten of alles wel gaat werken en aangesloten krijgen.
Nog effe wachten en dan kan jij ook aan de slag! :)

• BARACUS
Ik zou je dan aanraden zo'n rounded IDE kabel te halen, dan zijn alle draadjes al los van zichzelf. Kost wel flink meer maar wel makkelijker dan zo'n reep lopen uittrekken. Als je een echte soldeerkoning bent kun je natuurlijk ook losse draden in de IDE connector fabriceren, geen idee hoe je dan kunt doen.

http://www.vobis.nl/GeneratedImages/427787.jpg

[Voor 100% gewijzigd door BARACUS op 06-10-2006 12:05]

Ja, zo eentje heb ik besteld. Misschien ga ik nog even ergens anders kijken of ik 'em niet eerder kan krijgen. Die connector past exact over de pinnetjes heen.
Morgen om 9.00 uur sta ik weer met zaag e.d. in de aanslag om aan m'n kast te werken. :) :P

• Elvis56686
  • Niet online
Om $ en/of € tekens op knoppen te zetten kun je het beste van die vellen met krasletters gebruiken, dat werkt best goed maar gaat na een tijdje wel slijten. Zo'n mini arcade kast ben ik ook eens aan begonnen maar nooit afgemaakt, ik kwam hem afgelopen week nog tegen op zolder, binnenkort maar eens verder aan gaan werken.

Wat ik trouwens erg handig vond tijdens het ontwerpen van de kast is het maken van een kartonnen versie om maten e.d. te bepalen.

Van die kartonnenversies heb ik ook op arcadecontrols gezien, maar daar heb ik niet echt over nagedacht om dat ook te doen. 't is nog meer werk en daar zat ik ook niet op te wachten. Het CP ga ik wel effe een proefversie van maken, maar dan van een stukje schroothout.

Heb je weer genoeg inspiratie opgedaan om verder te klussen? Mooi! Hou ons op de hoogte.

• BARACUS
Ik kreeg vanmiddag laat onverwacht een pakje binnen :) meteen maar wat gaten gaan boren en monteren.Ik ben even een dure camera gaan lenen alleen is de paarse knop meer blauw en heeft photoshop lijnen gemaakt tijdens het verkleinen :( (edit: klik de plaatjes aan tweakers verknald het helemaal :+ )

Dit plakfolie was om te testen/leren dus heb het er op laten zitten want het was niet 100% perfetct gedaan. Hier en daar is er een stukje gesneuveld, dat boren viel me toch vies tegen. Rechts moet natuurlijk een 2e joystick + knoppen komen maar die moet ik nog uitkiezen. De knoppen staan iets hoger zodat mijn geopende hand comfortabel op de plank kan rusten.

De gaatjes voor de schroeven van de joystick ging als warme boter maar met zo'n brede kop :X
Ik moest het ook vanuit de hand recht naar beneden doen leunend op de boor 8)7 op het laatste stukje klapte ik dus door met als gevolg een stukje beschadiging aan het folie. Nu heb ik wel door hoe het werkt maar is het klusje al klaar :P Het juiste gereedschap is echt het halve werk :'(

Ik heb ook geen goede bouten voor de joystick dus heb deze maar even gebruikt anders moest ik het plankje aanpassen, lijkt me onverstandig voor een test. Daar wil ik dus van die standaard afgeronde bouten voor halen in het mat zwart, het verzinken/onzichtbaar maken lijkt me teveel werk en geklooi. Van onderen schroeven lijkt me niet stevig genoeg en een paar mooie bouten staan niet lelijk, past wel bij de carbon look ;)

