Als ze in de aanbieding komen voor een klein bedrag, koop ik er direct nog twee... voor gebruik.gast7 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:22:
Al zouden ze 10 euro zijn dan zou ik ze alsnog niet aanschaffen het zal waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden.
Ik denk dat die tijden wel gaan komen dat je ze voor 10 euro kan kopen het is echt een item van het moment gemaakt om collectible te zijn.Flozem schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:34:
[...]
Als ze in de aanbieding komen voor een klein bedrag, koop ik er direct nog twee... voor gebruik.
Er zijn zat mensen met name verzamelaars die er meerdere hebben gekocht voor de collectie of reserves voor de toekomst voor de volle of resell prijzen.
Ik zie het persoonlijk meer als kast vulling maar ik kan zeker zien waarom andere mensen het wel willen aanschaffen zeker als de bedragen echt laag worden.
[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 05-07-2018 19:55 ]
Vandaag de documentaire "The Bits of Yesterday" bekeken, waarin verzamelaars van retro games worden geïnterviewd over diverse onderwerpen. Een documentaire die niet heel erg professioneel gemaakt is (technisch valt er genoeg op aan te merken) en wat korter had gekund, maar desondanks best wel aardig is om te kijken en te luisteren naar de verhalen van de verzamelaars.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VBPLNOOB558]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VBPLNOOB558]
Waar ik ziek van ben is de toename van repro's. Het barst ervan op de Chinese webwinkels, eBay en Marktplaats. Zelfs prijsvergelijkingwebsites kunnen ze niet filteren (zoals bijvoorbeeld www.pricecharting.com). Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat met de PS2, XBOX 360, Wii en verder (als daar de specials echt duur worden), want DVD's of Blurays moeten toch nog makkelijker te repro'en zijn dan cartridges?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19-09 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik ben zelf dus in dubio....de prijs van bijna 70 euro is (voor mij dan) net te veel om een no brainer te zijn.
Voor de duidelijkheid, het is niet duur, maar het is meer dan wat ik over heb voor een gadget met deze beperkingen.
Helemaal omdat ik voor dat geld een heel eind kom om een pi met een leuke 3d geprintte case te fixen.
Misschien dat ik dit weekend nog even langs de nedgame wandel en een blik werp, maar denk toch dat ik me ga inhouden en wacht op een verdere prijs drop............10 euro lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk, misschien ooit eens op mp of heel tijdelijk in de retail maar denk dat ze net te collectable zijn........kan me ook voorstellen dat toko's als nedgame ze dan gewoon ergens in een magazijn neerflikkeren en over 1 tot zelfs een paar jaar dan mondjesmaat te koop aanbieden, zo kun je de prijs dan lekker manipuleren.
A repro's.........ja voor verzamelaar is dat idd echt kut, voor spelers die gewoon een cart willen gebruiken op echte hardware vind ik het wel een uitkomst. In de kast zien de repro's er dan wel leuker uit dan een everdrive/sd2snes of noem maar op.
Voor de duidelijkheid, het is niet duur, maar het is meer dan wat ik over heb voor een gadget met deze beperkingen.
Helemaal omdat ik voor dat geld een heel eind kom om een pi met een leuke 3d geprintte case te fixen.
Misschien dat ik dit weekend nog even langs de nedgame wandel en een blik werp, maar denk toch dat ik me ga inhouden en wacht op een verdere prijs drop............10 euro lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk, misschien ooit eens op mp of heel tijdelijk in de retail maar denk dat ze net te collectable zijn........kan me ook voorstellen dat toko's als nedgame ze dan gewoon ergens in een magazijn neerflikkeren en over 1 tot zelfs een paar jaar dan mondjesmaat te koop aanbieden, zo kun je de prijs dan lekker manipuleren.
A repro's.........ja voor verzamelaar is dat idd echt kut, voor spelers die gewoon een cart willen gebruiken op echte hardware vind ik het wel een uitkomst. In de kast zien de repro's er dan wel leuker uit dan een everdrive/sd2snes of noem maar op.
10 second ninja DONE
Hier zelfs een nieuwe SNES Mini voor € 50,00 opgehaald in de buurt, nooit uit de doos geweest en dat was in februari 2018 toen ze nog relatief schaars waren. Maar via Marktplaats moet het zeker lukken er één goedkoop te scoren.Sagat schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:
Ik ben zelf dus in dubio....de prijs van bijna 70 euro is (voor mij dan) net te veel om een no brainer te zijn.
Verwijderd
Hoewel het hier m'n meest gehate console betreft zie ik nu toch noodzaak om de Wii U te verdedigenSagat schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:19:
Ik twijfel dus al over kopen......en dan ook over moddenmaar wsl gaan beiden wel gebeuren
om nou alleen voor de VC een wii u te kopen is me te gek en ook die store zal vast niet het eeuwige leven hebben....
Een Wii U koop je niet voor de VC maar voor titels als Pikmin 3, Project Zero MoBW, Tokyo Mirage Sessions, ZombiU, Xenoblade Chronicles X en Captain Toad
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
I hear ya.Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:40:
[...]
Hoewel het hier m'n meest gehate console betreft zie ik nu toch noodzaak om de Wii U te verdedigen)
Een Wii U koop je niet voor de VC maar voor titels als Pikmin 3, Project Zero MoBW, Tokyo Mirage Sessions, ZombiU, Xenoblade Chronicles X en Captain Toad
I heb zelf echer de wii u dus overgeslagen, en bijna alle interesante games komen naar de switch lijkt het, de noodzaak om er 'alsnog' een te kopen is voor mij dus klein.
10 second ninja DONE
Vergeet paper mario color splash niet.
Maar ja de Wii U mag een 'flop' zijn de games zijn er niet minder onder.
Verwijderd
Meningen verschillen en dat mag natuurlijk ook:MeZZiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:36:
Vergeet paper mario color splash niet.
PMCS vind ik dus verreweg de minste titel in de Paper Mario Franchise omdat de gevechtjes IMO onnodig lang duren (te veel handelingen om te vechten met die kaartjes).
Starfox Zero vind ik niets door de besturing, Mario 3d world is geen 3d en IMO de minste Mario game uit het rijtje: SM64, SMSS, SMG 1&2 en SM 3d world.
Kirby at RP vind ik slecht omdat de game ongeschikt is voor op de tv, in Mariokart mist de arena battle mode en in Smash Bros de complete Story mode.
Oja, en zelfs van Animal Crossing en Mario Party zijn op de Wii U games verschenen die IMO verreweg de minste zijn van de franchise.
Voor mij zijn (2d en 2.5d games niet meegerekend, die zijn op Kirby na top) Pikmin 3 en Captain Toad eigenlijk de enige Wii U games van Nintendo zelf die ik echt tof vind.
Eens er zijn altijd een hoop bagger games. Maar goed heb genoeg leuks gespeeld op de wii u om het een waardige console te noemen met een aantal top games.
En color splash is zeker niet de beste maar wel een goede game.
Tijd om xenoblade te gaan spelen ^_^
Ik kijk uit naar de switch maar totaal geen haast omdat ik nog zat op de wii u heb te spelen en nu al tijd te kort kom.
En color splash is zeker niet de beste maar wel een goede game.
Tijd om xenoblade te gaan spelen ^_^
Ik kijk uit naar de switch maar totaal geen haast omdat ik nog zat op de wii u heb te spelen en nu al tijd te kort kom.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Bij mij is het dus andersom, ik heb niets tegen de wii u and mogelijk als geld en ruimte minder een issue zijn dan nu dat ik 'voor de verzameling' nog wel is een mooie wii u op de kop tik.......maar gezien ik al een switch heb intussen kan ik (al ik wil) bvb toad al spelen, pikmin zal vast nog komen xenoblade is er al (of iig het sequel) en zombii u........tsja trekt me niet echt, ik heb hem gratis voor ps4 en letterlijk nog nooit opgestart (al hoewel de wii u versie wel beter scheen te zijn dacht ik).Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:35:
[...]
Meningen verschillen en dat mag natuurlijk ook:
PMCS vind ik dus verreweg de minste titel in de Paper Mario Franchise omdat de gevechtjes IMO onnodig lang duren (te veel handelingen om te vechten met die kaartjes).
Starfox Zero vind ik niets door de besturing, Mario 3d world is geen 3d en IMO de minste Mario game uit het rijtje: SM64, SMSS, SMG 1&2 en SM 3d world.
Kirby at RP vind ik slecht omdat de game ongeschikt is voor op de tv, in Mariokart mist de arena battle mode en in Smash Bros de complete Story mode.
Oja, en zelfs van Animal Crossing en Mario Party zijn op de Wii U games verschenen die IMO verreweg de minste zijn van de franchise.
Voor mij zijn (2d en 2.5d games niet meegerekend, die zijn op Kirby na top) Pikmin 3 en Captain Toad eigenlijk de enige Wii U games van Nintendo zelf die ik echt tof vind.
10 second ninja DONE
De Nintendo Wii U vind ik een prachtige console! De Nintendo games eindelijk in HD, want de eerste Nintendo console met HDMI. Erg veel mooie games. Drie Zelda games op deze console. De Wii games zijn op de beste kwaliteit te spelen.
En dames? Of zijn die hier niet?Sagat schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
Dus heren.........de nes mini......inmiddels volop beschikbaar en afgeprijst naar 70 euro......nog steeds niet een bedrag waarvan ik heb....het is niets, maar er staan diverse leuke games op, de controller is kut en met een korte kabel maar daar zijn alternatieven voor en met een simpele hack kun je gewoon alle nes games erop flikkeren of iig de leuke......i am tempted......hier nog mensen die alsnog overstag gaan? Of heeft iedereen hem gelijk al gekcoht?
Ik heb de mini's laten liggen en zal ze ook laten liggen (tenzij ze voor een paar Euro te koop zijn...).
Ik speel de spellen allemaal op de originele console.
En de dure spellen die ik niet heb, die speel ik dan maar niet. Ooit zal ik die spellen in mijn bezit hebben
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Verwijderd
@Sagat Zombi U benoemde ik omdat de Wii U versie 'the way to go' is voor die game.
Dode vijanden 'looten' op je tablet controller terwijl de game op tv gewoon verder gaat gaf me een erg vette extra dimensie aan horror-spanning die op een enkel scherm niet is na te bootsen.
@MeZZiN Sorry, ik drukte me wat onhandig uit.
De eerder benoemde Nintendo Wii U games vind ik niet slecht.
Ik vind ze slecht voor Nintendo exclusives want bij Nintendo ligt mijn kwaliteitsverwachting hoger dan bij andere devs.
Als ik ze cijfers moet geven dan kom ik rond de 7 of 8 uit en van Nintendo verwacht ik een 9 of een 10.
Dode vijanden 'looten' op je tablet controller terwijl de game op tv gewoon verder gaat gaf me een erg vette extra dimensie aan horror-spanning die op een enkel scherm niet is na te bootsen.
@MeZZiN Sorry, ik drukte me wat onhandig uit.
De eerder benoemde Nintendo Wii U games vind ik niet slecht.
Ik vind ze slecht voor Nintendo exclusives want bij Nintendo ligt mijn kwaliteitsverwachting hoger dan bij andere devs.
Als ik ze cijfers moet geven dan kom ik rond de 7 of 8 uit en van Nintendo verwacht ik een 9 of een 10.
Je heb wel gelijk het is niet de beste line up die gaat naar de gamecube voor mij maar de Wii U had wel parels plus ik speelde de wii u in een andere fase van mijn leven dan kijk ik toch anders naar games. Ben nu blij dat ik ze uitgespeeld krijg dus als een game maar max 10 uur is top dan lukt het me tenminste nog om het uit te spelen. Ik ben totaal verslaafd aan tales of serie maar deze kom ik meestal 20-30 uur in en dan stopt het dat is ongeveer de tijd die ik heb.
Ik laat voor nu de SNES mini en NES omdat ik genoeg te spelen heb plus de meeste games heb ik al op de GBA.
De meeste games van de SNES zijn op de GBA en DS (die ik belangrijk vind) de rest kan ik voor nu nog missen.
Ik laat voor nu de SNES mini en NES omdat ik genoeg te spelen heb plus de meeste games heb ik al op de GBA.
De meeste games van de SNES zijn op de GBA en DS (die ik belangrijk vind) de rest kan ik voor nu nog missen.
[ Voor 19% gewijzigd door MeZZiN op 06-07-2018 22:19 ]
Deze dame heeft ze ondertussen beideXyphoid schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:46:
[...]
En dames? Of zijn die hier niet?
Ik heb de mini's laten liggen en zal ze ook laten liggen (tenzij ze voor een paar Euro te koop zijn...).
Ik speel de spellen allemaal op de originele console.
En de dure spellen die ik niet heb, die speel ik dan maar niet. Ooit zal ik die spellen in mijn bezit hebben
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ha ik dacht er nog over om dames en heren te schrijven maar dit is idd de eerste keer dat ik daadwerkelijk weet dat er een dame meeleest en ook post. Ik ga proberen er rekening mee te houden!
10 second ninja DONE
Haha geen probleem hoor!! Ben wel wat gewendSagat schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:43:
Ha ik dacht er nog over om dames en heren te schrijven maar dit is idd de eerste keer dat ik daadwerkelijk weet dat er een dame meeleest en ook post. Ik ga proberen er rekening mee te houden!
Heb een leuke Nintendo en gameverzameling. Denk alleen al 180 gameboy (color) spellen. Heb verschillende gameboys / ds'en, Nes, Snes, N64, GC, Wii, Wii u en Switch. Ps1 t/m 4, Vita, PSP (go), Xbox t/m de normale one, enzovoorts
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nice. Zoals eerder aangegeven heb ik het idee dat in mijn generatie het aantal vrouwelijke gamers miniem is. Om nog maar te zwijgen over verzamelaars zoals jij. Beetje phone gamen dat dan weer wel, maar dat vind ik niet echt te vergelijken.securitymayo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Haha geen probleem hoor!! Ben wel wat gewend
Heb een leuke Nintendo en gameverzameling. Denk alleen al 180 gameboy (color) spellen. Heb verschillende gameboys / ds'en, Nes, Snes, N64, GC, Wii, Wii u en Switch. Ps1 t/m 4, Vita, PSP (go), Xbox t/m de normale one, enzovoorts
Voorzichtig gok ik dan dat jij dan eerder in 25-35 valt, maar op alle regels zijn uitzonderingen natuurlijk. Vind het tof dat iig steeds meer dames het ook gewoon leuk vinden.
Ook is e-sport iets waar mannen en vrouwen doorgaans echt de strijd aankunnen omdat het lichamelijke echt geen bal uitmaakt.
Ben wel nieuwsgierig hoe je omgeving er op reageert.
10 second ninja DONE
Vrouwen die gamen zijn zeldzaam, al helemaal vrouwen met een verzameling. Ze snappen het vaak gewoon niet, zelfs die simpele games zoals tiny wings (op de iPad) begrijpen ze niet...
Waar ze vaak wel heeeul erg goed in zijn is het bedenken van diverse taken in huis. Zodat jij weinig tijd krijgt om uberhaupt te kunnen gamen zodra je de rest van alle verplichtingen bent nagekomen en de kinderen (eindelijk) eens een keer op bed liggen.
Lijkt wel een werkkamp hier.
Waar ze vaak wel heeeul erg goed in zijn is het bedenken van diverse taken in huis. Zodat jij weinig tijd krijgt om uberhaupt te kunnen gamen zodra je de rest van alle verplichtingen bent nagekomen en de kinderen (eindelijk) eens een keer op bed liggen.
Lijkt wel een werkkamp hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 08-07-2018 11:30 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Mijn vriendin heeft anders Horizon Zero Dawn uitgespeeld, mijn stiefzusje The Witcher 3, beide spelen hier geregeld nog Puyo Puyo Tetris en op beide zuilspeakers staat een classic Mario en een modern Mario amiibo...
Dus, het kan prima;)
Dus, het kan prima;)
@securitymayo weet niet of je het erg vind wanneer je hele informatie op je profiel zichtbaar is, anders even wat dingen weghalen uit je profiel. 
@AyeAyeCaptain! ze is rond de leeftijd van mijn vrouw zo te zien. Ikzelf zit rond de start van de game leeftijd 1981 en opgegroeid met de zx spectrum, commodore 64 en nes.
@AyeAyeCaptain! ze is rond de leeftijd van mijn vrouw zo te zien. Ikzelf zit rond de start van de game leeftijd 1981 en opgegroeid met de zx spectrum, commodore 64 en nes.
Gelukkig is mijn vrouw wel bezig met games (voornamelijk Overwatch ranked, voorheen ook League of Legends ranked en wat Nintendo Switch dingen), dus onze woonkamer staat vol met allerlei game meuk (van amiibo's, plushes, etc, tot aan m'n retro toestellen als de SNES, Super Famicom, CDi, etc). Hoewel ik uitkijk naar verhuizen (hopelijk dit jaar nog, na de vakantie kijken hoe hoog onze hypotheek mag zijn) en dan een kamer retro in te richten, heeft dit ook wel wat.
Deze week uiteindelijk nogmaals een gok gewaagd op marktplaats met een 470 (inclusief digitale video module (die ik wss niet nodig ga hebben, maar goed)). Deze maakt wel om de paar seconden een 'spin' geluidje als het moet laden, maaaaar.... Ik heb heel Zelda's Adventure door kunnen spelen zonder crashes, freezes en disc read problemen. Als dat spin-gezoem op te lossen is (mogelijk is het niks ergs en is het gewoon op te lossen met wat schoonmaakwerk) heb ik in ieder geval een goed toestel en kan ik de andere 470 als 'experimental sacrifice' inzetten en proberen volledig te herstellen door oa. de timekeeper te vervangen.
Daarnaast ben ik ook verder aan het kijken naar het modden van de Atari Lynx (een LCD scherm erin zetten + VGA out). Maar dat pak ik waarschijnlijk pas na de vakantie op. Ik heb ook het idee dat het mogelijk iets te geavanceerd is voor mijn gelimiteerde en gebrekkige soldeerkennis.
Deze week uiteindelijk nogmaals een gok gewaagd op marktplaats met een 470 (inclusief digitale video module (die ik wss niet nodig ga hebben, maar goed)). Deze maakt wel om de paar seconden een 'spin' geluidje als het moet laden, maaaaar.... Ik heb heel Zelda's Adventure door kunnen spelen zonder crashes, freezes en disc read problemen. Als dat spin-gezoem op te lossen is (mogelijk is het niks ergs en is het gewoon op te lossen met wat schoonmaakwerk) heb ik in ieder geval een goed toestel en kan ik de andere 470 als 'experimental sacrifice' inzetten en proberen volledig te herstellen door oa. de timekeeper te vervangen.
Daarnaast ben ik ook verder aan het kijken naar het modden van de Atari Lynx (een LCD scherm erin zetten + VGA out). Maar dat pak ik waarschijnlijk pas na de vakantie op. Ik heb ook het idee dat het mogelijk iets te geavanceerd is voor mijn gelimiteerde en gebrekkige soldeerkennis.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
De afgelopen tijd wel wat leuke items verzameld, nog niet allemaal echt retro:
Het Nintendo Wii U Zombi U Limited Edition Pack, deze is nieuw.

