Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:19:
[afbeelding]
De laatste zeldzame fysieke PS4 titel (is al besteld) die op m'n deurmat zal vallen is Hyper Light Drifter, wel de Japanse versie omdat de editie van Limited Run Games uiteraard niet op een normale manier verkrijgbaar is, zoals geen enkele game van hun.
Bij Limited Run koop ik enkel wat ik graag speel of wil en zeker niet alles.

Goede nieuws voor jou is wel dat Hyper Light Drifter niet van Limited Run is maar van IAm8Bit :)

PS: Iemand die hier een Super NT mini besteld heeft en ook vol ongeduld aan het wachten is op een tracking nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Goede nieuws voor jou is wel dat Hyper Light Drifter niet van Limited Run is maar van IAm8Bit :)

PS: Iemand die hier een Super NT mini besteld heeft en ook vol ongeduld aan het wachten is op een tracking nr?
Ik wil zo graag Shantae Pirate curse fysiek hebben voor PS4 :'(

Voor mij alleen de originele SNES maar moet er bij zeggen dat de gamelist van de SNES mini waanzinnig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:27:
[...]

Ik wil zo graag Shantae Pirate curse fysiek hebben voor PS4 :'(

Voor mij alleen de originele SNES maar moet er bij zeggen dat de gamelist van de SNES mini waanzinnig is.
Niet dat ik bijdehands wil doen maar de Super NT mini is geen SNES mini. ;) Google maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Geniaal, ik kende dit niet maar vind het echt geweldig. Maar ga ik het kopen? Nope. Heel misschien als mijn eigen snesje er mee stopt ,ja dan wel. HDMI is natuurlijk ook super, maar juist op de oudere systemen heb ik er minder moeite mee dat het beeld niet perfect is.

Wat ik overigens even niet zag, je kan alle carts afspelen volgens mij, maar zit er een 50/60hz switch op?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ekfad is juist goed wat je doet, ik zat idd op een zijspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Sagat schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Geniaal, ik kende dit niet maar vind het echt geweldig. Maar ga ik het kopen? Nope. Heel misschien als mijn eigen snesje er mee stopt ,ja dan wel. HDMI is natuurlijk ook super, maar juist op de oudere systemen heb ik er minder moeite mee dat het beeld niet perfect is.

Wat ik overigens even niet zag, je kan alle carts afspelen volgens mij, maar zit er een 50/60hz switch op?
Je kan alle carts er op afspelen en via het menu kan je de beeldverversing aanpassen mocht dat nodig zijn (en nog veel meer). Echt technische reviews zijn er nog niet maar er is blijkbaar geen latency (tenzij dan die van je HD tv en een eventuele draadloze controller)

Ikzelf heb hem wel gekocht omdat ik op zoek ben naar een reserve snes en aangezien ik een europees en amerikaans model heb scoor ik er nu 2 in 1 en ook omdat ik al lang twijfelde om ook een NT mini (hun andere console) te bestellen. Nu kan ik deze beoordelen en dan alsnog de NT mini aankopen.
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:32:
@Ekfad is juist goed wat je doet, ik zat idd op een zijspoor.
Dacht het al dat je mij verkeerd begrepen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens met Super NT mini patches gebruiken zodat je originele SFC carts kunt aanschaffen om vervolgens de fantranslation te spelen?

Is je antwoord ja dan zou ik alleen al om de game Live A Live de aanschaf overwegen*

*Sorry Chrono Trigger en FF VI, Live A Live is mijn meest favoriete 16-bit Square game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]

TNT Post is vandaag weer eens langs geweest, ik ga ze het weekend uitproberen.

Ik ga hier tevens ook mee stoppen nu, omdat het me allemaal veel en veel te gek begint te worden.

Wanneer er af en toe een fysieke game verschijnt in een zeer beperkte oplage is dit erg leuk en juich ik dit zeker toe.

Nu het inmiddels al om zo'n 200 titels gaat ben ik het aardig zat aan het worden en maakt het me flink pissig.

De laatste zeldzame fysieke PS4 titel (is al besteld) die op m'n deurmat zal vallen is Hyper Light Drifter, wel de Japanse versie omdat de editie van Limited Run Games uiteraard niet op een normale manier verkrijgbaar is, zoals geen enkele game van hun.

Dankje voor het verzieken van m'n fysieke game collecting hobby Sony! :r
Lekker bezig! Wel slim om zo nu en dan de rem erop te zetten hoor. Ik probeer het ook vaker te doen, lukt me wel heel goed met nieuwe PS4 release of Xbox One, die ik niet direct hoef te spelen bij launch. Dit jaar maak ik alleen een uitzondering voor Detroit: Become Human. Verder meer met de PS3 bezig de laatste tijd, vandaag Blur binnen en Medal of Honor Airborne, van de week had ik er nog een paar. Kost niet heel veel maar er zitten leuke games tussen.

Die Limited Run games of andere gelimiteerde oplages...mja. Koop er soms wel wat maar om nu iedere uitgave te bemachtigen gaat me wat ver, kost allemaal al genoeg. Las wel dat de nieuwe Life is Strange ook op disc gaat komen, wat erg goed nieuws is. Hopelijk weer met een audio CD erbij net als deel één.

Oh ja, retro-topic...iemand ervaring met de Gamecube HDMI adapters? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:45:
Kun je trouwens met Super NT mini patches gebruiken zodat je originele SFC carts kunt aanschaffen om vervolgens de fantranslation te spelen?

Is je antwoord ja dan zou ik alleen al om de game Live A Live de aanschaf overwegen*

*Sorry Chrono Trigger en FF VI, Live A Live is mijn meest favoriete 16-bit Square game.
Op basis van 5 seconden op de site kijken zou ik zeggen van wel, gezien je een super turrican directors cut meeleveren, deze is digitaal, dus dan extrapoleer ik dat je ook roms kan afspelen. En we hebben toch iemand hier de cart kan maken? Dus je zou in theorie nu al een fantranslation kunnen spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Er kan hier idd iemand SNES carts maken en dat doet hij zeker niet onverdienstelijk.

Probleem is alleen dat bepaalde fantranslations glitches en vastlopende schermen veroorzaken.

Het is hem dan ook niet gelukt om Live A Live goed werkend te krijgen, maar ik vond de game zo origineel en leuk (althans, wat ik ervan heb kunnen spelen) dat ik de bestickerde shell heb bewaard in de hoop ooit een wel werkende repro te vinden en dan het moederbord over te zetten.

In het verleden heeft het hem ook al flinke moeite gekost om Treasure of The Rudra's en Sailormoon Another Story goed werkend te krijgen op translated cart.

Fantranslations goed op cart zien te krijgen kost in sommige gevallen meer dan het oplevert.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist OT: Toevallig laatst Life is Strange uitgespeeld en idd erg van genoten.

Detroid: Become Human zit ik ook flink op te azen omdat ik helemaal weg ben van Beyond two souls.

Blur is trouwens een dijk van een game, ga je veel fun aan beleven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 17:01
Dankje voor het verzieken van m'n fysieke game collecting hobby Sony! :r
Mooi setje aanwinsten, maar niet Sony maar de publishers van de betreffende games verzieken dit natuurlijk. Sony zou het alleen maar toejuichen als alle games zowel fysiek als digitaal in grote oplages beschikbaar zijn en verkocht worden. Brengt daar alleen maar meer geld in het laatje.

Ik heb overigens geen enkele Limited Run of anderszins raar gelimiteerde oplage omdat de methode me niet aanstaat. Tegelijk koop ik zelf ook geen digitale games, dus er is best het e.e.a. dat ik wel interessant vind maar gewoon nooit zal spelen. Gelukkig blijft er genoeg over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:30
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:26:
[...]

