Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Youri1986
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-01 23:30
V&A is voor Vraag en Aanbod, GoT is voor discussie. Promotie van eigen advertenties is hier niet toegestaan.

exactor it wijzigde deze reactie 10-11-2018 20:49 (84%)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-01 17:36
deze was voor een ander topic :X

Sagat wijzigde deze reactie 12-11-2018 18:47 (93%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-01 10:27
YouTube: No It's Not A Troll. Someone Actually Is Making a 'PC Classic'. Oh D...

What were they thinking???

De PC mini, mini masterrace of toch gewoon PC classic? Ik moet er nog altijd even van bijkomen. Kickstarter wordt hoe langer hoe gekker _O-

Consoles4life! wijzigde deze reactie 14-11-2018 10:44 (7%)

• Sagat
Consoles4life! schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:40:
YouTube: No It's Not A Troll. Someone Actually Is Making a 'PC Classic'. Oh D...

What were they thinking???

De PC mini, mini masterrace of toch gewoon PC classic? Ik moet er nog altijd even van bijkomen. Kickstarter wordt hoe langer hoe gekker _O-
het is nostalgie.......en dat hebben pc gamers net zo goed als ('wij?') consolegamers. En ik heb het al vaker gezegd, als de game goed is speel ik hem. Wat dat betreft kan je zelfs op een telefoon of table nog serieus gamen (mits goede controller of juiste type game natuurlijk :P )
Dus waarom geen pc mini?

En die reviewer is natuurlijk ook lekker hypocriet......eerst zeggen 'i'm done' met een mooi theatraal 'op de grond gaan liggen' trucje en dan paar mins later 'i'll prolly buy it' 8)7

Dat gezegd hebbende en ja #late to the party :P maar ik krijg toch steeds meer zin in een nes en snes mini. De form factor is natuurlijk al leuk, maar vooral de combinatie HDMI, zo goed als alle games kunnen spelen en ingebouwde save states maken het voor mij zeer aantrekkelijk. Ben alleen te cheap om daar meer dan 100 euro aan uit te geven. Gezien ik die games ook op mijn actual hardware, maar ook pc, org xbox, en modded ps3 kan spelen.......en ik hoorde laatste dat zelfs de steam link retro opties had.....

Maar goed wellicht met black friday nog leuke deals, en anders ooit is 2e hands ofzo, zeker geen haast.

De meeste andere mini's (c64, neo geo, crappy md clones) heb ik dan weer minder intresse in.
Die pc mini.........afhankelijk van kwaliteit, games installed en ja, ook mod of beter hackbaarheid.....dat vind ik toch wel enigsinds interresant.

• Consoles4life!
@Sagat Toegegeven ben ik zelf ook wat hypocriet bij de PC Classic:

Ik doe nu lacherig omdat ik de mini consoles als nostalgische, herkenbare hebbedingetjes zie, waarvan de charme hem zit in het design van de behuizing.
Een PC is veelal costom-built, ook vroeger gold dat al. Vanuit dat viewpunt vind ik een PC mini raar.

Kijk ik naar de mogelijkheden aan games die erop zouden passen en naar de plek in de gaming geschiedenis die PC meteen al in wist te nemen vanaf de MS-Dos-days dan kan ik alleen maar zeggen dat een PC mini het volste bestaansrecht heeft ;)

Mixed feelings met een aardige kans op een toekomstige aanschaf. Keyboard & mouse zijn aan te sluiten, dus kom maar op met Setlers III en Command & Conquer Generals! :9~

Consoles4life! wijzigde deze reactie 14-11-2018 12:12 (13%)

• Sagat
Consoles4life! schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:03:
@Sagat Toegegeven ben ik zelf ook wat hypocriet bij de PC Classic:

Ik doe nu lacherig omdat ik de mini consoles als nostalgische, herkenbare hebbedingetjes zie, waarvan de charme hem zit in het design van de behuizing.
Een PC is veelal costom-built, ook vroeger gold dat al. Vanuit dat viewpunt vind ik een PC mini raar.

Kijk ik naar de mogelijkheden aan games die erop zouden passen en naar de plek in de gaming geschiedenis die PC meteen al in wist te nemen vanaf de MS-Dos-days dan kan ik alleen maar zeggen dat een PC mini het volste bestaansrecht heeft ;)

Mixed feelings met een aardige kans op een toekomstige aanschaf. Keyboard & mouse zijn aan te sluiten, dus kom maar op met Setlers III en Command & Conquer Generals! :9~
Mijn gevoel voor humor is dit ding dan het uiterlijk te geven van een mid 90ies tower, in mooi 'rook' beige :P
Dan wel in mini formaat uiteraard.

Maar verder hoor ik wat je zegt. Ach ja we houden het in de gaten :)

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13:56
Dan vind ik C&C Generals zelfs te nieuw voor een 'classic'. Geef mij maar de Commander Keens, de originele C&C of Red Alert, Carmageddon, Transport Tycoon, Dune, etc. etc.

Qua games meer dan genoeg om uit te zoeken, maar uiteindelijk zal het een veredelde dos-box zijn wat nu ook al wel werkt...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Sagat
Grumpmeister schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:45:
Dan vind ik C&C Generals zelfs te nieuw voor een 'classic'. Geef mij maar de Commander Keens, de originele C&C of Red Alert, Carmageddon, Transport Tycoon, Dune, etc. etc.

