Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste
Acties:
  • 429.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-04 06:41
heb inmiddels al (binnen 10 minuten) een mail terug gehad met de volgende inhoud:

"er zijn zeker adressen of contacten te leggen om deze onderdelen te verkrijgen.
Of er standhouders zijn die ze ook werkelijk bij zich hebben kan ik niet beoordelen.

Dat je komt is goed te lezen !!

Weet jij misschien nog een aantal mensen die op deze beurs een stand zouden willen hebben ?"

Nog geen steek wijzer dus :)

Maar goed, erheen gaan doen we toch dus wie weet wat er te scoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb besloten wat spulletjes te kopen bij Ultimarc, Groovey en Suzo. Wat ik over heb biedt ik wel te koop aan. Zal eens de prijzen vergelijken met Arcadeshop.DE, wat dat wordt inclusief shipping en zo. Zag dat ze daar een heleboel dingen niet hadden.

Ik denk niet dat ik die dag kan, anders kwam ik zeker even kijken, heb nog altijd een zwakke plek voor mijn oude Atari 8 bitter :)

(Waar tegenwoordig een harddisk in kan, ongeloveloos.)

[ Voor 27% gewijzigd door blueznl op 02-02-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
een xl/xe met harddisk? ruig :)
helaas moet ik me ivm ruimtegebrek beperken tot de gameconsoles. heb echter bij m'n vader op zolder nog wel een XL en een ST staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Er staan wel 2 hele mooie Suzo joysticks op marktplaats, dus als je die zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
al sinds november! is vast wat mee aan de hand, lol :)

eerste prioriteit is voor mij de ipac. knoppen en stick heb ik in principe wel (zaten in de kast en zijn nog goed te gebruiken) maar denk dat ik, als ik dan toch die ipac moet bestellen, meteen de rest ook nieuw aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
blueznl schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:11:
Nnndoh, is dat aan mij gericht? Kan het voor je uitzoeken hoor!
nou...als het niet teveel gevraagd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:08
Ik heb zelf reeds een kast gemaakt en zo moeilijk is het niet :

[MAME] Arcade Project

Waanzinnig om op te spelen, vooral als je doromiddel van de J-Pac en de ArcadeVGA van Ultimarc de originele stukken volledig kunt gebruiken!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:08
BARACUS schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:48:
Foto's, aan woorden hebben we niks blueznl ;)

Dit is toch wel een ruige advertentie op marktplaats, 15 stuks, aantal defect. Vraagprijs 950 euro.

Dit vind ik mooie kasten om een mame bak van te maken, niet zo hoog, chrome :9~
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vooral die Eurogames is een gemmakelijke kast om mee te beginnen, dat is een JAMMA kast en daar kan vrij eenvoudig en zonder te veel kosten mee MAMEN, ook is het beeld goed.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
nndoh, multi mode monitor? triple sync ding, of vga only?

tc982, inderdaad, het is niet te moeilijk, maar vaak zien de resultaten er niet uit... maar eens kijken wat ik er de komende maanden van ga bakken :-)

[ Voor 57% gewijzigd door blueznl op 04-02-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 100771 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:40:
Van die stickervellen is een optie. Jammer dat je dan wel de naaden ziet. Voor m'n eigen kast wil ik nog steeds uitzoeken waar ik goedkoop grote stickers kan laten afdrukken.
Heb jij je kast vanaf nul zelf opgebouwd of is het een ombouw?
Misschien willen ze hier wel een uitzondering voor je maken, kwam ik toevallig tegen laatst:
http://www.novomark.nl/Artikelen.aspx

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100771

arjants schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:20:
[...]
Misschien willen ze hier wel een uitzondering voor je maken, kwam ik toevallig tegen laatst:
http://www.novomark.nl/Artikelen.aspx
Dank je. Lijkt qua product perfect (sticker, full colour tot 1200 mm breed en onbeperkte lengte). Ik zal eens een prijs aanvraag doen. Laat nog weten op hoeveel dat uitkomt.

De offerte heb ik binnen van Novomark.
Voor twee stickers (glanzend witte vinyl stickers) van 60x140cm betaal je 79,- euro (excl. BTW). Er komen eventueel nog teken- en filmkosten bij. Verzend- en verpakkingskosten 5,- euro. Levertijd 1-2 weken. Betalen binnen 30 dagen.

Daar denk ik nog effe over na.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 05-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Diverse shops doen 30..40 euro per m2 excl. BTW. Geen idee wat de kwaliteit is maar ze zeggen dat het geschikt is voor buitengebruik. Ik denk dat als je het 'overlakt' met een goede transparante lak het ongeveer voor de eeuwigheid zal meegaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueznl schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:36:
Diverse shops doen 30..40 euro per m2 excl. BTW. Geen idee wat de kwaliteit is maar ze zeggen dat het geschikt is voor buitengebruik. Ik denk dat als je het 'overlakt' met een goede transparante lak het ongeveer voor de eeuwigheid zal meegaan :-)
Noem er eens een paar dan? Ik sta open voor goedkopere alternatieven.
Wellicht kan Novomark ook op mindere kwaliteit materiaal afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ben het papiertje even kwijt, maar ik heb een paar bedrijven toen gebeld in Rotteram regio voor een ander (niet Mame gerelateerd) project, en dat was ongeveer de prijs. Probeer het eens bij http://www.deege.nl (weet niet zeker of zij het waren). Anders gewoon verder bellen :-)

File aanleveren in PDF per stick of CD als ik me goed herinner. Mogelijk alleen KvK houders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nergens kunnen vinden dat je een KvK nummer moet hebben bij Novomark. De offerte kreeg ik ook zonder verdere aantekeningen daarover.

