Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Sagat schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:28:
[...]
Ja zoals ik idd al bij mijn nadelen noemde, shaarse en prijzige games. Nou als ik echt emu only ga zal ik aan je denken (misschien veiliger, als dat gebeurd dan zal ik hier posten, en dan kan je deze post quoten om als eerste op deze game te mogen bieden :P )

Maar 1500 orginele c64 games? daaaaaaaaaaaaaaaang dan was je echt goed je best aan het doen zeg. Ik denk dat ik niet eens in de buurt kom van 1500 niet orginele c64 games. Ik kwam met verhuizen mijn diskette bak tegen (ik was laat ingestapt en heb tapes vrijwel kunnen vermijden). Maar zelfs als je uit gaat v an 3-4 games per disk (dat zullen er soms meer zijn, maar sommige games zijn meerdere disk.......geloof ik?) dan nog kom in niet eens in de buurt van 1500. misschien net 200-300 ofzo?)

offtopic:
COPD is vervelend ik heb er niet heel erg last van, maar bij inspanning en vooral bij oude stoffige huizen en/of huisdieren heb ik het snel benauwd, tranende ogen en niezen, en van sigaretten kan ik echt heel erg ziek worden, in mijn 'uitgaan' tijd mocht je overal nog roken en was het altijd russisch roulette, de ene keer geen enkel probleem de andere keer zo erg ziek dat je op maandag gewoon niet naar school of later werk kon (en nee dat was geen bier vergiftiging, ook dat wel is gehad, maar op die leeftijd 'verwerk' je dat op zondag :P het verschil wat erg duidelijk
Hoop dat je zoon het niet te erg heeft of er zelfs overheen gegroeid is. )
Dat is goed, wordt gewaardeerd _/-\o_

Ja, en ook echt een boel gave klassiekers. Ik heb daar destijds een site voor gehad, http://www.sfodb.com/ eigenlijk zijn alle scans tot en met spel 1578 van mij afkomstig. Best een hoop werk aan gehad :)

Ik heb al mijn oorspronkelijke disks van begin jaren 90 nog wel, plus de nodige extra's. En een keer zo'n XUM1541 aangeschaft, kun je de 1541 via USB aan de PC knopen om images over te zetten. Daar heb ik speciaal een 1571 voor gekocht omdat die op 2,5x de snelheid kan lezen en schrijven.

En ik heb eind vorig jaar voor het eerst sinds hele lange tijd een nieuwe C64 game gekocht. Sam's Journey een platformer in de Mario stijl maar wel met genoeg eigen identiteit. Echt een juweel geworden :) Speelt zo soepel, levels is enorm veel in te ontdekken en de verschillende karakters die Sam kan worden hebben ook allemaal wat te bieden.

offtopic:
Kwam bij ons primair door de katten, maar ook huisstofmijt, pollen. En dan tot overgeven toe. We hebben toen de kamer waar ik mijn spullen had staan omgebouwd tot grotere badkamer zodat we een apart washok hadden om vochtverspreiding in huis tegen te gaan. Die combinatie met stof en haren bleek funest te zijn voor zijn longen. Maar inmiddels is hij er redelijk overheen gelukkig. Beetje benauwd als het lang regenachtig of juist droog is. Als je de kaders bij jezelf kunt stellen is er prima mee te leven, maar die zijn heel lastig uitleggen aan een kind van 3 of 4 waarom hij niet mag wat vriendjes wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:26:
Ooit twee HD games fysiek in bezit willen hebben die de beste elementen combineren uit Megaman, Pulseman en Gunstar Heroes en de grond aanvegen met het lachwekkende Mighty no. 9?

Schrijf je dan op tijd in voor deze vette fysieke limited edition, er zijn maar 3000 exemplaren beschikbaar.

Beide Bleed games hebben een eigen box & manual

Inschrijflink

https://www.play-asia.com/info/bleedcollection?ref=bleed2018

Trailer Bleed 2

YouTube: Bleed 2 Announce Trailer

Dit zou zomaar eens mijn GOTY 2018 kunnen worden wanneer het gaat over retrostyle videogames _/-\o_ :9~
Je hebt wel ern manier om me op de hype train te krijgen :)
Denk dat ik echter te weinig collector ben hiervoor, bleed 1 kost 5 euro op steam en 10 op psn, bleed 2 10 op steam en voor zover ik kan zien nog niet uit op psn.
Verder komt of is ie er ook al voor switch? Denk dat ik dit nog het interesantste vind om hem dan ook op vakantie enzo makkelijk te kunnen spelen.

Heb je een idee wat deze limited run gaat kosten ongeveer? Als het hoger dan 30 euro is heb ik al helemaal geen interesse, daaronder misschien stiekum toch wel ondanks bovenstaande.;)

Edit:
Bleed 1 op switch 15 euro. ‘Nintendo belasting’ -O-
Al hoewel je dan wel natuurlijk een portable en reguliere ‘thuis’ game tegelijk koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 13-01-2018 08:01 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet dat ik het goede voornemen had mezelf in te dammen dit jaar, maar goed..flinke salarisverhoging gehad dus het kan er wel van af :+

Redelijk wat PS4 spellen weer besteld maar ik ontvang vandaag als het goed is toch wel een spel wat ik al een flinke tijd zocht voor leuk geld. Als het binnen is maak ik er nog wel even een foto van.

Verder mijn laatste twee NTSC SNES games met iemand geruild voor Revenge of Shinobi voor de Megadrive. Ben ik ze ook maar kwijt, heb meer aan iets wat ik wél verzamel. Zal verder gok ik nooit in m'n MD belanden maar Shinobi an sich is nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinobi, dat waren altijd games waar ik als nintedo fan met veel jaloezie naar keek vroeger. Zou het zeker een kans geven!

Verder worden mijn ps2/org xb en wii naar een hoger plan getrokken, component kabeltje besteld. Volgende week vrij en een van de todo’s is eindelijk de ‘bende’ uitzoeken en aansluiten. :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Houden we je aan hé, die foto's @Sagat

Mooi van die kabel, benieuwd wat je er van vindt :)

/edit : spul is binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oyJAS42gN3y05UhynVLaaVQm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W85HsNXRcSgzQsPT1XK6NuCn/full.jpg

The 3rd Birthday voor de PSP, Twisted Edition. Spel stond al langer op m'n ooit nog 's kopen lijst, maar kwam hem nu tegen voor een leuk bedrag (al is het wel het meeste wat ik ooit aan een PSP spel heb uitgegeven (tweedehands) maar dat terzijde). Verder bij dezelfde verkoper Haunting meegenomen. Helaas zonder boekje maar ook dit spel stond nog op hetzelfde lijstje.

Net op eBay nog Jackass voor de PS2 gekocht, als één van de (vier) weinige spellen die HD ondersteunt op de PS2 naast o.a. GT4 en Tourist Trophy. Beetje PAIN-achtig wat ik op de PS3 geweldig vind.

[ Voor 79% gewijzigd door Exorcist op 13-01-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

YouTube: Jackass: The Game Ft. Steve-O - Three Cool Guys

@Sagat In m'n enthousiasme wil ik nog wel eens vergeten dat er zo iets bestaat als digital games.

Heb nooit DLC of een digital game gekocht dus weet ik ook amper wat er beschikbaar is.

De exclusives van Play Asia zijn zo goed als alleen fysieke releases van games die digitaal ook bestaan.

Voor het grote publiek dus idd niet echt interessant en voor mij de manier om te compenseren wat ik mis aan goede digital games door mijn afkeer er tegen.

Wat de limited Bleed + Bleed 2 package moet gaan kosten is mij denk ik pas op de dag van release bekend.

@Anoniem: 254438 Mooie aanwinsten, Polterguy is wel een vrij unieke game en tevens eentje die ik zelf nog geeneens in bezit heb.

Die PSP titel ken ik niet maar de artwork ziet er iig al erg vet uit.

En over Jackass op de PS2: Die heb ik wel liggen maar nog niet gespeeld dankzij het zien van de video in de bovenstaande link.

The star of the show hates big time on his own game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Joran mbt je 32x : heb je hier iets aan? YouTube: 32X Sega add-on FIXED (White Ribbons: The Most Common Problem. )

Schijnt een relatief common issue te zijn, waarbij 32x spellen dan niet werken/zwart beeld geven en andere normale MD cartridges wel werken.
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:58:
YouTube: Jackass: The Game Ft. Steve-O - Three Cool Guys

@Sagat In m'n enthousiasme wil ik nog wel eens vergeten dat er zo iets bestaat als digital games.

Heb nooit DLC of een digital game gekocht dus weet ik ook amper wat er beschikbaar is.

De exclusives van Play Asia zijn zo goed als alleen fysieke releases van games die digitaal ook bestaan.

Voor het grote publiek dus idd niet echt interessant en voor mij de manier om te compenseren wat ik mis aan goede digital games door mijn afkeer er tegen.

Wat de limited Bleed + Bleed 2 package moet gaan kosten is mij denk ik pas op de dag van release bekend.

@Anoniem: 254438 Mooie aanwinsten, Polterguy is wel een vrij unieke game en tevens eentje die ik zelf nog geeneens in bezit heb.

Die PSP titel ken ik niet maar de artwork ziet er iig al erg vet uit.

En over Jackass op de PS2: Die heb ik wel liggen maar nog niet gespeeld dankzij het zien van de video in de bovenstaande link.

The star of the show hates big time on his own game.
Ja, misschien zijn de minigames in Jackass leuk om met wat vrienden en bier te spelen, maar verder voor het "HD" principe leuk om te hebben. Haunting wil ik vd week wel even gaan proberen ja, zoiets heb ik volgens mij ook op de PS2 als spel maar kan me de titel even niet bedenken.