Qua games meer dan genoeg om uit te zoeken, maar uiteindelijk zal het een veredelde dos-box zijn wat nu ook al wel werkt...
bij de nes en snes mini hadden we al opmerkingen van 'waar is game x of y'? met een pc is dat natuurlijk een gebed zonder einde, en daarnaast ook nog licentie issues, wat nu al een probleem is met doom (wat ik zag in C4L's filmpje) ik kan me voorstellen dat een star control of 'the lion king' die ik zelf vroeger had err iig kon spelen O-) erg moeilijk gaan worden.

Ik ben iig benieuwd waar ze mee komen, maar de C64 gamelijst viel de meeste mensen behoorlijk tegen, dus ik ben in dit geval ook redelijk hmmmm sceptisch.

• Sagat
Weinig retro nieuws huh?

Ik las wel dat C&C en RA een remaster gaan krijgen......leuk maar voor mij persoonlijk gevalletje geen intresse en van de weinigen games die ik WEL heb uitgespeeld en ik ben er te slecht in om lol in mp te hebben :P

Wel mooi dat het bijna black friday is, ik hoop toch stiekum om retro spul ietsjes goedkoper te krijgen, en anders heb ik gewoon pech. de super sd3 bestel ik sowieso. misschien dan nog een md everdrive je voor kerstmis ofoz O-)

• Grumpmeister
Ik zit ook erg te overwegen om een SD2SNES te halen (een SFC heb ik al thuis staan met de randjes weggesneden zodat US cartridges er gewoon in kunnen). Verder zou ik ook graag een Famicom / US NES thuis neerzetten, een Sega Genesis, etc. Maar dat is nog een beetje toekomstmuziek omdat een retro-kamer gaat komen bij m'n nieuwe woning.

Naast Ebay weet ik er echter niet echt adresjes voor in Nederland, dus ik verwacht dat het allemaal import gaat worden...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:03
Ik heb een NTSC-J N64 en NTSC-U NES staan thuis. De N64 via eBay en de NES via een handelaar op een ander retroforum. De N64 was dirt-cheap maar de NES betaal je zo €70 voor.

Je kan ook de CPU en GPU chips van een NES via eBay aanschaffen en die in een PAL NES prikken :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Grumpmeister
Bwoh, 70 euro zou het probleem niet zo zijn hoor :P

Ik wil wel proberen alles zo origineel mogelijk te krijgen en niet met mods bezig te gaan (met name vanwege evt. speedruns, mocht ik iets leuks tegen komen). Hoewel een hele chip vervangen misschien net weer anders is... Ach ja, ik heb nog de tijd om iets te zoeken :P

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:59
Gisteren een original xbox gesoftmod die ik een tijdje geleden op de kop had getikt.

Ik had vroeger een xbox met een modchip erin en grotere harde schijf, helaas doordat ik stom was die in een kelder te bewaren en het daar nogal vochtig kan zijn is die door oxidatie overleden, ging alleen nog aan maar meteen in error.

De modchip (XBIT pogopin voor de geinteresseerde) was ook niet meer te hergebruiken, dus maar aan de slag gegaan en een xbox original. op de kop getikt via marktplaats en mij verdiept in softmodden.

Via Alieexpress een xbox to usb cable gekocht en ik had nog een originele versie van Splinter Cell liggen, hiermee had ik in theorie alle ingredienten om een softmod mee uit te voeren.
Omdat bijna alle tools dateren vanuit het Windows XP tijdperk, en ik geen ouwe bak tot mijn beschikking heb was het even behappen en veel tweaken met de software maar het is gelukt met allerlei tips vanuit de "scene".

Voor de rest is het nog best tricky, je kan enkel bepaalde usb sticks of sd cards gebruiken die herkend worden uit dat tijdperk (dus onder de 2 Gb zowiezo, en dan bepaalde merken enkel), gelukkig heb ik in een vergeten hoek nog een oude Kingston SD card kunnen vinden die via USB reader herkent werd.

Wat ik nooit heb geweten is dat je van een softmodded xbox ook de harde schijf ervan kan upgraden, dit door middel van een hotswap wat er dan zo uitziet, normaal gebruik je een molex Y splitter maar die had ik niet in mijn bezit dus maar de kapotte xbox ingezet voor stroomvoorziening voor de bestemmende upgrade drive :)

links de overleden xbox die fungeert als veredelde molex powercable, rechts de nieuwe xbox in hotswap mode.

Helaas een andere tegenslag was dat de overleden xbox harde schijf (was ook geupgrade naar 120 Gb indertijd maar dus met modchip) vol zat met I/O errors (kan mij herinneren dat die wel eens een tikkend geluid maakte indertijd, was dan ook de alom bekende IBM deskstar (aka Deathstar) kenners weten het wel, die werd dus niet geaccepteerd door de softmod tool wat maar goed is ook uiteraard.

Gelukkig op 15 minuten afstand een IDE schijf via V&A kunnen scoren voor een zacht prijsje, nog wel gechecked op compatibiliteit vooraf (ook dat is niet altijd zeker of het werkt vanwege kunnen locken van de schijf met nieuwe EEPROM).

