Concessies...ik vind 50Hz echt ontzettend ruk op oude CRT's.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Dat, maarja, gegeven paard, kijk ik niet in de bek.Vincent Dave schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:08:
Retrogaming met een 100hz CRT beeldbuis, dat kan toch niet. Beter zet je die progressive scan uit.
Adjust non olet, plerumque...
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 21:08
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nogmaals je kan absoluut lol met deze games hebben, ik vind de characters ook interessant en leuk, en ook het feit dat je aan de randen van het veld vaak hazards heeft is best inventief (wel back then iiggast7 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:38:
[...]
Meningen kunnen verschillen dat is slechts volgens de meeste mensen zo![]()
World heroes is daarentegen wel de grappigste vecht serie uit de snk reeks met erg leuke stereo types.
Rasputin de molesterende priester tovenaar en de stereo type duitser/ nazi cyborg brocken zijn mijn favoriete vechters in deze reeks
Het ' probleem' is dat er betere vecht spellen zijn en wat je hieronder aangeeft...
Censuur is altijd al irritant, maar de snes was simpelweg niet krachtig genoeg om de arcade experience thuis mogelijk te maken, dat kon voor de ' gewone man' pas met de 32 bitters, waarijb dit genre op de ps1 ook vaak met concessies te maken had. (daarom had ik een saturnDe snes versie is jammer genoeg wel gecensureerd wat brocken betreft erg jammer. Maar je hebt dan ook de ps2 versie voor de betere ports.
AI blijft een lastig iets.......bij sf4 is het idd hit n miss.......sagat vs honda die niet om kan gaan met hoge tiger shotsOverigens zijn dit soort games altijd leuker in multiplayer en wat single player betreft, Zelfs op de heel hoge moeilijkheidsgraad zijn er bepaalde makkelijke tricks die een computer niet kan begrijpen waar zelfs een gewone slechte speler wel uit kan komen.
Uiteraard kan je een moeilijke cpu haast nooit grabben etc gezien hij dit vantevoren berekend zelfs proffesionals kunnen dat niet altijd bij een ai gezien de snelheid onmenselijk is maar bijvoorbeeld meerdere keren een zelfde move spammen werkt bij veel vechtgames waarbij je er zelfs als een groentje doorheen kan komen. 2d Vecht games zijn gewoon veel leuker met een echte tegenstander met een cpu is het gewoon wat minder qua replay value op bepaalde modes na.

sf5 kan ik nog niet echt een mening over geven omdat ik dat zelf nog niet kan. Maar in de 16 bitters was het voor mij altijd of veel te makkelijk, of veel te moeilijk. Op de saturn vond ik vooral sf alpah 2 en nightwarriors een leuke ai hebben, xmen cota had helaas 2 gezichten, soms heel makkelijk soms heel moeilijk met als toppunt het eindgevecht tegen magneto........bibber.
Ik had ook kof95 en die was ook bizar moeilijk, maar daar staan snk fighting game eindbazen sowieso om bekend.
En ja, je hebt zeker gelijk, je kan vaak wel iets abusen maar zelfs dan nog is het vaak zo moeilijk dat het echt niet leuk is.......iig voor mij.
sf4 heeft wat mij betreft een goede ai, ik speelde die op x360 maar verwacht dat het op ps3 niet anders zal zijn.Wellicht dat het in de nieuwere ps3 + vechtgames anders is wat ai betreft.
Traagheid of wat anders? ' mijn' crt kan idd 60 hz aan en dan speelt het qua tempo iig prima. That reminds me, mijn md kabel is nog steeds niet binnenExorcist schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:21:
Concessies...ik vind 50Hz echt ontzettend ruk op oude CRT's.
=====
En dan dames en heren........wat vinden jullie van............Q-bert!
Ik ken het kereltje nog van mijn 2600. Waar ik een haat liefde verhouding had, het was destijds een leuk concept en er was zeker een bepaalde charme. Alleen........die controls! Ook was het voor mij als jong kereltje best lastig en speelde ik dus altijd met de mechanische switches op de easy stand. Wat weer als nadeel had dat het wat saai werd.
Ik vraag het omdat q-bert momenteel een van de ps+ games is. Ik heb het gister even gespeeld maar....denk dat ik het daar in eerste instantie bij laat, maar ben wel nieuwsgierig wat jullie van deze game vinden zowel ' historisch' als dus deze remake. (waar je overigens ook de classic versie kan spelen).
10 second ninja DONE
Verwijderd
Q-bert ben ik geen fan van dankzij de viewpoint waar meerder games met een isometrisch gezichtspunt last van hebben.
De D-pad moet in weze een kwartslag gedraaid zitten voor mij om zulk soort games goed te kunnen spelen.
Controls waarbij je links moet drukken op de D-pad om naar beneden te bewegen, en waar je omhoog moet drukken om naar links te bewegen; Ik heb er wel een aantal in de collectie, maar of het nu Q-bert, Spot goes to Hollywood of Solstice is, spelen doe ik games met deze ackward controls zelden tot nooit en doe ik wel dan hou ik mijn controller een kwart slag gedraaid en dat maakt het er ook niet bepaald beter op.
De D-pad moet in weze een kwartslag gedraaid zitten voor mij om zulk soort games goed te kunnen spelen.
Controls waarbij je links moet drukken op de D-pad om naar beneden te bewegen, en waar je omhoog moet drukken om naar links te bewegen; Ik heb er wel een aantal in de collectie, maar of het nu Q-bert, Spot goes to Hollywood of Solstice is, spelen doe ik games met deze ackward controls zelden tot nooit en doe ik wel dan hou ik mijn controller een kwart slag gedraaid en dat maakt het er ook niet bepaald beter op.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 14:18 ]
Eindelijk ook eigenaar van een PVM:

Nu nog wachten kabels en dan eindelijk Kirby's Dream Land 3 spelen op mijn SFC!

- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Geflikker van het scherm --> ogen/hoofdpijnSagat schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:06:
[...]
[...]
Traagheid of wat anders? ' mijn' crt kan idd 60 hz aan en dan speelt het qua tempo iig prima. That reminds me, mijn md kabel is nog steeds niet binnen

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Sorry kan het niet latenTTC schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:08:
[afbeelding]

HOE heb jij al je consoles van draadloze stroom en videostreaming voorzien?
10 second ninja DONE
Hahaha, ja, ik vrees dat de cable management nog wel een uitdaging gaat worden, maar alles op zijn tijd!Sagat schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:19:
[...]
Sorry kan het niet laten![]()
HOE heb jij al je consoles van draadloze stroom en videostreaming voorzien?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Eens, spelen met een gedraaide controller kan niet de bedoeling zijn. Ik moet zeggen dat de remixed mode met zijn score challenges stiekum nog grappig is ook.Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:13:
Q-bert ben ik geen fan van dankzij de viewpoint waar meerder games met een isometrisch gezichtspunt last van hebben.
In dit licht...er is een shmup genaamd time pilot (dacht ik) die ook zo’n aparte control scheme heeft.
10 second ninja DONE
Hierdoor, ga ik bij Equinox ook regelmatig de fout in. Dit soort games moet je aan beginnen en aan één stuk uitspelen en tussendoor niets anders spelen.Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:13:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nice, opgehaald in Venray toevallig?TTC schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:08:
[afbeelding]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
If only, dat had dichter bij geweest.:)
Nee ik ben ervoor naar Noord Holland gereden. Maar gezien ik hier in België er geen vond, totally worth it!
Dat is wel een heel end ja! Maar zoals je zegt, het is het wel waard, enjoy
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Gisteren mijn Everdrive N8 in ontvangst mogen nemen, nu heb ik eindelijk de gehele NES en FDS library tot mijn beschikking op de NES zelf. Ik ben er nog steeds onder de indruk van over hoe enorm scherp en mooi het beeld op mijn plasma wordt weergegeven. Dankzij de Hi-Def NES beschikt het systeem ook over een in-game-reset functionaliteit die het net even wat gemakkelijker maakt allemaal.
Vanaf nu ga ik beginnen om de volgende lijst door te spelen (in willekeurige volgorde). Sommige games bezit ik PAL, maar ik speel ze liever in NTSC:
Vanaf nu ga ik beginnen om de volgende lijst door te spelen (in willekeurige volgorde). Sommige games bezit ik PAL, maar ik speel ze liever in NTSC:
- Super Mario Brothers 2 (FDS)
- Metroid
- Gargoyle's Quest II
- The Legend of Zelda II: Link's Adventure
- Kirby's Adventure
- Mega Man (allemaal)
- Castlevania (allemaal)
- Ninja Gaiden (allemaal)
[ Voor 31% gewijzigd door Seroczynski op 10-04-2018 11:02 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dikke games hoor @Seroczynski , en met mega man en vooral ninja gaiden heb je inderdaad ook niet de makkelijkste games te pakken, succes alvast!
Zelf vandaag mijn md rgb kabel ontvangen, ik heb zelf nog getracht wat foto's te maken echter........ik zie geen verschil, en toen dacht ik...........wacht even..........heeft deze tv eigenlijk wel rgb scarts?! Ik denk het niet hooooor
Nog een reden dus om mijn ' echte' tv te krijgen.........als het een beetje meezit gaat deze nog binnen een paar weken arriveren, maar laten we het er op houden dat ik het geloof als ie er staat.
Wel nog best lol gehad met Quackshot, simpele platformer, maar ziet er nog best goed uit en speelt lekker weg, vond alleen de controls wat onlogisch. En vergeleken met recentere platformers voelt het wat stroperig. Maar ook gezien de game (tenminste in het begin) niet al te moeilijk is, toch is een serieuze poging wagen om deze uit te spelen. (ooit)
Geen idee waarom, maar het ook van mijn zoon viel op f-zero gx. Omdat we nog wat tijd hadden ze old gamecube die aan mijn amiga schermpje hangt aangezet. En nog best lol gehad. Al hoewel ik het wel jammer vond dat we met opte vs battle alleen maar 1 vs 1 spelen, vind het toch altijd leuker als er ook bots bij zitten.
Kleine irritatie factor was dat mijn ps2 controller (via een convertor) in eerste instantie niet lekker gecalibreerd was, maar even de cube herstarten deed wonderen. Verder was het een nood oplossing, omdat ik maar 1 reguliere pad heb, en mijn wavebirds beneden bij mijn wii liggen.
Oh en voor reasons unkown is 2 player mp standaard vertical......WHY? Horizontal speelt zoveel lekkerder weg,
Zelf vandaag mijn md rgb kabel ontvangen, ik heb zelf nog getracht wat foto's te maken echter........ik zie geen verschil, en toen dacht ik...........wacht even..........heeft deze tv eigenlijk wel rgb scarts?! Ik denk het niet hooooor

Nog een reden dus om mijn ' echte' tv te krijgen.........als het een beetje meezit gaat deze nog binnen een paar weken arriveren, maar laten we het er op houden dat ik het geloof als ie er staat.
Wel nog best lol gehad met Quackshot, simpele platformer, maar ziet er nog best goed uit en speelt lekker weg, vond alleen de controls wat onlogisch. En vergeleken met recentere platformers voelt het wat stroperig. Maar ook gezien de game (tenminste in het begin) niet al te moeilijk is, toch is een serieuze poging wagen om deze uit te spelen. (ooit)
Geen idee waarom, maar het ook van mijn zoon viel op f-zero gx. Omdat we nog wat tijd hadden ze old gamecube die aan mijn amiga schermpje hangt aangezet. En nog best lol gehad. Al hoewel ik het wel jammer vond dat we met opte vs battle alleen maar 1 vs 1 spelen, vind het toch altijd leuker als er ook bots bij zitten.
Kleine irritatie factor was dat mijn ps2 controller (via een convertor) in eerste instantie niet lekker gecalibreerd was, maar even de cube herstarten deed wonderen. Verder was het een nood oplossing, omdat ik maar 1 reguliere pad heb, en mijn wavebirds beneden bij mijn wii liggen.
Oh en voor reasons unkown is 2 player mp standaard vertical......WHY? Horizontal speelt zoveel lekkerder weg,
10 second ninja DONE
Ik neem aan dat die RGB kabel gewoon een SCART aansluiting heeft. Begrijp ik het nou goed dat jouw TV dat niet heeft?Sagat schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:54:
Dikke games hoor @Seroczynski , en met mega man en vooral ninja gaiden heb je inderdaad ook niet de makkelijkste games te pakken, succes alvast!
Zelf vandaag mijn md rgb kabel ontvangen, ik heb zelf nog getracht wat foto's te maken echter........ik zie geen verschil, en toen dacht ik...........wacht even..........heeft deze tv eigenlijk wel rgb scarts?! Ik denk het niet hooooor![]()
F-Zero GXSagat schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:54:Geen idee waarom, maar het ook van mijn zoon viel op f-zero gx. Omdat we nog wat tijd hadden ze old gamecube die aan mijn amiga schermpje hangt aangezet. En nog best lol gehad. Al hoewel ik het wel jammer vond dat we met opte vs battle alleen maar 1 vs 1 spelen, vind het toch altijd leuker als er ook bots bij zitten.