Wii U Hyrule Warrior's Limited Edition en Bayonetta 2 First Print Edition.

Min of meer bijvangst, want ik verzamel niet echt voor de Nintendo GameCube, maar de tien games waren tien euro. Ik wilde Wave Race Blue Storm erg graag hebben, omdat Wave Race 64 één van mijn meest favoriete Nintendo 64 games is.

Ook weer bijvangst want ik verzamel niet voor de Nintendo Game Boy, deze drie games voor vijf euro.

Dan de Nintendo SNES games die ik nog heb kunnen verzamelen. Soms maken de repro verkopers je het gemakkelijk, niets vermoedende mensen denken dat de game dat waard is en zo kan je dan toch nog voor een leuk bedrag aan echte toppers komen.

De zomer is een leuke periode om games te kopen, mensen gaan opruimen, mensen gaan op vakantie en hebben daar de focus op liggen en de prijzen zijn daardoor vaak beter dan in de winter.

Min of meer bijvangst, want ik verzamel niet echt voor de Nintendo GameCube, maar de tien games waren tien euro. Ik wilde Wave Race Blue Storm erg graag hebben, omdat Wave Race 64 één van mijn meest favoriete Nintendo 64 games is.

Ook weer bijvangst want ik verzamel niet voor de Nintendo Game Boy, deze drie games voor vijf euro.

Dan de Nintendo SNES games die ik nog heb kunnen verzamelen. Soms maken de repro verkopers je het gemakkelijk, niets vermoedende mensen denken dat de game dat waard is en zo kan je dan toch nog voor een leuk bedrag aan echte toppers komen.

