Outland is een hele toffe game (Heb 'em op m'n Xb360) en is idd ook een beetje een Metroidvania bullet hell hybrid, zelf noem ik het alleen meer een metroidvania game met de Ikaruga mechanics:
De focus ligt echt op het van kleur veranderen (rood/blauw) ipv het ontwijken van de bullet hell madness.
Ook heb je in Outland slechts een zwaard wat je beperkt tot melee combat only.
YouTube: rabi ribi trailer
In Rabi-Ribi heb je een Piko-hammer (Zelfde wapen als Amy uit de Sonic series) om mee aan te vallen voor je melee combat.
Voor je long range combat heb je Ribbon (Nickname Ribi) bij je:
Een fairy die magische schoten af kan vuren en kan wisselen tussen 6 verschillende elementen. (Mits je ze allemaal in de game kunt vinden).
Wat ik tof vind aan de game is dat zowel Rabi als Ribi een soort stamina bar hebben op hun attacks die snel leeg is maar ook weer snel vol loopt. Pure button mashing brengt je dus helemaal nergens in de game.
Nog een tof aspect aan de game vind ik dat het bordevol collectible secrets zit: Van perks, stats boosts, new skills tot aan nieuwe magic voor Ribi en dat je bij lange na niet alle skills hoeft te vinden om de game uit te kunnen spelen geeft je een groter gevoel van vrijheid.
Ben nu zelf bij de final boss en heb de game even weggelegt tot ik een bui heb voor een hele zware boss battle.
Het enige dat ik over de game ga spoiler is dat de game niet is uitgespeeld na de aftiteling.
PS4 is te gek voor retro (style)gaming: Undertale ligt inmiddels ook fysiek klaar om te spelen (bezorgt in een week tijd vanuit Arizona USA) en Battle Garegga en Retro City Rampage DX vallen ieder moment op de deurmat
Edit MGS series.
Van alle AAA franchises is MGS één van de gene waar ik het minste mee heb:
Voor mij persoonlijk is de ballans tussen gameplay en cutscenes ver te zoeken in de series en de storyline is IMO onnodig complex en niet kloppend met andere delen uit de serie.
Waarschijnlijk zal niemand m'n mening delen maar als het om stealth action games gaat dan speel ik zowel Splintercell als Hitman nog een stuk liever dan MGS en als ik een story based game wil spelen dan speel ik liever games van Telltale of Quantic Dreams waarbij je interactief betrokken bent bij de game ipv naar eindeloze cutscenes zit te kijken.
Cutscenes van een half uur zijn niet mijn kopje thee.
Edit 2: De game Sonic Mania krijgt binnenkort een fysieke release met alle DLC included!!
Ik heb de game in eerste instantie doelbewust genegeerd omdat ik geen €100,- uit geef aan een voucher aangevuld met wat collectorsmeuk.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 17-03-2018 12:11
]