Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:09:
[...]

Ik ben benieuwd wat je van de controller en de kwaliteit ervan vindt.
Heb er nog niet mee gespeeld maar de dpad voelt goed. Hij is iets kleiner dan een standaard madcatz fight pad, een heeft maar een shoulder button (rechts) die gemapped is naar select...? Verder dus 2 aansluitingen dus kan hem ook op pc gebruiken.

Binnenkort ervaringen zowel vanaf pc en uiteraard de md.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:37:
[...]

En als je slim bent beschouw je PS3 en 360 + Wii nu al als retro ;). In die zin dat je er nu het beste mee af bent om voor te verzamelen. Snap ook wel dat het niet retro-retro is maar het is wel echt de tijd om "in te slaan". Maar wil je verder geen tips geven ;)
Haha probleem is dat ik teveel vrek ben en te weinig verzamelaar. Mogelijk heb ik over 5-10 of 20 jaar spijt maar dat zien we dan wel weer. Wil nog wel de md verzameling tikje uitbreiden, mogelijk dat ik zaterdag even een stop maakt bij een of andere gameshop op used product en/of cash convertors.

edit:
ugh niet gezien dat ik al de laatste post had :X

[ Voor 42% gewijzigd door Sagat op 18-04-2018 09:00 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Om de vraag hier maar eens te stellen:

Is er iemand hier bekend met de CDi touchpad controller (22ER9017)?
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/press-start-games/image/cache/full/004aa5d5c853b529a53cb534d8640c723021589b.jpg

Deze lijkt vrij lastig te vinden, op sites als Marktplaats lijk ik ze niet tegen te komen en zelfs eBay heeft alleen maar 1 online staan in complete nieuw-staat (voor 250 euro :') ). Ik kan 'm me ook niet herinneren van vroeger, alleen maar de 3-button versie. Misschien moet ik veel geluk hebben met de vrijmarkt volgende week om er een te bemachtigen, het gaat me ook met name om het gebruik en niet zo zeer de verzameling.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Okay, weer wat kabels aangekregen om mijn consoles aan te sluiten op mijn PVM, deze keer met wisselend resultaat,
PSX RGB SCART:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9W6vy51.jpg

N64 S-Video:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BKTSKyC.jpg

Iemand een idee wat er fout loopt bij mijn Nintendo 64?
Het is een NTSC-J versie, dus die ondersteunen normaal S-Video, en ik sluit hem rechstreeks op mijn PVM aan via de Y/C input.
Ik vrees een beetje dat het de kabel is, want wanneer ik mijn Super Famicon via deze kabel verbind, krijg ik ongeveer hetzelfde soort beeld. Of een instelling op de TV die ik nog moet maken.
Hij detecteert wel dat het een NTSC signaal is, en wisselen tussen NTSC COMB en NTSC maakt geen verschil.
NTSC443 zorgt wel voor een haarscherp zwart/wit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Grumpmeister schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:43:
Om de vraag hier maar eens te stellen:

Is er iemand hier bekend met de CDi touchpad controller (22ER9017)?
[afbeelding]

Deze lijkt vrij lastig te vinden, op sites als Marktplaats lijk ik ze niet tegen te komen en zelfs eBay heeft alleen maar 1 online staan in complete nieuw-staat (voor 250 euro :') ). Ik kan 'm me ook niet herinneren van vroeger, alleen maar de 3-button versie. Misschien moet ik veel geluk hebben met de vrijmarkt volgende week om er een te bemachtigen, het gaat me ook met name om het gebruik en niet zo zeer de verzameling.
Die lijkt verdacht veel op de Gravis Gamepad. Persoonlijk vond ik dit geen fijne controller. Lag niet lekker in de hand. Maar goed. In die tijd was er niet zo heel veel keus wat betreft gamepads. De joystick raakte pas net uit de mode (vandaar ook dat knuppeltje wat je er op kon schroeven) Wel stevig gebouwd.

Edit: Oh ja, en voor zowel linkshandig als rechtshandig te gebruiken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.warosu.org/data/vr/img/0011/19/1381018512870.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sjer op 18-04-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@Grumpmeister Volgens mij heb ik die nog bij mijn Cd-i zitten. Heb zelf zo'n groot model met VCD module en zo'n kleine met toploader. Weet echter totaal niet wat er allemaal bij zit.
Binnenkort eens naar voren halen om te bekijken.

Denk dat ik de Philips tv van mijn schoonouders ook maar eens online ga zetten om te verkopen of weg te doen. Grootste model volgens mij, maar wel jammer genoeg 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
sjer schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:40:
[...]

Die lijkt verdacht veel op de Gravis Gamepad. Persoonlijk vond ik dit geen fijne controller. Lag niet lekker in de hand. Maar goed. In die tijd was er niet zo heel veel keus wat betreft gamepads. De joystick raakte pas net uit de mode (vandaar ook dat knuppeltje wat je er op kon schroeven) Wel stevig gebouwd.

[afbeelding]
Zo, die lijkt inderdaad haast 1 op 1 hetzelfde. Het schijnt qua CDi controllers juist een van de fijnste te zijn, dus daarom ben ik er naar aan het zoeken. De huidige controller die ik heb (gewoon een 3 button versie) heeft soms de neiging om minder goed te reageren, wat lastig kan zijn met spellen (al was de oude die m'n pa nu weer heeft iets erger, die bleef soms met de d-pad op rechtsboven hangen, waardoor je toch een sprongetje extra de afgrond in maakte :') ).
Arunia schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:45:
@Grumpmeister Volgens mij heb ik die nog bij mijn Cd-i zitten. Heb zelf zo'n groot model met VCD module en zo'n kleine met toploader. Weet echter totaal niet wat er allemaal bij zit.
Binnenkort eens naar voren halen om te bekijken.

Denk dat ik de Philips tv van mijn schoonouders ook maar eens online ga zetten om te verkopen of weg te doen. Grootste model volgens mij, maar wel jammer genoeg 100Hz.
Mocht je de controller hebben en er van af moeten, dan hou ik me aanbevolen O-)

Ben de laatste tijd bezig met speedruns voor Link: the Faces of Evil & Zelda: Wand of Gamelon, dus dan is een goede controller wel fijn. Altijd leuk als je in een area komt waarbij je normaliter geen damage pakt, met een half hartje over, maar deze ene keer wel omdat de 2-knop niet geregistreerd wordt :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Grumpmeister Ruilen voor die Zelda's? :+
Geen idee nog eigenlijk wat ik ermee ga doen. Waarschijnlijk hou ik hem er bij.
Ga deze rommelmarkt nog zeker wel even browsen voor Cd-i en spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjer schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:40:
[...]

[afbeelding]
Die had ik ook! Vond de controllers vre-se-lijk. Maar........de multitap die erbij zat had ook 2 uhm, weet niet eens hoe dat officieel heet maar midi poorten? En daar sloot ik dan weer analoog naar digitaal convertors op aan zodat ik 2x een suzo prof competitie 9000 kon gebruiken voor swos96/97 op PC _/-\o_

Jaren lang lol mee gehad, daarvoor gebruikte ik een geleende insteekkaart maar die liet het spel crashen :(
Op de amiga had ik out of the box 2 joystick support, maar dat laden duurde zoooooo lang vanaf diskette. Voor alleen swos had ik beter een amiga1200 kunnen kopen, maar de pc had natuurlijk ook zoveel andere leuke games......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Exorcist schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:37:
[...]

En als je slim bent beschouw je PS3 en 360 + Wii nu al als retro ;). In die zin dat je er nu het beste mee af bent om voor te verzamelen. Snap ook wel dat het niet retro-retro is maar het is wel echt de tijd om "in te slaan". Maar wil je verder geen tips geven ;)
Hahaha niet teveel tips geven ;)

Xbox 360 heeft zeker niet een retro status zoals de nes en snee dat wel hebben.

Voor mij persoonlijk komt het deels dat ik eigenlijk pas vanaf de Xbox 360 serieuzer me met games ben gaan bezighouden.

Vroeger wel de C64 en snee gehad maar hen tussen 1997 en 2005 er niet superveel mee gedaan. Prioriteiten lagen toen anders. Gelukkig bijna niets kwijtgeraakt van die tijd.