De zomer is een leuke periode om games te kopen, mensen gaan opruimen, mensen gaan op vakantie en hebben daar de focus op liggen en de prijzen zijn daardoor vaak beter dan in de winter.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
1e gedachte, een lynx met modern scherm en tv out wat vet! Zelf solderen is iets minder vetGrumpmeister schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:31:
Gelukkig is mijn vrouw wel bezig met games (voornamelijk Overwatch ranked, voorheen ook League of Legends ranked en wat Nintendo Switch dingen), dus onze woonkamer staat vol met allerlei game meuk (van amiibo's, plushes, etc, tot aan m'n retro toestellen als de SNES, Super Famicom, CDi, etc). Hoewel ik uitkijk naar verhuizen (hopelijk dit jaar nog, na de vakantie kijken hoe hoog onze hypotheek mag zijn) en dan een kamer retro in te richten, heeft dit ook wel wat.
Ik denk dat ik dan liever zo’n pi build met controller en scherm ingebouwd maak of kant en klaar koop. Ik was vroeger pc bouwer omdat het voordeliger was dan pre-build en dat los de componentjes updaten de finaciele pijn wat meer uitsmeerde. Maar bij keuze spendeer ik mijn tijd liever aan gamen dan bouwen.
Vind het wel tof dat het kan, wens je erg veel succes en zie de foto’s graag verschijnen.
10 second ninja DONE
Ik heb contact gehad met de gast die de modkits maakt en hij wilt 'm wel voor mij er in gaan zetten (woont in Duitsland, dus dat is prima te doen qua verzenden, etc.).Sagat schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:43:
[...]
1e gedachte, een lynx met modern scherm en tv out wat vet! Zelf solderen is iets minder vet
Ik denk dat ik dan liever zo’n pi build met controller en scherm ingebouwd maak of kant en klaar koop. Ik was vroeger pc bouwer omdat het voordeliger was dan pre-build en dat los de componentjes updaten de finaciele pijn wat meer uitsmeerde. Maar bij keuze spendeer ik mijn tijd liever aan gamen dan bouwen.
Vind het wel tof dat het kan, wens je erg veel succes en zie de foto’s graag verschijnen.
Nu zit ik dus op het punt dat ik wel een werkende Lynx wil versturen, en daar liep ik even tegen een probleem aan: Mijn Atari Lynx gaat met de stroomkabel (let wel, dit is allemaal ~25 jaar oud) niet meer aan. Bij een beetje wrikken met de kabel heeft 'ie soms wat stroom, maar dat stopt al gauw. Stop ik er batterijen in, dan werkt 'ie wel prima en (naast even de cartridge slot uit moest blazen) heb ik er even prima mee kunnen spelen. Maar goed, ik wil de stroomkabel wel werkend hebben.
Dus nu heb ik 2 plannen liggen:
- Er wordt bij m'n ouders nog gekeken naar de Lynx van m'n broertje (hij doet niks met retro en vind het prima dat ik 'm over neem). Hierin zit een andere power adapter, dus kan ik uitsluiten of dat het probleem is of niet. Het kan ook de power aansluiting van de Lynx zelf zijn die niet lekker meer werkt.
- Mogelijk dat ik een universele adapter aanschaf die ik dan op 9V (of 6, aangezien de Atari 9V verwacht maar zelf meestal reguleert naar 5-6V) kan zetten en een 3.5mm x 1.5mm aansluiting kan geven. Ik moet sowieso nog een bestelling doen bij een kabelboer om oa. de converter van VGA + 3.5 mm naar composite te kopen, dus kan ik dat ook meteen meenemen.
In het allerergste geval moet misschien het power componentje vervangen worden, dat schijnt wel een makkelijke soldeerklus te zijn. Maar misschien dat ik dat ook kan laten doen als die andere gast de Atari toch open heeft liggen.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Dit probleem had ik in de jaren 90 al toen die dingen nog nieuw waren, vielen constant uit op de stroom adapter.Grumpmeister schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:53:
[...]
Ik heb contact gehad met de gast die de modkits maakt en hij wilt 'm wel voor mij er in gaan zetten (woont in Duitsland, dus dat is prima te doen qua verzenden, etc.).
Nu zit ik dus op het punt dat ik wel een werkende Lynx wil versturen, en daar liep ik even tegen een probleem aan: Mijn Atari Lynx gaat met de stroomkabel (let wel, dit is allemaal ~25 jaar oud) niet meer aan. Bij een beetje wrikken met de kabel heeft 'ie soms wat stroom, maar dat stopt al gauw. Stop ik er batterijen in, dan werkt 'ie wel prima en (naast even de cartridge slot uit moest blazen) heb ik er even prima mee kunnen spelen. Maar goed, ik wil de stroomkabel wel werkend hebben.
Dus nu heb ik 2 plannen liggen:
- Er wordt bij m'n ouders nog gekeken naar de Lynx van m'n broertje (hij doet niks met retro en vind het prima dat ik 'm over neem). Hierin zit een andere power adapter, dus kan ik uitsluiten of dat het probleem is of niet. Het kan ook de power aansluiting van de Lynx zelf zijn die niet lekker meer werkt.
- Mogelijk dat ik een universele adapter aanschaf die ik dan op 9V (of 6, aangezien de Atari 9V verwacht maar zelf meestal reguleert naar 5-6V) kan zetten en een 3.5mm x 1.5mm aansluiting kan geven. Ik moet sowieso nog een bestelling doen bij een kabelboer om oa. de converter van VGA + 3.5 mm naar composite te kopen, dus kan ik dat ook meteen meenemen.
In het allerergste geval moet misschien het power componentje vervangen worden, dat schijnt wel een makkelijke soldeerklus te zijn. Maar misschien dat ik dat ook kan laten doen als die andere gast de Atari toch open heeft liggen.
Ik snap 'm niet. Heb je nou repro's gekocht, of verkocht en daarmee nieuwe games gekocht?Jumpman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:24:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
mijn interpretatie was dat doordat de repro carts op alie expres nu 1 a 2 tientjes zijn, dat mensen aan hem hun orginelen tegen deze prijzen verkocht hebben, terwijl ze dus meer waard waren.
Hij heeft deze weer zelf kunnen doorverkopen naar waarde waardoor hij budget creërde om games te kopen die hij wil........zoiets
Hij heeft deze weer zelf kunnen doorverkopen naar waarde waardoor hij budget creërde om games te kopen die hij wil........zoiets
10 second ninja DONE
Ik ben inderdaad 34 en opgegroeid met de NES, als eerste console en de Gameboy (eerste grijze type).Sagat schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:58:
[...]
Nice. Zoals eerder aangegeven heb ik het idee dat in mijn generatie het aantal vrouwelijke gamers miniem is. Om nog maar te zwijgen over verzamelaars zoals jij. Beetje phone gamen dat dan weer wel, maar dat vind ik niet echt te vergelijken.
Voorzichtig gok ik dan dat jij dan eerder in 25-35 valt, maar op alle regels zijn uitzonderingen natuurlijk. Vind het tof dat iig steeds meer dames het ook gewoon leuk vinden.
Ook is e-sport iets waar mannen en vrouwen doorgaans echt de strijd aankunnen omdat het lichamelijke echt geen bal uitmaakt.
Ben wel nieuwsgierig hoe je omgeving er op reageert.
M'n liefde ligt het meest bij de Mario en Kirby games.
PC gaming bestond uit meerdere games uit de C&C serie, het meest RA 2 (Yuri's revenge), Unreal Tournament (99?), Surpreme Commander en wat race games.
De meesten reageren wel verbaasd
Och zoSagat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:50:
mijn interpretatie was dat doordat de repro carts op alie expres nu 1 a 2 tientjes zijn, dat mensen aan hem hun orginelen tegen deze prijzen verkocht hebben, terwijl ze dus meer waard waren.
Nee, ik moet niets van repro's hebben.Seroczynski schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:45:
[...]
Ik snap 'm niet. Heb je nou repro's gekocht, of verkocht en daarmee nieuwe games gekocht?
Soms bieden mensen originele games aan voor dezelfde prijs als repro's, omdat ze één snelle prijscheck doen en dus denken dat hun game de waarde van de repro heeft, omdat ze niet verder kijken.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ok dan! En ja, (fanatiek) gamen en/of daarbij verzamelen als hobby wordt toch vaak een beetje als apart gezien, en (in mijn belevingswereld iig) helemaal bij vrouwen. Ik moet ook toegeven dat mensen die postzegels, suikerzakjes, pennen en weet ik veel wat fanatiek verzamelen ook een beetje apart vind, iets met meten met 2 matensecuritymayo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:18:
[...]
Ik ben inderdaad 34 en opgegroeid met de NES, als eerste console en de Gameboy (eerste grijze type).
M'n liefde ligt het meest bij de Mario en Kirby games.
PC gaming bestond uit meerdere games uit de C&C serie, het meest RA 2 (Yuri's revenge), Unreal Tournament (99?), Surpreme Commander en wat race games.
De meesten reageren wel verbaasd. Onze slaapkamer is 32m2 en de halve kamer is voorzien van kasten met consoles, games en merchandise! Maar m'n andere hobby's dragen hier ook wel aan bij, ben vrij technisch aangelegd, weet met electronische apparaten om te gaan, repareer computers en consoles en ben jaren keeper geweest bij de voetbal en ga zo maar door
.
Maar welkom, mocht je pics van je (jullie?) verzameling hebben dan vinden we dat hier erg leuk om te zien.
(en ik ga mezelf alvast indekken, mogelijk kom je hier ook al jaren, maar ik heb je iig nog niet vaak zien posten volgens mij
10 second ninja DONE
Vrouwen verzamelen zelf ook al heel lang als we eerlijk zijn dus zo vreemd is het niet.Sagat schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:39:
[...]
Ok dan! En ja, (fanatiek) gamen en/of daarbij verzamelen als hobby wordt toch vaak een beetje als apart gezien, en (in mijn belevingswereld iig) helemaal bij vrouwen. Ik moet ook toegeven dat mensen die postzegels, suikerzakjes, pennen en weet ik veel wat fanatiek verzamelen ook een beetje apart vind, iets met meten met 2 maten
Kijk bijvoorbeeld eens naar kleding tasjes en die zoveelste paar schoenen etc. Veel kleding stukken bij de hardcore ''verzamelaars'' worden misschien maar 1 of 2 keer gedragen voordat er weer iets nieuws op de plank moet komen.
Soms kan het erg uit de hand lopen met duizenden kleding stukken die niet gedragen worden
Sorry voor het stereotype maar voor veel vrouwen is het collecten van kleding een hobby net zoals verzamelingen zoals games postzegels antiek auto's etc voor mannen
Dat zeggende heb je ook bepaalde non kleding items die echt haast enkel door vrouwen word verzameld als je kijkt naar barbie's en oude baby poppen om maar een voorbeeld te noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 11-07-2018 10:53 ]
Per ongeluk dubbele post mag verwijderd worden
[ Voor 101% gewijzigd door gast7 op 11-07-2018 10:53 ]
Gisteren de Atari Lynx bij m'n broertje opgehaald en direct daar even getest met zijn power adapter. Dat werkte zonder problemen (alleen weer de connectoren schoon blazen, etc.). Toen ik thuis kwam toch even geprobeerd om zijn adapter in mijn Lynx te stoppen (aangezien zijn adapter dieper erin ging dan die van mij voorheen (...phrasing)), en dat werkte zowaar ook. Het defect van mijn Lynx lag dus bij de adapter. Nu was zijn kabel ook sketchy en gebroken, dus daarna een test gedaan met de nieuwe universele adapter die ik aangeschaft had. Uiteindelijk toch een uurtje of 1,5 op de Lynx kunnen spelen zonder problemen 
Nu heb ik dus 2 werkende Lynxes liggen, waarbij ik de beslissing moet gaan nemen welke de LCD / VGA mod gaat krijgen. Waarschijnlijk wordt het die van mij, want qua responsiveness voelt het net wat beter aan (de knoppen zijn wat fijner in te drukken). Het scherm van de Lynx van m'n broertje is iets slechter (wat dus zo verholpen had kunnen worden), maar volgens mij de behuizing ook.
Mogelijk dat ik, als dit allemaal een succes is, ook een losse modkit bestel om er alsnog 1 zelf in te solderen. Ik ben iig heel benieuwd verder, de Lynx heeft op zich best prima spellen alleen was de marketing vroeger niet echt on point. Het heeft een iets meer arcade feel, en ik ben ook wel benieuwd naar de ports van sommige games. Al moet ik zeggen dat Shadow of the Beast wat lastiger aanvoelde dan bijv. de Amiga versie.
Verder ook wat bezig geweest met Switchblade 2, het heeft heel erg een Ninja Gaiden, Strider en Turrican gevoel. Ook wil ik nog weer wat tijd gaan stoppen in Xenophobe en Todd's Adventures in Slime World. De eerste was een best leuke run & gun waarbij je een basis schoon moet maken van de rondlopende aliens (waarbij de Lynx ook echt een einde heeft, in tegenstelling tot de arcade / NES versies), en de laatste was een soort van Metroidvania, alleen een beetje slomer qua movement aangezien je door slijm loopt.
Nu heb ik dus 2 werkende Lynxes liggen, waarbij ik de beslissing moet gaan nemen welke de LCD / VGA mod gaat krijgen. Waarschijnlijk wordt het die van mij, want qua responsiveness voelt het net wat beter aan (de knoppen zijn wat fijner in te drukken). Het scherm van de Lynx van m'n broertje is iets slechter (wat dus zo verholpen had kunnen worden), maar volgens mij de behuizing ook.
Mogelijk dat ik, als dit allemaal een succes is, ook een losse modkit bestel om er alsnog 1 zelf in te solderen. Ik ben iig heel benieuwd verder, de Lynx heeft op zich best prima spellen alleen was de marketing vroeger niet echt on point. Het heeft een iets meer arcade feel, en ik ben ook wel benieuwd naar de ports van sommige games. Al moet ik zeggen dat Shadow of the Beast wat lastiger aanvoelde dan bijv. de Amiga versie.
Verder ook wat bezig geweest met Switchblade 2, het heeft heel erg een Ninja Gaiden, Strider en Turrican gevoel. Ook wil ik nog weer wat tijd gaan stoppen in Xenophobe en Todd's Adventures in Slime World. De eerste was een best leuke run & gun waarbij je een basis schoon moet maken van de rondlopende aliens (waarbij de Lynx ook echt een einde heeft, in tegenstelling tot de arcade / NES versies), en de laatste was een soort van Metroidvania, alleen een beetje slomer qua movement aangezien je door slijm loopt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Shadow of the beast.......bleh, dat was alleen een grafishe tech demo, die moet je niet zelf willen spelen johGrumpmeister schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:35:
Gisteren de Atari Lynx bij m'n broertje opgehaald en direct daar even getest met zijn power adapter. Dat werkte zonder problemen (alleen weer de connectoren schoon blazen, etc.). Toen ik thuis kwam toch even geprobeerd om zijn adapter in mijn Lynx te stoppen (aangezien zijn adapter dieper erin ging dan die van mij voorheen (...phrasing)), en dat werkte zowaar ook. Het defect van mijn Lynx lag dus bij de adapter. Nu was zijn kabel ook sketchy en gebroken, dus daarna een test gedaan met de nieuwe universele adapter die ik aangeschaft had. Uiteindelijk toch een uurtje of 1,5 op de Lynx kunnen spelen zonder problemen
lynx in het algemeen: ik geeft toe, de lynx had echt die cool factor, met een gameboy voelde je je echt in het stenen tijdperk. Maar dat sloeg vrij snel om door de voordelen, batterly life was natuurlijk de eerste, maar ook het gebrek aan games. Er zijn natuurlijk best wat games uit gekomen, maar vergeleken met de gameboy was het maar matigjes.
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar als je zelf maar een aantal games hebt waar je je mee kan vermaken boeit dat allemaal niets natuurlijk. Ok, als je hardcore gamer bent die veel speelt en snel door spelen heengaat dat zou het kunnen dat je spellen vrij snel 'op' zijn. Maar als je het gewoon vet vind om je lynx te modden en er zo nu en dan ook even op te spelen, dan kan je wsl nog jaren vooruit met de library, ja toch?
Wel vet dat je straks dus een oude orginele lynx hebt en dan die gemodde, ik zeg doe straks een paar comparison pics of vids voordat je zelf gaat modden aan de 2e
10 second ninja DONE
De comparison vids / pics gaan zeker komen, maar het is erg lastig een fatsoenlijke foto van dat scherm te maken. Gelukkig heb ik veel dubbele games nu doordat ik de games van m'n broertje er ook bij heb, dus dat maakt de comparison wat beter.Sagat schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:23:
[...]
Shadow of the beast.......bleh, dat was alleen een grafishe tech demo, die moet je niet zelf willen spelen joh
lynx in het algemeen: ik geeft toe, de lynx had echt die cool factor, met een gameboy voelde je je echt in het stenen tijdperk. Maar dat sloeg vrij snel om door de voordelen, batterly life was natuurlijk de eerste, maar ook het gebrek aan games. Er zijn natuurlijk best wat games uit gekomen, maar vergeleken met de gameboy was het maar matigjes.
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar als je zelf maar een aantal games hebt waar je je mee kan vermaken boeit dat allemaal niets natuurlijk. Ok, als je hardcore gamer bent die veel speelt en snel door spelen heengaat dat zou het kunnen dat je spellen vrij snel 'op' zijn. Maar als je het gewoon vet vind om je lynx te modden en er zo nu en dan ook even op te spelen, dan kan je wsl nog jaren vooruit met de library, ja toch?
Wel vet dat je straks dus een oude orginele lynx hebt en dan die gemodde, ik zeg doe straks een paar comparison pics of vids voordat je zelf gaat modden aan de 2e
Voorbeeldje:

En ik ben het er wel mee eens. De Lynx miste gewoon de big hits, waar je met de Gameboy inderdaad een grotere library uiteindelijk had met systemsellers (zoals Super Mario Land, etc.). Daarnaast waren de meeste games wel vrij lastig, dus ik kan me niet herinneren dat ik er ooit een had uitgespeeld. En het klopt inderdaad dat de library vrij beperkt was, er waren in 1993 (met de Lynx die in 1989 uit kwam) pas 73 games voor uitgekomen (als ik het goed heb). Uiteindelijk zat de library op ong. 100 games.
Qua bekendere namen heb je oa. Ninja Gaiden (een beat-em-up stijl game), Ninja Gaiden 3 (deze is wel fatsoenlijk), Shadow of the Beast, California Games, Chip's Challenge (de Lynx versie was een van de beste), Pac-Land, Lemmings (erg goed speelbaar), Paperboy en Rampage (ik laat Batman Returns even buiten beschouwing...
Daarnaast waren er ook wat games in development, die uiteindelijk nooit uitgebracht zijn maar wel een prototype uiteindelijk online hebben gebracht, zoals Lode Runner en Alien vs Predator (deze is uiteindelijk nog iets door ontwikkeld). En dan zijn er ook de nodige homebrews die uitgekomen zijn en zelfs nog ontwikkeld worden (met mijn main interest dus op Wyvern Tales, die veel weg heeft van een Final Fantasy).
Ik was volgens mij iets van 8 jaar toen ik een Atari Lynx kreeg en heb dus wel de nodige plezier eraan gehad. De buren hadden ook een 2 Lynxes, dus daarmee wel eens de multiplayer games gedaan zoals Slime World. Het had inderdaad de nodige problemen, het scherm was niet heel goed zichtbaar (al waren de graphics voor een handheld erg mooi), het feit dat je 6 batterijen nodig had, etc.
Terminator! Deze game heb ik toen gespeeld met zo'n gigantisch bazooka ding op mijn schouderJumpman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:24:
Stond ik voor beneden in de woonkamer voor dat grote beeldbuis te knallen als een malle haha
Deze :: Wikipedia: Super Scope
[ Voor 8% gewijzigd door botwood op 12-07-2018 11:55 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heb me vroeger goed vermaakt met de zapper, hoewel ik het door de game prijzen nooit aandrufde om nog een extra zapper game te kopen naast duckhunt.botwood schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:53:
[...]
Terminator! Deze game heb ik toen gespeeld met zo'n gigantisch bazooka ding op mijn schouder![]()
Stond ik voor beneden in de woonkamer voor dat grote beeldbuis te knallen als een malle haha
Deze :: Wikipedia: Super Scope
En destijds hard gewijfeld over de super scope, maar na wat hands on ervaring bij een neefje en kijkend naar het (gebrek aan goede...) spel aabod niet gedaan. Nooit spijt van gehad.
In het retrogaming museum in zwolle stond overigens een T2 arcade kast met de uzi's erop. Die heb ik wel met veel plezier even gespeeld, maar dat is volgens mij een game die ook echt maar in bursts (pun not intended
10 second ninja DONE
Die arcade kasten heb ik toentertijd nog op de kermis gezien. En daar stond die T2 kast ook met uzi'sSagat schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:
[...]
In het retrogaming museum in zwolle stond overigens een T2 arcade kast met de uzi's erop. Die heb ik wel met veel plezier even gespeeld, maar dat is volgens mij een game die ook echt maar in bursts (pun not intended) van 15-30 mins leuk is.......niets iets wat je uren achter elkaar gaat spelen, en dat dan weer avonden achterelkaar
Mooie tijd was dat hoor.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja als ik echt geld/ruimte en tijd had zou ik wel een arcade hal maken in in het light gun segment dan deze kast, uiteraard operation wolf, lethal enforcers en house of the deadbotwood schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:30:
[...]
Die arcade kasten heb ik toentertijd nog op de kermis gezien. En daar stond die T2 kast ook met uzi's![]()
Mooie tijd was dat hoor.
Wsl nog heel veel andere goed arcade games in dat genre dat ik vergeet. Ik weet niet of jullie toevallig Cabal (nog) kennen? Ik speelde die op de c64. daar bestuurde je dus een cursor maar je had ook nog steeds een mannetje die je kon laten lopen, vond dat wel een leuke twist om toch dat type games te spelen maar dan met joystick ipv lighgun
haha 3 seconden naar het fimpje op youtube gekeken en ik vond het geluid gelijk al dermate irritant dat ik het uitgezet heb
Maar dus wel een gameplay innovatie vergeleken met bijvoorbeeld operation wolf die ik ook nog best veel gespeeld heb op de c64, en later op de amiga.
10 second ninja DONE
Oef dat was inderdaad een lastige game. Ik denk dat ik zelf nooit het eerste level heb uitgespeeldGrumpmeister schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:04:
[...]
(ik laat Batman Returns even buiten beschouwing...).

Hail to the king baby!
Poeh, het eerste level kreeg ik als kind zijnde nog wel uitgespeeld (met de nodige batarang spam op de Penguin). Maar het rooftop level erna met Catwoman was een complete nachtmerrie. Daar ben ik nooit langs gekomen. Volgens mij wel een paar keer bij de Catwoman boss-fight aangekomen, maar nooit kunnen verslaan.urk_forever schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:24:
[...]
Oef dat was inderdaad een lastige game. Ik denk dat ik zelf nooit het eerste level heb uitgespeeld![]()
Thuis laatst ook de Lynx gevonden, binnenkort eens kijken of die het nog doet.
Het afgelopen weekend wel wat games gespeeld, voornamelijk Gates of Zendocon en Switchblade 2. Zijn toch wel leuke spelletjes, Switchblade zat ik redelijk tegen het einde aan (boss van level 5 werd me fataal), er zijn 6 levels
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Gisteren een begin gemaakt met Thimbleweed Park (PS4). Link met retro door de gebruikte stijl uiteraard en het echte ouderwetse point and click gevoel, maar er zitten (voor zover ik nu al heb gezien) heel veel leuke verwijzingen in naar "vroeger" (game speelt zich ook af ergens in 87 meen ik). Ergens in het begin vind je bijv. ook een cartridge voor de Atari 2600 van E.T.
Liefhebbers van het genre die deze gemist hebben...
Liefhebbers van het genre die deze gemist hebben...
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
@Verwijderd
Was je al begonnen (of klaar wellicht) met Blue rider? Gister even kort gespeeld. Het is idd een leuk concept. easy to learn hard to master
Ik ben nog niet heel ver dus alleen de variatie valt nog enigsinds tegen.
Was je al begonnen (of klaar wellicht) met Blue rider? Gister even kort gespeeld. Het is idd een leuk concept. easy to learn hard to master
Ik ben nog niet heel ver dus alleen de variatie valt nog enigsinds tegen.
10 second ninja DONE
Ik zit eraan te denken om mijn Virtual Boy met 12 games te verpatsen. Geweldig apparaat, leuke spellen en mooie collectable, maar al m'n retro consoles staan eigenlijk alleen maar te verstoffen. Altijd als ik in Azië ben ren ik die retro game winkels in. Laatst een Neo Geo Pocket Color gehaald. Misschien twee keer aan gedaan.
Spelen jullie echt op al die apparaten of is het voornamelijk verzamelen?
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het trouwens wel, ik ben die prachtige speeltjes niet waard
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het trouwens wel, ik ben die prachtige speeltjes niet waard
Persoonlijk speel ik op de retro spullen die ik haal, maar daardoor ben ik wel vrij selectief in wat ik aanschaf. Ik verzamel niet alleen maar voor het verzamelen, het moet een doel hebbenBarôZZa schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:07:
Ik zit eraan te denken om mijn Virtual Boy met 12 games te verpatsen. Geweldig apparaat, leuke spellen en mooie collectable, maar al m'n retro consoles staan eigenlijk alleen maar te verstoffen. Altijd als ik in Azië ben ren ik die retro game winkels in. Laatst een Neo Geo Pocket Color gehaald. Misschien twee keer aan gedaan.
En als je de Virtual Boy CIB hebt, dan ken ik wel iemand die interesse heeft (hier op 't kantoor hebben we een retro museumpje en er worden wat game dingen gezocht (dus ben zo vaak wat Marktplaats / Ebay linkjes naar de directeur aan het sturen om te halen). Daarvoor in de afgelopen weken al een boxed NES en SNES gehaald, een Power Glove en Super Scope. De Virtual Boy staat ook hoger op mijn lijstje om daarvoor te halen).
x
[ Voor 99% gewijzigd door BarôZZa op 18-07-2018 17:07 ]
Virtual Boy heeft geen box. 11 games wel, maar daar heb je niet veel aanGrumpmeister schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:21:
[...]
Persoonlijk speel ik op de retro spullen die ik haal, maar daardoor ben ik wel vrij selectief in wat ik aanschaf. Ik verzamel niet alleen maar voor het verzamelen, het moet een doel hebben
En als je de Virtual Boy CIB hebt, dan ken ik wel iemand die interesse heeft (hier op 't kantoor hebben we een retro museumpje en er worden wat game dingen gezocht (dus ben zo vaak wat Marktplaats / Ebay linkjes naar de directeur aan het sturen om te halen). Daarvoor in de afgelopen weken al een boxed NES en SNES gehaald, een Power Glove en Super Scope. De Virtual Boy staat ook hoger op mijn lijstje om daarvoor te halen).
Box was niet zo praktisch om mee te nemen uit Japan en de boxed was ook flink duurder. Op ebay betaal je 100-200 euro meer voor de boxed zie ik

Wat betreft het aanschaffen ga ik dat voortaan ook proberen te doen. Al heb ik wel op de VB gespeeld, de games zijn verrassend goed. Het was geen miskoop. Alleen ben ik minder gaan gamen door de jaren heen.
Blijft wel lastig om niks te kopen als je hier rondwandelt:
Mocht je trouwens een boxed N64 willen dan heb ik die hier ook al jaren staan (met de N64 erin).
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 18-07-2018 17:08 ]
Dit doe ik zelf ook, voor die reden ben ik ook vrij open in de regio van de consoles en/of de spellen. Het is leuk om dan amerikaanse spellen/consoles te hebben maar mede daarom zijn de prijzen daarvoor aardig hoog, met een klein budget is het dan goed beslissen wat je neemt en hoe je er van gaat genieten. Voor sommige spellen maakt het gelukkig niet uit dat alle tekst japans is bijvoorbeeld; Ik heb eergisteren toevallig Donkey Kong Country 1 & 2 binnen gekregen, beide japans maar zelfs mijn moeder wist waarom toen we de spellen even uittestenGrumpmeister schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:21:
[...]
Persoonlijk speel ik op de retro spullen die ik haal, maar daardoor ben ik wel vrij selectief in wat ik aanschaf. Ik verzamel niet alleen maar voor het verzamelen, het moet een doel hebben
Al blijft het toch een beetje knagen om soms de verzamelaar uit te hangen, bijvoorbeeld als je een soort hall of fame hebt voor spellen die je in je jeugd dan helemaal geweldig vond, zoals The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Daar heb ik dan weer een complete-in-box van gekocht voor een zacht prijsje; toevallig kostte de bijgeleverde Nintendo 64 hetzelfde!
Uiteindelijk is het inderdaad voor een doel, en meestal is dat gewoon plezier hebben.
Deze weer wat games kunnen toevoegen aan mijn Nintendo SNES collectie.