[ Voor 69% gewijzigd door Exorcist op 13-01-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
Sagat schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:37:
Shinobi, dat waren altijd games waar ik als nintedo fan met veel jaloezie naar keek vroeger. Zou het zeker een kans geven!
Hagane is een spel op de snes dat best wel wat op shinobi III lijkt. Revenge of shinobi en shadow dancer zijn naar mijn mening wat anders dan shinobi III.

Echter is dit spel veel sneller qua gameplay dan de sega shinobi games. Ook veel soepelere controls en zeer veel move keuzes. Hagane is een spel dat je heel snel kunt spelen als je weet wat je doet maar bij de shinobi series moet je in de latere levels geduldig zijn met name in revenge of shinobi.

Wellicht een optie voor de nintendo man op de shinobi series. Naar mijn mening hebben beide games wel een andere stijl ook qua gameplay hoewel het gameplay genre en het concept vrij vergelijkbaar zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door gast7 op 13-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hagane ooit gekocht maar terug gebracht geloof ik! Moeilijkheidsgraad viel tegen ofzo. Shinobi dacht ik in een collectie te hebben maar misschien vergis ik me. Na mijn snes een saturn, dc en uiteindelijk ook md gekocht, dus ben zeker niet meer nintendo only fanboy :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:29:
Hagane ooit gekocht maar terug gebracht geloof ik! Moeilijkheidsgraad viel tegen ofzo. Shinobi dacht ik in een collectie te hebben maar misschien vergis ik me. Na mijn snes een saturn, dc en uiteindelijk ook md gekocht, dus ben zeker niet meer nintendo only fanboy :D
De moeilijkheidsgraad valt best wel mee wat hagane betreft, de lvl designs zijn uitdagend maar je personage is wel een van de snellere overpowered personages in de 16 bit era. Verder moet je hard mode unlocken door het spel uit te spelen voordat het echt moeilijk word.

Zijn weinig echt oude games met zulke goede soepele controls en move keuzes. verder droppen bijna alle vijanden sub weapons in mooie hoeveelheden en kans op health extra levens en zelfs life upgrades tot wel 5 hits. ook op vaste plekken wat drops.

De game geeft je genoeg mogelijkheden met de drops en de besturing van je personage, het is niet een super moeilijke game. Moeilijker dan in elk geval shinobi III maar lang niet zo moeilijk als als ghouls en ghosts of iets dergelijks.

Maar het is zeker niet een game voor iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 13-01-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:00:
@Games zijn te makkelijk tegenwoordig.

Voor ieder die zich in deze stelling kan vinden en wat oldschool uitdaging zoekt in een moderne game, probeer Slain: Back from Hell eens.

Het is mijn laatst aangekochte (retro inspired) PS4 game: Een 2d blood & gore aktieplatformer met pixelart en een brute metal soundtrack.

De titel "Get used to it" van de eerste trophy die ik kreeg nadat ik voor het eerst dood ging in de game is alles zeggend wat betreft de moeilijkheidsgraat.

Als je van Retrogaming, Castlevania en heavy Metal houdt, dan moet je Slain: Back From Hell echt een keertje checken.
Kreeg (paar dagen geleden) mail dat een steam game van mijn wish list in de aanbieding was. Het bleek idd deze te zijn! Dus idd aangeschaft. Gister beetje met powerline adapters getest en ja even snel deze game binnengehaald. Eerste indruk is erg positief. Love the artstyle. Mijn saturn pad met ps2 plug via usb convertor werkte ook nog is gelijk. Moet alleen nog beetje knoppen layout zoeken die logisch is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Ik had m'n pa eens gevraagd of hij nog de CDi games had liggen van vroeger, en ja hoor, de klassiekers waren er nog:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/217708560602234880/401825110748561418/IMG-20180113-WA0001.jpg?width=400&height=534

Faces of Evil en Wand of Gamelon hebben een prominent plekje op m'n game-schap gekregen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:04:
Ik had m'n pa eens gevraagd of hij nog de CDi games had liggen van vroeger, en ja hoor, de klassiekers waren er nog:

[afbeelding]

Faces of Evil en Wand of Gamelon hebben een prominent plekje op m'n game-schap gekregen :D
Dat is waardevol..letterlijk. Goed koesteren. Heb je ook een CD-I speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Exorcist schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Dat is waardevol..letterlijk. Goed koesteren. Heb je ook een CD-I speler?
Over een paar dagen wel, m'n pa had er 2 (waarvan 1 aangesloten, volgens mij). De ander kan ik overnemen :)

Wel blij mee, want beide spellen wilde ik toch weer een keertje spelen. Als kind vond ik ze toch wel erg leuk, al halen ze natuurlijk de kwaliteit van de echte LoZ games bij lange na niet. Ook het Christmas Crisis spelletje vond ik wel geinig. Het enige wat ik wel mis, is Hotel Mario. Die hadden we volgens mij ook niet, de buren wel (net als Micro Machines, die ik toch wel goed vond werken op de CD-I).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Heeft iemand een tip voor een PS1/2 to USB converter? Ik zoek er 1 om snel een grote bak controllers op werking te kunnen beoordelen (via mijn PC in een emu op Windows 10), dus het liefst gewoon een Chinees ding voor weinig. Maar als ik op Ali zoek vind ik van die blauwe die van Windows 95 t/m Vista ondersteunen en zwarte die geen driver nodig hebben. Beide heb ik mijn twijfels bij, dus als iemand al positieve ervaringen ergens mee heeft hoor ik dat graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 15-01-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:09:
Heeft iemand een tip voor een PS1/2 to USB converter? Ik zoek er 1 om snel een grote bak controllers op werking te kunnen beoordelen (via mijn PC in een emu op Windows 10), dus het liefst gewoon een Chinees ding voor weinig. Maar als ik op Ali zoek vind ik van die blauwe die van Windows 95 t/m Vista ondersteunen en zwarte die geen driver nodig hebben. Beide heb ik mijn twijfels bij, dus als iemand al positieve ervaringen ergens mee heeft hoor ik dat graag.
Yup! Zie post over slain. Ik maak (ook hier :D ) wel foto

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die Zelda's leveren inderdaad wel wat op, heb ze een tijd geleden verkocht. Heb er een split second over nagedacht om te houden, maar wil zoiets gewoon niet in mijn kast hebben staan, inferieure meuk :p

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Sagat schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Yup! Zie post over slain. Ik maak (ook hier :D ) wel foto
Thanks, ben benieuwd welk type het is. Saturn-pad had overigens wel zo z'n voordelen met 6 face buttons. Worden die laatste twee door die PS2 stekker naar l1/r1 gemapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Het antwoord op je eerdere vraag

Bleed & Bleed 2 Game (PS4)Game ManualSpecial Collector's BoxBleed Original SoundtrackBleed Numbered CertificatePlay-Asia.com x Bleed Exclusive Sticker SetPriced at US$39.99

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:54:
@Sagat Het antwoord op je eerdere vraag

Bleed & Bleed 2 Game (PS4)Game ManualSpecial Collector's BoxBleed Original SoundtrackBleed Numbered CertificatePlay-Asia.com x Bleed Exclusive Sticker SetPriced at US$39.99

;)
Ik moet toegeven dat ik dat niet duur vind, zou het bijna doen als investering :)
Maar nee, ik pas. Maar stuur wel foto's door als het er is zou ik zeggen, en (voor mij belangrijk) laat weten hoe de games spelen, wsl koop ik dan wel het spel (wsl voor pc omdat het daar het goedkoopst is, en dan nog voor switch voor onderweg/vakantie mocht ik het echt leuk vinden).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Thanks, ben benieuwd welk type het is. Saturn-pad had overigens wel zo z'n voordelen met 6 face buttons. Worden die laatste twee door die PS2 stekker naar l1/r1 gemapped?
Hierbij foto van de (stoffige helaas) convertor en pad, ik gebruik het dus duidelijk niet zo heel vaak. Maar was er gister weer even blij mee, en ga ook kijken of steam dit een beetje herkent voor het koffen online.

Geen idee waar de buttons heen gaan overigens, misschien is het net te lezen op de pics. Maar meeste games waar ik hem gebruik kan je buttons zelf indelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RAuxfxQGigM7Ha1A2ttWp8Qr/thumb.jpg

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben jullie trouwens last van zilvervisjes in jullie game verzameling?
Hoe gaan jullie daar preventief mee om?

Ik heb alles dicht in dozen maar zou graag willen voorkomen dat die beestjes zichzelf laten pletten en alles opvreten.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Meestal moet je de oorzaak zoeken. Hoe vochtig is je kruipruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 08:28
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:23:

Ik heb alles dicht in dozen maar zou graag willen voorkomen dat die beestjes zichzelf laten pletten en alles opvreten.
Ik heb standaard van die Kruidvat vallen staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:34
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:23:

Vochtvreters heeft (en nu nog steeds) bij ons ook flink geholpen om het te verminderen. Hebben die dingen nu overal op de bovenverdieping en sommige slaapkamers zelfs 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond weer met een vriend wat Skyforce gedaan op de PS4. Op zich mijn genre niet maar zo met zijn 2-en vind ik het top-down shmup? wel leuk. Beetje gezocht en Under Defeat besteld voor de PS3. Iemand nog meer aanraders voor dat genre van...laten we zeggen PS1 tot PS3/360 of evt. PS4/One? Heb bijv. wel Viewpoint voor de PS1 maar daar kom ik de eerste twee minuten niet eens door zonder "af" te zijn. Moet wel leuk blijven, niet te moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Sagat schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Hierbij foto van de (stoffige helaas) convertor en pad, ik gebruik het dus duidelijk niet zo heel vaak. Maar was er gister weer even blij mee, en ga ook kijken of steam dit een beetje herkent voor het koffen online.