Of de Xbox 360 ooit de retro status krijgt, heb geen idee. Waarschijnlijk zal deze nog wel een tijdje langer in het zicht blijven, zeker met de compatibiliteit met de Xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:38:
[...]

Hahaha niet teveel tips geven ;)

Xbox 360 heeft zeker niet een retro status zoals de nes en snee dat wel hebben.

Voor mij persoonlijk komt het deels dat ik eigenlijk pas vanaf de Xbox 360 serieuzer me met games ben gaan bezighouden.

Vroeger wel de C64 en snee gehad maar hen tussen 1997 en 2005 er niet superveel mee gedaan. Prioriteiten lagen toen anders. Gelukkig bijna niets kwijtgeraakt van die tijd.

Of de Xbox 360 ooit de retro status krijgt, heb geen idee. Waarschijnlijk zal deze nog wel een tijdje langer in het zicht blijven, zeker met de compatibiliteit met de Xbox one.
Ik denk dat de 360 en zeker de PS3 (PS3 heeft meer "vreemde/obscure" titels) later die status krijgen, ja. Dat maakt het verzamelen nu dan ook wel leuk (en betaalbaar).

Zelf een tijd geleden voor 30 Euro een HD-DVD speler in doos gekocht via eBay. Ik verwacht, gezien de beperkte oplage en slechte verkopen, dat dit ooit wel meer waard wordt maar daar heb ik het in eerste instantie niet voor gedaan; ding is gewoon leuk om in de verzameling te hebben, zeker omdat het geflopt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:13
Het is inderdaad een leuke tijd om aan de ps3 a xbox 360 te beginnen.

En hoewel het goedkoop is zou ik dit enkel aanraden als je het echt leuk vind qua games anders zul je niet veel missen als je het puur om het verzamelen doet omdat het goedkoop is.

Het is geen atari maar toch >:)

Als VR echt een ding word en goed ook zal xbox 360 misschien wel eens een retro status krijgen. Anders zijn het eigenlijk vrij vergelijkbare games met een beetje mindere grapics.

Than again de status retro is niet zo heel belangrijk als je er lol aan hebt is het toch prima zo. De meeste mensen kijken naar current gen last gen niet naar retro das de minderheid :P

[ Voor 39% gewijzigd door gast7 op 19-04-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 18 april 2018 @ 06:43:
[...]

Heb er nog niet mee gespeeld maar de dpad voelt goed. Hij is iets kleiner dan een standaard madcatz fight pad, een heeft maar een shoulder button (rechts) die gemapped is naar select...? Verder dus 2 aansluitingen dus kan hem ook op pc gebruiken.

Binnenkort ervaringen zowel vanaf pc en uiteraard de md.
Excuus voor de self quote..maar.....

Gister even kort getest op mijn pc. En het is een fijne pad, even good old sf4 gespeeld en het voelt heerlijk. Alleen zoals gezegd, je mist wel shoulder buttons en bij sf4 ben ik iig behoorlijk gewend om deze te hebben.
Maar daarnaast kon ik alles doen wat ik ook met mijn madcatz fightpadje kan. En denk zelfs dat ik deze dpad fijner vind.
Voetnoot is wel dat de controller best wel klein is, ik denk iig kleiner dan de default md pad.

Ook even 'super crate box' getest als snel arcady twitch spelletje, en ook hierbij voelt de controller heerlijk aan. Binnenkort de MD test :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 19-04-2018 11:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Mensen al zin in Koningsdag, verwachten jullie wat te gaan scoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En net kort sonic gespeeld op de md. Wederom speelt het heerlijk. Eindoordeel:
Ik vind het een zeer fijne pad. Zeker verbetering t.o.v. mijn uitgewoonde standaard md pad.

Daarnaast dus ook op pc te gebruiken. Zoals eerder benoemd is hij net iets kleiner dan standaard md pad. 4.5/5 sterren

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En toen had ik een dooie Genesis voor me neus... f*& :( een van de grotere logic chips zag er goed gebakken uit. Toenet eentje kunnen scoren die deze gaat vervangen.

Toch best jammer.. een non-TMSS (FCC ID FJ846EUSASEGA) Sega Genesis HDG zijn niet zo goed (betaalbaar) te vinden in vergelijking met de non-HDG/Genesis 2 variant.

En mocht er iemand hier toevalling interesse hebben, er ligt hier nog een Sega CD Model 1 te verstoffen :o

Ook een Playstation 2 gescoord met ingebouwde hdd. Ik heb nog wat PSX/PS2 spellen liggen, even kijken of ik ze netjes vanaf de hdd kan laten draaien. Leuk hobbyprojectje.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vinnie ps2 soft modden. Heb zelf de spullen liggen, maar moet er even weer voor gaan zitten. Heb ook nog een kapotte ps2 met mod chip. Intern de klemmetjes gebroken, maar heb een phat ps2 en slim ps2 nog in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnie schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
En toen had ik een dooie Genesis voor me neus... f*& :( een van de grotere logic chips zag er goed gebakken uit. Toenet eentje kunnen scoren die deze gaat vervangen.

Toch best jammer.. een non-TMSS (FCC ID FJ846EUSASEGA) Sega Genesis HDG zijn niet zo goed (betaalbaar) te vinden in vergelijking met de non-HDG/Genesis 2 variant.

En mocht er iemand hier toevalling interesse hebben, er ligt hier nog een Sega CD Model 1 te verstoffen :o

Ook een Playstation 2 gescoord met ingebouwde hdd. Ik heb nog wat PSX/PS2 spellen liggen, even kijken of ik ze netjes vanaf de hdd kan laten draaien. Leuk hobbyprojectje.
Wat is het voordeel van een FJ846EUSASEGA model MD?

PS2 met HDD Loader is relatief eenvoudig te fixen, mits je een manier hebt om unsigned code te runnen. Daar is gratis software voor op de Memory Card voor verkrijgbaar ;)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13

Ik wil eigenlijk al heel lang een model 1 mega cd maar ben nog steeds huiverig hoe vaak die dingen kapot (lijken te) gaan. Maar het ziet er gewoon zoveel vetter uit dan een model 2 :)

Ik draai zelf ook een PS2 met HDD. Ik ben destijds voor de HD Loader Advance-methode gegaan. Gewoon originele spellen die je via de PS2 zelf op de harddisk installeert. Twee nadelen; oplossing is niet regiovrij en je kunt geen PS1 spellen installeren.

Open PS2 Loader is veel geavanceerder wat dat betreft maar die heb ik zelf destijds niet gekozen omdat ik dan ofwel een netwerk nodig heb richting de playstation, ofwel voor elke install de harddisk er uit moet halen en aan de PC moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:04:
[...]

Ik wil eigenlijk al heel lang een model 1 mega cd maar ben nog steeds huiverig hoe vaak die dingen kapot (lijken te) gaan. Maar het ziet er gewoon zoveel vetter uit dan een model 2 :)
Dit, ik heb dus ook het md virus te pakken en zou het zeker vet vinden om nog een mega cd en 32x te scoren. Echter......ook gehoord dat mega cd1 idd makkelijk stuk gaan......ik denk dat ik dus geduldig wacht tot een slim iemand en soort van retron 5 md oplossing maakt met nieuwe componenten, waarop je dan lekker alle md zut kan afspelen (gewone carts, uiteraard region free, en dan ook mega cd en 32x games)......en dan dus ook master sytstem en liefst ook game gear :)
Kan me niet voorstellen dat dit er niet aan zit te komen als je kijkt hoewel moderne nes en snessen er al komen.

Ben er nog steeds niet uit of ik dan 'alvast' een everdrive wil. En zo ja of ik de extra cash will droppen voor 'die dure' met save states.......ik weet gewoon van mezelf als ik een moeilijk spel spel en ik het dan niet kan saven dat ik mezelf daar zwaar aan ga ergeren :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krikzz heeft ook net nieuwe, draadloze SEGA 6 button controllers uitgebracht. Is een project waar hij al jaren aan heeft gewerkt (en heeft geteased via Twitter). Prijzig, maar denk wel dat ik hier twee controllers ga aanschaffen (in de toekomst).