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Een retro museum op kantoor? daaaaaaaamn dat is vetter dan een ps4. (wat ik op zich ook al leuk vind, daar niet van hoor).Grumpmeister schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:21:
[...]
(hier op 't kantoor hebben we een retro museumpje en er worden wat game dingen gezocht
edit:
ik ben nog steeds de laatste post? you guys are slow, beetje allemaal naar buiten zeker, nep (retro) gamers
Zelf even toevallig een master sytem filmpje van Metal Jesus aangezet, en hij zegt wat ik ook vind, namelijk dat het design van dat ding echt vet is! De kleuren de hoeken, wat dat betreft zou ik er stiekum nog wel een willen. Megadrive 1 heeft dat voor mij ook, het ding ziet er veel vetter uit dat de saaie nintendo consoles.......waar ik de n64 er dan nog wel enigssinds ok uit vind zien, maar die komt ver achter de beide sega's
Jammer dat sega daarna zelf ook mee ging doen, de saturn en de DC vind ik ook maar saaie consoles om te zien.
Wat vinden jullie?
[ Voor 50% gewijzigd door Sagat op 19-07-2018 16:50 ]
10 second ninja DONE
Nou de Dreamcast vond ik 1 van de mooiste consoles uit die tijd, ook door de controller en VMU. Eigenlijk heb ik er nog steeds spijt van dat ik de mijne heb weggedaan. Toen ik jong was had ik een MD1 en vond ik de MD2 echt wel vetter om te zien, alhoewel ik een MD1 met MegaCD1 wel vetter eruit vond zien de nieuwere. Maar goed,helaas had ik allebei niet.Sagat schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:47:
[...]
Een retro museum op kantoor? daaaaaaaamn dat is vetter dan een ps4. (wat ik op zich ook al leuk vind, daar niet van hoor).
edit:
ik ben nog steeds de laatste post? you guys are slow, beetje allemaal naar buiten zeker, nep (retro) gamers![]()
Zelf even toevallig een master sytem filmpje van Metal Jesus aangezet, en hij zegt wat ik ook vind, namelijk dat het design van dat ding echt vet is! De kleuren de hoeken, wat dat betreft zou ik er stiekum nog wel een willen. Megadrive 1 heeft dat voor mij ook, het ding ziet er veel vetter uit dat de saaie nintendo consoles.......waar ik de n64 er dan nog wel enigssinds ok uit vind zien, maar die komt ver achter de beide sega's
Jammer dat sega daarna zelf ook mee ging doen, de saturn en de DC vind ik ook maar saaie consoles om te zien.
Wat vinden jullie?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
* Sagat kijkt naar zijn DC........eerste gedachte retrobright.......2e gedachte, gewoon strak design voor de tijd, maar geen eigen smoelwerk. Gewoon een 4 kant kastje.
De controller en vmu waren idd wel ahead of their time. Ik ben even kwijt of de ps2 al eigenlijk gelijk al analoge sticks had of dat die later kwamen.....? Hmmm na even googlen was dat dus wel het geval alleen hadden ze in het begin dus geen rumble (dual analog vs dual shock)
De playstation 2 vond ik qua buitenkant ook niet heel mooi, maar had tenminste wel zijn eigen gezicht.
Ach gelukkig hoeven we niet veel naar de buitenkant te kijken
edit:
md stukkie vergeten!
md2 vetter dan de 1? Really? Heh misschien heeft het ook te maken met een stukje nostalgie, in de tijd van de md1 had ik zelf de nes en c64, met de 2 had ik al een amiga en snes.....toen was mijn eigen gras net wat groener zeg maar
Maar ik weet niet, ik vind de 1 echt een leuk eigen gezicht en de 2 tsja, gewoon standaard saaie console.
Qua mega cd moet ik toegeven dat ik ze qua uiterlijk lastig te vergelijken vind, maar qua setup vind ik het toren model mooier dan ernaast. Ik heb overigens (nog) geen mega cd. Maar denk dat ik hoe dan ook een 2 zou kopen, omdat die schijnbaar net wat onderhoudsvriendelijker/minder storing gevoelig zijn.
Maar liever wil ik toch een pc engine.....en dan als de prijzen van die expansie met sd kaart en rqb out net wat dalen, misschien dan gelijk die combi nemen, pc engine collectie dan gelijk compleet. Hoewel je juist dan wellicht bepaalde games dan nog echt wil verzamelen.
Belangrijker nog is een rgb scart switch. Ik heb nu een kleine 7 consoles staan
(snes, cube, md1, saturn, dc, n64, org xbox.......ook nog een 360 maar die mag van mij niet meer op SD, dus die telt daarom niet mee
)
in mijn meubeltje, en mijn atari2600 en nes zijn nog niet eens aangesloten. Nou moet ik toegeven dat ik daar mee kan leven, maar het gameroom ideaal is natuurlijk alles netjes aangesloten en ready to play. Maar nu moet ik dus steeds ompluggen om te spelen, irritant!
edit 2:
het is nu beetje kip ei, maar als die rgb switch er is, dan natuurlijk ook meer intresse om console van goede kabels en/of mods te voorzien om ze rgb te laten supporten natuurlijk. Mijn md2 heeft nu dus een RGB scart kabel, maar de rest is nog default. Wellicht dat alleen de org xbox standaard iets beters uitpoept dan composiet?
De controller en vmu waren idd wel ahead of their time. Ik ben even kwijt of de ps2 al eigenlijk gelijk al analoge sticks had of dat die later kwamen.....? Hmmm na even googlen was dat dus wel het geval alleen hadden ze in het begin dus geen rumble (dual analog vs dual shock)
De playstation 2 vond ik qua buitenkant ook niet heel mooi, maar had tenminste wel zijn eigen gezicht.
edit:
md stukkie vergeten!
md2 vetter dan de 1? Really? Heh misschien heeft het ook te maken met een stukje nostalgie, in de tijd van de md1 had ik zelf de nes en c64, met de 2 had ik al een amiga en snes.....toen was mijn eigen gras net wat groener zeg maar
Maar ik weet niet, ik vind de 1 echt een leuk eigen gezicht en de 2 tsja, gewoon standaard saaie console.
Qua mega cd moet ik toegeven dat ik ze qua uiterlijk lastig te vergelijken vind, maar qua setup vind ik het toren model mooier dan ernaast. Ik heb overigens (nog) geen mega cd. Maar denk dat ik hoe dan ook een 2 zou kopen, omdat die schijnbaar net wat onderhoudsvriendelijker/minder storing gevoelig zijn.
Maar liever wil ik toch een pc engine.....en dan als de prijzen van die expansie met sd kaart en rqb out net wat dalen, misschien dan gelijk die combi nemen, pc engine collectie dan gelijk compleet. Hoewel je juist dan wellicht bepaalde games dan nog echt wil verzamelen.
(snes, cube, md1, saturn, dc, n64, org xbox.......ook nog een 360 maar die mag van mij niet meer op SD, dus die telt daarom niet mee
in mijn meubeltje, en mijn atari2600 en nes zijn nog niet eens aangesloten. Nou moet ik toegeven dat ik daar mee kan leven, maar het gameroom ideaal is natuurlijk alles netjes aangesloten en ready to play. Maar nu moet ik dus steeds ompluggen om te spelen, irritant!
edit 2:
het is nu beetje kip ei, maar als die rgb switch er is, dan natuurlijk ook meer intresse om console van goede kabels en/of mods te voorzien om ze rgb te laten supporten natuurlijk. Mijn md2 heeft nu dus een RGB scart kabel, maar de rest is nog default. Wellicht dat alleen de org xbox standaard iets beters uitpoept dan composiet?
[ Voor 78% gewijzigd door Sagat op 20-07-2018 11:22 ]
10 second ninja DONE
Xbox Classic kan tot 720p output via component
Als je hem opgebouwd hebt kan dat in ieder geval, ik weet niet hoe dat zit als die legit is. De componentkabels bestaan in ieder geval sowieso.
Dit kan gewoon legit.Seroczynski schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:52:
Xbox Classic kan tot 720p output via componentAls je hem opgebouwd hebt kan dat in ieder geval, ik weet niet hoe dat zit als die legit is. De componentkabels bestaan in ieder geval sowieso.
Hier een lijst met welke games, welke resolutie ondersteunden: Wikipedia: List of Xbox games with alternate display modes.
MD2 was Zwart met rood ipv Zwart/Grijs van de MD1, dat maakte hem gemener!Sagat schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:46:
* Sagat kijkt naar zijn DC........eerste gedachte retrobright.......2e gedachte, gewoon strak design voor de tijd, maar geen eigen smoelwerk. Gewoon een 4 kant kastje.
edit:
md stukkie vergeten!
(snes, cube, md1, saturn, dc, n64, org xbox.......ook nog een 360 maar die mag van mij niet meer op SD, dus die telt daarom niet mee)
edit 2:
Dual analog is nog uit de PS1-tijd, die kwamen tussen de eerste controllers en de latere Dual Shock 1 uit.Sagat schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:46:
edit:
md stukkie vergeten!
(snes, cube, md1, saturn, dc, n64, org xbox.......ook nog een 360 maar die mag van mij niet meer op SD, dus die telt daarom niet mee)
edit 2:
PS2 werd direct met Dual Shock 2’ geleverd die standaard over rumble beschikten.
De PS3 had dan weer standaard de Sixaxis controllers en opeens geen rumble meer door patent-issues. Later zijn er wel weer rumbleversies gekomen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
@Sagat Heb je hier al naar gekeken? Dreamcast HDMI cable:
YouTube: Dreamcast HDMI Cable Review - 100% Plug & Play - No mod needed!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Je hebt helemaal gelijk, was het niet ape escape op de ps1 als (op zijn minst een van de) eerste spel(len) die er mee werkte? dus dual analog.Michael Knight schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:42:
[...]
Dual analog is nog uit de PS1-tijd, die kwamen tussen de eerste controllers en de latere Dual Shock 1 uit.
PS2 werd direct met Dual Shock 2’ geleverd die standaard over rumble beschikten.
De PS3 had dan weer standaard de Sixaxis controllers en opeens geen rumble meer door patent-issues. Later zijn er wel weer rumbleversies gekomen.
Nope, zeker interessant! En ja alles na de sat-n64 en ps1 zou idd idealiter met hdmi of component naar een modern (nou ja full hd is eigenlijk al meer dan natuurlijk) scherm moeten.LoCuTuS2000 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:22:
@Sagat Heb je hier al naar gekeken? Dreamcast HDMI cable:
Of je zou zelf kunnen over wegen de oudere console dus naar een rgb scart swith te koppelen, die switch dan naar een OSC (open source scanline convertor) en dan naar je full hd of eventueel zelfs 4k tv.
Al hoewel ik het momenteel toch wel leuk vind om de oudere systemen dan op een crt tv of monitor te spelen.
10 second ninja DONE
Van de week deze gekocht @Moviepark Germany:

Maar dat is te nieuw, dus deze maar laten maken:

Maar dat is te nieuw, dus deze maar laten maken:

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Nee, dat was zelfs al de Dual Shock die vereist was! De Dual Analog was al eerder beschikbaar (lijkt er enorm op), maar vooral herkenbaar door de pookjes die een ‘indent’ (inkeping naar binnen) hebben.Sagat schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:08:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, was het niet ape escape op de ps1 als (op zijn minst een van de) eerste spel(len) die er mee werkte? dus dual analog.
[...]
Nope, zeker interessant! En ja alles na de sat-n64 en ps1 zou idd idealiter met hdmi of component naar een modern (nou ja full hd is eigenlijk al meer dan natuurlijk) scherm moeten.
Of je zou zelf kunnen over wegen de oudere console dus naar een rgb scart swith te koppelen, die switch dan naar een OSC (open source scanline convertor) en dan naar je full hd of eventueel zelfs 4k tv.
Al hoewel ik het momenteel toch wel leuk vind om de oudere systemen dan op een crt tv of monitor te spelen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ok! Het maakt mij niet zo heel veel uit, ik heb nooit een ps1 gehad, en mocht ik per ongeluk non rumble controllers hebben voor mijn ps2 dan overleef ik dat ook wel.Michael Knight schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:36:
[...]
Nee, dat was zelfs al de Dual Shock die vereist was! De Dual Analog was al eerder beschikbaar (lijkt er enorm op), maar vooral herkenbaar door de pookjes die een ‘indent’ (inkeping naar binnen) hebben.
10 second ninja DONE
Idd, die zij ook prima te gebruiken (zonder analog / force touch op de actieknoppen).. en daarbij gaan alle ps2 controllers uiteindelijk spontaan kapot helaasSagat schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:56:
[...]
ok! Het maakt mij niet zo heel veel uit, ik heb nooit een ps1 gehad, en mocht ik per ongeluk non rumble controllers hebben voor mijn ps2 dan overleef ik dat ook wel.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb idd zelf 'niet al te lang geleden' (volgens mij hier nog gedeeld ook maar zal inmiddels al enige maanden zo niet jaren terug zijnMichael Knight schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:00:
[...]
Idd, die zij ook prima te gebruiken (zonder analog / force touch op de actieknoppen).. en daarbij gaan alle ps2 controllers uiteindelijk spontaan kapot helaas
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hmm volgens mij is hier niet heel veel neo geo love toch? In zoverre dat 'we' er niet veel van hebben dan?
Zijn er hier mensen met een AES of MVS? Ik moet zeggen dat zo'n 'consolised' MVS toch wel interesant is!
(/me herinnert zich een meet met een tweakers die een AES had, maar tijdje terug inmiddels, was wel vet om die is in het echt te te zien......zowel de AES als de tweaker
)
Aan de ander kant.....een AES is dan toch wel wel wat meer collectable....en gezien ik toch niet van plan ben om echt de spellen te gaan verzamelen........is een AES dan misschien toch wel de leukere keuze.
Hoe staan jullie daarin ?
Zijn er hier mensen met een AES of MVS? Ik moet zeggen dat zo'n 'consolised' MVS toch wel interesant is!
(/me herinnert zich een meet met een tweakers die een AES had, maar tijdje terug inmiddels, was wel vet om die is in het echt te te zien......zowel de AES als de tweaker
Aan de ander kant.....een AES is dan toch wel wel wat meer collectable....en gezien ik toch niet van plan ben om echt de spellen te gaan verzamelen........is een AES dan misschien toch wel de leukere keuze.
10 second ninja DONE
Weet je al welke? Ik vind het lastig zoeken. Diegene die ik vind zijn overal niet leverbaar. Welke heb jij op 't oog? Ik zou de originele Xbox met een component aansluiting aansluiten.Sagat schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:46:
Belangrijker nog is een rgb scart switch.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Nee, ik om een mooie qoute te plaatsen 'i have done absolutely nothing and am all out of ideas' 
Ik had verwacht/gehoopt dat mensen hier al wat intresante suggesties voorbij zouden laten komen.
En ja verder eens, de org xbox zou eigenlijk net als ook mijn ps2 en wii nu via component moeten. Dus ik heb volgens mij een rgb switch nodig for mijn consoles tot en met 5th gen,
en vanaf 6th op component of hdmi, afhankelijk van wat er kan en hoe betaalbaar het is. Gezien mijn tv maar 1x component in heeft, heb ik sowieso al een switch nodig indien ik ook de org xb daarop wil aansluiten....de wii en ps2 zitten op een kabel.
Ik had verwacht/gehoopt dat mensen hier al wat intresante suggesties voorbij zouden laten komen.
En ja verder eens, de org xbox zou eigenlijk net als ook mijn ps2 en wii nu via component moeten. Dus ik heb volgens mij een rgb switch nodig for mijn consoles tot en met 5th gen,
en vanaf 6th op component of hdmi, afhankelijk van wat er kan en hoe betaalbaar het is. Gezien mijn tv maar 1x component in heeft, heb ik sowieso al een switch nodig indien ik ook de org xb daarop wil aansluiten....de wii en ps2 zitten op een kabel.
10 second ninja DONE
Hier kun je wat info vinden maar de switches die hier staan die aanbevolen worden zijn of heeeeeel erg duur, of nergens verkrijgbaar. Ik vind 100euro nog net gaan voor het aansluiten van een boel consoles maar ik niet over de 100euro.
Forever raver!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
wow, dan ga je verder dan ik. idealiter wil ik alles aangesloten en ready to go (hooguit dat ik een stroomslof moet aanzetten). Maar voor 100 piek ga ik wel kabeltjes wisselen voor de ene keer dat ik de retro vibe heb.Techno Overlord schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:38:
Hier kun je wat info vinden maar de switches die hier staan die aanbevolen worden zijn of heeeeeel erg duur, of nergens verkrijgbaar. Ik vind 100euro nog net gaan voor het aansluiten van een boel consoles maar ik niet over de 100euro.
Verder dus een modded ps3 aan mijn good old plasma beneden, waarmee ik in feite iig de 16 bitters al kan spelen via hdmi.
Daarnaast hoorde ik ook iets over kodi en retroarch via een steam link. Dat vind ik ook wel interessant.
Maar denk dat ik toch maar is zelf gaan googlen, gezien de (relatieve) populariteit van retrogaming zijn wij toch niet de enigen met dit probleem.
10 second ninja DONE
@Sagat
@Techno Overlord
Ik kan deze Hama Switch aanraden, en die is nog verkrijgbaar bij Bol ook:
https://www.bol.com/nl/p/...av-100s/9200000008882667/
De enige goede én betaalbare RGB Scart switch imho. Eventueel kun je meerdere exemplaren doorlussen.
@Techno Overlord
De enige goede én betaalbare RGB Scart switch imho. Eventueel kun je meerdere exemplaren doorlussen.
[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 26-07-2018 08:39 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hey. Top! BesteldFlozem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:
@Sagat
@Techno Overlord
Ding ga ik dan aansluiten op mijn huidige soortgelijke RGB switch als doorlus. Kan ik daar vervolgens in ieder geval mijn Saturn en CD-i speler RGB op koppelen. Deze, samen met de NES, zijn nog gekoppeld aan de tweede (kleine) TV en versterker in m'n hok.
Komt dus neer op dat alles straks vrij ideaal is aangesloten, al moet ik her en der nieuwe (RGB) kabels hebben omdat het niet optimaal is.
RGB : SNES, N64, Gamecube, PS1, Saturn, CD-i, MD2/32x/MegaCD
Component : Xbox, PS2, Wii, PSP, PS2 CFW/Linux
HDMI : Xbox One S, Xbox 360, PS4 Pro, PS3, PS3 CFW, PS3 Linux, WiiU, PSTV, PSTV CFW
Composiet : NES
VGA : Dreamcast
Ooit nog aan te sluiten maar weinig interesse: Master System, Jaguar, 2600.
Misschien dan ook maar alles opnieuw bekabelen - maar dan moet de temperatuur een graad of 20 lager liggen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ook besteld 
Ik zat nog te twijfelen om er gelijk 2 te bestellen maar ik wil eerst de kwaliteit etc even zelf testen. 4 consoles aangesloten is sowieso fijner dan 1, en ik heb een spider kabel waarmee ik dus minder gebruikte console dan meeneem (tot ze hun eigen dedicated en highest quality oplossing krijgen at least). daarnaast staat naast mijn tv ook nog mijn crt schermpie, waar voor nu dan mijn cube op zit, dus dan is het totaal al minimaal 5.
Ik zat nog te twijfelen om er gelijk 2 te bestellen maar ik wil eerst de kwaliteit etc even zelf testen. 4 consoles aangesloten is sowieso fijner dan 1, en ik heb een spider kabel waarmee ik dus minder gebruikte console dan meeneem (tot ze hun eigen dedicated en highest quality oplossing krijgen at least). daarnaast staat naast mijn tv ook nog mijn crt schermpie, waar voor nu dan mijn cube op zit, dus dan is het totaal al minimaal 5.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Lekker bezig, als mijn bestelling maar niet in het gedrang komt door die van jouSagat schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:08:
ook besteld
Nee zonder dollen, benieuwd of het verder beetje te doen zal zijn. Voor het geld een no-brainer.
Ik wacht jullie bevindingen even af, maar dit lijkt mij ook zeker een prima oplossing. Ik heb dan momenteel een composiet splitter tussen de console (bijv. CD-i, SNES, zelfs PS3 (al heb ik die liever op HDMI, maar daar heb ik nog geen capture voor)) hangen, die het signaal doorstuurt aan m'n tv en capture device. Als ik dit net wat beter kan maken door de input via die switch te wisselen...
Ik raad je de Bandridge SVB7725 aan. My Life in Gaming is er positief over (YouTube: RGB308 :: RGB and Component Switchers: gscartsw, Hydra, Extron, and ...) en bevalt mij ook uitstekend. Onder andere te koop via https://www.retrogameking...ay-Scart-Selector-SVB7725.
Buiten de RGB Scart switch, zoek ik ook nog een hoogwaardige component switch. Mijn gameroom is bijna af. Ik heb de console cabinet incl LED verlichting bijna klaar. Ik wil er alleen nog een aantal vilten pootjes onder. Ik heb plaats voor 10 consoles in de kast maar in sommige vakken kan ik er ook 2 kwijt. Ik wil het als volgt gaan aansluiten:
(PS1 games speel ik op PS3. Current Gen (Xbox One, PS4 en Wii U) staan in een kast in de woonkamer inclusief mini NES en mini SNES.)
Het geluid laat ik vanaf de switches naar de versterker lopen en vanuit de tv met een optische kabel naar de versterker.
Ik moet de beide switches nog aanschaffen. Ik moet ook nog een stopcontact omleggen. Voor de rest heb ik de ikeakasten al opgezet voor de games (Billy boekenkasten 2 stuks) en de wandplanken van 40cm diep opgehangen voor de dozen van de consoles. Verder nog een aantal "game" lampen van Zelda, Tetris, Mario en Pacman aangeschaft voor op de kasten en 2 ingelijsten posters van Fallout en Half-Life voor aan de muur. Hier en daar nog wat extra retro game prularia.
Ik zal asap een paar (work-in-progress) foto's posten.
Iemand tip of aanmerkingen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| PS2 met Component kabel via Component switch op HDTV PS3 met HDMI kabel rechtstreeks op HDTV Original Xbox met Component kabel via Component switch op HDTV Xbox 360 met HDMI kabel rechtstreeks op HDTV NES met Composite kabel via Composite switch op CRT SNES met RGB Scart via Composite switch op CRT N64 met s-video rechtstreeks op HDTV GameCube met Component kabel via Component switch op HDTV Megadrive met RGB Scart via Composite switch op CRT Dreamcast met VGA rechtstreeks op HDTV Saturn met s-video rechtstreeks op CRT |
(PS1 games speel ik op PS3. Current Gen (Xbox One, PS4 en Wii U) staan in een kast in de woonkamer inclusief mini NES en mini SNES.)
Het geluid laat ik vanaf de switches naar de versterker lopen en vanuit de tv met een optische kabel naar de versterker.
Ik moet de beide switches nog aanschaffen. Ik moet ook nog een stopcontact omleggen. Voor de rest heb ik de ikeakasten al opgezet voor de games (Billy boekenkasten 2 stuks) en de wandplanken van 40cm diep opgehangen voor de dozen van de consoles. Verder nog een aantal "game" lampen van Zelda, Tetris, Mario en Pacman aangeschaft voor op de kasten en 2 ingelijsten posters van Fallout en Half-Life voor aan de muur. Hier en daar nog wat extra retro game prularia.
Ik zal asap een paar (work-in-progress) foto's posten.
Iemand tip of aanmerkingen?
[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 26-07-2018 15:03 ]
Forever raver!
Ik heb in m'n keuken een NeoGeo MVS staan met diverse games. Je ziet veel mensen met een zelfbouw bartop tegenwoordig, maar dat is natuurlijk niet the real deal. Met AES heb ik niks. Het is stukken duurder, terwijl het juist een afgeleide is van de arcades. Dat de prijzen juist goedkoper zijn had ik eerder verwacht.Sagat schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:22:
Hmm volgens mij is hier niet heel veel neo geo love toch? In zoverre dat 'we' er niet veel van hebben dan?
(/me herinnert zich een meet met een tweakers die een AES had, maar tijdje terug inmiddels, was wel vet om die is in het echt te te zien......zowel de AES als de tweaker)
Wil op termijn weleens wat emulatie inbouwen zonder dat ik fundamentele componenten verander, want voor algemeen JAMMA zijn veel meer leuke games uitgekomen dan het specifieke Neo-Geo platform.

