Acties:
  • 0 Henk 'm!
RGB: mooi! dat geeft rust, terwijl ik momenteel effectief nog maar 1 console heb met rgb output ;)

game filosofie:
Respect daarvoor, bij mij is het vaak zo dat ik iets ala metal jesus ofzo kijk en denk, 'goh dat lijkt me leuk om is te proberen'.
Dan moet je dat natuurlijk maar net kunnen vinden. Verder heb ik nogal 'angst' van 2e hands.
Ik koop dus heel af en toe wel is retro op beurzen of vornamelijk bij shops zodat je nog garantie hebt.

Verder geeft ik toe, saven/save states. Wat een uitvinding, super ghost en goblins echt uitspelen? Alleen als ik of 's ochtends vroeg begin, of ik moet de console dagen aan gaan laten staan. Met een save state heb ik (theoretisch, game is hard as nails) een kans.

Ook op current gen heb ik problemen om me op een game to focussen, alleen met games with gold en ps plus komt er zoveel leuks binnen. En sales hebben ook vaak 'to good to pass up' deals.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Ik moet wel toegeven, echt "hard as nails" spellen zonder save functie staan wel niet in mijn to-play lijst. (SFC : Kirby's Dream Land 3 & N64 : Kirby 64 op de foto hierboven zeggen genoeg, niet? :) )
Dus dat zou mogelijk wel een uitzondering zijn op mijn set van regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice, die oude zware metalen scart switches van Hama e.d. zijn inderdaad prima en doen RGB. Ik gebruik zelf een gcsartsw, maar kost dan ook wel een bak meer. Het automatische switchen werkt wel heel erg goed moet ik zeggen, ideaal in combinatie met een OSSC. Laatst voor de Dreamcast de Hanzo vervangen door een Toro zodat ik alles SCART aan kan sluiten m.u.v. de OG Xbox en PS2 die via component worden doorgelust.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-09 11:56
Vandaag eindelijk een nieuwe voeding voor de SNES binnen gekregen. Blij om weer pogingen te doen om o.a. Donkey Kong Country en Mega Man X uit te spelen, misschien zelfs speedrunnen :P

Volgende stap wordt zeker kijken naar RGB, Ik heb al een PVM waar composite al goed uit ziet, maar andere zaken gaan toch een beetje voor op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het hier toch even kwijt...

Waarschuwing voor game collectors:

Spyro HD trilogy physical version heeft slechts de 1e game op dics/cart staan. De overige 2 games zijn downloads.

Dit geldt voor ieder systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:56:

Spyro HD trilogy physical version heeft slechts de 1e game op dics/cart staan. De overige 2 games zijn downloads.

Is idd beetje jammer, vooral voor ps4/xb1 verwacht je toch dat het er allemaal is, ruimte zat......voor switch kan ik me er iets bij voorstellen gezien prijzen voor carts. Maar wsl mooie kans voor LRG (al hoewel, die doen toch alleen maar/hoofdzakellijk kleine indie games dacht ik.......ben niet echt een die hard gebruiker van hun service zeg maar :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren met een vriend naar Leiden geweest, bezoekje aan Cex, Game Mania en Nedgame. Bij de Cex het volgende nog meegenomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P9lBOmZg5STMxitlbgDblL2M/full.jpg

Niet heel spannend en weinig echt retro, maar voor het geld leuke aanwinsten. Blijkbaar had ik Command and Conquer al. Verder deze week ook de achtste 360 opgepikt, ditmaal met een kleine modificatie waardoor een externe HDD gebruikt kan worden. Puur om totaal onbekende games te kunnen testen voordat ik het op eBay of iets koop. Alleen aansluiten...nergens meer echt ruimte voor, dus ding staat nu gewoon tussen alle overige werkloze consoles :P
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:56:

Ik hoorde dit ook ja. Dan sla ik hem dus over, niet dat ik een groot Spyro fan ben, maar dit soort grappen kan ik niet waarderen. Hetzelfde geldt voor sommige Telltale games waar me nog steeds niet duidelijk is welke spellen nu nog downloaden en bij welke echt alles op disc staat. Volgens mij doet Minecraft story mode namelijk wel downloaden waar bijv. een Walking Dead volledig op disc staat.

Vraag me ook af hoe het met de volgende generatie zal gaan, uiteraard meer en meer downloads only. Goed, (veel) minder inkomsten vanuit mij omdat ik dan echt alleen zal kopen wat ik echt moet () hebben. Nu haal ik alles wat los en vast zit puur voor de collectie.

:/

[ Voor 43% gewijzigd door Exorcist op 11-08-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:34:
... Hoop dat het beeldscherm het nog even blijft doen, is nog de originele Hantarex uit '92. ...
Die oude CRT blijven het met wat onderhoud wel doen. Wellicht dat je een keer wat condensatoren en transistors moet vervangen. Maar zolang de beeldbuis goed is, gaan die een leven mee. Youtube staat vol met reparatie videos/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Weer wat leuke cartridges aan de Nintendo SNES verzameling kunnen toevoegen. Michael Jordan Chaos In The Windy City zocht ik al wat langer, vroeger wilde ik deze game ook altijd graag hebben, terwijl de game zelf helemaal niet goed is. Choplifter III ook erg blij mee, dit is de enige game op de SNES waar je een helicopter als sidescrolling game kan besturen, erg vermakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oXC25J23ASdaH7sL41WYlzPw/full.jpg

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Ik koop zelden iets via Marktplaats, maar sommige games vind ik te duur op de beurzen, en wil ik toch graag hebben. Dan is dit heerlijke warme (niet-game) weer perfect om voor een goede prijs wat dingen op marktplaats te scoren!

Dit weekend deze aan mijn collectie mogen toevoegen voor maar 15 euro incl verzenden:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/x1gikn.png

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik heb gisteren het nieuws gekregen dat het modwerk van m'n Atari Lynx klaar is en de betaling overgemaakt. Hopelijk heb ik 'm deze week nog binnen, anders volgende week dan maar. Ik zal binnenkort dus eens wat foto's plaatsen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Mijn vermoeden is dat het bewust gedaan is door Activision, om de 2e hands markt een tik uit te delen.

Ik sluit me aan bij Exorcist en zal de Spyro HD trilogy laten lopen.

LRG beperkt zich trouwens niet tot indie games.

Ze komen nu zelfs met een game die de mooiste, scherpste en meest realistische graphics allertijden biedt :+ :

YouTube: LATE SHIFT – Official Trailer – YOUR DECISIONS ARE YOU

Ben zelf inmiddels alweer zo goed als gestopt met LRG.

-Komen te vaak games uit.

-release dates worden laat openbaar, waardoor financieel inspelen op wat je echt wilt hebben super lastig is.

-Soms meer dan 4 maanden op een aangekochte game wachten.

Bij V-blank bestel ik nog 'Shake down Hawaii' zodra die game er eindelijk is en verder gaat mijn focus weer meer terug op (echte) retro games.

Heb geen nieuwe zeldzame titels besteld of binnen gekregen die ik goed genoeg vind om andere gamers over te tippen.

Bij Blue Rider ben ik trouwens nog niet voorbij de 2e baas en Immortal Redneck is momenteel mijn meest gespeelde fysieke indie titel.

Toffe game maar het 'roque-lite element'* verpest het voor me om de game aan te raden, het zelfde geldt voor Everspace.

Qua retro games heb ik laatst Star Wars Racer (N64) en Normy's Beach Babe-o-rama (MD) aan de collectie toegevoegd.

*luck based grind gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nkvdukkneXNoinROcEaPqUHv/full.jpg

9de 360 vanavond ook opgepikt samen met een vriend. Stukje rijden, maar voor het geld (30 Euro)..kon ik het niet laten. Eenmaal daar was die gast z'n alleenstaande moeder interessanter dan die hele 360 maar dat terzijde. Een hoop weer dubbel, ging me met name om Sniper Elite (deel 1 heb ik voor PS2, deel III en IV voor PS4 en V2 en III voor PS3). Merk dat ik bij de 360 nu hetzelfde doe als jaren terug bij de PS1: consoles kopen met games puur voor één of twee games, kost bijna hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 13-08-2018 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:40:
@Sagat Mijn vermoeden is dat het bewust gedaan is door Activision, om de 2e hands markt een tik uit te delen.

