Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist

Wanneer je niet de beste bent in fighting games en je hebt iemand op bezoek die ze allemaal in de vingers lijkt te hebben, probeer dan Soul Caliber IV eens op de Xbox 360 en kies zelf Yoda als character.

Omdat hij zo klein is zullen de meeste aanvallen je missen O-)

Zack & Wiki is een mooie aanwinst, verkijk jezelf niet op de schattige kiddy presentatie want de puzzels worden flink lastig in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:11:
@Exorcist

Wanneer je niet de beste bent in fighting games en je hebt iemand op bezoek die ze allemaal in de vingers lijkt te hebben, probeer dan Soul Caliber IV eens op de Xbox 360 en kies zelf Yoda als character.

Zack & Wiki is een mooie aanwinst, verkijk jezelf niet op de schattige kiddy presentatie want de puzzels worden flink lastig in de game.
Nee verraad niet de geheimen :o ;)
Maar we hadden ook nog even Killer instinct snes gedaan, en ik herinnerde me dat een vriend van me destijds vrijwel onverslaanbaar was met Cinder, door alleen punch + fwd te spammen, dat probeerde ik en dat werkte. Zal door een goede speler absoluut te verslaan zijn, maar het is pittig. In soul calibur 2 zit een dude met een degen i guess (zo'n zwaard die altijd te zien is in films over de drie musketiers) waarmee je ook flink kan spammen, en in bijvoorbeeld capcom vs snk2 zit een char uit samurai showdown die je ook flink kan abusen. Maar dat haalt voor mij de fun uit fighting games. Dus ik probeer dat zelf altijd zo min mogelijk te doen.
Toen sf4 net uit was, was sagat top tier en ja het was mijn lievelings char. Dus ik speelde met hem. Maar zelfs toen was hij zeker niet onverslaanbaar.

Anyways de beloofde foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xH7d669fRtYAfuG83gIjKclq/thumb.jpg

Vooral blij met F-zero, ik heb de snes versie (helaas alleen maar via wii vc, maar kan het semi officieel spelen ;) ) en ik heb ook de cube versie, deze ontbrak nog. Verder erg nieuwsgierig naar super valis!
FF8 is erg leuk voor mijn nog prille ps1 collectie.

Oh niet op de foto, maar zeker niet minder gewaardeerd. Een md met 50/60hz switch EN een ' speciale' ps3 waarmee ik lekker mezelf helemaal suf kan emuleren :D

Nogmaals enorm bedankt @Exorcist !

in het verlengde hiervan, mocht iemand een ' non platinum' final fantasy 7 over hebben stuur me even een pm aub :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sagat op 19-03-2018 11:07 . Reden: working on pic ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Recentelijk 2 Gamecube's overgenomen op V&A, waarvan de eigenaar vermeldde dat hij een XenoGC probeerde te installeren, maar niet helemaal gelukt was.

Mooi weekendprojectje voor mij dus :) Eerst de schade berekend, viel op het eerste oog goed mee. Het probleem van een XenoGC is dat het een wireless install is. D.w.z. je legt de chip over een PCB heen, en soldeert de soldeerpads aan elkaar vast. De moeilijkheid zit hem in de grootte, bij de Gamecube is alles ontzettend klein. Daarnaast zie je onder het PCB niet wat er gebeurt, waardoor het makkelijk kan gebeuren dat je meerdere punten per ongeluk aan elkaar verbindt.

Om daar omheen te kunnen heb ik een wired install gemaakt, dus draadjes aan de chip, veel makkelijker. Niet zo clean als een wireless install, maar veel makkelijker te installeren en makkelijk reversible mocht het nodig zijn (als je drive ooit stuk gaat bijvoorbeeld).

Hier de draadjes aan de chip gesoldeerd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YkZ2SS8m.jpg

En hier netjes op zijn plaats:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gwL58F7m.jpg

Et voila, werkt prima, mijn JAP games spelen nu ook af zonder problemen :)

Daarna meteen door, de GCVideo! Lekker priegelwerk op de zondagavond. Eerst de digitale poort connecter eraf solderen. Zoveel makkelijker met een fatsoenlijk desoldeerstation.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H59qZHvm.jpg

Dan blijft een mooi clean PCB over:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Id4Pxfjm.jpg

Ontzettend veel draadjes (zo kort mogelijk houden) solderen, wat er vervolgens zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QiSuRN6m.jpg

Et voila (let niet op de puinhoop), het werkt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nn0y4fWm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OAJ3dUvm.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:11:
@Exorcist

Goede tip, al verwacht daarmee nog steeds kansloos te zijn..ben volgens mij echt heel slecht. Mss dat Smash Bros. meer m'n ding is maar anderzijds, zal aan m'n timing liggen 8)
Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:40:
[...]

Nee verraad niet de geheimen :o ;)
Maar we hadden ook nog even Killer instinct snes gedaan, en ik herinnerde me dat een vriend van me destijds vrijwel onverslaanbaar was met Cinder, door alleen punch + fwd te spammen, dat probeerde ik en dat werkte. Zal door een goede speler absoluut te verslaan zijn, maar het is pittig.

---

Nogmaals enorm bedankt @Exorcist !
Haha, beetje trucjes gebruiken hé >:) . Maar goed, eerlijk is eerlijk toch :+

En no problem dude, mooi dat het een goed plekje gevonden heeft :)

@Sp33dFr34k netjes!!
Heb in één van m'n Cubes ook zo'n chip zitten maar die heb ik, denk ik, zelf destijds verziekt met m;n soldeerkunsten. Wilde hem puur en alleen voor Mario Baseball gebruiken die wat lastiger te vinden is. Mooi dat het jou op deze manier gelukt is _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Exorcist op 19-03-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:50:
Recentelijk 2 Gamecube's overgenomen op V&A, waarvan de eigenaar vermeldde dat hij een XenoGC probeerde te installeren, maar niet helemaal gelukt was.

Mooi weekendprojectje voor mij dus :) Eerst de schade berekend, viel op het eerste oog goed mee. Het probleem van een XenoGC is dat het een wireless install is. D.w.z. je legt de chip over een PCB heen, en soldeert de soldeerpads aan elkaar vast. De moeilijkheid zit hem in de grootte, bij de Gamecube is alles ontzettend klein. Daarnaast zie je onder het PCB niet wat er gebeurt, waardoor het makkelijk kan gebeuren dat je meerdere punten per ongeluk aan elkaar verbindt.

Om daar omheen te kunnen heb ik een wired install gemaakt, dus draadjes aan de chip, veel makkelijker. Niet zo clean als een wireless install, maar veel makkelijker te installeren en makkelijk reversible mocht het nodig zijn (als je drive ooit stuk gaat bijvoorbeeld).

Hier de draadjes aan de chip gesoldeerd:

[afbeelding]

En hier netjes op zijn plaats:

[afbeelding]

Et voila, werkt prima, mijn JAP games spelen nu ook af zonder problemen :)

Daarna meteen door, de GCVideo! Lekker priegelwerk op de zondagavond. Eerst de digitale poort connecter eraf solderen. Zoveel makkelijker met een fatsoenlijk desoldeerstation.

[afbeelding]

Dan blijft een mooi clean PCB over:

[afbeelding]

Ontzettend veel draadjes (zo kort mogelijk houden) solderen, wat er vervolgens zo uit ziet:

[afbeelding]

Et voila (let niet op de puinhoop), het werkt!

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice man, goed werk. Zie ik het nou goed dat je voor $50 de GCVideo in huis kan halen en daarmee HDMI op de CameCube kan fixen? Ik zat laatst rond te snuffelen maar zag geen goede oplossing voor HDMI op de Cube (die ik ook nog betaalbaar wil houden).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou vabdaag kkein beetje opgeruimd, resultaat, dc ‘verzameling’ in de kast gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wUcmOInx29JdadZtUldaF3eo/thumb.jpg

Helaas ook wat back ups. Misschien ga ik daar nog een aparte bewaarbak voor maken. Oogt toch minder zo. Bonus was wel dat mijn bleemcast cd ook tekken 3 heeft ;)
Hoesje daarvan zal ook nog wel ergens liggen.
Ook mijn wipeout games voor ps1 gevonden maar die mogen pas op de foto als de rest er ook is ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Bangai-O en Street Fighter III. Awesome!! Zelf heb ik ze helaas niet.

Soul Reaver en Shadowman zijn 2 games waarvan je absoluut de DC ports moet hebben ivm verreweg de beste graphics.

Mijn DC collectie bestaat nog maar uit een armzalige 5 titels maar nr 6 'Sturmwind' is onderweg :)

@Exorcist Waarschijnlijk zal ik ook een flink digitaal pak slaag van Sagat krijgen hoor, fighters moet je echt op trainen en alle moves/combo's in je vingers zien te krijgen.

Probeer één character in een game uit te zoeken en je daarin te perfectioneren.
Om je timing in games te oefenen kunnen ritmische games handig zijn. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Exorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:22:

@Sp33dFr34k netjes!!
Heb in één van m'n Cubes ook zo'n chip zitten maar die heb ik, denk ik, zelf destijds verziekt met m;n soldeerkunsten. Wilde hem puur en alleen voor Mario Baseball gebruiken die wat lastiger te vinden is. Mooi dat het jou op deze manier gelukt is _/-\o_
Het idee van de XenoGC is goed, begrijp me niet verkeerd. Alleen is het door de pitch gewoon erg moeilijk te solderen. Ze hadden beter 2 versies kunnen maken, 1 wired en 1 wireless. Maargoed, het is zo goed zelf te doen. Hopelijk help ik hier nog iemand mee in de toekomst die hetzelfde idee heeft. En Baseball is echt gaaf inderdaad, zelf nooit gekocht, maar was wel het plan. Wil eigenlijk mijn PAL games wegdoen voor NTSC nu ivm progressive scan wat de PAL games missen... maargoed dat kan later nog wel.
Seroczynski schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Nice man, goed werk. Zie ik het nou goed dat je voor $50 de GCVideo in huis kan halen en daarmee HDMI op de CameCube kan fixen? Ik zat laatst rond te snuffelen maar zag geen goede oplossing voor HDMI op de Cube (die ik ook nog betaalbaar wil houden).
Hij is beschikbaar voor $60 via KNJN, komt nog verzenden bij dan zit je op tussen de €65 en €70 denk ik (de dollar varieert nogal). Vind het zelf de prijs wel waard als je ziet wat een component kabel tegenwoordig kost 8)7 Hou er wel rekening mee dat je wel het beste een 3d inlay kunt gebruiken om de poort een beetje stabiliteit te geven. Mocht je voor deze route willen gaan, ik heb nog een reserve die je kunt overnemen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yVoaSdzm.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:55:
Nou vabdaag kkein beetje opgeruimd, resultaat, dc ‘verzameling’ in de kast gezet:
[afbeelding]

Helaas ook wat back ups. Misschien ga ik daar nog een aparte bewaarbak voor maken. Oogt toch minder zo. Bonus was wel dat mijn bleemcast cd ook tekken 3 heeft ;)
Hoesje daarvan zal ook nog wel ergens liggen.
Ook mijn wipeout games voor ps1 gevonden maar die mogen pas op de foto als de rest er ook is ;)
Zo'n bewaarbak voor backups heb ik ook, wordt helaas maar 1x in de 2 weken geleegd :F

@Sp33dFr34k Mm ja, jouw methode is wel erg netjes. Misschien dat ik me er tzt nog eens mee vermaak, chip kost iig niet veel.

@Verwijderd Het genre is mijn ding sowieso niet echt, verklaart ook wel waarom ik er minder goed in ben denk ik. M'n timing is over het algemeen wel OK en mijn reactietijd is zelfs met wat bier op lager dan die van nuchtere tegenstanders >:) , maar dan nog. Vind het an sich wel leuk, al zal ik nooit meer die ene 31-hit Ultra Combo met Combo halen waarmee ik iemand ooit versloeg. Lang geleden. Heel lang geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:02:
@Sagat Bangai-O en Street Fighter III. Awesome!! Zelf heb ik ze helaas niet.
Bangai-O leek me zo tof, maar schijnbaar zijn er meerdere versies van, zag er iig heel anders uit van wat ik in mags gezien had........
Sf3 is wel second impact he.......ik dacht dat ik capcom door had door first contact oid te skippen en dus de recentste versie aan te schaffen, komen ze tijdje later uit met 3rd strike :(
Sowieso lijken de oneven delen van sf me niet te liggen, 2 en 4 vind ik geniaal, 3 enorm gaaf om te kijken maar bak er zelf niets van.......en 5..........ja heeft best aardige gfx, maar dat is zo ongeveer het enige positieve wat ik kan verzinnen.
Soul Reaver en Shadowman zijn 2 games waarvan je absoluut de DC ports moet hebben ivm verreweg de beste graphics.