Uiteindelijk werkt nu alles met een Maxtor 250Gb (wat echt huge is voor een original xbox), al met al leuk projectje en veel van geleerd :) als ik iemand anders kan helpen met tips of vragen stuur zeker een PM dan.

Ik doe het voornamelijk voor homebrew en emulators gezien die echt top zijn op de xbox, en de hoeveelheid daarvan echt ongekend is.

Eigenlijk had deze video mij getriggerd om dit projectje te gaan doen YouTube: I wrote the Emulators and Homebrew YOU played on the Original Xbox -...
De maker van heel veel van de homebrew apps en emulators erg leuke video die veel zegt over hoe het in die tijd was nostalgie ten top. Die vent is gewoon een legende wat mij betreft.

Turismo wijzigde deze reactie 17-11-2018 19:33 (11%)

Werkbak

• Seroczynski
Nice. Ik heb het hele softmod proces ook ooit doorlopen, maar die Xbox is 'gesneuveld' bij een woning inbraak jaren geleden..

Veel plezier ermee! :)

• Sagat
guys.....
Ratched triology op ps3 is momenteel 7 euro in de store.....voor het geld sowieso eigenlijk een no brainer, maar toch.....
Geen plannen voor een ps4 versie zoals Jak n dexter?
hoe is de conversie? zijn de ps2 orginelen beter?

Andere redenen om het niet te doen?

Wat me klein beetje tegenhoudt is dat ik weet dat ik het meer koop 'voor de verzameling' dan om nu te spelen, en bij sony heb ik het idee dat de ps3 storeniet al te lang meer heeft. Het stoppen van de ps3 game bij ps plus is natuurlijk het begin van het einde, en de ps5 lijkt ook steeds dichter bij te komen.
Dus in theorie zou ik het kunnen kopen en nooit spelen.....dan zou ik toch liever naar een fysieke versie gaan.

Btw speaking off, de ratchet game die in de plus zit is een remake/master van deel 1 toch? Die zou ik natuurlijk ook kunnen spelen, en als ik hem echt heel leuk vind daarna nog deel 2 op mijn ps2.......maar ik geef toe, trophy support in die game(s) vind ik ook wel weer leuk waardoor ik hem dan in princiepe toch liever op ps3 zou spelen........opinions?

Nog een ander alternatief is ps now afnemen, dan heb ik ook gelijk druk om het daadwerkelijk te spelen (niet dat ik me daar iets van zou aantrekken natuurlijk :P )

edit:
en dan lees je dit:
'good ? best planets where missing it was unfinished because they pushed it out to early for the crappy movie no one cared for. Its maybe the only remaster i know that got less content than the original + they cut out the best leves. '

Misschien toch maar die 7 euro stuksmijten dan :>

Sagat wijzigde deze reactie 18-11-2018 11:28 (11%)

• Shadowron
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-01 19:07
Turismo schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:39:

Voor de rest is het nog best tricky, je kan enkel bepaalde usb sticks of sd cards gebruiken die herkend worden uit dat tijdperk (dus onder de 2 Gb zowiezo, en dan bepaalde merken enkel), gelukkig heb ik in een vergeten hoek nog een oude Kingston SD card kunnen vinden die via USB reader herkent werd.
Tijdje geleden hier ook mee gezeten. Diverse sticks en cards getest, maar kon geen van allen werkend krijgen. Wat een ellende.

Uiteindelijk iets gevonden dat wel werkte. Nadeel hiervan is wel dat je een Android apparaat moet hebben die geroot is. Een appje genaamd DriveDroid.
https://play.google.com/s...akery.drivedroid&hl=en_US

Is een beetje uitvogelen hoe het werkt, configuratie kan per telefoon verschillen (sommigen apparaten werkt het niet op, staat mij iets van bij). Ideaal voor als je geen oude sticks of cards meer hebt, aangezien die praktisch nergens meer te krijgen zijn.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:59
Shadowron schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:33:
[...]

Tijdje geleden hier ook mee gezeten. Diverse sticks en cards getest, maar kon geen van allen werkend krijgen. Wat een ellende.

Uiteindelijk iets gevonden dat wel werkte. Nadeel hiervan is wel dat je een Android apparaat moet hebben die geroot is. Een appje genaamd DriveDroid.
https://play.google.com/s...akery.drivedroid&hl=en_US

Is een beetje uitvogelen hoe het werkt, configuratie kan per telefoon verschillen (sommigen apparaten werkt het niet op, staat mij iets van bij). Ideaal voor als je geen oude sticks of cards meer hebt, aangezien die praktisch nergens meer te krijgen zijn.
Haha creatief :) ja het word er alleen maar moeilijker op overtijd, totdat de software en benodigde hardware echt in een niche raken.

Ik zag ook mensen die het met een oude PSP deden als veredelde usb stick.

Ik heb hier zelf thuis ook alle ouwe dozen opengehaald, uiteindelijk kwam ik een oude 1GB USB stick tegen maar die pakte die helaas niet, gelukkig nog een oud SD kaartje gevonden die ik nu heilig ga bewaren.

Turismo wijzigde deze reactie 19-11-2018 15:12 (9%)

Werkbak

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:09
Had dat jaren geleden al met de PS2 en softmod. Heb de correcte spellen voor zowel de Xbox als de PS2, maar omdat alles zo slecht te vinden was er eigenlijk niet aan begonnen. Wel pas zo'n Xbox naar usb stekker gekocht. Maar nu nog een keer de tijd vinden.