Ik sluit me aan bij Exorcist en zal de Spyro HD trilogy laten lopen.

LRG beperkt zich trouwens niet tot indie games.

Ze komen nu zelfs met een game die de mooiste, scherpste en meest realistische graphics allertijden biedt :+ :

YouTube: LATE SHIFT – Official Trailer – YOUR DECISIONS ARE YOU

Ben zelf inmiddels alweer zo goed als gestopt met LRG.

-Komen te vaak games uit.

-release dates worden laat openbaar, waardoor financieel inspelen op wat je echt wilt hebben super lastig is.

-Soms meer dan 4 maanden op een aangekochte game wachten.

Bij V-blank bestel ik nog 'Shake down Hawaii' zodra die game er eindelijk is en verder gaat mijn focus weer meer terug op (echte) retro games.

Heb geen nieuwe zeldzame titels besteld of binnen gekregen die ik goed genoeg vind om andere gamers over te tippen.

Bij Blue Rider ben ik trouwens nog niet voorbij de 2e baas en Immortal Redneck is momenteel mijn meest gespeelde fysieke indie titel.

Toffe game maar het 'roque-lite element'* verpest het voor me om de game aan te raden, het zelfde geldt voor Everspace.

Qua retro games heb ik laatst Star Wars Racer (N64) en Normy's Beach Babe-o-rama (MD) aan de collectie toegevoegd.

*luck based grind gimmick.
Hier ook gestopt met LRG, ze brengen zoveel opgehypte pulp uit de laatste tijd en weinig kwaliteits titels, zoals aan het begin. Ik koop wel andere goede games met relatief lage print runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:33:
[...]

Hier ook gestopt met LRG, ze brengen zoveel opgehypte pulp uit de laatste tijd en weinig kwaliteits titels, zoals aan het begin. Ik koop wel andere goede games met relatief lage print runs.
Haak daarop in. LGR heb ik in de gaten gehouden er drie titels aan overgehouden: Broken Age, Night Trap en Thimbleweed Park. Met name de laatste ben ik erg blij mee maar verder is de levertijd en het bijzondere karakter van "limited" teniet gedaan door de vele en snelle release. Ik pas verder ook of het moet een titel zijn die ik MOET hebben die tot nog toe niet op disc is verschenen, maar die noodzaak zie ik niet heel snel of vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iig retro inspired gameplay :D
Vanaf de vakantie dus wel bleed 1 en 2 aangeschaft. Helaas (nou ja, ik vind het niet erg maar voor sommigen hier.... :P ) niet fysiek maar op steam. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Exorcist schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:32:
[afbeelding]

9de 360 vanavond ook opgepikt samen met een vriend. Stukje rijden, maar voor het geld (30 Euro)..kon ik het niet laten. Eenmaal daar was die gast z'n alleenstaande moeder interessanter dan die hele 360 maar dat terzijde. Een hoop weer dubbel, ging me met name om Sniper Elite (deel 1 heb ik voor PS2, deel III en IV voor PS4 en V2 en III voor PS3). Merk dat ik bij de 360 nu hetzelfde doe als jaren terug bij de PS1: consoles kopen met games puur voor één of twee games, kost bijna hetzelfde.
Jij hebt straks meer Xbox 360 consoles dan dat wij games hebben...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
Henkje.doc schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Jij hebt straks meer Xbox 360 consoles dan dat wij games hebben...;)
Ben benieuwd of een tweeduizend + consoles hem dan gaat lukken >:) , wel een hele hoop ruimte voor nodig dat zeker of je moet de consoles in losse onderdelen efficient zien op te bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Voor wie van briljante Metroidvania games houdt: http://www.metacritic.com...on-4/yokus-island-express. Voor het eerst weer een niet retro game gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 09:44
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat retro games gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIjwQRZGHZxTrMMRSBDtmE0N/full.jpg

Nu heb ik bijna alle Megadrive games die ik in mijn collectie wil. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 15-08-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Ben benieuwd of een tweeduizend + consoles hem dan gaat lukken >:) , wel een hele hoop ruimte voor nodig dat zeker of je moet de consoles in losse onderdelen efficient zien op te bergen.
Momenteel steek ik - gok - rond de 250 consoles (inc. handhelds), dus dan moet ik nog wel even ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik kon het zelf niet vinden maar is er als spin off van dit topic een retro game zoek/ruil/verkoop/doneer topic oid.? Zodat de hard core verzamelaars geholpen kunnen worden door bijvoorbeeld overschot te ruilen tegen die game(s) die men nog mist?

Zo spaar ik alles van Blizzard (games en goodies) en DOS/windows Big Box games (ja vloeken in de kerk hier) en heb ik allemaal consoles en games verzameld door de loop der tijd (van mastersystem tm ps4) waar ik eigenlijk niets mee doe. Zo zijn er waarschijnlijk meer mensen die later denken: dit wordt het.. oke en wat doe ik met de rest?.. of ik ben zelf een gekkie dat ik denk aan het uitdunnen van de collectie en specifiek een kant op te gaan.

Marktplaats is echt een vergaarbak van en liefhebbers en leipos die het best verpesten dus als het leven makkelijker gemaakt kan worden zou dat mooi zijn.

Ja ik ben op de hoogte van V&A maar dat is niet echt interactief met meer mensen. Ik kan mijn console en gamelist daar wel neerplempen met daarbij ik zoek nog x, y enz dus stel maar wat voor maar dat is ook schieten met hagel. Als ik nu kan zien deze zoekt nog games 1,2,3 en heeft te ruil zus en zo, dan kan je veel makkelijker elkaar helpen.

Ik swap die games die ik weg wil doen liever met een tweaker dan voor een paar euro of tientjes meer lang op MP bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50

Khaine

Python liefhebber

Of het het juiste topic is hier betwijfel ik, maar ik heb je sowieso een berichtje gestuurd.

Vroeger zat ik in een topic wat iets als "Wat heb ik en wat wil ik" heette. Niet specifiek voor consoles maar daar kon je wel eenvoudig ruilen. Misschien bestaat dat nog?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57
Zag je bericht, Tnx. Dat topic ken ik ook, maar dat was hoofdzakelijk hardware. Hoeft ook zeker niet in dit topic, maar ik was benieuwd of het wat zou zijn of dat het al bestaat en ik niet goed keek. In dit topic is af en toe wat geruild / weggegeven als ik het mij herinner. Zou voor mij fijn zijn als m’n retro spul goed terecht komt en ik er zelf ook nog wat leuks voor in de kast kan zetten. Liever een liefhebber dan een handelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ook hier zitten helaas handelaren. Denk dat je daarom het beste toch Vraag & Aanbod kan gebruiken.

39

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb vandaag de Atari Lynx teruggekregen met hierin de McWill mod voor het LCD scherm en de VGA out. Zoals beloofd dan een stel foto's (met Slime World als voorbeeld voor @AyeAyeCaptain! ;) ).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkuvFXZWsAA9V8t.jpg:small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dkuu852XoAEA2Le.jpg:small

Om het LCD scherm te vergelijken, deze even naast een normale Atari Lynx gelegd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkuvX0RWwAID68n.jpg:small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkuvY7wWsAE-QMM.jpg:small

En nu om het iets interessanter te maken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dkuvp6oWwAEeLfE.jpg:small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkuvvCuXsAE5iyn.jpg:small

Dit gaat naar een composite splitter, waardoor ik de Atari Lynx dus op TV:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dkuv-H8WwAAy7ME.jpg:small

EN via GV2USB op m'n PC kan krijgen, dus dit is nu streambaar vanaf de originele hardware:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkuwLvQWwAAaju4.jpg:small

De mod zelf ziet er prima uit en ik ben erg blij dat m'n uitgedachte setup ook in 1 keer blijkt te werken :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50

Khaine

Python liefhebber

Das gaaf! Verschil trouwens ook met dat scherm zeg. Heb je nog adjustable brightness? Of is het fixed?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Grumpmeister
Khaine schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:51:
Das gaaf! Verschil trouwens ook met dat scherm zeg. Heb je nog adjustable brightness? Of is het fixed?
Brightness is nu fixed, waar voorheen het wieltje ervoor zat, zit nu de VGA out. Het backlight knopje links onderin is de schakelaar om VGA out te gebruiken ipv het LCD scherm.

