Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:06

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Ben afgelopen weekend ook in Tilburg geweest. Het was een leuke beurs, gezellig, redelijke prijzen maar weinig bijzonders. Heb wel een paar dingetjes meegenomen.

http://i65.tinypic.com/whl45l.jpg

Die zwarte GBA cart in het midden wist de verkoper ook niet van wat het was, maar ik mocht hem voor een euro meenemen. Ik houd wel van een gokje soms, dus meteen meegenomen.

De mystery cart is zeker een repro, maar start helaas niet op. Ik heb het in een GBA en een GBA SP geprobeerd, en ook na schoonmaken en meermaals testen helaas pindakaas. Hij start op en laat onder de Game Boy animatie ook het Nintendo logo zien, dan wordt het scherm leeg (wit) en blijft het leeg.

Ik heb hem opengemaakt, zo ziet hij er uit:
http://i65.tinypic.com/10zu8hw.jpg
De sticker op de chip heb ik geprobeerd te vertalen met Google Translate.

De bovenste regel (深海物語 2) betekent zoiets als Shinkai Monogatari 2 ( Shinkai Story 2 )
Op de onderste regel staat Sanyo Bussan (Sanyo Product).

De batterij is helemaal plat (0,05V), maar ik ben toch wel erg benieuwd wat dit spel zou moeten zijn.

Iemand enig idee?

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-04 17:59
@EMP

Het enige dat ik je er over kan vertellen gaat puur over Monogatari:

Het is een Japanse RPG waar een soort slijmwezentjes genaamd 'Puyo Puyo' in voor komen.

De serie is nooit in het westen verschen maar er bestaat wel een goede SFC fantranslation van.

Puyo Puyo (Officieel dus een spin-off van Monogatari) werd later (ook in het westen uitgebracht en reskinned als Dr Robotnik's mean bean machine en Kirby's avelanche) een eigen puzzelgame IP, en vrij recentelijk is er wereldwijd de cross-over game Puyo Puyo Tetris verschenen.

Naar mijn verwachting (mede door de save battery) is je niet werkende repro de SFC game, niet de puzzelaar maar de oorspronkelijke JRPG waar de Puyo Puyo's hun oorsprong hebben liggen.

Edit: Dikke zwarte blob (onderste foto, rechts onder) duidt op een goedkope Aliexpress repro, en die werken naar mijn eigen ervaring gemiddeld slechts 4 op 5

Consoles4life! wijzigde deze reactie 02-10-2018 15:02 (16%)

• EMP

EMP

Thanks @Consoles4life!
Naar aanleiding van je post heb ik wat zitten lezen, en doorgezocht. Als ik zoek op google naar 深海物語 ゲームボーイアドバンス

Dan krijg ik bij de images onder andere dit plaatje:

Dat lijkt wel heel erg hier op:

Ook gezien dit:

denk ik dat het een Harvest Moon repro is 8)

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10:05
Om mee te doen in de speculatie; Ik heb die tekst van @EMP eens door Google Translate gehaald nadat het enige wat vergelijkbaar leek de tekst onder 'Gameboy Advance' is.

Daaruit komt Deep Sea Story en Gameboy Advance. Zoekend daarop kom je alleen maar op Shamu's Deep Sea Adventures (welke nooit in JPN uitgebracht is, maar wel een GBA versie heeft)...

In ieder geval mee eens dat het een repro / bootleg is, het is jammer dat we er niet achter zullen komen welke game er echt op stond :(

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• EMP

EMP

Grumpmeister schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:23:
Om mee te doen in de speculatie; Ik heb die tekst van @EMP eens door Google Translate gehaald nadat het enige wat vergelijkbaar leek de tekst onder 'Gameboy Advance' is.

Daaruit komt Deep Sea Story en Gameboy Advance. Zoekend daarop kom je alleen maar op Shamu's Deep Sea Adventures (welke nooit in JPN uitgebracht is, maar wel een GBA versie heeft)...

In ieder geval mee eens dat het een repro / bootleg is, het is jammer dat we er niet achter zullen komen welke game er echt op stond :(
Ik ben nog van plan om de cart van spanning te voorzien om te kijken of dat nog iets uitmaakt. Kijken of het mysterie te kraken is (for science!)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-11 22:07
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:12:
Net mijn gameverzameling een beetje in nog meer dozen gestopt. Toen kwam ik naast een hele hoop zilvervisjes ook nog dit briefje tegen:

[Afbeelding]

Wat een goeie oude tijd :)

Heb nu alle grote dozen (waar de verzameling in zit) ingewikkeld met vershoudfolie en ducktape.

kut beesten!
Hier juist alles uit dozen en plastic bakken aan het halen. :) Vorige week kasten gekocht. Ik schrik toch wel wat ik door de jaren heen heb verzameld en ook wat ik dubbel heb.

Hier had ik alles in plastic bakken met deksels, sommige Collector's Editions in grote kartonnen dozen helaas, omdat die er niet in paste. Kartonnen dozen zijn funest voor je CIB games met ongedierte op de lange termijn (zeker als je al papiervisjes of zilvervisjes hebt in huis), ooit een keer een grote partij 50L bakken met deksel bij Xenos voor weinig kunnen scoren. Helaas sneuvelt er nog weleens één, omdat ik ze te zwaar maak en het plastic van slechte kwaliteit is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Consoles4life!
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:12:
Net mijn gameverzameling een beetje in nog meer dozen gestopt. Toen kwam ik naast een hele hoop zilvervisjes...

Heb nu alle grote dozen (waar de verzameling in zit) ingewikkeld met vershoudfolie en ducktape.

kut beesten!
Sorry dat ik het zo zeg maar het klinkt me toch een beetje als een pruts-methode.

Kartonnen dozen, vershoudfolie en ducktape?? Daar kruipen ze hoogstwaarschijnlijk gewoon tussendoor.

De situatie begrijp ik: Gek op je collectie zijn, maar tegelijkertijd in een persoonlijke situatie verkeren waardoor je het niet uit kunt stallen/gebruiken.

Waarom je geliefde hobby items in vieze, lelijke, ongedierte aantrekkende dozen proppen en vervolgens met vershoudfolie en ducktape rotzooien?

Als je retrogame verzameling je iets waard is, dan lijkt het me raadzaam om voor een paar euro te investeren in goed afsluitbare plastic opbergboxen.

Buiten dat je verzameling dan vele malen beter beschermd is en blijft, staat het ook veel netter en biedt het een veel betere mogelijkheid tot opstapelen dan kartonnen dozen. Ook zie je veel sneller wat waarin opgeborgen zit en hoef je (wanneer je er dan later ooit weer bij wilt kunnen komen) geen stanleymes in een dichtgetapete doos te zetten waarmee je schade kunt aanrichten, je hoeft dan slechts alleen nog maar de kunststof deksel er vanaf te halen...

Een sextet win situatie!

Je kunt de zilvervisjes niet de schuld geven van het zelf niet goed conserveren van je eigen retrogame collectie.

Knap zilvervisje dat zich door een kunstof opbergbox weet heen te vreten... ;)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 03-10-2018 12:56 (10%)

• TTC
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-10 19:17
Het is vandaag een Sega dag voor mij, 2 nieuwe aankopen, Outrun 2006 Coast to Coast en een GDEmu voor mijn Dreamcast nieuw leven in de te blazen.

Xbox kenners weten hoe moeilijk het is om Outrun 2006 voor een schappelijke prijs te vinden, dus ik ben wel zeer tevreden hem eindelijk in huis te hebben! :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:49
@Aardappel Zit net dat spel te bekijken en ziet er nog leuk uit ook. Twijfel dan weer of ik 8 euro voor de rom betaal omdat die dan toch op de NES mini kan draaien of dat ik 40 euro uit ga geven voor de cart en de rom...

Toch maar gewoon de ROM versie gedaan.

Arunia wijzigde deze reactie 03-10-2018 13:47 (8%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:19

LoCuTuS2000

Resistance is futile

TTC schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:08:
Het is vandaag een Sega dag voor mij, 2 nieuwe aankopen, Outrun 2006 Coast to Coast en een GDEmu voor mijn Dreamcast nieuw leven in de te blazen.

[Afbeelding]
Xbox kenners weten hoe moeilijk het is om Outrun 2006 voor een schappelijke prijs te vinden, dus ik ben wel zeer tevreden hem eindelijk in huis te hebben! :)
Waar heb je de GDEmu besteld?
TTC schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:08:

[Afbeelding]
Kun je wat foto's maken van het installeren en het eindresultaat? Waar heb je hem vandaan..?
Outrun is zeker netjes, die is niet goedkoop te krijgen..erg netjes!

/

Zojuist de Hama RGB switch besteld bij Amazon.de (bedankt voor de tip iemand hier), voor 22 inc.
De Saturn, CD-i en NES kunnen op deze switch gaan aansluiten, lus hem door op m'n bestaande RGB switch welke al een tijd vol zit.

Ook even gestoeid met WinUAE en Workbench 3.1, heb het aardig aan de praat..maar emuleren is en blijft mijn ding niet (op PC). Jammer dat de Amiga niet OK speelt op consoles door het gebrek aan toetsenbord en muis.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05:40
Tijdens de Retro Gamebeurs in Tilburg nog een rondje lopen filmen. Daarnaast nog mn pickups op film gezet. Als resulaat een filmpje om wat sfeer te krijgen van afgelopen zondag:

Geen idee of het plaatsen van een video mag. Ik hoor graag mocht dat niet het geval zijn.

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Henkje.doc schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:55:
Tijdens de Retro Gamebeurs in Tilburg nog een rondje lopen filmen. Daarnaast nog mn pickups op film gezet. Als resulaat een filmpje om wat sfeer te krijgen van afgelopen zondag:

[YouTube: Retro Gamebeurs Tilburg 30 september 2018]

Geen idee of het plaatsen van een video mag. Ik hoor graag mocht dat niet het geval zijn.
Ik wist niet eens dat die beurs er was. Bedankt voor het plaatsen. Gaaf dat je die games laat zijn vanaf 6 minuten. Leuk filmpje!

Squ1zZy wijzigde deze reactie 03-10-2018 22:26 (6%)

"Security should be baked in, not sprayed on!"

• TTC
Ik heb de GDEmu van deze seller besteld op eBay: https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F173446738541
Het installeren duurde echt maar 5 minuten, gewoon Dreamcast open gooien, GDRom drive er uit en GDEmu er in en klaar.
Ik zal morgen een paar foto's maken, maar echt veel valt er niet te zien.
Wel ga ik er nog wat onderdelen voor laten 3d printen, onderandere een omhulsel rond de GDEmu en een nieuwe Fan Mount voor een Noctua cooler.
Henkje.doc schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:55:

[YouTube: Retro Gamebeurs Tilburg 30 september 2018]

Leuk! Begint weer te kriebelen, ben er maar één keer geweest ergens in 2013 maar -los van de geur- zou ik het graag nog eens doen.