Afbeeldingslocatie: https://krikzz.com/store/210-thickbox_default/master-everdrive.jpg

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren toevallig nog verder mee gespeeld. In één van m'n PS2's zit ook een (40)GB HDD. Draait naast Linux ook HDL en spellen er naartoe kopiëren gaat met een whopping 2 MB/sec :+ . Maar het werkt verder vrij simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:52:
Wat is het voordeel van een FJ846EUSASEGA model MD?

PS2 met HDD Loader is relatief eenvoudig te fixen, mits je een manier hebt om unsigned code te runnen. Daar is gratis software voor op de Memory Card voor verkrijgbaar ;)
Geen lockoutchip, je krijgt ook geen tekst te zien voor de game start: Produced by or under license from Sega Enterprises LTD. link: https://segaretro.org/TradeMark_Security_System

En op deze manier weet je zeker dat je VA2-VA5 revisie krijgt. VA6 en later heeft TMSS.
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:04:
Het is vooral de drivebelt en de condensators op de top pcb die aandacht nodig hebben, de rest gaat meestal wel.
Ik draai zelf ook een PS2 met HDD. Ik ben destijds voor de HD Loader Advance-methode gegaan. Gewoon originele spellen die je via de PS2 zelf op de harddisk installeert. Twee nadelen; oplossing is niet regiovrij en je kunt geen PS1 spellen installeren.
Regiovrij is niet zo erg, geen PS1 spellen installeren is wel zonde... maar we zien wel hoe het gaat lopen :)
Sagat schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:31:
Ben er nog steeds niet uit of ik dan 'alvast' een everdrive wil. En zo ja of ik de extra cash will droppen voor 'die dure' met save states.......ik weet gewoon van mezelf als ik een moeilijk spel spel en ik het dan niet kan saven dat ik mezelf daar zwaar aan ga ergeren :P
Leuke functies, maar hou dit even in de gaten. Onder andere hierom ben ik zelf voor een X5 variant gegaan.
https://db-electronics.ca...-flash-in-retro-consoles/

[ Voor 55% gewijzigd door Vinnie op 20-04-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:40:[...]

Leuke functies, maar hou dit even in de gaten. Onder andere hierom ben ik zelf voor een X5 variant gegaan.
https://db-electronics.ca...-flash-in-retro-consoles/
Lees ook even de reactie van Krikzz zelf:

https://db-electronics.ca...t-in-5v-to-3-3v-mismatch/

http://krikzz.com/forum/index.php?topic=6615.0

Volgens mij is er niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
De grootste issue lijkt te zitten met dat de IO op 3.9V (VCC + 0.6V) zit, wat op de maximum zit van de specificatie, waar je met pieken dus overheen gaat.

Ik heb nog geen duidelijk beeld in hoeverre dit voor problemen zou zorgen... en ik meen te hebben gelezen dat er een paar onscreen functies van de X7 niet werken als je een 32X gebruikt.

Maar inderdaad, savestates is wel een erg mooie functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Faabjan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:15:
Mensen al zin in Koningsdag, verwachten jullie wat te gaan scoren?
Waarschijnlijk helemaal niks. Ik ben 1 van de weinige die met spellen daar zit. Als ik al wat zie, dan zijn die spellen meestal meer dan €2 en daar doe ik niet aan. Ik verkoop ze meestal voor max €2 (PS2 vooral), tenzij het geen shovelware is.
Maar ik hou de verwachtingen altijd laag. Maakt het leuker, als je wel wat tegenkomt.

Paar jaar geleden nog een Videopace G7000 met twee spellen voor €5 gekocht. Wist toen niet wat het was, maar voor €5 was ik wel geïnteresseerd. Heb hem nog geen 1 keer aangesloten om te testen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook geen "hoop" of verwachtingen voor Koningsdag, heb dat al even geleden opgegeven. Hier in 't dorp is het sowieso niets, m'n zus kijkt vaak nog even in haar omgeving maar meer dan (overpriced) PS2 spul kom je niet tegen.

Verder even wat dagen zonder vrouw/kinderen hier in huis dus even op m'n gemak wat genieten van de zon :+. Maat komt vanmiddag/vanavond langs, maar 's kijken welke games we gaan doen. Ben op zich wel weer in een bui om het oude spul van de plank te trekken :)

/maar even een edit omdat ik de laatste ben.

Gisteren weinig retro gedaan, meer PS4 en buiten gezeten. Toen het bezoek op het toilet was wel "even" Sniper Elite gekocht op eBay, voor de PS2. Waren in gesprek over de delen en ik hou deel V2 op de PS3/360 en zeker ook III op PS3/PS4. Nu bezig met een re-run op PS3 na de PS4 versie verleden jaar te hebben uitgespeeld. Benieuwd naar deel 1, verder nooit op of naar gezocht.

Voor modern: FC5 is klaar, dus weer van 't lijstje..door met Life is Strange Before the Storm voordat Detroit: Become Human uit is. In de tussentijd maar even kijken wat ik nog moet en wil hebben. PSP gisteren nog aangeslingerd in de tuin maar ik merk dat ik heel vaak strand bij Sim City voor de SNES. Blijft toch een geweldig spel, tijdloos en met geweldige muziek.

[ Voor 44% gewijzigd door Exorcist op 22-04-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou niet van drukte dus koningsdag gaat em sowieso niet worden voor mij. Verder hou ik sowieso niet van 2e hands. Das best wel lastig bij retro, en wat dat betreft hebben de gamestores wel een goede aan me.

Aan de andere kant dit is ook weer dat ik naar emulatie neig. Maar mogeijk wel ' binnenkort' dan een md game erbij ;)
Misschien dat er na kdag wat meer aanbod op mp is, maar wsl dan wel met de nodige financiele toeslagen........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Omdat je het MD virus te pakken hebt, hier een klein lijstje van IMO de belangrijkste MD games om te collecten, omdat ze allemaal in dezelfde categorie vallen:

-Rambo III (Leuk)
-Dick Tracey (Epic)
-Captain Planet (Ruk)
-Batman Returns (Meh)
-Ghost Busters (Leuk)
-Moonwalker (Leuk)
-Home Alone (Meh)
-X-men (Meh)
-Last Battle (Aka fist of the Northstar (Ruk)
-Xmen 2 CW (Epic)
-Castle of Illusion (Leuk)
-World of Illusion (Leuk)
-Aladdin (Epic)
-Talespin (Meh)
-Chakan (Leuk)
-Phantasia (Ruk)
-Quackshot (Leuk)

Niet de goedkoopste MD games om na te jagen maar IMO wel verreweg de belangrijkste omdat het om MD games gaat die SEGA zelf heeft ontwikkeld maar geen rechten meer op heeft omdat het licenced games zijn.

Ik noem ze dan ook SEGA's vergeten eigen MD titels:

Deze SEGA titels vind je dan ook niet terug op MD compilaties en de kans op remasters is ook zeer gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:47:
@Sagat Omdat je het MD virus te pakken hebt, hier een klein lijstje van IMO de belangrijkste MD games om te collecten, omdat ze allemaal in dezelfde categorie vallen:

-Rambo III (Leuk)
-Dick Tracey (Epic)
-Captain Planet (Ruk)
-Batman Returns (Meh)
-Ghost Busters (Leuk)
-Moonwalker (Leuk)
-Home Alone (Meh)
-X-men (Meh)
-Xmen 2 CW (Epic)
-Aladdin (Epic)
-Talespin (Meh)
-Chakan (Leuk)
-Phantasia (Ruk)
-Quackshot (Leuk)

Niet de goedkoopste MD games om na te jagen maar IMO wel verreweg de belangrijkste omdat het om MD games gaat die SEGA zelf heeft ontwikkeld maar geen rechten meer op heeft omdat het licenced games zijn.

