Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 11:45

redrohX

errr....

@Sagat Ja, Dreamcast, Gamecube, Xbox 360 en PC. Geen idee waarom, maar elke keer probeer ik het weer. :)
Qua shoot 'm ups vind ik Fire Shark op de MegaDrive een vergeten klassieker. Elke keer als ik mijn MegaDrive weer aansluit gaat deze erin. Ik vind over het algemeen de door Toaplan gemaakte shooters erg tof (Truxton, Zero Wing, Hellfire, Twin Hawk).

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:43
redrohX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:10:
@Sagat Ja, Dreamcast, Gamecube, Xbox 360 en PC. Geen idee waarom, maar elke keer probeer ik het weer. :)
Qua shoot 'm ups vind ik Fire Shark op de MegaDrive een vergeten klassieker. Elke keer als ik mijn MegaDrive weer aansluit gaat deze erin. Ik vind over het algemeen de door Toaplan gemaakte shooters erg tof (Truxton, Zero Wing, Hellfire, Twin Hawk).
Step 1: buy megadrive -> done
Step 2: obtain 60hz mod ->
Step 3: buy everdrive or similar for md -> not done :(
step 4: play all the great shmups! kan niet wachten :) thunderforce lijkt me ook een geweldige reeks (3 delen op md geloof ik?)

Hellfire was helemaal gehyped in cvg en mean machines destijds, wel even kort geprobeerd maar vond die eerlijk gezegd wat tegenvallen, had ik ook met Gynoug. Maar beiden nog een echte kans geven door meer/langer te spelen, en dan liefst op de echte hw.

oh en dit genre is ook de reden dat ik graag nog een consolised mvs wil (of desnoods een AES met iets van een everdrive achtige solution, mvs vind ik leuk omdat ik wellicht dan ook nog wat org games erbij haal, met de aes niet enzij ik de loterij win)
de beat em ups ken ik redelijk en volgens mij ook (zo goed als allemaal dan) speelbaar op andere systemen, idem voor metal slug. Maar de shmup library van de NeoGeo heeft genoeg te bieden volgens mij (toegeven de bekendere daarvan zijn ook al op switch e.d. te spelen natuurlijik).

Sagat wijzigde deze reactie 25-10-2018 16:26 (21%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• redrohX

redrohX

errr....

@Sagat Step 3 moet ik ook nog doen (60hz is echt een openbaring na 25 jaar 50hz) , maar heb wel een hoop MegaDrive shmups met inderdaad oa Gynoug en Thunderforce 4. Ik mis er ook nog wel een paar, waaronder M.U.S.H.A, die onmogelijk duur is tegenwoordig.

• Sagat
redrohX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:37:
@Sagat Step 3 moet ik ook nog doen (60hz is echt een openbaring na 25 jaar 50hz) , maar heb wel een hoop MegaDrive shmups met inderdaad oa Gynoug en Thunderforce 4. Ik mis er ook nog wel een paar, waaronder M.U.S.H.A, die onmogelijk duur is tegenwoordig.
Tsja qua verzamelen is het natuurlijk veel leuker om die echter cart en dan het liefst CIB complete te hebben, maar voor gameplaying purposes zijn everdrive, repro en als laatste optie volledige emulatie dan te prefereren.

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 05-03 12:43
http://i63.tinypic.com/2r7vw5g.jpg

Inmiddels ook de MD games binnengekregen.

De laatste 2 avonden heb ik Ikaruga en Zoo Tycoon uitgeprobeerd.

Ikaruga:

Ook ik heb de grootste moeite met de game en strand vooralsnog in stage 2.

Wat me flink moeite kost is om de gimmick eigen te worden en deze slim toe te passen op de gameplay, waar dezelfde gimmick in Outland me erg gemakkelijk afgaat blijft het in Ikaruga nog lastig en onwennig.

Een echt oordeel geven kan ik nog niet, van de muziek had ik alleen meer verwacht omdat het genre bol staat van de vette tracks.

Zoo Tycoon:

Erg leuke game met ook nog eens een educatieve waarde.

Fijn ook dat er meerdere speelmodus zijn, dat geeft de game een langere levensduur.

Verder mis je veel voor de hand liggende dieren zoals bv. Pinguïns, krokodillen en Gorilla's, maar is de game weer uitgebreid in de verschillende rassen van één bepaald dier.

Favoriete MD/Genesis Shoot 'em ups:

Truxton, MUSHA, Biohazard Battle, Fire Shark, Empire of Steel, Thunderforce IV, Phelios, Gaiarus.

Japan only: Battlemania 2, Gley Lanser, Eliminate Down.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:22
+1 voor Thunderforce IV hier.... recent nog uitgespeeld. Wel wat gecheat door 99 levens in te stellen... ik had zowaar nog net wat meer dan 50 over - zo moeilijk zijn die laatste twee/drie levels... 8)7

Andere favorieten:
Tyrian (PC)
Raptor Call of the Shadows (PC)
Nemesis (Gameboy, MSX)
Parodius (SNES)
Pop'n Twinbee (SNES)
Trax (Gameboy)
Burai Fighter (Gameboy)

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Vandaag met m’n dochter naar het Bonami (spel)computermuseum in Zwolle geweest. Dat was een leuk dagje uit! We zijn zeker vier uur binnen geweest en hadden nog wel langer kunnen blijven :)

De collectie vond ik als bijna veertiger leuk om doorheen te wandelen. De opgestelde games en consoles tussendoor zijn leuk gekozen. De arcade ruimte is misschien niet spectaculair maar wel best divers. De multiplayer console- opstellingen in dezelfde zaal vind ik een erg leuke toevoeging.

Liege, liege, liegebeest!

• Consoles4life!
@Flozem YouTube: GameBoy: Solar Strike (Full Gameplay)

Over classic GB gesproken,

Ken je deze Gameboy Shoot 'em up trouwens?

Solar Strike, gemaakt door Nintendo.

Ik kwam er recentelijk per toeval achter, had nooit gedacht dat Nintendo ooit een shmup gemaakt heeft.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:22
Jawel... een van de eerste titels als ik me niet vergis.

Maar geen geweldige vshmup. Dan vind ik Xenon 2 leuker.

Flozem wijzigde deze reactie 26-10-2018 19:07 (34%)

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Dat was mijn eerste shmup O+ op de PC! Het liedje dreunt nu nog wekelijks door mijn hoofd!

Liege, liege, liegebeest!

• melluh3
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-01 05:50
Onlangs in een nostalgische bui op zoek gegaan naar een Gameboy Micro. Na even speuren op Marktplaats een redelijk exemplaar op de kop getikt inclusief het spel NES Classics: The Legend of Zelda (samen voor € 50,-). Het valt mij op dat er nog best veel gevraagd wordt voor deze handheld (in tegenstelling tot de gewone Gameboy). Dit geldt eveneens voor sommige GBA spellen. Bestaat er ergens een overzicht welke spellen tot de collectors items behoren?

• Consoles4life!
@melluh3

Geen overzicht, wel wat tips:

-Om prijsbewust te worden in de retro game scene dien je zelf 'up to date' te blijven.

Dit doe je door veilingsites, webshops* en beursen in de gaten te houden qua prijs en verkopen, en door deze met elkaar te vergelijken.

Een basiskennis van de hobby en prijsbepaling is hierbij een pre.

Laten we als voorbeeld de Game boy Micro nemen, om deze vermeende basiskennis op los te laten.

De GBM is nooit een mainstream handheld geweest, maar een 'beperkt uitgebrachte' pocket versie van een populaire handheld.

Nintendo is razend populair bij collectors, en collectors hebben bijna altijd wel interesse in bijzondere/zeldzame Nintendo items.

Populariteit drukt de prijs omhoog.

Populariteit plus schaarste doet de prijs door het dak heen knallen!

*Totslot nog één van de duurste GBA carts als tip voor een dure game, die tevens ook één van de beste games is op het systeem.

De beste, zeldzame GBA game is IMO Ninja-cop;

Een 2d aktie sidescroller die 'toe to toe' stand weet te houden met retro Ninja musthaves als Hagane en de Shinobi series.

*Webshops vragen tgv service, gemak en betrouwbaarheid over het algemeen 20% meer voor retro games dan particulieren op een veilingsite.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 27-10-2018 09:48 (5%)

• melluh3
Consoles4life! schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:44:
@melluh3

Geen overzicht, wel wat tips:

-Om prijsbewust te worden in de retro game scene dien je zelf 'up to date' te blijven.

Dit doe je door veilingsites, webshops* en beursen in de gaten te houden qua prijs en verkopen, en door deze met elkaar te vergelijken.

Een basiskennis van de hobby en prijsbepaling is hierbij een pre.

Laten we als voorbeeld de Game boy Micro nemen, om deze vermeende basiskennis op los te laten.

De GBM is nooit een mainstream handheld geweest, maar een 'beperkt uitgebrachte' pocket versie van een populaire handheld.

Nintendo is razend populair bij collectors, en collectors hebben bijna altijd wel interesse in bijzondere/zeldzame Nintendo items.

Populariteit drukt de prijs omhoog.

Populariteit plus schaarste doet de prijs door het dak heen knallen!

*Totslot nog één van de duurste GBA carts als tip voor een dure game, die tevens ook één van de beste games is op het systeem.

De beste, zeldzame GBA game is IMO Ninja-cop;

Een 2d aktie sidescroller die 'toe to toe' stand weet te houden met retro Ninja musthaves als Hagane en de Shinobi series.

*Webshops vragen tgv service, gemak en betrouwbaarheid over het algemeen 20% meer voor retro games dan particulieren op een veilingsite.
Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee 👍

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:28
melluh3 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee 👍
Wees je wel bewust dat er veel "namaak" in omloop is qua games. Er zijn wel sites die met plaatjes uitleggen hoe je het verschil kan zien.

Verder kan ik aanraden om voor je Gameboy Micro een nieuw accutje te kopen. Ze zijn nu nog wel te krijgen (Aliexpress bijv) maar wie weet hoe dat over een paar jaar is.

En een USB-laadsnoertje is ook wel fijn. De aansluiting van een GBM wijkt af van de andere Nintendo-consoles dus zo'n snoertje is een handig iets om op reserve te hebben.

• melluh3
BlackMage schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Wees je wel bewust dat er veel "namaak" in omloop is qua games. Er zijn wel sites die met plaatjes uitleggen hoe je het verschil kan zien.
Ik heb hier het een en ander over gelezen. Volgens mij heb ik onlangs een namaak spel (FIFA World cup) gekocht daar de cartridge een stuk dikker lijkt te zijn. Het spel doet het overigens wel.
BlackMage schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:15:
[...]
Verder kan ik aanraden om voor je Gameboy Micro een nieuw accutje te kopen. Ze zijn nu nog wel te krijgen (Aliexpress bijv) maar wie weet hoe dat over een paar jaar is.

En een USB-laadsnoertje is ook wel fijn. De aansluiting van een GBM wijkt af van de andere Nintendo-consoles dus zo'n snoertje is een handig iets om op reserve te hebben.
Bedankt voor de adviezen. Weet je toevallig ook waar ik het beste (originele) frontjes kan bestellen?