Mijn DC collectie bestaat nog maar uit een armzalige 5 titels maar nr 6 'Sturmwind' is onderweg :)
Sturmwind is toch een relatief recente shmup voor de dc? Nice man, er kwamen er toen een paar uit en serieus overwogen om ze of iig 1 of 2 te kopen, maar......een van die back ups is Ikaruga en dat viel me toch wel tegen. Game zag er voor de tijd (en stijltje vind ik nu nog leuk) geweldig uit, maar de gameplay.....moelijk en toch niet zo leuk als.....tjsa, de old school shmups......ik denk dat ik het meer moet zoeken in de gradiussen en r-type's........en de (overige) pc engine, md en neo geo shmups.
@Exorcist Waarschijnlijk zal ik ook een flink digitaal pak slaag van Sagat krijgen hoor, fighters moet je echt op trainen en alle moves/combo's in je vingers zien te krijgen.

Probeer één character in een game uit te zoeken en je daarin te perfectioneren.
Om je timing in games te oefenen kunnen ritmische games handig zijn. ;)
Ik ben zelf ook maar een n00b, sf4 is de enige uitzondering, maar zelfs die kan ik maar een beetje, ik zit een beetje in nowhere land, tegen mensen die af en toe spelen ben ik goed, maar vs anderen die het ook maar een beetje serieus spelen heb ik het zwaar. sf2 kan ik an sich ook wel klein beetje met een hele cheape dhalsim. Grootste probleem is combo's, oftwel gebrek in het creeeren van........van nature ben ik een letterlijk one hit wonder.....daar win je doorgaans de oorlog niet mee.
Exorcist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Zo'n bewaarbak voor backups heb ik ook, wordt helaas maar 1x in de 2 weken geleegd :F
Vanuit verzamel oogpunt is het niks waar en moet je het wegpleuren, maar gezien we toch nog redelijk wat van roms gespeeld hebben moet je toegeven dat het nuttig kan zijn om iets te bewaren, helemaal als het goed werkte (al hoewel een titel als ' game naam versie 2' me deed terugdenken aan iets dat.......minder goed werkte ;)
@Sp33dFr34k Mm ja, jouw methode is wel erg netjes. Misschien dat ik me er tzt nog eens mee vermaak, chip kost iig niet veel.
Man man door die oplossingen heb je iig een stuk minder last van brakke signalen en nogmaals hdmi switches zijn makkelijker te verkrijgen (of op versterkers aan te sluiten) dan component/site en helemaal rgb.
@Verwijderd Het genre is mijn ding sowieso niet echt, verklaart ook wel waarom ik er minder goed in ben denk ik. M'n timing is over het algemeen wel OK en mijn reactietijd is zelfs met wat bier op lager dan die van nuchtere tegenstanders >:) , maar dan nog. Vind het an sich wel leuk, al zal ik nooit meer die ene 31-hit Ultra Combo met TJ Combo halen waarmee ik iemand ooit versloeg. Lang geleden. Heel lang geleden.
Heb het even wat leesbaarder gemaakt voor de mensen die niet weten dat het over KI ging >:)
Maar volgens mij had jij idd de hoogste combo (7hit+ ofzo? ja het was high level ki :X :F )

[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 19-03-2018 21:11 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Sturmwind kwam uit voor de DC in 2013 en ik heb er nooit wat van geweten.

De game kwam in een raar zwart hoesje dat 2x zo hoog is als een standaard DC doosje.

Wat ik nu besteld heb is de Europese rerelease met een normaal cd doosje dat dus niet zo gek uitsteekt in de kast tussen andere DC games.

https://www.play-asia.com/sturmwind/13/70500t

Heb 'em trouwens samen besteld met Alienation en Shadow of the Beast die inmiddels ook weer in stock is.

KI:

SNES versie amper nog gespeeld maar Gold op de N64 helemaal grijs gespeeld vroeger: Vooral met Orchid kon ik toen hele dikke combo's.

Ik heb nog altijd erg veel liefde voor de commentator stem (heb even geen mooier woord) uit KI Gold: Of het nu 'supreme victory' 'combo breaker' of 'ultraaaaa cooomboooo!' is, in mijn beleving klinkt het allemaal vele malen bruter dan de 'fight' finish him' fataly' stem uit de Mortal Kombat games.

@Street Fighter: Kan aardig overweg met Ryu en Ken maar ben gewoon casual hoor.

Deel 3 heb ik nooit gespeeld, geen enkele versie van de game en derl 5 ook nog altijd niet omdat de single player arcade mode niet op disc staat:

Een completere versie staat bovenaan m'n importlijstje, de Aziatische versie ondersteund de Engelse taal en heeft de de butt-move en de pose van Cammy ten minste niet gecensureerd. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
@Sagat

Dat zijn niet de minste dreamcast titels om zo even terug te vinden leuk setje qua games. Powerstone schijnt zelfs een tv serie te hebben, vrij slecht maar wel grappig dat het er is.

De dreamcast heeft niet een heel grote library maar relatief gezien wel een hoop goede titels.

@Sp33dFr34k

Ik neem aan dat die gamecube mod ook voor beeldkwaliteit is en dergelijken of echt enkel om hem regio vrij te maken?

Japanse games zou je ook gewoon met een freeloader disk kunnen spelen zonder moeite en dus zonder mod dacht ik zo. Ik heb een aantal amerikaanse exclusives die ik zo gebruik. Een freeloader disk is rond de 15 a 25 euro.

Dat zeggende los van amerikaanse games wat voor japanse exclusives heeft de cube dan die de moeite waard zijn om erbij te pakken daar ben ik nu wel erg benieuwd naar :)

@Exorcist

Qua makkelijke vechtgames zou je misschien voor de volgende keer powerstone 1 maar vooral powerstone 2 erbij kunnen pakken. Een van de betere multiplayer games. Nog simpeler dan smash bros maar toch erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

gast7 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:16:
@Sp33dFr34k
Ik neem aan dat die gamecube mod ook voor beeldkwaliteit is en dergelijken of echt enkel om hem regio vrij te maken?

Japanse games zou je ook gewoon met een freeloader disk kunnen spelen zonder moeite en dus zonder mod dacht ik zo. Ik heb een aantal amerikaanse exclusives die ik zo gebruik. Een freeloader disk is rond de 15 a 25 euro.

Dat zeggende los van amerikaanse games wat voor japanse exclusives heeft de cube dan die de moeite waard zijn om erbij te pakken daar ben ik nu wel erg benieuwd naar :)
Dit zijn 2 mods en het is dus voor beide :) De chip voor regiovrij inderdaad, freeloader kun je inderdaad gebruiken, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. Met de chip boot elke game gewoon meteen door. En voor de exclusives doe ik het niet, wel voor de progressive mode van NTSC games, die wij in ons PAL gebiedje helaas niet hebben gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-03-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp dat ik hier een beetje een grijs gebied ga betreden, excuses als dit tegen de regels is.

We gaan je niet helpen met het omzeilen van beveiligingen. Das geen grijs gebied maar gewoon niet toegestaan...

[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 21-03-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:46:
@Sagat Sturmwind kwam uit voor de DC in 2013 en ik heb er nooit wat van geweten.

De game kwam in een raar zwart hoesje dat 2x zo hoog is als een standaard DC doosje.

Wat ik nu besteld heb is de Europese rerelease met een normaal cd doosje dat dus niet zo gek uitsteekt in de kast tussen andere DC games.

https://www.play-asia.com/sturmwind/13/70500t

Heb 'em trouwens samen besteld met Alienation en Shadow of the Beast die inmiddels ook weer in stock is.
Nice! laat even weten hoe die bevalt, en ook SotB waar ik ook (zie eerdere posts :+ ) interesse in heb.
KI:
SNES versie amper nog gespeeld maar Gold op de N64 helemaal grijs gespeeld vroeger: Vooral met Orchid kon ik toen hele dikke combo's.

Ik heb nog altijd erg veel liefde voor de commentator stem (heb even geen mooier woord) uit KI Gold: Of het nu 'supreme victory' 'combo breaker' of 'ultraaaaa cooomboooo!' is, in mijn beleving klinkt het allemaal vele malen bruter dan de 'fight' finish him' fataly' stem uit de Mortal Kombat games.
KI was natuurlijk de hype van de 32 bit grapichs op je snesje.......en het zag er vet uit, maar op een lcd houdt het momenteel niet meer over. Zou ik moeten kijken of ik de game op mijn crt-tje kan spelen. Qua gameplay was het dus niet echt mijn ding, dus gold nooit gekocht. Ik heb hem wel op rare replay, kan het is een keertje een kans geven en kijken of ik die wel leuk vind. Maar ben het met je eens dat de commentator en ook muziek op de snes versie zelfs al goed waren, zal op de n64 alleen maar beter zijn mag ik hopen.

Ik vond de mk(2) commentator overigens ook prima.
@Street Fighter: Kan aardig overweg met Ryu en Ken maar ben gewoon casual hoor.

Deel 3 heb ik nooit gespeeld, geen enkele versie van de game en derl 5 ook nog altijd niet omdat de single player arcade mode niet op disc staat:

Een completere versie staat bovenaan m'n importlijstje, de Aziatische versie ondersteund de Engelse taal en heeft de de butt-move en de pose van Cammy ten minste niet gecensureerd. :9
Recentelijk is arcade edition uitgekomen, die zou volgens mij wel de arcade mode moeten hebben. Butt move van cammy.......zou het kunnen dat je R.Mika bedoelt?

En mocht je xbox live hebben, dan kunnen we anders wel een keertje sf4 spelen, vind ik erg leuk. Maar verwacht geen daigo combos van me :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

en daarmee dit ook niet meer :)

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 22-03-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Heb net een mailtje ontvangen en Alienation en Shadow of the beast zijn verstuurd, duurt meestal twee weken en ik zal hier verslag uitbrengen (Nog voor ik m'n tanden in Alienation zal zetten) van Shadow of the beast.

Alleen klopte (eigen fout) helaas mijn bestelling niet: Sturmwind heb ik per ongeluk niet mee besteld en stel dat nu toch eventjes uit omdat er inmiddels 10 import PS4 games onderweg zijn waarvan ik er nu eerst de helft binnen wil hebben.

1: Retro City Rampage (8-bit GTA clone/parody).

2: Battle Garegga rev 2016 (Final version arcade/Saturn shmup).

3: Game Paradise Cruisin mix (HD arcade/Saturn cute 'em up).

4: Patapon (remastered PSP rythm/war game).

5: Ghost Blade HD (HD versie DC homebrew bullet hell shooter).

6: Defenders of Ekrom (Top down bullet hell/adv/puzzel).

7: Rainbow Moon (Tactical classic JRPG)

8: Rainbow Skies (Tactical classic JRPG)

9: Shadow of the beast (Reboot Amiga metroidvania game)

10: Alienation (Loot 'em up/Twinstick shooter Diablo III hybrid van de makers van Outland)*

@Street Fighter IV/V: Het is idd de buttmove van R.Mika.

Xbox live heb ik momenteel niet: Mijn xb360 staat bij een goede vriend (met een Football manager verslaving) die altijd het liefst mijn Xb360 (PS3 heeft geen Football Manager) of anders toch mijn PS3 heeft staan en mede doordat de laser van m'n PS3 kapot is staat nu de Xb360 bij hem.

Hij gaat via een collega een nieuwe PS3 voor me regelen en dan wisselen we mogelijk weer om.

*Alienation is één van de 10 waar ik veel hype voor heb omdat ik met één vraag zit:

Ondersteund de discversie 4 player couch co-op?