Geen idee waar de buttons heen gaan overigens, misschien is het net te lezen op de pics. Maar meeste games waar ik hem gebruik kan je buttons zelf indelen.
Dank je, deze lijkt echter nergens meer te krijgen. Bij Ali hebben ze wel een Xbox/PS2/GC-variant in het blauw.

Heb maar een paar verschillende modellen adapters besteld, zal t.z.t. de ervaringen wel delen hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Exorcist schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:04:
Vanavond weer met een vriend wat Skyforce gedaan op de PS4. Op zich mijn genre niet maar zo met zijn 2-en vind ik het top-down shmup? wel leuk. Beetje gezocht en Under Defeat besteld voor de PS3. Iemand nog meer aanraders voor dat genre van...laten we zeggen PS1 tot PS3/360 of evt. PS4/One? Heb bijv. wel Viewpoint voor de PS1 maar daar kom ik de eerste twee minuten niet eens door zonder "af" te zijn. Moet wel leuk blijven, niet te moeilijk :+
Leuke top/down shooters tussen de PS1 en PS4 era, die je met vrienden kunt spelen in couch co-op?

YouTube: Classic Game Room - THE RED STAR review for PS2

Op ps4 heb je trouwens Circuit Breakers (erg retro style en heeft niets te maken met de PS1 game) maar die game vind ik super tegenvallen. Red Star op PS2 is wel een erg goede game IMO alleen is de gameplay slechts gedeeltelijk een top/down shooter.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 16-01-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Leuke top/down shooters tussen de PS1 en PS4 era, die je met vrienden kunt spelen in couch co-op?

YouTube: Classic Game Room - THE RED STAR review for PS2

Op ps4 heb je trouwens Circuit Breakers (erg retro style en heeft niets te maken met de PS1 game) maar die game vind ik super tegenvallen. Red Star op PS2 is wel een erg goede game IMO alleen is de gameplay slechts gedeeltelijk een top/down shooter.
Thx, ziet er inderdaad wel geinig uit..kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27
Sinds eind vorig jaar heb ik mijn oude Nintendo 64 weer thuis en vorige week heb ik op marktplaats een B&O MX 4000 tv gescoord om hem op aan te sluiten.
Nu zat ik ook wat rond te kijken voor wat spellen voor op de Nintendo 64, maar de prijzen van sommige spellen gaat soms nergens over.
Carts van wat meer bekende spellen (Super Mario 64 of Mario Party 3) zijn soms 40+ tot wel 900 euro 8)7 :X Zijn dat normale prijzen voor dat soort carts?

Als dat zo is blijf ik nog wel even de Doctor V64 gebruiken :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dr. V64? Daar had ik er 2 van, laatst beide verkocht en een EverDrive v3 voor in de plaats gekocht, ook leuk speelgoed :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Under defeat ziet er erg leuk uit. Had er nooit van gehoord terwijl ik op zich wel van shmups houdt. Helaas krijgt dit genre weinig mainstream love, m.u.v. Twin stick shooters wellicht, en wat echt bullet hell spul.

Red star heb ik volgens mij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

urk_forever schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:31:
Sinds eind vorig jaar heb ik mijn oude Nintendo 64 weer thuis en vorige week heb ik op marktplaats een B&O MX 4000 tv gescoord om hem op aan te sluiten.
Nu zat ik ook wat rond te kijken voor wat spellen voor op de Nintendo 64, maar de prijzen van sommige spellen gaat soms nergens over.
Carts van wat meer bekende spellen (Super Mario 64 of Mario Party 3) zijn soms 40+ tot wel 900 euro 8)7 :X Zijn dat normale prijzen voor dat soort carts?

Als dat zo is blijf ik nog wel even de Doctor V64 gebruiken :P
Yep. Als je een originele Mario Party 3 weet te vinden onder de €70,- dan meteen doen... of voor een reproductie van Ali gaan ;)

Ik verzamel ook graag het originele spul, maar spelletjes van boven de €50,- vind ik echt te gortig worden...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:20:
Dr. V64? Daar had ik er 2 van, laatst beide verkocht en een EverDrive v3 voor in de plaats gekocht, ook leuk speelgoed :)
Ik heb er 3 thuis ;) 1 werkt niet meer, maar de andere twee doen het nog. Die EverDrive ziet er ook leuk uit, maar voor mijn zoontjes (8 en 7) is het allemaal wat te veel gedoe. Die zijn het gemak van de Wii/Wii U gewend :D
EMP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Yep. Als je een originele Mario Party 3 weet te vinden onder de €70,- dan meteen doen... of voor een reproductie van Ali gaan ;)

Ik verzamel ook graag het originele spul, maar spelletjes van boven de €50,- vind ik echt te gortig worden...
Wat is er zo bijzonder aan MP3 dat deze zo duur is? Volgens mij heb ik zelf een originele MP3 thuis liggen inclusief doos/boekjes etc. Zal vanavond wel ff een fototje posten.
Die AliExpress dingen zag ik ook voorbij komen, zijn dat gewoon imitatie carts met de originele rom erop? Heeft iemand daar ervaring mee, werkt dat een beetje?

Vanmiddag overigens SM64, Turok 2 en 1080 Snowboarding via MP gekocht voor 25 euro. Dat vond ik nog een aardige prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door urk_forever op 16-01-2018 17:04 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Sagat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:24:
Under defeat ziet er erg leuk uit. Had er nooit van gehoord terwijl ik op zich wel van shmups houdt. Helaas krijgt dit genre weinig mainstream love, m.u.v. Twin stick shooters wellicht, en wat echt bullet hell spul.

Red star heb ik volgens mij :)
Under Defeat HD is zeker een aanrader. Heb zelf de Xbox 360 versie in de kast staan en speelt erg goed weg.
Grafisch ook top.
Kijk je over de NTSC grenzen dan heb je nog meer moois voor de 360, maar dat is gelijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkje.doc schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Under Defeat HD is zeker een aanrader. Heb zelf de Xbox 360 versie in de kast staan en speelt erg goed weg.
Grafisch ook top.
Kijk je over de NTSC grenzen dan heb je nog meer moois voor de 360, maar dat is gelijk een stuk duurder.
Kijk hier mee uit!!

De Xbox 360 is region locked en verreweg het overgrote gedeelte van de Japanse Xbox 360 games werkt niet op een Europees systeem.

Under Defeat is trouwens een HD remaster van een Dreamcast titel. Zelf heb ik de PS3 versie.

Caladrius blaze* (PS3/PS4) is trouwens aan te raden voor fans van het shmup genre.

En voor meer retro: Robotron 64; Geen bullet hell shooter maar wel arcade top/down shooting en de cartridge is vrij gemakkelijk te vinden onder de €5,-

*import game

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw minder retro maar twin stick parels de geometry wars reeks. Waarvan deel 2 en 3 ook leuke mp hebben. Zelf (nog) niet in bezit ‘assault android cactus’. Heeft(had?) een demo op steam en zelfs mijn 2009 pc kan hem aan.
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:43:
[...]

Kijk hier mee uit!!

De Xbox 360 is region locked en verreweg het overgrote gedeelte van de Japanse Xbox 360 games werkt niet op een Europees systeem.

Under Defeat is trouwens een HD remaster van een Dreamcast titel. Zelf heb ik de PS3 versie.

Caladrius blaze* (PS3/PS4) is trouwens aan te raden voor fans van het shmup genre.

En voor meer retro: Robotron 64; Geen bullet hell shooter maar wel arcade top/down shooting en de cartridge is vrij gemakkelijk te vinden onder de €5,-

*import game
Echt waar? Ik heb wel is us spul uit de usa store gehaald, dat was geen enkel issue.

Edit:
Wat ingelezen, het kan idd door de publisher enabled worden. Misschien ook de 360 dan maar op de ‘to mod’ lijst zetten. Optie 2 is een van mijn 2 x360’s naar region japan te zetten.

Of de magical solution for everthing! Emulatie. Maar voor x360 is mijn huidige pc te zwak vrees ik. Hij kon ps2 gradius 5 niet eens aan!

[ Voor 75% gewijzigd door Sagat op 16-01-2018 18:24 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

urk_forever schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:00:

Wat is er zo bijzonder aan MP3 dat deze zo duur is? Volgens mij heb ik zelf een originele MP3 thuis liggen inclusief doos/boekjes etc. Zal vanavond wel ff een fototje posten.
Die AliExpress dingen zag ik ook voorbij komen, zijn dat gewoon imitatie carts met de originele rom erop? Heeft iemand daar ervaring mee, werkt dat een beetje?
Leuk/herspeelbaar * schaarste = prijs. MP3 scoort op beide vlakken hoog.

Qua AliExpress geldt de zelfde waarschuwing voor alle meuk uit China, je weet niets zeker, behalve dat het goedkoop is. Over de kwaliteit... ymmv

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Een mod lijkt me de beste oplossing idd, zeker voor de fysieke games, heb mezelf er alleen nog steeds niet in verdiept.

Een kleine 3 jaar importeer ik nu af en toe games en toen ik er achter kwam dat de Xbox 360 region locket was ben ik (eigenlijk uit gemakzucht) me meer op ps3 gaan richten.

Over Ali Express fake cartridges:

De kwaliteit van de behuizing en de bestickering zijn ronduit waardeloos, Ook kunnen de connectpunten schade geven aan je hardware*

Mijn ervaring is dat 90% het wel gewoon doet.

De enige Ali Express game cartridges met een goede kwaliteit zijn zover ik gezien heb alleen nog maar de GBA cartridges.

*Probeer bij het spelen van fake cartridges altijd een een coverter tussen de fake cartridge en de console te gebruiken om schade aan de hardware te voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 16-01-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

- nvm :9

[ Voor 103% gewijzigd door GS88 op 16-01-2018 19:39 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
EMP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Qua AliExpress geldt de zelfde waarschuwing voor alle meuk uit China, je weet niets zeker, behalve dat het goedkoop is. Over de kwaliteit... ymmv
Vaak werkt het gewoon prima, cosmetisch is het wat minder.