Zitten leuke spellen tussen. Heb zelf laatst Xenosaga II en Wild Arms 3 voor de PS2 samen gekocht voor tien euro, als ik zie dat je 30 hebt betaald voor Xenosaga en 18 voor Wild Arms dan was mijn deal zo slecht niet volgens mij :+

Waren er nog games die uitzonderlijk/absurd hoog geprijsd waren? Verder geen 360 titels meer tegengekomen naar jouw gading?
TTC schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:26:
Ik heb de GDEmu van deze seller besteld op eBay: https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F173446738541
Het installeren duurde echt maar 5 minuten, gewoon Dreamcast open gooien, GDRom drive er uit en GDEmu er in en klaar.
Wel ga ik er nog wat onderdelen voor laten 3d printen, onderandere een omhulsel rond de GDEmu en een nieuwe Fan Mount voor een Noctua cooler.
Oef, 75 pond. Niet dat dat het niet waard is maar voor mijn gebruik van de DC op dit moment niet, al hou ik wel van dat geknutsel. Lijkt inderdaad dan appeltje eitje. Samen met de PSIO toch wel erg interessant, al zou ik dan eerder laatstgenoemde halen indien deze weer in productie komt gezien.

DC gebruik ik nog steeds voor Virtua Tennis 1/2, 2K Baseball en wat random meuk. Laatst al de batterij vervangen door een nieuwe (oplaadbare) maar het apparaat blijft piepen bij het aanzetten (los van de VMU's). Binnenkort maar weer openmaken, had hem laatst expres al een paar uur aangezet om op te laden (gaan als ik er niet ben allemaal van stroom af) maar dat hielp niet. Batterij die ik in de Saturn vervangen hebt werkt prima maar 1) deze is bedoeld om makkelijk te worden vervangen en 2) deze is niet oplaadbaar.

Exorcist wijzigde deze reactie 04-10-2018 08:12 (42%)

• TTC
Exorcist schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:07:

[...]

Oef, 75 pond. Niet dat dat het niet waard is maar voor mijn gebruik van de DC op dit moment niet, al hou ik wel van dat geknutsel. Lijkt inderdaad dan appeltje eitje. Samen met de PSIO toch wel erg interessant, al zou ik dan eerder laatstgenoemde halen indien deze weer in productie komt gezien.

DC gebruik ik nog steeds voor Virtua Tennis 1/2, 2K Baseball en wat random meuk. Laatst al de batterij vervangen door een nieuwe (oplaadbare) maar het apparaat blijft piepen bij het aanzetten (los van de VMU's). Binnenkort maar weer openmaken, had hem laatst expres al een paar uur aangezet om op te laden (gaan als ik er niet ben allemaal van stroom af) maar dat hielp niet. Batterij die ik in de Saturn vervangen hebt werkt prima maar 1) deze is bedoeld om makkelijk te worden vervangen en 2) deze is niet oplaadbaar.
Nee inderdaad, goedkoop was het niet maar uiteindelijk nog altijd goedkoper als bestellen via de maker zelf (130 euro), Maar nu heb ik terug een werkende Dreamcast want mijn optical drive was helemaal op, dus voor mij was het de investering waard. :)

Wel blijf ik vasthouden aan mijn eerdere filosofie, ik zet op mijn SD kaart enkel de games die ik fysiek in bezit heb voor de Dreamcast of die dat ik op dat moment wil spelen, om een overaanbod te vermijden.
TTC schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Nee inderdaad, goedkoop was het niet maar uiteindelijk nog altijd goedkoper als bestellen via de maker zelf (130 euro), Maar nu heb ik terug een werkende Dreamcast want mijn optical drive was helemaal op, dus voor mij was het de investering waard. :)

Wel blijf ik vasthouden aan mijn eerdere filosofie, ik zet op mijn SD kaart enkel de games die ik fysiek in bezit heb voor de Dreamcast of die dat ik op dat moment wil spelen, om een overaanbod te vermijden.
Ja, dat zou ook mijn insteek grotendeels zijn..meeste wat ik wil of moet hebben heb ik wel voor de DC (en dat zijn er niet bijzonder veel). Volgens mij is één van mijn DC's al een eind onderweg met zijn laser richting het einde, maar de ander zal ooit volgen. Zou hetzelfde met de PSIO doen, overigens..aan fysieke titels heb ik geen gebrek maar 1) slijtage voorkomen 2) niet steeds meer afzonderlijke titels uit de kast hoeven te pakken en 3) laadtijden (denk ik dan?) zijn wel grote voordelen.

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:07:
[...]

Leuk! Begint weer te kriebelen, ben er maar één keer geweest ergens in 2013 maar -los van de geur- zou ik het graag nog eens doen.

Zitten leuke spellen tussen. Heb zelf laatst Xenosaga II en Wild Arms 3 voor de PS2 samen gekocht voor tien euro, als ik zie dat je 30 hebt betaald voor Xenosaga en 18 voor Wild Arms dan was mijn deal zo slecht niet volgens mij :+

Waren er nog games die uitzonderlijk/absurd hoog geprijsd waren? Verder geen 360 titels meer tegengekomen naar jouw gading?

[...]
Dank. Was de eerste keer dat we bij een dergelijk event aan het filmen waren.
Van PS2 hebben we inmiddels ook een aardige stapel, dus het was vooral kritisch kijken naar RPG's en of vreemde titels die we niet vaak tegenkwamen. Waaronder Mystic Heroes.

Uitzonderlijk hoge prijzen kom je zeker tegen. het is wat de gek ervoor over heeft. Dat merk je wel.

Wat betreft Xbox 360. Kwam op de beurs wel de nodige NTSC-J titels tegen, maar daar ga ik maar niet aan beginnen. Meeste is ook niet te spelen, afgezien van enkele goede shoot em ups.
In de weken ervoor nog wel wat classcis en varianten kunnen scoren, om zo langzaam richting de 1300 titels te komen, waarvan iets minder dan 1200 unieke games zijn.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 05-10-2018 06:09 (0%)
Reden: Typo

• Consoles4life!
Complete Mega Man collectie!! _/-\o_ http://i63.tinypic.com/riroly.jpg

Yups, deeltje 11 is de aller beste!! *O*

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-11 20:38
Sinds wanneer is PS4 al retro :) :)

• Consoles4life!
Sinds er veelvuldig (complete) retro game franchises op verschijnen.

Van Wonder Boy tot Mega Man, van Pac-Man tot Shenmue, van Shantae tot Altered Beast, van Battle Garegga tot Crash Bandicoot en van Spyro tot Final Fantasy VII

Hoeveel meer retro wil je de PS4 hebben? O-)

• LaFleche
  • Laatst online: 11-11 20:38
Nou....... Pong? :+

• Consoles4life!
Ook Pong is reeds op de PS4 verschenen: De game is onderdeel van Atari flashback classics. ;)

• TechandMusic
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

Let wel even op met die GDEmu, het is namelijk een Chinese kloon, niet een "goedkopere versie van het origineel" dus. De maker van de GDEmu is er behoorlijk pissed over, en als je de Chinese kloon probeert te updaten met nieuwe firmware, brick je 'm. Dus als het gewoon werkt, absoluut niet updaten.

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / Antec Performance One P280

• TTC
TechandMusic schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:59:
[...]

Let wel even op met die GDEmu, het is namelijk een Chinese kloon, niet een "goedkopere versie van het origineel" dus. De maker van de GDEmu is er behoorlijk pissed over, en als je de Chinese kloon probeert te updaten met nieuwe firmware, brick je 'm. Dus als het gewoon werkt, absoluut niet updaten.
Inderdaad, daar was ik mij al bewust van, maar toch bedankt voor de herinnering!
Nu heb ik hem door gebrek aan SD kaartjes in huis nog wel niet kunnen testen.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
De cooler is in SE niet echt nodig. De Dreamcast loopt absoluut niet warm met de GDEmu.

Kleine edit. Ik zie net dat je een kloon vast hebt. Niet dat het iets uit maakt waarschijnlijk maar ik baseer mij op mijn originele met bovenstaande uitspraak :)

Ekfad wijzigde deze reactie 05-10-2018 08:20 (10%)

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Consoles4life! schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Sorry dat ik het zo zeg maar het klinkt me toch een beetje als een pruts-methode.

Kartonnen dozen, vershoudfolie en ducktape?? Daar kruipen ze hoogstwaarschijnlijk gewoon tussendoor.

De situatie begrijp ik: Gek op je collectie zijn, maar tegelijkertijd in een persoonlijke situatie verkeren waardoor je het niet uit kunt stallen/gebruiken.

Waarom je geliefde hobby items in vieze, lelijke, ongedierte aantrekkende dozen proppen en vervolgens met vershoudfolie en ducktape rotzooien?

Als je retrogame verzameling je iets waard is, dan lijkt het me raadzaam om voor een paar euro te investeren in goed afsluitbare plastic opbergboxen.

Buiten dat je verzameling dan vele malen beter beschermd is en blijft, staat het ook veel netter en biedt het een veel betere mogelijkheid tot opstapelen dan kartonnen dozen. Ook zie je veel sneller wat waarin opgeborgen zit en hoef je (wanneer je er dan later ooit weer bij wilt kunnen komen) geen stanleymes in een dichtgetapete doos te zetten waarmee je schade kunt aanrichten, je hoeft dan slechts alleen nog maar de kunststof deksel er vanaf te halen...

Een sextet win situatie!

Je kunt de zilvervisjes niet de schuld geven van het zelf niet goed conserveren van je eigen retrogame collectie.

Knap zilvervisje dat zich door een kunstof opbergbox weet heen te vreten... ;)
aandelen in curver? ;)
Ik heb het overwogen maar ga ze toch terugbregen. Flink veel lagen vershoud folie en tape gaan wel helpen! Ik kwam namelijk toen ik de doos vandaag openhad geen enkel zilvervisje (of andere bugs) tegen!

Je argumenten zijn zeker niet onjuist als het gaat om gemak en stevigheid. Maar nu is insealen ook goed. Ik zie later wel verder zolang het maar beschermd is!

Ik snij trouwens met beleid en niet als een slager ;)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
Zo, ik heb dit topic een drietal weken niet gevolgd omdat ik in Japan ben geweest. Prachtig land, geweldig volk en geweldige tweedehands winkels :) Heb een relatief klein budget van €200 opgemaakt aan wat NTSC-J spul wat ik zo snel vinden kon. Had graag nog wat andere titels meegenomen maar helaas moet je het doen met het aanbod, of zo gek zijn om de prijzen die in Akihabara worden gevraagd te betalen (dat viel me echt vies tegen). Afijn, toch even een plaatje delen:

Uiteraard heb ik (terwijl ik nog in Japan zat) overal direct boxprotectors voor besteld. De GameBoy games waren cart-only maar daar had ik nog aan aantal lege, officiële dust cases voor. Volgende keer dat ik naar Japan ga zorg ik dat ik een groter budget heb. Had ook nog graag een SNES Jr. en Famicom CIB meegenomen, maar dat werd 'm helaas niet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Henkje.doc
Seroczynski schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:29:
Zo, ik heb dit topic een drietal weken niet gevolgd omdat ik in Japan ben geweest. Prachtig land, geweldig volk en geweldige tweedehands winkels :) Heb een relatief klein budget van €200 opgemaakt aan wat NTSC-J spul wat ik zo snel vinden kon. Had graag nog wat andere titels meegenomen maar helaas moet je het doen met het aanbod, of zo gek zijn om de prijzen die in Akihabara worden gevraagd te betalen (dat viel me echt vies tegen). Afijn, toch even een plaatje delen:

[Afbeelding]

Uiteraard heb ik (terwijl ik nog in Japan zat) overal direct boxprotectors voor besteld. De GameBoy games waren cart-only maar daar had ik nog aan aantal lege, officiële dust cases voor. Volgende keer dat ik naar Japan ga zorg ik dat ik een groter budget heb. Had ook nog graag een SNES Jr. en Famicom CIB meegenomen, maar dat werd 'm helaas niet.
Zo dat is een erg mooie vangst. Laat wel weer zien dat de boxart van de releases uit Japan een stuk mooier zijn dat de westerse varianten. Erg gaaf om te zien.

