Dat is goed, wordt gewaardeerdSagat schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:28:
[...]
Ja zoals ik idd al bij mijn nadelen noemde, shaarse en prijzige games. Nou als ik echt emu only ga zal ik aan je denken (misschien veiliger, als dat gebeurd dan zal ik hier posten, en dan kan je deze post quoten om als eerste op deze game te mogen bieden)
Maar 1500 orginele c64 games? daaaaaaaaaaaaaaaang dan was je echt goed je best aan het doen zeg. Ik denk dat ik niet eens in de buurt kom van 1500 niet orginele c64 games. Ik kwam met verhuizen mijn diskette bak tegen (ik was laat ingestapt en heb tapes vrijwel kunnen vermijden). Maar zelfs als je uit gaat v an 3-4 games per disk (dat zullen er soms meer zijn, maar sommige games zijn meerdere disk.......geloof ik?) dan nog kom in niet eens in de buurt van 1500. misschien net 200-300 ofzo?)
offtopic:
COPD is vervelend ik heb er niet heel erg last van, maar bij inspanning en vooral bij oude stoffige huizen en/of huisdieren heb ik het snel benauwd, tranende ogen en niezen, en van sigaretten kan ik echt heel erg ziek worden, in mijn 'uitgaan' tijd mocht je overal nog roken en was het altijd russisch roulette, de ene keer geen enkel probleem de andere keer zo erg ziek dat je op maandag gewoon niet naar school of later werk kon (en nee dat was geen bier vergiftiging, ook dat wel is gehad, maar op die leeftijd 'verwerk' je dat op zondaghet verschil wat erg duidelijk
Hoop dat je zoon het niet te erg heeft of er zelfs overheen gegroeid is. )
Ja, en ook echt een boel gave klassiekers. Ik heb daar destijds een site voor gehad, http://www.sfodb.com/ eigenlijk zijn alle scans tot en met spel 1578 van mij afkomstig. Best een hoop werk aan gehad
Ik heb al mijn oorspronkelijke disks van begin jaren 90 nog wel, plus de nodige extra's. En een keer zo'n XUM1541 aangeschaft, kun je de 1541 via USB aan de PC knopen om images over te zetten. Daar heb ik speciaal een 1571 voor gekocht omdat die op 2,5x de snelheid kan lezen en schrijven.
En ik heb eind vorig jaar voor het eerst sinds hele lange tijd een nieuwe C64 game gekocht. Sam's Journey een platformer in de Mario stijl maar wel met genoeg eigen identiteit. Echt een juweel geworden
offtopic:
Kwam bij ons primair door de katten, maar ook huisstofmijt, pollen. En dan tot overgeven toe. We hebben toen de kamer waar ik mijn spullen had staan omgebouwd tot grotere badkamer zodat we een apart washok hadden om vochtverspreiding in huis tegen te gaan. Die combinatie met stof en haren bleek funest te zijn voor zijn longen. Maar inmiddels is hij er redelijk overheen gelukkig. Beetje benauwd als het lang regenachtig of juist droog is. Als je de kaders bij jezelf kunt stellen is er prima mee te leven, maar die zijn heel lastig uitleggen aan een kind van 3 of 4 waarom hij niet mag wat vriendjes wel mogen.
Kwam bij ons primair door de katten, maar ook huisstofmijt, pollen. En dan tot overgeven toe. We hebben toen de kamer waar ik mijn spullen had staan omgebouwd tot grotere badkamer zodat we een apart washok hadden om vochtverspreiding in huis tegen te gaan. Die combinatie met stof en haren bleek funest te zijn voor zijn longen. Maar inmiddels is hij er redelijk overheen gelukkig. Beetje benauwd als het lang regenachtig of juist droog is. Als je de kaders bij jezelf kunt stellen is er prima mee te leven, maar die zijn heel lastig uitleggen aan een kind van 3 of 4 waarom hij niet mag wat vriendjes wel mogen.