Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor m'n Arcade kast wil ik nog box afdekkapjes (Geen idee hoe zoiets heet). Maar ze zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-net-d112.jpg

Bij de arcadeshop.de kun je ze kopen voor weinig, maar afgezien de verzendkosten (10 euro) vele malen meer is dan de totale prijs, probeer ik ze ergens in een winkel (bijvoorkeur omgeving Utrecht) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kijk eens op conrad.nl bij zelfbouw speakers, zover ik weet noemt men het speaker roosters. Van die electronica onderdelen winkels hebben ze vaak en ook autoshops met allerlei uitbouw zooi om er een pimp mobiel van te maken.

Ze zijn wel erg goedkoop bij de Duitser, kun je niet vragen of hij het gewoon in een bubbelenvelop kan opsturen via de brievenbuspost voor 2 euro's? Je kunt hoogstens 4 euro verpesten als het kapot aankomt, maar die kans is erg klein.

[ Voor 39% gewijzigd door BARACUS op 23-10-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net effe gekeken bij Conrad. Daar zijn ze vanaf 5,95 Euro. Ze zien er trouwens ook niet echt mooi uit. Wat je zegt over vragen of ze ze in een enveloppe willen stoppen en zo opsturen is niet zo gek. Ga gelijk effe een mailtje dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch niet bij 2 speaker roosters gebleven. Toch nog een paar extra dingetjes erbij besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:54:
Het is toch niet bij 2 speaker roosters gebleven. Toch nog een paar extra dingetjes erbij besteld. :)
Altijd gevaarlijk dingen bestellen, wat heb je nog meer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:45:
[...]
Altijd gevaarlijk dingen bestellen, wat heb je nog meer besteld?
Ik heb ook nog het volgende besteld...
Klemmen voor CP.
Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-spannv.jpg

Toch maar een munten automaat. Zat lang te twijfelen. Ik zou 'em eventueel later nog inbouwen, maar ik denk dat er dan niets meer van komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-coinslot-mech.jpg

En een slotje... eigenlijk twee. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-key30mm.jpg

Ben jij inmiddels helemaal gesetteled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik moet alleen de draadjes nog even aansluiten, ik zal deze week nog even fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Hmm, ik zit nog steeds te pielen met de muntautomaat. Ben nu een bordje aan het solderen om deze te koppelen aan de pc via serieel en dan de signalen weer uit te sturen naar een relais via de paralel poort. Maar de eerste versie is al mislukt (waarschijnlijk transistors verkeerd om, moet ik nog even uittesten). Maar door tijd gebrek nog niet echt aan toegekomen.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen idee hoe ik die muntenautomaat ga laten werken, d.w.z. euro erin credit erbij, hopelijk wijst het zich vanzelf. Hopelijk hoef ik geen ingewikkelde dingen met transistors en printplaten te gaan uithalen, want daar heb ik echt de ballen verstand van. Maar goed, mijn muntenautomaat hoeft geen verschillende soorten muntjes te tellen tot een bepaalde waarde. Standaard staat hij op euro's ingesteld. Dat is nog wel enigszins aan te passen.

@Koenzie: Succes met je muntenautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zoals je ziet heb ik toch geen zichtbare bouten gebruikt, veel beter Highstone ;) Ik had natuurlijk dit idiote idee dat je de joystick zou losrukken als ik deze slapjes van onderen zou vastmaken. Dit blijkt enorm dom te zijn, het zit echt muurvast en die krijg je echt niet los. Ik heb gewoon een plug in het gat gedaan en een dikke bout erin gedraaid. Beetje jammer want ondanks het mooi dichtsmeren en gladmaken blijf je onder een bepaalde (licht)hoek zien dat er iets zat, het folie verbergt niks. Ik ben nu wel aan het mierenneuken want je moet echt abnormaal horizontaal met je kop gaan buigen om het te merken :o Ik heb er ook nog een extra zwarte knop bij gedaan voor Neogeo spellen en het staat ook wel extra profi 8) De vlekken zijn gewoon vingerafdrukken en flitseffecten, heb al flink wat uurtjes lopen spelen :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/joy/3.jpg

De voet en plaat zijn apart beplakt, hierdoor lopen de carbon vierkantjes niet gelijk in elkaar over. Weer lekker mierenneuken maar dat zou beter kunnen B) Hetzelfde geldt voor de horizontale lijn van het folie en de plank zelf, erg lastig. Achteraf bleek waarom, de plank zelf was niet eens recht gezaagd ondanks dat het kant en klare wandpanelen zijn :X scheelde 1/2 centmeter aan 1 kant. Rechte plankjes zagen voor de voet uit een oud stuk mdf was lastig dus heb uiteindelijk even een plaat laten zagen bij de Praxis. Je zou denken dit kunnen ze mooi recht doen met zo'n professionele machine, thuis bleek het schots en scheef te zijn :X Serieus, elk plankje had een andere vorm, zelfs golven in 1 plank. Toch maar gaan bouwen en toen met grof schuurpapier + schuurblok egaal gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/joy/1.jpg

Ik wil ook nog een zwart snoer vinden, ondanks dat we bijna in 2007 zitten is de computerindustrie nog dol op dat beige |:( Bij de voet zie je ook dat ondanks het echt gladde resultaat je een naadje blijft zien onder het folie waar de 2 planken samenkomen. Op recht gladde stukken is het wel super strak, ik blijf het aanraden Highstone om die grote vlakken super strak te bedekken. Met verf krijg je echt niet zo'n resultaat, alsof het zo uit een fabriek komt rollen. Ik kan je wel een restje opsturen dan kun je zelf even kijken. Ik betwijfel of het ooit los gaat komen, zelf op de mdf voet blijft het plakken. Dat hout van jou lijkt mij totaal niet zo stoffig als mdf, op de gelamineerde plank zit het echt supervast. Mail me je adres maar op rollierolex apestaart gmail punt com

