Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-06 23:44
Sagat schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:50:
Wat ik me afvraag, in hoeverre fysiek en digitaal nog meespeelt. Als iedereen massaal digitale games koopt, wordt het aanbod fysieke games dan steeds kleiner? wordt het daardoor interesanter voor handelaren?

Daarnaast is natuurlijk een groot probleem wat gestart is met de x360 en ps3.........patches......als je over 10 jaar fall out 3 start van je disk...op een schone x360 of ps3.........zou die dan nog patches gaan ophalen? En zo nee.....is het dan speelbaar? Was er niet een assasins creed die in eerste instantie echt zwaar brak was......?

sony en ms (er vanuitgaande dat ze altijd blijven bestaan........) zouden natuurlijk een paar servertje overeind kunnen houden........maar alles kost geld.......dus kan me maar zo voorstellen dat het klaar is op een gegeven moment.
Misschien dat ze ooit 'patch-dvd's' uitbrengen? Zal wel niet zo veel vraag naar zijn.
Als er maar 1 iemand bij zit die het netjes bijhoudt en beschikbaar stelt voor alle oldschool gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joran schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:29:
Krikzz heeft 20% korting op alles (voor black friday staat erboven?).

Ik heb meteen maar een mega everdrive x5 gekocht, eindelijk!
Ik ga toch liever voor de pi denk ik.

En kon je op zo'n retron 5 nou ook niet direct roms afspelen? Dat vind ik ook nog een interesante optie
Aardappel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:55:
[...]

Misschien dat ze ooit 'patch-dvd's' uitbrengen? Zal wel niet zo veel vraag naar zijn.
Als er maar 1 iemand bij zit die het netjes bijhoudt en beschikbaar stelt voor alle oldschool gamers.
Ja en misschien zijn Goty versies nog een oplossing, die zullen vrijwel altijd al een zooi patches in zich hebben en daardoor veel speelbaarder zijn dan echte day1 releases.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-06 11:36
Wat ik me afvraag, in hoeverre fysiek en digitaal nog meespeelt. Als iedereen massaal digitale games koopt, wordt het aanbod fysieke games dan steeds kleiner? wordt het daardoor interesanter voor handelaren?

Daarnaast is natuurlijk een groot probleem wat gestart is met de x360 en ps3.........patches......als je over 10 jaar fall out 3 start van je disk...op een schone x360 of ps3.........zou die dan nog patches gaan ophalen? En zo nee.....is het dan speelbaar? Was er niet een assasins creed die in eerste instantie echt zwaar brak was......?

sony en ms (er vanuitgaande dat ze altijd blijven bestaan........) zouden natuurlijk een paar servertje overeind kunnen houden........maar alles kost geld.......dus kan me maar zo voorstellen dat het klaar is op een gegeven moment.
ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken

Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste klassiekers uit die tijd voor enkele euro's in de online store gedownload kunnen worden, en dan heb je alle dlc en patches die erin zaten.

Wat het origineel betreft, ik denk dat het zeer weinig mensen zal schelen gezien er dan weer veel nieuwe games zijn verschenen. En als het echt goede games zijn zullen er wel weer talloze remasters van gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Wat retro betreft heb ik homebrew op de Wii, merk dat zowel zoon- als dochterlief super Mario world, street Fighter (snes) en Pokémon Fire red (gba) graag spelen. Wat Wii-spellen zelf betreft spelen ze dan weer graag Kirby en Sonic. En op de 2ds is Mario kart de favoriet. Als ik ze op de achterbank zie denk ik soms terug aan de tijd dat ik met een game boy achterin zat (zonder schermverlichting!)

Wat mijzelf betreft is de snes gewoon nostalgie en merk wel dat mijn kinderen zowel nieuw als retro leuk vinden. NES en GB moeten ze weinig van hebben. Maar SNES en GBA vinden ze te gek.

Op de x360 is de verzameling spellen in korte tijd best groot geworden, zijn nog een aantal spellen die ik er graag bij heb (oa F1 2013, Forza Horizon 2, Mortal Kombat en ultra sf4), en ik merk aan mezelf dat met black friday ik het nog best moeilijk had om geen xbox one te kopen :-9

Rotterdam

GS88 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:31:
Wat retro betreft heb ik homebrew op de Wii, merk dat zowel zoon- als dochterlief super Mario world, street Fighter (snes) en Pokémon Fire red (gba) graag spelen. Wat Wii-spellen zelf betreft spelen ze dan weer graag Kirby en Sonic. En op de 2ds is Mario kart de favoriet. Als ik ze op de achterbank zie denk ik soms terug aan de tijd dat ik met een game boy achterin zat (zonder schermverlichting!)

Wat mijzelf betreft is de snes gewoon nostalgie en merk wel dat mijn kinderen zowel nieuw als retro leuk vinden. NES en GB moeten ze weinig van hebben. Maar SNES en GBA vinden ze te gek.

Op de x360 is de verzameling spellen in korte tijd best groot geworden, zijn nog een aantal spellen die ik er graag bij heb (oa F1 2013, Forza Horizon 2, Mortal Kombat en ultra sf4), en ik merk aan mezelf dat met black friday ik het nog best moeilijk had om geen xbox one te kopen :-9
Hoe oud zijn jouw kids?
In het begin vinden ze alles leuk. Maar mijn zoon is nu toch al wat kritischer, zelda nes vind ie maar slecht er uit zien en niet lekker spelen. Hij vind BotW op de switch daaentegen geweldig.

En dan kun je praten over de kwaliteits eis, imho is die bij mijn zoon niet echt hoog is als ik kijk dat hij dol is op die flash/browser meuk, *.io games en nu roadblox ofzo.........aan de andere kant misschien ben ik te kritish en zijn het ook leuke games, maar waarom zou ik daar tijd in stoppen als ik 'echte' games kan spelen?
Het valt me wel op dat heel veel daar mp is, en 'mijn' games (vooral retro) speel ik toch meestal sp.
Hij houdt echter wel van die mp interactie. dus ja......en retro games zijn ook vaak moeilijk......dat helpt ook niet.

Zelf overigens met BF wel een xb one S aangeschaft. De prijs was te mooi om te weerstaan. En mijn zoonlief is ook dol op fifa, dus met ea access hoef ik me daar dan ook niet meer druk over te maken.

10 second ninja DONE

712641

Sagat schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:08:
[...]

... en retro games zijn ook vaak moeilijk......dat helpt ook niet.
Spellen van tegenwoordig zijn veel te makkelijk...

Vroeger had je veel meer uren speelplezier dan tegenwoordig.
eens maar.........
er zijn ook nog steeds moeilijke games te vinden (dark souls) of games waar toch wel wat challenge in zit bijvoorbeeld via achievemetns of trophies.......ben zelf bezig met 10 second ninja x, dat gaat nog wel wat gevloek opleveren voordat ik alles heb.....of opgeef :X

Verder vind ik iets als ghosts n goblins of mega man super vet.........MAAR vooral bij megaman.......ik heb die game tot het dr wily level gehaald. Maar de 'yellow demon' sequence........ugh. Daardoor heb ik eigenlijk al weinig zin om verder te gaan. En helemaal omdat ik weet dat het stuk erachter ook niet bepaald een walk in the park is.
GnG is natuurlijk sowieso pittig......en die mag je dan 2x achter elkaar uitspelen...........daaaaamn son.
Dus ja meer uren spelen, maar is het ook echt speel plezier?

10 second ninja DONE

• Aardappel
712641 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:16:
[...]

Spellen van toen waren soms gewoon niet haalbaar. Ik kon als kleine pieper nooit verder dan level 3 of 4 komen bij Superman (SMD).
Lol is er op een gegevens moment ook wel van af als je voor ze zoveelste keer de eerste 3 levels hebt gehaald en weer af gaat op het punt waar je al zo vaak bent af gegaan.
712641 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:16:
[...]

Makkelijk of moeilijk is subjectief. En het kunstmatig verlengen van de levensduur van een spel (zij het door een hoge moeilijkheidsgraad, zij het door beperkt aantal levens/continues) is iets wat vandaag de dag niet meer wenselijk is voor velen.

Vroeger () had je als kind veel tijd en weinig geld (gechargeerd), nu is het andersom; ik speel iets voor de belevenis en hoef daardoor geen "moeilijke" spellen of een standaard van 16+ uren. Ik kom nu al niet uit met alles wat er nog letterlijk op de plank ligt (staat dan).

M.a.w. spelplezier staat niet gelijk aan veel uren belevenis, het is de belevenis an sich die telt.

712641

Alsof er vroeger geen slechte spellen gemaakt werden. Moeilijk hoeft niet meteen te betekenen slecht.

En tegenwoordig hebben we blijkbaar zoveel geld dat we kwantiteit boven kwaliteit verkiezen.

• Aardappel
712641 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:06:
Alsof er vroeger geen slechte spellen gemaakt werden. Moeilijk hoeft niet meteen te betekenen slecht.

En tegenwoordig hebben we blijkbaar zoveel geld dat we kwantiteit boven kwaliteit verkiezen.
Niet mee eens. Er is vroeger misschien wel meer crap als game verkocht dan nu (met alle Indie-games erbij).

Om nog maar een voorbeeldje aan te halen. Altered Beast, prachtig spel vonden mijn broer en ik. Alleen we haalden alleen de eerste 3 of 4 levels. De laatste level hadden we nog nooit gehaald totdat we een keer als 25+'ers er eens voor gingen zitten. Dát was de eerste keer dat we (dus met 2 spelers) het uit hadden gespeeld.
Als ik niet zo'n retro-nerd was geweest was het nooit gelukt. Hoe goed is een spel dan?

Te vergelijken met Wolfenstein The New Order, waar ik een 10-tal uren in heb zitten, en heb uitgespeeld (niet op de moeilijkste stand), maar wel erg veel plezier aan heb beleefd.
Als ik daar de eerste levels na 10 uur had gehaald dan had ik het nu niet uitgespeeld (en dus het hele spel beleefd) maar waarschijnlijk had ik het wel aan de kant gelegd.
712641 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:06:

Wederom gechargeerd ;).

Kwaliteit heeft an sich weinig te maken met de duur van iets of andersom, dat is wat ik zeg; de belevenis voor jou als speler telt. Je kunt in een spel van 2 uur soms meer betoverd raken dan in een 50u+ game.

Je laatste zin zal ik verder negeren, die raakt kant noch wal. :+
Wow alter beast....ik speelde dat op mijn commodore (amiga of 64) dacht ik.....wsl de 64 want ik dacht dat de md versie veul mooier was........paar jaar geleden al weer de x360 sega megadrive collectie gekocht, eindelijk kon ik het spel dan spelen in al zijn glorie.........maar euh.........not impressed? Denk dat het te vergelijken is met de eerste assasins creed. Toen die uitkwam was het technish een zeer indrukwekkende game.........maar de gameplay hield niet over. Maar de gehele ervaring was er dus toch een die dermate byzonder was dat het spel hoge cijfers kreeg. Als we terugkijken is het eigenlijk een game met best wel grote flaws.
Zo ervoer ik alter beast ook. Voor de tijd zal de audio en gfx geweldig geweest zijn. Maar de gameplay vind ik maar matig.
Via dezelfde compilatie kon je ook de arcade versie spelen, die ik dan iets beter vond, maaar voor beide geld (imho) de gameplay is op zijn minst gedateerd en waarschijnlijk simpelweg beperkt.
Meer oudere arcade games zullen hier last van hebben, maar bij AB vond ik het echt storend. Daarnaast is
deze game ook best pittg (ik speel em alleen). En ik heb ook niet heel veel behoefte om hem zo uit te spelen.