Die app voor Android is wel goed om te onthouden trouwens.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Arunia schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:18:
Had dat jaren geleden al met de PS2 en softmod. Heb de correcte spellen voor zowel de Xbox als de PS2, maar omdat alles zo slecht te vinden was er eigenlijk niet aan begonnen. Wel pas zo'n Xbox naar usb stekker gekocht. Maar nu nog een keer de tijd vinden.

Die app voor Android is wel goed om te onthouden trouwens.
De PS2 kun je bijna niet makkelijker behandelen dan met een geprepareerde memory card..Free McBoot. Vanuit daar kun je alle kanten op. De PS2 phat die ik daarmee op die manier start draait Linux op een 40GB HDD. Ook Open PS2 loader maar mijn voorkeur gaat zoals altijd uit naar fysiek bezitten. Blijft echter leuk om de LED van de HDD (activiteit) door het rooster van de PS2 te zien. Één van de andere PS2's heeft een Matrix Infinity maar die gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit met diezelfde reden(en).

De Xbox en (soft)modden is ontzettend eenvoudig in mijn mening (vermits je bijv. idd Splinter Cell of ander geschikt spel hebt) en bijv. Memory Card in je controller. Heb er laatst ook nog eentje voor de lol gedaan en dat was onder Windows 10 (kan eigenlijk niet anders gezien ik niets anders draai dan Windows 10 of het moet een VM zijn geweest).

Met die HDD's moet je dan wel uitkijken, ook een softmod is nogal "gehecht" aan zijn HDD en deze zijn op bepaalde manier wel om te zetten maar als het mislukt en de originele HDD niet meer hebt kun je je lol op (eigen ervaring :+ ).

Maar goed; andere Xbox is component aangesloten en heeft een Xecuter 2 erin. Maakt vervangen van de HDD sowieso eenvoudig(er). Vervolgens inderdaad emulators en XBMC als dash en het ding is zelfs vandaag nog uitgebreid in te zetten. Blijft ondanks het lompe aanzien een prachtig apparaat.

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Voor wat betreft de softmod voor PS2 : je kan nu zelfs met een van te voren op je pc geprepareerde harddisk (alleen phat dan natuurlijk) de free mcboot opstarten en dan weer -voor de snelheid- het e.e.a. naar een memory card moven..... zo heb ik dat gedaan.

tja..... met name dat uitzoeken vind ik eigenlijk het leukst.... en dan staat het allemaal weer stof te happen :-)
soms nog een beetje Time Crisis 2 en 3..

• Sagat
Bij mij is het andersom, ik vind het gamen leuk, maar vind het prutsen om er te komen wat minder. @Exorcist supercars huh......moet nog steeds is checken hoe het zit met controller support!

Dat is een van de redenen dat ik van pc gaming meer naar console gaming teruggegaan ben (dat en dat je voor het geld van een goede videokaart zo goed als 2 current gen consoles koopt......)

Sagat schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:48:
Bij mij is het andersom, ik vind het gamen leuk, maar vind het prutsen om er te komen wat minder. @Exorcist supercars huh......moet nog steeds is checken hoe het zit met controller support!

Dat is een van de redenen dat ik van pc gaming meer naar console gaming teruggegaan ben (dat en dat je voor het geld van een goede videokaart zo goed als 2 current gen consoles koopt......)
Supercards..Amiga hé? Op die Xbox toch?

Nou ja, daar is die Xbox dus echt uitstekend voor (zij het met hangen en wurgen soms zoals we toen zagen).

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Exorcist schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:53:
[...]
De PS2 kun je bijna niet makkelijker behandelen dan met een geprepareerde memory card..Free McBoot. Vanuit daar kun je alle kanten op. De PS2 phat die ik daarmee op die manier start draait Linux op een 40GB HDD. Ook Open PS2 loader maar mijn voorkeur gaat zoals altijd uit naar fysiek bezitten. Blijft echter leuk om de LED van de HDD (activiteit) door het rooster van de PS2 te zien. Één van de andere PS2's heeft een Matrix Infinity maar die gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit met diezelfde reden(en).
Ik heb 2 ps2's in gebruik, een phat met Free McBoot en HD Loader advance waarmee ik de originele ps2 spellen die ik wil spelen op de interne harddisk kan installeren. Dit is veel sneller met laden en ik kan gewoon gaan zitten en spelen waar ik mee bezig was zonder de disk kwijt te raken :)

En ik heb een slim Matrix Infinity voor mijn imports, zowel PS1 als PS2. Die is ook pas 2 jaar geleden gemod speciaal voor die reden. Tweedehands gemodde ps2's lopen naar mijn idee toch vaak al op hun laatste benen maar deze draait als een zonnetje.

• Sagat
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:50:
[...]