If so, it might be one of the most fun couch co-op games on the entire system :9~

If not, in single player the game get's insanely brutal :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52
Wil ooit nog wel eens de Zelda Cd-i spellen origineel hebben. Heb ze nu gekopieerd liggen, maar meer voor de verzameling. Kan er wel aan komen, maar geen idee wat een prima prijs is. Faces of Evil en Wand of Gamelon.

Alleen Zelda's adventure dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Arunia schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:35:
Wil ooit nog wel eens de Zelda Cd-i spellen origineel hebben. Heb ze nu gekopieerd liggen, maar meer voor de verzameling. Kan er wel aan komen, maar geen idee wat een prima prijs is. Faces of Evil en Wand of Gamelon.

Deze zijn prijzig los. Je moet een keer geluk hebben, heel veel Zelda fans jagen op deze titels.

Titel die ik op korte termijn nog wil is SNES Chrono Tigger origineel (dus als iemand mij daar aan kan helpen?). ;)

Ik zag hem laatst te koop voor € 50,00, maar ik twijfelde of het een echte was (verkoper kon hem niet openen, geen schroevendraaier) en het was 200 km rijden. Daarna was hij zo weg, maar ik vond het risico op het kopen van een repro te hoog.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 20-03-2018 16:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Deze zijn prijzig los. Je moet een keer geluk hebben, heel veel Zelda fans jagen op deze titels.

Titel die ik op korte termijn nog wil is SNES Chrono Tigger origineel (dus als iemand mij daar aan kan helpen?). ;)

Ik zag hem laatst te koop voor € 50,00, maar ik twijfelde of het een echte was (verkoper kon hem niet openen, geen schroevendraaier) en het was 200 km rijden. Daarna was hij zo weg, maar ik vond het risico op het kopen van een repro te hoog.
Hier is er een voor 95

https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

50 euro en dan nog eens 200 km rijden zelfs als dat heen en terug is bespaar je er niet zo gek veel geld mee en natuurlijk de rijstijd wat naar mijn mening toch wel lang is. Losse cart is rond de 100 euro of wat minder tenzij het natuurlijk een compleet in doos exemplaar betreft.

Wat zelda cdi titels betreft

Als je ze echt wil hebben kan je wand of gamelon of faces of evil wel krijgen voor 25 a 35 euro. Je hebt meer kans bij de nederlandse versies gezien de engelse versies op de internationale markt een hogere waarde hebben.

Zelda's adventure daarentegen een nette exemplaar daarbij zou 250 euro of wat minder een prima prijs zijn. 200 euro moet ook wel te doen zijn maar bij nette exemplaren voor minder in nederland word lastig tenzij je natuurlijk geluk hebt. CDI zal nooit super veel gezocht worden en het kan overal tussen zitten dus de kans om hem goedkoop te vinden is er wel. Dit kan met alles gezegd worden zelfs snes maar met cdi is de kans een heel stuk hoger om een duur item als zelda's adventure voor heel goedkoop te vinden.

Ik zou persoonlijk niet zeggen dat heel veel hardcore zelda fans de cdi titels zoeken dat is meer in de internationale markt het geval los van het feit dat de meeste zelda collectors toch wel achter de grotere mooie bekende dure item gaan.

Ik was een keer een aantal weken in een bui om cdi titels te zoeken toen ik een aantal cdi titels per toeval tegen kwam en dat ging vrij hard ik heb nu eigenlijk geen motivatie meer om voor de cdi te collecten gezien ik ook de exclusives haast allemaal wel heb. En dat waren echt geen advertenties die er kort opstonden than again het zal wel tussen cd's etc slechte beschrijving en titel dus dat kan natuurlijk ook helpen dat mensen het niet vinden.

Heb mijn mint collectie exemplaar van zelda's adventure in 2016 gevonden voor 7,50 per stuk in een set met wat andere zelda cdi titels en wat interssante cdi exclusive als christmas country en mutant rampage :*)

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 20-03-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Hier is er een voor 95

https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

50 euro en dan nog eens 200 km rijden zelfs als dat heen en terug is bespaar je er niet zo gek veel geld mee en natuurlijk de rijstijd wat naar mijn mening toch wel lang is. Losse cart is rond de 100 euro of wat minder tenzij het natuurlijk een compleet in doos exemplaar betreft.

Wat zelda cdi titels betreft

Als je ze echt wil hebben kan je wand of gamelon of faces of evil wel krijgen voor 25 a 35 euro. Je hebt meer kans bij de nederlandse versies gezien de engelse versies op de internationale markt een hogere waarde hebben.

Zelda's adventure daarentegen een nette exemplaar daarbij zou 250 euro of wat minder een prima prijs zijn. 200 euro moet ook wel te doen zijn maar bij nette exemplaren voor minder in nederland word lastig tenzij je natuurlijk geluk hebt. CDI zal nooit super veel gezocht worden en het kan overal tussen zitten dus de kans om hem goedkoop te vinden is er wel. Dit kan met alles gezegd worden zelfs snes maar met cdi is de kans een heel stuk hoger om een duur item als zelda's adventure voor heel goedkoop te vinden.

Ik zou persoonlijk niet zeggen dat heel veel hardcore zelda fans de cdi titels zoeken dat is meer in de internationale markt het geval los van het feit dat de meeste zelda collectors toch wel achter de grotere mooie bekende dure item gaan.

Ik was een keer een aantal weken in een bui om cdi titels te zoeken toen ik een aantal cdi titels per toeval tegen kwam en dat ging vrij hard ik heb nu eigenlijk geen motivatie meer om voor de cdi te collecten gezien ik ook de exclusives haast allemaal wel heb. En dat waren echt geen advertenties die er kort opstonden than again het zal wel tussen cd's etc slechte beschrijving en titel dus dat kan natuurlijk ook helpen dat mensen het niet vinden.

Heb mijn mint collectie exemplaar van zelda's adventure in 2016 gevonden voor 7,50 per stuk in een set met wat andere zelda cdi titels en wat interssante cdi exclusive als christmas country en mutant rampage :*)
Deze had ik ook gezien, maar € 95,00 en een label beschadiging is echt te veel, naar mijn mening.

Het is na Super Mario RPG de enige USA cartridge die ik aan mijn PAL collectie wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is na Super Mario RPG de enige USA cartridge die ik aan mijn PAL collectie wil toevoegen.
*Ness (main character Earthbound) gives you the Mariokart 8 Luigi's death stare >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Die paar plekjes aan de top? Qua waarde zou dat niet veel uit moeten maken gezien dit vrij minimaal is, bij dozen is het een heel ander verhaal dan worden er echt hoge prijzen betaald voor net spul. Bij cart only prijzen zie je maar zelden een prijs verschil bij echt mint exemplaar carts. Pas bij echt redelijke beschadigingen gaat er wat van de prijs af.

Vrij minimaal than again ik kan best begrijpen dat je een mint cart wilt hebben als je er een aardig bedrag voor uit wil geven. Ik neem aan dat als je hem goedkoop vind dat de minimale schade niet uit maakt maar puur omdat het tegen de waarde aan ligt en omdat je hem daarna niet nog een keer wilt kopen gezien je er dan al een aardig bedrag in hebt zitten.

Ik ben zelf een compleet in doos collector in nette staat en als een cart wat beschadigd is en de doos super netjes dan vind ik het prima gezien een losse cart in veel gevallen vele malen makkelijker te vinden is dan de doos in mooie staat dat komt wel een keer tenminste vanuit mijn collectors perpectief.

Gelukkig komt het bijna nooit voor wat dat betreft maar ik zou een net boxed exemplaar wel houden als de cart wat label schade heeft als we de prijzen zouden negeren.

[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 20-03-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:18:
Die paar plekjes aan de top?

Vrij minimaal than again ik kan best begrijpen dat je een mint cart wilt hebben als je er een aardig bedrag voor uit wil geven. Ik neem aan dat als je hem goedkoop vind dat de minimale schade niet uit maakt maar puur omdat het tegen de waarde aan ligt en omdat je hem daarna niet nog een keer wilt kopen gezien je er dan al een aardig bedrag tegenaan hebt gegooit.

Ik ben zelf een compleet in doos collector in nette staat en als een cart wat beschadigd is en de doos super netjes dan vind ik het prima gezien een losse cart in veel gevallen vele malen makkelijker te vinden is dan de doos in mooie staat dat komt wel een keer tenminste vanuit mijn collectors perpectief.

Gelukkig komt het bijna nooit voor wat dat betreft maar ik zou een net boxed exemplaar wel houden als de cart wat label schade heeft.
Hier ook eigenlijk CIB collector, maar met de SNES ben ik pas in 2016 begonnen. Ik heb toen besloten dat het te laat was om nog CIB te gaan verzamelen i.v.m. de prijs. Gezien ik alleen de cartridges verzamel, wil ik dat die er in topconditie uitzien. Zelfs games die ik niet heb, maar die naar mijn smaak in een te slechte conditie zijn doe ik weer van de hand. Overigens heb ik wel een aantal games in mint staat CIB, maar daar liep ik dan toevallig tegenaan voor een erg leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik kan het zeer goed begrijpen zelfs voor lage prijzen wat cart only betreft in top staat.

De betere staat is ook niet heel moeilijk om te krijgen het aanbod is er wel en het label beschadigd gelukkig niet zo snel als een kartonnen doos wat het aanbod van mooie carts ook wel waar maakt.

Enige punt is natuurlijk de prijs maar los van een tientallen stuk games zijn de prijzen voor cart only zeer betaalbaar er komt niet veel boven de 25 euro uit.

Zelfs titels als un squadron en de meeste shoot emups etc.

Ik denk dat veel mensen op het moment een hoop meer spenderen aan ps4 indi games of switch f gewone ps4 xbox one games dat een hoop meer geld kost dan het meeste qua retro wat in veel gevallen juist goedkoper is tenzij je voor cib nette staat gaat of de zeer gezochte games die in de hogere prijzen vallen wat relatief gezien een zeer klein gedeelte is van het geheel wat retro betreft. Er mag wel gezegd worden dat veel titels die populair zijn ook onder de 25 euro zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door gast7 op 20-03-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:26:
Ik kan het zeer goed begrijpen zelfs voor lage prijzen wat cart only betreft in top staat.

De betere staat is ook niet heel moeilijk om te krijgen het aanbod is er wel en het label beschadigd gelukkig niet zo snel als een kartonnen doos wat het aanbod van mooie carts ook wel waar maakt.

Enige punt is natuurlijk de prijs maar los van een tientallen stuk games zijn de prijzen voor cart only zeer betaalbaar er komt niet veel boven de 25 euro uit.

Zelfs titels als un squadron en de meeste shoot emups etc.

Ik denk dat veel mensen op het moment een hoop meer spenderen aan ps4 indi games of switch f gewone ps4 xbox one games dat een hoop meer geld kost dan het meeste qua retro wat in veel gevallen juist goedkoper is tenzij je voor cib nette staat gaat of de zeer gezochte games die in de hogere prijzen vallen wat relatief gezien een zeer klein gedeelte is van het geheel wat retro betreft. Er mag wel gezegd worden dat veel titels die populair zijn ook onder de 25 euro zijn.
Helaas zitten er momenteel al zo'n 120 SNES PAL games constant boven de € 25,00 de laatste tijd.

PS4 games doe ik ook. :) De meest zeldzame titels die ik leuk vind heb ik gelukkig al. Dit wordt straks echt een drama, sommig goede fysieke games hebben maar een print run van 1000 games wereldwijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Okay, ik heb eens al mijn Game Boy handhelds bij elkaar gebracht voor een kleurrijke groepsfoto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XP4UYje.jpg?1
Wat je ziet:
  • Game Boy Advance w/ AGS101 & repro shell - spice orange
  • Game Boy Advance w/ AGS101 - glacier
  • Game Boy Advance - midnight blue
  • Game Boy Advance SP AGS-101 w/. repro shell - flame red
  • Game Boy Advance SP AGS-001 - cobalt blue
  • Game Boy Pocket - green
  • Game Boy Pocket - transparant
  • Game Boy Light - silver
  • Game Boy Play it Loud - red
  • Game Boy Play It Loud - green
  • Game Boy Grey w/ Backlight
  • Game Boy Color w/ repro shell & glass lens - transparant black
  • Game Boy Color w/ repro shell & glass lens - yellow
  • Game Boy Color - blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:39:
[...]

