Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27
Ik weet niet bij welke bank jij zit, maar ik heb naast een bankrekening- EN pasnummer ook nog ofwel een challenge/response-code nodig, of een toegangscode. En ik heb die code ook weer nodig als ik vervolgens wil overboeken.

Overigens in het screenshot hierboven lijkt wel een redelijk beveiligingslek in de betalingsgateway van marktplaats te zitten dan? Het is weliswaar geen echt betaalverzoek, maar als je zo makkelijk naar een nepbank omgeleid kunt worden via de echte marktplaats site lijkt me dat ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 14:28
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:09:
Ik weet niet bij welke bank jij zit, maar ik heb naast een bankrekening- EN pasnummer ook nog ofwel een challenge/response-code nodig, of een toegangscode. En ik heb die code ook weer nodig als ik vervolgens wil overboeken.

Overigens in het screenshot hierboven lijkt wel een redelijk beveiligingslek in de betalingsgateway van marktplaats te zitten dan? Het is weliswaar geen echt betaalverzoek, maar als je zo makkelijk naar een nepbank omgeleid kunt worden via de echte marktplaats site lijkt me dat ook niet goed.
Als ze het pas nummer hebben dan kan je al een response krijgen ze hebben namelijk een blanco fake kaart die andere kaarten kunnen immiteren met de juiste gegeven, een pincode kraken ze ook vrij gemakkelijk, daar heeft de crimineel van tegenwoordig wat leuke gadgets voor ook voor moeilijkere codes een pincode van enkele cijfers is kinderspel als je nagaat dat ze tegenwoordg al hack systemen hebben waarbij je gigantische computer codes met gemak kunt kraken.

Hierdoor kun je dus een juiste response krijgen om toch in te loggen.

Wat die link betreft, het is uiteraard niet van marktplaats of een stuk gehacked. Het omleiden naar een andere site met een leuk cover gebeurt overigens al vrij lang via andere sites niet heel makkelijk om zo eventjes te doen maar wie zegt dat criminelen dom zijn. Veel criminelen zijn proffesionals en komen er altijd mee weg. Het schijnt dat het overgrote groot % aan criminelen in hun proffesionele carriere nooit betrapt zullen worden door de politie.

het zijn vaak de kruimel dieven amateurs die met iets te grote bedragen hebben gespeeld, de grotere jongen worden maar zelden opgepakt en als er een keer een grotere bende gepakt word zijn dat bijna nooit de grootste criminele organisaties aan de top dat gebeurt zelden.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 31-05-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
*nevermind*

[ Voor 96% gewijzigd door Vincent Dave op 01-06-2018 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

doorskippen naar 17:02

[ Voor 21% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-05-2018 20:10 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Hmm..interessant, Dampkring is bij mij in de buurt O-). Tijdens het hardlopen liep/rende ik er altijd langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat

Ik zat net op Youtube te kijken en vroeg me af of jij je als mister SF in deze review kunt vinden.

Zelf zat ik niet op de game te wachten maar ben toch hyped dankzij de review

YouTube: STREET FIGHTER 30TH ANNIVERSARY REVIEW - Happy Console Gamer

Beste Street Fighter package ooit met alle retro pracht intact of een cheap cashcow van Capcom inspelend op het sentiment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oei.....heb even kort de review aangezet, maar nog niet afgekeken, zal dit vanavond doen en dan daar mijn mening over geven.
edit:
inmiddels gezien ;)
Ken deze gozert niet, hij is wat 'hyper' maar verder wel goede review wat mij beteft. Ook geleerd dat er dus een versus mode inzit. Dat is toch al een hele verbetering dan alleen maar arcade mode.
En de museum opties vind ik ook wel grappig, al hoewel ik daar ook weer niet heel veel tijd aan spendeer doorgaans.

v.w.b. de game:
Heb je deze games niet (of bepaalde games) dan is het ideaal om je verzameling aan te vullen. Ik vind het het doorgaans leuke games, waarbij ik wel moet toegeven dat ik sf2 helemaal te gek vond........ alpha en vooral 3 (ik kan niet parryen :X ) wat minder en daarna pas bij 4 weer helemaal back was.
Ik ga deze verzameling dan ook niet kopen, in mijn retro collectie heb ik vrijwel alle games wel en van de games die ik niet heb, is de drang om ze alsnog te kopen/spelen nogal laag, of zelfs niet aanwezig (sf1 :N )

Van wat ik gehoord en gelezen heb, zijn de grootste nadelen dat het vrijwel allemaal de arcade versie is, waarbij (sommige? not sure) trainingsmode erin gepatched hebben, en enkele games maar een online mode hebben.
Kan je natuurlijk nog steeds offline lol hebben. Zie ook deze post van
@the_virus26
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55384961
Hij heeft ook de game daadwerkelijk wel gekocht, dus mogelijk heeft hij nog opmerkingen/tips etc. :)

Maar denk dat deze game desondanks sooner or later ook in mijn verzameling komt. Zoals het er nu naar uitziet echter dus later (toevallig heb ik wel een retrog gamer magazine gekocht, die gaat voornamelijk ook over sf en deze game........misschien verander ik nog van mening als ik die uit heb :*) )

Mocht het je om de online te doen zijn (ga ik even niet vanuit) dan kan je ook nog overwegen om is te googlen of fightcade. (ook leuk om andere, non fighting game ((fg)), arcade games te spelen btw).

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 01-06-2018 17:35 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Sagat; Het ging mij met name om de SF 3 varianten.

Alle SF 2 ben ik erg bekend mee en zie ik als jeugdsentiment en best fighter of the 90's.

De SF 4 varianten heb ik ook aardig gespeeld op Xbox 360 en PS3

SF 3 daar gaat het me eigenlijk hoofdzakelijk om:

De games heb ik nooit echt meegekregen omdat ik in die periode hooked aan de N64 zat. De enige SF 3 die ik heb en bekend mee ben is SFA 3 op gba, vandaar ook m'n interesse in deze compilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sf2:oei......best fighter of the nineties? nope, grootste, bekendste, meest iconisch, ja dat wel wat mij betreft.
beste 2d fighter van de nineties.....mijn eerste gedachte is kof98, maar mogelijk zijn de UM/dream match versies die ik speel eigenlijk stiekum oudere remakes. Verder zijn er games er games als sam showdown en fatal fury die ik amper gespeeld heb....garou mow is volgens mij ook nog net nineties....:P
Maar mogelijk vergis ik me.

ik vergeet wsl ook nog genoeg andere klassiekers. ik vind sf2 overigens wel nog steeds geniaal hoor don't get me wrong :D

sf zit overigens NIET in de collecite, tenzij je dus een pre-order versie alsnog kan regelen.

sf3.....zat me inderdaad af te vragen waarom ik die niet voor mijn saturn had, dat was destjids DE 2d fighter console, google had (uiteraard) het antwoord
link

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Vergeet Guilty Gear niet... dat is ook nog nineties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En c4l zei ook fighter, niet 2d fighter....dus tekken/vitua fighter.

Gg is overigens idd ook tof maar i never got into anime fighters. Mogelijk met dbz fighter maar die wil ik dus niet full price halen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
En m'n laatste CD-i spel die ik wilde hebben is binnen. Wel de white-disk editie, maar verder ben ik qua CD-i wel even voorzien :) (het spel is volledig speelbaar, en daar gaat het me om)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/De3S_EWXkAEUL6f.jpg:small

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:25:
En m'n laatste CD-i spel die ik wilde hebben is binnen. Wel de white-disk editie, maar verder ben ik qua CD-i wel even voorzien :) (het spel is volledig speelbaar, en daar gaat het me om)

[afbeelding]
Heb je een overzicht van je collectie CD-i games? Heb je evt. nog tips voor goede point and click adventures? Ik heb/ken alleen Secret Mission..weet niet of er überhaupt meer in het klassieke genre is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Exorcist schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Heb je een overzicht van je collectie CD-i games? Heb je evt. nog tips voor goede point and click adventures? Ik heb/ken alleen Secret Mission..weet niet of er überhaupt meer in het klassieke genre is.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken. Point & Click en de on-rail shooters heb ik juist links laten liggen omdat ik de games voornamelijk met speedrunning in m'n achterhoofd gehaald heb. En daar lenen point & click / on-rail niet echt goed voor. Daarom zijn het ook niet superveel games, en heel misschien pik ik er nog 1-2 op (Flashback is volgens mij voor de CD-i nog een platformer, en mogelijk Litil Devil).

Een paar games die me te binnen schieten zijn toch de bekendere zoals; 7th Guest, Myst, Lost Eden. Het gros van de point & click games waren volgens mij meer de kinderspellen. Het kan goed dat ik ik iets over het hoofd zie verder.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken. Point & Click en de on-rail shooters heb ik juist links laten liggen omdat ik de games voornamelijk met speedrunning in m'n achterhoofd gehaald heb. En daar lenen point & click / on-rail niet echt goed voor. Daarom zijn het ook niet superveel games, en heel misschien pik ik er nog 1-2 op (Flashback is volgens mij voor de CD-i nog een platformer, en mogelijk Litil Devil).

Een paar games die me te binnen schieten zijn toch de bekendere zoals; 7th Guest, Myst, Lost Eden. Het gros van de point & click games waren volgens mij meer de kinderspellen. Het kan goed dat ik ik iets over het hoofd zie verder.
Kan kloppen hoor, ik ben er redelijk bekend mee (als in, probeer voor iedere console alle op disc\cart uitgebrachte P&C adventures te verkrijgen). 7th Guest/Myst heb ik maar schaar ik iets minder onder dat genre, om preciezer te zijn meer de 2D (liefst getekend) kant op. Zal Lost Eden nog even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:21
@Exorcist Nice. Altijd leuk om random loot te zien.

Zo blijft verzamelen ook leuk: niet teveel met een lijstje maar random leuke zaken toevoegen aan de collectie.

Alhoewel een lijstje aan wel handig kan zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik vergat het afgelopen avonden telkens, maar hierbij nog m'n selectie aan CD-i games met het oog op speedrunnen. Volgens mij heb ik alle 'betere' games hiermee wel te pakken, tenminste, degene die geen on-rail shooters of rare puzzel-achtige games zijn (zoals Asterix is).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfJlnS-WsAAZAVL.jpg:small

Ik had de foto een kwartslag moeten draaien... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist Trauma center is een zeer toffe Wii game.

De PS4 Megadrive collectie is wel echt meuk: Framerate drops + crappy sound = zeer brakke emulatie.

Sega moet zich imo kapot schamen:

De vorige MD compilatie was vele malen uitgebreider en had tevens al die emulatie issues niet.

Ik mis op de foto alleen je LRG bestelling van de game met 'weed' in de titel. Heb je die ook al binnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:

De PS4 Megadrive collectie is wel echt meuk: Framerate drops + crappy sound = zeer brakke emulatie.

De vorige MD compilatie was vele malen uitgebreider en had tevens al die emulatie issues niet.

Ik mis op de foto alleen je LRG bestelling van de game met 'weed' in de titel. Heb je die ook al binnen?
Ja, die MD versie heeft inderdaad wat slowdowns..best slordig.

