Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:22:
[...]

Thanx.
Wel vervelend als je er twee hebt en dan koste wat kost alle kleuren moet hebben...
Gelukkig ben ik te lui en te arm om te zoeken en kan ik de andere kleuren versies (nog) weerstaan.
Deze heb ik gelukkig allemaal in een lot gekocht (behalve de zilveren).

Over GBA's gesproken. Weet iemand waar ik goedkoop backlight scherm en accu mods kan kopen? Ik dacht dat ik ze op AliExpress had gevonden, maar na navraag bleken dat schermen voor de SP te zijn. Heb er 4 nodig voor een DIY projectje.
De backlight schermen voor GBA's zijn altijd standaard voor de SP. Als je 'm in een AGB wil zetten moet je er een ribbon adapter cable bij halen. Accu mods kan ik je niet verder mee helpen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Seroczynski schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:16:

De backlight schermen voor GBA's zijn altijd standaard voor de SP. Als je 'm in een AGB wil zetten moet je er een ribbon adapter cable bij halen. Accu mods kan ik je niet verder mee helpen.
Ah. Nou begrijp ik het. Snapte al niet dat ik ze niet kon vinden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar iemand die echt high-quality custom paint jobs op aanvraag doet, zoals zoki_64 O+ Hier een paar voorbeelden (we hebben op Tweakers geen mogelijkheid om spoilers o.i.d. in te klappen of wel?):

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/59e921cc2cc6bbe37467e02bf74a13d7/5C1636DC/t51.2885-15/e35/14624606_1156910777724069_2106602512894132224_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/5b7805703f0df44118896200a5b3dffc/5C26DAF6/t51.2885-15/e35/15535312_313139405753496_7625850764899909632_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/a7a354fe100c810808a3e6c5d85abe5b/5C183099/t51.2885-15/e35/18011485_1758649804359908_9212146027430150144_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/8c831ff834a5a2661fd23afa6bc6cd30/5C38A5EC/t51.2885-15/e35/23824909_631311463924602_2625979700974977024_n.jpg
Deze kerel woont in de VS Slovenië. Iemand die toevallig wat namen/instagram of whatever heeft van andere mensen die dit doen, wellicht zelfs een Tweaker? Ik zie wel eens het e.e.a. op eBay maar dat is lang niet van dezelfde kwaliteit als wat deze man maakt.

Xyphoid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:27:
[...]

Ah. Nou begrijp ik het. Snapte al niet dat ik ze niet kon vinden.
Ik kom net een kant-en-klare GBA Batterij Mod tegen, wellicht interessant: https://modmatic.io/powerup-advance

[ Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 04-09-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50

Khaine

Python liefhebber

Seroczynski schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:55:

Deze kerel woont in de VS Slovenië. Iemand die toevallig wat namen/instagram of whatever heeft van andere mensen die dit doen, wellicht zelfs een Tweaker? Ik zie wel eens het e.e.a. op eBay maar dat is lang niet van dezelfde kwaliteit als wat deze man maakt.
Is er een reden om hem niet zelf te benaderen? Hij maakt blijkbaar inderdaad prachtig spul en hij doet volgens z'n instagram ook aan verzoeken.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khaine schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:11:
[...]

Is er een reden om hem niet zelf te benaderen? Hij maakt blijkbaar inderdaad prachtig spul en hij doet volgens z'n instagram ook aan verzoeken.
Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd met een aantal vragen. Ik ben benieuwd of iemand anders ook dergelijke 'artiesten' kent, want ik heb verder vrij weinig succes als ik aan het Googlen ga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Met het gesprek hier rond AGB-101 mods te lezen, heb ik het werk aan mijn Midnight Blue GameBoy Advance vandaag afgerond:

Ik was er vorige week aan begonnen, maar met wat klungelig soldeerwerk maakte hij kortsluiting. Vandaag rustig terug aan begonnen en zoals je kan zien met groot succes. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qmcv0L2.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCsUNDG.jpg
Momenteel staat de teller op 2 werkende AGB-101 mods, 1 AGB-101 die een nieuw moederbord nodig heeft en 1 AGB-001 waarvoor ik nog een nieuwe shell en 32-pin adapter voor nodig heb.

En naast wat knutselwerk heb ik ook nog mijn Kirby collectie vergroot, als ik morgen het laatste pakje aankrijg hoop ik een mooie groepsfoto te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
TTC schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:02:
Met het gesprek hier rond AGB-101 mods te lezen, heb ik het werk aan mijn Midnight Blue GameBoy Advance vandaag afgerond:

Ik was er vorige week aan begonnen, maar met wat klungelig soldeerwerk maakte hij kortsluiting. Vandaag rustig terug aan begonnen en zoals je kan zien met groot succes. :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Momenteel staat de teller op 2 werkende AGB-101 mods, 1 AGB-101 die een nieuw moederbord nodig heeft en 1 AGB-001 waarvoor ik nog een nieuwe shell en 32-pin adapter voor nodig heb.

En naast wat knutselwerk heb ik ook nog mijn Kirby collectie vergroot, als ik morgen het laatste pakje aankrijg hoop ik een mooie groepsfoto te maken!
Mooi gedaan.
Heb jij een linkje waar jij je schermen vandaan hebt? Mag ook pm zijn, als dat hier niet mag.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTC schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:02:

[afbeelding]
[afbeelding]

Nice! Je hebt het mooi gecorrigeerd, en je moet soms gewoon de ballen hebben om het zelf aan te leren :) Ik heb ook enkele AGB-101 mods gemaakt, blijft een vette mod voor een gave handheld. Geniet ervan!
Xyphoid schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:44:
[...]

Mooi gedaan.
Heb jij een linkje waar jij je schermen vandaan hebt? Mag ook pm zijn, als dat hier niet mag.
Schermpjes zijn weer ruim op voorraad op AliExpress, praktisch elke verkoper heeft dezelfde schermpjes, dus het is enkel kijken voor verzendkosten e.d. Je kan ze ook via eBay halen maar dat zijn resellers van dezelfde scherpmjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Inderdaad, ik heb gewoon op eBay naar een verkoper gezocht die een AGS-101 scherm verkocht en de juiste Adapter (40 pin in mijn geval) in de Europese Unie. Ik had niet veel zin om nog lang te wachten, vandaar.

En yes, GameBoy mods zijn echt zeer gaaf en ik kan het iedereen aanraden om het zelf eens te proberen. Zelfs een simpele mod zoals een nieuwe shell + glazen lens voor een oude GameBoy Color kan echt al een wereld van verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ziet er idd gaaf uit. Heb zelf die eerste GBA nog in het paars, maar zou het niet aan durven om dat te doen met die.

Wel heb ik 2 grijze phat DSen waarvan de shell gebroken is (gegeven aan mijn schoonmoeder omdat we zelf door naar de volgende waren) Denk uitgedroogd of whatever.
Had wel shells besteld, maar was het allemaal net niet. Liggen nu uit elkaar in een doosje. Dus ergens nog een keer proberen. De shells komen nog uit de DX tijdperk zeg maar. Kwaliteit is mwoah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTC

TTC

Arunia schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:29:
Ziet er idd gaaf uit. Heb zelf die eerste GBA nog in het paars, maar zou het niet aan durven om dat te doen met die.

Wel heb ik 2 grijze phat DSen waarvan de shell gebroken is (gegeven aan mijn schoonmoeder omdat we zelf door naar de volgende waren) Denk uitgedroogd of whatever.
Had wel shells besteld, maar was het allemaal net niet. Liggen nu uit elkaar in een doosje. Dus ergens nog een keer proberen. De shells komen nog uit de DX tijdperk zeg maar. Kwaliteit is mwoah.
Uit mijn ervaring hebben sommige consoles betere replacement shells dan andere.
De GBA heeft veruit de beste, waar het enige minpunt de grijze ipv zwarte power switch is.

Ik heb ook 1 GBA SP reshell gedaan, en het ziet er wel goed uit maar het voel net iets minder stevig aan. En hier heeft de power switch wel de juiste kleur, maar hij werkt niet zo goed als de originele.

En bij de GameBoy Color lijkt de kwaliteit af te hangen van de kleur. Ik heb namelijk een clear black shell die zeer premium aanvoelt, terwijl mijn Dandelion Yellow shell net iets goedkoper er uit ziet.

Het kan wel zijn dat ik binnenkort een DSi XL reshell ga proberen. Ik zit namelijk nog in een PayPal dispute met een verkoper die een gebruikte/bekraste DSi XL verkocht als een nieuwe. Maar met wat problemen met de terugzending denk ik dat het pakje komende weken terug hier gaat aankomen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hell has frozen over.........nadat ik lang LANG geleden ooit las over de pc engine, en daarna steeds vaker las over games die ik niet kon spelen wilde ik er een, helemaal toen ik ooit een tv programma zag waarin dat ding gewoon een cd unit had, HOE VET WAS DAT!
En de games, toch vaak andere games of soms betere versies (jaren moeten lezen dat r-type en zelfs streetfighter 2 hun beste versie hadden op dit apparaat). En dan shmups......een van de heilige apparaten voor dit genre natuurlijk, net als de MD en (wellicht in minder mate, maar deze heeft natuurlijk ook diverse fijne shmups, en ook geweldige run n guns) ook de neo geo,
De MD was er al, en nu is de PC engine ook besteld :D

Ik moet er wel bij zeggen dat het mijn intentie is om er een super sd system 3 voor te kopen. En als dat dusdanig goed bevalt dat ik ooit de echte cd games wil, dan ga ik nog wel achter een duo aan, maar ik verwacht dit niet.
In principe 'hoef' ik dan alleen nog maar een consolised MVS neo geo en dan zijn alle consoles die ik in me jeugd echt graag wilde in bezit. Wellicht stiekum toch ooit nog een cd32, 32x en mega cd, maar die vind ik eigenlijk allemaal een stuk minder spannend. Denk dan ik dan eerder mijn huidige consoles allemaal optimaal wil gaan aansluiten en voor zover mogelijk van een sd kaart oplossing wil voorzien.

En dat kost ook nog genoeg. Als het spul daad werkelijk arriveert volgen er nog foto's
Gelijk nog een vraag, ik zag op YT een gast die zijn pc engine met een RF unit van nes verbond.......dit wil ik gebruiken om te testen of hij werkt voordat ik overga tot aanschaf van die super sd....maar weet iemand of dit dus ook met een NL nes composite kan? Gezien de plug verwacht ik van wel :)

Ook al eurpose adapter besteld, dus als het goed is kan ik binnenkort los gaan. Zin an!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TTC

TTC

Ik ben niet geheel zeker dat ik heel je plan hierboven snap, maar een gewone PAL NES output wel degelijk composite. Enkel de Franse NES doet speciaal met zijn native RGB output.

Maar dus zoals beloofd, hier een foto van mijn Kirby collectie:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xab8pwn87ek11.jpg
na de foto te trekken besefte ik wel dat ik Kirby Star Allies (Switch) en Kirby Tilt n' Tumble (GameBoy Color) nog vergeten was erbij te leggen.