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-02 14:31
redrohX schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:29:
Ja eens, de retro markt is overstuurd. Zelfs de fysieke tweedehands winkels hanteren Ebay prijzen. Maar ik vond Retrogamefreak wel altijd één van de duurste Nederlandse online shops. Ik heb er volgens mij twee keer iets gekocht en dat ging allemaal heel netjes en goed, maar hun prijzen waren echt enorm hoog. Zelfs tijdens de aanbiedingen van een paar weken geleden kon ik dezelfde games goedkoper of voor ongeveer dezelfde prijs op Ebay vinden. Wat dat betreft hebben ze zelf natuurlijk ook wel meegeholpen om de prijzen kunstmatig hoog te houden.
Van de Nederlandse e-tailers (en retrogame beurs stands) vond ik ze over het algemeen nog wel laag zitten. Maar misschien zegt dat meer over de rest ;)
Ik heb er iig nog wel wat leuke aankopen gedaan, maar de populaire titels zijn uiteraard het laatste decennium over de kop gegaan, helaas. Zou nog graag Terranigma aan de collectie willen toevoegen, maar dat is er ook zo eentje... ; )

Shadow_Zero wijzigde deze reactie 27-10-2018 15:01 (4%)

Gezien ik de tweede RGB switch nu heb staan, wilde ik de kans geven aan het Master System (II) en/of Jaguar. Voor de laatste heb ik nog steeds geen videokabel dus de keuze was eenvoudig; Master System. Heb alleen de II variant en ik ging er vanuit dat deze ook minimaal composiet uit zou hebben maar helaas, alleen RF.

Aan RF ga ik echt niet meer beginnen, dat is ook de reden dat de 2600 écht met pensioen is hier (nou ja, de spellen boeien me ook niet :+ ) dus. Begrijp en zie ik het goed dat het Master System 1 er 1) beter uit ziet (mijn mening, minder kiddy) en 2) wel een A/V out heeft?

Dan moet ik namelijk op zoek naar een MS1...

• Consoles4life!
@Exorcist Klopt helemaal, en om dezelfde reden zoek ik ook nog een Master System 1 (of Powerbase convertor).
Consoles4life! schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:25:
@Exorcist Klopt helemaal, en om dezelfde reden zoek ik ook nog een Master System 1 (of Powerbase convertor).
Dus toch. Heb al wat zitten neuzen maar heel goedkoop zijn ze niet (althans, voor mijn doeleinden ermee). Prefereer de MS1 boven de Power Base converter maar anderzijds is laatstgenoemde toch wel weer verdraaid handig. En ook niet heel goedkoop.

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-02 12:23
Consoles4life! schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:25:
met een powerbase converter zou ik opassen

Ik zou eerder een master system model 1 halen, is volgens mij ook goedkoper.

Op mijn eigen power base converter zijn er toch wel best goede games die niet werken waaronder cloud master en pshycic world om maar wat voorbeelden te noemen.

Er zijn dus wel wat compatibility issues en niet de gehele library werkt op een power base converter er zijn wel meer voorbeelden waarbij ik dit had. Verder had ik sommige games dubbel wat dit betreft en die hadden allemaal hetzelfde op een power base converter.

Uiteraard wel gewoon werkend op de normale master system I en II consoles.

Wellicht dat de power base converter voor de megadrive II anders is maar die is volgens mij best zeldzaam en eigenlijk vrij duur als ik het mij niet vergis. Echter denk ik gezien dat nog nieuwere hardware is dat er nog meer games zijn die er niet meer op werken dan de powerbase converter voor de megadrive model 1.

gast7 wijzigde deze reactie 28-10-2018 14:15 (15%)

gast7 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

met een powerbase converter zou ik opassen

Ik zou eerder een master system model 1 halen, is volgens mij ook goedkoper.

Op mijn eigen power base converter zijn er toch wel best goede games die niet werken waaronder cloud master en pshycic world om maar wat voorbeelden te noemen.

Er zijn dus wel wat compatibility issues en niet de gehele library werkt op een power base converter er zijn wel meer voorbeelden waarbij ik dit had. Verder had ik sommige games dubbel wat dit betreft en die hadden allemaal hetzelfde op een power base converter.

Uiteraard wel gewoon werkend op de normale master system I en II consoles.

Wellicht dat de power base converter voor de megadrive II anders is maar die is volgens mij best zeldzaam en eigenlijk vrij duur als ik het mij niet vergis. Echter denk ik gezien dat nog nieuwere hardware is dat er nog meer games zijn die er niet meer op werken dan de powerbase converter voor de megadrive model 1.
Goede tip, en in mijn geval had ik nog niet goed nagedacht over die converter gezien ik een MDII gebruik. Heb wel een paar MD1's maar die heb ik niet aangesloten. Toch tzt dan maar het MS1 ergens opsnorren :+

• gast7
Exorcist schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:31:
[...]

Goede tip, en in mijn geval had ik nog niet goed nagedacht over die converter gezien ik een MDII gebruik. Heb wel een paar MD1's maar die heb ik niet aangesloten. Toch tzt dan maar het MS1 ergens opsnorren :+
De beste Megadrive's zijn de megadrive model 1 tenminste de exemplaren met de witte tekst high definition grapics op de console. Anders zijn ze zelfs slechter dan een megadrive II console.

Maar inderdaad een master system converter voor een megadrive II is een vrij duur grapje gezien die een stuk zeldzamer zijn dan een converter voor een megadrive model 1.
gast7 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

De beste Megadrive's zijn de megadrive model 1 tenminste de exemplaren met de witte tekst high definition grapics op de console. Anders zijn ze zelfs slechter dan een megadrive II console.

Maar inderdaad een master system converter voor een megadrive II is een vrij duur grapje gezien die een stuk zeldzamer zijn dan een converter voor een megadrive model 1.
Ja, die heb ik wel liggen maar gezien ik een MegaCD II eraan gekoppeld heb en 32x was de keuze vrij simpel :). Ook met 60Hz mod overigens, die had ik ook op de MD1 maar die heeft @Sagat nu :+

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:57
@Shadow_Zero terranigma heb ik bij de Snes gekregen /gekocht toen ik opnieuw een Snes kocht. Wel cart only en met een videocorner sticker erop, maar moet die nog eens verder gaan spelen. Soul Blazer uit die serie vroeger gehad en 2 jaar geleden opnieuw gekocht. Vond die in ieder geval leuker. Maar wellicht is dat omdat ik die toen een aantal keer uitgespeeld heb.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• redrohX

redrohX

errr....

gast7 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Oh dat wist ik niet. Ik heb twee Megadrive's staan. Mijn originele van toen ik 12 was en de ander is een omgebouwd exemplaar. die ik een paar jaar geleden heb gekocht. Zal eens kijken of ik die teksten heb staan. Gaat dat dan over de audio kwaliteit of iets anders? De vroege modellen van de MD1 hadden, zo ver ik me kan herinneren, de beste audio kwaliteit, wel alleen stereo via de koptelefoon ingang, anders mis je een kanaal. Toevallig heb ik een paar weken geleden de originele Streets Of Rage 2 audio vanaf de MD1 op mijn speakers afgespeeld. Dat is best indrukwekkend. :)

• Sagat
https://kotaku.com/593645...ves-were-made-equally/amp

Ik was altijd heel negatief over het geluid van de md. En nog steeds is het ook minder dan de amiga en snes, imho ofcourse. Ik moet dan altijd denken aan de md versie van street fighter 2 die een vriend van me had. Maar hij had wsl ook een md2 of misschien zelfs 3.

En wel eens mbt SoR. Wat een dikke soundtrack!
Maar als ik ooit is mijn MD everdrive heb, dan kan ik diverse games gaan spelen en wellicht mijn mening herzien.
Sowieso is het met retrogaming dat hoe verder je terug gaat hoe erger sound n gfx worden. Maakt niet uit zolang de gameplay er is natuurlijk. Maar ik geef toe, mooier geluid en gfx helpen wel ;)

Ik deel je mening. Al heeft de MD best zijn schare spellen met echt goed geluid, mede omdat de MD meer "bass" heeft. Verder vind ik de SNES breder in het aantal tonen en kan er niets tippen aan sommige spellen op de SNES qua audio (ik noem een DKC). Game Sack heeft dat destijds ook wel leuk gedaan met een comparison tussen de SNES en MD.

• gast7
Exorcist schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:44:
Ik deel je mening. Al heeft de MD best zijn schare spellen met echt goed geluid, mede omdat de MD meer "bass" heeft. Verder vind ik de SNES breder in het aantal tonen en kan er niets tippen aan sommige spellen op de SNES qua audio (ik noem een DKC). Game Sack heeft dat destijds ook wel leuk gedaan met een comparison tussen de SNES en MD.
Als je games als gunstar heroes, shinobi III, thunder force IV, alien soldier en dynamite headdy als voorbeelden neemt dan is het zeker niet minder dan de snes wellicht zelfs beter,

Ook qua geluideffecten kan het zich dan gewoon meten met de snes wat vaak in een wat mindere kwaliteit is bij een hoop games.

Soundtrack is objectief waarbij sega er zeker niet veel minder op is of zelfs beter. Qua meer realistische sounds qua soundtrack wint de snes maar ik ben zelf niet echt een fan van de donkey kong soundtrack als we eens een voorbeeld zouden noemen.

Bij de betere games is de soundtrack vaak beter dan op de snes. mega turrican en castlevania the new generation hebben heel wat betere soundtracks dan de varianten op de snes.

Het probleem is echter wel dat de betere geluideffecten pas bij de betere games naar voren komen, bij de middel maat geef ik snes over het algemeen ook de win wat geluid betreft daarbij is het verschil het grootst.

De goedkopere games zijn vaak wel de middelmaat en als je alle games wil uitproberen dan zal snes over het algemeen wel erboven uit steken.

Daarentegen heeft de snes wel veel last van slow down tenopzichte van de megadrive en heb je pas bij titels als hagane of super aleste dat je games hebt zonder slow down als er veel op de schermen gebeurd.

Als we puur genre's kijken

Rpg's en first party mascotte titels dat is snes wellicht beat em ups als een tie.

De megadrive is de console voor de shoot em ups en de arcade achtige actie games, Dit is echt iets waar de snes een groot tekort heeft tenopzichte van de megadrive. Zijn er niet zoveel van op de snes als ik heel eerlijk mag zijn. Gezien dat mijn favoriete genre's zijn qua retro ben ik eerder op de sega consoles te vinden

gast7 wijzigde deze reactie 28-10-2018 19:21 (43%)

• redrohX

redrohX

errr....

Oh ja, de bron van het Kotaku artikel heb ik in het verleden volgens mij wel eens doorgenomen. Heel interessant. Kan me niet meer herinneren welke versie van de console ik bezit. Dat zal ik binnenkort eens testen (ik heb de MD niet vast aangesloten thuis). Ik kan wel bevestigen dan de bass erg aanwezig was toen ik SoR2 over de speakers aanzette. ;)

redrohX wijzigde deze reactie 28-10-2018 19:21 (15%)

Ik ben niet bevooroordeeld, ik hou zelfs meer van geluid dan van beeld in de meeste gevallen. Dus als er games zijn die een vele malen betere soundtrack of wat dan ook hebben dan hun tegenhanger op een andere console ben ik om. Het is meer een constatering op basis van wat ik ken, heb of heb gehoord. Zal jouw genoemde games 's proberen/testen, zij het helaas met een emulator gezien ik ze allen of de meesten niet heb.

• Consoles4life!
gast7 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Er zijn dus wel wat compatibility issues en niet de gehele library werkt op een power base converter...
Heel erg bedankt voor deze waarschuwing, je hebt me voor een fout behoed gast7.

Mn MD (model 1 met HDG text) heeft een barst waardoor ik een PBC aan wou schaffen om er een MS van te maken.

Omdat ik het belangrijk vind dat de gehele library te spelen valt, kies ik nu toch voor een MS model 1 ipv een PBC.

