Wat kost mij zoiets?I_am_akira schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:28:
Ik heb ook wat retro's gemaakt weer.
Nu een gameboy advance in een andere behuizing met een tv out adapter , aangesloten met rgb video naar een aangepaste psone lcd scherm met nu led backlight en het systeem draait langer dan 10 uur en heeft ook nog eens een Multi port out om hem aan je te aan te sluiten en te besturen via een snes controller.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Full Specs :
- Case made out of a Gameboy Advance Carrying Case
- Original GameBoy Advance Motherboard
- Original Cartidge slot, compatible with Gameboy, Gameboy Color and Gameboy Advance Cartidges
- 5 Inch Psone LCD screen, visible screen size 4.1 Inch
- Original ccfl backlight is replaced with a Nintendo DSi XL LED backlight system
- Adjustable LED backlight with analoge wheel glued to a ALPS 100k log potentiometer RK09D113
- Gba Converter Tv Out board, wired with RGB Video to psone screen.
- Full authentic controll and feel, Gameboy DMG Dpad, Soft touch A/B Buttons
- Working Left and Right Case modded shoulder buttons, with soft touch tact buttons
- Select/Start/Volume Up/Volume Down tact buttons
- 2*3W Class D Audio Module PAM8403 Amplifier
- Stereo Psone LCD Speakers
- Stereo Headphone out connector, mutes internal speakers when connected
- Micro USB connector to charge battery with any common 5v micro usb cable
- Micro HDMI Multiport out, for composite video and audio out + Extended 3rd party Snes Controller
- Status Led for power,charge and full battery status
- Switch for selecting between original and Double Pixel resolution
- MT3608 Power regulators, providing 5V, 7.5V and Regulated Voltage To LED Backlight
- The Tv convertor board has a on board regulator to provide power 3.3V to the Gameboy Advance Board
- 3 x 3.7V 18650 Panasonic 3400 mAh Battery in Parallel for 10+ Hours Playing Time
- Charging pcb : 1A 4.2V Li-ion Battery Charger with Protection TP4056
- Play and charge possible
GS88 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:01:
Bij het opruimen ben ik nog een Megadrive-spel tegengekomen, de Megadrive zelf is zo'n 10 jaar terug kapot gegaan. Het spel doe ik gratis weg aan iemand uit dit topic ... bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Gratis op te halen in Rotterdam, verzenden zal denk ik iets van € 3,12 zijn?)

In netjes binnen gekomen vandaag, nogmaals bedankt
Paar euro aan materiaal en wat uurtjes van je eigen tijd.
Gezien de originele benodige lastiger te vinden hardware voor deze mod lijkt het mij vrij sterk dat het voor enkele euro's gebeurd kan zijnAardappel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:23:
[...]
Paar euro aan materiaal en wat uurtjes van je eigen tijd.
Ik ging alleen van de mod uit, en dat men al in het bezit van de hardware is.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 16:40
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Jap pc engine duo....zouden jullie het doen? Sowieso convertor nodig voor stroom. En voor usa games ook iets toch? Wel gaaf dat je zowel hu card als cd based games kan spelen. Ook wel redelijk exotisch gezien de rest van mijn collectie standaard sega, ninty, sony en ms spul is ( en een woody 2600
)
10 second ninja DONE
Zeer afhankelijk van hoe origineel je alles wil hebben, met een retro pie zijn deze games vrij gemakkelijk te emuleren zelfs de cd games dacht ik.Sagat schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:06:
Jap pc engine duo....zouden jullie het doen? Sowieso convertor nodig voor stroom. En voor usa games ook iets toch? Wel gaaf dat je zowel hu card als cd based games kan spelen. Ook wel redelijk exotisch gezien de rest van mijn collectie standaard sega, ninty, sony en ms spul is ( en een woody 2600)
Qua originaliteit is de pc engine duo het best, volgens mij zijn er ook nog bepaalde modellen waarbij bepaalde sterker zijn voor de cd unit Japanese Duo R
Turbografx europese games kunnen er niet op gespeeld worden tenzij je hem mod of als je een converter chip koopt.
De cd's zijn altijd regio vrij geweest dus op de westerse en japanse varianten te spelen.
Het is geen goedkope investering en de betere games zijn aardig aan de prijs.
Vandaag een potje CoD BO gespeeld met m'n broertje. Moet zeggen dat ik splitscreen mp heb gemist
Eenmaal thuis gekomen lees ik over Splinter Cell Conviction dat deze ook splitscreen ondersteunt. Die neem ik volgende x dus mee
Eenmaal thuis gekomen lees ik over Splinter Cell Conviction dat deze ook splitscreen ondersteunt. Die neem ik volgende x dus mee
Rotterdam
Hiervoor is V&A
[ Voor 98% gewijzigd door Gropah op 24-12-2017 18:26 ]
Something under the bed is drooling
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
True, zeker niet goedkoop. Deze is samen met een neo geo denk ik de enige console die ik nog fysiek zou willen hebben. Dingen als een cdi, jaguar en zelf de virtual boy geef ik niets om. Maar goed eerst maar is mijn huidige retro meuk aansluiten. Heck last/current gen is nog niet eens alles aangesloten.gast7 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:20:
[...]
Zeer afhankelijk van hoe origineel je alles wil hebben, met een retro pie zijn deze games vrij gemakkelijk te emuleren zelfs de cd games dacht ik.
Qua originaliteit is de pc engine duo het best, volgens mij zijn er ook nog bepaalde modellen waarbij bepaalde sterker zijn voor de cd unit Japanese Duo R
Turbografx europese games kunnen er niet op gespeeld worden tenzij je hem mod of als je een converter chip koopt.
De cd's zijn altijd regio vrij geweest dus op de westerse en japanse varianten te spelen.
Het is geen goedkope investering en de betere games zijn aardig aan de prijs.
Wel gister even retro-ish gespeeld met volgar. En daarna rc pro am en een solar jetman game via rare replay.
10 second ninja DONE
Daar staat het nu, voor mensen die interesse hebben Ik vind het wel jammer van m'n collectie, maar alles staat maar in dozen en zal er anders echt nooit uitkomen, zeker niet met de beperkte ruimte die er nu thuis is.Mauz1978 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:34:
[mbr]Hiervoor is V&A[/]
De Nintendo's en Sega serie die bewaar ik wel, binnenkort krijgen we een uitbreiding aan het huis en wil ik alles installeren om eens een avondje per week lekker te retro-en
Something under the bed is drooling
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Blijft lastig dat verzamelen 
De pc engine duo die ik gezien had is al verkocht en ik vind het niet erg. Ik moet ook al puzelen waar ik alles ga laten. Ik ga dus ook eerst minderen. In mijn geval betekent dit gelukkig eerst wat non gaming spul offloaden. Daarna beslissen of ik echt bij fysiek blijf of toch full emu ga.
Leuker is nu nog uitpakken en aansluiten. Moet me helaas eerst nog wat voorbereiden op werk. Maar daarna komen de foto’s
De pc engine duo die ik gezien had is al verkocht en ik vind het niet erg. Ik moet ook al puzelen waar ik alles ga laten. Ik ga dus ook eerst minderen. In mijn geval betekent dit gelukkig eerst wat non gaming spul offloaden. Daarna beslissen of ik echt bij fysiek blijf of toch full emu ga.
Leuker is nu nog uitpakken en aansluiten. Moet me helaas eerst nog wat voorbereiden op werk. Maar daarna komen de foto’s
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Gisteren van m'n vrouw een opbergblik en Gameboy-mok gekregen, blik maar gelijk vandaag gebruikt om alle GB/GBA/GBC games in te doen, past net 

Klikbaar ^

Ben nog ergens een PSP zoek en een GBA SP
Verder mezelf nog wel vermaakt, Duke Nukem 64 en Rogue Spear (Dreamcast) gekocht en verder meer Xbox 360, PS3, Xbox One en PS4/VR games. Hou ik het maar even bij voor 2017 denk ik..volgende week nog een dag op stap met een vriend, zullen we ongetwijfeld her en der ook nog wel wat bij elkaar shoppen

Klikbaar ^

Ben nog ergens een PSP zoek en een GBA SP

Verder mezelf nog wel vermaakt, Duke Nukem 64 en Rogue Spear (Dreamcast) gekocht en verder meer Xbox 360, PS3, Xbox One en PS4/VR games. Hou ik het maar even bij voor 2017 denk ik..volgende week nog een dag op stap met een vriend, zullen we ongetwijfeld her en der ook nog wel wat bij elkaar shoppen
Iemand heeft een hele goede color mod gemaakt voor SML2!! Eén van mijn favoriete Mario's, nu helemaal!!
http://www.romhacking.net/forum/index.php?topic=24251.0
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Vraagje, hij is natuurlijk GBC only.Koldur schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:02:
Iemand heeft een hele goede color mod gemaakt voor SML2!! Eén van mijn favoriete Mario's, nu helemaal!!
Hoe kan ik hem daarop spelen? Is hij als repro al te koop?
Anders ga ik hem spelen op de psp, vorig jaar SML2 in zwart/wit uitgespeeld op de psp (GO) haha
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hmm ondanks dat ik redelijk mario fan ben (Marioworld zal altijd een van mijn beste game ervaringen ooit blijven), hebben de gb games me nooit echt bekoord. Een vond ik dan nog wel leuk, maar te makkelijk/kort. 2 voelde toch vrij stroperig aan? Wel voor het apparaat goede gfx in mijn geheugen.
Verder ben ik sowieso nooit echt een handheld gamer geweest. In de auto word ik misselijk en gamen in het ov vind ik ook irritant. Eigenlijk alleen op vakantie gebruik ik handhelds.
Vind dit soort remakes wel geniaal.
Verder ben ik sowieso nooit echt een handheld gamer geweest. In de auto word ik misselijk en gamen in het ov vind ik ook irritant. Eigenlijk alleen op vakantie gebruik ik handhelds.
10 second ninja DONE
Ik heb een Everdrive X5 mijn kant op laten komen, puur om deze te spelen, maar kan nu dus ook andere mods op hardware spelen op deze manier. Is dus nog geen repro van te krijgen.securitymayo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:29:
[...]
Vraagje, hij is natuurlijk GBC only.
Hoe kan ik hem daarop spelen? Is hij als repro al te koop?
Anders ga ik hem spelen op de psp, vorig jaar SML2 in zwart/wit uitgespeeld op de psp (GO) haha
De lag is hierbij ook opgelost, dus niet meer stroperig. Andere punten kan ik je niet bij helpenSagat schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:35:
Hmm ondanks dat ik redelijk mario fan ben (Marioworld zal altijd een van mijn beste game ervaringen ooit blijven), hebben de gb games me nooit echt bekoord. Een vond ik dan nog wel leuk, maar te makkelijk/kort. 2 voelde toch vrij stroperig aan? Wel voor het apparaat goede gfx in mijn geheugen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Weak!Koldur schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:02:
De lag is hierbij ook opgelost, dus niet meer stroperig. Andere punten kan ik je niet bij helpen
Maar ok misschien is proberen dan! Als het echt heel leuk is kijken of er een repro door iemand gebakken kan worden
10 second ninja DONE
Die staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.Ik heb een Everdrive X5 mijn kant op laten komen, puur om deze te spelen, maar kan nu dus ook andere mods op hardware spelen op deze manier. Is dus nog geen repro van te krijgen.
Goede reden om hem nu te kopen, thnx!
Anoniem: 695873
https://www.nedgame.nl/tv...ack-8-gold-hd/6159723307/
Deze nieuwe clone console ziet er aardig uit.
Als ik naar de playlist kijk lijkt het met de kansen voor Infogrames (met hun nieuwe Atari) nu al defenitief over te zijn.
Je kunt nu eenmaal geen fatsoenlijke Atari 2600 clone console op de markt brengen zonder de support van Activision!
Als ik naar de playlist kijk lijkt het met de kansen voor Infogrames (met hun nieuwe Atari) nu al defenitief over te zijn.
Je kunt nu eenmaal geen fatsoenlijke Atari 2600 clone console op de markt brengen zonder de support van Activision!
Even mijn reactie gekopiëerd van een ander forum. 
Zondag ben ik met twee ex-gamer.nl buddies naar het Spelcomputer museum in Zwolle geweest.
Na binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd door één van de medewerkers en kregen we aanwijzingen over welke route we het beste konden lopen. Dit deden we dan ook. Na ons te hebben vergaapt aan antieke mainframes en analoge computers kwamen we bij de eerste attractie: de grootste expositie van big boxed PC games ter wereld van verzamelaar Anne Bras. De meest interessante aanwinsten stonden uitgestald als serie.