Nu kan ik in ieder geval uitmeten hoe laag ik de voet kan maken, zo'n joystick steekt behoorlijk uit.
Ik denk ook dat zo'n omnistick/suzo te strak is voor mijn smaak, deze Happ competition is echt een perfect gevoel. Ook ben ik blij dat ik zo'n button wrench erbij heb genomen, dan kun je echt vliegensvlug de knoppen aanpassen en vastdraaien. Dat met een tang doen is vragen om problemen.
Ik ben tot nu toe erg content met het resultaat, de kleurige knoppen met het carbon ziet er erg goed uit. Morgen even kijken of ik met de hand rechte plankjes mdf kan zagen anders ga ik volgende week even bij de Praxis langs, daar hebben ze een mooie zaagmachine staan :)

Ik moet alleen nog uitvogelen waar ik de zwarte 7e knop wil plaatsen, ernaast of eronder....

[Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 01-11-2008 02:32]

Wat je zegt, goed gereedschap is inderdaad het halve werk. We gebruiken nu gereedschap, dat m'n schoonvader in jaren niet meer heeft gebruikt. Zo kom je er ook achter wat je eigenlijk voor gereedschap nodig hebt. Af en toe is het een beetje inproviseren, maar het lukt allemaal aardig. Heb weer foto's gemaakt, maar kon ze niet uploaden (connectie problemen). Maar goed, die komen nog.

Je plankie ziet er strak uit. Jammer van die beschadiging, maar verder erg strak. 't is ook nog maar een test projectje toch? Volgende maand de hele kast? ;)

Zo'n knoppensleutel heb ik trouwens niet. Ik begrijp van jou dat ik dan problemen moet verwachten... ai!
M'n kast staat nu op z'n wielen en bijna alle planken zitten er op. De kast gaat nog een keer uit elkaar, want maten nemen gaat beter als tie in elkaar zit. Dus, straks uit elkaar, veel lijm smeren en weer in elkaar.

• BARACUS
Ik heb de foto's bekeken, ik dacht dat je de t-molding al had gebruikt :P

Krijg je dat ding nog wel de trap op als je de boel gaat lijmen? Of ga je hem op zolder lijmen, maar dan komt hij ook nooit meer de trap af :)

Wat deed je schoonvader eigenlijk met al dat gereedschap, ik zie dat er ook een hele flinke workmate staat. Dat heeft bij elkaar toch flink geld gekost, dat is niet om een schilderijtje op te hangen.

Zonder zo'n knoppen sleutel gaat ook wel lukken (je vingers) maar met zo'n sleutel kun je heel makkelijk bovenaf kijken/schuiven terwijl je de boel muurvast draait. De 28mm boor geeft ook ietsje speling dus dan kun je alles precies goed plaatsen. De knoppen zitten ook dicht bij elkaar dus je hebt weinig ruimte om een tang te gebruiken die er dan ook snel kan afschieten. Ik weet niet op schoonpa een 100 delige doppenset heeft met de juiste maat? :+

Het is inderdaad een soort van test plank, het geld gaat toch in het andere spul zitten wat je kunt herbruiken. Ik heb iets van 5 roms dus ik ga met het plankje eens uitzoeken wat er allemaal te halen is. Als ik een mooie verzameling heb kan zo'n kast weleens een idee zijn.

BARACUS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:19:
Ik heb de foto's bekeken, ik dacht dat je de t-molding al had gebruikt :P
Nee, heb 't vandaag pas gekregen. Een vriend heeft 't mee genomen uit New York (op laten sturen naar z'n hotel 8) ) Ook zo'n frees om die gleuf te maken heb ik meteen daar gekocht. :)
Krijg je dat ding nog wel de trap op als je de boel gaat lijmen? Of ga je hem op zolder lijmen, maar dan komt hij ook nooit meer de trap af :)
Hij wordt inderdaad boven in elkaar geschroefd en gelijmd. De kast is vrij diep (96cm) in vergelijking tot de breedte (60cm). Hoogte is trouwens 180cm. Wilde het risico niet lopen dat die toeter van de monitor niet ging passen.
Wat deed je schoonvader eigenlijk met al dat gereedschap, ik zie dat er ook een hele flinke workmate staat. Dat heeft bij elkaar toch flink geld gekost, dat is niet om een schilderijtje op te hangen.
Dat ding heeft hij trouwens van ons kado gekregen! :P
Het is inderdaad een soort van test plank, het geld gaat toch in het andere spul zitten wat je kunt herbruiken. Ik heb iets van 5 roms dus ik ga met het plankje eens uitzoeken wat er allemaal te halen is. Als ik een mooie verzameling heb kan zo'n kast weleens een idee zijn.
Wat bedoel je met "ik heb iets van 5 roms?".