Moet ook zeggen dat de brightness aanpassen met dit scherm ook totaal niet nodig is, het spel is gewoon te spelen hoe het bedoeld was. Voorheen was het volgens mij ook gewoon een lichtje achter het scherm of iets, de kwaliteit ging er meestal niet op vooruit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grumpmeister schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:48:
Ik heb vandaag de Atari Lynx teruggekregen met hierin de McWill mod voor het LCD scherm en de VGA out. Zoals beloofd dan een stel foto's (met Slime World als voorbeeld voor @AyeAyeCaptain! ;) ).

[afbeelding]

[afbeelding]

Om het LCD scherm te vergelijken, deze even naast een normale Atari Lynx gelegd:

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu om het iets interessanter te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit gaat naar een composite splitter, waardoor ik de Atari Lynx dus op TV:

[afbeelding]

EN via GV2USB op m'n PC kan krijgen, dus dit is nu streambaar vanaf de originele hardware:

[afbeelding]

De mod zelf ziet er prima uit en ik ben erg blij dat m'n uitgedachte setup ook in 1 keer blijkt te werken :D
Ziet er tof uit! Wanneer kunnen we de speedrun zien van Slimeworld? ;)

Hoet heette trouwens dat game review/tips and tricks tv serie op NLse TV van vroeger? Volgens mij met Bart de Graaff.

[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-08-2018 13:51 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Hoet heette trouwens dat game review/tips and tricks tv serie op NLse TV van vroeger? Volgens mij met Bart de Graaff.
Bedoel je Power Play met Martijn Krabbe?

YouTube: Tros Power Play Aflevering 3

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Die bedoelde ik inderdaad! Hoe ik aan Bart de Graaff kom weet ik ook niet. :') Ook grappig dat stukje met Holland Casino. Leuk om te zien dat daar ook zoveel veranderd is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Easy heb ik al een paar keer doorgespeeld nu (1 keer na het maken van deze foto's en gisteren nog eens terwijl ik wat liep te demonstreren in de practice room van BSG Annual). Nadeel is dat je het spel moet resetten als je een adventure uitgespeeld hebt :( . Ik vond 'm verder wel leuk spelen en qua speedrun is er genoeg te doen. Bijv. goed timen van sprongen, want als je iets verkeerd springt kan het goed zijn dat je best wat tijd verliest omdat je eerst langzaam in een slime puddle moet zinken, etc.

Dus in het begin in ieder geval op een per-adventure basis, waarbij ik verwacht binnenkort(tm) een Easy run te doen. Het staat in ieder geval net achter m'n doel om consistenter te worden met Zelda's Adventure op de CDi (daar had ik nog niet genoeg vertrouwen in om het als een backup te submitten voor BSG Annual).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad! Hoe ik aan Bart de Graaff kom weet ik ook niet. :') Ook grappig dat stukje met Holland Casino. Leuk om te zien dat daar ook zoveel veranderd is tegenwoordig.
Bart de Graaf had in zijn b.o.o.s programma ook wat game related dingen. O.a. Klax wedstrijden volgens mij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn snes
Ik wou hem terug gebruiken maar vond de kabels niet meer dus heb ik me de multi out naar tv gekocht en een universele adapter.
Hij geeft geluid maar zwart scherm
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Mvg simonske :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:35:
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn snes
Ik wou hem terug gebruiken maar vond de kabels niet meer dus heb ik me de multi out naar tv gekocht en een universele adapter.
Hij geeft geluid maar zwart scherm
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Mvg simonske :)
Lees even terug in het forum, ik had vrijwel hetzelfde paar maanden terug. Nette oplossing is cart en/of snes cartridge houder schoonmaken. Minder net is the old ‘blow on the cart’ trick.
Grumpmeister schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Easy heb ik al een paar keer doorgespeeld nu (1 keer na het maken van deze foto's en gisteren nog eens terwijl ik wat liep te demonstreren in de practice room van BSG Annual). Nadeel is dat je het spel moet resetten als je een adventure uitgespeeld hebt :( . Ik vond 'm verder wel leuk spelen en qua speedrun is er genoeg te doen. Bijv. goed timen van sprongen, want als je iets verkeerd springt kan het goed zijn dat je best wat tijd verliest omdat je eerst langzaam in een slime puddle moet zinken, etc.

Dus in het begin in ieder geval op een per-adventure basis, waarbij ik verwacht binnenkort(tm) een Easy run te doen. Het staat in ieder geval net achter m'n doel om consistenter te worden met Zelda's Adventure op de CDi (daar had ik nog niet genoeg vertrouwen in om het als een backup te submitten voor BSG Annual).
Ben even nieuwsgierig of je ‘10 second ninja’ kent?
Ik denk zelf namelijk altijd dat dit speedrunnen maar erg veel moeite kost en dat ‘normale’ of misschien beter gezegd, casual gamers daar ver weg van zouden moeten blijven, maar ik denk dat deze game eigenlijk speedrunnen in bitesized hapjes is ;)
Voor een trophy moet je elke ‘wereld’ die bestaat uit max 10 levels in een keer halen, maar gelukkig mag dat wel individueel per wereld. Dat staat nog op mijn trophy bucket list (zie ook sig). Maar als je het leuk vind om dit soort games dus op die manier te spelen ga je er imho een hoop lol mee hebben!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 04:52:
[...]

Ben even nieuwsgierig of je ‘10 second ninja’ kent?
Ik denk zelf namelijk altijd dat dit speedrunnen maar erg veel moeite kost en dat ‘normale’ of misschien beter gezegd, casual gamers daar ver weg van zouden moeten blijven, maar ik denk dat deze game eigenlijk speedrunnen in bitesized hapjes is ;)
Voor een trophy moet je elke ‘wereld’ die bestaat uit max 10 levels in een keer halen, maar gelukkig mag dat wel individueel per wereld. Dat staat nog op mijn trophy bucket list (zie ook sig). Maar als je het leuk vind om dit soort games dus op die manier te spelen ga je er imho een hoop lol mee hebben!
Kende het niet, maar het heeft inderdaad wel die insteek (even de steam pagina bekeken, en daarna gekeken wat het record is). Dit wordt binnen 2 minuten en 10 seconden uitgespeeld :o . Het is ook zeker een leuk persoonlijk doel voor jezelf (in de kleine brokjes, zeker in het begin). Ik vind zelf ook dat je iets als speedrunnen ook voornamelijk voor jezelf moet doen. Het zorgt voor replayability voor games waar je plezier in hebt, net zoals iets als achievement / trophy hunten.

Maar 10 Second Ninja lijkt het idd enorm op optimalisatie te gooien, dat is wel geinig. En het kost maar 2 euro, volgens mij kan je daar best wat plezier uit halen :D . Ik moet wel zeggen dat speedrunnen zelf op zich best accessible is. Je kan simpel beginnen met zo vlug mogelijk een level door te spelen. Qua mindset ook niet gaan verwachten dat je direct in de buurt van het wereld record (of andere runs) gaat komen. Maar uiteindelijk ben je bezig met een spel waar je veel plezier uit haalt (mag ik hopen) en ben je met de community bezig om het spel te optimaliseren. Het moet wel iets zijn wat je ligt, want je bent vaak hetzelfde aan het spelen.

