Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
€ 83,00 met 2 controllers, originele kabels en zeven games. Bij die games zaten ook twee games die voor € 25,00 per stuk gaan op Marktplaats en twee games die ik nog niet had). Dus de kosten zullen meevallen.Seroczynski schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:52:
[...]
Nice, hoeveel heb je er nou voor betaald?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Anyway, morgenavond wat man over de vloer dus, gezien we met vier zijn, wat ideeen voor retro en modern-retro. Het wordt denk ik Mario Kart op de GC maar dan via de Wii, ik heb wel een RGB kabel op mn GC maar de Wii spuugt het toch beter uit door de officiele Nintendo componentkabel. Verder heb ik meerdere PS3's en PS4's in verschillende ruimtes dus wat GoldenEye (PS3), Modern Warfare 1/2 via LAN (PS3) en WWII via LAN (PS4). Smash Brothers Melee is ook wel fun nu ik het me bedenk en voor de rest zal het wat PSVR zijn.
TimeSplitters op de Xbox via LAN is ook nog een optie bedenk ik me net
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19-09 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Meh, als je in die tijd geen pc had was het geweldig om toch de doom ervaring mee te kunnen krijgen. Maar ik vind het persoonlijk onzin om die versie nu te spelen als er veel betere alternatieven zijn. Digital foundry heeft een filmpje gemaakt waarin allle (wsl de meeste/meest bekende dan) versies vergeleken worden.Exorcist schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:01:
Doom op de SNES moet je toch kunnen waarderen door alleen al het gebruik van de FX2 chip! Zelfde met de SVG chip in Virtua Racing voor de MD. Jammer dat ik die niet werkend kan krijgen zolang de 32X erin zit.
Ik geloof dat de ps versie de beste was, als je de x360 xbla versie niet meetelt.
Dat heb ik bijvoorbeeld ook met street fighter alpha 2 op de snes, geniaal dat ze de snes dit hebben kunnen laten spelen, ook daar was letterlijk een extra chip voor nodig, schijnbaar om compressie en decompressie te regelen, echter nog steeds heb je dan gruwelijke laadtijden. Dus voor toen was het briljant, voor nu zou ik zelf het niet willen spelen.
En vwb virtua racing.....technisch qua framerate was de 32x versie superieur, maar qua content/gameplay modes was de md versie beter (dacht ik)......welke moet je dan doen? In dit geval zou ik persoonlijk dan gaan voor de arcade rom. Dan hoef je geen concessies te doen......behalve dat het dan natuurlijk geen echte hardware is, maar daar kan ik dan mee leven. Als ik echt zou moeten kiezen zou ik denk ik in eerste instantie dan toch voor de 32x versie gaan, maar mocht je die uitgespeeld hebben, het spel leuk vinden en dus toch meer content willen, mogelijk dan als nog de md versie......aan de andere kant dan merk je natuurlijk heel erg dat het technisch een stap terug is.
Je zou deze theorie natuurlijk kunnen doortrekken naar bijvoorbeeld een mario, waarom mario world spelen als je nsmb hebt, of waarom een 2d mario als je 3 mario hebt.......en daar ben ik het zelf dan totaal mee oneens.......dan speel ik liever wel de klassiekers, maar dat is toch anders want het zijn niet 'dezelfde' games......
Tot zover een kleine inzage in mijn gedachtenkronkels
10 second ninja DONE
Vraagje over beeld kwaliteit van de Gamecube games. Op een wat oudere 32inch LCD samsung TV.
Ik heb nog een paarse met digital out + gameboy player.
De opties zijn HDMI converter via US site te bestellen 100-150 euro
Component 300 euro (veel te duur)
Gewoon mijn oude RGB scart gebruiken.
Of mijn Wii gebruiken alleen dan werkt freeloader weer niet met de huidige firmware dacht ik.
Mijn huidige component gebruiken
Of een Wii-HDMI converter gebruiken.
Nadeel is dat mijn freeloader niet werkt + geen gameboy player.
Of zijn er betere regio fixes voor de gamecube games dan freeloader op de wii.
Wat levert de betere kwaliteit op (misschien nog andere ideeen?) ik vind voornamelijk filmpjes van US Gamecubes en weinig over PAL cubes.
En wat wordt door de meeste hier gebruikt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ik heb een wii op component in de woonkamer, op een plasmatje.MeZZiN schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:07:
En wat wordt door de meeste hier gebruikt.
cube zit momenteel op mijn (voormalige) amiga monitor met component composite. Is klein schermpie, maar doordat het crt is, ziet het er prima uit ondanks composite, daarmee dus laatst lekker fzero met mijn kids gespeeld, lol voor iedereen.
ik speel amper gba games (en heb een gbatje en een ds met gba slot die mijn zoon in bruikleen heeft) en ik heb wel geteld 3 games voor mijn freeloader, dus component heeft bij mij wel voorkeur boven gamen op het crt schermpie.
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
10 second ninja DONE
En moet zeggen gemiddel gezien vind ik de GC betere games hebben dan de Wii. De wii had een hoop pruts games en de verplichte motion control
Moet je wel kunnen solderen
Ik heb redelijk beeld met de RGB Scart. Het is zeker niet slecht maar goed hoeveel verbetering is er nog te halen met een HDMI / component op een PAL cube.
Er zijn maar weinig review/youtube filmpjes die specifiek de pal regio bespreken. Wij hadden het redelijk goed voor elkaar met onze RGB scart. blijkt maar weer
[ Voor 5% gewijzigd door MeZZiN op 04-05-2018 15:14 ]
Op een CRT tv zal het helpen om knipperende lijntjes minder opvallend te maken, maar met LCD tv's (met eigen deinterlace) heb je er niets aan en heb je er alleen maar last van.
Bij progressive scan staat deze filter niet aan, en is het beeld mooi scherp.
Voor zover ik weet had de PS2 geen flicker filter.
Ik zal mezelf hierbij ff quoten gezien het verhaal hierboven. Alles in 1 is de hdmi route wel de goedkoopste oplossing voor wat je krijgt. Kost maar $60 hier: http://www.knjn.com/ShopBoards_RS232_Parallel.htmlSp33dFr34k schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:50:
Recentelijk 2 Gamecube's overgenomen op V&A, waarvan de eigenaar vermeldde dat hij een XenoGC probeerde te installeren, maar niet helemaal gelukt was.
Mooi weekendprojectje voor mij dusEerst de schade berekend, viel op het eerste oog goed mee. Het probleem van een XenoGC is dat het een wireless install is. D.w.z. je legt de chip over een PCB heen, en soldeert de soldeerpads aan elkaar vast. De moeilijkheid zit hem in de grootte, bij de Gamecube is alles ontzettend klein. Daarnaast zie je onder het PCB niet wat er gebeurt, waardoor het makkelijk kan gebeuren dat je meerdere punten per ongeluk aan elkaar verbindt.
Om daar omheen te kunnen heb ik een wired install gemaakt, dus draadjes aan de chip, veel makkelijker. Niet zo clean als een wireless install, maar veel makkelijker te installeren en makkelijk reversible mocht het nodig zijn (als je drive ooit stuk gaat bijvoorbeeld).
Hier de draadjes aan de chip gesoldeerd:
[afbeelding]
En hier netjes op zijn plaats:
[afbeelding]
Et voila, werkt prima, mijn JAP games spelen nu ook af zonder problemen
Daarna meteen door, de GCVideo! Lekker priegelwerk op de zondagavond. Eerst de digitale poort connecter eraf solderen. Zoveel makkelijker met een fatsoenlijk desoldeerstation.
[afbeelding]
Dan blijft een mooi clean PCB over:
[afbeelding]
Ontzettend veel draadjes (zo kort mogelijk houden) solderen, wat er vervolgens zo uit ziet:
[afbeelding]
Et voila (let niet op de puinhoop), het werkt!
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je kan solderen is het relatief makkelijk zelf te doen, een goed desoldeerstation is aanbevolen om die oude connector eraf te halen. Dit is de enige manier ook om je gameboy player te kunnen gebruiken, via een wii of wii u gaat je dat niet lukken..
Dat gezegd hebbende, nintendont via wii u is ook wel redelijk geniaal te noemen, alleen kun je dan je originele schijfjes niet gebruiken (zou ik ook niet proberen want die gaan vastzitten).
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Oorspronkelijk zou er een nog sterkere add-on chip gebruikt worden voor SFA2, maar die is wegbezuinigd, waardoor we de huidige versie hebben met die erge laadtijden. ALs je je bedenkt dat het nóg beter had kunnen zijn op de SNES... best machtigSagat schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:55:
[...]
Meh, als je in die tijd geen pc had was het geweldig om toch de doom ervaring mee te kunnen krijgen. Maar ik vind het persoonlijk onzin om die versie nu te spelen als er veel betere alternatieven zijn. Digital foundry heeft een filmpje gemaakt waarin allle (wsl de meeste/meest bekende dan) versies vergeleken worden.
Ik geloof dat de ps versie de beste was, als je de x360 xbla versie niet meetelt.
Dat heb ik bijvoorbeeld ook met street fighter alpha 2 op de snes, geniaal dat ze de snes dit hebben kunnen laten spelen, ook daar was letterlijk een extra chip voor nodig, schijnbaar om compressie en decompressie te regelen, echter nog steeds heb je dan gruwelijke laadtijden. Dus voor toen was het briljant, voor nu zou ik zelf het niet willen spelen.
En vwb virtua racing.....technisch qua framerate was de 32x versie superieur, maar qua content/gameplay modes was de md versie beter (dacht ik)......welke moet je dan doen? In dit geval zou ik persoonlijk dan gaan voor de arcade rom. Dan hoef je geen concessies te doen......behalve dat het dan natuurlijk geen echte hardware is, maar daar kan ik dan mee leven. Als ik echt zou moeten kiezen zou ik denk ik in eerste instantie dan toch voor de 32x versie gaan, maar mocht je die uitgespeeld hebben, het spel leuk vinden en dus toch meer content willen, mogelijk dan als nog de md versie......aan de andere kant dan merk je natuurlijk heel erg dat het technisch een stap terug is.
Je zou deze theorie natuurlijk kunnen doortrekken naar bijvoorbeeld een mario, waarom mario world spelen als je nsmb hebt, of waarom een 2d mario als je 3 mario hebt.......en daar ben ik het zelf dan totaal mee oneens.......dan speel ik liever wel de klassiekers, maar dat is toch anders want het zijn niet 'dezelfde' games......
Tot zover een kleine inzage in mijn gedachtenkronkels
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Iedere gek zijn gebrek