Misschien ooit nog is met een vriend of met mijn zoon. Maar deze game is zeer wsl een die nooit van mijn back log afgaat. Of juist wel. Dat ik mijn backlog update naar alleen games die ik WIL uitspelen ;)

10 second ninja DONE

• gast7
Aardappel schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:22:
[...]

Niet mee eens. Er is vroeger misschien wel meer crap als game verkocht dan nu (met alle Indie-games erbij).

Om nog maar een voorbeeldje aan te halen. Altered Beast, prachtig spel vonden mijn broer en ik. Alleen we haalden alleen de eerste 3 of 4 levels. De laatste level hadden we nog nooit gehaald totdat we een keer als 25+'ers er eens voor gingen zitten. Dát was de eerste keer dat we (dus met 2 spelers) het uit hadden gespeeld.
Als ik niet zo'n retro-nerd was geweest was het nooit gelukt. Hoe goed is een spel dan?
Als we die theorie erbij pakken dan zou contra ook een slecht spel moeten zijn. Dan kan je ook bijna alle shoot em ups erbij gooien die niet veel extra credits hebben

Verder moet ik zeggen, iedereen speelde dit soort games vroeger jong en oud, Altered beast was verder een arcade spel dus zeker een vrij grote groep van verschillende mensen niet echt vastgelegd voor een niche groep destijds, Verder waren er vroeger zat mensen die het wel gewoon konden uitspelen en dat hoeven zeker niet altijd retro nerds te zijn dat is onzin :P

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 30-11-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28
Dan kon je zelfs de blits maken vroeger...Castlevania Adventure op de Gameboy... Ik was de enige in ons dorp die dat spel kon uitspelen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Sagat schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:08:
[...]

Hoe oud zijn jouw kids?
In het begin vinden ze alles leuk. Maar mijn zoon is nu toch al wat kritischer, zelda nes vind ie maar slecht er uit zien en niet lekker spelen. Hij vind BotW op de switch daaentegen geweldig.

En dan kun je praten over de kwaliteits eis, imho is die bij mijn zoon niet echt hoog is als ik kijk dat hij dol is op die flash/browser meuk, *.io games en nu roadblox ofzo.........aan de andere kant misschien ben ik te kritish en zijn het ook leuke games, maar waarom zou ik daar tijd in stoppen als ik 'echte' games kan spelen?
Het valt me wel op dat heel veel daar mp is, en 'mijn' games (vooral retro) speel ik toch meestal sp.
Hij houdt echter wel van die mp interactie. dus ja......en retro games zijn ook vaak moeilijk......dat helpt ook niet.

Zelf overigens met BF wel een xb one S aangeschaft. De prijs was te mooi om te weerstaan. En mijn zoonlief is ook dol op fifa, dus met ea access hoef ik me daar dan ook niet meer druk over te maken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, zelda vinden ze ook niks.. ik weet nog dat ik tig uur heb besteed aan "The Minnish Cap", een WiiU/Switch is er (nog) niet dus we hebben nog niet met BotW kunnen spelen helaas :/
Ik merk ook wel aan ze dat ze spellen waar ze tegen (of met) elkaar kunnen spelen prefereren boven sp games. Hoe oud is je zoon eigenlijk? (en jij?)

Toen ik de One S icm. Forza Horizon 3 zag begon ik wel even te watertanden :D
Denk dat het te vergelijken is met de eerste assasins creed. Toen die uitkwam was het technish een zeer indrukwekkende game.........maar de gameplay hield niet over. Maar de gehele ervaring was er dus toch een die dermate byzonder was dat het spel hoge cijfers kreeg. Als we terugkijken is het eigenlijk een game met best wel grote flaws.
Goeie ouwe tijd! Kan me ook de 1e hitman nog herinneren, samen met Max Payne en GTA VC velen uren aan besteed.. geweldig zeg!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-06 12:54

Ik heb zo uren moeten wachten voor ik grand turismo kon spelen op ps3... al die patches binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Sagat schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:31:
Wow alter beast....ik speelde dat op mijn commodore (amiga of 64) dacht ik.....wsl de 64 want ik dacht dat de md versie veul mooier was........paar jaar geleden al weer de x360 sega megadrive collectie gekocht, eindelijk kon ik het spel dan spelen in al zijn glorie.........maar euh.........not impressed? Denk dat het te vergelijken is met de eerste assasins creed. Toen die uitkwam was het technish een zeer indrukwekkende game.........maar de gameplay hield niet over. Maar de gehele ervaring was er dus toch een die dermate byzonder was dat het spel hoge cijfers kreeg. Als we terugkijken is het eigenlijk een game met best wel grote flaws.
Zo ervoer ik alter beast ook. Voor de tijd zal de audio en gfx geweldig geweest zijn. Maar de gameplay vind ik maar matig.
Via dezelfde compilatie kon je ook de arcade versie spelen, die ik dan iets beter vond, maaar voor beide geld (imho) de gameplay is op zijn minst gedateerd en waarschijnlijk simpelweg beperkt.
Meer oudere arcade games zullen hier last van hebben, maar bij AB vond ik het echt storend. Daarnaast is
deze game ook best pittg (ik speel em alleen). En ik heb ook niet heel veel behoefte om hem zo uit te spelen.

Misschien ooit nog is met een vriend of met mijn zoon. Maar deze game is zeer wsl een die nooit van mijn back log afgaat. Of juist wel. Dat ik mijn backlog update naar alleen games die ik WIL uitspelen ;)
Tsja, sommige spellen doorstaan de tanden des tijds zeer slecht. Bij AB heb ik dat niet, jeugdsentiment.

Wat ik dan wel weer meteen heb verwijderd na het 10 minuten gespeeld te hebben is GTA VC, dat ziet er echt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

@Games zijn te makkelijk tegenwoordig.

Voor ieder die zich in deze stelling kan vinden en wat oldschool uitdaging zoekt in een moderne game, probeer Slain: Back from Hell eens.

Het is mijn laatst aangekochte (retro inspired) PS4 game: Een 2d blood & gore aktieplatformer met pixelart en een brute metal soundtrack.

De titel "Get used to it" van de eerste trophy die ik kreeg nadat ik voor het eerst dood ging in de game is alles zeggend wat betreft de moeilijkheidsgraat.

Als je van Retrogaming, Castlevania en heavy Metal houdt, dan moet je Slain: Back From Hell echt een keertje checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow veel post hier, doe maar even een mass reactie:

@GS88 Mijn kids zijn 9 (jongen) en 6 (meisje) ik ben zelf *mompel* en 40 :+
Het valt nog wel mee, mijn bouwjaar staat geloof ik 1 of 2 pagina's terug genoemd, jij dan?

@Koja78 ja de irritaties van deze tijd, ik ben iig blij dat ik tig apparaten aan mijn tv heb hangen, meestal ga ik gewoon op een andere console spelen bij downloading of installing......(of even tv kijken of snel op GoT derpen ofzo :P )

@Aardappel Nostalgie maakt een hoop goed. Verder hebben we/ik het hier al vaker benoemd, 2d (met name 16bit of nieuwer) gfx zijn redelijk tijdloos, 3d verouderd vrij rap. Bij de n64 maar vooral ps1 en saturn vind ik het erg lelijk. Dat was vaak gewoon destijds al niet super mooi, pas bij de ps2 werd het voor mij toonbaar. Games kunnen natuurlijk nog steeds leuk zijn, maar het fijnste is als je leuke gfx en gameplay hebt. Retro is bij mij niet gelijk aan ugly games.

v.w.b. AB, Ik heb dus herinneringen aan de c64 versie, die er nog best aardig uitzag voor c64 maatstaaven, maar imho een beetje 'klunky' bestuurde, de MD versie heeft dat ook, net als de arcade versie. Als je er eenmaal aangewend bent is het niet meer erg. Super ghosts n ghouls vond ik in eerste instantie ook super irritant spelen, maar daar ben ik wel aan gewend en nu vind ik het prima. Mogelijk zou ik dat met AB ook kunnen krijgen....Ik weet niet of ik de achievement voor die game al gehaald had, anders zal ik het nog is proberen eventueel samen met mijn zoon (Gedeelde smart enzo ;) )

@Anoniem: 695873 Die game staat nog steeds op mijn 'kopen bij leuke deal' lijst in mijn hoofd, door jouw aanbeveling is ie wel flink gestegen op de prio lijst.....volgens mij zag ik hem nog best cheap afgelopen BF.
Ken je toevallig Volgar ook? Die heb ik gisteren nog even kort gespeeld, vind ik ook best leuk, if wat limited qua variatie en ook bikkelmoeilijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Volgar ken ik (nog) niet. Heb net wat footage bekeken, ziet er idd ook wel leuk uit.

Vaak klaag ik over moderne games en verlang ik toch het meest naar retro.

Wat ik wel erg tof vind aan het moderne gamen is de vrijheid en ruimte die indie devs tegenwoordig krijgen om hun product aan de man te brengen.

Het lijkt tegenwoordig wel een hype om moderne games op de markt te brengen met een retro feel en hoewel ze echt niet allemaal geweldig zijn, zit er toch vaak een hoop leuks tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De meesten hier beschouwen het niet als retro, ik op zich ook niet, maar voor verzamelaars is juist nu het moment om Wii/PS3/360 te verzamelen om het voor jezelf leuk te houden. In dat kader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SdsdrfHiC1HZaHIfaAEgXtQH/full.jpg

Een Xbox 360 Elite 120 GB met Kinect, twee draadloze controllers en deze stapel games voor 50 Euro. Erg nette deal en ik zocht sowieso nog een zwarte Elite (had "alleen" een 20GB Premium, 60GB Premium, Xbox 360 E en 250GB Slim). Net iets meer dan de helft van de games had ik nog niet, en de Kinect eveneens niet. Leuk voor m'n dochters denk ik.

Al met al weer wat leuks voor erbij en nog minder kastruimte. O-)

Oh en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uayLClpKQv07aHnCXLgTYmcQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x7PsEjm1B2hlUYxQlq8DocL0/full.jpg

M'n vrouw had deze gisteren bij de H&M vandaan voor onze jongste 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 01-12-2017 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

@Sagat ik ben van 1988 ;-)

@Exorcist netjes! Ik zie dat je Mortal Kombat ertussen hebt zitten :o

En m'n vrouw heeft toevallig ook bij de H&M een tijdje terug een marioshirt en een TMNT trui voor m'n zoon gehaald, die met de NES-controller is echt gaaf trouwens!

_____
Ik wil nu stiekem wel mijn xbox E omwisselen voor een E waarvan de MFR-datum van vóór 2014-7-31 is.. om bepaalde redenen O-)

[ Voor 31% gewijzigd door GS88 op 02-12-2017 11:23 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:16:
@Sagat ik ben van 1988 ;-)

@Exorcist netjes! Ik zie dat je Mortal Kombat ertussen hebt zitten :o

En m'n vrouw heeft toevallig ook bij de H&M een tijdje terug een marioshirt en een TMNT trui voor m'n zoon gehaald, die met de NES-controller is echt gaaf trouwens!

_____
Ik wil nu stiekem wel mijn xbox E omwisselen voor een E waarvan de MFR-datum van vóór 2014-7-31 is.. om bepaalde redenen O-)
Wat is er met Mortal Kombat? Had hem al (blijkbaar) maar vind die MK wat minder dan de eerdere/andere delen, hoogtijdagen blijven toch die van MK3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Mortal Kombat heb ik toch wat mee. Wat je zegt idd. MK3 is hét! Ik was voor de xbox360 nog op zoek naar MK, en viste steeds achter net (zo ook met Forza Hor.2 en nog een paar andere spellen).