Verticaal splitscreen werd ineens een geforceerd iets toen 16:9 beeldschermen de mainstream werd. Ben er zelf ook niet zo van maar wat doe je er aan..
Vaak kun je dan op zo'n SCART aansluiting de tekst CVBS zien, in plaats van RGB. Composite Video Baseband Signal.
C:\>_
Houdt er ook erg in dat televisies vaak alleen RGB ondersteunen op SCART 1 (als ze het al ondersteunen, inderdaad). Soms moet je dan ook een RGB input op de televisie selecteren om er gebruik van te kunnen maken. Anders zit je nog naar een composite signaal te kijken.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Er zit idd wel een scart poort op maar geen rgb. Daarom zie ikdenk ik geen verschil met mijn rf.
En fzero is idd tof maar moeilijk! Ik zou is moeten kijken wat je met snes fzero allemaal kan halen want die heb ik volgens mij uitgespeeld. Dan kan ik verder met n64 versie. Mogelijk ben ik dan ingespeeld om de cube versie t doen maar.....vrees dat dit een idee blijft.
En fzero is idd tof maar moeilijk! Ik zou is moeten kijken wat je met snes fzero allemaal kan halen want die heb ik volgens mij uitgespeeld. Dan kan ik verder met n64 versie. Mogelijk ben ik dan ingespeeld om de cube versie t doen maar.....vrees dat dit een idee blijft.
10 second ninja DONE
Gefeliciteerd dat je met jouw warez loopt op te scheppen. Doe dat liever op een ander forum.Seroczynski schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:56:
Gisteren mijn Everdrive N8 in ontvangst mogen nemen, nu heb ik eindelijk de gehele NES en FDS library tot mijn beschikking op de NES zelf. Ik ben er nog steeds onder de indruk van over hoe enorm scherp en mooi het beeld op mijn plasma wordt weergegeven. Dankzij de Hi-Def NES beschikt het systeem ook over een in-game-reset functionaliteit die het net even wat gemakkelijker maakt allemaal.
Vanaf nu ga ik beginnen om de volgende lijst door te spelen (in willekeurige volgorde). Sommige games bezit ik PAL, maar ik speel ze liever in NTSC:Ben er dus nog wel even druk mee. Binnenkort even een mooie replacement shell op de kop zien te tikken
- Super Mario Brothers 2 (FDS)
- Metroid
- Gargoyle's Quest II
- The Legend of Zelda II: Link's Adventure
- Kirby's Adventure
- Mega Man (allemaal)
- Castlevania (allemaal)
- Ninja Gaiden (allemaal)
"21 jaar DSL!"
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Stel je niet zo aan man, hij zegt nota bene (een aantal) spellen in bezit te hebben maar het liever NTSC speelt. Alsof iedereen hier alles wat _ooit_ gemaakt is zou moeten bezitten, dat is zelfs voor de grootste verzamelaars een utopie. Liefde voor de nostalgie.The_Bird schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:43:
[...]
Gefeliciteerd dat je met jouw warez loopt op te scheppen. Doe dat liever op een ander forum.
Hey The_Bird, mijn excuses dat je mijn berichten als vervelend ervaart. Ik ben -net als iedereen hier- een grote fan van retro gaming. Mijn verzameling bestaat voornamelijk uit boxes consoles met een klein aantal boxes games, en de spullen uit mijn jeugd. Daarnaast bezit ik ook alle moderne spelcomputers en hun voorgangers, inclusief een berg met legaal verkregen games voor ieder systeem.The_Bird schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:43:
[...]
Gefeliciteerd dat je met jouw warez loopt op te scheppen. Doe dat liever op een ander forum.
Helaas is het tegenwoordig erg duur geworden om de retro classics waar ik in geïnteresseerd ben aan te schaffen uit de VS. Ik ben niet geïnteresseerd in PAL 50Hz games maar speel wel graag een spelletje.
Het is niet zo dat ik de markt schaad door gebruik te maken van een flashcart. Ik verkoop ook geen systemen met flashcarts dus ik verdien er ook niets mee, behalve enorm veel plezier voor mijzelf.
Voor sommigen is een flashcart een uitkomst. Je hoeft je games niet telkens te switchen, en als ik een keer een Mr. Gimmick wil spelen hoef ik ook niet direct een paar honderd euro te betalen. Uiteindelijk gaat het er om dat wij als liefhebber de games ervaren kunnen toch? Sommigen doen dat via een emulator op hun PC of telefoon, ik doe dat op de console zelf.
Het gebruik van een flashcart heeft als grootste nadeel het gemis van de oorspronkelijke cartridges. Het label, de geur, touch en alles wat er bij kijken komt om met de originele cartridge te spelen ontbreekt compleet. O.a. deze eigenschappen zijn wat een legaal exemplaar voor mij de moeite waard maken, waardoor ik alsnog enkele games aanschaf als ik daar de mogelijkheid toe zie.
Hopelijk kan je je hier enigsinds een beetje in vinden. Uiteindelijk delen we beide de voorliefde voor retro gaming alleen speel ik mijn games via een flashcart.
Ik wil hier verder niet meer te veel op ingaan maar wou dit nog wel even kwijt.
Flashcarts zijn een ideale uitkomst als de originele cart in een te slechte conditie is gekomen, door bijvoorbeeld slijtage aan de contactpins of lekkende batterijen.
Ook voor homebrew of hacks is het een makkelijke oplossing om ze op originele hardware gespeeld te krijgen.
Best leuk om oude spellen met andere gamemechanics te spelen, een totaal nieuwe ervaring
Ook voor homebrew of hacks is het een makkelijke oplossing om ze op originele hardware gespeeld te krijgen.
Best leuk om oude spellen met andere gamemechanics te spelen, een totaal nieuwe ervaring
C:\>_
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Oh dear, een van de discussies zonder einde. Ik wilde heel verhaal gaan typen over mijn morele insteek hierin maar dat heb ik al vaker gedaan, en dit vast terug te vinden, en mogelijk ook niet omdat deze discussies vaak de thrash in gaan. Laten we met zijn alleen inderdaad de liefde voor de retro games gewoon als positief punt houden.
En wat Vinnie ook aangeeft, sommige games zijn (voor mij iig en voor vele anderen ook vermoed ik) simpel weg niet, of vrijwel niet te spelen omdat ik geen japans spreek, een fan translation is dan erg fijn.
En wat Vinnie ook aangeeft, sommige games zijn (voor mij iig en voor vele anderen ook vermoed ik) simpel weg niet, of vrijwel niet te spelen omdat ik geen japans spreek, een fan translation is dan erg fijn.
10 second ninja DONE
Als je graag NTSC games wil spelen, moet je toch echt eens overwegen om hem om te bouwen naar NTSC. Een PAL NES die op NTSC clocks loopt (of eigenlijk net niet), is het ook nét niet eigenlijk...
Ik heb een NTSC NES en NTSC-J N64 naast mijn 60Hz modded PAL SNES en 60Hz modded PAL MD1. Wil de MD1 nog een keer vervangen door een NTSC-J, en de SNES door een SFC. Heb nog wel een boxed SFC, maar die wil ik zo houdenSp33dFr34k schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:45:
Als je graag NTSC games wil spelen, moet je toch echt eens overwegen om hem om te bouwen naar NTSC. Een PAL NES die op NTSC clocks loopt (of eigenlijk net niet), is het ook nét niet eigenlijk...
Ah, dan was het die andere op BB die een PAL versie gebruikt
Klopt, dat is unstablewarpfield 
Heb daar trouwens ook Blaasvis gevraagd naar die 60Hz PAL MD fix. Gast heeft er echt veel verstand van.
Heb daar trouwens ook Blaasvis gevraagd naar die 60Hz PAL MD fix. Gast heeft er echt veel verstand van.
[ Voor 61% gewijzigd door Seroczynski op 11-04-2018 13:18 ]
Klopt ja, heb van hem ook een modded MD gekocht, blijkbaar loopt die wel op de juiste PAL/NTSC clocks waardoor je dat gedoe niet hebt dat NTSC games net niet goed lopen.
Gefeliciteerd dat jij te dom bent om te snappen dat je als verzamelaar ook graag alles netjes wilt houden zodat je daarnaast je spellen kunt spelen die je in je bezit hebt. Internetwarrior.The_Bird schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:43:
[...]
Ik denk dat veel mensen de comment van the bird verkeerd lijken te begrijpen
Dat het niet origineel is is volgens mij niet het probleem meer het feit dat @Seroczynski zijn nieuwe items showed dat is het punt waar hij het waarschijnlijk over heeft hij heeft het immers over opscheppen originele hardware kan ik hier niet uit afleiden.
Ik persoonlijk heb er geen problemen mee maar dat is volgens mij wat hij bedoeld niet dat het niet origineel is wat veel mensen lijken te denken als ik naar zo naar de comments kijk
Than again misschien zie ik het wel fout en heeft de rest gelijk my two cents
On topic
Stel dat we in een wereld zouden leven dat alle games goedkoop zouden zijn, van een hoop games zijn de aantallen veel te laag om iedereen een origineel exemplaar te geven dus in dat aspect is een flash kaart zo slecht nog niet en dan hebben we het niet eens over de zeer zeldzame games ik denk dat het al begint bij veel van de gewilde uncommon games wat dat betreft. en dit is al met losse carts Cib gaat sowieso niet lukken in die wereld want dat is echt bar weinig van over gebleven
Super metroid, super probotector turtles in time etc zijn er te weinig van zeker in europa waar deze systemen niet heel goed uit kwamen in sales dankzij de commodore systemen etc.
Het zou een zeldzaam iets worden om zelfs op ebay een super probotector te vinden als losse cart voor 2 a 5 euro omdat teveel mensen het willen hebben en er geen meer overblijven
Dat het niet origineel is is volgens mij niet het probleem meer het feit dat @Seroczynski zijn nieuwe items showed dat is het punt waar hij het waarschijnlijk over heeft hij heeft het immers over opscheppen originele hardware kan ik hier niet uit afleiden.
Ik persoonlijk heb er geen problemen mee maar dat is volgens mij wat hij bedoeld niet dat het niet origineel is wat veel mensen lijken te denken als ik naar zo naar de comments kijk
Than again misschien zie ik het wel fout en heeft de rest gelijk my two cents
On topic
Stel dat we in een wereld zouden leven dat alle games goedkoop zouden zijn, van een hoop games zijn de aantallen veel te laag om iedereen een origineel exemplaar te geven dus in dat aspect is een flash kaart zo slecht nog niet en dan hebben we het niet eens over de zeer zeldzame games ik denk dat het al begint bij veel van de gewilde uncommon games wat dat betreft. en dit is al met losse carts Cib gaat sowieso niet lukken in die wereld want dat is echt bar weinig van over gebleven
Super metroid, super probotector turtles in time etc zijn er te weinig van zeker in europa waar deze systemen niet heel goed uit kwamen in sales dankzij de commodore systemen etc.
Het zou een zeldzaam iets worden om zelfs op ebay een super probotector te vinden als losse cart voor 2 a 5 euro omdat teveel mensen het willen hebben en er geen meer overblijven

[ Voor 55% gewijzigd door gast7 op 11-04-2018 17:00 ]
Weer een leuk pakketje.