10 second ninja DONE
Maar ben wel eens als je de arcade versie kan spelen ipv de conversie moet je dat doen. Mits je natuurlijk de crap uit de conversie gespeeld heb ipv de arcade. Zelf nooit echt arcade kunnen spelen alleen bij andere NES en SNES tot ik een gameboy had. Daarna pas veel later een gamecube / GBA.
Zelf aan het kijken naar ikari warriors veel gespeeld op de MSX mijn 'console' Zeker toen ik een MSX2 had ging er een wereld voor mij open. Wat een mooie games 128kb vram en 128kb ram. Met een Z-80. Maar die had me toch een hoop verschillende versies de MSX2 versie was nog een redelijke versie maar de rest was toch echt slecht. Maar niet zo goed als het origineel dus wil ik de MSX versie spelen of de arcade versie. Ze zijn ook nog best verschillend in de verschillende versies.
Maar voor mij op mijn lijst is als het lukt alle Zelda games op fysiek medium te hebben CD/cart en dan alle tales games. Moet niet al te moeilijk zijn en heb te kort tijd om te veel te spelen (gezins leven) maar deze liggen ook goed bij de kids die zijn best goed geworden in zelda games
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Weet niet of veel mensen hier een neo geo cd hebben maar die is ook berucht om de laadtijden......al hoewel ik een keer in een vid zag dat je die met een emulator via de org xbox met sterk verbeterde (of dus eigenlijk verminderde
TLDR:
Maar met sp en in sommige gevallen ook 2player is een home conversie soms toch leuker omdat er meer opties zijn.
10 second ninja DONE