Bij www.deege.nl zie ik dat ze ook grootformaat posters (A0, 841 x 1189 mm) vanaf 7,50 euro afdrukken. Beetje lijm erop. Klaar is Kees! :) Is natuurlijk wel een leuk alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
[quote]blueznl schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:48:
nndoh, multi mode monitor? triple sync ding, of vga only?

maakt mij niet zoveel uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Anoniem: 100771 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:35:
Ik heb nergens kunnen vinden dat je een KvK nummer moet hebben bij Novomark. De offerte kreeg ik ook zonder verdere aantekeningen daarover.

Bij www.deege.nl zie ik dat ze ook grootformaat posters (A0, 841 x 1189 mm) vanaf 7,50 euro afdrukken. Beetje lijm erop. Klaar is Kees! :) Is natuurlijk wel een leuk alternatief...
daar zat ik ook net aan te denken :D en het bedrijf ligt gewoon op loopafstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb deze week toch maar een nieuwe plank gehaald. De vorige poging was niet slecht maar ik had de boel niet echt goed voorbereid. Beginnen te zagen terwijl ik nog geen arcade onderdelen had, lopen klooien met zo'n speciale boor die ik nog nooit heb gebruikt, hoe het hout reageert en uiteindelijk erachter komen dat de kast veel te klein is voor alle spullen :P

Foto's >:) Er moet natuurlijk nog een kleur overheen, dat moet ik nog even bekijken. Ik heb ook nog 2 zwarte knoppen over omdat ik de 7e schietknop laat vallen, overbodig. Hebben jullie nog een idee waar ik die voor kan gebruiken? De witte zijn voor pauze, coin, players.

Schuine voet gemaakt

Achterkant

Mooie gaten, ik heb ze nu ook van achter geboord zodat er niks afbreekt. De joysticks heb ik met dubbelzijdige tape vastgezet om de boel te bekijken. Alleen zit het muurvast, enkel de hoekjes zitten vast. Ik denk dat ik gewoon dat tape over de hele voet plak, lekker makkelijk en voorlopig even kijken hoe het werkt.

Het oude karkas, dat was al een gigantisch ding in mijn hoofd van 60cm breed. Nu is het veel beter :) Lekker de ruimte, de polsen kunnen lekker rusten etc.

Schaam schaam, niet erg netjes geboord :P

[ Voor 21% gewijzigd door BARACUS op 03-11-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
de 2 zwarte knoppen die je over heb zou je aan de zijkant kunnen monteren, voor virtual pinball en visual pinball ( pinmame)

en als je dan ook zo'n trekveer kan kopen heb je een echte digitale flipperkast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Ziet er puik uit Baracus! Complimenten!

en dat van die flippers aan de zijkanten was ook het eerste wat bij mij opkwam.
de x-arcade joystick heeft dat bv ook

[ Voor 61% gewijzigd door _GGG_ op 07-02-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik had die gedachte ook :P ik weet alleen niet of ik de flipper games zo leuk vind. Ik heb ze nog niet aan de praat gekregen en ben nog druk bezig met het uitzoeken van de normale games. Ze moeten toch in de voet komen en die hoeft niet direct klaar te zijn. Alleen is het jammer dat ik dan 1 kleur mis, ik heb juist van elke kleur 1 knop gekozen.

Ja zo'n trekveer erin, dan schiet dat ding zo van mijn tafel dwars door de tv heen :D Eigenlijk trek je hem gewoon van de tafel af maar het klinkt leuker ;)
Misschien als ik er wat bakstenen in stop om het wat meer gewicht te geven.

Morgen ga ik de draden aansluiten en bepalen wat voor spul ik erop ga stoppen. Eigenlijk zou je zoiets bij een shop in een soort bad moeten kunnen gooien om zo een mooi laagje te krijgen uit 1 stuk :Y Ik heb wel matte zwarte plakfolie gezien, of weer hetzelfde carbon folie.....lastig.

Het zijn trouwens Happs knoppen, Happs competition stick en een Sanwa j-stick. Toch erg apart hoeveel joysticks kunnen verschillen qua gevoel. Wel balen dat je niet ergens een winkel hebt waar ze alles te voelen hebben ;( Ik ben er verder wel tevreden over maar tja, ik weet niet beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ziet er goed uit, alleen waarom heb je twee verschillende joysticks? Overigens leek pinball me ook niets, maar ja, toen kwam ik per ongeluk een 'Black Knight 2000' tafel tussen die dingen tegen, en die herinner ik me nog errug goed, want dat ding heeft zoveel guldens opgevreten... bleek toch wel leuk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Nnndoh, de vraag voor de monitor is uitgezet.

Overigens, loopafstand? Zit zelf ook in de buurt van Rotterdam :)

En voor wat betreft die labels, was inderdaad Degee, heb het papiertje terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
blueznl schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:38:
Ziet er goed uit, alleen waarom heb je twee verschillende joysticks? Overigens leek pinball me ook niets, maar ja, toen kwam ik per ongeluk een 'Black Knight 2000' tafel tussen die dingen tegen, en die herinner ik me nog errug goed, want dat ding heeft zoveel guldens opgevreten... bleek toch wel leuk te zijn :)
Met de rode bal kun je omschakelen naar 4 en 8 weg, zodat je ook de oude spellen fatsoenlijk kan spelen. De competition stick kan alleen maar 8 weg, je zou supers kunnen overwegen maar die kun je alleen met een schroevendraaier/slopen omzetten naar 4 weg. Dan heb je nog van die mag sticks van Highstone maar die hebben een hele korte slag, dat leek me niet zo fijn.
Ik merk is sommige snelle spellen dat zo'n korte slag ook weer voordeel heeft met je reactie. Andere spellen zijn weer fantastisch met een soepele stick zoals de competition, voelt echt als zachte boter aan. Ik kan er wel een zwarte kegel ipv een bal opzetten, maar dit vind ik wel leuk oldschool staan.
Echt lastig allemaal, je zou eigenlijk een rits van 5 joysticks moeten hebben >:) Een extra stick is trouwens zo gekocht, ik ben ook maar in het diepe gesprongen en heb via reviews mijn keus moeten maken ;) Nu mijn dubbelzijdige tape zo enorm goed werkt kan ik eigenlijk ook supersnel sticks vervangen, met bouten is dat niet zo'n goed idee. Als ik dan in zo'n pacman fase zit dan zou ik binnen enkele minuten een stick kunnen wisselen, ik speel hoofdzakelijk toch alleen 8 weg. Ik ben echt dol op deze kleur, die hadden ze enkele maanden terug nog niet liggen. Als ik dan de washer omwissel met de zwarte, misschien wat knoppen verwissel, krijg je weer een hele funky uitstraling :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-joyst-corange.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ik blijf adressen en spullen zoeken :-)