Het doet wat het moet doen dat is wat telt, het is goedkoop na te maken

Verder ben je slechts 10 euro kwijt inplaats van 80 dusja.

N64 is op het moment nog wat lastig om te emuleren dus gratis is op het moment nog niet de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
EMP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Is MP3 zo schaars dan? Qua verkoopcijfers leek het mij wel mee te vallen :?

Dit zijn de originele spellen die ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: https://mhlpsg.ch.files.1drv.com/y4m5S9Wg7nx7yrOebKU36RH6bsuMhJyQImxK_cpoC1rGfSjF04r3ca9W20MvnA67brFOdJ9mrMg_59cdGGvT47M4QHBuljnVcZlc93A1ABlhz_CUvvaJyHeeE4F0G3W0wWqdvKAKy8oeVMHF7U7QA-DT81Z05MNXnAz2udwk0Ue8dWJZIqyJo04epmwGc9pWlKiIT3sptuv4ys91Ow57UsmxQ?width=660&height=495&cropmode=none

Zie ook dat prijsstickertje van Banjo Tooie € 19.99 :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@urk_forever Mario Party 3 is totaal niet zeldzaam of schaars, hoogstens enigszins schaars voor een Mario-titel, maar zeker niet meer dan dat.

Het is niet meer dan een kwestie van vraag en aanbod, en Mario is nu eenmaal het populairste game personage ter wereld met als gevolg dat er verreweg het meeste vraag is naar Mario games, en dat gooit de prijs zo enorm omhoog.

Echt veel schaarse Europese N64 games zijn er niet: Ook Conker's Bad fur day dankt bijvoorbeeld zijn hoge prijs veel meer aan de populariteit dan dat het een hele zeldzame N64 titel zou zijn.

Als je op jacht wilt gaan naar een dure N64 titel die tevens vrij zeldzaam is, dan raad ik je aan om je pijlen te richten op Snowboard kids 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Super zeldzaam is mario party 3 niet dat zeker maar als hij echt niet schaars zou zijn dan had hij een vergelijkbare prijs moeten hebben als majora's mask, niet heel common maar wel populair en aardig aan de prijs. Zeker niet heel schaars anders had de prijs veel hoger kunnen zijn.

Maargoed dan had mario party 3 50% of minder van zijn huidige waarde moeten zijn maar hij is best schaars, zeldzaam dan weer niet.

Echt zeldzame titels zijn inderdaad lastig te vinden maar iets hoeft niet super zeldzaam te zijn om hoog te zijn in prijs.

Als het puur populariteit zou zijn dan was de cart 40 of minder euro ipv van 80 maar hij is niet heel common.

Dat hij makkelijk op ebay te vinden is en dergelijken dankt deze games aan de prijs die je ervoor kunt krijgen, Panzer dragoon saga is ook makkelijk op ebay te vinden dankzij de waarde, echter een zeer lage oplage en een van de zeldzaamste saturn games.

Populaire zeldzame gezochte titels komen vaker op de markt door resellers, maar ook verzamelaars in moeilijke tijden of voor wat extra geld omdat ze het toch niet nodig hebben voor zoveel geld.

Het is ook vrij logisch waarom een goede titel verkopen waar je maar moeilijk 20 euro voor krijgt terwijl je voor een zeldzame gezochte titel al vrij snel een hoge prijs vangt. Dat is de reden waarom veel van deze populaire gezochte zeldzame titels toch vaker op de markt verschijnen.

qua sales vroeger hier in europa vrij slecht 160000 stuks.

De amerikaanse versie had bijna 1 miljoen sales en die is daardoor slechts 25 - 30 euro en gewoon uncommon zat exemplaren dus.

hoge prijzen zijn er niet voor niks populariteit is 1 ding maar er is een grens wat je dan qua waarde hebt.

Verder moeten we niet vergeten dat consoles het in europa veel slechter hebben gedaan dan in Amerika, we hadden hier namelijk veel home computers die veel plekken in namen inplaats van consoles. Het was niet super bekend hier in europa door deze competitie.

Met name snes en nes zijn heel veel minder verkocht in europa, de games zijn dus qua aantallen ook een stuk minder. Daarna werd het steeds beter maar n64 valt hier nog wel onder als ik mij niet vergis. Pas vanaf gamecube ps2 xbox tijdperk werd het bekender relatief gezien. Amerika heeft namelijk een grotere groep mensen.

Sega deed het hier al helemaal zeer slecht, dat is helemaal niet te vergelijken met amerika qua sales. Console games van oudere consoles zijn schaarser hier in europa.

[ Voor 41% gewijzigd door gast7 op 17-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:37:

Verder worden mijn ps2/org xb en wii naar een hoger plan getrokken, component kabeltje besteld. Volgende week vrij en een van de todo’s is eindelijk de ‘bende’ uitzoeken en aansluiten. :)
:(
Goed lezen dus... mijn 4-1 component kabel is voor
Ps3, meh die zit al prima op hdmi
Ps2 woo
Wii woo2
En x360 :?

Wacht even 360?! That aint right. Die heb ik al op hdmi. Grrrr

Even snel gekeken maar de shop lijkt iig geen ps2/wii/ org xb kabel te hebben dus...gebruiken voor ps2 en wii en dan eventueel org xb component kabel erbij kopen en dan ook nog evetueel een component switch of terugsturen...

Meh denk dat ik is kijk hoe het bevalt. Xbox is qua games nooit mijn favo console geweest en veel van mijn games kunnen ook via de 360 of one.

De emulatie zal dan op mijn crt via composite zijn. Denk dat ik dan net zo lief toch voor die pi ga voor emulatie op mijn plasma. Is eventueel ook makkelijk te verplaatsen tussen crt en plasma (of lekker lui 2 kopen :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini review want kabel vandaag aangesloten. Ps3 en x360 niet getest want die heb ik al aangesloten met hdmi.
Mocht je een oude x360 zonder hdmi poort hebben dan zou je deze kabel wellicht kunnen overwegen maar voor bijna iedereen is hdmi de preferred choice lijkt me.

Dan door naar de wii. Eerst getest met donkey kong. Tsja qua artstyle vond ik de game altijd al mooi maar het was altijd wat onscherp en flets. Nu prachtig mooie kleuren en mooi scherp. Daarna door naar de vc, want sommige tv’s schijnen dat lastig te vinden over component. Fzero deed het echter prima. Hier wat langer dan gepland blijven haken want het blijft een heerlijke race game. Als laatste super star soldier getest. Ook voor de gein in het wii menu gedoken en gezien dat ik zowaar van 480i naar 480p kon. Misschien ligt het aan mij. En fzero is natuurlijk mode7 war nooit echt mooi was. Sss is natuurlijk klassiek 2d. Ook hier zagen de kleuren er beter uit dan in mijn compisite herinnering. Verder leek ik meer detail te zien. Maar kan ook wens vader gedachte etc zijn.

Dan door naar ps2. Deze boot-te op in een zwart scherm :(
Na wat googlen bleek dat je dus in het menu moest switchen naar component mode. Met hulp van een forumpost dit blind voorelkaar gekregen. Daarna getest met metalslug. Dit was ook weer mooie(re) kleuren en voor mijn gevoel meer detail.
Maar de gamevoelde traag. Weet niet of dat in de component zit of puur mijn pal versie. Helaas geen 60 hz optie.

Als 2e en laatste game vf4 getest. Deze heeft WEL een 60hz optie. Maar weer (wat gedateerd) 3d. Speelde ok maar onbewust vergelijk je toch met nieuwere fighters.

All in all lijkt het me een goede deal. Ik zal mijn gt4 is opduiken om in ‘hd’ te testen.
Ps2 trouwens getest met mijn nieuwe joypad. Die speelde ook fijn weg. Ik ga de kabel dus wel houden. Ook leuk om de ps2 weer in de woonkamer te hebben. Tv meubel is hiermee wel nokkie vol.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Grumpmeister schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:08:
[...]

Over een paar dagen wel, m'n pa had er 2 (waarvan 1 aangesloten, volgens mij). De ander kan ik overnemen :)

Wel blij mee, want beide spellen wilde ik toch weer een keertje spelen. Als kind vond ik ze toch wel erg leuk, al halen ze natuurlijk de kwaliteit van de echte LoZ games bij lange na niet. Ook het Christmas Crisis spelletje vond ik wel geinig. Het enige wat ik wel mis, is Hotel Mario. Die hadden we volgens mij ook niet, de buren wel (net als Micro Machines, die ik toch wel goed vond werken op de CD-I).
Even in navolging hiervan; gisteren een CD-I meegekregen met gamepad. Thuis aangesloten, na een beetje gestoei met de scart werkte het. Meteen Faces of Evil opgestart, ben ik toch een half uurtje tot een uurtje mee zoet geweest. Daarna mezelf toch even weg moeten forceren zodat ik nog 'productief' kon zijn. Het valt me mee hoe veel nog is blijven hangen vanuit m'n jeugd, ik wist nog best wat te vinden, welke enemies doodgemaakt konden worden door welke item, etc.