Iemand dit fenomeen ook al eens gezien? Op Google kan ik er niet veel over vinden (of ik zoek verkeerd).
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wacht heb je een snes of een super nt of andere remake van de consoles met extra menu's een snes heeft (afaik
edit:
ik heb het dus nooit gezien omdat ik n00b ben
http://nintendoage.com/fo...m?catid=22&threadid=85035
[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 08-05-2018 13:54 ]
10 second ninja DONE
Bedankt, ik heb aardig gezocht, maar kon niets vinden.Sagat schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:51:
Kon je niet een menu oproepen met de super nt? lijkt me echt een test optie. Ik heb smash tv op (usa) cart voor mijn snes en dit nog nooit gezien.
Wacht heb je een snes of een super nt of andere remake van de consoles met extra menu's een snes heeft (afaik) niet zulke menu's natuurlijk
edit:
ik heb het dus nooit gezien omdat ik n00b benlees hier:
http://nintendoage.com/fo...m?catid=22&threadid=85035
Aladdin zat ik sowieso al naar te kijken, dat vond ik vroeger echt een mooi spel en speelde heerlijk weg (je kon goed merken dat Capcom erachter zat). In ieder geval wat zin erin om dat weer eens aan te sluiten, misschien dit (lange) weekend wel
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ga je je speedruns streamen?Grumpmeister schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:55:
Zojuist een NTSC SNES cartridge van Aladdin en Joe & Mac opgepikt met het oog op speedrunnen ervan. Binnenkort eens de CD-i loskoppelen van de splitter en daar eens wat mee spelen (Maui Mallard in Cold Shadow ligt ook nog klaar). Voor de CD-i begin ik wat 'compleet' te raken qua spellen die ik graag wil hebben, het gros heb ik verder maar weinig interesse in. Al blijf ik met een schuin oog naar Zelda's Adventure kijken, maar ik weet niet of ik daar zo'n hoog bedrag voor over heb.
Aladdin zat ik sowieso al naar te kijken, dat vond ik vroeger echt een mooi spel en speelde heerlijk weg (je kon goed merken dat Capcom erachter zat). In ieder geval wat zin erin om dat weer eens aan te sluiten, misschien dit (lange) weekend wel
Yup, ben er al mee bezig de afgelopen weken (met name Link: The Faces of Evil 100% en Zelda: The Wand of Gamelon 100%, daar ligt nog een beetje de focus omdat ik ze ook voor de maandelijkse en jaarlijkse lokale marathon (BSG) aangemeld heb), alleen heb ik niet echt consistente tijden vanwege werk, hond, etc. Ook is de setup niet ideaal, omdat ik op de bank zit voor CD-i en SNES games, terwijl de PC 5 meter verderop staat (dus vaak geen idee of er vragen gesteld worden, etc).
Maar de CD-i games zijn echt blijven plakken, misschien toch het jeugdsentiment, of het feit dat ik niet op een emulator speel. Het geeft in ieder geval hoop voor andere games. En Aladdin is daarom een goede optie om er vervolg aan te geven, aangezien ik die als kind ook grijs heb gespeeld.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Leuk, ik volg uitsluitend speedrunners op Twitch. Ik kijk vaak via Kodi en de chat doe ik toch niet aan, plemp maar eens een linkje neer als je wil.Grumpmeister schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:32:
[...]
Yup, ben er al mee bezig de afgelopen weken (met name Link: The Faces of Evil 100% en Zelda: The Wand of Gamelon 100%, daar ligt nog een beetje de focus omdat ik ze ook voor de maandelijkse en jaarlijkse lokale marathon (BSG) aangemeld heb), alleen heb ik niet echt consistente tijden vanwege werk, hond, etc. Ook is de setup niet ideaal, omdat ik op de bank zit voor CD-i en SNES games, terwijl de PC 5 meter verderop staat (dus vaak geen idee of er vragen gesteld worden, etc).
Maar de CD-i games zijn echt blijven plakken, misschien toch het jeugdsentiment, of het feit dat ik niet op een emulator speel. Het geeft in ieder geval hoop voor andere games. En Aladdin is daarom een goede optie om er vervolg aan te geven, aangezien ik die als kind ook grijs heb gespeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 08-05-2018 16:34 ]
Bij deze dan: https://www.twitch.tv/grumpmeisterSeroczynski schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Leuk, ik volg uitsluitend speedrunners op Twitch. Ik kijk vaak via Kodi en de chat doe ik toch niet aan, plemp maar eens een linkje neer als je wil.
Of ik een microfoon gebruik ligt een beetje aan m'n vrouw. Als ze tegelijkertijd ranked Overwatch of iets aan het spelen is wil ik 'm nog eens uitzetten, aangezien het er al een keer voor heeft gezorgd dat ik een PB niet kon highlighten omdat ze wat luid in de achtergrond was
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
* Sagat kijkt naar zijn sig

Gelukkig is dat bijna klaar
10 second ninja DONE
[ Voor 81% gewijzigd door Gropah op 09-05-2018 21:33 ]
Vanavond even testen, maar wat is zo'n ding waard in deze vorm? Ik vind wel N64 consoles voor 6-7 tientjes, maar nooit met verpakking, boekjes en zon memory expansion pak.
Wat de gek er voor geeft, zet het op Marktplaats als je er vanaf wilt en verkoop hem aan de hoogste bieder.Kaap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:33:
Mijn vriendin tikte vanmiddag een N64 op de kop. Gaat om een Donkey Kong edition, niet de special groene uitvoering though. Doos aanwezig, hoewel heel wel wat wear. Alles zit erbij, expansion pack en zelfs de boekjes. Enige minpunt is dat de controller licht vergeeld is en de joystick volgens mij wel een nieuwe kan gebruiken.
Vanavond even testen, maar wat is zo'n ding waard in deze vorm? Ik vind wel N64 consoles voor 6-7 tientjes, maar nooit met verpakking, boekjes en zon memory expansion pak.
Als je wat foto's post kunnen we een betere indicatie geven. Het is erg afhankelijk van de staat.Kaap schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:33:
Mijn vriendin tikte vanmiddag een N64 op de kop. Gaat om een Donkey Kong edition, niet de special groene uitvoering though. Doos aanwezig, hoewel heel wel wat wear. Alles zit erbij, expansion pack en zelfs de boekjes. Enige minpunt is dat de controller licht vergeeld is en de joystick volgens mij wel een nieuwe kan gebruiken.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Allemaal clickable. Ik heb hem inmiddels getest en hij werkt 100%. Ik dacht dat de joystick van de controller niet helemaal goed was maar dat valt eigenlijk wel mee.Seroczynski schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:13:
[...]
Als je wat foto's post kunnen we een betere indicatie geven. Het is erg afhankelijk van de staat.

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
10 second ninja DONE
Dat zeggende heb ik de nes en snes mini bewust niet gehaald gezien dit toch gewoon een pi/ emulators zijn met een leuk jasje. Overigens ook nog genoeg goede games origineel thuis liggen waaronder veel die toch op die systemen staan als ik al niet een everdrive zou gebruiken
Zie zelf geen reden om de neo geo mini wel te halen bespaar je toch wel een aardige duit mee moet ik zeggen net als met de andere mini consoles. volgens mij rond de 100 euro als ik het goed had.
Makkelijke optie om de games te spelen dat wel en zeker als je niks hebt en de games wilt ervaren zal het vast wel een leuke/goede aankoop zijn en uiteraard wellicht voor de hardcore snk fan.
[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 11-05-2018 21:46 ]
Enkel kopen als vitrine/display gadget van 100+ euro lijkt me best veel van het goede maar ieder zo zijn ding denk ik dan.Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:45:
Ik zie het vooral als een vitrine-gadget. Leuk om te hebben staan maar hier ga je niet serieus op gamen. En om er nou weer losse controllers bij te kopen, dan kun je mijns inziens beter deze games in 1 van de eerdere talloze re-releases spelen of gewoon zelf emuleren.
Dit zijn geen gesealde oude games waarbij je beter een mint exemplaar kunt kopen gezien het prijs verschil erg groot is.
Als de emulatie legit is en de software gekraakt kan worden is het een legit systeem om te gebruiken op een tv scherm met hdmi beeld.
Verder hoef je geen speciale controllers te kopen het systeem zou volgens mij een usb aansluiting hebben die heel veel controllers accepteren waaronder de bekendere legitte controllers.
Er komen overigens rond de 40 games op. en die rereleases zijn duurder dan het totale prijs kaartje op dit systeem, tevens niet eens allemaal beschikbaar. met Online downloads kopen kom je ook duurder uit.
Switch kreeg volgens mij dan wel een snk compilatie game dus wellicht dat er in de toekomst daadwerkelijke goedkope compilatie games uitkomen.
De snk compilaties op de ps2 zijn namelijk verre van goedkoop en vrij collectible en op zijn minst uncommon.
[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 11-05-2018 22:01 ]
Ik heb er niks mee... Wellicht als het goede emulatie is van zeer goede titels voor een redelijke prijs. Maarja... Neo Geo.Sagat schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:39:
Nou neo geo mini confirmed (zie front page), wie gaat em halen? Ik skip...
Ik ben tegenwoordig sowieso wat minder aan het kopen voor de heb. Ben weer meer aan het gamen wanneer ik tijd heb. Dat bevalt goed.
Dan nog liever de originele 3-button controller.
Misschien handig voor die paar verdwaalde 6-button games, maar voor de rest... nee bedankt