Router bitjes voor T-molding blijken ook gewoon bij de locale hardware toko te vinden. Elke Breur vestiging heeft ze wel liggen. 'Sleuf-frees'. Pas wel op qua diepte, want die dingen bij Breur frezen wat dieper dan 'dedicated' T-molding frezen.

Ik kan een handvol Neo Geo cartridges krijgen voor 25 euro per stuk. Is dat wat?

Baracus, waarom zet je er niet een stukje plexiglas op als je een mooi top laagje wilt hebben? Of lamineer je het niet? Als je toch al aan het frezen bent is dat ook een oplossing. Waar heb je overigens jouw spullen gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door blueznl op 10-02-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
blueznl schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:47:
Ik blijf adressen en spullen zoeken :-)

Router bitjes voor T-molding blijken ook gewoon bij de locale hardware toko te vinden. Elke Breur vestiging heeft ze wel liggen. 'Sleuf-frees'. Pas wel op qua diepte, want die dingen bij Breur frezen wat dieper dan 'dedicated' T-molding frezen.

Ik kan een handvol Neo Geo cartridges krijgen voor 25 euro per stuk. Is dat wat?
Het is behoorlijk complex las ik pas geleden. Zijn het cartridges voor de thuisconsole (duur) of de arcade kast (goedkoop)? De titels maken ook enorm veel uit, er zijn ook veel aziatische kopieen op de markt en niet elke game is zo speciaal. Ik zou het geld liever uitgeven aan een flinke mame installatie, dan heb je alle games die je maar wilt hebben. Je hebt niet echt veel aan een handjevol games, je wilt natuurlijk alles hebben :P
Baracus, waarom zet je er niet een stukje plexiglas op als je een mooi top laagje wilt hebben? Of lamineer je het niet? Als je toch al aan het frezen bent is dat ook een oplossing. Waar heb je overigens jouw spullen gekocht?
Ik zou niet weten hoe ik dat plexiglas op maat moet maken, ik heb een handzaag, boor en een hamer ;( Ik ga iets van zwarte plakfolie of laminaatfolie zoeken, het is niet anders.

Ik heb mijn knoppen en zwarte joystick bij tornadoterry op ebay besteld.
De minipac en rode joystick bij ultimarc.

De prijzen zijn in Amerika echt stukken beter, alle knoppen zijn iets van $1.35 en de joystick was $10. Bij arcadeshop.de kost zo'n joystick E15 en de knoppen E2.50 voor normale en E3.50 voor de player knoppen. Het is ook maar net wat je precies wilt hebben, de verzendkosten komen er natuurlijk ook bij en niet elke shop heeft alles wat je moet hebben.

Welke shops heb je al, dan kan ik wel wat bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Het zijn cartridges voor de arcade versie, uiteraard. Maakte overigens niet uit welke titel, dan maakt het dan weer wat leuker.

Uiteraard kan een goeie Mame setup net zoveel :) Maar ja, ook een setje originele cartridges heeft wel iets... hmm... meer geld en meer ruimte! Zucht...

Winkels en bronnen... ik ben nog steeds aan het zoeken naar LOCALE bronnen, al ziet het er naar uit dat het deels toch VS zal moeten worden.

Nou ja, ik heb een KvK, en als mensen er in geinteresseerd in zijn zet ik wel een webshop op en schaf wat extra materiaal aan om te verkopen. Niet dat ik denk dat ik er rijk van wordt maar zo hou je voor jezelf een voorraadje onder het mom van 'het is voor de handel' })

Heb mijn spulletjes al besteld, maar als iemand nog iets moet hebben kan ik het er wel bij halen. Heb besteld 2x Ultimarc stick (4/8 way switchable), 2x Ipac-VE, een ArcadeVGA, en een handvol knoppen.

Tevens het ik wat gekleurde T-molding besteld bij GrooveyGames. M'n router bitje komt bij Breuer vandaan.

Ik heb drie schermen liggen (hmmm, moet ik misschien meer dan 1 machine maken? ;) ) te weten een logge HP 20" computer monitor, een 17" Kortek touchscreen (SVGA), en een 25" Hantarex Polo (arcade monitor). Die laatste weet ik nog niet of die werkt... Als optie is er dan natuurlijk ook nog gewoon een nieuwe LCD te kopen. Grote voordeel: roterend scherm wordt een optie, en veel minder energie gebruik (en die dingen kosten rond de 150..160 Euro tegenwoordig.)

Gek genoeg ben ik erg gecharmeerd van de Kortek, maar dat betekent wel een 'Narrow' cabinet. (Als er nog iemand een Kortekje moet hebben, ik heb er meer van. Zit wat burn-in in maar werken.) Leuke daarvan is dat het gelijk een goede basis voor een Jukebox is.