Het is ook waarom ik bijv. Zelda: The Wand of Gamelon en Link: The Faces of Evil in 100% modus speel. Ze zijn iets langer dan de any% versie, maar het is voor kijkers leuker en qua leercurve een stuk makkelijker. Bij any% moet je bijv. met onzichtbare vijanden omgaan, zit je met een zwakker zwaard, etc. Een stuk lastiger dus. Ik vind het technisch echt knap, maar ik zou het niet gauw oppakken. Juist omdat iemand die het spel niet kent niet weet wat er gaande is.

Ook zijn die CDi games qua programmeerwerk vrij stabiel (je zou het haast niet verwachten...). Voor The Wand of Gamelon is er pas 1 glitch gevonden, begin dit jaar (dus 25 jaar na uitbrengen van het spel), en de glitch is nutteloos. Zelfs Zelda's Adventure is vrij stabiel, ook al is het programmeerwerk wat shoddy. Er is daar wat onderzoek gedaan of je door een muur kan glitchen om een dungeon vroeg te accessen, maar dat kregen ze niet voor elkaar. Simpelweg omdat de hitbox voor de dungeon niet bestaat totdat je de vorige afgerond hebt. Bij Zelda's Adventure heb je uiteindelijk maar 1 skip/glitch; bij de laatste shrine loopt de boss-room iets te ver door bovenin waardoor je de hitbox voor het laatste scherm kan bereiken zonder de baas te verslaan.

Als je dat vergelijkt met alle memory manipulation, glitches, etc. van bij een Ocarina of Time waardoor die binnen 17-18 minuten uit te spelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de cart en SNES al eens geblazen en het hielp niet, ook al eens een andere game geprobeerd en was hetzelfde en op andere tv aangesloten hielp ook niet
Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?

Mvg simonske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in de hoek van de kabel zelf, vooral gezien je wel geluid hoort, wat dus mij doet denken dat de snes en cart het gewoon doen.

Bepaalde SNES consoles kunnen bijvoorbeeld niet om met sync over composite (*1CHIP-3 variant). Je kan proberen om of aan een multi-out kabel met sync over luma, of een multi-out naar composite video (rood,wit,geel tulp stekkers).

PAL en NTSC multi-out zou ik ook niet zomaar mixen. Even op letten.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die multi out ( geel,wit,rood) kabel :/
Mvg simonske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Verwijderd
“Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.” Algemene gedragsregels (Netiquette)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, even afkoelen en wat minder retro :+ (ik doe m'n titel eer aan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyFhCQcuy1p3VbLzoFKMwDGY/full.jpg

M'n 10e 360 kwam binnen; met name heb ik deze nu gekocht voor The Witcher 2 (soort van special edition) en Fable Anniversary. Beiden stonden nog op de shortlist en voor die prijs en de overige 26 spellen een goede deal. De Elite staat nu mooi bij de rest bij te komen. Wifi adapter zat er ook bij en ondanks dat ik alles bekabeld aansluit wel een leuk hebbedingetje.

Verder nog Folklore en Buzz Quiz World (PS3) gekocht; beiden ook op de shortlist en nu gezamenlijk voor een mooi bedrag gekocht. Dus wederom weinig retro maar over een x aantal jaren ben je spekkoper geweest mijns inziens.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ga je een super computer bouwen met al die consoles die je opspaart? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist Aan de hand van je foto:

De game Two worlds in je stapeltje nieuwe Xbox 360 games is binnen twee minuten uit te spelen.

YouTube: Two Worlds (PC v1.1): Any% Speedrun in 1:41

Zelf deed ik er op m'n dode gemakje trouwens een minuut of 5 over.

Het is leuk om deze stunt een keer uit te halen met Two worlds, ben zelf alles behalve een speedrunner maar dit is gewoon humor IMO ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:37:
@Exorcist Aan de hand van je foto:

De game Two worlds in je stapeltje nieuwe Xbox 360 games is binnen twee minuten uit te spelen.

YouTube: Two Worlds (PC v1.1): Any% Speedrun in 1:41

Zelf deed ik er op m'n dode gemakje trouwens een minuut of 5 over.

Het is leuk om deze stunt een keer uit te halen met Two worlds, ben zelf alles behalve een speedrunner maar dit is gewoon humor IMO ;)
Ziet er humoristisch uit ja, zal 't 's een kans geven (maar man wat ziet dat spel er slecht uit :D )

Verwijderd

Ik schaam me er nu dan ook een beetje voor dat ik in 2007 dacht dat de game er ok uitzag.

Textures en draw distance zijn idd om te huilen.

Het enige wat er top uitziet aan de game is de cover van de PC versie ;)

Wikipedia: Two Worlds (video game)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27
Royal Edition van de 360 ziet er hetzelfde uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Ziet er humoristisch uit ja, zal 't 's een kans geven (maar man wat ziet dat spel er slecht uit :D )
Jammer hoor. Geniet van die Xbox 360 graphics :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:55
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

Ik voel me nog steeds verraden. Martijn eindige een keer met "Tot volgend seizoen!", en Power Play kwam nooit meer op de buis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shadow_Zero schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Ik voel me nog steeds verraden. Martijn eindige een keer met "Tot volgend seizoen!", en Power Play kwam nooit meer op de buis ;)
Haha zo bekend........had nog de hoop dat ze een seizoen later terugkwamen (oftewel 2 seizoenen later).......
moest het daarna doen met review of 'ceefax' de teletekst van de bbc, en er was ook nog een tijdje een programma op de duitse tv wat ik wel is keek dan.

Daarna natuurlijk nog wel paar andere programma geweest, maar meestal maar kort. gamekings......tsja, je moet er voor in de stemming zijn. Gelukkig met youtube wel genoeg alternatieven inmiddels.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39983963_1959586480729943_6868731756707577856_o.jpg?_nc_cat=0&oh=49638d60f5fe43a0b45735bdfb207e9f&oe=5C003859
ALL NES AND SNES CONSOLES GAMES AND ACCESSORIES
https://www.retrogamefreak.com/

Normaal zijn ze niet de goedkoopste maar misschien hebben ze wat leuke prijzen met de 50% korting.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 24-08-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ike. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:10:
[afbeelding]

[...]

Normaal zijn ze niet de goedkoopste maar misschien hebben ze wat leuke prijzen met de 50% korting.
'Ze' zijn wel goedkoop genoeg om een image met watermark te gebruiken van een stockfoto site.

Misschien ook handig om verder te vermelden welke store de actie heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Aanbod is wat mager momenteel en de (s)nes games die ze wel hebben, hebben de meeste al denk ik. Hier en daar een uitzondering.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 09:44
Helaas net te laat voor Terranigna en UN Squadron. En dan zat ik nog wel om 1600 te shoppen...

Toch heb ik nog wat titels gevonden die ik nog voor een leuke prijs wilde hebben... Uiteindelijk heb ik een selectie van zes titels afgerekend, omdat ik het niet te gortig wilde maken (deze maand al MD games gekocht).

Het was wel opletten: niet alles is met 50% marktconform of beter geprijsd. Daarnaast had ik bijna de Duitse versie van Sunset Riders en Zombies gekocht. Gelukkig net op tijd de beruchte letters NOE gezien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:35:
[...]

Jammer hoor. Geniet van die Xbox 360 graphics :)
Graphics boeien me meestal echt niet (zit niet voor niets in dit topic) maar het spel ziet er slordig uit en onaantrekkelijk, mede gevormd door mijn matige interesse in het concept/genre. Maar wie weet slinger ik daar ook de 360 nog 's voor aan. Nu ben ik meer en meer in de One aan het proppen voor de backwards comp. en dus het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:50:
[...]