In dat geval raad ik je de game Charlie's Angels aan op de Gamecube.

Ik zie ook de lol er wel van in om af en toe een game in m'n collectie te hebben die beroemd is omdat 'ie zo crappy is.

Bubsy 3d, ET 2600 en Superman 64 zijn de 3 games die momenteel bovenaan m'n baggerlijstje staan.
Echte bagger games vermaak ik mij niet echt mee shaq fue superman 64 bubsy etc, ik zou waarschijnlijk in de club zitten die zulke carts bewust opkoopt en sloopt >:)

Slechte games die gewoon zo slecht zijn dat ze grappig zijn dat is wel iets dat in mijn straatje past, ik moet overigens ook zeggen dat veel klassiekers zelfs aan de top hierjuist ook wel het een en ander van meenemen maar dat is is geen slecht punt voor mij want dat is een gedeelte van de lol.

Of judge dred ps1 het echte spel is zeer matig maar enkel voor de grappige cut scenes is dit spel zeker de moeite waard om in mijn collectie te blijven

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ez6dSIIIOc0]

Skeleton warriors ps1 geen slechte game maar die intro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:00:
@gast7 Die Dragon Heart lijkt me wel echt lachen om 's te doen met wat vrienden, gewoon om te lachen. Doet me denken aan Dark Castle (MD/CD-i), ook zo een draak van een game. :+
dragonheart is eigenlijk niet een heel slecht spel qua gameplay zeker niet als dark castle maar het ziet er gewoon erg dom uit ook qua geluid en dat is het leuke wat deze game betreft. Zo slecht dat het gewoon wat heeft.

Ik moet wel zeggen dat dark castle wat grappige geluids effecten heeft maar daar houdt het voor mij ook mee op dat is een game die ik zelf liever niet in de collectie zie. maar ik snap zeker de fetisch van bepaalde mensen voor bepaalde slechte games om die ook echt te spelen en te hebben omdat ze gewoon zo slecht zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 08-02-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn entry in de 'so bad its good' games.

Gezien de weinige amiga love is het waarschijnlijk een onbekende game hier, maar
Dogs of war!
Die speelde ik altijd met een klasgenoot, matige commando's/mercs style game, but we played the sh*t out of it

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:45:

Momenteel nog niet. Er zit wel een SD kaart lezer ingebouwd maar die wordt enkel gebruikt voor de firmware update. Het is wel zo dat hun vorige console dit origineel ook niet kon maar de ontwerper heeft later een custom firmware gereleased waarmee het wel kon. Ik verwacht dat dit bij deze ook zal gebeuren vroeg of laat. De fabrikant heeft er op zich in ieder geval niets op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:15:
Mijn entry in de 'so bad its good' games.

Gezien de weinige amiga love is het waarschijnlijk een onbekende game hier, maar
Dogs of war!
Die speelde ik altijd met een klasgenoot, matige commando's/mercs style game, but we played the sh*t out of it

[video]
Dat geluid doet het hem ook echt ja, prachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat er vrijwel geen spelen in de categorie "schieten" (zoals Galaxian, Space Invaders, etc) zijn. Althans op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:37:
Wat mij opvalt is dat er vrijwel geen spelen in de categorie "schieten" (zoals Galaxian, Space Invaders, etc) zijn. Althans op de Mac.
pixeljunk shooter? Verder steam? Kan me niet voorstellen dat er geen enkele schmups voor de mac zijn?

Oh en er zijn iig zeker ook emu's voor de mac. Met de titels die jij noemt lekker de oude arcade bakken emuleren of als je jezelf wil pijnigen ga je voor de atari 2600 versies (kwam laatst mijn 2600 galaxian doosje nog tegen, na de verhuizing mijn games en daadwerkelijk woody 2600 echter nog niet gezien ;(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12
Vorige week zondag voor de twee keer een beurs meegemaakt!
Wat ontzettend leuk was dat zeg. Nieuwe ps vrienden gemaakt en toch met een kleine buit naar huis gegaan.
Eindelijk Eternal Sonata voor de PS3 gevonden voor een goede prijs. En verder voor dochter lief Lego movie game voor de ps4 voor weinig.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Binnenkort eindelijk eens rustig achter het schot duiken.
Ook maar eens registreren in Data crow wat we hebben.
Daarnaast denk ik dat de Collecovision met Atari spellen e.d. weg gaat. Die zal tzt met een mededeling wel in V&A gezet worden. Is volgens mij nog 2 dozen vol.
Daarnaast hebben we nog 2 Sega's volgens mij met spellen en een aantal NESsen waarbij 1 neppe. Geen idee wat daar mee kan en of die nuttig is verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:16:
Vorige week zondag voor de twee keer een beurs meegemaakt!
Wat ontzettend leuk was dat zeg. Nieuwe ps vrienden gemaakt en toch met een kleine buit naar huis gegaan.
Eindelijk Eternal Sonata voor de PS3 gevonden voor een goede prijs. En verder voor dochter lief Lego movie game voor de ps4 voor weinig.
Iedere keer denk ik ook, moet ik een keer gaan doen. Misschien moeten we bij de volgende een kleine GoT retro topic meet doen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen tijd, geen tijd.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Arunia schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:01:

Ook maar eens registreren in Data crow wat we hebben.
Is het iets? Ik gebruik momenteel Libib. Maar is jammer genoeg vooral gericht op de Engelse markt als het op games aankomt waardoor veel benelux games niet herkend worden en manueel moeten ingevoerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Ekfad Ben op dit moment bezig met het registreren van al onze Dvd's, BD's etc.
Wil uiteindelijk cd's, boeken en uiteraard games ook in het programma zetten.

Het is gemaakt door een Nederlander en je kunt zelf ook modules maken. Dus alles wat je wilt registreren kun je er in zetten. En alles kan gecustomized worden. Dus wat je maar wilt.
Nu gebruik ik nog standaard modules die er in staan, maar ga er straks voor niet bestaande van alles in zetten. Elk onderdeel kun je wel aanpassen qua visueel als wat je wilt omschrijven.
En je zou er een webserver van kunnen maken, echter kan dit dan binnen Windows weer niet als een service voor zover ik kan vinden. Dan kun je er iig in een webbrowser bij. Ook handig.

Er zitten ook zoekmachines in bijvoorbeeld of iig via api dat ze bij specifieke sites kijken. Dacht bol ook. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Bij het invoegen kun je alle opgehaalde data ook nog aanpassen. Soms komt er een Duitse titel in, maar dat kun je aanpassen.
Heb media ook aangevuld met Blu-ray, 3D Blu-ray, 4k Blu-ray enzovoorts.
En je kunt er uitleen registratie in bijhouden. Wat ook wel erg fijn is.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 09-02-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12
Een got meeting is altijd leuk, een oud gebruiker van dit forum zit nu bij button bashers en die komt daar ook mensen tegen. Altijd leuk voor een praatje pot.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Ik ben zeker eng, lijk Quazimodo wel :+

Even zonder dollen, klinkt opzich best tof enzo maar ben in reallife wat schuwer en flink terughoudender geworden dan dat ik online ben.

Klinkt erg leuk, maar zie er ook best tegenop omdat het niet meevalt om nieuwe mensen te ontmoeten wanneer je geraamte steeds krommer en vaster groeit waardoor je letterlijk al niet meer met rechte rug en opgeheven hoofd kunt rondlopen.

I know, daar hoor je jezelf gewoon overheen te zetten maar het blijft iets spannends en engs.