• Sagat
Ik wil eigenlijk wel een PBC, ik vind emulatie via andere consoles altijd wel geinig, mits het goed werkt. Je weet van te voren dat zoiets echter nooit 100% is. Maar ik denk dat ik het lekker probeer en mocht ik een MS titel tegenkomen die ik niet kan spelen dat ik dan is ga kijken of ik alsnog een model 1 ms wil.

Absoluut wel een model 1, ik vind het ontwerp daarvan echt geweldig, ding ziet eruit alsof ie rechtstreeks uit star trek of buck rogers komt ofzo, hou ik wel van ;)

Verder qua MD geluid, zoals gezegd niet heel veel ervaring, ik heb nog steeds een whopping 3 md games waarvan ik er 2 maar echt gespeeld heb. Wel diverse games gespeeld via emulatie. En dus ook bij vrienden kennissen etc. Maar goed wellicht straks met een everdrive is goed gaan kijken. Tzt vraag ik dan wel naar de games de jullie het beste vinden qua geluid :)
Als ik me niet vergis kun je met een Everdrive overigens toch ook de sega master system games spelen?
gezied dit stukje tekst (gevonden op 'segadoes' website):
How did Sega achieve such witchcraft? The Master System’s central processor and sound chip – Zilog Z80 and the SN76489 respectively – were included in the Genesis hardware. Also, the Genesis’ Sega 315-5313 Video Display Processor is able to run the Master System’s VDP mode 4. With only this info, one might assume that you could shove a Master System game into the Genesis and off you go, but this is not the case. The cartridge slot of the Genesis is shaped differently than the Master System’s, which is why the Power Base Converter is needed. Once the Converter’s attached and “a Master System game inserted, the system’s bus controller chip (later integrated with the I/O chip into a single multi-purpose ASIC) will put the Z80 in control leaving the 68000 (the Genesis’ central processor) idle” (Sega Retro, Power Base Converter). In essence, a Master System lurks within the Genesis and the Power Base Converter is the conduit needed for it to function.

Naar mijn weten kan dat inderdaad gewoon (MS games op de MD EverDrive)

En mee eens mbt uiterlijk. Nu hou ik niet van Star Trek/Wars of iets maar het typische jaren 80 design spreekt me wel aan. De MSII en PS One vind ik de twee lelijkste consoles vanaf de MS/NES periode.

Exorcist wijzigde deze reactie 29-10-2018 12:07 (59%)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:18
Sagat schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:27:
Als ik me niet vergis kun je met een Everdrive overigens toch ook de sega master system games spelen?
gezied dit stukje tekst (gevonden op 'segadoes' website)

[...]
Zeker, dat werkt. In welke mate de compatibility is durf ik echter niet te zeggen. Er zit een fysieke knop bovenop de MegaEverdrive voor het pauzeren/resetten van je game geloof ik.

Mooie is dat je er ook een MS controller op aan kan sluiten als je wil (moet je die wel even zien te vinden).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Consoles4life!
@Sagat Een ultieme poging om wat liefde bij je te kweken voor MD Chiptune muziek.

YouTube: Gleylancer - Stage 1 (Asteroid Field)

Eén van m'n favoriete tracks (1e lvl soundtrack Gley Lancer) Vooral wat je 0:55 hoort kan ik maar geen genoeg van krijgen.

De MD was hard as nails om muziek voor te programmeren, maar diegene die het konden (voornamelijk Japanners) deden het ook echt waanzinnig goed.

De sound van MD is voor mij zelfs een reden om er fan van te zijn (veel power metal en synths) en IMO zijn het de westerse devs geweest die mijn o zo geliefde MD sound volledig belachelijk hebben gemaakt.

• Sagat
Consoles4life! schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:21:
@Sagat Een ultieme poging om wat liefde bij je te kweken voor MD Chiptune muziek.

YouTube: Gleylancer - Stage 1 (Asteroid Field)

Eén van m'n favoriete tracks (1e lvl soundtrack Gley Lancer) Vooral wat je 0:55 hoort kan ik maar geen genoeg van krijgen.

De MD was hard as nails om muziek voor te programmeren, maar diegene die het konden (voornamelijk Japanners) deden het ook echt waanzinnig goed.

De sound van MD is voor mij zelfs een reden om er fan van te zijn (veel power metal en synths) en IMO zijn het de westerse devs geweest die mijn o zo geliefde MD sound volledig belachelijk hebben gemaakt.
Onbekend maakt onbemind ofzo he ;) Maar zoals gezegd, ik ben dus een md n00b. Ik heb idd nu eindelijk een 60hz mod waardoor ik nu een Sonic kan en wil spelen (well qua techniek dan, qua gameplay hebben we er hier al vaker over gesproken, maar zonder 60hz is die game in pal versie wat mij betreft onspeelbaar.)

Maar ik ga even luisteren, nogmaals van SoR1 (2 en 3 nog niet gespeeld, ik moet van mezelf eerst 1 uitspelen :S ) vind ik de sountrack al erg goed.
Maar dit zijn enkele voorbeelden waarom ik het geluid van de md op de 3e plaats zet ivm met snes en amiga
- streetfighter 2 ce op md, geluid vond ik veel minder dan snes versie
- diverse games die ik op amiga kende en waar ik de md versie van probeerde (bvb golden axe)
- comparison video van rock n roll racing
- ervaringen van de x360 sega megadrive collection, veel games daarvan op zijn minst even geprobeerd, van weinig games daar had ik zoiets van ' hey zo kan het ook' maar mocht iemand een voorbeeld hebben van een game daar die wel heel goed is qua geluid hoor (pun intended :P ) ik het graag.

Volgens mij had iemand hier ooit ook iets gepost over dat westerse devs een foutief schema van de md hadden? En dat veel westerse games daardoor ook niet goed klinken? Als ik me verveel ga ik wel een keertje zoeken en/of teruglezen.

Nice:
Sony heeft alle games bekendgemaakt die vooraf geïnstalleerd zullen zijn op de PlayStation Classic. Onder meer Grand Theft Auto ​(GTA), Rayman en Resident Evil zullen op de spelcomputer aanwezig zijn.

Daarnaast bestaat de lijst uit Battle Arena Toshinden, Cool Boarders 2, Destruction Derby, Intelligent Qube, Metal Gear Solid, Mr. Driller, Oddworld: Abe's Oddysee, Revelations: Persona, Super Puzzle Fighter II Turbo, Syphon Filter, Tom Clancy's Rainbow Six en Twisted Metal.

Bij de aankondiging van de PlayStation Classic in september werd al bekendgemaakt dat Final Fantasy VII, Jumping Flash, Ridge Racer Type 4, Tekken 3 en Wild Arms.

• Consoles4life!
Het verhaal uit de laatste alinea ken ik niet maar klinkt wel aannemelijk.

http://i64.tinypic.com/6e407k.jpg

Ik zal eens kijken op de md collectie voor de x360, nu kan het gelukkig weer.

Gisteren ochtend is de hele kast leeggegaan en opnieuw ingedeeld.

Voorheen stonden mn x360 games achter die van de MD maar sinds gisteren zijn die rollen omgedraaid en kom ik weer makkelijk bij mn hele x360 collectie :)

• gast7
Sagat schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Maar ik ga even luisteren, nogmaals van SoR1 (2 en 3 nog niet gespeeld, ik moet van mezelf eerst 1 uitspelen :S ) vind ik de sountrack al erg goed.
Maar dit zijn enkele voorbeelden waarom ik het geluid van de md op de 3e plaats zet ivm met snes en amiga
- streetfighter 2 ce op md, geluid vond ik veel minder dan snes versie
- diverse games die ik op amiga kende en waar ik de md versie van probeerde (bvb golden axe)
- comparison video van rock n roll racing
- ervaringen van de x360 sega megadrive collection, veel games daarvan op zijn minst even geprobeerd, van weinig games daar had ik zoiets van ' hey zo kan het ook' maar mocht iemand een voorbeeld hebben van een game daar die wel heel goed is qua geluid hoor (pun intended :P ) ik het graag.
Er zijn volgens mij slechts 3 games + de sonic games op die collectie die geluids effecten matchen met snes of beter de rest is vergelijkbaar of veelal slechter dan de meeste games op snes.

Shinobi III
dynamite headdy
ristar
Sonic games

Street fighter, golden axe en streets of rage puur qua geluids effecten zijn goede voorbeelden waarom mensen het geluid op de snes prefereren hoewel streets of rage wel wat beter is dan de overige 2 met name vanaf deel 2 dan puur qua geluids effecten.

rock n roll racing is qua geluid inderdaad slechter dan op de snes qua geluids effecten,

Qua geluids effecten algemeen is het zeker een win voor snes er zijn maar weinig games die het matchen of beter doen dan bij snes, en zeker bij de middel maat of slechte games is het geluid op de megadrive niet al te best bij de betere games valt het over het algemeen nog mee met voorbeelden dat het net zo goed is of beter.

@Exorcist

Interssante lijst wat de ps1 mini betreft niet precies wat ik in gedachte wat bepaalde titels betreft, maar het is dan ook vrij lastig in te schatten wat nu de main stream ps1 games waren van toen tenopzichte van de nintendo consoles.

Ik vind het echter niet heel vreemd dat symphony of the night er niet opstaat, Leek me niet zo'n heel bekende game destijds. mocht dit de gehele lijst zijn voor de ps1 mini.

onverwachte keuzes zijn naar mijn mening

Intelligent Qube
Mr. Driller,
Revelations: Persona
Super Puzzle Fighter II Turbo
jumping flash
wild arms

gast7 wijzigde deze reactie 29-10-2018 15:16 (3%)

• Consoles4life!
@gast7 https://www.google.nl/amp...ood-are-being-re-released

Naar mijn vermoeden (en hoop, gezien de link) staat SotN niet op de PSone mini omdat Konami binnenkort met een re-release op de markt komt en het daardoor niet kan gebruiken wanneer rond het zelfde moment de PS One mini uitkomt waar de game ook op te spelen is.

#Justatheory

• Sagat
Die re-release zou er idd vrij snel moeten zijn, maar hoorde al opmerkingen/geruchten dat het niet de versies zouden zijn die je zou willen ivm censuur en vertalingen. Maar goed afwachten hoe de final versions zijn.

SotN moet ik echt nog is op mijn 360 uitspelen en rondo is toch de PCE castlevania? Zo ja dan zit dat ook wel goed als ik straks mijn super sd3 heb.

Overigens vandaag 2 retro”ish” aankopen gedaan:
Castlevania los 2 voor x360 (vooral omdat ik deel 1 al had ;) )
En crash bandicoot insane collection voor ps4.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:15
Consoles4life! schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:29:
Het verhaal uit de laatste alinea ken ik niet maar klinkt wel aannemelijk.

[Afbeelding]

Ik zal eens kijken op de md collectie voor de x360, nu kan het gelukkig weer.

Gisteren ochtend is de hele kast leeggegaan en opnieuw ingedeeld.

Voorheen stonden mn x360 games achter die van de MD maar sinds gisteren zijn die rollen omgedraaid en kom ik weer makkelijk bij mn hele x360 collectie :)
The great wall of Green. Altijd leuk om te zien.
Nog een paar titels en je MD games zijn niet meer te zien ;)

• redrohX

redrohX

errr....

De eerste Persona? Interessant... Die heb ik naast eerder genoemde Castlevania titels die nu opnieuw worden uitgebracht ook voor mijn PSP. ;)

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:25
Vorige week een Sega Dreamcast op de kop kunnen tikken met Soulcalibur, Crazy Taxi en nog wat games. Zo geel als de pest, maar met gebruik van Peroxide gaan we weer de goede, witte kant op :D

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• Seroczynski
Nice, ik wil ook nog een keer een Saturn en Dreamcast aanschaffen.