Daarna was het de beurt aan de verzameling pong consoles. Deze varieerden van simpele kastjes met twee controllers to volledige tafels waar je met zijn vieren omheen kon zitten. Een paar pong spellen stonden klaar om gespeeld te worden. Het valt op hoeveel rebranded spul er eigenlijk in de omloop was.

De main attraction kwam daarna. In chronologische volgorde stonden (spel)computers opgesteld en werden we lang een trip down memory lane geleid. Mijn eerste herkenningspunt was de Videopac van Philips ook wel bekend als de Magnavox Odyssey; waar ik vroeger uren op heb gespeeld. Ik kon het haast niet geloven, maar de speelbare versie was aangesloten op precies dezelfde tv die wij vroeger ook hadden. De artwork van de games was vroeger ook zo mooi. Verder stonden er diverse andere speelbare consoles opgesteld. Atari, Amiga, Commodore Amiga, Sega, Nintendo, MSX waren allemaal van de partij. Erg leuk was het om de diversie handhelds van de tijd aan te tand te voelen en te vergelijken. Er waren zelf een Atari Lynx en Virtua Boy te spelen. En wie kent de CDi nog? Omdat de speelbare consoles her en der tussen de rest van de expositie stonden opgesteld, ontstond er een leeke afwisseling tussen actief dingen uitproberen en dingen bekijken. Leuk was ook dat je zelf games kun uitkiezen en uitproberen. Het was een goede manier om achter de nukken van een aantal consoles te komen als je niet op tijd resette voor het plaatsen van een cartridge.

De moderne consoles waren ook van de partij. Deze waren wel iets minder interessant, omdat we die allemaal nog kort geleden in het bezit hadden. Toch stonden er een aantal unieke versies bij die in beperkte oplage zijn uitgegeven. Een groot deel van de hal was ingericht als themaruimte. Het thema was dit keer Playing together (of iets vergelijkbaars) en er kon op diverse consoles samen worden gespeeld. Ik heb er echter niet veel van meegekregen, omdat de tijd begon te dringen en ik per se de arcadekasten aan te tand wilde voelen. Eerlijk gezegd viel het me toch wat tegen. Niet dat niets werkte, maar de games waren uiteindelijk toch te oud om er echt van te genieten. Uiteindelijk heb ik het langst gestaan bij de Mario flipperkast. Wat is dat verslavend.

Na een korte struintocht door de tweedehands winkel van het museum heb ik toch maar niets gekocht. Na een zoektocht op internet bleek dat er toch wel wat leuke deals in de schappen stonden. Een aantal games konden zo voor 10 euro winst op marktplaats worden gezet. Men had hier trouwens ook een Xbox One X met 4K scherm staan en er konden PC games worden gespeeld, waaronder op de Oculus Rift.

Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat 4 uren nauwelijks genoeg zijn om alles te kunnen zien. Al gauw zit je tijden achter een van de oude consoles en ben je de tijd vergeten. Ik was voorzichtig enthousiast toen we er heen gingen, maar na er een kleine 4 uur te hebben rondgelopen en gegamed ben ik er zeer voldaan weer vandaan gekomen. Voor herhaling vatbaar!
Check hier een selectie aan foto's van de middag. https://www.dropbox.com/s...ulq3_W37fRNuxQqqojva?dl=0
Zondag ben ik met twee ex-gamer.nl buddies naar het Spelcomputer museum in Zwolle geweest.
Na binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd door één van de medewerkers en kregen we aanwijzingen over welke route we het beste konden lopen. Dit deden we dan ook. Na ons te hebben vergaapt aan antieke mainframes en analoge computers kwamen we bij de eerste attractie: de grootste expositie van big boxed PC games ter wereld van verzamelaar Anne Bras. De meest interessante aanwinsten stonden uitgestald als serie.

Daarna was het de beurt aan de verzameling pong consoles. Deze varieerden van simpele kastjes met twee controllers to volledige tafels waar je met zijn vieren omheen kon zitten. Een paar pong spellen stonden klaar om gespeeld te worden. Het valt op hoeveel rebranded spul er eigenlijk in de omloop was.

De main attraction kwam daarna. In chronologische volgorde stonden (spel)computers opgesteld en werden we lang een trip down memory lane geleid. Mijn eerste herkenningspunt was de Videopac van Philips ook wel bekend als de Magnavox Odyssey; waar ik vroeger uren op heb gespeeld. Ik kon het haast niet geloven, maar de speelbare versie was aangesloten op precies dezelfde tv die wij vroeger ook hadden. De artwork van de games was vroeger ook zo mooi. Verder stonden er diverse andere speelbare consoles opgesteld. Atari, Amiga, Commodore Amiga, Sega, Nintendo, MSX waren allemaal van de partij. Erg leuk was het om de diversie handhelds van de tijd aan te tand te voelen en te vergelijken. Er waren zelf een Atari Lynx en Virtua Boy te spelen. En wie kent de CDi nog? Omdat de speelbare consoles her en der tussen de rest van de expositie stonden opgesteld, ontstond er een leeke afwisseling tussen actief dingen uitproberen en dingen bekijken. Leuk was ook dat je zelf games kun uitkiezen en uitproberen. Het was een goede manier om achter de nukken van een aantal consoles te komen als je niet op tijd resette voor het plaatsen van een cartridge.

De moderne consoles waren ook van de partij. Deze waren wel iets minder interessant, omdat we die allemaal nog kort geleden in het bezit hadden. Toch stonden er een aantal unieke versies bij die in beperkte oplage zijn uitgegeven. Een groot deel van de hal was ingericht als themaruimte. Het thema was dit keer Playing together (of iets vergelijkbaars) en er kon op diverse consoles samen worden gespeeld. Ik heb er echter niet veel van meegekregen, omdat de tijd begon te dringen en ik per se de arcadekasten aan te tand wilde voelen. Eerlijk gezegd viel het me toch wat tegen. Niet dat niets werkte, maar de games waren uiteindelijk toch te oud om er echt van te genieten. Uiteindelijk heb ik het langst gestaan bij de Mario flipperkast. Wat is dat verslavend.

Na een korte struintocht door de tweedehands winkel van het museum heb ik toch maar niets gekocht. Na een zoektocht op internet bleek dat er toch wel wat leuke deals in de schappen stonden. Een aantal games konden zo voor 10 euro winst op marktplaats worden gezet. Men had hier trouwens ook een Xbox One X met 4K scherm staan en er konden PC games worden gespeeld, waaronder op de Oculus Rift.

Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat 4 uren nauwelijks genoeg zijn om alles te kunnen zien. Al gauw zit je tijden achter een van de oude consoles en ben je de tijd vergeten. Ik was voorzichtig enthousiast toen we er heen gingen, maar na er een kleine 4 uur te hebben rondgelopen en gegamed ben ik er zeer voldaan weer vandaan gekomen. Voor herhaling vatbaar!
Check hier een selectie aan foto's van de middag. https://www.dropbox.com/s...ulq3_W37fRNuxQqqojva?dl=0
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik verwacht er niet veel van, gezien de fabrikant AtGames is, die hebben ook al verschillende Sega MegaDrive's gemaakt.Anoniem: 695873 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:15:
https://www.nedgame.nl/tv...ack-8-gold-hd/6159723307/
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Err is dat niet het punt van een retro museumPjotrStroganov schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:25:
Even mijn reactie gekopiëerd van een ander forum.
Eerlijk gezegd viel het me toch wat tegen. Niet dat niets werkte, maar de games waren uiteindelijk toch te oud om er echt van te genieten.
Verder ben ik het op zich wel met je eens met wat je schrijft. Ik vond het leuk om doorheen te lopen, maar het eerste stuk was echt oude meuk wat voor mij (en zeker voor mijn kids) niet interresant was. Ik miste ook wat samenhang, het kwam op mij over alsfof alle oude meuk gewoon neergepleurd was. Daarna kom je echter in de stukken waar je zelf kan spelen, dit vonden mijn kids wel geweldig en daar werd het voor mij ook leuker en interesanter.
Het probleem met arcade kasten is denk ik dat we allemaal een andere smaak hebben, voor een persoon zal het geweldig zijn om....laat ik mezelf als voorbeeld nemen
We hadden het laatst hier over Phoenix. die game heb ik ontzettend veel gespeeld op mijn 2600. Zou het absoluut leuk vinden om die dan als arcade kast te spelen. Kan me echter voorstellen dat deze game inderdaad voor velen erg saai zou zijn.
Dat gezegd hebbende...de selectie van arcade games (toen ik er was) was inderdaad niet heel spectaculair. Je vervwacht toch 'the best of all ages' en er zaten toch veel....mwah medium quality games in?
De shop vond ik op zich ook niet heel boeiend. Verder vond ik het niet een goedkoop museum, dus dan zit er maar een ding op, zelf een museum maken
Als laaste
Als je iemand bent die altijd alles doorverkocht heb, en toch nog wat interesse hebt in retro gaming. Of inderdaad met gaming buddies of met je kids door deze plek wandelen is wel iets wat ik mensen zou aanraden. Verwacht echter niet dat je 'mind will be blown'.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik wil volgende week nog een dag iets doen met een vriend en zat ook aan dit te denken (oa) maar ik ga toch passen; ik heb niets met Arcadekasten en alles waar ik wél iets mee heb, heb ik wel in huis staan waar ik nog in m'n eigen omgeving genoeg kan spelen (hell, heb denk ik zo'n 90% van wat ik hier heb staan nog nooit gespeeld). Verder lijkt het me inderdaad een bij elkaar geraapt "zootje" zo op de foto's en heb ik niet zo veel met een grote hal wat weinig uitademt. Ga ik liever langs wat gameshops, maar de meesten daarvan heb ik nu ook wel fysiek gezien. Gameshop Twente vond ik leuk om te zijn afgelopen zomer maar er is denk ik weinig meer wat nog leuk is om te bezoeken.Sagat schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:45:
[...]
Als laaste
Als je iemand bent die altijd alles doorverkocht heb, en toch nog wat interesse hebt in retro gaming. Of inderdaad met gaming buddies of met je kids door deze plek wandelen is wel iets wat ik mensen zou aanraden. Verwacht echter niet dat je 'mind will be blown'.
@Jumpman Zelf heb ik geen ervaring met AtGames maar de verhalen die ter ronde gaan zijn idd niet al te positief.
Eigenlijk doelde ik dan ook puur op de playlist omdat Infogrames met een nieuwe Atari gaat komen maar geen rechten heeft om de Atari 2600 3rd party games er op uit te brengen.
Nintendo en SEGA kunnen nog sterk voor de dag komen met uitsluitend 1st party games terwijl IMO die vlieger voor Atari niet op gaat.
€100,- voor een clone console vind ik veel geld, al helemaal als het om de Atari 2600 gaat.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat AtGames er veel zal gaan verkopen.
Eigenlijk doelde ik dan ook puur op de playlist omdat Infogrames met een nieuwe Atari gaat komen maar geen rechten heeft om de Atari 2600 3rd party games er op uit te brengen.
Nintendo en SEGA kunnen nog sterk voor de dag komen met uitsluitend 1st party games terwijl IMO die vlieger voor Atari niet op gaat.
€100,- voor een clone console vind ik veel geld, al helemaal als het om de Atari 2600 gaat.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat AtGames er veel zal gaan verkopen.
De arcadekasten zijn maar een klein gedeelte van het hele museum en kun je achterwege laten en nog uren rondlopen. Ik had ook mijn twijfels bij de indeling van het museum, maar in de praktijk was dat niet iets dat me tegen stond. Wat wel hielp is dat we met zijn drieen best wat kennis in huis hadden om de zeldzame en interessante consoles aan te wijzen. En als een console klaarstaat om te spelen, dan ga je dr ook sneller op spelen.Exorcist schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:01:
[...]
Ik wil volgende week nog een dag iets doen met een vriend en zat ook aan dit te denken (oa) maar ik ga toch passen; ik heb niets met Arcadekasten en alles waar ik wél iets mee heb, heb ik wel in huis staan waar ik nog in m'n eigen omgeving genoeg kan spelen (hell, heb denk ik zo'n 90% van wat ik hier heb staan nog nooit gespeeld). Verder lijkt het me inderdaad een bij elkaar geraapt "zootje" zo op de foto's en heb ik niet zo veel met een grote hal wat weinig uitademt. Ga ik liever langs wat gameshops, maar de meesten daarvan heb ik nu ook wel fysiek gezien. Gameshop Twente vond ik leuk om te zijn afgelopen zomer maar er is denk ik weinig meer wat nog leuk is om te bezoeken.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Jaja, tijd om 'Peaches & Herb - Reunited' op te zetten,want:Sagat schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:12:
Tsja, is een goede tip, maar op zich leen ik eigenlijk niets uit, somige vrienden en in dit geval een collega zijn de uitzondering, het is overigens puur om te testen dus ik krijg hem volgende week al weer terug.
Ga nog even kijken of ik toch niet in mijn rommel kast de games heb liggen....
Edit:
Ik mis op zijn minst 3 games, ex mariokart die uitgeleend is
Zelda 64 en cybernator (snes) zijn ook pleite, en dus mario64.
Oh en inderdaad de rom cart voor de saturn die nodig is om kof95 op de saturn
Zo ff de snes games lijst doorspitten en is kijken wat ik nog meer vergeet......
edit 2:
cybernator
sf2
final fight
illusion of time
mariokart 64
mario 64
zelda 64
kof95 cart
Waarbij ik moet opmerken dat i.o.t een spel is dat ik lang geleden aan een inmiddels geëmigreerde vriend heb uitgeleend en die nooit meer terug komt, en mariokart 64 als het goed is volgende week terug in ' the collection' is. Dus totaal 8 -2 = precies 6 wat exact een van mijn bewaar doosjes is......to be continued...