Maar ik heb wel het idee dat Link een beetje op een wild goose-chase wordt gestuurd in de latere games hoor, zo'n epische quest van pendants om een beter zwaardje te krijgen, etc. In Faces of Evil loop je gewoon in een van de eerste levels naar een visser die de krab die hij heeft gevangen laat zien, Link geeft aan dat het een Gohma is, en je krijgt een magisch zwaard :')

Dit ga ik sowieso weer verder spelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:57:
Mini review want kabel vandaag aangesloten.
<snip>
Daarna getest met metalslug. Dit was ook weer mooie(re) kleuren en voor mijn gevoel meer detail.
Maar de gamevoelde traag. Weet niet of dat in de component zit of puur mijn pal versie. Helaas geen 60 hz optie.
Ter referentie mijn steam versie gestart. Wow dat speelt echt stuk soepeler. Ook beetje gegoogled. Het schijnt dat er meer mensen zijn die de ps2 en al helemaal de ps4 versie van ms anthology slechte versies vinden en dan vooral vanwege inputlag. Op zich had ik dat gevoel niet eens maar de hele game voelde traag. Vandaar dat ik 60hz noemde.

Kan ook door mijn tv komen. Echter iets als contra of alien homonid voelt normaal/niet traag aan. So i blame a bad conversie :)
(Ik denk dat ik hem hierom nooit heel erg veel gespeeld heb, maar pc versie ook niet eigelijk...die heb ik ook minder lang in bezit) ((want roms tellen niet toch?)) O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, roms en emulatie tellen niet :+

Over 60Hz gesproken: ik wilde van de week een potje Top Spin 2 doen op de 360 met een vriend, doe ik vaker tennisgames mee en deze had ik recent opgepikt. Maar ja hoor, weer die ^*(*#&*# 360 met z'n melding dat het spel geen PAL-50 ondersteunt (HDMI aangesloten). Had dat laatst ook al met The Outfit en Hitman: Blood Money. Nu is dat op te lossen door je 360 analoog aan te sluiten, naar PAL60 te switchen en je HDMI kabel er weer in te doen maar in mijn geval levert dat meer ergernis dan profijt op. Waarom hebben ze in al die jaren nog niet bedacht dat zoiets te omzeilen moet zijn als je je 360 "HD" hebt aangesloten met component of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PUsEWlZsnxldmwLeoXqgHTKG/full.jpg

Weinig heel retro, maar dit weekend met m'n vrouw naar IJmuiden/Haarlem omstreken geweest en daarbij nog wat shops aangedaan. Met name blij met Alice (maar prijzig) en verder Lips voor 0,50ct en Buzz voor een Euro. Ach ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update hier, helaas door ziekte en (mede daardoor) uitlopende klussen niet heel veel vooruitgang gemaakt. Maar momenteel ook aangesloten naast mijn snes....*drumroll* de Gamecube. Ff snel potje waverace gespeeld om te testen, en ondanks zijn leeftijd blijft dat toch echt een mooi game. Ik heb voor nu de cube op mijn oude crt 'amiga' monitor gedaan, die wel iets scherper is dan mijn crt tv, echter het beeld is miniem. Ik gok 11-12" max. Gelukkig kan ik (net als vroegah ;) ) lekker dichtbij zitten.
Uiteraard heeft mijn cube ook een gba adapter, maar zoals al vaker benoemd, ben nooit echt een hele fantieke mobiele gamer geweest, dus ik kan zo uit mijn hoofd niet veel games verzinnen die ik daarop zou willen spelen. Ik heb LTTP niet op de snes, wel voor GBA, maar dat is een brakke kopie die ik ooit is op vakantie heb gekocht, en waar ik me altijd afvraag wanneer die gaat stoppen met werken.

De megadrive, dreamcast en (org non one) X-box staan ook al in mijn tv meubel, maar daarvoor moet ik nog even de bekabeling gaan opzoeken.
Ook weet ik nu dus niet of het mijn werkende of defect DC is :P maar dat zou ik normaal gesproken vrij snel moeten weten als de bekabeling er weer is.
Verder als alles staat serieus gaan nadenken over retrobright, de xb is zwart, en de cube zilver dus die hebben er geen last van, maar mijn snesje en dc zien er bleh uit :N

Nog ingepakt en ook gezien, nes,n64 en saturn (en 2e dc).
Niet gezien, atari 2600.
Moet nog even kijken wat ik hiermee ga doen. Aan de ene kant vind ik het heel vet om nog mijn nes games te kunnen spelen, aan de andere kant (zoals jullie gezien hebben) is mijn cart verzamling vrij beperkt. En van die games kan ik eigenlijk alles wat ik leuk vind ook legaal al emuleren. (met name de zelda's, de mario's en solar jetman). Ik denk alleen dat punch out buiten de boot valt. Hmm en double dragon is ook leuk. kung fu en top gun.......denk dat het niet vaak zal gebeuren dat ik die 'uit de kast' _O- :X zal halen.

De ps2 is 'terug verhuisd' naar mijn woonkamer, omdat hij daar op component zit. Ik liep gister echter rond bij een BCC en daar viel me het wel op dat de meeste nieuwe tv's geen component meer hebben. Blijft lastig die retro meuk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 23-01-2018 12:11 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
even een vraagje ik zit ff lekker te browsen op vraag en aanbod maar heb ik iets gemist? of is de originele nintendo wii ineens zeldzaam geworden?

de prijzen voor een kale console gaan voor 75 terwijl als er een paar spelllen bij zitten en een balance board durven ze al snel 150 tot 250 euro te vragen?????

ik heb er laatst nog een verkocht in doos voor 40 maar ik had dus blijkbaar goud in handen !!! ;)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii is door de switch toch officieel retro? Geen idee of ze nog verkocht worden eigenlijik, omdat ik er zelf een heb, onthou ik dat niet meer bij door de winkel wandelen.

Ik vind het overigens ondanks alle shovelware nog steeds een leuke console, wel jammer dat VC binnenkort weg is (of al is inmiddels?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Wii kon je tot voor kort voor een appel en een ei kopen ja, net als de 360..zou me bevreemden als dat lang aanhoudt en met welke reden dat dan ineens is.

Verder: Under Defeat binnen! Werkelijk in topstaat én met enhanced audio CD, daar word ik vrolijk van :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QAf4obcjEzOHBgPM60yVISTF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M9rkUUR8bh9eM5oUcyINLZ6s/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik heb zelf net nog even een wii in doos met spellen aangeboden hier op V&A voor 750 lijkt me een koopje toch? ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
copywizard schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:00:
even een vraagje ik zit ff lekker te browsen op vraag en aanbod maar heb ik iets gemist? of is de originele nintendo wii ineens zeldzaam geworden?

de prijzen voor een kale console gaan voor 75 terwijl als er een paar spelllen bij zitten en een balance board durven ze al snel 150 tot 250 euro te vragen?????

ik heb er laatst nog een verkocht in doos voor 40 maar ik had dus blijkbaar goud in handen !!! ;)
even terug naar de bewoonde wereld 8)7

Check ebay nette boxed exemplaren gaan voor rond de 50, sommige speciale edities voor meer maar niet heel veel meer. Gezien de meeste sales voor gewone packs is 40 - 50 euro niet slecht want dat zijn de prijzen waar ze voor gaan. Losse consoles boxed of niet hebben haast geen prijs verschil wat gewone sets betreft niet interressant voor de collector en naar mijn mening ziet het er ook niet bepaald mooi uit.

Zeldzaam lijkt me een beetje veel van het goede gezien het in de top 5 van beste console sales staat met meer dan 100 miljoen stuks. Echt zeldzaam zal dit nooit worden, denk eerder dat het zal dalen in prijs want de prijzen voor een wii console zijn op het moment lager dan een aantal jaar geleden dat je er nog best wat voor kon krijgen. Een wii console voor een paar tientjes kopen is nu best mogelijk dat kon vroeger niet.

Tevens gewoon via sites te halen zoals deze 50 euro boxed en ze hebben er genoeg voor voor iedereen

https://www.mariowii.nl/w...php?Nintendo=Nintendo_Wii

50 euro voor een boxed sport pack en dat is retail

absoluut geen goud als je het mij zou vragen

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 23-01-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:36:
[...]

even terug naar de bewoonde wereld 8)7

Check ebay nette boxed exemplaren gaan voor rond de 50, sommige speciale edities voor meer maar niet veel. Gezien de meeste sales voor gewone packs is 40 - 50 euro niet slecht want dat zijn de prijzen waar ze voor gaan. Losse consoles of in doos hebben haast geen prijs verschil wat gewone sets betreft niet interssant voor de collector het ziet er niet bepaald mooi uit.

Zeldzaam lijkt me een beetje veel van het goede gezien het in de top 5 van beste console sales staat met meer dan 100 miljoen stuks zeldzaam zal dit nooit worden, denk eerder dat het zal dalen in prijs want de prijzen voor een wii console zijn op het moment lager dan een aantal jaar geleden dat je er nog best wat voor kon krijgen. een wii console voor een paar tientjes kopen is nu best mogelijk.

Tevens gewoon via sites te halen zoals deze 50 euro boxed en ze hebben er genoeg voor voor iedereen

https://www.mariowii.nl/w...php?Nintendo=Nintendo_Wii

50 euro voor een boxed sport pack en dat is retail

absoluut geen goud als je het mij zou vragen
sorry was even vergeten dat ik sarcastisch was/ben ik sta er zelf ook met mijn kaak op me knieen why the hell vragen mensen 150-250 euro voor een losse console met een handje vol slechte titels?

:) maar we gaan het merken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De beste en meest voordelige game deal die ik dit jaar ben tegengekomen.

Als PS3-fan zijnde moet je wel heel snel happen op deze absolute bodemprijs!

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:47:
De beste en meest voordelige game deal die ik dit jaar ben tegengekomen.

Als PS3-fan zijnde moet je wel heel snel happen op deze absolute bodemprijs!

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
De logische verklaring is dat dit een place holder is, dit doen resellers vaker als ze slechts 1 stuk over hebben van een bepaald item waarvan ze de listing willen behouden op bepaalde sites, vaak wel bij de wat lastiger te vinden items ze doen dit niet voor alles.