Helaas zitten er momenteel al zo'n 120 SNES PAL games constant boven de € 25,00 de laatste tijd.

PS4 games doe ik ook. :) De meest zeldzame titels die ik leuk vind heb ik gelukkig al. Dit wordt straks echt een drama, sommig goede fysieke games hebben maar een print run van 1000 games wereldwijd.
Dat is waar gezien die aantallen veel lager zijn dan de zeldzaamste games wat oud spul betreft

Echter kan het gewoon gereprint worden en het feit dat men die paar duizend games als gems behandeld en in de seal laat ben wel benieuwd hoe die waarde zal zijn in de toekomst. Het is ook maar net de vraag in hoeverre mensen er intersse in hebben. Wat indi ps4 games en andere consoles betreft deze hebben echt de hype nodig om gewild te worden tenopzichte van oud spul dit kan wel eens wegvallen als er een teveel aan ps4 indi releases komen het aanbod is namelijk echt enorm los van het feit dat veel van deze games voor meerdere consoles tegelijk worden gereleased als er wat tijd verlopen is. zeker voor toekomstige releases gezien de switch toch wel populair lijkt te worden.

Verder natuurlijk het feit dat veel van deze releases online te downloaden zijn. Welliswaar is dit met retro ook het geval maar met indi ps4 games is er een nog groter gedeelte die er puur voor de gameplay zit. Ik weet niet of het net als retro gaat eindigen met nostalgie gezien het aanbod in de indi markt erg hard zal groeien naarmate de jaren verder gaan. Ik denk dat de teveel aan keuzes in de moderne indi markt wel eens wat met de prijzen kan doen.

Than again niet iets waar ik me persoonlijk mee bezig wil houden gezien ik toch meer met de originele retro games bezig ben. Heb toch te weinig tijd om zelfs al mijn eigen retro games te spelen. Zou zonde zijn als ik ook indi releases zou kopen die ik waarschijnlijk niet zal spelen.

Lijkt me ook een vrij dure hobby wat dat betreft. Er komen echt zoveel indi games uit en veel zelfs in limited editions wat naar mening verre van goedkoop is zelfs als je er maar enkele per maand koopt.

wat snes carts betreft.

120 lijkt me persoonlijk best veel misschien als je webshops meerekend waarbij zelfs titels als ghouls en ghosts 30 35 + euro worden terwijl die voor minder gaan.

Than again ik ben meer weg in de cib markt en daar zijn de prijzen toch aardig hoog dat cart only eigenlijk niet heel duur lijkt. Maargoed niemand kan natuurlijk alles weten en prijzen kunnen natuurlijk altijd veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:39:
[...]

Yep, en dan ineens onverwacht brengt een andere limited run (gebeurd trouwens ook op PSV en Switch) publisher precies dezelfde game ook nog eens uit voor 3 keer minder duur als op Ebay en met een veel vettere artwork (Dat had ik met Hyperlight Drifter)

Er zijn al minimaal 8 verschillende limited game publishers actief.

Moeilijk bij te houden, je ziet door de bomen het bos niet meer en m'n retrogame hobby lijdt er financieel behoorlijk onder.

Bleed 2, Hyperlight Drifter en Undertale zijn momenteel mijn meest favoriete die ik heb weten te bemachtigen, met het van Nederlandse bodem afkomstige Rive als honorable mention.

Ik vraag me wel af wat de negatieve effecten op de markt kunnen zijn nu limited run publishers als paddestoelen uit de grond schieten.

Rive moeten jullie echt checken; Die gasten die de game maakte zijn nu met pensioen en hebben nog één keer alles wat ze in huis hadden in een game gepropt.

Ze zijn bekend van het schattige kiddy looking Toki Tori maar hebben met Rive een hardcore Twinstick schooter/platformer afgeleverd van topniveau.

Expres de review (met slecht cijfer) van IGN omdat het humor is dat de reviewer een gefrustreerde n00b is die Rive de schuld geeft van zijn eigen onkunde :)

YouTube: Rive Review

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Yep, en dan ineens onverwacht brengt een andere limited run (gebeurd trouwens ook op PSV en Switch) publisher precies dezelfde game ook nog eens uit.

Er zijn al minimaal 8 verschillende limited game publishers actief.

Moeilijk bij te houden, je ziet door de bomen het bos niet meer en m'n retrogame hobby lijdt er financieel behoorlijk onder.

Bleed 2, Hyperlight Drifter en Undertale zijn momenteel mijn meest favoriete die ik heb weten te bemachten, met Nederlandse Rive als honorable mention.

Ik vraag me wel af wat de negatieve effecten op de markt kunnen zijn nu limited run publishers als paddestoelen uit de gro d schieten.

Rive moeten jullie echt checken; Die gasten die de game maakte zijn nu met pensioen en hebben nog één keer alles wat ze in huis hadden in een game gepropt.

Ze zijn bekend van het sxhattige kiddy looking Toki Tori maar hebben met Rive een hardcore Twinstick schooter/platformer afgeleverd van topniveau.

Expres de review (met slecht cijfer van IGN) omdat het humor is dat de reviewer een gefrustreerde n00b is die Rive de schuld geeft van zijn eigen onkunde :)

YouTube: Rive Review
Klopt er komen steeds meer Limited Publishers, daarom ben ik er ook mee gestopt en doe ik alleen nog de games waar ik zelf iets mee heb.

Maar bijvoorbeeld games als Oddworld: New 'n' Tasty en Firewatch worden wel Cult toppers, dat kan haast niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewatch lijkt me te gek. Heb em zelf niet :(

Er zijn ook limited ps4 games van Shantae uit (ik dacht zelfs 2 stuks) en die wil ik ook perse nog toevoegen aan de collectie.

Ik heb nu ook expres m'n retro game aanschaf hobby stop gezet om nog wat goede zeldzame ps4 titels te kunnen binnen hengelen voor een redelijke prijs.

Limited run publishers zijn geeneens het enige probleem met fysieke PS4 games:

Steeds vaker komen games niet meer uit in het Westen en ondersteund de Aziatische versie de Engelse taal.

De hele lijst ken ik niet uit m'n hoofd maar ik heb (huidige bestellingen meegerekend) al 7 PS4 Games in de kast staan die Engels ondersteunen, niet in het Westen zijn uitgebracht en door Sony zelf zijn gepubliceerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Een SNES game die ik jullie echt kan aanraden is Pixar's (ja, je leest het goed): Unirally. Wat een top game!

Ook Mr. Nutz blijf ik een ondergewaardeerde game vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Jumpman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:49:
Een SNES game die ik jullie echt kan aanraden is Pixar's (ja, je leest het goed): Unirally. Wat een top game!

Ook Mr. Nutz blijf ik een ondergewaardeerde game vinden.
Mr Nutz is een aardige game. Vind het niet specatulair maar speelt ook niet barslecht. Graphics zijn vrij ok voor die tijd maar springt er niet echt uit. Als er niet zoveel andere ATTTITUDE-mascottes waren zou hij meer opvallen.

Qua platformers in dat rijtje vind ik the Addams Family ook wel een leuke game. Aardige uitdaging, leuke graphics. Goede muziek en erg bizar design van de vijanden.
Het vervolg, Pugsley's Scavenger hunt is meer van hetzelfde maar met een cartoony stijl. Voegt weinig toe aan het eerste deel.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Bird op 21-03-2018 08:58 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Arunia schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:35:

Wat @gast7 al aangeeft, Faces of Evil en Wand of Gamelon ga je op marktplaats voornamelijk in het Nederlands vinden, en voor een prijs van 20-35 euro per stuk. De Engelse versie is iets duurder, maar het is volgens mij niet die ~100 euro waard die sommige er voor vragen.

Zelda's Adventure tikt inderdaad wel hard aan, die gaat voor 200-250 euro. Volgens mij kan je daar beter een keer met koningsdag geluk mee hebben in een rommeldoos van CDi meuk (want dat is het gros ook gewoon, rommel) waarbij je de hele doos voor een tientje mee kan nemen.

Begin dit jaar heb ik bij m'n pa een CDi op kunnen halen (hij had er 2 (aangesloten, mind you) liggen). Hij had ook alle games van vroeger nog bewaard. Het was niet veel, maar dus wel de Engelse editie van Faces of Evil en Wand of Gamelon. Datzelfde weekend Faces of Evil eens uitgespeeld, en eerlijk is eerlijk, het is helemaal niet zo'n slecht spel. Ja, de cutscenes zijn lachwekkend, maar voor een game uit 1994 ziet het er zeer netjes uit en speelt het prima weg. Al helemaal als je bedenkt dat de referentie die ze hadden voor deze games Zelda 2 was. A Link to the Past was toentertijd nog niet uitgebracht. Dat verklaart ook meteen waarom het een sidescroller is.

Ik ga mezelf nog wel iets meer oriënteren op de CDi markt, er zijn nog wel een paar games die ik op zich er wel bij wil hebben (Lucky Luke zag er wel geinig uit, Dimo's Quest schijnt niet heel beroerd te zijn, misschien Littil Devil, en zo nog een paar). Daar komt nog bij dat ik binnenkort een capture tool krijg voor composite, dus dan ga ik dingen als Faces of Evil streamen (wil het als 100% / Cutscene% speedrun oppakken en hopelijk submitten voor een jaarlijkse marathon hier in Nederland). Maar zoals Gast7 al aangaf, er wordt niet heel veel naar gezocht, je kan het gros van de games wel goedkoop oppakken. Ik had alleen bij The Apprentice iemand die tegen me zat te bieden (wel een geinig spelletje), maar ook dat is niet uit de klauwen gelopen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb zelf een CDI en er zijn best een aardige games voor uit.

-The Apprentice ziet er aardig uit maar speelt wat sloom.
-Lucky Luke ziet er ook goed uit maar is erg pittig.
-Hotel Mario is een vrij goede game. Vergelijkbaar met games als Donkey Kong en andere arcade games.
-Micro Machines is een S-L-O-M-E versie van het origineel.
-Christmas Crisis is vrij matig.
-Veel van de FMV-achtige games zoals Tim en Beer werken erg goed op de CD-I.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addams family is één van de games uit mijn jeugd;

Op zich een aardige plaformer maar wel moeilijk om de verkeerde reden IMO:

Controls zijn niet ok in de game, je glijdt veel te ver door alsof de hele game één groot ijslevel is en daarom voor mij toch net geen absolute top SNES platformtopper.

Wat ik persoonlijk één van de leukste SNES platformers vind waar je niet al te vaak iets over hoort is Pop'n Twinbee Rainbow Bell Adventure:

De spaceships uit een cute 'em up als main characters in een 2d platformer.

Controls zijn spot on, de bewegingvrijheid is ongekend voor een 16-bit platformer, er valt niets aan te merken op graphics geluid en gameplay. De game heeft 3 verschillende character die alle 3 verschillend spelen en biedt tevens de optie voor 2-player couch co-op.

Pop'n Twinbee: Rainbow Bell Adventure is dan ook geen SNES game die ook wel aardig is om aan de collectie toe te voegen maar een absolute must have die een plekje verdient in de top 5 beste SNES platformers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:40:
Addams family is één van de games uit mijn jeugd;

Op zich een aardige plaformer maar wel moeilijk om de verkeerde reden IMO:

Controls zijn niet ok in de game, je glijdt veel te ver door alsof de hele game één groot ijslevel is en daarom voor mij toch net geen absolute top SNES platformtopper.

Wat ik persoonlijk één van de leukste SNES platformers vind waar je niet al te vaak iets over hoort is Pop'n Twinbee Rainbow Bell Adventure:

De spaceships uit een cute 'em up als main chararters in een 2d platformer.

Controls zijn spot on, de bewegingvrijheid is ongekend voor een 16-bit platformer, er valt niets aan te merken op graphics geluid en gameplay. De game heeft 3 verschillende character die alle 3 verschillend spelen en biedt tevens de optie voor 2-player couch co-op.