Moederbord wordt een Amd XP2500 op een Asrock board die ik nog heb liggen. Onboard sound. Video een GForce4 of de ArcadeVGA, een beetje afhankelijk van die Hantarex Polo. Hmmm... heb ook nog een gare Compaq XP2000 of zo (hopeloze machine). Een P3-1000 lijkt me niet de beste keuze, alhoewel een potje Pacman dan nog steeds loopt :)

Tevens heb ik nog liggen een half gare Compax NX9010 laptop, die ook nog een goede bestemming moet krijgen... Als de spullen er zijn kan ik weer aan de slag, ha! :9~

(Moet wel eerst m'n huis af zijn, zucht... :/ )

Ik weet dat de eerste kast niet mijn laatste zal worden, dus als iemand nog een kant en klare werkende Mame machine zoekt met een paar maandjes :*) Seriously, eerst maar eens simpel beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door blueznl op 11-02-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik vind trouwens dat je scherm nooit kleiner moet zijn als 21inch crt, of je moet zo'n mini kast maken. LCD is erg leuk voor de ruimte maar ik vind de beeldkwaliteit een stuk minder dan met een crt, wellicht dat het te scherp is waardoor de pixels zo duidelijk worden? De enige lokale bronnen kunnen een arcadehal zijn of je moet bij Suzo langswippen, geen idee wat de prijzen zijn. Er is ook nog een electronicasite maar die verkoopt alleen knoppen, dat schiet niet op.

Helaas vind ik dit soort plastic kasten een schande en afgrijselijk lelijk. Voor 600/800 euro heb je een nieuwe kast met 29inch scherm >:) Deze tent verkoopt ook onderdelen bij "gebruikte machines". Maar als je dan ziet dat ze E4.50 voor een knop vragen!!! 8)7
http://www.flipperkast.nl/index.html

Als je goede prijzen en assortiment hanteert kun je op de diverse actieve sites wel wat klanten trekken. Alleen kan de markt weleens erg klein zijn en mensen bestellen net zo gemakkelijk in het buitenland als je niet direct alles kan leveren. Uit Duitsland en Engeland duurt ook maar 2 daagjes, dat zijn je concurrenten.

Je kunt natuurlijk ook bij de bron inkopen, hier komen alle happs joysticks vandaan, ook die mag sticks. Ik geloof dat Happs tegenwoordig zelf schietknoppen maakt maar IL maakte in het verleden deze voor Happs. Ze zitten in Spanje, inprincipe moet dat goedkoper kunnen dan bij een andere shop inkopen.
http://www.industrias-lorenzo.com/

Altijd grappig dat je pas de goedkope adressen en allerlei informatie snapt zodra je alles gekocht hebt. Ik was echt hopeloos verloren in alle joystick en knoppen winkels. Wist ik veel dat het allemaal hetzelfde is :D

[ Voor 20% gewijzigd door BARACUS op 11-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ja, een J-pacje toevoegen, PC erin en je hebt een 29" candy cab aka plastic doos... man, wat lelijk... tussen de gebruikte spullen staat overigens een Neo Geo met de meest lelijke drie kleurige knoppen die ik ooit op een arcade bak heb gezien, geweldig spelen, zoiets, brrrr....

[ Voor 46% gewijzigd door blueznl op 11-02-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueznl schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:22:
Tevens het ik wat gekleurde T-molding besteld bij GrooveyGames. M'n router bitje komt bij Breuer vandaan.
Ik weet niet precies of het veel uitmaakt, maar de maat van je frees bitje zal waarschijnlijk niet in inches zijn. De T-molding wel...
blueznl schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:22:
Ik heb drie schermen liggen (hmmm, moet ik misschien meer dan 1 machine maken? ;) ) te weten een logge HP 20" computer monitor, een 17" Kortek touchscreen (SVGA), en een 25" Hantarex Polo (arcade monitor). Die laatste weet ik nog niet of die werkt... Als optie is er dan natuurlijk ook nog gewoon een nieuwe LCD te kopen. Grote voordeel: roterend scherm wordt een optie, en veel minder energie gebruik (en die dingen kosten rond de 150..160 Euro tegenwoordig.)
Ik gebruik nu een 22" iiyama CRT. Trouwens, die gasten op arcadecontrols maken ook draaibare CRT schermen. Dat vergt wel wat van de constructie natuurlijk. Een niet LCD scherm ziet er wel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208704

Ik zie op dit forum geen mensen die gebruik hebben gemaakt van de XBOX om te emuleren.

Ik had in mijn MAME kast ook altijd een pc zitten. Echter wilde ik ook nieuwe games spelen, en met de pc ging dit vaak traag. Vervolgens ben ik overgestapt op de xbox om in te bouwen in de arcadekast. Mijn controlpanel heb ik uitgebreid met 8 knoppen per speler, zodat ook de xbox games gebruikt kunnen worden.

Ik moet zeggen dat dit voor mij de beste oplossing is, omdat ik nu mame en nieuwe games kan spelen. Ook zijn op de xbox vele emulatoren die goed werken. (Niet te snel of te traag, pc heeft dit vaak omdat alle pc net even iets anders zijn. Bij de xbox zijn de emulatoren afgestemd op de hardware van de xbox.)

Wat ik ook als voordeel beschouw is de snelle boot die de xbox heeft. Na het opstarten kun je gelijk aan de slag, bij mijn pc was dit minder snel en moeten er vele truuks uitgehaald worden wil je geen windows schermen e.d. zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De spelletjes in MAME passen zich prima aan op mijn pc. Neem nou Ms. Pacman. Dat draait zoals je zou verwachten. Ridge Racer daarin tegen draait te traag, omdat mijn PC niet de minimaal aantal frames daarvoor aan kan dat ervoor nodig is. Maar goed, het gaat me voornamelijk om de oudere spelletjes.
Ik gebruik een Pentium IV, 2.53 Ghz. met 1 Gb RAM en een NVIDIA GeForce4 Ti 4200 128Kb.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 13-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste spellen werken inderdaad wel goed onder een pc.
Ik had het ook gedaan zodat mijn arcade kast lekker snel kan opstarten.

Ook is de prijs/kwaliteit van een xbox denk ik wel redelijk goed.
En het is soms toch ook wel aardig om games zoals Soul Caliber 2 en Crazy Taxi op een arcade kast te spelen.

Zijn er nog meer mensen op dit forum die een XBOX voor hun arcadekast hebben gebruikt ?