Eindelijk kan ik Chrono Trigger spelen op de originele hardware met de originele cartridge, hier was ik al lange tijd naar op zoek. Ook Earthbound origineel kon ik niet laten liggen. Samen voor € 57,00 gekocht. Wellicht later nog een keer op zoek naar een Chrono Trigger met een net label.

Eindelijk kan ik Chrono Trigger spelen op de originele hardware met de originele cartridge, hier was ik al lange tijd naar op zoek. Ook Earthbound origineel kon ik niet laten liggen. Samen voor € 57,00 gekocht. Wellicht later nog een keer op zoek naar een Chrono Trigger met een net label.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 11-04-2018 19:58 ]
Verwijderd
@gast7 Origineel of niet origineel we houden allemaal van retrogaming, dus laten we het vooral gezellig houden en als basis nemen wat we met elkaar gemeen hebben: retrogaming.
Persoonlijk ben ik van mening dat ieder zijn retrogame hobby vorm mag geven hoe hij/zij dat zelf wil, met de vele opties die er tegenwoordig zijn om onze hobby uit te oefenen.
De reactie van @Seroczynski heb ik net even bekeken en ik lees alleen maar enthousiasme en een blije verrassing in de reactie.
Waarom loopt Seroczynski op te scheppen?
Dat komt nogal negatief en veroordelend over.
Voor mij is het absoluut geen opscheppen maar blij verrast zijn met de werking van je aangekochte item en deuren die dat item heeft geopend om vervolgens dat enthousiasme en de vreugde te willen delen met de community.
Zelf worden mijn posts ook niet altijd door iedereen in dank afgenomen omdat ik het af en toe over SNES repro's heb wat bij sommigen in het verkeerde keelgat schiet.
Ondertussen word ik (als we heel eerlijk zijn) dan min of meer veroordeeld omdat ik cartridges speel die een mod hebben gekregen, en die veroordeling is dan afkomstig van iemand (laten we eerlijk blijven) van wie de console zelf een mod heeft gekregen.
Buiten die SNES repro's om bezit ik bv. ook tal van originele titels die ver over de €100,- liggen qua aanschafprijs.
Probeer ieder in zijn of haar waarde te laten en mocht je kritiek hebben dan kan dat ook op een schappelijker en fatsoenlijkere manier.
Persoonlijk ben ik van mening dat ieder zijn retrogame hobby vorm mag geven hoe hij/zij dat zelf wil, met de vele opties die er tegenwoordig zijn om onze hobby uit te oefenen.
De reactie van @Seroczynski heb ik net even bekeken en ik lees alleen maar enthousiasme en een blije verrassing in de reactie.
Waarom loopt Seroczynski op te scheppen?
Dat komt nogal negatief en veroordelend over.
Voor mij is het absoluut geen opscheppen maar blij verrast zijn met de werking van je aangekochte item en deuren die dat item heeft geopend om vervolgens dat enthousiasme en de vreugde te willen delen met de community.
Zelf worden mijn posts ook niet altijd door iedereen in dank afgenomen omdat ik het af en toe over SNES repro's heb wat bij sommigen in het verkeerde keelgat schiet.
Ondertussen word ik (als we heel eerlijk zijn) dan min of meer veroordeeld omdat ik cartridges speel die een mod hebben gekregen, en die veroordeling is dan afkomstig van iemand (laten we eerlijk blijven) van wie de console zelf een mod heeft gekregen.
Buiten die SNES repro's om bezit ik bv. ook tal van originele titels die ver over de €100,- liggen qua aanschafprijs.
Probeer ieder in zijn of haar waarde te laten en mocht je kritiek hebben dan kan dat ook op een schappelijker en fatsoenlijkere manier.
Mij maakt het echt niet uit hoe iemand van zijn hobby geniet. De één houdt meer van het spelen van de games zelf, de ander van modding, en weer iemand anders van het verzamelen. Je kan gewoon niet overal je energie, tijd en geld in kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-04-2018 20:05 ]
@VerwijderdThe_Bird schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:43:
[...]
Ik heb er zelf absoluut geen kritiek over ik zeg enkel dat de mindere reactie van the bird hier naar mijn mening op lijkt wat het opscheppen betreft en en niet om het feit dat hij vind dat het niet om non originele hardware gaat. Ik zeg verder niet dat het een goede reactie is.
Ik zie er zelf geen negatieve kanten aan wat @Seroczynski posts betreft. Is inderdaad leuk en interssant wat bepaalde mods betreft die ik vaak niet eens ken. Het zijn ook gewoon leuke dingen om te delen daar is absoluut niks mis mee.
Het gaat vrij diep wat console mods betreft daar kan je veel tijd insteken als je er echt dieper op in zou gaan het is een vrij breed iets. Zeker als je het leuk vind om aan consoles te sleutelen de technische kant dan is dit toch wel hetgeen wat je het beste zou kunnen aanspreken in deze hobby.
Wat reproducties betreft, ik had nooit echt meegekregen dat men hier echt problemen mee had, dat is toch best vaak naar voren gekomen in dit topic zonder enkele problemen dacht ik zo. Everdrive of reproductie carts zijn niks mis mee dan heb ik zeker iets gemist als mensen daar iets op hadden gezegd.
[ Voor 63% gewijzigd door gast7 op 11-04-2018 21:30 ]
Verwijderd
@gast7 Dat opscheppen zie ik zelf niet, en de uitspraak:
"Doe dat liever op een ander forum" was bij mij zelfs een beetje tegen het zere been.
Verleden jaar was dit topic namelijk bijna opgeheven omdat de vorige topic-owner er geen zin meer in had.
Even bleef het stil en kwam er geen opvolger waardoor dit mooie topic ten einde leek.
@Seroczynski was de gene die toen opstond om het topic over te nemen en het op die manier in leven te houden.
Hier kleven bij Tweakers bepaalde verplichtingen, tijdsduur en verantwoordelijkheden aan vast die Seroczynski dus ook op zich heeft genomen.
Ik ben hem dan ook erg dankbaar dat we dankzij hem dit topic nog altijd hebben en verwacht dat eigenlijk ook een beetje van andere Tweakers die dit forum lief hebben.
Repro's
De weerstand die ik bij repro's ervaar richt zich grotendeels op de haast niet van echt te onderscheiden repro's en dat fout willende hiermee op kunnen lichten en met dat punt ben ik het zelf volledig eens.
Verreweg et grootste deel van mn repro's zijn SFC fantranslations en USA SNES games op PAL card en daar heeft idd bijna niemand moeite mee.
M'n laatste repro pal-cart aanwinst is trouwens The twisted tales of Spike McFang.
Zeer toffe Zelda clone die een heel klein beetje te vergelijken is met Soleil op de MD die ik bv weer origineel en cib in het bezit heb op de MD.
Zeker een aanradertje
"Doe dat liever op een ander forum" was bij mij zelfs een beetje tegen het zere been.
Verleden jaar was dit topic namelijk bijna opgeheven omdat de vorige topic-owner er geen zin meer in had.
Even bleef het stil en kwam er geen opvolger waardoor dit mooie topic ten einde leek.
@Seroczynski was de gene die toen opstond om het topic over te nemen en het op die manier in leven te houden.
Hier kleven bij Tweakers bepaalde verplichtingen, tijdsduur en verantwoordelijkheden aan vast die Seroczynski dus ook op zich heeft genomen.
Ik ben hem dan ook erg dankbaar dat we dankzij hem dit topic nog altijd hebben en verwacht dat eigenlijk ook een beetje van andere Tweakers die dit forum lief hebben.
Repro's
De weerstand die ik bij repro's ervaar richt zich grotendeels op de haast niet van echt te onderscheiden repro's en dat fout willende hiermee op kunnen lichten en met dat punt ben ik het zelf volledig eens.
Verreweg et grootste deel van mn repro's zijn SFC fantranslations en USA SNES games op PAL card en daar heeft idd bijna niemand moeite mee.
M'n laatste repro pal-cart aanwinst is trouwens The twisted tales of Spike McFang.
Zeer toffe Zelda clone die een heel klein beetje te vergelijken is met Soleil op de MD die ik bv weer origineel en cib in het bezit heb op de MD.
Zeker een aanradertje
Ik keek zelf meer naar het eerste gedeelte.
Maargoed laten we deze discussie maar stop zetten en verder on topic gaan.
Maargoed laten we deze discussie maar stop zetten en verder on topic gaan.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Op de mijne staat euro av:Vinnie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:40:
Vaak kun je dan op zo'n SCART aansluiting de tekst CVBS zien, in plaats van RGB. Composite Video Baseband Signal.
En mogelijk zijn het mijn eigen ogen of wat beperkte kwaliteit van deze tv maar ik zie dus echt geen verschil met rf switch. Er is echter wel groot verschil wat ik pas vandaag bij 2e x spelen ontdekte, ik kan nu WEL mijn 60hz switch gebruiken! De kleur blijft dan gewoon. Bij quack shot kon ik niet zo goed vergelijken, maar doordat ik sonic al op mijn x360 via de md collectie wat gespeeld heb merkte ik heel goed dat vooral de muziek maar ook de gameplay merkbaar trager was.......BUT NO MORE
Met de switch op 60hz speelt het vrijwel gelijk aan mijn x360 versie, als ik geraakt wordt heb ik een klein beetje slowdown, maar weet niet (meer) of dit ' by design' is en op de x360 exact hetzelfde is. Met deze snelheid speelt het gewoon een stuk fijner en met een headset aangesloten op de md nog fijn stereo ook!
2 dingetjes die ik ook opgemerkt heb:
minor: mijn sonic box is beschadigd! gelukkig heb ik dus nog een derde spel ' greendog' wat wsl donor gaat worden zodat mijn sonic er iig netjes uitziet.
major: de controller die ik heb voelt niet echt lekker aan, de a en b button voelen wat versleten. Nu zag ik op mp al wat repro 6 button joypads voorbij komen, en die heb ik toch nodig als ik nog eternal champions moet gaan spelen van CvL
Iemand hier ervaring mee? Kan natuurlijk ook nog die pad uit elkaar halen en wat schoonmaken of eventueel zelfd de buttons vervangen of repareren, al hoewel ik vrees dat dit boven mijn technische kennis gaat.
10 second ninja DONE
Ik zou gewoon een origineel kopen voor de 25 a 35 euro je bespaart er weinig mee en het is zeker de moeite waard als je veel tijd gaat besteden aan de sega games. Ook niet een enorme investering.
Met name de d pad voelt gewoon goed aan op de 6 button pad de knoppen voelen ook gewoon beter lekker aan. een 3 button pad zal je niet vaak meer aanraken nadat je een 6 button pad hebt gebruikt op bepaalde games na die een error hebben met een 6 button pad.
Het is overigens ook een super stevige controller. Zelfs bij veel gebruik lijken de knoppen niet slechter te worden wat bij veel 3 buttonpads wel eens gebeurd na verloop van tijd.
Met name de d pad voelt gewoon goed aan op de 6 button pad de knoppen voelen ook gewoon beter lekker aan. een 3 button pad zal je niet vaak meer aanraken nadat je een 6 button pad hebt gebruikt op bepaalde games na die een error hebben met een 6 button pad.
Het is overigens ook een super stevige controller. Zelfs bij veel gebruik lijken de knoppen niet slechter te worden wat bij veel 3 buttonpads wel eens gebeurd na verloop van tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 11-04-2018 22:39 ]
Verwijderd
@Sagat Als je echt wilt luisteren naar advies dan haal je deze 6-button controller voor je MD.
Deze controller is met zorg speciaal voor jou geselecteerd
https://www.nedgame.nl/se...et-fighter-ii/4915252698/
Edit: YuYu Hakusho is trouwens ook een hele dikke fighting game op de MD.
Kwam alleen in Japan uit, er zit alleen wel een kleine 'maar' aan vast:
Er zijn meerder Japanse YuYu Hakusho games verschenen op de MD en het zijn vrij matige games.
Diegene van developer Treasure is de topper die ik aanraad en is IMO zonder twijfel één van de best MD fighting games en technisch gezien misschien wel de meest indrukwekkende.
Deze controller is met zorg speciaal voor jou geselecteerd