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/joy/2.jpg

Veel geleerd en ik zou het hele zooitje nu in 2 uurtjes perfect in elkaar kunnen zetten. Ik heb zelf nog stukken uit de binnenkant van de voet moeten hakken omdat de knoppen in de weg zaten. Je moet dus ook nooit beginnen met zagen en bouwen als je niet alle spullen binnen hebt...maar tja wachten kan moeilijk zijn :Y Misschien dat ik het nog een keer echt perfect ga maken de kist zelf kost maar rond de 15/18 euro aan materiaal. Maar het resultaat vind ik persoonlijk zeer prima dus voorlopig ga ik lekker spelletjes spelen }) Het speelt echt 10 keer leuker op deze manier en de knoppen en joysticks voelen ook fantastisch in je hand. Alleen jammer dat de Happs joystick nogal een knots heeft van onderen, de Sanwa is veel platter. Dan had ik de voet makkelijk 1 of 2 centimeter lager kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die witte knop tussen 1 en 2 spelers een admin knop? Waarschijnlijk werkt hij i.c.m. één van de andere knoppen om b.v. escape, enter, credit etc. te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:29:
Is die witte knop tussen 1 en 2 spelers een admin knop? Waarschijnlijk werkt hij i.c.m. één van de andere knoppen om b.v. escape, enter, credit etc. te kunnen activeren.
Dat is de coin knop, daar wil ik nog een $ stickertje voor vinden. Dat is gewoon een noodzakelijke knop die niet via combinaties moet. Ik moet de shift functies nog instellen want voorlopig ga ik toch de roms uitpluizen waardoor ik de keybard nodig heb. De shift knop is standaard de player 1 knop, als ik deze indruk en dan player 2 druk = escape. Player 1 + joystick links is selecteren in het menu.

Ik vroeg mezelf nog af of jij credits alleen door de munt automaat laat lopen of stiekem ook ergens een knop op je paneel stopt? Ik kan me voorstellen dat tijdens serieus lang spelen bukken irritant kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een $ teken is grappig, maar waarom geen plaatje van een muntje?
Naast de muntenautomaat heb ik ook nog een groene lichtgevende knop gepland om een credit erbij te doen. Die wil ik op de voorkant van het CP doen, d.w.z. het rechte stuk aan de voorkant. Eigenlijk had ik die muntenautomaat niet gepland, maar ik vind toch dat hij erop moet! :)
Heb je niet nog een fotootje van de bedrading van je CP? Gewoon nieuwsgierig hoe dat er bij jouw uit ziet. O ja, wat voor draad heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb intern nog een knop voor muntinvoer (achter het deurtje) maar extern niet meer. De bedrading die ik gebruikt heb komt uit mijn originele kast en is denk ik 1mm of 1,5 mm koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Hallo,

Al enige tijd volg ik met belangstelling dit draadje.
Ook ik was al tijdenlang voornemens een mame-project te beginnen met een oude videokast.
Na enig speurwerk heb ik het afgelopen weekend een tweetal oude (niet meer werkende) kasten kunnen bemachtigen.
De mooiste van de twee ben ik momenteel zover mogelijk aan het demonteren om alvast ruimte te voor de PC etc.

Ik hoop dat we elkaar samen kunnen helpen met het geven van tips etc. Al diverse goede ideeen heb ik hier voorbij zien komen :)

Mocht overigens iemand interesse hebben in het andere cabinet, geef ff een gil. Hier hoef ik nl. in principe niet voor te hebben maar de kast verkeert wel in een redelijk slechte staat (flink wat opkknapwerk voor nodig dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat een conversie project starten. Succes met de hele conversie.
Wat voor een kast was het die je gaat gebruiken?

O ja, plaatjes natuurlijk. Vergeet geen plaatjes te posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Het is een universeel cabinet waar ooit een tetrisprint in heeft gezeten. Op de marquee staat "video action", de bezel is redelijk neutraal. Geen idee wat het merk van de kast is.

De andere (welke ik dus niet ga gebruiken) is eveneens een universeel cabinet, voorzien van een Kangaroo spelprint.Op de marquee van dit cabinet staat "royal video".

Plaatjes komen zsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

_GGG_ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:01:
Het is een universeel cabinet waar ooit een tetrisprint in heeft gezeten. Op de marquee staat "video action", de bezel is redelijk neutraal. Geen idee wat het merk van de kast is.

De andere (welke ik dus niet ga gebruiken) is eveneens een universeel cabinet, voorzien van een Kangaroo spelprint.Op de marquee van dit cabinet staat "royal video".

Plaatjes komen zsm :)
Ik heb misschien wel intresse in de andere :) zet je daarvan ook pics op het net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
prima. je zult echter wel naar Tilburg moeten komen rijden. mag je zelf bepalen of je dat de moeite waard vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

_GGG_ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:23:
prima. je zult echter wel naar Tilburg moeten komen rijden. mag je zelf bepalen of je dat de moeite waard vind
Komt het ff goed uit dat ik daar nu ben ;) en er ook werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
hehe, prima. zet waarschijnlijk morgen fotos ff online voor je. kan zijn dat ik wel de muntproever er nog uitsloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

_GGG_ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:05:
hehe, prima. zet waarschijnlijk morgen fotos ff online voor je. kan zijn dat ik wel de muntproever er nog uitsloop
Keej ik zie ze wel verschijnen, zat er in de andere automaat geen muntproef? Kan je iig uit eigen ervaring wel zeggen dat het bijna geen doen is om een muntproef op de pc aan te sluiten.
Mocht je hem er uit willen slopen dan kan ik je misschien nog wel helpen zker omdat ik ook in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
in de andere zit wel een muntproef maar die is niet compleet.
aansluiten was ik ook niet van plan, maar het oog wil ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heb je die bij de Jac van Ham gehaald? <<even de ellebogen uitsteken om Koenzie op een afstand te houden>>> :P

[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 30-10-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Dit is dus "de andere" kast.

Zoals je ziet niet de meest mooie en het is zeer zeker nogal wat werk om hem een beetje oogbaar te krijgen. De muntproever blijft er overigens inzitten

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/3787/bruin1kj6.jpg

Hier een foto van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8595/bruin2vx4.jpg

Voornaamste "cosmetische problemen" zijn afgeblotterde verf/roest bij de bezel en joystick, slecht houtwerk (afschuren en opschilderen?) en ontbreken van grote stukken t-molding (zwarte plastic stootrand zeg maar). Echter met veel geduld zal er ongetwijfeld best een leuk kastje van te maken zijn. De basis is er immers.