Dat is ook wel een beetje de reden dat ik er steeds meer aan denk om mijn 360 E om te wisselen voor een RGH-vriendelijke E. :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond 2 de leukste (die had en heb ik ook voor de snes...de eerste ‘echte’ mk die ik daarna gekocht heb is 9 voor ps3...mk vs dc verloor het dik van sf4, maar dat is ook geen echte toch?), vond die run button van mk3 maar onzin. Misschien toch nog is een kans geven. Ik heb via steam een mk collection met deel 1,2 en 3! (Of arcade versie emuleren natuurlijk)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GS88 Heb je buiten de Xbox 360 om ook een PS3?

MK IX (komplete edition) kun je nmlk beter op de PS3 halen omdat je Kratos als extra Character krijgt.

Bij de Xbox 360 versie krijg je helemaal niets extra.

Het verschilt trouwens enorm per game voor welke versie je het beste kunt gaan.

Bij Sega and sonic allstar racing kun je bv weer beter de Xbox 360 versie halen omdat in die versie Banjo-Kazooie zitten.

Van Mortal Kombat vind ik Trilogy de beste en 3 Ultimate de op één na beste.

Deel II vind ik clunky en erg gedateerd aanvoelen en aan deel 3 heb ik zelfs een hekel omdat Scorpion niet in de game zit.

Mortal Kombat zonder Scorpion voelt voor mij als Street Fighter zonder Ryu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

@Anoniem: 695873

Over Street Fighter gesproken.. Ik heb SF4 op de x360 en vind em stukken slechter dan bijv. SF2 e.d... Ik ben nu opzoek naar Ultra SF4.. puur om te kijken of dat misschien wél wat is :)

Een PS3 heb ik helaas niet, de xbox zou er ook niet gekomen zijn als ik em niet voor 3 tientjes was tegengekomen .. als ik een keer een ps3 voor een "duppie" zie liggen haal ik ém zeker. Vaak genoeg bij vrienden gespeeld en moet zeggen dat ik alleen al voor Ratchet & Clank (heb HD Trilogy en Nexus gespeeld) een PS3 zou willen halen, ik kan me eigenlijk geen andere exclusives behalve Little Big Planet (nooit gespeeld) en Gran Turismo (maar Xbox heeft Forza! :p ) voorstellen waarvoor ik écht een PS zou halen..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:26:
@Anoniem: 695873

Over Street Fighter gesproken.. Ik heb SF4 op de x360 en vind em stukken slechter dan bijv. SF2 e.d... Ik ben nu opzoek naar Ultra SF4.. puur om te kijken of dat misschien wél wat is :)

Een PS3 heb ik helaas niet, de xbox zou er ook niet gekomen zijn als ik em niet voor 3 tientjes was tegengekomen .. als ik een keer een ps3 voor een "duppie" zie liggen haal ik ém zeker. Vaak genoeg bij vrienden gespeeld en moet zeggen dat ik alleen al voor Ratchet & Clank (heb HD Trilogy en Nexus gespeeld) een PS3 zou willen halen, ik kan me eigenlijk geen andere exclusives behalve Little Big Planet (nooit gespeeld) en Gran Turismo (maar Xbox heeft Forza! :p ) voorstellen waarvoor ik écht een PS zou halen..
Wat vind je slecht aan sf4? En wat vind je leuk aan 2? Ultra is denk ik de beste versie maar ik ben geen fan van decapre en elena.
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:44:
Deel II vind ik clunky en erg gedateerd aanvoelen en aan deel 3 heb ik zelfs een hekel omdat Scorpion niet in de game zit.

Mortal Kombat zonder Scorpion voelt voor mij als Street Fighter zonder Ryu.
Geen scorpion? Das idd bizar.

Verder zal je over deel 2 gelijk hebben. Ik vond mk altijd clunky aanvoelen ivm met capcom of snk fighters. Hierom nooit mk veel gespeeld. Mk2 dus wel redelijk wat. Voor mij geval roos kleurige bril i guess.

Wat ze altijd goed doen is imho het sfeertje. Hierom dus nog wel deel 9 en 10 gekocht maar ook die weinig gespeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 04-12-2017 09:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Het is puur een gevoelsmatig iets, ik ervaar SF4 gewoon als minder "vermakelijk" dan SF2 (op de emulator welliswaar..), met SF4 was ik na een korte tijd spelen al een beetje klaar, SF2 speel ik nog steeds af en toe (en hé; mijn ringtone is het deuntje van SF2 Guile)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:47:
Het is puur een gevoelsmatig iets, ik ervaar SF4 gewoon als minder "vermakelijk" dan SF2 (op de emulator welliswaar..), met SF4 was ik na een korte tijd spelen al een beetje klaar, SF2 speel ik nog steeds af en toe (en hé; mijn ringtone is het deuntje van SF2 Guile)
Sf2 is erg leuk, maar ik denk dat sf4 leuker is. Het spel heeft meer chars, een dieper vechtsysteem, het ziet er uiteraard beter uit. Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk prima mogelijk dat je het toch niets vind, volgens mij is gameplay technish gezien bij de meeste fans/kenners sf3 de beste ooit. Echter die was commercieel niet bepaald een succes. En ikzelf vind hem ook minder leuk dan 4 of 2.
Het mooiste is, je hoeft niet te kiezen, je hebt beiden. Ik zou zeggen stop er wat tijd in en normaliter zou het spel dan moeten klikken.
Het zit bij mij iig in mijn top 3 fighting games erver......kof98/2k2 reken ik voor het gemak als een game, en sf2 zit er ook in.

Ik denk dat als je een beetje zoekt je usf4 voor 10 euro wel moet kunnen vinden, het leuke is dat je dan ook gelijk een zooi extra outfits hebt (ik geef daar zelf weinig om maar als je het ' erbij' krijgt......)
Ik zou het zelf sowieso doen......oh denk nog even na over de ' reden' om een andere 360 te nemen, want dan kan je niet meer online! (je kan natuurlijk 1 offline en een online 360 aanhouden........mits dat WAG acceptable is ;)

Laat maar weten als je een keer online wil spelen, ik heb weer gold! 8)

Oh en die ps3 moet je gewoon meenemen als game fan. Ik ben te lui om alles uit te tikken, maar heel veel goede games voor het systeem. En nu is idd de tijd om voor weinig een ps3 met berg games te scoren.
Let wel, ik vind de controller geen totale ramp, maar absoluut minder fijn dan de 360. Verder hadden ps3 games vaker issues vergeleken bij x360 counterpart.......al hoewel met patches daar natuurlijk ook al een hoop opgelost of iig verbeterd is, zelfs bayonetta speelt inmiddels wel aardig op ps3 denk ik

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was vroeger (omdat de 360 eerder een launch had) veel meer bezig met de 360 waarop ik alle AAA titels ook tot 2013 voor de 360 kocht. De PS3 heb ik sinds 2008 (LPB pack) en kocht alleen de exclusives voor het ding. Tegenwoordig verzamel ik meer voor PS (1,2,3,4) dan voor de Xbox/360/One. De PS3 had en heeft grote nadelen t.o.v. de 360 (meningen en deels feiten)

- Updates zijn achterlijk groot. Waar op de 360 een update vaak maar max. 5MB is kan dit op de PS3 (GT5/6 kuch) snel oplopen tot honderden en soms duizenden MB's. Eenmaal gedownload (dit gaat nooit met de max. van je verbinding, understatement) moet het nog (encrypted) gaan installeren wat vaak nog langer duurt dan het downloaden zelf
- Controllers zijn inferieur aan die van de 360
- Games die op beide platformen zijn uitgebracht "winnen" het vaak op de 360 (HDMI tearing zie ik vaker op de PS3)
- Online is en was de 360 stabieler en praktischer

Maar..ik vind persoonlijk de spellen die de PS3 de PS3 maken veel interessanter. LBP, Singstar, Buzz!, The Last of Us, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, MGS, God of War. De 360 heeft ook goede exclusives maar die bekoren me over het algemeen minder.

Maar ach, als je van alles wat binnenhengelt is er voor beide platformen genoeg moois te vinden en heeft het allebei zo z'n charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
@Exorcist PS3 en updates/games downloaden doe ik meestal overnacht, ik weet nog toen wij net GTA V kochten en deze even 2gb binnen moest halen, kon ondertussen avondeten voorbereiden en opeten.

Ik ben zelf nooit gecharmeerd geweest van Microsoft consoles, maar ik ben wel van mening dat met de vorige generatie X360 gewoon beter was op bepaalde fronten, downloaden ging sneller bijvoorbeeld en ook multiplayer was stabieler.

Nu heeft de PS4 veel van de PS3 problemen verbeterd, maar nog steeds is downloaden van wat dan ook op de PS4 een hel vergeleken met zelfs de Wii U of de Switch, wat mij wel altijd opviel was dat alleen de PSP downloads snel gaan, niet omdat ze kleiner zijn want ik kan file size wise vergelijkbare PS3/4 of Vita spel downloaden en dan is de PSP titel allang binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:48:
@Exorcist PS3 en updates/games downloaden doe ik meestal overnacht, ik weet nog toen wij net GTA V kochten en deze even 2gb binnen moest halen, kon ondertussen avondeten voorbereiden en opeten.

Ik ben zelf nooit gecharmeerd geweest van Microsoft consoles, maar ik ben wel van mening dat met de vorige generatie X360 gewoon beter was op bepaalde fronten, downloaden ging sneller bijvoorbeeld en ook multiplayer was stabieler.

Nu heeft de PS4 veel van de PS3 problemen verbeterd, maar nog steeds is downloaden van wat dan ook op de PS4 een hel vergeleken met zelfs de Wii U of de Switch, wat mij wel altijd opviel was dat alleen de PSP downloads snel gaan, niet omdat ze kleiner zijn want ik kan file size wise vergelijkbare PS3/4 of Vita spel downloaden en dan is de PSP titel allang binnen.
Overnacht kan, maar als voorbeeld: ik heb nu -gok ik- zo'n 250 PS3 titels. Die staan niet allemaal geïnstalleerd :+ . Als er 's een vriend op bezoek is en we spel x weer eens willen spelen, gooien die updates (de traagheid van het downloaden en installeren dus) vaak roet in het eten. Skippen kan maar zorgt soms voor meer instabiliteit.

Ik hou de bandbreedte van de apparaten vaak in de gaten bij het downloaden middels mijn (Asus) router. De PS3 zie ik zelden boven de 100 Mbps uitkomen (meer rond de 50 Mbit/sec max.), de PS4 heb ik maar zeer zelden boven de 180 Mbit/sec gezien. Vita en PSP nooit gemeten maar ik gok wel dat er vorm van cap op zit op PSN. Maar dat is een vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GS88 Ik vermoed dat je Street Fighter IV minder goed vindt omdat het 3d characterd zijn in een 2d fighting game?

Op de Xbox 360 is ook een Capcom compilatie-disc met (ik dacht) 7 games, en Street Fighter II HD is 1 van die 7.

De characters zijn hier gewoon in 2D.

@Exorcist Voor mij ontlopen de PS3 en Xbox 360 elkaar niet veel.

Wat ik wel storend vind, is dat veel PS3 games een installatie vereisen al voordat ze speelbaar zijn terwijl dit bij de Xbox 360 altijd optioneel is waardoor je veel HDD ruimte bespaard.