Ze willen dus niet dat het verkocht word tot ze er meer hebben, ik zeg niet dat dit altijd het geval is maar het is wel iets dat vaker word gebruikt als ze een listing willen behouden door de prijs hoog te houden om het item dus niet te verkopen.

als je in de toekomst zulke prijzen ziet is dit waarschijnlijk bewust gedaan en niet met de verwachting om het item ook daadwerkelijk te verkopen wat echte resellers betreft. Particulieren is uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Exorcist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:38:
Weinig heel retro, maar dit weekend met m'n vrouw naar IJmuiden/Haarlem omstreken geweest en daarbij nog wat shops aangedaan. Met name blij met Alice (maar prijzig) en verder Lips voor 0,50ct en Buzz voor een Euro. Ach ja ;)
Enslaved is echt een super game!

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Exorcist Omdat je zo met shoot 'em ups bezig lijkt te zijn, dit zijn de 3 shoot 'em ups die ik momenteel fysiek heb voor de PS4.

-Caladrius Blaze: Box/disc/handleiding/artbook

-Raiden V: Box/disc/soundtrack cd.

-Sine Mora ex: Box/Disc

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29wjnv5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:03:
@Exorcist Omdat je zo met shoot 'em ups bezig lijkt te zijn, dit zijn de 3 shoot 'em ups die ik momenteel fysiek heb voor de PS4.

[afbeelding]
Thx, ik zal 's gaan zoeken!

Vanavond eerst maar 's beginnen met Under Defeat met een vriend, 's kijken of het enthousiasme toeneemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Wat vind je van Raiden? Dit is een reeks die ik min of meer gemist heb......vraag me af of het de moeite is om toch is een game aan te schaffen.

* Sagat gaat bij twijfel nog is reviews lezen bij hardwaregaming101 en/of shmups.com

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Raiden V is best een aardige game met aardig wat opties en een originele shield-mechanic.

Of hij echt in lijn is met de rest van de serie kan ik geen antwoord opgeven omdat het de eerste Raiden game is die ik speel.

Volgens de fanbase zijn iig de eerste 2 delen het meest populair uit de Raiden serie.

Fysiek raad ik de game trouwens wel een beetje af hoor.

Je krijgt er een toffe soundtrack cd bij maar betaald wel 40 euro wat ik toch wel vrij fors vind.

Had ik geen obsessie gehad om fysieke PS4 games met vrij beperkte oplage achter na te jagen dan had ik er waarschijnlijk nooit 40 euro voor betaald.

Raiden V begon ooit als Xbone exclusive dus mogelijk kun je de game op je Xbone veel goedkoper downloaden dan de fysieke PS4 prijs van de game en op steam waarschijnlijk al helemaal.

De versie die ik heb raad ik alleen aan, aan diehard collectors en gamers die qua genres een hoop variatie willen hebben in hun fysieke PS4 library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Raiden 1, 2 en raiden dx zijn de echte classics die tijdloos zijn

qua arcade 2d grapics met name vanaf raiden II kan je het eigenlijk niet beter kriigen visueel gezien in het 2d tijdperk

Uiteraard zijn er bepaalde cute em ups die er erg tof uit zien maar voor de classic shooter zijn de oude raiden games king..

Uiteraard heb je classics als ikaruga en radiant silvergun maar dat zijn niet puur 2d shoot em ups naar mijn mening.

Qua 2d oude shoot em ups is raiden wat mij betreft een van de beste shoot em ups. Er zijn maar weinig klassieke shoot em ups in het 16 bit maar ook arcade tijdperk die beter zijn in kwaliteit dan de oude raiden games.

Als je een fan bent van de oude games hoef je niet perse de nieuwe games uit de serie goed te vinden.Ik vind zelf dat vanaf raiden III de serie in kwaliteit omlaag is gegaan, raiden III vond ik nog best aardig maar daarna wel een stuk minder maar dat is logisch gezien je met 3d verder moet gaan om bij te blijven.

Dat zeggende had raiden III meer kunnen lijken op andere klassieke shoot em ups op de dreamcast of saturn als ik eerlijk mag zijn met de stijl. ook de muziek was toen al minder.

visueel en qua muziek is de serie er heel erg op achteruit gegaan, verder is het voor een 3d shootemup verre van de beste in zijn soort vrij matig wat erg jammer is voor een serie als raiden. Ikargua heeft het zeer aardig gedaan in het 3d tijdperk net als een aantal andere 3d shoot em ups die nu erg gewild zijn. 3d shoot em ups met moderne grapics kunnen erg goed zijn maar dat is bij raiden naar mijn mening niet het geval zeker in vergelijking met de tijdloze oude games uit de serie.

[ Voor 52% gewijzigd door gast7 op 26-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gast7 Raiden V haalt het IMO niet bij Caladrius Blaze maar 't is echt geen verkeerde titel en ook de soundtrack mag er wezen.

Game is zeker niet Epic, haalt bij mij wel redelijk eenvoudig een 7/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:30:
@gast7 Raiden V haalt het IMO niet bij Caladrius Blaze maar 't is echt geen verkeerde titel en ook de soundtrack mag er wezen.

Game is zeker niet Epic, haalt bij mij wel redelijk eenvoudig een 7/10
De muziek pakt mij erg slecht wat juist zo goed was bij de oude raiden games, grafisch kon het ook wat anders gedaan worden, presentatie het is niet mijn ding.

De oudere games uit deze serie zijn een van mijn favoriete games wat shoot em ups betreft, ik heb weinig andere klassieke 2d shoot em ups gezien die de kwaliteit matchen, het raiden gevoel is volledig weg bij de latere games al helemaal bij 5.

Op zijn minst had raiden III nog een beetje het raiden gevoel van de oudere games. Dit is voor mij een zeer goed voorbeeld dat moderne grapics en muziek zeker niet altijd beter zijn voor een game.

Tenopzichte van andere games uit de raiden serie is hij vrij onherkenbaar.

Ik denk ook dat andere mensen raiden V wel beter kunnen waarderen dan mij. Geen slechte titel maar het is een spel dat zeker niet bij mij past qua stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks guys, volgens mij had ik ook 1 danwel meerdere raiden in mijn rom collectie, zal nog wel is kijken. En idd, 40 euro heb ik zeker niet over voor een gok, als de game echter een keer voor 5 euro in een sale voorbij komt dan wil ik het wel proberen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, avond zit er weer op. Vriend op bezoek en een aantal mee- en tegenvallers.

De meevaller was toch wel Under Defeat HD; zeker met unlimited continues (anders gewoon te moeilijk voor mij en ons) geweldig om te spelen, zeker met het geluid op niveau burenruzie. Tig trophies verder onze aandacht nog verspreid naar Mario Smash Tennis en Football; ware het niet dat mijn Wii het steevast begaf bij het introscherm van Tennis. Schakelde zichzelf uit. Het ding is voorzien van een softmod dus ik ga maar 's op zoek naar een extra Wii in het blauw voor deze doeleinden.

Ik merk dus wel dat ik echt slecht ben ik shmups. Met z'n 2-en leuk om te doen maar ik moet er geen dagtaak aan krijgen of het moeten aanvoelen als werk. Nu op de PS3 met een "omweg" dus speelbaar gehouden met die unlimited continues maar anders hou ik er snel mee op. Soundtrack is echt subliem, die Audio CD zal ik nog wel gaan gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[afbeelding]
En nogmaals thx, Raiden V is leuk geprijsd (25) en idd met CD wat het leuker maakt. Gelijk besteld met Pillars of the Earth erbij.

/on-topic: misschien moet ik m'n PS2 collectie ook eens napluizen of ik dergelijke titels al in bezit heb, zal niet de eerste keer zijn dat ik driftig op zoek ga naar een bepaald genre en er her en der al iets voor te hebben :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fnv3f4.jpg

@Sagat Gisteren de Bleed box mogen ontvangen en meteen uitvoerig uitgetest.

De controlls werken als een twinstick shooter: Left thumbstick lopen, right thumbstick schieten en de R trigger springen. R1 wapen wisselen en L1 voor slowmo time.

Wat de games uniek en badass maakt is de slowmo feature in combinatie met de 3 dubbeljump.

Zodra je één keer hebt gesprongen kun je bij de 2e en 3e sprong de richting van de sprong volledig veranderen en dat zorgt voor erg leuke en unieke gameplay vooral wanneer je deze sprongen combineert met slowmo/bullet time, wat je bij bossen echt nodig zult hebben.

De controlls zijn erg wennen in het begin en voelen ackward aan, maar gezien de gameplay er op gemaakt is dat je altijd de vinger op de trigger moet hebben (ook tijdens je sprongen) voelen de controlls steeds logischer aan zodra je de game mechanics onder de knie begint te krijgen.

Hoewel ik de games (vooral deel 2 waarin je ipv dual pistols een pistool en zwaard hebt waarmee je projectielen terug kunt meppen) te gek vind, moet ik wel eerlijk zeggen dat de game geen pick up and play titel is maar dankzij de controlls een aardige learning curve heeft.

Voor mij persoonlijk is Bleed 2 de vetste indie titel die ik tot op heden speelde en de game verdient zelfs een plekje in mijn top 10 beste PS4 games.

Het is bijna niet uit te leggen hoe badass het voelt om met een tripple jump in slowmotion, het bullet hell geweld van een boss te kunnen ontwijken terwijl je hem ondertussen constant in visier blijft houden om zijn weakspot tijdens je ontwijk-manouvres onafgebroken te blijven aanvallen.

Zodra je de mechanics meester bent geworden voelt de game echt aan als een mix van de beste elementen uit Mega man, Gunstar, Rocket Knight Adventures en Max Payne en dat allemaal met leuke kleurrijke pixel art voorzien van een bullet hell sausje.