Deze SEGA titels vind je dan ook niet terug op MD compilaties en de kans op remasters is ook zeer gering.
Thanks, ik ga even beetje husslen dan met je lijst

cat1:ruk/meh en geen interesse
-Captain Planet (Ruk)
-Home Alone (Meh)

cat2:ruk/meh maar wel interesse
-Batman Returns (Meh)
-X-men (Meh)
-Talespin (Meh)
-Phantasia (Ruk)

cat 3: leuk epic/weinig interesse
-Rambo III (Leuk)
-Dick Tracey (Epic)
-Ghost Busters (Leuk)
-Moonwalker (Leuk)
-Chakan (Leuk)

cat 4: leuk epic/veel interesse
-Xmen 2 CW (Epic)
-Aladdin (Epic)
-Quackshot (Leuk)

cat1: is puur verzamel technish....het verzamelen vind ik leuk, maar het is mij voornamelijk om het spelen te doen
cat 2: deze games moet ik dan even spelen via emu en bepalen of ik het met je eens ben

cat 3: als ik deze mocht tegen komen voor weinig kan ik ze dan meepikken. Maar ik zou er dan max 10 euro voor willen betalen, geen idee of dat reëel is.

cat4: Deze games staan idd al op mijn short list (voor zover daar sprake van is) en Quackshot heb ik dus zelfs al :)
Volgens mij al vaker genoemd hier, maar vroeger leken de mickey mouse games me echt geweldig, ik het echter toch het idee dat ze wat meer geaged zijn dan bijvoorbeeld een mario world. Vooral castle dan, maar dat was ook een best vroege titel natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Ik zou alleen Dick Tracey iig nog in cat4 plaatsen.

@gast7 Kocht ooit een MD lotje waar de game tussen zat en plaatste het hier op het forum met de medeling dat Dick Tracey verrassend leuk is.

Niet veel later kwam ik toen de game zelf ook tegen en sloeg meteen toe.

Ben het eens met gast7: Dick Tracey is echt awesome en er is ook nog eens geen ene 16-bit game vergelijkbaar qua gameplay.

Ik raad echt aan om de game eens te checken als je toch bezig bent :P

De Mickey games van SEGA (Uitgezonderd het "broken" Fantasia van SEGA of America) kun je beter de 'Illusion' series noemen:

Wikipedia: Illusion (series)

Castle of Illusion was een launch titel voor de MD waarin SEGA wou laten zien waartoe de MD in staat was, en dat vooral in de animatie van Mickey.

Sta je bv op het randje van een platform dan gaat Mickey met zijn armen zwaaien om zijn ballans te houden.

Naar mijn weten is Castle of Illusion dan ook de eerste game waarin een character bewegende animaties had terwijl je van de controller afblijft, mohelijk vind je dat de game daardoor beter de tand des tijdd heeft doorstaan.

World of Illussion is trouwens uitermate geschikt als co-op game om kleine kinderen te enthousiasmeren voor retrogaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@Sagat

Dick tracy maar ook moonwalker zou ik toch in categorie 4 zetten als we het over must haves hebben

Moon walker niet heel duur maar het heeft toch een aardige waarde dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks guys, ik denk dat ik DT dan maar gauw moet testen. Moonwalker paar keer geprobeerd maar kon er nooit in komen. Ik had ook het idee dat deze game best common was. Sowieso moet ik eigenlijk de games ein cat 3 allemaal proberen.

Poging 2
Cat 1 ken ik niet en door aanbeveling weinig interesse om te proberen
Cat 2 wel interesse in maar slechte aanbeveling dus proberen.
Cat 3 goede aanbeveling maar ken ik niet = proberen
Cat 4 goede aanbeveling en ken ik of interesse dus (bijna) blind kopen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Moon walker is helaas verre van common welke regio dan ook

Als iets bij sega common is dan zou 10 euro met gemak een haalbaar iets moeten zijn wat die game betreft

Net zoals de disney games altered beast en de sonics.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 23-04-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Weet jij toevallig (nu de game hier toch ter sprake komt) hoe het zit met Moonwalker en het nummer Thriller?

Wat ik er zelf over kan vertellen is dat Thriller het enige nummer is in de game dat MJ niet zelf heeft geschreven, en waar hij dus ook de rechten niet van had.

Het nummer is opgenomen in 'early copies' van de game en moest later uit de game verwijderd worden.

Weet jij toevallig of het hier om early Genesis copies van Moonwalker gaat die Thriller bevatten of komt het nr ook voor op early MD copies van Moonwalker?

Zelf heb ik helaas de versie zonder Thriller maar ik zou graag willen weten waar ik aan kan zien (behalve door de game te spelen) of ik een met een Moonwalker met Thriller te maken heb of met een copie die later kwam en het nummer dus niet meer heeft.

Weet jij daar toevallig meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:57:
@gast7 Weet jij toevallig (nu de game hier toch ter sprake komt) hoe het zit met Moonwalker en het nummer Thriller?

Wat ik er zelf over kan vertellen is dat Thriller het enige nummer is in de game dat MJ niet zelf heeft geschreven, en waar hij dus ook de rechten niet van had.

Het nummer is opgenomen in 'early copies' van de game en moest later uit de game verwijderd worden.

Weet jij toevallig of het hier om early Genesis copies van Moonwalker gaat die Thriller bevatten of komt het nr ook voor op early MD copies van Moonwalker?

Zelf heb ik helaas de versie zonder Thriller maar ik zou graag willen weten waar ik aan kan zien (behalve door de game te spelen) of ik een met een Moonwalker met Thriller te maken heb of met een copie die later kwam en het nummer dus niet meer heeft.

Volgens mij heeft alleen REV00 Thriller, REV01 niet meer. Als je de cartridge hebt, kan je er alleen achter komen om tot en met level 3-1 te spelen en de A knop ingedrukt houden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:57:

De europese versie is bijna 1 jaar later gereleased dan in amerika, zelfs de japanse versie kwam later uit want ja michael jackson :)

Helemaal in het begin wilden ze al het verwijderen dus enkel genesis heeft kans wat de thriller betreft want die werd al bij de tweede print verwijderd.

Ik heb echter wel amerikaanse sega carts gezien hier in nederland dus er is kans dat je er een kan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 23-04-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Weet je ook hoe ik (game heeft nmlk min of meer het zelfde als Moon Walker) bij Revenge of shinobi (MD Japan) een copie kan herkennen waarin Spider-Man, Godzilla (en andere bekende personages waar SEGA geen rechten op had) de bosses zijn?

Heb nmlk altijd al een keertje shuriken naar Spider-man willen gooien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:18:
@gast7 Weet je ook hoe ik (game heeft nmlk min of meer het zelfde als Moon Walker) bij Revenge of shinobi (MD Japan) een copie kan herkennen waarin Spider-Man, Godzilla (en andere bekende personages waar SEGA geen rechten op had) de bosses zijn?

Heb nmlk altijd al een keertje shuriken naar Spider-man willen gooien :)
Ik meende dat wij in europa alles hadden maar is toch wel een tijd geleden dat ik shinobi heb gespeeld.

https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=821265

Als ik echter deze site mag geloven hebben wij shinobi 1.02 geen batman en rambo maar de rest wel. En op de mega games collectie 2 hebben we versie 1.03 waarbij zelfs godzilla is verdwenen

in europa is er slechts 1 versie niet zoals in amerika, wat waarschijnlijk komt door de veel latere release date zoals bijna altijd zo is hier in europa. alles zou al verwerkt moeten zijn tegen die tijd.

Games als mystic defender zouden ook verschillen hebben in latere versies maar wat kleiner.

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 23-04-2018 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Thriller staat op geeneen cart volledig te beluisteren. Het nummer is door Temperton geschreven, waardoor er in de afgelopen decennia vaker problemen zijn geweest met het nummer (zelfs in films).

Er zijn twee revisies van de cart: de eerste revisie bevat een kort segment van Thriller tijdens de dance break in wereld 3.

Bij de tweede revisie is die muziek verwijderd en is ook tijdens de dance break enkel Another Part Of Me te horen.