Thimbleweed bedoel je? Heb ik binnen ja, had ik toen in het PS4 topic gezet. Moet er nog aan beginnen, na Detroit..bijna klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:17:

Ja Sonic 3 weglaten... schande. Heb hem gelukkig recentelijk fysiek kunnen kopen op de Tilburg retro beurs. Op de oude compilatie had ik hem al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Zijn die emulatie issues niet te patchen? Met andere games worden problemen zo ook gefixt lijkt me niet heel lastig om te doen denk ik zo, de goede roms zijn namelijk gewoon beschikbaar.

Dat sonic 3 er niet in zit is overigens toch niet heel erg, er zijn in die plaats heel wat betere games op gekomen die op voorgaande releases nooit zijn verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sonic HOORT gewoon in een md collectie en dan ook nog met de knuckles functionaleit erbij (uiteraard uit en aan te zetten) dit heb ik volgens mij met een ps2 sonic compilatie, want de 360 md compulatie heeft het ook niet.
Dit kan je gewoon niet weglaten imho. De megadrive is sonic. Net zoals de nes en snes mini ook mario moeten hebben.
Of sonic leuke/goede games zijn....is vaker besproken. Sonic 1 op mijn crt met rgb vond ik leuker dan verwacht. Maar het is irritant dat je niet kan saven.

Emulatie issues zijn helemaal schandalig. Voor mij dus een pass. Mocht de tech issues gepatched worden (wat idd wel de verwachting is, maar een gevaarlijke aanname) dan overweeg ik het wellicht. Maar vergeleken met de 360 versie zijn er maar 5-10 games extra ofzo? Die speel ik dan wel via mijn eigen emulatie. Denk dat ik toch maar die everdrive MET savesate moet kopen. Of toch maar via emulatie op mijn plasma ziet er niet zo mooi/authentiek uit als crt maar vele malen beter dan lcd ..... en als extra bonus wireless controller EN savestates.

Ik zag in een review van de ps4 collectie wel een level select (cheat)code. Maar dan heb je mogelijk weer een gebrek aan levens. Maar ik zou het al niet erg vinden om greenhill zone te kunnen skippen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 10-06-2018 14:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:39:
Sonic HOORT gewoon in een md collectie en dan ook nog met de knuckles functionaleit erbij (uiteraard uit en aan te zetten) dit heb ik volgens mij met een ps2 sonic compilatie, want de 360 md compulatie heeft het ook niet.
Dit kan je gewoon niet weglaten imho. De megadrive is sonic. Net zoals de nes en snes mini ook mario moeten hebben.
Of sonic leuke/goede games zijn....is vaker besproken. Sonic 1 op mijn crt met rgb vond ik leuker dan verwacht. Maar het is irritant dat je niet kan saven.

Emulatie issues zijn helemaal schandalig. Voor mij dus een pass. Mocht de tech issues gepatched worden (wat idd wel de verwachting is, maar een gevaarlijke aanname) dan overweeg ik het wellicht. Maar vergeleken met de 360 versie zijn er maar 5-10 games extra ofzo? Die speel ik dan wel via mijn eigen emulatie. Denk dat ik toch maar die everdrive MET savesate moet kopen. Of toch maar via emulatie op mijn plasma ziet er niet zo mooi/authentiek uit als crt maar vele malen beter dan lcd ..... en als extra bonus wireless controller EN savestates.

Ik zag in een review van de ps4 collectie wel een level select (cheat)code. Maar dan heb je mogelijk weer een gebrek aan levens. Maar ik zou het al niet erg vinden om greenhill zone te kunnen skippen :)
Hoewel ik deze collectie zelf niet heb aangeschaft moet ik wel toegeven dat er echte toppers bij zijn gekomen op de nieuwere compilatie, alien soldier gunstar heroes land stalker dat is niet niks.

Boven dien staan sonic en sonic 2 er wel op, sonic 3 zit overigens op zoveel compilaties en de kleinere sonic collection games en is bovendien niet eens duur als origineel. Niet echt een gemiste kans bovendien is sonic een leuke mascotte maar lang niet voor iedereen de reden waarom men een sega console erbij pakt.

Emulatie issues lijken me het enige probleem hier, maar gezien bijna alle games tegenwoordig gepatched worden zou je denken dat dit verholpen gaat worden. Als dat niet zo is dan is dat wel jammer voor de mensen die het hebben gekocht.

Die kans bestaat uiteraard zeker als de sales niet heel goed zullen zijn of dat ze denken dat het financieel gezien niet de moeite waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 10-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
De laatste euro pal titels zijn binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/36WEkyC.jpg

Al met al een aardige speurtocht geweest.
Even een korte zomerpauze :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
van het weekend mijn PSP Phat gemod / aangepast. Nu kan ik die dus ook via usb opladen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C5XQ2hZobdi0scS3SyRT9JA7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UiHeImU17RZ9lWQFtamACws7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxbB1nCqhJhVCvv6vjJFtnSv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FvbPNz6wlwLbkRseLncSfiw9/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24ksWpmlDY3hHFFkgx4UbP8q/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HRB8yHX9ECmJQnZN4i3pkCOv/medium.jpg.
De bedrading had misschien wel korter gekund en had er eerlijk gezegd ook beter een krimpkousje overheen kunnen doen, maar het was echt priegel werk en ben blij dat ik het vast heb kunnen zetten! Lijmpistool gebruikt voor de extra isolering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UEEffAymzx8nrqWSjWLXVsEh/medium.jpg

En ook maar gelijk de knoppen en wallpaper aangepast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/itvA1SuHqlNJ3iOhitmRJyiV/medium.jpg

ik zit er ook aan te denken de umddrive los te maken en er een 4000mah accu in te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-06-2018 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:15:
[...]

Hoewel ik deze collectie zelf niet heb aangeschaft moet ik wel toegeven dat er echte toppers bij zijn gekomen op de nieuwere compilatie, alien soldier gunstar heroes land stalker dat is niet niks.
Dat zijn idd 2e goede games. Ik en de meeste anderen hier verwacht ik, kunnen de games of orgineel of op eerdere compliaties of andere emulatie toch wel spelen, vandaar dat ik daar niet heel erg warm van wordt. In een review hoorde ik ook de opmerking ' weer md? waarom geen saturn/dc of zelfs master system compilatie, dat zou is wat nieuws zijn'.
Ik denk dat dit mijn mening wel goed weergeeft, zelfs als zou het pakket technisch wel ook zijn, het zijn grotendeels weer dezelfde games als atijd........naja minus sonic 3 dus :P
Boven dien staan sonic en sonic 2 er wel op, sonic 3 zit overigens op zoveel compilaties en de kleinere sonic collection games en is bovendien niet eens duur als origineel. Niet echt een gemiste kans bovendien is sonic een leuke mascotte maar lang niet voor iedereen de reden waarom men een sega console erbij pakt.
Again imho moet iedere sega md compilatie gewoon alle sonic hebben. Idealiter dus met knuckles comp, dit waren de bekendste md games.
Dit gewoon vanuit de completeness verwachting of casual retro fan gedacht.
Ik ga er vanuit dat mensen er vanuit gaan dat Sonic 3 van de partij is, maar dat is dus zelfs een dubbele aanname ;)
Zoals hierboven aangegeven is dit voor ons geen probleem.
Verder is dit exact wat ik bedoelde met 'we hebben sonic hier al eerder besproken'
Persoonlijk ben ik ook (nog?) geen sonic fan en je zal mij niet horen zeggen dat dit de beste MD game is/zijn.
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat ik op zijn minst sonic 1 moet uitspelen en dan eigenlijk het liefst alle klassieke sonic tot en met sonic cd. Voordat ik mijn definitieve mening kan geven.
Ik als nintendo fan zou het ook erg vinden als mensen de hele Mario reeks zouden beoordelen op mario 1 of helemaal ' onze' mario2 :+
Emulatie issues lijken me het enige probleem hier, maar gezien bijna alle games tegenwoordig gepatched worden zou je denken dat dit verholpen gaat worden. Als dat niet zo is dan is dat wel jammer voor de mensen die het hebben gekocht.

Die kans bestaat uiteraard zeker als de sales niet heel goed zullen zijn of dat ze denken dat het financieel gezien niet de moeite waard is.
Volgens zag ik al iets van een tweet dat ze excuses maakten over de issues en dat deze aangepakt gingen worden, dus het ziet er goed uit.
--------
Vandaag is even langs de winkels, mogelijk koop ik nog wel een of 2 retro gamepjes ;)
En dat belt de school op dat een van de kids ziek is een opgehaald moet worden.....ach ja andere keer dan maar........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AyeAyeCaptain! Erg netjes! Zou ik ook 's moeten proberen met een "reserve" PSP, dat opladen is af en toe echt ruk (zeker met meerdere PSP's). Op vakanties neem ik de PSP en Vita mee, zit je ook met twee adapters..al is er volgens mij ook een 3rd party lader voor beiden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:03:
@AyeAyeCaptain! Erg netjes! Zou ik ook 's moeten proberen met een "reserve" PSP, dat opladen is af en toe echt ruk (zeker met meerdere PSP's). Op vakanties neem ik de PSP en Vita mee, zit je ook met twee adapters..al is er volgens mij ook een 3rd party lader voor beiden tegelijk.
Gewoon doen. Ik ben blij dat vrouw met kids de deur uit waren en ik de ruimte had voor deze klus.

Zag deze voorbij komen:

Via aliexpress is er een 4000mah accu te koop voor dirt cheap. Lijkt me geen geld voor zoveel meer capaciteit. kan alleen weinig reviews vinden over het merk.

[ Voor 16% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-06-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 06:31:
van het weekend mijn PSP Phat gemod / aangepast. Nu kan ik die dus ook via usb opladen!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding].
De bedrading had misschien wel korter gekund en had er eerlijk gezegd ook beter een krimpkousje overheen kunnen doen, maar het was echt priegel werk en ben blij dat ik het vast heb kunnen zetten! Lijmpistool gebruikt voor de extra isolering.

[afbeelding]

En ook maar gelijk de knoppen en wallpaper aangepast
[afbeelding]

ik zit er ook aan te denken de umddrive los te maken en er een 4000mah accu in te zetten.
Erg mooi resultaat @AyeAyeCaptain! heb je ervaring met soldeerwerk? Lijkt me anders een klus die haast niet te doen is. Respect! :)
Sagat schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Complete pal set? Wow netjes hoor. _/-\o_ *O*
Dat klopt. Op een aantal variaties, de nodige classics en een tweetal Australische pal releases na. We zijn nog aan het kijken of we die erbij willen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Henkje.doc op 11-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
@AyeAyeCaptain! Erg mooi gedaan zeg.

Over je accu vraag, ik zou het niet doen. Heb zelf van lange tijd geleden zo'n gemodde accu gehad om de PSP te hacken, maar die is bol geworden (gelukkig niet in de PSP zelf).
Maar geen idee hoe ondertussen de accu's zijn. Zou er dan eerder een stuk meer geld voor neer leggen, al was het alleen maar om de PSP niet te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Henkje.doc schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Erg mooi resultaat @AyeAyeCaptain! heb je ervaring met soldeerwerk? Lijkt me anders een klus die haast niet te doen is. Respect! :)

[...]

