Sagat schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:03:
Mijn grootste probleem met de amiga cd32 en daarvoor cdtv en daarvoor de c64 console is dat je een gelimiteerde c64 dan wel amiga ervaring krijgt. Full amiga home computer master race zou ik bijna zeggen
Een 1200 met een cd unit kan toch alle cd32 games afspelen? Of vergis ik me daarin?
En daarnaast dus ook vrijwel alle disk games.
Vwb 2600. Het was mijn first console maar idd waar ik sommige nes games tijdloos vind heb ik in mijn 2600 (misschien wel had dus

) geen games zitten die ik ook die rating zou geven. Combat is natuurlijk wel een erg leuke 2 player experience.
edit:
Ik dacht trouwens altijd dat er maar 2 turrican games waren! Deel 3 moet ik ook maar is bekijken dan. Die games zijn trouwens ook wel gruwelijk moeilijk (en ook nog is met tijdlimiet, als ik het me goed herinner

)
Dat klopt ja, maar dan zat er een soort van emulator bij die er voor zorgde dat je de Amiga CD32 spellen kan spellen, aangezien de Amiga CD32 twee kickstart roms heeft, en een Akiko chip, heb nog ergens een floppy liggen met het er op ergens.
Nou ja met een beetje oefenen kan je ze wel uit spellen, ik heb alle 3 Turrican spellen uitgespeeld, en ja je moet zeker Turrican 3 spellen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:17:
@
Sagat Snes + MD hebben samen al 5 Turrican games:
MD: Turrican, Mega Turrican*
SNES: Super Turrican, Super Turrican 2
SFC: Rendering Ranger.
Persoonlijke favorieten:
1. Rendering Ranger
2. Mega Turrican
3. Super Turrican 2
* MD heeft ook nog Universal Soldier (Turrican 1 re-skinned).
Super Turrican voor de NES is het zelfde als Turrican 1 voor de Amiga, maar Amiga is een stuk beter.
En Super Turrican 1 voor de SNES is een mix van Turrican 2 en 3, ze gebruiken ook de music van Turrican 3, en Super Turrican 2 voor de SNES is een totale andere Turrican spel ja.
En Mega Turrican is bijna het zelfde als Turrican 3 voor de Amiga, maar dan met minder levels en mooiere mee bewegende achter plaatjes.
En Rendering Ranger heb ik nooit gespeeld en wist ook niet dat die bestond (je leert iedere dag wel iets) en ja is gewoon een Turrican clone.
Ja klopt, er is ook een Amiga CDTV versie, dat is Turrican 1, en die doet het wel goed op de Amiga CD32, de andere hebben juist ook een toetenboard nodig, al is er een speciale gemaakte versie (alle 3 op CD) die het wel zo goed als zonder toetsenbord het doet op de Amiga CD32.
Ik heb 3 posts van je samengevoegd. Vanaf nu mag je dat zelf doen; meerdere posts achter elkaar is niet de bedoeling op tweakers. Wijzig je laatste bericht als je op meerdere posts reageert.
[
Voor 41% gewijzigd door
Geronimous op 16-02-2018 21:57
]