Zal voor mij meer de confrontatie met mezelf dan met jullie zijn, dat het voor mij een hindernis maakt om tot een meeting te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Sagat, genoeg te doen :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:22:
@Sagat Ik ben zeker eng, lijk Quazimodo wel :+

Even zonder dollen, klinkt opzich best tof enzo maar ben in reallife wat schuwer en flink terughoudender geworden dan dat ik online ben.

Klinkt erg leuk, maar zie er ook best tegenop omdat het niet meevalt om nieuwe mensen te ontmoeten wanneer je geraamte steeds krommer en vaster groeit waardoor je letterlijk al niet meer met rechte rug en opgeheven hoofd kunt rondlopen.

I know, daar hoor je jezelf gewoon overheen te zetten maar het blijft iets spannends en engs.

Zal voor mij meer de confrontatie met mezelf dan met jullie zijn, dat het voor mij een hindernis maakt om tot een meeting te komen.
Ach ik ben zo’n Mario fan dat ik ook zijn postuur heb ;) heb alleen ook baard naast de snor (meer onder eigenlijk) maar snap wat je zegt gozert!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Ach ik ben zo’n Mario fan dat ik ook zijn postuur heb ;) heb alleen ook baard naast de snor (meer onder eigenlijk) maar snap wat je zegt gozert!
Ik zie nu Ron Jeremy voor me en word jaloers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Ik zie nu Ron Jeremy voor me en word jaloers :*)
tmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan heb ik vandaag ook nog is een rode trui aan (tuinbroek is dan iets minder corperate environment geschikt). Verder vind ik het ook wel eng om RJ te noemen in combinatie met een groep meet :X

Wacht even, ik bedoel natuurlijk te zeggen, wie is Ron Jeremy en wat heeft hij te maken met Mario? O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Arunia schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:00:
@Ekfad Ben op dit moment bezig met het registreren van al onze Dvd's, BD's etc.
Wil uiteindelijk cd's, boeken en uiteraard games ook in het programma zetten.

Het is gemaakt door een Nederlander en je kunt zelf ook modules maken. Dus alles wat je wilt registreren kun je er in zetten. En alles kan gecustomized worden. Dus wat je maar wilt.
Nu gebruik ik nog standaard modules die er in staan, maar ga er straks voor niet bestaande van alles in zetten. Elk onderdeel kun je wel aanpassen qua visueel als wat je wilt omschrijven.
En je zou er een webserver van kunnen maken, echter kan dit dan binnen Windows weer niet als een service voor zover ik kan vinden. Dan kun je er iig in een webbrowser bij. Ook handig.

Er zitten ook zoekmachines in bijvoorbeeld of iig via api dat ze bij specifieke sites kijken. Dacht bol ook. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Bij het invoegen kun je alle opgehaalde data ook nog aanpassen. Soms komt er een Duitse titel in, maar dat kun je aanpassen.
Heb media ook aangevuld met Blu-ray, 3D Blu-ray, 4k Blu-ray enzovoorts.
En je kunt er uitleen registratie in bijhouden. Wat ook wel erg fijn is.
Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Tl;dr: SNES gekocht op een beurs maar doet het niet.

Helaas geen kaartje vd standhouder gevraagd.

Ik neem mijn verlies maar, en heb een andere in de buurt gevonden, die ga ik maar ophalen.

[ Voor 88% gewijzigd door EMP op 11-02-2018 20:09 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Mooi allemaal, maar waar is de Atari, het is toch wel erg triest dat je geen Atari er tussen heb staan.

En jammer dat de Amiga CD32 er niet tussen staan, ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmigaWolf schreef op maandag 12 februari 2018 @ 03:07:
Mooi allemaal, maar waar is de Atari, het is toch wel erg triest dat je geen Atari er tussen heb staan.

En jammer dat de Amiga CD32 er niet tussen staan, ook jammer.
Ah, jij komt n.a.v. de link die je kreeg op de FP? Maar ik las dat je een CD32 hebt, hetgeen me nog steeds een erg leuk apparaat lijkt. Plaats 's wat foto's van het ding en je games, je favoriete spellen op de CD32 etc. etc.? Constructief zeg maar O-)
EMP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:25:
Tl;dr: SNES gekocht op een beurs maar doet het niet.

Helaas geen kaartje vd standhouder gevraagd.

Ik neem mijn verlies maar, en heb een andere in de buurt gevonden, die ga ik maar ophalen.
Wat zijn de symptomen?

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 12-02-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Exorcist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:22:
Ah, jij komt n.a.v. de link die je kreeg op de FP? Maar ik las dat je een CD32 hebt, hetgeen me nog steeds een erg leuk apparaat lijkt. Plaats 's wat foto's van het ding en je games, je favoriete spellen op de CD32 etc. etc.? Constructief zeg maar O-)
Ok zal even kijken, en zal wat foto's maken en dan hier plaatsen, en ook een zooitje spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmigaWolf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:46:
[...]

Ok zal even kijken, en zal wat foto's maken en dan hier plaatsen, en ook een zooitje spellen.
Ben ook benieuwd naar je cd32 toppers. In potentie had het een goede console kunnen zijn, maar volgens mij relatief weinig games en die controllers! :X

Ik ga die ook niet actief chasen voor mijn 'collectie'.

Oh en wie hier gaat Tanglewood daadwerkelijk kopen of is al aan het spawncampen bij de brievenbus?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Sagat schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:54:
[...]

Ben ook benieuwd naar je cd32 toppers. In potentie had het een goede console kunnen zijn, maar volgens mij relatief weinig games en die controllers! :X
Nou als je meer dan 60 spellen weinig vind voor een Console die maar 4 a 5 maanden bestond, omdat Commodore failliet ging, en 183 totaal, en als je de controllers niet goed vond kon je altijd de Honey Bee Competition SF-3 kopen, die +/- een jaar later kwamen.

http://thosewerethedays.d..._pad_(honey_bee_sf-3).jpg

http://www.racketboy.com/...amiga-101-beginners-guide

Maar toch waren de originele controllers niet zo slecht hoor, heb er jaren mee gespeeld, en dat je al weer een langere tijd Playstation 2 controllers op de CD32 kan doen is ook erg leuk.

Met een speciale kabeltje kan je playstation 1 en 2 controllers op je Amiga/C64/Atari aansluiten, en werkt heel goed als ik eerlijk moet wezen, heb 2 originele playstation 2 controllers gekocht, kosten bijna niks nu.

https://www.ebay.nl/itm/A...1bd58a:g:SDIAAOxyOlhStDmY

[ Voor 17% gewijzigd door AmigaWolf op 13-02-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmigaWolf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Nou als je meer dan 60 spellen weinig vind voor een Console die maar 4 a 5 maanden bestond, omdat Commodore failliet ging, en 183 totaal, en als je de controllers niet goed vond kon je altijd de Honey Bee Competition SF-3 kopen, die +/- een jaar later kwamen.

http://thosewerethedays.d..._pad_(honey_bee_sf-3).jpg

http://www.racketboy.com/...amiga-101-beginners-guide

Maar toch waren de originele controllers niet zo slecht hoor, heb er jaren mee gespeeld, en dat je al weer een langere tijd Playstation 2 controllers op de CD32 kan doen is ook erg leuk.

Met een speciale kabeltje kan je playstation 1 en 2 controllers op je Amiga/C64/Atari aansluiten, en werkt heel goed als ik eerlijk moet wezen, heb 2 originele playstation 2 controllers gekocht, kosten bijna niks nu.

https://www.ebay.nl/itm/A...1bd58a:g:SDIAAOxyOlhStDmY
183 is niet weinig, maar natuurlijk niet veel vergeleken met consoles die wel langer bestaan hebben.
Of in vergelijking met zijn computer broer de amiga 1200. (die natuurlijk ook al vrijwel alle standaard amiga games kon afspelen)
En logisch dat er andere controllers zijn natuurlijk, en ik wist ook niet dat je ps2 controllers kan gebruiken, dat is wel fijn.