Hoe ik het zie regeerde de Xbox 360 van 2006 t/m 2010 en is de PS3 daarna langs zij gekomen.

Microsoft heeft na 2010 amper nog exclusives gebracht en kwam niet verder meer dan Halo, GoW en Forza games terwijl PS3 zelfs dit jaar nog Persona 5 kreeg.

Al met al zijn JRPG's toch één van mijn meest geliefde genres en er zijn zowel goeie exclusives op de Xbox 360 als op de PS3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even tussendoor en weinig retro op de foto's :+ , maar net een LEDstrip opgehangen. Resultaat niet helemaal helder op de foto maar ziet er erg leuk uit. Jammer dat de stapel PS4 spellen omviel twee seconden na de foto...moest ze tijdelijk even kwijt :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XEIlDnjuojj6zkN7g4A111Od/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayroMhLc8OKMfTZjzq9EERtL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Exorcist Als je nog eens de Pizza toren na bouwt met je games, probeer er dan voor te zorgen dat ze tegen de muur aan staan (extra steun) ipv midden in de kamer en ook nog voor 75% op een kleedje. (onstabiel) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Anoniem: 695873 schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:43:
@GS88 Ik vermoed dat je Street Fighter IV minder goed vindt omdat het 3d characterd zijn in een 2d fighting game?

Op de Xbox 360 is ook een Capcom compilatie-disc met (ik dacht) 7 games, en Street Fighter II HD is 1 van die 7.

De characters zijn hier gewoon in 2D.
Ik moet zeggen.. de 1e keer heb ik em snel weer uitgezet nadat ik zag hoe misvormd Blanka eruit zag :+

Gisteravond toch maar een potje arcade gedaan, met Chun Li.. en de stukjes "film" tussendoor en de vrijgespeelde Gen maken me toch nieuwsgierig naar meer. :)
Sagat schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
[...]
Laat maar weten als je een keer online wil spelen, ik heb weer gold! 8)
Doen we! Hoe doe je dat? Ik heb nog niet eerder online gespeeld met Xbox Live (Heb wel een account, maar heb tot nu toe alleen SP en MP met/tegen elkaar op dezelfde console gespeeld)

[ Voor 22% gewijzigd door GS88 op 05-12-2017 10:11 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:42:
[...]

Ik moet zeggen.. de 1e keer heb ik em snel weer uitgezet nadat ik zag hoe misvormd Blanka eruit zag :+

Gisteravond toch maar een potje arcade gedaan, met Chun Li.. en de stukjes "film" tussendoor en de vrijgespeelde Gen maken me toch nieuwsgierig naar meer. :)

[...]

Doen we! Hoe doe je dat? Ik heb nog niet eerder online gespeeld met Xbox Live (Heb wel een account, maar heb tot nu toe alleen SP en MP met/tegen elkaar op dezelfde console gespeeld)
Belangrijk is om te weten dat je bij xbox voor online een betaald gold account moet hebben. Als je dat zeker weet stuur me maar pm met je account name en dan kan ik je als friend toevoegen. Daarna even dag en tijdstip afspreken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
@Exorcist

Het zou maar een dreamcast toren geweest zijn :o

[ Voor 110% gewijzigd door gast7 op 05-12-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 11:03
Hallo allemaal, ik heb hier nog een aantal consoles liggen van Nintendo, De NES, SNES, Gameboy en ook nog een Sega Gamegear. Van de laatste 2 gaat het scherm niet meer aan helaas, zelf ben ik niet zo technisch aangelegd, De NES en SNES werken beide nog, bij de SNES heb ik ook nog een Pro Fighter X Copybox liggen maar ik krijg hem niet meer aan de praat, wat ik al zei ik ben niet zo technisch aangelegd, maar er zal hier vast wel iemand zijn die dat wel is :)

Heeft er iemand überhaupt interesse om de spullen over te nemen of is het allemaal niets meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11-2021
Hoi,

Ik heb wel interesse in de pro fighter.
Je mag me altijd een pb sturen als je zeker weet dat je hem weg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik heb weer een rits spellen gehaald.. heb tot nu toe even CoD BO en BO3 getest en tot mijn verbazing is de laatste enkel MP -O- vind ik BO1 toch wat meer bieden..

De buit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ku4GPb/20171206_191644.jpg

Vanavond misschien eens kijken naar Fallout, RDR of Borderlands :Y

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Ah nice dat er nu steeds meer 360 wordt gepost in dit topic. Is erg veel leuks op uitgekomen en het startpunt voor veel franchises geweest.

Black ops 3 had ik voor 7,50 op koningsdag gekocht en idd alleen multiplayer. Er zit wel een mogelijkheid in om tegen bots te spelen.

RDR is epic. Zombie addon is ook de moeite om eens te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 22:05
Ahh Midnight Club LA, geweldig spel. driften was echt vet tof in dat spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Exorcist schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:13:
De meesten hier beschouwen het niet als retro,
Ik zie het nu wel langzaam als retro, de eerte is ook alweer 12 jaar oud. Daarnaast nu goedkoop aan te schaffen. Sommigen spellen koop je voor een euro in een kringloop winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik denk niet dat xbox 360 ooit als retro zal worden gezien ik zal het in elk geval nooit zo zien. Wii ja dat zeker maar dat komt voornamelijk door het type games die erop zijn verschenen.

xbox 360 en ps3 zijn misschien oud maar het zijn over het algemeen veelal shooters racing adventure realistsche games met slechtere grapics dan de meeste mainstream xbox one en ps4 games.

Ik denk dat er toch wel een andere term gaat komen dan retro en dat er in de toekomst heel wat betere opties zijn dan de games voor deze oude consoles.

Voor veel xbox 360 maar ook ps3 games geld nieuwer is beter, de nieuwste fifa, de nieuwste black ops. qua bioschock etc vele remasters op de nieuwere consoles. er zal erg weinig reden zijn om deze consoles in de toekomst toch op te pakken.

Echt collectible zal de xbox 360 nooit worden op een paartal obesecure rpg exclusives maar voornamelijk arcade shoot em ups na die voor deze console verschenen zijn. wellicht ook wel enkele survival horror titels.

Over goedkope games gesproken, qua retro ook zat goedkoops maar niet bepaald de titels die leuk zijn, voor xbox 360, het zijn misschien leuke titels maar op de ps4 of xbox one heb je dat soort titels met een betere ervaring de reden waarom die games juist zo goedkoop zijn geworden.

De nieuwste fifa is super veel geld waard iedereen wil hem hebben, het jaar erop komt er een nieuwe uit en bam waarde is nul, dat is de vergelijking die ik voor bijna alle xbox 360 ps3 games zou gebruiken want het nieuwste is het beste, het is hetzelfde maar dan wat beter, betere grapics meer features de hype train etc.

Overigens is het helemaal geen slecht punt als iets niet als retro word gezien, puur gewoon een observatie. Ik ben ervan overtuigd dat de xbox 360 games zeker wel in de eurobakken zullen blijven liggen en dat is enkel goed voor mensen die dat soort games voor de hobby spelen zal zeer betaalbaar blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 08-12-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:56:
Ik denk niet dat xbox 360 ooit als retro zal worden gezien ik zal het in elk geval nooit zo zien. Wii ja dat zeker maar dat komt voornamelijk door het type games die erop zijn verschenen.

xbox 360 en ps3 zijn misschien oud maar het zijn over het algemeen veelal shooters racing adventure realistsche games met slechtere grapics dan de meeste mainstream xbox one en ps4 games.

Ik denk dat er toch wel een andere term gaat komen dan retro en dat er in de toekomst heel wat betere opties zijn dan de games voor deze oude consoles.

Voor veel xbox 360 maar ook ps3 games geld nieuwer is beter, de nieuwste fifa, de nieuwste black ops. qua bioschock etc vele remasters op de nieuwere consoles. er zal erg weinig reden zijn om deze consoles in de toekomst toch op te pakken.

Echt collectible zal de xbox 360 nooit worden op een paartal obesecure rpg exclusives maar voornamelijk arcade shoot em ups na die voor deze console verschenen zijn. wellicht ook wel enkele survival horror titels.

Over goedkope games gesproken, qua retro ook zat goedkoops maar niet bepaald de titels die leuk zijn, voor xbox 360, het zijn misschien leuke titels maar op de ps4 of xbox one heb je dat soort titels met een betere ervaring de reden waarom die games juist zo goedkoop zijn geworden.

De nieuwste fifa is super veel geld waard iedereen wil hem hebben, het jaar erop komt er een nieuwe uit en bam waarde is nul, dat is de vergelijking die ik voor bijna alle xbox 360 ps3 games zou gebruiken want het nieuwste is het beste, het is hetzelfde maar dan wat beter, betere grapics meer features de hype train etc.

Overigens is het helemaal geen slecht punt als iets niet als retro word gezien, puur gewoon een observatie. Ik ben ervan overtuigd dat de xbox 360 games zeker wel in de eurobakken zullen blijven liggen en dat is enkel goed voor mensen die dat soort games voor de hobby spelen zal zeer betaalbaar blijven.
Ik ben het hier helemaal niét mee eens. De 360 en PS3 hebben genoeg titels die later het verzamelen waard zullen zijn en ook lastig(er) te vinden zijn, alleen al om het feit dat men meer is gaan downloaden ipv. fysieke discs. Los daarvan zijn er voor beide consoles nu al spellen die nauwelijks tot zeer slecht te vinden zijn met dito prijzen. En er zijn zoveel goede titels uitgekomen die buiten de door jou genoemde genres vallen dat ik me afvraag of je wel op de hoogte bent van beide libraries?

Maar dat zal de toekomst verder uitwijzen, wel weet ik dat voor beiden nu al een levendige "scene" is m.b.t. het verzamelen. Ik doe er vrolijk aan mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Exorcist schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:57:
[...]

Ik ben het hier helemaal niét mee eens. De 360 en PS3 hebben genoeg titels die later het verzamelen waard zullen zijn en ook lastig(er) te vinden zijn, alleen al om het feit dat men meer is gaan downloaden ipv. fysieke discs. Los daarvan zijn er voor beide consoles nu al spellen die nauwelijks tot zeer slecht te vinden zijn met dito prijzen. En er zijn zoveel goede titels uitgekomen die buiten de door jou genoemde genres vallen dat ik me afvraag of je wel op de hoogte bent van beide libraries?

Maar dat zal de toekomst verder uitwijzen, wel weet ik dat voor beiden nu al een levendige "scene" is m.b.t. het verzamelen. Ik doe er vrolijk aan mee O-)
De PS3 heeft sowieso al genoeg collectible games (genoeg betekend niet perce veel), het is maar net wat iemand als collectible ziet want ik ken mensen die Mario, Zelda of Metroid niet als collectibles zien.

Ik vind dat de PS3 en Xbox 360 op ten duur wel een retro status verdienen, ik weet nog hoe men paar jaar terug bijvoorbeeld de Gamecube niet als retro bestempelde maar tegenwoordig zien steeds meer mensen die wel als een retro systeem.

Zolang het maar oud genoeg is kan het in theorie al retro zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 22:32
Het wordt ook vanzelf retro als de generatie die er mee opgegroeid is weer genoeg geld krijgt om het terug te kopen. Nostalgie speelt vaak een hele belangrijke factor bij retro. De vraag die bij mij vooral speelt is hoe lang die servers en patches nog beschikbaar blijven want er is een behoorlijk partijtje 'from disc' onspeelbare bagger uitgekomen.