Is peroxide wel 'veilig' voor je console? Ik heb ooit een keer Retr0bright gemaakt, maar dat heb ik laten uitdrogen waardoor het resultaat last had van strepen (erg zonde). Krijg je met peroxide die boel mooi strak? Ben wel benieuwd hoe je dat doet dan.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:29
Retrobright is ook peroxide oplossing. Je moet het op tijd weer afhalen plus het is tijdelijke verbetering. Maar het wordt wel een stuk mooier op. Je hersteld het plastic over de jaren komt het wel weer wat terug.

Ik ga het denk ik wel nog doen voor de cube het voorkant is helaas ook vergeeld. Maar goed het is ook geen ramp het je ziet het toch bijna niet.

Ben wel bezig met een HDMI aansluiting voor de cube zodat alles netjes aangesloten is. Dan heb ik alles netjes via HDMI beschikbaar.

GameCube (GBA player)
Wii U (de wii is overbodig)
XBox 360
PlayStation 3
en Playstation 2 (moet nog een adapter regelen)

Speel geen N64 en eerder omdat ik pas weer gestart ben met de gamecube. Maar veel snes en nes gespeeld vroeger bij vrienden. En voor de MSX was mijn 'console' die games hebben een beperkte houdbaarheid. Op uitzonderingen daar gelaten.

MeZZiN wijzigde deze reactie 30-10-2018 13:58 (15%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MartijnAbel
Seroczynski schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:
Nice, ik wil ook nog een keer een Saturn en Dreamcast aanschaffen.

Is peroxide wel 'veilig' voor je console? Ik heb ooit een keer Retr0bright gemaakt, maar dat heb ik laten uitdrogen waardoor het resultaat last had van strepen (erg zonde). Krijg je met peroxide die boel mooi strak? Ben wel benieuwd hoe je dat doet dan.
Joah, kan weinig mee gebeuren hoor, als ik youtube moet geloven :D
Helaas weinig UV op dit moment waardoor ik wat langer onderweg ben met de peroxide... Vandaag voor de tweede keer ingesmeerd en nu een wat dikkere laag waardoor ik hoop dat het beter uit gaat pakken. De eerste keer scheelt al een heel stuk tenminste

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• Seroczynski
MartijnAbel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Joah, kan weinig mee gebeuren hoor, als ik youtube moet geloven :D
Helaas weinig UV op dit moment waardoor ik wat langer onderweg ben met de peroxide... Vandaag voor de tweede keer ingesmeerd en nu een wat dikkere laag waardoor ik hoop dat het beter uit gaat pakken. De eerste keer scheelt al een heel stuk tenminste
Maar je smeert het dus in? Is peroxide niet vloeibaar? Ik dacht dat ik mensen wel eens console shells in een soort van 'badje' zag leggen namelijk.

Heb wel een UV-lamp gehaald toen ik met Retr0bright aan de slag ging, maar dat kan het niet winnen van de plain ol' sun.

• MartijnAbel
Seroczynski schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Maar je smeert het dus in? Is peroxide niet vloeibaar? Ik dacht dat ik mensen wel eens console shells in een soort van 'badje' zag leggen namelijk.

Heb wel een UV-lamp gehaald toen ik met Retr0bright aan de slag ging, maar dat kan het niet winnen van de plain ol' sun.
Ja klopt, smeren... Was even vergeten te zeggen dat het om peroxide creme gaat. Vol 40 12%.

• Consoles4life!
Henkje.doc schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:28:
[...]

The great wall of Green. Altijd leuk om te zien.
Nog een paar titels en je MD games zijn niet meer te zien ;)
Die paar missende Xbox 360 titels die de MD games geheel moeten afdekken zijn toch nog even 2 stapels van 30 games.

Er staan er nu precies 300 en mijn streven is en was 360 games voor mijn 360.

Hoe vul ik de laatste 60 titels in? Het zit al dagen in m'n hoofd.

Sowieso mis ik nog wat early exclusives zoals bv Race Pro, Import Tuner, Fusion Frenzy 2 en Viva Pinata PA. en wil ik meer vrolijkheid/kleur in de library aanbrengen door Lego, pixar of andere 3d platform games toe te voegen.

Waar ik mee in de maag zit is Kinect.

Niet doelend op verkoopcijfers maar puur op de funfactor:

Hoe geflopt is de Kinect?

Kun je er lol mee hebben en zijn er 10 Kinect games die buiten 'leuk om erbij te hebben' ook fun op kunnen leveren, wanneer je ze een keertje opstart?

360 Xbox 360 titels of 350 + 10 Kinect titels?

Lastig...

Al met al is de X360 me meer waard dan ik vaak toegeef:

300 HD-Disc Games in de kast, die alle 300 direct vanaf de disc gespeeld kunnen worden, zonder installatie wachttijden.

Alle 300 staan ze ook gesaved op m'n HDD, en die is pas voor 1/3 vol nu.

Voor gamers met grote fysieke collecties is de Xbox 360 puur goud! :)

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:05
Iemand enig idee hoe een Famicom aan te sluiten die alleen een RF output heeft?
Ik heb gelezen dat het via een VHS recorder zou moeten lukken, maar dat is mij nog niet gelukt.

Ik heb in plaats van de japanse RF, gewoon de RF output van de Pal NES aangesloten.
Iemand enig idee of er een soort van converter bestaat?

Heb nu een Famicom met Disk System met games en wil deze nu wel even uitproberen :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Seroczynski
henkyyyyyyy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:14:
Ik heb gelezen dat het via een VHS recorder zou moeten lukken, maar dat is mij nog niet gelukt.

Ik heb in plaats van de japanse RF, gewoon de RF output van de Pal NES aangesloten.
Iemand enig idee of er een soort van converter bestaat?

Heb nu een Famicom met Disk System met games en wil deze nu wel even uitproberen :)
Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, maar wellicht heb je hier wat aan. En anders een AV mod :)

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:05
Seroczynski schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen, maar wellicht heb je hier wat aan. En anders een AV mod :)
Thanks, ja die had ik inderdaad al gezien vandaar dat ik ook mijn PAL RF kabel gebruikte, maar bij dat channel kom ik niet.

Channel 1 = American 95
Channel 2 = American 96

Volgens mij kunnen deze niet gevonden worden op een PAL TV.

Ja wilde hem eigenlijk niet gaan modden is helemaal compleet in doos, anders moet ik er gewoon maar 1 losse AV model bijkopen.

henkyyyyyyy wijzigde deze reactie 31-10-2018 09:27 (10%)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• MeZZiN
  • Laatst online: 14:29
Je kan het misschien wel fixen met een NTSC video recorder en die via scart weer ontsluiten. Maar een hoop gedoe.

Beter is om een standaard nes te kopen en converter voor famicom te gebruiken. Kan je alles spelen zonder gedoe.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
henkyyyyyyy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:14:
*snip*
Dit is exact waar ik ook tegenaan liep (loop) met mijn PC engine. Die is dus ook jap ntsc en mijn crt tv vind dat niet fijn. Ik zou nog is kunnen kijken met mijn plasma, maar gezien die aan de muur hangt kom ik er moeilijk bij de antenne voor rf. En ik wil sowieso de pce eigenlijk bij mijn andere retro meuk en niet in de woonkamer.

Ik heb helaas geen videorecorden meer liggen, maar met een dvd/hd recorder geen succes, maar goed over paar weekjes super sd3 bestellen, rgb scart uit ipv RF, ik zeg win :*)

Voor de snes twijfel ik tussen een snes mini voor cheap alle games kunnen spelen via crisp hdmi, een everdrive op mijn trusty doch erg gele launch day pal snes (waarbij ik dan nog steeds vast zit aan composhite err site qua videosignaal :P) , of toch de analogue oplossing maar dan ook nog icm everdrive danwel sd to snes.

heh realiseer me nu dat we het hebben over famicoms en niet super fami's.......hmmmm voor de nes.....misschien als ik ooit de blinking light win ga doen dat ik ook is moet kijken of ik dan een mod kan doen naar een betere video output, maar met 0 soldeer ervaring word ik niet heel erg vrolijk van dat idee. De nes heeft natuurlijk best veel leuke games. Maar het zwaartepunt van wat ik nu nog wil gaan spelen is voor mij MD/SNES/PCE en Neogeo.........aangevuld met arcade spul. En misschien wat amiga 500/1200/cd32 spul. Al hoewel ik bij die laatste de echter hardware te groot en duur vind...dus ik daar vrijwel zeker volledig op emulatie wil vertrouwen.
Ik moet zeggen dat ik wel vrolijk word van de japanse nes carts, wat dat betreft wel leuk om te verzamelen.

Sagat wijzigde deze reactie 31-10-2018 13:42 (40%)

• Youri1986
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-03 08:51
Misschien een vreemde vraag, maar niet geschoten.....

Ik heb nog een helezooi NES,SNES,N64 games liggen, helaas de consoles niet meer in bezit. Is er iemand in de regio Arnhem die mij wilt helpen om te kijken of de games nog werken ?

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-02 14:31
Arunia schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:03:
@Shadow_Zero terranigma heb ik bij de Snes gekregen /gekocht toen ik opnieuw een Snes kocht. Wel cart only en met een videocorner sticker erop, maar moet die nog eens verder gaan spelen. Soul Blazer uit die serie vroeger gehad en 2 jaar geleden opnieuw gekocht. Vond die in ieder geval leuker. Maar wellicht is dat omdat ik die toen een aantal keer uitgespeeld heb.
Destijds heb ik alleen Illusion of Time gespeeld, en die vond ik F A N T A S T I S C H ! ! !
Als Terranigma in het verlengde ligt, zou dat wel goed moeten komen : )
Soul Blazer ken ik alleen van naam, ik heug me dat die wel positieve recensies kreeg, maar ook niet super hoge cijfers?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:57
@Shadow_Zero het zijn apart soorten spellen. Soul Blazer hebben we toen gehuurd en vlak daarna gekocht. Heeft een speciaal plekje.
Of het echt hele goede spellen zijn. Tja, ben begonnen met illusion of time, maar vind Soul Blazer toch beter. Maar wellicht gewoon omdat het mijn eerste spel is uit die reeks.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• MartijnAbel
Youri1986 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:07:

Ik heb nog een helezooi NES,SNES,N64 games liggen, helaas de consoles niet meer in bezit. Is er iemand in de regio Arnhem die mij wilt helpen om te kijken of de games nog werken ?
Je mag gerust ook het zwikje opsturen, dat ik het voor je test en weer terugstuur. Kost je alleen de verzendkosten heen en weer.

• Seroczynski
Youri1986 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:07:

Ik zit in Westervoort en heb die drie consoles ook aangesloten staan. Je bent welkom :)

• MartijnAbel
Net even een PS1 op de kop getikt met een aantal leuke games waaronder Capcom vs SNK Pro als dikste titel :D me is happy!
Gisteren nog 3 games binnen gekregen; Red Alert, Crash 1(voor de labels) en Oddworld

Mocht iemand trouwens nog lege dreamcast doosjes hebben(acht de kans klein) dan hou ik mij aanbevolen

MartijnAbel wijzigde deze reactie 31-10-2018 23:33 (16%)

• Sagat
MartijnAbel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:32:
Net even een PS1 op de kop getikt met een aantal leuke games waaronder Capcom vs SNK Pro als dikste titel :D me is happy!
Gisteren nog 3 games binnen gekregen; Red Alert, Crash 1(voor de labels) en Oddworld

Mocht iemand trouwens nog lege dreamcast doosjes hebben(acht de kans klein) dan hou ik mij aanbevolen
Ik ben blij voor je maar :X

De ps1 is bij uitsek NIET de console die je wil voor 2d fighters, veel games hebben beperkingen (verwijderde animaties etc). Tuurlijk kan je er nog lol mee hebben, maar ik zou voor 2d fighters bij voorkeur, kijken naar de saturn of nieuwere systemen.
Of arcade versies!