Dat klopt. Op een aantal variaties, de nodige classics en een tweetal Australische pal releases na. We zijn nog aan het kijken of we die erbij willen hebben.
Noujah, eerste keer dat ik thuis soldeer maar soldeer zo nu en dan “sporadisch” ook wel op mijn werk in geval van reparatie van bedrading en bedrading op sloten.
Alleen niet op board niveau, zoals hier.

Bedrading voortinnen heeft wel geholpen :)

Ook heb ik pas geleden deze gezien:

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-06-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice, wist niet dat dat ging, maar altijd handig, nice find. Ziet eruit als een erg simpele mod. Zie net dat de originele adapter ook maar 5V is dus opladen zal net zo snel gaan met een fatsoenlijke bron (adapter). Nice find. Persoonlijk zet ik overigens nooit iets vast met een lijmpistool. Als je goed de tin laat vloeien moet dat een sterke verbinding zijn en heb je geen tin nodig voor zo'n draadje.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Noujah, eerste keer dat ik thuis soldeer maar soldeer zo nu en dan “sporadisch” ook wel op mijn werk in geval van reparatie van bedrading en bedrading op sloten.
Alleen niet op board niveau, zoals hier.

Bedrading voortinnen heeft wel geholpen :)

Ook heb ik pas geleden deze gezien:
[video]
[video]
Als ik dan ook een tip ga geven (houd me maar eens tegen :P): probeer het gebruik van hot glue te vermijden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Sp33dFr34k
Hot glue heb ik gebruikt voor isolator omdat de bedrading nog open lag en tegen het scherm bracket aan zou komen.

De soldering vertrouw ik wel. :7
Seroczynski schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:23:
[...]

Als ik dan ook een tip ga geven (houd me maar eens tegen :P): probeer het gebruik van hot glue te vermijden.
Tips zijn altijd welkom!

Lijmpistool heb ik niet zo heel heet laten worden. En wat is er eigenlijk mis mee? Metaal en tin zullen er niet van beschadigen.

[ Voor 42% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-06-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:30:
@Sp33dFr34k
Hot glue heb ik gebruikt voor isolator omdat de bedrading nog open lag en tegen het scherm bracket aan zou komen.

De soldering vertrouw ik wel. :7

[...]

Tips zijn altijd welkom!

Lijmpistool heb ik niet zo heel heet laten worden. En wat is er eigenlijk mis mee? Metaal en tin zullen er niet van beschadigen.
Hot glue kan soms best, maar je ziet al snel dat mensen het in overvloed gaan gebruiken, en dat komt je werk niet ten goede (rommelig). Er zijn ook anti-statische tapes e.d. verkrijgbaar, of (zoals je zelf al zegt) krimpkausjes. Er zijn dus betere oplossingen voor je werk dan een klodder lijm erop.
Ik heb in het verleden ook wel eens hot glue gebruikt, maar uiteindelijk heb je er meer aan als je er gewoon voor zorgt dat alles zodanig verbonden is dat het niet nodig is. Leer je ook secuurder door te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kort strippen en isolatietape is daar de oplossing voor :) Verder geen ramp natuurlijk, het werkt toch :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vanavond met een vriend een mooie set opgepikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvk5QLkHsGoE8qei5YOEP7f3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HOVMSNfZDgkD1CBLCpaFb63U/full.jpg

Een PS2 backw. comp. model met 27 games, wat PS2 games ertussen en uiteraard her en der spellen die al ik heb + 2 Sixaxis controllers (geen DS3). Voor 55 Euro een mooie deal en een leuk ritje. Er zitten veel (ook Japanse) Gundam spellen bij. Niet direct mijn cup of tea maar leuk voor de verzameling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:34:
Vanavond met een vriend een mooie set opgepikt:

Een PS2 backw. comp. model met 27 games, wat PS2 games ertussen en uiteraard her en der spellen die al ik heb + 2 Sixaxis controllers (geen DS3). Voor 55 Euro een mooie deal en een leuk ritje. Er zitten veel (ook Japanse) Gundam spellen bij. Niet direct mijn cup of tea maar leuk voor de verzameling :)
Voor dat geld zeker een hele mooie deal! NTSC-J games krijgen van mij altijd een +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mooie buy voor de games, die PS3 zelf zal uiteindelijk wel een YLOD krijgen gezien het beruchte model, dus zsm verpatsen als ie het nog doet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:26:
Mooie buy voor de games, die PS3 zelf zal uiteindelijk wel een YLOD krijgen gezien het beruchte model, dus zsm verpatsen als ie het nog doet :P
Zeker, maar ik denk dat ik 'm als reserve hou. Van de PS3's die ik actief heb staan is dus ook een andere PS2 backw. comp. model, die gebruik ik niet vaak maar mócht hij kapot gaan (tzt onvermijdelijk) zou ik dan nog een reserve hebben. Ik sluit hem deze week nog wel even aan voor een HDD upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Semi ot, maar het zijn iig retro inspired games/genres. Ik had nog een 50 euro psn kaart liggen en heb oa het volgende aan geschaft. Vanwege days of play sale.

-resogun season pass
- blue rider
- assaunt android cactus
- bit trip saga.
[voor het geval jullie je afvragen, maar dat is toch allemaal vrij goedkoop,de majority is echter op gegaan aan non retro gt sport en de sf5 dlc season 3 character pass]

De laatste net even gespeeld (kende runner al van pc) en wat zijn die atari 2600 inspired gfx en chiptune soundtrack toch geweldig, game heeft nog een plat tropy ook (al hoewel dat mij wsl nog wel even gaat kosten, als ik het ooit al haal....current plats = 0, wel helemaal 2 games op 100% geloof ik :$ )

@Verwijderd heb ook nog gekeken naar de bleed collectie, maar die was nog 30 euro, dat vond ik nog te duur. Die zal vast ook nog wel is goedkoper worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Niet helemaal retro, maar misschien toch een tip. Als je de PS4 Secret Mana nog wilt hebben. Die is nu voor € 20,00 te vinden inclusief verzenden. Volgens diverse bronnen is het een eenmalige pressing/oplage.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Jumpman En toch vind ik de SNES variant mooier dan de remake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Arunia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:41:
@Jumpman En toch vind ik de SNES variant mooier dan de remake.
Ik heb ze beide. De SNES variant laat het natuurlijk wat meer aan je fantasie over en PS4 variant is natuurlijk grafisch verbeterd met video's er in. zelf gaat mijn voorkeur ook uit naar de SNES variant, gezien het nostalgische karakter.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 14-06-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje in het verlengde hiervan.....mijn kids hadden het 'out of the blue' opeens over rpg's en zodoende hebben we wat yt vids gekeken van diverse final fantasies. Ik ben zelf nooit echt door het jrgp virus gegrepen en heb dus eigenlijk nooit echt goed jrpg gespeeld, wel wat pokemon (vooral red op gb/gbc/gba maar ook wat pearl op ds) en wat golden sun op gba.........maar de rest hooguit 'even snel' gekeken naar de FF reeks. oa ff7/10 en 12 maar laten we zeggen dat als ik die games samen 2-3 uur gespeeld heb dat het veel is.

Ik vond de snes versies er wel heel interresant uitzien! naast het door mij niet zo gewaarde turn based battlen via random encounters (deden alle spellen dat maar zoals zelda 2) zaten er toch wel heel veel elementen in die me erg aan zelda deden denken en LttP is een van mijn favo games ever. En het verhaal vond ik toch wel interresant.

Dus.......als jullie mij een snes versie van ff zouden moeten adviseren om mee te starten, welke zouden jullie dan kiezen? Ik heb zelf gekeken naar de usa ff 3 op YT.

Omdat ik niet zeker weet of het echt mijn ding is, begin ik met een rom, dus jap versies (maar dan wel met advies welke vertaling de beste is :P ) of usa, dat maakt allemaal niet uit.

TIA

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Op de laatste RetroGameBeurs Tilburg heb ik een aantal games gevonden die ik al een tijd lang wilde hebben... Daarbij helaas niet op de regio gelet (en de verkopers hebben natuurlijk ook niets gezegd :-()... Weet iemand voor welke regio's deze games zijn / of op welke systemen deze zouden moeten spelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EZZ5xxyvzJYZq7VPZyonLw2u/full.jpg
En wat close-ups:
NES ProbotectorNES PirAtesNES Bubble BobbleNES Life Force Salamander

Als ik het goed begrijp dan is:
- Probotector wel voor PAL-B regio, maar voor een ander soort NES?
- Pirates voor PAL-A, dus niet mijn normale NES
- Bubble Bobble een NTSC / US cartridge
- Life Force Salamander wel voor PAL-B, maar met het ovale (Amerikaanse) Nintendo logo...?

Ik snap het verschil tussen Mattel,, de Nintendo Entertainment System en de NES ook niet echt. Mattel is dan een andere, maar Nintendo Entertainment System is toch NES...? En wat zijn bovenstaande games dan? Of zitten er misschien ook nog repro's tussen...?

Inmiddels heb ik de regio chip pin-4 mod gedaan, dus het speelt allemaal nu wel, maar wil toch graag weten hoe het nou precies zit, want ik snap het niet meer 8)7

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

EMP schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:02:
Op de laatste RetroGameBeurs Tilburg heb ik een aantal games gevonden die ik al een tijd lang wilde hebben... Daarbij helaas niet op de regio gelet (en de verkopers hebben natuurlijk ook niets gezegd :-()... Weet iemand voor welke regio's deze games zijn / of op welke systemen deze zouden moeten spelen?
[afbeelding]
En wat close-ups:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Als ik het goed begrijp dan is:
- Probotector wel voor PAL-B regio, maar voor een ander soort NES?
- Pirates voor PAL-A, dus niet mijn normale NES
- Bubble Bobble een NTSC / US cartridge
- Life Force Salamander wel voor PAL-B, maar met het ovale (Amerikaanse) Nintendo logo...?

Ik snap het verschil tussen Mattel,, de Nintendo Entertainment System en de NES ook niet echt. Mattel is dan een andere, maar Nintendo Entertainment System is toch NES...? En wat zijn bovenstaande games dan? Of zitten er misschien ook nog repro's tussen...?

Inmiddels heb ik de regio chip pin-4 mod gedaan, dus het speelt allemaal nu wel, maar wil toch graag weten hoe het nou precies zit, want ik snap het niet meer 8)7
Probotector = Europees PAL-B
Pirates = UK PAL-A
Bubble Bobble = US (dus NTSC)
Life Force Salamander = Europees PAL-B

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
De Nintendo 64 en de GameCube blijven toch echt mijn favoriete consoles... wat heb ik er een plezier mee gehad, gisterenavond nog een lekker potje Super Smash Bros 64 en Goldeneye gespeeld met een vriend van me. Tuurlijk voor de graphics hoef je het niet te doen maar voor de gameplay.. één woord: geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Misschien een beetje een side quest van het standaard retro-gamen maar hebben de cfw psp owners hier ervaring met cintro’s, gameboots en custom waves?

De vraag eigenlijk meer omdat ik benieuwd hoe jullie de psp hebben gecustomized.

Ik ben er zelf nog niet aan begonnen maar ben wel op onderzoek uit wat nu echt nice is.

Of kan ik toch beter een nieuw topic starten meer over het modden en aanpassen van cfw van de psp? Valt dat dan niet in een grijs gebied ivm piracy?