Dat er zeldzame en waardevolle games uitgekomen staan op de 360 en ps3 staat buiten kijf. Wat ik vooral wel interessant vind om te volgen is in hoeverre de zoveelste re-release van Okami nou invloed heeft op de prijs van de HD-versie op de PS3, die fysiek alleen in Japan verscheen. En of dat nou over 5 jaar een meer gezochte titel wordt of dat juist niemand hem meer hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over toekomstige klassiekers gesproken, deze op de kop getikt:

Afbeeldingslocatie: https://s4.thcdn.com/productimg/0/600/600/39/10584739-1337186660-891821.jpg

Kende hem niet als dusdanig, maar From Dust vind ik een topspel. Voor een leuk bedrag gekocht maar dit zijn titels die over *(*) jaar wat lastiger te vinden zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey outland, kreeg toevallig een bericht dat ie op steam in de sale zat. Vanwege enigsinds koopstop en overmatig backlog niet gekocht overigens. Wist ook niet dat deze game ook op console verschenen was. Verder zijn die andere 2 inderdaad (ook? Weet niet zo goed of outland goed reviews had...maar die andere 2 zeker wel) best leuke games. Mooie find.

Ben zelf met een ps4 trophy projectje bezig.....maar indien ik die haal (en hoop stiekum toch wel dat het sooner or later gaat lukken) denk ik dat ik is hard ga kijken naar mijn retro games. Mega man 1 op de nes met name, vond die game altijd erg leuk, maar omdat ie op het einde zo moeilijk word nooit helemaal uitgespeeld, dat moet er toch maar is een keer van komen. Met half de tijd die ik al gespendeerd heb aan deze ps4 game zou het me toch wel moeten lukken verwacht ik! Moet dan alleen gaan bepalen of ik de game op de nes, cube, 3ds of via emulatie ga spelen. Op de nes is wel het leukste, maar ik vind de joypads hiervoor tegenwoordig echt verschikkelijk (dat gezegd hebbende houdt de ps4 pad voor keiharde 2d platforming ook niet over!), op de pc kan ik lekker kiezen uit diverse opties. 3ds houdt ook niet over...voor de cube heb ik nog zo'n mooie hori pad, maar die heeft nog steeds zo'n funky cube knoppen layout.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--XgCoNT0S--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/1521451605929034899.jpg
Ook kan ik eindelijk rare replay spelen. Daar zitten natuurlijk ook ontzettend veel toppers in.Het leuk daarbij is dat je ook achievements verdiend, dat vind ik stiekem toch ook wel erg leuk!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:58:
Het wordt ook vanzelf retro als de generatie die er mee opgegroeid is weer genoeg geld krijgt om het terug te kopen. Nostalgie speelt vaak een hele belangrijke factor bij retro. De vraag die bij mij vooral speelt is hoe lang die servers en patches nog beschikbaar blijven want er is een behoorlijk partijtje 'from disc' onspeelbare bagger uitgekomen.

Dat er zeldzame en waardevolle games uitgekomen staan op de 360 en ps3 staat buiten kijf. Wat ik vooral wel interessant vind om te volgen is in hoeverre de zoveelste re-release van Okami nou invloed heeft op de prijs van de HD-versie op de PS3, die fysiek alleen in Japan verscheen. En of dat nou over 5 jaar een meer gezochte titel wordt of dat juist niemand hem meer hoeft te hebben.
Dat heeft zeker invloed op de prijs sinds okami op de ps4 is verschenen is de okami HD die enkel in japan is verschenen met engelse teksten in waarde gedaald ze verkopen nu voor rond de 20 euro

Ik kon mij herrineren dat die erg prijzig was gezien dat de beste ervaring was voor okami hij werd voornamelijk voor de gameplay gekocht.

dat zeggende zijn de eerste releases op de ps2 van ico en shadow of the collosus niet in waarde gedaald toch nog aardig aan de prijs

@Exorcist

Zeker geen expert van beide libraries.

Ik ben wel benieuwd wat jij dan als klassiekers ziet als we niet de exclusive rpg's of exclusieve arcade shoot em ups erbij pakken.

Als er iets collectible word van bepaalde series in de euro bakken dan denk ik dat dit voornamelijk grote collectors editions zullen zijn en die zijn schaars en nu al dus niet heel goedkoop te vinden om maar te zwijgen van de verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 08-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Outland is een metroidvania aktie platform game met de colourswap mechanic uit Ikaruga.

Persoonlijk vind ik het een hele dikke platformgame die je zeker eens gespeeld moet hebben.

@Exorcist Heb je die andere 2 Xbox 360 triple packs (Limbo/Splosionman/Trials en Alien Breed HD 1, 2, 3) ook al gevonden?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 08-12-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:24:
@Sagat Outland is een metroidvania aktie platform game met de colourswap mechanic uit Ikaruga.

Persoonlijk vind ik het een hele dikke platformgame die je zeker eens gespeeld moet hebben.

@Exorcist Heb je die andere 2 Xbox 360 triple packs (Limbo/Splosionman/Trials en Alien Breed HD 1, 2, 3) ook al gevonden?
Had ik hem niet voor niets op mijn steam wish list gezet ;)
Misschien ooit is zo’n tripple pack kopen from dust heb ik ook niet (misschien op steam? ) bg&e heb ik al wel.

Edit:
Niet op steam maar wel op psn. Aan de ene kant zou ik die nog wel is willen spelen. Aan de andere kant nog veel blizzard en CnC games op pc in de backlog.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 10-12-2017 09:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

From Dust is een god sim:

Klein beetje vergelijkbaar met de vroegere PC game Black & White.

Heb de game alleen nog te kort gespeeld voor een serieus oordeel.

BG&E HD vind ik niks, ben de game op de Gamecube gewend en daar is hij Nederlandstalig.

Zeer vet gedaan en top op heden de enige game die ik ooit leuk vond om in het Nederlands te spelen.

Helaas ontbreekt de Nederlandse taaloptie in de HD versie waardoor ik de oude leuker vind.

De triple packs zie ik wel als absolute Xbox 360 aanraders vooral die van Exorcist maar ook de Limbo/Splosionman/Trails

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:26:
[...]

@Exorcist

Zeker geen expert van beide libraries.

Ik ben wel benieuwd wat jij dan als klassiekers ziet als we niet de exclusive rpg's of exclusieve arcade shoot em ups erbij pakken.

Als er iets collectible word van bepaalde series in de euro bakken dan denk ik dat dit voornamelijk grote collectors editions zullen zijn en die zijn schaars en nu al dus niet heel goedkoop te vinden om maar te zwijgen van de verzendkosten.
Klassiekers en collectibles kunnen twee verschillende begrippen zijn; sommige spellen zijn nu al heel lastig te vinden voor de 360 en/PS3 maar dat maakt ze niet direct goed. Voor de PS3 heb je bijv. 3D Dot Game Heroes of een Folklore. Niet onvindbaar (zeker Folklore niet) maar wel duurder dan gemiddeld, nu al. Catherine is voor beide platformen ook lastig(er) te vinden voor een leuk bedrag en ook een goed spel.

Verder hebben beiden, maar dat is niet nieuw, ontzettend veel goede spellen gekend welke zoveel verkocht zijn dat ze nooit zeldzaam zullen worden maar niet minder inwisselbaar daardoor. En dus is het met die generatie later, denk ik, hetzelfde laken een pak als wat nu als retro beschouwd wordt. Hooguit, en dat vind ik een valide argument, zijn de games die al crippled zijn na eerste installatie zonder patches; patches zijn over ** jaar niet meer beschikbaar en dat kan tegen die tijd een goede spelbreker () worden.
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:24:

Nee, wist niet eens dat deze bestond laat staan meerdere varianten..komt op het lijstje, dank :X :+

From Dust kwam ik trouwens een tijd geleden via wat Youtube filmpjes. Ging eens kijken om hem te kopen in de PSN store maar ik had hem blijkbaar al (ooit PS+ geweest?) en het concept vind ik erg leuk. Op de PS3 is deze naar mijn weten nooit op disc verschenen dus deze voor de 360 is erg leuk om te hebben. Gezien het feit dat ik alleen deze week al +30 games heb toegevoegd voor de 360 op een al aardige collectie doet me er toch toe zetten om het ding een wat beter leven te geven; hangt nu vanwege het gebrek aan HDMI poorten op m'n versterker via de HDMI-IN van de Xbox One maar dat is nog best een gedoe (en output is denk ik geen PCM/Dolby 5.1 maar stereo).

[ Voor 29% gewijzigd door Exorcist op 08-12-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@Exorcist

Ik probeer uiteraard niet de libraries af te kraken van beide systemen

Heb zelf ook wel een aantal interssante games gezien qua platformers en dergelijken op deze systemen

We zullen het in elk geval wel zien in de toekomst

outland ziet er overigens vrij tof uit.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 09-12-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich snap ik het remake punt wel, de ps4 had een tijdje de bijnaam ‘remake station’. En zelf heb ik shadow of the collossus bijna voor de 3e keer gekocht 8)7

Nog steeds zullen er unieke games zijn. Of remakes die toch anders of minder leuk zijn. Mijn standaard voorbeeld hiervan ik mike tyson punch out. Die zou ik eventueel best via wii vc willen spelen. Maar Tyson is er uit geknipt! Dan toch maar via good old nes (of andere emulatie).

Ik vraag me wel af hoe lang ms backwards conpat vol houdt. Volgens mij kan ik mijn ninja gaiden black zo in mijn xb1 doen en werkt het dan gewoon met upscaling. Alleen ook jammer dat ook hier vanwege rechten dus sommige games niet mogen.

@Anoniem: 695873 ik ken from dust, heb demo/trial gedaan op de 360. Dit soort spellen speel ik wel liever met muis. (En ik zat al vast in de demo :( :$ daardoor ook nooit actief gezocht naar deze game)

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 09-12-2017 09:07 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Sagat Helemaal met je eens dat From Dust beter zou spelen met een muis.

Wat je verder over Mike Tyson zegt en dat sommige games niet meer mogen is één van die dingetjes waarom ik zo zweer bij fysieke games.

Vaak is het de muziek in games waar maar tijdelijke rechten op zijn.

Ken je zo'n game, wil je 'em later opnieuw spelen als download of rerelease maar de muziek is verandert dan verziekt dat voor mij de game ervaring.

Neem bv. Crazy Taxi voor de PSP; de game heeft niet meer de muziek van the Offspring en het nr "All I want" is voor mij juist erg gekoppeld aan Crazi Taxi, wanneer dat dan ineens onbreekt is voor mij de fun een beetje weg.

@Exorcist Vandaag gaat het me niet lukken maar morgen plaats ik een fotootje van de fysieke playstore/XBL die ik heb en waarvan ik denk dat ze leuk zijn om in de collectie te hebben.

Edit:

Toch begrijp ik er helemaal niets van dat Mike Tyson uit Puch out is gehaald en dat sommige muziek niet meer mag in games waarvan rechthebbende destijds gewoon betaald zijn.

Als ze Rocky opnieuw uitbrengen op Bluray dan wordt toch ook niet ineens het nr "Eye of the Tiger" uit de film gehaald?

Hoe kunnen rechten verlopen op muziek (of personages) in een videogame?

Dat je dezelfde muziek niet zomaar mag gebruiken in een vervolg op de game vind ik logisch maar dat het ineens weg moet uit een game waarvoor destijds gewoon betaald is voor de rechten vind ik onbegrijpelijk en niet kunnen.

Heeft iemand een begrijpelijke verklaring hoe dit kan?