De kasten komen overigens niet van JvH :)
Al mijn eerdere pogingen om bij JvH iets los te peuteren zijn gestrand. Het bleek echter dat een kennis van m'n pa al 15 jaar een kast in de schuur had staan (deze bruine dus). De kast welke ik momenteel aan het verbouwen ben (foto's volgen later vandaag) heb ik via marktplaats gevonden ("gratis af te halen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Zo, meteen maar foto's van de "goeie" kast erachter aan:

Afbeeldingslocatie: http://img274.imageshack.us/img274/6990/videoactionzs6.jpg

Momenteel ben ik bezig alles wat uit de kast gesloopt kan worden eruit te halen aangezien er erg weinig ruimte is voor het plaatsen van een PC (zelfs in onderdelen). Overbodig geworden planken en electronica zijn dus met beleid verwijderd.

Momenteel ben ik aan het twijfelen of ik het huidige controlpanel zal opknappen en behouden of volledig zal vervangen. In principe heb ik aan 1 joystick voldoende. Mijn bedoeling is om vnl. echte oude arcadegames te gaan spelen, ingewikkelde vechtgames waar je 6 knoppen per speler voor nodig hebt zullen er toch niet op gaan draaien.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel knoppen zijn MINIMAAL vereist om fatsoenlijk de classics te kunnen spelen? Dit kan ik nl. nergens terugvinden. Op sommige mamekasten zie ik 2 of 3 joysticks zitten en 25 of meer knoppen. Geen gezicht is mijn persoonlijke mening.

Dit is een closeup van het controlpanel zoals het er nu (origineel) uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/my.php?image=stickxb5.jpg

Als ik links van de stick een of twee extra knoppen maak, heb ik dan in principe voldoende?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zover ik heb begrepen zijn oude spellen vrijwel nooit meer dan 2, dus dan moeten die 3 rechtse knoppen voldoende zijn. Alleen bij de vechtspellen heb je ze nodig dus inderdaad totaal overbodig als je dat toch niet speelt. Ik zou de knoppen en joystick wel vervangen, ze zien er niet echt comfortabel uit. De vuurknoppen lijken meer fruitmachine knoppen, dat zijn geen "echte" arcade knoppen. Als je nooit tegen iemand anders speelt (en wellicht kun je niet eens tegelijk tegen elkaar spelen bij oude spellen) zou je 1 joystick kunnen houden. Ik denk ook niet dat er genoeg plaats is om 2 joysticks comfortabel te verwerken voor 2 spelers. Bedenk wel dat sommige spellen 4 weg of 8 weg zijn (enkele uitzonderingen), dat speelt echt klote met de verkeerde combinatie. Dan zou ik kiezen voor een joystick die je in stand kun verzetten. Het lijkt mij dus het makkelijkste om gewoon deze control panel te behouden als je de layout prima vindt. Waarom wil je links 2 extra knoppen? Deze 2 zijn toch voldoende voor player 1 en wellicht een credit button. Via de muntenproever is leuk maar na 10 keer bukken ben je dat ook zat :P Sommige mamekasten hebben tig joysticks en knoppen om werkelijk ALLES te kunnen spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 31-10-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
extra buttons voor bijvoorbeeld escape, reset enz ? Lijkt me nl. wel handig om bepaalde "niet gamefuncties" te kunnen bedienen zonder dat je fysiek de PC moet benaderen.
De aanwezige knoppen lijken inderdaad niet veel soeps meer maar functioneren nog prima. Zo ook de joystick. Uiteraard ga ik de hele zooi wel vervangen voor nieuwe.
Wat bedoel je met 4 weg of 8 weg ? De mogelijke schakelposities van de joystick ?
Voor zover ik begrepen heb zijn de diagonale bewegingen nl. altijd een combinatie van twee bewegingen. Dus joystick naar rechtsboven dan schakelt de joystick de rechter en de bovenste relais in. Op die manier moet het nl. op op bv een i-pac worden aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door _GGG_ op 31-10-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
_GGG_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:48:
extra buttons voor bijvoorbeeld escape, reset enz ? Lijkt me nl. wel handig om bepaalde "niet gamefuncties" te kunnen bedienen zonder dat je fysiek de PC moet benaderen.
Dat kan met shift buttons om zo niet een paneel vol knoppen te krijgen, dat vindt je ook niet mooi ;) De Ipac kun je helemaal instellen maar standaard is de player 1 knop de shift knop. Als je deze indrukt en dan een vuurknop of je joystick rechts gooit kun je allerlei extra functies gebruiken. Escape is bij mij standaard player 1 (shift) + player 2 indrukken. Selecteren is shift + joystick links. Zo kun je dus alles zelf instellen om al die functies te hebben zonder wildgroei aan knoppen
Wat bedoel je met 4 weg of 8 weg ? De mogelijke schakelposities van de joystick ?
Voor zover ik begrepen heb zijn de diagonale bewegingen nl. altijd een combinatie van twee bewegingen. Dus joystick naar rechtsboven dan schakelt de joystick de rechter en de bovenste relais in. Op die manier moet het nl. op op bv een i-pac worden aangesloten.
Bij donkey kong en pacman kun je alleen rechts, links, boven, onder = 4 weg. Als je dan een 8 weg joystick hebt die dus ook de hoeken pakt heb je een doodpunt. Erg lastig om een trapje op de lopen of de pacman een bocht te laten maken, die staat dan gewoon stil. Het is vrijwel onmogelijk om supernauwkeurig te zijn, je pakt altijd wel de hoek van de joystick mee. Sommige joysticks hebben een draaimechanisme om zo of 4 of 8 schakelaars te gebruiken.

Heb je trouwens al echt lopen zoeken naar allerlei informatie? Anders gooi ik hier wel wat tips wat ik handige websites vond om mijn keuze te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 31-10-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Een 4 weg joystick kan geen gecombineerde beweging (bijvoorbeeld) schuin omhoog.

Als je een ipac hebt kun je de reset en insert coin functionaliteit gebruiken door middel van de shift functionaliteit van de ipac. (twee toetsen combinatie). Dan hoef je een heleboel overbodig knoppen niet te maken, en lijkt de kast des te meer op een echte arcade kast.