Er bestaat een: Het PlayStation Portable ervaringen Topic deel 22 maar dat gaat niet zo diep in op het veranderen en customizen van de psp.

[ Voor 24% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-06-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:03:
Misschien een beetje een side quest van het standaard retro-gamen maar hebben de cfw psp owners hier ervaring met cintro’s, gameboots en custom waves?

De vraag eigenlijk meer omdat ik benieuwd hoe jullie de psp hebben gecustomized.

Ik ben er zelf nog niet aan begonnen maar ben wel op onderzoek uit wat nu echt nice is.

Of kan ik toch beter een nieuw topic starten meer over het modden en aanpassen van cfw van de psp? Valt dat dan niet in een grijs gebied ivm piracy?

Er bestaat een: Het PlayStation Portable ervaringen Topic deel 22 maar dat gaat niet zo diep in op het veranderen en customizen van de psp.
Dan ga je op je vingertjes getikt worden door de mods. Alles wat ook maar enigsinds met homebrew heeft te maken is verboden om uberhaubt te bespreken, ze zijn daar nogal strict in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan even een game gerelateerd vraagje......zoals de regulars hier weten ben ik wel gecharmeerd van sega en dat met name de grappige uitbreidingen. Eigenlijk weet ik het antwoord zelf al.....maar goed, de vraag is:

Heeft het zin om die uitbreidingen aan te schaffen, maar dan niet vanwege verzamel redenen, maar om er echt mee te gamen.

Ik las dat vooral de megacd2 best goed in elkaar zit en dus in principe lekker zou moeten doordraaien.
32x is cart based en daar vewacht ik helemaal geen issues mee. van de 32x weet ik ook dat er zo'n 50-60 games zijn verschenen en dat het geen ik daarvan leuk/interresant is, mogelijk 5-10 titels is. Van de sega cd weet ik uit mijn hoofd dit aantal niet........al hoewel ik vermoed dat dit nog steeds niets zal zijn ivm de vanilla md.........in die library heb ik wsl richting de 100 games die ik leuk op of zijn minst interresant vind.
Denk dat ik bij de mega cd blij mag zijn als het de 20 aantikt.

Desalniettemin toch de vraag, hoevel goede sega mega-cd games zijn er naar jullie mening?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:55
Wie weet er informatie (te vinden) over de release van de NES in Nederland? Als ik op wiki kijk staat er najaar 1987, maar bij een game als Super Mario Bros. staat er alleen maar een EU data (15-5-1987) die vóór najaar 1987 ligt, dus die zal dan niet voor de Nederlandse release gelden. Bij The Legend of Zelda staat er overigens een EU data van 27-11-1987, wellicht was dat min of meer samen met de release van de NES in Nederland?

Lastig, zulke oude info vinden voor specifiek Nederland ; )

EDIT:
Een eerst hint gevonden: https://www.gamegeschiede...-van-de-nes-in-nederland/

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Zero op 19-06-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Sagat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:
Desalniettemin toch de vraag, hoevel goede sega mega-cd games zijn er naar jullie mening?
Lastig te beantwoorden aangezien smaak nogal persoonlijk is. Ik heb een Mega CD (2) met maar een paar games; After Burner 3, Rise of the Dragon, Sewer Shark, Sherlock Holmes en Tomcat Alley. Dit zijn allemaal geen hele spectaculaire games naar mijn mening.

Ik heb wel eens op een beurs met Final Fight CD en Prince of Persia in mijn handen gestaan en dan denk ik aan de ene kant dat het wel leuk is om zo'n spel te spelen op de Mega CD, maar tegelijk irriteert het me dan weer dat het uiteindelijk toch net-niet-versies van het spel zelf zijn.

Lords of Thunder leek me ook heel tof, maar die is en niet te betalen en zwaar inferieur aan de PC Engine. Linksom of rechtsom is de spoeling sowieso dun.

Maar de Mega CD 2 is een prima apparaat verder, geen problemen mee gehad en wel zo'n ding wat mensen graag even willen zien spelen als ze bij mij in de gameroom zijn. En voor die momenten doet After Burner 3 z'n werk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ik jouw mega cd games idd zou catogoriseren als After burner en wet anderen *, dat is inderdaad niet mijn smaak. Sowieso vallen de echte FMV games voor mij af, night trap is iets waar ik geen enkele behoefte aan heb. Final fight was geweldig om te spelen 'back in the day' echter..........die heb ik inmiddels al dood gespeeld middels emulatie en later de x360 versie. En het is het idd net niet. Denk wel dat ik die stiekum toch ga kopen als ik ooit een mega cd krijg, then again, als de hele wereld zo denkt zal die vast niet goedkoop zijn.

Eternal champions zou ik wel graag de cd versie van willen. Volgens mij is er een goede batman game. En nog wel wat anderen. Op zich jammer dat LOT en pop ook niet de definitieve version zijn. Nou moet ik zeggen dat ik prince opf persia technisch altijd al indrukwekkend vond, maar de gameplay kon me nooit echt bekoren. Ach denk dat ik me maar moet neerleggen (zoals ik al min of meer aangaf) dat je het voor de games eigenlijk niet echt hoef te doen, tuurlijk zijn er een paar leuke tot zelfs goede games (voor sega cd/32x) maar niet te vergelijken met de libraries van een snes of md, of zelfs pc engine.........zou dat ook de reden zijn dat er nog geen mega cd sd card solution is, maar dus wel voor de saturn/dc en pc engine cd?

* = disclaimer, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat alleen de naam afterburner mij iets zegt, dan anderen ken ik ook niet of nauwelijks.

edit 2:
even snel gegoogled en ik kwam deze link tegen
Link
Leuk leesvoer als je iig wat starters wil als je voor de high quality gaat.
Grappig genoeg staat Rise of the Dragon daar ook tussen, goed voorbeeld dat mijn toch wel degelijke all round kennis van games niet voldoende is om goede games op basis van titel te herkennen (kan nog steeds een genre zijn wat ik persoonlijk niet leuk vind natuurlijk :P )

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 19-06-2018 15:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Shadow_Zero Hoe kom je op 1987? Zowel deze:
http://www.insidegamer.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True
Geeft aan dat het oktober 1985 was, maar ook Wikipedia:
Wikipedia: Nintendo Entertainment System
Oh nee, zie dat dat om de US gaat. Dat daar 2 jaar tussen zat zeg.
Weet ik iig dat mijn ouders 199 gulden hebben uitgegeven toentertijd voor Kerst of Sinterklaas. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:
Dan even een game gerelateerd vraagje......zoals de regulars hier weten ben ik wel gecharmeerd van sega en dat met name de grappige uitbreidingen. Eigenlijk weet ik het antwoord zelf al.....maar goed, de vraag is:

Heeft het zin om die uitbreidingen aan te schaffen, maar dan niet vanwege verzamel redenen, maar om er echt mee te gamen.

Ik las dat vooral de megacd2 best goed in elkaar zit en dus in principe lekker zou moeten doordraaien.
32x is cart based en daar vewacht ik helemaal geen issues mee. van de 32x weet ik ook dat er zo'n 50-60 games zijn verschenen en dat het geen ik daarvan leuk/interresant is, mogelijk 5-10 titels is. Van de sega cd weet ik uit mijn hoofd dit aantal niet........al hoewel ik vermoed dat dit nog steeds niets zal zijn ivm de vanilla md.........in die library heb ik wsl richting de 100 games die ik leuk op of zijn minst interresant vind.
Denk dat ik bij de mega cd blij mag zijn als het de 20 aantikt.

Ik schat dat er 25 a 40 goede titels voor dit systeem zijn en dat is zonder de fmv games die ik persoonlijk wat minder vind.

Er zijn best wel wat ports op verschenen die beter op andere consoles gehaald kunnen worden

Het probleem met sega cd is echter dat de leuke games vrij zeldzaam zijn los van titels als wolf child sonic cd, final fight en silpheed om wat voorbeelden te noemen die zelfs dan al aardig aan de prijs zijn

Qua wat meer zeldzame titels heb je heel veel rpg's en wat tactical rpg's met name aan de import kant, maar je kan dan ook met gemak een import cardridge gebruiken voor de amerikaanse games dus dat zou geen punt moeten zijn. Zitten ook wel wat leuke platfomers op als flink en point en click adventures los van de bekende snatcher.

Shining force cd schijnt een van de betere shining force games te zijn wellicht beter dan de varianten op de originele 16 bit sega

Titels die jou waarschijnlijk wel zouden aanspreken zijn lords of thunder, keio flying squadron en robo aleste om een paar voorbeelden te noemen. zijn helaas wel wat prijzig.

Zitten vrij vette games op de mega cd maar je zal ze niet snel voor een goedkope prijs gaan vinden, het aanbod is best schaars op de fmv games als sewer shark en andere troep na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Arunia schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:34:
@Shadow_Zero Hoe kom je op 1987? Zowel deze:
http://www.insidegamer.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True
Geeft aan dat het oktober 1985 was, maar ook Wikipedia:
Wikipedia: Nintendo Entertainment System
Oh nee, zie dat dat om de US gaat. Dat daar 2 jaar tussen zat zeg.
Weet ik iig dat mijn ouders 199 gulden hebben uitgegeven toentertijd voor Kerst of Sinterklaas. :P
Ja, precies. Nederlandse vlaggetje geeft 'Najaar 1987' aan ; )

Leuk artikeltje (maar nog geen exacte datum): https://www.gamegeschiede...-van-de-nes-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:07:
[...]

De C64 is slechts het bekendste voorbeeld. Grote stukken Europa werden in de 80's gedomineerd door early PCgaming. (ZX Spectrum, Sinclair, Armstrad, Acorn).

Nintendo is super belangrijk geweest in de evolutie van console gaming en zoals terecht ook opgemerkt heeft Nintendo in de 80's met bepaalde games ook een zekere kwaliteitsstandaard weten te zetten.

Alleen de verwijzing die je naar de videogame crash doet die klopt gewoon niet, althans niet voor ons Europeanen.

De Atari VCS (Later Atari 2600 genoemd) deed het erg goed in europa, bracht arcade games naar huiskamers met titels als Space Invaders, Mario Bros, Asteroids en Pac-Man.

Kort nadat de NES in Europa lanceerde (Op een moment dat SEGA daar met de Master System al een aardig marktaandeel had veroverd). Kwam Atari met de Atari 2600 jr: Een goedkopere versie van de Atari 2600 die voor slechts 50 gulden in de winkels kwam te liggen.

De NES had een launchprijs van 200 gulden en was natuurlijk aan alle kanten superieur ten aanzien van de Atari 2600.

Toch bleef de Atari 2600 zelfs na de launch van de NES goed verkopen doordat deze 4x goedkoper was dan de NES en doordat er steeds meer bekende Arcade games naar het systeen geport werden.

Als Atari een wereldwijde videogame crash veroorzaakt zou hebben, waarom werd er dan jaren na de NES-launch nog steeds Atari 2600 soft- en hardware gemaakt en verkocht?