Op zich wel een erg leuke fighting game, dat is (voor mij iig) geen discussie :)

• MartijnAbel
Sagat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:21:
[...]

Ik ben blij voor je maar :X

De ps1 is bij uitsek NIET de console die je wil voor 2d fighters, veel games hebben beperkingen (verwijderde animaties etc). Tuurlijk kan je er nog lol mee hebben, maar ik zou voor 2d fighters bij voorkeur, kijken naar de saturn of nieuwere systemen.
Of arcade versies!

Op zich wel een erg leuke fighting game, dat is (voor mij iig) geen discussie :)
Ik snap je punt hoor, er zijn dan idd wel betere systemen. Maar als ik dat soort pareltjes op de kop kan tikken voor een zeer zeer nette prijs dan hoor je mij niet klagen.

Gisteravond ook nog Cardinal Syn, Warcraft 2, Final Fantasy Origins, Crash Bandicoot 1(had ik al), Duke Nukem en Carmageddon op de kop getikt. De eerste 3 zijn de mooiste games, maar de anderen zijn een stukje nostalgie

• Sagat
MartijnAbel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:32:
[...]

Ik snap je punt hoor, er zijn dan idd wel betere systemen. Maar als ik dat soort pareltjes op de kop kan tikken voor een zeer zeer nette prijs dan hoor je mij niet klagen.

Gisteravond ook nog Cardinal Syn, Warcraft 2, Final Fantasy Origins, Crash Bandicoot 1(had ik al), Duke Nukem en Carmageddon op de kop getikt. De eerste 3 zijn de mooiste games, maar de anderen zijn een stukje nostalgie
Ja ik realiseer me ook dat je mijn argument eigenlijk kan toepassen op retro gamen in het algemeen, waarom space invaders spelen als je ook in VR multiplayer dog fights kan doen :+

Maar ik vind het bijboorbeeld persoonlijk ook erg lastig om Truxton op de md te spelen omdat ik de (helaas rom) arcade versie van het spel gewend ben.
Een van de weinige uitzonderingen op die 'regel' bij mij was international karate +.
De amiga versie was technisch superieur op de c64 versie, maar de muziek op de c64 was fantastisch! _/-\o_ daarom speelde ik die toch liever

Oh en bij de orginele mario games vind ik de nes games toch meer charme hebben dan de geliktere gfx van de snes versies in super mario all stars. De snes controllers vind ik dan wel weer een heel stuk meer comfy.

• MartijnAbel
Spul gisteren allemaal binnen gekomen en dan blijkt ook nog eens dat vele PS1 games gewoon nog nieuw zijn en er niet eens mee gespeeld is... Ik werd daar met name heel blij van omdat het in de collectie gaat.

MartijnAbel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:48:
Spul gisteren allemaal binnen gekomen en dan blijkt ook nog eens dat vele PS1 games gewoon nog nieuw zijn en er niet eens mee gespeeld is... Ik werd daar met name heel blij van omdat het in de collectie gaat.
Foto's? :>

• MartijnAbel
Niet van alles, maar dit geeft een beetje een idee:

Niet alles is een mega collectors item, maar wel stukjes nostalgie met Carmageddon, Duke Nukem e.d.
Zit ook een bult aan demo discs bij de PS1, ik weet niet of dat wat waard is?

De Dreamcast is inmiddels ook bijna weer grijs door de peroxide, al zijn we bijna een week verder :p
Ik laat em vandaag nog even liggen en dan maar eens afspoelen en kijkennwat het resultaat is geworden

MartijnAbel wijzigde deze reactie 03-11-2018 09:40 (39%)

@MartijnAbel zeer netjes, de staat maar ook de (goede) titels. Well done! PS1 blijft voor mij een geweldige console :) :)

De demo discs zijn in het algemeen niet veel waard naar mijn weten, maar ik vind ze zelf altijd wel leuk. Zeker de eerste Demo One's die ik destijds bij gebrek aan (veel) games grijs heb gedraaid. Heb je zelf nog games voor de PS1 waar je achteraan gaat?

Moet voor mezelf nog 's Galerians halen, staat nog op het lijstje en heeft ook een dubbele jewel case..blijf er gevoelig voor :+

• MartijnAbel
Exorcist schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:43:
@MartijnAbel zeer netjes, de staat maar ook de (goede) titels. Well done! PS1 blijft voor mij een geweldige console :) :)

De demo discs zijn in het algemeen niet veel waard naar mijn weten, maar ik vind ze zelf altijd wel leuk. Zeker de eerste Demo One's die ik destijds bij gebrek aan (veel) games grijs heb gedraaid. Heb je zelf nog games voor de PS1 waar je achteraan gaat?

Moet voor mezelf nog 's Galerians halen, staat nog op het lijstje en heeft ook een dubbele jewel case..blijf er gevoelig voor :+
Thanks! Niet specifieke titels eerlijk gezegd. Ik ben meer van de Nintendo consoles, dus bij toeval dat ik weer eens op zoek ging naar PS1 spul en dit allemaal tegen kwam.
Kheb eerder zelfs alle PS1's die ik heb gehad weer verkocht, games gehouden en een PS2 neergezet om ze af te spelen, maar deze keer zet ik echt een PS1 neer :p

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:31

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik kwam bij het opruimen een Gamecube , met 2 controllers, een paar games (niets bijzonders) en zo'n trommelding tegen, ik ga hetzelf niet gebruiken, maar heb ook geen idee van de waarde, is een Gamecube nog iets waard?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
kevin33 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:45:
Ik kwam bij het opruimen een Gamecube , met 2 controllers, een paar games (niets bijzonders) en zo'n trommelding tegen, ik ga hetzelf niet gebruiken, maar heb ook geen idee van de waarde, is een Gamecube nog iets waard?
Pas nog 1 compleet in doos verkocht voor €32,00

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:01

Geronimous

Moderator Spielerij
Geen waardebepalingen, let daar op ;)

FT-17 FTW!

• Consoles4life!
@Henkje.doc

'k heb nog een klein vraagje aan de grote Tweakers Xbox 360 completionist.

Zoals ik laatst liet zien had ik al 300 Xbox 360 games (inmiddels 309*) en schroef ik de library momenteel op tot 360 games.

Waar ik nu vrij hard tegenaan loop is de Crash Time series, die ik vooralsnog lastig compleet krijg.

Hoelang ben je bezig geweest om de 5 Crash Time games te vinden, en heb je er flink doelgericht op moeten jagen of ging het vanzelf d.m.v. lotjes?

*Screamride is trouwens de dikste en de leukste van m'n 9 nieuwe Xbox 360 games en zorgt zelfs voor mijn grootste game verontwaardiging allertijden.

Screamride (Xbox 360 versie) krijgt een Metacritic userscore van 3.5 uit 189 reviews, iets dat zo ontiegelijk 'out of place' is, dat ik na Screamride userscores op Metacritic nooit meer serieus kan nemen.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 05-11-2018 08:47 (27%)

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:21
Als liefhebber van railgun shooters sta ik nog steeds in dubio om de ps3 Time Crisis 4 bundel met Guncon-3 aan te schaffen.
Zal op zich leuk staan naast mijn oude crt+ps2 waar ik met de guncon-2 me ook goed vermaak :-)

Nu begrijp ik dat echt alleen Time Crisis 4 en Razing Storm (die ook TC4 en Deadstorm pirates bevat) met deze gun werken.
Nu heb ik dus wel die Razing Storm met move controller+sharp shooter dus dan zal ik het alleen maar kopen voor de extra levels op de TC4 uitgave.

Dilemma, dilemma: dus wat is de ervaring met de Guncon-3? Is dat enigszins vergelijkbaar met de 'echte' lightgun ervaring van de ps2 of is het net zo 'typisch' als met de move controller (echt....de wii-controller is wat dat betreft vele malen beter...maar weer minder leuk dan de guncon-2 :-))
Wat zou jouw maximale bedrag zijn dat je voor dit spel+guncon-3 zou uitgeven?

• Metro2002
  • Laatst online: 16:36

Metro2002

Mind explorer

Gisteren nog mensen naar de retrogame beurs in Schiedam geweest?

Was behoorlijk druk en zoals gebruikelijk wordt je er doodgegooid met PS1 en PS2 games en gewoon uberhaupt vooral games. Wel jammer want ik zoek juist vaak hardware zoals oude computersystemen e.d.
Wel thuisgekomen met een nog nieuwe C64 mini voor slechts 55 euro. Leuk als je nog geen C64 systeem hebt maar toch wel redelijk beperkt, ook met de nieuwe firmware erop waarmee je zelf images kan laden. De SID chip emulatie laat toch wel wat steken vallen en ook bv directories laden gaat niet fantastisch. Voor mensen die alleen wat games erop willen doen is het echter prima en ik was vooral benieuwd naar wat ie kon (en hij is gewoon cute :P )

twijfel nog of ik er niet gewoon een raspberry pi in ga inbouwen :X :P

Metro2002 wijzigde deze reactie 05-11-2018 12:48 (71%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Consoles4life! schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:37:
@Henkje.doc

Zoals ik laatst liet zien had ik al 300 Xbox 360 games (inmiddels 309*) en schroef ik de library momenteel op tot 360 games.

Waar ik nu vrij hard tegenaan loop is de Crash Time series, die ik vooralsnog lastig compleet krijg.

Hoelang ben je bezig geweest om de 5 Crash Time games te vinden, en heb je er flink doelgericht op moeten jagen of ging het vanzelf d.m.v. lotjes?

*Screamride is trouwens de dikste en de leukste van m'n 9 nieuwe Xbox 360 games en zorgt zelfs voor mijn grootste game verontwaardiging allertijden.

Screamride (Xbox 360 versie) krijgt een Metacritic userscore van 3.5 uit 189 reviews, iets dat zo ontiegelijk 'out of place' is, dat ik na Screamride userscores op Metacritic nooit meer serieus kan nemen.
Screamride, ernstig ondergewaardeerd (blijkbaar). Heb op de 360 en One (met voorkeur voor de One versie) maar ik vind het concept erg leuk. Sowieso alles wat physics heeft en in het bijzonder instortende gebouwen op basis van impact.

Zelf nog "Dark" binnen op de 360..schijnt wat stealth-achtig te zijn. Weet niet of ik hem ooit in de 360 stop maar leek me nog wel aardig.

• Consoles4life!
@Exorcist 'k Heb zo'n 15 nieuwe Xbox 360 games binnengekregen de afgelopen twee weken en ook de game 'Dark' maakte hier heel toevallig deel vanuit.

De game heb ik pas een half uurtje uitgeprobeerd, dus ik kan nog niet meer zeggen dan deze eerste indruk:

Het is idd een 3rd person action/stealth game, met de nodige RPG elementen.

Wat me meteen opviel was dat de dialoogvensters erg veel weg hebben van die uit Dragon age of Mass Effect alleen wel iets achter blijven qua productie waarde.

