Interpolis, glashelder!
In de zon staan en in mindere mate daglicht heeft zeker invloed, bij roken in dezelfde ruimte gaat het nog harder.gast7 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:07:
[...]
Mijn eigen collectie exemplaar is ook 11A
Wellicht is het een slechte batch ik heb er zelf nooit echt opgelet wat codes betreft maar ik denk persoonlijk dat het qua gebruik in de zon laten staan invloed kan hebben op de vergeling van carts.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heel veel mensen roken in Nederland en bij veel gebruik een cart in de zon laten staan is ook niet heel ongewoon om hem er later makkelijk bij te pakken soms wel weken of maanden achterelkaar als het eens vergeten word.Jumpman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:25:
[...]
In de zon staan en in mindere mate daglicht heeft zeker invloed, bij roken in dezelfde ruimte gaat het nog harder.
Het is niet voor niks dat degelijke dozen een schaars iets zijn geworden. Als de dozen in degelijke staat zijn bij een eerste eigenaar is de kans vrij klein dat de carts vergeeld zijn omdat men er vrij netjes mee om is gegaan. In veel gevallen kan je zelfs herkennen welke games er vaak en niet vaak zijn gebruikt in dat soort sets.
Had heb wel vaker in het verleden een set snes games in nieuwstaat dozen gehad voor zeer leuke prijzen waarbij enkel de mainstream mario all stars en sim city echt gebruikers sporen hadden op de dozen want ook daar gingen ze best netjes mee om gezien die nog vrij netjes waren waarbij ik het wellicht zelf nog zou kunnen accepteren gezien het in een vaak veel mindere staat is wat het gros nog collectors waardig vind.
Het leuke is dat in heel veel gevallen die zeldzamere betere games juist niet gebruikt werden en wel vaker in nieuwstaat achterblijven dan de common games die ze dus wel vaak wilden gebruiken
Uiteraard heb je mensen die met losse carts netjes om zijn gegaan waarbij er ook wel ongebruikte exemplaren tussen kunnen staan waarbij de verpakkingen helaas meteen na de aankoop of wellicht in een later stadium in de kliko zijn verdwenen zeer waarschijnlijk door de vrouw des huizes

[ Voor 52% gewijzigd door gast7 op 23-03-2018 16:19 ]
Moet nu wel de Game Boy Color even uitstellen.. Dat verliep niet helemaal vlekkeloos en nu moet ik een nieuwe ribbon cable bestellen
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Soms is het ook gewoon een kwestie van de cartridge een paar keer erin en eruit.Arunia schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:58:
Vandaag mijn US N64 aangesloten en de pika editie. Die van mij brand gewoon de led en de pika knippert. Maar beide geven op de Samsung ju7000 geen beeld. Dus binnenkort nog zien te testen op de crt op zolder.
Of je tv kan geen anologe signalen ontvangen via de av kabel van de oude consolesArunia schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:58:
Vandaag mijn US N64 aangesloten en de pika editie. Die van mij brand gewoon de led en de pika knippert. Maar beide geven op de Samsung ju7000 geen beeld. Dus binnenkort nog zien te testen op de crt op zolder.
Ik heb het wel eens bij andere mensen gezien. Ondanks dat veel nieuwe tv's nog wel een av aansluiting hebben kan het anologe tv signaal volledig weg zijn gehaald en is dit een digitaal signaal wat niet van toepassing is op de oude consoles.
Sync wil ook nog al eens voor een probleem zorgen; vooral bij av kabels met verkeerde combinatie van elco's, weerstanden en/of sync enhancers/strippers.
De beste combinatie imo blijven AV-Out naar component (upscaler) kabels, of een dedicated upscaler zoals de Framemeister of OSSC.
Ik ben wel benieuwd naar de OSSC, kijken of dat voor mijn doeleinden beter werkt dan de Framemeister die hier staat.
C:\>_
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 10:59
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Verder is deze techniek op crt altijd mooier dan op lcd. Mijn plasma doet het dan ook nog vrij redelijk. Ik zit er hard aan te denken om deze op mijn ‘gameroom’ te zetten/hangen. De crt tv/monitoren mogen dan met pensioen. Mocht de plasma er dan ooit mee kappen dan kan je nog kiezen voor een modernere tv en dan idd evtueel mod naar component of hdmi voor de consoles en eventueel idd osc of fm.
10 second ninja DONE

Heb de NES meteen regiovrij gemaakt en ervoor gezorgd dat hij straks, naast HDMI, ook nog gewoon video output heeft via de originele uitgangen. Kennelijk werkt dit normaal gesproken niet meer met een HiDef NES, maar ik vind het wel leuk als die optie bestaat om het contrast te kunnen zien
Nu is het wachten tot ik mijn nieuwe 72-pinconnector, HiDef NES kit en wat kleine onderdelen binnen krijg.
[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 26-03-2018 15:58 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Games die ik gescoord heb:
-Tetris
-Game & Watch Gallery
-Gremlins 2 (vond die vroeger wel heel leuk)
-Turtles (Volgens mij de 1e, Japanse cart)
"21 jaar DSL!"
Ik heb (helaas) geen OSSC of FM. Momenteel heb ik zowel de SNES als de MD1 met enkel een RGB kabel aangesloten, en de N64 via UltraHDMI. Ik vind de extra features die de Hi-Def NES geeft ook wel tof. Jammer van de Zapper, maar daarvoor zou ik hem nog op mijn CRT kunnen aansluiten.Sp33dFr34k schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:15:
Nice, met desoldeerstation aan de weer geweest? Heb je overigens een OSSC/FM in je setup? Zoja, dan zou ik voor de NESRGB gaan (ook een stukje goedkoper). Daarnaast werkt de zapper nog met de NESRGB zou je hem ooit nog op een CRT aansluiten
Heb trouwens een desoldeerbout van een tientje gebruikt, werkte nagenoeg perfect.
Nice, Game Boy is voor mij altijd +1. Als je veel gebruik maakt van de Super Game Boy zou ik je aanraden om een Super Game Boy 2 via eBay te bestellen. Die kost je hooguit drie tientjes en heeft een betere interne clockspeed waardoor het allemaal net even wat specifieker 'nagebootst' wordt.The_Bird schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:46:
Gister nog een paar mooie games voor de gameboy weten te scoren...maar thank god voor de Super Gameboy. De originele Gameboy was fantastisch toendertijd maar tegenwoordig valt zo'n non-backlight screen wel erg tegen.
Games die ik gescoord heb:
-Tetris
-Game & Watch Gallery
-Gremlins 2 (vond die vroeger wel heel leuk)
-Turtles (Volgens mij de 1e, Japanse cart)
En anders een backlight in je Game Boy plaatsen. Is relatief eenvoudig, ik verkoop ze zo heel af en toe ook, maar alleen als ik ze uit de hobby over heb (zie er geen business in). Voelt voor mij alsnog beter aan dan spelen op de Super Game Boy
Een Super Game Boy 2 voor 30 euro? Dat heb ik nog niet gevonden, want ik ben zelf ook op zoek naar eentje in combinatie met met 1-chip sfc. Heb je een link voor me?Seroczynski schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:58:
[...]
Ik heb (helaas) geen OSSC of FM. Momenteel heb ik zowel de SNES als de MD1 met enkel een RGB kabel aangesloten, en de N64 via UltraHDMI. Ik vind de extra features die de Hi-Def NES geeft ook wel tof. Jammer van de Zapper, maar daarvoor zou ik hem nog op mijn CRT kunnen aansluiten.
Heb trouwens een desoldeerbout van een tientje gebruikt, werkte nagenoeg perfect.
[...]
Nice, Game Boy is voor mij altijd +1. Als je veel gebruik maakt van de Super Game Boy zou ik je aanraden om een Super Game Boy 2 via eBay te bestellen. Die kost je hooguit drie tientjes en heeft een betere interne clockspeed waardoor het allemaal net even wat specifieker 'nagebootst' wordt.
En anders een backlight in je Game Boy plaatsen. Is relatief eenvoudig, ik verkoop ze zo heel af en toe ook, maar alleen als ik ze uit de hobby over heb (zie er geen business in). Voelt voor mij alsnog beter aan dan spelen op de Super Game Boy
Oh en hoe is je GameBoy Color Light mod verlopen?
Ik heb nu zelf op eBay een JAP Nintendo 64 gewonnen, grape purple, hopelijk heb ik hem snel in huis!
Nu vrees ik wel voor de beeldkwaliteit op mijn 42' FHD LCD, want GameCube games zijn al een beetje op het randje van acceptabel.
Misschien toch maar eens kijken naar een 14" PVM of een OSSC. (waar ik die ook ga vinden hier in EU...)
Ik heb die van mij via eBay gekocht. Regelmatig staan er enkele SGB2 cart-only rond de €30 aangeboden, die van mij was zelfs nog goedkoper. Ik heb toen deze zoekquery gebruikt.TTC schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Een Super Game Boy 2 voor 30 euro? Dat heb ik nog niet gevonden, want ik ben zelf ook op zoek naar eentje in combinatie met met 1-chip sfc. Heb je een link voor me?
Hoe weet ik (echt) niet, maar ik heb de v2.1 ribbon cable gesloopt. Het signaal van het SLK pad op de ribbon cable werkt niet lekker, er zit ergens een breukje in denk ik. Ben heel secuur te werk gegaan, dus waar het mis is gegaan is mij totaal onduidelijk. Ik zal binnenkort een nieuwe revisie van de ribbon cable aanschaffen.TTC schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:36:
Oh en hoe is je GameBoy Color Light mod verlopen?
Japanse N64, nice, ik heb er ook eentje. De graphics van de N64 hebben de tand des tijd niet al te best overleefd. Zelfs met GoldenEye64 op een 60Hz N64 met UltraHDMI is de framerate om te huilen, wat toch de plezier drukt. Games zoals Super Mario 64 en Mario Kart 64 zijn naar mijn idee dan weer tijdloos en zien er nog steeds goed (genoeg) uit om te spelen. De N64 is wat mij betreft enkel voor de specifieke titels die ik spelen wil.TTC schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:36:
Ik heb nu zelf op eBay een JAP Nintendo 64 gewonnen, grape purple, hopelijk heb ik hem snel in huis!