Het is namelijk weereens een negatief dingetje dat je (volgens mij) alleen in gaming tegen komt ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 09-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mensen nog retrogames besteld bij de RGF? Valt me op dat veel titels (die ik tussendoor in de gaten houd) eerst enorm verhoogd zijn in prijs om de 20% korting nu mogelijk te maken. Het lijkt net de MediaMarkt zo.. :(
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:38:

Wat je verder over Mike Tyson zegt en dat sommige games niet meer mogen is één van die dingetjes waarom ik zo zweer bij fysieke games.

Ken je zo'n game, wil je 'em later opnieuw spelen als download of rerelease maar de muziek is verandert dan verziekt dat voor mij de game ervaring.

Neem bv. Crazy Taxi voor de PSP; de game heeft niet meer de muziek van the Offspring en het nr "All I want" is voor mij juist erg gekoppeld aan Crazi Taxi, wanneer dat dan ineens onbreekt is voor mij de fun een beetje weg.

@Exorcist Vandaag gaat het me niet lukken maar morgen plaats ik een fotootje van de fysieke playstore/XBL die ik heb en waarvan ik denk dat ze leuk zijn om in de collectie te hebben.

Edit:

Toch begrijp ik er helemaal niets van dat Mike Tyson uit Puch out is gehaald en dat sommige muziek niet meer mag in games waarvan rechthebbende destijds gewoon betaald zijn.

Als ze Rocky opnieuw uitbrengen op Bluray dan wordt toch ook niet ineens het nr "Eye of the Tiger" uit de film gehaald?

Dat je dezelfde muziek niet zomaar mag gebruiken in een vervolg op de game vind ik logisch maar dat het ineens weg moet uit een game waarvoor destijds gewoon betaald is voor de rechten vind ik onbegrijpelijk en niet kunnen.

Het is namelijk weereens een negatief dingetje dat je (volgens mij) alleen in gaming tegen komt ;(
Nee, dat heeft met de wijze van copryright en gebruiksrechten i.c.m. royalties te maken. Soms is er voor een eenmalig uitzendrecht betaald / betaald per x vertoningen of uitgaven / worden maker en uitgever het niet eens over vernieuwde rechten, etc.. Nu zul je bij Rocky niet de soundtrack snel zien veranderen, maar bijvoorbeeld bij de Nederlandse Bassie & Adriaan dvd-release zijn veel nummers weggehaald door gedoe met royalties. Die series zijn nu dus 'anders' doordat de muziekbelevenis nogal veranderd.. precies zoals bij 'All I want' (staat nog steeds op mijn iPod door Crazy Taxi ;) )

[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 09-12-2017 15:18 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:38:

Edit:

Mike was wat dubieus in het nieuws, verkrachtingszaak destijds, ook bajes in enzo. Qua muziek, weet idd niet waarom dit bij films onbeperkt gebruikt mag worden en bij games niet. Het is iig gebruikelijk dat het bij games afgekocht word voor een x aantal jaar.

Misschien omdat specifiek voor de console wordt afgekocht? En dat je hierom dus voor de xb1 versie van een gta san andreas ofzo nogmaals rechten moet regelen, ook al is het alleen emulatie van de org xb game?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28
Michael Knight schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:14:
Mensen nog retrogames besteld bij de RGF? Valt me op dat veel titels (die ik tussendoor in de gaten houd) eerst enorm verhoogd zijn in prijs om de 20% korting nu mogelijk te maken. Het lijkt net de MediaMarkt zo.. :(
Viel mij ook al op. Veel van de echt dure Megadrive titels zijn ineens opvallend veel duurder dan een paar maandjes geleden. (Spiderman SA & AS, Gunstar Heroes, Sunset Riders)

Bijna alle interessante titels komen met die 20% "korting" nog steeds ruim boven (de hoogste) Ebay prijzen. :F

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 09-12-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Zonder verhoging zou er denk ik geen 20% actie kunnen komen, of zou het voor lagere bedragen verkocht worden waardoor misschien de marges te laag zijn.

Volgens mij gaat het overigens om de mindere items om die te verkopen niet zozeer de toppers die mensen trekken en dan heb je toch wel die volle 20%

Ik snap wel waarom het zo gedaan is en kan het enigzins begrijpen. wellicht dat het met de korting iets lager uitvalt dan de originele prijs maar niet 20%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Exorcist M'n Xbox 360 gamecompilaties Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vzy8uv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef, netjes! Ik zie voldoende inspiratie. Die Megadrive Collection heb ik voor de 360 en PS3 (en kwam er achter dat de Dreamcast collection zelfs nog sealed is), maar ik ken er een paar niet eens. Worms staat ook nog op mijn lijstje maar is prijzig/lastig te vinden. Van de week maar weer eens eBay/MP afstruinen :)

Gisteren nog wel Rogue Spear voor de Dreamcast gekocht..maar zal nog wel even duren eer het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gast7 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:24:
Zonder verhoging zou er denk ik geen 20% actie kunnen komen, of zou het voor lagere bedragen verkocht worden waardoor misschien de marges te laag zijn.

Volgens mij gaat het overigens om de mindere items om die te verkopen niet zozeer de toppers die mensen trekken en dan heb je toch wel die volle 20%

Ik snap wel waarom het zo gedaan is en kan het enigzins begrijpen. wellicht dat het met de korting iets lager uitvalt dan de originele prijs maar niet 20%
Nou, laat ik eerlijk zijn. Twee games waren met 20% korting duurder dan een maand geleden.. dan denk je dat je blij wordt van een aanbieding.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Michael Knight schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:30:
[...]

Nou, laat ik eerlijk zijn. Twee games waren met 20% korting duurder dan een maand geleden.. dan denk je dat je blij wordt van een aanbieding.
ik zeg niet dat het goed is. Ook bij de mediamarkt met bepaalde producten, echter kan je geen korting geven inverband met de marges op echt alles ze proberen altijd bepaalde producten uit het assortiment te verkopen met de korting. Black friday is ook een truk, de kortingen zijn echt niet zo mooi als ze lijken op enkele uitzonderingen na, sony wou bijvoorbeeld met name de ps4 vr bundels zo snel mogelijk verkopen omdat er een goedkopere vr op de markt gaat komen die veel lager is in prijs.

20% is overigens uitzonderlijk hoog, volgens mij zijn de lagere titels wel qua prijs hetzelfde, enkel de gehypte titels zijn opgehoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Dit!! SF 30th :9~

Beetje jammer dat een One, PS4 en/of Switch voor mij nu ietsjes te duur zijn, maar dit is voor mij zékur een reden om er in de toekomst 1tje aan te schaffen :D

Lekker weer SF2 en SF3 spelen!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:10:

Beetje jammer dat een One, PS4 en/of Switch voor mij nu ietsjes te duur zijn, maar dit is voor mij zékur een reden om er in de toekomst 1tje aan te schaffen :D

Toevallig net in het xbox forum gepost dat ik em ga skippen, ik heb alpa 2 op saturn, alpha 3 op dc, alpha anthology op ps2, om nog maar te zwijgen van emulatoren. sf2 en sf3 heb ik ook minsten op 3 systemen.

Voor de online zou je het nog kunnen doen, maar dan speel ik net zo lief sf5. (al hoewel die game zowel subjectief als objectief........nou ja op basis van recensies die niet van mezelf zijn......een minder goede game is dan deze klassiekers).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
GS88 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:10:

Volgens mij komt het ook uit op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:02:
[...]

Volgens mij komt het ook uit op de PC.
En mocht je het niet willen of kunnen spelen op pc, op de ps2 en/of ps3/x360 kan je veel zo niet alle games uit deze bundel ook spelen (en sf4 die ik persoonlijk ook erg leuk vind).

Behalve sf1.....ik heb ooit een emulatie hiervan gespeeld.......daar mis je imho helemaal niets aan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
@Anoniem: 695873 @Exorcist Mooi om te zien dat er meer liefhebbers van de 360 zijn.

Recentelijk nog twee van de wat zeldzamere 360 titels gekocht: Kick Ass 2 en Blood Bath.
Voor de rest nog de nodige titels onderweg. Gelukkig ook in Nederland nog genoeg adressen te vinden voor wat leuke deals en heel soms een pareltje voor een absurd lage prijs.

Mooiste deal van het afgelopen jaar: Ninja Gaiden 2 Razor's Edge voor de 360: 5 euro :)
De Wii U versie was al vrij snel goedkoop, de 360 versie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:50:
@Anoniem: 695873 @Exorcist Mooi om te zien dat er meer liefhebbers van de 360 zijn.

Recentelijk nog twee van de wat zeldzamere 360 titels gekocht: Kick Ass 2 en Blood Bath.
Voor de rest nog de nodige titels onderweg. Gelukkig ook in Nederland nog genoeg adressen te vinden voor wat leuke deals en heel soms een pareltje voor een absurd lage prijs.

Mooiste deal van het afgelopen jaar: Ninja Gaiden 2 Razor's Edge voor de 360: 5 euro :)
De Wii U versie was al vrij snel goedkoop, de 360 versie niet.
Dat zijn goede en vrij zeldzame titels; komen ze origineel uit Spanje? Naar mijn weten zijn beiden in Spanje veel meer verspreid dan hier? Erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 22:05
Michael Knight schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:14:
[...]
Nee, dat heeft met de wijze van copryright en gebruiksrechten i.c.m. royalties te maken. Soms is er voor een eenmalig uitzendrecht betaald / betaald per x vertoningen of uitgaven / worden maker en uitgever het niet eens over vernieuwde rechten, etc.. Nu zul je bij Rocky niet de soundtrack snel zien veranderen, maar bijvoorbeeld bij de Nederlandse Bassie & Adriaan dvd-release zijn veel nummers weggehaald door gedoe met royalties. Die series zijn nu dus 'anders' doordat de muziekbelevenis nogal veranderd.. precies zoals bij 'All I want' (staat nog steeds op mijn iPod door Crazy Taxi ;) )
Heel soms is er ook een update om muziek weg te halen die niet door de beugel kan.
Zo kan ik me little big planet 1 nog herinneren. De originele versie had een nummer met een Koran vers
'Tapha Niang' is a piece of music in LittleBigPlanet. It can be heard in Swinging Safari, the first level of The Savannah.

Reasons for Controversy
In LittleBigPlanet, Tapha Niang was originally the full song. However, the lyrics had to be removed when it was discovered that the lyrics contained text from the Qu'ran. The release of LittleBigPlanet was delayed because of this and the song was edited to be an instrumental in the game. However, it has been revealed that artist Diabate is Muslim himself, which causes a debate as to whether the lyrics of the song were to be removed.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:56:
[...]

Dat zijn goede en vrij zeldzame titels; komen ze origineel uit Spanje? Naar mijn weten zijn beiden in Spanje veel meer verspreid dan hier? Erg netjes :)
Klopt helemaal. Twee titels die alleen in Spanje zijn uitgekomen, maar voor de rest wel normaal speelbaar.
Beetje vergelijkbaar met Rodland voor de Nes.

Van de Worms die ik voorbij zag komen in een van de screens, is er ook nog een witte pal uitvoering.

Maar variaties met de xbox 360 games: begin er niet aan ;)
Guys (and girls?). Las net in he switch topic dat yoka en laylee (err schrijf het vast fout) technish een erg goed game is volgens digital foundry. Dat deed me denken aan de voorgangers. Banja kazooi en tooie.......wat vinden jullie van deze games? Zijn ze nog steeds erg goed?