Graphics boeien me meestal echt niet (zit niet voor niets in dit topic) maar het spel ziet er slordig uit en onaantrekkelijk, mede gevormd door mijn matige interesse in het concept/genre. Maar wie weet slinger ik daar ook de 360 nog 's voor aan. Nu ben ik meer en meer in de One aan het proppen voor de backwards comp. en dus het gemak.
Ja daar ga ik wel in mee. Game werd aangekondigd als Oblivion like. Dat klopt een beetje, maar het is zeker niet vergelijkbaar hiermee.
Heb van zowel deel 1 als deel 2 de collectors edition staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:10:
[afbeelding]

[...]

https://www.retrogamefreak.com/

'nieuwe' actie

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40139913_1963137553708169_2668803041766932480_n.jpg?_nc_cat=0&oh=717411b1c3fef88ef9384e7d61ca7743&oe=5C361341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Bedankt voor de tip.
Gelijk 60 NES boxprotectors besteld.
De andere boxprotectors (SNES, N64) zijn helaas allemaal uitverkocht.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bestaat er een website waarop ik kan zien wat de beste versie van een bepaalde game is? Voorbeeld: Mortal Kombat Deception kun je het beste op de Nintendo Gamecube spelen gezien je daar ook met Motaro en Shoa Kahn als extra characters hebt die je niet op de Xbox of PS2 hebt. De rede om een beste versie aan te wijzen kan ook liggen in de graphics of de controls.

Als ik ga Googlen dan kom ik alleen lijstjes tegen van 10 games ofzo. Ik zoek dus het liefst een overzicht dat teruggaat naar de 8-bit systemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Techno Overlord op 27-08-2018 13:27 ]

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:26:
Bestaat er een website waarop ik kan zien wat de beste versie van een bepaalde game is? Voorbeeld: Mortal Kombat Deception kun je het beste op de Nintendo Gamecube spelen gezien je daar ook met Motaro en Shoa Kahn als extra characters hebt die je niet op de Xbox of PS2 hebt. De rede om een beste versie aan te wijzen kan ook liggen in de graphics of de controls.

Als ik ga Googlen dan kom ik alleen lijstjes tegen van 10 games ofzo. Ik zoek dus het liefst een overzicht dat teruggaat naar de 8-bit systemen.
Misschien een beetje open deur, maar ik check dat soort zaken altijd op Wikipedia of op gamefora. Zo kom ik vaak bij het GameFAQs forum uit als ik zoek naar de beste versie van een RPG die op bijvb. de SNES, GBA en PC is uitgebracht. Een specifieke website voor dit soort zaken ken ik niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 20-09 07:36
Ike. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

'nieuwe' actie
retrogamefreak
Ik was afgelopen vrijdag ook te laat voor Metal Gear op de NES. Voor die prijs had ik graag mijn versie een upgrade gegeven (ontbreek enkel de map nu).

Ik vraag mij wel af, slaan ze een nieuwe weg in? En wat met de andere consoles? Komen die ook nog aan de beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Ik had toevallig een paar games op mijn wish list gezet die bij Retrogamefreak te koop waren, maar die waren zaterdag helaas allemaal uitverkocht. Daarnaast vond ik Secret Of Mana (die er nog wel was) met korting niet overdreven goedkoper dan andere aanbieders, dus heb me maar ingehouden met nieuwe aankopen.

Wel heb ik op Ebay Dragon Quest IV gekocht voor de Nintendo DS. De laatste van de main reeks op de DS die nog in mijn collectie ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ekfad schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:01:
[...]

Ik was afgelopen vrijdag ook te laat voor Metal Gear op de NES. Voor die prijs had ik graag mijn versie een upgrade gegeven (ontbreek enkel de map nu).

Ik vraag mij wel af, slaan ze een nieuwe weg in? En wat met de andere consoles? Komen die ook nog aan de beurt?
Volgens hun eigen facebook pagina zijn deze acties nu omdat ze te veel Nintendo spul op voorraad hebben.
Geen idee of andere merken ook een actie krijgen.
we did not remove a single game before we started. (All games that are sold, are really sold out)

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 27-08-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ekfad schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:01:
[...]
Volgens mij stoppen ze er helemaal mee. Daarom zullen er nog wel wat meer consoles langskomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zaterdag bij vrienden gezeten op een BBQ, en die gast had nog ergens in een storagebox wat CD-I spellen gevonden (speelde met hem vroeger altijd op zijn CD-I speler). Kon ik dus zo meenemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/spQE3tCLecztYcDY5PxJ02Oo/full.jpg

Erg netjes, wat doelloze titels en Secret Mission had ik al als enige point and click op de CD-I maar iets als Space Ace is altijd welkom. Blijft jammer dat diezelfde gast zijn CD-I speler en de rest van al zijn games/materiaal vorig jaar bij een verhuizing weggegooid had.... 8)7

Verder: op de PS3 eindelijk Folklore en Buzz Quiz World binnen..beiden lastig te vinden en in ieder geval prijzig, maar gezamenlijk nu voor een vrij leuk bedrag. Ook weer van het lijstje. Deze maand maar even inbinden..zeg ik nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 28-08-2018 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Streets of Rage IV trailer.

YouTube: Streets of Rage 4 - Reveal Trailer

When the unbelievable becomes reality, or am I still dreaming? *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:05

Michelli

LL.M

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cTxy5ax.jpg?1

Gisteravond een NES weer werkend gekregen _/-\o_

Heb deze gekregen van een vriendin, omdat zij en haar broer 'm niet meer gebruikten. Als bedankje heb ik haar maar dus een paar repen Tony's Chocolonely gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:15:
Streets of Rage IV trailer.

YouTube: Streets of Rage 4 - Reveal Trailer

When the unbelievable becomes reality, or am I still dreaming? *O*
Nice! Grote fan van deel 1 en 2, deel 3 nog nooit gespeeld. Axel en Blaze O+

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Weet iemand van jullie of dit wel klopt?

Squ1zZy in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Ike. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Volgens hun eigen facebook pagina zijn deze acties nu omdat ze te veel Nintendo spul op voorraad hebben.
Geen idee of andere merken ook een actie krijgen.

[...]
Dat dacht ik ook. Totdat ik zag dat bijna alle n64 weg was. Ik zou er bijna aan gaan denken dat ze stoppen. Nes en snes kon ik ook niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Dat dacht ik ook. Totdat ik zag dat bijna alle n64 weg was. Ik zou er bijna aan gaan denken dat ze stoppen. Nes en snes kon ik ook niet meer vinden.
Vind ik geen gekke gedachte. Weinig aanbod dat ze kunnen inkopen (en veel concurentie bij het inkopen) en denk dat de nes en snes mini ze ook veel klanten kost. Ook vraag ik me af wie bij ze gaat shoppen, ‘wij’ vinden ze te duur en de gewone man zal voor een retro game eerder naar nedgame of gamemania ofzo gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Puur uitgaande van mijn eigen ervaringen bij RGF (waar ik jarenlang klant was 2004/2012) heb ik sterk het vermoeden dat ze gewoon op meerdere punten zijn ingehaald.

Het monopoly op zeldzamere titels, de matig tot slechte service en de extreem hoge prijzen van RGF zijn een inspiratiebron voor anderen geweest om de concurrentiestrijd aan te gaan op retrogame-webshop gebied en mijn vermoeden is dat RGF hier veel klanten door is kwijtgeraakt.

Om eerlijk te zijn juich ik de vermoedelijke ondergang van RGF dan ook meer dan toe.

@Techno Overlord Deel 3 vind ik minder uit de Streets of Rage serie: Te hard en de soundtrack haalt het niet bij de eerste twee delen.

Bij deel 4 is er nu dan hoofdzakelijk ook maar 1 vraag die iedereen bezig houdt:

Verzorgd Yuzo Kushiro de soundtrack voor Streets of Rage 4?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
over RGF : heb er zelf niet vaak iets gekocht maar de prijzen zijn niet goedkoop en dat verklaart gelijk het waarom ik er niet veel heb gekocht vermoed ik :P

Over SOR:
Ik ben gematigd enthousiast, sowieso vind ik het leuk dat klassiekers nieuwe delen krijgen, maar ik vraag me af of het voor mij de moeite waard gaat zijn.