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:35:

[...]
Wat bedoel je met "ik heb iets van 5 roms?".
Zo'n kopie/bestand van een computerspel heet een rom, dus gewoon 5 spelletjes. Mijn favorietenlijst moet nog flink groeien voordat ik een kast ga bouwen :P

Maak je trouwens een kostenlijstje? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar of durf je dat zelf niet zo goed aan? :+

[Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 08-10-2006 20:51]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb ook geen speciale sleutel voor de knoppen, ik gebruik gewoon mijn handen en kan ze dan voldoende strak aandraaien hoor, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Zit trouwns nogsteeds met die mutautomaat, iemand hier met veel electro kennis ?

• BARACUS
Koenzie schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:33:
Ik heb ook geen speciale sleutel voor de knoppen, ik gebruik gewoon mijn handen en kan ze dan voldoende strak aandraaien hoor, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Zit trouwns nogsteeds met die mutautomaat, iemand hier met veel electro kennis ?
Je hebt er toch 1 gevonden? Zover ik begrijp is het een kwestie van zo'n microswitch die in de automaat zit aansluiten op je "ipac" chip.

• BARACUS
Ik neem aan dat je deze post niet hebt gemaakt over de muntautomaat?
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=58929.0

Nog even een vraagje over jullie pushbuttons. Zijn die echt super afgewerkt of hebben jullie hier en daar ook weleens een vlekje of krasje? De buitenste afdekring heeft hier en daar ook weleens een braampje/velletje. Je moet wel erg dichtbij kijken hoor maar het viel me een beetje tegen. Ik zie dat ze bij Highstone ook alle knoppen in 1 zak stoppen, vandaar de krasjes neem ik aan.

Ik heb besloten om deze j-stik te halen met een leuke retro look.
Het is niet een al te strakke joystick met een vierkant gevoel, volgens mij perfect voor 4 weg spellen.
Dan kan de ipac mini ook gelijk meekomen, het prijsverschil maakt dan niks meer uit vergeleken met de gp wizard. Mijn blauwe stekkertje passen trouwens niet op de schakelaars, weet je zeker dat ze bij jou passen highstone? Ik heb exact dezelfde, ze zijn te groot.
http://www.ultimarc.com/images/j-ball.jpg

[Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 09-10-2006 14:03]

BARACUS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:50:
[...]
Zo'n kopie/bestand van een computerspel heet een rom, dus gewoon 5 spelletjes. Mijn favorietenlijst moet nog flink groeien voordat ik een kast ga bouwen :P
Er gaan bij mij 200 spelletjes op. Dat zijn degene die ik zo'n beetje kon herinneren of die er gewoon leuk uit zagen.
BARACUS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:50:
Maak je trouwens een kostenlijstje? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar of durf je dat zelf niet zo goed aan? :+
Ik bewaar alle bonnetjes in ieder geval. Grootste (en duurtste!) "miskoop" was het hout. Heb betonplex gekocht, maar achteraf had ik beter (veel goedkoper) mdf kunnen kopen.

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

BARACUS schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:22:
[...]