Ik heb zelf alleen bij mijn neef ooit met het ding gespeeld dus niet langere tijd, maar bij korte sessies vond ik de controller iitt onwennig.

Wat zijn je top 10 favo games dan?

edit:
Misschien stukje achtergrond info:
zelf een c64 en ook amiga in bezit. Ik doe echter niets meer met beiden, itt tot mijn retro consoles, die inmiddels bijna allemaal aangesloten zijn. Ze zijn natuurlijk net iets minder handzaam dan consoles, vanuit dag oogpunt is een cd32 wel weer praktisch :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 13-02-2018 15:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Sagat schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:52:
[...]

183 is niet weinig, maar natuurlijk niet veel vergeleken met consoles die wel langer bestaan hebben. En logisch dat er andere controllers zijn natuurlijk, en ik wist ook niet dat je ps2 controllers kan gebruiken, dat is wel fijn.

Ik heb zelf alleen bij mijn neef ooit met het ding gespeeld dus niet langere tijd, maar bij korte sessies vond ik de controller iitt onwennig.

Wat zijn je top 10 favo games dan?
Mijn favoriete spellen zijn:

Super Stardust

Chuck Rock 2

Zool 2

Afred Chicken

James Pond 2

Universe

Heimdal 2

Bubba 'n' Stix

Gloom

Little Devil

En dat zijn maar de 10 die ik leuk vind, zijn er nog veel meer die ik heel leuk vind :-), en heb de originele spellen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmigaWolf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Mijn favoriete spellen zijn:

Super Stardust
Chuck Rock 2
Zool 2
Afred Chicken
James Pond 2
Universe
Heimdal 2
Bubba 'n' Stix
Gloom
Little Devil

En dat zijn maar de 10 die ik leuk vind, zijn er nog veel meer die ik heel leuk vind :-), en heb de originele spellen allemaal.
Super Stardust - dikke game. Destijds vond ik de intro ook erg gaaf.
Chuck Rock 2 - wilde altijd eerst deel 1 uitspelen,
Zool 2 - zie Chuck rock, maar deel 1 vond ik ook niet heel erg leuk, ben meer een mario platformer i guess.
Afred Chicken - goede dingen over gehoord maar nooit echt gespeeld.
James Pond 2 - leuke maar wat vage game (mogelijk ook bug omdat ik een pirate versie had)
Universe - ?
Heimdal 2 - niet mijn genre
Bubba 'n' Stix - die heb ik ook orgineel! well floppies dan
Gloom - doom clone toch?
Little Devil - ken ik niet

Wel vet dat je ze allemaal orgineel hebt zeg. Ik had enkele spellen orgineel maar het was gewoon lastig om winkels te vinden die ze verkochten. Wel bakken vol diskettes.
Exorcist schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:37:
De CD32 heeft één of ander birds-eye view race-game..kan even niet op de titel komen. Ziet er wel leuk uit in ieder geval.
(super) skidmarks?

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 13-02-2018 15:56 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AmigaWolf Wat bedoel je eigenlijk met 'de' Atari?

Atari heeft meerdere consoles gehad.

Mocht je de Atari 2600 bedoelen dan ben ik zo'n beetje de enige op het forum die er nog enige interesse in lijkt te hebben.

Over het algemeen start de retro community nu eenmaal bij de NES, verreweg de meesten kunnen geen lol meer halen uit de Atari 2600 gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee (maar die lijkt me ook erg OK, is ook voor de MD dacht ik). Was iets meer "realistisch". Zal 's zoeken.

/ik ben in de war met de 3DO (ja, I know) en OverTop. Dus niet op de CD32. Maar goed, de CD32 heeft Simon the Sorcerer en Beneath a Steel Sky, Point and Clicks die naar mijn weten niet op andere consoles verschenen zijn. Vind ze alleen te duur om voor alleen die spellen een aankoop te rechtvaardigen.

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 13-02-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:02:

Mocht je de Atari 2600 bedoelen dan ben ik zo'n beetje de enige op het forum die er nog enige interesse in lijkt te hebben.

Over het algemeen start de retro community nu eenmaal bij de NES, verreweg de meesten kunnen geen lol meer halen uit de Atari 2600 gameplay.
Niet eens. Heb recent mijn Atari ST ontdaan van spinrag maar blijf toch heimwee houden naar de games op de 2600. Primitiever maar toch met meer charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Niet eens. Heb recent mijn Atari ST ontdaan van spinrag maar blijf toch heimwee houden naar de games op de 2600. Primitiever maar toch met meer charme.
Hier ook, heb nog een 2600 darth vader met iets van 20 games. Wel een tijdje geleden mijn woody met 4 switches verkocht.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Sagat schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:56:
[...]

Super Stardust - dikke game. Destijds vond ik de intro ook erg gaaf.
Chuck Rock 2 - wilde altijd eerst deel 1 uitspelen,
Zool 2 - zie Chuck rock, maar deel 1 vond ik ook niet heel erg leuk, ben meer een mario platformer i guess.
Afred Chicken - goede dingen over gehoord maar nooit echt gespeeld.
James Pond 2 - leuke maar wat vage game (mogelijk ook bug omdat ik een pirate versie had)
Universe - ?
Heimdal 2 - niet mijn genre
Bubba 'n' Stix - die heb ik ook orgineel! well floppies dan
Gloom - doom clone toch?
Little Devil - ken ik niet

Wel vet dat je ze allemaal orgineel hebt zeg. Ik had enkele spellen orgineel maar het was gewoon lastig om winkels te vinden die ze verkochten. Wel bakken vol diskettes.

[...]

(super) skidmarks?
En ja super Skidmarks heb ik ook voor de Amiga CD32, ook leuke spel, ja Gloom is een Doom clone ja, ook een heerlijke spel om te spellen met zijn tweetjes tegen de computer, veel gedaan vroeger met me vader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmigaWolf
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:02:

Ik bedoel dat je met HIER kabel een playstation 1 of 2 controllers op je Amiga/C64/Atari kan aansluiten aansluiten.

[ Voor 47% gewijzigd door AmigaWolf op 13-02-2018 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
De amiga heeft zeker wel wat leuke games met name de latere amiga computers/consoles die veel 16 32 bit fans wel kunnen waarderen,

Zeker als je er nostalgie aan hebt kan ik me er wel iets bij voorstellen gezien het net even iets anders is met name qua geluid.

Zitten leuke 16 32 bit games tussen maar voor mensen die er niet mee zijn opgegroeit is het vrij overbodig gezien het aanbod op de andere consoles qua games je mist er erg weinig aan

Verder is het echt zeer lastig te vinden en er mag overigens wel gezegd worden dat het niet heel duur is wat games betreft op de console na, Andere consoles hebben veel hogere prijzen voor de betere games maar boven de 100 euro komt maar zelden voor als je bijvoorbeeld naar de amiga 32cd kijkt veelal rond de 20 - 40 Het enige is dat er geen goedkope games zijn het zal wel 20+ euro zijn over het algemeen

De amiga 32cd heeft bijvoorbeeld wel leuke ports van the chaos engine etc.

Erg tof maar erg lastig te vinden, niet perse hoog in prijs behalve de console maar gezien het aanbod in games van de andere consoles mis je erg weinig. Er zijn een aantal exclusives die misschien de moeite waard zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 13-02-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Exorcist schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Nee (maar die lijkt me ook erg OK, is ook voor de MD dacht ik). Was iets meer "realistisch". Zal 's zoeken.