Het genre heeft op zich nog vrij recent (vergeleken met SoR dan) nieuwe games gekregen die al goed tot zeer goed waren (o.a. Guacemelee, Caslte crashers, shank 1&2) en als ik zin heb in zo'n game zal ik toch vaak uitkomen bij wat mij betreft de eerste side scrolling beat em up die voor mij echt een impact maakte, en dat is final fight, en ja wellicht toch ook nog double dragon blijft ook een topper. Verder zijn er vooral ook in de arcade enorm veel in dat genre uitgekomen waarbij ik nog steeds AvP wil uitspelen, en ik laatst iets las over golden axe 2 in de arcade........die game ' moet' ik toch ook is gaan spelen.
Oh en natuurlijk de orginele sor games nog doorspelen, maar ik strand altijd ergens halverwege in deel 1 en dan heb ik geen zin meer om het nog een keer te proberen :$

Too many games, to little time -O-

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Ik denk persoonlijk dat RGF door de naamsbekendheid toch erg veel klanten had zelfs tot op de dag van vandaag die niks met de tweedehands markt te maken wil hebben dat zijn er best wel wat die dan toch veel extra betalen. Door de naam straalden ze veel vertrouwen uit en de garantie en service was altijd vrij goed.

Tevens veel buitenlanders, in frankrijk scandinavie spanje etc daar liggen de prijzen veel hoger dan hier. Wat de markt betreft had nederland best veel nintendo en sega games verkocht in het verleden ondanks dat nederland een vrij klein land is in vergelijking met veel andere landen waardoor inkoop iets makkelijk was hier als ik het zou inschatten. Verder natuurlijk het succes van de box protectors gezien zij een van de eerste waren die dat hier in europa verkochten

Als ik een inschatting zou maken waarom hij ermee stopt is dat puur om het feit dat het financieel gezien in de toekomst niet beter zal worden

Dit heeft niet enkel te maken heeft dat het steeds lastiger word om iets in te kopen maar ook om het feit dat de waarde niet zo heel veel stijgt of hetzelfde blijftt. Zeker als je een voorraad lang aanhoudt als je meerdere exemplaren hebt en de waarde hetzelfde blijft. Inflatie stopt echter niet dus als de items qua waarde hetzelfde blijven verlies je er eigenlijk geld op of word de winst minder. Ik denk dat webshops enkel zouden blijven als waardes enkel zouden stijgen met een aardig tempo wat gelukkig niet het geval is.

Verder denk ik ook dat dit komt door de concurrentie met de vele sites die ook of zelfs enkel box protectors verkopen, lagere prijzen en meer concurrentie zal daar zeker invloed op hebben. Er zijn maar zoveel mensen die box protectors nodig hebben en met meerdere aanbieders die om de prijzen strijden zal je winst toch naar beneden gaan.

Heb er best wel wat box protectors gekocht, eigenlijk geen games wel wat manuals, aan de ene kant jammer dat ze stoppen het is toch wel een bekende naam in de hobby maar aan de andere kant toch makkelijker om bepaalde titels te vinden als een grote speler uit de markt stapt.

Desalniettemin heeft deze shop toch wel een aardige prestatie neergezet gezien ze de grootste waren van europa lijkt me zeker niet al te makkelijk om te doen op zo'n schaal. Resterende webshops zijn nooit echt in de buurt gekomen om zo groot of bekend geworden als retrogamefreak.

Ze waren duur absoluut, maar eerlijk is eerlijk bijna iedereen in deze hobby kent retrogamefreak terwijl de anders shops toch altijd vrij onbekend zijn gebleven. Ondanks dat ik ze als verzamelaar zijnde niet zo zie zitten heb ik er toch wel wat respect voor, Ik wens Jeroen in elk geval veel succes met zijn nieuwe uitdaging.

• Ike.
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:45:
[...]

Vind ik geen gekke gedachte. Weinig aanbod dat ze kunnen inkopen (en veel concurentie bij het inkopen) en denk dat de nes en snes mini ze ook veel klanten kost. Ook vraag ik me af wie bij ze gaat shoppen, ‘wij’ vinden ze te duur en de gewone man zal voor een retro game eerder naar nedgame of gamemania ofzo gaan.
RetroGameFreak gaat inderdaad stoppen.
The RetroGameFreak: we are closing 1-1-2019

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zie ik het goed en staan er geen NES en SNES games meer op zijn site?

Forever raver!

• Jumpman
Techno Overlord schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:17:
Zie ik het goed en staan er geen NES en SNES games meer op zijn site?
Klopt, die zijn allemaal met 50% korting weggegaan afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor het eerst in lange tijd weer is een retro game gekocht. Wel getwijfeld. Ik verwacht nog wel een hd heruitgave nameljik maar het is....

Zelda twilight princess op de wii. Was 10 euro bij used products. Kan wsl 2e hands goedkoper maar ik hou van garantie :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:16:
Voor het eerst in lange tijd weer is een retro game gekocht. Wel getwijfeld. Ik verwacht nog wel een hd heruitgave nameljik maar het is....

Zelda twilight princess op de wii. Was 10 euro bij used products. Kan wsl 2e hands goedkoper maar ik hou van garantie :)
Ik heb goed nieuws, die is al geremastered voor de Nintendo Wii U. :)

Hier een leuke vergelijking van de versies: YouTube: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD Graphics Comparison Wii U ....

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 31-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:19:
En wii u spellen zijn een zeldzaamheid op de switch :+
Nog een vierde keer dezelfde game eruit doen? Het zou wel heel erg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:19:
En wii u spellen zijn een zeldzaamheid op de switch :+
Heb gisteren toevallig nog een nieuwe Wii U game (DKC TF) binnen gekregen voor nog geen €15,-

Precies dezelfde game van bijna 5 jaar oud betaal je op de Switch doodleuk €50,- voor, en dan mag je hopen dat de hele game op de cartridge staat..

Nintendo is het enige bedrijf dat hier mee wegkomt en het voelt alsof ik de enige ben die me er tegen verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Heb gisteren toevallig nog een nieuwe Wii U game (DKC TF) binnen gekregen voor nog geen €15,-

Precies dezelfde game van bijna 5 jaar oud betaal je op de Switch doodleuk €50,- voor, en dan mag je hopen dat de hele game op de cartridge staat..

Nintendo is het enige bedrijf dat hier mee wegkomt en het voelt alsof ik de enige ben die me er tegen verzet.
Ik ook. :) Nintendo is remaster factory de laatste jaren. Slechts enkele echt nieuwe games komen er uit. Verder heel veel hardware (vooral ontzettend veel verschillende controllers), dit is gewoon heel makkelijk verdienen. De Nintendo Switch is eigenlijk een Nintendo Wii U Pro, de hardware is iets sneller, maar door de betere positionering in de markt (wat met de Nintendo Wii U mislukte), slaat het nu wel aan. Veel gamers kennen de Wii U games niet, en sommige fan boys kopen de games gewoon opnieuw en verdedigen dit beleid gewoon ook nog. Dat opnieuw kopen, dat begrijp ik enigszins nog wel. Het zijn goede games, maar het is niet te verdedigen dat er heel veel dezelfde games opnieuw worden uitgebracht, met net even met iets wat meer levels en iets minder kartels in de graphics. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 31-08-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Nog een vierde keer dezelfde game eruit doen? Het zou wel heel erg zijn.
Ik zat me vanochtend te bedenken dat ik mega man 1 , 3x bezit:
1x nes
1x cube (mega man collectie
1x 3ds (mega man collectie)
En met de her-uitgave van de collections op de p4/switch/xb1 is het niet ondenkbaar dat het ooit nog 4x wordt.

Dus ja, 4x een game opnieuw uitbrengen is ook weer niet zo raar :P

Maar ben het met je eens, TP los heruitgave lijkt me idd niet heel waarschijnlijk, maar iets van een compilatie? Aan de andere kant, los uitbrengen is bijna de license to print money...... dus dat lijkt me ook niet heel erg vreemd. Was tp overigens niet net als BOW een game die simultaan gereased werd op cube en wii?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Nintendo is duur, en ja ze zijn het enige bedrijf was spellen prijzen hoog mag houden, ik zal mulitplatformers dan ook niet gauw kopen voor de switch, zelfs als het indie games zijn die technisch identiek zijn, dingen als doom of monster hunter al helemaal niet omdat ik mezelf ken en ga ergeren aan de technische beperkingen, enige uitzondering zal zijn als er unieke content is, of als ik de game heel erg graag portable wil spelen.