Nu vrees ik wel voor de beeldkwaliteit op mijn 42' FHD LCD, want GameCube games zijn al een beetje op het randje van acceptabel.
Misschien toch maar eens kijken naar een 14" PVM of een OSSC. (waar ik die ook ga vinden hier in EU...)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het goede nieuws. Hij werkt! Moest wel de cart en cart houder blazen truc uitproberen (getracht de consumptie
Ook de switch werkt, waarbij ik wel grappig vind dat deze 3 standen heeft.......
Euro, ntsch, ntsc 60hz ofzo?
Het slechte nieuws: ik heb alleen maar een rf out voor de md.......als ik serieus ga worden toch is kijken wat me opties zijn voor beter beeld. Tevens moet ik nog maar is bij mijn moeder gaan buurten voor mijn ' echte' crt tvtje want deze tijdelijk snapt ntsc niet, krijg het te zien in glorious black n white. Je kan aan het geluid wel horen dat de md een tandje hoger draait, toch wel plezierig dan het ......tsja trage geluid van de standaard pal versie.
Verder vanmiddag even langs de action paar hdmi kabeltjes scoren. Dan kan ik zowel mijn 'emu' ps3 alsook mijn steam link aan de tv in de woonkamer knopen. Enige die dan zielig onaangeraakt blijft is mijn medi8tor, maar met netflix gebruik ik die echt nog maar amper. Als ik me daar echt aan ga ergeren bestel ik nog lekker een 5 poorts hdmi switchje extra
10 second ninja DONE
PAL 50, NTSC-U 60 en NTSC-J 60, voor de enkele JAP game die niet afspelen wil in NTSC-U mode. Ik zou gewoon een RGB kabel bestellen als ik jou was.Sagat schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:56:
Nou vandaag maar weer is een consoletje aangesloten. Deze keer mijn md, aka de md die ik via @Exorcist heb gekregen.
Het goede nieuws. Hij werkt! Moest wel de cart en cart houder blazen truc uitproberen (getracht de consumptiebonus tot het minimum te beperken
)
Ook de switch werkt, waarbij ik wel grappig vind dat deze 3 standen heeft.......![]()
Het slechte nieuws: ik heb alleen maar een rf out voor de md.......als ik serieus ga worden toch is kijken wat me opties zijn voor beter beeld. Tevens moet ik nog maar is bij mijn moeder gaan buurten voor mijn ' echte' crt tvtje want deze tijdelijk snapt ntsc niet, krijg het te zien in glorious black n white. Je kan aan het geluid wel horen dat de md een tandje hoger draait, toch wel plezierig dan het ......tsja trage geluid van de standaard pal versie.
SFC achter die Search Query zetten lost inderdaad wel het probleem op van veel te veel niet-gerelateerde resultaten bedankt voor de tip!Seroczynski schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:46:
[...]
Ik heb die van mij via eBay gekocht. Regelmatig staan er enkele SGB2 cart-only rond de €30 aangeboden, die van mij was zelfs nog goedkoper. Ik heb toen deze zoekquery gebruikt.
[...]
Hoe weet ik (echt) niet, maar ik heb de v2.1 ribbon cable gesloopt. Het signaal van het SLK pad op de ribbon cable werkt niet lekker, er zit ergens een breukje in denk ik. Ben heel secuur te werk gegaan, dus waar het mis is gegaan is mij totaal onduidelijk. Ik zal binnenkort een nieuwe revisie van de ribbon cable aanschaffen.
[...]
Japanse N64, nice, ik heb er ook eentje. De graphics van de N64 hebben de tand des tijd niet al te best overleefd. Zelfs met GoldenEye64 op een 60Hz N64 met UltraHDMI is de framerate om te huilen, wat toch de plezier drukt. Games zoals Super Mario 64 en Mario Kart 64 zijn naar mijn idee dan weer tijdloos en zien er nog steeds goed (genoeg) uit om te spelen. De N64 is wat mij betreft enkel voor de specifieke titels die ik spelen wil.
Jammer, ik heb afgelopen weken ook al te veel ribbon cables kapotgemaakt dat ik nu even het GameBoy modden links laat liggen. (Behalve dan AGB-101 mods maar daar is het risico minder groot haha
Ja er zijn ook maar een paar Nintendo 64 spellen die ik echt wil spelen, voornamelijk Kirby 64. (Mijn doel sinds afgelopen jaar is om alle Kirby games uit te spelen, en liefst op original hardware!)
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Yes, drie standen idd maar dat is uitgelegd. Zou als ik jou was dan wel zoeken (8 Euro) naar een RGB kabel maar dan moet je inderdaad nog wel een geschikte nieuwe/oude TV hebben. RF zou ik niet/nergens meer gebruiken maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben ja.Sagat schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:56:
Nou vandaag maar weer is een consoletje aangesloten. Deze keer mijn md, aka de md die ik via @Exorcist heb gekregen.
Het goede nieuws. Hij werkt! Moest wel de cart en cart houder blazen truc uitproberen (getracht de consumptiebonus tot het minimum te beperken
)
Ook de switch werkt, waarbij ik wel grappig vind dat deze 3 standen heeft.......![]()
Dat vind ik mooi, dat er nog altijd mensen zijn die elkaar niet kennen en zomaar met elkaar in gesprek kunnen raken
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
over mp gesproken...
Zag toevallig net een p engine duo staan.......blijf dat toch interresant vinden, maar 300 euro, mijn portemonnee geeft dan gelijk dit
Volgens mij zijn hier weinig mensen met een pc engine/TG16 toch?
[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 28-03-2018 11:23 ]
10 second ninja DONE
Ik houd er ook wel van om te kijken wat andere mensen hebben staan. Ging een keer een Game Boy Player ophalen in Arnhem, en bij binnenkomst stond er al een retro-console in de muur gebouwd met twee krukjes. Ik heb daar wel even rond kunnen kijken haha
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
https://www.armigaproject.com/
10 second ninja DONE
Ik heb wel het idee dat de markt/verzamelwoede weer wat aantrekt, zie opeens sneller achter elkaar duurdere games gaan op eBay en Marktplaats.
Ik ben benieuwd naar de aanwinstJumpman schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:06:
Zo, de nodige SNES pareltjes kunnen scoren. Nu wachten tot het binnen is.
Ik heb wel het idee dat de markt/verzamelwoede weer wat aantrekt, zie opeen sneller achter elkaar duurdere games gaan op eBay en Marktplaats.
@sagat
Ik heb zelf een turbografx het is een tussen en 8 en 16 bit wat zowel te zien is aan de grapics en te horen is aan het geluid. Helaas geen cd add on hoewel ik wel al een aantal cd unit games heb die dan wel regio vrij zouden zijn.
een pc engine is onder de 100 euro rond de 80 misschien zelfs 50 met wat geluk. Verder is een pc engine vrij duurzaam de cd unit is het geen dat snel kan breken. Verder zijn die cd games super lastig te vinden en duur. De pc engine markt is een stuk betaalbaarder dan de cd add on games.
[ Voor 41% gewijzigd door gast7 op 29-03-2018 11:03 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Thanks voor je reactie!gast7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:52:
[...]
Ik ben benieuwd naar de aanwinst
@sagat
Ik heb zelf een turbografx het is een tussen en 8 en 16 bit wat zowel te zien is aan de grapics en te horen is aan het geluid. Helaas geen cd add on hoewel ik wel al een aantal cd unit games heb die dan wel regio vrij zouden zijn.
een pc engine is onder de 100 euro rond de 80 misschien zelfs 50 met wat geluk. Verder is een pc engine vrij duurzaam de cd unit is het geen dat snel kan breken. Verder zijn die cd games super lastig te vinden en duur. De pc engine markt is een stuk betaalbaarder dan de cd add on games.
Ja wat jij zegt is wat ik ook van retro reviewers heb gehoord. Dat is dus ook iets wat me tegenhoud om die 300 euro voor zo'n duo eruit te gooien. Als binnen de korste keren de cd unit naar de knoppen is. Verder is het idd een 8bit, maar wel on steroids zeg maar
Verder is de enge kant leuk van verzamelen voor zo'n wat minder populair systeem dat het wat minder duur is, maar ook genoeg games en ja ik zou dan ook de cd willen, verder weet ik nou uit mijn hoofd ook niet meer hoe het zat met jap en usa......hucard games wel regiovrij en cd niet......of andersom? Nou ja......ga nog maar is kijken of ik mijn ntsc compatibel tv weer hier kan krijgen en dan wsl toch eerst beetje focussen op de md. Geen idee hoe betaalbaar het is allemaal, maar wil graag wat shmups en shinobi games proberen te regelen. Maar wil dan ook eerst even via emu testen of ik het leuk vind, gynoug is een mooi voorbeeld, toen ik de reviews las leek het me fantastisch, bij spelen was de eerste indruk iets minder positief, zelfde geld ook voor hellfire wat in C+VG maanden lang als DE shmup werd bejubled, die viel me ook tegen. Thunderforce games vond ik wel redelijk spectuculair. Maar daar is emu overigens zeer goed geschikt voor.
Daarnaast nog everdrive vraagje, ik heb een review bekeken van de 'ali expres' everdrive clone.......pro die kost 25 euro, con in de review duurde het laden van games LANG echt 10tallen seconden......wtf. In theorie kan het komen door een el cheapo sd kaart......maar ben wel nieuwsgierig naar evaringen van mensen hier met 'echte' everdrives.
10 second ninja DONE
Waarom zou je een clone device halen terwijl de Mega EverDrive X3 relatief goedkoop is? Voor $55 (dat is incl. shipping) heb je een X3 die nog altijd instant loading heeft.Sagat schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:42:
[...]