Anyway, moest iemand toevallig Kirby: Power Paintbrush voor de Nintendo DS liggen hebben en willen wisselen tegen mijn dubbele US release ervan (Canvas Curse dus), laat maar weten!

Verwijderd

@TTC Je mist de 2 SNES Kirby main games op de foto (Super star en Dreamland 3) en ook de 2 Kirby Wii games (Epic Yarn en Kirby's adventure).

Hoewel ik in de verste verte geen Kirby-fan ben, denk ik wel dat je hiermee de betere Kirby titels nog mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTC

TTC

Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:14:
@TTC Je mist de 2 SNES Kirby main games op de foto (Super star en Dreamland 3) en ook de 2 Kirby Wii games (Epic Yarn en Kirby's adventure).

Hoewel ik in de verste verte geen Kirby-fan ben, denk ik wel dat je hiermee de betere Kirby titels nog mist.
Dream Land 3 en Super Star heb ik wel degelijk hoor, maar ik heb de Super Famicom versies.
En daarnaast zou je nog kunnen stellen dat Super Star Ultra op de DS ook wel waardig alternatief is.

Maar inderdaad, de Wii games ontbreken nog in mijn collectie. Maar zo lang ik nog geen Wii/WiiU in bezit heb, kan ik ze toch nog niet spelen. (Rainbow Curse heb ik toevallig goedkoop op de kop kunnen tikken, maar die kan ik dus voor het moment ook nog niet spelen. :) )
TTC schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:46:
Ik ben niet geheel zeker dat ik heel je plan hierboven snap, maar een gewone PAL NES output wel degelijk composite. Enkel de Franse NES doet speciaal met zijn native RGB output.*snip*
2 plannen :)
1. mijn oude nes rf gebruiken op de pc engine voor test of hij werkt = composite
2. Uitbreiding kopen (super sd 3 oid, zie orginele post) deze uitbreiding heeft een RGB out, volgens mij kan je hier een MD rgb kabel op aansluiten.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Moet het hier* toch even kwijt.

Mijn LRG-account is zomaar verdwenen (of gehackt en overgenomen).

Er bestaat geen account meer op mijn email adres en hoe het kan weet ik nog niet.

Bij een inlogpoging stuurt de site me een e-mail om een nieuw, blanco account te activeren, onder het zelfde emailadres waar ik al een account op hoor te hebben met nog 8 al reeds betaalde PS4 games.

Vooralsnog door mij geleden schade:

+- €280,- :'(

* Hier, omdat veel Tweakers die aan LRG doen tevens op dit specifieke topic actief zijn.

Edit:

Mocht iemand mij op Tweakers kunnen helpen om mijn account terug te krijgen, dan zal diegene beloond worden met een sealed copy + dubbel audio cd van de PS4 game YouTube: EVERSPACE™ Launch Gameplay Trailer

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 18:20 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:43:
Moet het hier* toch even kwijt.

Mijn LRG-account is zomaar verdwenen (of gehackt en overgenomen).

Er bestaat geen account meer op mijn email adres en hoe het kan weet ik nog niet.

Bij een inlogpoging stuurt de site me een e-mail om een nieuw, blanco account te activeren, onder het zelfde emailadres waar ik al een account op hoor te hebben met nog 8 al reeds betaalde PS4 games.

Vooralsnog door mij geleden schade:

+- €280,- :'(

* Hier, omdat veel Tweakers die aan LRG doen tevens op dit specifieke topic actief zijn.

Edit:

Mocht iemand mij op Tweakers kunnen helpen om mijn account terug te krijgen, dan zal diegene beloond worden met een sealed copy + dubbel audio cd van de PS4 game YouTube: EVERSPACE™ Launch Gameplay Trailer
Heb je al geprobeerd iemand van LRG te contacteren?

Lijkt mij dat ze je account terug kunnen vinden/halen als je de juist email + creditcard gegevens kunt overleggen. Immers heb je historie opgebouwd in hun database.

Verwijderd

Flozem schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:33:
[...]

Heb je al geprobeerd iemand van LRG te contacteren?

Lijkt mij dat ze je account terug kunnen vinden/halen als je de juist email + creditcard gegevens kunt overleggen. Immers heb je historie opgebouwd in hun database.
Alles is met paypal voldaan, dus er zijn geen creditcard gegevens.

Verder ben ik nu druk aan't mailen maar heb alleen nog automatische standaard bot-reacties teruggehad waar ik niets mee kan.

Wat ik zo raar vind, is dat ik steeds wanneer ik wil inloggen een Email krijg om een nieuw account te openen terwijl je bij fout inloggen een foutmelding hoort te krijgen.

Ik blijf iig proberen het op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:07

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zo, weer eens een beetje bezig geweest met de Atari 2600. Het begon er eigenlijk mee dat ik mijn huidige setje aan wilde vullen met de paddle (draaiknop) controllers en wat bijbehorende games. Laatste keer dat ik er naar gekeken had waren er nog wat retro winkeltjes in Nederland die ze aanboden, maar tegenwoordig alleen nog via marktplaats te vinden. Bekend probleem van deze controllers zijn ouderdomskwalen als ruis in de interne potmeters en knoppen waarvan de bevestiging deels gebroken is doordat ze te ver door zijn gedraaid. In combinatie met Breakout redelijk kenmerkend voor dat tijdperk, maar je merkt ook wel dat de paddle controller gewoon een slecht idee was en zelfs voor dat spel weinig toevoegt. Leuk relikwie uit dat tijdperk maar niet echt een plezier om mee te spelen.

Verder ontdekte ik dat de modulator van mijn eigen vier switch woody wel erg beroerd was. Beetje op zoek gegaan naar een vervangend exemplaar en dan kom je er dus al snel achter dat de prijzen enorm verschillen, vanaf tientjeswerk voor een junior tot een paar honderd euro voor een six switch woody in complete staat. Ik vraag me enigszins af of die bedragen er ook echt voor betaald worden, misschien zijn er wat fanatieke verzamelaars die er wel wat voor over hebben, maar verder spelen alle modellen dezelfde games af en is de junior waarschijnlijk zelfs wat betrouwbaarder.

Uiteindelijk wel een goed werkende vier switch woody op weten te duiken en nog een composiet conversie kitje in de VS besteld. Onderdelen voor composiet conversie zijn min of meer ook gewoon in Nederland te krijgen, maar zelfs met verzendkosten was de prijs in de VS nog wel schappelijk. Even afwachten tot de zending binnen is en dan de modulator uit de oude 2600 verwijderen en hopen dat het composiet signaal dan wel goed is. Schijnt ook nog wel eens te gebeuren dat het voedingsgedeelte defect is en je alsnog een dikke balk door het beeld hebt lopen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2600, mijn eerste console. Ik had (heb?) volgens mij idd die ' paddle (draaiknop) controllers' en.......2 spellen uit mijn hoofd, circus atari and errr driver of night driver ofzo? Die 2e vroeger nog wel redelijk gespeeld, maar toen al had ik zoiets van.....dit is eigenlijk een wazige game.

En ja retro zut kopen is wat de gek er voor geeft. En voor wat ik zeg over de 2600, zal een ander zeggen over de snes, en weer een ander over de ps1 of zelfs 2. Of een pc engine :+

Maar al vaker hier verkondigd, nog maar zelden nog 2600 games gezien waardoor ik weer zin kreeg om het syteem op te pakken. Te primitief, zowel in gfx als gameplay.
v.w.b. voeding, de mijne was way back al stuk gegaan, en toen had ik wazige voeding die meerdere standen aankon en met een soort van verloop stekker werkte, behoorlijk storing gevoelig. Balk daar het beeld klinkt behoorlijk bekend. Maar geen idee of de mijne dat had (heeft....ik zeg dit steeds omdat ik vermoed dat al mijn ouwe atari spul nog bij mijn ouders ligt....binnenkort maar weer is babbelen met mijn ma, die heeft 'mijn' oude kamer veranderd in een oplsaghok waardoor je nergens meer bij kan).

Mocht ik hem vinden dat wil ik hem wel een plek geven in mijn games kast. ondanks dat ik hem nu niet meer interresant vind, vroeger wel veel lol gehad, vooral met de 'shooters' space invaders, asteroids, phoenix, galaxians en return of the jedi! Tennis was altijd leuk op verjaardagen, en bowling en frogger nog wel is met mijn pa gespeeld die verder nooit interesse had in gaming.
Ik had (heb :P ) ook een woody darth vader ;) , maar dan met 4 switches ipv van 6 aan de voorkant.

Oh and last but not least......combat, in short burst is dat natuurlijk nog steeds erg leuk in 2 player!
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:50:
[...]

Alles is met paypal voldaan, dus er zijn geen creditcard gegevens.

Verder ben ik nu druk aan't mailen maar heb alleen nog automatische standaard bot-reacties teruggehad waar ik niets mee kan.

Wat ik zo raar vind, is dat ik steeds wanneer ik wil inloggen een Email krijg om een nieuw account te openen terwijl je bij fout inloggen een foutmelding hoort te krijgen.

Ik blijf iig proberen het op te lossen.
Irritant probleem gozert, hoop dat het gefixed word.

Ik heb even gegoogled, op (lrg account gone) en 3e hit ofzo is 'if you have unanswered support questions, reach out on twitter on account x'

Lijkt me de moeit waard om een tweetje te doen (als je dat al gedaan hebt mag je dit als niet getypt beschouwen natuurlijk).

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 07-09-2018 08:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond laat kreeg ik gelukkig een menselijke reactie van Sarah: Super Visor Limited Run Games (LRG).

Mijn account stond gelukkig nog in hun systeem en de oorzaak gooien ze op een systeem fout.

Ik kreeg een link naar m'n account waarin ik het password moest veranderen, en nadat gedaan te hebben kon ik weer bij mijn orders en alles klopte gelukkig weer.

Weer een half uur later opnieuw mail van LRG:

Toeval of niet, de games Splasher (kleurrijke, snelle, originele platformer van Rayman developer AANRADER) en Iron Crypticle (Smash tv achtige twinstick shooter) zijn vanacht op de post gegaan.

Everspace zal later nog wel komen.

Die game heb ik per ongeluk dubbel besteld en betaald, dus wordt sowieso een ruil- of weggeef game.

Blij dat het opgelost is. Sommige LRG games duren een half jaar alvorens ze toegezonden worden, vandaar dat ik er nog 9 in bestelling had staan. Nu dus nog 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:22:
Gisteren avond laat kreeg ik gelukkig een menselijke reactie van Sarah: Super Visor Limited Run Games (LRG).

Mijn account stond gelukkig nog in hun systeem en de oorzaak gooien ze op een systeem fout.

Ik kreeg een link naar m'n account waarin ik het password moest veranderen, en nadat gedaan te hebben kon ik weer bij mijn orders en alles klopte gelukkig weer.

Weer een half uur later opnieuw mail van LRG:

Toeval of niet, de games Splasher (kleurrijke, snelle, originele platformer van Rayman developer AANRADER) en Iron Crypticle (Smash tv achtige twinstick shooter) zijn vanacht op de post gegaan.