Alle items die ik in de oude post noemde gevonden, behalve mk64, die ook al weer terug is, en illusion of time, die ik of opnieuw moet kopen of gewoon als verloren moet registeren.
Als bonus dus ook de n64 gamboy transfer kit, en mijn good old gameboy color! Ik was zelfs vergeten dat ik die had, ik heb ooit mijn eerste brick gameboy verkocht, en aangezien ik al mijn gameboy games toch op mijn gba sp kan spelen ook niet veel noodzaak voor deze, maar toch leuk dat ie er is.
Verder ook dus nog wat gameboy games, waarvan ik de mario games dus al miste ook laast, gewoon 2x mario is missing dus, of in dit geval found
Na meer opruimen zullen er meer foto's volgen. Vandaag even met een snes mini kunnen spelen en daardoor zeer veel zin in het aansluiten van mijn old school non mini snes gekregen.
10 second ninja DONE
Hallo allen, ik ben nieuw tot de retro wereld en heb deze week een Philips VG8020 MSX op de kop getikt in perfecte conditie met doos en al. Ik ben geen verzamelaar dus ik ga hem binnenkort verkopen aan iemand die er meer plezier aan zal hebben, maar ik wil hem wel even uittesten. Kan iemand mij in de richting wijzen waar en hoe is er gemakkelijk wat software op kan krijgen? Mijn pogingen met een aux kabel zijn tot dusver mislukt.
Een klein momentje in de Spotlight voor 88 Heroes in het grote retrogame topic van Tweakers.
88 heroes is een retro based 2d platformer die zichzelf niet al te serieus neemt.
De (basis) game bevat 88 helden die binnen 88 minuten, 88 levels dienen te voltooien om te voorkomen dat er 88 kernkoppen afgevuurd worden.
Volledig willekeurig krijg je één van de 88 heroes om te besturen in een game waarin je meteen dood gaat zodra je geraakt wordt waarna je met de volgende hero moet spelen.
Veel van de hero's zijn parodie spin offs van bekende retrogame karakters of andere bekendheden uit het verleden.
Enkele voorbeelden van die hero's zijn Mario, Bubble Bobble, Bionic Commando, Batman, Rick Ashley, 007, indiana Jones en zelfs de TMNT.
Elke Hero heeft zijn/haar eigen vaardigheid (of ze kunnen nagenoeg niks) wat de gameplay constant doet veranderen. Zo moest ik langs een moeilijk stukje vol lasers en dead traps waarin ik drie hero's verloor. De vierde hero die ik toen kreeg was een glazenwassers vrouwtje met een super lange ladder. Door de ladder te plaatsen kon ik bovenin het level uitklimmen waardoor ik alle deadtraps achter me liet en meteen bij de exit was.
De game bevalt me wel maar ondanks dat ben ik toch twee negatieve puntjes tegen gekomen:
-De game houdt zich niet aan zijn eigen regels: Zodra jouw laatste karakter (nr 88) het loodje legt hoort er een game over screen in beeld te komen maar in plaats daarvan krijg je continues om met dat laatste karakter de 88 levels verder af te maken, en dat terwijl sommige van de karakters bijna niets kunnen (dus ook niet springen). Dit kan situaties veroorzaken waardoor je de game gedwongen moet resetten omdat je met karakters die nauwelijks iets kunnen, geen bosses kunt verslaan.
-De tweede flaw die mij irriteert in de game (gek genoeg heb ik niemand hier nog over gehoord) zit in de graphics, of beter gezegt in de erg slechte afwerking daarvan:
Karakters hebben een schaduw die op de achtergrond van het level te zien is. Zodra je met een personage buiten het level weet te komen wordt de buitenlucht ineens de achtergrond en is de schaduw van het karater gewoon nog het zelfde waardoor de buitenlucht meer een muur wordt die schaduwen toont.
Dit ziet er erg knullig en amateuristisch uit en is voor mij de reden om 88 Heroes geen absolute topoer te kunnen noemen.
Desondanks blijft 88 Heroes een leuke originele 2d platformer met een hoge funfactor die iedere keer anders is qua gameplay.
88 heroes is een retro based 2d platformer die zichzelf niet al te serieus neemt.
De (basis) game bevat 88 helden die binnen 88 minuten, 88 levels dienen te voltooien om te voorkomen dat er 88 kernkoppen afgevuurd worden.
Volledig willekeurig krijg je één van de 88 heroes om te besturen in een game waarin je meteen dood gaat zodra je geraakt wordt waarna je met de volgende hero moet spelen.
Veel van de hero's zijn parodie spin offs van bekende retrogame karakters of andere bekendheden uit het verleden.
Enkele voorbeelden van die hero's zijn Mario, Bubble Bobble, Bionic Commando, Batman, Rick Ashley, 007, indiana Jones en zelfs de TMNT.
Elke Hero heeft zijn/haar eigen vaardigheid (of ze kunnen nagenoeg niks) wat de gameplay constant doet veranderen. Zo moest ik langs een moeilijk stukje vol lasers en dead traps waarin ik drie hero's verloor. De vierde hero die ik toen kreeg was een glazenwassers vrouwtje met een super lange ladder. Door de ladder te plaatsen kon ik bovenin het level uitklimmen waardoor ik alle deadtraps achter me liet en meteen bij de exit was.
De game bevalt me wel maar ondanks dat ben ik toch twee negatieve puntjes tegen gekomen:
-De game houdt zich niet aan zijn eigen regels: Zodra jouw laatste karakter (nr 88) het loodje legt hoort er een game over screen in beeld te komen maar in plaats daarvan krijg je continues om met dat laatste karakter de 88 levels verder af te maken, en dat terwijl sommige van de karakters bijna niets kunnen (dus ook niet springen). Dit kan situaties veroorzaken waardoor je de game gedwongen moet resetten omdat je met karakters die nauwelijks iets kunnen, geen bosses kunt verslaan.
-De tweede flaw die mij irriteert in de game (gek genoeg heb ik niemand hier nog over gehoord) zit in de graphics, of beter gezegt in de erg slechte afwerking daarvan:
Karakters hebben een schaduw die op de achtergrond van het level te zien is. Zodra je met een personage buiten het level weet te komen wordt de buitenlucht ineens de achtergrond en is de schaduw van het karater gewoon nog het zelfde waardoor de buitenlucht meer een muur wordt die schaduwen toont.
Dit ziet er erg knullig en amateuristisch uit en is voor mij de reden om 88 Heroes geen absolute topoer te kunnen noemen.
Desondanks blijft 88 Heroes een leuke originele 2d platformer met een hoge funfactor die iedere keer anders is qua gameplay.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Je begon goed, maar door die randomheid van heroes en dus bepaalde dingen niet kunnen halen denk ik dat het niet voor mij is, misschien keertje op youtuben.Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:37:
Een klein momentje in de Spotlight voor 88 Heroes in het grote retrogame topic van Tweakers.
-De game houdt zich niet aan zijn eigen regels: Zodra jouw laatste karakter (nr 88) het loodje legt hoort er een game over screen in beeld te komen maar in plaats daarvan krijg je continues om met dat laatste karakter de 88 levels verder af te maken, en dat terwijl sommige van de karakters bijna niets kunnen (dus ook niet springen). Dit kan situaties veroorzaken waardoor je de game gedwongen moet resetten omdat je met karakters die nauwelijks iets kunnen, geen bossen kunt verslaan.
Verder momentje retro hardware bliss, ik dacht dat mijn trusty amiga crt monitor (1084s, is niet per se een amige monitor, maar ik kocht hem destijds samen ermee) het loodje had gelegd. Gister avond laat nog getest met mijn snes en 2 videokabels, maar bleef een zwart scherm houden. Getwijfeld om met mijn tv te testen maar was laat dus toch maar niet gedaan.
Vanochtend wel, en wat bleek? Op de tv ook een zwart beeld, was mijn trouwe snes dan overleden?
Uiteraard is er als echte retro gamer dan nog een redmiddel over, blow in the cart! (en proberen niet te veel consumptie mee te laten komen.......echt schoonmaken is uiteraard veel beter).
En dat werkte

Daarna als nog de monitor aangesloten en ook die werkte! Happy days.
De test game was marioland via supergameboy (zoals jullie gezien hadden lag die klaar
Volgende projectje, naast alles aansluiten, is toch layout van kamer iets anders indelen, tv meubel staat nu dus paralel aan mijn bureau, idee was dat je dan alleen maar de stoel hoeft te draaien en je zit in de retro hoek. Maar geen been ruimte en daardoor te dicht op het beeld zitten helpt niet. Ga dus het tv meubeltje naast mjn bureau zetten en display/general kast gaat dan naar hoek waar tv meubel nu staat.
[ Voor 44% gewijzigd door Sagat op 30-12-2017 12:51 ]
10 second ninja DONE
@Sagat de randomheid in 88 heroes beperkt zich tot de main game mode.
Er is bv. ook een 8 game mode waarin je zelf 8 heroes kiest (moeten eerst worden open gespeeld in de main game mode) om de game mee te voltooien en zelfs een mode om puur met één karakter te spelen.
Zelf vind ik de randomheid juist uniek omdat het je dwingt je om 'out of the box' te denken:
Kun je over alle hindernissen heenvliegen? Ram je de vloer er uit en ga je veilig onder langs of heb je een karakter dat alleen kan springen en zul je de dead traps moeten overwinnen met je platform skills?
De maingame gaat idd toch wel wat gebukt onder de geluksfactor dankzij de willekeurigheid van de karakters: Na het verzamelen van 88 muntjes krijg je één verloren hero terug maar veel van die muntjes zijn niet met iedere karakter te pakken..
Er is bv. ook een 8 game mode waarin je zelf 8 heroes kiest (moeten eerst worden open gespeeld in de main game mode) om de game mee te voltooien en zelfs een mode om puur met één karakter te spelen.
Zelf vind ik de randomheid juist uniek omdat het je dwingt je om 'out of the box' te denken:
Kun je over alle hindernissen heenvliegen? Ram je de vloer er uit en ga je veilig onder langs of heb je een karakter dat alleen kan springen en zul je de dead traps moeten overwinnen met je platform skills?
De maingame gaat idd toch wel wat gebukt onder de geluksfactor dankzij de willekeurigheid van de karakters: Na het verzamelen van 88 muntjes krijg je één verloren hero terug maar veel van die muntjes zijn niet met iedere karakter te pakken..
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb youtube filmpje bekeken, de reviewer geeft aan dat je WEL met alle chars in principe alles moet kunnen halen. Al hoewel ik meer vertrouwen heb in iemand die ik (min of meer via hier dan) ken dat een random youtubert.Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:14:
@Sagat de randomheid in 88 heroes beperkt zich tot de main game mode.
Wat me tegenviel zijn de gfx. Ik weet het gameplay over gfx (heb afgelopen zaterdag Jetpac gespeeld via rare replay