Zelf de afgelopen maand (buiten de beurs om) ook weer een aantal pickups gedaan van retrogames.

Filmpje is de laatste 3 minuten niet interessant voor het retro topic :o

Om misverstanden te voorkomen: ik ga er geen gewoonte van maken om continue filmpjes te plaatsen in het topic. Dit is gewoon voor de fun en een alternatief op de foto's die ik in het verleden heb geplaatst.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 09-10-2018 16:42 (6%)

• tcv
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-10-2018
Seroczynski schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:29:
Zo, ik heb dit topic een drietal weken niet gevolgd omdat ik in Japan ben geweest. Prachtig land, geweldig volk en geweldige tweedehands winkels :)
Super mooie vondsten, gefeliciteerd. Ik ga volgende maand ook, en ben zeker van plan om wat rond te kijken. Hoofdzakelijk ben ik in GBA geinteresseerd. Heb je nog goede tips qua winkels?

• Grumpmeister
Zelf ook een mooi spelletje binnen:

Er zijn er momenteel 1000 van in omloop, dus wel blij dat ik 'm nog te pakken heb kunnen krijgen.

Verder nog bezig met wat andere homebrew spelletjes voor de Lynx, worden echt nog leuke games voor gemaakt. Erg tof dat de homebrew scene zo leeft ervoor.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-10 20:21
Weet iemand wat er is gebeurd met www.retrogamefreak.com ? Linkt nu naar www.press-startgames.com...

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-11 19:31
RGF is gestopt en specialty goods als box protectors die RGF verkocht, kun je nu via PSG kopen.

• Seroczynski
tcv schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Super mooie vondsten, gefeliciteerd. Ik ga volgende maand ook, en ben zeker van plan om wat rond te kijken. Hoofdzakelijk ben ik in GBA geinteresseerd. Heb je nog goede tips qua winkels?
Hard-Off en Hobby-Off voor de meeste keuze, Book-Off véél minder. Niet in Akihabara verwachten inkopen te doen.. Daar zijn wel winkels die tegen redelijke prijzen retro games verkopen maar veel is daar simpelweg overpriced (vergeleken met tweedehandswinkels in andere plaatsen).

Ik lees ook dat de Recycle goed is voor retro-games, maar die ben ik helaas niet tegen gekomen.

• TDrogt
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-11 21:25

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Mijn laatste retro aanwinst, een CD-I 360 portable! Helaas gekocht als niet werkend zonder netvoeding....

Dus thuis op zoektocht gegaan in de service manual en we hebben beeld. Helaas wil hij nog geen CD's lezen... iets met SMD condensatoren... :-(

Groet, Tim.

• Seroczynski
TDrogt schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:23:
Mijn laatste retro aanwinst, een CD-I 360 portable! Helaas gekocht als niet werkend zonder netvoeding....

[...]
Heerlijk, ik vind het prachtig om handige Tweakers aan het werk te zien met oude spullen :)

Aanstaande zaterdag vier ik een feestje voor wat vrienden omdat ik nog niet al te lang geleden jarig ben geweest. Mensen die mij kennen weten dat ik wel het één en ander aan retro consoles heb liggen. Eén van mijn maten vertelde mij dat hij nog nooit Duck Hunt had gespeeld, ondanks dat hij het vroeger veel heeft gezien bij anderen en het hem erg leuk leek. Dat is voldoende voor mij om zaterdag de CRT en de NES erbij te zetten :)

Ik heb een NTSC Hi-Def NES, een CIB PAL NES en een "kapotte" PAL NES. Nou heb ik die kapotte NES al tien jaar in onderdelen in de kast liggen, waar ik er ook van plan was een mITX PC in te stoppen. Paar kabels van zowel de power/reset als de controller waren al doorgeknipt om ergens anders aan vast te maken, dus die connectors moest ik er opnieuw aanzetten (relatief eenvoudig). Een andere, oude 72-pin connector erin die ervoor zorgde dat de blinking red light opgelost werd, én een nieuw repro klepje erop en hij lijkt weer goed te werken. Is wel een beetje een Frankenstein's NES zo, maar als hier bier overheen gaat vind ik het minder erg dan als dat bij één van mijn andere NES systemen zou gebeuren.

Ben benieuwd hoe mijn niet-retro-gamende vrienden gaan reageren 8)

• Grumpmeister
[Afbeelding]

Dus thuis op zoektocht gegaan in de service manual en we hebben beeld. Helaas wil hij nog geen CD's lezen... iets met SMD condensatoren... :-(
[Afbeelding]
Gaaf :D . De portable CD-i's zijn vrij zeldzaam (voornamelijk omdat het volgens mij in de pharmaceutische industrie gebruikt werd). Hopelijk krijg je 'm nog werkend, en mocht dat lukken, zou je eens een testje kunnen doen met een game als Link: Faces of Evil?

Op de CD-i 370 werkt dat spel blijkbaar een stuk vlugger dan alle andere CD-i's. Dat is echter voor de meeste games wel het geval, maar ik ben dus benieuwd of de 360 dat ook heeft :D

• Henkje.doc
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave vondst! Nog niet eerder tegengekomen. En blijkbaar een leuk knutsel project, al was dat niet de bedoeling.
Seroczynski schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Heerlijk, ik vind het prachtig om handige Tweakers aan het werk te zien met oude spullen :)

Aanstaande zaterdag vier ik een feestje voor wat vrienden omdat ik nog niet al te lang geleden jarig ben geweest. Mensen die mij kennen weten dat ik wel het één en ander aan retro consoles heb liggen. Eén van mijn maten vertelde mij dat hij nog nooit Duck Hunt had gespeeld, ondanks dat hij het vroeger veel heeft gezien bij anderen en het hem erg leuk leek. Dat is voldoende voor mij om zaterdag de CRT en de NES erbij te zetten :)

Ik heb een NTSC Hi-Def NES, een CIB PAL NES en een "kapotte" PAL NES. Nou heb ik die kapotte NES al tien jaar in onderdelen in de kast liggen, waar ik er ook van plan was een mITX PC in te stoppen. Paar kabels van zowel de power/reset als de controller waren al doorgeknipt om ergens anders aan vast te maken, dus die connectors moest ik er opnieuw aanzetten (relatief eenvoudig). Een andere, oude 72-pin connector erin die ervoor zorgde dat de blinking red light opgelost werd, én een nieuw repro klepje erop en hij lijkt weer goed te werken. Is wel een beetje een Frankenstein's NES zo, maar als hier bier overheen gaat vind ik het minder erg dan als dat bij één van mijn andere NES systemen zou gebeuren.

Ben benieuwd hoe mijn niet-retro-gamende vrienden gaan reageren 8)
Dergelijke feestjes laten meestal wel zien dat gamen ook tijdloos kan zijn. Het gaat om de fun en dan maken graphics eigenlijk helemaal niet uit :)

• TDrogt
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-11 21:25

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Grumpmeister schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Gaaf :D . De portable CD-i's zijn vrij zeldzaam (voornamelijk omdat het volgens mij in de pharmaceutische industrie gebruikt werd). Hopelijk krijg je 'm nog werkend, en mocht dat lukken, zou je eens een testje kunnen doen met een game als Link: Faces of Evil?

Op de CD-i 370 werkt dat spel blijkbaar een stuk vlugger dan alle andere CD-i's. Dat is echter voor de meeste games wel het geval, maar ik ben dus benieuwd of de 360 dat ook heeft :D
Als het goed is heb ik dit weekend nieuwe elco's binnen :P Had ook al een ander CD loopwerk geprobeerd maar dat mocht niet baten ...

Gelukkig heb ik nog een normale CD-i, een 210, die het wel doet. compleet met een Peacekeeper >:)
Of mocht het echt retro moeten een Videopac.

TDrogt wijzigde deze reactie 11-10-2018 21:04 (9%)

Groet, Tim.

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-10 20:21
Flozem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 06:39:
[...]

RGF is gestopt en specialty goods als box protectors die RGF verkocht, kun je nu via PSG kopen.
Zonde, ze hadden altijd wel een mooie voorraad retro games (geen idee nog of PSG dat ook heeft),

Enig idee waarom ze waren gestopt?

• Flozem
@Shadow_Zero

De markt is verstoord/op slot:
- aanbod;
iedereen vraagt ondertussen reseller prijzen of meer "omdat ze de prijs kennen"
- verkoop;
stagneert omdat de meeste verzamelaars de games wel hebben, en door de hoge prijzen stoppen verzamelaars met kopen en worden potentiele nieuwe verzamelaars afgeschrikt. Die laatste groep komt niet meer verder dan de NES, SNES mini's e.d. en emulatie.

Marktwerking 101 waardoor resellers lastiger geld verdienen, en ze langer met hun voorraad zitten in een markt die de top qua verkoopprijzen gepasseerd is. Ik denk dat RGF daarom is gestopt.

Flozem wijzigde deze reactie 12-10-2018 06:47 (11%)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-11 22:07
Consoles4life! schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:01:
Complete Mega Man collectie!! _/-\o_ [Afbeelding]

Yups, deeltje 11 is de aller beste!! *O*
Je mist de Mega Man X'en. Komen volgens mij ook nog fysiek uit voor de PS4 in een collectie, 1 + 2.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Flozem schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:44:
@Shadow_Zero

- aanbod;
- verkoop;
stagneert omdat de meeste verzamelaars de games wel hebben, en door de hoge prijzen stoppen verzamelaars met kopen en worden potentiele nieuwe verzamelaars afgeschrikt. Die laatste groep komt niet meer verder dan de NES, SNES mini's e.d. en emulatie.