En hmmm, ik kon niet laten om een 2e Super Famicom te halen, deze keer met de befaamde 1CHIP. Was alleen vergeten te vragen of het de 01 02 of 03 variant is ivm CSYNC, maar dat zie ik dan wel weer, of iemand in de buurt moet zo'n speciale bit hebben om het even open te schroeven
Japanse variant van Super Mario All-Stars is al binnen, en DOOM is onderweg vanuit Japan

C:\>_
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zou wel geïnteresseerd zijn om een overzicht te zien van het aantal verkochte mini nessen/snessen en het aantal draaiuren dat ze gemaakt hebben. En dan een aantal erbij van mensen die ze vol gestouwd hebben met andere games en er vervolgens nooit meer naar omgekeken hebben. Zoals je zegt, ieder z'n eigen.gast7 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:53:
[...]
Enkel kopen als vitrine/display gadget van 100+ euro lijkt me best veel van het goede maar ieder zo zijn ding denk ik dan.
Dit zijn geen gesealde oude games waarbij je beter een mint exemplaar kunt kopen gezien het prijs verschil erg groot is.
Als de emulatie legit is en de software gekraakt kan worden is het een legit systeem om te gebruiken op een tv scherm met hdmi beeld.
Verder hoef je geen speciale controllers te kopen het systeem zou volgens mij een usb aansluiting hebben die heel veel controllers accepteren waaronder de bekendere legitte controllers.
Er komen overigens rond de 40 games op. en die rereleases zijn duurder dan het totale prijs kaartje op dit systeem, tevens niet eens allemaal beschikbaar. met Online downloads kopen kom je ook duurder uit.
Switch kreeg volgens mij dan wel een snk compilatie game dus wellicht dat er in de toekomst daadwerkelijke goedkope compilatie games uitkomen.
De snk compilaties op de ps2 zijn namelijk verre van goedkoop en vrij collectible en op zijn minst uncommon.
Ik ben niet echt thuis in SNK verder, heb de Arcade Classics zowel op de PS2 als de PSP en die waren beide niet echt heel duur. Daar staan natuurlijk wel maar 16 games op. Die PS2-compilaties van de gameseries zijn wel goed aan de prijs ja, Sengoku ben ik zelf nog steeds naar op zoek maar überhaupt nog nooit tegen gekomen.
Op de PSP zijn die van Sam Sho en King of Fighters zeker niet duur. Metal Slug is wel een wat prijzigere titel.
Ik heb een gelekte afbeelding voor de aankondiging gezien met een controllerpoort, die zag er niet heel USB-compatible uit. Hooguit USB-C?
Je kunt via FreeMcBoot inderdaad een backup van de volledige memory card maken naar een USB stick. Dat werkt prima. Ik heb zelf een 3rd party memory card met een USB aansluiting. Die kan ik op de PC uitlezen en gewoon savefiles opzetten en afhalen.Exorcist schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:31:
Heeft iemand hier ervaring met backups van PS1/PS2 memory cards? Zat wat na te denken over backups in het algemeen en kwam toen uit bij mijn MC's, Inmiddels tientallen voor beide systemen maar in sommige gevallen wel met saves die ik liever niet kwijt raak. Ik heb evt. een PS3 met CFW maar ook een PS2 met Infinity chip, een andere weer met FreeMcBoot. Denk dat je met die laatste op zich van MC naar USB zou kunnen kopiëren maar of het de beste methode zal zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 12-05-2018 10:43 ]
Het geeft een game toch een extra dimensie, je speelt het net wat andersSagat schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:50:
Lijkt me behoorlijk stressend om perfecte runs met tijdlimieten te moeten doen
* Sagat kijkt naar zijn sig
Gelukkig is dat bijna klaar
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Gracias, zal ik van de week op een moment dan "even" doen via Free McBoot. Even gedoe met tig mem.cards voor PS1 en PS2 maar sommige saves wil ik liever niet kwijt (voortgang van Discworld Noir uit 1999 waar ik ooit mee verder wil bijv.)Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:40:
[...]
[...]
Je kunt via FreeMcBoot inderdaad een backup van de volledige memory card maken naar een USB stick. Dat werkt prima. Ik heb zelf een 3rd party memory card met een USB aansluiting. Die kan ik op de PC uitlezen en gewoon savefiles opzetten en afhalen.
Ik heb al gekeken op Ali, Minii enz, maar vervangende cases zijn niet zomaar meer te koop. Voor de DS Lite wel, maar de NDS niet dus