Everspace zal later nog wel komen.

Die game heb ik per ongeluk dubbel besteld en betaald, dus wordt sowieso een ruil- of weggeef game.

Blij dat het opgelost is. Sommige LRG games duren een half jaar alvorens ze toegezonden worden, vandaar dat ik er nog 9 in bestelling had staan. Nu dus nog 7.
Hier gestopt met LRG en SLG. Van LRG heb ik ongeveer de eerste tien games wel en verder de echt goede titels, maar op een gegeven moment gingen ze elke 'browser game' maar releasen. Voor mij waren de echte toppers toch wel Oddworld: Abe's Odyssee New 'n' Tasty en Firewatch physical release. SLG had GryphonKnight Epic en Guns, Gore & Cannoli als mooie exclusives.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman

Helaas mis ik de twee door jou genoemde SLG* games, om precies te zijn heb ik alle overige games van ze en vind ik Immortal Redneck daar de leukste van. De laatste 2 shmups heb ik nog niet binnen.

Van LRG heb ik slechts Momodora 4, Revenant Saga en Antiquia Lost.

Momodoro 4 vind ik helemaal te gek en Antiquia Lost is voor een low budget retro style JRPG een leuke titel IMO.

Van East Asiasoft (De limited run line van Play Asia) heb ik de volledige PS4 collectie maar alleen Bleed+Bleed 2 zie ik als een musthave.

Blue Rider, Dimension Drive, Rive, Ghostblade HD, Unepic, The Coma en Shikhondo Soul eater zijn 'wel aardig'

Verder heb ik Undertale van Fangamer en Retro City Rampage van Vblank entertaiment.

Van de Asia English releases heb ik Doa xtreme 3, Loco Roco 1 en 2, Patapon, Parappa the Rapper remastered, Pang adventures (Aka Buster bro's 6), Fat Princess adv, Shadow of the Beast en YS Origin.

Ik deel je mening dat de kwaliteit van de LRG releases achteruit gaat, alleen verschijnen er in fysieke winkels nog wel slechtere indie titels heb ik het idee:

Momodora 4> Axiom Verge
Iron Crypticle> Circuit Breakers

Waarom ik toch zo nu en dan LRG blijf steunen, komt doordat ik het tof vind om leuke kleine indie titels uit genres die je tegenwoordig haast nooit meer fysiek tegenkomt, toch in de kast te hebben staan.

*Strictly limited games

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:23:
@Jumpman

Helaas mis ik de twee door jou genoemde SLG* games, om precies te zijn heb ik alle overige games van ze en vind ik Immortal Redneck daar de leukste van. De laatste 2 shmups heb ik nog niet binnen.

Van LRG heb ik slechts Momodora 4, Revenant Saga en Antiquia Lost.

Momodoro 4 vind ik helemaal te gek en Antiquia Lost is voor een low budget retro style JRPG een leuke titel IMO.

Van East Asiasoft (De limited run line van Play Asia) heb ik de volledige PS4 collectie maar alleen Bleed+Bleed 2 zie ik als een musthave.

Blue Rider, Dimension Drive, Rive, Ghostblade HD, Unepic, The Coma en Shikhondo Soul eater zijn 'wel aardig'

Verder heb ik Undertale van Fangamer en Retro City Rampage van Vblank entertaiment.

Van de Asia English releases heb ik Doa xtreme 3, Loco Roco 1 en 2, Patapon, Parappa the Rapper remastered, Pang adventures (Aka Buster bro's 6), Fat Princess adv, Shadow of the Beast en YS Origin.

Ik deel je mening dat de kwaliteit van de LRG releases achteruit gaat, alleen verschijnen er in fysieke winkels nog wel slechtere indie titels heb ik het idee:

Momodora 4> Axiom Verge
Iron Crypticle> Circuit Breakers

Waarom ik toch zo nu en dan LRG blijf steunen, komt doordat ik het tof vind om leuke kleine indie titels uit genres die je tegenwoordig haast nooit meer fysiek tegenkomt, toch in de kast te hebben staan.

*Strictly limited games
Zo te zien hebben we heel veel dezelfde games. :)

Als er goede games naar mijn smaak uitkomen, dan steun ik ze ook nog hoor. :)

Ik zoek nu alleen nog PS4 Battle Garegga Rev.2016, maar die blijft prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman Voor Battle Garrega rev 2016 is het wel zo sportief om even te waarschuwen:

De game is geen koreaanse release met Engelse taal ondersteuning zoals beweert wordt.

Ongeveer 75% van de game is slechts vertaald naar het Engels.

Voor mij doet het amper afbraak aan de game ervaring maar ik moest het toch even melden.

Kijk wel uit met wachten tot een game goedko(o)p(er) wordt.

Zelf zat ik te azen op Dariusburst CS maar ik vond de game ook te duur.

Inmiddels uitverkocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:27:
@Jumpman Voor Battle Garrega rev 2016 is het wel zo sportief om even te waarschuwen:

De game is geen koreaanse release met Engelse taal ondersteuning zoals beweert wordt.

Ongeveer 75% van de game is slechts vertaald naar het Engels.

Voor mij doet het amper afbraak aan de game ervaring maar ik moest het toch even melden.

Kijk wel uit met wachten tot een game goedko(o)p(er) wordt.

Zelf zat ik te azen op Dariusburst CS maar ik vond de game ook te duur.

Inmiddels uitverkocht :'(
Klopt, ik weet het. Ik ga hem kopen als Play een keer korting heeft of geen verzendkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sagat schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:36:
2600, mijn eerste console. Ik had (heb?) volgens mij idd die ' paddle (draaiknop) controllers' en.......2 spellen uit mijn hoofd, circus atari and errr driver of night driver ofzo? Die 2e vroeger nog wel redelijk gespeeld, maar toen al had ik zoiets van.....dit is eigenlijk een wazige game.
Night driver denk ik ja, typisch zo'n game die wel aantoont hoe primitief de eerste pogingen waren een race game neer te zetten en hoeveel fantasie je nodig had. Night rider was bovendien een port van een arcade machine uit 1976, dus liep al minimaal vijf jaar achter toen de Atari hier uitkwam. Latere race games als Enduro en Pole Position zijn wel wat beter van kwaliteit.
En ja retro zut kopen is wat de gek er voor geeft. En voor wat ik zeg over de 2600, zal een ander zeggen over de snes, en weer een ander over de ps1 of zelfs 2. Of een pc engine :+
Naarmate het ouder is zijn de uitschieters wel groter denk ik. Bij de wat nieuwere consoles is het duidelijker hoe vraag en aanbod zijn, bij de Atari 2600 is de markt zo klein geworden dat het niet echt duidelijk is of iets nu een verzamelaars object is of gewoon onverkoopbaar.
Maar al vaker hier verkondigd, nog maar zelden nog 2600 games gezien waardoor ik weer zin kreeg om het syteem op te pakken. Te primitief, zowel in gfx als gameplay.
Er zijn een aantal games die ik nog wel redelijk speelbaar vind (space invaders, phoenix, demon attack), hoewel ook die natuurlijk tamelijk primitieve graphics hadden. De 2600 is in principe dan ook 6 jaar ouder dan de NES, en dat in een tijd dat de ontwikkelingen behoorlijk snel gingen. Door de lange periode dat ze beide op de markt zijn geweest zullen velen ze echter als concurrenten van elkaar kennen, en dan legt de 2600 het natuurlijk af. Wat mij betreft liggen de hoogtij dagen toch wel in het begin van de jaren 80 toen er eigenlijk niets vergelijkbaars was en de Atari eigenlijk ook nog eens onbetaalbaar was. Mooi stukje geschiedenis. In de tweede helft van de jaren 80 waren de alternatieven legio en kon de 2600 alleen nog op prijs en gebruiksgemak concurreren.
v.w.b. voeding, de mijne was way back al stuk gegaan, en toen had ik wazige voeding die meerdere
Dat is de externe netvoeding, die zijn de meeste mensen al lang kwijt. Intern zit er nog eens een voedingsgedeelte met een enorme 2200 micro farad condensator en die heeft vaak de tand des tijds niet doorstaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag van mijn schoonbroertje gekregen. Had ie nog liggen van vroegâh:

NES met spellen

Mario en Luigi

Op de beeldjes staat geen jaartal, maar ze zien er jaren 80 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf mogelijk mijn saturn tv lead (composite scart i guess) en stroom kabel gevonden, zo ff kijken of het werkt :)

edit:
and it does!

Enige todo nog qua aansluiten:
n64: tv lead en stroom
DC: stroom (kan op mijn spider kabel dus eigen kabel niet noodzakelijk)

En dan dus binnenkort hopelijk de PCE.

Misschien toch maar zo'n 2e hama swith bestellen om voorbereid te zijn.
En dan nog een scart kabel.

Oh en mijn saturn games liggen ook nog tussen de verhuisdozen.......... :X dus erg veel saturn gamen zit er sowieso nog niet in.

[ Voor 64% gewijzigd door Sagat op 09-09-2018 17:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribits schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:36:
...
Naarmate het ouder is zijn de uitschieters wel groter denk ik. Bij de wat nieuwere consoles is het duidelijker hoe vraag en aanbod zijn, bij de Atari 2600 is de markt zo klein geworden dat het niet echt duidelijk is of iets nu een verzamelaars object is of gewoon onverkoopbaar.
....
Voor de heb zou ik nog wel een woodgrain 2600 willen hebben, maar ik de spellen vind ik pijnlijk om naar te kijken. Leuk voor een minuut of 3, maar dan gaat de NES gewoon weer aan.

Als je een beetje rondkijkt staan er genoeg te koop voor 200 euro, maar die worden niet verkocht. Volgens mij is de prijs van een zonder originele doos iets van 20-40 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

http://imgur.com/a/VlqqCe9

Baggerpic, maar beter dan niets. Heruitgave van een epic retro game, Okami HD :)

En daaronder iets leuks, de N64RGB van Tim Worthington. Nu heb ik die natuurlijk al lang geleden een keer gedaan met een Franse PAL N64. Deze is voor mijn NTSC-U N64 die ik hoofdzakelijk zal gaan gebruiken met de Everdrive v3 (want 60Hz en heb alleen PAL carts). Met deze kun je de LPF uitzetten (want die zit al in de OSSC) én er zit een deblur firmware op, én met de borti mod kun je hem resetten via de controller, handig icm een flashcart.

Binnenkort maar eens installeren :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:01:

Baggerpic, maar beter dan niets. Heruitgave van een epic retro game, Okami HD :)

En daaronder iets leuks, de N64RGB van Tim Worthington. Nu heb ik die natuurlijk al lang geleden een keer gedaan met een Franse PAL N64. Deze is voor mijn NTSC-U N64 die ik hoofdzakelijk zal gaan gebruiken met de Everdrive v3 (want 60Hz en heb alleen PAL carts). Met deze kun je de LPF uitzetten (want die zit al in de OSSC) én er zit een deblur firmware op, én met de borti mod kun je hem resetten via de controller, handig icm een flashcart.