Marktwerking 101 waardoor resellers lastiger geld verdienen, en ze langer met hun voorraad zitten in een markt die de top qua verkoopprijzen gepasseerd is. Ik denk dat RGF daarom is gestopt.
Dit. En ik kan er niet mee zitten, sommige bedragen gingen en gaan nergens over. Vraag en aanbod en wat de gek ervoor geeft, maar het is - zeker als verzamelaar zonder winstoogmerk - niet leuk (meer) om de collectie uit te breiden. Vandaar dat bijv. RGF laatst al een flinke uitverkoop had met, voor hun doen, grote kortingen. Ik zoek nog genoeg titels die ik nu nog niet heb maar voor de gevraagde bedragen, no way. Moet leuk blijven allemaal ;)

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03:30
@Shadow_Zero

- aanbod;
- verkoop;

herkenbaar.. je moet tegenwoordig 24 uur achter de computer zitten om nog een goede deal te scoren. vaak weet je wel hoe laat het is.. als je termen ziet in de advertentie in de trant van :

mint/sealed
collector
collectie
zeldzaam
retro
oud
uniek
random gameshop seller
apart te koop
(lees als maximale profit en tegen ebay prijzen)
bieden (dan weet je ook wel waar het op uit draait.. dan bied je iets en dan is het ja maar ik heb al een bod dat hoger is.. ja dank je wel kon je dat niet eerder zeggen. en dat bod is dan vaak 2x wat het waard is oftewel een denkbeeldig bod)

en als je dan eindelijk iets leuks hebt gevonden en een prijs hebt afgesproken krijg je 30 minuten later een bericht ja ik heb een nieuw bod voor x spel alleen voor 100 euro dus ja jou bod kan ik niet accepteren. ja ik weet dat we het afgesproken hebben maar het is natuurlijk internet meneertje dus ja internet telt natuurlijk niet dat is namelijk niet echt

had laatst facebook ontdekt en een paar leuke deals gescoord maar kwam er al snel achter dat het daar precies hetzelfde was.

enige leuke deal die ik dit jaar heb gedaan is in een lokale kringloopwinkel of de jaarlijkse markt.

Bartosy wijzigde deze reactie 12-10-2018 20:04 (3%)

• redrohX
  • Laatst online: 10-11 14:29

redrohX

errr....

Ja eens, de retro markt is overstuurd. Zelfs de fysieke tweedehands winkels hanteren Ebay prijzen. Maar ik vond Retrogamefreak wel altijd één van de duurste Nederlandse online shops. Ik heb er volgens mij twee keer iets gekocht en dat ging allemaal heel netjes en goed, maar hun prijzen waren echt enorm hoog. Zelfs tijdens de aanbiedingen van een paar weken geleden kon ik dezelfde games goedkoper of voor ongeveer dezelfde prijs op Ebay vinden. Wat dat betreft hebben ze zelf natuurlijk ook wel meegeholpen om de prijzen kunstmatig hoog te houden.

• Seroczynski
Afgelopen weekend een set van twee 8Bitdo DIY NES Controller kits + Retro Receiver voor de NES gekregen. Nu heb ik eindelijk een goed werkende oplossing voor mijn HiDef NES controllers. Ik vind dit nog het beste product van 8Bitdo, omdat je nu ook een echte Nintendo controller gebruikt, zonder branding van een ander merk. Ik gebruik ook de 8Bitdo SFC30 voor mijn SNES, maar twijfel of ik die nu ook ga vervangen door DIY kits.. Maybe later :D

Duck Hunt was trouwens redelijk populair, later op de avond ;)

• Henkje.doc
@Shadow_Zero

- aanbod;
- verkoop;

Ik ben wel benieuwd hoe de markt zich verder gaat ontwikkelen.
Heb in het verleden ook dvd's verzameld en daar zag je op een bepaald moment de prijs naar beneden storten. Daar vergelijk ik het soms een beetje mee.
Echter er is een verschil met de de film/dvd markt. Dvd's waren nieuw, en worden op een bepaald moment oud. Oude techniek, maar niet perse oude inhoud.

Retro games zijn per definitie oud. Iets kan nog ouder worden, maar dat maakt het voor verzamelaars juist mooier, maar voor de grote groep eromheen misschien niet meer. Nu is er de algehele retro hype die misschien over een aantal jaren weer weg is, net zoals bij dvd's.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 16-10-2018 05:57 (0%)
Reden: typo's

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:58
Tsja nes games zijn voor mijn kids net zoiets als zwart wit tv voor mij. Verder merk ik dat mijn zoon erg gevoelig is voor hypes. Dus minecraft, roblox en nu fortnite. Anyways denk dat de klassieke games niet erg spannend meer zijn voor hem. Al hoewel hij (voor mij onbegrijpelijk :p ) wel interesse heeft in sf1. Hij speelt (nu nog) regelmatig sf4 en heeft 2 en 3 ook gezien/kort gespeeld.

Als de hele nieuwe generatie zo is... tsja dan moet de vraag gaan afnemen. Al hoewel de ps1/2 genaratie wsl ook nog wel wat potentieel heeft ;)

Of de markt gaat instorten? Wsl is de afnemende vraag gelijk aan het kleiner wordende aanbod. En mogelijk komen er door nes/snes en ps1 mini’s ook weer nieuwe verzamelaars.

Ik merk wel dat ik met deze prijzen heel selectief ben en kijk naar sd kaart oplossingen waar mogelijk. Toch leuker dan alleen emu. Hoewel dat mits goed gedaan natuurlijk ook prima kan zijn. Ik ben hobby gamer, geen purist. Dus wat dat betreft weinig beperkingen.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Arunia
Denk niet dat die markt zomaar in gaat storten. Emotie telt ook nog wel mee en de meesten die het verzamelen zijn de mensen uit die generaties. Die het meegemaakt hebben. Ben zelf opgegroeid in die tijd. Verzamel niet zo uitgebreid als een aantal onder ons, maar heb wel wat ik vroeger had zeg maar en wil wel de CRT tv tzt aan gaan sluiten. Of ik dan erg veel ga spelen? Tja, tijd zal het leren, maar kan het ook weer niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen.

Vergelijken met Dvd's is ook niet te doen. Dat is vervangen voor wat beters. Mijn vrouw is fan van Disney bijvoorbeeld en we hebben alles op DVD en langzaamaan ook richting de Blu-ray. Wat we met de Dvd's moeten? Tja, die liggen er nog. Maar je krijgt er geen moer meer voor.

De markt gaat ooit instorten, maar niet zolang onze generatie nog leeft. Het is zoals hierboven al gezegd niet als VHS --> DVD --> BR. Het is niet simpelweg hetzelfde product in een verbeterd jasje. Maar, er komt een tijd dat niemand of (te) weinig mensen geven om waar wij om geven. Maakt het voor nu uit? Nee. Financieel voor later wellicht wel, je appeltje voor de dorst zul je bijtijds moeten wegdoen.

Wat me zelf wel zorgen baart is evt. rot van discs; ik heb enorm veel spellen op disc. Het onleesbaar worden van de schijven zou een ramp zijn. Niet dat ik er nu tegenaan loop of ben gelopen, maar het is nu nog "vroeg" in het verzamelstadium wat dat betreft. Wellicht een beetje hetzelfde maar minder onomkeerbaar m.b.t. de NES en de blinkende rode LED.

Tot nog toe doet alles het wat ik mijn oude consoles voer (de NES voor nu even daargelaten, ruzie met m'n twee vrienden) maar wat over xx jaar?

Vooropgesteld verzamel ik niet als eerdergenoemd appeltje voor de dorst, maar het zou mooi meegenomen zijn. Maar ik zou er -nu- niet voor verkopen, al levert het, wellicht, -nu-, het meeste op. Geld is wat dat betreft nooit mijn of de drijfveer geweest.

/Ik zal wat positiever eindigen. Laatste tijd weinig retro aangekocht of zelfs nieuw, maar er is een Game Gear onderweg met 4 games voor een mooi bedrag. Beeldscherm heeft bekende problemen dus ik heb ook op eBay nieuwe condensatoren besteld om alles opnieuw te solderen, geluid, beeld, alles. Hopelijk dan zo goed als nieuw en ondanks dat het ding laag op mijn lijst stond (ben niet zo van de handhelds) ben ik er nu al blij mee. :)

Exorcist wijzigde deze reactie 15-10-2018 22:40 (15%)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 15:14
Het verzamelen blijft gewoon alleen denk ik dat veel toch dan maar kiezen voor emulatie omdat het gewoon lastiger wordt om alles netjes aan te sluiten. Hoewel het technisch makkelijker wordt het kost een hoop alleen. Plus de generatie van de NES / SNES die zijn nog druk met kids en over een paar jaar is dat ook wat minder meer vrije tijd moet je opletten de schaarste is dan nog groter en die generatie heeft wel geld om uit te geven. Maar de huidige prijzen en met mijn beperkte budget/tijd hou ik het beperkt.

Ik hou me zelf bezig met alles terug tot gamecube en GBA. Was laat wel veel SNES en NES gespeeld en wat Sega natuurlijk maar nooit zelf gehad. Ik probeer gewoon zelf te krijgen wat kan voor alles gamecube en nieuwer van nintendo. Playstation games zijn leuk maar hebben geen legacy quality (uitzonderingen daar) maar veel minder dan nintendo. Ik ga wel voor de een minimale set van zelda games (redelijk compleet) en Tales games. De rest is leuk maar te veel om bij te houden.

In de toekomst worden games langzaam aan duurder dat wel maar of je ze echt compleet gaat sparen dat is voor een happy few weggelegd. Plus de aantallen maken dat ook onmogelijk omdat te kunnen.

Verzamel wat je gaat spelen en geniet van. Vergeet niet als je voor compleet gaat moet je ook alle fifa's nemen. Dat neemt alleen al een kast in beslag. Gelukkig kosten die geen bal maar toch.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Eindelijk een Game Gear in bezit :D

Echt in perfecte staat, uiterlijk dan; screen en backlight gaan aan maar that's all. Nieuwe condensatorenset is onderweg. Verkoper had er nog iets anders bij gedaan, nooit van gehoord maar altijd grappig :)

• Arunia
@Exorcist dat grijze ding? Volgens mij lang geleden eens bij de intertoys of Bart smit zien liggen. Is niet veel dus. :p

• Seroczynski
Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:38:

Echt in perfecte staat, uiterlijk dan; screen en backlight gaan aan maar that's all. Nieuwe condensatorenset is onderweg. Verkoper had er nog iets anders bij gedaan, nooit van gehoord maar altijd grappig :)

[Afbeelding]
Nice, ik heb er momenteel twee boxed in bezit met een lading boxed games (niets bijzonders). Beide GG's voorzien van nieuwe caps, en meteen eentje getest door Sonic The Hedgehog uit te spelen :) Supercool voor die paar games.

Er zijn ook dikke LCD mods voor, en flashcarts, etc. Maar de library voor de GG vind ik onvoldoende om er echt dikke doekoes aan uit te geven.

• Sagat
Ik had gister bijna resident evil voor de gamecube gekocht, hij was 10 euro (ok 9,bijna 10 euro dan) en ik had nog iets extra's nodig bij een boek om geen verzendkosten te betalen.

Echter.......'omdat dit euro 2e hands is, rekenen we 2 euro bemiddelings kosten' WTF 8)7

Dus de verzendkosten die ik dan bespraak betaal ik dan alsnog? Nope nope nope.