Tussen 1977 en 1989 zijn er Atari 2600 games verschenen wat de Atari 2600 met een levensduur van 12 jaar een van de langst actieve consoles allertijden maakt, bijna de dubbele levensduur van de NES.
Weet je, of iemand, ook wanneer de Atari 2600 Jr. precies in Nederland/Europa werd uitgebracht? (welke maand in 1986?)

EDIT:
Sorry voor de dubbelpost, de search bracht me tot bovenstaande post en wist niet dat het hetzelfde topic was ; )

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Zero op 20-06-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben toch van plan om in de vakantie het hele hok hier leeg te halen en opnieuw in te richten (als in: kabels). Frustreerde me net al dat ik mijn NES zichtbaar met een kabel met *iets* heb verbonden maar ik zie niet met wat, kabel valt nauwelijks te volgen in alle wirwar..met als resultaat dus geen beeld, beide TV's en versterkers met hun inputs geprobeerd. Druist in tegen mijn principe om iets te kunnen doen als ik er zin in heb zonder iets te moeten aansluiten Vanavond weer een gast op bezoek, maar dan wordt het met name de MegaDrive gok ik.

De bekabeling is in ieder geval ellende. Tijd terug al de drie adapters van de 32X/Sega CD/MDII vervangen door één adapter met drie aansluitingen, maar twee van de drie adapters die nu dus overbodig zijn kan ik niet vinden omdat de acht (of iets) stekkerdozen "verstopt" zitten achter de muur van consoles. Ook een 24p Gigabit switch zit op één poort na vol in dat hok, maar als ik het een beetje uitreken moeten er een kabel twee te veel in. Scheelt ook weer.

/edit

Gezien ik recent mijn bank half kapot heb geslagen in de ruimte ook maar gelijk een nieuwe besteld. Moest wel een compact formaatje zijn maar gevonden, en ogenschijnlijk een stuk comfortabeler. Levertijd is alleen tien weken :(

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 21-06-2018 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Shadow_Zero De exacte Europese release datum van de Atari 2600 Jr moet ik je helaas (vooralsnog) schuldig blijven, heb er flink op gezocht maar jammer genoeg tevergeefs.

Misschien was het zelfs wel eind '85 dat 'ie uitkwam?

Wel kan ik leuk Atari 2600 nieuws brengen over een kersverse clone console van Hyperkin: Geen lag, save functie, micro sd slot, HDMI, degelijke controller met ruim snoer, ruim 4 maal compacter als het origineel en speelt uiteraard de originele carts af.

De prijs en release datum voor Europa zijn me nog niet bekend maar denk wel dat ik 'em ga halen...

YouTube: RetroN 77 REVIEW - Pros & Cons + Gameplay

...mijn Jr is nmlk kapot en ik heb ook geen zin meer in Atari spelen via de kabel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Henkje.doc
XBOX 360 - The Story of A collector

Begin 2006 kwamen we in aanraking met de Xbox 360. De eerste 360 titel die ik zag was Fight Night 3 en in eerste instantie dacht ik dat het een intro filmpje was.
Dit bleek dus ingame te zijn. Ik was weggeblazen..

Daarna kwamen al vrij snel meer titels waaronder het nog steeds geniale Elder Scrolls Oblivion, maar ook Saints Row en natuurlijk Call of Duty. Een game die ik voorheen altijd op de pc speelde.

De eerste paar jaren van de console hebben we uiteraard de bekende problemen gehad waaronder de RROD en al vrij snel kwam er een 2e Xbox 360 bij. Overigens werkt deze Xbox 360 nog steeds en draait nog de oude Blade firmware.

Naast de 360 kwam later nog de Ps3 en de Wii, echter de 360 is wel altijd onze main console geweest die generatie.
Kinect zorgde voor een leuke verfrissing, maar het begon wel een beetje op een Wii te lijken, zeker wat betreft shovelware titels.
De Guitar Hero en Rockband mania hebben we ook meegemaakt. Met als gevolg een stapel boxed gitaartjes en drumstel.
Totdat eind 2013 en 2014 de volgende generatie werd geïntroduceerd. Vanaf dat moment was het Ps4 wat de klok sloeg. Vooral omdat de Xbox One pas na 1 jaar later officieel in Nederland kwam. Vanaf dat moment kwam het verzamelen voor de 360 op een koud pitje te staan.

In 2017 kwam dit tijdens koningsdag echter weer terug. Na het kopen van Watchsdogs en nog wat andere nieuwere titels voor de 360 voor een klein prijsje kwam het idee om voor de set te gaan.
Via allerlei winkels, websites en Ebay is voor ons de hoofdset compleet.
Althans totdat Fifa 19 en een nieuwe Just Dance uitkomen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oxt27m3.jpg

Het leuke van de Xbox 360 is dat het een volwaardige generatie is, en met zijn 13 jaar al heel wat heeft meegemaakt. Eind 2005 kwamen de eerste platte tv's. Heb zelf de eerste paar jaar gespeeld op een Samsung breedbeeld CRT, via een Advanced Scart cable :) Ook was de 360 mijn eerste echte console online ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPbQh24.jpg

Ook was HD DVD via de Player addon een van mijn eerste ervaringen met 1080p videocontent.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Gdg8pJ.jpg

De laatste paar jaar bestond voor de Xbox 360 vooral uit de famous four:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YxTaOOF.jpg

In 2018 is dit een 4k Tv die via HDMI aangesloten is. Een groot verschil. Af en toe een game opstarten op de 360, of via BC op de Xbox One laat zien dat de een aantal games de tand des tijds aardig hebben doorstaan.

In juni van dit jaar zijn de laatste twee PAL games binnengekomen en is voor mij deze set complete.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/36WEkyC.jpg

Titels die ik nog steeds kan aanraden:

- Elder Scrolls Oblivion
- Project Gotham Racing 4
- Blue Dragon
- Saints Row 2
- GTA 5
- Mass Effect 1
- Forza motorsport 4
- Red Dead Redemption
- Table Tennis
- Gears of War serie
- Fable 2
- Orange Box

Eigenlijk zijn alle RPG's aan te raden. Dit genre komt goed tot zijn recht op iedere oudere generatie console.

De zoektocht naar titels ging niet alleen via Ebay. In eerste instantie waren het vooral winkels in de buurt, aangevuld met de overbreng service van GameMania.

Titels die moeilijk te vinden waren in de zoektocht:

- Ninja Gaiden 3 Razer's Edge (uiteindelijk bij Cex voor 5 euro..)
- alle Rugby Challenge titels
- Handball 16 (damn)
- Nickelodeon's Teenage Mutant Ninja Turtles (na een aantal keren de verkeerde titel te hebben gevonden of toegezonden gekregen)
- Amored Core series (waren het er echt 4..?)
- Blaz Blue collectors editions

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q81otpQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fnZzOKB.jpg

en als laatste de Kinect titels. Daar leek geen einde aan te komen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A09QCm9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3z8B2n.jpg

Mijn lijstje rarest games voor de xbox 360.
Lastig om te bepalen omdat hier vaak NTSC titels en giftsets onder worden gerekend. Daarnaast is het nog niet bekend wat sommige titels hebben gedaan, of gaan doen in de toekomst. De laatste Fifa (18) heeft het ook niet al te best gedaan en zal net als op de Ps2 ook enige waarde houden.

- My horse and me 2
- Spyro Dawn of the Dragon
- Ninja Gaiden 3 Razer's Edge
- Kick Ass 2
- BloodBath
- Monster High

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4AIEycg.jpg

En vooral heel veel sportspellen, zoals bij iedere full set terugkomt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lz6f7MK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sBiKwee.jpg

En wat nu?
De main games die PAL zijn uitgekomen zijn allemaal binnen, inclusief de Kinect titels. Naast een divers aantal collectors editions hebben we ook de nodige cover variaties van games. Denk bv aan Ultimate editions met DLC, De classic series met extra's, en een enkele NTSC/PAL versie. Allereerst natuurlijk gamen. Er zijn nog genoeg achievements te halen, alleen natuurlijk lang niet allemaal. Van menig game is de online functionaliteit uitgezet waardoor achievments nooit meer te halen zullen zijn.

Wat over blijft zijn nog een aantal cover variaties en game variaties die er wel mooi bij horen, maar voor mezelf niet perse verplicht zijn. In totaal zitten we op bijna op 1200 unieke titels.

Voor een complete classic subset gaan we niet. In principe alleen de classics waar extra content bij zit (bij voorkeur op disc). Denk aan bv Rainbow Six Vegas Complete edition, of Mass Effect. Alhoewel een fifa voor 0,50 cent classic moeilijk neer te leggen is ;). Maar dat is niet het meer een doel op zich.

En verder natuurlijk de release lijst in de gaten houden of er naast Fifa 19 en Just Dance 2019 niet nog stiekem een andere titel uitkomt. Nba 2k19 en Pes 19 gaan in ieder geval de Xbox 360 niet meer halen.

Laat die Xbox one compatibility updates maar komen. We zijn er klaar voor :)

Hieronder nog wat overzichtfoto's. Vanwege ruimtegebrek zijn we na de 2e volle billy kast overgeschakeld op het dubbel neerzetten van de games.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q96ypEd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Va7kFtD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvUmeSR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4SqtOcf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:45
Sagat schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:38:
Beetje in het verlengde hiervan.....mijn kids hadden het 'out of the blue' opeens over rpg's en zodoende hebben we wat yt vids gekeken van diverse final fantasies. Ik ben zelf nooit echt door het jrgp virus gegrepen en heb dus eigenlijk nooit echt goed jrpg gespeeld, wel wat pokemon (vooral red op gb/gbc/gba maar ook wat pearl op ds) en wat golden sun op gba.........maar de rest hooguit 'even snel' gekeken naar de FF reeks. oa ff7/10 en 12 maar laten we zeggen dat als ik die games samen 2-3 uur gespeeld heb dat het veel is.

Ik vond de snes versies er wel heel interresant uitzien! naast het door mij niet zo gewaarde turn based battlen via random encounters (deden alle spellen dat maar zoals zelda 2) zaten er toch wel heel veel elementen in die me erg aan zelda deden denken en LttP is een van mijn favo games ever. En het verhaal vond ik toch wel interresant.

Dus.......als jullie mij een snes versie van ff zouden moeten adviseren om mee te starten, welke zouden jullie dan kiezen? Ik heb zelf gekeken naar de usa ff 3 op YT.

Omdat ik niet zeker weet of het echt mijn ding is, begin ik met een rom, dus jap versies (maar dan wel met advies welke vertaling de beste is :P ) of usa, dat maakt allemaal niet uit.

TIA
Als je niet zo thuis bent in jrpg’s zal ik behinnen met mystiq quest om ee beetje in te komen en dan FF II(4 in japan) en dan III(6 in japan) 5 is ook wel leuk door de verschillende jobs die je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:38:

TIA
Final Fantasy VI op de SNES is echt een meesterwerk, en naar mijn inzien veel eenvoudiger om in te komen dan in Final Fantasy II, voornamelijk vanwege de graphics, muziek, eigenlijk de hele sfeer eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:40:
@Shadow_Zero De exacte Europese release datum van de Atari 2600 Jr moet ik je helaas (vooralsnog) schuldig blijven, heb er flink op gezocht maar jammer genoeg tevergeefs.

Misschien was het zelfs wel eind '85 dat 'ie uitkwam?