Mogelijk kunnen we dan wat handige tips over en weer uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
De snelheid van je pc doet niks met de snelheid van de spellen zover ik weet, je pc kan hoogstens te langzaam zijn. Een Xbox is toch een p3 1000mhz, geen idee wat je precies nodig hebt voor "mijn" spellen maar je zal toch wel een hoop niet kunnen draaien lijkt mij :? Is het eigenlijk mogelijk om een xbox te emuleren op je pc? Het is wel een mooie nette oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 08:52
BARACUS schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:18:
De snelheid van je pc doet niks met de snelheid van de spellen zover ik weet, je pc kan hoogstens te langzaam zijn. Een Xbox is toch een p3 1000mhz, geen idee wat je precies nodig hebt voor "mijn" spellen maar je zal toch wel een hoop niet kunnen draaien lijkt mij :? Is het eigenlijk mogelijk om een xbox te emuleren op je pc? Het is wel een mooie nette oplossing :)
een xbox is een celeron 733 (volgens mij een mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik weet kan je de XBOX nog niet goed emuleren op de pc.

Overigens kan ik op de XBOX heel wat spellen niet emuleren van MAME.
Maar de spellen die ik wil doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
@blueznl
(Als er nog iemand een Kortekje moet hebben, ik heb er meer van. Zit wat burn-in in maar werken.)
ik heb daar zeker interesse in.
misschien ruilen tegen werkend 50 Eurocent dubbel coinslot? (heb geen idee wat je er voor wilt hebben).

ontopic:

ik gebruik een 2-e handse 21" monitor.. nadeel.. die bak is zo groot dat mijn arcadekast een arcademonster is geworden, kan hem eigenlijk nergens kwijt.
ik zou nog foto's posten , das waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Wat moet ik in hemelsnaam met een coin slot? Gaat mij om het gamen, niet zo om de authenticiteit, om eerlijk te zijn :-) Even kijken of ik je kan PM'en... Hmm... heeft dit forum daar geen optie voor? Da's raar. Hmmm, stuur me maar ff een email, m'n email adres staat hier: http://www.xs4all.nl/~bluez/welcome.htm#mail

Hey, Baracus, 800 euro voor een candycab? Klopt die prijs?

[ Voor 43% gewijzigd door blueznl op 13-02-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je die groef van t-molding makkelijk wegsnijden zodat je het met wat montage kit vastzet? Of word dat helemaal niks? Ik kreeg een mailtje van de arcadeshop.de en ik wil die oranje joystick wel graag hebben. Dan kan ik gelijk wat t-molding bestellen voor die paar euro's, maar gereedschap is een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blueznl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:30:
Wat moet ik in hemelsnaam met een coin slot? Gaat mij om het gamen, niet zo om de authenticiteit, om eerlijk te zijn :-) Even kijken of ik je kan PM'en... Hmm... heeft dit forum daar geen optie voor? Da's raar. Hmmm, stuur me maar ff een email, m'n email adres staat hier: http://www.xs4all.nl/~bluez/welcome.htm#mail

Buiten de autenticiteit, zo'n muntenautomaat staat een stuk mooier. Heb een simpele mechanische gekocht en dat in een zelfgemaakt deurtje (stukje metaalplaat en hout) gemonteerd. Ik heb er geen spijt van.
BARACUS schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:42:
Kun je die groef van t-molding makkelijk wegsnijden zodat je het met wat montage kit vastzet? Of word dat helemaal niks? Ik kreeg een mailtje van de arcadeshop.de en ik wil die oranje joystick wel graag hebben. Dan kan ik gelijk wat t-molding bestellen voor die paar euro's, maar gereedschap is een probleem :P
Je bedoelt het mes van de T-molding, de groef zit natuurlijk in het hout. Maar goed, gaat je echt niet lukken op die manier. Mijn advies, *niet* proberen! Doodzonde. Van het hout, de T-molding, je tijd.
Heb 't zelf geprobeerd, omdat ik een stukje groef verkloot had. Twee componenten lijm gebruikt. Speciaal voor plastic en hout. Uiteindelijk heb ik de verpakking zelf(!) van de lijm gebruikt om de T-molding in de iets wijdere groef te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 100771 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Je bedoelt het mes van de T-molding, de groef zit natuurlijk in het hout. Maar goed, gaat je echt niet lukken op die manier. Mijn advies, *niet* proberen! Doodzonde. Van het hout, de T-molding, je tijd.
Heb 't zelf geprobeerd, omdat ik een stukje groef verkloot had. Twee componenten lijm gebruikt. Speciaal voor plastic en hout. Uiteindelijk heb ik de verpakking zelf(!) van de lijm gebruikt om de T-molding in de iets wijdere groef te drukken.
Ik zeg het helemaal fout, ik bedoel inderdaad het uitstekende van de T eraf snijden zodat je gewoon een platte strip hebt. Deze monteren met lijm aan de zijkant van de plank. Misschien dat ze in lokale winkels wel gewone strips verkopen, eens kijken of ik vanavond naar de doe het zelf boulevard kan gaan. Ze verkopen altijd alles wat je nooit nodig hebt |:(
blueznl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:30:

Ik zag je vraag niet, ik geloof dat deze inderdaad 800 euro kosten bij deze zaak. Het zijn nieuwe Chinese modellen geloof ik. Een tijdje terug ben ik eens op onderzoek uit geweest, bij de fabrikant site uitgekomen ofzo. Er was ook een kleiner model dat iets mooier was qua design, zou inprincipe goedkoper moeten kunnen. Edit: shit, ik kom op de fabrikant site en krijg gewoon een trojan binnen 8)7 de computer liep vast en die trojan kwam steeds weer terug. Wat een rare gasten in China :r

Ik weet niet hoe het hier precies is afgelopen maar lees zelf maar. Iemand wilt een arcade openen en wilde ook wel extra cabs uit Japan bestellen.
http://www.nozomi.nl/foru...ddbdfada7a58bfdea2277aa28

Daarom vind ik het ook zo jammer dat ik deze kasten echt niet mooi vind. Voor inprincipe weinig centen heb je een hele nette kast met een enorm scherm erin :9~

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 14-02-2007 11:22 ]

• _GGG_
die candycabs zijn inderdaad lelijk.
tweedehands zijn ze regelmatig te koop voor rond de 400 euro.

voor velen misschien een prachtcabinet maar ik mis het retrogevoel bij deze kast.