Daarnaast nog everdrive vraagje, ik heb een review bekeken van de 'ali expres' everdrive clone.......pro die kost 25 euro, con in de review duurde het laden van games LANG echt 10tallen seconden......wtf. In theorie kan het komen door een el cheapo sd kaart......maar ben wel nieuwsgierig naar evaringen van mensen hier met 'echte' everdrives.
Het grootste probleem dat ik met clone devices heb, is dat de officiële firmware niet altijd goed werkt. Hierover zijn af en toe meldingen te vinden op Krikzz's forum, maar persoonlijke ervaring heb ik daar niet mee.
Wat wel zo is is dat de pc engine duo voor de cd unit het duurzaamst is en veel langer meegaat dan de rest
Het zijn met name de losse cd units die snel breken daarom is de pc engine duo zo gewild gezien dit de enige vrij betrouwbare versie is om turbo of pc engine cd games te spelen. als je aan de goede games kunt komen of het er geld er voor over hebt want dat is vaak wel duurder dan de pc engine turbografx cards. Maar dan heb je wel games die soms beter uitkomen dan snes of megadrive als je in een bepaald genre qua games zit.
De betere games voor de cd unit zijn wel echt prijzig die ook de prijs van de dure console goed kunnen reflecteren, Er zijn goedkope games die goed zijn maar dat is wel iets om in het achterhoofd te houden het merendeel heeft ook een aardige waarde wat de betere games betreft er zijn niet veel goede games voor minder dan 20 euro voor de cd unit.
Wat everdrives beter
25 gloednieuw is wel heel goedkoop voor een everdrive maarja dat is wel te verwachten dat het dan wat slechter is.
[ Voor 59% gewijzigd door gast7 op 29-03-2018 12:06 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Monies, dat is de enige reden om clone boven orgineel te kiezen. (Nogmaals) Mogelijk heb ik het verkeerd onthouden maar ik zag bij de recentste everdrive voor de md een prijs van 170 dollar. En ik heb toen ook aangeven dat ik geen idee heb wat de feature verschillen zijn. Dit is dus exact waarom ik naar evaringen vraag.Seroczynski schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:54:
[...]
Waarom zou je een clone device halen terwijl de Mega EverDrive X3 relatief goedkoop is? Voor $55 (dat is incl. shipping) heb je een X3 die nog altijd instant loading heeft.
Het grootste probleem dat ik met clone devices heb, is dat de officiële firmware niet altijd goed werkt. Hierover zijn af en toe meldingen te vinden op Krikzz's forum, maar persoonlijke ervaring heb ik daar niet mee.
55 dollar inc verzending vind ik een top prijs, dus zou je mij een pm willen sturen met de details, dan bestel ik gelijk, of deel hier, kan me voorstellen dat mogelijk meer mensen interesse hebben.
Gaaf om te weten dat dit dus wel de best versie is. Vervolg vraag is dan idd, hoe gaat de unit (zowel voor hu cards als cd's, om met import? En kan je qua cd's ook gebrande exemplaren spelen?gast7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:54:
@Sagat
Wat wel zo is is dat de pc engine duo voor de cd unit het duurzaamst is en veel langer meegaat dan de rest
Het zijn met name de losse cd units die snel breken daarom is de pc engine duo zo gewild gezien dit de enige vrij betrouwbare versie is om turbo of pc engine cd games te spelen. als je aan de goede games kunt komen of het er geld er voor over hebt want dat is vaak wel duurder dan de pc engine turbografx cards. Maar dan heb je wel games die soms beter uitkomen dan snes of megadrive als je in een bepaald genre qua games zit.
En dan kom je weer bij mijn oude dilemma, hoe vet ik het ook vind om oude hardware te gebruiken, en mijn kast vol games te hebben. (boxart kan zo mooi zijnDe betere games voor de cd unit zijn wel echt prijzig die ook de prijs van de dure console goed kunnen reflecteren, Er zijn goedkope games die goed zijn maar dat is wel iets om in het achterhoofd te houden het merendeel heeft ook een aardige waarde wat de betere games betreft er zijn niet veel goede games voor minder dan 20 euro voor de cd unit.
Mijn optie wordt waarschijnlijk een hybride. Ik wil sowieso mijn huidige verzameling behouden en vind het zeker gaaf om nog een en ander erbij te sprokkelen. Snes is dan mijn lievelings systeem MAAR ik ben een cheap bastard.......als die megadrive everdrive goed bevalt koop ik er dan mogelijk een voor mijn snes ook
Als ik een game echt heel tof vind dan alsnog een 'echte' kopen.
Het was een oude 'bron' everdrive op basis waarvan gecloned was (4 geloof ik) EN er zit volgens mij een el cheapo en dus erg traag sd kaartje in. Maar voor 25 euro (more or less) prijs verschil ga ik niet moeiijk doen. Enige wat ik nog wel wil researchen is wat nou de extra features in de revisies zijn.Wat everdrives beter
25 gloednieuw is wel heel goedkoop voor een everdrive maarja dat is wel te verwachten dat het dan wat slechter is
10 second ninja DONE
Elke cd unit is regio vrij Dat zeggende zul je zeer waarschijnlijk niet voor de engelse versies willen gaan gezien die nog duurder uitkomen dan de al dure japan optie los van de mindere opties qua games gereleased in het westen.Sagat schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:04:
Gaaf om te weten dat dit dus wel de best versie is. Vervolg vraag is dan idd, hoe gaat de unit (zowel voor hu cards als cd's, om met import? En kan je qua cd's ook gebrande exemplaren spelen?
Gebrande exemplaren kan je inderdaad spelen echter word er gezegd dat gebrande exemplaren de levensduur van de consoles verminderen gezien de console harder moet werken om de games normaal af te spelen tenopzichte van het origineel.
Het beste wat je kan doen mits je originele hardware wil gebruiken is proffesionele reproducties zoals deze aanschaffen gezien ze identiek zijn aan het origineel qua hardware https://pceworks.wordpress.com/ ook een fractie van de prijs. Als we het toch over reproducties hebben met de pc engine en pc engine cd zijn ze hier zo diep op ingegaan dat reproducties haast niet van het echt te zijn onderscheiden. Het is dat ze ergens een logo hebben neergezet maar er werd in het verleden veel opgelicht met vergelijkbare kwaliteit 100% reproducties zonder het logo die echt minimale verschillen hadden die enkel door de besten kan worden gespot.
Snes etc heeft nog veel te leren als ze zulke reproducties willen namaken want dat zijn lachertjes in vergelijking zelfs de betere reproducties die overigens echt zeer zeldzaam zijn wat de duurdere games betreft. Nog niemand die er echt het geld in heeft geinvesteerd om volledige cib reproducties te maken zowat identiek aan het origineel zoals met de pc engine/ pc engine cd etc is gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 29-03-2018 15:49 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
hmmm liever geen repro's maar je wil zeker niet met zelf branden je console slopengast7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:11:
[...]
Elke cd unit is regio vrij Dat zeggende zul je zeer waarschijnlijk niet voor de engelse versies willen gaan gezien die nog duurder uitkomen dan de al dure japan optie los van de mindere opties qua games gereleased in het westen.
Gebrande exemplaren kan je inderdaad spelen echter word er gezegd dat gebrande exemplaren de levensduur van de consoles verminderen gezien de console harder moet werken om de games normaal af te spelen tenopzichte van het origineel.
Het beste wat je kan doen mits je originele hardware wil gebruiken is een proffesionele reproducties zoals deze gezien ze identiek zijn aan het origineel qua hardware https://pceworks.wordpress.com/ ook een fractie van de prijs. Als we het over reproducties hebben met de pc engine en pc engine cd zijn ze hier zo diep op ingegaan dat reproducties haast niet van het echt te zijn onderscheiden. Het is dat ze ergens een logo hebben neergezet maar er werd in het verleden veel opgelicht met vergelijkbare kwaliteit reproducties zonder het logo die echt minimale verschillen hadden die enkel door de besten kan worden gespot.
Snes etc heeft nog veel te leren als ze zulke reproducties willen namaken want dat zijn lachertjes in vergelijking.
Ik ga je linkje wel is rustig bekijken. Het helpt niet mee dat initieel pc engine cd met biosjes nog best tricky is om te emuleren. Maar ik heb er ook weer niet heel veel tijd in gestoken.
Blijf erbij dat 300 euro wel een hoop geld is voor een ouwe console (ok technisch betaald je voor 2 consoles natuurlijk
10 second ninja DONE
Verwijderd
-Monsterworld IV (Metroidvania,) vertaald vanuit Japans
-Pulseman (Platformer) Vertaald vanuit Japans
-Nadia (Adventure) Vertaald vanuit Japans
-Battlemania 2 (Shmup) Vertaald vanuit
Japans
-Dahna (Blood & gore action platformer) Vertaald vanuit Japans
-Warsong (Tactical RPG). VS
-Langrisser II (Warsong 2) (Tactical RPG) Vertaald vanuit Japans
-Gleylanser (Shmup) Vertaald vanuit Japans
-Gargoyles (Platformer, Disney) VS
-The S factor (Sonic homebrew/romhack) nvt
Dahna is verreweg de meest onbekende en verdient wat aandacht
YouTube: Mega Drive Longplay \[110] Dahna: Megami Tanjou
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 16:01 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Denk dat ik maar begin met zo'n ali nep kaart voor 25 dollar en belangrijker rgb scart kabel, en dan hopelijk ook nog enigsinds binnenkort mijn 'echte' crt tv. Laad tijden dan maar even voor lief nemen, maar dat is wel weer incentive om netjes een game echte te spelen ipv 10 ieder 5 mins.
------
helemaal niemand die iets te zeggen heeft over de armiga? Als ik tijd/geld/ruime had, ging ik er zeker een halen
[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 29-03-2018 16:35 ]
10 second ninja DONE
Dogs of War, Castles, Stunt Car Racer, Wings of Fury, Cannon Fodder, Lemmings...Geweldig!