*box, stickervellen en audio cd staan niet op de foto. Beide games komen met handleiding.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 28-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb gisteren de eerste China PS2 to usb-adapter binnengekregen. deze voor €1,64.

Ding doet exact wat die moet doen. Geen drivers, gewoon een generiek USB-apparaat, je plugt er een PS2 controller in en die wordt als PS3 controller herkend door alles.

Via Gamepadviewer geeft die de linker stick altijd naar links aan. Dat lijkt een bug ergens wat in de emulatoren is niet niet zo. Meest praktische om te testen dat ik nu heb is Dolphin, die heeft netjes een feedback-scherm met welke knop je indrukt.

Het enige nadeel daar is dat Dolphin alleen de Gamecube-controller wil instellen en die hebben L3 en R3-click niet. ePSXe werkt uiteraard volledig maar om de controller te testen moet je dan per controller alle knoppen aanklikken en instellen, dat is redelijk omslachtig. Dus als iemand daar nog een suggestie voor heeft waar de volledige PS2/3 controller te beoordelen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
Heren (en dames?) ik ga wat kleine delen van mijn kleine verzameling verkopen. Ter info, ik heb zojuist Illusion of Time voor de SNES in de vraag en aanbod gezet.

Mogelijk volgt ook mijn complete Snes (cib) nog maar daar ben ik nog niet aan uit..

[ Voor 37% gewijzigd door Pelox op 31-01-2018 14:45 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
@Pelox Het is dat ik het er nu niet voor over heb. Heb wel al sinds dat ik opnieuw een SNES heb gekocht Terranigma in bezit. Later opnieuw Soulblazer gekocht en Illusion of time is één van de 3. Sommigen noemen Actrazer (volgens mij) er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:57:
@Pelox Het is dat ik het er nu niet voor over heb. Heb wel al sinds dat ik opnieuw een SNES heb gekocht Terranigma in bezit. Later opnieuw Soulblazer gekocht en Illusion of time is één van de 3. Sommigen noemen Actrazer (volgens mij) er ook bij.
Ik heb deze game ooit uitgeleend en nooit meer terug gekregen :'( maar ik moet ook toegeven het is niet een spel genre wat ik erg leuk vind. Wsl teveel rpg. Misschien ooit nog is een kans geven via emu, maar denk dat ik het wel geloof.

Wat ik wel interresant vind is wat je zegt hierboven.
Illusion of time is één van de 3

Bedoel je dat IoT dus onderdeel is van een gamereeks? Ik ken deze games namelijk wel van naam maar wist niet dat het een serie was? (of wel maar ben het vergeten.....zoals ik al zei, is niet echt mijn genre dus dan ben ik iets minder scherp op deze zaken :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
@Sagat Niet officieel, maar er komen een aantal dingen terug in iedere game:
http://104.236.151.57/soul-blazer/
Staat wel meer op internet hierover. Maar het is niet perse een echte serie. ;)

Bijvoorbeeld de hond Turbo wordt in ieder spel genoemd. De eindbaas van het eerste level komt ook voor in Illusion of Gaia e.d.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 01-02-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn (aangesloten) Dreamcast leest ineens geen discs meer. Met wat zoeken las ik dat dit kan komen door het palletje achterin die ervoor zorgt dat, na het sluiten van de tray, de disc wordt gelezen. Beetje beplakt met tape om hem dikker te maken en dat gaat al beter maar nog niet perfect. Straks het ding nog maar een keer openschroeven :)

/edit

tevens gelijk mijn Wii "gefixed". Kwam er pas recent achter dat deze uitvalt als ik GC games erop wilde spelen. Ander bestandje geladen en dat werkt nu ook weer. Twijfel alleen of het beeld nu echt beter is dat mijn (niet officiële) RGB kabel voor de Cube maar laatstgenoemde heeft sowieso te veel scanlines door het beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 03-02-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Succes :) maar het is helaas niet toegestaan om advertenties te pluggen op het forum.

[ Voor 127% gewijzigd door Grotman op 03-02-2018 12:30 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ooh wist ik niet.. excuses

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Mario en Sonic rant.

Waar ik ook kijk, altijd kom ik gamers tegen die Mario en Sonic met elkaar vergelijken.

Het ergste van alles is voor mij nog dat ook menig hardcore gamer met een zee aan kennis over dit topic hier vrolijk aan mee doet, maar waarom??

Sonic is de mascotte van SEGA en Mario de mascotte van Nintendo en dat is dan ook meteen de enige vergelijking die opgaat tussen beide IP's.

Artstyle, gameplay, level disign en zelfs het genre zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Wil je Mario zo graag met een SEGA platformer vergelijken dan zijn Kid Chameleon en Alex Kidd de enig 2 SEGA IP's die zich voor een vergelijking lenen met de mario platformers.

Het vergelijken van Mario met Sonic is als het vergelijken van Forza met Need For Speed of het vergelijken van Street Fighter met een UFC game.

Niet doen, gaat nergens over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De Mario en Sonic rant.

Waar ik ook kijk, altijd kom ik gamers tegen die Mario en Sonic met elkaar vergelijken.

Het ergste van alles is voor mij nog dat ook menig hardcore gamer met een zee aan kennis over dit topic hier vrolijk aan mee doet, maar waarom??

Sonic is de mascotte van SEGA en Mario de mascotte van Nintendo en dat is dan ook meteen de enige vergelijking die opgaat tussen beide IP's.

Artstyle, gameplay, level disign en zelfs het genre zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Wil je Mario zo graag met een SEGA platformer vergelijken dan zijn Kid Chameleon en Alex Kidd de enige 2 SEGA IP's die zich voor een vergelijking lenen met de mario platformers.

Wil je Sonic vergelijken met een Nintendo IP dan heb je pech omdat Nintendo geen Sonic-achtige platformers maakt. Sonic kun je vergelijken met games zoals Sparkster en Pop'n Twinbee: Rainbowbell adventure.

Het vergelijken van Mario met Sonic is als het vergelijken van Forza met Need For Speed of het vergelijken van Street Fighter met een UFC game.

Niet doen dus, gaat helemaal nergens over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is het weer 1993, heb ik iets gemist? Volgens mij zitten hier louter volwassenen, een discussie over Mario of Sonic is wel heel kinderlijk. Staat me ook niet bij dat dat hier aan de orde is. Verder had ik het rooiend met je eens geweest op het schoolplein. Nog een Capri Sun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

toen we 10 waren hadden we idd hele "discussies" daarover.
Je kan een voorkeur hebben voor 1 van de 2, maar als je de 14 bent gepasseerd maakt het toch niet meer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik heb sinds kort deze smartphone clip voor mij Xbox controller en mijn S8. Sega brengt iedere maand gratis (met reclame) retro games naar Google Play onder het Sega Forever label. Voor een paar euro kan je dan ook zonder reclame spelen. Virtua Tennis van de Dreamcast, Sonic 1 en 2 en Sonic CD zijn een paar van de toppers waar ik al wat uurtjes ingestopt heb. Space Harrier 2 werkt helaas niet met de controller. amazon.de heeft de clip voor 8 euro

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61zwoWSjm0L._SL1000_.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 05-02-2018 15:54 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Exorcist schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:13:
Is het weer 1993, heb ik iets gemist? Volgens mij zitten hier louter volwassenen, een discussie over Mario of Sonic is wel heel kinderlijk. Staat me ook niet bij dat dat hier aan de orde is. Verder had ik het rooiend met je eens geweest op het schoolplein. Nog een Capri Sun?
Mario is beter! Maar rooie Sonic is dé beste oOo
*scheurt, als een echte rockster, zijn pakje Wicky open.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Exorcist Hier wordt er inderdaad gelukkig wel normaal gedaan.

Het gaat meer over YT waar ik geregeld info vandaan haal.

Bijna alle grote (retro)game kanalen doen er aan mee om Mario en Sonic te blijven vergelijken, viel me op en vind het vreemd.

Vroeger als kind vergeleek ik beide IP's ook al nooit: Een platform game met power ups en precisie sprongen is niet te vergelijken met een platform game die het moet hebben van rennen, dashen, loopings en springveren.

Zet je beide IP's toch tegenover elkaar dan heb je geeneens een topic:

Mario wint doordat Mario games een zekere kwaliteitswaarborg hebben terwijl Sonic games variëren tussen erg goed en zo verschikkelijk slecht dat ze onspeelbaar zijn.

YouTube: MARIO VS. SONIC - New Super Mario Bros. Wii VS. Sonic Generations!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:08:
@Exorcist Hier wordt er inderdaad gelukkig wel normaal gedaan.

Het gaat meer over YT waar ik geregeld info vandaan haal.

Bijna alle grote (retro)game kanalen doen er aan mee om Mario en Sonic te blijven vergelijken, viel me op en vind het vreemd.

Vroeger als kind vergeleek ik beide IP's ook al nooit: Een platform game met power ups en precisie sprongen is niet te vergelijken met een platform game die het moet hebben van rennen, dashen, loopings en springveren.

Zet je beide IP's toch tegenover elkaar dan heb je geeneens een topic:

Mario wint doordat Mario games een zekere kwaliteitswaarborg hebben terwijl Sonic games variëren tussen erg goed en zo verschikkelijk slecht dat ze onspeelbaar zijn.

YouTube: MARIO VS. SONIC - New Super Mario Bros. Wii VS. Sonic Generations!
Het is compleet onzinnig om dit te discusieren omdat iedereen weet dat Mario veel beter is! /ninty fanboy off :P

Zonder dollen, zoals gezegd de enige overeenkomst is dat het beide platformers zijn, en de oude sonic games hebben zoveel fans dat dit ook gewoon klassiekers zijn.

Ik denk wel dat objectief gezien de laatste mario games beter waren dan de laatste sonics (mania misschien uitgezonderd?) maar zelfs dan nog, als je sonic fan bent heb je misschien meer lol met een slechte(re) sonic dan met een goede mario.