• BARACUS
Als ze nu eens zwart waren...maar dan nog. Je kunt er niet eens bij staan, dat is geen echte arcade >:) Het is ook allemaal zo uniform, als ik dan foto's zie van Japanse arcades met een vracht witte bakken. Verschillend gevormde kasten met artwork etc. was juist zo dope, dit is zo'n kille bedoeling. Je kunt ook niet fatsoenlijk even om je heenslaan/schoppen en schelden op zo'n stoeltje als je het spel verkloot :P

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 15-02-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik ben even op stap geweest om iets van plakfolie of plaklaminaat te zoeken. Plakfolie hebben ze wel maar vaak is dat niet echt krasvast in het zwart, het kost ook maar 5 euro voor een flinke rol.
Nu kwam ik iets anders tegen, softmetal plaklaminaat, dat lijkt echt exact hetzelfde als geborsteld metaal zoals op bijv. een oven en het is goed krasvast. Alleen kost dit goedje behoorlijk knaken, 24 euro voor een rol van een dikke 2 meter. Helaas hebben ze geen kleinere rollen |:( Is dit een coole look voor een joystick, het geintje begint wel erg duur te worden voor een joystick :X Apart kost het allemaal niet zoveel maar als je eenmaal klaar bent met optellen en verkloten ;(

Zoiets krijg je dan...

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b310/mrserv0n/P1010004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.retroblast.com/photos/controllers/metal_cp.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 17-02-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
op marktplaats staat momenteel een advertentie van een kerel die een zooi cabinets aanbied.

wellicht kan iemand z'n voordeel er mee doen

even zoeken op "div arcade kasten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
BARACUS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:59:
Ik ben even op stap geweest om iets van plakfolie of plaklaminaat te zoeken. Plakfolie hebben ze wel maar vaak is dat niet echt krasvast in het zwart, het kost ook maar 5 euro voor een flinke rol.
Nu kwam ik iets anders tegen, softmetal plaklaminaat, dat lijkt echt exact hetzelfde als geborsteld metaal zoals op bijv. een oven en het is goed krasvast. Alleen kost dit goedje behoorlijk knaken, 24 euro voor een rol van een dikke 2 meter. Helaas hebben ze geen kleinere rollen |:( Is dit een coole look voor een joystick, het geintje begint wel erg duur te worden voor een joystick :X Apart kost het allemaal niet zoveel maar als je eenmaal klaar bent met optellen en verkloten ;(

Zoiets krijg je dan...

[afbeelding]

[afbeelding]
het ziet er wel erg cool uit vind ik. als ze dat nou ook in andere kleuren hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ze hebben brushed metal (donkerder), brushed nickel (lichter) en wat verschillende structuren. Geen echte andere kleuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Ik heb plaklaminaat gezien bij sommige bouwmarkten, wat metalige oppervlaktes had, een soort frees patroon (cirkelvormig) in metallic rood, geel en blauw. Weet alleen niet meer waar :/

(Edit) Ah, okay, bij de Praxis en de Gamma hebben ze regulier plak laminaat. De 'metal look' spullen heb ik nog niet terug gevonden.

In de handel (zoek je KvK op) is het er echter wel als normaal laminaat (dus zonder zelfklevende achterzijde).

[ Voor 40% gewijzigd door blueznl op 20-02-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
toffe kast, mits je er plaats voor hebt, alleen zonde om te slopen tbv een mameproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik ga hem zeker niet slopen voor een Mame project. Ik heb hem juist gekocht, omdat die in originele staat is. Helaas heb ik er weinig ruimte voor in een studentenkamer :(
M'n huisgenoten vinden dat ding wel te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Spullen van een ander zijn altijd tof :P zodra je het zelf hebt is het ineens minder speciaal. Gewoon voor nieuwsgierigheid, wat is nou een redelijke prijs voor zo'n kast? Je hoeft hem natuurlijk ook niet te slopen om er een mame kast van te maken. Een orginele kast met prachtige artware en design is natuurlijk ook een mooi meubelstuk, daar valt een Simpsons kast zeker onder.

• _GGG_
mooi wel, maar of ik hem van moeder de vrouw in de huiskamer zou mogen zetten als meubelstuk? LOL

• BARACUS
De Nederlandse man :N dat feminisme is veel te ver doorgeslagen. Af en toe gewoon laten zien dat je de man in het huis bent, vinden de vrouwen stiekem ook wel leuk ipv zo'n watje d:)b

Die Duitse pipo doet er wel lang over om mijn spullen te versturen zeg. Eerst de bank die 4 dagen nodig heeft om het over te storten }:| en ik maar denken dat hij het maandag of dinsdag zou opsturen. Highstone, hoe snel kreeg jij je spullen binnen?

[ Voor 40% gewijzigd door BARACUS op 22-02-2007 18:05 ]

• _GGG_
ach. staat nu een gokkast in de huiskamer, die moet straks ruimen voor m'n mamekast.
maar die simpsonskast is toch een beetje teveel van het goede.