Ik heb 2 ps2's in gebruik, een phat met Free McBoot en HD Loader advance waarmee ik de originele ps2 spellen die ik wil spelen op de interne harddisk kan installeren. Dit is veel sneller met laden en ik kan gewoon gaan zitten en spelen waar ik mee bezig was zonder de disk kwijt te raken :)

En ik heb een slim Matrix Infinity voor mijn imports, zowel PS1 als PS2. Die is ook pas 2 jaar geleden gemod speciaal voor die reden. Tweedehands gemodde ps2's lopen naar mijn idee toch vaak al op hun laatste benen maar deze draait als een zonnetje.
Zo'n hd loader voor de ps2 leek me ook altijd vet, maar ik moet toegeven dat ik mijn ps2 erg weinig aanraak nog. Denk dat ik daarvoor toch naar pc emulatie ga uitwijken. Al hoewel ik wel een phat ps2 heb, daar kan toch zo'n hd expansie in? Misschien toch maar is kijken wat dat gaat kosten........

Wel wat andere retro aankopen gedaan
- md everdrive X7 (20%) korting
- rgb kabel voor pc engine (ook met 20% korting, echter bij 2 tientjes tikt dat nog niet echt aan)

twijfel nog:
super sd 3........gewoon GEEN korting, wat een bastard :P ik wacht denk ik cyber monday af en als er dan nog niets is dan.......bestel ik als nog, wil dat ding gewoon hebben, but son i am dissappoint.

XB1X.......twijfel over de forza bundel voor 379......ik weet gewoon dat ik forza niet heel veel ga spelen. Aan de andere kant, 4k tv upgrade.......dan is een x natuurlik wel het beste wat je nu kan krijgen, vind het ook tof dat oudere games default geupscaled worden (iig vaak geloof ik?)
Dan is het met org xbox en 360 support toch nog een beetje retro ook :P

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Heb zelf tijdens black friday en cyber Mindy’s weinig retro gekocht.

Wel besloten dat we de Australische pal titels voor de 360 niet gaan sparen. Dit vanwege hoge kans op douanekosten en AFl gaan we toch niet spelen. Het maakt de euro pal set verder ook niet completer ofzo :)
Laatst nog we geluk gehad met de Spaanse versie van Lips. Oorspronkelijk als variant op de lijst maar hoor deze prijs kon ik het niet laten. Bleek uiteindelijk helemaal in fabrieksseal te zijn 😀

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:15:
[...]

Zo'n hd loader voor de ps2 leek me ook altijd vet, maar ik moet toegeven dat ik mijn ps2 erg weinig aanraak nog. Denk dat ik daarvoor toch naar pc emulatie ga uitwijken. Al hoewel ik wel een phat ps2 heb, daar kan toch zo'n hd expansie in? Misschien toch maar is kijken wat dat gaat kosten........

Wel wat andere retro aankopen gedaan
- md everdrive X7 (20%) korting
- rgb kabel voor pc engine (ook met 20% korting, echter bij 2 tientjes tikt dat nog niet echt aan)

twijfel nog:
super sd 3........gewoon GEEN korting, wat een bastard :P ik wacht denk ik cyber monday af en als er dan nog niets is dan.......bestel ik als nog, wil dat ding gewoon hebben, but son i am dissappoint.

XB1X.......twijfel over de forza bundel voor 379......ik weet gewoon dat ik forza niet heel veel ga spelen. Aan de andere kant, 4k tv upgrade.......dan is een x natuurlik wel het beste wat je nu kan krijgen, vind het ook tof dat oudere games default geupscaled worden (iig vaak geloof ik?)
Dan is het met org xbox en 360 support toch nog een beetje retro ook :P
Haha, ik zag het op Twitter ook langskomen, maar uiteindelijk geen van de Everdrives gehaald. Al zie ik hier wel een sale erop? https://krikzz.com/store/home/27-sd2snes.html Super SD 3 != SD2SNES, domme Grumpmeister.

At any rate, ik heb nu nog geen goede setup staan. Ja, m'n Super Famicom zit aan het stroom en verbonden, maar ik heb geen extension cable voor de controller zodat ik lekker op de bank kan zitten. Dus ik verwacht pas bij het verhuizen hier een fijne setup voor te hebben (lees ~April / Mei).

Wat ik echter wel wil doen is, aangezien ik morgen richting San Diego ga, een Sega Genesis meenemen. Ik heb al een retro-winkeltje op het oog daar die een Genesis voor een net prijsje verkoopt, misschien even kijken of ik een paar games mee kan pikken die me sowieso wel leuk lijken (Ristar, Gunstar Heroes, even zien wat ze hebben :) ). Dan kan ik daarna een keer de MD Everdrive (die werkt volgens mij ook gewoon op de Genesis) en SD2SNES halen... Terwijl ik ook een Famicom wil hebben staan straks... :P

• Sagat
Grumpmeister schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:15:
[...]

Haha, ik zag het op Twitter ook langskomen, maar uiteindelijk geen van de Everdrives gehaald. Al zie ik hier wel een sale erop? https://krikzz.com/store/home/27-sd2snes.html Super SD 3 != SD2SNES, domme Grumpmeister.

At any rate, ik heb nu nog geen goede setup staan. Ja, m'n Super Famicom zit aan het stroom en verbonden, maar ik heb geen extension cable voor de controller zodat ik lekker op de bank kan zitten. Dus ik verwacht pas bij het verhuizen hier een fijne setup voor te hebben (lees ~April / Mei).