In 2008 eens goedkoop gekocht, omdat ik 1 van de weinigen was op Marktplaats die er daadwerkelijk werk van maakte vervoer te regelen. Uiteindelijk werd ie voor een beetje meerprijs zelfs helemaal gebracht
[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 26-07-2018 15:23 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Die staat ook op Bol.com (via TP leverancier), maar die heb ik destijds snel geretourneerd ivm problemen. Degelijkheid liet ook erg te wensen over.sanderkikkert schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:36:
Ik raad je de Bandridge SVB7725 aan. My Life in Gaming is er positief over (YouTube: RGB308 :: RGB and Component Switchers: gscartsw, Hydra, Extron, and ...) en bevalt mij ook uitstekend. Onder andere te koop via https://www.retrogameking...ay-Scart-Selector-SVB7725.
https://www.bol.com/nl/p/...akelaar/9200000009233298/
@MsG
Altijd gaaf om zo'n arcadekast te zien... Helaas geen plaats voor bij mij thuis... (ivm WAF)
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 26-07-2018 15:30 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
prijs is puur vraag en aanbod, mvs is standaard wat meer werk om op je tv te kunnen krijgen dan aes, en aes is minder geproduceerd, je hebt gelijk dat mvs de echte arcade was, en aes een afgeleide, maar volgens mij zijn de verschillen zeer miniem.MsG schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:18:
[...]
Ik heb in m'n keuken een NeoGeo MVS staan met diverse games. Je ziet veel mensen met een zelfbouw bartop tegenwoordig, maar dat is natuurlijk niet the real deal. Met AES heb ik niks. Het is stukken duurder, terwijl het juist een afgeleide is van de arcades. Dat de prijzen juist goedkoper zijn had ik eerder verwacht.
Wil op termijn weleens wat emulatie inbouwen zonder dat ik fundamentele componenten verander, want voor algemeen JAMMA zijn veel meer leuke games uitgekomen dan het specifieke Neo-Geo platform.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In 2008 eens goedkoop gekocht, omdat ik 1 van de weinigen was op Marktplaats die er daadwerkelijk werk van maakte vervoer te regelen. Uiteindelijk werd ie voor een beetje meerprijs zelfs helemaal gebracht.
Een consolised mvs is voor mij wel een mooi compromis tussen het gemak van een AES en de prijzen van de mvs
Maar vet hoor.........begrij ik nou goed dat je jouw arcade kast zo wilt aanpassen dat je ook jamma games kan spelen? of wordt dan ipv de mvs?
10 second ninja DONE
Ik had thuis te maken met de MAF (Mother Acceptance Factor) toen ik hem in 2008 kocht. Hij zou namelijk op mijn zolderkamer komen te staan, maar zou helemaal niet passen in het trapgat. Toen heeft deze toch wat jaren in de woonkamer gestaan, tot frustratie van mijn moeder. Op den duur heeft hij een poos in een loods gestaan, hierna is de werking van het coin slot stuk gegaan (wat nog steeds op de todo staat). Het scheelt dat deze veel kleiner is dan de 'officiële' SNK Neo-Geo's, en het in mijn studentenhuishouden wel een leuke blikvanger is in de keuken. Hoop dat het beeldscherm het nog even blijft doen, is nog de originele Hantarex uit '92.
Hier al jaren niet meer gepost volgens mij. De SNES-collectie staat nog steeds bij m'n ouders, wel goede investering geweest als ik de prijzen mag geloven, maar ben er niet zo actief mee momenteel. Speel nog wel af en toe de klassiekers op m'n Raspberry. Daar kan je wat makkelijker saven en werkt wat beter ivm HDMI.
Zie veel 3D-retro hier in het topic. Daar heb ik juist bijna niets mee, dat is ook zo snel aan visuele veroudering onderhevig, dat het opnieuw spelen alleen maar de nostalgiegevoelens lek prikt als je 't mij vraagt. De SNES-games met hun 2D simpliciteit en op oorspronkelijke resolutie zijn m.i. een stuk tijdlozer.
Inmiddels is ook MVS een stuk(je) duurder geworden zie ik, maar de strekking blijft hetzelfde.
) te twijfelen. Uiteindelijk heb ik hem vooral om mee te spelen en niet per se om MVS helemaal te verzamelen. Dan zijn er meerdere opties: 1. een AliExpress pirate cart met 120+ games, die niet per se allemaal perfect werken. Voordeel is dat deze gewoon in je Neo-Geo kan als spelcartridge. Nadeel is dat highscores opslaan volgens mij niet vlekkeloos werkt en je ook veel game-settings elke keer opnieuw moet instellen (moeilijkheid die standaard heel hoog staat bijv.)
2. Een PC met MAME/Hyperspin er bij in. Nadeel is dat je weer hacky hardware of dure hardware (ArcadeVGA) nodig hebt om het speciale arcadescherm aan te sturen, deze is 15Khz en wijkt af van normale hardware. Bovendien heb je dan dat er elke keer iets moet opstarten, waardoor je meer de "gewone computer in een blok hout"-ervaring hebt die veel MAME-machines hebben.
de JAMMA-connector voor multi-cart Neo-Geo systemen is net even anders dan de reguliere JAMMA, waardoor je in ieder geval niet zonder schade een regulier JAMMA board kan aansluiten.
3. Een kant-en-klaar systeem als de Blue Elf, of soortgelijk. Maar vaak is dat een beetje een blackbox, of ziet et er niet uit en valt er weinig aan te passen.
Hier al jaren niet meer gepost volgens mij. De SNES-collectie staat nog steeds bij m'n ouders, wel goede investering geweest als ik de prijzen mag geloven, maar ben er niet zo actief mee momenteel. Speel nog wel af en toe de klassiekers op m'n Raspberry. Daar kan je wat makkelijker saven en werkt wat beter ivm HDMI.
Zie veel 3D-retro hier in het topic. Daar heb ik juist bijna niets mee, dat is ook zo snel aan visuele veroudering onderhevig, dat het opnieuw spelen alleen maar de nostalgiegevoelens lek prikt als je 't mij vraagt. De SNES-games met hun 2D simpliciteit en op oorspronkelijke resolutie zijn m.i. een stuk tijdlozer.
Ja de spellen zijn volgens mij technisch nagenoeg hetzelfde, maar ik vind het bijzonder dat zo'n vereenvoudigd Neo-Geo-moederbord voor direct aan de TV (die ook maar 1 slot bevat) stukken duurder (was in elk geval) dan een gemiddelde complete Neo-Geo inclusief 4-slots moederbord.Sagat schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:34:
[...]
prijs is puur vraag en aanbod, mvs is standaard wat meer werk om op je tv te kunnen krijgen dan aes, en aes is minder geproduceerd, je hebt gelijk dat mvs de echte arcade was, en aes een afgeleide, maar volgens mij zijn de verschillen zeer miniem.
Een consolised mvs is voor mij wel een mooi compromis tussen het gemak van een AES en de prijzen van de mvs
Inmiddels is ook MVS een stuk(je) duurder geworden zie ik, maar de strekking blijft hetzelfde.
Ik zit (al jarenMaar vet hoor.........begrij ik nou goed dat je jouw arcade kast zo wilt aanpassen dat je ook jamma games kan spelen? of wordt dan ipv de mvs?
2. Een PC met MAME/Hyperspin er bij in. Nadeel is dat je weer hacky hardware of dure hardware (ArcadeVGA) nodig hebt om het speciale arcadescherm aan te sturen, deze is 15Khz en wijkt af van normale hardware. Bovendien heb je dan dat er elke keer iets moet opstarten, waardoor je meer de "gewone computer in een blok hout"-ervaring hebt die veel MAME-machines hebben.
de JAMMA-connector voor multi-cart Neo-Geo systemen is net even anders dan de reguliere JAMMA, waardoor je in ieder geval niet zonder schade een regulier JAMMA board kan aansluiten.
3. Een kant-en-klaar systeem als de Blue Elf, of soortgelijk. Maar vaak is dat een beetje een blackbox, of ziet et er niet uit en valt er weinig aan te passen.
[ Voor 46% gewijzigd door MsG op 26-07-2018 15:42 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
iig vet dat je hier (weer) post dan, en snes verzamelingen zijn meer dan welkom wat mij betreftMsG schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:34:
Ik had thuis te maken met de MAF (Mother Acceptance Factor) toen ik hem in 2008 kocht. Hij zou namelijk op mijn zolderkamer komen te staan, maar zou helemaal niet passen in het trapgat. Toen heeft deze toch wat jaren in de woonkamer gestaan, tot frustratie van mijn moeder. Op den duur heeft hij een poos in een loods gestaan, hierna is de werking van het coin slot stuk gegaan (wat nog steeds op de todo staat). Het scheelt dat deze veel kleiner is dan de 'officiële' SNK Neo-Geo's, en het in mijn studentenhuishouden wel een leuke blikvanger is in de keuken. Hoop dat het beeldscherm het nog even blijft doen, is nog de originele Hantarex uit '92.
[...]
Ja de spellen zijn volgens mij technisch nagenoeg hetzelfde, maar ik vind het bijzonder dat zo'n vereenvoudigd Neo-Geo-moederbord voor direct aan de TV (die ook maar 1 slot bevat) stukken duurder (was in elk geval) dan een gemiddelde complete Neo-Geo inclusief 4-slots moederbord.
[...]
Ik zit (al jaren) te twijfelen. Uiteindelijk heb ik hem vooral om mee te spelen en niet per se om MVS helemaal te verzamelen. Dan zijn er meerdere opties: 1. een AliExpress pirate cart met 120+ games, die niet per se allemaal perfect werken. Voordeel is dat deze gewoon in je Neo-Geo kan als spelcartridge. Nadeel is dat highscores opslaan volgens mij niet vlekkeloos werkt en je ook veel game-settings elke keer opnieuw moet instellen (moeilijkheid die standaard heel hoog staat bijv.)
En ja ben het met je eens dat primitief 3d slecht aged. maar ik vond 'back in the day' ps1 en ook saturn en n64 3d niet mooi dus wat dat betreft kan ik dan nu dan prima spelen, omdat het toen al lelijk was en nu nog steeds
En verder snap ik je dilemma, aan de ene kant vind ik een arcade kast enorm vet en een ontzettende gave verwijzing naar vroeger, aan de andere kant ben ik een lazy fuck en ik wil ik liever op de bank hangen ipv staan achter een arcade kast.
En emulatie werkt voor mij 99% van de tijd net zo fijn als org hardware, en met saving en meer vrijheid in controllers soms zelf meer comfy. Dus mijn retro loving self wil graag de echte hardware houden, de praktische kant zegt gooi alles eruit en gaat lekker emuleren.
Maar om dat bij het begin te eindigen, mijn retro consoles staan nu aan mijn retro crt tv en dan kloppen de gfx toch beter dan op mijn plasmatje, om nog maar te zwijgen over de resultaten indien ik upgraden naar 4k.
10 second ninja DONE
Wat heb je voor Hyrule Warrior's Limited Edition ongeveer betaald als ik vragen mag?Jumpman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:24:
De afgelopen tijd wel wat leuke items verzameld, nog niet allemaal echt retro:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik geruild voor een zeldzame PlayStation 4 game.3style schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:17:
[...]
Wat heb je voor Hyrule Warrior's Limited Edition ongeveer betaald als ik vragen mag?
Ik heb een Neo Geo AES alsmede een eigenbouw consolized MVS.Sagat schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:22:
(/me herinnert zich een meet met een tweakers die een AES had, maar tijdje terug inmiddels, was wel vet om die is in het echt te te zien......zowel de AES als de tweaker)
AES is leuk als je er het geld voor hebt.. en MVS is perfect als je de real deal wilt spelen.
Als je zelf geen MVS moederbord kan consolizen, is het handig om te gaan voor een kant & klaar oplossing zoals deze nu bij Aliexpress te koop zijn https://www.aliexpress.co...R/607318_32850852119.html
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
In een ideale wereld zou ik voor een AES gaan, ik vind een kant en klare console toch vetter dan een modded arcade board, en handzamere carts waardeer ik ook.ricost schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:36:
[...]
Ik heb een Neo Geo AES alsmede een eigenbouw consolized MVS.
AES is leuk als je er het geld voor hebt.. en MVS is perfect als je de real deal wilt spelen.
Als je zelf geen MVS moederbord kan consolizen, is het handig om te gaan voor een kant & klaar oplossing zoals deze nu bij Aliexpress te koop zijn https://www.aliexpress.co...R/607318_32850852119.html
Maar gezien de prijzen en schaarste ga ik mogelijk inderdaad zo'n ali bouwsel proberen en dan eerst icm met een 150-1 cartridge. Als het goed bevalt dan mogelijk een flashkaart. Ik zag laatst een review van een exemplaar die 5 games kant en klaar had staan er waar je in enkele 10 tallen seconden nog kon wisselen ook. De ouder varianten duurde dit soms enkele minuten.......ik hou van retro games maar niet van retro loading times
Maar eerst maar is bestaande meuk netjes aansluiten zodra mijn scart switch er is.En dan beslissen wat ik het liefste wil, een pc engine icm met Super SD system 3, staat ook hoog op de verlanglijst
En ik wil toch ook nog steeds een megacd en 32x, maar als ik daadwerklijk kijk naar de games die ik erop zou willen spelen komt de md (of beter gezegd, het compleet maken van de md) dan met stip binnen op 3. De pc engine heeft in absolute aantallen meer games die interresant vind, maar een Neo geo heeft wel de cool factor, en de games zien er natuurlijk fantastisch uit.
Mag ik je wel vragen waarom je beiden hebt? Want de spellen zijn volgens mij idd over het algemeen tot 95% of hoger identiek?
10 second ninja DONE
De spellen zijn inderdaad identiek (los van misschien een instellingen menu in de AES versie), maar sommige games zijn ook enkel op MVS uitgekomen en niet op AES.
En het is ook zo dat de MVS versie van bepaalde games wel te betalen is, en de AES versie je een tweede hypotheek mag afsluiten.
Een PC Engine console heb je al voor 100,- (mits je zelf importeert) en een AES is een heel stukje duurder.
En het is ook zo dat de MVS versie van bepaalde games wel te betalen is, en de AES versie je een tweede hypotheek mag afsluiten.
Een PC Engine console heb je al voor 100,- (mits je zelf importeert) en een AES is een heel stukje duurder.
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Oh? Ik dacht idd dat sommige AES game wat andere settings hadden dan MVS, puur omdat je soms iets meer verwacht/wil in een home port dan in een arcade. Maar wist niet dat er echt games niet uitgekomen waren.ricost schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:55:
De spellen zijn inderdaad identiek (los van misschien een instellingen menu in de AES versie), maar sommige games zijn ook enkel op MVS uitgekomen en niet op AES.
Misschien keertje googlen dan naar welke games idd excuslief zijn voor de beide varianten.
En ja, hoe graag ik het ook zou willen, ik ga geen libary aanleggen van games die honderden of zelfs meer dan duizend euro kosten (mocht die staat loterij vallen bij me, dan word het anders.......
Dit wil ik overigens dan ook voor bij de snes, megadrive en pc engine.......misschien zelfs ook nog voor mijn nes. Al hoewel ik daar denk ik er mee kan leven om mijn spellen te emuleren en mijn NES neer te zetten in mijn bovenste plank van mijn game kast. (misschien wel een keer retrobrighten.....helaas stond hij afwisselen bij mij/mijn ouders en bij mijn oud tantens en in die tijd werd in beide huizen gerookt).
PC-engine importeren uit japan bedoel je? Ze staan soms op MP maar dan zijn het wel hogere bedragen, volgens 200-300 (alleen 300 was dan wel een duo met ook een cd unit volgens mij).
Ach ja. Zoals eerder gezegd heb er geen haast mee, gisteren een berichtje dat ik een bezorger gemist had, dus ik hoopte op mijn rgb switch, maar juist die was vertraagd, maar ik nu wel weer een lekker back scratcher bad/douche borstel, ook fijn
10 second ninja DONE
Mooi topic, veel gelezen en veel gezien.
Door het gaan samenwonen ben ik ook aan het opruimen geslagen ik kwam wel aardig wat megadrive en mastersystem games tegen, en hier en daar een verdwaalde Nintendo titel zo in de dozen dan moet ik de overige consoles en games ook nog een plekje gaan geven. Dat zal haast wel de zolder of berging worden helaas.
Door het gaan samenwonen ben ik ook aan het opruimen geslagen ik kwam wel aardig wat megadrive en mastersystem games tegen, en hier en daar een verdwaalde Nintendo titel zo in de dozen dan moet ik de overige consoles en games ook nog een plekje gaan geven. Dat zal haast wel de zolder of berging worden helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaer op 02-08-2018 16:57 ]
Had je vriendin ook een kopie van Batman?Jaer schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:55:
Mooi topic, veel gelezen en veel gezien.
[afbeelding]
Vandaag terug gekomen van vakantie en dit lag op me te wachten:

Was nogal een gedoe, de spellen (3 ervan) waren voor m'n vakantie al verzonden maar pas gisteren aangekomen. Gelukkig zijn ze er alsnog, want dit waren voor mij toch de minder bekende games (m'n buurjongen had Scrapyard Dog, maar de overige 3 had ik nooit gezien / gespeeld).
Nu de Lynx met de LCD mod nog... Hopelijk is die binnenkort klaar

Was nogal een gedoe, de spellen (3 ervan) waren voor m'n vakantie al verzonden maar pas gisteren aangekomen. Gelukkig zijn ze er alsnog, want dit waren voor mij toch de minder bekende games (m'n buurjongen had Scrapyard Dog, maar de overige 3 had ik nooit gezien / gespeeld).
Haha nee wel een zooi DS en Wii u games. Ik heb er een aantal dubbel kwam ik achter.Michael Knight schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:31:
[...]
Had je vriendin ook een kopie van Batman?
Viking child had ik als kleine jongen, nooit verder gekomen dan level 3, niet kunnen saven was erg frustrerendGrumpmeister schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:48:
Vandaag terug gekomen van vakantie en dit lag op me te wachten:
[afbeelding]
Het niet op kunnen slaan (en in wat spellen ook geen level codes hebben) was idd wel vrij irritantLoCuTuS2000 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:36:
[...]
Viking child had ik als kleine jongen, nooit verder gekomen dan level 3, niet kunnen saven was erg frustrerendCalifornia Games was mijn favoriet op de Lynx

Ik zit er ook aan te denken om Alpine Games aan te schaffen. Dit is een homebrew titel maar staat bekend om dat de graphics voor een Lynx erg mooi zijn en de gameplay vrij solid. Filmpje van iemand die het op z'n scherm heeft getoverd met de VGA mod (die ik dus ook krijg):
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hij is binnenFlozem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:
@Sagat
@Techno Overlord

Nog niet aan kunnen sluiten vanwege.......err ok luiheid en warm weer zijn wellicht niet echt aanvaarbare redenen maar ben te lui even niet geinspireerd genoeg om er iets anders van te maken
Hoop er deze week iig even een kleine test run mee te kunnen doen, Vandaag zal het wsl niet lukken.
10 second ninja DONE
Hier ook een zeer tevreden Hama gebruiker:Sagat schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:16:
[...]
Hij is binnen![]()
Nog niet aan kunnen sluiten vanwege.......err ok luiheid en warm weer zijn wellicht niet echt aanvaarbare redenen maar ben te lui even niet geinspireerd genoeg om er iets anders van te maken![]()
Hoop er deze week iig even een kleine test run mee te kunnen doen, Vandaag zal het wsl niet lukken.

Daarnaast heb ik afgelopen week eens tijd gemaakt om de kabelzooi tussen de Hama switches en mijn consoles te beheren, zie hier het resultaat:

setup:
- Nintendo Super Famicon (NTSC-J)
- Nintendo 64 (NTSC-J)
- Nintendo Gamecube DOL-101 + GameBoy Player (PAL)
- Sony Playstation (PAL)
- Microsoft Xbox Crystal (modded)
- 2 x Hama RGB Scart Switch
- Sony PVM-20N6E
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Misschien kan jij al beantwoorden, zijn alle poorten RGB, door de bewoordingen op de verpakking vroeg ik me af of het wellicht alleen poort 3 was. Maar wsl niet als ik het teruglees. Wsl een angst uit de tijd dat RGB nog duur en zeldzaam was.TTC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Hier ook een zeer tevreden Hama gebruiker:
[afbeelding]
Daarnaast heb ik afgelopen week eens tijd gemaakt om de kabelzooi tussen de Hama switches en mijn consoles te beheren, zie hier het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
setup:
- Nintendo Super Famicon (NTSC-J)
- Nintendo 64 (NTSC-J)
- Nintendo Gamecube DOL-101 + GameBoy Player (PAL)
- Sony Playstation (PAL)
- Microsoft Xbox Crystal (modded)
- 2 x Hama RGB Scart Switch
- Sony PVM-20N6E
Gezien ik momenteel mijn cube nog op mijn crt monitortje heb, kan ik dan voor nu 3 kabels aansluiten. (en een 4e zoeken om daadwerkelijk mijn crt tv te verbinden aan de hama, mogelijk laatst nog een scartkabel weggooid.......

MD via rgb scart kabel, n64 via compsite, en 'rest' via spider. (org xb, DC en snes) alleen saturn is dan nog los, maar gezien ik daar vooral fighters op speelde waarvan ik nu de arcade versie kan spelen of remakes op last/current gen, heb ik daar op korte termijn wel vrede mee. Als het idd bevalt en ik ook een happy camper ben dan mogelijk alvast 1 of 2 bijstellen en dan serieus kijken hoe ik alles op rgb kan krijgen, maar
- N64 heeft volgens mij een hardware mod nodig, en dan kon alleen op franse n64 ofzo. Ik moet eerlijk zijn, door die library of beter gezegd (het gebrek aan) mijn waardering ervoor ga ik wsl niet doen. Mocht ik ooit mezelf gaan ergeren aan de matige beeld kwaliteit dan kan ik altijd nog kiezen om te kijken wat er mogellijk is.
- snes. saturn en DC moet ik allemaal controleren wat de opties zijn.
En heel realistisch, ook wat dan de kosten zijn. Voor SNES heb ik nog wat wat over om daar mijn bescheiden verzameling wel in RGB te kunnen spelen helemaal omdat ik daar dan ook een everdrive of sd2snes voor zou nemen..saturn en dc heb ik niet heel erg veel behoefte voor om nu nog te spelen. Is wel vet dat als je een keer 'een bui' krijgt, je dan direct een game uit de kast kan trekken en los kan gaan, en de saturn zou ik eventueel kunnen (laten) modden naar ook een SD kaart oplossing, als je de hele library tot je beschikking hebt is het anders dan de beperkte verzameling die ik nu heb.
Volgens mij hebben de pc engine en ook zo'n kant en klare mvs console als standaard rgb out, dus als ik die zou kopen ben je gelijk al voorbereid.
Maar kunnen spelen zonder kabels te moeten wisselen is al zeer fijn!

10 second ninja DONE
RGB werkt op alle poorten, allemaal geen probleem!Sagat schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Misschien kan jij al beantwoorden, zijn alle poorten RGB, door de bewoordingen op de verpakking vroeg ik me af of het wellicht alleen poort 3 was. Maar wsl niet als ik het teruglees. Wsl een angst uit de tijd dat RGB nog duur en zeldzaam was.
Gezien ik momenteel mijn cube nog op mijn crt monitortje heb, kan ik dan voor nu 3 kabels aansluiten. (en een 4e zoeken om daadwerkelijk mijn crt tv te verbinden aan de hama, mogelijk laatst nog een scartkabel weggooid.......)
MD via rgb scart kabel, n64 via compsite, en 'rest' via spider. (org xb, DC en snes) alleen saturn is dan nog los, maar gezien ik daar vooral fighters op speelde waarvan ik nu de arcade versie kan spelen of remakes op last/current gen, heb ik daar op korte termijn wel vrede mee. Als het idd bevalt en ik ook een happy camper ben dan mogelijk alvast 1 of 2 bijstellen en dan serieus kijken hoe ik alles op rgb kan krijgen, maar
- N64 heeft volgens mij een hardware mod nodig, en dan kon alleen op franse n64 ofzo. Ik moet eerlijk zijn, door die library of beter gezegd (het gebrek aan) mijn waardering ervoor ga ik wsl niet doen. Mocht ik ooit mezelf gaan ergeren aan de matige beeld kwaliteit dan kan ik altijd nog kiezen om te kijken wat er mogellijk is.
- snes. saturn en DC moet ik allemaal controleren wat de opties zijn.
En heel realistisch, ook wat dan de kosten zijn. Voor SNES heb ik nog wat wat over om daar mijn bescheiden verzameling wel in RGB te kunnen spelen helemaal omdat ik daar dan ook een everdrive of sd2snes voor zou nemen..saturn en dc heb ik niet heel erg veel behoefte voor om nu nog te spelen. Is wel vet dat als je een keer 'een bui' krijgt, je dan direct een game uit de kast kan trekken en los kan gaan, en de saturn zou ik eventueel kunnen (laten) modden naar ook een SD kaart oplossing, als je de hele library tot je beschikking hebt is het anders dan de beperkte verzameling die ik nu heb.
Volgens mij hebben de pc engine en ook zo'n kant en klare mvs console als standaard rgb out, dus als ik die zou kopen ben je gelijk al voorbereid.
Maar kunnen spelen zonder kabels te moeten wisselen is al zeer fijn!
Bij mij zijn al mijn consoles via RGB scart aangesloten BEHALVE de N64, die heb ik via S-Video rechtstreeks op mijn PVM aangesloten. Maar ik denk dat die optie enkel voor NTSC N64 consoles beschikbaar is...
Waar ik bewust niet voor gekozen heb zijn oplossingen zoals SD2NES en Everdrive omdat ik vind dat het leuker is om jezelf te beperken tot wat je echt fysiek ter beschikking hebt. Hetzelfde verhaal met emulatie.
En sinds ik die beslissing genomen heb valt het mij gewoon op dat ik veel meer game en spellen ook daadwerkelijk uitspeel.
Daarnaast probeer ik ook het tegelijkertijd spelen van verschillende spellen te beperken door mezelf 1 game per console te geven. En pas wanneer het spel uitgespeeld is, wissel ik voor die console van spel. (+ zo ben je ook snel aan het spelen, gewoon console kiezen, opstarten en klaar!)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.