Hou ons zeker op de hoogte van de installatie hiervan! Zelf heb ik mijn NTSC-J N64 momenteel aangesloten via S-Video op mijn PVM, maar soms kriebelt het toch ook om een RGB mod uit te voeren.

En in verband met 60HZ, ik zoek meestal specifiek op US/JP N64 games op eBay, gezien ik vroeger nooit geen N64 heb gehad en dus vanaf nul ben begonnen. Maar ik vraag me af of er nu echt veel N64 games zijn die baat hebben bij 60hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:01:

Nice! Ik heb een NTSC-J N64 met UltraHDMI om zo mijn 60Hz games te spelen. Heb daarvoor ook de pookjes in de originele controller vervangen met GameCube pookjes en ook die weer gemod zodat ze veel beter aanvoelen dan standaard :) Blijft een mooie machine, ook al zijn er weinig games.
TTC schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:35:
[...]
Hou ons zeker op de hoogte van de installatie hiervan! Zelf heb ik mijn NTSC-J N64 momenteel aangesloten via S-Video op mijn PVM, maar soms kriebelt het toch ook om een RGB mod uit te voeren.

En in verband met 60HZ, ik zoek meestal specifiek op US/JP N64 games op eBay, gezien ik vroeger nooit geen N64 heb gehad en dus vanaf nul ben begonnen. Maar ik vraag me af of er nu echt veel N64 games zijn die baat hebben bij 60hz...
Alle consoles hebben baat bij 60Hz. Juist bij de N64, waar de framerate in veel games al lager ligt, is die extra 5FPS mooi meegenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De N64 heb ik vroeger heel veel op gespeeld en heb de meeste games gehouden, m.u.v. van die games die ik heb verkocht om er weer andere van te kopen. Ik had niet zoveel zin om alle games nog een keer te kopen voor een andere regio, dus in de black friday sale toen toch maar gekozen voor een ed v3.

Installatie van "normale" RGB bordjes is makkelijker dan deze, maar ik verwacht geen problemen verder, TW doordenkt zijn designs altijd goed :)

UltraHDMI, nice! Ik heb een keuze moeten maken, of alles HDMI modden, of alles RGB modden. Ik ben voor de laatste gegaan (muv de GC, die heeft nu beide), zo kan ik ze later evt. nog aansluiten op een CRT (die ik nog heb) en via de OSSC gaan ze sowieso "linedoubled" richting de 4K TV, ook behoud ik zo de optie om de shooter games nog eens te spelen. Ik heb ook een arcadekast met CRT die ik paralel heb aangesloten via de gscartsw, speel er nog wel vaker Duckhunt op o.a. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice man, ik heb helaas geen FM of OSSC dus heb gekozen voor de UltraHDMI en Hi-Def NES :P Heb de SNES en MD wel via RGB, en wil in 2019 de GameCube voorzien van een HDMI poort.

Heb je die arcadekast zelf gebouwd of heb je een oude kast omgebouwd? Ik wil dat ook nog altijd doen, maar is lastig met geld/tijd/vervoer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb een Sega New Astro City, heb effe geen betere pic dan deze:

https://i.imgur.com/RQ54vtm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:12:
[...]

Alle consoles hebben baat bij 60Hz. Juist bij de N64, waar de framerate in veel games al lager ligt, is die extra 5FPS mooi meegenomen :D
Is dat echt zo? Die console draaien zelf toch gewoon op gelijkstroom? Dan zou 50Hz of 60Hz AC in toch niets meer moeten uitmaken?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:09:
[...]

Is dat echt zo? Die console draaien zelf toch gewoon op gelijkstroom? Dan zou 50Hz of 60Hz AC in toch niets meer moeten uitmaken?
Gaat niet om de stroom maar om de frames :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTC

TTC

Nu we toch nog over 60hz bezig zijn; vandaag heb ik een paar Super Famicom games aangekregen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/83NAzLA.jpg
Buiten Mario RPG zijn die spellen uiteraard perfect speelbaar zonder Japans te kunnen.
En hoewel ik al begonnen was met Super Mario World op mijn SNES Mini, ga ik hem toch op verder spelen op de old skool way, SFC + CRT:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/99uICg7.jpg
(Man het blijft moeilijk om mooie foto's te trekken hiervan, maar geloof me, in het echt ziet het er prachtig uit)

Oh en bij deze nog een foto van kartonnen dozen die ik momenteel heb:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pTDM7Oe.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door TTC op 12-09-2018 08:03 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Als je het overigens wel zou willen, kun je Mario RPG ook goed volgen als je het Game script er naast legt.

Mooie collectie trouwens, Kirby's Dream Land 3 is degene die ik zelf ook nog wel een keer zou willen hebben :) Ik heb zelf ook nog de DKC-reeks, Mario Kart, Wario's Woods en nog een paar random games. Vind het vooral fijn dat je gewoon een CIB hebt voor de prijs waar je hier vaak met moeite een losse cart voor kunt vinden.
I had (heb, ligt nog steeds in mijn kast) een jap naruto game voor de cube.....alle tekst in het japans, en dan altijd spelen met een tekstbestand open op mijn monitor (stond naast mijn tv destijds) maar nee, ik vind het niet relaxed spelen! En dat was 'maar' een beat em up.

En crt ftw! Al hoewel veel moderne indie games en bijvoorbeeld collecties als die van rare op xb1 het zelf ook leuk doen met kunstmatige scanlines en andere crt effecten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 12-09-2018 09:20 ]

10 second ninja DONE

• TTC

TTC

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:06:
Als je het overigens wel zou willen, kun je Mario RPG ook goed volgen als je het Game script er naast legt.

Mooie collectie trouwens, Kirby's Dream Land 3 is degene die ik zelf ook nog wel een keer zou willen hebben :) Ik heb zelf ook nog de DKC-reeks, Mario Kart, Wario's Woods en nog een paar random games. Vind het vooral fijn dat je gewoon een CIB hebt voor de prijs waar je hier vaak met moeite een losse cart voor kunt vinden.
Zo ver had ik nog niet nagedacht, mijn idee was de on-screen tekst proberen te vertalen met Google Translate, wat ongelooflijk lang zou duren haha.

Dream Land 3 is wel een aanrader, het is wel een beetje slow-paced, zeker als je Super Star gewoon bent.

In inderdaad de prijzen maken het zeer interessant, en de japanse cover arts zien er imo net iets cooler uit.
Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:13:
I had (heb, ligt nog steeds in mijn kast) een jap naruto game voor de cube.....alle tekst in het japans, en dan altijd spelen met een tekstbestand open op mijn monitor (stond naast mijn tv destijds) maar nee, ik vind het niet relaxed spelen! En dat was 'maar' een beat em up.

En crt ftw! Al hoewel veel moderne indie games en bijvoorbeeld collecties als die van rare op xb1 het zelf ook leuk doen met kunstmatige scanlines en andere crt effecten :)
True, maar toch blijf ik zo 100% "authentiek" spelen nog een extra dimensie geven aan heel de ervaring.
TTC schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:02:
[...]

True, maar toch blijf ik zo 100% "authentiek" spelen nog een extra dimensie geven aan heel de ervaring.
Oh ik ook hoor, In een ideal wereld voor mij, zitten mijn consoles tot en met org xb, ps2 en cube op mijn crt tv.
Heel misschien zelf nog die gen inc dc nog verplaatsen naar hd tv al, maar alles daaronder heeft imho echt veel baat bij een goede crt tv (of PVM). En ja de betreffende consoles dan waar mogelijk naar RGB out en 60hz modden. Momenteel is dat bij mij uitsluiten mijn md.
Overtreffend daarbij nog gedachte om vol voor usa consoles te gaan. Maar daar vind ik dan weer het nadeel dat mijn europese games in principe niet werken, al hoewel je natuurlijk vast ook andersom kan modden.

En ik vind het beeld van mijn pana plasma ook erg mooi voor retro games (volgens mij speelt @Seroczynski ) ook op vrijwel dezelfde tv. Ben er nog niet uit wat ik doe als die tv die nu woonkamer tv is, vervangen zal worden door een 4k tv.
Dus of hij dan mijn crt's volledig zal vervangen, of dat ik dan nog crt hou voor bepaalde consoles of zelfs games.

Maar (al heel vaak verteld hier, sorry voor repeat) ik ben ook een groot voorstander van emulatie. Een echt comfy apparaat een keer kopen (en ik denk dan zelf aan een shield aan de tv, de standaard pie, of een compact pc-tje wat dan ook kodi/HTPC taken kan doen) en die goed inrichten en je bent klaar....enige wat je dan mist is de crt goodness, al hoewel je met een laptop en wat knutsel werk (externe videokaart met rgb out oid) wellicht en huiskamer tv en crt 'boven' zou kunnen bedienen).

Wat ik voorval fijn vind is dat je in die situatie EN je bekabeling in een keer in orde hebt, en altijd controller keuze hebt, en save states.......er zullen vast games of systemen zijn waar de emulatie niet perfect is, maar veel gamebraking stuff heb ik met emulatie nog niet ervaren iig. En zelfs in die situatie zal ik mijn 'collectie' niet wegdoen, dus bij games waar echt irriante glitches oid inzitten kan je dan nog altijd uitwijken naar 'echte' hardware.

10 second ninja DONE

@TTC Prachtig, ik ben groot fan van de Super Famicom. Mijn SFC collectie is nog klein, ik heb enkel TLOZ: Triforce of the Gods, Yoshi's Island, Harvest Moon en een SFC console CIB (en de Super Donkey Kong serie cart-only), maar ben van plan die nog uit te breiden met een paar titels, waaronder die jij hebt :)

Ik speel inderdaad op een plasma HDTV, en vind het prima zo. Ik verbaast mij telkens weer over het crispy clear beeld dat ik van mijn NES krijgt. Ik maak gebruik van toegevoegde scanlines en crop daar waar ik het nodig vind stukjes van het beeld. Maar ook ik zorg er altijd voor dat ik een CIB, ongemodde console bezit, vanwege authenticiteit.

@Sagat We hebben 'm niet aangehad hier, maar ik heb een RPi3 in een NES case (mét Nintendo teksten) zitten. Gepimpt met het Famicom Mini menu en de Super Nintendo Mini background music, heb ik er laatst nog Castlevania: Symphony of the Moon (PSX) op uitgespeeld terwijl we er een Dualshock 3 controller op aangesloten hadden. Daarna begonnen aan Castlevania: Circle of the Moon met de 8Bitdo SFC30 controller ;) Het kan soms een mooie uitweg zijn. Ik gebruik het voornamelijk als ik bij iemand anders ga retro-gamen en ik mijn hardware niet mee wil nemen. Maar bij voorkeur speel ik op mijn gemodde systemen.