Er zijn meerder Japanse YuYu Hakusho games verschenen op de MD en het zijn vrij matige games.
Diegene van developer Treasure is de topper die ik aanraad en is IMO zonder twijfel één van de best MD fighting games en technisch gezien misschien wel de meest indrukwekkende.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 23:06 ]
Wow, dat is best een dikke 6 button controller
Heb een tijdje geleden zelf ook gezocht naar Master System en 6-button controllers voor mijn MD, maar die gaan nog voor redelijk hoge prijzen op eBay en worden bijna niet aangeboden op MP.
Ik had gelezen dat de 'repro' 6-button controllers niet van al te beste kwaliteit zouden zijn.. Misschien moet ik binnenkort ook maar weer op zoek gaan.
Ik had gelezen dat de 'repro' 6-button controllers niet van al te beste kwaliteit zouden zijn.. Misschien moet ik binnenkort ook maar weer op zoek gaan.
De beste die ik in mijn handen heb gehad zijn toch de originele, gelukkig laatst weer mijn twee 6 button controllers teruggevonden, was ze kwijt na de verhuizing (net zoals veel andere meuk)... 6 buttons heb je niet voor veel games nodig, maar zoals hierboven ook gezegd is de kwaliteit gewoon veel beter dan de standaard meuk controllers. Alleen jammer dat de kabels evengoed zo stug zijn, die van de SNES enzo zijn beter.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze controller nu al uitverkocht is wanneer ik ga kijken, maar iig thanks voor de tip!Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:40:
@Sagat Als je echt wilt luisteren naar advies dan haal je deze 6-button controller voor je MD.
Deze controller is met zorg speciaal voor jou geselecteerd![]()
Verder Treasure
Altijd alleen maar goede dingen gehoord al hoewel ik zelf niet echt veel van ze gespeeld hebt (alleen die 2e scrolling beat em up op de saturn......guardian heroes geloof ik? Die later ook nog voor x360 gehaald in een sale omdat mijn saturn altijd afgekoppeld was en is.
Ik zal is kijken naar de game dan via mijn filthy piracy opties
10 second ninja DONE
Iemand toevallig een idee waar ik eventueel een NTSC PlayStation 2 kan bemachtigen? (Behalve eBay dan)
Heb al via Google of MP geprobeerd maar helaas zonder resultaten.
Heb al via Google of MP geprobeerd maar helaas zonder resultaten.
Afgelopen week weer een stapje dichterbij het completen van de Xbox 360 verzameling. Toch leuk die actie van Gamemania. Aardig wat special editions kunnen meepakken voor 4 euro per stuk (5 voor 20 actie).
Een volgend doel zit er dan voorlopig even niet in. Het valt vies tegen hoeveel tijd er in gaat zitten. Vooral bij een wat minder gedocumenteerde console zoals de Xbox 360.
Wel leuk om dingen uit te zoeken.
En eindelijk scarface voor de PS2 kunnen scoren. Was die ook al een tijd aan het zoeken.
Een volgend doel zit er dan voorlopig even niet in. Het valt vies tegen hoeveel tijd er in gaat zitten. Vooral bij een wat minder gedocumenteerde console zoals de Xbox 360.
En eindelijk scarface voor de PS2 kunnen scoren. Was die ook al een tijd aan het zoeken.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Completen van x360?! hoeveel games zijn dan wel niet? Vind het super tof dat je dit probeerd, maar het is niet mijn ding zeg maar.Henkje.doc schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:24:
Afgelopen week weer een stapje dichterbij het completen van de Xbox 360 verzameling. Toch leuk die actie van Gamemania. Aardig wat special editions kunnen meepakken voor 4 euro per stuk (5 voor 20 actie).
* Sagat kijkt naar zijn bescheiden collectie van 20+ games in de kast, er staan er nog wel een paar beneden en ook diverse digital, waarvan de meeste wel via games met gold of gratis acties.......
10 second ninja DONE
Ik ben -en ik denk sommigen hier ook- wel benieuwd naar je 360 collectie. Fotooo's!Henkje.doc schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:24:
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Yup same here 
Via wiki kom ik op bijna 1400 games uit!
Maar dat zijn wel alle regions, ik neem aan dat je alleen voor europese games gaat? (dat zie ik meestal op youtube, dat men zich bij een complete set richt op 1 regio
)
Via wiki kom ik op bijna 1400 games uit!
Maar dat zijn wel alle regions, ik neem aan dat je alleen voor europese games gaat? (dat zie ik meestal op youtube, dat men zich bij een complete set richt op 1 regio
10 second ninja DONE
De XBOX 360 telt 1383 games volgens Wikipedia, dat is echt behoorlijk veel.
Ik denk dat de Wii met 1500+ en de PS2 met 2500+ vooral bewijzen dat hoe meer games er op zo'n lijst staan, hoe meer shovelware het toch vaak is
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Yup, daarom, hoe vet ik het verzamel technisch ook vind, is het niet iets wat ik zelf zou willen. Ik ben van plan ergens een lijst van MD games te downloaden en dan te editten naar statusSh0ckTr00per schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:32:
Ik denk dat de Wii met 1500+ en de PS2 met 2500+ vooral bewijzen dat hoe meer games er op zo'n lijst staan, hoe meer shovelware het toch vaak is
Wil ik
wil ik niet
ken ik niet
Die 3e status ga ik dan uitzoeken wat het inhoudt en eventueel via emulatie spelen. Van de wil ik lijst, wil ik dan toch proberen een paar games bij mijn verzameling te krijgen. Ik denk nu vooral aan shmups en shinobi games. En misschien kom ik op die manier nog wel iets tegen wat ik anders niet zou proberen.
Ik verwacht echter dat ik van mijn de wat.......700md games er waarschijnlijk maar een stuk of 50-100 overhou die ik persoonlijk wil, en waarvan en dan wsl genoeg afvallen omdat ze te duur zijn. Street of rage zou ik best willen hebben maar daar ga ik geen 100 of meer euro voor betalen, dan maar via de x360 md collectie bijvoorbeeld.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Leuk setje binnen deze week en verder ook het enige wat nog "oud" is, de rest is PS4 wat de klok slaat (moet daar écht even mee stoppen). Ben een beetje door m'n ideeën heen voor wat ik nog echt moet hebben wat retro is en dan ook nog enigszins betaalbaar.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Pc engine duo
Nee maar hoor wat je zegt. Ik wil sowieso een md game erbij voor ‘de collectie’ maar zelfs voor die console is het al duur om te collecten.
Als ik van een gemiddelde prijs uitga van 20 euro en dan die schatting van 70 games die ik wel wil...neuh daar wordt ik dan niet enthousiast voor.
De snes is waar mijn hart echt ligt. Maar dat is financieel helemaal kansloos.

Nee maar hoor wat je zegt. Ik wil sowieso een md game erbij voor ‘de collectie’ maar zelfs voor die console is het al duur om te collecten.
Als ik van een gemiddelde prijs uitga van 20 euro en dan die schatting van 70 games die ik wel wil...neuh daar wordt ik dan niet enthousiast voor.
De snes is waar mijn hart echt ligt. Maar dat is financieel helemaal kansloos.
10 second ninja DONE
@Exorcist
Ik weet niet wat je budget is voor retro, maar dat zijn volgens mij niet de goedkoopste collectors editions volgens mij kan je zelfs cib in nette staat het meeste duurdere retro er voor dat geld als niet meerdere games ervoor aanschaffen.
Of het was natuurlijk een leuke deal / budget wat hoger voor collectors editions
@Sagat
Streets of rage 1 en 2 kan je in een nette complete staat krijgen voor tussen de 30 a 50 per stuk. Onder de 30 niet zo vaak zeker als het in nette staat is. Enkel streets of rage III is 100 + euro.
Onderschat overigens niet de waarde van losse carts wat de sega systemen betreft.
Het is veel goedkoper en makkelijker om losse carts te scoren van super probotector, super turrican en castlevania dan de sega varianten om maar wat voorbeelden te noemen
De populaire sega games qua losse carts verkopen ook gewoon voor 40 - 70 tot soms wel 100 + euro onderschat het niet.Super Nintendo is enkel compleet in doos en voor de slechtere games vaak wat duurder. en vaak ook wel voor de wat duurdere games omdat kartonnen doosjes de tand des tijds niet overleven maar Zelfs cib kom je soms duurder uit bij sega voor bepaalde mainstream games.
Street fighter etc uiteraard maar de losse carts bij snes zijn ook niet duur, de games zijn dan ook niet heel zeldzaam, maar compleet in doos bij snes in nette staat is er vaak niet meer en bij sega dus wel gezien plastic clamshels vrij stevig zijn.
Streets of rage golden axe revenge of shinobi zou je opzich als losse carts wel voor 10 - 20 euro per stuk moeten krijgen gezien die vrij goed verkochten destijds.
Ik weet niet wat je budget is voor retro, maar dat zijn volgens mij niet de goedkoopste collectors editions volgens mij kan je zelfs cib in nette staat het meeste duurdere retro er voor dat geld als niet meerdere games ervoor aanschaffen.
Of het was natuurlijk een leuke deal / budget wat hoger voor collectors editions
@Sagat
Streets of rage 1 en 2 kan je in een nette complete staat krijgen voor tussen de 30 a 50 per stuk. Onder de 30 niet zo vaak zeker als het in nette staat is. Enkel streets of rage III is 100 + euro.
Onderschat overigens niet de waarde van losse carts wat de sega systemen betreft.
Het is veel goedkoper en makkelijker om losse carts te scoren van super probotector, super turrican en castlevania dan de sega varianten om maar wat voorbeelden te noemen
De populaire sega games qua losse carts verkopen ook gewoon voor 40 - 70 tot soms wel 100 + euro onderschat het niet.Super Nintendo is enkel compleet in doos en voor de slechtere games vaak wat duurder. en vaak ook wel voor de wat duurdere games omdat kartonnen doosjes de tand des tijds niet overleven maar Zelfs cib kom je soms duurder uit bij sega voor bepaalde mainstream games.
Street fighter etc uiteraard maar de losse carts bij snes zijn ook niet duur, de games zijn dan ook niet heel zeldzaam, maar compleet in doos bij snes in nette staat is er vaak niet meer en bij sega dus wel gezien plastic clamshels vrij stevig zijn.
Streets of rage golden axe revenge of shinobi zou je opzich als losse carts wel voor 10 - 20 euro per stuk moeten krijgen gezien die vrij goed verkochten destijds.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 14-04-2018 10:34 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
@gast7
Gemiddeld..de games die ik wil zijn de kwalitatief goede games, zeldzaam interreseert me niet, maar er zijn vast wat goede games die niet goed verkocht hebben op later uitkwamen en daardoor zeldzamer zijn. En voor de md wil ik geen losse carts
Bij de snes vind ik dat dus wel weer prima omdat ik dus zelf alles verknipt heb destijds
Gemiddeld..de games die ik wil zijn de kwalitatief goede games, zeldzaam interreseert me niet, maar er zijn vast wat goede games die niet goed verkocht hebben op later uitkwamen en daardoor zeldzamer zijn. En voor de md wil ik geen losse carts
Bij de snes vind ik dat dus wel weer prima omdat ik dus zelf alles verknipt heb destijds