/ik ben in de war met de 3DO (ja, I know) en OverTop. Dus niet op de CD32. Maar goed, de CD32 heeft Simon the Sorcerer en Beneath a Steel Sky, Point and Clicks die naar mijn weten niet op andere consoles verschenen zijn. Vind ze alleen te duur om voor alleen die spellen een aankoop te rechtvaardigen.
Ja jammer genoeg heb ik Beneath a Steel Sky niet voor de Amiga CD32 de originele, maar je bent ook €180,- nu kwijt als zou je hem tweedehands kopen, en dat is de goedkoopste.

https://www.ebay.nl/itm/A...fdc64d:g:hDoAAOSw0exaO7le

En Simon the Sorcerer heb ik wel de originele van, zelfs Simon the Sorcerer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
gast7 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:58:
De amiga heeft zeker wel wat leuke games met name de latere amiga computers/consoles die veel 16 32 bit fans wel kunnen waarderen,

[video]

Zeker als je er nostalgie aan hebt kan ik me er wel iets bij voorstellen gezien het net even iets anders is met name qua geluid.

Zitten leuke 16 32 bit games tussen maar voor mensen die er niet mee zijn opgegroeit is het vrij overbodig gezien het aanbod op de andere consoles qua games je mist er erg weinig aan

Verder is het echt zeer lastig te vinden en er mag overigens wel gezegd worden dat het niet heel duur is wat games betreft op de console na, Andere consoles hebben veel hogere prijzen voor de betere games maar boven de 100 euro komt maar zelden voor als je bijvoorbeeld naar de amiga 32cd kijkt veelal rond de 20 - 40 Het enige is dat er geen goedkope games zijn het zal wel 20+ euro zijn over het algemeen

De amiga 32cd heeft bijvoorbeeld wel leuke ports van the chaos engine etc.

Erg tof maar erg lastig te vinden, niet perse hoog in prijs behalve de console maar gezien het aanbod in games van de andere consoles mis je erg weinig. Er zijn een aantal exclusives die misschien de moeite waard zijn.
Ja The Last Samurai was een erg leuke spel, ook veel gespeeld, en The Second Samurai nooit gespeeld jammer genoeg, maar de beste 2D shooters vond ik Turrican 1, 2 en 3, die heb ik ontzettend veel gespeeld.

Ze zouden deel 4 van Turrican uitbrengen op de Amiga CD32, maar toen Commodore failliet ging ging dat niet door jammer genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door AmigaWolf op 13-02-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
AmigaWolf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:05:
[...]

Ja The Last Samurai was een erg leuke spel, ook veel gespeeld, en The Second Samurai nooit gespeeld jammer genoeg, maar de beste 2D shooters vond ik Turrican 1, 2 en 3, die heb ik ontzettend veel gespeeld.
ik denk dat je het hebt over first samurai. is uit dezerlfde serie.

Deze is ook op de snes verschenen en vrij vergelijkbaar als de amiga versie ook qua geluid.

Turrican serie komt inderdaad van de amiga af, en de games zijn dan ook erg goed maar op de snes en megadrive zijn er ook zeer goede varianten verschenen wat de turrican serie betreft.

De nes turricans zijn dan juist wel een stuk minder dan de amiga versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
gast7 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:10:
[...]

ik denk dat je het hebt over first samurai is uit dezerlfde serie.

Deze is ook op de snes verschenen en vrij vergelijkbaar als de amiga versie.

Turrican serie komt inderdaad van de amiga af, en de games zijn dan ook erg goed maar op de snes en megadrive zijn er zeer goede varianten verschenen wat de turrican serie betreft.

De nes turricans zijn dan juist wel een stuk minder dan de amiga versies.
Ja klopt bedoelde First Samurai, en Ja de Amiga versie van Turrican font ik ook beter.

Ik heb nu 34 originele Amiga CD32 spellen, mooie collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn grootste probleem met de amiga cd32 en daarvoor cdtv en daarvoor de c64 console is dat je een gelimiteerde c64 dan wel amiga ervaring krijgt. Full amiga home computer master race zou ik bijna zeggen :P

Een 1200 met een cd unit kan toch alle cd32 games afspelen? Of vergis ik me daarin?
En daarnaast dus ook vrijwel alle disk games.

Vwb 2600. Het was mijn first console maar idd waar ik sommige nes games tijdloos vind heb ik in mijn 2600 (misschien wel had dus :'( ) geen games zitten die ik ook die rating zou geven. Combat is natuurlijk wel een erg leuke 2 player experience.

edit:
Ik dacht trouwens altijd dat er maar 2 turrican games waren! Deel 3 moet ik ook maar is bekijken dan. Die games zijn trouwens ook wel gruwelijk moeilijk (en ook nog is met tijdlimiet, als ik het me goed herinner :( )

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 14-02-2018 09:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Snes + MD hebben samen al 5 Turrican games:

MD: Turrican, Mega Turrican*
SNES: Super Turrican, Super Turrican 2
SFC: Rendering Ranger.

Persoonlijke favorieten:

1. Rendering Ranger
2. Mega Turrican
3. Super Turrican 2

* MD heeft ook nog Universal Soldier (Turrican 1 re-skinned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:17:

Persoonlijke favorieten:

1. Rendering Ranger
2. Mega Turrican
3. Super Turrican 2

Ik heb de snes en ook md versies wel is gespeeld via emulatie......maar dat waren dan echt hele korte sessies. Op de amiga ook nooit heel veel gespeeld, op de c64 wel, Ik had op mijn nesje volgens mij niets wat op het genre leek en vond (ook toen al) run n gun erg leuk. En voor de tijd zag het er ook erg goed uit. Helaas had de game wel een trainer, dus die tijdslimiet uit, unlimited lives on. Level skippen :X Ja dan blijft er weinig van de echte experience over. Mede daardoor ben ik nu ook heel erg 'vroom' met mijn gaming, ik gebruik vrijwel nooit meer cheats en probeer ook echt weg te blijven van guides en yt etc.

Op de amiga had ik wel deel 1 en 2, maar wederom pirated versies. Combinatie van moelijke games, en veel alternatieven en dus al gespeeld op c64 zorgde er dus voor dat ik er niet heel veel mee speelde. Wel spijt van. Staat zeker op mijn backlog maar...........metal slug, contra en alien homonid......dat zijn games in het genre die ik dan net nog iets liever een kans ga geven. Met name MD contra en de x360 versie zou ik meer willen spelen, waarbij dan vooral de MD versie wel ook erg moeilijik is. Metal slug wil ik ook heel erg graag uitspelen (maar dan liefst op een credit, wat best lastig is als je het spel een keer per 2 maanden keertje serieus opstart :X )

Contra 4 op de snes en 'de' (weet niet of er meerdere zijn?) DS contra heb ik beiden wel uitgespeeld.....maar vermoeddelijk alleen op easy.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:03:
Mijn grootste probleem met de amiga cd32 en daarvoor cdtv en daarvoor de c64 console is dat je een gelimiteerde c64 dan wel amiga ervaring krijgt. Full amiga home computer master race zou ik bijna zeggen :P

Een 1200 met een cd unit kan toch alle cd32 games afspelen? Of vergis ik me daarin?

Vwb 2600. Het was mijn first console maar idd waar ik sommige nes games tijdloos vind heb ik in mijn 2600 (misschien wel had dus :'( ) geen games zitten die ik ook die rating zou geven. Combat is natuurlijk wel een erg leuke 2 player experience.

edit:
Ik dacht trouwens altijd dat er maar 2 turrican games waren! Deel 3 moet ik ook maar is bekijken dan. Die games zijn trouwens ook wel gruwelijk moeilijk (en ook nog is met tijdlimiet, als ik het me goed herinner :( )
mega turrican is een port van de originele turrican 3

Cutscenes en levels zijn veelal hetzelfde, wellicht dat er wel wat verschillen zitten los van het geluid en kleuren in de intro.