Seroczynski schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
@TTC Prachtig, ik ben groot fan van de Super Famicom. Mijn SFC collectie is nog klein, ik heb enkel TLOZ: Triforce of the Gods, Yoshi's Island, Harvest Moon en een SFC console CIB (en de Super Donkey Kong serie cart-only), maar ben van plan die nog uit te breiden met een paar titels, waaronder die jij hebt :)

Ik speel inderdaad op een plasma HDTV, en vind het prima zo. Ik verbaast mij telkens weer over het crispy clear beeld dat ik van mijn NES krijgt. Ik maak gebruik van toegevoegde scanlines en crop daar waar ik het nodig vind stukjes van het beeld. Maar ook ik zorg er altijd voor dat ik een CIB, ongemodde console bezit, vanwege authenticiteit.

@Sagat We hebben 'm niet aangehad hier, maar ik heb een RPi3 in een NES case (mét Nintendo teksten) zitten. Gepimpt met het Famicom Mini menu en de Super Nintendo Mini background music, heb ik er laatst nog Castlevania: Symphony of the Moon (PSX) op uitgespeeld terwijl we er een Dualshock 3 controller op aangesloten hadden. Daarna begonnen aan Castlevania: Circle of the Moon met de 8Bitdo SFC30 controller ;) Het kan soms een mooie uitweg zijn. Ik gebruik het voornamelijk als ik bij iemand anders ga retro-gamen en ik mijn hardware niet mee wil nemen. Maar bij voorkeur speel ik op mijn gemodde systemen.
Ik herinner me een verhaal over een klepje van die nintendo in een ander lettertype geprint had.......of haal ik je nou door de war met iemand anders?

anyways geeft je groot gelijkt, een pie zou voor mij al heel veel oplossen, gezien ik vooral geintresseerd ben in 16 bit
md/snes/amiga/neo geo/ACA games
niet 16 bit maar pretty damn close
PCE/32X (was die echt 32 bits, ik twijfel) en amiga cd32, en ja nes games ook, en wellicht nog de verdwaalde master system game.

Als ik al deze games makkelijk kan spelen, met saves states? zo ongeveer het walhalla, en daarna zijn ook nog ontzettend veel goede games uit gekomen, maar kijk is naar een shadow of the collosus, dat is op ps2, 3 en nu ook 4 uitgekomen, en hetzelfde geld voor Okami die ik recentelijk hier voorbij zag komen dacht ik.....daardoor net iets minder noodzaak om die ook op die manier te hebben.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:57:
[...]

Ik herinner me een verhaal over een klepje van die nintendo in een ander lettertype geprint had.......of haal ik je nou door de war met iemand anders?
Nu haal je twee dingen door elkaar :P Wat betreft de RPi heb ik een RetroFlag NES case. Die komen met een lelijke "RetroFlag" tekst op de case, waar normaliter de tekst "Nintendo Entertainment System" staaat. Ik heb die tekst verwijderd, en er de Nintendo tekst opgeplakt.

Voor mijn Hi-Def NES had ik een vervangend klepje besteld. Deze had echter de Nintendo tekst in een ander lettertype of een andere spacing staan, waardoor het duidelijk was (voor de kenner) om te zien dat deze niet origineel was. Is inmiddels opgelost door de bovenkant van een andere NES die ik nog had liggen te gebruiken.

Denk dat ik gewoon zo'n prefab marktplaats gebakje haal, dan heb ik daar geen last van geloof ik (of just wel, omdat ze anders gesued worden door ninty natuurlijk :P )

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:08:
Denk dat ik gewoon zo'n prefab marktplaats gebakje haal, dan heb ik daar geen last van geloof ik (of just wel, omdat ze anders gesued worden door ninty natuurlijk :P )
Zonde van het geld, vaak vragen ze er veel meer voor dan de moeite is. Neemt de helft van de lol weg joh :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Dit is mijn SFC-collectie. Mixed bag van hele speelbare games en spellen waar je net even wat meer moeite voor moet doen 8)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Q71KYe4.jpg

Heb twee criteria in deze collectie; het moet compleet zijn en het moet goedkoop zijn.
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:06:
Dit is mijn SFC-collectie. Mixed bag van hele speelbare games en spellen waar je net even wat meer moeite voor moet doen 8)

[Afbeelding]

Heb twee criteria in deze collectie; het moet compleet zijn en het moet goedkoop zijn.
Prachtig O+

Ik vlieg volgende week donderdag naar Japan, maar wil me voorlopen enkel richten op cart-only Japan GameBoy Classic games. Misschien als ik wat ruimte in de koffer heb dat ik een CIB exemplaar van SFC Kirby ofzo meeneem, maar denk het niet.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zo, weer een partijtje oude Atari 2600 spulletjes gekocht. Zat een cassette tussen zonder label, maar spelletje is best aardig. Iets met een aap en een Italiaans mannetje, gemaakt door de firma Nintendo. Zegt mij op zich niet zoveel, is er hier misschien iemand hier die weet wat daar van geworden is?

Zat nog een beetje te lezen hoe die port destijds tot stand is gekomen. Kwam een bron tegen die aangaf dat de Atari versie opzettelijk van lage kwaliteit is gehouden om de Colecovision versie beter voor de dag te laten komen. Die verhalen over slechte Atari ports ben ik vaker tegengekomen maar ik heb er serieus mijn twijfels bij of het apparaat tot veel meer in staat was. Vrijwel iedere port was slechts een zwakke imitatie van het origineel.

Wel was het duidelijk dat Nintendo zag dat op een Colecovision wel goede ports konden draaien. Heeft duidelijk wel invloed gehad op de ontwikkeling van de NES, maar ik vraag me een beetje af hoe precies. Ongetwijfeld met het idee de Japanse markt te veroveren, maar de crash van de Amerikaanse game markt die er voor zorgde dat Nintendo weinig concurrentie meer had van die kant en daarmee eigenlijk de enige speler in de wereld was geworden met een game console is iets niemand tijdens de ontwikkeling had kunnen voorspellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Tribits op 13-09-2018 21:34 ]

• TTC

TTC

[Afbeelding]

Wow! Zeer mooi.
Wat zijn zo je favoriete speelbare SFC games buiten de classics als Mario/Kirby/DKC/SFII?
Ik hanteer dezelfde criteria, behalve bij Kirby games, daar mag het iets meer kosten. :)

• Sh0ckTr00per
Seroczynski schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:31:
[...]

Prachtig O+

Ik vlieg volgende week donderdag naar Japan, maar wil me voorlopen enkel richten op cart-only Japan GameBoy Classic games. Misschien als ik wat ruimte in de koffer heb dat ik een CIB exemplaar van SFC Kirby ofzo meeneem, maar denk het niet.
Dank je! Dat is altijd leuk, 1 tip vast: Mogurānya hier bekend als Mole Mania en best prijzig. Japans kost die niet echt heel veel. Vind het 1 van de leukste Gameboy spellen die ik de afgelopen tijd gespeeld heb.
TTC schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:41:
[...]

Wow! Zeer mooi.
Wat zijn zo je favoriete speelbare SFC games buiten de classics als Mario/Kirby/DKC/SFII?
Ik hanteer dezelfde criteria, behalve bij Kirby games, daar mag het iets meer kosten. :)
Dank je, de Super Bomberman-serie is heel goed speelbaar en zowel solo als multiplayer leuk. Ys III is net even wat anders in de serie als side scrolling platformer, maar tegelijk een beetje overbodig door de remakes. Super Adventure Island is ook niet heel ingewikkeld. En Puyo Puyo is altijd top, mits je van de serie houdt. Ik heb voor alle platformen waar ik actief op speel wel versies van de game liggen denk ik :)

[ Voor 38% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 13-09-2018 08:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Op verzoek, een eerste pic van de N64 RGB install, laat geworden gisteravond...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jZxKjxQm.jpg

Ik heb nog een probleem met het beeld, is wat golvend, met multimeter gechecked en alles lijkt goed. Wellicht dat die laatste stap met de ground naar de heatsink dit nog oplost. Hopelijk... :)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Dat is een mooie collectie die je daar hebt. De doosjes en boekjes van de SFC versie zijn over het algemeen een stuk mooier dan bij de pal of ntsc versies.

• TTC

TTC

Om toch eens een echt "first world problem" te hebben: Ik ben al een tijdje op zoek naar een Hori GameBoy Player controller te vinden om deftig GBA games te kunnen spelen op mijn GameCube.

Nu heb ik er eentje gevonden voor een deftige prijs (helaas niet de originele prijs in dollar haha):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v32unxR.jpg?1
Maar zoals je kan zien is hij nog volledig nieuw en sealed, wat hem eigenlijk dubbel zo veel waard maakt dan de prijs die ik ervoor gegeven heb.

Dus ja, hoewel ik gewoon dingen koop die ik echt wil en niet voor een full collection ga in geen enkel opzicht, vind ik het toch wel zonde om deze open te maken. :D

Een andere optie is een Classic Linker te vinden om een SNES Mini controller aan een gamecube aan te sluiten, maar die is helaas out of stock bij PlayAsia. (https://www.play-asia.com/classic-linker/13/7034yd)
Iemand nog suggesties? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
It's here :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KUDJtrFmXbL8zGAsgkcAwE1a/thumb.jpg

Is dus vrij snel gegaan, en apparaatje ziet er gezien zijn leeftijd nog aardig uit, controller voelt ook goed.

Ter lering en vermaak, mijn oude gameboy color er naast gelegd (@Seroczynski kent em nog wel ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQzrDW1718M1jblJ7MNUT5EH/thumb.jpg

En nog een voor aanzicht, zie ook hoe er een hardware slotje opzit zodat je HU-Card er niet uit kan gaan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0hLwLcbzCl5CDMYmapZsvkmu/thumb.jpg

En de HU-Card zelf, overigens geen idee wat voor game het is, het ging me echt om de PCE zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cj7ZpnqxKoTLLrvkNksxj2g2/thumb.jpg

Enige irritante is dat mijn (seperaat uit frankrijk bestelde) voedig ervoor nog niet gearriveerd is :(
Maar ik las dacht ik ergens dat een megadrive (md) voeding ook zou moeten werken, even dubbelchecken of dit klopt en of het een md 1 of 2 voeding is dan......ik heb een md1 voeding.
Er zit een voeding bij waar ook 240v opstaat, dus wellicht hoef ik alleen een reisstekker achtige oplossing te gebruiken....

10 second ninja DONE

• Sh0ckTr00per
Mooi apparaat, mijn grootste twijfel hoewel je het voor de prijs niet echt hoeft te laten lijkt het :) Alleen zijn er echt heel veel dure spellen voor het apparaat, vooral bij de shmups waar het mij dan toch om zou gaan.

Deze hu card is trouwens van Keith Courage, al moest ik eerst aan Shaman King denken.
Het goede nieuws........mijn nes werkt nog, en dus ook de nes rf tv connector. Voor zo ongeveer de slechts mogelijke aansluiting ziet het er nog best ok uit op crt moet ik zeggen.