Ikzelf ben dol op de 2d mario, maar de 3d varianten hebben me nooit in dezelfde mate weten te bekoren, geprobeerd en in bezit 64, sunshine en 3d world (ds), en wel gespeeld maar niet gekocht galaxy 1. Dus zelfs daar kan je nog onderscheid maken.
Van de 3d games is sunshine dan grappig genoeg mijn favoriet, terwijl deze vroeger iig voor veel mensen een tegenvaller was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sonic en mario met elkaar vergelijken is zo gek nog niet, niet om de gameplay maar puur om de kwaliteit wat men beter vind. Echte vergelijkingen maken word tussen deze twee niet gedaan puur welke serie leuker en beter is. Dat is iets wat naar mijn mening best gedaan kan worden

Wat mario sunshine betreft de controls en fludd vonden mensen wat tegenvallen omdat het minder op mario 64 lijkt

Echter moet ik zelf zeggen dat mario sunshine wel tot een van de betere mario 3d games behoort met galaxy. Sunshine heeft gewoon erg leuke tropische levels dat geeft een leuker gevoel dan mario 64 een soort vakantie gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mario64 was op technologisch gebied natuurlijk wel baan brekend, de eerste grote 3d platformer. Ja je had op de playstation al eerder dat robot konijnen 3d spel (jumping flash :? ) ofzo , maar dat was met alle respect niet de zelfde kwaliteit.

Hierom hadden mensen inderdaad ontzettend hoge verwachtingen voor sunshine, zo hoog dat het nooit ingelost had kunnen worden. En ja, fludd was idd ook niet iedereen's kopje thee. Maar ja door het vakantie gevoel en de prachtige gfx heb ik me er nog steeds erg goed mee vermaakt (wel nooit daadwerkelijk uitgespeeld.........zal is kijken of ik mijn memory card nog kan vinden en of ie ook nog werkt :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat het een onpopulaire mening is maar ook ik heb Super Mario Sunshine hoog in het vaandel staan, het is zelfs m'n meest favoriete Mario 3d game omdat SM 64 er niet meer uit ziet met die polygons en de N64 controller ben ik ook geen fan van.

De 2 SM Galaxy games vind ik ook erg tof alleen mis ik door al die losse planeten het gevoel van 1 wereld.

SM 3D world is geen echt 3d waardoor ik de bewegingsvrijheid mis en daardoor is het mn minst favoriete 3d Mario game.

SM Sunshine heeft een toffe soundtrack, hooveren met de waterspuit na een triple jump geeft een extra layer aan gameplay en de levels waarin je waterspuit wordt afgenomen zorgen voor uitdaging.

Persoonlijke conclusie: Super Mario Sunshine verdient meer liefde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok dan misschien even wat spannender, want.....tsja ik hoop niet dat ik hiermee Sonic fans beledig maar, de 3d sonic games zijn doorgaans niets de beste spellen. Zoals ik al eerder zei, mocht het je favo char/gametype zijn, dan zou je met een game die slecht gereviewed en/of ontvangen was natuurlijk nog steeds lol kunnen hebben.

Waar ik even nieuwsgierig naar ben, wat vinden jullie de beste 3d sonic platformers? Ik moet zeggen dat (wel op basis van korte sessies) ik sonic generations nog best ok vond. Daarna zou ik kiezen voor Sonic adventure op de dc, maar ook dat is een sonic game waar ik nooit echt in ben gekomen. Maar ben erg benieuwd waar jullie voor kiezen.
Want juist door de bad press (en mijn eigen ervaring met adventure) heb ik de andere 3d sonic games altijd vermeden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

De beste Sonic 3D game is voor mij de 2006 demo :) Zo snel mogelijk het level halen, echt vet.

Sonic Adventure 2 Battle op de GameCube was ook super, vooral de multiplayer.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Laat ik eens lekker vals spelen vandaag.

Mijn lievelings 3D Sonic game is Sonic allstar racing transformed.

Deze Mariokart clone is zo goed gedaan dat Nintendo de game zelfs heeft teruggecloned en het ter land ter zee en in de lucht element heeft ingebracht in de Mariokart IP.

Nu m'n eerlijke antwoord: Sonic Colours en Sonic Generations vind ik de beste 3d Sonic games samen met de helft van de game Sonic unleashed.

Vraagje terug voor jullie:

Hoe denken jullie over Capcom's aangekondigde Megaman 11?

Zelf vind ik het raar en opmerkelijk dat één van de meest gewenste games vanuit de retro game community nog altijd niet besproken is op het forum.

Deel 9 en 10 moet ik eerst nog spelen, die heb ik laatst aangeschaft (megaman collection 2/ VS import: Megaman 7 t/m 10) voor de PS4.

Voor mij zijn dat 2 nieuwe Megaman games omdat ik uitsluitend fysieke games speel.

Tegelijkertijd kijk ik wel heel erg uit naar Megaman 11 en overweeg ik (wat ik zeer zelden doe) er een pre order tegenaan te knallen.

YouTube: Mega Man 11 - Announcement Trailer

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 08-02-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben geen MegaMan fan, heb zelfs geen enkel deel als ik me niet vergis..dus deel 11 zal ook niet aan mij besteed zijn.

Wat betreft Sonic: ook geen hele grote voorstander van, meer uit retro-liefde op de MD maar het beste deel vind ik persoonlijk Sonic Generations en dan bij voorkeur in 3D; één van de weinige spellen (naast Uncharted 3) die in 3D écht iets toevoegen. Heb alleen de 360 versie, moet de PS3 versie nog hebben. Verder vind ik de DC delen nog wel te pruimen en heb ik laatst het gedrocht voor de 360 gekocht, Sonic 2006 is dat denk ik? Of Sonic the Hedgehog..puur omdat het zo r*k is.

/Generations voor de PS3 ook maar gekocht net :+

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 08-02-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Exorcist De game wordt Sonic 06 genoemd omdat hij dezelfde titel heeft als het originele 1e deel op de MD.

De game is idd een glitchy rotzooitje dat zonder patches onspeelbaar is.

Ik heb me laten vertellen dat er een classics edition van de game bestaat (Nog nooit tegen gekomen) en die versie van de game is geen glitchy rotzooitje, alle patches zijn verwerkt op de disc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ergens heb ik dan ook wel een voorliefde voor games die zo slecht zijn dat het leuk is. Ik noem een Sonic 06, Superman 64 (moet ik nog hebben) of Ride to Hell (laatst ook maar gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:20:
Ja, ergens heb ik dan ook wel een voorliefde voor games die zo slecht zijn dat het leuk is. Ik noem een Sonic 06, Superman 64 (moet ik nog hebben) of Ride to Hell (laatst ook maar gehaald).
In dat geval raad ik je de game Charlie's Angels aan op de Gamecube.

Ik zie ook de lol er wel van in om af en toe een game in m'n collectie te hebben die beroemd is omdat 'ie zo crappy is.

Bubsy 3d, ET 2600 en Superman 64 zijn de 3 games die momenteel bovenaan m'n baggerlijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:54:
@Sagat Laat ik eens lekker vals spelen vandaag.

Mijn lievelings 3D Sonic game is Sonic allstar racing transformed.

Deze Mariokart clone is zo goed gedaan dat Nintendo de game zelfs heeft teruggecloned en het ter land ter zee en in de lucht element heeft ingebracht in de Mariokart IP.

Nu m'n eerlijke antwoord: Sonic Colours en Sonic Generations vind ik de beste 3d Sonic games samen met de helft van de game Sonic unleashed.

Vraagje terug voor jullie:

Hoe denken jullie over Capcom's aangekondigde Megaman 11?

Zelf vind ik het raar en opmerkelijk dat één van de meest gewenste games vanuit de retro game community nog altijd niet besproken is op het forum.

Deel 9 en 10 moet ik eerst nog spelen, die heb ik laatst aangeschaft (megaman collection 2/ VS import: Megaman 7 t/m 10) voor de PS4.

Voor mij zijn dat 2 nieuwe Megaman games omdat ik uitsluitend fysieke games speel.

Tegelijkertijd kijk ik wel heel erg uit naar Megaman 11 en overweeg ik (wat ik zeer zelden doe) er een pre order tegenaan te knallen.

YouTube: Mega Man 11 - Announcement Trailer
haha ik wilde nog zeggen 'platformers only'

V.w.b. megan man, heb een haat liefde verhouding met die game, ik vind het concept super tof, maar het is moeilijk! En de disappearing platforms ugh.......ik heb deel 1 tm 9 nog in de backlog, 10 is twijfelachtig...oh en nog de x games. mijn eerst target is nog steeds deel 1, wat schijnbaar ook een van de moeilijkere is.

Als dit achter de rug dan misschien ooit nog is 11.Oh en ooit nog is megaman x streetfighter gedownload, die MOET ik uiteraard ook uitspelen 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21ci1ps.jpg

TNT Post is vandaag weer eens langs geweest, ik ga ze het weekend uitproberen.

Ik ga hier tevens ook mee stoppen nu, omdat het me allemaal veel en veel te gek begint te worden.

Wanneer er af en toe een fysieke game verschijnt in een zeer beperkte oplage is dit erg leuk en juich ik dit zeker toe.

Nu het inmiddels al om zo'n 200 titels gaat ben ik het aardig zat aan het worden en maakt het me flink pissig.

De laatste zeldzame fysieke PS4 titel (is al besteld) die op m'n deurmat zal vallen is Hyper Light Drifter, wel de Japanse versie omdat de editie van Limited Run Games uiteraard niet op een normale manier verkrijgbaar is, zoals geen enkele game van hun.

Dankje voor het verzieken van m'n fysieke game collecting hobby Sony! :r
Pagina: 1 ... 10 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.