@Verwijderd

rendering ranger is geen turrican game ook een heel andere stijl qua gameplay. Zelfde makers maar los van het concept meer een actie platformer dan het exploration gedeelte met de overige turrican games.

Super turrican 2 is volgens mij uniek voor de consoles enkel snes.

Super turrican 1 op de snes is dan weer net als turrican 1 of 2 op de amiga maar toch wel anders ook uniek

wellicht dat de consoles als je nes mee zou rekenen 5 verschillende turrican games hebben waarvan 3 allemaal ports zijn van de amiga versies op de twee snes games na.

Ik moet wel zeggen dat de box art van turrican 3 op de amiga echt vrij vet is _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 14-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Rendering Ranger is natuurlijk geen officiële Turrican game maar deelt wel degelijk de stijl van gameplay, althans, gedeeltelijk.

De game is idd anders: Het begin is bv een puur run 'n gun level en later krijg je zelfs shoot 'em up levels maar er zitten ook genoeg platform levels in de game die heel erg aanvoelen als levels uit een Turrican game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
Sagat schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:03:

edit:
Dat klopt ja, maar dan zat er een soort van emulator bij die er voor zorgde dat je de Amiga CD32 spellen kan spellen, aangezien de Amiga CD32 twee kickstart roms heeft, en een Akiko chip, heb nog ergens een floppy liggen met het er op ergens.

Nou ja met een beetje oefenen kan je ze wel uit spellen, ik heb alle 3 Turrican spellen uitgespeeld, en ja je moet zeker Turrican 3 spellen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:17:

Persoonlijke favorieten:

1. Rendering Ranger
2. Mega Turrican
3. Super Turrican 2

Super Turrican voor de NES is het zelfde als Turrican 1 voor de Amiga, maar Amiga is een stuk beter.

En Super Turrican 1 voor de SNES is een mix van Turrican 2 en 3, ze gebruiken ook de music van Turrican 3, en Super Turrican 2 voor de SNES is een totale andere Turrican spel ja.

En Mega Turrican is bijna het zelfde als Turrican 3 voor de Amiga, maar dan met minder levels en mooiere mee bewegende achter plaatjes.

En Rendering Ranger heb ik nooit gespeeld en wist ook niet dat die bestond (je leert iedere dag wel iets) en ja is gewoon een Turrican clone.
Sagat schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:06:
Misschien moeten we met zijn allen dit lezen B)

http://www.hardcoregaming101.net/turrican/

Voor @AmigaWolf er is schijnbaar ook een cdtv versie (wat dan ook op de cd32 werkt toch?)
Ja klopt, er is ook een Amiga CDTV versie, dat is Turrican 1, en die doet het wel goed op de Amiga CD32, de andere hebben juist ook een toetenboard nodig, al is er een speciale gemaakte versie (alle 3 op CD) die het wel zo goed als zonder toetsenbord het doet op de Amiga CD32.

Ik heb 3 posts van je samengevoegd. Vanaf nu mag je dat zelf doen; meerdere posts achter elkaar is niet de bedoeling op tweakers. Wijzig je laatste bericht als je op meerdere posts reageert.

[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 16-02-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
@Verwijderd
Universal Soldier is een re-skin van Turrican 2 zonder spaceshooter levels.

Mega Turrican is ook mijn favoriet (alleen dat Alien level niet). Super Turrican 2 vind ik geen echte Turrican, maar eerder een Contra clone.

[ Voor 43% gewijzigd door Flozem op 15-02-2018 06:51 ]

Flozem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 06:46:
@Verwijderd
Universal Soldier is een re-skin van Turrican 2 zonder spaceshooter levels.

Mega Turrican is ook mijn favoriet (alleen dat Alien level niet). Super Turrican 2 vind ik geen echte Turrican, maar eerder een Contra clone.
Ik heb even mijn eigen advies opgevolgd en het artikel gelezen. Wat jij zegt klopt ook dat deel is ontwikkeld met consoles ingedachten, en dat betekende inderdaad andere flow van de game, in het artikel zeggen ze letterlijk dat het van metroid inspired naar contra inspired gegaan was daardoor.

Door het artikel en de screenshot krijg ik wel weer zin in die game. Ben eigenlijk ook zeer benieuwd naar de nes versie....het schijnt dat de nes het eigenlijk helemaal niet aankon en dat ze dus alles uit het apparaatje gehaald hebben wat er inzat om het toch werkend te krijgen. Ik las echter ook dat de nes versie de moeilijkste van allemaal was........dang yo, het is niet alsof de c64 en amiga versies walks in the park waren, maar toegegeven ik denk dat ik inmiddels wel een iets betere gamer ben :)

10 second ninja DONE

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Overigens heeft de Gameboy ook twee Turrican titels (Universal Soldier meegeteld). ;)

Verwijderd

Nu Amiga hier wat liefde krijgt en er waanzinnige (maar wel bekende) IP's tegenaan gegooid worden, vind ik het leuk om er een iets minder bekende game tegenaan te gooien die ik erg leuk vind en waarvan ik vind dat meer gamers het een keertje zouden moeten spelen.

Op SNES en MD bestaat de game ook, maar nooit verschenen in Europa.

Zelf heb ik de Genesis versie en zoals bij 9 van de 10 Amiga ports het geval is, is de Genesis versie weer de net iets mindere vergeleken de origine Amiga versie.

Give some love to Wolfchild!

YouTube: Amiga Longplay Wolfchild

• Arunia
@Verwijderd Ziet er iig uit als een Metroidvania. Vooral die stukken met de lift.
Ziet er uit als een leuk spel iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:47:
Nu Amiga hier wat liefde krijgt en er waanzinnige (maar wel bekende) IP's tegenaan gegooid worden, vind ik het leuk om er een iets minder bekende game tegenaan te gooien die ik erg leuk vind en waarvan ik vind dat meer gamers het een keertje zouden moeten spelen.

Op SNES en MD bestaat de game ook, maar nooit verschenen in Europa.

Zelf heb ik de Genesis versie en zoals bij 9 van de 10 Amiga ports het geval is, is de Genesis versie weer de net iets mindere vergeleken de origine Amiga versie.

Give some love to Wolfchild!

YouTube: Amiga Longplay Wolfchild
je hebt hem ook voor de mega cd ook gewoon in europa

wellicht de beste versie

• gast7
torrente 3 erg nice , Dat is een gta game die wel in mijn smaak valt _/-\o_

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 17:01
Torrente 3 is wel een mooie titel. Guerilla Strike is 1 van de betere van Phoenix, maar ziet er naar mijn idee nog steeds uit alsof die uit de Shoot em up construction kit van de C64 is komen wandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:50:
[...]

torrente 3 erg nice , Dat is een gta game die wel in mijn smaak valt _/-\o_
Ik had er nog nooit van gehoord, kwam er via via op. Beetje banaal als ik Youtube mag geloven. Op eBay waren de prijzen absurd, maar heb beide voor 4,50 gescoord (bij een NL webshop :) )

Die Strike staat zelfs nog gewoon op CD, dus mooie paarse achterzijde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desert strike leek me destijds zo vet! Hij zat ook in de intro van dat wazige nl gameprogramma wat Jeroen Krabbe presenteerde. Helaas geen md in die tijd. Maar......hij kwam ook voor de amiga. Vond het een leuke game maar ook die was niet makkelijk, weet ook niet goed meer of je echt kon saven....volgens mij niet en kreeg je wel een code ofzo voor het volgende level maar je nam je gevonden wapens enzo niet mee. Ooit een ps1 versie uit deze game reeks (jungle strike denk ik?) overgenomen maar nooit echt gespeeld :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: MD/SNES: Deserts Strike, Jungle Strike, Urban strike.