Het slechte nieuws........ik krijg uit de PCE uitlsuitend, zwart wit beeld met een heftige brom in beeld. Nou weet ik niet meer of ik the old art van het juiste tv kanaal zoeken ben kwijt geraakt, maar ter vergelijk mijn nesje werd binnen 10 seconden gevonden door de automatische zender zoek functie.

Ik denk dat ik vol ongeduld wacht op mijn 'echte' PCE voeding en hoop dat het dan beter gaat. Ik las dat sommigen idd slechte ervaringen qua onstabiel beeld hadden met niet officiele voedingen.

edit:
aargh ik lees net dat het extreem zeldzaam is dat europese tv's rf ingangen hebben die ntsc-j aankunnen :(
oplossing is via een videorecorder (die ik volgens mij weggepleurd heb a long time ago, maybe al met mijn verhuizing van appartment naar huis in a'foort) of met convertors.......grrrrrrrrrr. Even verder googlen wat er mogelijk is.

@Sh0ckTr00per
Ik heb hem ook vooral voor de shmups gekocht. Maar mijn plan is dus ook een super sd3 aan te schaffen, die is helemaal prijzig, maar EN rgb out, en alles games op sd kaart kunnen zetten, zowel hu cards als cd games, EN nooit gezeur met die speciale system module cards........ja dat alles is me wel wat geld waard. Maar wel bijvoorkeur pas bestellen als ik zeker weet dat deze PCE in de basis goed werkt natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 13-09-2018 22:07 ]

10 second ninja DONE

Ik heb het thread op neo-geo even doorgelezen m.b.t. de Super SD System 3, maar ik zie nergens een prijs staan? Wat moet zo'n ding kosten dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb vandaag de N64 RGB install afgemaakt, wat tegenslagen gehad.

Als eerste, het golvend beeld. Ik heb alles nagelopen, e.e.a. opnieuw gesoldeerd, geklooid met extra ground punten etc. maar niets bood soelaas. Ik ben toen nogmaals gaan googlen en kwam er uiteindelijk achter dat het lag aan de sync regeneration van de gscartsw, d'oh |:(

Terug in elkaar gezet, werkte maar half half, had het vermoeden dat ik ondanks mijn voorzichtigheid toch ergens een kabel tussen gedrukt had, maar dat was het niet. Lang mee lopen klooien en testen, blijkbaar heb ik met mijn domme kop op de een of andere manier een chip half losgetrokken tijdens het terug in elkaar zetten, waarschijnlijk ergens een schroefje wat half is blijven hangen of iets dergelijks. Hierbij de tip, altijd de schroefjes er allemaal uit halen en niet snel-snel willen doen en alles half op zijn plek laten zitten :F

Blijkbaar zit er normaal ook dubbelzijdige tape achter op het PCB, ik kreeg te horen "dat dat soms niet het geval is om de een of andere reden", naja ik ga niet wachten op een stukje warmtebestendige tape, dus dan maar normale 3M wat ik nog had liggen.

Bijna dichtgeschroefd ziet het er dan zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gH3QIRNm.jpg

Werkt perfect nu met de ED v3, resetten is ideaal met de borti firmware, en de deblur is wel echt fijn icm de 4x linemode van de OSSC, ik ben weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vind die prijs wel meevallen (mijn MVS flashcart was bv. €400+), maar heb wel e.e.a. klachten gelezen over dat ding. Zou je even goed inlezen voordat je tot koop overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:47:
Vind die prijs wel meevallen (mijn MVS flashcart was bv. €400+), maar heb wel e.e.a. klachten gelezen over dat ding. Zou je even goed inlezen voordat je tot koop overgaat.
MVS cart
Heb ik laatst ook nog naar gekeken, verbaasde me erg over die prijs, dat project stel ik dus nog even uit.
(heb ook nog geen mvs :P )

edit:
Voor de duidelijkheid onderstaande gaat over super sd 3

Ik begrijp dat de eerste versie wat condensatoren verkeerd om had? Maar dat schijnt in de huidige revisie gefixed te zijn. Verder begreep ik dat juist doordat de laadtijden minder zijn sommige spellen niet/niet goed werken (gesproken dialoog die niet synchroon loopt). Diverse youtubers waren wel enthousiast maar je kan je afvragen hoe neutraal/kritisch die zijn natuurlijk.
Verder viel het volgens mij best mee met de dingen die ik gehoord had, maar idd voor dat geld nog wel even goed inlezen. En het liefst wil ook ook zeker weten dat mijn PCE ok is, is kijken of ik de hdd/dvd recorder van mijn ouders mag lenen om te testen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 14-09-2018 13:24 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:04:
[...]

MVS cart
Heb ik laatst ook nog naar gekeken, verbaasde me erg over die prijs, dat project stel ik dus nog even uit.
(heb ook nog geen mvs :P )

Ik begrijp dat de eerste versie wat condensatoren verkeerd om had? Maar dat schijnt in de huidige revisie gefixed te zijn. Verder begreep ik dat juist doordat de laadtijden minder zijn sommige spellen niet/niet goed werken (gesproken dialoog die niet synchroon loopt). Diverse youtubers waren wel enthousiast maar je kan je afvragen hoe neutraal/kritisch die zijn natuurlijk.
Verder viel het volgens mij best mee met de dingen die ik gehoord had, maar idd voor dat geld nog wel even goed inlezen. En het liefst wil ook ook zeker weten dat mijn PCE ok is, is kijken of ik de hdd/dvd recorder van mijn ouders mag lenen om te testen :)
Ik weet het niet, ik heb een Darksoft MVS cart, er is toen een hele war geweest vanuit de gasten die op ng.com zitten en de NeoSD is uiteindelijk snel uitgebracht voordat Darksoft er klaar mee was. Prima, maar waren in het begin wel wat issues mee ja. Ook met die van Darksoft overigens, wel netjes opgelost. Uiteindelijk zijn beide producten volgens mij prima, de exacte verschillen weet ik niet, maar iig zijn de laadtijden wat langer van de NeoSD, naast natuurlijk de obvious verschillen tussen de GUI. Staan volgens mij een legio reviews op Youtube die dit toelichten. Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker van de Darksoft Multi MVS.

Paar foto's van mijn exemplaar, nog een verschil is dat DS originele cases gebruikt (hij zandstraalt ze en snijdt het micro SD slot eruit), de NeoSD gebruikt een custom case, die volgens mij niet zo'n hele briljante pasvorm heeft maar wel oké is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ccu8q33m.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LHV9kAVm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:26:
@Sagat
@Techno Overlord

Ik kan deze Hama Switch aanraden, en die is nog verkrijgbaar bij Bol ook:

https://www.bol.com/nl/p/...av-100s/9200000008882667/

De enige goede én betaalbare RGB Scart switch imho. Eventueel kun je meerdere exemplaren doorlussen.
En net toen ik bedacht dat doorlussen we een goed plan was...zijn ze niet meer leverbaar.

Nog goede alternatieven? Oh en tips voor scartkabels?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Sagat schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:06:
[...]

En net toen ik bedacht dat doorlussen we een goed plan was...zijn ze niet meer leverbaar.

Nog goede alternatieven? Oh en tips voor scartkabels?
Amazon.de

https://www.amazon.de/Ham...fRID=WW19P83H8TAHMWAEVX81

https://www.amazon.de/Ham...fRID=9TE78KFP0DDFSME6JKW1

Geen idee wat het verschil is tussen de twee. De duurdere is zeker weten de juiste versie (100S)...

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 16-09-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:14:
[...]

Amazon.de

Geen idee wat het verschil is tussen de twee. De duurdere is zeker weten de juiste versie (100S)...
Besteld! Hmm zie dat ik niet goed gelezen heb want dacht dat het 2 dezelfde versies waren. Maar indien anders stuur ik hem terug.

Ook scart kabel besteld voor doorlussen.

==========

Vandaag met een hdd recorder getracht de PCE te laten outputten, helaas ook hier geen succes. Staat ook nadrukkelijk in de manual dat de tv tuner pal is :(
(uiteraard die pas achteraf gelezen)

Wel nog even het oude nesje aangehad, even mike tyson's punch out gespeeld! _/-\o_

Wat een mooie gfx voor de nes en de gameplay is nog ook best ok (al hoewe ik alleen de eerste league heb doorgespeeld, vs mike tyson en die rus voor hem eigenlijk al, is het nintendo hard en eerder frusti dan leuk......mijn zoon was ook geintresseerd in deze game, ben benieuwd wat hij er van vind!

[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 16-09-2018 17:23 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sagat schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:25:
[...]

Vandaag met een hdd recorder getracht de PCE te laten outputten, helaas ook hier geen succes.
Deze al gevonden: How to play NTSC-J RF-only consoles on PAL televisions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope! thanks voor de tip.
Ik heb niet heel zwaar getilt aan het mogelijk RF issue omdat ik op het moment van de PCE bestellen vrijwel zeker was dat ik ook die super sd3 ging halen.......maar having some doubt now :P

Naast de forste aanschaf prijs van het apparaat zelf ook nog een SD card nodig en een scart rgb kabel. Ik ben ook nog voornemens mijn one s te upgraden naar een one x, en als ik dit zo allemaal optel is het bedrag dat ik hoop uit geven voor de X (+- 350) al bijna wat ik kwijt ga zijn voor de PCE upgrade.
Op zich kan ik het me veroorloven om beide te doen. Maar het is wel een hoop geld en gezien ik al vanaf mijn 11/12 ofzo al interesse in de PCE had, kan ik het ook nog wel opbrengen om nog wat langer te wachten op bestellen van dat ding.

Ook zit ik met het idee dat ik ipv van de super sd ook bijvoorbeeld een snes EN md everdrive en wellicht ook nog die consolised MVS kan halen......altijd lastige beslissigen :)

edit:
Na daadwerkelijk de link te klikken zag ik dat ik deze idd al gezien had, tsja, even afhankelijk van of ik dus wel of niet voor die sd3 ga. zo ja dan is het onzin om extra hw te kopen, maar als ik dat een jaartje uitstel vind ik 10-20 euro idd wel te overzien om nu al die pce te kunnen spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 18-09-2018 09:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08
Nice @Sp33dFr34k, toevallig heb ik zelf gisteren een vergelijkbaar geintje uitgehaald met de N64.
Mijn setup is vooral component video en borti z'n n64advanced FPGA project maakt ook YPbPr output mogelijk dus dat was ideaal voor mij. Er is bijna een maand overheen gegaan tussen het bestellen van de pcb's/componenten en het daadwerkelijk beginnen met de mod, maar vanwege de goede documentatie was ombouwen in 1 avond te doen.
Met het OSD menu kun je nog wat tunen en ik kan op die manier ook switchen tussen YPbPr en RGB output, dus die heb ik ook aan de multiav gehangen. Heb er alleen nog geen RGB kabel voor, maar zoals gezegd deed ik het voor de component video aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/n64adv/1_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/n64adv/2_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/n64adv/3_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/n64adv/4_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/n64adv/5_thumb.jpg

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gaaf man! Install is inderdaad heel vergelijkbaar zie ik, ook de controller pins zie ik daar lopen :) Ben eens benieuwd wat het verschil is tussen rgb en component, hoeveel kost zo'n complete kit nu? De N64RGB van TW was zo'n €50.