Oh ik heb sinds vanochtend ook een nieuwe aanwinst om mijn NES classic mini en SNES classic mini te versterken:

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
c64 mini nice, enjoy!Deathchant schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:49:
De Mortal Kombats van de Amiga waren echt de beste van alle consoles. Veel bloed en de geluiden waren top!
Dogs of War, Castles, Stunt Car Racer, Wings of Fury, Cannon Fodder, Lemmings...Geweldig!
Oh ik heb sinds vanochtend ook een nieuwe aanwinst om mijn NES classic mini en SNES classic mini te versterken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar had je gezien dat ik in mijn vorige post de a--R--Miga noemde? Das dus een emulatie bak ala een pi.
Maar dan met officiele kickstart 1.3 (voor a500) en 3 nogwat (voor a1200)
Eventueel met diskdrive om je oude games te rippen (en erg lollig, tenzij ze copy protection hebben, dus je legale games moeten kapot rotten maar je back ups worden vereeuwigd
En dan wil ik nog graag inhaken op je games:
mk amiga: instant fail doordat ik (voor zover ik weet) geen 6 button controller kon gebruiken, de megadrive 6 button controller past maar geen idee of die games dat zouden snappen?
graphics en geluid waren idd on par of beter dan de snes voor mijn gevoel, maar het is even geleden
Dogs of War Laatst nog besproken als guilty pleasure, maar stiekem een prima ikari warriors/commando-achtige game natuurlijk.
Castles nooit gespeed
Stunt Car Racer Vette game maar 2 issues, vond de controls niet geweldig en op mijn amiga 500 was het redelijk een dia show, niet zo erg als op de c64, maar deze game is er een die veel speelbaarder is op amiga die nu een cpu hack/updgrade hebben.
Wings of Fury Top game!
Cannon Fodder Volgens mij kon ik mijn pirate versie niet of niet goed saven, anders wsl nog meer gespeeld. later pc versie gekocht (dacht dat het de cdversie was, bleek floppy te zijn
Lemmings Prachtige game idd, ben alleen niet zo erg doel op puzzelen als het te moeilijk word, misschien is kijken of ik het tegenwoordig beter kan als ouwe lu ehm gaming veteraan met meer ervaring
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
- alex kidd (viel me tegen)
- decap attack (goede gfx, gameplay wel tricky)
- comics zone (leuke mooie game)
- shinobi 3 (en shinobi arcade)
- tip top (uit 1983, isometric dk, maar minder leuk)
- streets of rage (ff raggen en fijne muziek)
- kid chameleon (apart maar kweenie... niet instantly hooked)
Best een lijst, en ook aardig tijd gespeeld nog. Meeste lol gehad met shinobi 3 en comix zone.
Kid cham nog even multiplayer gedaan maar dat is om de beurt en ook nog met een controller.
Voor alles geld, games zijn best pittig. Soms ook controls... mja onlogische of iig niet intuitief. Maar soms moet je ook wennen. Was nu bij paar keer afgaan door naar volgende titel.
10 second ninja DONE
Heb je Hook wel eens gespeeld? Dat is echt zo'n game die ik altijd een warm hart zal toedragen. Heb hem dan wel op de SNES gespeeld, maar ondanks dat het geluid op de MD wat minder is, is het nog altijd een erg goede game.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hook nooit gespeeld. Zal is kijken!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Één van de weinige games die een dusdanige trail & error kent dat ik de game nooit meer aanraak.
Mijn meest gehate 16-bit platform level: De AVGN is de rust zelve in verhouding tot de rage die ik ervaar bij het spelen van dit extreem sadistische level uit Kid Chameleon:
YouTube: The Hardest Level In Any Game
Edit Hook:
Hook is het origineel van wat later op de SNES een remake kreeg en omgedoopt werd tot de game Skyblazer.
Wie Skyblazer leuk vindt zal Hook dus ook wel kunnen waarderen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 11:09 ]
Die stage ziet er niet al te best uitVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:42:
@Kid Chameleon:
Één van de weinige games die een dusdanige trail & error kent dat ik de game nooit meer aanraak.
Mijn meest gehate 16-bit platform level: De AVGN is de rust zelve in verhouding tot de rage die ik ervaar bij het spelen van dit extreem sadistische level uit Kid Chameleon:
YouTube: The Hardest Level In Any Game
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 30-03-2018 10:57 ]
Verwijderd
Het scheelt een hele hoop wanneer je een zeer moeilijke game als kind al geregeld speelde, dan heb je vandaag de dag toch nog iets aan de ervaring en skills van vroeger.
Ninja Gaiden heb ik als kind nooit gespeeld en is daardoor voor mij 'nearly impossible' om op eerlijke wijze uit te spelen.
Als kind had ik veel meer toewijding en geduld bij games dan dat ik nu heb als volwassene: Al ging ik 10x dood op één punt in een game, ik raakte wel gefrustreerd en geïrriteerd maar bleef me toch vastbijten in de game tot ik er voorbij was.
Tegenwoordig stop ik er als het tegen zit te snel een andere game in en dat is zonde en maakt me een luie gamer.
Dat vind ik jammer en probeer ik aan mezelf te veranderen:
Het gevoel dat je een topprestatie hebt neergezet na het uitspelen van een hele moeilijke game is voor mij het mooiste gaminggevoel dat er is, alleen een topprestatie zet je natuurlijk niet zomaar even neer, daar moet je vol voor willen gaan.
Wat nu echt de moeilijkste game allertijden is dat zal voor bijna iedereen verschillen maar Ninja Gaiden komt altijd terug op zulke lijstjes, de titel van de link die ik plaatste ben ik het dan ook niet mee eens.
Als kind vond ik Gargoyle's Quest op de GameBoy erg lastig. Deze heb ik laatst opnieuw gespeeld, en binnen een veel kortere tijd dan ik verwacht had compleet uitgespeeld, (...) awesome feeling
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik weet niet of je ondanks je voorkeur voor fysiek games ook ps plus hebt? Zo ja, dan beschik je ook over 10 second ninja.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:40:
Dat vind ik jammer en probeer ik aan mezelf te veranderen:
Voor mijn het schoolvoorbeeld van moeilijk maar eerlijk. Het kost me veel meer tijd dan me lief is, maar er komt een dag dat ik deze game max qua trophies
Dus als je je leven wil beteren, speel deze game!
(als ik me niet vergis zit de game ook in een of andere fysiek uitgebrachte compilatie, maar dat weet ik niet zeker)
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De C64 mini kan me niet bekoren verder maar moet zeggen dat ik sowieso niets met dat systeem heb. Had vroeger/destijds wel een MSX (Sony HitBit) welke ik een tijd geleden gekocht heb en eigenlijk ook weer relatief snel verkocht..toch wat te groot, te veel PC-achtig en mezelf maar meer beperkend tot echte consoles. Vond net weer wat 2600 spellen maar die zijn op éen hand te tellen (en bevat het geweldige E.T.) dus misschien dat ik voor 15 Euro de Atari compilation maar in huis haal, gaat met name toch om Combat 1...en om die 2600 via RF aan te sluiten, mweh.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony

Bad movie tie ins enzo, maar wat wilde ik het graag spelen. De platforms levels waren een soort van bionic commando light. En de ‘driving levels’ waren achteraf bekeken nogal crappy. Puzzelen was ook mjah...niet geweldig maar als iemand die op de nes niets bezitte wat er op leek. Was het super leuk.
Het was ook de tijd van de film en de wereld was redelijk batman ge-orienteerd (disclaimer ‘de wereld’ is dan wereldstad amersfoort + wat ik op tv zag
Verder had je barbarian en international karate. Voor mij als fighting game fan 2 briljante games. Waar barbarian dat brute mk of gow gevoel opriep. Je kon letterlijk je tegenstander onthoofden
‘IK’ had en heeft briljante muziek en samples uit kung fu films. Zulke ervaringen had je gewoon niet op de nes.
Ook operation wolf en ook cabal erg veel gespeeld. En krakout was een simpel breakout/alleyway kloon maar wederom ontzettend catchy muziek.Waardoor ik ook die game best veel gespeeld heb.
Met gruwelijk veel games voor het apparaatje kan je nog uren doorgaan. Maar ondanks het bovenstaande ga ik ook niet de C64 meer aansluiten. Ruimte is idd een probleem en ook de media. Tapes wilde ik back then al niets mee te maken hebben en diskettes hebben uiteraard ook niet het eeuwige leven.
Hoofdreden is dat het voor mij ook de ondergrens is. Atari2600 is voor mijn smaak ook te primitief. Combat is natuurlijk geniaal om even half uurtje in mp te doen. Maar daar wil ik de console niet aangesloten voor laten. Ik heb (had?) ruim 20 games maar daar zit niets tussen wat ik nu zou willen spelen op de hardware zelf.
Voor c64 heb ik door backups 100 games schat ik. Maar wederom, kan niets verzinnen dat ik op de hardware zelf zou willen spelen. Zelfs voor de nes. Door de controller is op het apparaat zelf spelen niet de manier voor me dus drang om aan te sluiten is laag. Bij of misschien beter gezegd vanaf de md/snes is dit hoger.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Grappig, bij mij bijna het zelfde: Één nieuwe retro game per ongeluk er bij: Nightshade voor de PS2 en ipv Timbleweed park op de PS4 ben ik zelf gisteren gegaan voor de PS4 game: Momodora reverie under the moonlight:Exorcist schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:06:
Bij mij ligt en lag het even stil, het "retro" gebeuren. Wel (te) veel PS4 spellen gekocht en een enkel Xbox One spel, en geld rolt maar vaak één kant op. Al hoorde ik dat ik onbewust een PS1 spel rijker ben welke nog hoog op mijn must-have lijstje staat
. Enigszins retro is dat ik vandaag dan Thimbleweed Park voor de PS4 via Limited Run gekocht heb, gezien de historie doet het me denken aan Maniac Mansion en dat spel vind ik (op de NES) nog steeds erg gaaf
YouTube: Momodora: Reverie Under the Moonlight - Gameplay Trailer | PS4
Toen ik de gameplay (button mashing werkt niet) artstyle (misschien wel mooiste pixel art ooit) de graphics zag (ronduit waanzinnig) en de muziek hoorde (Epic) was ik meteen verkocht
Ik hou meer van mn platform metroidvania games en jij van je adventure games.