Saturn/PS1
Sovjet Strike.

Saturn/PS1/N64
Nucleaire Strike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ty, De (paar) ps1 games die ik heb zijn nog ingepakt, maar zullen binnekort wel boven water komen. Maar qua desert strike, ik denk dat die game wel beter geschikt is voor de md joypad, dan heb je 3 knoppen, op de amiga moest je volgens mij de vuurknop langer vasthouden voor je secundary fire, en via toetsenbord mogelijk zelfs nog wapens wisselen? of om dingen op te takelen ofzo..? tis even geleden dus mogelijk vergis ik me ;)

Maar sowieso het geluid en mogelijk ook de gfx zijn wel weer beter op de amiga. Wat dat betreft was de amiga echt geniaal in die tijd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:58:
@Sagat: MD/SNES: Deserts Strike, Jungle Strike, Urban strike.

Saturn/PS1
Sovjet Strike.

Saturn/PS1/N64
Nucleaire Strike
Fantastische spellen en ook flink lastig. Vooral met urban strike had ik vaak moeite om de juiste diepte te zien en de indoor levels waren vaak meh. Dessert en Jungle Strike zijn de echte must haves.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desert Strike was misschien wel de allereerste soort van open wereld game ooit.

Het mooie aan de game is dat je een x aantal objectives hebt om de missies te voltooien en zelf mag bepalen in wat voor volgorde je dat doet.

Saven kun je in de MD-versie niet maar wel krijg je na elke missie (missies kunnen best lang duren) een password en wanneer je 1 of 2 levens hebt verloren is het eigenlijk al niet verstandig meer om met dat password verder te gaan.

Ook het gegeven dat Fuel en Ammo op raakt en dat je daardoor tijdens je missie tegelijkertijd op zoek moet naar ammo en fuel crates vind ik leuk en geeft de game extra diepgang.

Als kind had ik de game al en was het één van m'n favorieten en heb ik de game (net als Jungle Strike) zelfs herhaaldelijk uit weten te spelen.

Vandaag de dag lukt het me op de één of andere manier niet meer. Zo 1 als ik als kind was met de Apache, zo stijf en onwennig voelt de helikopter nu voor me aan.

Urban Strike had ik ook als kind maar daar sloeg in het 1e level al een glitch is waardoor ik hem moest ruilen en ze hadden toen geen ander exemplaar meer.

De Strike series (samen met Road Rash) vind ik nou echt een IP die EA terug zou moeten brengen als HD remaster maar dan a.u.b. niet de ammo- en fuel-crates vervangen door loot-crates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:35:
Desert Strike was misschien wel de allereerste soort van open wereld game ooit.

Het mooie aan de game is dat je een x aantal objectives hebt om de missies te voltooien en zelf mag bepalen in wat voor volgorde je dat doet.

Saven kun je in de MD-versie niet maar wel krijg je na elke missie (missies kunnen best lang duren) een password en wanneer je 1 of 2 levens hebt verloren is het eigenlijk al niet verstandig meer om met dat password verder te gaan.

Ook het gegeven dat Fuel en Ammo op raakt en dat je daardoor tijdens je missie tegelijkertijd op zoek moet naar ammo en fuel crates vind ik leuk en geeft de game extra diepgang.

Als kind had ik de game al en was het één van m'n favorieten en heb ik de game (net als Jungle Strike) zelfs herhaaldelijk uit weten te spelen.

Vandaag de dag lukt het me op de één of andere manier niet meer. Zo 1 als ik als kind was met de Apache, zo stijf en onwennig voelt de helikopter nu voor me aan.

Urban Strike had ik ook als kind maar daar sloeg in het 1e level al een glitch is waardoor ik hem moest ruilen en ze hadden toen geen ander exemplaar meer.

De Strike series (samen met Road Rash) vind ik nou echt een IP die EA terug zou moeten brengen als HD remaster maar dan a.u.b. niet de ammo- en fuel-crates vervangen door loot-crates ;)
Toevallig gisteren Jungle Strike gekocht voor de SNES, ik heb ze nu eindelijk compleet voor de SNES: Desert Strike: Return To The Gulf, Jungle Strike en Urban Strike.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:35:
Road Rash, heerlijk spel was dat zeg! Lekker met een ketting iemand van z'n snorfiets afmeppen :D

Weet nog dat ik als tiener op de fiets naar school was en me in kon beelden hoe ik dat deed met mijn medeweggebruikers :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:24:
Desert strike leek me destijds zo vet! Hij zat ook in de intro van dat wazige nl gameprogramma wat Jeroen Krabbe presenteerde. Helaas geen md in die tijd. Maar......hij kwam ook voor de amiga. Vond het een leuke game maar ook die was niet makkelijk, weet ook niet goed meer of je echt kon saven....volgens mij niet en kreeg je wel een code ofzo voor het volgende level maar je nam je gevonden wapens enzo niet mee. Ooit een ps1 versie uit deze game reeks (jungle strike denk ik?) overgenomen maar nooit echt gespeeld :o
Doel je enigszins op mijn post toevallig..? Want Guerilla Strike, dat is een shmup meen ik, niet zoals de "Strike" serie?
Heb volgens mij - even spieken - nog wel wat strikes liggen..ja, zo te zien de meeste wel verspreid over de MD\SNES en PS1. Binnenkort maar weer 's aanslingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Doel je enigszins op mijn post toevallig..? Want Guerilla Strike, dat is een shmup meen ik, niet zoals de "Strike" serie?
Heb volgens mij - even spieken - nog wel wat strikes liggen..ja, zo te zien de meeste wel verspreid over de MD\SNES en PS1. Binnenkort maar weer 's aanslingeren :)
De naam deed me denken aan inderdaad.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
gast7 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:58:
[...]

je hebt hem ook voor de mega cd ook gewoon in europa

wellicht de beste versie

[video]
Eerlijk vind ik ze allebei goed, de Amiga versie en de Sega CD versie, alleen gebruiken ze ander soundtracks.

Entity heb ik ook nooit gespeeld maar ziet er wel goed uit voor zijn tijd.

YouTube: Amiga Longplay Entity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:11

Joran

<3 natalee

Gisteren toch maar even de 100km naar Zwolle gereden voor de retrogamebeurs. Nog nooit bij zoiets geweest, ik ben er best positief over.
Paar leuke dingen gekocht, light phaser, justifier voor de pistooltjescollectie. Dreamcast vibration pack, vmu, n64 rumble pack voor 3 euro per stuk, goede prijzen.

Verder ook nog thps2 op de n64 gekocht en kirby op de nes. Helaas kreeg ik thuis een grijs scherm als ik Kirby in mijn Nes stop. Heb de cartridge goed schoongemaakt met alcohol, maar het probleem blijft. Weten jullie of dit probleem ook komt als de batterij op is? (deze kan ik niet zomaar vervangen, want vastgesoldeerd).

Ik kan ook nog proberen mij nes open te maken en schoon te boenen, maar dat is ook zoveel werk.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Joran schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:40:
Gisteren toch maar even de 100km naar Zwolle gereden voor de retrogamebeurs. Nog nooit bij zoiets geweest, ik ben er best positief over.
Paar leuke dingen gekocht, light phaser, justifier voor de pistooltjescollectie. Dreamcast vibration pack, vmu, n64 rumble pack voor 3 euro per stuk, goede prijzen.