Wel kan ik leuk Atari 2600 nieuws brengen over een kersverse clone console van Hyperkin: Geen lag, save functie, micro sd slot, HDMI, degelijke controller met ruim snoer, ruim 4 maal compacter als het origineel en speelt uiteraard de originele carts af.

De prijs en release datum voor Europa zijn me nog niet bekend maar denk wel dat ik 'em ga halen...

YouTube: RetroN 77 REVIEW - Pros & Cons + Gameplay

...mijn Jr is nmlk kapot en ik heb ook geen zin meer in Atari spelen via de kabel.
Denk dat je release date wel klopt van de jr, maar het is even geleden, ik kreeg mijn 'woody' (console dan he :+ ) toen ik 4 was en dat was ruim voor die 85 datum, kan me herinneren dat die jr nog verkocht werd toen de nes er al was......echt byzonder vond ik dat.

En hoe vet voor de verzameling een remake van een 2600 ook zou zijn......welke games ga je spelen? Denk niet dat ik er 10 kan verzinnen. Ik heb het al vaker gezegd, de ondergrens van retro is voor mij echt nes/c64 en op zich qua retro vind ik de gameboy ook nog net kunnen, maar ik geeft toe dat ik die door de gfx vaak al een heel stuk minder vind, waar er natuurlijk een wereld van verschil zit tussen de eerste games en de latere releases.

Combat is wel nog steeds een leuke 2 player game.....maar denk dat je dat na een half uurtje ook wel zat bent. Maar ik hoor graag welke games jij wel gaat spelen.
In het verlengde daarvan, ik verwacht binnenkort meters te gaan maken met de zolder hier dus wie weet vind ik dan mijn eigen 2600 nog wel terug.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Henkje.doc schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:10:
_/-\o_

Ik realiseer me nu pas hoe oud de 360 alweer is, en wat een prachtige tijd ik met deze console heb gehad. Mijn absolute favoriet PGR4 :*)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat

1. Demon Attack
2. Chopper Command
3. H.E.R.O.
4. Keystone Capers
5. River Raid
6. Pac-man jr
7. Dark Chambers
8. Phoenix
9. Solaris
10. Laser Blast

Geen van al deze titels zal ik idd langer dan een half uur aaneengesloten spelen. Het zullen meer korte bursts voor de fun worden.

Vind het gewoon zonde om +20 carts te hebben liggen die onspeelbaar zijn dankzij defecte hardware.

Ook heb ik een buurman van rond de 50 die wel eens over de vloer komt, niets heeft met mijn hobby maar wel steeds over de 'oude' Atari begint.

Vind het leuk om 'em te triggeren om een keer te gamen.

SNES RPG's

Qua FF op de SNES raad ik je ook deel VI aan en qua Zelda clone (niet in Europa verschenen maar wel in de VS) The Twisted Tales of Spike Mc Fang.

Een RPG die enigzins bij Pokémon in de buurt komt is Robotrek (Hidden Gem) of anders Super Shell Monster Sory maar voor die game heb je een fan translation nodig.

Meest originele SNES RPG met IMO tevens de beste storyline (ook jap exclusive) is Live A Live.

OT

Tot slot nog een platformer tip waar ik zelf enorm enthausiast over ben en recentelijk gepreordered heb bij LRG, misschien komt 'ie ooit wel in een Steam sale.

De (indie) game waar ik het over heb heet Splasher, level disigner van Rayman heeft er aan meegewerk en het is een beetje Rayman meets Super Meat Boy in de artstyle van Bleed 2 met een vleugje Splatoon.

IMO een meesterwerkje die met kop en schouders boven de rest van het aanbod uitsteekt en een erg leuk gimmick heeft.

YouTube: Launch Trailer Splasher

@Henkje.doc Gefeliciteerd met het behalen de meest indrukwekkende Xbox 360 Archievement die bestaat!!

In tegenstelling tot de One staat de 360 bol van de exclusives waaronder ook een hele rits aan onbekende exclusives.

Welke onbekende 360 exclusives hebben jou blij kunnen verrassen en raadt je aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
_/-\o_

Hier nog altijd fervent X360 speler ( zowel op de one met backwards compatibility alsook nog op de 360 zelf ).

Spellen als table tennis, maar ook de fighting games en RPG's zoals Lost Odyssy blijven pareltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:38:
@Sagat

1. Demon Attack
2. Chopper Command
3. H.E.R.O.
4. Keystone Capers
5. River Raid
6. Pac-man jr
7. Dark Chambers
8. Phoenix
9. Solaris
10. Laser Blast

Geen van al deze titels zal ik idd langer dan een half uur aaneengesloten spelen. Het zullen meer korte bursts voor de fun worden.

Vind het gewoon zonde om +20 carts te hebben liggen die onspeelbaar zijn dankzij defecte hardware.

Ook heb ik een buurman van rond de 50 die wel eens over de vloer komt, niets heeft met mijn hobby maar wel steeds over de 'oude' Atari begint.

Vind het leuk om 'em te triggeren om een keer te gamen.

SNES RPG's

Qua FF op de SNES raad ik je ook deel VI aan en qua Zelda clone (niet in Europa verschenen maar wel in de VS) The Twisted Tales of Spike Mc Fang.

Een RPG die enigzins bij Pokémon in de buurt komt is Robotrek (Hidden Gem) of anders Super Shell Monster Sory maar voor die game heb je een fan translation nodig.

Meest originele SNES RPG met IMO tevens de beste storyline (ook jap exclusive) is Live A Live.

OT

Tot slot nog een platformer tip waar ik zelf enorm enthausiast over ben en recentelijk gepreordered heb bij LRG, misschien komt 'ie ooit wel in een Steam sale.

De (indie) game waar ik het over heb heet Splasher, level disigner van Rayman heeft er aan meegewerk en het is een beetje Rayman meets Super Meat Boy in de artstyle van Bleed 2 met een vleugje Splatoon.

IMO een meesterwerkje die met kop en schouders boven de rest van het aanbod uitsteekt en een erg leuk gimmick heeft.

YouTube: Launch Trailer Splasher
Splasher:
jij mag niet meer posten, weer een game die ik nu wil hebben ;)

vwb atari2600 ik ken in jou lijst alleen river raid (had ik volens mij op c64, maar mogelijk ben ik in de war met blue max ofzo) en phoenix.

Uit mijn verzameling games (iets van 20-30 denk ik) zou ik nog 'voor shits en giggles' willen spelen.

frogger, galaxians, phoenix ook idd, empire strikes back, q-bert (ff kijken hoe het vergelijkt met de ps4 indie remake) tutankahmon, en night driver en circus atari vanwege anloge controls, misschien even atari soccer en tennis met de kids mp doen en ik vergeet vast nog een en 't ander........maar.
Dat alles is allemaal short term vermaak zoals je zelf zegt. En de hoop is nog steeds dat de games of 'nog in de verhuis dozen zitten' kans schat ik ip minder dan 10% of gejat door verhuizen.....kans schat ik op 5% of ligt nog bij mijn ouders, die zit dan op 85%.

Maar heb er geen haast mee dus. Eigenlijk denk ik er hard aan om de top shelf van mijn games kast hier (glazen deurtjes) te gebruiken als soort van display cabinet, daar mag dan in op dit moment, mijn nes, woody atari en mogelijk n64.

Die laaste heeft met mario64, en zelda (al hoewel ik die dan liever via de cube collectie speel) blast core (liever via rare collection op xb1) en enigsinds pokemon stadium (vonden mijn kids ook erg leuk, al hoewel de pokemon hype weer wat is gaan liggen) en games als mariokart en dk64 zijn ook wel geinig. Moet ook nog aan de gang met n64 f-zero (met dank aan @Exorcist _/-\o_ )
Weet eigenlijk niet of ik wave race al heb teruggekocht, ik vond de n64 intuitiver spelen dan de cube versie....dus hrmmm, eigenlijk moet ik dat kreng dus ook gewoon aan sluiten. :+

Ben wel te cheap om een rgb mod te doen vrees ik, en ik moet dus kiezen, cube, snes of n64. Ok momenteel zit de snes op de crt tv en de cube op de ouwe amiga montort, maar ideaal is ander want nog steeds is niet alles aangesloten.....mijn saturn en dc hangen ook nog los, al hoewel die dc zou kunnen werken als ik de stroomkabel aansluit vermoed ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik weet nog dat mijn vrouw er in december 2005 mee aan kwam zetten, bij ons ook gewoon op de CRT-tv. Begin 2006 hing mijn broer een HD-ready beamer op, ik werd compleet weggeblazen door Burnout Revenge in 720p.

Zelf heb ik duizenden uren in de 360 gestoken, vooral op RPG-vlak heb ik een voor mijn doen absurde hoeveelheid games uitgespeeld. Maar ook, je noemt hem al, de beroemde My Horse en Me 2, Avatar en talloze andere 'easy 1000' games. Even huren, of kopen, uitspelen en terug brengen.

Tegelijk heeft de 360 bij mij geen happy end want bij de verhuizing in 2015 is die in een doos terecht gekomen en nooit meer uit ontsnapt. Het is ook de enige console die ik gehad heb die ik niet meer mis, mijn eigen indruk is de hoeveelheid patches en daarmee vergankelijkheid van de games die op enig moment gaat ontstaan.

Desondanks mooie set games en dito prestatie. Het systeem zit wat dat aan gaat nu wel op zijn all time low vermoed ik. Goed moment om toegeslagen te hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Sorry voor de 'Splasher' tip. Moest aan je denken omdat je de artstyle uit Bleed 2 tof vindt :+

Van het rijtje Atari 2600 games die ik door gaf mis ik alleen Laser Blast. Al is het maar een Atari game ik wil 'em dolgraag hebben.

De commercial liegt niet.

YouTube: Atari 2600 - Laser Blast Commercial (HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:39:
@Sagat Sorry voor de 'Splasher' tip. Moest aan je denken omdat je de artstyle uit Bleed 2 tof vindt :+

Van het rijtje Atari 2600 games die ik door gaf mis ik alleen Laser Blast. Al is het maar een Atari game ik wil 'em dolgraag hebben.

De commercial liegt niet.

YouTube: Atari 2600 - Laser Blast Commercial (HD)
haha wel goede commercial. Game komt me ook nog wel bekend voor, ik heb hem niet denk ik....
maar nee voor atari ga ik niet (meer) verzamelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow. Just wow.

Erg leuk om te lezen en te zien, heel erg indrukwekkend ook bovendien!! Subliem man, subliem.
Ik herken een heleboel punten die je aansnijdt m.b.t. de 360. Het gevoel van het HD aansluiten, de geweldige titels van de console en de specifieke goede titels tot en met de overgang naar, inderdaad, PS4 met dezelfde redenen zoals ik die had (met als "bonus" MS die in eerste instantie een dikke vinger gaf aan verzamelaars/tweedehands games).

Dacht eveneens dat ik de enige hier was met een boxed HD-DVD speler maar helaas :P

Het is en blijft een geweldige console. Natuurlijk was de RRoD vervelend (en hardnekkig) maar ze hebben zich goed gerevancheerd met de Jasper modellen en later. Heb er zelf eentje gehad die defect ging, alle modellen daarna niet.