Liege, liege, liegebeest!
Zelfs voor een "portable" vind ik dat scherm gewoon té klein, had het iets groter geweest dan had ik er wel voor warm gelopen.Sagat schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:39:
Nou neo geo mini confirmed (zie front page), wie gaat em halen? Ik skip...
Aan de neo geo heb ik wel leuke herinneringen vd. Arcadehal (wist overigens niet eens dat er een console-variant was..)
Rotterdam
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik zie het amper als een praktisch apparaat. scherm klein, joystick klein. Toegegeven, je kan er wel eigen sticks/pads aanhangen (weet iemand overigens of dit dan standaard usb is, of een of ander 'eigen' aansluiting?') en je kan hem aan een tv hangen. Maar ik loop er zelf iig ook met die opties niet heel erg warm voor.GS88 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:24:
[...]
Zelfs voor een "portable" vind ik dat scherm gewoon té klein, had het iets groter geweest dan had ik er wel voor warm gelopen.
Aan de neo geo heb ik wel leuke herinneringen vd. Arcadehal (wist overigens niet eens dat er een console-variant was..)
Zou het dan leuker vinden om een 'super nt' achtige heruitgave te krijgen icm met een everdrive.
[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 15-05-2018 08:57 ]
10 second ninja DONE
Uiteindelijk vanmiddag verkocht voor €110,-. Koper kocht hem echt vanwege de verpakking, ging in een open kast voor de show.Jumpman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:06:
[...]
Wat de gek er voor geeft, zet het op Marktplaats als je er vanaf wilt en verkoop hem aan de hoogste bieder.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Gisteravond/nacht met een vriend nog tot diep in de nacht bezig geweest met games, o.a. Grand Slam Tennis 2 voor de PS3 en Super Tennis (SNES). De eerste is één van de beste tennisgames die ik gespeeld heb maar ik hou mn ogen open voor retro-goodness op dat vlak. Met Super Tennis a.s. zaterdag vast een uitdaging met @Sagat
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
virtua tennis was natuurlijk vooral toen ie net uit was (of iig voor mij was het mijn eerste ervaring met een destijds next gen tennis spel want op dc) ook erg goed en qua gfx en geluid fantastisch, toch kon hij niet super tennis van de eerste plaats afstoten.
Maar wat dat betreft is het wsl die beroemde roze bril, want zelda, mariokart, marioworld, super tennis, al die games vond ik op de snes het leukste.......
Voor wat betreft de gameboy games, 'gewoon' golf is een van de gameboy games die ik met tetris altijd speel op vakantie, heerlijke gameplay, weet alleen niet of dat dezelfde is als mario golf. Even checken zaterdag.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Gameplay boven graphics, roze bril of niet. Nu ben ik niet net als jij "opgegroeid" met Super Tennis maar ik zie en herken wel de kwaliteiten ervan, zeker in retroperspectief. Ik heb zaterdag met een maat ook Pete Sempas Tennis op de MD gedaan maar dat was erbarmelijk...zelfs met mijn kijk op "vroeger", En nogmaals, als iemand goede tennisgames weet op welke console dan ook - hoor het graag. Het schijnt dat AO Open Tennis op de PS4 slecht is; vriend heeft hem wel besteld dus zal binnenkort het ervaren.Sagat schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:53:
ik snap dat techniek niet stil gestaan heeft......en dat super tennis niet technisch de beste tennis game is, echter ik vind het wel de leuksteen die game inderdaad veel te veel gespeeld dus denk dat ik het wel aardig kan, maar we gaan het meemaken.
virtua tennis was natuurlijk vooral toen ie net uit was (of iig voor mij was het mijn eerste ervaring met een destijds next gen tennis spel want op dc) ook erg goed en qua gfx en geluid fantastisch, toch kon hij niet super tennis van de eerste plaats afstoten.
Maar wat dat betreft is het wsl die beroemde roze bril, want zelda, mariokart, marioworld, super tennis, al die games vond ik op de snes het leukste.......
Voor wat betreft de gameboy games, 'gewoon' golf is een van de gameboy games die ik met tetris altijd speel op vakantie, heerlijke gameplay, weet alleen niet of dat dezelfde is als mario golf. Even checken zaterdag.
Tot nog toe en dusver heb ik met name Virtua Tennis (bij voorkeur DC) bovenaan samen met EA Grand Slam Tennis. Heb alle Top Spin delen op 360 en PS3 maar die vind ik net iets minder; het hoeft niet arcade maar Top Spin is in mijn ogen net iets te onvergeeflijk.
Anyway, het blik met spellen kan weer open zaterdag met jou dus ik zal me voorbereiden om weer ten onder te gaan in praktisch alles
Komt eigenlijk vooral doordat ik deze game kocht bij mn psp eind 2005 en dat hier aardig wat uurtjes in zijn gaan zitten
De on-rail shooters die zo populair waren op de CDi heb ik niet echt interesse in, het gaat mij dan ook met name om de speedrun-mogelijkheden (en een paar nostalgie spellen om samen met een vriend te spelen, zoals Mutant Rampage: Bodyslam). Het is dus een relatief kleine selectie aan games, maar volgens mij wel de betere die te vinden waren op de CDi.
Even het lijstje games uit m'n hoofd:
- Link: The Faces of Evil
- Zelda: The Wand of Gamelon
- The Apprentice
- Christmas Crisis
- Christmas Country
- Lucky Luke
- Dimo's Quest
- Mutant Rampage: Bodyslam
Nog te ontvangen:
- Hotel Mario
- Micro Machines
- Zelda's Adventure (white disk)
[ Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 23-05-2018 10:02 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Haha, idem hier, één van de spellen die ik direct bij m'n launch PSPHenkje.doc schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:28:
Virtua Tennis World Tour voor de PSP is wat tennis betreft voor mij de favoriet.
Komt eigenlijk vooral doordat ik deze game kocht bij mn psp eind 2005 en dat hier aardig wat uurtjes in zijn gaan zitten
Verder:
gisteren nog een vriend op bezoek gehad en wederom wat EA Grand Slam Tennis gedaan (PS3). Mijn eigen versie nog steeds niet binnen
Dit nog binnen verder:

Weer een P&C rijker voor de Wii. En zoals gezegd de laatste benodigde Sim City voor consoles/handhelds, al is 2000 op de SNES/GBA/PS1/Saturn niet lekker speelbaar. Nog steeds bij voorkeur de SNES classic SimCity en SimCity 3000 op de DS.
Het wachten is nu nog op twee PS3 games en twee PS4 games en dan is al het bestelde weer binnen en in de kasten.
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 23-05-2018 23:23 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het was dus idd de 'gewone' gb golf. Erg leuke game wat mij betreft.Exorcist schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:21:
[...]
Haha, idem hier, één van de spellen die ik direct bij m'n launch PSP
Verder:
gisteren nog een vriend op bezoek gehad en wederom wat EA Grand Slam Tennis gedaan (PS3). Mijn eigen versie nog steeds niet binnendus toen er vanavond wederom iemand kwam buurten het maar gehouden bij Virtua Tennis 2 (DC) en Top Spin 4 (PS3). Ik verwacht heel weinig van de deze week uitgebrachte tennisgames op de PS4 helaas, nog karig gesteld op dat vlak op nieuwe consoles.
Dit nog binnen verder:
[afbeelding]
Weer een P&C rijker voor de Wii. En zoals gezegd de laatste benodigde Sim City voor consoles/handhelds, al is 2000 op de SNES/GBA/PS1/Saturn niet lekker speelbaar. Nog steeds bij voorkeur de SNES classic SimCity en SimCity 3000 op de DS.
Het wachten is nu nog op twee PS3 games en twee PS4 games en dan is al het bestelde weer binnen en in de kasten.. Gisteren ook nog Dragon's Crown (PS4) binnen gekregen en gespeeld en doet deels denken aan de Golden Axe tijd. Best een aanrader met 2 tot 4 man.
Sagat schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:53:
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Die had ik ook, nou ja deze dan.Arunia schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:51:
Heb me altijd erg vermaakt op de Super Nintendo met Super Smash Court tennis. niet een geheel serieus spel. Volgens mij het volgende deel op de N64 was 3D en toch minder in mijn ogen met verschillende soorten rackets.
Vond hem iets minder leuk spelen, maar 4 player was leuk, en de fantasie banen (boven op een berg) ook wel geinig.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik lees dit nu pas omdat @Sagat dit/jouw post benoemde vanmiddag. Met hem dan ook dat spel gedaan en mij beviel het erg goed; het speelt soepel en intuïtief. Ook Super Tennis nog gedaan maar ikzelf had er iets minder mee maar dat lag aan mij (timing).Arunia schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:51:
Heb me altijd erg vermaakt op de Super Nintendo met Super Smash Court tennis. niet een geheel serieus spel. Volgens mij het volgende deel op de N64 was 3D en toch minder in mijn ogen met verschillende soorten rackets.
Verder dit gekregen:

FFVII stond al heel lang op mijn must have list voor PS1, dus uiteraard erg blij mee. Thx dude!
De dag verder gevuld (los van de zon) met Grand Slam Tennis, Micro Machines Turbo Tournament, Worms WMD, Super Monkey Ball, Burnout Revenge etc.
Competitief op een goede manier. Vrijdagnacht met iemand anders ook nog wat tennisgames gedaan maar dat kwam neer op Tennis World Tour voor de PS4 welke nogal tegenviel. Grand Slam Tennis staat nog steeds torenhoog bovenaan, maar voor retro-begrippen is Smash Court voor mij nu wel erg interessant. Wel via de Xbox gedaan overigens..lekker makkelijk
De Snes tennis heb ik liggen. Binnenkort eens opstarten.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De FF serie was mijn ding nooit, dus ik heb de serie nooit gespeeld/gekocht als kind (jong volwassene). Ook heb ik in de beginjaren van mijn verzameling verzuimd het spel te kopen voor een toen nog schappelijk bedrag. Het is mede daarom echt top dat ik hem nu kan toevoegen, men vraagt overal hoofdprijzen voor het spel (zeker VII black label) en dan is het ook nog in het door mij geliefde jewel case doosje.Arunia schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:42:
@Exorcist FFVII heb ik sinds release op zowel pc als ps1.
De Snes tennis heb ik liggen. Binnenkort eens opstarten.
Maar dat is verder ook zo; je koopt (of bezit nog) spellen die je in je jeugd had en pas later vul je het aan. Als de prijzen vervolgens te hoog zijn is het heel zonde, of het moet op je pad komen. Mede daarom ligt er veel stil bij mij. Ik bezit nu vrij veel games maar ik mis toch echt spellen die ik vroeger anders nooit zelf gekocht zou hebben. Neem Zelda; ik heb een deel voor de Wii, WiiU..N64...en verder mis ik bijv. al de NES en SNES versies.
/doet me er wel aan denken, vriend van me had gisteren dit mee:

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 26-05-2018 23:49 ]
Die speciale editie van hyrule warriors heb ik ook. Niet meer netjes in doos. Jammer alleen dat die klok iets te veel lawaai maakt.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik zal het spel noch die klok ooit gebruiken; direct op de "plank' gezet maar het is een leuk gezicht. Het is mijn type spel verder helemaal nietArunia schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:56:
@Exorcist dat is inderdaad waar. Zo heb ik Soul Blazer weer gekocht en was mijn interesse wel Zelda en FF.
Die speciale editie van hyrule warriors heb ik ook. Niet meer netjes in doos. Jammer alleen dat die klok iets te veel lawaai maakt.
Verder alles op een relatief laag pitje, vaak in de zomer(se) periode en nu wat dingen her en der. Zou dan wel weer bezig kunnen zijn met een projectje of iets; heb nog wat Xbox consoles "over" en daar een mini-ITX systeem van maken of iets. Ik zou er weinig tot niets mee doen, maar om er mee bezig te zijn...
Verwijderd

