Klopt ook, maar dit is geen valschade zo te zien. Dan moet het ding ergens erg klem hebben gezeten maar dan nog had de buitenzijde zichtbare schade moeten hebben. Maar goed, ding staat weer in de kast en zal daar lekker blijvengast7 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:55:
[...]
Als je een cart laat vallen kan dit best gebeuren het is niet onbreekbaar tenzij het dik verpakt was met bubbel folie tegen schokken., met name n64 carts kunnen erg zwaar zijn in vergelijking met de rest
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Verwijderd
Ik test zelf meteen elke nieuwe game die hier in huis binnenkomt op functionaliteit, of het nu een retrogame is of een sealed copie van een moderne game en of ik nu wel of geen zin heb om te gamen.Exorcist schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:19:
Nav bovenstaande moest ik weer denken aan een N64 spel die ik een paar maanden geleden op eBay gekocht had: Turok Rage Wars. Specifiek gekocht om 4P MP te kunnen doen. Weet niet hoe het met jullie zit maar ik zet meestal eerst games in de kast om ze vervolgens pas te pakken als ik er zin in heb..zo ook met deze.
Werkte echter niet. Andere N64 gepakt, ook niet. Nog een andere, nog niet. Toen net de cart maar opengemaakt...
[afbeelding]
Beetje laat om nu te gaan claimen, gelukkig was het niet bijzonder prijzig
Voor mij is het de ideale manier om uit te kunnen sluiten dat ik broken games in mijn collectie heb die ik op een dag wil spelen en er dan pas achter kom dat de game het niet doet.
Edit: Turok Rage Wars in single player mode against bots is a nice and tough challenge with a lot of unlockables
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 13:19 ]
Afgelopen twee weken de eerste partij Nintendo SNES games schoongemaakt en de licht vergeelde achterzijden voorzien van een nette identieke achterzijde. Gelukkig was het meeste in zeer goede staat. The Lion King en Val d'Isère hebben helaas een licht vergeelde voorkant. Labels zijn allemaal in perfecte staat. Van sommige cartridge's houd ik de FAH, FRG, UKV, NOE en EUR variant maar in bezit. Binnenkort maar weer verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 20-02-2018 16:12 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik vind het wel meevallen, daar zijn alleen de randjes van verkleurd, smurfen en timon & pumbaa zijn over het geheel wat gelerJumpman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:06:
Afgelopen twee weken de eerste partij Nintendo SNES games schoongemaakt en de licht vergeelde achterzijden voorzien van een nette identieke achterzijde. Gelukkig was het meeste in zeer goede staat. The Lion King en Val d'Isère hebben helaas een licht vergeelde voorkant. Labels zijn allemaal in perfecte staat. Van sommige cartridge's houd ik de FAH, FRG, UKV, NOE en EUR variant maar in bezit. Binnenkort maar weer verder.
[afbeelding]
Ik vond het sowieso lastig spelen, omdat je pas vrij laat ziet waar je heen moet.zzattack schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:17:
[...]
respect als je val d'isere uit kan spelen ;D
Ik heb mijn NES maar eens open gemaakt en bij de connector schoon gemaakt. Ook meteen gekeken of de pin weg was van de lockout chip, dit bleek het geval te zijn.
Nadat ik alles weer in elkaar had gezet werkte Kirby helemaal! Geweldig!
Ik heb nog wel wat raars, ik moet voor elk spel toch mijn cartridge omlaag duwen, anders blijf ik een grijs scherm houden. Dit zou toch niet meer zo moeten zijn als je de lockout chip 'uit' hebt gezet?
Ik heb nog wel wat raars, ik moet voor elk spel toch mijn cartridge omlaag duwen, anders blijf ik een grijs scherm houden. Dit zou toch niet meer zo moeten zijn als je de lockout chip 'uit' hebt gezet?
Send me your gameboys
Verwijderd
Ben verbaasd.Joran schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:53:
Ik heb mijn NES maar eens open gemaakt en bij de connector schoon gemaakt. Ook meteen gekeken of de pin weg was van de lockout chip, dit bleek het geval te zijn.
Heb geen direct antwoord voor je maar ga op onderzoek uit en kom hier later op terug
Volle set gaat niet meer lukken vrees ik, of je moet er veel geld voor over hebben. Dit is overigens niet alles dat ik heb. Ik heb nog een doos vol, maar die moet ik nog allemaal nakijken en waar nodig schoonmaken of achterzijde vervangen. Ik betaal over het algemeen ook niet meer dan € 10,00 voor een goede game en € 5,00 voor een opvulling game (mits in zeer goede staat), dus dan is veel al niet bereikbaar (of je moet erg veel geluk hebben met zoeken).gast7 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:16:
@Jumpman
Leuke collectie
Ga je voor een volle set of enkel de titels die je leuk lijken.
Opzich zijn de beste games voor de meeste consoles niet de duurste tenzij je natuurlijk een bepaalde smaak hebt.Jumpman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:40:
[...]
Volle set gaat niet meer lukken vrees ik, of je moet er veel geld voor over hebben. Dit is overigens niet alles dat ik heb. Ik heb nog een doos vol, maar die moet ik nog allemaal nakijken en waar nodig schoonmaken of achterzijde vervangen. Ik betaal over het algemeen ook niet meer dan € 10,00 voor een goede game en € 5,00 voor een opvulling game (mits in zeer goede staat), dus dan is veel al niet bereikbaar (of je moet erg veel geluk hebben met zoeken).
Veel van de echt duurdere snes games met name de arcade games zijn op compilatie disks op nieuwere consoles af te spelen voor een fractie van de prijs zeer betaalbaar tevens de volle arcade versies met de goede muziek geluidseffecten en grapics die de snes niet aankan hoewel het voor de snes vrij goede ports en dus games zijn.
Leuke verzamelitems dat dan wel.
En dat laatste doet het hem voor mij, de nostalgische waarde.gast7 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:24:
[...]
Opzich zijn de beste games voor de meeste consoles niet de duurste tenzij je natuurlijk een bepaalde smaak hebt.
Veel van de echt duurdere snes games met name de arcade games zijn op compilatie disks op nieuwere consoles af te spelen voor een fractie van de prijs zeer betaalbaar tevens de volle arcade versies met de goede muziek geluidseffecten en grapics die de snes niet aankan hoewel het voor de snes vrij goede ports en dus games zijn.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 18:50
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja dat nieuwere consoles is wel een sliding slope natuurlijk....laten we super mario bros 1 nemen, game is gigantisch veel gekocht dus zou goedkoop moeten zijn, maar het is mario.....dus dan toch wel prijzig? Helemaal als je hem dan ook nog Complete in Box wil? Dus dan wijk je uit naar de snes compilatie....zal niet goedkoper zijn.......hmmmm gb(a) versie dan? wsl wel goedkoper dan die eerste 2 maar verwacht dat ie ook wel eurotje of 20-30 gaat zijn......dan maar via de vc, ben je voor 5 euro klaar? Maar ja......vc is emulatie......kan je net zo goed een nes mini halen...........en dan kan je weer net zo goed een pi-tje bouwen met een leuke nes of snes mini wannabe cover.........of als je daar niets om geeft dan speel je het gewoon op een pc/laptop of zelfs telefoon als je emu maar controller support heeft.gast7 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:24:
[...]
Opzich zijn de beste games voor de meeste consoles niet de duurste tenzij je natuurlijk een bepaalde smaak hebt.
Tenzij je verzamelen leuk vind, zelfs mijn bescheiden verzameling van zowel games als hardware geeft wel dat beetje extra aan een gameroom
10 second ninja DONE
Ik had het meer over prijzige titels. mario bros etc zijn niet heel duur dat moet opzich wel kunnen, tevens zijn titels als mario bros niet beter speelbaar op de vc als de originele console er is geen betere versie gemaakt gezien hij enkel op de nes snes is uitgekomen, zelfde geld voor titels als super mario world of yoshi's island super metroid.Sagat schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:27:
[...]
Tsja dat nieuwere consoles is wel een sliding slope natuurlijk....laten we super mario bros 1 nemen, game is gigantisch veel gekocht dus zou goedkoop moeten zijn, maar het is mario.....dus dan toch wel prijzig? Helemaal als je hem dan ook nog Complete in Box wil? Dus dan wijk je uit naar de snes compilatie....zal niet goedkoper zijn.......hmmmm gb(a) versie dan? wsl wel goedkoper dan die eerste 2 maar verwacht dat ie ook wel eurotje of 20-30 gaat zijn......dan maar via de vc, ben je voor 5 euro klaar? Maar ja......vc is emulatie......kan je net zo goed een nes mini halen...........en dan kan je weer net zo goed een pi-tje bouwen met een leuke nes of snes mini wannabe cover.........of als je daar niets om geeft dan speel je het gewoon op een pc/laptop of zelfs telefoon als je emu maar controller support heeft.
Tenzij je verzamelen leuk vind, zelfs mijn bescheiden verzameling van zowel games als hardware geeft wel dat beetje extra aan een gameroom
Ik heb het over titels als
Final fight snes
captain commando
king of dragons
knights of the round
Bovenstaande games zijn goed maar lacken best wel veel details geluid en zelfs gehele onderdelen van de originele arcade versies gezien de snes het niet aan kan tevens de duurdere titels op snes.
Op de ps2 capcom classics vol 1 en vol 2 collecties staan de genoemde games erop voor een fractie van de prijs tevens in volle arcade glorie met alles erop en eraan., gratis emulatie kan natuurlijk ook.
Mighty final fight op de nes kan goedkoop gespeeld worden op de gba versie capcom classics mini rimix.
Om maar wat voorbeelden te noemen.
Het is natuurlijk wel minder vet dan de originele releases van snes zeker maar als losse carts maar vooral compleet in doos zijn ze helaas erg zeldzaam en aardig aan de prijs. Heb je de hoge prijzen ervoor over of niet. Misschien vind je ze wel eens voor een appel en een ei maar qua gameplay voor de originele ervaring zit je beter op de compilatie disks van nieuwere consoles of emulatie die zowat arcade perfect zijn.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Je kan als arguement opvoeren dat SMB in all stars leuker is door de betere gfx, duidelijkere indicatoren in wereld 4-4 en euhm 7-4? En natuurlijk doordat een snes controller hemels is vergeleken met de ergonomische nachtmerrie die de nes controllert isgast7 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:17:
[...]
Ik had het meer over prijzige titels. mario bros etc zijn niet heel duur dat moet opzich wel kunnen, tevens zijn titels als mario bros niet beter speelbaar op de vc als de originele console er is geen betere versie gemaakt gezien hij enkel op de nes snes is uitgekomen, zelfde geld voor titels als super mario world of yoshi's island super metroid.
Ik heb het over titels als
Final fight snes
captain commando
king of dragons
knights of the round
Bovenstaande games zijn goed maar lacken best wel veel details geluid en zelfs gehele onderdelen van de originele arcade versies gezien de snes het niet aan kan tevens de duurdere titels op snes.
Op de ps2 capcom classics vol 1 en vol 2 collecties staan de genoemde games erop voor een fractie van de prijs tevens in volle arcade glorie met alles erop en eraan., gratis emulatie kan natuurlijk ook.
Mighty final fight op de nes kan goedkoop gespeeld worden op de gba versie capcom classics mini rimix.
Om maar wat voorbeelden te noemen.
Het is natuurlijk wel minder vet dan de originele releases van snes zeker maar als losse carts maar vooral compleet in doos zijn ze helaas erg zeldzaam en aardig aan de prijs. Heb je de hoge prijzen ervoor over of niet. Misschien vind je ze wel eens voor een appel en een ei maar qua gameplay voor de originele ervaring zit je beter op de compilatie disks van nieuwere consoles of emulatie die zowat arcade perfect zijn.
Maar i get your point.
Ik had en heb snes final fight, en was zoooooooooo jaloers op de megacd versie (ooit weekendje gehuurd toen een vriend op visite was, geWELdig).
Maar via mijn pc-tje kon ik de arcade rom spelen, en die is gewoon beter dan de mega cd versie zelfs. Want letterlijk arcade perfect natuurlijk. Wel later nog de x360 versie gekocht.die is beter dan arcade door achievements en the vault toevoeging
10 second ninja DONE
Super mario bros snes of nes het is goedkoop zeer betaalbaar een virtual concole etc zal niet beter zijn het is immers voor die oude consoles verschenen, Als je dit gaat verbeteren heb je een andere game.Sagat schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:14:
[...]
Je kan als arguement opvoeren dat SMB in all stars leuker is door de betere gfx, duidelijkere indicatoren in wereld 4-4 en euhm 7-4? En natuurlijk doordat een snes controller hemels is vergeleken met de ergonomische nachtmerrie die de nes controllert is![]()
Maar i get your point.
Ik had en heb snes final fight, en was zoooooooooo jaloers op de megacd versie (ooit weekendje gehuurd toen een vriend op visite was, geWELdig).
Maar via mijn pc-tje kon ik de arcade rom spelen, en die is gewoon beter dan de mega cd versie zelfs. Want letterlijk arcade perfect natuurlijk. Wel later nog de x360 versie gekocht.die is beter dan arcade door achievements en the vault toevoeging
MArio bros voor zowel de nes als nes zou gemakkelijk origineel te doen moeten zijn dat is niet beter op de nieuwere hardware behalve dan het gemak met goedkopere kabels op dhmi etc.
De voorbeelden van mij zijn originele voor de arcade verschenen met superieure grapics en inhoud ie de snes niet aankan echter kunnen modernere consoles of emulatoren de arcade grapics etc wel aan.
En dan heb je het zo origineel mogelijk, throphies etc zijn dan weer minder belangrijk en niet perse verbeter punten naar mijn mening.
Wat final fight betreft zelfs de sharp fx 68000 was niet arcade perfect met slecht een max van 3 vijanden op het scherm voor de rest zowat identiek op de muziek na.
Sega cd had max 4 vijanden op het scherm exclusief de spelers maar met slechtere grapics wel een vrij interssante sound track
De originele arcade versie die pas goed gedaan werd op de ps2 is veel moeilijker met regelmatig 6 vijanden op het scherm tot maximaal 9 - 10 als je wat door loopt exclusief de spelers op sommige stukken.
De console versies van final fight zijn een stuk makkelijker dan het arcade origineel.
[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 22-02-2018 16:02 ]
Verwijderd
In dit geval bij de SNES zul je best gelijk hebben maar het is zeker niet altijd zo.gast7 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:17:
[...]
Het is natuurlijk wel minder vet dan de originele releases van snes...
Gisteren avond het ik 2 Saturn games besteld voor mijn PS4 en voor alle twee de titels geldt dat het de vetste en meest complete versies ooit verschenen zijn.
Ik noem het geen remasters of reboots want dat zijn het niet .
Het zijn zeg maar Goty's die pas na 20 jaar zijn uitgekomen, jammer dat ik nog 2 weken op de post moet wachten want ik heb erg veel zin om Battle Garegga rev. 2016 en Game Paradise Cruisin Mix. in full HD op de PS4 te spelen.
PS4 versies bevatten Saturn versie, Arcade versie en Extra's.
Omdat er verder niet aan de games gekloot is en er alleen maar extra opties, characters en spelmodus zijn bijgekomen hebben beide Saturn versies niets in te brengen bij de PS4 versies.
De eerste uitgave van een bepaalde game is vaker niet dan wel de beste versie.
Maar in mijn geval gaat het om echte arcade ports die op de snes console zijn gedowngrade en op nieuwere consoles als vanouds zijn als op de arcadeVerwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:09:
[...]
In dit geval bij de SNES zul je best gelijk hebben maar het is zeker niet altijd zo.
Gisteren avond het ik 2 Saturn games besteld voor mijn PS4 en voor alle twee de titels geldt dat het de vetste en meest complete versies ooit verschenen.
Ik noem het geen remasters of reboots want dat zijn het niet .
Het zijn Goty's die na 20 jaar zijn uitgekomen, jammer dat ik nog 2 weken op de post moet wachten want ik heb erg veel zin om Battle Garegga rev. 2016 en Game Paradise Cruisin Mix. in full HD op de PS4 te spelen.
PS4 versies bevatten Saturn versie, Arcade versie en Extra's.
Omdat er verder niet aan de games gekloot is en er alleen maar extra opties, characters en spelmodus zijn bijgekomen hebben beide Saturn versies niets in te brengen bij de PS4 versies.
De eerste uitgave van een bepaalde game is vaker niet dan wel de beste versie.
Battele gerrega was op de saturn gewoon zowat perfect op laadtijden na er is geen betere versie behalve dan het gemak dat het spel nu op de ps4 is af te spelen.
Sega saturn is een console die arcade versies erg goed na kan doen tenopzichte van de snes. Misschien een kleine plus punt voor de ps4 versie voor een echte arcade perfect port zonder de iets langere laad tijden en natuurlijk dat ps4 discs een stuk langer mee gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 22-02-2018 16:17 ]
Verwijderd
@gast7 Battle Garegga miste 4 characters op de Saturn die de Arcade wel had.
Die characters zijn nu eindelijk voor het eerst op console speelbaar, net als dat er 2 hele nieuwe levels zijn, buiten de Arcade soundtrack en Saturn soundtrack om, een geheel nieuwe remix soundtrack is, en veel meer costumise opties.
Saturn versie was idd zowat perfect maar PS4 versie* is meer dan perfect want die laat zelfs de arcade versie achter zich.
Battle Garegga rev 2016 is niet het gemak dat het nu op PS4 Speelbaar is en snellere laadtijden heeft het is gewoon de meest complete versie met 130% content in vergelijking met de Saturn release.
YouTube: Bullet Heaven #178 - Battle Garegga Revision 2016
*Koreaanse versie/ondersteund Engels
Die characters zijn nu eindelijk voor het eerst op console speelbaar, net als dat er 2 hele nieuwe levels zijn, buiten de Arcade soundtrack en Saturn soundtrack om, een geheel nieuwe remix soundtrack is, en veel meer costumise opties.
Saturn versie was idd zowat perfect maar PS4 versie* is meer dan perfect want die laat zelfs de arcade versie achter zich.
Battle Garegga rev 2016 is niet het gemak dat het nu op PS4 Speelbaar is en snellere laadtijden heeft het is gewoon de meest complete versie met 130% content in vergelijking met de Saturn release.
YouTube: Bullet Heaven #178 - Battle Garegga Revision 2016
*Koreaanse versie/ondersteund Engels
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Even in het kort
pas vanaf de saturn kon je spreken over arcade perfect, of misschien nog beter near arcade perfect. En ja mega cd versie van final fight (ff hierna ) was zeker niet arcade perfect, maar een heel stuk beter dan de eerste ff voor de snes. Wat natuurlijk ook niet gek was gezien ff een launch titel was op een relatief kleine cart. Misshien is het dan eerlijker om ff3 te vergelijken met de mega cd versie van ff. Ik moet erbij zeggen dat ik die zelf nooit echt gespeeld heb.
Verder vind jij trophies en the vault niet interresant, maar het zijn extra features. Het is een toevoeging aan de game. Dus ja als ik kan kiezen heb ik liever wel die extra features, waarbij ik moet toegeven dat het irritant is dat je die vault berichten niet kan uitschakelen.
Ik wist overigens niet dat er een ps2 versie van ff was. Mogelijk omdat ik toen al de rom op mijn pc kon spelen of dat ik het genre toen inmiddels een beetje zat was. FF is natuurlijk niet een game met zeer veel
variatie......genre probleem, maar AvP is natuurlijk veel diverser, en Cadilacs vs Dinosaurs ook.
Maar ja is ook logisch gezien die games aan het einde van de 2d scrolling beat em up hype zaten, en FF de echte grote doorbraak was, of iig de eerste grote cps2 game in dat genre? Daarvoor natuurlijk ook al genoeg van die games, maar toch minder populair volgens mij.
@C4L:
Beide games ken ik niet, maar ga ze even checken, ik hou wel van shmups (al hoewel echt bullet hell dan vaak net weer niet mijn ding is)
pas vanaf de saturn kon je spreken over arcade perfect, of misschien nog beter near arcade perfect. En ja mega cd versie van final fight (ff hierna ) was zeker niet arcade perfect, maar een heel stuk beter dan de eerste ff voor de snes. Wat natuurlijk ook niet gek was gezien ff een launch titel was op een relatief kleine cart. Misshien is het dan eerlijker om ff3 te vergelijken met de mega cd versie van ff. Ik moet erbij zeggen dat ik die zelf nooit echt gespeeld heb.
Verder vind jij trophies en the vault niet interresant, maar het zijn extra features. Het is een toevoeging aan de game. Dus ja als ik kan kiezen heb ik liever wel die extra features, waarbij ik moet toegeven dat het irritant is dat je die vault berichten niet kan uitschakelen.
Ik wist overigens niet dat er een ps2 versie van ff was. Mogelijk omdat ik toen al de rom op mijn pc kon spelen of dat ik het genre toen inmiddels een beetje zat was. FF is natuurlijk niet een game met zeer veel
variatie......genre probleem, maar AvP is natuurlijk veel diverser, en Cadilacs vs Dinosaurs ook.
Maar ja is ook logisch gezien die games aan het einde van de 2d scrolling beat em up hype zaten, en FF de echte grote doorbraak was, of iig de eerste grote cps2 game in dat genre? Daarvoor natuurlijk ook al genoeg van die games, maar toch minder populair volgens mij.
@C4L:
Beide games ken ik niet, maar ga ze even checken, ik hou wel van shmups (al hoewel echt bullet hell dan vaak net weer niet mijn ding is)
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat Zijn echt twee hele vette shoot em ups, vooral Battle Garegga is één van de beste die er is.
Game Paradise CM is een Cute em up maar die titel moet je voor nu eigenlijk even vergeten omdat er dit jaar nog een Westerse release van de game zal verschijnen.
Game Paradise CM is een Cute em up maar die titel moet je voor nu eigenlijk even vergeten omdat er dit jaar nog een Westerse release van de game zal verschijnen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
En zijn nog best wat titels die ik ooit nog moet hebben maar waar ik nu niet de hoofdprijs voor wil betalen. Gezien m'n tweede/derde voorliefde voor survival-horror games staan Clock Tower (PS1) en Alone in the Dark - Jack is Back (PS1) nog op het lijstje (among many others) maar die prijzen..zucht. Nu kan ik de laatste wel voor 30 vinden maar het 30 waard vinden is dan een tweede.
PS4 Battle Garegga is aardig aan de prijs, volgens mij ook alleen in Zuid Korea gereleased.
Hij is pas in december 2017 als fysieke release uitgekomen
50 euro incl verzending vanuit korea of voor enkele tientjes meer als special edition uit japan met gratis verzending lijkt me toch vrij normaal.
ik weet dat er goedkope ps4 indi games zijn maar toch
50 euro incl verzending vanuit korea of voor enkele tientjes meer als special edition uit japan met gratis verzending lijkt me toch vrij normaal.
Die Japanse versie moet je niet hebben, dat is een voucher voor de Japanse PSN. De enige physical release is de Zuid Koreanse. Limited Release Games is er ook mee bezig om hem te releasen. Laatst PS Wild Guns geïmporteerd die was met € 29,17 net iets vriendelijker geprijsd.gast7 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:05:
Hij is pas in december 2017 als fysieke release uitgekomen
Verwijderd
Klopt Battle Garrega PS4 is idd alleen in Zuid Korea fysiek/Engelstalig uitgebracht, alleen vond ik de game niet echt super duur Ik heb €36,43 betaald voor een nieuwe sealed copie.Jumpman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:37:
PS4 Battle Garegga is aardig aan de prijs, volgens mij ook alleen in Zuid Korea gereleased.
Op de Saturn is de game 6x zo duur en daarom is het fijn dat deze update-versie fysiek en Engelstalig op de PS4 is uitgebracht, voor mij een must have import game.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 23:24 ]
Waar heb jij hem gekocht dan?Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:23:
[...]
Klopt Battle Garrega PS4 is idd alleen in Zuid Korea fysiek/Engelstalig uitgebracht, alleen vond ik de game niet echt super duur Ik heb €36,43 betaald voor een nieuwe sealed copie.
Op de Saturn is de game 6x zo duur en daarom is het fijn dat deze update-versie fysiek en Engelstalig op de PS4 is uitgebracht, voor mij een must have import game.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Ik vermoedt play asia
https://www.play-asia.com...&li_medium=default-widget
Toch niet heel slecht qua prijs dan, waarschijnlijk dat de ebay kosten de prijzen omhoog gooien.
Edit Grotman: Referral uit de link gehaald
https://www.play-asia.com...&li_medium=default-widget
Toch niet heel slecht qua prijs dan, waarschijnlijk dat de ebay kosten de prijzen omhoog gooien.
Edit Grotman: Referral uit de link gehaald
[ Voor 13% gewijzigd door Grotman op 23-02-2018 10:58 ]
Verwijderd
Gast7 heeft het juist, game komt idd bij Play Asia vandaan.
De Sega Saturn vind ik super tof qua 2d actie games, maar de meeste leuke games op de Saturn zijn onbetaalbaar voor mij, zodra er dan een topper naar de PS4 geport wordt dan is dat voor mij de enige optie om de game fysiek te kunnen betalen.
Van mij mogen ze Three dirty Dwarves, Panzer Dragoon Saga en Shinobi X ook best porten naar de PS4 (hoeft geeneens met extra's) dan sta ik voor in de rij
Ik zou zeggen, draag ze aan bij Limited Run Games en Stricktly Limited Games.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:43:
[...]
Gast7 heeft het juist, game komt idd bij Play Asia vandaan.
De Sega Saturn vind ik super tof qua 2d actie games, maar de meeste leuke games op de Saturn zijn onbetaalbaar voor mij, zodra er dan een topper naar de PS4 geport wordt dan is dat voor mij de enige optie om de game fysiek te kunnen betalen.
Van mij mogen ze Three dirty Dwarves, Panzer Dragoon Saga en Shinobi X ook best porten naar de PS4 (hoeft geeneens met extra's) dan sta ik voor in de rij
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
I hield enorm van mijn saturn, vanwege dus het hier eeder benoemde near arcade perfect. Veel lol gehad met vooral X-men cota, night warriors en sf alpha 2. Verder ook mijn eerst KOF (95, met rom cart) ervaring op deze console gehad.
Ook altijd met veel interesse naar de ram cart versies van spellen gekeken, maar die zijn (afaik) in europa nooit uitgekomen. En importeren vond ik toen nog te eng/lastig.
Alleen nu zijn die games of vervangen door nieuwere versies, of het is gewoon fijner/leuker om ze te emuleren. Al dan niet legaal.
Van de genoemgde games heb ik wel intersse in shinobi, maar dat is een gamereeks die me gepasseerd is omdat ik 'back in the day' geen md had. En deze is ook niet in europa verschenen toch? Anders had ik hem wel gehaald voor me saturn verwacht ik zo. (tenzij het bekend was dat het een brakke pal port was).
Ook altijd met veel interesse naar de ram cart versies van spellen gekeken, maar die zijn (afaik) in europa nooit uitgekomen. En importeren vond ik toen nog te eng/lastig.
Alleen nu zijn die games of vervangen door nieuwere versies, of het is gewoon fijner/leuker om ze te emuleren. Al dan niet legaal.
Van de genoemgde games heb ik wel intersse in shinobi, maar dat is een gamereeks die me gepasseerd is omdat ik 'back in the day' geen md had. En deze is ook niet in europa verschenen toch? Anders had ik hem wel gehaald voor me saturn verwacht ik zo. (tenzij het bekend was dat het een brakke pal port was).
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat Shinobi X is wel in Europa verschenen. Pittig qua prijs maar niet zo extreem als de andere dure titels, onder de €100,- vind je de game makkelijk.
Er komen op PS4 steeds meer retrogames opnieuw uit: Wonderboy 3, Wildguns en Battle Garegga.
Wie weet wat we nog gaan krijgen: Tombi 1 & 2? Symphony of the nigt of misschien wel Mr Gimmick?
Mijn PS4 wordt dan ook meer gebruikt als retro en indie console dan als de eigenlijk current gen. console die het inwezen is.
Ik juich het toch wel toe dat je een gedeelte van je retrogame behoefte gewoon op de PS4 kwijt kunt maar wat zijn de gevolgen ervan voor de collectors hobby?
Heeft dit nog negatieve effecten op de prijs van de originele releases denken jullie?
Lijkt me toch niet echt leuk wanneer de dure top retrogames die je in de kast hebt staan gerereleased worden op een current gen systeem waardoor jouw dure versies mogelijk flink in prijs zullen dalen.
Er komen op PS4 steeds meer retrogames opnieuw uit: Wonderboy 3, Wildguns en Battle Garegga.
Wie weet wat we nog gaan krijgen: Tombi 1 & 2? Symphony of the nigt of misschien wel Mr Gimmick?
Mijn PS4 wordt dan ook meer gebruikt als retro en indie console dan als de eigenlijk current gen. console die het inwezen is.
Ik juich het toch wel toe dat je een gedeelte van je retrogame behoefte gewoon op de PS4 kwijt kunt maar wat zijn de gevolgen ervan voor de collectors hobby?
Heeft dit nog negatieve effecten op de prijs van de originele releases denken jullie?
Lijkt me toch niet echt leuk wanneer de dure top retrogames die je in de kast hebt staan gerereleased worden op een current gen systeem waardoor jouw dure versies mogelijk flink in prijs zullen dalen.
Toevallig een paar dagen terug een PlayStation One Slim gekocht en gisteravond Castlevania: Symphony Of The Night (en Destruction Derby) gespeeld. Dit had ik nog nooit gedaan. Ik heb er nu wat tijd inzitten, maar ik denk dat ik dit toch de beste Castlevania ga vinden, ik was eerst altijd fan van Super Castlevania IV en Castlevania: Vampire's Kiss op de SNES.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:15:
@Sagat Shinobi X is wel in Europa verschenen. Pittig qua prijs maar niet zo extreem als de andere dure titels, onder de €100,- vind je de game makkelijk.
Ik heb eigenlijk helemaal geen intenties om verder wat voor de PlayStation 1 te gaan verzamelen, het was een bijvangst console.
Ps1 is een leuke console, ik was vroeger altijd een anti sony man maar ik heb me erg vergist tevens series die ook op andere consoles verschenen zijn of genre's die mij aanspreken.
De collectie is de afgelopen jaren hard gegroeit wat ps1 betreft.
Mooie series inderdaad en ook was anti PlayStation 1. Mijn broer had een PlayStation 1 en ik een SNES en later een Nintendo 64. Ik heb eigenlijk nooit naar de PlayStation 1 omgekeken.gast7 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:53:
Ps1 is een leuke console, ik was vroeger altijd een anti sony man maar ik heb me erg vergist tevens series die ook op andere consoles verschenen zijn of genre's die mij aanspreken.
Ik vind dat al die 3D games de tand des tijds niet erg goed hebben doorstaan. Ik heb wel heel wat Nintendo 64 games, maar daar heb ik nog nostalgische gevoelens bij. Daarom ga ik voor de Sony PlayStation 1 geen verzameling opstarten, verwacht ik. Focus mij momenteel op de SNES (nostalgische gevoelens), N64 (nostalgische gevoelens) en de Wii U (Alles wat de Wii U was maar dan beter en voor het eest de Mario en Zelda werelden in HD met HDMI).
Verwijderd
@Jumpman Super gaaf dat je Symphony of the night hebt op je PS One.
Heb de game zelf helaas nog niet (gespeeld) maar lijkt me zeker één van de beste delen uit de franchise.
Een eerlijk oordeel zou ik toch niet kunnen geven omdat ik een onwijze fanboy ben van de Simon's theme uit Super Castlevania 4.
Alleen al om die waanzinnige track verdient Simon Belmond een plekje in Smash Bros
Vampire's Kiss vind ik een mindere game, hele mooie graphics en een sterke soundtrack alleen vind ik de stijl van de soundtrack niet echt passen bij een Castlevania game.
Heb de game zelf helaas nog niet (gespeeld) maar lijkt me zeker één van de beste delen uit de franchise.
Een eerlijk oordeel zou ik toch niet kunnen geven omdat ik een onwijze fanboy ben van de Simon's theme uit Super Castlevania 4.
Alleen al om die waanzinnige track verdient Simon Belmond een plekje in Smash Bros
Vampire's Kiss vind ik een mindere game, hele mooie graphics en een sterke soundtrack alleen vind ik de stijl van de soundtrack niet echt passen bij een Castlevania game.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
SotN op x360 peasant hier
Paar keer met de cd in mijn hand gestaan voor 75 euro destijds maar vond dit een no brainer.
Overigens op een of andere manier daarvoor nooit castevania in bezit gekregen (muv gba en ds werk)
Laatst (volgens mij hiernog gepost) zowel de 1e nes als snes games gespeeld en behoorlijk spijt. Het zijn games die ik zeker erg leuk gevonden heb, en zelfs nu nog (waarbij ik toegeef dan meer zin in de snes dan nes versie te hebben) graag zou spelen. Helaas moeten er keuzes gemaakt worden/
Verder volkomen eens dat 3d ps1 games (en wat mij betreft n64 en helemaal saturn 3d games) er erg gedateerd er uit zien.
Als retro liefhebber is het altijd gameplay over gfx, maar de games moeten heel erg goed zijn, wil je er overheen kunnen stappen. Om nog maar te zwijgen van camera en/of control issues die natuurlijk ook opgelost moesten worden.
Zelf de ps1 ook overgeslagen, wel via ps2 dus wat games gespeeld en zelfs ook nog via Bleem! op mijn dc geloof ik
Ondanks dat die gfx ook niet super scherp zijn vind ik wipeout op ps1 (in mijn geval dus stiekem ps2) dus wel leuk bijvoorbeeld.
Overigens op een of andere manier daarvoor nooit castevania in bezit gekregen (muv gba en ds werk)
Laatst (volgens mij hiernog gepost) zowel de 1e nes als snes games gespeeld en behoorlijk spijt. Het zijn games die ik zeker erg leuk gevonden heb, en zelfs nu nog (waarbij ik toegeef dan meer zin in de snes dan nes versie te hebben) graag zou spelen. Helaas moeten er keuzes gemaakt worden/
Verder volkomen eens dat 3d ps1 games (en wat mij betreft n64 en helemaal saturn 3d games) er erg gedateerd er uit zien.
Als retro liefhebber is het altijd gameplay over gfx, maar de games moeten heel erg goed zijn, wil je er overheen kunnen stappen. Om nog maar te zwijgen van camera en/of control issues die natuurlijk ook opgelost moesten worden.
Zelf de ps1 ook overgeslagen, wel via ps2 dus wat games gespeeld en zelfs ook nog via Bleem! op mijn dc geloof ik
Ondanks dat die gfx ook niet super scherp zijn vind ik wipeout op ps1 (in mijn geval dus stiekem ps2) dus wel leuk bijvoorbeeld.
10 second ninja DONE
Over ps1 gesproken Ik zal eens een foto update plaatsen van mijn huidige ps1 collectie dit weekend waarschijnlijk morgen
een aantal jaren terug had ik slechts 40 - 50 titels voor de ps1 ik dacht destijds eigenlijk niet veel te missen maar ik had het best wel mis zelfs nu mis ik nog vele top games
een aantal jaren terug had ik slechts 40 - 50 titels voor de ps1 ik dacht destijds eigenlijk niet veel te missen maar ik had het best wel mis zelfs nu mis ik nog vele top games
Wat betreft PS1 is final fantasy VIII echt mijn nummer 1 game! Wat een topper was dat, volgens de meeste was VII beter maar ik was gewoon echt een fan van VIII..
Wat denken jullie eigenlijk dat een normale/goede prijs is voor een niet verkleurde snes cib? Ik heb hem nu een tijdje te koop staan maar krijg gewoon 0 reactie.. ook niet op marktplaats. Idem met mijn Illusion of time. Toen ik mijn atari te koop had staan was ik er binnen een dag vanaf. Is de Snes gewoon niet zo populair meer of komt het wellicht door de mini's?
Wat denken jullie eigenlijk dat een normale/goede prijs is voor een niet verkleurde snes cib? Ik heb hem nu een tijdje te koop staan maar krijg gewoon 0 reactie.. ook niet op marktplaats. Idem met mijn Illusion of time. Toen ik mijn atari te koop had staan was ik er binnen een dag vanaf. Is de Snes gewoon niet zo populair meer of komt het wellicht door de mini's?
Zero.
voor een standaard snes compleet in doos in degelijke staat 80 a 100 eerder bij 80 is niet een heel verkeerde prijs. Super nette doos en console nog in het plastic etc 120 a 150.Pelox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:49:
Wat betreft PS1 is final fantasy VIII echt mijn nummer 1 game! Wat een topper was dat, volgens de meeste was VII beter maar ik was gewoon echt een fan van VIII..
Je illusion of time zou ik zeggen 20 a 25 ik denk niet dat de doos en handleiding in die staat veel waarde zal toevoegen.
[ Voor 52% gewijzigd door gast7 op 23-02-2018 22:32 ]
Verwijderd
Daar hou ik je aan, vind ik leuk om te ziengast7 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:43:
Over ps1 gesproken Ik zal eens een foto update plaatsen van mijn huidige ps1 collectie dit weekend waarschijnlijk morgen
een aantal jaren terug had ik slechts 40 - 50 titels
Heb zelf 50 PSOne games en verreweg het meeste is ronduit meuk.
Natuurlijk ken ik de grote goeie bekende titels wel zo'n beetje maar PSOne is toch een console waarvan mijn game library kennis ronduit slecht is.
Ook ik liet de PSOne vroeger links liet liggen, sterker nog mijn eerste Playstation ooit was de PS2 en die kocht ik pas in 2007.
Ben benieuwd wat je in petto hebt en of je kwaliteitsstandaard net zo hoog ligt als bij de Mega Drive.
Bij deze de ps1 collectie update.
Ik mis nog vele goeie titels zelfs bekendere maar wellicht dat ik er later wel eens tegen aan loop
tiny tank en evil zone had ik er per ongeluk dubbel opgezet
Ik mis nog vele goeie titels zelfs bekendere maar wellicht dat ik er later wel eens tegen aan loop
tiny tank en evil zone had ik er per ongeluk dubbel opgezet
[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 06-04-2018 17:25 ]
Verwijderd
Wow, totaal geen fillers in je PSOne library, ik blijf me verbazen over je kwaliteitsstandaard. Awesome PSOne library gast7!!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mijn ps one collectie.....medievil, wipeout2097, wip3out, metal gear solid.....dat is het geloof ik wel, oh wacht tekken3 ooit gekocht voor bleem geloof ik. Morgen hoop ik ze daar werkelijk uit te pakken, dus kijken of ik wat vergeten ben.
En net als C4L inderdaad pas met een ps2 de ps1 library unlocked.
En net als C4L inderdaad pas met een ps2 de ps1 library unlocked.
10 second ninja DONE
Ik heb persoonlijk pas de ps2 library unlocked na de ps1. Dat zeggende gebruikte ik een ps2 slim console om de games af te spelen zelfs in het begin. Een ps1 consoles gebruik ik zo nu en dan wel maar over het algemeen is een ps2 toch wat handiger.
Ik moet zeggen dat ik bepaalde soort minder bekende early 3d games op de ps1 wel kan waarderen, zeker niet voor iedereen wat dat soort games betreft. Niet mijn favoriete genre dat dan weer niet.
Ik moet zeggen dat ik bepaalde soort minder bekende early 3d games op de ps1 wel kan waarderen, zeker niet voor iedereen wat dat soort games betreft. Niet mijn favoriete genre dat dan weer niet.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 24-02-2018 18:47 ]
De discussie over vii en viii is meer wie er met welke echt aan final fantasy games is begonnen.Pelox schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:49:
Kende zelf mystical quest wel, maar mijn eerste echte was 7. Dus ik behoor tot het 7 kamp.
Uitzonderingen dat gelaten natuurlijk.
Verwijderd
Het enige dat momenteel benoemenswaardig is uit mijn eigen PSONE library:
Driver 1 & 2, alle PSOne Tombraider delen, GTA, Sovjet Strike, Soulblade, Spiderman 1 & 2, Oddworld en Dino Crisis 1 & 2.
Driver 1 & 2, alle PSOne Tombraider delen, GTA, Sovjet Strike, Soulblade, Spiderman 1 & 2, Oddworld en Dino Crisis 1 & 2.
Nu we het toch over PSone games hebben, ik heb nog aantal games liggen waarvan ik denk (hoop) dat ze wel wat waard zijn. Wel te verstaan:
Mega Man 8
Mega Man X3
Mega Man X4
Mega Man X5
Mega Man X6
Castlevania Symphony of the Night
Aangezien ik niet echt een collector ben en mijn vrouw maar blijft vragen wanneer ik dat spul maar verkoop
vraag ik mij af wat de beste plaats is om zoiets te verkopen? Marktplaats, Ebay, Tweakers, rommelmarkt
?
Ik heb ooit Mega Man Legends 1 en 2 via Ebay verkocht (bieden vanaf 1 euro) en de opbrengst daarvan viel me toen toch een beetje tegen terwijl je af en toe ook veilingen ziet met veel hogere eindbedragen.
Mega Man 8
Mega Man X3
Mega Man X4
Mega Man X5
Mega Man X6
Aangezien ik niet echt een collector ben en mijn vrouw maar blijft vragen wanneer ik dat spul maar verkoop
Ik heb ooit Mega Man Legends 1 en 2 via Ebay verkocht (bieden vanaf 1 euro) en de opbrengst daarvan viel me toen toch een beetje tegen terwijl je af en toe ook veilingen ziet met veel hogere eindbedragen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik zou eerst tweakers v&a proberen, dan ebay en als last resort mp.Jolly_Jumper schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:08:
Nu we het toch over PSone games hebben, ik heb nog aantal games liggen waarvan ik denk (hoop) dat ze wel wat waard zijn. Wel te verstaan:
Mega Man 8
Mega Man X3
Mega Man X4
Mega Man X5
Mega Man X6
Aangezien ik niet echt een collector ben en mijn vrouw maar blijft vragen wanneer ik dat spul maar verkoopvraag ik mij af wat de beste plaats is om zoiets te verkopen? Marktplaats, Ebay, Tweakers, rommelmarkt
?
Maar mogelijk zijn hier al geintresseerden. * Sagat aait zijn cube mm legacy collections. Ik dus niet
[ Voor 68% gewijzigd door Sagat op 25-02-2018 08:32 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat Mega man games raak je bijna alleen nog maar kwijt aan echte diehard retro collectors of aan aan fanboys van de franchise vermoed ik.
Zijn erg dure games waar vrij goedkope fysieke alternatieven voor bestaan:
voor 5 tientjes heb je bv Mega man 1 t/m 10 al fysiek op de PS4, new & sealed en voor de X series geldt het zelfde.
Heel soms geef ik eens veel uit aan een enkele game die ik perse in de collectie wil hebben maar dat doe ik in de regel nooit bij een titel die op een ander platform vele malen minder kost in de aanschaf.
voor 5 tientjes heb je bv Mega man 1 t/m 10 al fysiek op de PS4, new & sealed en voor de X series geldt het zelfde.
Heel soms geef ik eens veel uit aan een enkele game die ik perse in de collectie wil hebben maar dat doe ik in de regel nooit bij een titel die op een ander platform vele malen minder kost in de aanschaf.
Ik heb Megaman Legacy Collection 1 en 2 sealed voor € 12,50 per stuk gekocht vorige weekend.Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:52:
@Sagat Mega man games raak je bijna alleen nog maar kwijt aan echte diehard retro collectors of aan aan fanboys van de franchise vermoed ik.
Verwijderd
Dat zijn nog eens prijzen!!
Heb zelf alleen MLC 2 omdat het de enige manier is om deel 9 en 10 fysiek aan te kunnen schaffen maar nu deel 11 fysiek is aangekondigd wil ik ook MLC 1 op PS4 hebben omdat het gewoon tof is om de hele main series op 1 console te hebben.
Ben wel slecht in de games hoor, moet er veel op trainen om ze aan te kunnen en daar heb ik niet altijd de zin, het geduld en de tijd voor.
Heb zelf alleen MLC 2 omdat het de enige manier is om deel 9 en 10 fysiek aan te kunnen schaffen maar nu deel 11 fysiek is aangekondigd wil ik ook MLC 1 op PS4 hebben omdat het gewoon tof is om de hele main series op 1 console te hebben.
Ben wel slecht in de games hoor, moet er veel op trainen om ze aan te kunnen en daar heb ik niet altijd de zin, het geduld en de tijd voor.
Is ook een heel andere markt wat de duurdere games betreft. Als je ze echt wil spelen zijn de goedkopere opties vandaag de dag beter.
Gezien de hoge prijzen van bepaalde games is het eigenlijk vrijwel zeker dat dit enkel die hard collectors of fans zijn van bepaalde series.
Als dit anders was hadden de originele mega man prijzen toch wel een stuk lager moeten zijn dankzij de vele goedkope opties op de xbox one ps4.
Dat zeggende kan je ook hetzelfde zeggen met andere hobby's met oude spullen en hoge prijzen zijn ook vaak alternatieven die een fractie van de prijs kosten tenopzichte van het origineel.
Gezien de hoge prijzen van bepaalde games is het eigenlijk vrijwel zeker dat dit enkel die hard collectors of fans zijn van bepaalde series.
Als dit anders was hadden de originele mega man prijzen toch wel een stuk lager moeten zijn dankzij de vele goedkope opties op de xbox one ps4.
Dat zeggende kan je ook hetzelfde zeggen met andere hobby's met oude spullen en hoge prijzen zijn ook vaak alternatieven die een fractie van de prijs kosten tenopzichte van het origineel.
[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 25-02-2018 13:02 ]
Mooie collectie gast7
Meeste titels ken ik uberhaupt niet, ben niet zo thuis in de PS1.
Enige zeldzame die ik denk ik heb is Gekioh Shooting King. Vind het een hele toffe shmup maar kom hem überhaupt nooit tegen dus ook geen idee van de waarde verder.
Enige zeldzame die ik denk ik heb is Gekioh Shooting King. Vind het een hele toffe shmup maar kom hem überhaupt nooit tegen dus ook geen idee van de waarde verder.
Gekioh shooting king heb ik wel eens een aantal keren gehad helaas nooit in de gewenste staat best wel een leuke shoot em up altijd tof, de ps1 library is erg groot.Sh0ckTr00per schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:29:
Mooie collectie gast7Meeste titels ken ik uberhaupt niet, ben niet zo thuis in de PS1.
Ik ben zelf meer een all round collector vele collecties zijn hard gegroeit door de jaren heen niet enkel ps1. qua sony consoles is het wel mijn favoriete systeem dan dan weer wel.
[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 25-02-2018 20:03 ]
Er komt hier binnekort een Amerikaanse Sega Genesis+Sega CD binnen, en natuurlijk zitten er dan voor de amerikaanse lichtnet ac adapters bij. AC 110V, DC 9V (1200mA). Nu zijn er natuurlijk meerdere opties mogelijk om dit hier in Europa werkend te maken...
# 230V/115V omvormer. Lijkt me erg omslachtig en een niet-budget omvormer kost ook wel wat
# De Sega 1602-18 gebruiken. Deze zijn 10V echter. Nu heb ik wel gelezen dat de voltage regulators dit gewoon aan moeten kunnen, ze worden alleen wat heter. Dit doe ik liever niet met 30 jaar oude hardware.
# Replica/Nieuw vervangende voeding. Gezien het formaat en het gewicht van de originele voedingen ga ik er vanuit* dat die oa via een trafo van 110V van het lichtnet omgezet worden naar 9V voor de console. Deze nieuwe replica's doen dat met switching electronica zoals een moderne computervoeding. Zitten hier nadelen aan?
# Als iemand nog een 9V/1.2A 1602 over heeft mag dat ook natuurlijk
Ideas?
Zodra de spulletjes binnen komen zal ik daar uiteraard wat plaatjes van schieten
# 230V/115V omvormer. Lijkt me erg omslachtig en een niet-budget omvormer kost ook wel wat
# De Sega 1602-18 gebruiken. Deze zijn 10V echter. Nu heb ik wel gelezen dat de voltage regulators dit gewoon aan moeten kunnen, ze worden alleen wat heter. Dit doe ik liever niet met 30 jaar oude hardware.
# Replica/Nieuw vervangende voeding. Gezien het formaat en het gewicht van de originele voedingen ga ik er vanuit* dat die oa via een trafo van 110V van het lichtnet omgezet worden naar 9V voor de console. Deze nieuwe replica's doen dat met switching electronica zoals een moderne computervoeding. Zitten hier nadelen aan?
# Als iemand nog een 9V/1.2A 1602 over heeft mag dat ook natuurlijk
Ideas?
Zodra de spulletjes binnen komen zal ik daar uiteraard wat plaatjes van schieten
C:\>_
Dat is ook mijn reden om niet heel veel naar de PS1 om te kijken. De staat van de discs is vaak rampzalig. Zelfs op beurzen moet je zo goed opletten. Mijn Gekioh is overigens ook niet moeders mooiste, maar hij komt uit een lotje en doet het. En dit is dan zo'n spel wat ik wel leuk vind om te doengast7 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:00:
[...]
Gekioh shooting king heb ik wel eens een aantal keren gehad helaas nooit in de gewenste staat best wel een leuke shoot em up altijd tof, de ps1 library is erg groot.
Ik ben zelf meer een all round collector vele collecties zijn hard gegroeit door de jaren heen niet enkel ps1. qua sony consoles is het wel mijn favoriete systeem dan dan weer wel.
Disks zijn bij mij bijna nooit het probleem in mijn jaren qua collecten, Met ps2 en gamecube heb ik het veel erger meegemaakt maar gelukkig ook zeer zeldzaam, wat dat betreft is ps1 naar mijn mening betrouwbaarder. Maargoed met goedkope prijzen qua sets en goede persoonlijke inschattingen wil ik altijd wel een gokje wagen als het voor mij interessant is.Sh0ckTr00per schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:23:
[...]
Dat is ook mijn reden om niet heel veel naar de PS1 om te kijken. De staat van de discs is vaak rampzalig. Zelfs op beurzen moet je zo goed opletten. Mijn Gekioh is overigens ook niet moeders mooiste, maar hij komt uit een lotje en doet het. En dit is dan zo'n spel wat ik wel leuk vind om te doen
Zeer slechte disks kan je uiteraard zeer gemakkelijk vinden maar als we eerlijk zijn, zijn er maar weinig geinterseerd om zulke staat games op te zoeken dat kan je van buitenaf al inschatten los van het feit dat de verpakkingen er dan al niet heel mooi meer uit zien. Uiteraard heb je gevallen met nette verpakkingen maar dat is in mijn ervaring nog zeldzamer.
Het probleem waar ik veel eerder tegenaan loop zijn nette inlay's en boekjes dat is vaak het geen dat in slechte staat kan zijn. Als die in nette staat zijn dan zijn de disks in zeer veel gevallen ook gewoon netjes. Wat gekioh shooting king betreft waren de disk altijd wel netjes maar de verpakking helaas net niet mijn staat.
plastic cases kan je altijd vervangen dus een slecht doosje kan in potentieel nette staat zijn qua inserts. Beschadigde inserts zijn helaas onvervangbaar.
Dit geld overigens niet enkel voor ps1 maar voor zowat alle consoles.
[ Voor 65% gewijzigd door gast7 op 25-02-2018 22:34 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Guys ben even benieuwd naar jullie mening.......als game reeks, vinden jullie de 'vanilla' megaman games beter of de megaman x reeks.........semi autist die ik ben, kan ik het niet verkopen om mm 2 echt te starten zonder 1 uitgespeeld te hebben.........en die is nog best pittig!
Ik denk er dus over om stiekem lekker te starten met mega man x en dan daarna ooit nog wel is verder te gaan met de oudere games..........goed idee of slecht idee?
Ik denk er dus over om stiekem lekker te starten met mega man x en dan daarna ooit nog wel is verder te gaan met de oudere games..........goed idee of slecht idee?
10 second ninja DONE
Ik zie de Mega Man X serie echt als een andere Mega Man gamereeks. Je kan naar mijn idee dus prima starten bij MMX 1. Maar de voldoening van Mega Man Classic is wel tof hoor ^^ Ik heb ze niet allemaal uitgespeeld maar je moet voor elke boss even zijn weakness en pattern weten. Geldt voor alle MM games.Sagat schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:41:
Guys ben even benieuwd naar jullie mening.......als game reeks, vinden jullie de 'vanilla' megaman games beter of de megaman x reeks.........semi autist die ik ben, kan ik het niet verkopen om mm 2 echt te starten zonder 1 uitgespeeld te hebben.........en die is nog best pittig!
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Thanks, for the record ik heb dus deel 1 zo goed als uitgespeeld, maar moet het dr wily level nog halenSeroczynski schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Ik zie de Mega Man X serie echt als een andere Mega Man gamereeks. Je kan naar mijn idee dus prima starten bij MMX 1. Maar de voldoening van Mega Man Classic is wel tof hoor ^^ Ik heb ze niet allemaal uitgespeeld maar je moet voor elke boss even zijn weakness en pattern weten. Geldt voor alle MM games.
Haha game is al antiek, maar voor de zekerheid
spoiler:
Vroeger altijd veel moeite gehad met de 'yellow devil' weinig zin om dat patroon weer te leren......al hoewel dit dan relatief snel zou moeten gaan, de verdwijnende platformen weet ik ook nog bijna allemaal
Maar de rest van het level.....zowel wat ik al gezien heb, en ook wat ik weet van mensen die het al wel gehaald hebben......is natuurlijk ook geen picknick.
Maar de rest van het level.....zowel wat ik al gezien heb, en ook wat ik weet van mensen die het al wel gehaald hebben......is natuurlijk ook geen picknick.
Verder wel al paar levels gedaan van zowel mm2 als 3 toen ik op vakantie was met mijn ds legacy collectie (1 inmiddels).
Van de x games heb ik alleen deel 1 klein beetje gespeeld toen ik deze ooit huurde, maar toen viel het me tegen. Daarna nooit meer een echte kans gegeven ondanks dat ik dus wel de cube collectie van de x games heb.
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat De X series zie ik als spin offs series die inwezen los staat van de main series maar wel een vergelijkbare kwaliteit heeft.
Van de X series heb ik alleen de eerste drie delen op de SNES* (zijn ook meteen de enige drie die ik nog gespeeld heb) en persoonlijk vind ik ze ietsjes leuker dan de main series, hoewel ik Mega Man II op de NES toch ook wel erg hoog heb zitten.
Van de X series vind ik de gameplay iets leuker en gevarieerder en van de main-series vind ik het character disign van Mega Man zelf er weer beter uit zien
*kwaliteitsrepro's alleen de carts
Van de X series heb ik alleen de eerste drie delen op de SNES* (zijn ook meteen de enige drie die ik nog gespeeld heb) en persoonlijk vind ik ze ietsjes leuker dan de main series, hoewel ik Mega Man II op de NES toch ook wel erg hoog heb zitten.
Van de X series vind ik de gameplay iets leuker en gevarieerder en van de main-series vind ik het character disign van Mega Man zelf er weer beter uit zien
*kwaliteitsrepro's alleen de carts
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Door jullie gebrabbel maar 's gekeken, maar ik kom in mijn collectie niet verder dan alleen de X3 versie voor de PS1. Nooit gespeeld..maar ook nooit überhaupt MegaMan gespeeld. Shoot me 
Mbt de waarde : prachtig dat er allemaal compilaties verschijnen of verschenen, of digitale versies, dat doet meestal erg weinig voor de "waarde" van de originelen. Verzamelaars (herkenbaar neem ik aan hier) willen toch graag het origineel hebben. Als dergelijke spellen vervolgens lastig zijn om te vinden...gaat de prijs omhoog.
Mbt de waarde : prachtig dat er allemaal compilaties verschijnen of verschenen, of digitale versies, dat doet meestal erg weinig voor de "waarde" van de originelen. Verzamelaars (herkenbaar neem ik aan hier) willen toch graag het origineel hebben. Als dergelijke spellen vervolgens lastig zijn om te vinden...gaat de prijs omhoog.
Verwijderd
Ik ben het eens met je stelling maar toch ook weer niet helemaal.Exorcist schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:13:
Verzamelaars (herkenbaar neem ik aan hier) willen toch graag het origineel hebben
Ergens loopt er IMO een scheidingslijn tussen gamer en collector zijn, en voor ieder ligt die lijn op een ander punt.
Mijn persoonlijke hoofddoel als collector is zoveel mogelijk toffe games te machtigen voor mijn diverse consoles.
Zodra ik een titel tegen kom die ik erg tof vind en wil toevoegen aan m'n library maar die erg duur is dan kijk ik toch of de titel goedkoper fysiek te bemachtigen is op een andere console dan waar ik de titel in eerste instantie voor had willen aanschaffen.
Op die manier geef ik minder uit aan een specifieke titel waardoor ik geld over hou voor nog 1, 2 , 3 of misschien nog wel meer leuke titels.
Wanneer ik heel veel uitgeef aan een titel waar goedkopere fysieke alternatieven voor zijn dan bereik ik mijn persoonlijke scheidingslijn tussen de gamer en de collector en krijgt mijn inner-collector fikse ruzie met mijn inner-gamer
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Bij mij was de gedacht altijd, als ik van console a naar b ga, dan verlies ik de optie om games te spelen, en helemaal vroeger met die dure carts, had je (of iig ik) maar 1 of 2 games te spelen, dus dan is het fijn om toch terug naar het oude bekende te kunnen. Wat dat betreft had ik beter van master system naar md kunnen gaan en dan zo'n power base convertor.
Tegenwoordig minder een probleem, alleen op mijn switch heb ik maar 4 games, op mijn xb1 en ps4 10tallen games in bezit door ps+ en gwg. En daarnaaast vliegen de remakes en remasters je om de oren. Dus iets minder zorgen dan vroeger
Tegenwoordig minder een probleem, alleen op mijn switch heb ik maar 4 games, op mijn xb1 en ps4 10tallen games in bezit door ps+ en gwg. En daarnaaast vliegen de remakes en remasters je om de oren. Dus iets minder zorgen dan vroeger
10 second ninja DONE
Nou hebben wij paar 2600 games en een 2600 Jr, maar die games hadden wij nog niet.
Alles voor 10 euro gekocht, kaartjes kijken in de supermarkt heeft af en toe dus nog zo z'n nut

Alles voor 10 euro gekocht, kaartjes kijken in de supermarkt heeft af en toe dus nog zo z'n nut

- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Goede deal! Ik gok op een bejaard persoon die het verkocht en dat baseer ik niet op de ouderdom van een 2600
Bejaard nee wel een ouder iemand (50+ sowieso)Exorcist schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:01:
Goede deal! Ik gok op een bejaard persoon die het verkocht en dat baseer ik niet op de ouderdom van een 2600
Maar het is in goede handen, liever bij ons in de collectie dan bij iemand die er bewust aan wil verdienen door de retro hype.
Verwijderd
Pitfall 1, 2 en Frostbite behoren IMO tot de leukere 2600 games.
Nice catch!!
Moet zelf nog altijd m'n hardware vervangen en heb zo'n 20 carts* voor de 2600 in bezit.
*M'n meest favoriete Atari 2600 game is Solaris, niet de bekendste game maar wel de meest verbluffende game IMO
YouTube: Atari 2600 Solaris in STEREO!
Nice catch!!
Moet zelf nog altijd m'n hardware vervangen en heb zo'n 20 carts* voor de 2600 in bezit.
*M'n meest favoriete Atari 2600 game is Solaris, niet de bekendste game maar wel de meest verbluffende game IMO
YouTube: Atari 2600 Solaris in STEREO!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 22:36 ]
@Mizgala28 dat is een erg mooie find 
Binnenkort hoop ik de zoektocht naar xbox 360 titels kunnen voltooien. (en dan maar hopen dat het snel retro wordt
)
Binnenkort hoop ik de zoektocht naar xbox 360 titels kunnen voltooien. (en dan maar hopen dat het snel retro wordt
Verzamel je ze allemaal? Het zijn er nogal wat met 1232 unieke games.Henkje.doc schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:02:
@Mizgala28 dat is een erg mooie find
Binnenkort hoop ik de zoektocht naar xbox 360 titels kunnen voltooien. (en dan maar hopen dat het snel retro wordt)
Ga toevallig vandaag de Colecovision met Atari 2600 spellen naar beneden halen om te kijken of deze nog werkt. Heb hem ooit eens gekocht, maar staat hier maar te verstoffen. Zal straks wat foto's schieten. Alle doosjes en boekjes zitten er van de spellen volgens mij zelfs nog bij. Zag wel dat de lijm sommige doosjes los heeft gelaten en dat de doosjes wel gebruikt zijn zeg maar.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Jumpman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:23:
[...]
Verzamel je ze allemaal? Het zijn er nogal wat met 1232 unieke games.

Verwijderd
Op de Xbox 360 hoef ik niet alles te hebben.
De multiplatform games zitten bij mij verdeeld over PS3 en Xbox 360 en dubbele ports aanschaffen is voor mij zonde van het geld en zonde van de kastruimte.
Ook hoef ik bv. geen 20 verschillende FIFA edities te hebben omdat dat IMO het recept is voor een kwantiteits-gamelibary en ik ga veel liever voor een kwaliteits-gamelibary.
Op de Xbox 360 heb ik op het moment 300 games en er zullen er in de tijd nog 60 bijkomen die allen al vast staan op m'n wishlist.
De multiplatform games zitten bij mij verdeeld over PS3 en Xbox 360 en dubbele ports aanschaffen is voor mij zonde van het geld en zonde van de kastruimte.
Ook hoef ik bv. geen 20 verschillende FIFA edities te hebben omdat dat IMO het recept is voor een kwantiteits-gamelibary en ik ga veel liever voor een kwaliteits-gamelibary.
Op de Xbox 360 heb ik op het moment 300 games en er zullen er in de tijd nog 60 bijkomen die allen al vast staan op m'n wishlist.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Deel je je wishlist? Verder ben ik het wel met je eens m.b.t. de kastvulling en spellen als FIFA; voor de 360 had ik deze in het verleden allemaal nieuw en bij launch gekocht, maar voor de PS3 dus niet. Deze heb ik echter ook vrijwel allemaal in bezit omdat een console + set games kopen die spellen vaak bevatten..en dan doe ik ze ook niet weg.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:05:
Op de Xbox 360 hoef ik niet alles te hebben.
Ook hoef ik bv. geen 20 verschillende FIFA edities te hebben omdat dat IMO het recept is voor kwantiteits-gamelibary en ik ga liever voor een kwaliteits-gamelibary.
ik ben nieuw in het verzamelwereldje en ben ondertussen een beetje begonnen. Ik heb momenteel een paar consoles (snes, nes, N64, PS2 en Xbox met voor elk een handjevol games.
Hoe vinden jullie, en dan met name de Nintendo games, nog voor een leuke prijs? De prijzen die men via bijvoorbeeld MP vraagt zijn vaak erg hoog... Of ze zijn opgekocht door professionele partijen.
Hoe vinden jullie, en dan met name de Nintendo games, nog voor een leuke prijs? De prijzen die men via bijvoorbeeld MP vraagt zijn vaak erg hoog... Of ze zijn opgekocht door professionele partijen.
Ebay en toch marktplaats e.d.
Probeer nu de Colecovision op de lcd tv te krijgen. Nog geen succes met automatisch zoeken.
Dan maar handmatig. Echter duurt dat erg lang.
Heb ook de cartridge van Donkey Kong maar daar werd hij standaard mee geleverd.
Wel cartridge only versie van ET.
Poeh, Slither met de besturing erbij.
Atari 2600 module en Atari spellen.
2 sets van 4 controllers.
Star raider met video touch pad.
Wel gaaf, maar ben er niet mee opgegroeid.
Krijg hem ook niet op een lcd aan de praat. Wellicht binnenkort eens proberen op de crt boven. Is een 100hz variant. Wellicht is de voeding stuk. Ding heeft ook nergens lampjes of iets.
Probeer nu de Colecovision op de lcd tv te krijgen. Nog geen succes met automatisch zoeken.
Dan maar handmatig. Echter duurt dat erg lang.
Heb ook de cartridge van Donkey Kong maar daar werd hij standaard mee geleverd.
Wel cartridge only versie van ET.
Poeh, Slither met de besturing erbij.
Atari 2600 module en Atari spellen.
2 sets van 4 controllers.
Star raider met video touch pad.
Wel gaaf, maar ben er niet mee opgegroeid.
Krijg hem ook niet op een lcd aan de praat. Wellicht binnenkort eens proberen op de crt boven. Is een 100hz variant. Wellicht is de voeding stuk. Ding heeft ook nergens lampjes of iets.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 28-02-2018 11:21 ]
Gisteren de Mega Man Legacy Collection's 1 en 2 binnen gehad. Ik hoop eigenlijk dat Konami ook nog een keer met een geremasterde Castlevania serie op de proppen komt.
Het meeste haal ik van eBay en Marktplaats. Het is niet zo gek dat er bijna niets te vinden is. Als ik een populaire game op Marktplaats zet (die ik dubbel heb), dan zijn er binnen één a twee uur altijd meteen vijf bedrijven of mensen die werken voor die bedrijven die het gunstig proberen te kopen. Het zijn vaak 'fulltimers' of studenten die permanent er bovenop zitten.FrankoNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:53:
ik ben nieuw in het verzamelwereldje en ben ondertussen een beetje begonnen. Ik heb momenteel een paar consoles (snes, nes, N64, PS2 en Xbox met voor elk een handjevol games.
[ Voor 72% gewijzigd door Jumpman op 28-02-2018 11:22 ]
Ja dat heb ik ook gemerkt. Dit maakt het daarom wat lastigJumpman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:15:
Gisteren de Mega Man Legacy Collection's 1 en 2 binnen gehad. Ik hoop eigenlijk dat Konami ook nog een keer met een geremasterde Castlevania serie op de proppen komt.
[...]
Het meeste haal ik van eBay en Marktplaats. Het is niet zo gek dat er bijna niets te vinden is. Als ik een populaire game op Marktplaats zet (die ik dubbel heb), dan zijn er binnen één a twee uur altijd meteen vijf bedrijven of mensen die werken voor die bedrijven die het gunstig proberen te kopen. Het zijn vaak 'fulltimers' of studenten die permanent er bovenop zitten.
Ander vraagje: hoe hebben jullie de "composiet" generatie aangesloten? Gezien het feit dat ik weinig ruimte heb voor een crt wil ik eigenlijk een redelijke upscaler gebruiken om ze aan te sluiten via HDMI maar dit lijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Goede upscalers zijn of heel duur of niet meer te krijgen. Zijn er nog goede, en betaalbare, alternatieven voor een casual experience?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Waar mogelijk RGB (iig SNES, Gamecube, N64, PS1, Saturn, CD-I, MD+CD+32x). Dreamcast VGA. PS2 en Xbox component. Enige wat composiet is aangesloten is de NES. Jaguar en 2600 zijn niet aangesloten.FrankoNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:49:
[...]
Ja dat heb ik ook gemerkt. Dit maakt het daarom wat lastig.
Ander vraagje: hoe hebben jullie de "composiet" generatie aangesloten? Gezien het feit dat ik weinig ruimte heb voor een crt wil ik eigenlijk een redelijke upscaler gebruiken om ze aan te sluiten via HDMI maar dit lijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Goede upscalers zijn of heel duur of niet meer te krijgen. Zijn er nog goede, en betaalbare, alternatieven voor een casual experience?
En dan RGB op een LCD of een CRT? Daarnaast, dan heb je de N64 gemod denk ik?Exorcist schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Waar mogelijk RGB (iig SNES, Gamecube, N64, PS1, Saturn, CD-I, MD+CD+32x). Dreamcast VGA. PS2 en Xbox component. Enige wat composiet is aangesloten is de NES. Jaguar en 2600 zijn niet aangesloten.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
LCD, en klopt, is een Franse N64 iddFrankoNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:18:
[...]
En dan RGB op een LCD of een CRT? Daarnaast, dan heb je de N64 gemod denk ik?
Oke dat dacht ik al.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
SCART is niet meer dan een overdrachtsstandaard waar meerdere soorten signalen overheen kunnen waaronder RGBFrankoNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:39:
[...]
Oke dat dacht ik al.Is de kwaliteit op een HD LCD niet matig wanneer je van RGB gebruik maakt? (Ik ga dan even uit van scart)
Ahhh ja snap hemExorcist schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:42:
[...]
SCART is niet meer dan een overdrachtsstandaard waar meerdere soorten signalen overheen kunnen waaronder RGB. Maar, ik vind het meevallen. Het is afhankelijk van de grootte van je TV maar verder vind ik het prima. Idealiter heb ik ook een goede CRT erbij (Sony Trinitron) maar...next best.
Qua upscaler kan ik je de OSSC van harte aanbevelen. Vaker genoemd in dit topic, maar het is echt een super apparaat. RGB ziet er superscherp uit op je LCD TV. De OSSC accepteert alleen RGB signalen (via SCART of VGA), en qua output alleen HDMI. Kost je zo ongeveer €200, maar wat mij betreft dubbel en dwars waard.
Als je een beetje fatsoenlijke kwaliteit wil, en via een OSSC wil upscalen dan moet je wel een console hebben met RGB output. Zo ongeveer alle consoles hebben daar wel de mogelijkheid voor en als je een beetje handig bent ook best zelf te doen.
Zo heeft de NES een RGB of zelfs HDMI mod, zelfde voor de N64, de Gamecube heeft standaard RGB maar er zijn ook HDMI mods voor. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Ik ben persoonlijk heel erg blij met de NES/SNES/N64 RGB mods.
Ik heb ze zelf aangesloten via de OSSC op mijn Samsung 4K LCD en met 4x upscalen ziet het er super uit. Ik heb afgelopen maandag nog een bestelling geplaatst voor de gscart switch lite om mijn setup mee af te maken. Deze is net als de OSSC lagvrij en veroorzaakt geen beeld degradatie (zie ook review van RGB101).
Als je een beetje fatsoenlijke kwaliteit wil, en via een OSSC wil upscalen dan moet je wel een console hebben met RGB output. Zo ongeveer alle consoles hebben daar wel de mogelijkheid voor en als je een beetje handig bent ook best zelf te doen.
Zo heeft de NES een RGB of zelfs HDMI mod, zelfde voor de N64, de Gamecube heeft standaard RGB maar er zijn ook HDMI mods voor. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Ik ben persoonlijk heel erg blij met de NES/SNES/N64 RGB mods.
Ik heb ze zelf aangesloten via de OSSC op mijn Samsung 4K LCD en met 4x upscalen ziet het er super uit. Ik heb afgelopen maandag nog een bestelling geplaatst voor de gscart switch lite om mijn setup mee af te maken. Deze is net als de OSSC lagvrij en veroorzaakt geen beeld degradatie (zie ook review van RGB101).
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Dat had in inderdaad begrepen, dat de ossc het beste is. Ik vind het momenteel alleen nog een boel geld, aangezien ik eigenlijk net begin met verzamelen. Mogelijk later nog eens!Sp33dFr34k schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:53:
Qua upscaler kan ik je de OSSC van harte aanbevelen. Vaker genoemd in dit topic, maar het is echt een super apparaat. RGB ziet er superscherp uit op je LCD TV. De OSSC accepteert alleen RGB signalen (via SCART of VGA), en qua output alleen HDMI. Kost je zo ongeveer €200, maar wat mij betreft dubbel en dwars waard.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Eens dat het niet goedkoop is. Denk dat je goed moet bepalen of je het spelen of verzamelen het belangrijste vind. Het valt me op dat veel yt gasten ook werken met everdrives en retron 5 enzo.
Naast een osc heb je eventueel ook nog videoswitches nodig als je alkes tegelijk aangesloten wil hebben (en steeds omprikken zuigt) waarbij ik vandaag ook een gast zag met een component naar hdmi convertor. Hdmi switches zijn relatief goedkoop. Dus dat kan eea wel vergemakkelijken.
Naast een osc heb je eventueel ook nog videoswitches nodig als je alkes tegelijk aangesloten wil hebben (en steeds omprikken zuigt) waarbij ik vandaag ook een gast zag met een component naar hdmi convertor. Hdmi switches zijn relatief goedkoop. Dus dat kan eea wel vergemakkelijken.
10 second ninja DONE
Dat is correctJumpman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:23:
[...]
Verzamel je ze allemaal? Het zijn er nogal wat met 1232 unieke games.
De lijst is verre van compleet. Verschillende titels staan niet op de lijst. Daarnaast bevat de lijst geen Kinect titels (dat is een andere lijst).
Wikipedia: List of Kinect games for Xbox 360
Daarnaast bevat de wikipedia lijst ook alle NTSC titels en die spaar ik niet. Tenminste heeft niet de voorkeur. Die paar NTSC titels die we hebben is puur omdat ze regio vrij zijn.
Verwijderd
@Exorcist M'n Xbox 360 wishlist is slordig pen en papier werk en heb ik nergens netjes digitaal staan, vind 't net even te veel werk om alle titels in een post uit te tikken.
Wel zal ik snel wat foto's plaatsen van de Xb360 games die ik in de kast heb staan, wordt alleen niet volledig omdat m'n Xb360 zelf met een handje vol games bij een vriend van me staat.
@FrankoNL Mario is super populair, makkelijk verkoopbaar en daardoor lastig goedkoop te vinden.
Als je pas begonnen bent met verzamelen dan raad ik aan wat library onderzoek te doen:
Bekijk wat footage van games die niet duur zijn en check of ze je leuk lijken.
Om het bij Nintendo 64 te houden, kijk eens voor Beetle adventure racing, Blast Korps, Body Harvest, Mischief Makers en Robotron 64, vijf leuke N64 titels die je erg goedkoop kunt vinden en zo zijn er nog stukke meer.
Wel zal ik snel wat foto's plaatsen van de Xb360 games die ik in de kast heb staan, wordt alleen niet volledig omdat m'n Xb360 zelf met een handje vol games bij een vriend van me staat.
@FrankoNL Mario is super populair, makkelijk verkoopbaar en daardoor lastig goedkoop te vinden.
Als je pas begonnen bent met verzamelen dan raad ik aan wat library onderzoek te doen:
Bekijk wat footage van games die niet duur zijn en check of ze je leuk lijken.
Om het bij Nintendo 64 te houden, kijk eens voor Beetle adventure racing, Blast Korps, Body Harvest, Mischief Makers en Robotron 64, vijf leuke N64 titels die je erg goedkoop kunt vinden en zo zijn er nog stukke meer.
Begrijp ik, had ik ook niet gedaan als beginnend verzamelaar. Ik heb inmiddels meer dan 2000 games in de kast staan, waarvan het overgrote deel retro. Heel eerlijk, sinds ik mijn consoles langzaam aan ben gaan RGB modden (sommige zelf gedaan, sommige zo gekocht) merk ik dat ik er wel meer op speel. Ik heb laatst ook al mijn RGB kabels vervangen voor Packapunch Pro versies van RGC, hiermee zijn mijn audio ruis problemen compleet opgelost. Zo'n kabeltjes kosten ook nog eens €30 per stuk. Dus weet waar je aan begintFrankoNL schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:49:
[...]
Dat had in inderdaad begrepen, dat de ossc het beste is. Ik vind het momenteel alleen nog een boel geld, aangezien ik eigenlijk net begin met verzamelen. Mogelijk later nog eens!
Oh en btw, ik moet ook eerlijk zijn als ik zeg dat ik veel liever de NTSC varianten van bijvoorbeeld NES/SNES games speel. Deze spelen zoveel soepeler dan PAL games, dat ik eigenlijk zelden meer een PAL game aanraak. En laat nou net 95% van mijn library bestaan uit PAL games op die consoles...

Om die reden heb ik eigenlijk voor die 2 consoles ook een SD2SNES en Everdrive N8 aangeschaft, ik heb nog een hele berg originele PAL games, maar gezien ik eigenlijk alleen nog NTSC consoles heb aangesloten (op de PS1 en Saturn na) raak ik die nooit meer aan tegenwoordig...
Lang verhaal kort, NTSC vs PAL is een afweging die ik je aanraad om nú te maken, voordat het dalijk te laat is mocht je kiezen om voor de ander te willen gaan (zoals ik nu)..
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Met een 50HZ 60HZ switch zijn bijna alle pal snes games net zo goed als de amerikaanse games. Enkel bepaalde pal optimised games hebben glitches wat 60HZ betreft. Zelfde geld voor megadrive gezien veel carts zowel speelbaar in 50 als 60HZ zijn ongeact de regio. En zelfs veel latere games zijn in veel gevallen niet pal optimised.
Wat modden betreft, Vaak zitten er wel hogere prijs kaartjes aan zoals door velen al is gezegd, Verder moet je ook in het acherhoofd houden dat het natuurlijk niet een enorm verschil is, veel mensen zal het verschil niet heel veel uitmaken, voor de mensen die er wat dieper inzitten zal het eventueel een leuke optie kunnen zijn maar zelfs dan zal niet iedereen even veel merken tussen een mod of de beste opties zonder mod.
Zelfde geld voor de proffesionale CRT schermen. Maar dit geld uiteraard voor een hoop meer dingen dan enkel retro games het is maar net hoe waar men de focus op legt.
Wat modden betreft, Vaak zitten er wel hogere prijs kaartjes aan zoals door velen al is gezegd, Verder moet je ook in het acherhoofd houden dat het natuurlijk niet een enorm verschil is, veel mensen zal het verschil niet heel veel uitmaken, voor de mensen die er wat dieper inzitten zal het eventueel een leuke optie kunnen zijn maar zelfs dan zal niet iedereen even veel merken tussen een mod of de beste opties zonder mod.
Zelfde geld voor de proffesionale CRT schermen. Maar dit geld uiteraard voor een hoop meer dingen dan enkel retro games het is maar net hoe waar men de focus op legt.
[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 01-03-2018 00:05 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja ik vind het interesante materie. Maar heb ook weinig behoefte om er heel veel geld aan uit te geven. En dat is het nr 1 probleem, als je op zoek gaat naar ntsc consoles en deze mod naar optimale beeld output en dan top bekabeling neemt.......damn. Verder laatst dus mijn cube even snel getest op mijn amiga crt monitor, gewoon via composiet, en ik vond het er toch erg mooi uitzien. Dus misschien kan ik mezelf gerust stellen dat ik iig niet zo gevoelig ben voor kabel kwaliteit. Trage pal versies wordt wsl wel een dingetje. Snoic 1 op md was merkbaar veel trager dan de versie in mijn xbox sega collectie, en laatst ook bijvoorbeeld metal slug op ps2 was ook niet lekker speelbaar (al hoewel dat schnijnbaar simpel weg brokke ports zijn, die ook op ntsc niet lekker spelen......)
Plus bij een overstap naar NTSC, heb ik niets meer heb aan mijn pal games. Dus dan moet je of van 0 beginnen met games verzamelen of gelijk naar idd een everdrive........maar (broken record mode) als je toch roms gaat spelen, waarom dan niet helemaal emuleren?
Ik ga iig wel serieus op zoek naar een component kabel voor mijn org xbox, en dan een component naar hdmi convertor. Dan kan mijn org xbox ook in mijn tv meubel en daarop kan ik al (tot en met n64) emuleren.....die paar n64 games die dan niet lekker lopen en die ik dan echt graag wil spelen doe ik dan wel op de org hardware.......ik weet trouwens niet op de xb ook ps1 games aankan? Maar dat was ook nooit mijn favo console en again, als ik dan iets tegenkom wat ik echt wil spelen speel ik het wel via mijn ps2. (of op ps3/4 wsl).
Even wat anders.....nu ik mijn kast aan het inrichten ben loop ik tegen het (vermoeddelijk) bekende probleem aan dat je lastig kan zien welke snes/n64 cart je hebt. Hierom overweeg ik toch weer universal video game holders en covers. Zijn er hier nog mensen die tips hebben waar te kopen? RGF heeft ze, maar ik vind dat nog best prijzig. Ik heb er +- 30 nodig schat ik. Daarna dan is kijken waar ik de covers ga printen. Zelf alleen nog maar een black n white laser printer. Op werk zou kunnen maar daar wordt wel geaudit op 'ongeoorloofd printen'
al hoewel 30 kleuren printjes dan wsl nog wel binnen de marge is
Plus bij een overstap naar NTSC, heb ik niets meer heb aan mijn pal games. Dus dan moet je of van 0 beginnen met games verzamelen of gelijk naar idd een everdrive........maar (broken record mode) als je toch roms gaat spelen, waarom dan niet helemaal emuleren?
Ik ga iig wel serieus op zoek naar een component kabel voor mijn org xbox, en dan een component naar hdmi convertor. Dan kan mijn org xbox ook in mijn tv meubel en daarop kan ik al (tot en met n64) emuleren.....die paar n64 games die dan niet lekker lopen en die ik dan echt graag wil spelen doe ik dan wel op de org hardware.......ik weet trouwens niet op de xb ook ps1 games aankan? Maar dat was ook nooit mijn favo console en again, als ik dan iets tegenkom wat ik echt wil spelen speel ik het wel via mijn ps2. (of op ps3/4 wsl).
Even wat anders.....nu ik mijn kast aan het inrichten ben loop ik tegen het (vermoeddelijk) bekende probleem aan dat je lastig kan zien welke snes/n64 cart je hebt. Hierom overweeg ik toch weer universal video game holders en covers. Zijn er hier nog mensen die tips hebben waar te kopen? RGF heeft ze, maar ik vind dat nog best prijzig. Ik heb er +- 30 nodig schat ik. Daarna dan is kijken waar ik de covers ga printen. Zelf alleen nog maar een black n white laser printer. Op werk zou kunnen maar daar wordt wel geaudit op 'ongeoorloofd printen'
10 second ninja DONE
Ik denk dat ik het bij PAL houd. Het is wat ik vroeger gewend was, dus het valt denk ik wel mee voor mij persoonlijkSp33dFr34k schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:31:
[...]
Begrijp ik, had ik ook niet gedaan als beginnend verzamelaar. Ik heb inmiddels meer dan 2000 games in de kast staan, waarvan het overgrote deel retro. Heel eerlijk, sinds ik mijn consoles langzaam aan ben gaan RGB modden (sommige zelf gedaan, sommige zo gekocht) merk ik dat ik er wel meer op speel. Ik heb laatst ook al mijn RGB kabels vervangen voor Packapunch Pro versies van RGC, hiermee zijn mijn audio ruis problemen compleet opgelost. Zo'n kabeltjes kosten ook nog eens €30 per stuk. Dus weet waar je aan begint![]()
Oh en btw, ik moet ook eerlijk zijn als ik zeg dat ik veel liever de NTSC varianten van bijvoorbeeld NES/SNES games speel. Deze spelen zoveel soepeler dan PAL games, dat ik eigenlijk zelden meer een PAL game aanraak. En laat nou net 95% van mijn library bestaan uit PAL games op die consoles...![]()
Om die reden heb ik eigenlijk voor die 2 consoles ook een SD2SNES en Everdrive N8 aangeschaft, ik heb nog een hele berg originele PAL games, maar gezien ik eigenlijk alleen nog NTSC consoles heb aangesloten (op de PS1 en Saturn na) raak ik die nooit meer aan tegenwoordig...
Lang verhaal kort, NTSC vs PAL is een afweging die ik je aanraad om nú te maken, voordat het dalijk te laat is mocht je kiezen om voor de ander te willen gaan (zoals ik nu)..
Maar goed, eerst maar eens een kastje vinden om dat oude crt dingetje (21 inch ofzo) aan te sluiten via de scart\composiet en alles werkend te krijgen. Zien we daarna wel verder.
On that note: iemand nog een gamecube over?
Ik dacht er eerst ook zo over, maar sinds ik het side by side heb getest wil ik niet meer terug. Ook een 50/60hz switch (waar ik voorheen al mijn consoles mee heb gemod) is niet 100%. Probeer Final Fight 3 of Turtles in Time maar eens als referentie op een PAL console, daarna PAL console op 60hz en daarna een NTSC console. Het verschil is best duidelijk, het speelt gewoon allemaal veel vloeiender en minder stroperig op de laatstgenoemde console. Maargoed, ik wil niemand iets opdringen, deel alleen mijn ervaringen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik krijg hopelijk binnenkort een md met een 50/60hz switch, zal zeker mijn bevindingen hier posten.
Verder is kijken of er spellen zijn waarbij ik me erger. Maar nes speel ik nog maar zelden op (is ook niet aangesloten) en bij de snes is het vooral mijn streetfighter 2 die super traag was, en final fight die op zich (in mijn herinnering) niet traag speelde, maar waar de klok super stroperig was. Beide games heb ik echter weinig behoefte aan om nog op de snes te spelen. Op mijn saturn speelde xmen cota ook raar, niet zo traag als sf2/snes maar ook niet zo spoel als sfa2 en night warriors die ik ook heb, en het scherm was black border hell. Maar ook daar zal ik dan eerder de arcade versie spelen als ik er zin in krijg.
Gister toevallig wel een burning rangers filmpje gekeken, even kijken of ik die game gekocht heb en daarna niet verder gespeeld, of dat ik het een keer gekocht heb en weer teruggebracht naar winkel......want ik heb em gespeeld, maar vziw heb ik het spel niet.
Verder is kijken of er spellen zijn waarbij ik me erger. Maar nes speel ik nog maar zelden op (is ook niet aangesloten) en bij de snes is het vooral mijn streetfighter 2 die super traag was, en final fight die op zich (in mijn herinnering) niet traag speelde, maar waar de klok super stroperig was. Beide games heb ik echter weinig behoefte aan om nog op de snes te spelen. Op mijn saturn speelde xmen cota ook raar, niet zo traag als sf2/snes maar ook niet zo spoel als sfa2 en night warriors die ik ook heb, en het scherm was black border hell. Maar ook daar zal ik dan eerder de arcade versie spelen als ik er zin in krijg.
Gister toevallig wel een burning rangers filmpje gekeken, even kijken of ik die game gekocht heb en daarna niet verder gespeeld, of dat ik het een keer gekocht heb en weer teruggebracht naar winkel......want ik heb em gespeeld, maar vziw heb ik het spel niet.
10 second ninja DONE
Final fight 3 is zeer late game en van een groter bedrijf capcom en wat konami betreft deed deze bijna altijd iets met zijn games ook met de megadrive is 60HZ niet feiloos wat die games betreft.Sp33dFr34k schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:54:
Ik dacht er eerst ook zo over, maar sinds ik het side by side heb getest wil ik niet meer terug. Ook een 50/60hz switch (waar ik voorheen al mijn consoles mee heb gemod) is niet 100%. Probeer Final Fight 3 of Turtles in Time maar eens als referentie op een PAL console, daarna PAL console op 60hz en daarna een NTSC console. Het verschil is best duidelijk, het speelt gewoon allemaal veel vloeiender en minder stroperig op de laatstgenoemde console. Maargoed, ik wil niemand iets opdringen, deel alleen mijn ervaringen
Zeer groot gedeelte zou prima moeten afspelen.
Donkey kong country en mario all stars zijn de grotere games door nintendo en vaak pal optimised than again niet heel duur in ntc formaat als je ze al in pal had om maar wat voorbeelden te noemen.
[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 01-03-2018 12:50 ]
Wat houdt PAL optimized precies in?
In het geval van de SNES (en alle 2d games) kan ik me nauwelijks voorstellen dat spellen geoptimalizeerd zijn voor PAL.
Zwarte balken krijg je niet zomaar weg. Dat zou beteken dat er meer pixels (rond de 576/2=288) op het scherm getoverd moeten worden. Alle snes spellen zijn 224 pixels en heel soms 240 of het zelden het dubbele (high res), maar dan blijf je zwarte balken houden. Dat komt dus niet in de buurt van 288 (of 576).
De snelheid van een spel kun je ook niet zomaar aanpassen, zonder allerlei extra stottering te veroorzaken.
Stel dat een spel elk frame 1 pixel scrolt. Dus 60 pixels per seconde bij 60hz.
Als je het spel in 50hz even snel wil laten lopen, dan moet je dus 60 pixels in 50 beeldjes scrollen . Dat kan wel maar dan moet je soms 2 pixels scrollen ipv 1 pixel per frame, wat dus niet vloeiend is.
Maar goed, ik weet niet wat PAL optimized inhoudt, dus misschien zit ik er naast
.
In het geval van de SNES (en alle 2d games) kan ik me nauwelijks voorstellen dat spellen geoptimalizeerd zijn voor PAL.
Zwarte balken krijg je niet zomaar weg. Dat zou beteken dat er meer pixels (rond de 576/2=288) op het scherm getoverd moeten worden. Alle snes spellen zijn 224 pixels en heel soms 240 of het zelden het dubbele (high res), maar dan blijf je zwarte balken houden. Dat komt dus niet in de buurt van 288 (of 576).
De snelheid van een spel kun je ook niet zomaar aanpassen, zonder allerlei extra stottering te veroorzaken.
Stel dat een spel elk frame 1 pixel scrolt. Dus 60 pixels per seconde bij 60hz.
Als je het spel in 50hz even snel wil laten lopen, dan moet je dus 60 pixels in 50 beeldjes scrollen . Dat kan wel maar dan moet je soms 2 pixels scrollen ipv 1 pixel per frame, wat dus niet vloeiend is.
Maar goed, ik weet niet wat PAL optimized inhoudt, dus misschien zit ik er naast
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.