Onlangs is wel een developer cart verschenen met daarop het volledige nummer. Hoewel het goed klinkt op de Megadrive/genesis hardware, vind ik de APOM muziek toch heel passend/sfeervol.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Helaas heeft zelfs mijn Moonwalker arcade PCB het nummer er niet op staan, desondanks blijft het toch wel een erg toffe game :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ik twijfel om te beginnen aan een Gameboy zero build, (mijn eerste ervaring met elektronica en solderen in deze vorm). Is er een topic op tweakers voor dit soort builds?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:47:

-Rambo III (Leuk)
-Dick Tracey (Epic)
-Captain Planet (Ruk)
-Batman Returns (Meh)
-Ghost Busters (Leuk)
-Moonwalker (Leuk)
-Home Alone (Meh)
-X-men (Meh)
-Xmen 2 CW (Epic)
-Aladdin (Epic)
-Talespin (Meh)
-Chakan (Leuk)
-Phantasia (Ruk)
-Quackshot (Leuk)

Mooi lijstje met echte toppers.
Heb er zelf ook nog 1 en dat is Story of Thor.
Action RPG waar je aardig wat tijd in kwijt kunt.
Nou ja RPG light is misschien een betere aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobb schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:29:
Ik twijfel om te beginnen aan een Gameboy zero build, (mijn eerste ervaring met elektronica en solderen in deze vorm). Is er een topic op tweakers voor dit soort builds?
Dat mag wat mij betreft gewoon in dit topic :P Uiteindelijk speel je er voornamelijk retro games op.

Heb zelf ook meerdere malen gekeken naar een GBZ. Laatst waren er nieuwe Kite Circuit Swords uitgekomen, welke het modden een stuk makkelijker maken. Dan zit het meeste werkt nog in de aansluitingen en het modden van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Dat zijn wel hele mooie bordjes. Misschien ga ik wachten op de nieuwe batch.

Zojuist maar even een RaspiBoy kit en een Pi Zero gekocht om even bekend te worden met het materiaal en de software.
Toch ook alvast wat wat gameboy cases besteld en wat losse componentjes bij ome Ali.
Misschien past een Raspiboy kit ook wel in een gameboy kit, maar dat is voor latere zorg.

[ Voor 70% gewijzigd door Cobb op 25-04-2018 21:47 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobb schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:20:
Dat zijn wel hele mooie bordjes. Misschien ga ik wachten op de nieuwe batch.

Zojuist maar even een RaspiBoy kit en een Pi Zero gekocht om even bekend te worden met het materiaal en de software.
Toch ook alvast wat wat gameboy cases besteld en wat losse componentjes bij ome Ali.
Misschien past een Raspiboy kit ook wel in een gameboy kit, maar dat is voor latere zorg.
Nice man, ik ben echt benieuwd. Houd je ons op de hoogte? En als je vragen hebt kan je hier natuurlijk ook terecht :)

Ik denk dat het dan eindelijk tijd is voor mij om de OP aan te passen.. Iets wat ik al maanden uitgesteld heb. Ik wil klein beginnen, dus wat informatie plaatsen over RGB mogelijkheden voor de verschillende consoles en eventueel de mods die voor een RGB signaal uitgevoerd moeten worden.

Ik heb geen verstand van PVM/BVM en BNC kabels. Zou iemand het leuk vinden om daar een klein stukje over te schrijven, zodat we dat ook aan de OP toe kunnen voegen? Of is er wellicht een thread op Tweakers waar ik een stukje uit kan quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Over het RGB verhaal: absoluut niet vervelend bedoeld maar ik zou daar niet zoveel meerwaarde aan hechten. Vooral omdat er al echt veel goede resources voor bestaan (retrorgb) bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:26:
@Seroczynski Je kunt ook andere mensen toevoegen aan de TS hé? Je kunt met een aantal man dit onderhouden zodat niet alles op jouw schouders terecht komt en er een verdeling is van kennis en bijdrage :)
Geen rekening mee gehouden, maar als er mensen zijn die het leuk lijkt kan ik hun toevoegen. Enige eis die ik stel is dat ik je naam hier vaker voorbij heb zien komen :)
zzattack schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:26:
Over het RGB verhaal: absoluut niet vervelend bedoeld maar ik zou daar niet zoveel meerwaarde aan hechten. Vooral omdat er al echt veel goede resources voor bestaan (retrorgb) bijv.
Dat snap ik heel goed, en ik ben ook zeker niet van plan om hier een heuse Wiki van te maken. Meer een introductie voor mensen die relatief nieuw zijn met retro-gaming, dat ze op de hoogte zijn van de mogelijkheid. Vanuit daar zou ik ook linken naar RetroRGB, een website die ik zelf ook enorm vaak gebruik. Mocht ook dat niet interessant zijn dan laten we het er gewoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien gewoon een algemeen stukje tekst over rf, composiet e.d. en dat je zelfs al retro gamer niet bent overgelverd aan die brakke signalen, en tv techniek in general (crt,lcd,plasma,oled) i.c.m. retro?

En voor detail info kun je dan verwijzen naar die website. Misschien overigens leuk om daar pols over te maken

1. speel je via de orginele bekabeling retro games of heb je het geupgrade
2. wat voor tv of monitor speel je op.

Ik weet dat ik het in (voor mij iig) de begin tijd van emulatie zo vet vond om sf2ce (de arcade versie) te kunnen spelen op mijn pc, maar zelf op mijn crt monitor zag het er niet uit, het beeld wat te scherp! Mijn toenmalige video kaart had een video out (s video....of gewoon composite....?) en dat zag er stukken beter uit, juist omdat het op de (ook crt tv) net ff ietsjes minder scherp was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Rommelmarkt score: 0
Wel paar PS2 spellen verkocht voor een Euro per stuk.
En een DS spel voor een Euro.
En een gekopieerde PS2 spel gratis weggeven.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:14
Heb zelfs weinig spul gezien, ps3/4 en wat mindere mate ps2. 1 kraampje met ps1.
Ook nog xbox(360) en gb spul.
Geen enkel snes/md soul gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 21:54
Mwah, hier nog wat GBA games kunnen vinden, een C64 en een XboX (oude doorzichtige, ga ik ombouwen naar een htpc denk ik).

Mn beste score was echter een nieuwe (1x gebruikte) decoupeerzaag voor 5 euro en een in prima staat verkerende espressomachine voor 7 euro :-)

Kwam me goed uit want mn andere machine heeft moeite met op temperatuurkomen en loopt op zn laatste pootjes :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vraagje trouwens, weet iemand of een super famicom controller gewoon werkt op een eu-pal console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@1nsane volgens mij zit daar geen verschil in. Aansluitingen zijn ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Niet alle controllers/consoles zijn uitwisselbaar. Hier is een mooi topic over: https://gamesx.com/wiki/d...trols:snes_con_region_fix

Maar zoals je hierin leest, dat is met modden wel te fixen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie op 27-04-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vinnie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:44:
Niet alle controllers/consoles zijn uitwisselbaar. Hier is een mooi topic over: https://gamesx.com/wiki/d...trols:snes_con_region_fix

Maar zoals je hierin leest, dat is met modden wel te fixen :P
Thanks, dat dus :-)

Ik kon me vaag herinneren dat die Famicom controller niet zomaar werkte op een pal versie maar kon het zo ff niet vinden via Google. Ik heb namelijk een snes met maar 1 controller (zo’n china ding) en wil een paar originele controllers alleen op ebay vind je van de pal vooral dure vergeelde dingen terwijl die famicoms bij bosjes voor nette prijzen voorbij komen.

Ik probeer voor weinig een leuke set bij elkaar te scharrelen, ik had een snes maar toen die nog bij mn moeder lag heeft mn asobroertje die verkocht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb gisteren een game boy color gescoord met een stapeltje games. Alleen super Mario land werkt niet. Gelukkig zit er in 32 in 1 cart bij met Super Pika land (rom hack van mario land).
Verder een wireless 360 controller voor 50 cent. Ziet er prima uit en werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren eigenlijk ook erg weinig tegen gekomen. 1 stand die een paar (slechte) SNES / N64 games had, voor de rest voornamelijk Xbox 360, PS3, en hier en daar wat originele Xbox games.

M'n hoop was op wat CDi meuk, maar daar was helemaal niks van beschikbaar. Dus uiteindelijk alleen een goedkope Kuifje in Tibet meegepakt voor m'n 'awful games' urge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Grumpmeister schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:24:
Gisteren eigenlijk ook erg weinig tegen gekomen. 1 stand die een paar (slechte) SNES / N64 games had, voor de rest voornamelijk Xbox 360, PS3, en hier en daar wat originele Xbox games.