10 second ninja DONE
Er zijn opzich wel wat goedkopere games maar die zitten wel vaak op de 20 euro en soms wel wat minder
dynamite headdy strider kid chameleon. revenge of shinobi disney games sonic 1 en 2 afterburner space harrier II altered beast street fighter games om maar wat voorbeelden te noemen
Zonder boekje word het wel weer wat betaalbaarder dat wel ook de goedkopere games gaan dan een beetje omlaag. verder word de lijst dan ook wat groter.
Ik vermoedt dat die lijst van 70 titels wel wat hoger uitvalt dan 20 euro wat ik er mee probeer te zeggen tenzij je natuurlijk bepaalde toppers bewust niet in die lijst hebt geplaatst gezien die best duur zijn.
Als je voor 2015 was begonnen was de lijst een stuk groter het is eigenlijk qua waarde erg gestegen na die tijd.
super Probotector en super castlevania zijn ook niet de meest common games op de snes anders waren ze rond de 15 a 20 euro als de street fighter games en niet de 40 a 50. De snes deed het niet enorm goed destijds hier in europa. compleet in doos gaan super castlevania en super probotector dan ook voor vrij grote bedragen. Street fighter een stuk minder maar ook best veel gezien karton vaak de tand des tijds niet overleeft..
dynamite headdy strider kid chameleon. revenge of shinobi disney games sonic 1 en 2 afterburner space harrier II altered beast street fighter games om maar wat voorbeelden te noemen
Zonder boekje word het wel weer wat betaalbaarder dat wel ook de goedkopere games gaan dan een beetje omlaag. verder word de lijst dan ook wat groter.
Ik vermoedt dat die lijst van 70 titels wel wat hoger uitvalt dan 20 euro wat ik er mee probeer te zeggen tenzij je natuurlijk bepaalde toppers bewust niet in die lijst hebt geplaatst gezien die best duur zijn.
Als je voor 2015 was begonnen was de lijst een stuk groter het is eigenlijk qua waarde erg gestegen na die tijd.
super Probotector en super castlevania zijn ook niet de meest common games op de snes anders waren ze rond de 15 a 20 euro als de street fighter games en niet de 40 a 50. De snes deed het niet enorm goed destijds hier in europa. compleet in doos gaan super castlevania en super probotector dan ook voor vrij grote bedragen. Street fighter een stuk minder maar ook best veel gezien karton vaak de tand des tijds niet overleeft..
[ Voor 35% gewijzigd door gast7 op 14-04-2018 11:08 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Strider en shinobi zijn idd Kandidaten. Disneygames wat minder al hoewel ik vroeger castle of illusion mega interresant vond. Wsl is everdrive beste oplossing en als ik dan echt verliefd op een game wordt kan je altijd nog gaan jagen.
Verder is het onligisch, maar wil stiekum toch ook negacd en 32x. Maar low prio
Verder is het onligisch, maar wil stiekum toch ook negacd en 32x. Maar low prio
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat Streets of Rage III* en Probotector zijn 2 MD games die ik af raad;
Zijn allebij flink aan de prijs plus verziekt door censuur, voor beide games raad ik de Japanse versie aan, waar je ook nog eens 3 hit points hebt ipv de one hit kills uit Probotector.
*De eerste boss uit Streets of Rage 3 is een stereotype homofiel die op een komische manier in een rosse latex pakje over het scherm heen danst en deze boss zit niet in de Westerste en VS versie. Ook de kleding van de characters is verandert en de Westerse versie is moeilijker en unbalanced gemaakt.
Ook de MD game DJ Boy raad ik af dankzij censuur. De gane bevat een dinkere big momma boss die ze voor de Westerse release van een blanke huidskleur hebben voorzien.
Censuur op de MD komt stukke minder vaak voor dan op de SNES maar bepaalde titels hebben hier wel degelijk last van.
Hoe het voor de rest van jullie zit weet ik niet, maar persoonlijk geef ik nooit veel uit aan een gecensureede retrogame, sterker nog ik probeer ze altijd te mijden.
Als je trouwens wat Japanse knallers wilt spelen nu je de mogelijkheden hebt raad ik aan om met Pulseman, Twinkle tale, Monsterworld IV, Langrisser 2 en Battlemania 2 te beginnen, het is m'n persoonlijke MD import top 5.
Zijn allebij flink aan de prijs plus verziekt door censuur, voor beide games raad ik de Japanse versie aan, waar je ook nog eens 3 hit points hebt ipv de one hit kills uit Probotector.
*De eerste boss uit Streets of Rage 3 is een stereotype homofiel die op een komische manier in een rosse latex pakje over het scherm heen danst en deze boss zit niet in de Westerste en VS versie. Ook de kleding van de characters is verandert en de Westerse versie is moeilijker en unbalanced gemaakt.
Ook de MD game DJ Boy raad ik af dankzij censuur. De gane bevat een dinkere big momma boss die ze voor de Westerse release van een blanke huidskleur hebben voorzien.
Censuur op de MD komt stukke minder vaak voor dan op de SNES maar bepaalde titels hebben hier wel degelijk last van.
Hoe het voor de rest van jullie zit weet ik niet, maar persoonlijk geef ik nooit veel uit aan een gecensureede retrogame, sterker nog ik probeer ze altijd te mijden.
Als je trouwens wat Japanse knallers wilt spelen nu je de mogelijkheden hebt raad ik aan om met Pulseman, Twinkle tale, Monsterworld IV, Langrisser 2 en Battlemania 2 te beginnen, het is m'n persoonlijke MD import top 5.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2018 13:06 ]
Censuur doet me niet echt veel het zijn eigenlijk altijd wel erg kleine dingetjes.
DJ boy is wel erg minimaal wat dat betreft en zeker wel interssante beat em up op de megadrive die wel de moeite waard is ook niet heel duur. Dynamite headdy heeft ook wat censuur De blije kat is een boze nachtmerrie kat
een van de voorbeelden maar again het doet bijna niks qua gameplay en visuals. 1 mid boss is veranderd in een robot ook niet heel storend als ik eerlijk mag zijn.
Castlevania the new generation heeft geen bloed druppels en de bloed fontijn enkele andere colour palletes voor zombies. Stoort me eigenlijk haast niet kleine details die de gameplay en visuals maar weinig beinvloeden en dat is een van de grotere censuurs vaak is het veel minder.
De moeilijkheids graad heeft twee kanten, speedrunners en mensen die een uitdaging zoeken zullen de moeilijke versies waarschijnlijk leuker vinden dan de makkelijke varianten als we naar life bars kijken en soms zelfs ai en vijanden op het scherm. Japan heeft vaak zelfs caps op moeilijkheid die in de westerse releases hoger liggen. De westerse releases hebben dan vaak wel niet de makkelijkste modes die japan wel heeft.
Overigens is de japanse contra op de megadrive wel heel makkelijk gemaakt het is maar net wat je zoekt. Elke contra game heeft maar 1 hit kills contra op de sega zou hier geen uitzondering op hoeven zijn. Verder resetten bosses niet als je dood gaat dus 3 hit points in een contra game maakt de moeilijkheidsgraad in dit soort games echt heel veel makkelijker. Moeilijkheidsgraad is voor mij een plus punt er is al genoeg wat je kan abusen in dit soort games als je weet wat je doet
Ik zou persoonlijk niet de japanse versie van contra aanraden althans niet origineel het is in japan een zeer zeldzame game die voor heel wat meer gaat dan de westerse versies.
Had bijvoorbeeld shinobi III gespeeld recent. Die lifebar is enorm op de makkelijkere niveau's bij expert is deze precies goed met slechts 1 streep aan life bar inplaats van meerdere, Zou best kunnen dat de japanse versie nog makkelijker is dat is wel vaker zo. Met de enorme life bars op de andere moeilijkheidsgraden maken zelfs de latere bosses maar weinig kans in deze game. Je kan naar mijn mening enorm veel hits incasseren wat dat betreft.
DJ boy is wel erg minimaal wat dat betreft en zeker wel interssante beat em up op de megadrive die wel de moeite waard is ook niet heel duur. Dynamite headdy heeft ook wat censuur De blije kat is een boze nachtmerrie kat
Castlevania the new generation heeft geen bloed druppels en de bloed fontijn enkele andere colour palletes voor zombies. Stoort me eigenlijk haast niet kleine details die de gameplay en visuals maar weinig beinvloeden en dat is een van de grotere censuurs vaak is het veel minder.
De moeilijkheids graad heeft twee kanten, speedrunners en mensen die een uitdaging zoeken zullen de moeilijke versies waarschijnlijk leuker vinden dan de makkelijke varianten als we naar life bars kijken en soms zelfs ai en vijanden op het scherm. Japan heeft vaak zelfs caps op moeilijkheid die in de westerse releases hoger liggen. De westerse releases hebben dan vaak wel niet de makkelijkste modes die japan wel heeft.
Overigens is de japanse contra op de megadrive wel heel makkelijk gemaakt het is maar net wat je zoekt. Elke contra game heeft maar 1 hit kills contra op de sega zou hier geen uitzondering op hoeven zijn. Verder resetten bosses niet als je dood gaat dus 3 hit points in een contra game maakt de moeilijkheidsgraad in dit soort games echt heel veel makkelijker. Moeilijkheidsgraad is voor mij een plus punt er is al genoeg wat je kan abusen in dit soort games als je weet wat je doet
Ik zou persoonlijk niet de japanse versie van contra aanraden althans niet origineel het is in japan een zeer zeldzame game die voor heel wat meer gaat dan de westerse versies.
Had bijvoorbeeld shinobi III gespeeld recent. Die lifebar is enorm op de makkelijkere niveau's bij expert is deze precies goed met slechts 1 streep aan life bar inplaats van meerdere, Zou best kunnen dat de japanse versie nog makkelijker is dat is wel vaker zo. Met de enorme life bars op de andere moeilijkheidsgraden maken zelfs de latere bosses maar weinig kans in deze game. Je kan naar mijn mening enorm veel hits incasseren wat dat betreft.
[ Voor 51% gewijzigd door gast7 op 14-04-2018 13:49 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@gast7 Dat was een goede deal, ik koop nooit collectors editions tenzij het bedrag wel héél mooi is
Verwijderd
Over enkele weken verschijnt er trouwens een compilatie MD disc voor Xbone en PS4.
Op de Xbox 360 en PS3 verscheen ook al zo'n compilatie disc.
Het grote verschil: De MD compilatie disc die binnenkort verschijnt komt o.a. met de games: Aliën Soldier, Gunstar Heroes en Landstalker die alle 3 ontbraken op de vorige MD compilatie disc
Het grote verschil: De MD compilatie disc die binnenkort verschijnt komt o.a. met de games: Aliën Soldier, Gunstar Heroes en Landstalker die alle 3 ontbraken op de vorige MD compilatie disc
Bij de Amerikaanse en Japanse (Super) Probotector (Contra 4) zijn de hoofdpersonen commando's (zoals vroeger op de NES) in Europa zijn dit robots.
Vandaag een negatieve ervaring meegemaakt. Er kwam gisterenavond een Nintendo SNES met 20 games te koop, uiteindelijk tot een afspraak gekomen (bedrag en adres) en heeft ze de advertentie gereserveerd. Kom ik daar aan (met mijn dochter), kon de man des huizes de SNES niet vinden en dacht dat ik voor een Nintendo Wii U kwam, die ze ook te koop hadden. Ik gaf aan dat ik voor de SNES met de 20 games kwam, nadat ik hem de hele conversatie had laten lezen, zei hij inderdaad dat het duidelijk was wat er afgesproken was en dat die boven lag. De man belde daarop zijn vrouw, die begon te protesteren en dat ik voor de Wii U kwam en dat er bij de SNES games van € 60,00 zaten etc., hoorde ik (stond naast de man). De man gaf mij gelijk en zij ook tegen zijn vrouw dat ze dit echt zo afgesproken had, dit had hij in mijn telefoon gelezen. Heel gezeur aan de telefoon. Uiteindelijk mocht de man van de vrouw de SNES absoluut niet meegeven, wat hij wilde doen (de SNES stond ook niet compleet klaar in de gang, andere systemen die ze te koop hadden wel, zag ik). Ik natuurlijk gezegd dat dit zo geen zaken doen is, maar ja ik had mijn dochter bij me dus ik moest me als voorbeeld gedragen, anders was ik wel op mijn strepen blijven staan (de man had ik aan mijn zijde, die was echt heel oprecht). Ik vermoed dat zijn vrouw was werken of ergens koffie drinken was bij familie of vrienden en onze verkoop daar ter sprake heeft gebracht en dus op opmerkingen daarop kostte wat het kost van de afspraak wilde afzien (console en games van de familie of iemand die haar heeft gezegd dat er zeldzame games bij zaten). Uiteindelijk met mijn dochter een ijsje gaan eten en haar laten inzien het negatieve om te zetten in positieve dingen.