Verder vrijdag ook een retro games gespeeld (ghost n ghouls, zowel snes als arcade versie, castle vania, raiden 5 en iets minder oud maar toch al semi retro Asura Wrath) Ook met een collega potje snes mariokart.....dat blijft toch echt een warm bad die game
En sf2ce, dat was ook leuk.
Verder gekeken hoe andere collega's contra (snes) speelden en beetje gecoached 'heb je die game uitsgespeeld dan?' 'of course'
En zaterdag toen ik jetpac beu was, beetje door de rare replay collection heen geklikt. Van slecht naar goed:
- slaom...nes ski game verwacht ik? misschien goed game, maar heb eigenlijk niets met wintersport games en eerste indruk was dat de gameplay nogal saai was
- cobra triangle.......soort van rc pro am op water. Wel veel variate met diverse missies, was positief verrast.
- batteloads (nes) had deze game al is eerder gespeeld volgens mij, via emulatie en misschien daarvoor zelfs nog wel is gehuurd. Maar wow, dit is een game die ik had moeten kopen. Misschien destijds niet gedaan omdat ie erg moeilijk was/is? Of misschien had ik al een snes (of iig serieuze plannen om er een te kopen) toen deze game kwam
Maar ik heb toch wel een soft spot voor 2d scrolling beat em ups. En deze heeft (vooral voor de nes) leuke gfx en best diverse gameplay.
Grootste voordeel van dit alles, het werkt gewoon op mijn huiskamer tv, geen gekloot met blazen en lekker snel games wisselen. De bovengenoemde snes games waren allen op de snes mini en dat vond ik toch ook fantastisch werken (was mijn eerste ervaring ermee). Enige wat me opviel is dat ik met super ghost n ghouls wat slowdown had. WIlde dit eigenlijk nog testen op mijn eigen snesje, maar zie verhaal hierboven over niet werkende tv/monitor en general lazyness/taking it easy
Oh en andere enige nadeel
Ik vind de simulated tv look ook geinig van deze collectie.
Merk dat de drang om alles voor het echie aan te sluiten nog niet heel hoog is. Maar na wat rustig aan gedaan te hebben in de 'vakantie' moet ik er nu maar echt aan gaan geloven en serieus aan de bak. Voordeel is wel dat er dan meer foto's gaan volgen
Verder nog steeds hard aan het twijfelen om meer te kijken naar mods. Buiten een 60hz switch voor de md, vooral sd card mods voor de cd based consoles. Het toch wel gaaf om gewoon elke game waar je iets over leest of ziet gewoon te kunnen spelen. Maar ja, is het dan niet slimmer/goedkoper voor mij om toch mijn pc te upgraden.......kan ik daar alles op spelen tot en met misschien zelfs x360 en ps3, en inmiddels ook wii u, al hoewel je daar met sommige games de pad wel zal missen i guess.
Moet ik alleen kijken naar een optie om vanaf mijn videokaart naar mijn oude tv/monitor te kunnen connecten maar dat lijk me minder werk dan iig 4-5 consoles (laten) modden.
btw verzamelen jullie naast games ook films? Merk dat ik zelf vooral netflix gebruik, icm met toch nog geregeld een bios bezoekje en heel af en toe nog een

Dit maakt de fysieke film collectie toch wat overbodig (bij mij is het ook nog is voornamelijk dvd), maar alles wegdoen heb ik het toch moeilijk mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 02-01-2018 08:02 ]
10 second ninja DONE
Ik verzamelde vroeger vrij veel, strips films metalen speelgoed auto's etc, dvd's kon je zelfs destijd voor enkele euro's krijgen ook vaak de betere.Sagat schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:59:
[...]
btw verzamelen jullie naast games ook films? Merk dat ik zelf vooral netflix gebruik, icm met toch nog geregeld een bios bezoekje en heel af en toe nog eenoptie via newsgroups of streaming.
Dit maakt de fysieke film collectie toch wat overbodig (bij mij is het ook nog is voornamelijk dvd), maar alles wegdoen heb ik het toch moeilijk mee.
Heb ik allemaal weggedaan op enkele items per set na waar ik nostalgische waarde aan heb, maar qua games trekt het mij gewoon meer dat is het enige wat ik nu actief verzamel en eigenlijk hetgeen waar ik het meeste mee deed in het verleden. Qua andere items waaronder films deed ik niet zoveel en heb ik over het algemeen niet de behoefte om het echt te hebben Op enkele films na kijk je ze niet vaak nog een keer terug in mijn geval.
Dat zeggende wat films betreft, als je echt een hardcore collector en veel nostalgie hebt op dat gebied zou ik zeggen dat je gewoon door moet gaan, tenopzichte met games is eigenlijk alles te betalen en veelal gewoon vrij goedkoop. Zelfs de duurdere verzamel objecten zijn zelden 50 + euro en vaak slechts enkele tientjes los van het feit dat dit zeer zeldzaam is met de hogere waardes.
Enige nadeel is misschien ruimte wat films collecten betreft gezien het zo gemakkelijk te verkrijgen is zelfs de collectors bundles
[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 02-01-2018 14:00 ]
Met films verzamelen, ben ik gelukkig op tijd gestopt. Je kan sommige films tig keer blijven kopen.
VHS -> DVD -> HDDVD -> Blu-ray -> 3D Blu-ray -> 4K Blu-ray -> 4K HDR Blu-ray.
Hoeveel films kijk je nu echt heel vaak? Films hebben bij mij minder nostalgische gevoelens en films zijn veel makkelijker aan te komen, mocht je iets echt willen zien.
VHS -> DVD -> HDDVD -> Blu-ray -> 3D Blu-ray -> 4K Blu-ray -> 4K HDR Blu-ray.
Hoeveel films kijk je nu echt heel vaak? Films hebben bij mij minder nostalgische gevoelens en films zijn veel makkelijker aan te komen, mocht je iets echt willen zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 02-01-2018 14:00 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bij ons zijn films verzamelen alleen disney en specifieke iconische films (LOTR etc). Disney wordt geupgrade zo nu en dan waarop we nu op blu Ray zitten.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
offtopic:
ik had een bescheiden vhs verzameling misschien iets van 50 films, misschien wel minder zelfs, daarna redelijke dvd ik schat tussen de 100-200 titels. Blu ray zat ik op 6 of 8 films ofzo maar die heb ik semi permanent aan mijn ouders uitgeleend.
Anyways het plan is om te shiften. Ik heb ook wat back ups er tussen zitten (extra tov de genoemde aantallen) en tsja ik moet toegeven dat het idd weinig zin heeft om dat te bewaren, zelfs als je ze niet als nog kan downloaden, dan is legaal streamen via netflix of een andere service bijna altijd een optie en zo niet dan maar alsnog nieuwsgroepen of kodi.
misschien zet ik ze eerst stiekum nog even op mijn hard disk, al hoewel ik daar ook niet heel veel ruimte meer had/heb geloof ik
Wat ik ook vaak met dvd's heb (en misschien is dat ook logisch gezien de aantallen) is dat legale dvd toch vaak niet werken. Met blurays eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Vroeger had ik nog een losse dvd speler, nu pak ik meestal de ps3 (want die is stil + handige remote). Dan moest je weer met schoonmaak spul gaan kloten wat vaak niet een effect sorteerde.
En ja, ik bewaar mijn films altijd in het hoesje.
Disney content is trouwens geweldig (al hoewel mijn oudste het al niet meer trekt, ben benieuwd of hij net als ikzelf als hij weer wat ouder word het weer gaat waarderen). Helemaal nu ze ook marvel hebben.
Ik ben bang dat ik als die er komt maar gewoon de 'disney netflix' ga afnemen. Dan ben je gewoon verlost van het ruimte/update en in mijn geval dus ook nog afspeel issue af.
ik had een bescheiden vhs verzameling misschien iets van 50 films, misschien wel minder zelfs, daarna redelijke dvd ik schat tussen de 100-200 titels. Blu ray zat ik op 6 of 8 films ofzo maar die heb ik semi permanent aan mijn ouders uitgeleend.
Anyways het plan is om te shiften. Ik heb ook wat back ups er tussen zitten (extra tov de genoemde aantallen) en tsja ik moet toegeven dat het idd weinig zin heeft om dat te bewaren, zelfs als je ze niet als nog kan downloaden, dan is legaal streamen via netflix of een andere service bijna altijd een optie en zo niet dan maar alsnog nieuwsgroepen of kodi.
misschien zet ik ze eerst stiekum nog even op mijn hard disk, al hoewel ik daar ook niet heel veel ruimte meer had/heb geloof ik