Qua gameplay kan ik nog niets zeggen omdat ik alle skills nog open moet spelen.

Hoe de storyline begint vind ik wel vet:

Jij bent een half vampier en half vampieren zijn geen lang leven gegund, dus moet je een volledige vampier worden door het bloed te drinken van de vampier die jouw beet en daarmee creëerde, of door het bloed te drinken van een hele oude machtige vampier die op een hoog genoeg skill level zit.

Vampier games zijn super zeldzaam en daardoor voor mij meer dan welkom.

Om een andere vampier game op te kunnen noemen uit het hoofd, moet ik dik 15 jaar terug en kom ik uit bij de movie based game Bloodrayne.

Naar mijn verwachting moest Dark het ontgelden omdat het de dialoogvensters uit populaire westerse RPG's heeft zonder dezelfde productie waarde te hebben.

Je kunt van een kleine studio IMO nu eenmaal geen big budget graphics verwachten.

Misschien dat Dark nog wel eens uit zal groeien tot een guilty plesure.

Ik zal de game iig een keertje uitproberen alsik jou was, voor eeuwig stof laten happen kan altijd nog ;)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 05-11-2018 15:41 (3%)

@Consoles4life! Toevallig! Helder, verder. Niet helemaal mijn stijl zo te lezen maar leuk om 's te proberen, dat zeker. Graphics boeien me sowieso niet bijster veel dus als dat het grootste manco is zal het nog meevallen. Laatst Alpha Protocol (uit)gespeeld op de PS3 en dat was door de tearing af en toe echt afzien :+

• Henkje.doc
Consoles4life! schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:37:
@Henkje.doc

Crash Time 5 heb ik via nedgame gekocht. Deel 4 was lastiger en uiteindelijk maar 1 keer tegengekomen.

Lotjes eigenlijk nooit gekocht. Dus ook weinig dubbel gelukkig.

Heel wat titels krijgen slechte cijfers op Metacritic. Laat je dat niet weerhouden.
Ook de wat oudere titels zijn leuk. Denk aan The Outfit of The Club.

Blur is ook de moeite waard, net als Test Drive Unlimited 1 en 2. Ook de twee Nascar games zijn goed speelbaar net als de F1 titels.

En tja kinect: buiten Just Dance genoeg leuks te vinden, maar vooral veel aparte titels. Van Power Rangers tot Cheerleader en van Chipmunks tot Workout titels. Prijzen zijn wel heel verschillend. Had voor My Body Coach 3 uiteindelijk een paar euro betaald. Op Ebay gaat die meer kosten.

Ninja Gaiden Razor Edge ook zo’n gemene titel. Overal vragen ze er veel voor, maar uieindelijk voor 5 euro bij Cex gekocht. Moest wel ff zoeken in een stapel games :)

• leonard_nl
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-03 13:19
Metro2002 schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:46:

Was behoorlijk druk en zoals gebruikelijk wordt je er doodgegooid met PS1 en PS2 games en gewoon uberhaupt vooral games. Wel jammer want ik zoek juist vaak hardware zoals oude computersystemen e.d.
Wel thuisgekomen met een nog nieuwe C64 mini voor slechts 55 euro. Leuk als je nog geen C64 systeem hebt maar toch wel redelijk beperkt, ook met de nieuwe firmware erop waarmee je zelf images kan laden. De SID chip emulatie laat toch wel wat steken vallen en ook bv directories laden gaat niet fantastisch. Voor mensen die alleen wat games erop willen doen is het echter prima en ik was vooral benieuwd naar wat ie kon (en hij is gewoon cute :P )

Jup ben er ook geweest. Het was flink druk daar, aardig aantal verkopers ook. Heb dit gehaald:

SNES +2 controllers
PS2 +2 controllers
3 GameCube Games
2 Wii games
4 PS2 games
Verlengkabel GC controller
Nes controller
Super Mario Allstars
Super Mario World

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Max-2660/hero/36451059

Henkje.doc schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:35:
[...]

Crash Time 5 heb ik via nedgame gekocht. Deel 4 was lastiger en uiteindelijk maar 1 keer tegengekomen.

Lotjes eigenlijk nooit gekocht. Dus ook weinig dubbel gelukkig.

Heel wat titels krijgen slechte cijfers op Metacritic. Laat je dat niet weerhouden.
Ook de wat oudere titels zijn leuk. Denk aan The Outfit of The Club.

Blur is ook de moeite waard, net als Test Drive Unlimited 1 en 2. Ook de twee Nascar games zijn goed speelbaar net als de F1 titels.

En tja kinect: buiten Just Dance genoeg leuks te vinden, maar vooral veel aparte titels. Van Power Rangers tot Cheerleader en van Chipmunks tot Workout titels. Prijzen zijn wel heel verschillend. Had voor My Body Coach 3 uiteindelijk een paar euro betaald. Op Ebay gaat die meer kosten.

Ninja Gaiden Razor Edge ook zo’n gemene titel. Overal vragen ze er veel voor, maar uieindelijk voor 5 euro bij Cex gekocht. Moest wel ff zoeken in een stapel games :)
Metacritic of cijfers doen mij persoonlijk vrij weinig, net als filmratings op IMDB. Hooguit een globale indicatie maar dan nog heb je met persoonlijke voorkeuren/smaak te maken en het feit dat bij de één graphics (bijv.) wel belangrijk zijn en voor de ander gameplay of geluid.

De 360 blijft verder een toffe console om voor te verzamelen, de prijs van veel games alleen al. Dark had ik volgens mij voor 2,50 of iets. The Outfit tijd geleden al voor een Euro of 4 meen ik. Wel jammer dat de 360 weinig (exclusieve) point and click adventures kent. Heb Grey Matter wel maar er zijn weinig soortgelijke spellen. De Crash Time serie heb ik alleen deel 5 op de PS3, helaas. Is wel erg leuk om te doen.

Binnenkort weer wat meer op zoek naar 360 titels die exclusive zijn en waarvan ik nog nooit gehoord heb, laat mezelf graag verrassen :+

• speedhaste
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13-03 09:51
Metro2002 schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:46:

Ik ben ook op de beurs daar geweest en idd goed druk en een aardige wachtrij voor de deur, alhoewel de toegang toch best snel ging.

De C64 blijft een fantastisch apparaat, ik heb de originele die ik als kind had nog thuis staan.

Ik heb zelf een boxed Sega Mega Drive plus wat games gehaald en een boxed Sega Dream Cast en een paar games. Ik was ook nog opzoek naar een Sega Saturn, maar kon alleen een losse gemodde vinden en wil graag een originele en het liefst boxed voor mijn retro collectie.

• MartijnAbel
Ik zeg geslaagd met de peroxide:

Before:

After:

Kan wel merken dat het er net ietsje te lang op heeft gezeten. Op een aantal kleine plekjes zijn, als je heel goed kijkt, wat vlekjes aanwezig. Al is het alleen onder een bepaalde lichtinval zichtbaar. Het is in ieder geval 1000x beter dan wat het was en wat ik had verwacht

MartijnAbel wijzigde deze reactie 07-11-2018 07:35 (87%)

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:26
MartijnAbel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:33:

...mooie plaatjes...

Kan wel merken dat het er net ietsje te lang op heeft gezeten. Op een aantal kleine plekjes zijn, als je heel goed kijkt, wat vlekjes aanwezig. Al is het alleen onder een bepaalde lichtinval zichtbaar. Het is in ieder geval 1000x beter dan wat het was en wat ik had verwacht
Hoe heb je het gedaan? De console ondergedompeld in vloeibare peroxide en dan onder uv?
Of een retrobrightsapje gemaakt en ingesmeerd?

• Consoles4life!
@Henkje.doc Mooi dat je over 'The Club' begint

Een game die ik al jaren heb liggen en vroeger (zeer onterecht) finaal de grond inboorde.

Wat een vage first person shooter, en wat een rare levels.

De game ging na 10 minuten de kast in en kreeg het predikaat 'pure kastvulling'.

Een paar jaar later pakte ik de game toch nog eens uit de kast, gaf hem een retry en stond er openminded in. Al erg snel zag ik hoe ver ik er naast had gezeten met deze game en schaamde ms er zelfs voor:

The Club is helemaal geen firt person shooter. The club is een arcade first person run 'n gun game met score multiplier gimmick.

Ik had eindelijk, jaren later alsnog ontdekt wat the Club nu precies is, en dat was nodig om zo'n aparte game te kunnen waarderen.

Een verkeerd verwachtingspatroon bij een game hebben en daardoor niet meer zien wat de game nou eigenlijk is, en hoe deze bedoeld is. Ook ik zelf verdwijn helaas nog wel eens in die valkuil.

Edit:

@Exorcist Vanavond post ik een lijstje voor je van de veelal vergeten Xbox 360 exclusives die ik in bezit heb, aangevuld met games die nog op m'n to buy list staan en wat Xbox console exclusives waar geen PS3 maar wel PC versies van bestaan.

Heb nu (en had gisteren) te weinig tijd ivm ziekenhuisafspraken. ;)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 07-11-2018 12:04 (14%)

• MartijnAbel
Ekfad schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:02:
[...]

Hoe heb je het gedaan? De console ondergedompeld in vloeibare peroxide en dan onder uv?
Of een retrobrightsapje gemaakt en ingesmeerd?
Insmeren met Peroxide vol 40 12%, in een zakje doen, afsluiten en in de zon leggen. Heeft goed gewerkt, alleen je merkt dat de uv sterkte dit moment wel verdomde laag is. Het duurt dus wel even

• Henkje.doc
Nieuwe maand en dus nieuwe pickups voor de maand oktober. Een aardige stapel gamecube games dit keer.

Laatste paar minuten mag je skippen. Dat is geen retro :o

• Consoles4life!
@Exorcist Met lichte vertraging...

...onvolledig lijstje vergeten Xbox 360 exclusives, plus PC ports waar geen Wii of PS3 versies van bestaat:

-Velvet Assassin:

3rd person stealth/action game in WWII setting.

Gunplay matig, graphics mediocre.
Stealth kills/animaties zijn top.

Wat de game apart maakt is dat je speelt met een Britse spionne die echt heeft bestaan. Ze ligt op bed in coma, en elke droom die ze vanuit die positie krijgt is één van haar vroegere stealth missies.

Zolang je de game als een pure stealth game speelt en de gunplay veelal omzeilt, is deze game best aardig.

-Amped 3, Stoked:

De Exclusive Snowboard games. Zelf heb ik alleen nog maar Amped 3 in de kast staan en vind de game een beetje raar en goofy op een punkrockachtige manier. Heb de game weinig gespeeld en de eerste 2 delen op de Original Xbox ken ik niet.

Van Stoked zijn dacht ik 2 exclusive delen (iig op mijn to buy list).

-Tenchu Z:

Vrij bekende ninja serie die aardig populair was in het PSOne/PS2 tijdperk. Alleen lol aan te beleven wanneer de game ook echt vanuit de schaduw als een echte stealth game gespeeld wordt. Aardige early game die ongeschikt is voor graphicpuristen.

-Ninjablade: Een Ninja actie game van de (toen nog toekomstige) makers van de Dark Souls serie, die bol staat van de QTE. Voor wat het is vind ik het best aardig. Toch heb ik de game amper gespeeld omdat ik een hekel heb aan QTE's

-Bullet Witch:

Een matige cheesy game die misschien wel als inspiratie bron gezien mag worden voor het populaire Bayonetta.