Heb zelf nu een schamele (in vergelijking met jou) titel of..280 gok ik en 6 360 consoles in verschillende soorten en maten. Ik kan er nog steeds met plezier op spelen.
Werd pas later ook veel meer bekend met de PS3 en ook dat is een geweldige console, maar de 360 had sommige zaken echt veel beter voor elkaar. Online gaming en de support hieromtrent maar ook zaken als patches; die waren op de 360 vrijwel nooit groter dan een MB of 10 (en dat was veel) waar de PS3 patches kon hebben van GB's groot en waarbij het encrypted installeren zowat langer duurde dan het downloaden zelf. Ook was er minder HDMI tearing op multi-platform spellen (kijk maar eens naar GTA 4/RDR op de 360 vs PS3).

Nee, ereplaatsje voor de console zelf en voor jouw verzameling een lintje. Erg tof!
Sagat schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Die laaste heeft met mario64, en zelda (al hoewel ik die dan liever via de cube collectie speel) blast core (liever via rare collection op xb1) en enigsinds pokemon stadium (vonden mijn kids ook erg leuk, al hoewel de pokemon hype weer wat is gaan liggen) en games als mariokart en dk64 zijn ook wel geinig. Moet ook nog aan de gang met n64 f-zero (met dank aan @Exorcist _/-\o_ )
Weet eigenlijk niet of ik wave race al heb teruggekocht, ik vond de n64 intuitiver spelen dan de cube versie....dus hrmmm, eigenlijk moet ik dat kreng dus ook gewoon aan sluiten. :+
:> :>

RGB mod op de N64..heb er eentje, maar vind het het geld niet echt waard. Kan en zal denk ik meer aan mijn kabel liggen maar dan nog. Verder genoeg moois te vinden op het ding.

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 25-06-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Henkje.doc schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:10:
Voor een complete classic subset gaan we niet. In principe alleen de classics waar extra content bij zit (bij voorkeur op disc). Denk aan bv Rainbow Six Vegas Complete edition, of Mass Effect.

Ik moest toch nog iets aan je kwijt:

Wat dacht je van een broken game die is gefixed in de classic versie?

Sonic the Hedgehog (aka Sonic 06) is een onspeelbaar glitcherig rotzooitje en is daar zelfs berucht door geworden.

Voor de classic versie gaat deze vlieger echter niet op omdat alle patches voor de game op de disc staan.

Sonic 06 classic versie zal niet ineens een goede game worden en biedt ook geen extra content, wel verandert het een stukje beschamende rotzooi in een redelijk tot goed speelbare game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:58:
[quote]Henkje.doc schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:10:
Voor een complete classic subset gaan we niet. In principe alleen de classics waar extra content bij zit (bij voorkeur op disc). Denk aan bv Rainbow Six Vegas Complete edition, of Mass Effect.

Ik moest toch nog iets aan je kwijt:

Wat dacht je van een broken game die is gefixed in de classic versie?

Sonic the Hedgehog (aka Sonic 06) is een onspeelbaar glitcherig rotzooitje en is daar zelfs berucht door geworden.

Voor de classic versie gaat deze vlieger echter niet op omdat alle patches voor de game op de disc staan.

Sonic 06 classic versie zal niet ineens een goede game worden en biedt ook geen extra content, wel verandert het een stukje beschamende rotzooi in een redelijk tot goed speelbare game ;)
Vanwege verzamelen en compleetheid zou ik dan die classic versie willen, maar als het toch een slechte game is die je niet of amper gaat spelen........en ook via de broken versie krijg je toch je patches binnen? Misschien is dat over 10 of 20 jaar anders maar ik verwacht niet dat op heel korte termijn alle 360 support verdwijnt, helemaal omdat zeer veel speelbaar gehouden wordt voor de one met BC.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Exorcist schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:41:[...]
RGB mod op de N64..heb er eentje, maar vind het het geld niet echt waard. Kan en zal denk ik meer aan mijn kabel liggen maar dan nog. Verder genoeg moois te vinden op het ding.
Wel handig als je NTSC games via converter wilt spelen (zijn ze tenminste in kleur).
Ga ik er even van uit dat het een FRA model is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:41:
[...]
:> :>

Het is bijna als doom op consoles......ik en de n64 zijn geen vrienden :P

Ik geef gelijk toe dat er in de library absoluut spellen (zullen) zitten die ik wel leuk vind maar.....

in general: first gen 3d gfx helpt niet, ook vaak erg kort draw distance of fog (de eerste turok is een mooi voorbeeld)
de controllers: voor de 3 games werkt het, maar voor 2d is de controller over het algemeen niet ideaal

dan wat grote games:
zelda/mario/mariokart......alle 3 zijn zeer geliefde snes games voor mij, en alle 3 waren ze op de n64 tegenvallers voor me. Heb ik vaker benoemd hier, maar als er mensen zijn die meer info willen hoor ik het graag. NB: ik zie absoluut dat het goed games zijn, maar persoonlijk heb ik er minder mee dan hun voorgangers en meer met wat er na kwam, ik vind dus zelfs sunshine leuker dan mario 64, DD beter dan mk64 en zelf windwaker speelde ik met veel meer plezier dan het heilige ocarina of time.
Maar voor al die cube games geld nog steeds dat ik veel liever de snes variant speel :P

goldeneye: voor veel mensen was dit hun eerste mp fps ervaring, ik speelde in die tijd al volop pc fps over lan. En dan valt het tegen, zowel qua gfx (en dan met name kleine tv die dan in 4en worden verdeeld!), controls en spelopties (ok toegegeven voor dat laatste ben ik eigenlijk niet iemand die er iets over mag zeggen, heb de game niet heel erg veel gespeeld en voor de tijd zaten er eigenlijk wel behoorlijk wat spelmodi in)
smash bros: is ook nooit echt mijn game geweest, maar dat is niet alleen op de n64 :P

in een overzicht van beste n64 games zag ik ook waverace, dat is wel een uitzondering, dat is met afstand mijn favo n64 game die ik gespeeld heb.

Maar verder zie ik niet direct titels terug die ik nog heel graag wil spelen.

Denk met name aan dk64. Ik ga de n64 zeker ook niet uit mijn collectie weghalen, maar de aansluitnoodzaak is iig niet heel erg hoog.

Als ik de juiste apparatuur heb (dus genoeg stroom en scart splitters etc) ja dan heb ik er uiteraard ook geen bezwaar tegen om hem wel aan te sluiten. Maar tot die tijd komt hij wsl in de ere galerij in plaats van in het tv meubeltje.

edit:
misschien om dit ook even in perspectief te plaatsen.
Mijn saturn is ook niet aangesloten, en ik heb niet eens een ps1 (wel een ps2 waarop ik ps1 games kan spelen). Dus mijn love voor die hele console generatie is....mwa beperkt. Saturn hele fijne herinneringen aan maar met name voor 2d fighters die ik nu dus liever op de 360/fightcade of current gen speel.....

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 26-06-2018 16:12 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:24:
[...]

Het is bijna als doom op consoles......ik en de n64 zijn geen vrienden :P
Laat ik eerst duidelijk(er) zijn, de N64 is niet een van mijn meest favoriete consoles. Sterker nog, ik vind het ding het slechts uit de bus komen als het komt op "retro" consoles en hedendaagse technieken/mogelijkheden, mede door de manier waarop ze destijds alles wél konden maken.

En ja, er zijn flink wat goede games op uitgekomen maar nee, deze vind ik vrijwel nooit (tegenwoordig) goed uit de verf komen. Mijn (FRA idd) N64 RGB doet het iets beter maar dat is als een turbo op een Multipla zetten. Blijft een Multipla :)

PS1 blijft mijn all-time favorite maar voor die console geldt hetzelfde als wat jij aanhaalt; toentertijd echt een enorme innovatie maar blijft tegenwoordig niet meer staan, ook niet met een retro-bril. Waar het wel op blijft staan zijn dus de PS1 op een oude/kleine CRT TV en/of Vita of PSP. Ik moet voor de twee laatste toch snel gaan zorgen voor 2x 32GB aan opslag om mijn favoriete PS1 games (ik noem een Discworld, Broken Sword, Tomb Raider etc.) mee te nemen zodat ik niet afhankelijk ben van alles hier aanzetten. Kost me denk ik de kop niet, het is meer de moeite van het omzetten van/naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Sagat schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Vanwege verzamelen en compleetheid zou ik dan die classic versie willen, maar als het toch een slechte game is die je niet of amper gaat spelen........en ook via de broken versie krijg je toch je patches binnen? Misschien is dat over 10 of 20 jaar anders maar ik verwacht niet dat op heel korte termijn alle 360 support verdwijnt, helemaal omdat zeer veel speelbaar gehouden wordt voor de one met BC.
Tot nu toe heb ik vooral meegemaakt dat servers tbv de online service offline zijn gegaan. Betekent soms concreet ook dat de Title patches komen te vervallen.

Van single player offline titels heb ik dit tot nu toe nog niet meegemaakt.
Er zijn idd verschillende titels die zonder title patches niet speelbaar zijn om verschillende redenen.
Ruud2001 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:12:
[...]

_/-\o_

Ik realiseer me nu pas hoe oud de 360 alweer is, en wat een prachtige tijd ik met deze console heb gehad. Mijn absolute favoriet PGR4 :*)
Dank u. PGR4 is zeker een erg leuke titel. PGR3 was al een superlaunch titel voor de 360 en met 4 hadden ze destijds de lat wat hoger gelegd. Helaas nooit meer teruggekomen die serie.
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:38:

@Henkje.doc Gefeliciteerd met het behalen de meest indrukwekkende Xbox 360 Archievement die bestaat!!

In tegenstelling tot de One staat de 360 bol van de exclusives waaronder ook een hele rits aan onbekende exclusives.

Welke onbekende 360 exclusives hebben jou blij kunnen verrassen en raadt je aan?
Dank u.
Dat zijn er verschillende geweest.
Blue Dragon, Dead or Alive 4, Forza Horizon, Halo Wars, Magna Carta 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oh, over onbekende 360 exclusives gesproken.. Mijn all-time favourite 360 JRPG is Lost Odyssey. Daarin wordt het verhaal zo mooi verteld, ik werd er echt he-le-maal in meegezogen. Prachtige wereld en prachtige muziek, goed uitgewerkte characters, top-game die helaas door te weinig mensen is gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:44:
Oh, over onbekende 360 exclusives gesproken.. Mijn all-time favourite 360 JRPG is Lost Odyssey. Daarin wordt het verhaal zo mooi verteld, ik werd er echt he-le-maal in meegezogen. Prachtige wereld en prachtige muziek, goed uitgewerkte characters, top-game die helaas door te weinig mensen is gespeeld.
Volgens mij heb ik die game voor gratis.....nou ja digital download dan, maar toen mijn x360 schijf weer is vol was zag ik hem staan :P

Blue dragon wil ik eigenlijk ook toch is proberen, lijkt me ook heel vet, maar gezien ik niet bepaald een j-rpg speler ben zal het wsl bij idee-en blijven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Zo, terug op[ Tweakers. Beetje opgeruimd in de games verzameling, kan ik hier nog iemand blijmaken met <knip> misschien wel, maar daarvoor hebben we Vraag en aanbod. Zie helemaal bovenaan deze pagina :)

[ Voor 32% gewijzigd door Grotman op 27-06-2018 18:38 ]

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
En een hele berg discs. Toen werd langzaam duidelijk dat Bluray toch wel wat gemakkelijker was.
Wat dan wel weer grappig was, waren de kleine patches. Pas bij de titels die ook op de current Gen uitkwamen, werd pijnlijk duidelijk dat het geen houden meer was. Vele malen 10Gb of meer moeten downloaden. bv bij FarCry of Black Ops III (die laatste voor 5 euro bij koningsdag gescoord, die is niet veel meer waard dan dat vanwege het ontbreken van singleplayer content)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net dit yt filmpje gekeken:
YouTube: The Sega Saturn Hardware

Gaat dus over de saturn. Het ontkracht een aantal saturn geruchten die ik ook voor waar had aangenomen.