Wat ik ook vaak met dvd's heb (en misschien is dat ook logisch gezien de aantallen) is dat legale dvd toch vaak niet werken. Met blurays eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Vroeger had ik nog een losse dvd speler, nu pak ik meestal de ps3 (want die is stil + handige remote). Dan moest je weer met schoonmaak spul gaan kloten wat vaak niet een effect sorteerde.
Disney content is trouwens geweldig (al hoewel mijn oudste het al niet meer trekt, ben benieuwd of hij net als ikzelf als hij weer wat ouder word het weer gaat waarderen). Helemaal nu ze ook marvel hebben.
Ik ben bang dat ik als die er komt maar gewoon de 'disney netflix' ga afnemen. Dan ben je gewoon verlost van het ruimte/update en in mijn geval dus ook nog afspeel issue af.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 02-01-2018 14:24 ]
10 second ninja DONE
is een ps3 slechter met het afspelen van dvd's dan een dvd speler of wellicht disc rot?Sagat schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:19:
offtopic:
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
volgens mij is de ps3 een redelijke dvd speler. Voor br gebruik(te) ik hem ook en dat ging altijd foutloos. Ik ga ervanuit dat het een misdruk oid is. Optisch was de schijf niet vies of beschadigd. Ik kan nog even kijken of mijn pc hem wel trekt, dat was vroeger bij mijn ouders thuis ook nog een mooie test. (ook makkelijk omdat mijn tv letterlijk naast mijn monitor stond).
10 second ninja DONE
Ik zou het eens checken met een echte dvd speler of de computer inderdaad wellicht is er wat mis met de ps3 console met het lezen van dvd's gebeurt soms, of gewoon inderdaad disks die defect zijn.Sagat schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:45:
volgens mij is de ps3 een redelijke dvd speler. Voor br gebruik(te) ik hem ook en dat ging altijd foutloos. Ik ga ervanuit dat het een misdruk oid is. Optisch was de schijf niet vies of beschadigd. Ik kan nog even kijken of mijn pc hem wel trekt, dat was vroeger bij mijn ouders thuis ook nog een mooie test. (ook makkelijk omdat mijn tv letterlijk naast mijn monitor stond).
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Een echte dvd speler heb ik al heel lang niet meer. Volgens mij weggegeven.
Zal zo is kijken naar mijn pc. Anders is het mogelijk ook nog een optie om de dvd te rippen (dit was wel een gekocht exemplaar).
Maar anders idd gevalletje cut my losses. volgens mij ook voor weinig gekocht via play of zavvi (waardoor mijn vermoedden dat het een prod error kan zijn ook nog van toepassing is, die verkopen vaak erg goedkoop dus moeten dan ook goedkoop inkopen wat doorgaans dan kwalitatief minder is....of kan zijn)
Zal zo is kijken naar mijn pc. Anders is het mogelijk ook nog een optie om de dvd te rippen (dit was wel een gekocht exemplaar).
Maar anders idd gevalletje cut my losses. volgens mij ook voor weinig gekocht via play of zavvi (waardoor mijn vermoedden dat het een prod error kan zijn ook nog van toepassing is, die verkopen vaak erg goedkoop dus moeten dan ook goedkoop inkopen wat doorgaans dan kwalitatief minder is....of kan zijn)
10 second ninja DONE
Retro-fans,
Ik wil graag een SNES Mini JP & USA kopen, PAL heb ik uiteraard al. :-)
Zo heb ik ook al een NES Mini JP. (JP = Japan)
Iemand suggesties waar ik deze het beste kan kopen, eBay?
Ik wil graag een SNES Mini JP & USA kopen, PAL heb ik uiteraard al. :-)
Zo heb ik ook al een NES Mini JP. (JP = Japan)
Iemand suggesties waar ik deze het beste kan kopen, eBay?
[ Voor 4% gewijzigd door ThinClientQ op 02-01-2018 19:09 ]
@ThinClientQ zou zeggen play-asia, maar daar 's die over de 100 euro.
@Sagat Tot zo'n 5 jaar terug verzamelde ik vrij veel DVD's.
Ik had zo'n 200 films, 20 muziek dvd's (veelal metal) alle disney "teken" films (dus geen animatie zoals Toy Story e.d) maar verreweg het grootste deel was m'n anime collectie. (Zo'n 500 DVD's)
Van de retro classics zoals Akira, Neon Genesis Evangaleon, Ghost in the Shell en Ninja scroll tot aan de gehele studio Ghibli collectie en de wat moderne series zoals Naruto en Bleach.
Op een gegeven moment moest ik kiezen tussen m'n anime collectie en het verder uitbouwen van m'n (retro) game collectie.
Alle Anime op de Studio Ghibli collectie na heb ik toen van de hand gedaan om plek te maken voor het uitbouwen van de game collectie.
Soms heb ik er nog wel eens spijt van dat ik haast alles heb weggedaan.
Anime komt natuurlijk veel in gaming terug maar dat is toch anders dan "echte" anime.
Gamen vind ik leuk, anime vind ik leuk maar een visual novel in anime stijl vind ik bijvoorbeeld weer helemaal niks; Alleen maar lezen en text doordrukken en dat met helemaal geen gameplay en ook geen bewegend beeld. Dan kun je IMO beter een anime opzetten of een manga lezen.
Ik heb trouwens wel v/d week bij een goede maat voor de gein zijn Beavis and Butthead dvd box even meegenomen voor wat nostalgische onderbroekenlol maar of er nog steeds om kan lachen moet blijken zodra ik er naar gekeken heb.
Ik had zo'n 200 films, 20 muziek dvd's (veelal metal) alle disney "teken" films (dus geen animatie zoals Toy Story e.d) maar verreweg het grootste deel was m'n anime collectie. (Zo'n 500 DVD's)
Van de retro classics zoals Akira, Neon Genesis Evangaleon, Ghost in the Shell en Ninja scroll tot aan de gehele studio Ghibli collectie en de wat moderne series zoals Naruto en Bleach.
Op een gegeven moment moest ik kiezen tussen m'n anime collectie en het verder uitbouwen van m'n (retro) game collectie.
Alle Anime op de Studio Ghibli collectie na heb ik toen van de hand gedaan om plek te maken voor het uitbouwen van de game collectie.
Soms heb ik er nog wel eens spijt van dat ik haast alles heb weggedaan.
Anime komt natuurlijk veel in gaming terug maar dat is toch anders dan "echte" anime.
Gamen vind ik leuk, anime vind ik leuk maar een visual novel in anime stijl vind ik bijvoorbeeld weer helemaal niks; Alleen maar lezen en text doordrukken en dat met helemaal geen gameplay en ook geen bewegend beeld. Dan kun je IMO beter een anime opzetten of een manga lezen.
Ik heb trouwens wel v/d week bij een goede maat voor de gein zijn Beavis and Butthead dvd box even meegenomen voor wat nostalgische onderbroekenlol maar of er nog steeds om kan lachen moet blijken zodra ik er naar gekeken heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 02-01-2018 22:32 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mijn weiger dvd is toevallig een anime 'howls moving castle' ik heb verder nog een paar zeer bekende en soms iets minder bekende anime's. Die (overige anime's) ga ik idd wel bewaren denk ik, verder de standaard grote films, in mijn geval vooral fantasy en sci fi.
De back up's en b films of slechter....tsja die gang wsl gewoon naar de eeuwige digtale media velden.
Oh voor de geintresseerden, de film werkte op mijn pc inderdaad ook niet. Misschien met poetsen of zelfs polijsten wel, maar voor een paar euro kijk ik de films wsl via itunes, cunchyroll of wat anders. Heb ook via niewsgroepen een hele grote lijkst ghibli films binnengehaald, mogelijk zit deze daar ook bij (maar kan hem ook zo maar overgeslagen hebben omdat ik hem al bezit had)
Weer ot:
btw jullie toevallig deze schreeuwert gezien?
Ben wel benieuwd wat er allemaal aangekondigd word.
Verder verlekkerd naar wat yt stuff over de saturn sd card mod (rhea/phoebe) gekeken. Vooral leuk dat je er dan ook gelijk een 50/60hz EN region free mod bij hebt. Te veel leuke spullen beschikbaar!
De back up's en b films of slechter....tsja die gang wsl gewoon naar de eeuwige digtale media velden.
Oh voor de geintresseerden, de film werkte op mijn pc inderdaad ook niet. Misschien met poetsen of zelfs polijsten wel, maar voor een paar euro kijk ik de films wsl via itunes, cunchyroll of wat anders. Heb ook via niewsgroepen een hele grote lijkst ghibli films binnengehaald, mogelijk zit deze daar ook bij (maar kan hem ook zo maar overgeslagen hebben omdat ik hem al bezit had)
Weer ot:
Verder verlekkerd naar wat yt stuff over de saturn sd card mod (rhea/phoebe) gekeken. Vooral leuk dat je er dan ook gelijk een 50/60hz EN region free mod bij hebt. Te veel leuke spullen beschikbaar!
10 second ninja DONE
Dvd's zijn zeer gevoelig voor krassen zeker in vergelijking met console games die kunnen daar heel goed tegen maar als er geen krassen op de disk zit dan zal polijsten niet helpen dan zal het wel disk rot of een productie fout zijn.Sagat schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:37:
Mijn weiger dvd is toevallig een anime 'howls moving castle' ik heb verder nog een paar zeer bekende en soms iets minder bekende anime's. Die (overige anime's) ga ik idd wel bewaren denk ik, verder de standaard grote films, in mijn geval vooral fantasy en sci fi.
Weer ot:
Maargoed dvd's zijn zo goedkoop qua vervanging of inderdaad online vrij gemakkelijk te bekijken
Dan mag je mij vertellen waar ik het eerste seizoen van de retro anime Tank Police* (staat geeneens iets van op YT) terug kan kopen of kan kijken.gast7 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Maargoed dvd's zijn zo goedkoop qua vervanging of inderdaad online vrij gemakkelijk te bekijken
Bekende series als Dragonball Z zijn natuurlijk makkelijk aan te komen maar voor de oudere, minder bekende series valt dat vies tegen.
Ik mis m'n eerste seizoen Tank police en ook de serie s(Cry)ed die ik vroeger in bezit had maar het is heel lastig terug te vinden
@Sagat 'k heb niet echt verwachtingen voor 3rd party SEGA hardware.
IMO heeft SEGA door uitbesteden zonder kwaliteitswaarborg in het verleden de eigen naam al flink beschadigd.
Om ooit mijn liefde terug te verdienen zal SEGA wat met hun IP's moeten gaan doen en dan heb ik het uiteraard niet over Sonic the Hedgehog of de Yakuza IP's
*Gaat over een meisje (Leona) dat van de motorbrigade overstapt naar de Tankpolice waar ze geen vrouwen kunnen dulden.
De grote baas rijdt z'n tank in de prak en van de brokstukken wordt voor Leona de mini tank Bonaparte gebouwd.
Leona is een jankerig meisje maar zodra er één krasje op haar geliefde Bonaparte komt verandert ze in een bad ass chickie.
Wil 'em zo graag nog eens zien, één van de grappigste anime allertijden
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 03-01-2018 14:16 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
En dit is dus het argument om wel shit te bewaren. Maar je hebt al gegoogled? zaken als itunes en crunchyroll al gecheckt?Anoniem: 695873 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:09:
10 second ninja DONE
Ik ben op de hoogte dat anime collectible is en soms ook echt duur sommige zelfs 100 + gezien deze vrij schaars zijn en de vraag een stuk groter Maar ik zat meer in de trend van normale films en series. als je anime eruithaalt dan zijn hoge prijzen zeer zeldzaam zelfs onder vhs waarvan vele classics gewoon echt goedkoop zijn zelfs als de hoezen nog in nette staat zijn.Anoniem: 695873 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Dan mag je mij vertellen waar ik het eerste seizoen van de retro anime Tank Police* (staat geeneens iets van op YT) terug kan kopen of kan kijken.
Bekende series als Dragonball Z zijn natuurlijk makkelijk aan te komen maar voor de oudere, minder bekende series valt dat vies tegen.
Anime films en standaard film collecten zijn in mijn ogen vrij verschillend van elkaar beide een geheel andere wereld van collecten, ik heb het zeker bij anderen gezien. Ik ben er zelf geen collector in maar het is wel iets waar je je tijd in zal investeren als je je daar mee bezig gaat houden.
Dat zeggende lijkt me een vrij risicovolle hobby gezien oudere dvd's toch wel vrij snel defect raken. dvd's zijn lang niet zo sterk als console cd's gezien deze meerdere lagen hebben om de datalayers te beschermen. Veel meer kans op disk rot en slechts enkele kleine krasjes die voor een dvd al fataal kunnen zijn.
De vele topics van disc rot, het medium dat hier nu vooral last van heeft zijn namelijk dvd's muziek cd's en back up disks oftwel de laag kwaliteit disks met minder bescherming.
Wat dragonball z betreft het is dan wel mainstream maar het is best gewild, de dvd sets en zelfs losse dvd's zijn aardig wat waard en zeker niet goedkoop
[ Voor 79% gewijzigd door gast7 op 04-01-2018 00:44 ]
YouTube: Dominion Tank Police Ep01Anoniem: 695873 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Dan mag je mij vertellen waar ik het eerste seizoen van de retro anime Tank Police* (staat geeneens iets van op YT) terug kan kopen of kan kijken.
Ik mis m'n eerste seizoen Tank police en ook de serie s(Cry)ed die ik vroeger in bezit had maar het is heel lastig terug te vinden
@Sagat 'k heb niet echt verwachtingen voor 3rd party SEGA hardware.
IMO heeft SEGA door uitbesteden zonder kwaliteitswaarborg in het verleden de eigen naam al flink beschadigd.
Om ooit mijn liefde terug te verdienen zal SEGA wat met hun IP's moeten gaan doen en dan heb ik het uiteraard niet over Sonic the Hedgehog of de Yakuza IP's
*Gaat over een meisje (Leona) dat van de motorbrigade overstapt naar de Tankpolice waar ze geen vrouwen kunnen dulden.
De grote baas rijdt z'n tank in de prak en van de brokstukken wordt voor Leona de mini tank Bonaparte gebouwd.
Leona is een jankerig meisje maar zodra er één krasje op haar geliefde Bonaparte komt verandert ze in een bad ass chickie.
@Anoniem: 695873
Tadaa!en ook de serie s(Cry)ed die ik vroeger in bezit had maar het is heel lastig terug te vinden
[ Voor 9% gewijzigd door GS88 op 04-01-2018 02:02 ]
Rotterdam
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zozo youtube zoek meesters hier. How about, de cvg of mean machines cover vhs waarin ze streetfighter 2 spelen?
Ik ga zelf ook zoeken!
Edit:
Nou dat duurde niet lang
Link
Was overigens de nintendo spin off van mean machines. NMS (Nintendo Magazine System)!
Ik ga zelf ook zoeken!
Edit:
Nou dat duurde niet lang
Link
Was overigens de nintendo spin off van mean machines. NMS (Nintendo Magazine System)!
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 04-01-2018 06:35 ]
10 second ninja DONE
Mooi filmpje van één van de grootste game-verzamelingen in Vlaanderen:
YouTube: De mooiste gameverzameling in België? #thearchive
YouTube: De mooiste gameverzameling in België? #thearchive
Youtube is overigens geen king wat dat betreft,
Je bent afhankelijk van mensen die het uploaden in mooie kwaliteit, word vaak ook in enkele weken of maanden door de originele auteurs of hardcore fans verwijderd. Hoe ouder het is hoe langer het duurt voordat het weggehaald word. Het is niet altijd beschikbaar soms verdwijnen er slechts bepaalde afleveringen en dat is ook vervelend het zijn immers auteursrechten.
Specifieke sites hebben toestemming gevraagt om de series up te loaden waardoor het dus niet verdwijnt.
Crunchy roll is het best qua aanbod en kwaliteit maar het is dan ook niet gratis, than again het is weinig geld als het echt je hobby is. Je hebt volgens mij echt alles. qua beeld kwaliteit krijg je dan ook het hoogst mogelijk wat bij andere gratis sites niet mogelijk is die zijn minimaal een stap lager tenzij het op youtube geupload word.
Ik ben zelf meer van de eng dub,
De onderstaande site heeft een vrij goed aanbod niet alles maar wel veel, ook het nieuwste komt er over het algemeen snel op in de eng dub op dezelfde release dates als andere sites.
Belangrijkste voor mij is dat je alles kan downloaden in degelijke kwaliteit en dus zonder reclame etc alles makkelijk kan bekijken zonder internet etc wat bij veel gratis sites niet het geval is en vaak in mindere kwaliteit.
http://ww1.animeland.tv/anime-list
Ik bedoel maar in het engels zijn deze series zeer goed, ik kan het voorstellen voor veel oudere japanse series maar genoeg voorbeelden die in het engels vrij goed of beter zijn.
Neem castlevania, de voice acting is uitstekend verder komt het vrij westers over en dat doet de voice cast erg goed gezien het zeker niet iets is wat in japan voor zou komen. waarom zou je dit in hemelsnaam in het japans willen kijken heb het zelf gedaan maar naar mijn mening kan ik daar veel minder goed van genieten en dat is niet enkel bij deze serie het geval.
Zelfs al zou het best japans kunnen zijn, engelse voice acting is vrij goed er zijn slechte voorbeelden maar in veel gevallen vind ik persoonlijk dat puristen eng sub toch wat overschatten.
Qua vertraging kan ik eng sub zeer goed begrijpen gezien veel series helaas niet worden afgemaakt of er veel langer over doen voordat het eindelijk uitkomt. Ikzelf vermijdt eng sub gezien de ervaring in mijn ogen minder is tenzij het een zeer goede oude serie is die nooit word afgemaakt in de eng dub.
eng dub
http://ww1.animeland.tv/dub/castlevania
eng sub
https://ww4.gogoanime.io/category/castlevania
Je bent afhankelijk van mensen die het uploaden in mooie kwaliteit, word vaak ook in enkele weken of maanden door de originele auteurs of hardcore fans verwijderd. Hoe ouder het is hoe langer het duurt voordat het weggehaald word. Het is niet altijd beschikbaar soms verdwijnen er slechts bepaalde afleveringen en dat is ook vervelend het zijn immers auteursrechten.
Specifieke sites hebben toestemming gevraagt om de series up te loaden waardoor het dus niet verdwijnt.
Crunchy roll is het best qua aanbod en kwaliteit maar het is dan ook niet gratis, than again het is weinig geld als het echt je hobby is. Je hebt volgens mij echt alles. qua beeld kwaliteit krijg je dan ook het hoogst mogelijk wat bij andere gratis sites niet mogelijk is die zijn minimaal een stap lager tenzij het op youtube geupload word.
Ik ben zelf meer van de eng dub,
De onderstaande site heeft een vrij goed aanbod niet alles maar wel veel, ook het nieuwste komt er over het algemeen snel op in de eng dub op dezelfde release dates als andere sites.
Belangrijkste voor mij is dat je alles kan downloaden in degelijke kwaliteit en dus zonder reclame etc alles makkelijk kan bekijken zonder internet etc wat bij veel gratis sites niet het geval is en vaak in mindere kwaliteit.
http://ww1.animeland.tv/anime-list
Ik bedoel maar in het engels zijn deze series zeer goed, ik kan het voorstellen voor veel oudere japanse series maar genoeg voorbeelden die in het engels vrij goed of beter zijn.
Neem castlevania, de voice acting is uitstekend verder komt het vrij westers over en dat doet de voice cast erg goed gezien het zeker niet iets is wat in japan voor zou komen. waarom zou je dit in hemelsnaam in het japans willen kijken heb het zelf gedaan maar naar mijn mening kan ik daar veel minder goed van genieten en dat is niet enkel bij deze serie het geval.
Zelfs al zou het best japans kunnen zijn, engelse voice acting is vrij goed er zijn slechte voorbeelden maar in veel gevallen vind ik persoonlijk dat puristen eng sub toch wat overschatten.
Qua vertraging kan ik eng sub zeer goed begrijpen gezien veel series helaas niet worden afgemaakt of er veel langer over doen voordat het eindelijk uitkomt. Ikzelf vermijdt eng sub gezien de ervaring in mijn ogen minder is tenzij het een zeer goede oude serie is die nooit word afgemaakt in de eng dub.
eng dub
http://ww1.animeland.tv/dub/castlevania
eng sub
https://ww4.gogoanime.io/category/castlevania
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 04-01-2018 13:31 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
https://www.play-asia.com/ghost-blade-hd/13/70bs43
Tip voor Game collectors die hun hobby serieus nemen.
Afgelopen jaar had ik hier al getipt over de zeer gelimiteerde fysieke PS4 Play Asia exclusive: Blue Rider.
Binnenkort komt er een nieuwe Play Asia PS4 exclusive uit op disc: Ghost Blade HD
De game is de fysieke HD PS4 versie van een homebrew Dreamcast Bullet Hell Shooter.
De vraag welke games zeldzaam worden in de toekomst komt geregeld voorbij op dit forum en zeldzamer dan Ghost Blade HD kun je bijna niet gaan.
Wees er snel bij of je zult er (iig in fysieke versie) niet meer aan kunnen komen, zelf heb ik 'em net voor het posten van dit bericht gepreordered.
Afgelopen jaar had ik hier al getipt over de zeer gelimiteerde fysieke PS4 Play Asia exclusive: Blue Rider.
Binnenkort komt er een nieuwe Play Asia PS4 exclusive uit op disc: Ghost Blade HD
De game is de fysieke HD PS4 versie van een homebrew Dreamcast Bullet Hell Shooter.
De vraag welke games zeldzaam worden in de toekomst komt geregeld voorbij op dit forum en zeldzamer dan Ghost Blade HD kun je bijna niet gaan.
Wees er snel bij of je zult er (iig in fysieke versie) niet meer aan kunnen komen, zelf heb ik 'em net voor het posten van dit bericht gepreordered.
leuke prijs, wat zeldzaamheid betreft er schijnt een limited edition van te zijn.Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:11:
https://www.play-asia.com/ghost-blade-hd/13/70bs43
Ik ben dan erg benieuwd wat dit inhoudt voor de toekomst, dat iedereen dan enkel de limited edition wil of dat de gewone versie ook qua vraag hoog zal blijven.
Dat zeggende is dit zeker een leuke heads up voor de ps4 collector
De limited edition is al niet meer te bestellen, het lijkt mij dat 'ie meer waard wordt dan de standaard versie.
Jammer dat er deze keer geen print run bij vermeld wordt, Blue rider kwam iig in een oplage van 2000 stuks.
Jammer dat er deze keer geen print run bij vermeld wordt, Blue rider kwam iig in een oplage van 2000 stuks.
https://www.nedgame.nl/af...eenshots/1_4666694638.jpg
Ik kwam net dit product tegen maar ik begrijp het niet helemaal gezien de Engelse en Duitse vlaggetjes op de achterzijde van de box.
Heb ik hier wat aan voor op mijn Europese 50 hz SNES of is dit puur voor de VS SNES (her)uitgebracht?
Ik kwam net dit product tegen maar ik begrijp het niet helemaal gezien de Engelse en Duitse vlaggetjes op de achterzijde van de box.
Heb ik hier wat aan voor op mijn Europese 50 hz SNES of is dit puur voor de VS SNES (her)uitgebracht?
Supervet, wist niet dat zo'n heruitgave bestond. Er staat PAL version op de cart dus ja moet goed zijn voor een PAL SNES dan.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Dankje Sp33dFr34k, dan ga ik 'em halen.
Zijn leuke platform games, en het het is natuurlijk super vet om een gloednieuwe SNES game binnen te halen
Zijn leuke platform games, en het het is natuurlijk super vet om een gloednieuwe SNES game binnen te halen
Zeker weten, post je pics als je hem binnen hebt?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Klinkt goedAnoniem: 695873 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:55:
Dankje Sp33dFr34k, dan ga ik 'em halen.
Had op YouTube al wel een (soort van) review gevonden van deze nieuwe set aan Multi cards:
YouTube: New NES / SNES Multicarts from Data-East and Jaleco
Sp33dFr34k Dat zak ik doen, duurt wel eventjes hoor, ik lig nu nog aan het financieel-infuus bij te komen van de dure december maand maar zodra ik 'em heb plaats ik foto's, inclusief de binnenzijde van de cartridge
Met onze verhuizing achter de rug en de levering van een nieuwe OLED TV aanstaande ben ik van plan mijn oude consoles weer aan te sluiten. Deze lopen allemaal via RGB SCART maar uiteraard heb ik slechts één SCART ingang op mijn LG55C7waarvan ik niet eens weet of hij RGB ondersteunt.
Ik heb dus een SCART switch nodig die RGB ondersteunt en of een SCART RGB output heeft of een HDMI output. Ik heb wat gezocht op eBay maar ik kan nergens een apparaat vinden dat RGB op alle ingangen ondersteunt. Ik ben vast niet de enige met deze configuratie, any tips?
Ik heb dus een SCART switch nodig die RGB ondersteunt en of een SCART RGB output heeft of een HDMI output. Ik heb wat gezocht op eBay maar ik kan nergens een apparaat vinden dat RGB op alle ingangen ondersteunt. Ik ben vast niet de enige met deze configuratie, any tips?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik gebruik ook een RGB SCART selector. Kijk hier eens:Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:08:
Met onze verhuizing achter de rug en de levering van een nieuwe OLED TV aanstaande ben ik van plan mijn oude consoles weer aan te sluiten. Deze lopen allemaal via RGB SCART maar uiteraard heb ik slechts één SCART ingang op mijn LG55C7waarvan ik niet eens weet of hij RGB ondersteunt.
http://www.mcsnet.nl/cont...gb-schakel-splitters.html
Deze lijkt me dan de juiste? Enige waar bij staat dat hij RGB ondersteunt. Jammer genoeg geen HDMI out.
http://www.mcsnet.nl/contents/nl/p454.html
http://www.mcsnet.nl/contents/nl/p454.html
[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-01-2018 16:16 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Yep, nu kunnen die anderen ook RGB zijn maar hier staat het expliciet bij (en is duurder) dus dan weet je sowieso dat die geschikt is. Met HDMI out heb ik ze nog niet als dusdanig gezien, maar de kans is vrij groot dat de poort wel RGB ondersteunt.
Lekker suf, even gecheckt en mijn nieuwe toestel heeft helemaal geen SCART ingang meer 
Dus toch maar verder zoeken naar iets dat SCART RGB naar HDMI kan vertalen.
Dus toch maar verder zoeken naar iets dat SCART RGB naar HDMI kan vertalen.
Dan zit je gelijk een stuk duurder. Ik zou eens kijken naar de OSSC, superleuk apparaat. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Vertaalt namelijk niet alleen maar rgb naar hdmi maar upscaled ook. En werkt heeeel goed samen met LG oled TV's 
https://www.videogameperf...ts/open-source-converter/
Edit: uiteraard heb je naast deze nog een scart switch nodig gezien deze maar 1 input heeft maar daarvoor kun je voorgenoemde gebruiken.
https://www.videogameperf...ts/open-source-converter/
Edit: uiteraard heb je naast deze nog een scart switch nodig gezien deze maar 1 input heeft maar daarvoor kun je voorgenoemde gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-01-2018 19:55 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Thx @Sp33dFr34k
Crash Bandictoot 3: Warped. Zou zweren dat ik hem al had maar niets was minder waar. De delen voor de PS1 nu in ieder geval allen aanwezig in niet-Platinum variant
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Voor crash wacht ik nog op een leuke actie voor de ps4 remakes/master of iig her-uitgave. 60 of zelfs 30 euro vind ik te duur, maar tussen de 10 en 20 euro wil ik wel mijn slag slaan.
10 second ninja DONE
Ik heb naar die OSSC gekeken maar dat is toch nog steeds een hoop geld voor iets wat ik uiteindelijk toch niet heel vaak zal gebruiken.
Ik heb nog een SCART - Component kabel liggen geloof ik, eerst maar eens proberen of dat werkt.
Ik heb nog een SCART - Component kabel liggen geloof ik, eerst maar eens proberen of dat werkt.
Ik gebruik zelf deze:Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:56:
Ik heb naar die OSSC gekeken maar dat is toch nog steeds een hoop geld voor iets wat ik uiteindelijk toch niet heel vaak zal gebruiken.
https://www.conrad.nl/nl/...20-x-1080-pix-989271.html
Of als je de HDMI-In niet nodig hebt kan het zelfs nog een fractie goedkoper:
https://www.conrad.nl/nl/...0-x-1080-pix-1420546.html
Voor de puristen kan dit natuurlijk niet tippen aan een OSSC of Framemeister, maar voor deze prijs doet hij precies wat jij zoekt.
B.Net Sebase#2714
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik ben zelf geen fan van Crash Bandicoot, dat was ik in 1995 ook al niet..maar het hoort wel bij de PS1 (collectie). Laatst al mijn Platinum- CB deel 1 weten te wisselen met de black label variant (in zo'n double disc jewel caseSagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:40:
Voor crash wacht ik nog op een leuke actie voor de ps4 remakes/master of iig her-uitgave. 60 of zelfs 30 euro vind ik te duur, maar tussen de 10 en 20 euro wil ik wel mijn slag slaan.