Ik ga re1 wel spelen op de ps3 of 4 (ik heb hem iig op een van die 2) of anders de pc versie met vette live action scenes via dosbox ofzo. Als ik hem kan vinden ;) Die ooit gekocht toen ik nog geen ps1 en 2 had geloof ik.

Toen maar andere retro aankoop gedaan. Vroeger veel Storm gelezen, en nu dus deel 1 van de 'kronieken van roodhaard' aangeschaft.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:38:

[Afbeelding]
Hier ligt er ook al een paar maanden een, met het commentaar dat er caps vervangen moeten worden, moet daar echter nog steeds naar kijken...

Hier doet ie echter wel wat meer dan die van jou, spellen laden ( * Raven neuriet het Jungle Book deuntje), kan spelen, alleen is het beeld nogal gestreept:

't beeld beweegt en kleuren veranderen, dus mogelijk alleen display-gerelateerde caps stuk?

D'r zaten naast het Jungle Book nog wat andere games bij: Sonic Spinball, The Simpsons: Bart vs the Space Mutants, Castle of Illusion starring Mickey Mouse, Streets of Rage II en Super Off Road. Incl. de nodige boekjes en de loep :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Arunia schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:49:
@Exorcist dat grijze ding? Volgens mij lang geleden eens bij de intertoys of Bart smit zien liggen. Is niet veel dus. :p
Nee klopt. Valt ook niet binnen mijn verzamelgrenzen maar sowieso een erg leuk gebaar van die persoon en leuk om te hebben :)
Seroczynski schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:58:
[...]

Nice, ik heb er momenteel twee boxed in bezit met een lading boxed games (niets bijzonders). Beide GG's voorzien van nieuwe caps, en meteen eentje getest door Sonic The Hedgehog uit te spelen :) Supercool voor die paar games.

Er zijn ook dikke LCD mods voor, en flashcarts, etc. Maar de library voor de GG vind ik onvoldoende om er echt dikke doekoes aan uit te geven.
Ja, voor een paar games (Sonic idd) leuk om te hebben. De mods e.d. kunnen me niet genoeg bekoren, ik heb het minste op met handheld gamen/verzamelen maar de GG stond nog wel op het lijstje. Ooit de Lynx nog maar dat is ook meer dan hebben dan willen.
Raven schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:30:
[...]

Hier ligt er ook al een paar maanden een, met het commentaar dat er caps vervangen moeten worden, moet daar echter nog steeds naar kijken...

Hier doet ie echter wel wat meer dan die van jou, spellen laden ( * Raven neuriet het Jungle Book deuntje), kan spelen, alleen is het beeld nogal gestreept:
[Afbeelding]
't beeld beweegt en kleuren veranderen, dus mogelijk alleen display-gerelateerde caps stuk?

D'r zaten naast het Jungle Book nog wat andere games bij: Sonic Spinball, The Simpsons: Bart vs the Space Mutants, Castle of Illusion starring Mickey Mouse, Streets of Rage II en Super Off Road. Incl. de nodige boekjes en de loep :)
Nou, komt wel op hetzelfde neer denk ik hoor. Het beeld gaat aan en je ziet duidelijk verandering in "scenes" maar het beeld is te scrambled om er iets van te maken. Dus met andere woorden, de spellen lijken te laden maar door het gebrek aan geluid en goed beeld valt er niets van te bakken. De caps-set die ik besteld heb moet alles omvatten aan condensatoren dus in ene keer alles vervangen moet het oplossen. En zo niet: jammer maar geen probleem :)
Sagat schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:59:
Ik had gister bijna resident evil voor de gamecube gekocht, hij was 10 euro (ok 9,bijna 10 euro dan) en ik had nog iets extra's nodig bij een boek om geen verzendkosten te betalen.

Echter.......'omdat dit euro 2e hands is, rekenen we 2 euro bemiddelings kosten' WTF 8)7

Dus de verzendkosten die ik dan bespraak betaal ik dan alsnog? Nope nope nope.

Ik ga re1 wel spelen op de ps3 of 4 (ik heb hem iig op een van die 2) of anders de pc versie met vette live action scenes via dosbox ofzo. Als ik hem kan vinden ;) Die ooit gekocht toen ik nog geen ps1 en 2 had geloof ik.

Toen maar andere retro aankoop gedaan. Vroeger veel Storm gelezen, en nu dus deel 1 van de 'kronieken van roodhaard' aangeschaft.
RE en RE:Zero op de Cube zijn echt subliem..RE4 ook, overigens. Volgens mij zat de remaster van de remaster ooit eens bij plus voor de PS3...of ik moet hem ooit zelf gekocht hebben, maar ik meen het eerste. Ben sowieso groot fan van RE en moet volgens mij alleen deel 2 voor de DC nog en deel 2 en 3 (remasters) voor de Cube, maar die zijn ook "onbetaalbaar" . RE1 voor de Cube zou je idd voor een redelijke habbekrats moeten kunnen krijgen.

Exorcist wijzigde deze reactie 17-10-2018 00:29 (107%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:52:
[...]

Nou, komt wel op hetzelfde neer denk ik hoor. Het beeld gaat aan en je ziet duidelijk verandering in "scenes" maar het beeld is te scrambled om er iets van te maken. Dus met andere woorden, de spellen lijken te laden maar door het gebrek aan geluid en goed beeld valt er niets van te bakken. De caps-set die ik besteld heb moet alles omvatten aan condensatoren dus in ene keer alles vervangen moet het oplossen. En zo niet: jammer maar geen probleem :)
Geluid doet het prima hier :) , 't enige issue is het scrambled beeld. Net https://www.ebay.co.uk/itm/263966770167 besteld, zoveel through hole caps heb ik volgens mij niet eens zien zitten bedenk ik mij net, kan dat kloppen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Seroczynski
Volgens mij heb je er 10 tot 14 op het main moederbord zitten en dan nog een stuk of 4 op de audio PCB. Eventueel pak je die van de voeding mee, heb je er weer een paar die je moet doen. Sommigen zijn wat gepriegel maar het is erg goed te doen als je maar een keer eerder gesoldeerd hebt en de juiste afmeting caps hebt (dergelijke kits zijn dikke prima hiervoor).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Solderen kan ik wel, mits het om normale componenten gaat, van het soort waarvoor je geen pincet nodig hebt om ze op te pakken :P

Oscar Wilde

Ik laat de uitkomst tzt wel weten, ik kan wel solderen maar ik laat het in dit geval liever door m'n (stief)vader doen.

• Sagat
Exorcist schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:52:
[...]
RE en RE:Zero op de Cube zijn echt subliem..RE4 ook, overigens. Volgens mij zat de remaster van de remaster ooit eens bij plus voor de PS3...of ik moet hem ooit zelf gekocht hebben, maar ik meen het eerste. Ben sowieso groot fan van RE en moet volgens mij alleen deel 2 voor de DC nog en deel 2 en 3 (remasters) voor de Cube, maar die zijn ook "onbetaalbaar" . RE1 voor de Cube zou je idd voor een redelijke habbekrats moeten kunnen krijgen.
RE4 heb ik voor de cube. Dat is er een van de pile of shame :(
Ik weet dat re1 wel een tijd erg duur was op de cube, maar inmiddels zie ik hem in winkels al regeld voor een 10tje of minder. Die andere delen heb ik volgens mij wel gezien maar idd 60-70 dacht ik, maar hou me ten goede :+
van re zero weet ik even niet of die ook remastered is, maar ik dacht het wel.....ach ja. Ik vind het opzich toffe games maar de controls zijn natuurlijk (bewust) was tricky. Net zoals met je lynx voorbeeld zou het meer voor de heb zijn dan om echt te spelen.

Sagat schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:54:
[...]

RE4 heb ik voor de cube. Dat is er een van de pile of shame :(
Ik weet dat re1 wel een tijd erg duur was op de cube, maar inmiddels zie ik hem in winkels al regeld voor een 10tje of minder. Die andere delen heb ik volgens mij wel gezien maar idd 60-70 dacht ik, maar hou me ten goede :+
van re zero weet ik even niet of die ook remastered is, maar ik dacht het wel.....ach ja. Ik vind het opzich toffe games maar de controls zijn natuurlijk (bewust) was tricky. Net zoals met je lynx voorbeeld zou het meer voor de heb zijn dan om echt te spelen.
RE4 en pile of shame? Hoe?

RE1 is gemiddeld...15 Euro denk ik, op de Cube. Is veel verkocht. Deel 2 en 3 zijn geen remakes maar ports maar kosten wel een vermogen door de beperkte oplages (denk ik). RE Zero heeft ook een remaster gekregen inderdaad, maar de Cube versie (die goedkoop is) is mijns inziens mooi genoeg. De controls zijn in deel 4 niet te vergelijken met eerdere delen (als in: geen tank controls). Deel 5 is leuk in co-op, deel 6 bestaat niet in mijn ogen en voor een beetje oude spanning is Revelations ook nog aan te raden. En ja, deel 7 in VR..twijfel even of we 'm destijds gedaan hadden maar dacht 't niet. Maar ook zonder VR erg tof.

En verder: als het inderdaad meer voor hebben is dan willen spelen dan is het vaak het geld niet waard inderdaad.

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 26-10 10:39
met name Re 1 op de cube is vrij goedkoop inderdaad 5 euro a 7,50 op het moment 10 krijg je er niet voor veel te common. zelfde voor resident evil 4 op de cube maar dan net iets meer,

Ps1 versie van resident evil is dan weer niet spot goedkoop (en volgens sommige wellicht onbetaalbaar :X ) omdat deze niet heel common was zoals op de cube.

Ik meen mij niet te herrineren wanneer deze games echt voor aardige bedragen gingen van meer dan 20 euro als ik eerlijk mag zijn en zeker niet resident evil 1. wellicht rond de tijden dat ze uitkwamen maar anders echt niet.

De zeldzamere resident evil games met name 2 op de dreamcast en cube komen volgens mij niet boven de 60 euro uit vaak 50, en hoewel het opzich een aardige waarde heeft is onbetaalbaar toch zeker niet van toepassing is zeker niet in deze hobby waarbij 40 a 60 euro een beetje de midden klasse + is voor veel van de betere of de wat zeldzamere slechte games.

ik ben het wel eens dat je puur voor de gameplay gewoon digitaal of voor een remaster moet gaan gezien je ze dan voor een fractie van de prijs kunt krijgen maar dat lijkt me toch vrij logisch gezien in dat soort gevallen het meer een verzamel object dan puur voor de gameplay is. Als je het door zulke ogen ziet dan moet je niet voor een originele release gaan en voor de goedkopere optie kiezen want origineel zeker als het een wat lastiger te vinden titel is zal bijna altijd duurder zijn. tenzij de originele games voor rommel markt prijsjes te krijgen zijn zullen de meeste mensen met zo'n visie altijd klagen gezien de andere makkelijke opties zo goedkoop zijn.