• _GGG_
lol, kwam deze kast tegen op marktplaats.
ruime woonkamer aanbevolen :)

6 spelers en 2 monitoren
Afbeeldingslocatie: http://www.racketboy.com/retro/xmenarcade.jpg

• BARACUS
Een een aso grote deur _O- Bij een gemiddeld huis moet je het raam uit het kozijn halen om dit ding binnen te krijgen in 1 stuk. Zal moeders de vrouw leuk vinden ;)

[ Voor 78% gewijzigd door BARACUS op 22-02-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
BARACUS schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:03:
De Nederlandse man :N dat feminisme is veel te ver doorgeslagen. Af en toe gewoon laten zien dat je de man in het huis bent, vinden de vrouwen stiekem ook wel leuk ipv zo'n watje d:)b
Volledig met je eens! d:)b

Mijn vriendin dacht eerst ook maar ff te beslissen over mijn hobby, maar dan moet je gelijk duidelijk laten zien wie de baas is. Als ik later een komplete arcadehal in huis bouw, dan doe ik dit en dan houdt de vrouw z'n :X .

Dat de Nederlandse man zo'n watje is klopt inderdaad. Voor een tijdje terug was er een documentaire over Griekse mannen, die verzot waren op Hollandse vrouwen. Maar toen ze eenmaal meegingen naar Holland, hielden ze het nog geen half jaar vol met de dominante Hollandse vrouw. :Y
En terecht!
Gelukkig dat Femke Halsema's partij weinig stand houdt in NL :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Hey Djerique, misschien dat je wel wat mensen een groot plezier zou kunnen doen door een paar goede high-res foto's van die kast te maken voordat je hem wegdoet. Misschien dat iemand ze kan gebruiken voor een soort van Simpsons rebuild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Jazeker, ik verleen graag mijn hulp aan medeTweakers, aangezien ik ook altijd ben geholpen met talloze problemen :)

Uitgebreide info over The Simpsons arcadekast

De officiele handleiding van The Simpsons arcadekast

Doe dat in V&A aub.

[ Voor 66% gewijzigd door Sprite_tm op 03-03-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Het bieden gaat al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Opzich wel, maar ik verkoop hem pas bij €800,-
Niet dfat ik een geldwolf ben, maar hij is nog in goede staat en het is een collectorsitem. Bovendien ben ik een arcadefreak en doe hem alleen maar weg, omdat puur geen ruimte in mijn studentenkamer heb :(

Ik zal ff op het internet kijken naar bouwprojecten van The Simpsons arcadekast. Volgens mij heb ik die wel eens gevonden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heeft verder weinig met een geldwolf te maken, je verkoopt zaken voor redelijke prijzen zolang je geen miljonair bent. Het is alleen afwachten of Nederlanders hun portomonnee willen trekken voor zo'n kast. 750 euro is meteen een mooi bod, ik had stukken minder verwacht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:03:

Die Duitse pipo doet er wel lang over om mijn spullen te versturen zeg. Eerst de bank die 4 dagen nodig heeft om het over te storten }:| en ik maar denken dat hij het maandag of dinsdag zou opsturen. Highstone, hoe snel kreeg jij je spullen binnen?
Het storten van het geld duurt nog het langst. Nadat ik zag dat het geld was binnengekomen bij hem had ik het vrij snel daarna. Duurde geen weken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik wilde hem net gaan mailen maar kreeg een update binnen, het is verzonden.
Misschien dat hij 1 onderdeel niet op voorraad had, wel zo handig om het even te vermelden. Hij had vorige week woensdag het geld binnen volgens de website. Maar goed, morgen zal het dan wel binnenkomen, kan ik eindelijk de boel afmaken. Ik vraag me toch af wat die banken uitspoken, een opdracht van donderdag wordt maandag afgeschreven, de persoon ontvangt het dan op woensdag?
Dat internetbankieren kan toch gewoon real time gedaan worden, stelletje criminelen.

Hoe gaat het eigenlijk met je kast Highstone? Je had het grotendeels toch af? Bevalt de CP en dat vinyl wat je gebruikt hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 28-02-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:06:
Ik wilde hem net gaan mailen maar kreeg een update binnen, het is verzonden.
Misschien dat hij 1 onderdeel niet op voorraad had, wel zo handig om het even te vermelden. Hij had vorige week woensdag het geld binnen volgens de website. Maar goed, morgen zal het dan wel binnenkomen, kan ik eindelijk de boel afmaken. Ik vraag me toch af wat die banken uitspoken, een opdracht van donderdag wordt maandag afgeschreven, de persoon ontvangt het dan op woensdag?
Dat internetbankieren kan toch gewoon real time gedaan worden, stelletje criminelen.

Hoe gaat het eigenlijk met je kast Highstone? Je had het grotendeels toch af? Bevalt de CP en dat vinyl wat je gebruikt hebt?
Ja, m'n kast is grotendeels af. Kan erop spelen. Alleen nog wat afwerking. Alleen heb ik de afgelopen weken weinig tijd vrij gemaakt voor m'n kast. Heb wel nog een bezel gemaakt. Moet 'em nog even gronden en aflakken (spuiten).
Het vinyl bevalt gedeeltelijk. Goed spul om 't op af te drukken. Alleen m'n volgende CP ga ik toch afwerken met een stukje plexiglas. Heb nu een spuitbus met blanke lak gebruikt. Dat doe ik dus niet meer.
Artwork moet nog gedaan worden.

Ik ben wel vóór m'n kast bezig, maar niet aan de kast zelf. Veel bezig met m'n eigen frontend. Het werkt al, maar er moet nog een menu in en een XML parser (streaming) om de MAME XML file (waar alle info over de games in staan) te kunnen filteren en gebruiken op het scherm e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 01-03-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
voor de liefhebbers, er staat een 25" monitor met VGA aansluiting op marktplaats voor 25 euro

http://verzamelen.marktpl...-met-vga-aansluiting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je met een speciale kabel vga->scart niet hetzelfde krijgen? Ik heb zoiets weleens gezien geloof ik??

[ Voor 24% gewijzigd door BARACUS op 02-03-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
een normale tv heeft minder beeldlijnen. er zijn wel converters maar dat is en blijft behelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Omgebouwde TV... vraag me af wat ze daar precies mee bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
geen idee, maar zo te zien geeft ie een perfect VGA plaatje weer.
tis dat ie niet in m'n cab past :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Maar als een tv minder beeldlijnen heeft, hoe bouw je die dan om? Heeft hij extra lijnen in de beeldbuis geplakt :P ??? Misschien dat ik je posts door de war grabbel, het lijkt mij alleen een vga aansluiting te hebben = ook behelpen.