[Edit]Net te laat[Edit]

[ Voor 3% gewijzigd door Ottie op 31-10-2006 16:14 ]

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
BARACUS schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:12:

Heb je trouwens al echt lopen zoeken naar allerlei informatie? Anders gooi ik hier wel wat tips wat ik handige websites vond om mijn keuze te maken.
Jazeker heb ik lopen zoeken. Ook het boek "Project Arcade - Build Your Own Arcade Machine" is erg nuttig, maar hier staat zoveel info in dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Handige links zijn altijd welkom! hoe meer info hoe liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dit is een goeie site met een hoop informatie, ik link even naar de joystick reviews met video's Dan kun je goed zien hoe ze zwieberen en wat voor geluid ze maken etc.
http://www.retroblast.com/hardware.html

Arcade controls natuurlijk, goede forum en voorbeelden. Op het forum staan bij de verkoop 2 gasten ponyboy en diver (nog iets) die hele voordelige prijzen hebben voor sticks en knoppen etc.
http://arcadecontrols.com/arcade.htm

Dit zijn volgens mij de bekendste shops waar je ook allerlei zaken kunt halen.
http://www.ultimarc.com/
http://www.arcadeshop.de/
http://groovygamegear.com/webstore/
http://www.gremlinsolutions.co.uk/

Fabrikanten
http://www.happcontrols.com/
http://www.suzo.nl/catalogue.php
Dit is IL die maakt de Happ spullen en volgens mij ook Suzo.
http://www.industrias-lorenzo.com/

Een Pool die ondanks het Pools wel een interessante site heeft, kun je de verschillende joysticks ontcijferen. Veel IL producten met een andere naam, erg handig om de Duitse winkel te begrijpen.
http://www.kowal.itcom.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
bedankt voor je links!

pfff... wat een keuze in sticks zeg :)
als ik het zo bekijk denk ik dat het verstandig is toch een nieuw controlpanel te ontwerpen. het gat dat in het plexiglas zit voor de joystick is behoorlijk groot door de omvang van de originele (4way) stick. de stick welke tot nu toe mijn voorkeur heeft (Mag-Stik Plus van Ultimarc, door het enorm handige switch-mechanisme van bovenaf) heeft wel een soort van afdekplaatje maar zo te zien overlapt deze bij het spelen niet het aanwezige gat.
iemand tips voor het maken van artwork voor onder een nieuwe plexiglasplaat? hout is uiteraard ook een prima oplossing maar plexiglas is volgens mij een mooier effect.
aangezien ik in zowiezo de Ipac nodig heb bestel ik waarschijnlijk de hele rits gelijk bij Ultimarc. wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Die magstick zwiebert heel erg kort dus die dustcover overlapt een groot stuk gat, dus misschien..... Er is best veel keus qua joysticks totdat je echt eisen gaat stellen, zo'n handige bovenkant switch zit maar op 3 joysticks. De mag stick en de omni stick bij groovygamegear, deze laatste overdekt je gat zeker. Die ultrastick 360 is weer een apart ding door softwarematige " switch" wellicht ook een oplossing en heeft een ingebouwde "ipac". Artwork kun je mooi laten drukken maar ik weet niet of je werkelijk fanatiek gaat bouwen, dat kost nogal geld. Op de arcade controls zie je banners staan van zo'n bedrijf in Amerika. Highstone zal je wel meer kunnen helpen, die heeft ook artwork plannen. Op dat forum verkoop diver ook de ultimarc spullen, scheelt je 17% btw als de douane je niet pakt. Vergeet niet dat groovygamegear ook zo'n "ipac" chip heeft voor maar 21 dollar + 10 dollar verzenden. Het voordeel kan snel weg zijn als je bij verschillende winkels moet shoppen, gemak dient ook de mens.

[ Voor 19% gewijzigd door BARACUS op 01-11-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
bedankt voor alle tips en info zo ver.
mocht iemand nog interesse hebben in dat royal video cabinet, mail ff naar smuttio@hotmail.com.
Koenzie staat in principe bovenaan de lijst maar mocht hij hem niet willen............
mocht iemand interesse hebben in het ebook "Project Arcade - Build Your Own Arcade Machine" (gratis), stuur ook dan ff een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
laatste oproep. wie wil dat royal video cabinet hebben? kan gratis afgehaald worden in Tilburg. mail even naar bovengenoemd adres voor een afspraak. mocht niemand reageren dan gaat ie zaterdag naar de vuilstort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
_GGG_ schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:54:
laatste oproep. wie wil dat royal video cabinet hebben? kan gratis afgehaald worden in Tilburg. mail even naar bovengenoemd adres voor een afspraak. mocht niemand reageren dan gaat ie zaterdag naar de vuilstort!
You have mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Vuikie is inmiddels een royal video cabinet rijker. Hou je ons op de hoogte van de vorderingen Vuikie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ja is goe... ik ben er trouwens ook achter waarom het beeldscherm het niet deed, de print van de ionen kanon (Eigenlijk de aansturing van de beeldbuis zelf) was er af gevallen daarom gaf hij geen beeld, verder doet ie het nog perfekt. Naast de munt proever zit trouwens een witte knop... dat is de credit knop. Ik denk dat ik die ook ga gebruiken bij mijn mame.

Heeft iemand trouwens nog guldens, kan ik kijken of de munt proevers het nog doen :P

-edit- deze munt proevers zijn trouwens echt antiek, ze zijn zo ver ik kan zien helemaal mechanisch, en niet inductief zoals tegenwoordig.

[ Voor 13% gewijzigd door Vuikie op 10-11-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
lachen! is de monitor nog van redelijke kwaliteit ? er is me verteld dat het beeld 15 jaar geleden al brak was

welke games zitten er precies in ?

[ Voor 14% gewijzigd door _GGG_ op 10-11-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
misschien dat 15 jaar geleden die print er al aan het afvallen was? en daardoor slechte contacten gaf en wat ruis ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
nee, slecht in de vorm van ingebrand/vaag beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Nee het valt mee het scherm doet het nog redelijk goed, hij is niet ingebrand of-zo. Dit komt waarschijnlijk omdat hij niet in een arcade hal/cafetaria uren achter elkaar aan heeft gestaan op het zelfde beeld.