Flozem schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:14:
[...]

Amazon.de

gisteren mogen ontvangen, er zijn wat uiterlijke verschillend ,maar qua functies is hij identiek, ga hem binnenkort testen, maar eerst 2 avonden ouder avond :(

10 second ninja DONE

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08
Mja is lastig te vergelijken aangezien het niet als kit verkocht wordt. En losse pcb's bestellen is niet kostenefficiënt eigenlijk. Als je het over 10 stuks uitsmeert ben je €30 aan componenten kwijt en een kleine €10 aan de PCB gok ik (dure 4 layer).

Voor de rest is assemblage niet lastig, de fpga en video encoder hebben geen bijzondere pitch dus het is hobbymatig goed te doen.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vanaf de Frontpage: Sony Introduceert Playstation Classic van 100 euro.

Hij gaat 20 games huisvesten waarvan onderstaande tot nu toe bekend zijn:
  • Final Fantasy VII
  • Jumping Flash
  • R4 Ridge Racer Type 4
  • Tekken
  • Wild Arms
Wat vinden jullie ervan? Hopelijk kun je er meer games op draaien dan de standaard 20 zoals op de mini (S)NES.

Zelf vind ik dat de PS1 op grafisch vlak de tijd niet doorstaan heeft. Slechts een handjevol games zien er nog redelijk uit vandaag de dag. Natuurlijk, gameplay > graphics maar ook dit heeft zijn grenzen naar mijn mening. Games als Gran Turismo 1 + 2, Spyro the Dragon, Twisted Metal en Metal Gear Solid hebben nu nog acceptabele graphics imo. Het overgrote deel is echt lelijk zoals Tomb Raider.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Techno Overlord schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:00:

• Final Fantasy VII
  • Jumping Flash
  • R4 Ridge Racer Type 4
  • Tekken
  • Wild Arms
Wat vinden jullie ervan? Hopelijk kun je er meer games op draaien dan de standaard 20 zoals op de mini (S)NES.

Zelf vind ik dat de PS1 op grafisch vlak de tijd niet doorstaan heeft. Slechts een handjevol games zien er nog redelijk uit vandaag de dag. Natuurlijk, gameplay > graphics maar ook dit heeft zijn grenzen naar mijn mening. Games als Gran Turismo 1 + 2, Spyro the Dragon, Twisted Metal en Metal Gear Solid hebben nu nog acceptabele graphics imo. Het overgrote deel is echt lelijk zoals Tomb Raider.
Ik ga mee in je mening, primitieve 3d gfx hebben de tand des tijds slecht doorstaan. Maar dit lijkt me dan ook echt iets voor de playstation fans. Ik vind objectief de gfx van mariokart snes ook verschrikkelijk, maar kan dat nog prima spelen, gt 1 en 2 vond ik destijds al lelijk, laat staan nu :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Techno Overlord schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:00:

• Final Fantasy VII
  • Jumping Flash
  • R4 Ridge Racer Type 4
  • Tekken
  • Wild Arms
Wat vinden jullie ervan?
Kom maar door met FF VII, Tony Hawk en Driver erbij. Al ben ik geneigd te denken dat ik deze classic net als de snes mini al snel cadeau ga doen aan mijn neefjes. :P Leuk voor een paar keer opstarten en jeugdsentiment herbeleven en dan terug de PS4 pro en xbox one aanslingeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Beide Castlevania's aub.... instant buy voor mij. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Flozem schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:54:
Beide Castlevania's aub.... instant buy voor mij. ;)
Waarschijnlijk worden Symphony of the Night en Rondo Of Blood opnieuw uitgebracht voor de PS4. Nieuws op IGN.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik dacht dat ik weinig had met de Playstation, dus twijfelde wel even of ik die classic zou bestellen. Maar toen ik even nadacht wat voor awesome games er zijn geweest dan heeft dit heel veel potentie :D

Qua games zou ik graag de JRPG's willen zoals de Final Fantasy's (incl. tactics), Breath of Fire 3/4, Suikoden, Chrono Trigger/Cross, Legend of Mana, Lunar, Tales of Phantasia/Destiny, Xenogears, Grandia, Persona. Mis er vast nog wel wat :P Maar je kan die 20 games al bijna wel vullen met alleen goede JRPG's :P

Ik hoop ook op wat ingebouwde (optionele) CRT filters. Dat kan echt het verschil maken denk ik :)

En ik hou mn adem niet in voor 'modbaarheid' zoals de NES/SNES classics. De enige reden waarom die dingen een beetje aan te vullen zijn is omdat er zoveel ruimte over is. Die Playstation games zijn vele malen groter en met 20 games waarvan sommige ook nog wel eens meerdere disks kunnen hebben zie ik niet in dat ze voor nog meerdere games ruimte overlaten. Misschien zou je een USB drive kunnen gebruiken in een controllerport maar dat zou voor mij al voldoende charme verpesten dat ik daar niet aan begin.
BlackMage schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:26:
Ik dacht dat ik weinig had met de Playstation, dus twijfelde wel even of ik die classic zou bestellen. Maar toen ik even nadacht wat voor awesome games er zijn geweest dan heeft dit heel veel potentie :D

Qua games zou ik graag de JRPG's willen zoals de Final Fantasy's (incl. tactics), Breath of Fire 3/4, Suikoden, Chrono Trigger/Cross, Legend of Mana, Lunar, Tales of Phantasia/Destiny, Xenogears, Grandia, Persona. Mis er vast nog wel wat :P Maar je kan die 20 games al bijna wel vullen met alleen goede JRPG's :P

Ik hoop ook op wat ingebouwde (optionele) CRT filters. Dat kan echt het verschil maken denk ik :)

En ik hou mn adem niet in voor 'modbaarheid' zoals de NES/SNES classics. De enige reden waarom die dingen een beetje aan te vullen zijn is omdat er zoveel ruimte over is. Die Playstation games zijn vele malen groter en met 20 games waarvan sommige ook nog wel eens meerdere disks kunnen hebben zie ik niet in dat ze voor nog meerdere games ruimte overlaten. Misschien zou je een USB drive kunnen gebruiken in een controllerport maar dat zou voor mij al voldoende charme verpesten dat ik daar niet aan begin.
Ik deel je mening grotendeels, al is mijn voorkeur aan PS1 titels heel divers en heb ik ze veelal al in huis; de PS1 classic/mini wil ik hoe dan ook om neer te zetten, net als de NES en SNES mini. Maar de opslagruimte zal zoals je zegt het "probleem" gaan vormen. Dan wellicht 's kijken of de PSIO nog een leuk idee is om tóch de originele PS1 met meer gemak te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Vandaag bij het nationeel videogame museum geweest in Zoetermeer.
Was een geslaagde 3 uurtjes. Veel klassiekers kunnen spelen en het was lekker rustig. Het laatste uurtje werd het wat drukker, maar nog steeds nergens hoeven wachten. Genoeg te doen :)

Verassing van de dag was toch wel Darius Burst. Deze dual screen kast zorgt ervoor dat je daadwerkelijk in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:49:
Vandaag bij het nationeel videogame museum geweest in Zoetermeer.
Was een geslaagde 3 uurtjes. Veel klassiekers kunnen spelen en het was lekker rustig. Het laatste uurtje werd het wat drukker, maar nog steeds nergens hoeven wachten. Genoeg te doen :)

Verassing van de dag was toch wel Darius Burst. Deze dual screen kast zorgt ervoor dat je daadwerkelijk in de game zit.
Volgens mij ben ik er ooit wel is geweest toen ze nog nozomi waren, vond het wel leuk, en groter is alleen maar beter, dus even keertje kijken.

Darius is toch een shmup? Ik zie hem af en toe wel is voorbij komen op ps en xb deals, maar nooit gekocht. Ik weet wel dat vroeger het ook al bestond als kast met 3 schermen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:26:

Het is geen hele bekende titel maar als je van JRPG's houdt kijk eens voor Jade Cocoon op de PS One. Toppertje!

Voor mij zijn de belangrijkste games die ik graag op de PS One mini zie verschijnen Parasite Eve 1 & 2. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zo, inmiddels de composite mod voor de Atari 2600 ontvangen en in mijn oude 4 switch woody ingebouwd. Mod zelf stelt niet zoveel voor, transistor en een paar weerstanden, maar het kopen als kitje heeft als voordeel dat je er een printplaatje bijkrijgt en de tulp connectoren voor de audio/composiet uitgang. Solderen van de kit is op zich ook niet zo spannend, ik heb er alleen wel voor gekozen om de modulator volledig te verwijderen in plaats van het afbreken van de print zoals in veel tutorials getoond wordt. Verder wel redelijk makkelijk te solderen want alles is duidelijk jaren 70 techniek.

Op zich werkt de mod goed, maar het composiet signaal brengt wel weer een nieuw probleem mee. Er blijkt namelijk weinig overeenstemming te bestaan over de kleuren die de console weer moet geven. Er zit wel een potmeter in waarmee je de kleurbalans (?) in kan stellen, maar ook dat levert geen echt bevredigend resultaat op. Zo is in Ms Pacman het doolhof meer rood dan roze en is Ms Pacman zelf dan weer niet zo geel als je zou verwachten. Ik zat later nog een beetje te zoeken en zag dat er ook meer geavanceerde kits bestaan waar je meer op in kan stellen, maar die worden gelijk ook een stuk prijziger en zijn lastig te krijgen. Overigens lijkt Atari zelf ook met het kleurenpalet geworsteld te hebben aangezien er van de Space Invaders cartridge een lichte en een donkere variant bestaat.

Composiet Mod
Composiet Mod
Composiet Mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:44
Er komt een nieuw spel uit op de NES (via kickstarter) Micro Mages:

https://www.kickstarter.c...for-the-nes?ref=discovery
guys help me out.......ik hink een beetje op 2 gedachten, aan de ene kant.......de mysterieuze PCE met al die leuke games, met name shmups, maar ook diverse interesante platformers en zelfs een paar turn based strat titles......best een grote libary met veel games erin.....ofterwel
Optie 1 is flink cash uitgeven en een super sd3 halen (en sd kaartje en RGB kabel......).