Ik had juist begrepen dat dergelijke apparaten voor forse input lag zorgen en een ingaand SCART RGB signaal eruit gooien als composite over de HDMI uitgang. Dat zijn nadelen waar ik niet mee kan leven.Sebase85 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:25:
[...]
Ik gebruik zelf deze:
https://www.conrad.nl/nl/...20-x-1080-pix-989271.html
Of als je de HDMI-In niet nodig hebt kan het zelfs nog een fractie goedkoper:
https://www.conrad.nl/nl/...0-x-1080-pix-1420546.html
Voor de puristen kan dit natuurlijk niet tippen aan een OSSC of Framemeister, maar voor deze prijs doet hij precies wat jij zoekt.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Een Framemeister kan wellicht exact doen, en goed, wat jij zoekt. Maar daar tast je wel diep voor in de buidel.Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Ik had juist begrepen dat dergelijke apparaten voor forse input lag zorgen en een ingaand SCART RGB signaal eruit gooien als composite over de HDMI uitgang. Dat zijn nadelen waar ik niet mee kan leven.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha ditto! Ik had ook geen ps1, maar wel af en toe gehuurd en iig wel is crash gespeeld. Desondanks vind ik het een stukje game historie wat ik als retro fan toch wat serieus gespeeld moet hebben.Exorcist schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:38:
[...]
Ik ben zelf geen fan van Crash Bandicoot, dat was ik in 1995 ook al niet..maar het hoort wel bij de PS1 (collectie). Laatst al mijn Platinum- CB deel 1 weten te wisselen met de black label variant (in zo'n double disc jewel case) dus het staat weer wat netter in de kast
Hoop dat de combinatie met trophies ervoor zorgt dat ik toch wat verder kom dan vroeger.
Ben trouwens eindelijk een klein beetje opgeschoten met uit pakken, zal proberen wat pics te posten
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nou heeft even geduurd maar enkele (helaas soms blurry iphone) pics van mijn bescheiden 'verzameling'.
SNES:

Snes usa games (en strarwing pal
):

n64:

Totaal overzichtje cd's based consoles, nes en wat unsorted rommel + ds games op de plank erboven

Die laatste is denk ik de interesantste, mijn snes en n64 stuff zit in de suzo joystick doosjes.
Verder heb ik nog steeds meer cd/dvd based games ingepakt heb zitten. Ik mis ook nog mijn 2600 games.
Nog steeds een todo een todo is alles of iig een gedeelte aansluiten.
Oh en door de cd stapel rechts op de plank shiften, zitten nog wat back ups tussen. Dat hoort niet thuis in een verzameling natuurlijk.
Ik heb ook nog detail foto's gemaakt van (ik denk?) al mijn snes en nes games, als daar nog behoefte aan is pleur ik die ook nog wel een keer online
SNES:

Snes usa games (en strarwing pal

n64:

Totaal overzichtje cd's based consoles, nes en wat unsorted rommel + ds games op de plank erboven

Die laatste is denk ik de interesantste, mijn snes en n64 stuff zit in de suzo joystick doosjes.
Verder heb ik nog steeds meer cd/dvd based games ingepakt heb zitten. Ik mis ook nog mijn 2600 games.
Nog steeds een todo een todo is alles of iig een gedeelte aansluiten.
Oh en door de cd stapel rechts op de plank shiften, zitten nog wat back ups tussen. Dat hoort niet thuis in een verzameling natuurlijk.
Ik heb ook nog detail foto's gemaakt van (ik denk?) al mijn snes en nes games, als daar nog behoefte aan is pleur ik die ook nog wel een keer online
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 11-01-2018 13:02 ]
10 second ninja DONE
Input lag heb ik geen last van, althans moet het zo zeggen: dit kastje introduceert geen extra lag; want alleen al door HDMI te gebruiken komt er altijd wat lag bij, ook bij een OSSC of Framemeister. Heb dit zelf getest met de Lag test in de 240p test suite op mijn SNES met een Luma Sync RGB Scart kabel via dit kastje naar mijn PC monitor, en kreeg daar uitstekende resultaten. En daarnaast heb ik ook al meerdere games prima kunnen uitspelen met deze setup. Hoe het apparaat het signaal converteert durf ik niet te zeggen. Maar als dat soort zaken van belang zijn voor je, dan ontkom je er bijna niet aan om toch richting zoiets als een OSSC te gaan, ben ik bang.Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Ik had juist begrepen dat dergelijke apparaten voor forse input lag zorgen en een ingaand SCART RGB signaal eruit gooien als composite over de HDMI uitgang. Dat zijn nadelen waar ik niet mee kan leven.
Ps. In dit filmpje doet Adam Koralik een review van het kastje.
[ Voor 5% gewijzigd door Sebase85 op 11-01-2018 13:07 ]
B.Net Sebase#2714
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nice nice! Heb je in je nieuwe woning nu ook meer ruimte (aan jezelf toebedeeld) om e.e.a. uit te stallen of hoe doe je het? Gezien je nog twijfelt of je e.e.a. wel moet aansluiten dan wel gaat emuleren?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb inderdaad een vaste game room, maar het is ook thuis werk kamer, dus kan niet helemaal los 
De kast is in principe wel gereserveerd voor (retro) game spul. Verder in de huiskamer nog wat current/last gen staan, maar meer en meer koop ik dat digitaal.
Voor de consoles zelf heb ik een oud tv meubeltje. Ook daarvan volgen t.z.t. foto's.
Ik ga sowieso een en ander aandsluiten, ik heb een 'spider' kabel (helaas volgens mij wel composite) waar ik uit mijn hoofd org xb, ps2, dc, en snes op aangesloten had. verder heb ik dus zowel een crt tv-tje als een crt monitorje staan, dus nog een extra console kan er nog bij. En mogelijk doe ik mijn nesje dan nog via rf (Die verwacht ik echt vrijwel nooit meer aan te zetten), mijn md heeft volgens mij ook alleen rf. De MD heeft dan voorrang op de NES.
Ik wil inderdaad ook nog ooit is een pi maken, maar short term is kijken hoe mijn org xb er aan toe is, die is jaren uit geweest, maar kan in principe vrijwel alles aan wat de pi ook aan kan, misschien met uitzondering van ps1/n64,.
Maar vooral die laatste loopt dacht ik op een pi ook beroerd, en ps1 kan ik via ps2 als 'echt' spelen.
De kast is in principe wel gereserveerd voor (retro) game spul. Verder in de huiskamer nog wat current/last gen staan, maar meer en meer koop ik dat digitaal.
Voor de consoles zelf heb ik een oud tv meubeltje. Ook daarvan volgen t.z.t. foto's.
Ik ga sowieso een en ander aandsluiten, ik heb een 'spider' kabel (helaas volgens mij wel composite) waar ik uit mijn hoofd org xb, ps2, dc, en snes op aangesloten had. verder heb ik dus zowel een crt tv-tje als een crt monitorje staan, dus nog een extra console kan er nog bij. En mogelijk doe ik mijn nesje dan nog via rf (Die verwacht ik echt vrijwel nooit meer aan te zetten), mijn md heeft volgens mij ook alleen rf. De MD heeft dan voorrang op de NES.
Ik wil inderdaad ook nog ooit is een pi maken, maar short term is kijken hoe mijn org xb er aan toe is, die is jaren uit geweest, maar kan in principe vrijwel alles aan wat de pi ook aan kan, misschien met uitzondering van ps1/n64,.
Maar vooral die laatste loopt dacht ik op een pi ook beroerd, en ps1 kan ik via ps2 als 'echt' spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 11-01-2018 13:46 ]
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Voor jouw beeldvorming:Sagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:45:
- Xbox en PSP kunnen NES, SNES, MD, MS, Gamegear, GB(A/C) en deels N64 (maar niet van harte) emuleren
- Vita en/of PSTV CFW kan al het bovengenoemde + PS1, N64, PSP
- PS3 CFW kan al het bovengenoemde + PS1, N64, PSP en PS2 (en PS3 uiteraard).
Kosten- en ruimtetechnisch is een Xbox (classic) of PS3 met CFW het meest interessant waarbij ik dan zelf neig naar het laatste door de uitgebreide(re) ondersteuning van andere platformen. Plus je sluit met HDMI aan ipv. component van de Xbox.
Ben zelf niet heel bekend met de 360 en emulatoren, heb pas sinds verleden week een 360 erbij met "mogelijkheden" maar gezien ik alleen emuleer om te kijken of spellen de moeite waard zijn heb ik vooralsnog alleen een PSP, PS3 en Xbox met dergelijke functies.
Gigawing GenerationsSagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:00:
Nou heeft even geduurd maar enkele (helaas soms blurry iphone) pics van mijn bescheiden 'verzameling'.
Mooi dat je een 'eigen' plekje hebt. Niets vervelender dan het al dan niet uitgesproken gevoel dat het eigenlijk in de weg staat en te veel is.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ps3 is dan idd het fijnste, ik vind een pi wel weer fijn omdat je dan de meeste vrijheid qua controllers hebt volgens mij.Exorcist schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:00:
[...]
Voor jouw beeldvorming:
- Xbox en PSP kunnen NES, SNES, MD, MS, Gamegear, GB(A/C) en deels N64 (maar niet van harte) emuleren
- Vita en/of PSTV CFW kan al het bovengenoemde + PS1, N64, PSP
- PS3 CFW kan al het bovengenoemde + PS1, N64, PSP en PS2 (en PS3 uiteraard).
Kosten- en ruimtetechnisch is een Xbox (classic) of PS3 met CFW het meest interessant waarbij ik dan zelf neig naar het laatste door de uitgebreide(re) ondersteuning van andere platformen. Plus je sluit met HDMI aan ipv. component van de Xbox.
Ben zelf niet heel bekend met de 360 en emulatoren, heb pas sinds verleden week een 360 erbij met "mogelijkheden" maar gezien ik alleen emuleer om te kijken of spellen de moeite waard zijn heb ik vooralsnog alleen een PSP, PS3 en Xbox met dergelijke functies.
Ik vind emulatie verder fijn omdat je geen/minder last hebt van:
- oude controllers met gebreken
- kapotte games
- dure/schaarse 2e hands games
- eigelijk ook onderdeel van item 2 bij cartridge games maar 'save' problematiek
- pal zwarte balken traagheid
- rf/composite brakheid
- lange laadtijden (voornamelijk c64/amiga en neo geo cd en in mindere mate ps1 i guess)
- falende consoles zelf
Hoop is te omzeilen met echte hardware. En niets is leuker dan je collectie langs te gaan en een game te kiezen en direct in de console te proppen. Maar ik zie dus ook veel voordelen.
Ik had steeds alleen temporay space. of een letterlijk stoffige zolder wat niet zo goed samengaat met COPD.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:00:
[...]
Gigawing Generations![]()
Mooi dat je een 'eigen' plekje hebt. Niets vervelender dan het al dan niet uitgesproken gevoel dat het eigenlijk in de weg staat en te veel is.
Dit is vrijwel stofvrij en permanent, dus ja ik ben blij.
Eerst uitpakken en aansluiten is dan minder leuk, maar hoop volgende week een heel eind te komen.
Grappig dat je GWG noemt! Die zag ik bij het uitpakken. En ik dacht, wow heb ik die ook? Ik was die game echt compleet vergeten. Zeker 1 die ik is moet gaan spelen, maar ja zo zit er best veel. Plank of shame ipv pile zeg maar