M'n hoop was op wat CDi meuk, maar daar was helemaal niks van beschikbaar. Dus uiteindelijk alleen een goedkope Kuifje in Tibet meegepakt voor m'n 'awful games' urge :P
Kuifje _/-\o_ _/-\o_

Ik heb helemaal niks gescoord. Er was 1 iemand met de standaard PS2 games. Ook een andere met PS1 games, maar die vroeg te veel dus was niet interessant. En de leuke titels had ik zelf al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn score gisteren was een zwarte Wii zonder controllers voor EUR7,50. Ze vroegen een tientje maar dat vond ik te duur en op de vrijmarkt mag je afdingen :). Mijn zwarte Wii heeft geen Gamecube poorten erop maar deze wel dus dat is een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Niet veel tegengekomen op de vrijmarkt. Er waren wel wat kraampjes met PS2 titels maar veel verder dan de gebruikelijke FIFA's kwam ik niet. Uiteindelijk een kraampje tegengekomen met een stapeltje Xbox games. Van die stapel heb ik Splinter Cell, Driv3r, Project Gotham Racing 2 en Mafia meegenomen voor de enorme prijs van 3 euro.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier weinig gevonden op Koningsdag, was er meteen toen het open ging. Veel overpriced erg gebruikte Nintendo DSi (XL)'s voor € 60,00/€ 70,00 en vooral PC games. Verder nog wat Wii U spul, wat net voor mijn neus werd verkocht. Ik zoek dan ook echt alleen naar consoles en games, merchandise laat ik allemaal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Rommelmarkten sla ik per definitie deze dagen over. Of het zijn handelaren met absurde prijzen, of de spullen zijn in zo'n smerige conditie dat je het niet eens zou willen hebben.

Dan hou ik het meestal wel bij ebay en wat retrosites waar je eventueel ook dingen kan terugsturen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vinnie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:57:
Rommelmarkten sla ik per definitie deze dagen over. Of het zijn handelaren met absurde prijzen, of de spullen zijn in zo'n smerige conditie dat je het niet eens zou willen hebben.
Je vergeet optie #3, je vindt helemaal niets interessants, wat bij mij vaak het geval is...

Hoe bevalt de Saturn btw? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:02:
Je vergeet optie #3, je vindt helemaal niets interessants, wat bij mij vaak het geval is...

Hoe bevalt de Saturn btw? :)
Zoiets vind je dan ook alleen in het begin van zo'n evenement, inclusief handelaren die het opkopen en dan voor een flink hoger bedrag weer doorverkopen :r

De Saturn bevalt prima! De batterij is volgens mij wel leeg, want bij elke speelsessie mag ik weer de datum/tijd invoeren :+

Ook even een spelletje voor erbij gehaald. Ik wilde eigelijk voor de amerikaanse versie gaan, maar gezien die absurd duur is, ben ik voor de japanse versie van Sonic JAM! gegaan. Het valt wel echt op dat de geluidseffecten hierin best anders klinken dan op de originele Sonic 1/2/3 op de MD/GEN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kBCIOgdKhLwiAmSEVl95YAzv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oja dan kan best kloppen, veel speeltijd heeft ie niet gezien als backup Saturn zijnde :) Volgens mij zit er een standaard CR2032 in als ik me niet vergis, vrij makkelijk en goedkoop te krijgen i.t.t. de oplaadbare variant van de Dreamcast.

Meteen een goeie game erbij gehaald zie ik, daar ben je wel effe zoet mee, enjoy :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik was laatst aan het kijken voor een exemplaar van Yoshi's Island, toen ik deze goed geprijsde kavel tegen kwam. Kon 'm niet laten liggen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/KMQAAOSwpeFa3bTH/s-l500.jpg

Heb al een complete playthrough gepland staan met een maat van mij, nu we klaar zijn met 3D Dot Game Heroes (PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Ik vind de coverart van de Japanse versie geweldig, en hij is ook nog eens heel goed voor de beurs ja :) Helemaal compleet ook met de controller card. Mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Afgelopen zaterdagmiddag (het weer was toch slecht) eindelijk mijn Nintendo SNES games maar eens in kaart gebracht met code, zodat ik geen dubbele meer aanschaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Koningsmarkt:
Redelijk wat keuze er was een hobby handelaar die alles met redelijke prijzen verkocht. Alleen omdat het in de nacht was niet kunnen zien dat we een repro kochten van Mario 3 (NES) op de GBA. Zwaar balen. Maar goed onze oogst was nog steeds goed:

3 ds games voor de kids
Boing Docomodake
Olafs quest (yah) card only
En een reken spel voor de kleinste.
Nemo GBA game wel grappig maar goed voor die 2 euro.

En voor ons een leuke set GBA games cartridge only:
Super Mario advance 3
Super Mario advance 4 (helaas een fake beter opletten de volgende keer wel een extreem goede fake lastig te zien maar als je naast elkaar legt wel te zien)
Super Mario Kart Super Circuit
Donkey Kong country 1
F-Zero Legends

Plus voor 2 euro nog een 360 dance game.

Toch wel netjes lijstje op de fake na. Jammer dure les iets van 10 euro maar toch voelt vervelend. Het spel speelt gewoon wel maar toch.

Damm ik wordt oud dat GBA games al retro zijn samen met Gamecube natuurlijk maakt opeens mijn halve verzameling retro is geworden. De prijzen stijgen al behoorlijk voor de betere GBA titels. Ben weer wat aan het afstoffen na de verhuizing tijd om een retro hoek te maken in mijn kamer.

Maar goed wel deze week besloten om maar een paar games series te gaan verzamelen focus op Zelda heb die is gelukkig redelijk compleet. Ik ga niet voor SNES / NES versies maar de GBA versies daarvan. Is voor mij ook veel handiger omdat ik veel mobiel ben. En ik kan ze op mijn gameboy player spelen.
De Tales series RPG ooit besmet geraakt op de gamecube met Tales of Symphonia wat een meesterlijke game.

Baal nog steeds dat mijn oude Gameboy verkocht is met Zelda en een paar games. Had niet veel toen maar ik speelde wel extreem veel dezelfde games nu ben ik al snel klaar als de game me niet bevalt. Ga die games nog wel even kijken of ik die kan verzamelen niet omdat ze goed waren maar om te hebben ze kosten nu niet veel nog.

Maar toen ik weer opnieuw begon met console gaming had ik veel meer tijd (2003) nu kids en huis en werk eten al mijn vrije tijd op. Plus kids claimen al mijn consoles . Zondag had ik niet eens een gameboy 3ds of 3ds xl waar ik op kon spelen alles was bezet. Dus maar weer gaan spelen op de Wii U wat een straf. Paper mario speelt niet vanzelf. Heb nog veel in te kleuren ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:58:
Ik was laatst aan het kijken voor een exemplaar van Yoshi's Island, toen ik deze goed geprijsde kavel tegen kwam. Kon 'm niet laten liggen :)

[afbeelding]

Heb al een complete playthrough gepland staan met een maat van mij, nu we klaar zijn met 3D Dot Game Heroes (PS3).
Yoshi’s island is toch one player? Je kan uiteraard wel om de beurt spelen.

Oh en mario2/lost levels al af? ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:15:
[...]

Yoshi’s island is toch one player? Je kan uiteraard wel om de beurt spelen.