Ik heb deel 1 en snel via rare replay gespeeld, maar ik was het eens met een van de comments die ik ergens las (erg veel collectables).......en ik heb dan net genoeg ocd achtige kenmerken dat ik die dan wel allemaal wil zoeken........niet echt heel hoog op mijn must play lijst binnengekomen. Ik zou dan liever mario spelen, zelfs mario 64....die ik niet hoog heb in mijn favo platform games ever lijst :P

10 second ninja DONE

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fmkms5.jpg

Vandaag weer iets nieuws in de brievenbus gevonden.

Sonia schijnt de zus van Sonic te zijn, Silver komt uit Sonic 06 en wie Scourge is, moet ik jullie helaas schuldig blijven.

Heb net even S factor uitgeprobeerd en moet toegeven dat de game leuk in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren 'uit nood; mijn good old ps2 aangesloten. Ik was in mijn nieuwe woning, en had schijnbaar beloofd aan mijn kids om de switch mee te nemen. Echter in de hectiek van snel inpakken dit vergeten :X

Dus in de al reeds aanwezige verhuisdozen en plastic bakken gezocht en gevonden:
- 1x ps2 en stroom and av kabel
- uiteindelijk 4 controllers (later hierover meer)
- stroom kabel voor ouwe crt tv
- bak met games (die was het eerste gevonden ;) )

Ze hebben dus uiteindelijk toch wat kunnen games, eerst kof (weet uit mijn hoofd even niet welke ik geloof 2002 non um) en daarna virtua fighter (4) op mijn antieke crt tv-tje.

Dat was dus toch nog een postieve ervaring. Negatief was dus dat er 4 controllers nodig waren, omdat mijn beide oorsprongekelijke satin silver controllers (behorend bij de satin silver ps2) niet reageerden op zowel digital als analoge sticks.....was in eerste instantie bang dat het probleem zat in controller poort 1. Echter een (nog nieuw in verpakking!) 3e ps2 controller werkt wel gewoon.
De 4e controller was mijn saturn pad met ps2 aansluiting, die ik juist voor fighters heb. Er kon dus gelukkig wel mp gespeeld worden, maar ik heb dus schijnbaar 2 kapotte controllers.

Ze zijn niet helemaal dood, want het analog lampje gaat nog wel aan uit.....maar misschien is gaan kijken naar wat teardown videos enzo...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ps2 was wel mijn main console in die generatie, in eerste instantie de gamecube, maar we all know how that went :X

De controllers zijn destijds ook behoorlijk misbruikt met lange PES sessies met vrienden enzo, naast mijn eigen button bashing :P.
Misschien idd gevalletje cut your losses en is op zoek naar nog een reserve controller. Iemand nog tips waar goedkope (en bij voorkeur orginele) controllers te vinden zijn?
Bedenk me net dat ik ook nog een wireless logitech pad heb....misschien die ook nog is testen eerst.

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 18-12-2017 09:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Bij het opruimen ben ik nog een Megadrive-spel tegengekomen, de Megadrive zelf is zo'n 10 jaar terug kapot gegaan. Het spel doe ik gratis weg aan iemand uit dit topic ... bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KwNgfHL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpUeEE3.jpg

(Gratis op te halen in Rotterdam, verzenden zal denk ik iets van € 3,12 zijn?)

[ Voor 19% gewijzigd door GS88 op 18-12-2017 10:09 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
GS88 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:01:
Bij het opruimen ben ik nog een Megadrive-spel tegengekomen, de Megadrive zelf is zo'n 10 jaar terug kapot gegaan. Het spel doe ik gratis weg aan iemand uit dit topic ... bij deze:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn partner verzamelt retro dus je hebt een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben sowieso al te laat maar:
Dat is precies 1 van mijn 3 md games, what are the odds :P

Twijfel nog steeds of ik dit wil uitbreiden, of dat ik voor emulatie ga.......in een wereld met onbeperkt tijd zou ik mijn mdwel naar 60hz willen modden en dan in eerste instantie een everdrive. Voor spellen die daarmee niet lekker werken dan een fysieke cart.

Of zijn er dan ook nog games die alleen maar lekker werken op een echte usa of zelfs jap md/genisis?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuke game, leuke actie.
Ik heb 'm al, dus wens iemand anders er veel plezier mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:27:
[...]

Ik ben sowieso al te laat maar:
Dat is precies 1 van mijn 3 md games, what are the odds :P

Twijfel nog steeds of ik dit wil uitbreiden, of dat ik voor emulatie ga.......in een wereld met onbeperkt tijd zou ik mijn mdwel naar 60hz willen modden en dan in eerste instantie een everdrive. Voor spellen die daarmee niet lekker werken dan een fysieke cart.

Of zijn er dan ook nog games die alleen maar lekker werken op een echte usa of zelfs jap md/genisis?
Japanse Mega Drive games die niet op een Europese Mega Drive spelen die zijn er niet.

Alleen de behuizing is anders van Japanse Mega Drive games waardoor ze niet in het cartridge slot van de Europese MD passen.

Met een Game Genie er tussen zijn ze allemaal speelbaar.

Met Amerikaanse Genesis games is het een ander verhaal: Alles uitgebracht voor 1993 is regio vrij.

Na 1993 zijn veel Genesis games region locked maar zeker niet allemaal.

Op internet staan tal van lijsten die aan moeten geven welke Genesis games het doen op de Europese MD.

Door eigen onderzoek ben ik er achter gekomen dat de lijsten vol zitten met foutieve informatie.

Als je een vraag hebt of een specifieke Genesis game het doet op een Pal MD kan ik in 8 van de 10 gevallen een duidelijk ja of nee geven,

Om bij Disney te blijven: Goofy's history tour en de twee Beauty & the Beast games zojn region locked en doen hrt dus niet (zonder mod).

Gargoyles: Laat uitgekomen (1995) en één van de aller beste 16-bit Disney games aller tijden doet het weer wel gewoon op een Pal MD.

Per game/Publisher kan het gigantisch verschillen en er is nauwelijks een pijl op te trekken.

Edit conclusie.

Ik raad je toch emulatie aan;

Als ik me niet vergis hou je van shoot em ups en die zijn nogal duur op de MD omdat de MD veel verzamelaars kent die puur voor de shoot em ups zijn gegaan wat een schaarste aan aanbod heeft gecreëerd.

Bovendien mist de Europese MD een hele hoop (Gaiares, Trouble shooter 1 & 2, Gley Lancer, Eliminate Down, Undeadline, Elemental Master, Twinkletale etc) leuke shoot 'em ups.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 18-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dus er voor kies om fysieke games te verzamelen, een 60hz mod doe, en een game genie gebruik kan ik dus alle regio spelen op mijn pal md? Dat is erg fijn om te weten. Platform games, shmups en run n gun games zijn enkele van mijn favo genres, en daar heeft de MD zonder twijfel natuurlijk genoeg te bieden.

Mogelijk stommevraag, maar met zo'n everdrive (ED).....zit daar een gamegenie of equivalent err emulatie in? dus als ik een jap/usa speel via ED, loop ik dan nog tegen regio lock aan, over wat dat dan al vanuit de ED omzeilt?

Ik heb nu dus 3 games:
- de eerder genoemde donald duck, ik vond die iig prima speelbaar if enigsinds sloom, weet niet of dat puur gameplay is, of 50hz pal ellende :P
- sonic 1: deze vond ik WEL noticeably slow, mijn referentie kader is de versie op de x360 md compilatie
- een of andere wazige surf game die ik nooit echt gespeeld heb, volgens mij wel is eerder hier titel gepost, was helaas geen hidden gem geloof ik :P dus boeit me ook niet of ie wel of niet 'speelbaar' is.

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 18-12-2017 11:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
Ik heb ook wat retro's gemaakt weer.

Nu een gameboy advance in een andere behuizing met een tv out adapter , aangesloten met rgb video naar een aangepaste psone lcd scherm met nu led backlight en het systeem draait langer dan 10 uur en heeft ook nog eens een Multi port out om hem aan je te aan te sluiten en te besturen via een snes controller.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/QyUS23UR3I1qtLsY0XCQS8xvceK7VdHQhCrElGCDF1hZL8S3pRGLqUlOLK-poTU7vbwVru2v2D2NpDCvJ1LOJ7vUqDLzgUgegPMVaKaelo0gEb-UtrJvT4IMOPeF65MflhxVBqO-7aJQRe-JBf5m5k4N2KTgAXnAZd_RUaAO8q7rGyc9PcftBLx4lgbn_Emz1h2Ih8a-dq0-lXihJpGscyGEqzC4Q79E9Jsxn9rBjfmwu6ScXUhDTYc0DUAJ6UUBn-JCJ61EKxiM5yf5e6xEPiGGmCWOs05v6IRFomVwKqy4LyT4WsAqrFZeHkSeadY8gFQqiYWKGkwrpqygdaVwrVSXBo9bYKs_5nggiL08uugmePn_34csmOPTHt6kykvNKW_HN_unBrz8hPT7ktZIRiKxCUNY-z-0mQowORw94AEZHOxVcOCZkJKwzgxbGclifB4W_NjKKNq0bRLTU4wXrUFmsUMs7cJeN85Nitf4V8HeDgln6FZ2VJxrarpRxU90CUbgqIimpYr2GWnlQm4aHY4hQ5abRrEtpL0bTxJEaigmUOAixMSpu0Bi1WLnxeoaodOehM1PbXVyIhBJ0pOxLV4wsgeoqHl-E-A=w800

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/U48hOFf5ylnHFnN1axkYS2-QqPSqF4defqDrZy739J47xtIrPIGuYnYOSGz3VWIO5sdzTiEelp80t9X3SN5SXKrclCmaSFMUDip3jNTic3OHr4r96_-QbMG_aXNtFuU6AWn7WH2YVXQcXwPHrjHy8aWZbSv5-lequ9BTXShL7HlLJ038H0SWskE_e6eEdHeMKAD85Ur6UDgc3rEHzIyCgD0VvY0JRPFByTkO3d5oi_oKs9MHGwF_tu6aloRCA22AiQa2qXniNsUSP238SxQr_9RB1IDW5DbgQV6mnRRs9oOc--56-R69Bv7kSdKF6iWnxyZTz_8y8-PQtIy11VJUnQrmzKteHKsr5yCY0X0oEVbuGdUv8zYNLJih-pNfTOYqKFkOmnJmrJXR5WQmi7aR232HuJRwbWmjsZ4Z5wCt-XeCfxTofRBPnFCpZud5NUjZH9aXRFza10rl7FhfX9h1dlwHc80a13bwNvC_2JkOJ1KUtuLwJfhK3DRs6-K-c2_NVCkTAvShcLRhdfKT-EIg69hGEuygDH6BnT9FvcTyrn96_xkNwCtpaEje5UUX3oLXKKdDQInbOG-zwF7xDTOSL3qu6pkaAhYY3lY=w800