Het er niet voor hebben kan ik zeker begrijpen ik zit ook wel altijd in die groep maar ik blijf het toch altijd wel erg grappig vinden als men over een onbetaalbaar iets spreekt als een oude game rond de 50 euro is of zelfs nog minder (in veel gevallen uiteraard over items die men nog niet heeft) :+

gast7 wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:23 (9%)

• Henkje.doc
Heb zelf de set resident evil games compleet op de GameCube.

Had een aantal jaren erg veel geluk bij de Gamemania en voor deel 2 en 3 destijds 13 euro moeten afrekenen.
Daarna ook niet meer tegengekomen voor die prijs.
gast7 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:07:
met name Re 1 op de cube is vrij goedkoop inderdaad 5 euro a 7,50 op het moment 10 krijg je er niet voor veel te common. zelfde voor resident evil 4 op de cube maar dan net iets meer,

Ps1 versie van resident evil is dan weer niet spot goedkoop (en volgens sommige wellicht onbetaalbaar :X ) omdat deze niet heel common was zoals op de cube.

Ik meen mij niet te herrineren wanneer deze games echt voor aardige bedragen gingen van meer dan 20 euro als ik eerlijk mag zijn en zeker niet resident evil 1. wellicht rond de tijden dat ze uitkwamen maar anders echt niet.

De zeldzamere resident evil games met name 2 op de dreamcast en cube komen volgens mij niet boven de 60 euro uit vaak 50, en hoewel het opzich een aardige waarde heeft is onbetaalbaar toch zeker niet van toepassing is zeker niet in deze hobby waarbij 40 a 60 euro een beetje de midden klasse + is voor veel van de betere of de wat zeldzamere slechte games.

ik ben het wel eens dat je puur voor de gameplay gewoon digitaal of voor een remaster moet gaan gezien je ze dan voor een fractie van de prijs kunt krijgen maar dat lijkt me toch vrij logisch gezien in dat soort gevallen het meer een verzamel object dan puur voor de gameplay is. Als je het door zulke ogen ziet dan moet je niet voor een originele release gaan en voor de goedkopere optie kiezen want origineel zeker als het een wat lastiger te vinden titel is zal bijna altijd duurder zijn. tenzij de originele games voor rommel markt prijsjes te krijgen zijn zullen de meeste mensen met zo'n visie altijd klagen gezien de andere makkelijke opties zo goedkoop zijn.

Het er niet voor hebben kan ik zeker begrijpen ik zit ook wel altijd in die groep maar ik blijf het toch altijd wel erg grappig vinden als men over een onbetaalbaar iets spreekt als een oude game rond de 50 euro is of zelfs nog minder (in veel gevallen uiteraard over items die men nog niet heeft) :+
In mijn geval is het dan ook het er niet voor over hebben. Zeker voor de verzamelaars onder ons die bijtijds begonnen zijn met verzamelen zijn andere prijzen gewend en weigeren - wellicht - de "hoofdprijs" te betalen. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als je dus onbetaalbaar moet lezen als niet willen betalen. Dat terzijde.

Meest zeldzame RE die ik heb is de complete RE2 voor de N64. In principe wil ik RE2 voor de DC ooit nog hebben. Gaiden voor de GBC heb ik een tijd geleden gekocht maar die was zo nep als wat..maar goed, handhelds games, nogmaals, doen me vrij weinig.

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 26-10 10:39
Ik heb ook in tijden gezeten dat veel duurdere games voor kleine prijsjes onder de 10 euro of voor rommel markt prijsjes te krijgen waren ik weet zeker wel hoe het is.

Maar ik vind persoonlijk het gebruik van het woord onbetaalbaar bij bedragen van 20 a 60 euro met als betekenis dat je het niet wil betalen toch wel een beetje raar

De meest dichtbijzijnde betekenis van het woord onbetaalbaar is dat iets een aanzienlijke/hoge waarde heeft. Bij een bedrag van 20 a 60 euro hoe common iets ook is dat vind ik persoonlijk een beetje veel van het goede en zeker niet iets waar het woord onbetaalbaar ook maar een beetje relevant is.

Een Nieuwe of oude verzamelaar die oude prijzen heeft betaald zal zeer waarschijnlijk ook niet het woord onbetaalbaar bij dit soort bedragen gaan gebruiken dat is een zeldzaam iets om het bij dit soort prijzen te horen waarbij het woord gewoon verkeerd of heel erg overdreven is waarbij men het bedrag er niet voor over heeft hoe klein of groot dit naar haar of zijn mening is.

Duur ok maar onbetaalbaar dat is gewoon incorrect of echt heel overdreven.

gast7 wijzigde deze reactie 17-10-2018 18:01 (11%)

gast7 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:58:
Ik heb ook in tijden gezeten dat veel duurdere games voor kleine prijsjes onder de 10 euro of voor rommel markt prijsjes te krijgen waren ik weet zeker wel hoe het is.

Maar ik vind persoonlijk het gebruik van het woord onbetaalbaar bij bedragen van 20 a 60 euro met als betekenis dat je het niet wil betalen toch wel een beetje raar

De meest dichtbijzijnde betekenis van het woord onbetaalbaar is dat iets een aanzienlijke/hoge waarde heeft. Bij een bedrag van 20 a 60 euro hoe common iets ook is dat vind ik persoonlijk een beetje veel van het goede en zeker niet iets waar het woord onbetaalbaar ook maar een beetje relevant is.

Een Nieuwe of oude verzamelaar die oude prijzen heeft betaald zal zeer waarschijnlijk ook niet het woord onbetaalbaar bij dit soort bedragen gaan gebruiken dat is een zeldzaam iets om het bij dit soort prijzen te horen waarbij het woord gewoon verkeerd of heel erg overdreven is waarbij men het bedrag er niet voor over heeft hoe klein of groot dit naar haar of zijn mening is.

Duur ok maar onbetaalbaar dat is gewoon incorrect of echt heel overdreven.
Iets minder zaken letterlijk opvatten maakt het leven een stuk eenvoudiger, geloof me. Maar dan verklaar ik in dit geval alleen mezelf en spreek ik niet voor anderen. En dus nogmaals, no way dat ik de hoofdprijs ga betalen voor games die ik niet heb maar wel wil, ondanks dat koopjes niet meer van deze en onze tijd zijn.

Dat gezegd hebbende, m'n avond deels gevuld om wat zaken opnieuw te testen/aan te sluiten. M'n beide NESjes aangesloten en getest en opnieuw bekabeld. Beiden werken slecht; m'n oude met oude 72-pins connector slikt niets meer, knippert er een eind op los. De ander met een nieuwe (3 jaar oud maar niet gebruikt) connector heeft wat moeite gehad maar uiteindelijk slikte deze m'n games weer.

Verder de Xbox nog een slinger gegeven en de Amiga emulator onder de loep genomen en met FTP e.e.a overgeheveld, draait nu ook verrassend goed. Blijf neigen naar een eigen Amiga 500 maar de ruimte/moeite zitten me dwars. Mogelijkheden tot uitbreiden van zo;n ding vind ik dan weer heel tof als IT-er maar...waar laat ik het. Binnenkort maar even iets grondiger en met 2p testen.

En niet retro maar semi-toepasselijk: al wat uren gestoken in Railway Empire op de PS4; spel doet ontzettend denken aan Railroad Tycoon en doet heel, heel veel goed. Typische Kalypso kwaliteit. Aanrader voor mensen die die serie een warm hart toedragen.

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:12:
[...]

Dat gezegd hebbende, m'n avond deels gevuld om wat zaken opnieuw te testen/aan te sluiten. M'n beide NESjes aangesloten en getest en opnieuw bekabeld. Beiden werken slecht; m'n oude met oude 72-pins connector slikt niets meer, knippert er een eind op los. De ander met een nieuwe (3 jaar oud maar niet gebruikt) connector heeft wat moeite gehad maar uiteindelijk slikte deze m'n games weer.
Ik zit al een tijdje te azen op de Blinking Light Win voor de NES, maar de verzendkosten maken het erg onaantrekkelijk om één unit aan te schaffen. Iemand anders in dit thread had er een keer twee besteld om die reden, maar kreeg de tweede niet verkocht.

Als er mensen zijn die interesse hebben in de BWL dan kunnen we een keertje samen bestellen.

• Sagat
Seroczynski schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:24:
[...]

Ik zit al een tijdje te azen op de Blinking Light Win voor de NES, maar de verzendkosten maken het erg onaantrekkelijk om één unit aan te schaffen. Iemand anders in dit thread had er een keer twee besteld om die reden, maar kreeg de tweede niet verkocht.

Als er mensen zijn die interesse hebben in de BWL dan kunnen we een keertje samen bestellen.
Hey Sero, pm me even over de fine details en prijzen enzo maar ik heb wel interesse, helemaal omdat ik begrijp dat de nes daarmee ook regiovrij word.

Seroczynski schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:24:
[...]

Hmm, interesse..

Wat ik me da afvraag is wat deze connector anders doet. Ik heb in één van m'n Nintendo's de 72p connector zelf vervangen voor een nieuwe, een jaar of 4 (?) geleden. Ik gebruik mijn NES eigenlijk nooit maar alsnog heb ik grote problemen met het afspelen van spellen waardoor je op een gegeven moment denkt "laat maar". De connector is nog zo stug als nieuw itt m'n andere NES (vergelijk het met een maagd en een vrouw die al een kind of vijf gehad heeft :+ ) .
Sagat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Hey Sero, pm me even over de fine details en prijzen enzo maar ik heb wel interesse, helemaal omdat ik begrijp dat de nes daarmee ook regiovrij word.
Regiovrij maken is zo gedaan hé, mocht je dat op voorhand al wensen/willen.. :>

Exorcist wijzigde deze reactie 18-10-2018 10:12 (15%)

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Hmm, interesse..

Wat ik me da afvraag is wat deze connector anders doet. Ik heb in één van m'n Nintendo's de 72p connector zelf vervangen voor een nieuwe, een jaar of 4 (?) geleden. Ik gebruik mijn NES eigenlijk nooit maar alsnog heb ik grote problemen met het afspelen van spellen waardoor je op een gegeven moment denkt "laat maar". De connector is nog zo stug als nieuw itt m'n andere NES (vergelijk het met een maagd en een vrouw die al een kind of vijf gehad heeft :+ ) .
Volgens mij (ik weet het niet precies) heeft het te maken met het feit dat de originele connector 'ingedrukt' moet worden om een verbinding te maken. De BWL is een statische brug waardoor je niet langer de NES game omlaag duwt, maar er gewoon inplugd (wat een rotwoord). Anders zou je even op YouTube moeten kijken voor een demonstratie.

• Sagat
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Hmm, interesse..

[...]

Regiovrij maken is zo gedaan hé, mocht je dat op voorhand al wensen/willen.. :>
Ja een pinnetje doorknippen toch? Ik zie het als een fijne bijkomstigheid bij het vervangen van het meest slijtgevoelige onderdeel. Maar ik wel graag weten wat het gaat kosten allemaal, en wat het nou precies doet buiten dit, of dat dit het is.