Je vecht veel tegen dezelfde vijanden en je zit veelal in een afgebakend stukje map totdat je alle vijanden hebt verslagen. Boss fights zijn ok en de Witch powers die je open kunt spelen zijn vermakelijk. Geen goede game maar wel een guilty pleasure voor me :)

-Import tuner en Race pro:

Twee minder bekende Xbox 360 Race exclusive van m'n to buy list waar ik nog geen game ervaring mee heb.

-Afro Samurai:

Een 3rd person hack & slash game, gebasseerd op een anime film. Zowel game als film hebben voice action van Samuel L Jackson en staan bol van de Blood & Gore.

Zelf ken ik de anime, wat de game leuker maakt.

De game schiet te kort qua storyline voor gamers die de anime niet kennen, maar houdt zich dan alsnog staande voor de blood & Gore fans.

-Samurai Shadow Sen:

Een 2d fighter met 3d modellen die bekend staat als een heuse franchise killer.

De looks van de game sluiten voor geen meter aan bij de SNK stijl, en daardoor moet ik weinig van deze game hebben, hoewel het ook wel weer een guilty pleasur voor me is.

Wat ik wel cool en uniek vind aan de game, is dat je midden in het gevecht iemand kan verwonden zodat diegene langzaam doodbloedt. Zelfs midden in het gevecht de kop of ledenmaten afhakken in deze game, is een optie.

Supreme commander 1 en 2:

Het RTS genre, imo is alleen Halo wars goed geoptimaliseerd voor controllerplay.

Dit zijn aardige RTS games maar ik kom er persoonlijk niet goed in.

Kun je op console goed overweg met Command & Conquer games? ..dan ga je meer plezier kunnen halen uit de Supreme Commander games dan ik.

Monkey Island:

2 Remakes van Point & Click adv. classics, die ook een fysieke release hebben gekregen.

Zelf ken ik de games niet van vroeger, heb er geen warme retrogevoelens bij en ben dus niet gekwalificeerd om te kunnen vergelijken.

Als een opzichzelfstaand product vind ik het leuke en vermakelijke games.

Aliënbreed trilogy:

Ook dit zijn remakes van oudere games waarvan ik het origineel niet (goed genoeg) ken en waar later een disc versie van verscheen. 3 Top down run 'n gun games, leuke compilatie.

Darkstar one & Project Sylpheed.

2, 3D spaceshooters die beiden geen hoogvlieger zijn, denk dat ik qua gameplay Project Sylpheed beter vind maar de voice action is slecht, en de character super goofy.

Voor een 3D Spaceshooter raad ik (geen exclusive) de movie based game Iron Sky invasion liever aan.

Ook deze game is mediocre maar komt met een grote retro-charm omdat de dialoogvensters hetzelfde werken al bij de C&C games uit de mid 90's.

Echte B acteurs, gameplay en de HUD staan allen tegelijk in beeld.

Het belachelijk zeer slechte (so bad, it's good) acteerwerk maakt het retrogevoel compleet. Een pure guilty pleasure.

Fusion Frenzy 2:

Één van de weinige party games op de Xbox 360. Deel 1 ken ik niet, en dit deel staat nog op de to buy list.

Fatal Inertia:

Mis je games als F zero en Wipe out?

Fatal Inertia is het antwoord, althans qua gameplay dan. De game is omdat het een futuristische bootracer is, misschien nog wel beter vergelijkbaar met Hydro Thunder.

-Akai Katana, Death smiles en Dodon Pachi ressurection:

Bullet hell madness. Goede games, dat geldt voor alle 3. Niet uniek of origineel maar wel kwalitatief hoogwaardig.

-Beautiful Katamari:

Wees gewaarschuwd; Dit is geen Xbox 360 exclusive, maar hetzelfde product als de PS3 game, alleen dan onder een andere naam.

-Sega & Sonic all star racing:

Geen exclusive voor de Xbox 360.

Wat wel exclusief is, is de 'on disc' Banjo-Kazooie als playable character, wat de Xbox 360 versie tot een must have maakt.

-Bayonetta, The Orange Box, Skyrim en de Call of Juarez series.n

Ook dit zijn geen exclusives maar wel games die veel beter draaien dan de PS3 versies. Al deze games zijn goed speelbaar zonder patches. Only on Xbox 360 ;)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 08-11-2018 16:40 (4%)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Je begint meteen goed. Velvet Assassin is 1 van mijn favo hidden gems op het systeem. Vind de graphics nogal wisselend maar zitten hele mooie en goede stukken tussen. Heb de game destijds 2 keer uitgespeeld, 1 keer full stealth en daarna op hard in guns blazing mode voor die achievement. Op die manier is hard best goed te doen :)

• Consoles4life!
Ben er momenteel mee bezig en heb de game pas.

Ik vind het tof dat het een keertje een ander genre is in een WWII setting, dan de zoveelste FPS. Ook dat de protagonist echt bestaan heeft trekt me wel aan.

Ik ga de game nu weer opstarten en verder spelen.

In het echt is ze (volgens Wikipedia) twee keer gepakt door de nazi's, en de eerste keer heeft ze zelfs weten te ontsnappen.

Ze zat 'cornered' in een Frans huisje en maaide behoorlijk wat SSers neer al voor de nazi's haar wisten te overmeesteren.

Zelfs marteling en vermeende verkrachting braken haar moraal toen niet,

De tweede keer liep het minder goed af en is ze in een concentratiekamp door het achterhoofd geschoten.

Lang bleef ze mentaal weerbaar maar uiteindelijk brak ze toch.

Na haar dood kreeg ze nog wel een onderscheiding.

Hoe waarheidsgetrouw de game uiteindelijk blijkt te zijn daar zal ik nu heel snel achterkomen.

Mijn eerste indruk is iig erg sterk vandaar ook dat ik Velvet Assassin als eerste benoemde ;)
@Exorcist Met lichte vertraging...

...onvolledig lijstje vergeten Xbox 360 exclusives, plus PC ports waar geen Wii of PS3 versies van bestaat:

-Velvet Assassin:

Goeie! In bezit, nooit gespeeld - puur door de setting ooit gekocht en daarna staat het bij de V van Vergeten games achter een stapel Gamecubes waardoor ik 'm niet meer zie :+. In datzelfde kader heeft The Saboteur me ook erg verrast.

-Amped 3, Stoked:

Vroeger nooit verder gekomen dan Coolboarders 3 op de PS1, m'n snowboardgames zijn op één hand te tellen maar het is wel een genre wat leuk/goed/vermakelijk uit de hoek kan komen. Top.

-Tenchu Z:

Zelfde als Velvet, wel in bezit, nooit gespeeld. Tenchu op de PS1 wel gespeeld en daarna overige delen gekocht maar nooit gespeeld. Gaan we maar 's doen :)

-Ninjablade:

Ik kan QTE's op zn tijd wel waarderen (RE5, Heavy Rain). Vond ze alleen in Fahrenheit erg k*t. Ook goede tip verder.

-Bullet Witch:

Even kort bekeken maar is mijn genre niet echt. Is volgens mij wel overal spotgoedkoop dus waarom ook niet als ik 'm 's tegen het lijf loop.

-Import tuner en Race pro:

Race Pro staat sowieso nog op mijn lijst! Vroeger relatief vaak gespeeld maar destijds bij een vriend, had het spel zelf niet. Goede reminder!

-Afro Samurai:

Blood and gore, altijd goed. Heb ik volgens mij ook liggen dus ook maar 's in de 360 proppen :)

-Samurai Shadow Sen:

2D fighters zijn niet geheel mijn smaak, en @Sagat heeft het niet beter voor me gemaakt :P

Supreme commander 1 en 2:

RTS kan ik waarderen (ook op consoles) maar niet als het futuristisch of in ieder geval niet geheel realistisch. En die zijn spaarzaam op consoles, kwam voor de PS4 bijv. niet heel veel verder dan Sudden Strike al komt binnenkort Desperados 3 eraan.

Monkey Island:

Ik ben gek op point and clicks en dan met name in oude stijl. Dus MI, ja, dat was een no-brainer. Al heb ik volgens mij alleen de PS3 versie op disc.

Aliënbreed trilogy:

Geldt (voor mij) zelfde voor als de Supreme Commander, als het te veel robots/SF heeft haak ik af :+

Darkstar one & Project Sylpheed.

SF. Mijn manco, kom er dan gewoon niet in. Zegt iemand die Singstar als guilty pleasure heeft (ik mag niks zeggen)

Fusion Frenzy 2:

Deel 1 juist wel laatst gekocht op de Xbox, leuke 4P game(s)!

Fatal Inertia:

Futuristisch, maar goed..dat is Wipe-Out ergens ook en die kan ik dan wel waarderen. Kan op zn minst 's kijken!

-Akai Katana, Death smiles en Dodon Pachi ressurection:

Nooit van gehoord, goede tips..leuk voor een avond met maten gok ik.

-Beautiful Katamari:

Ken de delen, staat nog op mijn lijstje. Heb alleen de Vita variant, de PS3 en 360 versies zijn relatief prijzig (wacht wel tot ik ze een keer tegenkom voor een leuk bedrag)

-Sega & Sonic all star racing:

Wist niet van de Banjo exclusiviteit op de 360. Heb hem volgens mij alleen op de PS3 dus de 360 versie zou daadwerkelijk nog iets toevoegen.

-Bayonetta, The Orange Box, Skyrim en de Call of Juarez series.n

Ik vind veel non-exclusives beter draaien op de 360. Neem GTA4 en Red Dead, de RAGE engine kwam niet tot zn recht op de PS3 en meer spellen hadden daar last van. Meeste wat je opnoemt heb ik inderdaad, waarbij Call of Juarez me erg meeviel.

----

Goede titels allemaal. Top dat je het allemaal zo uiteen hebt gezet!! _/-\o_ _/-\o_

• leonard_nl
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-03 13:19
Afro Samurai is ook beschikbaar op de PS3.

De 360 is wel collectible nu, games te krijgen voor een prikkie. Meer dan genoeg toffe games en de graphics waren laat gen echt al prima, dus als je ook nog niet-4K kan gamen, kun je je echt uitleven.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Max-2660/hero/36451059

Net met een maat op de....Wii gespeeld. Nou ja, WiiU maar Wii games, kon de Wii even niet gebruiken. Guns erbij gepakt en ouderwets House of the Dead Overkill gedaan. Echt, dat spel blijft samen met Ghost Squad subliem.

Destijds voor de Wii al een beetje de krenten uit de pap gevist met "light gun" games. Op de PS3 kan het ook aardig met guns en de move controller, daar heb ik House of the Dead Overkill ook voor maar Ghost Squad is dan weer een Wii exclusive. Zal vast meer moois te vinden zijn op de PS3 voor two-player actie op dat gebied, ook maar 's op zoek.

/

Beetje aan het zoeken en vooral The Shoot komt naar voren die ik al heb liggen. Ook Resident Evil Chronicles HD Collection; heb beide delen voor de Wii maar de collectie voor PS3 is alleen in Japan op disc uitgekomen en doet op eBay 30 pond.

Verder Heavy Fire is dan nog een optie.

Exorcist wijzigde deze reactie 09-11-2018 00:01 (20%)

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:38:
Net met een maat op de....Wii gespeeld. Nou ja, WiiU maar Wii games, kon de Wii even niet gebruiken. Guns erbij gepakt en ouderwets House of the Dead Overkill gedaan. Echt, dat spel blijft samen met Ghost Squad subliem.

Destijds voor de Wii al een beetje de krenten uit de pap gevist met "light gun" games. Op de PS3 kan het ook aardig met guns en de move controller, daar heb ik House of the Dead Overkill ook voor maar Ghost Squad is dan weer een Wii exclusive. Zal vast meer moois te vinden zijn op de PS3 voor two-player actie op dat gebied, ook maar 's op zoek.