Je hebt er toch 1 gevonden? Zover ik begrijp is het een kwestie van zo'n microswitch die in de automaat zit aansluiten op je "ipac" chip.
Ging het maar zo makelijk :D hier is trouwns het GOT topic wat ik erover heb geopend : Muntproef/credit counter

Ga ff dan andere topic doorlezen misschien is dat nog wel intressant
EDIT : Heb er helaas nix aan, mijne is iets moderner... werkt met printplaat e.d.

[Voor 8% gewijzigd door Koenzie op 09-10-2006 16:05]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Hmmm er zijn al vorderingen mbt de muntproef.

De nieuwste ontwikkeling is dat ik hem ga proberen aan te sturen via een seriele/paralelle poort.... met een stukje software om de toetsaanslagen te simuleren

BARACUS schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:01:
Ik heb besloten om deze j-stik te halen met een leuke retro look.
Het is niet een al te strakke joystick met een vierkant gevoel, volgens mij perfect voor 4 weg spellen.
Dan kan de ipac mini ook gelijk meekomen, het prijsverschil maakt dan niks meer uit vergeleken met de gp wizard. Mijn blauwe stekkertje passen trouwens niet op de schakelaars, weet je zeker dat ze bij jou passen highstone? Ik heb exact dezelfde, ze zijn te groot.
[afbeelding]
Ja, die blauwe stekkertjes passen precies. Heb namelijk zo'n schakelaar meegenomen en gepast.

Heb nu trouwens een probleempje... Ik had gelezen dat de stekker van een IDE kabel op de KeyWiz ECO2 gezet kon worden. Ik dus een rounded cable gekocht, omdat al die draadjes dan al los zitten. Gisteren ging ik de stekker erop zetten, maar tot mijn verbazing lukte dat niet, omdat op de connecter in het midden een dicht blokje zit, i.p.v. een gaatje om over het pinnetje te schuiven. Daar kwam ik achter NADAT ik de kabel had doorgeknipt en het omhulsel had gestript... }:O 8)7 Retourneren kan ik dus ook wel vergeten. Wil er misschien iemand een doorgeknipte IDE kabel kopen? Ik heb er toevallig nog eentje liggen. Wel snel zijn, want ik heb gehoord dat ze heel geliefd zijn die dingen. :+
Ik de pinnetjes tellen... precies 39! Ik heb dus een 40 pins connector nodig. Waarom dat ene gaatje weggelaten is :?
Nu effe iets anders verzinnen. Iemand nog een ideetje???

@Koenzie: Jij bent ook nog wel even zoet met je muntenautomaat volgens mij.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 12-10-2006 08:08]

Heb net een 40 pins connector (eigenlijk een volledige platte kabel met twee connectoren) gekregen van m'n baas. Nu effe de losse draadjes van m'n doorgeknipte IDE kabel op de connector pluggen en klaar is kees.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:45
Anoniem: 100771 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:06:Gisteren ging ik de stekker erop zetten, maar tot mijn verbazing lukte dat niet, omdat op de connecter in het midden een dicht blokje zit, i.p.v. een gaatje om over het pinnetje te schuiven. Daar kwam ik achter NADAT ik de kabel had doorgeknipt en het omhulsel had gestript... }:O 8)7
Kun je dat blokje niet gewoon (voorzichtig) doorprikken?
Ik heb dat zo vaak gedaan met moderne IDE kabels/connectors die gebruikt moesten worden in oudere PC's :)
Mmm, Ik weet niet zeker of dit qua aanslutingen natuurlijk werkt in dit geval. :?

[Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 12-10-2006 10:48]

The_Doman schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:45:
[...]
Kun je dat blokje niet gewoon (voorzichtig) doorprikken?
Ik heb dat zo vaak gedaan met moderne IDE kabels/connectors die gebruikt moesten worden in oudere PC's :)
Mmm, Ik weet niet zeker of dit qua aanslutingen natuurlijk werkt in dit geval. :?
De aansluiting waar dat blokje zit heb ik nodig. Als ik dat daarna ga aansluiten wordt het een zeer instabliele aansluiting. Heb er ook al even aangedacht, maar ik zie dat niet zitten. Met de connector die ik nu heb gaat het (als het goed is!) goed. De draadjes aan die IDE kabel zijn trouwens wel erg dun. Ben benieuwd of ik niet iets dikker draad zou kunnen gebruiken.