Pop'n Twinbee: Rainbow Bell Adventure is dan ook geen SNES game die ook wel aardig is om aan de collectie toe te voegen maar een absolute must have die een plekje verdient in de top 5 beste SNES platformers.
Helemaal mee eens wat betreft Rainbow Bell Adventure. Enorm goede game. Fantastische graphics (Veel pastel, goede animaties) en muziek en leuke, unieke gameplay die goed gebruik maakt van de Pop'n Twinbee karakters. Het spel heeft echt eind jaren 80, begin jaren 90 anime veel, wat je zowel in de soundtrack als de graphics merkt. Het leuke vind ik ook dat je in dit spel niet van A naar B moet gaan maar vaak echt de uitgang moet zoeken. De game is namelijk niet alleen horizontaal maar ook verticaal, waardoor je goed gebruik moet maken van de vliegskills van de drie karakters. Gelukkig heb je elk level wel een map.

Daarbij kan je het ook nog met z'n tween tegelijk spelen al kan de snelheid soms tegenwerken hier.

Indien mogelijk zou ik wel voor de Japanse versie gaan want:
Many things were cut when the game got released in Europe:

The level order in the Japanese version is completely non-linear, featuring a huge amount of optional stages and potential paths to the end. In the European version, the order is strictly linear and a specific level can't be accessed if the previous ones aren't cleared.
The bits of dialogue between Dr. Cinnamon and the heroes at the level select screen were deleted in the European version.
The Japanese version uses a battery backup to save your progress while the European version uses passwords.
The Japanese version contains multiple endings depending on how many stages you actually cleared before taking on the final boss. The European version only retains one.
Konami was echt ongelooflijk goed bezig qua platformers op de Snes. Ganbare Goemon 2 is voor mij de absolute top qua platformers op de Snes door een mix van afwisselende gameplay, erg goede graphics en een enorm gevoel voor stijl, sfeer en humor.
Sparkster vond ik ook een sterke titel al heb ik alleen de Snes versies gespeeld.
Daarnaast deed Konami ook veel goeds met licenties zoals de Tiny Toons games op de Snes.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unirally destijds is gehuurd maar viel me tegen, daarna nooit meer geprobeerd. Staat idd nog op de lijst om nog is een kans te geven.
Mr Nutz altijd geskipped, leek me echt een 13 in een dozijn platformert.

Adams family had ik op de amiga destijds, maar volgens mij nooit echt ver in gekomen, volgens mij waren de controls op de amiga ook niet denderend icm met redelijk moeilijkheidsgraad.

Wist niet dat er een Pop n Twinbee platformer was, dat vind ik wel heel interessant! Zeker is proberen.

@cdi
Qua verzamelen vind ik het leuk (maar bij mij gaat het dus meer om het retro gamen dan verzamelen), maar om daadwerkelijk te spelen heb ik er echt 0 interesse in. Is dus ook iets waar ik totaal geen moeit voor doe. Mega cd en 32x heb ik ook weinig wat ik kan noemen dat ik echt graag zou willen spelen, maar dat zou ik 'voor de heb' ooit nog wel is willen kopen. neo geo en pc engine heb ik genoeg op wat ik wil spelen en zelfs een cd32 zou ik overwegen. Maar cdi......nope, zelfde geld voor Jaguar en 3do.....grappige 'footnotes' in de games geschiedenis, maar niets iets wat ik zelfs nog wil spelen. Mogelijk heel af en toe enkele titels, maar daarvoor voldoet emulatie ruimschoots aan mijn wensen.

@verschillen eur/jap pop n twinbee
Zo das best een grote lijst. Wel jammer dat ze schijnbaar dachten dat wij in europa in de war zouden raken als we niet aan het handje vast gehouden worden. Mulitple endings is zeker ook tof. Krijg nu wel heel veel zin om deze titel te proberen!

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 21-03-2018 09:56 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
The_Bird schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:32:
Ik heb zelf een CDI en er zijn best een aardige games voor uit.

-The Apprentice ziet er aardig uit maar speelt wat sloom.
-Lucky Luke ziet er ook goed uit maar is erg pittig.
-Hotel Mario is een vrij goede game. Vergelijkbaar met games als Donkey Kong en andere arcade games.
-Micro Machines is een S-L-O-M-E versie van het origineel.
-Christmas Crisis is vrij matig.
-Veel van de FMV-achtige games zoals Tim en Beer werken erg goed op de CD-I.
Christmas Crisis had ik gisteren eens opgestart (even de composite splitter testen, die had ik gisteren binnen gekregen), de besturing qua sprongen was weer even wennen. Maar die had ik ook vrij veel gespeeld toen ik jong was. Er was schijnbaar wel een ander kerstspel voor uit die beter was, maar volgens mij is die niet in Nederland beschikbaar geweest (en dan is het weer handig dat de CDi volgens mij geen region lock heeft). Maar goed, wie wilt nou niet Kerst redden van Dr. Rubberducky.

Hotel Mario was ook zeker geen slechte game, ook al heeft het dat imago. Het probleem was dat de cutscenes (net als Faces of Evil en Wand of Gamelon) nogal questionable waren. In het geval van de Zelda games waren deze door een stel Russen gemaakt. Qua gameplay kon Hotel Mario wel wat frustrerend zijn, omdat er plots weer een deur open kon gaan terwijl je bijna klaar was, en daardoor een golf aan deuren weer open gingen.

Micro Machines heb ik toch wel goede herinneringen aan, die heb ik veel met / tegen m'n buurjongen gespeeld (hij had Micro Machines wel, ik zelf niet). Dus dat is meer het nostalgische daar, en omdat ik de game niet op een ander platform gespeeld had, was dit hetgeen waar ik bekend mee was :P

Maar goed, ik kijk er nu met name naar welke games evt. speelbaar zijn vanuit een speedrun setting, want het is gewoon een geinige 'console' om wat mee te showcasen. En met een Faces of Evil die toch wel 100% uitspeelbaar is binnen 40-45 minuten (en dat is een mindere tijd, want het record staat op 36 minuten), maakt het toch wel te overzien :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vorig jaar ergens beide SNES PAL Pop'n Twinbee games gekocht, was toen meer voor de verzameling. Zal ze eens gaan spelen.

Ganbare Goemon 2 voor de SNES maar een keer importeren dan, die is gelukkig nog goed betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:09:
Vorig jaar ergens beide SNES PAL Pop'n Twinbee games gekocht, was toen meer voor de verzameling. Zal ze eens gaan spelen.

Ganbare Goemon 2 voor de SNES maar een keer importeren dan, die is gelukkig nog goed betaalbaar.
Zelf weinig gespeeld, maar de shmup staat volgens mij ook bekend als een fijne game.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook leuke (en zelfs erg goedkope) SNES import platformers zijn is de driedelige Go! Go! Ackman series.

Niet super bijzonder maar erg goedkoop, een hoop afwisseling in gameplay en de artstyle ziet er fantastisch uit in 16-bit sprites, mede doordat de art is verzorgt door de tekenaar achter de Dragonball series, Chrono Trigger en de Dragon Quest games.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De 16 Bit generatie is toch wel heel goed oud geworden, doordat het veelal 2D is.

[ Voor 194% gewijzigd door Jumpman op 21-03-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ja het gros van de spellen op de eerste generatie '3D' consoles is over het algemeen niet meer om aan te zien. Maar wat was dat toen mooi. Nostalgie...

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sagat schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Zelf weinig gespeeld, maar de shmup staat volgens mij ook bekend als een fijne game.
Kleurrijk maar pittig. Konami dus geweldige soundtrack.

YouTube: Super Famicom - Pop n' Twinbee lvl 1

Apart dat ze vervolgens met een platformgame-vervolg kwamen ipv een overhead shooter.
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:36:
Wat ook leuke (en zelfs erg goedkope) SNES import platformers zijn is de driedelige Go! Go! Ackman series.

Niet super bijzonder maar erg goedkoop een hoop afwisseling in gameplay en de artstyle ziet er fantastisch uit in 16-bit sprites, mede doordat de art is verzorgt door de tekenaar achter de Dragonball series en de Dragon Quest games.
Zijn zeker goede spellen en deel 3 is recentelijk nog voor 3DS uitgekomen in een Jump games compilatie.

Als we het dan toch over obscuurdere Japanse platformers hebben dan is Donald Duck: Mahou no Boushi ook een leuke aanrader. Gemaakt door Epoch, die niet heel veel games heeft gemaakt is het een leuke platformgame met Donald Duck die vrij normaal begint met bijbaantjes die je moet doen om geld te verdienen waarna je vervolgens in een magische wereld komt waar je met behulp van een magische hoed door verschillende werelden moet gaan. Graphics zijn sterk en er is goed gebruik gemaakt van de Duck-licentie door veel gastoptredens en het feit dat ze voice samples voor Donald hebben, wat je in weinig Disney-games uit die tijd ziet.

Graphics zijn goed en vloeiend geanimeerd en de soundtrack is erg goed. Zonde dat deze game niet is uitgekomen buiten Japan, wat wellicht een licentiekwestie was.
YouTube: Donald Duck no Mahou no Boushi (SNES) Longplay \[162]

Een andere solide platformgame is de derde Magical Quest game, Mickey & Donald. Ook een Japan-exclusive, al is de GBA-versie wel hier uitgebracht. Derde deel in de reeks en even solide als de voorganger. Astetisch net wat mooier en de karakters spelen deze keer daadwerkelijk wat anders.

Man, er zijn echt veel goede Donald Duck spellen uitgekomen in het 16-bit tijdperk. Neem deze games, Maui Mallard en de Sega games en je hebt een behoorlijk aantal goede games.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:41:
De 16 Bit generatie is toch wel heel goed oud geworden, doordat het veelal 2D is.
Door de 2d style is de 16-bit periode tijdloos gebleken.

Dankzij de passie, creativiteit en toewijding die developers als Nintendo, SEGA, Capcom, Konami, Square e.a. toen in hun werk stopte is het mijn meest favoriete gaming generatie allertijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Qua obscure(?) SNES games heb ik een tijdje terug met een Mystery Game challenge het volgende spel gespeeld:

DoReMi Fantasy: Milon's DokiDoki Adventure (https://en.wikipedia.org/wiki/DoReMi_Fantasy). Het is alleen in Japan uitgekomen, maar het speelt heerlijk weg en de gehele presentatie viel me niks tegen. Een aanrader als je 'm kan vinden :)

@The_Bird Idd, er waren toentertijd sowieso veel goede Disney games. Maui Mallard heb ik de NTSC en PAL versie van liggen, geweldige game. Mahou no Boshi lijkt me inderdaad ook erg tof, een paar keer langs zien komen, maar geen idee of het een beetje (voor een normale prijs) te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat zie je ook bij de Lucasarts Monkey Island 3. Die is nog steeds mooi om te zien.
Heb die reeks laatst nog compleet gemaakt.
Deeltje 4 had ik zelf, 1 en 2 een keer op Steam gekocht. De opgepoetste versie en 3 heb ik laatste op MP nog gekocht voor weinig. Wil ze toch nog eens uit gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoReMe Fantasy is toen der tijd ook verschenen op Wii VC, een hele leuke game idd; Ook zeer geschikt voor beginnende gamers en Bubble Bobble fans die van platformers houden.

Voor mij persoonlijk is er één specifieke Japanse SNES platformer die boven alle andere uitstijgt:

Ik ga er zelfs zo ver in dat het mijn nummer 1. favoriete SNES platformer is wanneer je de Japanse, Amerikaanse en Europese platformers allemaal op 1 grote hoop zou gooien.

Helaas is de game vrij zeldzaam en erg duur.