Maar de wii u remakes kunnen ze wel aan me kwijt. Ik heb geen wii u, en met alle heruitgaves word de noodzaak hiervoor steeds minder. Zelda bow was een simul release dus die tel ik niet eens mee, maar mario kart, donkey kong, pokken, captain toad, en binnenkort nsmb wii u........dat waren met name de games waarvoor ik een wii u wilde......tuurlijk er zullen vast nog wel wat (hidden) gems zijn die niet op de switch terecht zullen komen, maar degene die ik graag wilde zijn er al. De kans dat ik ooit nog een wii u ga kopen schat ik derhalve laag in, gister nog even bij cash convertors gekeken, maar prijzen van iets meer dan 100 euro (ik geloof 120 en 150) vond ik het nog relatief interresant voor een winkel die vaak duur is. maar beide exemplaren hadden krassen op de gamepad. weet niet of dat enigsinds eenvoudig te vervangen is (@Seroczynski enig idee?) maar ik zou me daar vreselijk aan ergeren, dus echt een deal breaker. En op dit moment dus geen must have games voor mij op de wii u. Mogelijk al de switch ook eol is en er zijn echt enkele toppers bekend die ik mis OF die beter spelen (toad zou ik absoluut voor de wii u kopen en niet voor switch als ik de keuze had, en nu twijfel ik zelfs nog of het niet fijner op 3ds zou spelen.......)

En game downloads......tsja heb ik al vaker genoemd.....tuurlijk irritant, maar hoort bij de tijden. Voor mij is ps2 het laatste systeem wat je echt veilig kan kopen, x360/ps3 etc heeft allemaal patches.......zelf de org xbox heeft patches!

Het enige wat ik hoop is dat games na 15-20 jaar oid vrijgegeven worden en dat we het dan legaal mogen emuleren etc. Op die manier kunnnen ' wij' er wel voor zorgen dat het grootste gedeelte van gaming bewaard zal worden. Als we het aan de bedrijven overlaten is het dubieus en mag je blijven betalen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

De kans dat ik ooit nog een wii u ga kopen schat ik derhalve laag in, gister nog even bij cash convertors gekeken, maar prijzen van iets meer dan 100 euro (ik geloof 120 en 150) vond ik het nog relatief interresant voor een winkel die vaak duur is. maar beide exemplaren hadden krassen op de gamepad. weet niet of dat enigsinds eenvoudig te vervangen is (@Seroczynski enig idee?) maar ik zou me daar vreselijk aan ergeren, dus echt een deal breaker.
Als je het over het scherm hebt, het vervangen van de bovenste laag (digitizer) is vrij priegelwerk. Daarvoor moet de hele controller uit elkaar gehaald worden, de digitizer losgewrikt worden van het LCD en dan pas kan er een nieuwe op. En dan moet die weer in elkaar :P Ik zou het de moeite niet waard vinden en even verder zoeken naar iemand die een screen protector heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Laten we we eerlijk zijn wat Nintendo betreft, iedereen klaagt over de remasters maar andere consoles deden dit al veel langer en die zijn toch wel veel erger dan Nintendo bij de games waar dit is gedaan los van het feit bij de hoeveelheid aan games waar dit bij gedaan is.

Remasters zijn toch wel een schaars iets bij nintendo betreft het was puur aan het einde van de wii u tijdperk en de switch dat ze dit met wat games gedaan hebben en zelfs dan is het bij xbox en sony playstation toch vele malen erger dit is nog vrij klein.

Zelda twilight princess voor de wii was overigens niet echt een remaster gezien de gamecube versie enkel werd gemaakt om de mensen die nog geen wii hadden toch de kans te geven om het spel te spelen. Volgens mij kwam de wii versie zelfs een paar maanden eerder uit als ik het niet vergis een duo release. Overigens schijnt het zelfs zo te zijn dat de gamecube versie wellicht grafisch beter uitkomt dan de wii versie mits je een component kabel gebruikt.

@Verwijderd

Wat streets of rage 4 betreft

het zou eigenlijk streets of rage 5 moeten zijn, fighting force 1 is namelijk onofficieel gezien de originele streets of rage 4 maar dit werd later door sega afgebroken waardoor sega er later toch niks meer mee te maken had terwijl de game bijna af was aka fighting force.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 31-08-2018 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:41:
Zelda twilight princess voor de wii was overigens niet echt een remaster gezien de gamecube versie enkel werd gemaakt om de mensen die nog geen wii hadden toch de kans te geven om het spel te spelen. Volgens mij kwam de wii versie zelfs een paar maanden eerder uit als ik het niet vergis een duo release
Twilight Princess is ontwikkeld voor de GameCube en is later in zijn ontwikkeling geport naar de Wii. De GameCube heeft de 'originele layout', aangezien de game voor de Wii in spiegelbeeld is gezet. Deze keuze is gemaakt omdat Link linkshandig is, maar er veel meer mensen IRL rechtshandig zijn. Door het spel te spiegelen op de Wii kunnen mensen de Wiimote in hun rechterhand houden en alsnog directe input voor het zwaard (wat dan dus in Link's rechterhand ligt) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Ik klaag dan ook niet over Wii U remasters van Nintendo maar over het feit dat ze full priced op de markt verschijnen.

Nintendo begon trouwens al op de SNES met remasters. Super Mario Allstars kwam ietsjes eerder uit dan het Wii tijdperk ;)

@Streefs of Rage 4

Het verhaal klinkt me bekend, als ik het goed heb trok SEGA de stekker uit de samenwerking doordat de game multiplatform ging.

@Sega geruchten:

Her en der lees ik op het internet geruchten over SEGA en dat er daar nu een ander aan het hoofd zou staan (iemand die opgroeide met de Mega Drive), met een andere visie en toekomst plannen.

SEGA zou zich meer op hun oude IP's gaan richten en qua modernere IP's alleen nog flink inzetten op Yakuza en Valkyria Chronicles.

Konami schijnt de vermeende weg die SEGA ingeslagen is, nauwlettend volgen.

Of dit allemaal waar is weet ik (nog) niet maar ik zie wel een patroon bij SEGA wat aansluit op de geruchten:

Sonic Mania, Wonderboy III remastered, nieuwe Wonderboy game, nieuwe Phantasy star game, Shenmue 1+2 remastered en nu dus Streets of Rage 4.

SEGA is momenteel interessant om in de gaten te houden voor ons (die de oude IP's goed kennen).

Er is een duidelijke verandering waarneembaar bij SEGA en ik verwacht nog meer titels de komende jaren:

Een nieuwe Panzer Dragoon game, Skies of Arcadia 2 of mischien wel een nieuwe 2d Shinobi game of misschien wel Virtua Fighter 6.

Laat ze allemaal maar komen !! :9~

Edit: Haruki Satomi sinds 2015 de nieuwe topman van SEGA

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Seroczynski schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Twilight Princess is ontwikkeld voor de GameCube en is later in zijn ontwikkeling geport naar de Wii. De GameCube heeft de 'originele layout', aangezien de game voor de Wii in spiegelbeeld is gezet. Deze keuze is gemaakt omdat Link linkshandig is, maar er veel meer mensen IRL rechtshandig zijn. Door het spel te spiegelen op de Wii kunnen mensen de Wiimote in hun rechterhand houden en alsnog directe input voor het zwaard (wat dan dus in Link's rechterhand ligt) geven.
Ja maar ze hebben de gamecube versie in vrij kleine getallen uitgegeven door de delay voor de wii, Origineel voor de gamecube maar door de delay eigenlijk qua publiek meer gericht op de wii versie

De Gamecube versie is hierdoor in vrij kleine hoeveelheden uitgegeven, zeker tenopzichte van de wii versie die dus echt spot goedkoop is geworden hierdoor. Oftwel. De gamecube versie is enkel uitgegeven puur om toch de optie te geven voor mensen met een oudere console om ook deze zelda game te spelen zonder een wii aan te schaffen.