Heb er trouwens ook recentelijk nog een adventure game bij die mogelijk iets voor je kan zijn op de PS4: Dreamfall chapters;
YouTube: Dreamfall Chapters - Full Trailer
De game (vervolg op een originele Xbox game) voelt aan als een classic adventure game qua puzzels, waarbij je de directe controle over je character hebt.
De game gaat alleen wel verder waar deel 1 stopte (Je mist dus storyline wanneer je deel 1 niet eerst speelt, zelf zoek ik de titel nu dus voor de originele Xbox)
Wat ik verder niet in kan schatten is of je de aparte setting van de game (een steampunk en een fantasy wereld) wel kunt dulden, maar zomaar eens kijken wat Dreamfall: Chapters is dat kan natuurlijk geen kwaad
@Sagat Ik ken de game niet en zal 'em onthouden.
Eerst staan er voor mij met Megaman 2 en Comixzone (Heb de game al ruim 20 jaar maar nog steeds niet uit kunnen spelen) op het programma.
Megaman 2 wordt flink trainen en Comix zone wordt vooral afkijken bij anderen: Je kunt meerdere routes nemen en ik weet de minst moeilijke route in de game niet, zonder de makkelijkere route is de game voor mij nog nooit te tackelen geweest.
Megaman 2 moet ik uitspelen dankzij de cult status van de game en Comix Zone omdat het me als kind nooit lukte en ergens moet dat nog altijd rechtgezet worden
Kid Chameleon: Om er nog één keer op terug te komen: Ik las in de commentsectie op YT dat het hele moeilijke level (bijna onmogelijk zonder power up) te mijden is in de game door in het level dat ervoor komt een andere exit te nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 09:36 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ook een mooie aanschaf via Limited Run dan ja. En klopt! Had Dreamfall al voor de Xbox en een tijd terug Chapters ook gekocht. Moet zeggen dat m'n adventure backlog enorm is, ook te wijten aan het feit dat er (gelukkig) veel op disc worden uitgebracht. Het houdt je lekker bezig in ieder gevalVerwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:14:
[...]
Grappig, bij mij bijna het zelfde: Één nieuwe retro game per ongeluk er bij: Nightshade voor de PS2 en ipv Timbleweed park op de PS4 ben ik zelf gisteren gegaan voor de PS4 game: Momodora reverie under the moonlight:
Toen ik de gameplay (button mashing werkt niet) artstyle (misschien wel mooiste pixel art ooit) de graphics zag (ronduit waanzinnig) en de muziek hoorde (Epic) was ik meteen verkocht![]()
Ik hou meer van mn platform metroidvania games en jij van je adventure games.
Heb er trouwens ook recentelijk nog een adventure game bij die mogelijk iets voor je kan zijn op de PS4: Dreamfall chapters;
[

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik weet dat dit niet voor mij was, maar toch geïntrigeerd en heb net gekeken, eerste reactie....weer 8 bit graphics maar idd weel heel erg stylish.......en damn.....wil je niet uhm stigmatiseren maar kon een glimlach niet onderdrukken bij het gevecht met een eindbaas waar je letterlijk op boobies moet inhakkenVerwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:14:
[...]
*snip*
Momodora reverie under the moonlight:
Toen ik de gameplay (button mashing werkt niet) artstyle (misschien wel mooiste pixel art ooit) de graphics zag (ronduit waanzinnig) en de muziek hoorde (Epic) was ik meteen verkocht
Ik neem aan dat je ook hier voor een fysieke release gegaan bent? En dat je dan weer 20-30 euro verder bent? Respect gozer. Ik zou het tof vinden als deze game ooit in ps plus zou komen. Of anders idd in een humble bundle ofzo, ik ga hem (proberen, weet niet of het ps4 exclusive is) op mijn steam wish list te zetten zodat ik uhm niet vergeet. Door jou wil ik zeker ook nog een keer bleed 1+2 hebben
Net even snel gezocht maar kan de bundle met 10second ninja niet vinden, maar mogelijk is dit interesant om hem te testen@Sagat Ik ken de game niet en zal 'em onthouden.
https://www.trueachieveme...he-prepare-to-buy-edition
Deze schijnt makkelijker te zijn dan deel 1 volgens een vriend van me die toch wel behoorlijk een expert genoemd mag worden (hij heeft volgens mij alle achievemetns van 9 en 10 en dan moet je bijvoorbeeld de game uitspelen zonder geraakt te worden en zonder mis te schieten, dat soort grappen). Semi autist die ik ben......moet ik van mezelf echter eerst deel 1 uit spelen, ik heb 2 en ook 3 een beetje gespeeld via mijn ds in de collectie.....Maar goed, wil zelf dus voor mm x gaan.....hopelijk ooit een keer.Eerst staan er voor mij met Megaman 2 en Comixzone (Heb de game al ruim 20 jaar maar nog steeds niet uit kunnen spelen) op het programma.
Megaman 2 wordt flink trainen
Comix zone is een spel die mij op het lijf geschreven zou moeten zijn, maar ik vind em ook moeilijk, meerdere routes is inderdaad vet maar altijd vraag je je dan af of het niet simpeleren/efficienter kan.....mogelijk ga ik ooit ook een guide gebruiken, maar liever echt halen zelf of niet halen dan met een guide......af en toe ben ik niet zo blij met mezelf door deze gedachtenen Comix zone wordt vooral afkijken bij anderen: Je kunt meerdere routes nemen en ik weet de minst moeilijke route in de game niet, zonder de makkelijkere route is de game voor mij nog nooit te tackelen geweest.
Kid Chameleon.......tsja......in het kort......meer eerste indruk van de game is niet positief, ik vind het idee van de powerups geinig, maar de gameplay pakt me niet.....mogelijk moet ik het meer een kans geven, maar van wat ik van jou hoor.......nee het is iig niet aanlokkelijk.Megaman 2 moet ik uitspelen dankzij de cult status van de game en Comix Zone omdat het me als kind nooit lukte en ergens moet dat nog altijd rechtgezet worden
Kid Chameleon: Om er nog één keer op terug te komen: Ik las in de commentsectie op YT dat het hele moeilijke level (bijna onmogelijk zonder power up) te mijden is in de game door in het level dat ervoor komt een andere exit te nemen.
De achievement is
TGIF 35
Kid Chameleon: Collect Maniaxe Solo Offline
The Maniaxe is a power up you get from hitting P blocks. You get it in the fourth stage. When you get the power-up you look like the SplatterHouse guy, just so you know.
Dan lijkt me goed te doen, maar daarna stop mijn KC avontuur wsl.
10 second ninja DONE
Verwijderd
YouTube: Bunny Must Die/Chelsea and the 7 Devils Gameplay Trailer
Wordt mn 2e fysieke ps4 metroidvania bunnygirl game
Momodora was idd een fysieke aanschaf: Game $25,- plus $15,- verzendkosten.
Even zonder gekheid: In dit geval is het echt toeval en om heel eerlijk te zijn begint IMO de Japanse pervert cultuur een beetje door te slaan in games de laatste tijd:
Dead or Alive Xtreme 3 (Komt nu zelfs een VR versie van) heeft een owner/stalker modus, wat mij echt te ver gaat en smerig, moraal verwerpelijk aanvoelt om te spelen, deed toch wel flinke afbraak aan mn game ervaring.
Bepaalde RPG's (zelfs de Bullethell game Caladrius blaze*) hebben game mechanics waarbij je kleding van vrouwelijke personages kapot moet/kan maken en de kleding van mannelijke personages is natuurlijk onverwoestbaar
*Is bij Caladrius blaze wel uit te zetten in het option menu.
Relatief gezien vind ik Rabi Ribi, Momodora en Bunny must die nog erg onschuldig.
Puur uit nieuwsgierigheid en om te weten wat het nu echt is, zou ik om heel eerlijk te zijn nog wel een keertje een ranzige Japanse dating sim uit willen proberen maar hoewel er tientallen uit zijn worden deze games vooralsnog (misschien maar goed ook) nooit vertaald.
Al met al heb ik een sterk vermoeden dat de PS4 de laatste console is waar je fysiek uitgebreid voor kunt verzamelen en daarom vind ik het zo tof om retrogame genres fysiek te hebben op de PS4
Niet alles bestaat uit sexy anime girls, want 99Vidas (Zo heet de podcast en betekent in het Portugees 99 levens en is ook uit voor Switch) heb ik ook op disc weten te scoren en ben ik super blij mee:
YouTube: 99Vidas - Release Date Revealed | PS4, PS3, PS Vita
Een arcade style beat 'em up game over de leden van een Braziliaanse retro game podcast.
Weer pixel art maar niet super mooi of stylisch, muziek is wel erg goed en geïnspireerd op de Streets of Rage2 soundtrack.
De gameplay is erg tof en voelt aan als de betere 90's beat em ups maar dan met veel meer characters en een kleine skill tree. Einbaas alleen nog niet kunnen verslaan want die is super moeilijk.
ondersteund online play en 2/4 player couch co-op.