Vond het interesant en er kwamen ook paar games voorbij die Ik interresant vind. Toch ook maar saturn aansluiten :p

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Schitterend spel inderdaad, heb 'm vorig jaar nog een keer doorgespeeld. Muziek is inderdaad om te genieten, en op zich zijn de dreams ook best mooie verhaaltjes. Had 'm toentertijd bij de Intertoys voor 10 euro op kunnen pikken, echt geen geld voor de kwaliteit die je er voor kreeg. Iedereen die JRPG's lief heeft zou dit spel eens gespeeld moeten hebben.

Blue Dragon ben ik echter nog nooit echt in gekomen, misschien nog maar eens een kans geven...

Ik krijg vandaag een nieuwe laser binnen voor de CDi (470 model). De 470 die ik via Marktplaats had gekregen had wat lees-problemen, maar gelukkig vrij makkelijk te bestellen (een VAM1202 iirc). Straks even kijken of ik een schroevendraaier kan vinden, heb er een TX voor nodig maar m'n huidige TX kopjes zijn iets te groot :(

Hopelijk na dit weekend een goed werkende CDi 470 dus, die wat makkelijker te plaatsen is. Voor de lol, een vergelijking tussen de 210 en 470:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T8lCziq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:12

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hier een zeldzame 8-bitter (geen console) die ik effe vast mag houden tot ie gefixt is:
https://www.facebook.com/.../videos/2100751163517929/

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@ByteDelight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2O1GIoe76n2kyNgFvQnzAidy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
@ByteDelight haha nice :)

Afgelopen paar dagen weer een uitbreiding op de 360 verzameling kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RrvWfwe.jpg
Vooral de Bioshock uitgave was ik blij mee. Had al wel de grote giftset en de standaard uitgave, alleen deze ontbrak nog.

Het is goed zoeken naar uitgaven met DLC op disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 05:43:
@ByteDelight haha nice :)

Afgelopen paar dagen weer een uitbreiding op de 360 verzameling kunnen vinden.
[afbeelding]
Vooral de Bioshock uitgave was ik blij mee. Had al wel de grote giftset en de standaard uitgave, alleen deze ontbrak nog.

Het is goed zoeken naar uitgaven met DLC op disk.
Netjes, weer. Ik heb voor de PS3 die versie maar ook de (Rapture..?) versie met grote LP. Erg tof om te hebben. Die 007 is ook echt top!

Net overigens een bod gedaan op Galerians, PS1..wil ik nog 's toevoegen voor een leuk bedrag (double jewel case). Ad staat er sinds 20 juni, geen biedingen, geen mail. Ik doe een bod van 15 Euro en binnen een uur ben ik overboden en staat het op 25. Net iets te toevallig maar misschien ben ik te argwanend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus heren.........de nes mini......inmiddels volop beschikbaar en afgeprijst naar 70 euro......nog steeds niet een bedrag waarvan ik heb....het is niets, maar er staan diverse leuke games op, de controller is kut en met een korte kabel maar daar zijn alternatieven voor en met een simpele hack kun je gewoon alle nes games erop flikkeren of iig de leuke......i am tempted......hier nog mensen die alsnog overstag gaan? Of heeft iedereen hem gelijk al gekcoht?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sagat Ik heb hem bij launch al gekocht. Idem voor de SNES mini. Controllers voor de NES mini waren toen niet te krijgen, maar uiteindelijk ook gelukt. Het is een leuk dingetje.
Speel er eigenlijk nauwelijks mee, maar is meer omdat ik weinig tijd heb en als ik tijd heb toch maar even Overwatch doe of met de Switch speel.

@Grumpmeister Ik wist van mezelf dat ik die grote ooit gekocht had met VCD module (werkte overigens niet. Iig las geen discs). Daarnaast nog die grijze met de klep aan de bovenkant en kwam dit jaar ineens op zolder diegene die jij hebt die kleine ook tegen. Schijnbaar hebben we die ook. Lijkt erop dat we alle Cd-i modellen hebben staan. Leuke dingen. Nooit zelf gehad, wel een keer gehuurd/geleend. Wel een grappig apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Arunia schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:24:
@Grumpmeister Ik wist van mezelf dat ik die grote ooit gekocht had met VCD module (werkte overigens niet. Iig las geen discs). Daarnaast nog die grijze met de klep aan de bovenkant en kwam dit jaar ineens op zolder diegene die jij hebt die kleine ook tegen. Schijnbaar hebben we die ook. Lijkt erop dat we alle Cd-i modellen hebben staan. Leuke dingen. Nooit zelf gehad, wel een keer gehuurd/geleend. Wel een grappig apparaat.
Ik ben er dit weekend nog druk mee bezig geweest;

M'n 470 model heb ik een nieuwe disc laser in gesoldeerd en daarmee kon ik Zelda's Adventure redelijk stabiel spelen. Het nadeel waar ik tegen aan liep was dat de timekeeper in een staat zit waarbij het een beetje een schrödingers batterij is geworden. Het leeft genoeg om (tijdelijk) savegames op te slaan, maar na 2 seconden heeft het problemen met het bufferen van geluid. Gisteren kwam ik er erachter dat de disc niet meer draait, dus zelf even een soldeerkitje ergens vandaan halen (of in ieder geval tin, want ik heb het setje van m'n ouders geleend en het tin is op :P) en een paar connecties even opnieuw solderen.

Omdat ik Zelda's Adventure als speedrun wil leren heb ik daarna iig het spel opgestart op m'n oude 210. Hierbij had ik 1 keer een freeze nadat ik dood gegaan was en later nog een freeze na de cutscene van een boss. Hierdoor voorzichtig verder gegaan en bij iedere dungeon een safety save gemaakt. Alleen vanaf dungeon 6 had de CDi de nodige moeite en bleef het haken (op willekeurige punten).

Daarna de 210 van m'n vader even opgehaald om te proberen, en die crashte compleet nadat ik een save had gemaakt in de eerste dungeon. De timekeeper van zijn CDi is nogal corrupt, dus je kan er nog prima films op kijken, maar savegames opslaan zorgt ervoor dat de CDi niet eens meer op te starten is. Na een uurtje uit te hebben gestaan werkt het weer, maar dus totaal niet bruikbaar.

Nu dus even verder aan het kijken naar nog een 470, hopelijk dat deze goed werkt. Anders ga ik er een opofferen en kijken of ik de timekeeper kan vervangen, wat een heel gedoe gaat zijn (timekeeper moet open gemaakt worden met een dremel, batterij eruit gehaald worden, daarna zo'n 2032 componentje erop zetten en connectie maken met de 2 aansluitingen die in de chip verborgen zitten).

Als iemand die nooit technisch bezig is, what could go wrong? :X
(Mocht iemand tips hebben waar ik een kleine dremel, zo'n 2032 batterij componentje en kabels kan kopen, dan hou ik me aanbevolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sagat schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
Dus heren.........de nes mini......inmiddels volop beschikbaar en afgeprijst naar 70 euro......nog steeds niet een bedrag waarvan ik heb....het is niets, maar er staan diverse leuke games op, de controller is kut en met een korte kabel maar daar zijn alternatieven voor en met een simpele hack kun je gewoon alle nes games erop flikkeren of iig de leuke......i am tempted......hier nog mensen die alsnog overstag gaan? Of heeft iedereen hem gelijk al gekcoht?
Hier de Nintendo NES Mini en SNES Mini beide op dag één gekocht. In februari 2018 nog een nieuwe ongeopende gekocht voor € 50,00. Deze wilde ik gaan gebruiken om op te spelen (en wellicht later te modden). Momenteel zitten ze allemaal nog ongeopend in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij staan er ook voor de sier. Weliswaar uit doos en aangesloten onder de TV, maar daar houdt het ook wel op. Als ik ze totaal 3 keer gebruikt heb is het veel :+

Kijk in ieder geval uit naar de N64 mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Wel grappig om te zien dat de winkels nu vol liggen met NES en SNES mini's, en er blijkbaar niet heel erg veel vraag naar is. De hype lijkt dus een beetje voorbij te zijn. De schaarste droeg bij de NES mini natuurlijk ook enorm bij aan die hype.

Overigens heb ik ze allebei allang onder mijn televisie staan, en ik speel er zo nu en dan met plezier op. :) Met een paar leuke extra games erop.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel dus al over kopen......en dan ook over modden :P maar wsl gaan beiden wel gebeuren :P

Ik ben normaal tegen piracy, beter gezegd, ik vermijd het doorgaans zelf MAAR, ik kan niet bepaald zelf extra roms kopen voor mijn nes mni, of zelfs nes games kopen op de switch en de wii store is geloof ik ook al dood......om nou alleen voor de VC een wii u te kopen is me te gek en ook die store zal vast niet het eeuwige leven hebben....

edit:
en ik moet eerlijk zijn, stel nintendo had wel een store dan zou ik stiekum toch 1 rom toevoegen......
punch out MET mike tyson 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 05-07-2018 16:22 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Al zouden ze 10 euro zijn dan zou ik ze alsnog niet aanschaffen het zal waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden.

het is gewoon een emulator met een leuk jasje, het enige is natuurlijk wel dat het gemakklijk is om te gebruiken modden is makkelijker dan beginnen vanaf niks I'll give it that.

@Dionamuh

Schaarste is een groot woord, De nes mini was het schaarts van de twee maar zelfs in die zogenaamde schaarse tijden zijn er enkele miljoenen stuks verkocht.

Echt schaars kan ik het dan niet noemen wat de nes mini betreft. De console heeft ook de mainstream geraakt heeft wat voor de grotere vraag heeft gezorgt.

Tevens ook veel mensen non resellers die er meerdere koper 1 qua show model en 1 voor gebruik. Er zijn een hoop nintendo fans die echt alles van Nintendo kopen, dus wellicht is het niet eens de mainstream die voor de grote vraag heeft gezorgt gezien het lijkt alsof de grootste groep toch de hobbyisten lijken te zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door gast7 op 05-07-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:12

ByteDelight

Retro computing is alive!

Vraagje: mag ik hier iets vertellen van een (retrocomputer add-on) giveaway als men zich abonneert op m'n YouTube kanaal? Kan het niet helder in de voorwaarden vinden.

Nope, dat is spam/werving wat op het gehele forum niet is toegestaan

[ Voor 19% gewijzigd door Gropah op 05-07-2018 19:36 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1 ... 19 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.