Oh en mario2/lost levels al af? ;)
Klopt, wij wisselen gewoon af per level of als we wat te vaak dood gaan :-)

Ik ben nog niet verder gegaan met Mario Bros. 2 of Zelda 2, helaas geen tijd voor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M'n schamele aanwinst :+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JFHPJ9mVUN5Nvx5Gt0YVpEQp/full.jpg

Vind de Sniper Elite serie geweldig, dus deze (ondanks dat het het eerste/minste deel is) hoort erbij. Zie Net Play staan..zou mooi zijn om via een LAN te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op koningsdag lekker gebarbecued, 's avonds beetje big in japan sale op ps4 afgestruind om toch die game koop fix te krijgen......was eind van de ochtend heel even door almere centrum gewandeld maar zag daar idd voornamelijk maar wel sporadisch ps2/3 meuk en heel veel magnetrons, monitoren en koffiemachines.....en kleding. Vond het niet heel erg dat ik snel weer naar huis moest :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42
Sinds vandaag de trotse bezitter van een Sega Game Gear. Enig nadeel, hij moet nog gerepareerd worden. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan, één schroef is dolgedraaid en zit geroest op z'n plek. Hoe ga ik die verwijderen? Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het proberen te verwijderen met een elastiekje. Ik denk dat de beste oplossing is met een heel klein tangetje maar waar vind ik deze? Of is er een betere manier? De zoekresultaten op Google zijn vooralsnog ook niet behulpzaam in deze specifieke situatie.

Ik ben zelf zojuist ook bij de Gamma geweest maar helaas geen nuttig advies noch gereedschap aangetroffen daar.

3 Mei edit: Inmiddels gelukt! Boormachine met een klein bitje doet wonderen. Ik had inderdaad ook niet veel opties nee, bedankt voor de suggesties allen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dynaw op 03-05-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dynaw schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:48:
Sinds vandaag de trotse bezitter van een Sega Game Gear. Enig nadeel, hij moet nog gerepareerd worden. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan, één schroef is dolgedraaid en zit geroest op z'n plek. Hoe ga ik die verwijderen? Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het proberen te verwijderen met een elastiekje. Ik denk dat de beste oplossing is met een heel klein tangetje maar waar vind ik deze? Of is er een betere manier? De zoekresultaten op Google zijn vooralsnog ook niet behulpzaam in deze specifieke situatie.

Ik ben zelf zojuist ook bij de Gamma geweest maar helaas geen nuttig advies noch gereedschap aangetroffen daar.
Ik had laatst een zelfde soort issue bij m'n auto...uiteindelijk in de bouwmarkt zo'n grijpertje gekocht waarbij je de bovenkant indrukt en aan de onderkant 3 stukjes ijzer uitkomen om iets mee te pakken. Daar zullen waarschijnlijk ook wel kleine versies van bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het ook doorboren met een dremel en een klein boortje, of een mini-tang.

Leuk projectje, het opknappen van een GG. Jammer dat het aanbod van games zo magertjes is. Heb laatst Sonic 1 nog uitgespeeld op die van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42
Bedankt voor de suggesties beide, ik ga eens kijken of ik er wat mee kan. :)

Ik heb er overigens ook twee games bij gekregen, namelijk Columns en Sonic 2. Veel zin om ze eens te proberen, eerst dit maar eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mooi een lijntje in vijlen? Vervolgens met de schroevendraaier alsnog loshalen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De GG heeft best een leuke library vind ik persoonlijk. Maar ik ben wellicht biased, had vroeger een GG ipv een GB en maakte overal de blits met kleurendisplay en backlight :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
.. en een rugzak vol met batterijen no doubt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Je kan inderdaad twee dingen doen:
1. YouTube: Praxis | Dolgedraaide schroeven verwijderen - Hoe doe je dat?. Maar het zal lastig en prijzig zijn om zo'n micro setje van goed staal (geen China zooi) te vinden.
2. Het kopje kapot boren maar niet het plastic raken en niet ver boren. De behuizing zal los laten als je de andere schroeven hebt verwijderd, je kan dan met een tangetje aan het kleine stukje schroef deze langzaam er uit draaien.

Het is sowieso lastig, de schroeven en het plastic is al wat ouder. De schroeven zullen misschien wat zachter zijn geworden (daarom kop kapot) en het plastic harder (verhard door omstandigheden), plastic breekt dan sneller.

Een gleuf vrezen, daar heb je bij een verzonken schroefkop vaak geen ruimte voor, lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 01-05-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vinnie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:33:
.. en een rugzak vol met batterijen no doubt ;)
Ahahaha, made me smile :D

Ja ik had 2 sets oplaadbare batterijen om te wisselen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:50:
[...]

Ahahaha, made me smile :D

Ja ik had 2 sets oplaadbare batterijen om te wisselen lol.
Yup hier ook.(het lachen dan, al hoewel ik in mijn gameboy tijd zeker ook oplaadbare batterijen had).
Zelf toevallig maandag een top 25 gameboy games gekeken..moet zeggen dat je dan wel (weer) gelijk snapt waarom de GB het zo goed gedaan heeft. De games library was/is geweldig (het bewijs dat gemeplay over gfx zowaar gewonnen heeft!)
* Sagat zegt niets over prijzen :P

Mijn vrouwtje is bezig met haar rijbewijs....mocht dat gehaald worden dan voorzie ik een transitie periode waarin ik mogelijk 1-2 dagen per week met ov naar werk zal gaan ipv de auto, wellicht dat ik dan weer wat meer portable zal gamen. Kan maar zo dat het dan een gba of ds zal worden omdat die toch net wat meer portable dan mijn switch en ik het minder erg zou vinden als ze tijdens het reizen beschadigd,verloren of gejat worden.

Andere optie is omdat toch zo'n portable pi build te doen. Vind het concept van ALLE 16bit retro games en zelf nog een verdwaalde ps1 game in je pocket toch ook wel enigsinds interresant (kan natuurlijk ook een psp of vita halen, die hebben ook wel opties).

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 02-05-2018 08:04 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Vraagje welke beschermhoezen gebruiken jullie voor je GBA / N64 doosjes?

Voor nu zijn mijn GBA gameboxen nog een redelijk goede staat dat wil ik graag houden alleen ik zie iets te veel mogelijkheden de meeste eigenlijk alleen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bestel ze altijd bij https://www.theboxprotectorshop.nl/

Baal altijd een beetje van de verzendkosten als ik er maar een stuk of drie nodig heb, dus bestel meestal pas als ik er voldoende nodig heb. Kwaliteit is dikke prima.

Volgens mij waren de verzendkosten eerder altijd €6,95. Ik zie dat dat nu (als ik geen console box protectors meebestel) €3,95 is. Dat scheelt toch weer 8) Wellicht dat dit altijd al zo was, maar dan is het mij gewoon niet opgevallen.

[ Voor 35% gewijzigd door Seroczynski op 02-05-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Wat is vandaag de dag een normale prijs voor een nette SNES 1CHIP met twee controllers en kabels? € 50,00/€ 60,00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:16:
Wat is vandaag de dag een normale prijs voor een nette SNES 1CHIP met twee controllers en kabels? € 50,00/€ 60,00?
Ik denk rond de €70. Staar je niet blind op het vinden van een 1CHIP. Super Famicom Jr. en Super Nintendo Mini zijn goede alternatieven (heeft bij mij zelfs de voorkeur). Zie ook 1CHIP vs SNES Mini / Jr.

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 02-05-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Seroczynski schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Ik denk rond de €70. Staar je niet blind op het vinden van een 1CHIP. Super Famicom Jr. en Super Nintendo Mini zijn goede alternatieven (heeft bij mij zelfs de voorkeur). Zie ook 1CHIP vs SNES Mini / Jr.
Bedankt, die ken ik. :) Ik verzamel hoofdzakelijk PAL, maar mis nog een 1CHIP SNES. Ik ga hem verder ook niet modden. Om te gamen ga ik denk ik in de toekomst een Super NT kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 02-05-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21

Omdat het dieper in de behuizing ligt lijkt me een gleufje maken met vijl of dremel niet echt te doen.
Wat misschien een optie is, een oud bitje of pinnetje met epoxy op het dolgedraaide kopje lijmen en hem er dan uit zien te draaien, ik durf niet te zeggen of epoxy het houd.
Of het kopje wegboren en hopen dat je de behuizing er van los kan trekken mocht het met schroefdraad nog vast zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 02-05-2018 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Met 1CHIP SNES moet je ook oppassen. De 03 variant ondersteund namelijk geen CSYNC (zonder modden). Ik heb ook eens rond zitten kijken met verschillen, en met 1CHIP heb je ook issues die je met andere varianten niet hebt.

Snelheid is miniscuul anders, iets sneller dan de andere varianten wat soms tot een frame of twee kan schelen. Ook kan het heel soms voor komen dat er een paar glitches in beeld komen.