En als ik het zo even bekijk is de wii versie in alle landen toch eerder gereleased dan die op de gamecube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Heb zelf de GC versie expres gekocht en ondertussen de Wii versie ook blijkbaar in mijn bezit. Zou kunnen van een vriend van me, maar echt absoluut geen idee hoe ik aan die kwam.
Wilde Zelda met de normale controls spelen, vandaar die keuze.
De Wii hebben we een paar weken na release pas gekocht. Geen idee waarom eigenlijk.

Toevallig pas weer aan gezet omdat een collega het er over had en we dat ding eigenlijk al heel lang met een softmod hebben. Maar goed, ander verhaal en niet voor hier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Arunia Hier precies het zelfde, Zelda TP heb ik vanaf dag 1 op de GC en ik zweer bij die versie.

Op de Wii heb ik alleen Zelda SS en dankzij de motion controls, nog altijd niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
@Verwijderd Dat heb ik dus precies hetzelfde. Die controls van SS krijg ik maar niet onder controle. Na een half uurtje ben ik het al weer zat, dus dat schiet niet op.

Ben nog van plan om een aantal spellen alle delen achter elkaar uit te spelen. Daar is Zelda er ook nog wel eentje van. Zelda 1 enzovoorts. Alhoewel Zelda 2 me erg wat stress op gaat leveren. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
Inmiddels een start gemaakt met de xbox 360 Classics releases:
Afgelopen weekend deze titels kunnen scoren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YssF7DE.jpg

Deus Ex DC was nog een variant die ontbrak in de verzameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:25:
Inmiddels een start gemaakt met de xbox 360 Classics releases:
Afgelopen weekend deze titels kunnen scoren.
[afbeelding]

Deus Ex DC was nog een variant die ontbrak in de verzameling.
Ik ben toch nieuwsgierig....wat bedoel je precies met ' een start gemaakt'? Je had toch alle games al? Of wil je ze dan ook nog ALLE Classic versies erbij hebben? :o

-----------
Zelf gister naar dit gekeken
YouTube: Gaming Setup and Studio Tour :: Behind the Scenes / MY LIFE IN GAMING

Dat is toch wel HEEL erg tof imho. Dat ze het beeld lagfree kunnen splitsen naar diverse tv's. Zou het vooral erg vet vinden om bij mijn x360 te kunnen kiezen of ik voor full hd of crt zou willen gaan.
sf3 en bijvoorbeeld contra zien en imho dan gewoon mooier uit.

Dat gezegd hebbende. Mogelijk misschien binnenkort de 4k upgrade voor mijn tv in de woonkamer, mijn huidige tv zou dan naar mijn 'game room' kunnen, en dan heb ik een stuk minder behoeft aan mijn crt. Op een plasma zien oudere games er naar mijn mening ook nog prima uit.

Maar goed kijken hoe het afloopt.......in other news, mogelijk binnenkort weer is verhuizen (vorige keer is al weer maanden geleden :+ :$ :F ) maar dat gaat dan zeer wsl een huis worden met een grote garage of andere grote ruimte die ik dan dedicated game room kan maken, in geval van grote garage zou ik er zelfs een pool tafel kwijt kunnen (en mijn vrouw had het ook nog over dartboard, maar daar geef ik dan zelf weer byzonder weinig om :P )
Het fijnste vind ik zelf dan dan ik gewoon een los kantoor heb, die ik dan ook netjes kan houden (minder afleiding bij thuis werken ;) ) EN dan zou ik iig niet meer zo om ruimte verlegen zitten en dan kunnen mijn crt schermen gewoon ergens een hoekje in tot ik ze als nog nodig heb. Momenteel te weinig ruimte, al hoewel ik met een paar 'keuken kastjes' een heel eind zou kunnen komen.

Verder in de planning om vanmiddag is mijn rgb scart switch aan te sluiten, zal nog wel rapporteren hoe dat bevalt.
-----------
Moeilijkstee was de switch uit de verpakking krijgen (stomme plastic verpakkingen) gevogd door een scart kabel vinden in mijn verhuisdozen :P

Rest was piece of cake, zowel mijn snes als md werder direct gevonden waarbij de md initieel zwart wit werd weergegeven, maar een druk op de 'rgb' button verhielp dat probleem

De snes zit op een 'spider cable' dus daar kan ik nog meer consoles op kwijt, ware het niet dat mijn orginele xbox het geluid van andere consoles verpruts als ie er aan zit, en mijn ps2 momenteel benenden aan mijn huiskamer tv hangt met component. Maar mijn DC en Saturn zou ik volgens mij wel moeten kunnen gebruiken 'binnenkort' is testen ;)

Nog een poort vrij. Krijg toch wel meer en meer zin in een pc engine, had er bijna een 'gewonnen' op MP, maar overboden met 2,50 :(
Ik ben echt niet gemaakt voor mp en ga denk ik lekker via ebay bestellen, iets langer wachten is te overzien, wil eigenlijk al een pc engine vanaf de jaren 90 :P
Alleen even kijken hoe het dan zit met step down convertors enzo. Maar ook daarvoor heb ik dan de tijd omdat goed uit te zoeken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 03-09-2018 13:19 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Sagat schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:01:
[...]

Ik ben toch nieuwsgierig....wat bedoel je precies met ' een start gemaakt'? Je had toch alle games al? Of wil je ze dan ook nog ALLE Classic versies erbij hebben? :o
Dat klopt. Een vervolgdoel is nu het bij elkaar sparen van alle classics.
En dat valt nog vies tegen. Niet zo zeer voor de prijs, maar wel voor de voorraad van winkels.
Nu al een aantal keren gehad dat de none classic discs in de classic doosjes zaten, of de disc en de inlay goed, maar ipv de grijze keepcase de groene keepcase (wat bij de initiële classic uitgaves het geval is)

Daarnaast per ongeluk nog een Not for Resale demo disc van Race Driver Grid gevonden in het doosje van Forza 2. Nice :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyphoid
Van het weekend mijn NES sleeves van RetroGameFreak binnengekregen.
Gelijk al mijn spellen er in gedaan.
Helaas waren de SNES en N64 sleeves uitverkocht.

NES sleeves 1

NES sleeves 2

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:53:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik haal ze altijd bij TheBoxProtectorshop. Geen flauw idee hoe die geprijst is in verhouding tot RGF, maar ze hebben ze in ieder geval nog op voorraad.

Mooie collectie trouwens! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Seroczynski schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:00:
[...]

Ik haal ze altijd bij TheBoxProtectorshop. Geen flauw idee hoe die geprijst is in verhouding tot RGF, maar ze hebben ze in ieder geval nog op voorraad.

Mooie collectie trouwens! <3
Thanx.
Ik ga van de week eens kijken bij TBP. Moet eerst kijken of mijn budget het deze maand toestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:53:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie verzameling. Boxed gba's zijn altijd nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Henkje.doc schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:14:
[...]

Mooie verzameling. Boxed gba's zijn altijd nice :)
Thanx.
Wel vervelend als je er twee hebt en dan koste wat kost alle kleuren moet hebben...
Gelukkig ben ik te lui en te arm om te zoeken en kan ik de andere kleuren versies (nog) weerstaan.
Deze heb ik gelukkig allemaal in een lot gekocht (behalve de zilveren).

Over GBA's gesproken. Weet iemand waar ik goedkoop backlight scherm en accu mods kan kopen? Ik dacht dat ik ze op AliExpress had gevonden, maar na navraag bleken dat schermen voor de SP te zijn. Heb er 4 nodig voor een DIY projectje.

Pagina: 1 ... 21 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.