Ik kreeg dit afgelopen vrijdag binnen, het is nog niet echt retro maar omdat ik er erg blij mee ben, het verzamelwaarde voor me heeft en omdat ik er al een hoop plezier aan beleefd heb, kon ik het niet laten om het met jullie te delen:
Momodora is voor mij ronduit fantastisch en behoort IMO tot de beste metroidvania games allertijden, heb er nu twee uurtjes inzitten en begin imiddels steeds meer te begrijpen waarom de game de Dark Souls van de moderne platformers wordt genoemd.
Gisteren avond had ik visite en heb ik de Wii U maar weereens uit de doos getrokken en wel voor een hele goede reden:
Een 3D platform game spelen met Donkey Kong en Crash Bandicoot teamed up!
Het was een grappige, unieke en erg leuke game ervaring die alleen mogelijk is op de Wii U via de game Skylanders Imaginators en die door de unieke mix van deze twee personages toch een beetje retro aanvoelde
@Exorcist Is jou toevallig bekend of het klopt dat Worms WoMD gemaakt is voor online play en daardoor de single player content ontbreekt?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2018 12:26 ]
@Verwijderd
FF VII is toch niet zo'n duur spel of vergis ik mij nu?
Dit is een spel die je met gemak zelfs nu voor rond de 20 25 euro krijgen van zelfs dealers als black label in complete mooie staat.
Het er niet voor over hebben absoluut dat kan zeker,
maar om het zonde te vinden dat je hem vroeger niet hebt gekocht omdat het spel nu veel te duur is, voor een spel van 25 euro in black label cib lijkt me een beetje overdreven
Nieuwprijs was veel duurder en in de laagtijd was het spel misschien 10 15 euro als hoofdprijs met natuurlijk nog meer kans om hem echt goedkoop te vinden. ik zie de besparing niet echt van de gemiste kans tel dan de inflatie van geld door de jaren heen erbij op en het verschil is nog kleiner.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 27-05-2018 18:12 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee, er zit een verschil in willen betalen en kunnen betalen. Ik leg eigenlijk vrijwel nooit meer dergelijke bedragen voor losse spellen neer, uitzonderingen daargelaten. Maar zoals FFVII is het één van de spellen die ik graag wilde toevoegen (en ooit spelen), maar 100 van dat soort games maakt ook 2500 Eurogast7 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:46:
Momodora ziet er goed uit qua grafics gameplay leuke aanwinst
@Verwijderd
FF VII is toch niet zo'n duur spel of vergis ik mij nu?
Dit is een spel die je met gemak zelfs nu voor rond de 20 25 euro krijgen van zelfs dealers als black label in complete mooie staat.
Het er niet voor over hebben absoluut dat kan zeker,
maar om het zonde te vinden dat je hem vroeger niet hebt gekocht omdat het spel nu veel te duur is, voor een spel van 25 euro in black label cib lijkt me een beetje overdreven
Nieuwprijs was veel duurder en in de laagtijd was het spel misschien 10 15 euro als hoofdprijs met natuurlijk nog meer kans om hem echt goedkoop te vinden. ik zie de besparing niet echt van de gemiste kans tel dan de inflatie van geld door de jaren heen erbij op en het verschil is nog kleiner.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
En zo heb ik dus veel spellen.Ik mis daardoor Zelda op de NES en SNES bijv. maar die ga ik nu niet voor te veel geld kopen.gast7 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:35:
Het niet kunnen betalen dat is natuurlijk niet van toepassing bij mijn opmerking Ik denk dat bijna iedereen ook wel een spel van een paar honderd euro kan betalen als iemand dat ervoor over zou hebben
Het spel is SP en MP deluxe en een aanrader. Het is Worms van 1995 en Armageddon x 6. Kopen en spelen.@Exorcist Is jou toevallig bekend of het klopt dat Worms WoMD gemaakt is voor online play en daardoor de single player content ontbreekt?
Daar is ook niks mis mee dat bedoelde ik dan ook met het er niet voor over hebben hoe klein of groot dat bedrag ook is. Ging mij puur om het feit dat het niet een heel groot bedrag is
Iets niet willen kopen voor dat geld en iets echt duur vinden zijn in mijn boek twee verschillende dingen dat is mijn enige punt.
Ik doe het zelf over het algemeen overigens ook niet anders wat goedkope prijzen betreft en heb daardoor ook een grote collectie opgebouwd echter mis ik hierdoor ook must have titels als alle 8 en 16 bit console contra's gunstar heroes en die avatar van consoles4life om maar wat voorbeelden te noemen
Mario bros 1 tm 3 zijn verre van duur rond de 20 25 per stuk heb het er gewoonweg nooit voor over gehad of tegengekomen voor de leuke prijsjes maar zou het persoonlijk niet echt als duur bestempelen. Meningen kunnen hierin uiteraard verschillen wanneer men iets echt duur vind dat is voor iedereen anders.
Ik geef je echter wel gelijk dat het kan oplopen bij vele aantallen echter is zelfs shovelware daar niet immuum voor.
[ Voor 64% gewijzigd door gast7 op 28-05-2018 00:39 ]
Verwijderd
Zijn niet de duurste games idd maar ook zeker niet de goedkoopste en dat terwijl we het hier over 'big sellers' hebben waarvan er nog altijd vele copies in omloop zijn.
Zelf mis ik ook Zelda op de SNES en NES (heb ze wel op GBA) en FFVII voor de PS One.
Soms wat meer uitgeven aan een goeie titel waarbij je er niet omheen kan dat 'ie tot collectie behoort daar ontkom je haast niet aan.
Het probleem dat ik persoonlijk met Zelda, FF, en ook met Mario games heb, is dat de prijs die je er voor betaald in de verste verte niet in lijn is met het aantal exemplaren dat er van deze games in omloop is.
Populariteit + schaarste rechtvaardigd voor mij een wat hogere prijs.
Populairiteit + erg grote naambekendheid doet dat niet voor mij.
IMO zijn Zelda en FFVII dan ook alleen maar duurder dankzij de verkeerde reden:
Gierigheid, uibuiting van het sentiment, vandaar dat ik niet happig ben in de aanschaf van dat soort games.
Ik betaal dan ook nog liever een dikke €100,- voor een Gunstar Heroes dan dat ik meer dan €20,- op tafel moet leggen voor een LttP cart.
Zodra een retro game bvs overal te koop is maar wel voor een prijs die aardig boven de gemiddelde retrogame ligt dan weet je al bijvoorbaat dat er iets niets klopt en dat de game overpriced is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 09:05 ]
Daarnaast project xbox 360 weer wat verder kunnen afronden. We zijn er bijna. Laatste paar weken weer een aantal unieke titels erbij. Daarnaast de nodige variaties.
Verwijderd
Volledige Xbox 360 gameset houdt in dat je alle Toys to life games ook compleet in de collectie dient te hebbenHenkje.doc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:01:
Gisteren zijn we op de retrobeurs Tilburg geweest. Was weer een leuke beurs, en verschillende items kunnen scoren. Eindelijk mijn kotor voor de xbox en sonic 3 en sonic & knuckles binnen.
Daarnaast project xbox 360 weer wat verder kunnen afronden. We zijn er bijna. Laatste paar weken weer een aantal unieke titels erbij. Daarnaast de nodige variaties.

Haha, lekker je geld uitgeven aan plastic figuurtjes, terwijl je games verzamelt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:19:
[...]
Volledige Xbox 360 gameset houdt in dat je alle Toys to life games ook compleet in de collectie dient te hebben
Bij alle Toy to Life games, koop ik alleen de starter set en als dat teveel ruimte inneemt alleen de game CIB, puur voor de verzameling. De figuurtjes laat ik aan iemand anders over. Het kost me teveel ruimte en budget, waar je ook games van kan kopen.
Hopelijk is er nog stock van, want daar wil ik er toch wel een van hebben
Verwijderd
De reden dat ik er ooit aan begon en ik het puur bij Skylanders hou is dat Skylanders figuren fully forward compatible zijn. (Figuren uit deel 1 werken dus vanaf deel 1 t/m 6)
Elke starterdoos heb ik afgeprijsd aangeschaft voor onder de €30,- en hoewel ik zo'n 65% van alle figuren heb liggen zijn ze bijna allemaal 2e hands aangeschaft voor vaak €1,- of €2,- per poppetje.
Toch geef ik je alsnog volkomen gelijk want zelfs met zulke dumpprijzen blijft een complete playset nog steeds veel geld dat je idd ook in games had kunnen steken.
Heb trouwens wat figuren die wegmoeten zonder dat ik er iets voor terug hoef te hebben.
Laat maar weten of je er iets aan hebt (Zijn Lightcore* figuren en één elite*, en om ergens een grens te trekken wil ik alleen alle standaard versies) anders gaan ze eerdaags naar een andere Tweaker
*Lightcore versies van figuren hebben een andere pose, ledverlichting en geven een ontploffing die alle vijanden raken zodra ze op de portal worden geplaatst.
*Elite versies van figuren zijn mooier afgewerkt met betere verf en hebben betere stats.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 16:36 ]
Check. Die games hebben we. Zowel lego dimensions, skylanders en disney infinity. Alle versies, en in ieder geval minimaal de starterset.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:19:
[...]
Volledige Xbox 360 gameset houdt in dat je alle Toys to life games ook compleet in de collectie dient te hebben
Deze waren op een enkele na vrij snel goedkoper te krijgen.
Alle bijbehorende poppetjs vind ik persoonlijk minder belangrijk.
Verwijderd
Vorige week zondag gespeeld en ik stond op van de bank om een poppetje te wisselen op de portal, m'n slipper schoot weg en ik ging finaal door mn enkel heen en recht met mn bakkes richting de SNES, WiiU en PS4 die momenteel opgesteld staan.
In een split second dacht ik: "Hey, ik kan niet vallen dan zijn mn consoles kapot.
Heb mn val tegengehouden en daardoor ontstond een breuk in m'n enkel en zit ik nu in het gips.
Doet nog aardig pijn maar die enkel geneest wel weer, gelukkig zijn m'n consoles onbeschadigd want die vergoed de zorgverzekeraar niet.
Liever een enkelbreuk dan met m'n gezicht door de SNES en WiiU heen
Beterschap toegewenst. Heftig verhaal.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:03:
@Henkje.doc Zolang je maar oppast met Skylanders, het is een zeer gevaarlijke game die letterlijk flink wat pijn op kan leveren.
Vorige week zondag gespeeld en ik stond op van de bank om een poppetje te wisselen op de portal, m'n slipper schoot weg en ik ging finaal door mn enkel heen en recht met mn bakkes richting de SNES, WiiU en PS4 die momenteel opgesteld staan.
In een split second dacht ik: "Hey, ik kan niet vallen dan zijn mn consoles kapot.
Heb mn val tegengehouden en daardoor ontstond een breuk in m'n enkel en zit ik nu in het gips.
Doet nog aardig pijn maar die enkel geneest wel weer, gelukkig zijn m'n consoles onbeschadigd want die vergoed de zorgverzekeraar niet.
Daarom heb ik de poppetjes en de games uit elkaar gehouden
Kijk, dat is nu hart voor je hobby hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:03:
Maar ik denk dat de SNES het van je gezicht had gewonnen
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
Hoofdreden dat ik de consoles boven m'n eigen enkel verkoos is eigenlijk dat ik ernstig chronisch ziek in een SaZaWe uitkering zit en weinig tot geen financiële middelen heb om kapotte consoles te vervangen.
Ruim 80% van mijn hele retrogame collectie is opgebouwd in een tijd dat ik nog kon werken en dat toen uiteraard ook deed.
Ik moet dus extra zuinig zijn en mijn best doen om mijn toch wel indrukwekkende (retro)game collectie te beschermen want zoiets ga ik vanuit mijn huidige positie helaas nooit meer op kunnen bouwen
Deze kreeg ik vannochtend op Marktplaats te zien.