Dithering zal ook beter te zien zijn met RGB kabels en een 1CHIP SNES; dit valt minder op andere varianten. Het is maar net of je dat mooi vindt of niet.

Komend weekend komt er voor mijzelf een Japanse Super Famicom binnen (met matching SN op de console en handleiding).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tBb643BWvsgY8K4F6AEjFCwC/full.jpg

Waarom een SFC? Deze is out-of-the-box 60Hz, en heeft toch de veel mooiere look dan andere 60Hz SNES/SFC console; de US SNES.

Ik ben alleen nog even aan het kijken welke spellen ik ervoor wil halen voor de komende tijd.

Mogelijke kandidaten
1 Super Mario All-Stars* (geen idee hoe de japanse versie hiervan heet)
2 DOOM
3 Street Fighter II
4 Super Street Fighter II Turbo
5 Super Mario World

Mocht iemand bovenstaande hebben, slinger maar een berichtje deze kant op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:32:
Met 1CHIP SNES moet je ook oppassen. De 03 variant ondersteund namelijk geen CSYNC (zonder modden). Ik heb ook eens rond zitten kijken met verschillen, en met 1CHIP heb je ook issues die je met andere varianten niet hebt.

Snelheid is miniscuul anders, iets sneller dan de andere varianten wat soms tot een frame of twee kan schelen. Ook kan het heel soms voor komen dat er een paar glitches in beeld komen.

Dithering zal ook beter te zien zijn met RGB kabels en een 1CHIP SNES; dit valt minder op andere varianten. Het is maar net of je dat mooi vindt of niet.

Komend weekend komt er voor mijzelf een Japanse Super Famicom binnen (met matching SN op de console en handleiding).
[afbeelding]

Waarom een SFC? Deze is out-of-the-box 60Hz, en heeft toch de veel mooiere look dan andere 60Hz SNES/SFC console; de US SNES.

Ik ben alleen nog even aan het kijken welke spellen ik ervoor wil halen voor de komende tijd.

Mogelijke kandidaten
2 DOOM
3 Street Fighter II
5 Super Mario World

Nice man, ik heb ook een boxed versie. Ik vind de SFC supertof, alleen jammer van die korte controller kabels :+ Vergeet Super Donkey Kong 1, 2 en 3 niet, zijn natuurlijk ook supervet. Oh! En natuurlijk Seiken Densetsu 3, al is die best heftig zonder translation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:41:
Nice man, ik heb ook een boxed versie. Ik vind de SFC supertof, alleen jammer van die korte controller kabels :+ Vergeet Super Donkey Kong 1, 2 en 3 niet, zijn natuurlijk ook supervet. Oh! En natuurlijk Seiken Densetsu 3, al is die best heftig zonder translation.
In mijn situatie zijn korte controller kabels geen probleem, en ach... je hebt er extenders voor :)
Donkey Kong heeft me nooit echt getrokken, maar het is sowieso een mooi voorbeeld hoe goed je een spel kan maken voor de SNES/SFC.

RPG's zijn niet mijn ding, maar voor de console zijn er best wel een flink aantal goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:32:

Mogelijke kandidaten
2 DOOM
3 Street Fighter II
5 Super Mario World

1: no brainer, 4 & 5 ook maar
2: why......? Is leuk om 5 mins te spelen omdat het natuurlijk best indrukwekkend was hoe ze die game werkend op de snes gekregen hebben......maar om (uit) te spelen zou ik liever via pc het origneel doen, eventueel met gfx mods?
3: zou ik persoonlijk niet halen als je turbo al koopt, kan je beter Super sf2 halen dan heb je ook cammy, dj, hawk en fei long.

Oh verder mis je natuurlijk nog heel veel moois, voor mij met stip op 1 zelda, al hoewel ik die liever toch met engelse text zou spelen.
En ja DKC vond ik zelf ook een erg goede game, ondanks dat de gfx door de stijl meer gedateerd zijn dan de mario's.........that reminds me........yoshi's island!

Dit alles imho uiteraard.Iig congrats met je aankoop, hij ziet er geweldig uit _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harvest Moon is ook echt een geweldige game op de SFC. Als je niet zo van RPG's houd gok ik dat je het van de platformers moet hebben, misschien Akumajou Dracula (Super Castlevania IV)? Dan speel je ook de niet-gecensureerde versie met rood bloed en Christelijke verwijzingen :+

Ik zou trouwens ook niet twee versies van SF2 halen, maar gewoon de laatste met alle fighters. Of doe je dit vanwege nostalgie voor de eerste game?

[ Voor 21% gewijzigd door Seroczynski op 03-05-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde nog met super mario kart en probotector/contra aankomen, maar damn wat een library.
Dan kunnen we met zijn allen nog 10tallen games gaan opnoemen!

* Sagat krijgt gewoon zin om een schermpje verder op te gaan zitten in het (thuiswerk)kantoor /retro hok O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:25:
1: no brainer, 4 & 5 ook maar
2: why......? Is leuk om 5 mins te spelen omdat het natuurlijk best indrukwekkend was hoe ze die game werkend op de snes gekregen hebben......maar om (uit) te spelen zou ik liever via pc het origneel doen, eventueel met gfx mods?
3: zou ik persoonlijk niet halen als je turbo al koopt, kan je beter Super sf2 halen dan heb je ook cammy, dj, hawk en fei long.

Oh verder mis je natuurlijk nog heel veel moois, voor mij met stip op 1 zelda, al hoewel ik die liever toch met engelse text zou spelen.
En ja DKC vond ik zelf ook een erg goede game, ondanks dat de gfx door de stijl meer gedateerd zijn dan de mario's.........that reminds me........yoshi's island!

Dit alles imho uiteraard.Iig congrats met je aankoop, hij ziet er geweldig uit _/-\o_
2: Ik ben gewoon echt DOOM fanaat. Heb vroeger ook de SNES versie gehad. Nee, het is een ramp om met zulke belachelijke stroperigheid door de maps te komen, maar afgezien daarvan vind ik het een van de betere uitziende console ports (nahjah, port, dit heeft een eigen engine, er wordt geen gebruik gemaakt van de id Software DOOM engine).
Ik zou bijna een Nintendo 64 kopen voor DOOM64, maar verder ben ik totaal geen fan van de N64 :+

Wat ik vaak gemerkt heb met de versie na de originele Street Fighter II, is dat ze heel de tijd lopen de klooien met colorschemes. argh :X

Verder heb ik geen idee welke revisie ik heb, maar kijkende naar het serienummer lijkt het erop dat het een is met: SNS-CPU-RGB-01

En inderdaad, heel geslaagde koop. Helemaal compleet met matching SN manual, controllers, originele dc voeding en verpakking :D
Seroczynski schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:28:
Harvest Moon is ook echt een geweldige game op de SFC. Als je niet zo van RPG's houd gok ik dat je het van de platformers moet hebben, misschien Akumajou Dracula (Super Castlevania IV)? Dan speel je ook de niet-gecensureerde versie met rood bloed en Christelijke verwijzingen :+

Ik zou trouwens ook niet twee versies van SF2 halen, maar gewoon de laatste met alle fighters. Of doe je dit vanwege nostalgie voor de eerste game?
Akumajou Dracula is misschien nog een leuk idee! :)

Nostalgie (heb de Street Fighter II consoleset in begin jaren 90 gehad met Sinterklaas); en de colorscheme swapping irriteert me enorm :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie op 03-05-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Super Nintendo 1CHIP is binnen, ik heb hem eerst getest en toen open geschroefd. Het gaat om de SNS-CPU-1CHIP-02. Ik heb hem aangesloten met een RGB SCART kabel. In de set zaten ook nog twee games die ik niet had, dus dat was ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vinnie
Haha vooral niet sf4 of sf5 spelen met 147935 alternative outfits. Maar juist sf2 turbo heeft volgens mij default guile in het blauw en andere ‘foute’ kleuren. Met super is het dichter bij het orgineel en kan je sowieso met de buttons je kleuren kiezen.

Bij sf2 kan je met een code unlocken dat je same character kan zijn en dus daarmee ook een 2e kleur.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 17 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.