Sowieso zou ik altijd een 100% platte beeldbuis gebruiken als je er een tv in gooit, dat geeft pas echt mooi beeld. Kosten ook bijna niks meer tegenwoordig, 2e hands moet je die voor weinig op de kop kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik heb die omgebouwde tv zojuist gekocht.(Nog bedankt voor die tip trouwens) Bij het ophalen, zal ik gelijk vragen hoe die man dat heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
heb je daar nog wel ruimte voor dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
een tv zonder tuner is een arcade monitor in principe....toch?

en zo'n omgebouwde tv is gewoon 1 waar de tuner eruitgesloopt is en automatisch overspringt naar het AV kanaal.
ik heb hem zelf toen niet genomen omdat je hem toch nog met een afstandsbediening moet aanzetten, en altijd op standby staat.

ik Zou zelf wel weer een arcade monitor erin willen zetten, maar dan zou ik weer een arcade vga moeten kopen, en dan hopen dat bijv 1 van de arcade monitors die momenteel op marktplaats staat inderdaad nog goed is.
heb er zelf al 2 versleten die niet goed waren, arcadevga verkocht en een gewone tv erin gepropt
doet het prima eigenlijk., mag eigenlijk wel ietsjes groter zijn , deze is denk ik 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
het ging hier om een tv die een vga plaatje kan weergeven, dus (minimaal) 640*480, iets wat een normale tv niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
http://computer-hardware....42855-arcade-cabinet.html

wellicht voor iemand die wil beginnen? kan nooit veel kosten lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Nee, maar je moet dan wel verstand hebben van electronica, mocht je originele arcadehardware willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
we zitten niet voor niets op tweakers he ? :)
ik denk dat het passend maken van de joysticks, schilderen, artwork/bezel e.d. een grotere uitdaging is dan de rest.
knoppen/sticks/interface zijn eenvoudig te bestellen en volgens mij met een schema in de hand vrij eenvoudig aan te sluiten. we hebben het tenslotte over mame, niet over het bouwen van een authentieke arcadekast met pcb/jamme-meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Wel humor, ivm teveel hobbies :+
Het is best een mooie kast alleen krijg ik al nekpijn als ik naar de foto kijk laat staan als je op zo'n platte monitor speelt :P Als je de monitor minder kantelt past hij niet meer in de kast ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
geen idee, hij is niet van mij, was meer een tip, kwam hem op MP tegen.
maar veel cabinets hebben zo'n liggende monitor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

_GGG_ schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:36:
het ging hier om een tv die een vga plaatje kan weergeven, dus (minimaal) 640*480, iets wat een normale tv niet kan.
Oh jawel hoor, PAL resolutie is 720x576 :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
zou kunnen, maar met 625 beeldlijnen (ofzoiets) ziet het er niet uit iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag dat erop het moment 375 euro is geboden. Gezien de staat waarin hij verkeerd lijkt me dat wat aan de lage kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
is het ook, maar ik denk dat er maar weinig arcadefreaks zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Voor €600,- mogen jullie hem komen ophalen in Groningen.

Perfect ding in nieuwstaat, alleen moeten de potmeters nog ff ingeolied worden, maar de echte Tweaker kan dit wel(heb er zelfs een handlieding voor). De redenen dat ik hem wegdoe is vanwege de ruimte die het prachtapparaat inneemt in mijn studentenkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

MK4 draait niet op mame..... pc versie ziet er niet uit..

om te janken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212489

Wow die kast ziet er netjes uit, Kheb zelf ook een MAME arcade kast gebouwd maar die is wat simpler :P.
In principe gewoon een kast, maja met controllers enzo boeide dat niet. Metal Slug er op.
En raggen maar.
Kwou dat ik foto's had maar mijn pc was gejat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:54:
Voor €600,- mogen jullie hem komen ophalen in Groningen.

Perfect ding in nieuwstaat, alleen moeten de potmeters nog ff ingeolied worden, maar de echte Tweaker kan dit wel(heb er zelfs een handlieding voor). De redenen dat ik hem wegdoe is vanwege de ruimte die het prachtapparaat inneemt in mijn studentenkamer.
Jullie? Met z'n allen ;)

Kun je 'em niet ergens opslaan? Er komt geheid een moment dat je spijt krijgt van de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
€500,- voor mijn arcadekast is ook goed, maar wel graag zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Zet dat ding anders ff in V & A, aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Gezien op marktplaats: Sampo 29" monitor. Beetje raar ding, lijkt op een televisie maar dan zonder de tuner? Iemand hier een mening over? Wat zou zoiets waard zijn? 50 euro of zo?

(Kleine search op het net laat zien dat die dingen waarschijnlijk vrij oud zijn.)

[ Voor 31% gewijzigd door blueznl op 19-03-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueznl
Jup. Kreeg een prijsopgave van 75 euro. Vraag me af wat die dingen waard zijn. Lijken me een soort 100hz tv's zonder tuner :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Tja, google zegt ook weinig wat nu de prijs van zoiets nieuw is. Ik vind het op het eerste gezicht maar oude meuk. Als het dus gewoon een echte monitor is met vga is het wel erg apart, 50 euro lijkt mij echt het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hoe lang zit er eigenlijk nog spanning op zo'n arcademonitor?
Ik hoorde dat die 10.000 volt aardig lang blijft zitten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hoe staat het met de arcadekast van de topicstarter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen tijd om te posten vanwege het klussen??? :)

Mijn kast wordt vanavond onderworpen aan een intensieve test. Al m'n collega's komen langs. Ze maken natuurlijk geen schijn van kans, da's duidelijk natuurlijk! 8)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 100771 op 26-03-2007 14:43 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!