De games die er in zitten zijn trouwens Qix en Kangaroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
iemand inmiddels al wat vorderingen in zijn project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ja, m'n kassie vordert. Nog effe en het controle paneel gaat erop. Eerst de artwork verder afmaken. Moet deze week lukken. Er zijn nog wel wat puntjes te gaan, maar ik doe net of ik geen haast heb... het maken is de halve pret! :)

Bedankt voor de verwijzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
ziet er KEURIG uit zeg! je nieuwe layout van de CP is ook heel mooi.
heb je dit met speciale software ontworpen? of gewoon los uit het handje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:47:
ziet er KEURIG uit zeg! je nieuwe layout van de CP is ook heel mooi.
heb je dit met speciale software ontworpen? of gewoon los uit het handje?
Gewoon los uit het handje in Adobe Illustrator 9.0 Ik ben er een middagje mee bezig geweest. Met de pen tool (uitlijnen op een raster met 1x1cm) heb ik de grote vlakken gedaan (rood/groen/blauw). Voor de rand er omheen heb ik de streek om 8pt gezet en een andere kleur gegeven. Ook de pijltjes heb ik zo getekend en daarna terug geschaald. Bij de pijltjes heb ik een slagschaduw gebruikt van geel. De cirkels voor de knoppen heb ik Gaussiaans vervaagd. Hierdoor krijgt elke knop ook een soort slagschaduw.
De tekst heb ik omgezet naar lijnen. Hier heb ik ook een slagschaduw (zwart) gebruikt voor wat diepte. De achtergrond is gedaan met twee kleuren die in elkaar overvloeien (geel/oranje).
De hoekjes heb ik omgekruld met de omkrul tool.

Dat is het zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
erg netjes hoor.
zit momenteel erg te twijfelen wat ik met het cp zal doen. de originele plexiglasplaat is erg lelijk. door de jaren heen zijn er vlekken ingvreten ("het weer zit erin") welke er niet uit te poetsen zijn.
de layout en het artwork bevallen me echter prima. wellicht dat ik binnenkort eens bij een lokale drukker ga informeren wat het namaken van zoiets kost. volgens mij moet een bedrijfje dat b.v. lichtreclames e.d. maakt dat prima kunnen doen.
zelf artwork printen en daar plexiglas overheen monteren lijkt me een minder mooi resultaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:58:
erg netjes hoor.
zit momenteel erg te twijfelen wat ik met het cp zal doen. de originele plexiglasplaat is erg lelijk. door de jaren heen zijn er vlekken ingvreten ("het weer zit erin") welke er niet uit te poetsen zijn.
de layout en het artwork bevallen me echter prima. wellicht dat ik binnenkort eens bij een lokale drukker ga informeren wat het namaken van zoiets kost. volgens mij moet een bedrijfje dat b.v. lichtreclames e.d. maakt dat prima kunnen doen.
zelf artwork printen en daar plexiglas overheen monteren lijkt me een minder mooi resultaat opleveren.
De artwork voor de CP laat ik op dik gloss papier afdrukken en daaroverheen monteer ik een plexiglasplaat. Rechtstreeks op plexiglas afdrukken (dat bedoel jij waarschijnlijk) is behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Is zo'n laminaat print geen betere oplossing? Zit je gelijk niet met schroefjes te klooien om het plexi vast te zetten en krast plexi niet enorm? Niet echt duur te noemen 30 dollar, geen idee of ze hier van dit soort toko's hebben.

Hebben ze voor Slikstik gemaakt, ziet er echt mooi uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.mamemarquees.com/UserFiles/Image/Mainpage_pics/fpvoodoo.jpg
http://www.mamemarquees.c...4ce4a40f9b106028e9f04b484

[ Voor 17% gewijzigd door BARACUS op 13-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:54:
Is zo'n laminaat print geen betere oplossing? Zit je gelijk niet met schroefjes te klooien om het plexi vast te zetten en krast plexi niet enorm? Niet echt duur te noemen 30 dollar, geen idee of ze hier van dit soort toko's hebben.
Inmiddels heb ik mijn CPO laten afdrukken. Niet op gloss papier, maar op vinyl. Daar wil ik nog meerdere vernislagen overheen aanbrengen tegen het krassen. In mijn CP zit namelijk een ronding en die ronding is niet gemakkelijk te maken. Heb al geprobeerd door over het CP zilverpapier te leggen, dan het plexi verwarmen om het te kunnen buigen. Da's een hoop gedoe. Het resultaat is ook niet geweldig. Eén keer is het plexi kapot gevallen en in een ander stukje kwamen belletjes, toen m'n schoonpa het met de brander had geprobeerd. Dus, nu maar vernis er overheen sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb het gezien ja, ziet er goed uit :) ook al vindt je het een beetje tegenvallen. Als het uiteindelijk niet zo goed werkt kun je het vrij simpel vervangen over een tijdje, gewoon het bestandje op de computer bewaren. Ik denk dat het afmaken van de kast nu wel prioriteit heeft. Hoeveel kostte dat geintje eigenlijk en was dit een professionele shop?

Ik zat eigenlijk te denken of je zoiets niet gewoon kunt laten afdrukken als foto. Ik heb ook weleens gewoon plaatjes gemaild naar de Schlecker fotoservice, kwamen toen mooi netjes afgedrukt in mijn handen. Ik zie bij de Hema dat ze placemats 26.5x38 drukken en 50x75 foto's voor 8 euro. Als dat van die dunne harde plastic placemats zijn is het echt mooi spul, super krasvast en van onderen gedrukt. Bij de Xenos hebben ze ook van die Winnie de Pooh placemats :P . Foto's zijn altijd superieur aan printer afdrukken. Als je een hoge resolutie foto geeft krijg je het echt haarscherp afgedrukt, wel mat laten afdrukken. Misschien toch nog de moeite waard om te proberen.

Dat plastic glas verwarmen en buigen moet schijnbaar wel goed lukken, ik heb het weleens gezien bij een paar projectjes. Vroegah had mijn zus een smurfen pakket waarmee je plastic poppetjes kon maken. Gewoon een vel plastic "papier" waarop je tekent, daarna even in de oven en het werd keihard. Dat soort spul om een plank vouwen en de oven in :? Misschien dat plastic glas even in de oven laten zacht worden, met handschoenen omvouwen over een plank?

Ik vind deze toch wel zo mooi, ik denk alleen niet dat ze het bestandje naar je toe mailen :P
Daar kun je een prima placemat van af laten drukken voor een kleine joystick of een fotoposter.