Ik heb het hier over de Metroidvania game Magical Pop'n

YouTube: REVIEW - Magical Pop'n (Super Famicom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Laatste dagen ben ik trouwens weer eens aan Super Mario World begonnen en een paar zaken vielen me op:

-Game ziet er nog steeds goed uit, ondanks dat het een van de eerste games was
-De game is pittiger dan ik me kon herinnneren. Soda lake ging vrij dramatisch bij mij met al die torpedo's.
-De game is niet echt divers met settings. Er zijn in feite soorten 7 levels: Gras, grot, ijsgrot, water, kasteel, spookhuis, water die steeds herhaald worden. That's it. Terwijl Mario 3 veel diverse werelden had zoals Giant World, Water World, Pipe World etc voelt het hier meer als meer van hetzelfde aan. Dat geeft het wel een uniformer gevoel alsof het echt allemaal op 1 eiland speelt, maar maakt het ook repetiever. Veel levels zijn uitwisselbaar tussen levels.
-De levels zijn wel goed ontworpen, wat veel goedmaakt.
-De soundtrack is....ok....Voor het grootste deel van het spel hebben ze 1 melodie op verschillende manieren gearrangeerd, wat muziektechnisch fraai is maar het zorgt er wel voor dat je veel dezelfde muziek hoort. Qua levels heb je slechts 7 variaties qua muziek, op de bossmuziek na. Dat wordt al snel oud.

@Grumpmeister Ik weet niet hoe duur Mahou no boushi nu is maar ik kom regelmatig in Japan en wist hem daar een tijdje terug cart-only voor een goede prijs te krijgen.

Nog een fun fact over Maui Mallard, eigenlijk meer een sad fact: er werd gewerkt aan een sequel die helaas niet afgemaakt is. De animaties zijn wel afgemaakt.
Concept art en interview:
http://streetwriterpodcas...l-part-true-story-of.html

Als je de soundtrack goed vindt dan zou ik ook eens naar de PC-versie van de tracks luisteren, die een eigen arrangement kreeg die anders en naar mijn mening veel sfeervoller is.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
The_Bird schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:09:
@Grumpmeister Ik weet niet hoe duur Mahou no boushi nu is maar ik kom regelmatig in Japan en wist hem daar een tijdje terug cart-only voor een goede prijs te krijgen.

Nog een fun fact over Maui Mallard, eigenlijk meer een sad fact: er werd gewerkt aan een sequel die helaas niet afgemaakt is. De animaties zijn wel afgemaakt.
Concept art en interview:
http://streetwriterpodcas...l-part-true-story-of.html

Als je de soundtrack goed vindt dan zou ik ook eens naar de PC-versie van de tracks luisteren, die een eigen arrangement kreeg die anders en naar mijn mening veel sfeervoller is.
Damn, zonde zeg... Ik moet wel zeggen dat ik alleen de SNES versie gespeeld heb. De MD / Genesis versie was volgens mij iets lastiger, en dat er een PC versie was wist ik pas toen ik naar de SNES versie aan zoeken was (de NTSC versie, toen ik erachter kwam dat de PAL versie vanwege regio verschillen een stuk langzamer was).

De marketing was toentertijd idd vrij beroerd. Als kind wist ik eigenlijk alleen van het bestaan van de MD versie af, terwijl ik 'm dolgraag wilde hebben (en ik had een SNES, hoewel ik vaak liep te kwijlen bij de game rekken zag ik daar nooit de SNES versie liggen).

De algehele presentatie van Maui Mallard was toen ook echt om te smullen. De animaties waren geweldig en de muziek was inderdaad ook erg sterk. Ik speel het nog steeds met veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik zou zelf niet zeggen dat de 2D stijl tijdloos is gebleven voor de echte fans uiteraard het is prachtig maar het is een zeer kleine groep mensen die met retro bezig is.

Verder heb je ook zat mensen die ook een snes of sega hebben gehad die zelfs de beste 2d games niet meer kunnen uitstaan. Het was voor velen vroeger leuk nu niet meer die spelen liever de moderne 3d games als the witcher etc. Niet iedereen komt terug naar het verleden het grootste deel geeft er niet veel meer om.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 21-03-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en nee.
Tuurlijk heb je hele hordes mensen die 2d antiek vinden, echter er zijn ook aardig wat retro gamers/verzamelaars, en veel 2d indie games die behoorlijk verkopen.

De new super mario bros games hebben volgens mij ook best goed verkocht al hoewel ik geen idee heeft hoe zich dat verhoudt met de respectievelijke 3d mario's.

Ik denk echter dat tijdloos sowieso op de graphics duiden, 2d is vaak nog steeds mooi (al hoewel crt/plasma het imho vaak meer aandoen ivm lcd) terwijl primitief 3d vaak erg lelijk is......ik zelf vond het pas in de ps2/cube/xb tijdperk acceptabel tot zelfs mooi op dat vlak. (zoals ik laatst nog aangaf met waverace voor de cube)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:08:
Ik zou zelf niet zeggen dat de 2D stijl tijdloos is gebleven voor de echte fans uiteraard het is prachtig maar het is een zeer kleine groep mensen die met retro bezig is.

Verder heb je ook zat mensen die ook een snes of sega hebben gehad die zelfs de beste 2d games niet meer kunnen uitstaan. Het was voor velen vroeger leuk nu niet meer die spelen liever de moderne 3d games als the witcher etc. Niet iedereen komt terug naar het verleden het grootste deel geeft er niet veel meer om.
Sonic Mania liet vorig jaar zien dat die groep niet zo klein is als je zou denken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:08:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens en ik wil het bij deze dan ook respectvol weerleggen door de successen van de New Super Mario Bros series, DKC reboot series, Rayman origins en Legends en indie hits als Super Meat Boy en Shovel Knight te benoemen.

2D Stijl platformers zijn niet alleen tijdloos IMO, maar hebben tevens een behoorlijke userbase die zich absoluut niet beperkt tot een selectief groepje retrogamers.

Alleen het succes van Shovel Knight laat al zien dat 2d platformers nog altijd zeer populair zijn, zelfs wanneer de games uit pixel art bestaan ipv prachtige HD graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Hoihoi, ik ben opzoek naar meningen/ervaringen.

Ik heb zojuist Conkers Bad Fur Day besteld aangezien deze al heel lang op mijn lijstje staat. Echter is het zo dat je hier soms 150 euro voor moet betalen. Na wat zoeken heb ik dus een reproversie besteld en was ik benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met reprogames (Zowel voor de Snes als N64 zijn welkom)

Cheers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Arie de Knak Yup. Voor de SNES heb ik de Zelda varianten op Repro (4 spellen bij elkaar) en nog wat andere spellen op Repro laten zetten door een tweaker hier.
Werkt gewoon prima. Geen idee welke ervaringen je zoekt. Voor mij ging het om of een heel duur spel of om spellen welke niet op cart zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Arie de Knak schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:25:
Hoihoi, ik ben opzoek naar meningen/ervaringen.

Ik heb zojuist Conkers Bad Fur Day besteld aangezien deze al heel lang op mijn lijstje staat. Echter is het zo dat je hier soms 150 euro voor moet betalen. Na wat zoeken heb ik dus een reproversie besteld en was ik benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met reprogames (Zowel voor de Snes als N64 zijn welkom)

Cheers!
Je kan voor een paar euro ook de Xbox-versie kopen die er stukken beter uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://pocketmedia.ign.com/pocket/image/article/537/537914/xbox-gives-gba-the-nod-20040810072259077.jpg

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
@Arunia Ik had zelf tot vorige week nog nooit van Reprogames gehoord. Na wat googlen zag ik dat het soms nog wel eens kon verschillen in kwaliteit (Fps of crashes) dus was ik benieuwd of hier daadwerkelijk zoveel verschil in kan zitten.

@The_Bird Ik heb zelf geen werkende Xbox meer en speel toch liever een niet gecensureerde versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stapels van conker lagen er destijds.......ik vond het maar een suf spel (geleend van iemand) dus heb em niet gekocht, achteraf beter wel kunnen doen dus ;)

Via rare replay heb ik volgens mij wel de xbox versie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens en ik wil het bij deze dan ook respectvol weerleggen door de successen van de New Super Mario Bros series, DKC reboot series, Rayman origins en Legends en indie hits als Super Meat Boy en Shovel Knight te benoemen.

2D Stijl platformers zijn niet alleen tijdloos IMO, maar hebben tevens een behoorlijke userbase die zich absoluut niet beperkt tot een selectief groepje retrogamers.

Alleen het succes van Shovel Knight laat al zien dat 2d platformers nog altijd zeer populair zijn, zelfs wanneer de games uit pixel art bestaan ipv prachtige HD graphics.
Ik zeg ook niet dat het zich beperkt tot de retro gamers zeker gezien indi games of de 2d achtige nieuwe games ook nieuwe groepen mensen trekken en sommige retro gamers geen intersse hebben in dit soort games.

New super mario bros en de donkey kong country games op de wii en wii u zijn niet bepaald 2d grapics wel in een 2d platform stijl.

Ik zeg enkel dat er ook een hele hoop mensen zijn van vroeger die de 2d art stijl van vroeger niet meer leuk vinden. Verder zijn deze moderne indi games wel gemaakt met wat dingen van nu die het voor veel mensen toch wat aantrekkelijker maakt wat oude retro games niet hebben wat ook kan helpen om meerdere groepen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een andere game hoor: Conker's bad censored day :+

Even zonder gekheid: Ik raad beide versies aan omdat een erg leuk onderdeel uit de game de multiplayer mode is (die ook speelbaar is tegen bots)

Bij beide games zijn de diverse multiplayer onderdelen geheel verschillen en bij alle twee de versies zijn ze erg leuk.

@Repro's:

Voor de aller duurste games en voor fantranslations is het de enige manier om ze op een fysieke drager te kunnen bemachtigen.

Wanneer je het erg tof vindt om vanaf cartridge zo'n game te kunnen spelen op de originele hardware zijn repro's een geschenk uit de hemel.

Wanneer je daar niet perse om geeft en het gaat je puur om het spelen van de games op de originele hardware dan zijn er makkelijkere en goedkoper alternatieven.

@gast7 Wat Shovel Knight betreft heb je gelijk: Hoewel men vaak spreekt over een 8-bit game klopt dit idd niet. Ik spreek dan ook liever over sprite art dan over 8-bit style.

Shovel Knight zou nooit op de NES kunnen draaien maar (hoewel het geen platformer is) de populaire game Retro City Rampage zou dat wel weer kunnen, sterker nog:

De game is zelfs verschenen in fysieke MS Dos versie op floppy.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Ik zeg ook niet dat het zich beperkt tot de retro gamers zeker gezien indi games of de 2d achtige nieuwe games ook nieuwe groepen mensen trekken en sommige retro gamers geen intersse hebben in dit soort games.

New super mario bros en de donkey kong country games op de wii en wii u zijn niet bepaald 2d grapics wel in een 2d platform stijl.

Ik zeg enkel dat er ook een hele hoop mensen zijn van vroeger die de 2d art stijl van vroeger niet meer leuk vinden. Verder zijn deze moderne indi games wel gemaakt met wat dingen van nu die het voor veel mensen toch wat aantrekkelijker maakt wat oude retro games niet hebben wat ook kan helpen om meerdere groepen te trekken.
Heb je showel knight gespeeld? ;)
Maar snap je punt. ben het echter net als wat anderen niet volledig met je eens. Meer misschien 5% :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Heb je showel knight gespeeld? ;)
Maar snap je punt. ben het echter net als wat anderen niet volledig met je eens. Meer misschien 5% :P
Fair enough ik heb zo nu en dan wel eens een andere mening >:)

Ik zou persoonlijk voor een everdrive gaan implaats van een repro. Speel je vanaf originele hardware en je bent in een keer van de kosten af.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 21-03-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Fair enough ik heb zo nu en dan wel eens een andere mening >:)

Ik zou persoonlijk voor een everdrive gaan implaats van een repro. Speel je vanaf originele hardware en je bent in een keer van de kosten af.
Zonder al te emotioneel te willen gaan doen ,erg tof dat we hier over zulke dingen kunnen praten zonder flamen,trollen en git zwart sarcasme.
Let's agree to disagree en klaar.

Qua everdrive.......ook hier is het vanuit praktisch oogpunt de beste optie, echter qua repro krijg je misschien wel weer een mooi doojse (en boekje?) erbij afhankelijk van waar je die haalt.

Stond trouwens heel erg op het punt om een everdrive voor mijn md te halen, vind het alleen erg prijzig.......bijna 200 euro geloof ik?