• BARACUS
Highstone dat was wel een treurig stukje bij arcadecontrols om met foto's te zien dat je hebt lopen knippen in een verkeerde kabel :P

Ik heb vanmiddag nog net op tijd de DHL gozer op zijn raampje kunnen kloppen want ik kwam net thuis en hij wilde alweer weggaan. Ik heb dus mijn joystick en minipac + harnass :) Ik ben dus gelijk wat gaten gaan boren en ga vanavond de boel maar eens aansluiten.

Ik had nog een voetje gemaakt, nu kan ik precies uitrekenen hoe plat het doosje mag zijn. Ik zit nog steeds te twijfelen op ik hem recht of iets schuin wil hebben.

Morgen wat goede schroeven halen want ik heb niet de juiste maten liggen. Door de verschillende joystick ziet het er niet recht uit met het oog, lekker lastig. Ik geef toe dat ik niet alles super op de millimeter recht heb geboord maar toch, misschien dat ik dit nog kan wegsjoemelen door nieuwe gaten te maken en wat opvuller te gebruiken. Ik ben ook enthousiast (dom) gaan boren terwijl ik niet alle spullen had :+ De witte knoppen zitten ook niet in het midden op deze manier, er hoort rechts nog een 4e te zitten. Toch ziet het er zo veel beter uit omdat het anders boven de joystick hangt, dat zie je pas als het boeltje voor je neus staat. De 4e knop laat ik dus maar weg, met de shift functie kun je ook een hoop doen.

Langzaam aan begint het een joystick te worden. Ik ben ook nog wezen klooien met de knoppen. Als je heel hard zit te rammen hoor je de veer vibreren, dat komt omdat die er gewoon los in zit. Ik heb dus wat voegenkit voor de badkamer erin gespoten aan de onder en bovenkant, veer terug en laten drogen. Dat spul blijft lekker soepel en het geluid is flink minder. Ik ben wel zuinig geweest dus ga nog een dikke klodder erin stoppen om het volledig te neutraliseren.

Edit:

De kabels aangesloten, was een fluitje van een cent door dat harnass. Wel onder en boven even moeten omwisselen |:( maar daarna werkte het prachtig. De spellen zijn gelijk 10 keer zo leuk als je ze met dit spul speelt, het maakt de schandalige prijs wel aanvaardbaar :P

[Voor 18% gewijzigd door BARACUS op 01-11-2008 02:34]

BARACUS schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:42:
Highstone dat was wel een treurig stukje bij arcadecontrols om met foto's te zien dat je hebt lopen knippen in een verkeerde kabel :P
Tja, iemand had al gezegd dat je de helft van de tijd problemen zit op te lossen vanwege verkeerde beslissingen of gewoon verkeerd zagen etc. Hij zit er niet ver naast.
BARACUS schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:42:
De kabels aangesloten, was een fluitje van een cent door dat harnass. Wel onder en boven even moeten omwisselen |:( maar daarna werkte het prachtig. De spellen zijn gelijk 10 keer zo leuk als je ze met dit spul speelt, het maakt de schandalige prijs wel aanvaardbaar :P
Da's inderdaad een klassieker, stick naar beneden activeert de bovenste schakelaar.