Vandaag een negatieve ervaring meegemaakt. Er kwam gisterenavond een Nintendo SNES met 20 games te koop, uiteindelijk tot een afspraak gekomen (bedrag en adres) en heeft ze de advertentie gereserveerd. Kom ik daar aan (met mijn dochter), kon de man des huizes de SNES niet vinden en dacht dat ik voor een Nintendo Wii U kwam, die ze ook te koop hadden. Ik gaf aan dat ik voor de SNES met de 20 games kwam, nadat ik hem de hele conversatie had laten lezen, zei hij inderdaad dat het duidelijk was wat er afgesproken was en dat die boven lag. De man belde daarop zijn vrouw, die begon te protesteren en dat ik voor de Wii U kwam en dat er bij de SNES games van € 60,00 zaten etc., hoorde ik (stond naast de man). De man gaf mij gelijk en zij ook tegen zijn vrouw dat ze dit echt zo afgesproken had, dit had hij in mijn telefoon gelezen. Heel gezeur aan de telefoon. Uiteindelijk mocht de man van de vrouw de SNES absoluut niet meegeven, wat hij wilde doen (de SNES stond ook niet compleet klaar in de gang, andere systemen die ze te koop hadden wel, zag ik). Ik natuurlijk gezegd dat dit zo geen zaken doen is, maar ja ik had mijn dochter bij me dus ik moest me als voorbeeld gedragen, anders was ik wel op mijn strepen blijven staan (de man had ik aan mijn zijde, die was echt heel oprecht). Ik vermoed dat zijn vrouw was werken of ergens koffie drinken was bij familie of vrienden en onze verkoop daar ter sprake heeft gebracht en dus op opmerkingen daarop kostte wat het kost van de afspraak wilde afzien (console en games van de familie of iemand die haar heeft gezegd dat er zeldzame games bij zaten). Uiteindelijk met mijn dochter een ijsje gaan eten en haar laten inzien het negatieve om te zetten in positieve dingen.
[ Voor 85% gewijzigd door Jumpman op 14-04-2018 21:34 ]
Haha, waarschijnlijk komt het dat ik dat dacht doordat ik vroeger deze game altijd met mijn neef altijd op een 300 in 1 pirated game speelde.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:18:
Op de NES is het eveneens Probotector met robotjes voor Europa.
Wat een gedoe zeg, jammer. Kan me voorstellen dat de afgesproken prijs al niet heel laag lag aangezien er 20 games bijzaten, en dan dit. Moest je er ver voor rijden?Jumpman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:03:
Bij de Amerikaanse en Japanse (Super) Probotector (Contra 4) zijn de hoofdpersonen commando's (zoals vroeger op de NES) in Europa zijn dit robots.
Vandaag een negatieve ervaring meegemaakt. Er kwam gisterenavond een Nintendo SNES met 20 games te koop, uiteindelijk tot een afspraak gekomen (bedrag en adres) en heeft ze de advertentie gereserveerd. Kom ik daar aan (met mijn dochter), kon de man des huizes de SNES niet vinden en dacht dat ik voor een Nintendo Wii U kwam, die ze ook te koop hadden. Ik gaf aan dat ik voor de SNES met de 20 games kwam, nadat ik hem de hele conversatie had laten lezen, zei hij inderdaad dat het duidelijk was wat er afgesproken was en dat die boven lag. De man belde daarop zijn vrouw, die begon te protesteren en dat ik voor de Wii U kwam en dat er bij de SNES games van € 60,00 zaten etc.,hoorde ik (stond naast de man). De man gaf mij gelijk en zij ook tegen zijn vrouw dat ze dit echt zo afgesproken had, dit had hij in mijn telefoon gelezen. Heel gezeur aan de telefoon. Uiteindelijk mocht de man van de vrouw de SNES absoluut niet meegeven, wat hij wilde doen (de SNES stond ook niet compleet klaar in de gang, andere systemen die ze te koop hadden wel, zag ik). Ik natuurlijk gezegd dat dit zo geen zaken doen is, maar ja ik had mijn dochter bij me dus ik moest me als voorbeeld gedragen, anders was ik wel op mijn strepen blijven staan (de man had ik aan mijn zijde, die was echt heel oprecht). Ik vermoed dat zijn vrouw was werken of ergens koffie drinken was bij familie of vrienden en onze verkoop daar ter sprake heeft gebracht en dus op opmerkingen daarop kostte wat het kost van de afspraak wilde afzien (console en games van de familie of iemand die haar heeft gezegd dat er zeldzame games bij zaten). Uiteindelijk met mijn dochter een ijsje gaan eten en haar laten inzien het negatieve om te zetten in positieve dingen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Had dit idd gehoord en ook dat er extra games op zaten. Misschien keertje meenemen uit budgetbak gezien ik met de eerste nog lang niet klaar ben en ook nog rare replay heb.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:27:
Over enkele weken verschijnt er trouwens een compilatie MD disc voor Xbone en PS4.
Jullie dit wel dat day one halen?
10 second ninja DONE
Verwijderd
@Sagat Als ik toch day one een retro gerelateerde game moet halen dan wordt het deze 
Shenmue 1 & 2 remasterd/definitieve versie voor PS4/Xbone/PC:
http://m.ign.com/articles...ed-on-ps4-xbox-one-and-pc
Dit verse nieuws is eigenlijk wel groot genoeg voor de voorpagina dus stuur meteen de link naar de nieuws redactie door
Shenmue 1 & 2 remasterd/definitieve versie voor PS4/Xbone/PC:
http://m.ign.com/articles...ed-on-ps4-xbox-one-and-pc
Dit verse nieuws is eigenlijk wel groot genoeg voor de voorpagina dus stuur meteen de link naar de nieuws redactie door
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2018 18:00 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja, die komt wel in huis.. Heb die collectie ook voor PS3 en 360 maar ja, Sega he.Sagat schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:27:
[...]
Had dit idd gehoord en ook dat er extra games op zaten. Misschien keertje meenemen uit budgetbak gezien ik met de eerste nog lang niet klaar ben en ook nog rare replay heb.
Jullie dit wel dat day one halen?
Niet erg prettig, maar kan de verkoper ook wel begrijpen dat ze de SNES met 20 games voor 6 tientjes verkoopt.Jumpman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:03:
Vandaag een negatieve ervaring meegemaakt. Er kwam gisterenavond een Nintendo SNES met 20 games te koop, uiteindelijk tot een afspraak gekomen (bedrag en adres) en heeft ze de advertentie gereserveerd. Kom ik daar aan (met mijn dochter), kon de man des huizes de SNES niet vinden en dacht dat ik voor een Nintendo Wii U kwam, die ze ook te koop hadden. Ik gaf aan dat ik voor de SNES met de 20 games kwam, nadat ik hem de hele conversatie had laten lezen, zei hij inderdaad dat het duidelijk was wat er afgesproken was en dat die boven lag. De man belde daarop zijn vrouw, die begon te protesteren en dat ik voor de Wii U kwam en dat er bij de SNES games van € 60,00 zaten etc.,hoorde ik (stond naast de man). De man gaf mij gelijk en zij ook tegen zijn vrouw dat ze dit echt zo afgesproken had, dit had hij in mijn telefoon gelezen. Heel gezeur aan de telefoon. Uiteindelijk mocht de man van de vrouw de SNES absoluut niet meegeven, wat hij wilde doen (de SNES stond ook niet compleet klaar in de gang, andere systemen die ze te koop hadden wel, zag ik). Ik natuurlijk gezegd dat dit zo geen zaken doen is, maar ja ik had mijn dochter bij me dus ik moest me als voorbeeld gedragen, anders was ik wel op mijn strepen blijven staan (de man had ik aan mijn zijde, die was echt heel oprecht). Ik vermoed dat zijn vrouw was werken of ergens koffie drinken was bij familie of vrienden en onze verkoop daar ter sprake heeft gebracht en dus op opmerkingen daarop kostte wat het kost van de afspraak wilde afzien (console en games van de familie of iemand die haar heeft gezegd dat er zeldzame games bij zaten). Uiteindelijk met mijn dochter een ijsje gaan eten en haar laten inzien het negatieve om te zetten in positieve dingen.
Was wel netjes geweest als je iets van benzinegeld terug had gekregen.
Ok, er zal hier vast wel iemand zijn die mij wellicht in de goede richting kan sturen
Ik heb mijn classic X-Box altijd aangesloten op de gewone LCD tv, via de scart-input: ik gebruikte de composiet-naar-scart-blok van de X-Box 360, en kon zo spelen. Nu heb ik een ouder computerscherm over met VGA-input. Qua positie op mijn bureau en ivm cable management zou ik hier graag de X-Box op aansluiten. Nu ben ik dus aan het zoeken of er een omvormer/kabel bestaat om de composiet naar VGA te vormen. Een andere optie zou ook de mannelijke scart naar VGA zijn.
Het enige wat ik zelf kan vinden is een omvorm-kastje, zoals deze: https://www.allekabels.nl...et-naar-vga-omvormer.html
Dit is mij echter te duur, aangezien het niet zo belangrijk is, het is niet dringend om te verplaatsen. Weet er iemand hier of er wellicht andere kabels zijn die dit zouden kunnen doen? Ik heb zelf niets gevonden via google, maar wellicht kijk ik er overheen. Kabel hoeft niet lang te zijn overigens, een meter is meer dan voldoende. Alvast bedankt!
Ik heb mijn classic X-Box altijd aangesloten op de gewone LCD tv, via de scart-input: ik gebruikte de composiet-naar-scart-blok van de X-Box 360, en kon zo spelen. Nu heb ik een ouder computerscherm over met VGA-input. Qua positie op mijn bureau en ivm cable management zou ik hier graag de X-Box op aansluiten. Nu ben ik dus aan het zoeken of er een omvormer/kabel bestaat om de composiet naar VGA te vormen. Een andere optie zou ook de mannelijke scart naar VGA zijn.
Het enige wat ik zelf kan vinden is een omvorm-kastje, zoals deze: https://www.allekabels.nl...et-naar-vga-omvormer.html
Dit is mij echter te duur, aangezien het niet zo belangrijk is, het is niet dringend om te verplaatsen. Weet er iemand hier of er wellicht andere kabels zijn die dit zouden kunnen doen? Ik heb zelf niets gevonden via google, maar wellicht kijk ik er overheen. Kabel hoeft niet lang te zijn overigens, een meter is meer dan voldoende. Alvast bedankt!
fookin mad fer it
Het ging om veel meer als zes tientjes, maar dan nog: Afspraak is afspraak, ze hadden zich ook vooraf in de materie kunnen verdiepen. En zelfs daarna zouden ze nog fatsoenlijk af kunnen bellen.Aardappel schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:44:
[...]
Niet erg prettig, maar kan de verkoper ook wel begrijpen dat ze de SNES met 20 games voor 6 tientjes verkoopt.
Was wel netjes geweest als je iets van benzinegeld terug had gekregen.
[ Voor 65% gewijzigd door Jumpman op 15-04-2018 12:06 ]
Ik had een keer op marktplaats iemand die een spel voor 15 euro verkocht, bood er iemand 16 nadat we tot een akkoord zijn gekomen gezien ik de vraagprijs er wel voor over had, Hierdoor zag zij toch even van de verkoop af en wou ze het dus afwachten voor de hoogste prijs er was immers 1 hele euro meer geboden
Uiteindelijk heb ik hem na 1 dag toch gekregen met een bod van 20 euro inclusief verzending te onzinnig voor woorden eigenlijk ik denk dat de andere bieder weg is gegaan omdat het toch wel behoorlijk gestoord gedrag is van de verkoper echt niet mee te praten ook toen ik het netjes vroeg over haar vaste prijs en de akkoord die we maakten in het begin. Toegeven dat ze het wel netjes bracht met een aardig verhaal dat ze de beste prijs wou hebben etc ik ben er dan ook niet echt meer op in gegaan. Het is dat ik het spel erg graag wou hebben maar het is toch te gek voor woorden ben er maar in mee gegaan die ene euro was toch wel een big deal blijkbaar
Uiteindelijk heeft ze er dus 1,68 meer voor gekregen of 68 cent meer dan de vorige bieder voor de grap maar 20 incl geboden gezien het toch wel een kans kon maken althans bij haar. Sommige mensen letten echt op elke cent afspraak of niet