10 second ninja DONE
Ik hou van Crash Bandicoot, eerste game die ik bij mijn PlayStation had en helemaal grijs gespeeld. Zeker veel nostalgie voor mij, maar daarnaast ook gewoon een solid platformer 
Over de OSSC discussie, ik vind het de moeite zeker meer dan waard, ben er zelf heel blij mee. Heb er Packapunch Pro kabels bijgekocht van Retrogamingcables UK om zo goed mogelijke kwaliteit eruit te krijgen, in combinatie met geen audio ruis, wat zeker bij de SNES zeer irritant en storend was. Ik heb overigens ook een RGB modded NTSC NES, RGB modded NTSC mini SNES, RGB modded N64 (nog niet de NTSC), RGB modded PAL/NTSC MD1 en een stock PS1 via de OSSC lopen, werkt allemaal heel goed alleen het upscalen is erg TV afhankelijk, niet alle TV's pakken het signaal. De LG OLED TV's schijnen daar heel goed in te zijn.
Het is later nog de bedoeling om een gscartswitch aan te schaffen voor gebruik met de OSSC, maar de funds zijn even op
EDIT: ook de DC werkt goed met de OSSC via VGA, het schijnt dat deze het probleem ook fixt dat het beeld nooit gecentreerd wordt weergegeven, maar dat heb ik zelf nog niet getest.
Over de OSSC discussie, ik vind het de moeite zeker meer dan waard, ben er zelf heel blij mee. Heb er Packapunch Pro kabels bijgekocht van Retrogamingcables UK om zo goed mogelijke kwaliteit eruit te krijgen, in combinatie met geen audio ruis, wat zeker bij de SNES zeer irritant en storend was. Ik heb overigens ook een RGB modded NTSC NES, RGB modded NTSC mini SNES, RGB modded N64 (nog niet de NTSC), RGB modded PAL/NTSC MD1 en een stock PS1 via de OSSC lopen, werkt allemaal heel goed alleen het upscalen is erg TV afhankelijk, niet alle TV's pakken het signaal. De LG OLED TV's schijnen daar heel goed in te zijn.
Het is later nog de bedoeling om een gscartswitch aan te schaffen voor gebruik met de OSSC, maar de funds zijn even op
EDIT: ook de DC werkt goed met de OSSC via VGA, het schijnt dat deze het probleem ook fixt dat het beeld nooit gecentreerd wordt weergegeven, maar dat heb ik zelf nog niet getest.
[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 11-01-2018 15:38 ]
Ja maar dat kan financieel niet uit. Het merendeel van mijn collectie is PSX en PS2, een groot deel daarvan kan ik op mijn PS3 60gb fat draaien. De rest is een twintigtal GC en Xbox spellen. De GC spellen draaien ook op de Wii (hoewel die ook geen HDMI out heeft natuurlijk), blijft over 10 Xbox games. Daar ga ik geen 250 euro voor uitgeven.Exorcist schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Een Framemeister kan wellicht exact doen, en goed, wat jij zoekt. Maar daar tast je wel diep voor in de buidel.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Xbox kun je evt. (en beter) component aansluiten, kabel kost je 7 Euro +-.
Had nog een Pi 3 liggen waar ik een aantal games op heb gezet. Gebruik de 8Bitdo SFC30 voor SNES en GBA games, maar wil waarschijnlijk ook die N64 wireless hebben.
Alleen in Nederland bijna niet te krijgen, dus moet nog even een adresje vinden om die te scoren
Alleen in Nederland bijna niet te krijgen, dus moet nog even een adresje vinden om die te scoren
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hmm volgens mij heeft mijn plasmatje idd een component ingang, mag de xbox naar de woonkamer ipv het retro hokExorcist schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:03:
Xbox kun je evt. (en beter) component aansluiten, kabel kost je 7 Euro +-.
edit:
bij googlen is de 2e hit een 3-1 component kabel voor org xb, wii & ps2-3. Misschien moet ik die maar bestellen!
Ik weet verder niet hoe jullie er tegenaan kijken (letterlijk en figuurlijk
Ik denk dat de snes en md de ondergrens van mijn aangesloten consoles worden, verder dan dus wel dc en ps2, saturn geld min of meer hetzelfde voor, tenzij ik die mod naar zo'n sd card reader en dan direct regiovrij+60hz mod. n64 is nooit mijn favo console geweest, mogelijk ooit nog is wave race terugkopen (ingeruld voor cube waverace)
De 2600 heb ik eigenlijk geen enkele behoefte om aan te sluiten, die mag boven in de kast pronken maar hoeft niet meer te 'werken'
Mijn cube games kunnen weer prima via de wii gespeeld worden, en veel andere consoles heb ik niet of staan al in de woonkamer.
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 11-01-2018 23:09 ]
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik mijd RF, sinds 1993 al niet meer gebruikt. RGB waar mogelijk, composiet als het echt niet anders kan. De 2600 kan ik alleen RF aansluiten maar ik heb toch niets met dat ding, destijds gekocht voor Combat omdat m'n vrouw dat leuk vindt maar daar stopt het ook. Moet nog 's kijken of die nergens op één of andere compilatiedisc staat voor PS1/2/3 of iets.
Dat is wel bekend ja, heb ooit mijn hele C64-collectie van rond de 1500 originele games opgedoekt vanwege COPD bij mijn zoon. Moesten toen best wat verbouwen en de ruimte was gewoon op. Qua prioriteiten geen ingewikkelde keuze natuurlijk, maar fijn is anders.Sagat schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Ik had steeds alleen temporay space. of een letterlijk stoffige zolder wat niet zo goed samengaat met COPD.
Dit is vrijwel stofvrij en permanent, dus ja ik ben blij.
Eerst uitpakken en aansluiten is dan minder leuk, maar hoop volgende week een heel eind te komen.
Grappig dat je GWG noemt! Die zag ik bij het uitpakken. En ik dacht, wow heb ik die ook? Ik was die game echt compleet vergeten. Zeker 1 die ik is moet gaan spelen, maar ja zo zit er best veel. Plank of shame ipv pile zeg maar
GWG ben ik inmiddels dik een jaar semi-actief naar op zoek. Helaas komt die niet zo heel vaak voorbij, en daar is de prijs ook wel naar
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja zoals ik idd al bij mijn nadelen noemde, shaarse en prijzige games. Nou als ik echt emu only ga zal ik aan je denken (misschien veiliger, als dat gebeurd dan zal ik hier posten, en dan kan je deze post quoten om als eerste op deze game te mogen biedenSh0ckTr00per schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:39:
[...]
Dat is wel bekend ja, heb ooit mijn hele C64-collectie van rond de 1500 originele games opgedoekt vanwege COPD bij mijn zoon. Moesten toen best wat verbouwen en de ruimte was gewoon op. Qua prioriteiten geen ingewikkelde keuze natuurlijk, maar fijn is anders.
GWG ben ik inmiddels dik een jaar semi-actief naar op zoek. Helaas komt die niet zo heel vaak voorbij, en daar is de prijs ook wel naar
Maar 1500 orginele c64 games? daaaaaaaaaaaaaaaang dan was je echt goed je best aan het doen zeg. Ik denk dat ik niet eens in de buurt kom van 1500 niet orginele c64 games. Ik kwam met verhuizen mijn diskette bak tegen (ik was laat ingestapt en heb tapes vrijwel kunnen vermijden). Maar zelfs als je uit gaat v an 3-4 games per disk (dat zullen er soms meer zijn, maar sommige games zijn meerdere disk.......geloof ik?) dan nog kom in niet eens in de buurt van 1500. misschien net 200-300 ofzo?)
offtopic:
COPD is vervelend ik heb er niet heel erg last van, maar bij inspanning en vooral bij oude stoffige huizen en/of huisdieren heb ik het snel benauwd, tranende ogen en niezen, en van sigaretten kan ik echt heel erg ziek worden, in mijn 'uitgaan' tijd mocht je overal nog roken en was het altijd russisch roulette, de ene keer geen enkel probleem de andere keer zo erg ziek dat je op maandag gewoon niet naar school of later werk kon (en nee dat was geen bier vergiftiging, ook dat wel is gehad, maar op die leeftijd 'verwerk' je dat op zondag
het verschil wat erg duidelijk
Hoop dat je zoon het niet te erg heeft of er zelfs overheen gegroeid is. )
COPD is vervelend ik heb er niet heel erg last van, maar bij inspanning en vooral bij oude stoffige huizen en/of huisdieren heb ik het snel benauwd, tranende ogen en niezen, en van sigaretten kan ik echt heel erg ziek worden, in mijn 'uitgaan' tijd mocht je overal nog roken en was het altijd russisch roulette, de ene keer geen enkel probleem de andere keer zo erg ziek dat je op maandag gewoon niet naar school of later werk kon (en nee dat was geen bier vergiftiging, ook dat wel is gehad, maar op die leeftijd 'verwerk' je dat op zondag
Hoop dat je zoon het niet te erg heeft of er zelfs overheen gegroeid is. )
10 second ninja DONE
Nadat ik alle tutorials op internet al heb gevolgd en nog steeds geen succes heb gehad, vraag ik het maar even.
Mijn sega 32x wil niet helemaal lekker werken. Hij kan wel gewone mega drive games afspelen, maar bij 32x-games krijg ik slechts een zwart scherm.
Wat ik allemaal heb gedaan:
- Open gemaakt: alles schoon gemaakt met alcohol. Ribbon kabels gereseat.
- Andere mega drive, model 1 en 2, met en zonder mega cd.
- Andere voedingen.
- Andere cartridges (ook everdrive met verschillende instellingen).
Toch blijft het probleem. Heeft iemand nog tips?
Mijn sega 32x wil niet helemaal lekker werken. Hij kan wel gewone mega drive games afspelen, maar bij 32x-games krijg ik slechts een zwart scherm.
- Andere voedingen.
Send me your gameboys
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Flauwe nintendoy fanboy opmerking mode:Joran schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:11:
Nadat ik alle tutorials op internet al heb gevolgd en nog steeds geen succes heb gehad, vraag ik het maar even.
- Andere voedingen.
Zijn er dan 32x games die het spelen waard zijn?
Seriously geen idee, ik neem aan dat je meerdere 32x games geprobeerd hebt? Zo ja dan kan je je afvragen of hij wellicht defect is.......misschien googlen op issues of ifixit kijken ofzo?
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Heb je het ding correct doorgelust aan de achterzijde? Geen 60 Hz switch toevallig?Joran schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:11:
- Andere voedingen.
Indien je op zoek bent naar switches, dan is de aflevering van MLIG over het onderwerp wel interessantDr. Strangelove schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:08:
Alle kabels zijn aangesloten (3x stroom, doorluskabel, composite video naar tv, audio vanaf mega cd).Exorcist schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:15:
[...]
Heb je het ding correct doorgelust aan de achterzijde? Geen 60 Hz switch toevallig?
Ik heb één mega drive met switch, heb die in alle standen (eu, us, jp) geprobeerd.
Zou het kunnen dat er een condensator stuk is? Hij heeft er maar een stuk of 15, dus zou ze op zich nog stuk voor stuk door kunnen meten... Als het een andere ic is, zou dat het een echt probleem kunnen zijn natuurlijk.
Send me your gameboys
Ooit twee HD games fysiek in bezit willen hebben die de beste elementen combineren uit Megaman, Pulseman en Gunstar Heroes en de grond aanvegen met het lachwekkende Mighty no. 9?
Schrijf je dan op tijd in voor deze vette fysieke limited edition, er zijn maar 3000 exemplaren beschikbaar.
Beide Bleed games hebben een eigen box & manual
Inschrijflink
https://www.play-asia.com/info/bleedcollection?ref=bleed2018
Trailer Bleed 2
YouTube: Bleed 2 Announce Trailer
Dit zou zomaar eens mijn GOTY 2018 kunnen worden wanneer het gaat over retrostyle videogames
Schrijf je dan op tijd in voor deze vette fysieke limited edition, er zijn maar 3000 exemplaren beschikbaar.
Beide Bleed games hebben een eigen box & manual
Inschrijflink
https://www.play-asia.com/info/bleedcollection?ref=bleed2018
Trailer Bleed 2
YouTube: Bleed 2 Announce Trailer
Dit zou zomaar eens mijn GOTY 2018 kunnen worden wanneer het gaat over retrostyle videogames
Deze goedkope SCART naar HDMI kastjes zijn niet gemaakt voor games en hebben een zeer hoge input lag namelijk 4-5 frames. Je hebt de lag waarschijnlijk met de manual lag test getest maar die test is zeer onnauwkeurig. Ook ondersteunen ze 240p niet goed waardoor alles wat beweegt wazig wordt.Sebase85 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Input lag heb ik geen last van, althans moet het zo zeggen: dit kastje introduceert geen extra lag; want alleen al door HDMI te gebruiken komt er altijd wat lag bij, ook bij een OSSC of Framemeister. Heb dit zelf getest met de Lag test in de 240p test suite op mijn SNES met een Luma Sync RGB Scart kabel via dit kastje naar mijn PC monitor, en kreeg daar uitstekende resultaten. En daarnaast heb ik ook al meerdere games prima kunnen uitspelen met deze setup. Hoe het apparaat het signaal converteert durf ik niet te zeggen. Maar als dat soort zaken van belang zijn voor je, dan ontkom je er bijna niet aan om toch richting zoiets als een OSSC te gaan, ben ik bang.
De OSSC heeft max een paar scanlines input lag waardoor je op effectief op 0 uitkomt. De Framemeister heeft 1,5 frames input lag.
http://retrorgb.com/upscalercompare.html
Voor mij is de OSSC het beste door de 0 input lag en de beste beeldkwaliteit doordat die geen chroma subsampling gebruikt. De Framemeister heeft veel ruis en slechte kleuren door chroma subsampling.
Wat ook heel leuk is aan de OSSC is dat de firmware open source is dus het is mogelijk zelf de firmware aan te passen.
Klopt inderdaad, ik heb de manuele lag test gedaan. En ik weet ook dat dit zeker niet de ultieme oplossing is, daar is de prijs immers ook naar. Ik heb enkel gepost omdat er gevraagd werd naar een goedkoper alternatief dan de OSSC. En voor af en toe een casual retro game voldoet dit prima voor me. Als je hier echt heel serieus over bent dan ontkom je er gewoon niet aan om naar de duurdere opties te kijken. Dan is het gewoon FrameMeister of OSSC en dan moet je niet nadenken over de prijspaulb_nl schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:55:
[...]
Deze goedkope SCART naar HDMI kastjes zijn niet gemaakt voor games en hebben een zeer hoge input lag namelijk 4-5 frames. Je hebt de lag waarschijnlijk met de manual lag test getest maar die test is zeer onnauwkeurig. Ook ondersteunen ze 240p niet goed waardoor alles wat beweegt wazig wordt.
De OSSC heeft max een paar scanlines input lag waardoor je op effectief op 0 uitkomt. De Framemeister heeft 1,5 frames input lag.
http://retrorgb.com/upscalercompare.html
Voor mij is de OSSC het beste door de 0 input lag en de beste beeldkwaliteit doordat die geen chroma subsampling gebruikt. De Framemeister heeft veel ruis en slechte kleuren door chroma subsampling.
Wat ook heel leuk is aan de OSSC is dat de firmware open source is dus het is mogelijk zelf de firmware aan te passen.
B.Net Sebase#2714
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.