Dat gezegd hebbende, ik verwacht eigenlijk weinig nes games nog te kopen EN mijn nes doet het eigenlijk nog prefect (laasts dus nog even mike tyson's punch out gespeeld :*) ) en dat was gewoon in een keer en dan gaan.
Dus ja, even afwachten op de antwoorden op mijn vragen. Maar als jij ook interesse hebt dan zou ik zeggen dat jij de voorkeursplek in de wachtlijkst krijgt, omdat jouw nesje dus iets minder fijn lijkt te werken.

Seroczynski schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Volgens mij (ik weet het niet precies) heeft het te maken met het feit dat de originele connector 'ingedrukt' moet worden om een verbinding te maken. De BWL is een statische brug waardoor je niet langer de NES game omlaag duwt, maar er gewoon inplugd (wat een rotwoord). Anders zou je even op YouTube moeten kijken voor een demonstratie.
Plausibel. Zal straks 's kijken. Het is dan wel weer zo dat na het doorknippen van het pinnetje van de chip je sowieso het spel niet meer omlaag hoeft te duwen, maar wat het verder doet met het systeem an sich...de NES is natuurlijk geen technisch hoogstandje (vandaag de dag dan).
Sagat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Ja een pinnetje doorknippen toch? Ik zie het als een fijne bijkomstigheid bij het vervangen van het meest slijtgevoelige onderdeel. Maar ik wel graag weten wat het gaat kosten allemaal, en wat het nou precies doet buiten dit, of dat dit het is.

Dat gezegd hebbende, ik verwacht eigenlijk weinig nes games nog te kopen EN mijn nes doet het eigenlijk nog prefect (laasts dus nog even mike tyson's punch out gespeeld :*) ) en dat was gewoon in een keer en dan gaan.
Dus ja, even afwachten op de antwoorden op mijn vragen. Maar als jij ook interesse hebt dan zou ik zeggen dat jij de voorkeursplek in de wachtlijkst krijgt, omdat jouw nesje dus iets minder fijn lijkt te werken.
Idd dus, pin doorknippen.

Maarrrrr ik gebruik mijn NES dus dan weer praktisch nooit, maar áls ik hem wil gebruiken dan moet het ook wel werken... ;)

Exorcist wijzigde deze reactie 18-10-2018 10:30 (39%)

• Seroczynski
Exorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Plausibel. Zal straks 's kijken. Het is dan wel weer zo dat na het doorknippen van het pinnetje van de chip je sowieso het spel niet meer omlaag hoeft te duwen, maar wat het verder doet met het systeem an sich...de NES is natuurlijk geen technisch hoogstandje (vandaag de dag dan).
Oh, ik druk mijn games nog altijd omlaag op mijn regio-vrije NES :P

Seroczynski schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Oh, ik druk mijn games nog altijd omlaag op mijn regio-vrije NES :P
Is ook veel leuker :P

• Consoles4life!
Best and most complete SErvice GAmes clone console ever?

YouTube: The SEGA GENESIS of 2019 - Analogue Mega SG | RGT 85

• Flozem
Tja... alleen die transportkosten en invoerrechten... -O-

Precies de reden dat ik nog geen Super NT heb.

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-10 01:06
Sagat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb het pinnetje doorgeknipt. Maar NTSC Zelda doet raar op mijn PAL NES (menu bovenin blijft scrollen). En sommige andere spellen doen het helemaal niet. Dus heb nu gewoon een NTSC en een PAL NES staan...

Weet iemand trouwens hoe de game genie voor de NES werkt en of hij deels kapot kan zijn?
Ik heb er 1 en ik kan ook codes invoeren, maar de codes voor Terminator 2 werken niet. Heb ze bijna allemaal geprobeerd, maar ze doen niks. En ook bij andere spellen doen de meeste codes het niet. Weet even niet meer welke code het wel deed. Is al tijd geleden dat ik het geprobeerd heb.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Sagat
Xyphoid schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb het pinnetje doorgeknipt. Maar NTSC Zelda doet raar op mijn PAL NES (menu bovenin blijft scrollen). En sommige andere spellen doen het helemaal niet. Dus heb nu gewoon een NTSC en een PAL NES staan...

Weet iemand trouwens hoe de game genie voor de NES werkt en of hij deels kapot kan zijn?
Ik heb er 1 en ik kan ook codes invoeren, maar de codes voor Terminator 2 werken niet. Heb ze bijna allemaal geprobeerd, maar ze doen niks. En ook bij andere spellen doen de meeste codes het niet. Weet even niet meer welke code het wel deed. Is al tijd geleden dat ik het geprobeerd heb.
Tsja ik weet niet of ik te jong was om het te merken of dat ik niet beter wist, maar ik heb van 'ons' pal probleem in het nes tijdperk nooit iets gemerkt. ik heb natuurlijk ook maar 17 games.
Verder heb ik ook weinig games waarvan ik weet dat ze wel in de us zijn uitgekomen maar niet hier, en jap games speel ik doorgaans niet door de taal barriere. Dus ja, heeft het dan zin om moeite te gaan doen? Helemaal met diverse emulatie opties? Voor de nes is dit voor mij een nee.

Voor de snes is dit anders, sowieso is dit een van mijn favo consoles ever en daarnaast las ik 'toen' ook diverse gaming mags en ja als spellen bekend stonden om slowdown of anderzijds slechte pal conversies, dan kocht ik ze niet.
Ik denk dat alleen sf2 een uitzondering is, en die vind ik ook echt onspeelbaar door de snelheid.
Maar sf2 turbo vind ik an sich dan weer prima, ondanks de gigantische black borders. Wat ik voor snes imports leuk vind is dat ze vaak iets goedkoper zijn, en ja, stiekum zou ik het liefst een usa snes scoren voor die 60hz (modden van een snes hiervoor schijnt trikcy te zijn hoorde ik......?) aan de andere kant, ik ben simpelweg een casual hobbyist, ik wil er eigenlijk niet heel veel geld in pompen.
Dus ik denk dat het voor nu zo laat en mocht ik ooit echt meerdere games hebben waarbij ik me ga storen aan de slowdown, tsja wellicht dan een usa snes of wellicht een analogue snes, want die had hiervoor ingebouwd opties als ik me niet vergis.

Maar eigenlijk ga ik mijn geld dan liever uitgeven aan bijvoorbeeld die consolised MVS or toch een 32x/mega cd.
En dit staat allemaal toch nog weer lager op de verlanglijst lijst dan everdrives voor de snes en md.

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Tsja ik weet niet of ik te jong was om het te merken of dat ik niet beter wist, maar ik heb van 'ons' pal probleem in het nes tijdperk nooit iets gemerkt. ik heb natuurlijk ook maar 17 games.
Verder heb ik ook weinig games waarvan ik weet dat ze wel in de us zijn uitgekomen maar niet hier, en jap games speel ik doorgaans niet door de taal barriere. Dus ja, heeft het dan zin om moeite te gaan doen? Helemaal met diverse emulatie opties? Voor de nes is dit voor mij een nee.

Voor de snes is dit anders, sowieso is dit een van mijn favo consoles ever en daarnaast las ik 'toen' ook diverse gaming mags en ja als spellen bekend stonden om slowdown of anderzijds slechte pal conversies, dan kocht ik ze niet.
Ik denk dat alleen sf2 een uitzondering is, en die vind ik ook echt onspeelbaar door de snelheid.
Maar sf2 turbo vind ik an sich dan weer prima, ondanks de gigantische black borders. Wat ik voor snes imports leuk vind is dat ze vaak iets goedkoper zijn, en ja, stiekum zou ik het liefst een usa snes scoren voor die 60hz (modden van een snes hiervoor schijnt trikcy te zijn hoorde ik......?) aan de andere kant, ik ben simpelweg een casual hobbyist, ik wil er eigenlijk niet heel veel geld in pompen.
Dus ik denk dat het voor nu zo laat en mocht ik ooit echt meerdere games hebben waarbij ik me ga storen aan de slowdown, tsja wellicht dan een usa snes of wellicht een analogue snes, want die had hiervoor ingebouwd opties als ik me niet vergis.

Maar eigenlijk ga ik mijn geld dan liever uitgeven aan bijvoorbeeld die consolised MVS or toch een 32x/mega cd.
En dit staat allemaal toch nog weer lager op de verlanglijst lijst dan everdrives voor de snes en md.
Vroeger had ik het ook niet door. Echter, toen ik jaren later -nog voordat ik retro-gamer was- Sonic The Hedgehog op een SEGA emulator ging spelen, en vervolgens op mijn eigen Mega Drive II, was het verschil enorm. Ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn Mega Drive, en vandaar uit ben ik onderzoek gaan doen. Persoonlijk wil ik altijd het beste van het beste, en daarom wil ik anno 2018 mijn verzameling niet laten bestaan uit games met mindere performance t.o.v. diezelfde games die in een andere regio zijn uitgekomen. Blijft een terugkerende discussie, en het ligt denk ik ook meer aan mijn quirks dan aan wat anders, maar dit is de korte versie denk ik :)

Een ander iets, ik heb inmiddels nog iemand die graag mee wil profiteren van de Blinking Light Win voor de NES. Ik heb van drie mensen (deze persoon, ikzelf en Sagat) nu een bevestiging dat er interesse is. De BWL is momenteel enkel als pre-order te bestellen (ze worden per batch verkocht) en we zitten natuurlijk nog met verzendkosten binnen Nederland. Ik kan die van Sagat gewoon langsbrengen, dus dat scheelt weer €6,50. Waar die andere persoon in Nederland woont weet ik niet, maar als dat in de omgeving van Arnhem is wil ik wel even langsrijden. Kost je dan wel een bakkie pleur 8)

• sanderkikkert
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11-11 11:09
Ik woon in Groningen dus dat is niet echt in de buurt van Arnhem. Maar 6,50 meer betalen is natuurlijk geen enkel probleem.

• Sagat
Seroczynski schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Vroeger had ik het ook niet door. Echter, toen ik jaren later -nog voordat ik retro-gamer was- Sonic The Hedgehog op een SEGA emulator ging spelen, en vervolgens op mijn eigen Mega Drive II, was het verschil enorm. Ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn Mega Drive, en vandaar uit ben ik onderzoek gaan doen. Persoonlijk wil ik altijd het beste van het beste, en daarom wil ik anno 2018 mijn verzameling niet laten bestaan uit games met mindere performance t.o.v. diezelfde games die in een andere regio zijn uitgekomen. Blijft een terugkerende discussie, en het ligt denk ik ook meer aan mijn quirks dan aan wat anders, maar dit is de korte versie denk ik :)

Een ander iets, ik heb inmiddels nog iemand die graag mee wil profiteren van de Blinking Light Win voor de NES. Ik heb van drie mensen (deze persoon, ikzelf en Sagat) nu een bevestiging dat er interesse is. De BWL is momenteel enkel als pre-order te bestellen (ze worden per batch verkocht) en we zitten natuurlijk nog met verzendkosten binnen Nederland. Ik kan die van Sagat gewoon langsbrengen, dus dat scheelt weer €6,50. Waar die andere persoon in Nederland woont weet ik niet, maar als dat in de omgeving van Arnhem is wil ik wel even langsrijden. Kost je dan wel een bakkie pleur 8)
Met Sonic merkte ik het ook heel erg! Maar pas paar jaar geleden mijn md gekocht. Gelukkig nu (met dank aan @Exorcist ) dus een exemplaar met 60hz mod!