Voor nu hou ik het dan op emulatie en dan games kopen die glitches hebben of die ik echt enorm goed vind.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Zonder al te emotioneel te willen gaan doen ,erg tof dat we hier over zulke dingen kunnen praten zonder flamen,trollen en git zwart sarcasme.

Qua everdrive.......ook hier is het vanuit praktisch oogpunt de beste optie, echter qua repro krijg je misschien wel weer een mooi doojse (en boekje?) erbij afhankelijk van waar je die haalt.

Stond trouwens heel erg op het punt om een everdrive voor mijn md te halen, vind het alleen erg prijzig.......bijna 200 euro geloof ik?

Voor nu hou ik het dan op emulatie en dan games kopen die glitches hebben of die ik echt enorm goed vind.
Ik ben meer van de hardware, en zou eerder NTSC-U games sparen dan PAL, dus ik heb gekozen voor enkele Everdrives. Ik vind ze zeker het geld waard. Natuurlijk mis je de doosjes en de boekjes, maar het zorgt er wel voor dat je games op de originele hardware kan spelen zonder emulatie. En die enkele fan translation of romhack op het systeem zelf afspelen is ook erg tof. The Legend of Zelda MSU-1 met orkestmuziek is best tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:49:
[...]

een everdrive is nieuw vaak rond de 100 oudere versies voor rond de 50 a 70. Misschien dat je het over een super nieuw exemplaar hebt?

De oudere modellen zijn al zowat perfect met het immiteren van het origineel dus ben beniewd wat die van 200 dan voor extra's met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:22:
[...]

een everdrive is nieuw vaak rond de 100 oudere versies voor rond de 50 a 70. Misschien dat je het over een super nieuw exemplaar hebt?

De oudere modellen zijn al zowat perfect met het immiteren van het origineel dus ben beniewd wat die van 200 dan voor extra's met zich mee brengt.
Was idd meest recente versie. Geen idee wat de nieuwe features waren. Voor 50 moet ik misschien idd niet zeiken en optimaal mijn van switch voorziene md is flink laten zweten 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hier vermijd ik repro's. Hoe goed ze ook gemaakt zijn, het is en blijft geen origineel. Het grote voordeel is je kan de game spelen op de originele hardware.

Zelf ben ik voor voor SNES games als bijvoorbeeld Mega Man 7 en The Firemen uitgeweken naar de Japanse versies, omdat deze nog goed betaalbaar zijn. Dit omdat de games deels Engels zijn en het verhaal niet heel belangrijk is of in ieder geval te begrijpen zonder dat je de tekst kan lezen. RPG's is dan weer een ander verhaal. Het mooie van de SNES mini is, dat je hier elke game op kan zetten en dus feitelijk geen repro's of Everdrive meer nodig hebt om toch op originele Nintendo hardware te spelen. Dit is ook de reden dat ik een tweede SNES mini heb gekocht (Eén in een ongeopende verpakking voor de verzameling en één om alle games op te spelen). Dit punt werkt echter alleen voor de NES en SNES games.

Met de andere consoles ligt het lastiger. Het ligt er ook aan of je een verzamelaar bent of de games gewoon wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:41:
Hier vermijd ik repro's. Hoe goed ze ook gemaakt zijn, het is en blijft geen origineel. Het grote voordeel is je kan de game spelen op de originele hardware.

Zelf ben ik voor voor SNES games als bijvoorbeeld Mega Man 7 en The Firemen uitgeweken naar de Japanse versies, omdat deze nog goed betaalbaar zijn. Dit omdat de games deels Engels zijn en het verhaal niet heel belangrijk is of in ieder geval te begrijpen zonder dat je de tekst kan lezen. RPG's is dan weer een ander verhaal. Het mooie van de SNES mini is, dat je hier elke game op kan zetten en dus feitelijk geen repro's of Everdrive meer nodig hebt om toch op originele Nintendo hardware te spelen. Dit is ook de reden dat ik een tweede SNES mini heb gekocht (Eén in een ongeopende verpakking voor de verzameling en één om alle games op te spelen). Dit punt werkt echter alleen voor de NES en SNES games.

Met de andere consoles ligt het lastiger. Het ligt er ook aan of je een verzamelaar bent of de games gewoon wilt spelen.
Alhoewel ik het met je eens ben dat de SNES Mini een uitkomst is (ik heb een héle dikke RPi, zal eens een paar fotootjes maken), blijft dat emulatie, ook al speel je het op originele Nintendo hardware. Dat is weer de andere kant van de afweging die je moet maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder mijn zeer bescheiden SNES repro-cart collectie.

Zelden heb ik crashes of glitches ervaren en waar dit wel het geval was, zijn het 9 van de 10 keer fantranslations van SFC games.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2aeytkm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/veught.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/28r0eg8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist M'n originele SNES carts set is ruim het dubbele aantal, vandaar.

Het meest gehecht ben ik aan (3e game vanonder, onderste foto) Marvelous: Another treasure Island.

Een puzzel adventure game van en door Nintendo zelf waarin je een groepje kids bestuurt en puzzels op moet lossen.

Misschien wel de meest onbekende goeie Nintendo titel, alleen nooit buiten Japan verschenen en nooit door Nintendo vertaald.

Kwam ook pas uit toen de N64 en PS One al een poosje mainstream waren

Al heb ik zelf geen Switch hoop ik van harte dat de game een keer verschijnt in het westen omdat Nintendo fans de game moeten kennen en de game zelf gewoon een meester werkje is

Lijkt een klein beetje op Secret of Evermore maar persoonlijk vind ik de game veel leuker, mooier en schattiger qua artstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Een repro zie ik hetzelfde als een ROM. Simpelweg een piratenversie, maar dan in een stuk plastic. Heeft voor mij dus geen waarde. Dan zou ik het net zo goed op een emulator kunnen spelen. Dat mensen soms aan die repro's verdienen vind ik zelf helemaal niks. Dat staat gelijk aan piraterij.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik vind repro's wel oké in het geval van fan translations van vage Japanse titels, of als games nooit het daglicht hebben mogen zien zoals Nightmare Busters of Starfox 2 bijvoorbeeld (deze bezit ik zelf ook). Repro's omdat de games origineel duur zijn vind ik minder.. en ook des te meer vervelend omdat ze soms worden aangeboden voor absurde bedragen (al dan niet zonder de repro vermelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sp33dFr34k schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:05:
Ik vind repro's wel oké in het geval van fan translations van vage Japanse titels, of als games nooit het daglicht hebben mogen zien zoals Nightmare Busters of Starfox 2 bijvoorbeeld (deze bezit ik zelf ook). Repro's omdat de games origineel duur zijn vind ik minder.. en ook des te meer vervelend omdat ze soms worden aangeboden voor absurde bedragen (al dan niet zonder de repro vermelding).
Is Nightmare Busters niet een paar jaar geleden uitgekomen of vergis ik me hierin?

Jouw avatar doet me iig denken aan Bart;s Nightmare. Best aardige game, al is niet elk level niet even goed ontworpen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

The_Bird schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:09:
[...]

Is Nightmare Busters niet een paar jaar geleden uitgekomen of vergis ik me hierin?

Jouw avatar doet me iig denken aan Bart;s Nightmare. Best aardige game, al is niet elk level niet even goed ontworpen.
Ja, hij is inderdaad een aantal jaren geleden alsnog uitgekomen, maar het is van oudsher een unreleased game. Ik heb er een "repro" (eigenlijk een verkeerde term hier wellicht) van gekocht voordat deze daadwerkelijk gereleased is. Enfin, wellicht niet zo'n goed voorbeeld. En ja, mijn avatar lijkt inderdaad wel op de cover van die game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
@Verwijderd Leuke collectie qua repro's zeer begrijpelijk gezien de prijzen

Dat zeggende Geen Hagane dat vind ik niet kunnen >:)

Grapje uiteraard maar het is wel een van de beste snes games in het genre qua dark non kiddy actie platformers een van mijn persoonlijke favoriete snes games.

Is wel een titel die je gespeeld moet hebben origineel repro of met emulatie. Was zelf te koppig om hem ooit via de everdrive te spelen gezien ik deze enkel voor japan imports en english patches gebruik maar gezien ik hem een keer origineel heb weten te scoren is het toch een gemiste kans geweest want hij is veel beter dan ik origneel had gedacht. Zeker een titel die voorang hoort te krijgen in een back log als je een fan bent van dark non kiddy actie platformers.

Wat repro's betreft.

Repro's en everdrives worden afgespeeld op originele hardware is eigenlijk zowat identiek aan het origineel met de juiste roms. Verder natuurlijk de carts die met vergelijkbare chips het systeem ingaan welliswaar moderner meer geheugen maar in feite hetzelfde. De duurdere everdrive carts hebben wel meer chips om bijvoorbeeld ander muziek op de achtergrond te draaien wat niet mogelijk is op een snes om maar een voorbeeld te noemen.

Ik ben het overigens ook eens met @Seroczynski dat de snes mini gewoon een pi is met emulatie. Welliswaar door nintendo gelicensed maar gewoon emulatie, wel een makkelijke oplossing puur voor gameplay. Maar dit kan iedereen bouwen maar dan zonder een nintendo shell.

Ik zie veel everdrives tweedehands of zelfs nieuw op ebay voor 70 a 100 euro gaan soms zelfs voor 50. Ik heb wel duurdere varianten gezien met meer features maar ik zie er zelf het nut niet echt van in als je de games puur wilt spelen. English patches zijn er ook gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 22-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Een leuke reminder:

https://nl.letsgodigital....games/oude-spelcomputers/

Ik werk niet voor deze club maar het is altijd wel gezellig daar....en het is leuk om vreemde obscure producten te zien daar ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:56:
Een leuke reminder:

Ik werk niet voor deze club maar het is altijd wel gezellig daar....en het is leuk om vreemde obscure producten te zien daar ;)
Ik probeer er te zijn, maar heb tot 05:00 een feestje in Tilburg en wil ook nog proberen de Grand Prix te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in dit topic ook wat voorbij komen over de retron5. Heb dit apparaat aangeschaft en op zich werkt het prima. De eerste keer dat ik de SNES Super mario world cartridge Erin deed was het beeld niet goed. Maar na een 2e poging ging het prima. Echter werkt de cartridge van Super mario all stars niet lekker. Met veel moeite wordt hij herkend en kom ik met veel moeite bij het game selectie menu maar verder kom ik echt niet. Toevallig mensen die dit ook ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
The_Bird schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:56:
Een leuke reminder:

Een halve zaal met grabbelbakken van retrogamefreak en een halve zaal met homecomputerclubs. Ik hou van beurzen, en ik woon er naast maar ik ben er niet bij dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:12:
Ik zie in dit topic ook wat voorbij komen over de retron5. Heb dit apparaat aangeschaft en op zich werkt het prima. De eerste keer dat ik de SNES Super mario world cartridge Erin deed was het beeld niet goed. Maar na een 2e poging ging het prima. Echter werkt de cartridge van Super mario all stars niet lekker. Met veel moeite wordt hij herkend en kom ik met veel moeite bij het game selectie menu maar verder kom ik echt niet. Toevallig mensen die dit ook ervaren hebben?
Heb zelf geen Retron5 (R5), echter laatst dus wel weer voor het eerst in lange tijd mijn org snes aangesloten. En dat was ook beetje kloten, helemaal omdat ik ook oude crt tv/montior(S) gebruikte.

Ik zou proberen uit te sluiten waar het probleem zit:
- bij beeld issues check je bekabeling, opnieuw aansluiten of andere kabels)
- werken andere systemen van de R5 wel?
- werken je carts wel in een snes (mogelijk bij iemand anders testen?)
sowieso is het handig om de carts even goed schoon te maken (en mogelijk dan ook de snes cartpoort van je R5)

Ik heb diverse reviews etc van de R5 gelezen en bekeken en eigenlijk geen tot weinig issues vernomen, en gezien de spellen die je noemt behoorlijk mainstream zijn (denk dat ik me dan nog zacht uitdruk) de issues dan most likely in jouw exemplaren zitten van de spel(len) of de R5.
Goodluck!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:33:
@Verwijderd Leuke collectie qua repro's zeer begrijpelijk gezien de prijzen

Dat zeggende Geen Hagane dat vind ik niet kunnen >:)

Grapje uiteraard maar het is wel een van de beste snes games in het genre qua dark non kiddy actie platformers een van mijn persoonlijke favoriete snes games.