Retro genres komen fysiek terug deze generatie en maakt voor mij de collectors cirkel rond:
Het begon met pixels en primitieve game genres en daar eindigt het nu ook op de PS4 voor mij, vandaar ook dat ik zo enthousiast ben over moderne games (wel of geen pixel art is van ondergeschikt belang voor me) met de gameplay van een retrogame titel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 12:26 ]
Kent iemand deze nog? Lekker simpel racespel met een te gekke soundtrack.. lijkt een beetje biker mice from Mars-achtig
Rotterdam
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
10 second ninja DONE
Heb 'm op de MD, vind 'm leuk eb inderdaad niet erg moeilijk.GS88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:08:
Laat ik er ook maar eens eentje uit de oude doos halen:
[video]
Kent iemand deze nog? Lekker simpel racespel met een te gekke soundtrack.. lijkt een beetje biker mice from Mars-achtig
Niet uitgespeeld btw
Verwijderd

@Sagat
Gisteren de nodige games binnen gekregen vanuit Azië en Shadow of the Beast zat hier ook tussen.
Anderhalf uur heb ik nu in de game zitten, en dit vind ik er tot duver van:
De SotB reboot heeft weinig tot niets te maken met het origineel dat in 1989 op de Amiga verscheen;
Het hoofdkarakter is nog goed te herkennen van het origineel en de level layout is metroidvania-achtig en daar houden de raakpunten dan ook meteen op.
SotB reboot is een sidescroling hack & slash game gevuld met blood & gore en aangevuld met de nodige Eye candy, waanzinnige enemy designs en een arcade puntensysteem waarmee je verdere content kunt unlocken.
Het vechtsysteem is vrij eenvoudig: X springen, square: slaan, triangle: Stun, circel: tegenstander weggooien, R stick: evade roll, L2: counter attack, R2: activate blood rage.
Door blood rage te gebruiken worden je gewone aanvallen finishing moves of zelfs healing restore moves en deze moves leveren ook nog eens veel meer punten op, wat weer resulteert in een betere medaille.
SotB reboot is een game die je binnen de 4 uur makkelijk uit kunt spelen en dit waarschijnlijk zelfs kunt bereiken met uitsluitend button mashing, alleen is de game zo niet bedoeld: Het arcade punten/unlock systeem en de combat mogelijkheden om te couteren en te ontwijken geven juist wat meer diepgang dan een gemiddelde hack & Slash.
Final though:
Wanneer je Shadow of the Beast reboot gaat spelen vanuit het Amiga sentiment zul je van een koude kermis thuiskomen en je irriteren dat de game zo anders is dan het origineel.
Ga je er openminded in dan zul je een leuke, brute game vinden met het geweldslevel van de Mortal Kombat series. Voor een budget titel die door een team van ongeveer 10 man is gemaakt zou ik het bijna een meesterwerkje noemen, al helemaal omdat je met skill dingen kunt unlocken ipv met een creditcard.
Shadow of the Beast reboot is een leuke game ervaring voor wie de game als zijn eigen product kan zien.
Had een kopie op mijn Pro Fighter X vroeger.GS88 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:08:
Laat ik er ook maar eens eentje uit de oude doos halen:
[video]
Heb die disk helemaal grijs gespeeld.
Paar jaar geleden de originele SNES cartridge gekocht.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Thanks voor de review:Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:16:
[afbeelding]
@Sagat
Gisteren de nodige games binnen gekregen vanuit Azië en Shadow of the Beast zat hier ook tussen.
Anderhalf uur heb ik nu in de game zitten, en dit vind ik er tot duver van:
De SotB reboot heeft weinig tot niets te maken met het origineel dat in 1989 op de Amiga verscheen;
Het hoofdkarakter is nog goed te herkennen van het origineel en de level layout is metroidvania-achtig en daar houden de raakpunten dan ook meteen op.
SotB reboot is een sidescroling hack & slash game gevuld met blood & gore en aangevuld met de nodige Eye candy, waanzinnige enemy designs en een arcade puntensysteem waarmee je verdere content kunt unlocken.
Het vechtsysteem is vrij eenvoudig: X springen, square: slaan, triangle: Stun, circel: tegenstander weggooien, R stick: evade roll, L2: counter attack, R2: activate blood rage.
Door blood rage te gebruiken worden je gewone aanvallen finishing moves of zelfs healing restore moves en deze moves leveren ook nog eens veel meer punten op, wat weer resulteert in een betere medaille.
SotB reboot is een game die je binnen de 4 uur makkelijk uit kunt spelen en dit waarschijnlijk zelfs kunt bereiken met uitsluitend button mashing, alleen is de game zo niet bedoeld: Het arcade punten/unlock systeem en de combat mogelijkheden om te couteren en te ontwijken geven juist wat meer diepgang dan een gemiddelde hack & Slash.
Final though:
Wanneer je Shadow of the Beast reboot gaat spelen vanuit het Amiga sentiment zul je van een koude kermis thuiskomen en je irriteren dat de game zo anders is dan het origineel.
Ga je er openminded in dan zul je een leuke, brute game vinden met het geweldslevel van de Mortal Kombat series. Voor een budget titel die door een team van ongeveer 10 man is gemaakt zou ik het bijna een meesterwerkje noemen, al helemaal omdat je met skill dingen kunt unlocken ipv met een creditcard.
Shadow of the Beast reboot is een leuke game ervaring voor wie de game als zijn eigen product kan zien.
Zoals eerder gezegd ik heb goede herinneringen aan SotB, maar niet door de gameplay. Het was een showcase titel. Maar beauty fades en qua gameplay hield het vroeger al niet over (imho maar volgens mij ben ik zeker niet de enige die er zo over denkt
Hij is niet in de paas reclame dus voor 15 euro heb ik geen interesse, maar voor 5 euro wil ik het zeker een keer een kans geven. In 4 uur uitspelen vind ik alleen maar een voordeel
10 second ninja DONE
Verwijderd
De fysieke versie die maar €20,- kost en daardoor zonder extra importkosten te bestellen is vind ik wel een topdeal!
Mocht je de reboot ooit spelen, de visuals zijn erg mooi gedaan en het design van de monsters in de game (zowel bosses als reguliere vijanden) vind ik het aller grootste pluspunt: De monsters zien er bruter en heftiger uit dan de monsters in menig AAA game.
Edit: Één van de unlockables uit de game waar ik het eerder over had is trouwens de originele Amiga versie.
Een volgende unlockable is bv. de invincibility cheat voor het origineel.
Ben er zelf iig best blij mee. Games importeren doe ik vrij veel maar SotB is tot op heden mijn enige budget import game (samen met Alienation) die AAA graphics biedt in een game van €20,-
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2018 23:53 ]
Nog maar stuk of 10 Zelda spellen te gaan...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Inderdaad erg off-topic
[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 02-04-2018 23:53 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Another wold voor 3 euro in de digitale ps4 grabbelbak. Helaas was ook dit een game met een prachtige filmsche intro en toffe scifi vibe. Maar gameplay...nee. Veel trial en error. Te veel naar mijn mening. Dus die skip ik. Op de 360 was volgens mij ook een remake van zijn opvolger. Daar demo van gespeeld. Die was iig leuker.
10 second ninja DONE
2018-04-03 07:43 - NETHERLANDS, Processed Through Facility, Your item was processed through a facility in NETHERLANDS on April 3, 2018 at 7:43 am. The item is currently in transit to the destination.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Had het net over de oude nes en zijn sound output, deze is dan hdmi en stereo neem ik aan? wat kost zo'n grap als ik vragen mag?
10 second ninja DONE
Video output via HDMI: 480/720/1080p voor NTSC, 567/720/1080p voor PALSagat schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:10:
[...]
Had het net over de oude nes en zijn sound output, deze is dan hdmi en stereo neem ik aan? wat kost zo'n grap als ik vragen mag?
Audio gaat ook over HDMI en is daar compleet naar wens in te stellen. Deze is volgens mij altijd mono bij de NES, maar je kan links en rechts apart instellen.
Heeft me $177,50 incl. verzendkosten vanuit de VS gekost, maar zit er dan ook al een tijd op te azen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Got ya, denk dat mijn nesje binnekort plekje krijg in de game kast, mag ie van zijn pensioen genietenSeroczynski schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:34:
[...]
Video output via HDMI: 480/720/1080p voor NTSC, 567/720/1080p voor PAL
Audio gaat ook over HDMI en is daar compleet naar wens in te stellen. Deze is volgens mij altijd mono bij de NES, maar je kan links en rechts apart instellen.
Heeft me $177,50 incl. verzendkosten vanuit de VS gekost, maar zit er dan ook al een tijd op te azen.
Van de games die ik heb vind ik nu nog steeds leuk
zelda 1 (2 minder maar die hoort er ook bij)
smb 1-3
punch out
metal gear
solar jetman
kung fu (wsl even rondspelen en klaar
double dragon 2
mega man
Maar als ik kijk wat ik niet legaal kan emuleren
punch out
metal gear
kung fu
dd2
De rest dus wel! dus voor die 4 games......nee denk dat ik idd de nes lekker los gekoppeld laat. Vind het wel heel tof dat het kan en als echte hardcore verzamelaar wil je dit natuurlijk gewoon hebben.
10 second ninja DONE
Moet nog even wachten tot ik de Everdrive N8 binnen heb. Kan tot die tijd enkel Super Mario Bros. / Duck Hunt spelen. Heb nog wel andere games, maar die zijn PAL. Ondanks dat mijn NES nu regiovrij is, denk ik niet dat dat heel lekker werkt
[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 03-04-2018 22:21 ]
Klopt, is 14 inch. Al een lange tijd opzoek naar een hele nette, vaak zijn ze behoorlijk geleefd (op slaapkamers van kinderen gestaan). Wilde geen bakbeest meer in huis halen, alleen is 14 inch prima om op te gamen vind ik. Ik wil eigenlijk zelf geen 'bakbeest' meer in huis halen, dan toch liever een Framemeister denk ik. Voor nu is dit prima, ik vind de graphics echt mooi, vergeleken met de standaard LCD.Seroczynski schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:20:
Netjes. De naam doet vermoeden dat het een 14" is, klopt dat?Volgens mij heb ik er ook nog zo eentje liggen (platte trinitron van ongeveer 14" iig). Vind ik zelf wel wat aan de kleine kant om op te gamen, heb precies hetzelfde met die BVM's en PVM's. 20" van die kost je ook klauwen met geld.