Afbeeldingslocatie: http://www.slikstik.com/images/monsterf_lg.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 18-12-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hmm ze hebben bij x-arcade wel een mooie aanbieding. Via een $20 retour truuk kun je zo'n lege x-arcade houten kist kopen voor $30, dat zou totaal uitkomen op zo'n 45 euro. Er zal dan net geen invoerbelasting bijkomen, beetje op het randje. Ik ben toch niet helemaal tevreden met mijn zelfbouw en dit zou wel een nette oplossing zijn. Wat denken jullie ervan?

Edit: laat maar, niet geldig buiten de US |:(

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 19-12-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
goedendag allen
dit is mijn mame kast waar ik al een tijdje mee bezig ben
op de foto zijn de Zijkanten blauw, maar ondertussen al geel
zit nu te verzinnen om ze in plaats van te verven ze wit te spuiten.

de kast is al werkend, der zit een normaal tv'tje in omdat mijn arcade monitoren steeds kapot gingen

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSCF1607.jpg

ik wil nog sideart erop hebben en denk dan aan galaga, plaatjes zijn te downloaden van www.localearcade.com maar ik weet geen zaak in rotterdam of omgeving waar ik ze bijv op a1 papier kan laten drukken, dus dat word maar eens bestellen als ik weer een credit card heb

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSCF1608.jpg

muntproef zit er ook niet in, maar dat is wel te bestellen bij www.mameshop.nl

als frontend heb ik gameex, en draadloos internet :D

jullie zouden ook eens www.retrocomputerdag.nl in de gaten moeten houden,tenzij jullie dat al kennen

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
mooi project! zelf ben ik geen voorstander van een dergelijk uitbundig groot CP, maar van de andere kant heb je wel lekker de ruimte!

ben vandaag een beetje aan het experimentere geweest met verschillende front-ends. wat me opvalt is dat je, indien je veel veel roms gebruikt, het nogal onhangdig/traag navigeren is door je games.
iemand ervaring met een frontend waarbij dit wat makkelijker gaat ?
gameex komt een eind in de richting maar ik zoek een frontend zonder "windowslook".

[ Voor 9% gewijzigd door _GGG_ op 02-01-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
ik zit er aan te denken mijn kast te verkopen, het is gewoon te groot en lomp om ergens te zetten zo'n ding.

zal wel eens wat foto's posten.

ik draai mamewah btw , werkt prima, en met een mooie skin ziet het er nog leuk uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
_GGG_ schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:28:
mooi project! zelf ben ik geen voorstander van een dergelijk uitbundig groot CP, maar van de andere kant heb je wel lekker de ruimte!

ben vandaag een beetje aan het experimentere geweest met verschillende front-ends. wat me opvalt is dat je, indien je veel veel roms gebruikt, het nogal onhangdig/traag navigeren is door je games.
iemand ervaring met een frontend waarbij dit wat makkelijker gaat ?
gameex komt een eind in de richting maar ik zoek een frontend zonder "windowslook".
Mamewah kan toch al redelijk veel? Je kan ook roms zoeken binnen de applicatie dacht ik alleen heb je dan wel een soort toetsenbord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je daar geen genre instellen, dat zal al een hoop schelen. Ik ben nog steeds alle roms aan het uitpluizen en het valt me vies tegen hoeveel werk dat is :X Er zijn ook veel teveel games die leuk zijn, ik dacht dat ik max. 50 games zou overhouden maar zit nu eerder aan 300 met nog een hoop te gaan 8)7

Een grote cp lijkt mij trouwens een must, als je toch zo'n blok in huis hebt dan ook maar de ruimte nemen >:)

[ Voor 23% gewijzigd door BARACUS op 03-01-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
gameex heeft wel een genre...en als je dan op een spel klikt , zie je wat info erover en dan onderaan de vergelijkbare spellen

en in het menu kan je bijv ook met de toetsen en joystick van player 2 door de list scrollen vanaf een bepaalde letter...alleen zou het handiger zijn dat als je 1 keer naar beneden drukt je steeds een letter in het alfabet verder komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
complete mame-set is volgens mij iets van 5000+ games incl de chd's.
beetje onoverzichtelijk bladeren zeg maar :)
wellicht dat er een FE is waar je een favorietenlijstje kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
_GGG_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:30:
complete mame-set is volgens mij iets van 5000+ games incl de chd's.
beetje onoverzichtelijk bladeren zeg maar :)
wellicht dat er een FE is waar je een favorietenlijstje kunt aanmaken.
Jij bent een mahjong fan zo te horen :P
Er zullen overigens best fundamentalisten zijn die perse alle games willen ook al speel je ze nooit ;)

@ nocturno

We wachten op de pics :9~

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 04-01-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
aangezien arcade art bestellen online even niet mogelijk is en ik het op een ander manier wil proberen, heb ik een 100 tal glanzende sticker vellen gekocht in a4 formaat. heb me printer cartridge gevuld en ben aan het printen geslagen.

resultaat mag er echt zijn.het glimt als een echte sticker

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0409.jpg

en ondertussen ben ik ook de kast weer aan het verfen, spuiten werkt niet ( kuch kuch)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0410.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Spuiten in de huiskamer is altijd leuk :P
Ga je hem wit verven of is dit de grondverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
BARACUS schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:26:
[...]

Jij bent een mahjong fan zo te horen :P
Er zullen overigens best fundamentalisten zijn die perse alle games willen ook al speel je ze nooit ;)
Niet perse een mahjongfan, maar heb nou eenmaal de (bijna) complete set liggen. De hdd is groot genoeg, dus waarom ze dan ook niet allemaal toegangkelijk maken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
wit verven, maar niet alles
BARACUS schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:10:
Spuiten in de huiskamer is altijd leuk :P
Ga je hem wit verven of is dit de grondverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je ziet nooit witte en ineens hebben we 2 witte in 1hele kleine topic :)
Ga je nog t-molding gebruiken, zo ja welke kleur?