Verder ook nog thps2 op de n64 gekocht en kirby op de nes. Helaas kreeg ik thuis een grijs scherm als ik Kirby in mijn Nes stop. Heb de cartridge goed schoongemaakt met alcohol, maar het probleem blijft. Weten jullie of dit probleem ook komt als de batterij op is? (deze kan ik niet zomaar vervangen, want vastgesoldeerd).

Ik kan ook nog proberen mij nes open te maken en schoon te boenen, maar dat is ook zoveel werk.
Als de batterij op is, dan doet alleen de save functie het niet (na het stroom van de console af, is de save verwijderd). Zijn alle pinnen van de cartridge nog vrij van beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joran

-Is je NES nog voorzien van de originele pin-connector?

-Is je NES regio vrij gemaakt?

Aan de hand van hoe je deze twee vragen beantwoord zou het probleem namelijk wel eens bij de NES zelf kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even terugkomend op de amiga, en ook omdat het hier over schmups ging, beetje geyoutubed op Banshee. Deze game kon ik nooit op mijn 500-je spelen, en hoewel ik hard over een 1200 heb nagedacht ben ik uiteindelijk (met pijn in mijn hart) gestopt met commodore koper zijn en ingestap in pc's. Wat overigens wel heel veel lol heeft opgeleverd, het is niet perfect, maar blijf de pc ook een geniaal platform vinden, helemaal als je dus ook emulatie meeneemt.

Daarnaast gister in een autorit een amiga soundtrack aangezet via YT. 3 uur amiga game muziek. Soms leuk, soms minder en soms absoluut herinneringen! Wat me echter ook opviel is dat de amiga wel echt een eigen geluid heeft. Denk dat de 16 bitters wat dat betreft allemaal wel makkelijk te herkennen zijn, de snes en zelfs ook de neo heeft echt een bepaald 'geluid' wat mij betreft. Zal ook wel weer met geheugen te maken hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Als de batterij op is, dan doet alleen de save functie het niet (na het stroom van de console af, is de save verwijderd). Zijn alle pinnen van de cartridge nog vrij van beschadigingen?
Ja, alleen wat krasjes door gebruik. Batterij heeft ook niet gelekt gelukkig.
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:28:
@Joran

-Is je NES nog voorzien van de originele pin-connector?

-Is je NES regio vrij gemaakt?

Aan de hand van hoe je deze twee vragen beantwoord zou het probleem namelijk wel eens bij de NES zelf kunnen liggen.
- Ik denk het niet, ik heb hem bij een gamewinkel gekocht waar ze hem volgens mij hebben vervangen. De connector is ook erg stroef, veel stroever dan je normaal zou verwachten.

- Weet ik niet, ik las dat je hiervoor een een pinnetje op een chip moet losmaken. Ik zal hem vanavond open schroeven om dit te checken. Kan het kwaad dit sowieso te doen? Ik denk het in principe niet nodig te hebben

De cartridge zelf is ook voor onze regio, er staat zelfs een Nederlandse tekst achterop.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Joran schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:13:
[...]

[...]

- Ik denk het niet, ik heb hem bij een gamewinkel gekocht waar ze hem volgens mij hebben vervangen. De connector is ook erg stroef, veel stroever dan je normaal zou verwachten.

- Weet ik niet, ik las dat je hiervoor een een pinnetje op een chip moet losmaken. Ik zal hem vanavond open schroeven om dit te checken. Kan het kwaad dit sowieso te doen? Ik denk het in principe niet nodig te hebben

De cartridge zelf is ook voor onze regio, er staat zelfs een Nederlandse tekst achterop.
Wellicht kan je de cartridge eerst in een andere Nintendo NES proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Wellicht kan je de cartridge eerst in een andere Nintendo NES proberen?
Dat is een prima optie, even rondvragen of iemand in de buurt er 1 heeft, niet dat ik weet helaas.

Andere games doen het overigens zonder problemen.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joran schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:13:
[...]

[...]

Het pinnetje losmaken verhoogd de levensduur van de zeer slijtage gevoelige pin connector.

Door de tray in de NES omlaag te drukken ontstaat er veel spanning op de pin-connector wat hevige slijtage veroorzaakt, wanneer je het pinnetje losmaakt is niet alleen je console regiovrij, het zorgt er tevens voor dat je de tray niet meer omlaag hoeft te drukken bij het opstarten van een game wat de levensduur van je pin-connector zeer ten goede zal komen.

Pinnetje losmaken raad ik dan ook ter aller tijden aan, het is een zeer eenvoudige kosteloze ingreep die de console regiovrij maakt en tevens de levensduur verlengt, doe alleen wel een dubbel check dat je het goeie pinnetje losmaakt want bij het foute pinnetje kun je de NES weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nav bovenstaande moest ik weer denken aan een N64 spel die ik een paar maanden geleden op eBay gekocht had: Turok Rage Wars. Specifiek gekocht om 4P MP te kunnen doen. Weet niet hoe het met jullie zit maar ik zet meestal eerst games in de kast om ze vervolgens pas te pakken als ik er zin in heb..zo ook met deze.

Werkte echter niet. Andere N64 gepakt, ook niet. Nog een andere, nog niet. Toen net de cart maar opengemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VnVgdVIyck7biWdzanKWorpi/full.jpg

Beetje laat om nu te gaan claimen, gelukkig was het niet bijzonder prijzig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:19:
Nav bovenstaande moest ik weer denken aan een N64 spel die ik een paar maanden geleden op eBay gekocht had: Turok Rage Wars. Specifiek gekocht om 4P MP te kunnen doen. Weet niet hoe het met jullie zit maar ik zet meestal eerst games in de kast om ze vervolgens pas te pakken als ik er zin in heb..zo ook met deze.

Werkte echter niet. Andere N64 gepakt, ook niet. Nog een andere, nog niet. Toen net de cart maar opengemaakt...

[afbeelding]

Beetje laat om nu te gaan claimen, gelukkig was het niet bijzonder prijzig :+
Ik neem aan dat je de pinnetjes al hebt schoongemaakt met alcohol of iets dergelijks. Die verstoffen na een lange tijd wel eens of zijn toch best vuil als ze nooit zijn schoon gemaakt.

In sommige gevallen werkt een cart niet meer, maar uit ervaring is het dat wel een zeer zeldzaam iets.

Edit

op de foto lijkt het erop dat de board gescheurd is. wellicht beschadigd met de post dat is altijd jammer uiteraard

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 19-02-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:37:
[...]

Ik neem aan dat je de pinnetjes al hebt schoongemaakt met alcohol of iets dergelijks. Die verstoffen na een lange tijd wel eens of zijn toch best vuil als ze nooit zijn schoon gemaakt.

In sommige gevallen werkt een cart niet meer, maar uit ervaring is het dat wel een zeer zeldzaam iets.

Edit

op de foto lijkt het erop dat de board gescheurd is. wellicht beschadigd met de post dat is altijd jammer uiteraard
Inderdaad gescheurd, bijna tot doormidden gebroken aan toe. Vraag me af of dit door de post is gekomen, printplaat zit tussen twee metalen protectors/hitteschildjes. Cart zelf is ook zo/zo. Koop 'm nog wel een keer ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Inderdaad gescheurd, bijna tot doormidden gebroken aan toe. Vraag me af of dit door de post is gekomen, printplaat zit tussen twee metalen protectors/hitteschildjes. Cart zelf is ook zo/zo. Koop 'm nog wel een keer ergens.
Als je een cart laat vallen kan dit best gebeuren het is niet onbreekbaar tenzij het dik verpakt was met bubbel folie tegen schokken., met name n64 carts kunnen erg zwaar zijn in vergelijking met de rest
Pagina: 1 ... 11 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.