Aan de ene kant vind ik het wel echt heel mooi beeld, aan de andere kant vraag ik me dan af of ik dat plezier er ooit uit zou halen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Verder is een professioneel crt scherm voor mij ook wel het toppunt, maar ook geen behoefte om der 100-en euro's aan uit te geven. Ik hoop dat mijn plasmatje het volhoudt, dan hang ik die aan de muur in mijn 'game room' als ik voor de woonkamer upgrade naar 4k oled (of minileds/qleds whatever op dat moment het interessants is wanneer ik eindelijk ga upgraden en dat kan nog even duren.)
Verder heb ik redelijk de md craze.......de realist in me zegt.....koop idd die everdrive, daarmee unlockje alle (ok er zullen er vast een paar niet of niet goed werken, maar vrijwel) MD en MS games. En omdat ik dan ook 32x support heb kijk ik daar dan toch ook met een schijn oog naar........en ja......dan wil je toch eigenlijk ook wel een megacd om compleet te zijn
Verder 'jeukt' het dat ik zelf nog geen 1md game echt zelf gekocht heb (de 3 games die ik heb ik zaten in mijn MD 'lot') Mogelijk ga ik dat toch ook rectificeren......)
Mocht er iemand hier nog leuke md shmups, platformers of leuke actiegames/beat em ups over hebben/kwijt willen lemme know mogelijk kunnen we een deal maken
10 second ninja DONE

De schermafbeelding is gemaakt direct na een boot. Later heb ik nog wat dingen aangepast, zoals de scaling en het toevoegen van scanlines, waardoor het beeld er naar mijn idee nog beter uit ziet. Nu is het wachten op de Everdrive.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ben benieuwd naar je ervaringen met die kabel. En hoe je het dan nu met het geluid gaat doenSagat schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:56:
Ik krijg als het goed is morgen mijn scart rgb kabel voor mijn md, ben toch wel benieuwd of ik idd veel verschil ga merken. Mogelijk test ik hem dan even eerst aan mijn plasma omdat die wel omkan gaan met ntsc signalen verwacht ik (itt toch mijn huidige grundig crt en 'amiga' monitor).
Verder is een professioneel crt scherm voor mij ook wel het toppunt, maar ook geen behoefte om der 100-en euro's aan uit te geven. Ik hoop dat mijn plasmatje het volhoudt, dan hang ik die aan de muur in mijn 'game room' als ik voor de woonkamer upgrade naar 4k oled (of minileds/qleds whatever op dat moment het interessants is wanneer ik eindelijk ga upgraden en dat kan nog even duren.)
Verder heb ik redelijk de md craze.......de realist in me zegt.....koop idd die everdrive, daarmee unlockje alle (ok er zullen er vast een paar niet of niet goed werken, maar vrijwel) MD en MS games. En omdat ik dan ook 32x support heb kijk ik daar dan toch ook met een schijn oog naar........en ja......dan wil je toch eigenlijk ook wel een megacd om compleet te zijn
Verder 'jeukt' het dat ik zelf nog geen 1md game echt zelf gekocht heb (de 3 games die ik heb ik zaten in mijn MD 'lot') Mogelijk ga ik dat toch ook rectificeren......)
Mocht er iemand hier nog leuke md shmups, platformers of leuke actiegames/beat em ups over hebben/kwijt willen lemme know mogelijk kunnen we een deal maken
W.b. CRT, al vaker geroepen..heb zelf nog wel echt de wens om tzt een (minimaal 28") Sony Trinitron te kopen. Dan wel een "moderne" dus 100Hz/vlakke beeldbuis, dan maar geen zapper en/of lightguns. Ik heb alleen nu echt geen ruimte voor zo'n bakbeest. Zitten hier wel te kijken voor een ander huis en hadden er één op het oog in het dorp met een grote garage/schuur erbij waarbij ik m'n lol op zou kunnen..dus wie weet, ooit. Nadeel: die dingen worden steeds zeldzamer. Zou er eigenlijk nu al eentje moeten kopen om dan maar te houden tot ik wel de ruimte heb.
Kriebel kriebel..
Ik heb een Philips 16:9 CRT met HDMI en component, HD Ready (dus max. 720p). Prachtig apparaat, maar man wat een enorm lomp ding en zo lastig om de trap op te krijgen. Gebruik hem uiteindelijk nooitExorcist schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met die kabel. En hoe je het dan nu met het geluid gaat doen![]()
W.b. CRT, al vaker geroepen..heb zelf nog wel echt de wens om tzt een (minimaal 28") Sony Trinitron te kopen. Dan wel een "moderne" dus 100Hz/vlakke beeldbuis, dan maar geen zapper en/of lightguns. Ik heb alleen nu echt geen ruimte voor zo'n bakbeest. Zitten hier wel te kijken voor een ander huis en hadden er één op het oog in het dorp met een grote garage/schuur erbij waarbij ik m'n lol op zou kunnen..dus wie weet, ooit. Nadeel: die dingen worden steeds zeldzamer. Zou er eigenlijk nu al eentje moeten kopen om dan maar te houden tot ik wel de ruimte heb.
Kriebel kriebel..
Haha, hier ook al heel lang de wens inderdaad. Maar de 14 inch Sony Trinitron FD in nieuwstaat voor € 5,00 kon ik niet laten staan. Groter is inderdaad beter, maar zelfs deze ziet er al uit als een bakbeest.Exorcist schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met die kabel. En hoe je het dan nu met het geluid gaat doen![]()
Kriebel kriebel..
Helaas kwam ik tot de constatering dat mijn in december 2017 gekochte Sony KD-XE8599 helemaal geen SCART meer had. Beeld van de SNES op de AV met gamemode aan trilt ook, omdat de TV niet goed met het signaal om kan gaan. zonder gamemode zijn de games weer behoorlijk onspeelbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 05-04-2018 11:50 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Volgens de specsheet maar liefst 138 kg.
Okay, dit gaat te ver voor mijn retro game hobby.
Wat betreft de Mega Drive RGB-kabel: ik heb er een paar maanden geleden een via AliExpress voor een paar euro gekocht. Ik had de MD2 eerst dmv de antennekabel aangesloten, wat wazig beeld gaf en redelijk wat ruis. Vervolgens heb ik een goedkope composite kabel gekocht (ook AliExpress), wat vrijwel geen verbetering opleverde. Ik had daardoor wel stereogeluid, wat naar mijn weten met de antennekabel niet het geval is. Met de RGB-kabel is het beeld echt haarscherp, alsof je naar een emulator zonder filters kijkt. Dat heeft wel als nadeel dat dithering effecten, welke best wel eens gebruikt werden bij de Mega Drive, verloren gaan. In het begin gaf de kabel het rechter audiokanaal niet door, maar na mijn mislukte poging om de plug uit elkaar te slopen lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben.

Mochten mensen interesse hebben in foto's om het verschil tussen de kabels te zien, wil ik er best wel een paar maken en ze hier plaatsen.
Verwijderd
De Mega Drive II is standaard al stereo, de Mega Drive 1 is mono maar alsnog stereo via de headphone output.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mooi man, fitness met gamen combinerenJumpman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:19:
De Sony KV-40XBR800 HDTV CRT is blijkbaar één van de laatste Sony's.
Volgens de specsheet maar liefst 138 kg.
Okay, dit gaat te ver voor mijn retro game hobby.
10 second ninja DONE
Voordeel van het 14" beeldbuis formaat is dat de output net wat scherper lijkt. Ik vind dit met name een voordeel voor de N64 games. Die hebben op groot schermformaat echt belabberde kwaliteit.Jumpman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:46:
[...]
Haha, hier ook al heel lang de wens inderdaad. Maar de 14 inch Sony Trinitron FD in nieuwstaat voor € 5,00 kon ik niet laten staan. Groter is inderdaad beter, maar zelfs deze ziet er al uit als een bakbeest.Voor nu is het prima.
En schijnbaar is de geluidskwaliteit via die stereo bus op de MD1 beter dan de MD2.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:38:
@evEndzhar:
De Mega Drive II is standaard al stereo, de Mega Drive 1 is mono maar alsnog stereo via de headphone output.
[ Voor 47% gewijzigd door Flozem op 05-04-2018 19:32 ]
Ik geloof je. Waarschijnlijk was ik in de war vanwege al het gedoe om stereogeluid uit mijn RGB-kabel te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:38:
@evEndzhar:
Het is op ieder formaat belabberd. Gelukkig helpt verder van de tv zitten net zo goed. Een emulator is nog beter, dan zit je ook niet vast aan de lage framerates en framedrops, maar dat is wat minder retro.Flozem schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:29:
Voordeel van het 14" beeldbuis formaat is dat de output net wat scherper lijkt. Ik vind dit met name een voordeel voor de N64 games. Die hebben op groot schermformaat echt belabberde kwaliteit.
Dat zit nog wel wat genuanceerder. Er zijn namelijk MD1/Genesis 1 met heel slecht geluid en MD2/Genesis 2 met prima geluid. Sega heeft nogal wat verschillende revisies van de Mega Drive gemaakt, waar onderling soms behoorlijke verschillen in het audio circuit en de gebruikte componenten zitten. Ik weet dat mijn MD2 wel een van de mindere is wat betreft geluidskwaliteit, maar ja, het is de Mega Drive uit mijn jeugd. Ik weet niet beter dan dat het geluid overstuurt en ruist.En schijnbaar is de geluidskwaliteit via die stereo bus op de MD1 beter dan de MD2.
Het grootste verschil zit in de video encoder, de meeste vroegere revisies hebben een Sony CXA1145, latere een Fujitsu MB3514 welke niet zo denderend zijn.
*VA7 van de MD1 is eigelijk een MD2 in een MD1 omhulsel.
Van de VA2 revisie van de Sega Genesis (HDG), heb je een betere filter (3.39KHz), maar door de overdreven gain op de pre-amp, kan je oversturing krijgen met harde geluiden.