[ Voor 26% gewijzigd door BARACUS op 05-01-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
wit vind ik wel toepasselijk als ik galaga stickers erop plak.
de kast was eerst blauw, toen geel, en nu wit.
de onderste gedeelte is ook wit met een zwart randje omheen.
de voorkant weet ik nog niet.

de control paneel is nu nog steeds licht blauw, vind ik wel een mooie kleur, aanvankelijk had ik er nog een plexiglas erop geschroeft, maar gaatjes voor je knopjes erin boren op de juiste afstand lukt niet .misschien dat ik de paneel ook wel vol stickert en toch maar weer gaat proberen met plexiglas.

heb vandaag ook bij een papier zaak transparante sticker vellen gekocht wat ik weer op een stuk glas of plexiglas wil plakken voor in de lichtbak

daarna is het herstructeren van de computer weer aan de beurt, at dat is momenteel een rotzooitje

de orginele bekabeling van de kast zit er ook nog in, voor het geval ik ooit weer op een orginele monitor stuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
die galaga artwork ziet er netjes uit zeg!
wat voor pic heb je gebruikt om te printen ? echt hi-res materiaal heb ik nl. nog niet kunnen vinden, meestal ziet het er al niet meer echt geweldig uit als je het op bv a4 afdrukt, laat staan in het formaat dat jij op je kast gaat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
http://www.localarcade.com

al het arcade word geopend in adobe illustrator..
vandaaruit export ik het naar embed meta file,ofzo , en dan met het programmaatje 'poster' kan ik hem zo groot maken als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0413.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0414.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0415.jpg

voor mame roms en andere roms is deze website perfect...

http://full.pleasuredome.org.uk/index.php

daarmee kan je je harde schijf aardig opvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die stickervellen is een optie. Jammer dat je dan wel de naaden ziet. Voor m'n eigen kast wil ik nog steeds uitzoeken waar ik goedkoop grote stickers kan laten afdrukken.
Heb jij je kast vanaf nul zelf opgebouwd of is het een ombouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
Ik heb mijn kast afgelopen weekend afgemaakt. Helemaal geverft.. natuurlijk wel zwart ;) Ben nu nog op zoek naar wat Artwork..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
de mijne is een ombouw. de orginele kabelboom en voeding zit er ook nog in , voor het geval ik weer een arcade monitor erin wil hebben
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:40:
Van die stickervellen is een optie. Jammer dat je dan wel de naaden ziet. Voor m'n eigen kast wil ik nog steeds uitzoeken waar ik goedkoop grote stickers kan laten afdrukken.
Heb jij je kast vanaf nul zelf opgebouwd of is het een ombouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahbruinsma schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:06:
Ik heb mijn kast afgelopen weekend afgemaakt. Helemaal geverft.. natuurlijk wel zwart ;) Ben nu nog op zoek naar wat Artwork..
Mooi zwart is niet lelijk. Alleen mooi wit is mooier! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
die stickers aanmekaar is natuurlijk voor voorlopig, het misstaat niet, en de naden zijn ook niet echt te zien,
tis alleen zoeken naar een betere oplossing, en dat is uiteraard arcade art via internet bestellen ( wel wat prijziger), maar dat kan ik pas doen als ik weer een credit card heb.

en met prijzen bedoel ik bijv, arcade art voor beide zijkanten van boven tot helemaal onder 160-170 dollar...en duurder.
maar ik weet wel dat het dan weet galaga word, of galaxian. maar dan groter :).

zal ik de voorkant ook wit verven? of zwart laten?
over het t-molding . dat zit er al op en is grijs van kleur.

zit ook weer een beetje te twijfelen met de tv wat erin zit.. ik wil een grotere erin. en dat heeft er ook ingezeten, alleen zat ik steeds te klooien van het aanzetten van de tv en het op av kanaal zetten
vooral als het met een afstand bediening moet gebeuren.
ik ben geen techneut dat de printplaat zo kan hacken dat ie automatisch naar de av kanaal springt.
ook met het aanzetten, op standby laten staan vind ik niet echt denderend ( denk maar aan brandgevaar)..en de knop ingedrukt laten en dan een stekker erin te doen met een steekvlam erachter aan vind ik ook geen optie.

ik kan wel weer een arcade monitor nemen, maar heb laatst al mijn arcadevga verkocht. dus die zou ik weer moeten bestellen.

het voordeel van het tv'tje wat er nu inzit is dat de aan en uitknop makkelijk aan de voorkant zit, en het av kanaal maar 1 knopje is..alleen het beeldbuis had wat groter mogen zijn
orgineel zat er een 25 inch monitor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Voorlopig zou ik de art zo laten als ik jou was. Op een foto, zeker closeup, zie je de naden uiteraard altijd. M.i. is de prijs van 160-170 euro veeeeel te hoog.

De voorkant zou ik in jouw geval ook wit schilderen.

Blijft de tv op op deze manier gemonteerd? Of ga je deze nog wegwerken? Hopelijk het laatste :)

Het automatisch op AV laten springen is ECHT niet moeilijk hoor. Soldeerervaring haast overbodig en is wel zo sjiek :)

Suc6 met je project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
vandaag een oud speakersetje voor de computer gesloopt en mijn orginele speakers van de kast op aangesloten . geluid is op die manier beter dan uit het speaker setje

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0420.jpg

daarna 1 van mijn all time faforite gespeeld :D
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y27/nnndoh/DSC_0421.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow dancer is ook een favourite van mij! :) Naast nog vele anderen, zoals "in the Hunt", "Elevator Action", "Street Fighter II", ...
Nu ik jouw laatste foto zie... ik moet ook nog een bezel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Fantastisch spel dat shadow dancer, Shinobi, Bad dudes, dat waren gewoon echt aantrekkelijke spellen voor jongetjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
shadow dancer heeft mij toen een hoop guldens gekost :)
shinobi ook uiteraard en elevator action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
http://www.youtube.com/watch?v=iNIHEV1lIlU

Maximus Arcade frontend. Ziet er goed uit!
helaas ben ik te cheap om voor een FE te gaan betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ik weet niet of deze hier al voorbij gekomen was, altijd handig, is een kennis die um gebouwed heeft

[CM] Arcade Cabinet Mania

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

djidee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:40:
Ik weet niet of deze hier al voorbij gekomen was, altijd handig, is een kennis die um gebouwed heeft

[CM] Arcade Cabinet Mania
Maar Tom heeft 'm nooit écht af gekregen volgens mij.

:w Hoi DjIdee!