Wat ik echter wel wil doen is, aangezien ik morgen richting San Diego ga, een Sega Genesis meenemen. Ik heb al een retro-winkeltje op het oog daar die een Genesis voor een net prijsje verkoopt, misschien even kijken of ik een paar games mee kan pikken die me sowieso wel leuk lijken (Ristar, Gunstar Heroes, even zien wat ze hebben :) ). Dan kan ik daarna een keer de MD Everdrive (die werkt volgens mij ook gewoon op de Genesis) en SD2SNES halen... Terwijl ik ook een Famicom wil hebben staan straks... :P
everdrive (heb een x7 gehaald)
Toen ik een paar maanden terug keek kwam ik volgens mij uit op 176 euro ex verzending, nu was het 150 ofzo? Het is niet enorm, maar vind het toch wel leuk.

super sd3 is de expansie unit voor de pc engine, sd support, die vage uitbreidingskaarten en rgb out in een.

Verder staat de md op mijn crt tv-tje dus daar geen verlengkabels nodig, ik krijg van de <+:) wel een nes mini. Moet nog even kijken of ik daar dan ook een aparte stroomkabel voor nodig heb, of er een hdmi kabel in de box zit. En ik ga denk ik alvast een blue tooth wirelass adapter kopen zodat ik dan mijn 8bit do controller er op kan gebruiken ipv de standaard controller. Wel soort van blashemy om nes games en een snes controller te spelen, maar heb daar toch wel zin an :)
oh en bij mijn chinese matties nog maar een hdmi switchtje bestellen, want met de nes mini erbij heb ik nu echt weer teveel devices.

Dan is er eigenlijk nog een systeem wat ik dan wel ' completen' door te cheaten met een everdrive of sd2snes of roms op het apparaat.....en dat is de snes zelf.

optie 1
mijn eigen pal snes:
pro: gratis want heb em al, echte hardware
con: pal :( :r , mod nodig als ik rgb of hdmi wil.

optie 2
snes mini:
pro: goedkoop, makkelijk, hdmi ingebouwd
con: emulatie

optie 3:
usa snes
pro: echte hardware, 60hz goodness
con: stroom covertor nodig? geen hdmi/mod nodig, vind em gruwelijk lelijk

optie 4:
super NT
pro: die vind ik super mooi om te zien. hdmi out of the box, scanline & andere beeld opties
con: geen echte hardware, duur

Als ik het zo zie dan denk ik dat ik toch bij die super nt ga uitkomen. Ook even kijken hoe goed het gamen op de nes mini straks bevalt. i.t.t. mijn md en mijn pc engine, had ik al een snes back in the day en heb de games die ik echt wilde spelen ook best veel al gespeeld. Tuurlijk als je gemakkelijk alle games in 60hz kan spelen is dat absoluut een plus punt, en ik geef heel eerlijk toe, save states maken het ook een heel stuk leuker, maar blijft wel een hoop geld.

Sagat wijzigde deze reactie 28-11-2018 09:45 (4%)

• Seroczynski
Je kan ook een Super Famicom (Jr.) nemen en daar simpelweg een RGB kabel op gebruiken, eventueel een HD Retrovision kabel (alhoewel ik die niet geweldig veel beter vind). Die zien er ook een stuk mooier uit dan de Amerikaanse SNES consoles. En voor het probleem met de kabels kan je bij 8Bitdo terecht. Ik gebruik de nu legacy SNES30 controllers, maar de DIY kits voor de SNES zijn eigenlijk alleen maar beter.

Ik ben gisteren half Gelderland doorgereden voor mijn PS-fix 8)

De PS2 machines zijn allemaal 'defect' maar ik verwacht zeker de helft op te kunnen knappen.. en dan krijgen ze een mooi plekje in de kast! De PS1 consoles zijn voor daadwerkelijk gebruik, en ik moet er dan altijd meer dan één hebben in het begin zodat ik eventueel wat onderdelen switchen kan. Plus dat de verschillende accessoires waarmee ze verkocht werden een mooi geheel voor één begin-set is geworden :)

RGB kabels zijn onderweg, en ik ben nog steeds op zoek naar een ouder model PS1.

• Sagat
Ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was van snes hardware, maar de famicom jr kende ik nog niet :)

Daarbij moet ik gelijk zeggen dat ik vroeger import en al helemaal japans maar eng en moeilijk vond. info was natuurlijk toen ook een stukkie lastiger te krijgen. Maar ik zal het zeker als optie meenemen en is kijken hoe het dan zit met bekabeling. Ik heb idd eigenlijk liever rgb dan hdmi omdat ik hem juist op mijn crt wil gebruiken. Dus dat vind ik nog wel een voordeel ook.

• Grumpmeister
De Super Famicom heb ik ook staan, werkt zonder problemen en met de originele stroomkabel die ik met de PAL SNES had (volgens mij, pin me er niet op vast). Deze lijkt ook erg op de PAL SNES (de US versie is inderdaad echt lelijk), en bij mij is het enige dan dat de cartridge slot iets uitgefreesd is zodat ik NTSC-US cartridges erin kan steken.

Mogelijk dat ik dat tzt iets netter ga maken, maar voor nu werkt het prima voor het spelen erop.

Je hebt er in ieder geval wel 60hz mee en het werkt met echte hardware. Maar idd, ik wil er ook wel een Everdrive oplossing voor. Nu ga ik waarschijnlijk (in alle redelijkheid, dus niet de cartridges van 100'en euro's) wel games erbij halen waar ik actief mee in de weer ga zijn. Net als bij de Sega Genesis. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Maar voor het proberen van spellen of het überhaupt de moeite gaat zijn om te spelen gaat zo'n Everdrive wel echt een uitkomst zijn :)

Nu vraag ik het wel af of Donald Duck in Maui Mallard op de Genesis zal draaien aangezien het eigenlijk een Brazilië / PAL release was voor de Sega....

• Sh0ckTr00per
Grumpmeister schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:18:
De Super Famicom heb ik ook staan, werkt zonder problemen en met de originele stroomkabel die ik met de PAL SNES had (volgens mij, pin me er niet op vast).
Dat zou ik persoonlijk niet doen. De PAL SNES wil 10 volt AC en de Super Famicom wil 10 volt DC. Die gaat er niet tegen kunnen als die ineens AC in z'n mik krijgt. Wat wel werkt is een Megadrive-voeding, die zijn hier ook DC.

• Grumpmeister
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:35:
[...]

Dat zou ik persoonlijk niet doen. De PAL SNES wil 10 volt AC en de Super Famicom wil 10 volt DC. Die gaat er niet tegen kunnen als die ineens AC in z'n mik krijgt. Wat wel werkt is een Megadrive-voeding, die zijn hier ook DC.
Ah, even teruggelezen in m'n DM's, ik had er inderdaad een power adapter bij gekregen. Ik zet even een streepje door m'n commentaar erboven :D

• Seroczynski
Even los van het vraag of het de moeite waard is, weet iemand hoe je een DFO (Dual Frequency Oscillator) in een PS1 installeert? Ik kan online maar weinig duidelijke informatie vinden, en ben nou net niet technisch genoeg om de diagrammen om te kunnen zetten naar het PS1 moederbord.

Seroczynski schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:26:
Je kan ook een Super Famicom (Jr.) nemen en daar simpelweg een RGB kabel op gebruiken, eventueel een HD Retrovision kabel (alhoewel ik die niet geweldig veel beter vind). Die zien er ook een stuk mooier uit dan de Amerikaanse SNES consoles. En voor het probleem met de kabels kan je bij 8Bitdo terecht. Ik gebruik de nu legacy SNES30 controllers, maar de DIY kits voor de SNES zijn eigenlijk alleen maar beter.

Ik ben gisteren half Gelderland doorgereden voor mijn PS-fix 8)

[Afbeelding]

De PS2 machines zijn allemaal 'defect' maar ik verwacht zeker de helft op te kunnen knappen.. en dan krijgen ze een mooi plekje in de kast! De PS1 consoles zijn voor daadwerkelijk gebruik, en ik moet er dan altijd meer dan één hebben in het begin zodat ik eventueel wat onderdelen switchen kan. Plus dat de verschillende accessoires waarmee ze verkocht werden een mooi geheel voor één begin-set is geworden :)

RGB kabels zijn onderweg, en ik ben nog steeds op zoek naar een ouder model PS1.
Je gaat me niet inhalen hé? Stapelen vanl PS1's/PS2's/PS3's (en PS4's :+ ) is mijn ding :+

• Seroczynski
Exorcist schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:39:
[...]

Je gaat me niet inhalen hé? Stapelen vanl PS1's/PS2's/PS3's (en PS4's :+ ) is mijn ding :+
Vast niet, geen idee. Had al een PSOne en twee PS2's, en er zijn nog twee PS1 consoles onderweg :P

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:35:
[...]

9 volt, dacht ik voor de PAL SNES..

Enneuh, tip voor de rest: sluit niet je nes-adapter aan op je atari jaguar.. ruikt niet lekker erna.. tijd voor een repair kit :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Seroczynski
Altijd uitkijken met andere adapters en je consoles. Ik sloot een tijdje terug een universele adapter aan op een PSOne en zelfs dat -met de juiste instellingen, althans dat denk ik- ging al niet helemaal goed. Ik zoek ook nog een betere adapter voor mijn NTSC NES, maar voor nu werkt deze goedkope, universele adapter.

Krijg vandaag nóg twee PSX's binnen, beide SCPH-1002. Moet nog wel een aantal composiet- en voedingskabels gaan regelen, maar dat is voor later. Had deze besteld omdat ik graag veel aansluitingen wil hebben, en omdat ik dacht dat ik alleen maar SCPH-9002 had (zonder parallel poort). Bleek uiteindelijk dat ik nog wel een SCPH-7002 had :) Sta inmiddels op de pre-orderlijst van de PSIO, een soort EverDrive voor de PSX.

Gisteren ook nog Super Mario Bros. 3 NTSC binnengekregen. Was een beetje een gokje met één foto op Marktplaats, maar los van twee kleine scheurtjes bij het flapje ben ik er zeer tevreden mee. Ben nog even aan het twijfelen of ik die in een acrylic display ga plaatsen, naast mijn Japanse Super Mario Bros. 3 8)

• Sagat
Nou ik heb net mijn pce engine RGB kabel gekregen, super sd 3 helaas nog onderweg, maar die verwacht ik ook een dezer dagen op de deurmat.
Komt wel op een mooi moment. Ik ben bezig met het maxen van bit trip runner op steam, en hoewel het bijna gelukt is lijkt het me wel leuk om af en toe even een pauze te kunnen nemen. De pce library verkennen is dan een heel interesante diversion :D

• Consoles4life!
De eerste (retro)gaming December cadeau's van 2018 zijn binnen. *O*

http://i65.tinypic.com/js0ra8.jpg

• Sagat
The red star en VF heb ik ook!
Toby heb ik dan weer nooit van gehoord, is dat wat?

