@
Exorcist Met lichte vertraging...
...onvolledig lijstje vergeten Xbox 360 exclusives, plus PC ports waar geen Wii of PS3 versies van bestaat:
-Velvet Assassin:
3rd person stealth/action game in WWII setting.
Gunplay matig, graphics mediocre.
Stealth kills/animaties zijn top.
Wat de game apart maakt is dat je speelt met een Britse spionne die echt heeft bestaan. Ze ligt op bed in coma, en elke droom die ze vanuit die positie krijgt is één van haar vroegere stealth missies.
Zolang je de game als een pure stealth game speelt en de gunplay veelal omzeilt, is deze game best aardig.
-Amped 3, Stoked:
De Exclusive Snowboard games. Zelf heb ik alleen nog maar Amped 3 in de kast staan en vind de game een beetje raar en goofy op een punkrockachtige manier. Heb de game weinig gespeeld en de eerste 2 delen op de Original Xbox ken ik niet.
Van Stoked zijn dacht ik 2 exclusive delen (iig op mijn to buy list).
-Tenchu Z:
Vrij bekende ninja serie die aardig populair was in het PSOne/PS2 tijdperk. Alleen lol aan te beleven wanneer de game ook echt vanuit de schaduw als een echte stealth game gespeeld wordt. Aardige early game die ongeschikt is voor graphicpuristen.
-Ninjablade: Een Ninja actie game van de (toen nog toekomstige) makers van de Dark Souls serie, die bol staat van de QTE. Voor wat het is vind ik het best aardig. Toch heb ik de game amper gespeeld omdat ik een hekel heb aan QTE's
-Bullet Witch:
Een matige cheesy game die misschien wel als inspiratie bron gezien mag worden voor het populaire Bayonetta.
Je vecht veel tegen dezelfde vijanden en je zit veelal in een afgebakend stukje map totdat je alle vijanden hebt verslagen. Boss fights zijn ok en de Witch powers die je open kunt spelen zijn vermakelijk. Geen goede game maar wel een guilty pleasure voor me
-Import tuner en Race pro:
Twee minder bekende Xbox 360 Race exclusive van m'n to buy list waar ik nog geen game ervaring mee heb.
-Afro Samurai:
Een 3rd person hack & slash game, gebasseerd op een anime film. Zowel game als film hebben voice action van Samuel L Jackson en staan bol van de Blood & Gore.
Zelf ken ik de anime, wat de game leuker maakt.
De game schiet te kort qua storyline voor gamers die de anime niet kennen, maar houdt zich dan alsnog staande voor de blood & Gore fans.
-Samurai Shadow Sen:
Een 2d fighter met 3d modellen die bekend staat als een heuse franchise killer.
De looks van de game sluiten voor geen meter aan bij de SNK stijl, en daardoor moet ik weinig van deze game hebben, hoewel het ook wel weer een guilty pleasur voor me is.
Wat ik wel cool en uniek vind aan de game, is dat je midden in het gevecht iemand kan verwonden zodat diegene langzaam doodbloedt. Zelfs midden in het gevecht de kop of ledenmaten afhakken in deze game, is een optie.
Supreme commander 1 en 2:
Het RTS genre, imo is alleen Halo wars goed geoptimaliseerd voor controllerplay.
Dit zijn aardige RTS games maar ik kom er persoonlijk niet goed in.
Kun je op console goed overweg met Command & Conquer games? ..dan ga je meer plezier kunnen halen uit de Supreme Commander games dan ik.
Monkey Island:
2 Remakes van Point & Click adv. classics, die ook een fysieke release hebben gekregen.
Zelf ken ik de games niet van vroeger, heb er geen warme retrogevoelens bij en ben dus niet gekwalificeerd om te kunnen vergelijken.
Als een opzichzelfstaand product vind ik het leuke en vermakelijke games.
Aliënbreed trilogy:
Ook dit zijn remakes van oudere games waarvan ik het origineel niet (goed genoeg) ken en waar later een disc versie van verscheen. 3 Top down run 'n gun games, leuke compilatie.
Darkstar one & Project Sylpheed.
2, 3D spaceshooters die beiden geen hoogvlieger zijn, denk dat ik qua gameplay Project Sylpheed beter vind maar de voice action is slecht, en de character super goofy.
Voor een 3D Spaceshooter raad ik (geen exclusive) de movie based game Iron Sky invasion liever aan.
Ook deze game is mediocre maar komt met een grote retro-charm omdat de dialoogvensters hetzelfde werken al bij de C&C games uit de mid 90's.
Echte B acteurs, gameplay en de HUD staan allen tegelijk in beeld.
Het belachelijk zeer slechte (so bad, it's good) acteerwerk maakt het retrogevoel compleet. Een pure guilty pleasure.
Fusion Frenzy 2:
Één van de weinige party games op de Xbox 360. Deel 1 ken ik niet, en dit deel staat nog op de to buy list.
Fatal Inertia:
Mis je games als F zero en Wipe out?
Fatal Inertia is het antwoord, althans qua gameplay dan. De game is omdat het een futuristische bootracer is, misschien nog wel beter vergelijkbaar met Hydro Thunder.
-Akai Katana, Death smiles en Dodon Pachi ressurection:
Bullet hell madness. Goede games, dat geldt voor alle 3. Niet uniek of origineel maar wel kwalitatief hoogwaardig.
-Beautiful Katamari:
Wees gewaarschuwd; Dit is geen Xbox 360 exclusive, maar hetzelfde product als de PS3 game, alleen dan onder een andere naam.
-Sega & Sonic all star racing:
Geen exclusive voor de Xbox 360.
Wat wel exclusief is, is de 'on disc' Banjo-Kazooie als playable character, wat de Xbox 360 versie tot een must have maakt.
-Bayonetta, The Orange Box, Skyrim en de Call of Juarez series.n
Ook dit zijn geen exclusives maar wel games die veel beter draaien dan de PS3 versies. Al deze games zijn goed speelbaar zonder patches. Only on Xbox 360
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 08-11-2018 16:40
]