• Bintzak
  • Laatst online: 10-11 13:21

• Consoles4life!
Eindelijk weer eens wat retrogames toegevoegd aan de collectie ipv de standaard maandelijkse PS4 collectie boost waarmee ik me al een jaar bezig hou.

M'n laatste musthave GC game is nu eindelijk besteld, wat MD kastvulling erbij en (hoewel nog geen retro) ook nog eens de laatste Xbox 360 game die ik gericht najoeg, en waarvoor ik weigerde dik te betalen.

Foto volgt binnenkort.

Gamecube & Xbox 360 collections zijn nu eindelijk compleet zoals ik ze wilde hebben :)

• Henkje.doc
Consoles4life! schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:20:
Eindelijk weer eens wat retrogames toegevoegd aan de collectie ipv de standaard maandelijkse PS4 collectie boost waarmee ik me al een jaar bezig hou.

M'n laatste musthave GC game is nu eindelijk besteld, wat MD kastvulling erbij en (hoewel nog geen retro) ook nog eens de laatste Xbox 360 game die ik gericht najoeg, en waarvoor ik weigerde dik te betalen.

Foto volgt binnenkort.

Gamecube & Xbox 360 collections zijn nu eindelijk compleet zoals ik ze wilde hebben :)
Ben erg benieuwd om welke Xbox 360 titel dat ging :o

• Consoles4life!
@Henkje.doc

http://i67.tinypic.com/308jmky.jpg

Toevallig de enige van de nieuwe games die ik momenteel al in huis heb.

Voor €3,- bij een pawnshop gehaald.

Ik wou eerst niet gaan omdat ik dacht dat ze toch alleen maar FIFA, COD en PES games hadden liggen.

Dat klopt ook bijna maar gelukkig zat Zoo Tycoon er ook tussen.

Zoo Tycoon kwam erg laat uit en webshops vragen inmiddels al gauw €30,- voor een 2nd used copie.

ZT is een musthave voor me omdat het genre-variatie brengt in m'n game library.

De game moet ik nog gaan spelen, heb wel vernomen dat het helaas een uitgeklede versie is van een veel volledigere PC game die waarschijnlijk ook veel lekkerder speelt met muis.

• Henkje.doc
Consoles4life! schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:55:
@Henkje.doc

[Afbeelding]

Toevallig de enige van de nieuwe games die ik momenteel al in huis heb.

Voor €3,- bij een pawnshop gehaald.

Ik wou eerst niet gaan omdat ik dacht dat ze toch alleen maar FIFA, COD en PES games hadden liggen.

Dat klopt ook bijna maar gelukkig zat Zoo Tycoon er ook tussen.

Zoo Tycoon kwam erg laat uit en webshops vragen inmiddels al gauw €30,- voor een 2nd used copie.

ZT is een musthave voor me omdat het genre-variatie brengt in m'n game library.

De game moet ik nog gaan spelen, heb wel vernomen dat het helaas een uitgeklede versie is van een veel volledigere PC game die waarschijnlijk ook veel lekkerder speelt met muis.
Ah leuk. Zoo tycoon. Heb zowel die versie als de Xbox one versie. Erg vermakelijk. Wel wat uitgekleed tov pc, maar op een console goed te spelen.

Een van de titels die wat waarde vasthoud aangezien dit ten tijde van de xbox one is uitgekomen.

Zo zijn er meer van die titels die in de nadagen van de 360 zijn uitgekomen. Meeste zijn wel voor een prikkie te vinden moet wat zoekwerk.

Binnenkort Just Dance 2019 en dat zal naar mijn verwachting echt de laatste Xbox 360 titel zijn. Telltale ging ook nog een tijdje door, maar helaas is niet meer.
Henkje.doc schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Ah leuk. Zoo tycoon. Heb zowel die versie als de Xbox one versie. Erg vermakelijk. Wel wat uitgekleed tov pc, maar op een console goed te spelen.

Een van de titels die wat waarde vasthoud aangezien dit ten tijde van de xbox one is uitgekomen.

Zo zijn er meer van die titels die in de nadagen van de 360 zijn uitgekomen. Meeste zijn wel voor een prikkie te vinden moet wat zoekwerk.

Binnenkort Just Dance 2019 en dat zal naar mijn verwachting echt de laatste Xbox 360 titel zijn. Telltale ging ook nog een tijdje door, maar helaas is niet meer.
FIFA zal gok ik ook nog wel te vinden zijn tot ergens in 2022 is het niet? Zelfde geldt voor PES? PES 2014 was het laatste spel wat op de PS2 (!) verscheen meen ik.

Hier verder maar wat lagere pitjes. Zaterdag (afgelopen) de dag goed gevuld met (retro) gamen en relatief kansloos verloren met Street Fighter en Bomberman ;( . Sterker nog, enige wat ik volgens mij wel heb weten te winnen pas een potje FIFA 19 :X

Maar, goed lol gehad en de SNES mini ook nog 's kunnen gebruiken. Komende tijd (en afgelopen) nog wat PS4 zut binnengehad en a.s. vrijdag RDR2 uiteraard.
Caps replacement setje voor de Game Gear is wel binnen (vlot!) dus hopelijk binnen redelijk afzienbare tijd een werkende GG. And if not, not.

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

FIFA zal gok ik ook nog wel te vinden zijn tot ergens in 2022 is het niet? Zelfde geldt voor PES? PES 2014 was het laatste spel wat op de PS2 (!) verscheen meen ik.

Hier verder maar wat lagere pitjes. Zaterdag (afgelopen) de dag goed gevuld met (retro) gamen en relatief kansloos verloren met Street Fighter en Bomberman ;( . Sterker nog, enige wat ik volgens mij wel heb weten te winnen pas een potje FIFA 19 :X

Maar, goed lol gehad en de SNES mini ook nog 's kunnen gebruiken. Komende tijd (en afgelopen) nog wat PS4 zut binnengehad en a.s. vrijdag RDR2 uiteraard.
Caps replacement setje voor de Game Gear is wel binnen (vlot!) dus hopelijk binnen redelijk afzienbare tijd een werkende GG. And if not, not.
Pes in ieder geval niet meer. Daar is geen 2019 versie van op de xbox 360 of ps3.

Heb afgelopen week nog een mooie witte gamecube gekregen van een collega met een stapeltje leuke titels. Weer genoeg te doen :)

• Sagat
Exorcist schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Je bent te bescheiden en/of slecht geheugen (wellicht door het 10% biertje? :P ).
Bomberman r bakte ik HE-LE-MAAL niets van, en tekken ging je ook beter af.
Snes bomberman zonder rare blauwe michael jackson glove power ups, ja dat ligt me wel. Zelfs met de muziekbug op de snes mini. Zal volgende keer wel de cart meenemen.
Zo hoort het te klinken.

Sagat schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Je bent te bescheiden en/of slecht geheugen (wellicht door het 10% biertje? :P ).
Bomberman r bakte ik HE-LE-MAAL niets van, en tekken ging je ook beter af.
Snes bomberman zonder rare blauwe michael jackson glove power ups, ja dat ligt me wel. Zelfs met de muziekbug op de snes mini. Zal volgende keer wel de cart meenemen.
Zo hoort het te klinken.
Haha, meestal onthou ik alleen de positieve momenten (van en voor mezelf) ;) maar klopt. Bomberman R was inderdaad anders maar ik schrok wel van hoe gemakkelijk jij door Bomberman op de "SNES" liep en ik nogal doelloos was. Je link bekeken en het is inderdaad anders dan hoe het "hoort", dus cart: top, even vergelijken next time :)

Misschien dan ook de Amiga 500/1200 Emu's beter op orde hebben aan mijn kant ;)

• Consoles4life!
Nu ook het Gamecube gedeelte van mn retrogame bestelling binnen.

Welke van de 3 voor mij de laatste musthave is lijkt me geen verrassing :)

http://i68.tinypic.com/ml01t5.jpg

• Seroczynski
Oooooh Ikaruga, nice!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ikaruga <3
Heb daar de japanse versie van voor de Dreamcast van in seal, blijft een geweldig spel.
En uiteraard een open exemplaar om te kunnen spelen! :D

Fietsbel wijzigde deze reactie 24-10-2018 13:49 (13%)

39

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb Ikaruga ook op alle platformen, maar mijn favoriet is het zeker niet. Te chaotisch voor mij en ben er ook gewoon bar slecht in.

Mijn smaak is meer Progear (CPS2), Blazing Star (MVS) of een van de Parodius titels.

Maar er zijn vast wel mensen die er beter in zijn dan ik :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Sagat
Ikaruga wil ik ook leuk vinden maar klikte niet. (Misschien in 2 player proberen @Exorcist ?)
Ik vind soldier blade en Truxton (arcade versie speelde ik meestal) wel fantastisch. Ook de geometry wars reeks vind ik geniaal. R-type natuurlijk ook een absolute klassieker.

Ik vind het een geweldig genre. Met nog tientallen games die ik meer zou willen spelen waaronder Ika.
Ook @Consoles4life! zijn tip blue rider vind ik leuk maar wel naar mijn smaak wat grote levels.

Sagat schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:39:
Ikaruga wil ik ook leuk vinden maar klikte niet. (Misschien in 2 player proberen @Exorcist ?)
Sure! Raiden V was ook tof op below easy dus I'm in. Kunnen we Under Defeat ook nog wel 's doen >:)

• redrohX
  • Laatst online: 10-11 14:29

redrohX

errr....

Gradius V op de PS2 is ook geweldig. Ook ontwikkeld door Treasure, zoals Ikaruga, maar vond ik persoonlijk veel leuker. Ondanks dat ik Ikaruga ook ondertussen al voor vier systemen bezit kom ik nog steeds niet verder dan het tweede level. :)

• Sagat
redrohX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:46:
Gradius V op de PS2 is ook geweldig. Ook ontwikkeld door Treasure, zoals Ikaruga, maar vond ik persoonlijk veel leuker. Ondanks dat ik Ikaruga ook ondertussen al voor vier systemen bezit kom ik nog steeds niet verder dan het tweede level. :)
Gradius 5
Oh ja! die had ik op pc maar die liep slecht, dus toen maar echt gekocht......op ps3 :X
Die moet ik idd ook nog kans geven.
en Ika op 4 systemen?
DC, GC, x360/ps3 xb1/ps4.....pc?
Ik kom zelf tot een cdr voor DC en de xbla versie.

Verder snes klassiekers Axelay en (wel in mindere mate maar toch ook leuk) un squadron! De eerste wil ik misschien nog wel is op cart halen, de 2e lijkt me meer een emulatie/snes mini dingetje, tot ik een everdrive heb :D
Snes mini heb ik eigenlijk ook nog niet, maar goed, genoeg andere opties.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True