Je "plankje" ziet er goed uit! Met zo'n paneel worden de spelletjes inderdaad veel leuker, laat staan met een complete kast... ;)

Edit: Trouwens, wat voor schroeven heb jij gebruikt voor het vast maken van de sticks? Type, maat, winkel... alvast bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 15-10-2006 20:26]

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:23:
[...]
Tja, iemand had al gezegd dat je de helft van de tijd problemen zit op te lossen vanwege verkeerde beslissingen of gewoon verkeerd zagen etc. Hij zit er niet ver naast.
Ik heb de uitschieter gezien met dat t-molding bitje. Ik vraag me af hoe je dat kunt oplappen of ga je een nieuwe zijkant zagen?
[...]
Da's inderdaad een klassieker, stick naar beneden activeert de bovenste schakelaar.

Je "plankje" ziet er goed uit! Met zo'n paneel worden de spelletjes inderdaad veel leuker, laat staan met een complete kast... ;)

Edit: Trouwens, wat voor schroeven heb jij gebruikt voor het vast maken van de sticks? Type, maat, winkel... alvast bedankt.
Wat nog gewoon in een rommelbakje lag :P

De klassieke stick heeft deze met een moer eraan, is alleen omdat ik niks anders heb liggen en ik de boel wilde aansluiten. Het gaatje was net wat dunner dan bij de andere stick. Deze zijn niet geschikt voor dit klusje, je moet beide kanten gebruiken om de moeren vast te draaien. Er lastig als het verzonken in het hout zit.
http://www.rvs-bouten-moeren.nl/images/din931-933.jpg

De andere heeft slotbouten, zover ik weet zijn dat de standaard gebruikte bouten als je ze niet wegwerkt.Dat vierkantje blokje zet zich vast in het hout dus moeren vastdraaien kan van 1 kant.

http://www.aanhangwagenonderdelen.nl/pic/slotbout.jpg

Ik wil toch de bouten in de plank wegwerken/verzinken, staat gewoon beter. Deze inbusmoeren lijken mij wel wat, klodder montagekit in het gat en vastdraaien. Daarna wat opvulser + folie erover.
Ik weet alleen niet hoe dit gaat reageren als ik de moeren een keer moet vastdraaien, als de kop losschieten heb je een probleem :P Misschien zijn slotbouten wel beter alleen krijg je dan wel erg grote gaten om op te vullen.

http://www.rvs-bouten-moeren.nl/images/din912.jpg
http://www.rvs-bouten-moeren.nl/images/din7991.jpg

Je kunt dit spul gewoon bij Gamma, Karwei etc. vinden in alle maten en soorten. Dan kun je ze gewoon per stuk afwegen zodat je niet met 40 bouten voorraad zit :) Gewoon even de joystick meenemen om de juiste maat te vinden. Natuurlijk ook even opmeten hoe lang ze moeten zijn, te kort is lastig en te lang staat slordig.

BARACUS schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:34:
[...]
Ik heb de uitschieter gezien met dat t-molding bitje. Ik vraag me af hoe je dat kunt oplappen of ga je een nieuwe zijkant zagen?
[...]
Nee, geen nieuwe zijkant, da's zeker niet nodig. 't is nu al opgelapt. Beetje houtvuller erin. De t-molding gaat er ook nog overheen, dus dan is alles mooi weggewerkt. Was wel effe schrikken. Zeker ook omdat het bitje uit de frees vloog.
BARACUS schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:34:
Ik wil toch de bouten in de plank wegwerken/verzinken, staat gewoon beter. Deze inbusmoeren lijken mij wel wat, klodder montagekit in het gat en vastdraaien. Daarna wat opvulser + folie erover.
Ik weet alleen niet hoe dit gaat reageren als ik de moeren een keer moet vastdraaien, als de kop losschieten heb je een probleem :P Misschien zijn slotbouten wel beter alleen krijg je dan wel erg grote gaten om op te vullen.
[...]
Bedankt voor je info m.b.t. de bouten. Je kan natuurlijk ook alles verzinken en er een dunne plaat overheen monteren. Klem je die afdek plaat samen met je CP. Zo hoef je maar in keer gaten te boren en past het exact. Die afgeronde bouten aan de buitenkant hebben ook wel wat trouwens.
Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee