Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Pal optimised games zijn ervoor gemaakt om het verschil tussen 50HZ en 60HZ te verkleinen dat geld voor lang niet alle games vaak de games waarvan verwacht word dat de verkopen hoog zullen zijn maar ook meer kans bij latere games. mario world mario cart starwing etc

Ntc games zijn over het algemeen heel veel goedkoper. Super castlevania contra etc vaak de helft van de prijs of minder zelfs in nederland te vinden. Van je favoriete game zal het geen enkel probleem zijn om ntc carts aan te schaffen. Final fight is ook spot goedkoop in amerika gezien deze daar goed verkocht werd 10 20 euro voor een losse cart. De hoeveelheden qua snes en nes games in amerika is gewoon enorm groot gezien in europa de systemen minder goed werden verkocht

[ Voor 75% gewijzigd door gast7 op 01-03-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:16:
Even wat anders.....nu ik mijn kast aan het inrichten ben loop ik tegen het (vermoeddelijk) bekende probleem aan dat je lastig kan zien welke snes/n64 cart je hebt. Hierom overweeg ik toch weer universal video game holders en covers.
Die optie neemt wel een hoop kastruimte in beslag. Door te kiezen voor toplabels kun je veel meer carts kwijt in de dezelfde hoeveelheid kastruimte.

https://m.ebay.nl/itm/PAL...0b24a2:g:MEUAAOSwPYZU3mi7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, maar op zich zit ik nog wel goed met mijn kast ruimte. Gezien ik voor current gen digital first ben, komt er ook niet heel veel bij op korte termijn, en op de lange termijn kan ik nog wel wat planken of keukenkast achtige oplossing kwijt in mijn kamer hier.

Ik vind het geen fijn idee om stickers op mijn carts te plakken. Maar mogelijk kan jij (of anderen hier) me overtuigen met foto's van hoe het er dan in de praktijk uitziet?

edit:
doh, jouw edit net gemist. Als ze dit ook heb voor snes games is het toch wel interresant. Dan wordt het bijna een soort van panini klus, om games te verzamelen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 01-03-2018 16:29 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poosje terug had ik het over een reboot van Bubsy waar ik nogal verbaasd over was, want wie zit er nu op een Bubsy game te wachten!?

Vandaag ben ik iets tegen gekomen dat ik werkelijk waar nog steeds maar moeilijk kan geloven.

Wie gaat deze game kopen en waarom?

Moet er nu een 2e website opgericht worden om deze reboot ook maar massaal te vernietigen?

Zeg me alsjeblieft dat ik droom en dat dit niet waar is, dit kan gewoon niet!! 8)7 |:( :r

https://www.play-asia.com...&li_medium=default-widget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het een Bubsy game is in de soort van het eerste deel (Close Encounters of the furred kind), dan lijkt me dat best prima. De bestaande vervolgen waren inderdaad niet best.

Lol, Shaq-fu... :+

Trouwens, over flashcarts gesproken, dit is een erg interessant artikel die ingaat op de gevaren van 3.3V gebaseerde carts in 5V systemen. Lang verhaal kort; het zou in de lange termijn schade aan je console kunnen veroorzaken.

The Dangers of 3.3V Flash in Retro Consoles

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq fu zelf nooit gespeeld, maar in de FGC (fighting game community) heeft het spel wel een soort van cult status.....misschien moet ik zeggen bij sommige mensen in de FGC. Ik heb die mensen zelf nooit ontmoet iig.
Maar af en toe lees je wel is iets op fora en eventhubs enzo.
(nou moet ik ook zeggen dat ik net een beetje tegen de nl fgc heb aangeschurkt, paar tournooien en meets meegepakt, maar zeker geen echte insider ofzo)

Anyways zowel bubsy als shaq zijn niets voor mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vinnie De nieuwe Bubsy game is een 2.5 D platformer en speelt zoals de eerste 2 games op de 16-bit systemen.

Je doet de games idd te kort door ze af te doen als rotzooi.

De 'meuk' status die Bubsy heeft komt duidelijk af van Bubsy 3d (PSOne) en is IMO ook niet helemaal eerlijk.

De nieuwe Bubsy schijnt ook gewoon weer een ok platformer te zijn.

https://www.play-asia.com...ke-back-english/13/70bk3r

@Sagat Shaq Fu heb ik zelf op de Mega Drive dus ik kan wel een aardig oordeel over de game geven.

De graphics zien er bijzonder goed uit eveneens als het gebruik van kleur in de game.

De dialogen in de storyline zijn dusdanig slecht dat het bijna als een pluspunt (soort guilty pleasure) benoemd kan worden.

De gameplay is waar het fout gaat bij Shaq Fu:

Normaal springen gaat niet in de game. Je sprongbereik is standaard 2 tot 3 keer de afstand van een sprong in de oude Mortal Kombat games.

Ook de special moves zijn lastig uit te voeren in Shaq Fu; Op goed geluk button mashen (Door alleen maar te trappen op het juiste moment is de hele game uit te spelen) bijna de enige manier om de game te spelen.

MD versie is wel veel beter dan de SNES versie omdat je character roster 2 maal zo groot is op de MD.

Wat echt de slechtste 16-bit fighting game is zou ik niet weten maar Shaq Fu is geeneens de slechtste fighting game die ik zelf op m'n MD heb want Rise of the Robots vind ik persoonlijk nog veel slechter dan Shaq Fu:

Je hebt maar één character om mee te spelen en ook dit is een button masher waar het uitvoeren van special moves voor geen meter werkt, en daar komt nog eens bij dat Rise of the robots misschien wel de meest gehypte game uit de 90's is geweest: Bijna alle bladen stonden vol met lovende woorden toen der tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:05:
@Vinnie De nieuwe Bubsy game is een 2.5 D platformer en speelt zoals de eerste 2 games op de 16-bit systemen.

Je doet de games idd te kort door ze af te doen als rotzooi.

De 'meuk' status die Bubsy heeft komt duidelijk af van Bubsy 3d (PSOne) en is IMO ook niet helemaal eerlijk.

De nieuwe Bubsy schijnt ook gewoon weer een ok platformer te zijn.

https://www.play-asia.com...ke-back-english/13/70bk3r

@Sagat Shaq Fu heb ik zelf op de Mega Drive dus ik kan wel een aardig oordeel over de game geven.

De graphics zien er bijzonder goed uit eveneens als het gebruik van kleur in de game.

De dialogen in de storyline zijn dusdanig slecht dat het bijna als een pluspunt (soort guilty pleasure) benoemd kan worden.

De gameplay is waar het fout gaat bij Shaq Fu:

Normaal springen gaat niet in de game. Je sprongbereik is standaard 2 tot 3 keer de afstand als een sprong in de oude Mortal Kombat games.

Ook de special moves zijn lastig uit te voeren in Shaq Fu; Op goed geluk button mashen is bijna de enige manier om de game te spelen.

MD versie is wel veel beter dan de SNES versie omdat je character roster 2 ma as l zo groot is op de MD.

Wat echt de slechtste 16-bit fighting game is zou ik niet weten maar Shaq Fu is geeneens de slechtste fighting game die ik zelf op m'n MD heb want Rise of the Robots vind ik persoonlijk nog veel slechter dan Shaq Fu:

Je hebt maar één character om mee te spelen en ook dit is een button masher waar het uitvoeren van special moves voor geen meter werkt, en daar komt nog eens bij dat Rise of the robots misschien wel de meest gehypte game uit de 90's is geweest: Bijna alle bladen stonden vol met lovende woorden toen der tijd.
Over bubsy:
Ik herinner me als een van de vele me2 platformers.....dus ik heb de game niet of nauwelijks een kans gegeven. Ik ga het dus zeker niet als zooi benoemen, maar volgens mij heb ik er weinig aan gemist. Dat geld dan wel voor de 16bit versies. de 32 bit varianten werden idd slecht gereview en lijkt me een gevalletje avoid.

De nieuwe......ik kan in mijn backlog zo 5 platformers noemen die ik nog heel graag zou willen (uit) spelen dus ja......dan is een game die interesant kan zijn er een die pech heeft. Misschien ooit in een sale of humble bundle maar anders komt hij er gewoon niet in.

@slechtse fighter
OMG dat is een uitdaging......ik denk zelf gelijk aan clay fighter.......maar er is ook een cartoon fighting game die vaak terugkomt in 'worst game ever overzichting' deze volgens mij (na spieken in een game list) Brutal: Paws of Fury

Rise of the robts was idd een hele grote deceptie, weet niet of ik de pc versie gekocht of 'geprobeerd' heb maar was er heel snel klaar mee. Overhyped is idd de bewoording voor die game. Qua gfx was de intro iig wel vet, dat moet ik wel toegeven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 18:58

Cyphax

Moderator LNX
Sagat schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:33:
[...]

Over bubsy:
Ik herinner me als een van de vele me2 platformers.....dus ik heb de game niet of nauwelijks een kans gegeven. Ik ga het dus zeker niet als zooi benoemen, maar volgens mij heb ik er weinig aan gemist. Dat geld dan wel voor de 16bit versies. de 32 bit varianten werden idd slecht gereview en lijkt me een gevalletje avoid.

De nieuwe......ik kan in mijn backlog zo 5 platformers noemen die ik nog heel graag zou willen (uit) spelen dus ja......dan is een game die interesant kan zijn er een die pech heeft. Misschien ooit in een sale of humble bundle maar anders komt hij er gewoon niet in.

@slechtse fighter
OMG dat is een uitdaging......ik denk zelf gelijk aan clay fighter.......maar er is ook een cartoon fighting game die vaak terugkomt in 'worst game ever overzichting' deze volgens mij (na spieken in een game list) Brutal: Paws of Fury

Rise of the robts was idd een hele grote deceptie, weet niet of ik de pc versie gekocht of 'geprobeerd' heb maar was er heel snel klaar mee. Overhyped is idd de bewoording voor die game. Qua gfx was de intro iig wel vet, dat moet ik wel toegeven.
Mijn zoontje vind Bubsy 2 op de MD wel leuk, hij kijkt er met een neutrale blik tegenaan: zo slecht is dat niet. Het is niet zo memorabel als een Sonic of een Crash Bandicoot, maar slecht? Mwah, dat valt mee.

RotR is briljant, die game heeft dezelfde diepgang als een C64-game op de PC. Je hebt daar maar 1 "vuur"knop. Hoe langer je die ingedrukt houdt, hoe harder je mept of schopt. De SNES-versie heb ik ook, die is vergeleken bij de PC-versie best speelbaar. Die gebruikt tenminste alle knoppen van de controller, zoals het hoort.
Ik vond Ultraman altijd slechter. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat De nieuwe Bubsy begon ik over omdat ik reboots van vergeten games altijd wel grappig vind, niet omdat ik de game aanraad.

De enige retro-reboot platformer die ik echt aanraad (om iig in de gaten te blijven houden) is Monsterboy.

De game moet nog uitkomen, en kun je zien als een opvolger van de Wonderboy serie.

Zelf vind ik het er erg tof uit zien en ben zelfs een beetje hyped, maar vooralsnog moet de game eerst nog uitkomen eind dit jaar:

YouTube: Monster Boy and the Cursed Kingdom - The Power of Six Trailer

Paws of fury (alleen deel 1) heb ik trouwens ook liggen op de MD maar ik kan er weinig zinnigs over zeggen, behalve dat ik de cartoonystyle leuk vind overkomen.

Of ik ben gewoon een eerste klas n00b of de ai is zwaar overpowered.

Het feit is iig dat ik nog nooit meer dan 2 ai tegenstanders oprij heb weten te verslaan en dat dan op de makkelijkste settings :(

Clay Fighters vind ik een lollige fighter vooral op de N64 omdat je dan kunt spelen met Boogerman en Earthworm Jim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de ai inderdaad brutal dus het ligt niet aan jou :)

monsterboy is interresant. De vorige reboot leek me ook al erg leuk.....alleen niet gekocht want
- klacht in reviews wat dat de gameplay af en toe wat ouderwets/langdradig was
- prijs :P
- plaftorm: voor deze game zou ik het liefst de switch kiezen, echter daar zal hij vaak het duurst zijn......anders pc of ps4/xb if applickable ook prima.
- standaard backlog, teveel games :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorige Wonderboy (Wonderboy III Dragon's trap) was geen reboot maar een 100% remaster van de Master System game, ik heb ze zelf allebei.

Logisch dat de game gedateerd aanvoelt, het is nmlk één op één de Master System game.

Het gaat zelfs zover dat de Master System Passwords ook gewoon werken op de remastered version.

Het toffe aan de remastered version van WBIII DT vind ik dat je de graphics 'in game' met één druk op de knop kunt switchen tussen mooie handgetekende HD graphics en de originele 8-bit Master System graphics.

Ik vermoed dat veel reviewers het origineel niet kennen, en daardoor niet door hebben dat het dezelfde game is gebleven als bijna 30 jaar geleden.

Oftewel: De game voelt idd gedateerd aan maar in dit geval is dat ook echt de opzet en bedoeling geweest van deze remaster.

Edit: Ander onderwerp.

Heeft iemand hier trouwens een tip voor goedwerkende nieuwe 3rd party SNES-gamepads?

Gisteren Macross Scrambled Valkyrie zitten spelen maar daar bleken mijn gamepads helaas te versleten voor te zijn.

RPG's kan ik er nog prima mee spelen maar shoot 'em ups zijn niet te doen met een gamepad die niet altijd meer reageert zoals het zou moeten :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8bitdo met snes adapter zou ik zeggen.

@wonderboy
En ik wist idd dat het een ms game is. Nou ja laten we het erop houden dat ik full price de gok niet wil wagen. Maar sooner or later komt ie wel in mijn collectie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!
M'n PS1 collectie een kleine uitbreiding gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8jArNXL3HXRWq8GIk9daZL6d/full.jpg

Uiteraard komen dit soort spellen beter tot hun recht op de PC (Open TTD bijv.) maar goed, daar verzamel ik niet voor. Wist überhaupt niet dat deze ooit voor de PS1 verschenen is. Heb denk ik inmiddels wel een aardige collectie van soortgelijke games op consoles, nu nog alleen de Railway Empire game op de PS4 maar die vind ik de volle mep nog niet waard.

Met de post komen van de week nog wat meer moderne retro games binnen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
gast7 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:39:
Bij deze de ps1 collectie update.

Ik mis nog vele goeie titels zelfs bekendere maar wellicht dat ik er later wel eens tegen aan loop

tiny tank en evil zone had ik er per ongeluk dubbel opgezet

mooie foto's van collectie :)
In welke staat hou je ze?

Ik ben aan het kijken voor een goed ontkrastoestel, maar die kosten nog wat, en mijn huidig toestel (de JFJ Easy Pro) doet al lang niet meer wat het zou moeten doen.
Jumpman schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:55:
[...]

Ik heb Megaman Legacy Collection 1 en 2 sealed voor € 12,50 per stuk gekocht vorige weekend. :)
Waar heb je ze vandaan? Ben er ook al even naar op zoek. Maar twijfel nu om te wachten op de switch versie

[ Voor 23% gewijzigd door Ekfad op 04-03-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ekfad schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:13:
[...]

Ik ben aan het kijken voor een goed ontkrastoestel, maar die kosten nog wat, en mijn huidig toestel (de JFJ Easy Pro) doet al lang niet meer wat het zou moeten doen.
Ik verzamel ze enkel compleet in doos black label only Zowel achterkant maar vooral front inlay moeten nog netjes zijn recht etc boekjes ook in nette staat

Wat disks betreft in uitstekende tot mint staat

Dit houdt in dat weinig lichte krasjes geen probleem zijn maar vaak wel beter.

Zelfs in een mindere staat zou je over het algemeen geen problemen moeten hebben met het afspelen van ps1 games. Maar bij echt heel veel lichte krasjes kunnen met name fmv gedeeltes wat haperen wat dat betreft. Een spel zonder fmv cut scenes zou in mindere staat 100% kunnen werken tenopzichte met games als FF VIII met super veel filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:33:
[...]

Ik verzamel ze enkel compleet in doos black label only Zowel achterkant maar vooral front inlay moeten nog netjes zijn recht etc boekjes ook in nette staat

Wat disks betreft in uitstekende tot mint staat

Dit houdt in dat weinig lichte krasjes geen probleem zijn maar vaak wel beter.

Zelfs in een mindere staat zou je over het algemeen geen problemen moeten hebben met het afspelen van ps1 games. Maar bij echt heel veel lichte krasjes kunnen met name fmv gedeeltes wat haperen wat dat betreft. Een spel zonder fmv cut scenes zou in mindere staat 100% kunnen werken tenopzichte met games als FF VIII met super veel filmpjes.
Let wel dat sommige series PS1 sowieso al sneller last hebben van vlekkeloos afspelen van FMV. Uit mijn hoofd is bijv. de 5502 hier slecht in en beter als je hem op zijn kop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:57:
[...]

Let wel dat sommige series PS1 sowieso al sneller last hebben van vlekkeloos afspelen van FMV. Uit mijn hoofd is bijv. de 5502 hier slecht in en beter als je hem op zijn kop zet.
Dat kan best kloppen dit is ook als je enkel een ps1 gebruikt wat dat betreft. Ik gebruik zelf de ps1 one mini maar voornamelijk mijn ps2 slim

Op de mini klopt het geen wat ik zei maar als je een ps2 gebruik althans in mijn ervaring een ps2 slim een van de latere modellen dan kan een disk echt in veel slechtere staat zijn waarbij zelfs fmv zonder haperingen afgespeeld kan worden. De laser van een ps2 console is gewoon echt vele malen sterker dan die van de oude ps1 consoles.

Als een disk uiteraard echt dikke krassen heeft dan kan een ps2 er uiteraard ook niks mee gezien er wellicht data verloren is gegaan bij de dikkere krassen of natuurlijk dat de krassen zelfs zonder dat teveel en te dik zijn.

Ik had een aantal disks gehad die vastliepen of het niet deden op een ps1 die gewoon probleemloos werden afgespeeld op de ps2 inclusief fmv.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 04-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44

BCC

Hoera, vandaag chip n Dale en Mario Kart lopen spelen middels een retropie met mijn 4 jarige dochter :D Pacman vond ze te moeilijk en bomberman ook lastig. heeft er iemand tips voor games? Ik zal iig bubble Bobble testen want tweespelers blijft toch wel het leukste... kon ducktales ook met meerdere ? Nes games zijn iig lekker eenvoudig en blijven toch erg vermakelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 04-03-2018 16:22 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Ekfad schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:13:
[...]

[...]

Waar heb je ze vandaan? Ben er ook al even naar op zoek. Maar twijfel nu om te wachten op de switch versie
Op eBay besteld met de € 10,00 korting code van PayPal vorige week, zo waren ze nieuw € 12,50 per stuk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Dat was lachen daarnet, wij hadden de Atari 2600 aangesloten om te kijken of deze werkt en behalve het beeld van de Atari vond de TV ook NPO 1, 2 en 3.

Dat is lang geleden dat ik TV via RF keek :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:35
Exorcist schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:14:
Modern-retro dan :+

[afbeelding]

Sealed, dus m'n huidige exemplaar blijft als kastvulling :)
nice find :) een van de juweeltjes voor de ps3. Benieuwd of later dit jaar het tweede deel hetzelfde gaat doen op de Ps4. Maarja dat is geen retro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 18:58

Cyphax

Moderator LNX
BCC schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:07:
Hoera, vandaag chip n Dale en Mario Kart lopen spelen middels een retropie met mijn 4 jarige dochter :D Pacman vond ze te moeilijk en bomberman ook lastig. heeft er iemand tips voor games? Ik zal iig bubble Bobble testen want tweespelers blijft toch wel het leukste... kon ducktales ook met meerdere ? Nes games zijn iig lekker eenvoudig en blijven toch erg vermakelijk.
Ducktales is volgens mij 1-speler. Op de NES heb je ook nog oa Blue Shadow en Contra/Probotector maar dat is voor een 4-jarige best hoog gegrepen, al kon mijn zoontje dat rond die leeftijd redelijk (Probotector met de konamicode konden we samen wel helemaal uitspelen, dat is wel heel leuk op zo'n moment). Turtles 2 is ook leuk met z'n 2en.
Los van de Pie is een 2e-hands Wii misschien ook een mooie voor op de backlog. De Pie zal dat wel niet trekken (N64-games gaan eigenlijk al net niet in mijn ervaring, al kun je Mario Kart 64 best redelijk draaien op een Pi3).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:43:
Met de post komen van de week nog wat meer moderne retro games binnen, ben benieuwd :)
Welke, als ik vragen mag?

Heb zelf een paar dagen terug 2Dark (horror adv. Indie game met retro looks, van de maker van de originele Alone in the Dark) binnen gekregen en ik zit momenteel te wachten op de extreem overhypte game Undertale die ik gisteren direct bij de Uitgever in Arizona heb besteld.

Nu maar hopen dat Undertale echt zo overhyped is want ik heb het nooit tof gevonden dat een simplistisch indie-gamepje op het zelfde voetstuk wordt geplaats als Earrhbound.

Benieuwd naar de game maar verwacht vooraf dat 'ie niets in te brengen heeft bij Earthbound en het lijkt me vooraf veilig om te stellen dat de game sowieso al niet aan Mother 3 gaat kunnen tippen.

https://www.fangamer.com/products/undertale-ps4-vita

Verder wacht ik ook nog op aardig wat post uit Hong Kong: Het eerste dat hier nu moet binnenkomen zijn Locoroco 2 remastered en Doa Xtreme 3.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Welke, als ik vragen mag?

Heb zelf een paar dagen terug 2Dark (horror adv. Indie game met retro looks, van de maker van de originele Alone in the Dark) binnen gekregen en ik zit momenteel te wachten op de extreem overhypte game Undertale die ik gisteren direct bij de Uitgever in Arizona heb besteld.
Ik wacht nog op Flatout Ultimate Carnage (360), Sam & Max S1 (Wii), Zone of the Enders HD collection (PS3), Shadows of the Damned (PS3), Killer is Dead (PS3), Life is Strange Before the Storm (PS4) en kuch Hannah Montana (PS3) :P. Ook nog Oblivion (PS3) om mijn platinum variant te vervangen.

2Dark had ik verleden jaar als limited edition gekocht (PS4) maar Undertale kende ik nog niet, ziet er wel uit als "mijn ding". "s even verder kijken, goede tip :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 06-03-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.metacritic.com/game/pc/undertale

Op PC krijgt undertale 92% gemiddeld uit 43 critic reviews.

Zal dus sowieso wel aardig zijn lijkt me dan.

Shadow of the Damned ga je (verwacht ik) erg tof vinden, Killer is dead weet ik niet; Als je van de Sudo51 stijl houdt is het een no brainer.

De nieuwe Life of Strange zal ook wel leuk zijn, de vorige heb ik erg van genoten, jammer alleen dat het episodes zijn waarbij je tot vervelends toe steeds maar opnieuw te zien krijgt wat er vooraf gebeurde, maar dezelfde kritiek heb ik op Telltale games: Plak de episodes gewoon naadloos aan elkaar vast en maak er één game van.

Van Sam & Max heb ik alleen het eerste deel op de Wii:

Is veel meer een klassieke point & Click game dan het nieuwere werk van Telltale: De laadtijden soms wat lang en hier en daar kun je framerate drops tegenkomen.

Vind het al met al wel één van de leukere Telltale games: Season 2 is dan ook mijn meest gezochte Wii game van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:03:
http://www.metacritic.com/game/pc/undertale

Op PC krijgt undertale 92% gemiddeld uit 43 critic reviews.

Zal dus sowieso wel aardig zijn lijkt me dan.

Shadow of the Damned ga je (verwacht ik) erg tof vinden, Killer is dead weet ik niet; Als je van de Sudo51 stijl houdt is het een no brainer.

De nieuwe Life of Strange zal ook wel leuk zijn, de vorige heb ik erg van genoten, jammer alleen dat het episodes zijn waarbij je tot vervelends toe steeds maar opnieuw te zien krijgt wat er vooraf gebeurde, maar dezelfde kritiek heb ik op Telltale games: Plak de episodes gewoon naadloos aan elkaar vast en maak er één game van.

Van Sam & Max heb ik alleen het eerste deel op de Wii:

Is veel meer een klassieke point & Click game dan het nieuwere werk van Telltale: De laadtijden soms wat lang en hier en daar kun je framerate drops tegenkomen.

Vind het al met al wel één van de leukere Telltale games: Season 2 is dan ook mijn meest gezochte Wii game van dit moment.
Ja, die Suda51 games kan ik wel hebben; Deadly Premonition en Lollipop Chainsaw vind ik ook meer dan OK. En voor het geld kon ik ze niet laten liggen iig, plus het hoort thuis in een PS3 collectie imho.

Sam & Max inderdaad meer klassiek point and click, toch een genre waar ik het meest mee heb maar op de Wii zijn er niet bijster veel goede point and clicks..heb denk ik de meeste al op Zack and..dinges na. Als die Season Two ook op disc is uitgebracht van Sam & Max heb ik nog wat te doen blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Exorcist Die is nice. Nu waren wij toentertijd te laat met de special voor het boek (uiteindelijk één van de vele scans afgedrukt en ingebonden door mijn schoonvader), maar zou ooit nog wel eens het boek willen hebben in mijn verzameling, echter niet voor die belachelijke prijzen die er nog voor gevraagd worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:03:
@Exorcist Die is nice. Nu waren wij toentertijd te laat met de special voor het boek (uiteindelijk één van de vele scans afgedrukt en ingebonden door mijn schoonvader), maar zou ooit nog wel eens het boek willen hebben in mijn verzameling, echter niet voor die belachelijke prijzen die er nog voor gevraagd worden. :P
Ik zag wat de prijzen op eBay (o.a.) deden voor alleen dat boek..kom ik er gunstig af met 50 Euro voor de gesealde set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZQojXK2iaEPb1LIsSeqyno1/full.jpg

Inmiddels ook binnen. Volgens mij mis ik nu nog de Ratchet and Clank HD trilogy en DMC HD coll. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 06-03-2018 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist Als je van point & Click games houdt voor de Wii dan raad ik ook de game Another Code R. aan:

De artsyle is anime en je kunt makkelijk verdwalen in de game wanneer je niet oplet maar het is zeker 1 van de betere uit het genre en is trouwens ook een Wii exclusive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:25:
@Exorcist Als je van point & Click games houdt voor de Wii dan raad ik ook de game Another Code R. aan:

De artsyle is anime en je kunt makkelijk verdwalen in de game wanneer je niet oplet maar het is zeker 1 van de betere uit het genre en is trouwens ook een Wii exclusive.
Yes, die heb ik in bezit (2x zelfs). Alleen nog nooit gedaan...wel Another Code op de DS destijds (samen met Hotel Dusk favoriet). Zal 'm 's een keer gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heren (dames?) omdat er de laatste tijd toch wel wat amiga love was hier, vraagje over shadow of the beast. Vooral deel 1 gespeeld, maar (wederom) was dit, voor mij iig. best een pittige game. Nooit echt heel ver mee gekomen zonder cheats. Nu ben ik nieuwsgierig naar de ps4 remake. Zijn er hier mensen die de remake gespeeld hebben, en zo ja wat vond je ervan? En hoe verhoudt het zich tot de orginele(n) game(s)?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Ik had de game fysiek willen aanschaffen maar was net te laat om een nieuwe copie te importeren.

Zelf ken ik alleen de MD versie van het origineel en die is aardig crappy in verhouding tot de Amiga versie.

Kim Justice is een YTer die altijd diepgaand onderzoek doet en met verbluffende gamedocu's op de proppen komt.

Ook is hij opgegroeid met de Amiga en heeft er aardig wat kennis over.

Dit is zijn review van de SotB-remake

YouTube: Shadow of the Beast (PS4, 2016) - The Review of the Return of the Be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow of the beast had altijd magische aantrekkings kracht op me, ik zag de game in mags, op de bbc en zelfs in.......prijzenslag of rad van fortuin.....denk die eerste :P

Toen ik hem eindelijk kon spelen, had het een enorme initiele wow factor, graphics en geluid waren voor de tijd fenomenaal. Helemaal omdat ik van de humble nes/c64 af kwam.

Helaas speelde het wel wat stroef. En zoals gezegd best lastig qua moeilijkheid ook. Ik had zelf ook altijd het idee dat console games (in die tijd) meer op kids gericht waren, en op de (home) computer op iets ouderen.

Met natuurlijk wel uitzonderingen daar gelaten, we hadden natuurlijk ook niet voor niets de uitdrukking 'nintendo hard' (waarom moet ik gelijk aan ninja gaiden denken?)' ;)

edit:
snel stukkie gekeken, ik ken deze reviewer/youtubert idd wel. Zijn ehm.......manier van spreken is nogal makkelijk te herkennen. Maar vind hem inhoudelijk altijd fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 07-03-2018 11:31 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Shadow of the Beast MD.

Regelmatig duikt hier de 50hz/60hz 16-bit discussie op, en velen denken nog altijd dat 60hz altijd beter is omdat het sneller is.

Shadow of de Beast is (net als bijna alle andere in Europa ontwikkelde MD games) een mooi voorbeeld dat dat absoluut niet waar is.

De game is ontwikkeld om op 50hz te draaien met als gevolg dat de 60hz versie zo goed als onspeelbaar is omdat de game dan simpelweg veel sneller loopt dan dat oorspronkelijk de bedoeling was.

De game GODS is ook zo'n titel die je gewoon op 50hz behoort te spelen omdat 'ie anders geeneens leuk meer is en zo zijn er nog wel meerdere

Dat moest ik toch nog even over SotB kwijt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook een leuke 'find' opgehaald een paar plaatsen verder: Een nieuwe ongebruikte SNES Nintendo Classic Mini voor € 50,00. De vrouw gaf aan het apparaat gekocht te hebben, maar er geen tijd voor te hebben. Vier maanden geleden besteld voor € 89,99, nu voor € 50,00 verkopen op Marktplaats. Nu heb ik er twee, één had ik er al ongeopend in mijn collectie, nu ook één om op te gamen. Een originele Nintendo SNES met HDMI is toch wel handig en een stuk mooier op een LCD TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:02:
@Shadow of the Beast MD.

Regelmatig duikt hier de 50hz/60hz 16-bit discussie op, en velen denken nog altijd dat 60hz altijd beter is omdat het sneller is.

Shadow of de Beast is (net als bijna alle andere in Europa ontwikkelde MD games) een mooi voorbeeld dat dat absoluut niet waar is.

De game is ontwikkeld om op 50hz te draaien met als gevolg dat de 60hz versie zo goed als onspeelbaar is omdat de game dan simpelweg veel sneller loopt dan dat oorspronkelijk de bedoeling was.

De game GODS is ook zo'n titel die je gewoon op 50hz behoort te spelen omdat 'ie anders geeneens leuk meer is en zo zijn er nog wel meerdere

Dat moest ik toch nog even over SotB kwijt ;)
Maar dat is toch de reden dat je een switch hebt? ;) voor die spellen terug naar 50hz.

Anders usa adapter of mod (of console) :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Bij mij staat de MD switch nog altijd op de to do list.

Waarom ik er eigenlijk over begon komt door de Amerikanen met hun 60hz Genesis's.

In de VS worden games als SotB en GODS op de Genesis veelal de grond ingeboord omdat ze in 60hz gewoon niet goed spelen, en omdat ze in de VS geen switch in hun Genesis inbouwen om de Genesis games van Europese komaf in 50hz te kunnen spelen.

SotB is een hardcore game, een stuk minder indrukwekkend dan de Amiga versie maar zeker geen slechte titel. GODS is ook aardig hardcore en vind ik zelfs een aardig toffe game.

Europeanen delen deze mening redelijk terwijl de Amerikanen vaak een hekel hebben aan beide titels en dat terwijl het imo niet aan de games zelf ligt maar aan het 50hz/60hz verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:32:
@Sagat Bij mij staat de MD switch nog altijd op de to do list.

Waarom ik er eigenlijk over begon komt door de Amerikanen met hun 60hz Genesis's.

In de VS worden games als SotB en GODS op de Genesis veelal de grond ingeboord omdat ze in 60hz gewoon niet goed spelen, en omdat ze in de VS geen switch in hun Genesis inbouwen om de Genesis games van Europese komaf in 50hz te kunnen spelen.

SotB is een hardcore game, een stuk minder indrukwekkend dan de Amiga versie maar zeker geen slechte titel. GODS is ook aardig hardcore en vind ik zelfs een aardig toffe game.

Europeanen delen deze mening redelijk terwijl de Amerikanen vaak een hekel hebben aan beide titels en dat terwijl het imo niet aan de games zelf ligt maar aan het 50hz/60hz verhaal.
v.w.b. 50/60hz switch, same here. Ik wilde ooit is kijken hoe dit in zijn werk gaat, en dan gelijk is basaal leren solderen (i guess?) maar zijn niet echt klusjes waar ik vrolijk van word, van lekker gamen wel, dus nu ik (als het goed is) een kant en klare heb binnenkort is dat way preferable.
Ik snap overigens dat amerikanen maar zelden een switch zullen hebben. Er zal maar een handjevol titels zijn die wij in europa hebben en zij niet EN waarbij de pal optimalisatie dus werking op 60hz verstoord EN die ook de moeite van het spelen waard zijn (al hoewel deze laatste uiteraard subjectief is).

SotB: hij is hardcore maar, om jouw reviewert te citeren 'it played like a dog' daar kan ik me compleet in vinden. In die tijd maakt de de gfx/sound ervaring alles goed, nu niet meer.
Dat gaat natuurlijk over de amiga versie, maar ik heb weinig reden om aan te nemen dat het qua gameplay op de md beter is.

Vandaar ook mijn vraag over de ps4 remake, als ze het goede hebben weten over te zetten kan dat een leuke game zijn......maar moet je filmke nog afkijken ;)

@Gods
Dat leek me zo'n fantastische game, wederom geluid en gfx waren best goed (altho niet indrukwekkend zoals SotB in zijn tijd) de gameplay viel me wat tegen. Ik heb deze game destijds gekocht maar binnen 1 dag was 1 van mijn diskettes stuk :'( dus kon ik hem niet meer spelen, later een backup gevonden, maar die had ook issues.....via emu later de snes en md versies wel is geprobeerd, maar nooit echt veel gespeeld.
De game heeft (iig op amiga) best wel stugge controls en je moet af en toe zeer precies zijn. Wederom voor mij geen game die hoog op mijn 'die wil ik ooit nog uitspelen' lijst staat.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 50/60Hz switch op de MD is echt de makkelijkste mod die er is. Ik heb ooit wel eens een fotootje geplaatst van die van mij, waarop de achterkant van een MD1 te zien is met een 3-way switch die zonder schroeven bevestigd is.

Het enige dat je hoeft te doen is wat traces door te snijden en drie kabeltjes solderen, en het is allemaal nog lekker ruim ook :) Als je omgeving Arnhem woont mag je op de koffie komen, doe ik het voor je.

Daarnaast begrijp ik ook dat enkele games (want het is meer uitzondering dan regel) beter werken op 50Hz, maar feit is dat de meeste games ontwikkeld zijn voor 60Hz en vervolgens 'vertraagd' zijn voor de Europeese markt. Ik ben hier inmiddels zo anal in dat ik geen PAL games verzamel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 08-03-2018 09:58 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
Ik heb recent SotB op de Lynx gespeeld, erg indrukwekkende port en laat mooi zien wat de Lynx aan processing power aan boord heeft. Maar voor mij mist ook die versie op speelbaarheid de boot, voornamelijk door de toch wel hoge moeilijkheidsgraad. Maar welke versie ik ook speel, ik heb hem op de C64, Megadrive en dus Lynx, het blijft een mooi spel om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:58:
De 50/60Hz switch op de MD is echt de makkelijkste mod die er is. Ik heb ooit wel eens een fotootje geplaatst van die van mij, waarop de achterkant van een MD1 te zien is met een 3-way switch die zonder schroeven bevestigd is.

Het enige dat je hoeft te doen is wat traces door te snijden en drie kabeltjes solderen, en het is allemaal nog lekker ruim ook :) Als je omgeving Arnhem woont mag je op de koffie komen, doe ik het voor je.

Daarnaast begrijp ik ook dat enkele games (want het is meer uitzondering dan regel) beter werken op 50Hz, maar feit is dat de meeste games ontwikkeld zijn voor 60Hz en vervolgens 'vertraagd' zijn voor de Europeese markt. Ik ben hier inmiddels zo anal in dat ik geen PAL games verzamel :P
Thanks voor het aanbod! In nederland is alles zo goed als in de buurt ;)
Arnhem is voor mij goed te doen (fun fact, ik was er dit weekend nog vlakbij, in Wolfheze)

Die md is wsl al afgetikt maar vind het sowieso leuk om af en toe mensen met de zelfde hobby te ontmoeten. Mogelijk kunnen we anders mijn snesje doen als dat zelfde laken een pak is. Stuur maar pm als je wilt.
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:14:
Ik heb recent SotB op de Lynx gespeeld, erg indrukwekkende port en laat mooi zien wat de Lynx aan processing power aan boord heeft. Maar voor mij mist ook die versie op speelbaarheid de boot, voornamelijk door de toch wel hoge moeilijkheidsgraad. Maar welke versie ik ook speel, ik heb hem op de C64, Megadrive en dus Lynx, het blijft een mooi spel om te zien.
Ik zag in het filmpje van C4L zelfs een tech demo op de spectrum, qua kleuren zag het er niet uit, maar de animatie was prachtig. Wat dat betreft had psyognosis (hoe schrijf je dat :? ) het goed voor elkaar.

Maar idd controls en moeilijkheids graad....lastige combo. Denk dat ik voor deze game dan liever een playthrough zou kijken dan zelf spelen :P

Turrican (waar we het laatst over hadden) heeft wel die strakke controls, die wil ik zeker nog wel ooit is spelen. Maar ook die is best lastig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:58:

Yep, easy mod..al had ik die van mij ook destijds uitbesteed aan m;n stiefvader. Gebruik zelf m;n MDII met switch, heb ook nog een MD1 met zo'n zelfde mod maar die gaat dus naar Sagat - moet 'm van de week alleen nog even nalopen, staat al een tijdje op een plank O-)

Sowieso zijn die kleine modificaties leuk, net als bijv, het Rumble Pak van de N64 met een kleine soldeeractie dermate aanpassen dat er geen batterijen meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:38:
[...]

Sowieso zijn die kleine modificaties leuk, net als bijv, het Rumble Pak van de N64 met een kleine soldeeractie dermate aanpassen dat er geen batterijen meer nodig zijn.
Dát moet ik even Googlen.

Vanavond met een beetje pijn één van mijn mooiste Game Boy's op Marktplaats gezet. Soms is het jammer maar anders ligt het hier toch maar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:41:
[...]

Dát moet ik even Googlen.

Vanavond met een beetje pijn één van mijn mooiste Game Boy's op Marktplaats gezet. Soms is het jammer maar anders ligt het hier toch maar |:(
Dat is vaker met een verzameling, dat het maar ligt zonder ooit gebruikt te worden. Maar zonde. Wat voor GB is het?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Een Play It Loud! transparant met de nodige mods. Vervangende A en B knoppen voor een meer 'classic' look, wit backlight met bivert, 100 - 500 Ohm weerstandsschroef voor het zelf instellen van de felheid van de backlight (weggewerkt in het batterijcompartiment), internal pro-sound mod, blauwe batterij-indicatie LED en een glazen scherm :+

Voorkant

Achterkant

Scherm

[ Voor 13% gewijzigd door Seroczynski op 09-03-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:07:
Een Play It Loud! transparant met de nodige mods. Vervangende A en B knoppen voor een meer 'classic' look, wit backlight met bivert, 100 - 500 Ohm weerstandsschroef voor het zelf instellen van de felheid van de backlight (weggewerkt in het batterijcompartiment), internal pro-sound mod, blauwe batterij-indicatie LED en een glazen scherm :+

Voorkant

Achterkant

Scherm
Darn, die see-trough dingen blijven echt geweldig! Heb volgens mij alleen een Color op die manier maar niet gemod. Jammer man :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
;(
Sega Genesis eindelijk binnen, zat heel het moederbord vol met plakkerige zwarte substantie... ik gok iets van cola of zo. Echt ranzig, bah.

Dat wordt binnenkort even alles echt grondig schoonmaken. Het is verder wel een mooie revisie, VA6.
Sony CXA1145 video encoder, discrete Yamaha YM2612.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Heeft iemand misschien tips naar waar ik kan kijken om voor niet teveel een Gameboy Micro te bemachtigen? Hou al een tijd marktplaats in de gaten maar vind €60+ euro voor een beschadigde/niet complete nogal duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brick5492 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:44:
Heeft iemand misschien tips naar waar ik kan kijken om voor niet teveel een Gameboy Micro te bemachtigen? Hou al een tijd marktplaats in de gaten maar vind €60+ euro voor een beschadigde/niet complete nogal duur...
Wie vrij zeldzame, dure, populaire artikelen najaagt zal er 9 van de 10 keer gewoon de hoofdprijs voor moeten betalen, zo simpel is het gewoon.

Vind je het te duur dan raad ik aan om geen Gameboy micro aan te schaffen.

Waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten maar wel zo eerlijk en zo realistisch.

Wil je niet veel betalen voor je retrogame hobby, blijf dan uit de buurt bij hard- en software dat zowel erg gewild als vrij zeldzaam is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Als je iets snel wil hebben of er erg naar zoekt dan zul je inderdaad een zeer kleine kans hebben om hem een keer voor een lage prijs te vinden

Je vind vaak dingen goedkoop als je het niet echt zoekt, dat zeggende hebben veel mensen blijkbaar een fetisch om hun gba games toch op een ags 101 of micro te spelen inplaats van de gameboy player dus zijn de prijzen hoog.

Een boxed exemplaar gaat met gemak over de 100 euro het is helaas de realiteit, nette exemplaren gaan inderdaad voor meer dan 60.

Ik denk dat je met veel moeite misschien een net unboxed exemplaar voor 40 - 50 euro kunt bemachtigen binnen een redelijke tijd. weken a maanden met enige moeite geen 100% succes uiteraard.

Than again gemodde consoles zijn een veelvoud van die prijzen dus het is niet heel vreemd dat mensen er toch best veel geld voor over hebben als je dat aspect erbij pakt. want dat zijn vaak wel de groep mensen die ook dit soort items zoeken.

Persoonlijk vind ik de micro puur een collector item, niet de moeite waard om te halen je bent beter af met een ds lite een gewone sp of de gameboy player op de cube. Ik vind de micro persoonlijk niet fijn spelen in vergelijking met de normale gba sp of ds lite.

Than again ik speel mijn gba games dan ook liever op het grote scherm :*)

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 10-03-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit een micro voor mijn vrouw gekocht, die heeft ze ook even gebruikt, daarna ging ie naar mijn schoon broer, daarna naar mijn zoon en nu naar mijn dochter. Zelfs uiteraard ook wel is meegespeed en hoewel ik het scherm idd prachtig vind, is het idd wel klein. Ik prefereerde dus idd ook mijn ds lite (die mijn zoon nu heeft) en nu dus weer mijn gba sp.

Maar net als Gast7 zou ik nog eerder op het grote scherm spelen via de cube gbplayer. En sowieso heb ik weinig liefde voor handheld systemen. Niet vaak meegemaakt dat ik een handheld versie van game verkoos boven een vaste versie. Ongetwijfeld genoeg toppers hoor, maar ik heb al meer dan genoeg via vaste systemen dus naast heel af en toe iets wat me op vakantie leuk lijkt koop ik weinig games voor die systemen. Met de switch is dat anders........maar na de cube (misshchien al tijdens, en misschien zelfs al met de n64) is mijn nintendo liefde wat verminderd. Ben meer een snes fanboy dan een nintendo fanboy i guess :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De gscartsw lite mogen ophalen, na een leuke cent aan invoerrechten erbij betaald te hebben... ziet er wel erg gelikt uit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vMwnAnol.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U7svvVxl.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn broer heeft een micro, maar krijg hen maar niet overgehaald om hem aan mij te verkopen. Nahja, hij denkt erover. :p
Hem kennende komt die nog in de kunststof verpakking met alles erbij en zonder gebruikerssporen. Maar ja.
Wil hem nog wel hebben als het die van mijn broer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:42:
De gscartsw lite mogen ophalen, na een leuke cent aan invoerrechten erbij betaald te hebben... ziet er wel erg gelikt uit :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind die arcade kast eronder spannender eigenlijk :P Kan je daar iets over zeggen?

Verder scart wisselaar die RGB doorgeeft neem ik aan, en geen interferentie doorgeeft? (ik had toen ik nog thuis woonde ook een scart switch, maar als mijn xbox stroom had, gaf mijn ps2 geen of mono geluid ofzo |:( )

Verder had ik dan nog de ondertaande 'geniale' setup

tv -> vhs video recoder, dit zat dan aan mijn kenwoord hifi setje. aan de vhs zat dan die scart wisselaar met volgens mij 5 poorten. Op zicht werkte het, maar door bovenstaande zat mijn xbox meestal zonder stroom :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Ik vind die arcade kast eronder spannender eigenlijk :P Kan je daar iets over zeggen?

Verder scart wisselaar die RGB doorgeeft neem ik aan, en geen interferentie doorgeeft? (ik had toen ik nog thuis woonde ook een scart switch, maar als mijn xbox stroom had, gaf mijn ps2 geen of mono geluid ofzo |:( )

Verder had ik dan nog de ondertaande 'geniale' setup

tv -> vhs video recoder, dit zat dan aan mijn kenwoord hifi setje. aan de vhs zat dan die scart wisselaar met volgens mij 5 poorten. Op zicht werkte het, maar door bovenstaande zat mijn xbox meestal zonder stroom :P
Haha, even snel wat pics geschoten bij gebrek aan ruimte op de tafel/bureau. Maar het is een Sega New Astro City, dus sitdown Japanse candy cab. Geïmporteerd in 2010 en sindsdien in mijn bezit (via rklok). Heb er inmiddels flink wat tijd en geld in geïnvesteerd om hem zo te krijgen als ik hem wil. Dual wiring voor JVS/jamma compleet custom gemaakt, speaker shroud is gespoten (vergelen makkelijk), nieuw NOS control panel met 6 buttons per speler, zwaardere (originele) voeding geplaatst, en nog genoeg kleine dingetjes. Inmiddels de halve kast vol staan met arcade PCB's, dure hobby.. :+

De gscartswitch lite geeft inderdaad RGB signalen (tot maar liefst 8 stuks) door. Er zitten 2x scart outputs op, ipv 1 scart en 1 VGA zoals in de voorgaande versie. Ik heb het zelf toch niet nodig, dus vind het prima zo. De oude versie had nog wel last van een klein beetje beeld degradatie, de lite niet voor zover ik kan zien, beeldmateriaal en goede vergelijkingen zijn te zien hier:

De scart switch zelf heeft €200+ gekost inclusief verzending en import, maar het was het me wel waard. Zijn trouwens ook altijd uitverkocht dus als je er een wil moet je goed opletten. Dit is de info- en bestelpagina:

http://www.gretrostuff.com/store/pre-order-gscartsw_lite/

Ik heb zelf nu een aantal consoles staan in mijn zelfgebouwde TV kastje van MDF, en waar mogelijk retrogamingcables gebruikt, of in het geval van de NESRGB, de kabel van Tim Worthington (mini 8 pin din). De Dreamcast heb ik nog op VGA via een Hanzo, maar wil deze ruilen voor een Toro omdat ik scart cleaner vind ogen. Ik upscale het signaal toch via een OSSC, dus het zal uiteindelijk weinig verschil maken.

Ik heb nu dus de volgende setup:

Console -> gscartsw lite -> OSSC -> Denon 4k receiver -> TV

Het is basically TV aanzetten (CEC met receiver), console aanzetten, OSSC switchen naar kanaal 1 (RGBS) en gaan :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef, 200 Euro...boel geld voor een (erg goede) RGB SCART schakelaar. Moet zeggen dat ik momenteel ook tekort kom (what's new) maar 200 Euro..hmm. Neig nu eerder om voor bijv. de Cube een HDMI adapter te kopen maar goed, dan zit ik weer met een HDMI issue :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 19:03
Exorcist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:44:
Oef, 200 Euro...boel geld voor een (erg goede) RGB SCART schakelaar. Moet zeggen dat ik momenteel ook tekort kom (what's new) maar 200 Euro..hmm. Neig nu eerder om voor bijv. de Cube een HDMI adapter te kopen maar goed, dan zit ik weer met een HDMI issue :+
Zijn die adapters te koop in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hdmi issue is op te lossen met 5 poorts hdmi switch voor 12 piek ofzo. hdmi kabels kosten ook geen drol (haal ze meestal bij de action, 1kabel gehad die alleen met de ps3 en 4 vaag deed voor der rest nooit issues)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:44:
Hdmi issue is op te lossen met 5 poorts hdmi switch voor 12 piek ofzo. hdmi kabels kosten ook geen drol (haal ze meestal bij de action, 1kabel gehad die alleen met de ps3 en 4 vaag deed voor der rest nooit issues).

Stuk goedkoper dan scart of component switches iig :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik dacht het probleem met de gamecube, en zijn dure component kabel of hdmi adapter, op te lossen door een wii te kopen en dan via component aan te sluiten. Wat denk je? Mijn tv heeft geen component.....

Wii hdmi adapters introduceren zeker weer input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Hdmi issue is op te lossen met 5 poorts hdmi switch voor 12 piek ofzo. hdmi kabels kosten ook geen drol (haal ze meestal bij de action, 1kabel gehad die alleen met de ps3 en 4 vaag deed voor der rest nooit issues).

Stuk goedkoper dan scart of component switches iig :)
Dat wil ik dus niet ;). Er staan hier al twee versterkers met beiden 6x HDMI (eentje 7 als je front meerekent) dus ik moet/wil nog even kijken of ik de tweede versterker kan vervangen door eentje met 2x HDMI out en die doorlussen naar de andere versterker. Duurder, ja..maar beter voor m'n gemoedsrust, stekker en AB minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Dat wil ik dus niet ;). Er staan hier al twee versterkers met beiden 6x HDMI (eentje 7 als je front meerekent) dus ik moet/wil nog even kijken of ik de tweede versterker kan vervangen door eentje met 2x HDMI out en die doorlussen naar de andere versterker. Duurder, ja..maar beter voor m'n gemoedsrust, stekker en AB minder :+
Willen dat is je eigen keuze, het KAN dus goedkoop verholpen worden. In theorie met een switchje achter je versterker, maar ik geeft gelijk toe dat dit minder wenselijk is dan jouw situatie. Helemaal omdat ik met die switches af en toe handmatig moet switchen. Het kan, maar als het verweg of achter kabels zit word je er niet vrolijk van. Je krijgt er ook een remote bij, maar die werkte bij mijn eerste switch op 50cm afstand max, en bij mijn 2e gewoon niet :P maar verder doen ze exact wat ze moeten doen zonder verlies, dus ik ben er blij mee.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OT maar 'k wil het toch even kwijt.

@Sagat Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit zei Pinball games niet zo tof te vinden omdat flipperen iets zou zijn dat je gewoon in het echt moet doen.

Bij deze hoop ik je mening drastisch te hebben veranderd ;)

YouTube: Yoku's Island Express - Trailer (Nintendo Switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha dat klinkt idderdaad als iets dat ik zou zeggen. Vooral in mijn amiga tijd veel digitaal gefipperd. pinball dreams/fantasies en misschien ook illusions. En zelfs een singlescreen tafel die erg leek op die er later in windows inzat.

Maar 'echt' flipperen vind ik inderdaad meestal iets toffer dan virtueel. Maar ik zal je filmpje checken en laten weten wat ik er van vind.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
brick5492 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:44:
Net even terug gekeken, ik heb in 2013 een nieuwe Nintendo GameBoy Micro grijs gekocht voor € 60,00. Hier heb ik toen al lang voor moeten zoeken. De tevens nieuwe Nintendo GameBoy Advance voor € 15,00 maakte het geheel een goede deal. :)

Ik zou proberen een Nintendo DSi te scoren, als ik jou was. Zeker als het alleen is om games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Jumpman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Net even terug gekeken, ik heb in 2013 een nieuwe Nintendo GameBoy Micro grijs gekocht voor € 60,00. Hier heb ik toen al lang voor moeten zoeken. De tevens nieuwe Nintendo GameBoy Advance voor € 15,00 maakte het geheel een goede deal. :)

Ik zou proberen een Nintendo DSi te scoren, als ik jou was. Zeker als het alleen is om games te spelen.
Tja het is idd helaas een echt collecters item geworden. :P Ik heb zelf een 3DS en GBA SP, maar vind die twee toch net te groot om in je broekzak mee te nemen voor bijvoorbeeld in het OV. De Micro zou dan de oplossing zijn, past makkelijk in mn broekzak.

Ik kijk rustig verder. :) Tot die tijd vermaak ik me prima op mijn huidige handhelds, en met Koningsdag maar eens wat markten afstruinen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het hoeft niet zo duur te zijn. Ik heb nog 2 nieuwe scart switches van Bandridge over, €20 per stuk, gister in V&A gezet. Ook auto switching, maar wel 'maar' 5 poorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Willen dat is je eigen keuze, het KAN dus goedkoop verholpen worden. In theorie met een switchje achter je versterker, maar ik geeft gelijk toe dat dit minder wenselijk is dan jouw situatie. Helemaal omdat ik met die switches af en toe handmatig moet switchen. Het kan, maar als het verweg of achter kabels zit word je er niet vrolijk van. Je krijgt er ook een remote bij, maar die werkte bij mijn eerste switch op 50cm afstand max, en bij mijn 2e gewoon niet :P maar verder doen ze exact wat ze moeten doen zonder verlies, dus ik ben er blij mee.
Heb ook nooit gezegd dat het niet kan ;). Zonder dollen, het liefst switch ik zo minimaal als mogelijk (handmatig) en heb ik niet te veel apparaten die kunnen switchen. Idealiter in mijn situatie een RGB SCART selector met zo'n 8 ingangen en één versterker met rond de 12 HDMI inputs. Maar ik moet het doen met wat er staat (en mag niet klagen), desalniettemin altijd op zoek naar leuke, betaalbare verbeteringen.

Probeer inmiddels voor alles wel de beste kwaliteit te hebben maar heb nu ook wel door dat dat soms met een prijs komt die ik niet wil betalen. Ben nog steeds niet tevreden met mijn RGB Cube en N64; de Cube stoort te veel en de N64 is wel RGB modded maar de kabel is te simplistisch. Gezien ik echter niet veel heb met de N64 an sich (af en toe Golden Eye MP) vind ik het voor nu best maar het kan sowieso beter. Tijd om de bekabeling hier 's grondig na te gaan en op te schonen; Heb nog een paar Sega adapters die weg kunnen maar er nog wel -ergens- liggen en met inmiddels meer dan 20 UTP kabels zal er vast ook nog wel iets zijn wat ik écht niet meer gebruik in dit hok. Maar goed, om hier alles weg te halen (tijdelijk) en opnieuw in te richten kost me meer frustratie dan dat het me iets oplevert dus als ik ooit mezelf écht eens verveel wellicht een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:22:
OT maar 'k wil het toch even kwijt.

@Sagat Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit zei Pinball games niet zo tof te vinden omdat flipperen iets zou zijn dat je gewoon in het echt moet doen.

Bij deze hoop ik je mening drastisch te hebben veranderd ;)

YouTube: Yoku's Island Express - Trailer (Nintendo Switch)
Een flipper platformert van team17. I am intriged! (Sowieso al omdat het t17 is en NIET worms is ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Misschien stomme vraag, maar mag ik hier een lijstje plaatsen van spullen die ik weg wil doen en kan iemand dan ongeveer inschatten wat iets waard is? Ik word Marktplaats zo spuug zat met alle handelaren die overal 2,- voor willen geven... Een beetje een richtlijn zou handig zijn.

Gaat om:
- NES, verkleurd, met 2 controllers en een zapper (nog niet gecontroleerd op werking. Wel ooit eens intern aangepast om ook games uit andere regio's te spelen
Volgende games zonder doosjes, meeste met boekjes en houder
- Mario / Duck Hunt
- Super Mario 2
- Super Mario 3
- Zelda met boekjes (handleiding en het geheimen boekje)
- Link (geen boekje)
- Marble Madness
- Tetris
- Gremlins 2
- SnakeRattle n Roll
- Tja en dan nog Rock Roll 3M wat toen der tijd verkocht werd als Mario 4... Gaat om deze game: https://static.mijnwebwin...faa0506f1fac18cc47d28.jpg (geen boekje)

SNES met kabels, vergeeld (ofc...)
- Zelda a Link to the past (met doosje, handleiding, landkaart) in "okish" staat, de kaart heeft een plakbandje en hier en daar wat beschadigingen.
- Donkey Kong Country (alleen spel en boekje)
- Super Mario World (boekje + spel)
- Lufia (spel + groot boek met strats)
- Donkey Kong Country 3 (doos, spel, boekje) waardeloze conditie... Weet nog de jongen die hem jaren geleden leende en hem zo slecht terug gaf....

Ik doe beide weg aangezien ik ze vervangen heb voor een mini versie. Misschien in dit topic vloeken in de kerk. Maar voor mij wel een handige manier met een hdmi kabeltje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 19:57
@Xavier Wat ik doe is even ebay.nl bezoeken, dan als keyword de game en console invoeren (bijvoorbeeld: Gremlins 2 NES) en tot slot linksonderaan 'Verkochte aanbiedingen' aanvinken.

Je ziet dan het volgende: https://www.ebay.nl/sch/i...nc&_trksid=p2045573.m1684

Daaruit kun je afleiden dat Gremlins 2 voor de NES ongeveer een tientje kan opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xavier schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:29:

Ik doe beide weg aangezien ik ze vervangen heb voor een mini versie. Misschien in dit topic vloeken in de kerk. Maar voor mij wel een handige manier met een hdmi kabeltje :D
Waardebepalingen is pas vloeken in de kerk in dit topic ;). Maar eens met boven mij, kijk naar de listings die reeds beëindigd zijn. Als je op eBay kijkt variëren prijzen enorm en kun je snel het idee krijgen dat iets meer waard is dan het in werkelijk is, hoewel dat natuurlijk vraag en aanbod blijft.

En in plaats van MP kun je V&A op Tweakers gebruiken; genoeg geïnteresseerden die normaal kunnen en zullen bieden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik plaats mijn retro advertenties niet eens meer op V&A.. Ben groot fan van verkopen op Tweakers i.t.t. andere Nederlandse websites, maar retro leeft hier gewoon wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:00:
Ik plaats mijn retro advertenties niet eens meer op V&A.. Ben groot fan van verkopen op Tweakers i.t.t. andere Nederlandse websites, maar retro leeft hier gewoon wat minder :)
Maar waar dan wel, ebay?

[ Voor 85% gewijzigd door Sagat op 14-03-2018 09:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bied mijn spullen toch op Marktplaats en Button-Bashers aan, alhoewel ik het meeste succes nog altijd op Marktplaats heb.

Hier moet ik nog eens een oplossing voor proberen te maken, maar ik heb te weinig tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BB is ook vrij dood qua sales, MP is nog altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik heb op marktplaats dan weer het probleem dat mensen veel te veel vragen voor een game omdat de winkels hem voor deze prijs aanbieden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jumpman
Had afgelopen weekend nog wat bijvangst (ik verzamel eigenlijk alleen Nintendo en Sony): Een Mentor Colour TV Game uit 1977, helemaal compleet met piepschuim en handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oezX4QV7UtkYFe3bjCkxnT2D/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Weet iemand hier waar je in Nederland (of online in Europa) de Super NT kan halen? Ik heb nog een berg Snes games van alle regio's en dat ding ziet er echt top uit

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The_Bird schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:11:
Weet iemand hier waar je in Nederland (of online in Europa) de Super NT kan halen? Ik heb nog een berg Snes games van alle regio's en dat ding ziet er echt top uit
Volgens mij kan je die het beste gewoon bij Analogue zelf bestellen/pre-orderen. Ik denk dat het lastig wordt, eBay bij Europese aanbieders is ook vrij prijzig, dan kan je beter nog de importheffing betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 14-03-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Daar heb ik al gekeken maar de Europees/Japans gekleurde versie is daar 'out of stock'. Had verwacht dat het wel bij verschillende winkels te krijgen zou zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
The_Bird schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:32:
Daar heb ik al gekeken maar de Europees/Japans gekleurde versie is daar 'out of stock'. Had verwacht dat het wel bij verschillende winkels te krijgen zou zijn.
Volgens mij wordt er telkens een batch gemaakt als ze een X percentage met enige zekerheid hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Jumpman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Volgens mij wordt er telkens een batch gemaakt als ze een X percentage met enige zekerheid hebben verkocht.
Dat is solide info. De boel regelmatig in de gaten houden dus.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
wanneerniet schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:14:
@Xavier Wat ik doe is even ebay.nl bezoeken, dan als keyword de game en console invoeren (bijvoorbeeld: Gremlins 2 NES) en tot slot linksonderaan 'Verkochte aanbiedingen' aanvinken.

Je ziet dan het volgende: https://www.ebay.nl/sch/i...nc&_trksid=p2045573.m1684

Daaruit kun je afleiden dat Gremlins 2 voor de NES ongeveer een tientje kan opbrengen.
Bedankt voor de info, zo kan ik wat prijzen gaan bepalen :D
Exorcist schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Waardebepalingen is pas vloeken in de kerk in dit topic ;). Maar eens met boven mij, kijk naar de listings die reeds beëindigd zijn. Als je op eBay kijkt variëren prijzen enorm en kun je snel het idee krijgen dat iets meer waard is dan het in werkelijk is, hoewel dat natuurlijk vraag en aanbod blijft.

En in plaats van MP kun je V&A op Tweakers gebruiken; genoeg geïnteresseerden die normaal kunnen en zullen bieden gok ik.
Excuses voor de waardebepalingen vraag. Maar met jullie informatie heb ik al genoeg. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T7BhjjArdNJjd47n9uy4439G/full.jpg

Na ongeveer twee weken alle onderdelen binnen voor mijn nieuwe project: BennVenn's Game Boy Color AGS-101 mod :) Heb 'helaas' nog de oude versie van de adapter kabel, toevallig kwam die eergisteren met een nieuwe die wat gemakkelijker te installeren is. Mag de pret niet drukken.

Heb echt mijn best gedaan op de onderdelen omdat ik geen zin heb in de 'ruwheid' van deze mod. Er zitten namelijk wel wat haken en ogen aan, maar ook daar zijn specifieke oplossingen voor bedacht. Moest uiteindelijk wel bij Jan en alleman bestellen :)

Hoop er deze zondag eens lekker voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Seroczynski schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:53:
[afbeelding]

Na ongeveer twee weken alle onderdelen binnen voor mijn nieuwe project: BennVenn's Game Boy Color AGS-101 mod :) Heb 'helaas' nog de oude versie van de adapter kabel, toevallig kwam die eergisteren met een nieuwe die wat gemakkelijker te installeren is. Mag de pret niet drukken.

Heb echt mijn best gedaan op de onderdelen omdat ik geen zin heb in de 'ruwheid' van deze mod. Er zitten namelijk wel wat haken en ogen aan, maar ook daar zijn specifieke oplossingen voor bedacht. Moest uiteindelijk wel bij Jan en alleman bestellen :)

Hoop er deze zondag eens lekker voor te gaan zitten.
Nice! Geen problemen gehad met het bestellen van de onderdelen?
Sinds ik zelf een AGB-101 mod gedaan heb ben ik wel enorm fan geworden van dat scherm.
Alleen is het wel jammer dat dit op de GameBoy Color resulteert in een kleiner scherm dan voorheen.
Heb je ook een custom lens met grotere zwarte omranding, of ga je met zwarte tape te werk gaan?

Ik heb recent 1 van mijn GBCs proberen te voorzien van een frontlight w/ loca, maar het resultaat was toch niet zoals ik gehoopt had.

Eén van de komende dagen zal ik eens een foto trekken van mijn GameBoy collectie, want daar ziten nu ondertussen ook wel wat leuke dingen bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTC schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:34:
[...]

Nice! Geen problemen gehad met het bestellen van de onderdelen?
Sinds ik zelf een AGB-101 mod gedaan heb ben ik wel enorm fan geworden van dat scherm.
Alleen is het wel jammer dat dit op de GameBoy Color resulteert in een kleiner scherm dan voorheen.
Heb je ook een custom lens met grotere zwarte omranding, of ga je met zwarte tape te werk gaan?

Ik heb recent 1 van mijn GBCs proberen te voorzien van een frontlight w/ loca, maar het resultaat was toch niet zoals ik gehoopt had.

Eén van de komende dagen zal ik eens een foto trekken van mijn GameBoy collectie, want daar ziten nu ondertussen ook wel wat leuke dingen bij. :)
Het bestellen bij BennVenn direct was niet te doen i.v.m. de verzendkosten vanuit Australië. Daarom heb ik de 2.1 ribbon cable adapter en de gizmo chip bij RetroModding in de VS besteld. Een nieuwe replacement shell voor de GBC via Ebay, een nieuw Chinees AGS-101 scherm via AliExpress, 3D geprinte schroefhouders (zodat de GBC niet dichtgelijmd hoeft te worden) laten printen hier bij EPIN 3D en dan nog (inderdaad) een custom-made GBC "light" glazen scherm via Reddit's bluesquirrel. Volgens mij was dat het.

De front-light LOCA leek me in eerste instantie ook wel wat, maar ik weet vrij zeker dat ik met die vloeistof aan het prutsen zou raken. Scheelt wel een hoop centen though :+

Ik ben benieuwd naar je verzameling. Zelf ben ik (ongeveer) afgelopen december begonnen met een GB collectie, zal daar binnenkort ook eens wat van op de foto zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTC

TTC

Seroczynski schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Het bestellen bij BennVenn direct was niet te doen i.v.m. de verzendkosten vanuit Australië. Daarom heb ik de 2.1 ribbon cable adapter en de gizmo chip bij RetroModding in de VS besteld. Een nieuwe replacement shell voor de GBC via Ebay, een nieuw Chinees AGS-101 scherm via AliExpress, 3D geprinte schroefhouders (zodat de GBC niet dichtgelijmd hoeft te worden) laten printen hier bij EPIN 3D en dan nog (inderdaad) een custom-made GBC "light" glazen scherm via Reddit's bluesquirrel. Volgens mij was dat het.

De front-light LOCA leek me in eerste instantie ook wel wat, maar ik weet vrij zeker dat ik met die vloeistof aan het prutsen zou raken. Scheelt wel een hoop centen though :+

Ik ben benieuwd naar je verzameling. Zelf ben ik (ongeveer) afgelopen december begonnen met een GB collectie, zal daar binnenkort ook eens wat van op de foto zetten.
Ik was toevallig ook net op RetroModding aan het kijken haha. Heb je geen last gehad met importkosten/tax?

Die Chinese AGS-101 schermen zijn wel de max moet ik zeggen, blij dat die repro's bestaan zodat er niet meer AGS101 Advance SP's moeten sneuvelen. :)

Zelf had ik die LOCA Frontlight V2 kit bij HandHeldLegend gekocht, waarbij de LOCA al erop zat en het gewoon plakken moest zijn op het scherm.
Hoewel het initieel gelukt leek te zijn, was de frontlight in gewoon daglicht afgrijzelijk. En een paar uurtjes later begon deze dan ook terug los te komen van het scherm (misschien was er toch een stukje vuil tussen), dus was het helemaal verloren.

Ik heb alvast een foto van mijn GB/GBC/GBA gamescollectie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yXbRqPn.jpg

Daarnaast een Backlit DMG (OEM shell), een AGB-101 (OEM shell) en mijn originele GBC met een custom shell. Maar een foto met al mijn handhelds volgt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen importkosten hoeven betalen. Dit is bij mij meestal het geval als het kleine pakketjes zijn, maar ook dat is niet met zekerheid te zeggen. Heb ook wel eens voor een HDRetrovision kabel importkosten mogen betalen..

Nice, leuk begin van de collectie! Mijn hardware wisselt nogal, omdat ik vaak een backlight DMG in elkaar knutsel en vervolgens weer verkoop. Momenteel heb ik geposte Play It Loud! nog in bezig en een grijze DMG met groen/geel backlight (ook heel mooi). Daarnaast uiteraard backlit AGB-101, met een origineel scherm uit de AGS-101. Ik weet zeker dat toentertijd de Chinese repro's (tijdelijk) niet verkrijgbaar waren. Oh, en ik heb ook nog een Pocket met backlight, maar daar moet ik eerst een 5V regulator inbouwen aangezien dat ding batterijen vreet als geen ander. Zal proberen vanavond het e.e.a. op de foto te zetten.

Ik ben trouwens maanden geleden begonnen met een systeem om mijn GameBoy collectie bij te houden, wat ik uiteindelijk voor ieder systeem en ieder persoon beschikbaar wil stellen. Ik weet dat dergelijke projecten al online bestaan maar maak graag een beetje hype en persoonlijke motivatie om door te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Seroczynski schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb geen importkosten hoeven betalen. Dit is bij mij meestal het geval als het kleine pakketjes zijn, maar ook dat is niet met zekerheid te zeggen. Heb ook wel eens voor een HDRetrovision kabel importkosten mogen betalen..

Nice, leuk begin van de collectie! Mijn hardware wisselt nogal, omdat ik vaak een backlight DMG in elkaar knutsel en vervolgens weer verkoop. Momenteel heb ik geposte Play It Loud! nog in bezig en een grijze DMG met groen/geel backlight (ook heel mooi). Daarnaast uiteraard backlit AGB-101, met een origineel scherm uit de AGS-101. Ik weet zeker dat toentertijd de Chinese repro's (tijdelijk) niet verkrijgbaar waren. Oh, en ik heb ook nog een Pocket met backlight, maar daar moet ik eerst een 5V regulator inbouwen aangezien dat ding batterijen vreet als geen ander. Zal proberen vanavond het e.e.a. op de foto te zetten.

Ik ben trouwens maanden geleden begonnen met een systeem om mijn GameBoy collectie bij te houden, wat ik uiteindelijk voor ieder systeem en ieder persoon beschikbaar wil stellen. Ik weet dat dergelijke projecten al online bestaan maar maak graag een beetje hype en persoonlijke motivatie om door te gaan :P
Die PiL DMG van je ziet er zeer gelikt uit, ik ben momenteel op zoek naar een blauwe PiL.
Oh jee, een backlit GameBoy Pocket, ik heb helaas al 2 schermen kapot gemaakt met dit te proberen (ribbon cable defect), dus momenteel laat ik mijn overige werkende Pockets gewoon stock.
Ik heb daarnaast een GameBoy Light, dus eigenlijk heb ik al een backlit GameBoy Pocket. :)

Bedoel je zoiets al My Game Collection? Die app gebruik ik momenteel, en die is dacht ik te herinneren ook door iemand nederlandstalig ontwikkeld. Ik ben alvast geïnteresseerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond maar wat bezig geweest met organisatie, na een drukke dag op het werk ruimt dat ook op in het hoofd. Doelloos Voetbal Inside op de achtergrond aan en wat aanklooien. Resultaat:

- 1 vd PSP's is component aangesloten op mijn tweede versterker in deze ruimte
- 1 vd PS2's (met HDD en Linux oa) is component aangesloten op diezelfde versterker
- kabel van versterker naar TV gelegd (component) en ingesteld

Het werkt. Heb mijn Excel document bijgewerkt die broodnodig is, hier hou ik bij welke TV ik op welke input moet zetten en hetzelfde geldt voor de versterkers, anders red ik het echt niet meer. Kreeg de oude bekabeling van mijn PS2 daar (die was nog composiet aangesloten) niet eens weg omdat het meer dan klem zat. Ooit zal ik hier alles moeten weghalen en moeten reorganiseren qua bekabeling. Al even gesproken over een ander huis met m'n vrouw, dus wie weet ooit nog meer ruimte :+ . Eveneens deze week de oude switches (1x 24p 100 Mbps en 1x 8p 1000 Mbps) vervangen door een 24p 1000 Mbps switch. Fan ook vervangen omdat het ding lawaai maakte. En nu nog maar 1 poort vrij :+

Verder: wat zijn jullie schaamtes mbt spellen die je gespeeld zou moeten hebben maar nooit gespeeld hebt? Ik kan er heel veel opnoemen maar door wat video's net kom ik o.a. op Super Mario Land 2, Wario Land (SML 3) voor de Game Boy (heb ze compleet maar nooit gespeeld), Super Mario Galaxy 1 en 2 heb ik maar nooit (uit)gespeeld en dat geldt ook voor alle Paper Mario's. Allen in bezit, geen van allen gespeeld. Verder nog nooit Mega Man gespeeld, geen Metroid, geen Starwing....Final Fantasy delen heb ik wel fysiek maar nooit gespeeld. Ik moet VII nog hebben voor de PS1 zelfs, één van de meest populaire PS1 spellen ooit.

Zei het laatst al tegen iemand, ik verzamel meer dan ik echt speel en dat speelt me wel vaak parten. Ook voor de PS4 staat een kwart nog in plastic in de kast bijv. en zal ik gok ik nooit aanraken. Ergens zonde, anderzijds haal ik m'n gram uit het verzamelen an sich.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 16-03-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist Van wat je hebt opgenoemd is Final Fantasy VII de enige game die ik nooit gespeeld hebt.

Eigenlijk schaam ik me er als fan van het genre ergens best wel een beetje voor.

Ik heb een soort tik met dingen (beperkt zich niet tot alleen games) die erg populair zijn:

Als (bijna) iedereen het leuk vindt of iets is super burgerlijk dan laat ik het vaak aan me voorbij gaan.

Het leukste aan game collecting vind ik dan ook de zoektocht naar relatief onbekende games* die zich kunnen meten met de benkendere grote titels.

PS4 is momenteel mijn favoriete console, daar kunnen de SNES en MD voor mij persoonlijk al niet meer tegenop:

AAA games, remasters, indies, retro style games, ports van retrogames met extra's en downloadeble games die fysiek verschijnen; Geeneen van m'n consoles heeft zoveel diversiteit in de game library als de PS4.

*M'n laatste toffe vondst is Rabi Ribi. (Taiwanese dev)

Pro's

-Één van de beste moderne metroidvania games.
-Metroidvania platformer bullet hell hybrid is uniek en het werkt.
-Level design kan zich feilloos meten met de classics uit het platform subgenre.
-Veel upgrades, 40+ bosses en een behoorlijke world map.

Cons

-Dankzij een wereld met schaars geklede bunny meisjes mist deze game een groot deel van z'n potentiële userbase.
-Bepaalde platformsessies zijn moeilijk en frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullethell metroidvania hybrid....hoorde dit toevallig laatst voor deze game als omschrijving:
YouTube: Outland - PC Release Trailer

Verder ergste pile of shame:
Oei:
Ff7 en eigenlijk dat genre in zijn geheel.nooit de game gevonden die me overgehaald heeft.
Golden sun op gba komt dichte in de buurt maar zelfs dat is al meer een action rpg vs turnbased toch?

Verder metal gear vanaf solid. Nes metal gear met veel moeite uitgespeeld destijds maar wat een ervaring! Omdat ik ps1 geskipped had deel 1 gemist. Later wel gekocht maar nooit mee verder gegegaan. Volgens mij niet eens einde eerste cd (uit 4 toch?) bereikt.
Verder zelda. Ocarina of time misschien 20% uitgespeeld? Wederom nes en snes games en ook mc op gba horen tot mijn favo games ever.
Ww op cube dan welk behoorlijk ver in gekomen. Maar daarna diverse delen amper gespeeld of zelfs niet in bezit! TP heb ik niet. De ds zelda’s ook niet behalve de 3ds versie die weer 2d is (link between worlds geloof ik)
Ik kan nog uren doorgaan maar eindig waar ik begon ‘metroidvania’ ook deze beiden iconische reeks maar amper gespeeld.
Verder nog trophy dingetje sf4 heeft grote impact op me gehad maar nooit de game kunnen 1000gs/platten. Mogelijk gaat me dat met deel 5 dan nog lukken ( terwijl ik die veel minder leuk vind).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outland is een hele toffe game (Heb 'em op m'n Xb360) en is idd ook een beetje een Metroidvania bullet hell hybrid, zelf noem ik het alleen meer een metroidvania game met de Ikaruga mechanics:

De focus ligt echt op het van kleur veranderen (rood/blauw) ipv het ontwijken van de bullet hell madness.

Ook heb je in Outland slechts een zwaard wat je beperkt tot melee combat only.

YouTube: rabi ribi trailer

In Rabi-Ribi heb je een Piko-hammer (Zelfde wapen als Amy uit de Sonic series) om mee aan te vallen voor je melee combat.

Voor je long range combat heb je Ribbon (Nickname Ribi) bij je:

Een fairy die magische schoten af kan vuren en kan wisselen tussen 6 verschillende elementen. (Mits je ze allemaal in de game kunt vinden).

Wat ik tof vind aan de game is dat zowel Rabi als Ribi een soort stamina bar hebben op hun attacks die snel leeg is maar ook weer snel vol loopt. Pure button mashing brengt je dus helemaal nergens in de game.

Nog een tof aspect aan de game vind ik dat het bordevol collectible secrets zit: Van perks, stats boosts, new skills tot aan nieuwe magic voor Ribi en dat je bij lange na niet alle skills hoeft te vinden om de game uit te kunnen spelen geeft je een groter gevoel van vrijheid.

Ben nu zelf bij de final boss en heb de game even weggelegt tot ik een bui heb voor een hele zware boss battle.

Het enige dat ik over de game ga spoiler is dat de game niet is uitgespeeld na de aftiteling.

PS4 is te gek voor retro (style)gaming: Undertale ligt inmiddels ook fysiek klaar om te spelen (bezorgt in een week tijd vanuit Arizona USA) en Battle Garegga en Retro City Rampage DX vallen ieder moment op de deurmat :)

Edit MGS series.

Van alle AAA franchises is MGS één van de gene waar ik het minste mee heb:

Voor mij persoonlijk is de ballans tussen gameplay en cutscenes ver te zoeken in de series en de storyline is IMO onnodig complex en niet kloppend met andere delen uit de serie.

Waarschijnlijk zal niemand m'n mening delen maar als het om stealth action games gaat dan speel ik zowel Splintercell als Hitman nog een stuk liever dan MGS en als ik een story based game wil spelen dan speel ik liever games van Telltale of Quantic Dreams waarbij je interactief betrokken bent bij de game ipv naar eindeloze cutscenes zit te kijken.

Cutscenes van een half uur zijn niet mijn kopje thee.

Edit 2: De game Sonic Mania krijgt binnenkort een fysieke release met alle DLC included!!

Ik heb de game in eerste instantie doelbewust genegeerd omdat ik geen €100,- uit geef aan een voucher aangevuld met wat collectorsmeuk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@outland
Na de game vandaag gespeeld te hebben toch nog gekeken of de game nog ' in de reclame' was op steam. En dat was ie, 1,99.......in eerste instantie mijn eigen mantra van ' too many games, too little time' weer laten horen, maar toen zag ik dat ik nog 1,61 in mean steam wallet had........volgens mij van virtuele kaartjes verkopen. Dus de game kostte me dan letterlijk 38cent 8)7

Dus hij is toch de meest recente aanwinst in mijn niet eens pile maar meer mount everest of shame. Maar zelfs al speel ik em maar 1 keer dan heb ik nog meer dan mijn geld eruit 8)

@rab ribi trailert
haha gelijk die partial nudity warning.......goede sh*t! Maar het zit er an sich leuk uit met een kanttekening, ik las gister toevallig een interview met een dev (van tower 57 uit mijn hoofd) die zei ' mensen zijn een beetje moet van 8 bit pixel art' en ja, hoe tof ook, ik ben er een klein beetje klaar mee. Dus het spel moet dan wel erg goed zijn.......uit de gameplay trailer haal ik nog niet echt wat het nou precies is, al hoewel zoals jij het omschrijft het iets is wat ik leuk zou kunnen vinden, het spel heeft niet toevallig een demo? Ik heb geen jap of hong kong acocunt maar dat is natuurlijk zo aangemaakt.
Ook humor na afloop van de trailer komt youtube met volgende filmpje ' 10 games people will judge you over for playing (ofzo iets, ik denk dat ik de grammatica beetje verprutst heb :X ) maar vond het wel heel opvallend! _O-

[ Voor 43% gewijzigd door Sagat op 17-03-2018 22:47 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zMtkgdWH8l7Et09DXueV748l/full.jpg

:9~

Gisteren @Sagat op bezoek gehad, hij had Zack and Wiki mee. Stond nog op m'n shortlist dus een mooie aanwinst voor de collectie :) :)

Verder kuck kuch hem maar laten winnen met Sensible Soccer, Streetfighter vs. Tekken, Killer Instinct en Mortal Kombat. :+ :+

Kleine bummer: m'n Streetfighter IV disc (360) is dermate beschadigd (ooit 's gekregen van iemand dacht ik) dat het onspeelbaar is. Toch maar eens gaan nadenken over een polijstmachine :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:40:
[afbeelding]

:9~

Gisteren @Sagat op bezoek gehad, hij had Zack and Wiki mee. Stond nog op m'n shortlist dus een mooie aanwinst voor de collectie :) :)

Verder kuck kuch hem maar laten winnen met Sensible Soccer, Streetfighter vs. Tekken, Killer Instinct en Mortal Kombat. :+ :+

Kleine bummer: m'n Streetfighter IV disc (360) is dermate beschadigd (ooit 's gekregen van iemand dacht ik) dat het onspeelbaar is. Toch maar eens gaan nadenken over een polijstmachine :X
Je vergeet Bomberman en een van de leukste games snes mariokart :*) :+
En als tegenprestatie natuurlijk jou maar wat current gen fun gegeven in die fifa win van je (was het niet verdacht hoe makkelijk ik die 3-1 scoorde? O-) )

Maar wat een leuke dag. Ik moest even wat tijd in de auto doorbrengen, maar zou het zeker nogmaals doen al was het 2x zo ver. Naast dat het ontzettend leuk was om samen te gamen en lekker over de hobby te praten, was de game room erg indrukwekkend.
En heb ik zelf ook wat aanwinsten erbij met veel dank aan @Exorcist . Ben alleen even te lui om nu een en ander op de foto te zetten maar komt binnenkort.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:50:
[...]

Je vergeet Bomberman en een van de leukste games snes mariokart :*) :+
En als tegenprestatie natuurlijk jou maar wat current gen fun gegeven in die fifa win van je (was het niet verdacht hoe makkelijk ik die 3-1 scoorde? O-) )

Maar wat een leuke dag. Ik moest even wat tijd in de auto doorbrengen, maar zou het zeker nogmaals doen al was het 2x zo ver. Naast dat het ontzettend leuk was om samen te gamen en lekker over de hobby te praten, was de game room erg indrukwekkend.
En heb ik zelf ook wat aanwinsten erbij met veel dank aan @Exorcist . Ben alleen even te lui om nu een en ander op de foto te zetten maar komt binnenkort.
M'n brein is al langzaam bezig alle defeats te verplaatsen naar een donker plekje, maar fijn om te zien hoe hard ik zuig in sommige spellen. Zelfs in Fifa niet de 0 gehouden inderdaad >:) . Zal de volgende keer wat games uitzoeken waarvan ik denk wel mee te kunnen winnen O-)

De SNES mini gisteren overigens dus gebruikt, eigenlijk de eerste keer. Ooit een keer aangehad om er wat extra spellen op te zetten, gisteren dus gebruikt voor Mario Kart. Kwam er dus wel achter dat sommige games helemaal niet laden dus moet 'm nog 's nagaan. Op zich wel leuk voor op een luie zondag, blijkbaar werkt m'n reset knop van de MDII ook niet (meer) dus ik pak de schroevendraaier er ook maar bij O-)
Pagina: 1 ... 13 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.