Uiteindelijk heb ik hem na 1 dag toch gekregen met een bod van 20 euro inclusief verzending te onzinnig voor woorden eigenlijk ik denk dat de andere bieder weg is gegaan omdat het toch wel behoorlijk gestoord gedrag is van de verkoper echt niet mee te praten ook toen ik het netjes vroeg over haar vaste prijs en de akkoord die we maakten in het begin. Toegeven dat ze het wel netjes bracht met een aardig verhaal dat ze de beste prijs wou hebben etc ik ben er dan ook niet echt meer op in gegaan. Het is dat ik het spel erg graag wou hebben maar het is toch te gek voor woorden ben er maar in mee gegaan die ene euro was toch wel een big deal blijkbaar

Uiteindelijk heeft ze er dus 1,68 meer voor gekregen of 68 cent meer dan de vorige bieder voor de grap maar 20 incl geboden gezien het toch wel een kans kon maken althans bij haar. Sommige mensen letten echt op elke cent afspraak of niet

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 15-04-2018 00:27 ]
Volgensmij reageer jij op de verkeerde post? Mijn post staat daar helemaal los van namelijk.Jumpman schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:25:
[...]
Het ging om veel meer als zes tientjes, maar dan nog: Afspraak is afspraak, ze hadden zich ook vooraf in de materie kunnen verdiepen. En zelfs daarna zouden ze nog fatsoenlijk af kunnen bellen.
fookin mad fer it
Klopt, ik heb het aangepast.DikkeBMW schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:55:
[...]
Volgensmij reageer jij op de verkeerde post? Mijn post staat daar helemaal los van namelijk.
Herkenbaar. Ook zo leuk dat mensen vaak de game op willen halen, scheelt verzendkosten. Dat de extra tijd en moeite, welke daarmee gepaard gaat, veel meer waard is dan die paar euro (althans, dat hoop ik voor zegast7 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:58:
Ik had een keer op marktplaats iemand die een spel voor 15 euro verkocht, bood er iemand 16 nadat we tot een akkoord zijn gekomen gezien ik de vraagprijs er wel voor over had, Hierdoor zag zij toch even van de verkoop af en wou ze het dus afwachten voor de hoogste prijs er was immers 1 hele euro meer geboden![]()
Uiteindelijk heb ik hem na 1 dag toch gekregen met een bod van 20 euro inclusief verzending te onzinnig voor woorden eigenlijk ik denk dat de andere bieder weg is gegaan omdat het toch wel behoorlijk gestoord gedrag is van de verkoper echt niet mee te praten ook toen ik het netjes vroeg over haar vaste prijs en de akkoord die we maakten in het begin. Toegeven dat ze het wel netjes bracht met een aardig verhaal dat ze de beste prijs wou hebben etc ik ben er dan ook niet echt meer op in gegaan. Het is dat ik het spel erg graag wou hebben maar het is toch te gek voor woorden ben er maar in mee gegaan die ene euro was toch wel een big deal blijkbaar![]()
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd

@Rossi46 De reden dat mensen via internet aangekochte games van particulieren meestal liever ophalen ipv van naar zich toe laten zenden is niet het uitsparen van de verzendkosten ten kosten van hun eigen vrije tijd + reiskosten maar veelal omdat je bij afhalen jezelf indekt tegen mogelijke internetoplichting en tevens nog eens een kwaliteitscheck/echtheidscheck kunt doen al voordat je tot betaling overgaat.
Ik vermoed dan ook dat @Jumpman gisteren (hoe lullig het ook is) liever voor niets gereden heeft dan dat hij nu betaald zou hebben voor een artikel dat of fake is, of niet wordt geleverd en waar hij dan achteraf veel negatieve energie in moet stoppen om zijn geld terug te vorderen.
* Op bovenstaande foto twee SNES games die een waarde van honderden euro's vertegenwoordigen en waarvan jij zonder kennis van zaken en een kwaliteitscheck (dmv het openmaken van de cartridge zodat je de Eprom op het moederbord kunt waarnemen) onmogelijk kunt zien dat het hier niet om echte exemplaren gaat van beide games maar om omgebouwde games.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2018 14:23 ]
Precies, er wordt veel gerotzooid met o.a. de dure SNES games. Er zijn omgebouwde originele games, zeer goede repro's en mensen met een foto van een origineel, maar die versturen een lelijker exemplaar of zelfs een repro.
Scart naar hdmi en dan hdmi > vga adapter?DikkeBMW schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:58:
Ok, er zal hier vast wel iemand zijn die mij wellicht in de goede richting kan sturen![]()
Kost je alles bij elkaar echter wel al snel 50 euro.
AV2HDMI (€ 12,44):DikkeBMW schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:58:
Ok, er zal hier vast wel iemand zijn die mij wellicht in de goede richting kan sturen![]()
Ik heb mijn classic X-Box altijd aangesloten op de gewone LCD tv, via de scart-input: ik gebruikte de composiet-naar-scart-blok van de X-Box 360, en kon zo spelen. Nu heb ik een ouder computerscherm over met VGA-input.
https://www.bol.com/nl/p/...BEgJWUPD_BwE&gclsrc=aw.ds
HDMI naar VGA (€ 7,44):
https://www.bol.com/nl/p/...BEgIKu_D_BwE&gclsrc=aw.ds
ben je voor 20 euro klaar
Thanks, daar kan ik iets mee! Maat van me had nog een scart naar VGA liggen, dus ik heb een male/female adapter scart gekocht (3 Euro, lol) en probeer dat als eerste even uit.
fookin mad fer it
Als ik covervariaties, NTSC-J en NTSC niet meetellen kom ik onder de 1200 titels uit. Dan praat ik alleen over PAL europa. Er zijn een aantal titels die PAL Australië zijn al is dat te verwaarlozen (AFL Live en AFL live 2). Hier zit dan uiteraard ook een complete Kinect set bij.Sagat schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:35:
[...]
Completen van x360?! hoeveel games zijn dan wel niet? Vind het super tof dat je dit probeerd, maar het is niet mijn ding zeg maar.
* Sagat kijkt naar zijn bescheiden collectie van 20+ games in de kast, er staan er nog wel een paar beneden en ook diverse digital, waarvan de meeste wel via games met gold of gratis acties.......
Een iets oudere foto van het geheel.Seroczynski schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:41:
[...]
Ik ben -en ik denk sommigen hier ook- wel benieuwd naar je 360 collectie. Fotooo's!

En wat foto's van recente aanwinsten:

Sagat schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:42:
Yup same here
Via wiki kom ik op bijna 1400 games uit!![]()
![]()
Maar dat zijn wel alle regions, ik neem aan dat je alleen voor europese games gaat? (dat zie ik meestal op youtube, dat men zich bij een complete set richt op 1 regio)
De Wikipedia lijst is verre van volledig. Op Retrocolect is een master Pal list. Die is ook niet 100% compleet., echter daar ontbreken dan eigenlijk alleen de recente titels (Fifa,Pes, Minecraft Adventures bv).Jumpman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:21:
De XBOX 360 telt 1383 games volgens Wikipedia, dat is echt behoorlijk veel.
Het gaat idd alleen om de PAL titels, of (bij wijze van hoge uitzondering) NTSC versies die op PAL draaien. Daar hebben we er een aantal van.
Wat ik persoonlijk op de xbox 360 zie is dat de shovelware category vooral bij de kinect titels komt. Al is het wel minder erg dan bij de Wii. Wat wel opvalt is het enorm aantal sporttitels. En dan vooral van sporten waar je het minder van verwacht, bijvoorbeeld Rugby.Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:32:
Afgelopen weekend eindelijk mijn Scart to BNC kabels ontvangen en voor de eerste keer in zeer lange tijd terug op een crt-bak kunnen spelen, wat een genot!
Uiteraard was het eerste spel dat ik in mijn SFC stopte een Kirby game:

Wie durft er raden welk spel dit is?
Uiteraard was het eerste spel dat ik in mijn SFC stopte een Kirby game:

Wie durft er raden welk spel dit is?
Sow, da's ambitieus, tof! Zijn er nu nog bepaalde games die echt hard-to-find zijn; grails als het ware? Of titels waarna je al lang op zoek bent? Want ik neem aan dat het je het merendeel al hebt als ik die foto zo zie.Henkje.doc schreef op maandag 16 april 2018 @ 05:56:
[...]
Als ik covervariaties, NTSC-J en NTSC niet meetellen kom ik onder de 1200 titels uit. Dan praat ik alleen over PAL europa. Er zijn een aantal titels die PAL Australië zijn al is dat te verwaarlozen (AFL Live en AFL live 2). Hier zit dan uiteraard ook een complete Kinect set bij.
De Wikipedia lijst is verre van volledig. Op Retrocolect is een master Pal list. Die is ook niet 100% compleet., echter daar ontbreken dan eigenlijk alleen de recente titels (Fifa,Pes, Minecraft Adventures bv).
Het gaat idd alleen om de PAL titels, of (bij wijze van hoge uitzondering) NTSC versies die op PAL draaien. Daar hebben we er een aantal van.
Wat ik persoonlijk op de xbox 360 zie is dat de shovelware category vooral bij de kinect titels komt. Al is het wel minder erg dan bij de Wii. Wat wel opvalt is het enorm aantal sporttitels. En dan vooral van sporten waar je het minder van verwacht, bijvoorbeeld Rugby.
Iig wel gaaf, een muur vol. What's next, elke game 100% achievements
Oh trouwens, ik had nog een ander vraagje. Hoe doe jij het met special/limited editions? Je kunt van spel XXX een gewone editie hebben, en dan een limited of deluxe. En een jaar later een gold edition. Snap je wat ik bedoel?
fookin mad fer it
Na het debacle dit weekend, toch op de valreep nog een leuke game kunnen toevoegen aan de Nintendo SNES collectie.

Wat beteft het verzamelen van Special Editions, Collectors Edition, Limited Editions en Gold Editions. Hier heb ik vorige jaar besloten te stoppen met de edities die in grote verpakkingen komen. Dus een Special Edition die ook het formaat heeft van een normale game (of dubbele dikte) die doe ik wel, maar een games met Action Figures etc. doe ik niet. Ook doe ik geen merchandise meer. Het is tot nog toe de beste beslissing die ik gemaakt heb. Ik verzamel originele consoles, games en accessoires, meer niet.
Als ik een game echt geweldig vind, dan vind ik het wel leuk om de Collector's Edition te hebben, maar dit bij hoge uitzondering. Bijvoorbeeld PC/PS3/XBOX360 Bioshock 2 Special Edition met de vinyl, dat vind ik persoonlijk echt een toffe Special Edition.