/

Beetje aan het zoeken en vooral The Shoot komt naar voren die ik al heb liggen. Ook Resident Evil Chronicles HD Collection; heb beide delen voor de Wii maar de collectie voor PS3 is alleen in Japan op disc uitgekomen en doet op eBay 30 pond.

Heavy Fire is idd een vermakelijke game. We erg on rails maar dat is juist de bedoeling.

Een van de games die ik initieel niet op het netvlies had en was een van mijn latere titels die ik had gevonden. Niet eens zo heel duur.

In ieder geval een stuk beter dan Rambo.
Rambo is niet al te best. Heb me er wel mee vermaakt, maar het koste wel de nodige moeite om het eerste level door te komen.

@Consoles4life! @Exorcist
Leuk om al die titels zo terug te zien. Mooie uitleg 👍

Van Stoked is nog een Big Air Edition met wat extra zaken toegevoegd.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 11-11-2018 08:39 (0%)
Reden: Typo

• Sagat
Ik ga op 2 games reageren:

-Samurai Shadow Sen:
2D fighters zijn niet geheel mijn smaak, en @Sagat heeft het niet beter voor me gemaakt

@Exorcist
Ik heb het niet beter gemaakt :? hoe is dat mogelijk? Ik had het idee dat je na ons laatste meet als en gek al opzoek was naar Mk XL? :P

Maar specifiek over deze game dan, ik hou erg van fighters maar heb me door matige reviews nooit in deze game verdiept. Heb deze game dus nooit gespeeld, maar volgens mij is hij wel vrij common, dus voor 5 euro of minder kan je je er niet echt een buil aan vallen.
De reeks waar deze uitkomt is overigens op de Neo Geo wel geweldig, met name deel 2 en 5 volgens mij. Deze games heb ik op de ps2 in een collectie en ook veel zoniet alles als roms, maar helaas te weinig gespeeld. Ik moest van mezelf eerst deel 1 uitspelen en dan het liefst ook alle chars en de game is best pittig.
Nog wel is overwogen om de game (deel 2) op x360 xbla aan te schaffen voor achievements en online mp, al hoewel dat volgens mij nogal laggy is.
Zou ook zo maar kunnen dat een of meerdere oudere SS games in xbox1 gamepass zitten, voor geintresseerden.

Aliënbreed trilogy:.
Ook dit zijn remakes van oudere games waarvan ik het origineel niet (goed genoeg) ken en waar later een disc versie van verscheen. 3 Top down run 'n gun games, leuke compilatie

De orginele alien breed (iig de back up die ik had :X ) crashte altijd op mijn amiga 500 :'(
Goede herinneringen aan de game mp spelen op de 1200 van mijn neef waar hij wel stabiel was. Met als hidden game ook nog pong er in :P

Deze wil ik eigenlijk nog wel aan mijn colletie toevoegen. Note de amiga orginelen waren wel gruwelijk moeilijk, geen idee of dat voor deze ook geld.
Deel 1 en 2 waren op de amige overigens overhead run n gun games, daarna is er ook nog een fps doom clone van gemaakt, maar over het algemeen wil je dat soort games niet spelen op de amiga
(beetje zelfde categorie als 2d fighters op de ps1, het kan wel, maar er zijn veel beter spelende alternatieven :D en als ik eerlijk ben speel ik dan nog veel liever 2d fighters op de ps1 dan fps op de amiga! )

edit: eerste stukkie tekst iets leesbaarder gemaakt.

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:21
Exorcist schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:38:

/

Resident evil chronicles waren op ps3 dacht ik digital only in eur/US.
Ik heb ze iig. op mijn ps3 staan....

• Consoles4life!
@Exorcist Qua lightgun games op de Wii ben ik fan van de arcade double pack Gunblade Ny & L.A. Machineguns. Games van SEGA uit de mid 90's. Super blokkerig en cheesy maar de gameplay is onwijs smooth. Omdat je niet te voet bent maar vanuit luchtvoetuigen opereert hebben de games een hele andere feel dan de doorsnee lightgun game. Als spaceshooters en scifi niets voor je zijn, dan blijven we gewoon binnen de dampkring en maken we van Project Sylpheed en Dark Star one flight sims. :+

-Ace Combat 6: Fires of Liberation en Over G Fighters.

AC6 FoL staat op de wishlist, OGF staat in de kast. OGF: Ben niet bepaald goed in dit type game, en al snel krijg je te doen met zowel lucht als gronddoelen die binnen een strakke timer vernietigt dienen te worden. Voor mij is deze game trial & error met de kanttekening dat ik nog geen één keer tot het uiterste ben gegaan om de game door te komen. Supreme Commander is zo Scifi als wat, een totale no go dus. Om toch wat scifi-loze strategie toe te voegen (geen exclusive, geen real time) raad ik 2 History games aan:

-History: Legends of war & History Great Battles Medievel.

H:Low: Voor fans van Final Fantasy tactics of Xcom die niet van Manga stijl en scifi houden, en een westerse basic artstyle prefereren. Dit is één van de games die mij erg verrast heeft. De setting is WWII en de invalshoek is die van USA generaal Patton. Ben vrij sterk in strategie en had ondanks dat dik 60 uur nodig om deze game te kunnen verslaan. Missies zijn erg afwisselend soldaten stijgen in rang en ontwikkelen zichzelf, en nieuwe units zijn open te spelen. Wanneer je een keertje met het brein ipv met de reflexen wilt spelen is H:LoW een erg leuke WWII brain challenge.
H:GBM; Staat nog op de to buy list, ik heb er alleen footage van gezien. Het lijkt het zelfde te zijn als H:LoW maar dan in een middeleeuwse setting.

-Earth Defence force 2017:

3rd person arcade shooter die erg leuk is in co-op. Budget game, zeer cheesy en heel veel dezelfde vijanden. De coop modus, de vele wapens en de ruime keuze aan moeilijkheidsniveau's maken dit een erg grappige guilty pleasure game die dankzij easy controls erg leuk kan zijn wanneer je visitie hebt die je aan het gamen wilt zetten.

-Tales of Vesperia, Blue Dragon, Lost Oddesey, Infinite Undiscovery, Last Rebellion en Magna Carta 2

JRPG's, ben d'r gek op: ToV (real time gevechten) BD (Turn based) en LO (Turn based met timing) vind ik alle 3 onomstreden musthaves. IU en LR vind ik goede games, MC2 de minste van de 6.

-Two Worlds, Risen, Divine origins 2, Witcher 2

WRPG's: Geen van deze games kan zich echt meten met grote titels zoals bv die Elder Srol series met uitzondering van The Wither 2. Voor grote collectors toch leuk om deze games te verzamelen. Ze zitten dan ook in de collectie.

To cheap to ignore:

-Shadow Run

Waarschijnlijk geflopt omdat de game dezelfde naam draagt als een 16-bit fan-favorite en daarmee de verkeerde verwachtingen opwekt. De game staat nog op de to buy list en kan wel eens een gevalletje 'The Club' kunnen worden: Leuke game, mits je de game benaderd en speelt zoals deze bedoeld is.

-Frontlines: Fuel of War

Een moderne FPS die ondergesneeuwd is door het succes van CoD en BF. De scores zijn erg slecht, wat ik vooraf al wist, waardoor ik erg lage verwachtingen had. De graphics vond ik vanuit de lage verwachting erg goed, en nadat ik met een laptop al snel een gevechtsdrone kon besturen 'behind enemy lines' begon ik zelfs erg veel plezier aan de game te beleven. De term hidden gem gaat wat ver maar tegelijkertijd geldt dat ook voor een dikke onvoldoende.

-Hour of Victory

Een FPS Xbox 360 die kort duurt en mega slechte scores krijgt. Ik ken de game niet, staat ook niet op m'n lijstje en of de game het verdient om op m'n lijstje te staan daar heb ik nog geen zinnig antwoord op.

-Velvet Assassin.

Gisteren avond nog even doorgegaan, en ik moet @Sh0ckTr00per toch te gemoet komen.
Er valt eigenlijk niets aan te merken op de graphics.De kleurvariatie die (logischerwijs) ontbreekt in de levels komt terug in de lucht.
Qua belichting en schaduw valt de game zelf positief op. Het enigd persoonlijke nadeeltje waar ik tegenaan loop, is dat de Duitsers vaak op één kliekje staan, en dat je daardoor veel geduld moet hebben totdat ze iets uit elkaar gaan staan. Je kunt ze wel lokken door te fluiten of een kogel vlak langs hen te schieten.
Heb moeite met de game, en ben er geen held in. Toch speel ik door omdat de game leuk en uitdagend is.

@Henkje.doc Bedankt voor de Stoked tip. Ik dacht dat het twee compleet verschillende delen waren.

Consoles4life! wijzigde deze reactie 09-11-2018 16:37 (11%)

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:49
Consoles4life! schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:13:
-Tales of Vesperia, Blue Dragon, Lost Oddesey, Infinite Undiscovery, Last Rebellion en Magna Carta 2

JRPG's, ben d'r gek op: ToV (real time gevechten) BD (Turn based) en LO (Turn based met timing) vind ik alle 3 onomstreden musthaves.

IU en LR vind ik goede games, MC2 de minste van de 6.
BD was juist degene waar ik totaal niet in kon komen, maar dat komt misschien omdat ik toen net Lost Odyssey gespeeld had (wat een geweldig spel is dat zeg, vorig jaar nog een playthrough gedaan).

Magna Carta 2 vond ik een dikke prima, ik had 'm met een gelukje toentertijd bij Game Mania gevonden (toevallig ook degene bij mij in de buurt, ze hadden 1 disc).

Infinite Undiscovery leek een mindere naam te hebben, maar heeft me ook positief verrast. Met name de wendingen die het later nam, waarbij het voornaamste minpunt wat in de reviews aangegeven was compleet weggevaagd werd.

Zodra ik ga verhuizen eens kijken of ik een alternatieve 360 controller kan vinden die qua vormgeving niet zo op de originele lijkt. De originele geeft me RSI verschijnselen, dus daar wil ik wel mee op gaan passen (jammer, want ik vond 'm erg fijn).

Ik ben nog voornamelijk wat spul voor de Atari Lynx binnen aan het krijgen. Vandaag wordt een Everdrive-esque oplossing naar mij verstuurd (stond ong. 5 maanden op de wachtlijst) waardoor ik alles gewoon met 1 cartridge kan spelen. Verder heb ik een boxed versie van een homebrew 'Shaken, Not Stirred' gewonnen. Een geinig spelletje en de box komt met een paar pokerchips en een cartridge van bamboe. Ook deze 2 games binnen gekregen (en Rampart, maar ik had geen foto genomen van alle 3 de games):

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

@Consoles4life! Die NY Gunblade heb ik inderdaad voor de Wii, nooit lang gespeeld. Moet ik inderdaad ook een kans geven.

@Henkje.doc Heavy Fire gekocht, maar dan wel Shattered Spear. Afghanistan was zo goedkoop niet. Rambo zal ik ook 's nagaan. Zal niet zo leuk/goed zijn als een Ghost Squad maar who knows.

@Sagat Mja, MK XL inderdaad. Misschien ook meer omdat de fatalities altijd leuk zijn, of het nu bij mezelf is of bij een ander :P

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:49
De gewonnen cartridge van Shaken, Not Stirred heb ik vandaag al binnen gekregen :)

Geinig pakketje zo, met de cartridge van bamboe dus:

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True