Optie 2 is dat ik toch nog even wat langer wacht......op een prijsdaling van de super sd 3 of op een andere oplossing die wat goedkoper gaat zijn......
Dan ga ik denk ik voor een everdrive voor de md, en dan een MET save states, dat lijkt me ook geniaal, en van het 'wissel geld' haal ik dan nog even een snes mini erbij........wat zouden jullie doen? Mijn pce is er nu natuurlijk al en kan ik at the moment niet gebruiken.......hmmm zou hem voor de lol nog is kunnen testen op mijn woonkamer tv, wellicht heeft die een tuner die het nog snapt, then again (relatief, tv is uit 2009 ofzo :X , maar wel heul stuk nieuwer dan mijn crt ) nieuwe tv tuners hebben zeer wsl helemaal zo min mogelijk functies omdat die krengen natuurlijk steeds minder gebruikt worden.Sowieso is even googlen, want die tv hangt aan de muur waardoor het niet eenvoudig is om bij die kabel/rf aansluiting te komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Aardappel Er komt een nieuw spel uit op de NES(Morgen/zonder kickstarter/via LRG)
Galf:

https://limitedrungames.com/products/galf-nes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen hier met de Neo Geo Mini ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net mijn gameverzameling een beetje in nog meer dozen gestopt. Toen kwam ik naast een hele hoop zilvervisjes ook nog dit briefje tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t5f8KeMwEd5d2nTRrUBe5Qv3/full.jpg

Wat een goeie oude tijd :)

Heb nu alle grote dozen (waar de verzameling in zit) ingewikkeld met vershoudfolie en ducktape.

kut beesten!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier nog mensen naar de RGB (retro game beurs?) in Tilburg geweest? Ik ben met mijn kids geweest....die het op zich niet heel interessant vonden, behalve dan dat er ook amibo's verkocht werden. En mijn dochter heeft nog een prachtig paarden ds spel voor 5 euro gevonden.

Voor mij was het wel leuk, op zich vooral veel nes/snes en md spul, naast veel ps1/2/3 en xbox. Maar ook veel atari (eigenlijk veel meer dan ik verwacht had) en zelfs wat pce cd spul en nog een paar mvs carts te koop gezien. Nadeel met 2 kid bij je die het niet heel spannend vinden is dat je net wat minder de tijd neemt dan als je alleen of met gelijkgestemden bent. Maar absoluut interessant en opzich niet eens heel verkeerde prijzen, tuurlijk ook genoeg boxed spul voor 100 of 100-en euro's te koop, maar an sich genoeg betaalbaar te vinden, desondanks niet echt heel veel meegenomen. Eigenlijk maar 1 ding, en dat is......Castevania 4 (ntsc) geen idee wat je daar eigenlijk normaal voor kwijt zou zijn, maar boxed was het idd 100-140 wat me echt te gek is. Al hoewel een verkoper ook nog een ntsc versie boxed had voor 80 en waar ik wsl nog wel wat had kunnen onderhandelen. Ik heb het serieus overwogen, maar omdat al mijn snes spul niet boxed is vond ik het eigenlijk ook onzin, en voor zo'n bedrag had ik ook niet het idee om is gek te gaan doen. Maar toen ik deze dus uiteindelijk cart only voor 25 zag (en bij andere stands, wsl wel pal dan, ook voor 40 -50 voorbij zag komen, vond ik dat wel acceptabel. Verkoper verzekerde me dat het een orgineeel was (vind ik voor dit geld niet super spannend, maar liever wel natuurlijk, en engelse teksten (dat vind ik WEL heel belangrijk).

even snel wat foto's gemaakt voor de second opinion hier maar denk dat ik dat morgen even over doe met natuurlijk licht ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DpCZpMxpZreUHmPs13JVshGS/thumb.png
en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FLFUj6zwjO5QaFJEwFwHvpZk/thumb.jpg

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:58
Sagat schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:42:
Hier nog mensen naar de RGB (retro game beurs?) in Tilburg geweest? Ik ben met mijn kids geweest....die het op zich niet heel interessant vonden, behalve dan dat er ook amibo's verkocht werden. En mijn dochter heeft nog een prachtig paarden ds spel voor 5 euro gevonden.

Voor mij was het wel leuk, op zich vooral veel nes/snes en md spul, naast veel ps1/2/3 en xbox. Maar ook veel atari (eigenlijk veel meer dan ik verwacht had) en zelfs wat pce cd spul en nog een paar mvs carts te koop gezien. Nadeel met 2 kid bij je die het niet heel spannend vinden is dat je net wat minder de tijd neemt dan als je alleen of met gelijkgestemden bent. Maar absoluut interessant en opzich niet eens heel verkeerde prijzen, tuurlijk ook genoeg boxed spul voor 100 of 100-en euro's te koop, maar an sich genoeg betaalbaar te vinden, desondanks niet echt heel veel meegenomen. Eigenlijk maar 1 ding, en dat is......Castevania 4 (ntsc) geen idee wat je daar eigenlijk normaal voor kwijt zou zijn, maar boxed was het idd 100-140 wat me echt te gek is. Al hoewel een verkoper ook nog een ntsc versie boxed had voor 80 en waar ik wsl nog wel wat had kunnen onderhandelen. Ik heb het serieus overwogen, maar omdat al mijn snes spul niet boxed is vond ik het eigenlijk ook onzin, en voor zo'n bedrag had ik ook niet het idee om is gek te gaan doen. Maar toen ik deze dus uiteindelijk cart only voor 25 zag (en bij andere stands, wsl wel pal dan, ook voor 40 -50 voorbij zag komen, vond ik dat wel acceptabel. Verkoper verzekerde me dat het een orgineeel was (vind ik voor dit geld niet super spannend, maar liever wel natuurlijk, en engelse teksten (dat vind ik WEL heel belangrijk).

even snel wat foto's gemaakt voor de second opinion hier maar denk dat ik dat morgen even over doe met natuurlijk licht ;)
[Afbeelding]
en
[Afbeelding]
Ziet er origineel genoeg uit in mijn ogen, maar als je het echt zeker wilt weten kan je de cartridge altijd open maken maar zal in mijn ogen ook geen aanleiding voor zijn. Wel goed spel overigens een van de eerste spellen die echt heel goed gebruik maakte van mode 7 de prijs is ook goed !

Denk dat het voor mij persoonlijk op de 2de plek komt wat betreft de castlevanias die ik gespeeld heb met op 1 en op eenzame hoogte symphony of the night.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
Sagat schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:42:

[Afbeelding]
en
[Afbeelding]
repro's kan je eigenlijk niet altijd herkennen aan de buitenkant de goeie dan, de binnen kant is eigenlijk het gemakkelijkst om er zeker van te zijn of iets origineel is of niet gezien de boards zelden worden nagemaakt/ japanse counter carts van de game en dan met wat kleine aanpassingen.

Dat zeggende is dit niet een heel dure game en waren zat amerikaanse carts van dit spel hier in nederland verkocht, Ik ben er dusvrij zeker van dat het gewoon een origineel exemplaar is. Met dit soort games zou ik me niet echt heel veel zorgen maken met kans op repro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister toch ook even op mp en ebay gekeken. Ben idd wel tevreden over de prijs. Had idd vaker gehoord dat dit een hele goede versie was.
Maar met name gekocht omdat ik het spel al wilde sinds ik er over las in de gaming magazines back in the day. Het was natuurlijk met de prijzen destijds altijd keuzes maken en daarom is ie er nooit gekomen. Volgens mij wel is gehuurd en dat de gameplay me toch iet wat tegenviel (ik kan me half herinneren dat ik bij de stukjes waar je met je zweep over 'afgronden ' heen moest een paar keer af ging en dan een soort van rage quit had.......ik ben inmiddels iets geduldiger met games dan toen :P

Al hoewel ik moet zeggen dat bij een snelle eerste poging castevania 1 me op de nes ook niet al te erg tegenviel. Maar ik denk dat deze wel beter te doen is. Misschien toch maar die nes mini halen dan....heb ik iig save stats :P

Wellicht dan nog 'binnenkort' ook de PCE versie is proberen ;)

SotN heb ik gekocht tegelijk met mijn x360 destijds (nb: de xbla versie dan, niet ps1 of saturn ofzo).
Had er enorm veel zin in maar uiteindelijk nooit echt doorgepakt. Hierom ook wil ik eigenlijk het liefst castevania 1 en de snes versie eerste uit spelen.
Ik las wel dat er best wat platforming inzit in de snes versie, dat viel me idd ook op, was meer dan ik verwacht had.

Dan ander onderwerp......universal video game cases. Werken jullie daarmee? Zo ja waar gekocht? En hoesjes/covers zelf geprint? Ik zag al een of andere aanbieder die UVGC verkocht MET hoesjes.....was omgerekend net zo duur als de orginele cases zonder cover.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SotN..zo'n PS1 titel waar je niet meer goedkoop aan kunt komen (al jaren niet). Blijft jammer. Heb zelf niet heel veel met Castlevania nooit gespeeld maar ben een sucker voor het doosje :+

Je carts zien er legit uit, had 't al gezegd maar evt. openschroeven met gamebit. Als je die niet hebt moet je de cart maar 's meenemen @Sagat heb ze hier gewoon liggen.
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:12:
Net mijn gameverzameling een beetje in nog meer dozen gestopt. Toen kwam ik naast een hele hoop zilvervisjes ook nog dit briefje tegen:

[Afbeelding]

Wat een goeie oude tijd :)

Heb nu alle grote dozen (waar de verzameling in zit) ingewikkeld met vershoudfolie en ducktape.

kut beesten!
Die goede oude tijd, dan heb je het over 2012 of zie ik dat verkeerd?
Toen was ik ook al aardig wat jaren aan het verzamelen maar kan me niet heugen dat de prijzen destijds zo laag waren voor dergelijke titels...?

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 01-10-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Niet geweest helaas, maar wel 2 aankopen gedaan dit weekend voor de Atari Lynx:

Om te beginnen een cart-only versie van Gordo 106. Naast Todd's Adventure in Slime World mogelijk eens kijken naar die speedrun. Gordo 106 wordt al door een andere Nederlander gespeeld en hij is ermee geaccepteerd voor Awesome Games Done Quick, waar waarschijnlijk m'n Atari Lynx voor gebruikt zal worden. Daardoor ook eens interessant voor me om hier naar te kijken. Op zich wel geinig, die webshop had 2 versies liggen. Een CIB en cart-only. Binnen 2 uur waren beide versies verkocht (CIB naar degene die het op AGDQ gaat spelen, cart naar die van mij), dus die gast loopt zich nu waarschijnlijk af te vragen waarom zo opeens z'n Gordo stock op is :')

Daarnaast ook een iets duurdere aankoop van een homebrew game voor de Lynx: Zaku. Hier zat ik flink over te twijfelen omdat de shipping costs zo hoog liggen, maar dit is een vrij hoge kwaliteit homebrew die op cartridges uit is gekomen, waarbij de producer aangegeven heeft niks meer uit te brengen. Hiermee zijn er iets van 600(?) cartridges in omloop van dit spel en heb ik van de laatste batch die 'normaal' te koop zal zijn er 1 mee kunnen pakken (gewoon nieuw, compleet met een boekje en doosje).

Hieronder een wat slechtere kwaliteit opname van het spel, maar nu ik capture heb ga ik dit spel zeker streamen / opnemen :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Afgelopen zondag ook geweest in Tilburg.
Al twee keer eerder op de beurs in Tilburg geweest. Blijf het een leuk event vinden. Ondertussen ook nog wat bekende gezien en voor het eerst wat opnames gemaakt tijdens de beurs.
Uiteindelijk de nodige goodies kunnen scoren, verspreidt over verschillende consoles en handhelds.
Pagina: 1 ... 22 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.