Wat beteft het verzamelen van Special Editions, Collectors Edition, Limited Editions en Gold Editions. Hier heb ik vorige jaar besloten te stoppen met de edities die in grote verpakkingen komen. Dus een Special Edition die ook het formaat heeft van een normale game (of dubbele dikte) die doe ik wel, maar een games met Action Figures etc. doe ik niet. Ook doe ik geen merchandise meer. Het is tot nog toe de beste beslissing die ik gemaakt heb. Ik verzamel originele consoles, games en accessoires, meer niet.
FWIWVerwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:23:
* Op bovenstaande foto twee SNES games die een waarde van honderden euro's vertegenwoordigen en waarvan jij zonder kennis van zaken en een kwaliteitscheck (dmv het openmaken van de cartridge zodat je de Eprom op het moederbord kunt waarnemen) onmogelijk kunt zien dat het hier niet om echte exemplaren gaat van beide games maar om omgebouwde games.
De originele Whirlo heeft het NAMCO logo veel verder naar rechts en wat naar onder.
Bij de X3 op de foto staat het rood/blauw/groen/gele SNES logo ding veel dichter op de SUPER NINTENDO tekst linksonderin dan bij het origineel.
Ikzelf doe altijd heel weinig moeite om de plaatsing van deze elementen kloppend te maken, waardoor je de repros er makkelijk uit pikt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Koop ook nauwelijks special editions, ha dat is ook vrijwel nooit van toepassing als je digital koopt natuurlijk 
Laatste die ik gekocht heb was tekken vs streetfighter, en dan met name omdat die toen goedkoop weggingen. Het arcade kastje wat erbij zat staat wel in mijn vensterbank in mijn werk/retro room
2. Ik vermoed dat het ook niet mogelijk is om alle achievements te halen, games zoals fifa worden relatief vrij snel al ' offline gehaald' waarna je de online achievements al niet meer kan halen.
Laatste die ik gekocht heb was tekken vs streetfighter, en dan met name omdat die toen goedkoop weggingen. Het arcade kastje wat erbij zat staat wel in mijn vensterbank in mijn werk/retro room
1. Je wil niet van zoveel games alle achievements halen, zit te veel rotzooi in. Denk dat je niet eens alles wil spelen, wsl hooguit kijken of de disc werkt.DikkeBMW schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:15:
[...]
Sow, da's ambitieus, tof! Zijn er nu nog bepaalde games die echt hard-to-find zijn; grails als het ware? Of titels waarna je al lang op zoek bent? Want ik neem aan dat het je het merendeel al hebt als ik die foto zo zie.
Oh trouwens, ik had nog een ander vraagje. Hoe doe jij het met special/limited editions? Je kunt van spel XXX een gewone editie hebben, en dan een limited of deluxe. En een jaar later een gold edition. Snap je wat ik bedoel?
2. Ik vermoed dat het ook niet mogelijk is om alle achievements te halen, games zoals fifa worden relatief vrij snel al ' offline gehaald' waarna je de online achievements al niet meer kan halen.
[ Voor 61% gewijzigd door Sagat op 16-04-2018 16:54 ]
10 second ninja DONE
Ik koop eigenlijk bijna geen current gen of zelfs last gen games hoewel dat zelfs vroeger een zeldzame bezigheid was met enkele games per jaar.
Ps3 en xbox 360 hebben echt een overdaad aan special editions ben blij dat ik er niet voor verzamel. Voor de oudere games kan je het overwegen zeker voor de betere games gezien het er echt vrij weinig zijn.
Zelfs Nintendo heeft het CE virus helaas te pakken gekregen vanaf de wii u
Ik vond het overigens een hele prestatie van Nintendo dat mario odyssee geen special edition had, Than again een top game als dat heeft dat ook niet nodig tevens hadden de andere games uit die 3d serie dit ook nooit gehad wellicht dat ze het bij zo'n grote system seller ze de oude spirit erin hebben gehouden zonder collectors edition zoals vanouds gezien het toch wel een game is die bij bijna elk systeem hoort.
Ps3 en xbox 360 hebben echt een overdaad aan special editions ben blij dat ik er niet voor verzamel. Voor de oudere games kan je het overwegen zeker voor de betere games gezien het er echt vrij weinig zijn.
Zelfs Nintendo heeft het CE virus helaas te pakken gekregen vanaf de wii u
Ik vond het overigens een hele prestatie van Nintendo dat mario odyssee geen special edition had, Than again een top game als dat heeft dat ook niet nodig tevens hadden de andere games uit die 3d serie dit ook nooit gehad wellicht dat ze het bij zo'n grote system seller ze de oude spirit erin hebben gehouden zonder collectors edition zoals vanouds gezien het toch wel een game is die bij bijna elk systeem hoort.
[ Voor 45% gewijzigd door gast7 op 16-04-2018 17:31 ]
Ik heb nog een hele zooi aan Gameboy spellen. Ook GBA. Nu wil ik deze weer gaan spelen. Is de Revo 101plus daar nog de beste optie voor? Nog een aankoop tip?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
De beste optie ligt aan je voorkeuren. Ik ben zelf erg fan van de backlit GameBoy voor classic games, en de backlit AGB voor GBA gamesCobb schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:54:
Ik heb nog een hele zooi aan Gameboy spellen. Ook GBA. Nu wil ik deze weer gaan spelen. Is de Revo 101plus daar nog de beste optie voor? Nog een aankoop tip?
Ik heb zelf een K101 en vind het lekker spelen ondanks dat ik behoorlijk grote handen heb, wel met name voor rpg’sCobb schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:54:
Allereest een aantal titels die wat moeilijker te vinden zijn.DikkeBMW schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:15:
[...]
Sow, da's ambitieus, tof! Zijn er nu nog bepaalde games die echt hard-to-find zijn; grails als het ware? Of titels waarna je al lang op zoek bent? Want ik neem aan dat het je het merendeel al hebt als ik die foto zo zie.
Een aantal zijn specifiek uitgekomen in kleine oplage, of juist in een enkel land.

Xbox 360 was ook berucht om de vele racers. Zeker niet te vergelijken met een Forza, maar wel erg vermakelijk, juist doordat ze zo fout zijn.

Daarnaast nog een aantal pareltjes. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat er nog veel meer tussenzit. Echt hidden gems.

En natuurlijk Kinect

Doel is in ieder geval niet om overal 100% achievments te halen.
Special editions of specifieke uigaves hebben we in het verleden wel gekocht. De laatste tijd is de focus gaan liggen om het geheel zo compleet als mogelijk te krijgen. Special Editions vallen daar niet direct onder., alleen als ze voor een paar euro er zijn, of heel goedkoop ten opzichte van de nieuwprijs.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Erg netjes, leuk om te zien. Crash Time series is ook erg vermakelijk, heb een deel op de 360 en PS3. Wel wat HDMI tearing her en der maar over het algemeen goed speelbaar en weer 's wat anders.
A-Train heb ik een tijd geleden ook gehaald samen met deel 6 op de PS2. Op de 360 vind ik hem niet bijster goed spelen maar dat kan aan mij liggen. Tijd geleden dat ik m'n 360 verzameling heb uitgebreid, in december gok ik. Sta nu zelf op een titel of...200 (gok) en 6 consoles (2x Pro, 1x Core, 1x Elite, 1x Slim en 1x E). Heel zeldzame titels heb ik niet echt...kom een klein beetje in de buurt met Crash of the Titans, Gray Matter en Snipers maar die zijn niet bijster lastig te vinden.
Zie net wel dat ik Tropico 3 nog mis en die heel goedkoop op eBay staat. Toch weer een uitbreiding
[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 17-04-2018 08:22 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De hidden gems.......blue shadow leek me altijd vet, maar het is echt mijn genre niet, en zo'n game kost natuurlijk gruwelijk veel tijd om uit te spelen en/of zo veel mogelijk achievements te halen.
NG2 heb ik geloof ik wel, maar 3 vrijwel zeker niet, zowel de NG voor de org xbox als deel 2 amper gespeeld dus vond ik het niet kunnen om dan deel 3 maar te scoren, volgens mij is die wel redelijk makkelijk te vinden toch?
Nier durfde ik nooit aan omdat ik dacht dat het een j-rpg was......twijfel toch of die niet stiekum digitaal heb. Ik vond de demon van nier op de ps4 an sich wel leuk, maar niet leuk genoeg om actief te chasen voor aankoop
NG2 heb ik geloof ik wel, maar 3 vrijwel zeker niet, zowel de NG voor de org xbox als deel 2 amper gespeeld dus vond ik het niet kunnen om dan deel 3 maar te scoren, volgens mij is die wel redelijk makkelijk te vinden toch?
Nier durfde ik nooit aan omdat ik dacht dat het een j-rpg was......twijfel toch of die niet stiekum digitaal heb. Ik vond de demon van nier op de ps4 an sich wel leuk, maar niet leuk genoeg om actief te chasen voor aankoop
10 second ninja DONE
NG Black en NG2 vind ik helemaal geweldig, maar NG3 kon ik niet echt inkomen. Blue Dragon heb ik -als echt JPRG fan- natuurlijk uitgespeeld, prachtig stijltje. Ik zie BD niet als een hidden gem omdat die toch best wat marketing heeft gehad, mede omdat Akira Toriyama eraan meegewerkt heeft. Welke JRPG dat naar mijn idee wel is, is Lost Odyssey
Moet wel zeggen dat ik de 360 nog láng niet als retro bestempel, maar dit is waarschijnlijk wel het moment om je verzameling compleet te maken.
Moet wel zeggen dat ik de 360 nog láng niet als retro bestempel, maar dit is waarschijnlijk wel het moment om je verzameling compleet te maken.
[ Voor 24% gewijzigd door Seroczynski op 17-04-2018 10:28 ]
Wel lastig om er een exacte eis aan te stellen he. Wanneer werd de SNES retro. En wanneer zou de 360 dat dan wel wordenSeroczynski schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:26:
NG Black en NG2 vind ik helemaal geweldig, maar NG3 kon ik niet echt inkomen. Blue Dragon heb ik -als echt JPRG fan- natuurlijk uitgespeeld, prachtig stijltje. Ik zie BD niet als een hidden gem omdat die toch best wat marketing heeft gehad, mede omdat Akira Toriyama eraan meegewerkt heeft. Welke JRPG dat naar mijn idee wel is, is Lost Odyssey![]()
fookin mad fer it
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
De 'officiele' grens is dacht ik alles na last gen. Dus in dit geval xbox1 = current gen, x360 = last gen en de org xbox is dan officieel retro.
edit:
Vandaag iets ontvangen

En nee, het is niet het kewle tafelzeil
edit:
Vandaag iets ontvangen

En nee, het is niet het kewle tafelzeil
[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 17-04-2018 21:31 ]
10 second ninja DONE
Nee precies, het is maar net wat je zelf als retro beschouwt.Sagat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
De 'officiele' grens is dacht ik alles na last gen. Dus in dit geval xbox1 = current gen, x360 = last gen en de org xbox is dan officieel retro.
edit:
Vandaag iets ontvangen
[afbeelding]
En nee, het is niet het kewle tafelzeil![]()
Het leuke is van net niet retro dat je er relatief makkelijk en goedkoop leuke titels voor kan scoren.
Had ik dat maar geweten toen ik snes titels wilde gaan sparen

Ik wist niet dat Birdie je favoriete street fighter personage wasSagat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
edit:
Vandaag iets ontvangen
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat je van de controller en de kwaliteit ervan vindt.Sagat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
edit:
Vandaag iets ontvangen
[afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
En als je slim bent beschouw je PS3 en 360 + Wii nu al als retroSagat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
edit:
Vandaag iets ontvangen
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.