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7ts838ECKRErYtzTPFsDuPYeACdjYpxgWGVSNa2h9mtEw4sO1LgdnRHpDWqm311WxDrFHwv8B34xKfjDjqH3PGKZZAXwQpHJktjXab0WpLQesjemFMTkBO-xclnP_6KlYUQzSFqurjclPlPwQDG2ZD7T8Ee3rh-jUe7NDiB3ymJk-pgXCiNCDZeHeTJA962gtJu9v6kX_cu6ijgnKZ9XhLK8-6oyMhnMXjPPKRG5KHfYicsSfrDBe6MkZsDfXz1xNnj0g6Wbh3i4Sq47ls3r-SsUT1N8kfG0wXmbzVYf2-pXJKp4cm9lTe91PTLG4yHuRaqF96PL8gwbYr4VyXspx7jtIr7igXMic5lXaMau-V6eojebwPFZcHFiAjOReDdHX8fGJOhWFammAapJSwiJAV0kvcVgLCNUx4jna-6W37gLMP527-xBszaRFJKG0SgwajD0_lKwmW7by3joje3_4_aR2QcFm_ICZ147Vi9b9bVisLfVCIpQ0iniyM56F4PxdRXm-6WftRZJCrqGuH9Ns6sGYWVfnZeIMtbrP84B3G_ZXI_u3OxcnyE89q1T76-XP7koJQq5IsQf2iL9WmqycF3yKcNMTc0OCg0=w800

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/WCmEPvXydv1sVLUjg7ms3GddUZXl8-B_GIZTEdCU_AAqpP_GCn1pnuQP31VprgE8pzjAMyiGrx3Idy2_hePcEkFvwlCsPzvA-Q5CVY2tyEkKCfBHURT1s_V88EJ5y7ygbl-Azswgcfkp5qhGOTN7mjqvZff-rvp1aj0Cx77ijR9cLNerXfqR245wGTuLYuveEnE5T39HlWD_yCHRwkU9j-pD4czC5GIJlHoxZyfmDHZAk8DoWnaF6ceC52z6zp53cPoCzhig2w-Rcg6kXXR7OYir-WcBphY_2SqBXTjQXPVGPNI4snHxXSkzhxdMcjvW1jiZNUAqtmSkJWSEFKkRSlhVCKWYmcRE8X-I-TiftNjI6Nsx4HTUD_L7Vd1eITqFyc0LtTzFqu7d_5rHzLt0MlaKFLArJkpwLGZw7euQuxSjBEK0ETW-iavPBy258a69tOsLmNuYRNVyxoJ0eiG1cIKDZ5bNz11GermV6e288ukJxOv_0UfHr5d9oF43DqJFzAvU42CNUYA-Ps3IXXUXNxn0P8UyR-wqFFb7PE_oCcS9Bt4hwW-5SfnsisMQoKgPJyDxtzau_FKWoPH1SougRwJNBiUu7i8NDug=w800

Full Specs :

- Case made out of a Gameboy Advance Carrying Case
- Original GameBoy Advance Motherboard
- Original Cartidge slot, compatible with Gameboy, Gameboy Color and Gameboy Advance Cartidges
- 5 Inch Psone LCD screen, visible screen size 4.1 Inch
- Original ccfl backlight is replaced with a Nintendo DSi XL LED backlight system
- Adjustable LED backlight with analoge wheel glued to a ALPS 100k log potentiometer RK09D113
- Gba Converter Tv Out board, wired with RGB Video to psone screen.
- Full authentic controll and feel, Gameboy DMG Dpad, Soft touch A/B Buttons
- Working Left and Right Case modded shoulder buttons, with soft touch tact buttons
- Select/Start/Volume Up/Volume Down tact buttons
- 2*3W Class D Audio Module PAM8403 Amplifier
- Stereo Psone LCD Speakers
- Stereo Headphone out connector, mutes internal speakers when connected
- Micro USB connector to charge battery with any common 5v micro usb cable
- Micro HDMI Multiport out, for composite video and audio out + Extended 3rd party Snes Controller
- Status Led for power,charge and full battery status
- Switch for selecting between original and Double Pixel resolution
- MT3608 Power regulators, providing 5V, 7.5V and Regulated Voltage To LED Backlight
- The Tv convertor board has a on board regulator to provide power 3.3V to the Gameboy Advance Board
- 3 x 3.7V 18650 Panasonic 3400 mAh Battery in Parallel for 10+ Hours Playing Time
- Charging pcb : 1A 4.2V Li-ion Battery Charger with Protection TP4056
- Play and charge possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Weer een gaaf project van je.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het kader van modding, bij mijn verhuizing ben ik volgens mij 2dc's tegen gekomen. Een daarvan had een defecte laser. Nu heb ik al bij enkele cd consoles gezien dat er een SD card mod was. Dus dat je een sd card met iso's in het apparaat kan prikken ipv fysieke media.

- vraag 1: Bestaat deze ook voor de sega dreamcast? (ik geef toe, dit zou ik even moeten googlen maar...)
- vraag 2: zo ja, is dit enigsinds te doen voor iemand met 2 linkerhanden en geen gereedschap? Ik zou eventueel wel een soldeerbout en overige niet standaard spul (ik heb wel schroevendraaiers en ander huis, tuin en keuken gereedschap) kunnen lenen of huren.
In principe heb ik niets te verliezen, ik heb dus een andere goed werkende dc. Hmm misschien dan ook gelijk die batterij mod doen die (errr was dat...? ) @Exorcist tijdje terug gedaan had.
Als dat goed gaat wil ik die dan ook op mijn 'goede' dc doen. Maar verder puur houden voor mijn bescheiden dc verzameling.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vraag 1: ja, GDEMU of USB-GDROM
Vraag 2: ja, plug & play, geen solderen noodzakelijk

Aan beide oplossingen is wel moeilijk aan te komen, d.w.z. wachtlijsten.

En inderdaad, makkelijk via google te vinden :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten vind ik niet zo erg. Heb er geen haast mee.

Als ik verhuist ben wil ik qua retro eigenlijk mijn org xbox eerst is afstoffen en is kijken wat ik daar nou allemaal mee kan. Heb er geloof ik momenteel alleen maar een nes en snes emu op staan.
Volgens mij kan ik daar voor al mijn 16 bit goodness al op terecht. En dat is precies wat ik graag wil. Nieuwer dan dat speel ik dan net zo lief op het orginele spul.

Oh en okami, die game moet ik toch echt is spelen, helemaal nu ik ietwat gehyped ben door de re-release op ps4.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik heb lange tijd geleden bij DX.com 2 behuizingen voor de DS Phat gekocht, maar dat is hem allemaal net niet kwalitatief. Van beide is de originele behuizing stuk gegaan en dacht het op te lossen met die.
Weet iemand nog goede varianten (om het even welke kleur) ergens te koop? Mag duurder zijn als ze beter zijn, vind het zonde om die dingen niet meer te kunnen gebruiken. Of überhaupt andere behuizing in een andere vorm (bedenk ik me tijdens het typen).

@Sagat Ik heb nog steeds voor het softmodden de spellen liggen voor zowel de Xbox als PS2, maar uiteindelijk is de software hiervoor niet echt meer te krijgen, dus schiet ook niet op. Daardoor nog niet echt naar gekeken bij beide consoles.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 19-12-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:52:
@Sagat Ik heb nog steeds voor het softmodden de spellen liggen voor zowel de Xbox als PS2, maar uiteindelijk is de software hiervoor niet echt meer te krijgen, dus schiet ook niet op. Daardoor nog niet echt naar gekeken bij beide consoles.
ps2, mjah, zou leuk kunnen zijn, aan de andere kant spellen die ik wil zijn niet heel erg schaars. En als ik ze echt wil emuleren zou ik kunnen uitwijken naar pc (misschien wel even upgraden dan :X )
Sowieso is het dan wel weer leuk om games met allerlei upgrades (hogere res, anti aliasing etc) op beter then orginele hardware kwaliteit te spelen.........maar mijn 2009 build pc met 2011 budget kaart had het al moeilijk met ps2 gradius 5 emulatie dus dat zet ik nog maar even uit mijn hoofd :P

org xbox: de mijne is al voorzien van mod chip en grotere hd. Ik heb geen spellen nodig. Maar ik heb er nooit heel erg veel mee gedaan, meer gekeken hoe werkt dat nou? dus zoals gezegd, er staan een paar nes en snes emu's + games op en thats it. Zou leuk zijn om er ook wat sega, neo geo en pc enigne/tg spul bij te doen, en een kennis van me had destijds ook een amiga emu, dat vind ik ook leuk. Als ik dan ook nog wat cps2 spul trekt dan hoef ik de komende 10jaar geen games meer te kopen ;)

Die DC mod is ook meer omdat ik het leuk en interesant vind, dan dat ik echt verwacht massaal dc games te gaan spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 19-12-2017 16:01 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:59:
[...]

ps2, mjah, zou leuk kunnen zijn, aan de andere kant spellen die ik wil zijn niet heel erg schaars. En als ik ze echt wil emuleren zou ik kunnen uitwijken naar pc (misschien wel even upgraden dan :X )
Sowieso is het dan wel weer leuk om games met allerlei upgrades (hogere res, anti aliasing etc) op beter then orginele hardware kwaliteit te spelen.........maar mijn 2009 build pc met 2011 budget kaart had het al moeilijk met ps2 gradius 5 emulatie dus dat zet ik nog maar even uit mijn hoofd :P

org xbox: de mijne is al voorzien van mod chip en grotere hd. Ik heb geen spellen nodig. Maar ik heb er nooit heel erg veel mee gedaan, meer gekeken hoe werkt dat nou? dus zoals gezegd, er staan een paar nes en snes emu's + games op en thats it. Zou leuk zijn om er ook wat sega, neo geo en pc enigne/tg spul bij te doen, en een kennis van me had destijds ook een amiga emu, dat vind ik ook leuk. Als ik dan ook nog wat cps2 spul trekt dan hoef ik de komende 10jaar geen games meer te kopen ;)

Die DC mod is ook meer omdat ik het leuk en interesant vind, dan dat ik echt verwacht massaal dc games te gaan spelen.
Het modden is ook vaak leuker (vind ik). Heb in de loop der jaren dan die DC voorzien van een andere batterij (ja, dat was ik inderdaad), mijn N64 rumblepacks gesoldeerd zodat ze geen batterijen meer nodig hebben, een SuperVision compleet nutteloos "overclocked" etc. Mijn (stief)vader heeft dan nog een PS1 gemod met wat plexiglas boven de CD-speler met blauwe LEDs en mijn MD's omgebouwd voor 60 Hz. Voor je Xbox zou je 's kunnen kijken naar CoinOPS (of een tweede Xbox met minimaal 160GB HDD voor dat doeleinde). Ook wel grappig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hou meer van gamen dan modden, maar in dit geval vind ik het wel leuk, ook die 60hz mod op de md trekt me erg, maar dan ontkom je echt niet aan een soldeer bout, en ook het daadwerkelijk in de behuizing prutsen om een switch te plaatsen vind ik enigsinds....'eng'. Bang dat ik hem daarmee lelijk maak of sloop.

Geen idee wat voor een schijf in ik die xb heb gedouwd destijds, maar was wel een stevige voor de tijd. misschien was de schijf al bijna net zo duur als de hele xbox :o

Maar die was over uit een pc, dus maakte ook weer niet te veel uit :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als we toch de 360 soms als leidraad gaan nemen voor retro...vanavond met een maat Burnout Revenge gedaan. Savegame dateert uit 2010 en hierop verder geborduurd, en weer lol zoals Burnout (zelfs voor Paradise) ooit de maatstaf was. Geweldig spel. 60 FPS, afwisseling en veel lachen. Dacht dat het tegenwoordig lastig te vinden was op de 360 maar gezien de prijzen valt het nog mee. Aanrader als je een 360 en vrienden hebt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Misschien leuk voor de regulars hier, iig leuk voor mij :+ bij inpakken kwam ik heel veel spul tegen. Maar dus ook mij missende snes en n64 games! Ben nu te gaar, maar zal mogelijk binnenkort is wat foto’s posten van mijn bescheiden collectie!

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 8 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.