Opzich niets mis mee, het ziet er gewoon heel goed uit maar...

Zien er scams waar ik geen weet van heb? Ik doe de laatste tijd niet zoveel met Marktplaats dus heb geen idee. Of is dit wel betrouwbaar? 1 dag actief?
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik ben verder ook niet super bekend met Marktplaats, maar dat zou mijn eerste ingeving zijn.
Speaking of, ik heb dit mooie spelletje gisteren (vanuit Marktplaats) binnen gekregen:

De beginlevels zijn prima te doen, maar na de 2 warps richting Hotel 6 begint het toch een pijnlijke ervaring te worden...
Nu alleen Zelda's Adventure nog, maar daar is de white disk dus van onderweg.
[ Voor 4% gewijzigd door Grumpmeister op 31-05-2018 09:44 . Reden: Image kleiner gemaakt ]
Dit is een oplichter. Is veel besproken in het topic Marktplaats oplichting, hoe dan?AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:13:
Hi guys,
[afbeelding]
[afbeelding]
Zien er scams waar ik geen weet van heb? Ik doe de laatste tijd niet zoveel met Marktplaats dus heb geen idee. Of is dit wel betrouwbaar? 1 dag actief?
weekend competition cartMichael Knight schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:30:
Ja enneuh, 500 euro voor Starwing? Licht dat eens toe
Bedankt voor de tip!Seroczynski schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:24:
[...]
Dit is een oplichter. Is veel besproken in het topic Marktplaats oplichting, hoe dan?
Ik heb wel mijn rekeningnummer doorgegeven, wat moet ik doen als er wel daadwerkelijk geld naartoe word overgemaakt?
[ Voor 19% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-05-2018 09:34 ]
Ah! Zie nu pas het witte balkje rechtsbovenAyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:33:
[...]
weekend competition cart
[...]
Bedankt voor de tip!
Ik heb wel mijn rekeningnummer doorgegeven, wat moet ik doen als er wel daadwerkelijk geld naartoe word overgemaakt?
Deze e-mails krijg ik ook telkens de laatste weken. Dit is van massale driehoeksoplichting. Zodra jij je reageert zoeken ze iemand die iets zoekt van die waarde of plaatsen ze zelf een advertentie met een ander account met een product voor het bedrag wat ze jou moeten betalen. Een derde persoon stort het geld op jou rekening en jij zendt het product naar de tweede persoon (de oplichter), de derde persoon heeft dus betaald en gaat jou aansprakelijk stellen (de opgelichte persoon).AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:13:
Hi guys,
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie ook hier: henri86 in "Marktplaats oplichting, hoe dan?"
Anne is de bekende oplichter vandaag dus
@AyeAyeCaptain! Je bankrekening nummer is nog zichtbaar in je screenshot
[ Voor 13% gewijzigd door Grumpmeister op 31-05-2018 09:47 ]
haha, ik zag het al. brightness op mijn telefoon stond laag ingesteld.Grumpmeister schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:45:
Even een mooi streepje door mijn antwoord gezet dan, idd grote kans tot oplichting dan. En dat laatste bericht al helemaal
Zie ook hier: henri86 in "Marktplaats oplichting, hoe dan?"
Anne is de bekende oplichter vandaag dus
@AyeAyeCaptain! Je bankrekening nummer is nog zichtbaar in je screenshot
Verwijderd
Ahh nu komt de aap uit de mouw.
Ik kan het niet hebben van mezelf dat ik de logica erachter niet zie, waarom 1 cent overmaken een aanwijzing tot oplichting is.
Ze kennen je pincode niet en ze missen je inloggegevens.
Hoe dan?
It's hard being stupid*

*Het inzicht missen, te zien waarom 1 cent overmaken een red flag is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2018 11:36 ]
Omdat jij bij het overschrijven van geld altijd autorisatie dient te geven. Je wordt geleid naar een malafide website en zij kunnen per direct inloggen bij de juiste bank (ze reageren immers alleen op mensen die bij bepaalde banken zitten) en een andere transactie doen met jouw autorisatie.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:30:
[quote]AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:44:
Ahh nu komt de aap uit de mouw.
Ik kan het niet hebben van mezelf dat ik de logica erachter niet zie, waarom 1 cent overmaken een aanwijzing tot oplichting is.
Ze kennen je pincode niet en ze missen je inloggegevens.
Hoe dan?
It's hard being stupid*
*Het inzicht missen, te zien waarom 1 cent overmaken een red flag is.
Met die combinatie kan je namelijk gewoon inloggen, een pincode kan blijkbaar makkelijk gekraakt worden met de bijbehorende response als ze die gegevens al hebben zonder je fysieke bankpas.
Vrij ironish dat slechts zo'n kleine code het verschil maakt of je wel of niet een rekening kunt leeghalen

Gelukkig nog nooit meegemaakt maar het is wel iets waar niet zoveel mensen snel bij stil zullen staan.
[ Voor 35% gewijzigd door gast7 op 31-05-2018 13:04 ]
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.