C:\>_
Eindelijk zijn ze binnen.Jumpman schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:06:
Zo, de nodige SNES pareltjes kunnen scoren. Nu wachten tot het binnen is.
Ik heb wel het idee dat de markt/verzamelwoede weer wat aantrekt, zie opeens sneller achter elkaar duurdere games gaan op eBay en Marktplaats.

Ik ben er zeer blij mee in de collectie, allemaal zijn ze origineel en in nieuwstaat.
Na een avondje spelen begrijp ik wel waarom Hagane en Wild Guns zo goed aangeschreven staan, ze spelen lekker en het zijn erg leuke games. Wild Guns weet ik nog niet wat ik ermee ga doen, ik spaar eigenlijk alleen PAL Nintendo SNES games. Equinox ben ik ook blij mee, deze wilde ik ook al lange tijd toevoegen. Vroeger altijd Solstice gespeeld op de Nintendo NES, dit is daar eigenlijk een vervolg op (Solstice II). Grote verassing is voor mij toch wel Legend. Ik kende de game niet, maar het is verrassend leuk, zeker met zijn tweeën. Er zat ook nog een SNES bij maar die was zo vergeeld en de controllers optisch in vrij slecht staat, dat ze de foto niet waard waren.
[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 06-04-2018 07:35 ]
Verwijderd
Pure kwaliteit op de foto iddJumpman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:37:
[...]
Er zat ook nog een SNES bij maar die was zo vergeeld en de controllers optisch in vrij slecht staat, dat ze de foto niet waard waren.
Toevallig was Legend ook voor mij de enige game die er tussen zit die ik nog niet ken, heb wat footage bekeken en ziet er erg leuk uit, bedankt voor de tip.
Iemand ervaring met dit evenement? Is het het waard om voor de games (en een kijkje bij de anime) te gaan?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als fighting game fan ben ik het hier niet geheel mee eens, zelfs de orginele versies van de snk fighting games zijn niet bepaald toppers in het genre, en de snes versies zijn dan ook nog is 'watered down' versies.Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:51:
[...]
Pure kwaliteit op de foto idd![]()
Toevallig was Legend ook voor mij de enige game die er tussen zit die ik nog niet ken, heb wat footage bekeken en ziet er erg leuk uit, bedankt voor de tip.
Zeg niet dat je er geen lol mee kan hebben he, maar ik zou dan liever via fightcade de arcade originals spelen
/fighting game snob mode off
Verder ja, geweldige lot, mooie games!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Early SNK games zijn het best in de originele Arcade, op de Neo Geo en IMO als 3e optie op de SNK compilatie discs op latere consoles.
Ik gaf de opmerking meer omdat ik Super Metroid, Secret of Mana, Wildguns en Hagane allemaal in één en het zelfde lotje toch wel zie als de pot met goud aan het einde van de regenboog.
Als Mega Drive fan vind ik trouwens dat je Eternal Champignons op moet pikken.
Laatst had je het er over dat je pas 3 MD games had en er nog nooit eentje gericht had aangeschaft, en deze moet je IMO als fighting game fan gewoon in de collectie hebben

YouTube: Eternal Champions review - Segadrunk
Super metroid heb ik persoonlijk iets minder mee als ik dat soort games wil spelen is castlevania SOTN daar naar mijn mening een heel stuk beter in
Legend is inderdaad een aardige beat em up zeker niet heel bekend.
Verwijderd
Metroidvania sub genre for the win!

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
@Verwijderd
En met neo geo was arcade zo goed als 1-1 hetzelfde als thuis natuurlijk(arcade is MVS, thuis AES volgens mij.) . Al hoewel er nog steeds (kleine tot minimale) verschillen konden zijn, volgens mij. Compilatie cd's zijn natuurlijk ook een prima optie.
De grote vechtgames hebben vaak ook stand alone ports gekregen, ben dol op de x360 en ook pc versies van KOF bijvoorbeeld.
En voor Aof en word heroes zijn idd op oa de ps compilaties verschenen.
Eternal champions is leuk.......maar dan moet ik een mega cd erbij kopen voor de 'definitive version'
10 second ninja DONE
Hagane op de PS3? Custom Firmware met emulator of mis ik iets?Sagat schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:29:
Hagane ga ik wel checken via mijn ps3, mogelijk alleen kijken naar andere (3rd party) controllers......ik vind de default controller die ik heb niet zo fijn. Weet iemand hier toevallig of je saturn pads op een ps3 kan aansluiten met een convertor oid? Ik zal voor de grap ook is testen of mijn pc usb convertor werkt
@Verwijderd
En met neo geo was arcade zo goed als 1-1 hetzelfde als thuis natuurlijk(arcade is MVS, thuis AES volgens mij.) . Al hoewel er nog steeds (kleine tot minimale) verschillen konden zijn, volgens mij. Compilatie cd's zijn natuurlijk ook een prima optie.
De grote vechtgames hebben vaak ook stand alone ports gekregen, ben dol op de x360 en ook pc versies van KOF bijvoorbeeld.
En voor Aof en word heroes zijn idd op oa de ps compilaties verschenen.
Eternal champions is leuk.......maar dan moet ik een mega cd erbij kopen voor de 'definitive version'
Art Of Fighting en World Heroes heb ik nog niet gespeeld, meestal pak ik Street Fighter 2, Mortal Kombat of Killer Instinct als ik een fighting game wil spelen, omdat ik daar de special moves nog weet van mij favoriete characters.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Yup emulator op custom fw ps3 (met dank aan @Exorcist )Jumpman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:21:
[...]
Hagane op de PS3? Custom Firmware met emulator of mis ik iets?
Art Of Fighting en World Heroes heb ik nog niet gespeeld, meestal pak ik Street Fighter 2, Mortal Kombat of Killer Instinct als ik een fighting game wil spelen, omdat ik daar de special moves nog weet van mij favoriete characters.
Zoals gezegd kun je lol hebben met wh en aof. Maar als je de beste snk fighters wil...
Games als:
.Samuarai showdown 2 of 5
king of fighters 98/2002
garou mark of the wolves
last blade 2
Hoor je dan het meest genoemd.
Van deze games heb ik zelf kof het meest gespeeld en die vond ik ook erg leuk. Let wel die speel ik dan samen met een andere fighting game fan. Sp zijn de games net iets minder leuk dan wat jij noemt door de moeilijkheidsgraad van de ai. Kof 13 is ook leuk maar minder mijn smaak, 14 heb ik (nog) niet.
Verder kan je bijna alle fighting game special moves natuurlijk altijd googlen of zekf uitzoeken. Bijna altijd is het ‘fireball motion’ kwart cirkel beweging of chargen. Dus paar seconden naar onder of achter en dan tegenovergestelde richting plus attack button. Snk/kof heeft daar wel wat uitgebreidere varianten op voor sommige aanvallen
[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 07-04-2018 09:07 ]
10 second ninja DONE
Meningen kunnen verschillen dat is slechts volgens de meeste mensen zoSagat schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:03:
[...]
Yup emulator op custom fw ps3 (met dank aan @Exorcist )
Zoals gezegd kun je lol hebben met wh en aof. Maar als je de beste snk fighters wil...
Games als:
.Samuarai showdown 2 of 5
king of fighters 98/2002
garou mark of the wolves
last blade 2
Hoor je dan het meest genoemd.
Van deze games heb ik zelf kof het meest gespeeld en die vond ik ook erg leuk. Let wel die speel ik dan samen met een andere fighting game fan. Sp zijn de games net iets minder leuk dan wat jij noemt door de moeilijkheidsgraad van de ai. Kof 13 is ook leuk maar minder mijn smaak, 14 heb ik (nog) niet.
Verder kan je bijna alle fighting game special moves natuurlijk altijd googlen of zekf uitzoeken. Bijna altijd is het ‘fireball motion’ kwart cirkel beweging of chargen. Dus paar seconden naar onder of achter en dan tegenovergestelde richting plus attack button. Snk/kof heeft daar wel wat uitgebreidere varianten op voor sommige aanvallen
World heroes is daarentegen wel de grappigste vecht serie uit de snk reeks met erg leuke stereo types.
Rasputin de molesterende priester tovenaar en de stereo type duitser/ nazi cyborg brocken zijn mijn favoriete vechters in deze reeks
De snes versie is jammer genoeg wel gecensureerd wat brocken betreft erg jammer. Maar je hebt dan ook de ps2 versie voor de betere ports.
Overigens zijn dit soort games altijd leuker in multiplayer en wat single player betreft, Zelfs op de heel hoge moeilijkheidsgraad zijn er bepaalde makkelijke tricks die een computer niet kan begrijpen waar zelfs een gewone slechte speler wel uit kan komen.
Uiteraard kan je een moeilijke cpu haast nooit grabben etc gezien hij dit vantevoren berekend zelfs proffesionals kunnen dat niet altijd bij een ai gezien de snelheid onmenselijk is maar bijvoorbeeld meerdere keren een zelfde move spammen werkt bij veel vechtgames waarbij je er zelfs als een groentje doorheen kan komen. 2d Vecht games zijn gewoon veel leuker met een echte tegenstander met een cpu is het gewoon wat minder qua replay value op bepaalde modes na.
Wellicht dat het in de nieuwere ps3 + vechtgames anders is wat ai betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 07-04-2018 13:40 ]
Yup, ik heb toen van de oude buurman van mn moeder gratis een jvc 28” 16:9 met platte buis gekregen, in nieuwstaat, ook 100hz volgens mij, toen ik vorig jaar samen ging wonen deed mn vriendin er alles aan om me dat ding te laten lozen, zonder succes ;-)Exorcist schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:13:
[...]
Kriebel kriebel..
Voor retrogaming prima te doen, inmiddels ook 1 kamer als mancave weten te annexeren (zij noemt het hol nu zelfs zo :-D ) dus die gaat binnenkort weer van zolder af :-)
Adjust non olet, plerumque...
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.