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
hah! nog meer mame mensen :-)

(en volgens mij zitten er ook mensen tussen van arcadecontrols :-))

weet er iemand waar ik t-molding kan krijgen in nederland? of andere onderdelen?

heb de volgende mogelijke bronnen gevonden:

- suzo (heb een kvk dus dat lukt)
- groovygamegear (maar da's import... duur)
- stegen (lijkt op een reseller van suzo)
- medomat (t-molding, helaas niet in felle kleurtjes)

[ Voor 58% gewijzigd door blueznl op 25-01-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Scyth schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Maar Tom heeft 'm nooit écht af gekregen volgens mij.

:w Hoi DjIdee!
Dat weet ik niet of ie um afkreeg, wist dat jullie ermee aan het friemelen geweest zijn, dacht, he, das vast ergens nog weer te vinden :+ :Y)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
blueznl schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:51:

weet er iemand waar ik t-molding kan krijgen in nederland? of andere onderdelen?

Dat import duur is valt wel mee hoor, de prijzen zijn zo laag in de USA. Als je het normaal laat verzenden wordt je zo goed als zeker niet gepakt door de douane.

europees:
arcadeshop.de
ultimarc.com

En natuurlijk Ebay staat vol met zaken, ook bij arcadecontrols bij de buy/sell op het forum. Ponyboy and diver, goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
heb een paar (!) schermen en een paar (!) kasten gekocht, dus dat deel is al weer klaar :) nou moet ik nog uitvissen of ik deze touch screen dingen goed aan de praat kan krijgen...

iemand die nog een kast en / of monitor zoekt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Foto's, aan woorden hebben we niks blueznl ;)

Dit is toch wel een ruige advertentie op marktplaats, 15 stuks, aantal defect. Vraagprijs 950 euro.

Dit vind ik mooie kasten om een mame bak van te maken, niet zo hoog, chrome :9~
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/arcade1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/arcade2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/arcade3.JPG

[ Voor 82% gewijzigd door BARACUS op 28-01-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
BARACUS schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:48:
:)

Okay... moet ik eerst even een plekje vinden om de foto's te plaatsen.

Ik heb nu in ieder geval 7 redelijk doorsnee kasten, allemaal zonder inhoud. (Okay, een paar met scherm, maar ik denk niet dat die nog werken. Misschien eentje (en daar zit net een lekkere grote Hantarex Polo monitor in, dus duimen). Het zijn van die zwarte (wow >:) ) met een rode opdruk (multi games, future games, dat soort neutraal geneuzel). Iemand heeft eraan lopen knutselen, alle control panels zijn dus naar hun grootje.

De monitoren zijn Elo's 16" touchscreen (denk dat ze als 17" worden geclaimed?) en de Tatung's zijn 19". Moet ze allemaal nog testen. Zo te zien kunnen de Elo's standaard 640x480 aan (moet ik opnieuw checken) en de Tatung's waarschijnlijk 1024x768.

Heb nou weinig excuses meer om te beginnen :) Okay, nog effe m'n huis afmaken, maar dan mag het ook... Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:42
BARACUS schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:48:

Dit is toch wel een ruige advertentie op marktplaats, 15 stuks, aantal defect. Vraagprijs 950 euro.

Dit vind ik mooie kasten om een mame bak van te maken, niet zo hoog, chrome :9~
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vet! virtua cop _/-\o_ worden die kasten ook los verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
CrystalViriS schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:58:
[...]

Vet! virtua cop _/-\o_ worden die kasten ook los verkocht?
Als ik de biedingen zie de laatste weken zullen ze per stuk verkocht moeten worden, 350 euro hoogste bod. Weinig mensen die effe 15 kasten kunnen plaatsen in hun huis. Mail hem even zou ik zeggen, gewoon even op arcade zoeken en daarna speelautomaten rubriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
mooie grote monitoren zitten er in, zo te zien... een arcadevga kaart van ultimarc kopen en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Overigens, re. sideart, ik denk dat je toch wel voor een eurotje of 60 nette side art kunt regelen (mits je kvk houder bent enz.). 4 zelfklevend transparant 35 cm x 70 cm zal ergens in die richting komen, incl. btw, eind prijs particulier.

Misschien moet ik maar eens een shop opzetten voor de liefhebbers (monitoren, sticks, import US, sideart, T-molding, whatever) al denk ik niet dat er zoveel animo voor is...

Maar als iemand perse nog wat wil hebben kan er misschien wel wat geregeld worden >:)

[ Voor 40% gewijzigd door blueznl op 31-01-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
25 inch monitor met vga aansluiting zou ik wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Nnndoh, is dat aan mij gericht? Kan het voor je uitzoeken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
iemand enig idee of op de retro (game)beurs in Arnhem op 18 februari ook arcade-onderdelen te koop zijn? zoja, dan wacht ik nl. nog even met bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
_GGG_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:26:
iemand enig idee of op de retro (game)beurs in Arnhem op 18 februari ook arcade-onderdelen te koop zijn? zoja, dan wacht ik nl. nog even met bestellen :)
Even de organisatie mailen, die zullen het 100% zeker weten. Als ik zo kijk zal er niks te koop zijn, wel een grappige beurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
goed idee, we zullen eens mailen.
ga er zowiezo heen, beetje het gevoel van de ataribeurzen van "vroegah" proberen te krijgen :) en wie weet nog een leuke console scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:22:
http://www.youtube.com/watch?v=iNIHEV1lIlU

Maximus Arcade frontend. Ziet er goed uit!
helaas ben ik te cheap om voor een FE te gaan betalen :P
Ben momenteel bezig met m'n eigen frontend. Yamf (Yet Another Mame Frontend). Heb 't in VB6.0 gebouwd. Nog niet helemaal klaar, maar dat duurt niet lang meer. Verrassend weinig code om zoiets te maken. Niet wereld schokkend natuurlijk, maar toch leuk om het zelf te doen.
blueznl schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:51:

Ben er ooit ook achteraan gegaan, maar geen succes. Bij een fabrikant van (rubber)profielen konden ze het wel voor me maken, maar dat betekende dat ik minimaal een kilometer moest afnemen. Ook de malkosten van ong. 80 euro komen er dan nog eens bij. Toen heb ik even met de gedachte speeld om dat te doen om het overige via internet te verkopen.
_GGG_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:26:
Lijkt me leuk zo'n beurs! Mijn ervaring met beurzen is dat er altijd van allerhande spul te koop is.
Net effe gekeken op die site, maar er is niks te vinden over Mame of Arcade.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!