Is wel een titel die je gespeeld moet hebben origineel repro of met emulatie. Was zelf te koppig om hem ooit via de everdrive te spelen
Zelf ben ik dus te koppig om de game via repro te spelen. :P

Er zijn voor mij twee soorten repro's

1: Verwerpelijke repro's:

Repro's van echt bestaande games die origineel vrij duur zijn.

Ik heb er 11 van tussen zitten (alleen de bovenste foto) en vind het eigenlijk niet kunnen en daarom heb ik bv Hagane en de Super Turrican games er nog niet tussen heb staan en toch uiteindelijk een everdrive overweeg.

2: Repro's waar geen origineel van bestaat (Verreweg het grootste deel van al mijn repro's) en dat kunnen veel verschillende dingen zijn:

Romhacks, Homebrews, fantranslations, cancelled games, BS Ports, Beta's, Pal version van ntsc SNES rom, Pal version SFC rom.

Dit soort repro's vind ik te gek en juich ik zelfs toe.

Ik zie het als mooi gebruik maken van moderne middelen om de Europese SNES library een boost te geven met speciale games of versies van games die helemaal niet horen te bestaan in cart vorm voor Europa en dat maakt het magisch voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 18:30
@Consoles4life! Wow, ik wist natuurlijk dat je er al een aantal had en herken ze allemaal maar het zijn er toch wel meer dan ik zou schatten inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inmiddels mooi op weg met het schoonmaken van mijn SNES cartridges. Echter nu met de laatste 20 een probleem, die hebben vergeelde achterkanten of beschadigde achterlabels (helaas lukt het niet altijd om nette achterkanten te krijgen voor een leuke prijs). Nu heb ik nog wel een partij reserve games die niets waard zijn maar wel een goede achterkant hebben. En zou ik een vergeelde FAH, voor goede FAH, UKV voor UKV, etc. kunnen omzetten, maar op alle achterzijde zitten cijfers en letters in het label gedruk (00, 01, 40, etc). Dit zijn fabricage faciliteit nummers, ook kan hier de versie/print run in afgelezen worden. Als ik de achterkanten wissel kloppen deze nummers niet meer met de game (voorkant) Dillema. Of is dat teveel OCD? Zetten jullie vergeelde achterkanten om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik wel, wie weet nu wat waarbij hoort, voor mij persoonlijk gaat dat te ver en heb ook redelijk OCD haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wissel soms de achterkant bij GB carts ook om, maar die hebben geen imprints. Als het zo is dat aan de achterkant van een SNES cart te achterhalen is of het de originele achterkant betreft, zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest favoriete game carts, krijgen bij mij de mooist uitziende achterkantjes (bij disc games geldt dit voor de doosjes)

Ik kijk eerst naar welke game mij het meeste doet, en in 2e instantie pas naar de waarde van de game bij het wisselen van cart-achterkantjes of doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Seroczynski schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:32:
Ik wissel soms de achterkant bij GB carts ook om, maar die hebben geen imprints. Als het zo is dat aan de achterkant van een SNES cart te achterhalen is of het de originele achterkant betreft, zou ik het niet doen.
Groot Brittannië, de UKV carts hebben het ook.

Edit: GB bedoel je waarschijnlijk GameBoy?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 23-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:11:
Inmiddels mooi op weg met het schoonmaken van mijn SNES cartridges. Echter nu met de laatste 20 een probleem, die hebben vergeelde achterkanten of beschadigde achterlabels (helaas lukt het niet altijd om nette achterkanten te krijgen voor een leuke prijs). Nu heb ik nog wel een partij reserve games die niets waard zijn maar wel een goede achterkant hebben. En zou ik een vergeelde FAH, voor goede FAH, UKV voor UKV, etc. kunnen omzetten, maar op alle achterzijde zitten cijfers en letters in het label gedruk (00, 01, 40, etc). Dit zijn fabricage faciliteit nummers, ook kan hier de versie/print run in afgelezen worden. Als ik de achterkanten wissel kloppen deze nummers niet meer met de game (voorkant) Dillema. Of is dat teveel OCD? Zetten jullie vergeelde achterkanten om?
Afdrukkingen op de achterkant kloppen net als met gameboy carts op de voorkant echter ben ik wel erg benieuwd hoe je bijvoorbeeld een FAH cart voorkant label met de achterkant imprinting kunt koppelen.

Naar mijn weten zijn alle voorkant fah carts van een zelfde game hetzelfde en kunnen de imprintingen op de ahcterkant per game verschillen net als met gamerboy carts op de voorkant waarbij de impring niet altijd hetzelfde is

Ik ben het ook met je eens dat een FAH cart qua label een andere achterkant heeft dan een ukv label maar daar houdt het volgens mij bij op.

Ben er zelf gelukkig nooit tegenaangelopen behalve bij reserve carts.

Wat ps1 games ps2 sega games betreft pak ik de mooiste doosjes echter heb je helaas ook een hoop games met exclusieve stickers op de doosjes wat vrij lastig is om in nette staat te vinden met de sticker nog intact oip de dozen.

Volgens mij hebben overigens alle snes carts een pimrinting FAH UKV NOE Eur etc etc

Als we het toch over imprintingen hebben mijn dubbele UKV Legend carts hebben beide de imprinting 34 dus wellicht dat het met name bij onbekendere games wel eens kan kloppen wat de originele achterkant betreft

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 23-03-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Groot Brittannië, de UKV carts hebben het ook.

Edit: GB bedoel je waarschijnlijk GameBoy?
Correct, GameBoy. Ik begrijp de verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:51:
[...]

Afdrukkingen op de achterkant kloppen net als met gameboy carts op de voorkant echter ben ik wel erg benieuwd hoe je bijvoorbeeld een FAH cart voorkant label met de achterkant imprinting kunt koppelen.

Naar mijn weten zijn alle voorkant fah carts van een zelfde game hetzelfde en kunnen de imprintingen op de ahcterkant per game verschillen net als met gamerboy carts op de voorkant waarbij de impring niet altijd hetzelfde is

Ik ben het ook met je eens dat een FAH cart qua label een andere achterkant heeft dan een ukv label maar daar houdt het volgens mij bij op.

Ben er zelf gelukkig nooit tegenaangelopen behalve bij reserve carts.

Wat ps1 games ps2 sega games betreft pak ik de mooiste doosjes echter heb je helaas ook een hoop games met exclusieve stickers op de doosjes wat vrij lastig is om in nette staat te vinden met de sticker nog intact oip de dozen.

Volgens mij hebben overigens alle snes carts een pimrinting FAH UKV NOE Eur etc etc

Als we het toch over imprintingen hebben mijn dubbele UKV Legend carts hebben beide de imprinting 34 dus wellicht dat het met name bij onbekendere games wel eens kan kloppen wat de originele achterkant betreft
Van FAH carts zijn er wel waarvan de voorkant hetzelfde is er verschillende codes op de achterkant staan, bijvoorbeeld Mario Kart is heel vaak FAH opnieuw in productie gegaan (en dan heb ik het niet over de later uitgebrachte EUR versie). Echter als je een keer een cartridge gekocht hebt, waar de vorige eigenaar al een achterkant gewisseld hebt ben je al niet meer 'zuiver'. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-03-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Van FAH carts zijn er wel waarvan de voorkant hetzelfde is er verschillende codes op de achterkant staan, bijvoorbeeld Mario Kart is heel vaak FAH opnieuw in productie gegaan (en dan heb ik het niet over de later uitgebrachte EUR versie). Echter als je een keer een cartridge gekocht hebt, waar de vorige eigenaar al een achterkant gewisseld hebt ben je al niet meer 'zuiver'. ;)
Dat is zeker waar wat een vorige eigenaar betreft met de kennis om dat te doen een verzamelaar, Maar dan zijn de prijzen qua verkoop ook wel wat hoger :P

Overigens denk ik niet dat veel verkopers de achterkanten vervangen gezien het qua waarde eigenlijk haast niks uitmaakt teveel moeite tenzij de achterkant echt in een heel slechte toestand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Dat is zeker waar wat een vorige eigenaar betreft met de kennis om dat te doen een verzamelaar, Maar dan zijn de prijzen qua verkoop ook wel wat hoger :P

Overigens denk ik niet dat veel verkopers de achterkanten vervangen gezien het qua waarde eigenlijk haast niks uitmaakt teveel moeite tenzij de achterkant echt in een heel slechte toestand is.
Vergeelde achterkant of labelschade is bij mij 'no go' in de collectie, dus dan komt er of een goed exemplaar of ga ik de achterkant wisselen.

Ik heb nu twintig titels waar de achterkant (iets) van vergeeld is of er achterop labelschade is.

Het grappige is, dat alle vijf mijn Starwing cartridge lichtvergeeld zijn, Starwing was dus blijkbaar een erg slechte batch. :) Killer Instinct is veruit de slechtste batch, die zijn helemaal zwart geworden. Ook op Internet vind ik daar geen mooie PAL exemplaren meer van. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 23-03-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Vergeelde achterkant of labelschade is bij mij 'no go' in de collectie, dus dan komt er of een goed exemplaar of ga ik de achterkant wisselen.

Ik heb nu twintig titels waar de achterkant (iets) van vergeeld is of er achterop labelschade is.

Het grappige is, dat alle vijf mijn Starwing cartridge lichtvergeeld zijn, Starwing was dus blijkbaar een erg slechte batch. :) Killer Instinct is veruit de slechtste batch, die zijn helemaal zwart geworden. Ook op Internet vind ik daar geen mooie PAL exemplaren meer van. ;)
Ik denk dat starwing destijds vaak gebruikt werd en daardoor is vergeeld. Wel een van de populairdere games destijds door de grapics.Super mario world carts zie ik zo nu en dan ook wel eens vergeeld zijn en natuurlijk andere games maar met name bij losse carts.

Mijn eigen exemplaar van starwing die haast nooit gebruikt was met de plastic baggie in nette doos is gewoon helemaal grijs. Verder kon ik mij niet herrineren dat nette compleet exemplaren die ik uit sets had gehaald voor andere games voor de collectie dat die een vergeelde achterkant hadden.

Ik denk dat het er vanaf hangt waar de carts vandaan komen en of ze netjes zijn gebruikt in het verleden.

Overigens kan ik op het moment op marktplaats en ebay genoeg grijze carts vinden van starwing ik denk dat je gewoon wat pech hebt gehad met een vrij common game.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 23-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat starwing destijds vaak gebruikt werd en daardoor is vergeeld. Wel een van de populairdere games destijds door de grapics.Super mario world carts zie ik zo nu en dan ook wel eens vergeeld zijn en natuurlijk andere games maar met name bij losse carts.

Mijn eigen exemplaar van starwing die haast nooit gebruikt was met de plastic baggie in nette doos is gewoon helemaal grijs. Verder kon ik mij niet herrineren dat nette compleet exemplaren die ik uit sets had gehaald voor andere games voor de collectie dat die een vergeelde achterkant hadden.

Ik denk dat het er vanaf hangt waar de carts vandaan komen en of ze netjes zijn gebruikt in het verleden.

Overigens kan ik op het moment op marktplaats en ebay genoeg grijze carts vinden van starwing ik denk dat je gewoon wat pech hebt gehad met een vrij common game.
Welke code heeft die? Die verkleurd zijn, zijn allemaal code 34. De complete versie die ik heb heeft 11A op de achterkant en die heeft het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Welke code heeft die? Die verkleurd zijn, zijn allemaal code 34. De complete versie die ik heb heeft 11A op de achterkant en die heeft het inderdaad niet.
Mijn eigen collectie exemplaar is ook 11A

Wellicht is het een slechte batch ik heb er zelf nooit echt opgelet wat codes betreft maar ik denk persoonlijk dat het qua gebruik in de zon laten staan invloed kan hebben op de vergeling van carts.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 23-03-2018 15:12 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.