Bij mij is overigens ook iets aangekomen, mijn super sd3!!! *O*
Ga hem morgen op mijn gemak unboxen en aansluiten.
Zal dan uiteraard ook wat pics posten.

Vandaag semi retro ge-nolifed met bit trip runner.
Ik MOET die game helemaal verslaan, maar 4 levels...
(spel heeft 3 werelden met elk 12 levels, waarvan 3 boss levels zijn........de overige 33 levels hebben ook een bonus level. Om die bonus levels te bereiken moet je een perfect run dan van het gewone levels, 1 foutje is terug naar het begin........en mocht je in het bonus level zijn, dan wordt je daar uit geschopt en mag je weer beginnen met je normale level 8)7 )
bieden nog behoorlijk weerstand! De op papier moeilijkste van deze 4 heb ik gelukkig bijna klaar.......maar nog niet helemaal.

Hier nog mensen die het spelen overigens? zou het wel leuk vinden om ervaringen uit te wisselen :)

• Grumpmeister
Morgen (of nja, vandaag voor jullie) eindelijk naar de retro game store(s) hier in San Diego. Eens kijken of ze een Sega Genesis hebben liggen, en evt wat anders moois. Het is een vrij drukke vakantie geweest uiteindelijk, maar m'n zwager wilt er ook nog naar toe en m'n schoonouders vertrekken morgen al weer naar huis. Dus we hebben alle vrijheid straks om dingen te bezoeken die we willen bezoeken. En dan woensdag weer richting huis...

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:32:
Morgen (of nja, vandaag voor jullie) eindelijk naar de retro game store(s) hier in San Diego. Eens kijken of ze een Sega Genesis hebben liggen, en evt wat anders moois. Het is een vrij drukke vakantie geweest uiteindelijk, maar m'n zwager wilt er ook nog naar toe en m'n schoonouders vertrekken morgen al weer naar huis. Dus we hebben alle vrijheid straks om dingen te bezoeken die we willen bezoeken. En dan woensdag weer richting huis...
Nice, ik ben héél erg benieuwd naar wat je mee neemt. Als je "te veel" NTSC consoles in slaat mag je ze aan mij doorverkopen 8)

Bij mij is het besluit genomen, ik wil toch een Framemeister. Zijn er hier mensen met tips? Ik zit nu te kijken bij Solaris, en daar heb je een EU Tax Free: XRGB-Mini Framemeister evt. met een D-Terminal Cable. Maar is die extra kabel de moeite waard als je voornamelijk RGB scart hebt? Zijn er sowieso extra accessoires die mensen mij aanraden hierbij?

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:39
Het modden was ik helemaal vergeten, https://www.aliexpress.co...d-v1-953/32515109296.html zou genoeg moeten zijn? De dvd speler zal wel steeds minder worden,dan heb ik liever alles op hd

• Seroczynski
Automark schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:56:
Het modden was ik helemaal vergeten, https://www.aliexpress.co...d-v1-953/32515109296.html zou genoeg moeten zijn? De dvd speler zal wel steeds minder worden,dan heb ik liever alles op hd
Dat zou inderdaad voldoende moeten zijn. Ik wil ook best jouw memory card prepareren, moet je hem alleen even opsturen met wat postzegels of langskomen, alhoewel die prijs van AliExpress ook goed te doen is.

Seroczynski wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:41 (6%)

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:57:
Nice, ik ben héél erg benieuwd naar wat je mee neemt. Als je "te veel" NTSC consoles in slaat mag je ze aan mij doorverkopen 8)
Ik heb hier nog wel een Sega Genesis+CD combo over mocht je interesse hebben :P
Bij mij is het besluit genomen, ik wil toch een Framemeister. Zijn er hier mensen met tips? Ik zit nu te kijken bij Solaris, en daar heb je een EU Tax Free: XRGB-Mini Framemeister evt. met een D-Terminal Cable. Maar is die extra kabel de moeite waard als je voornamelijk RGB scart hebt? Zijn er sowieso extra accessoires die mensen mij aanraden hierbij?
Zorgen dat je op de RGB aansluiting een EUROSCART kabeltje hebt, JPN21 heeft een andere pinout, en om nou met convertertjes te gaan werken... niet ideaal.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:39
@Seroczynski
bedankt voor het aanbod, maar ik woon in zuid Spanje, en even opsturen is dan veel duurder dan dat ding via ali bestellen.

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 17:54

redrohX

errr....

Seroczynski schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:57:
[...]

Ja, dit is de versie die je moet hebben.
Includes EU Scart to Mini Din adapter for use with PAL RGB Cables
Daarmee sluit je zonder problemen je Europese consoles aan via Scart.

Ik heb zelf een jaar of twee geleden ook een Framemeister gekocht bij Solaris. Ik weet niet of de levertijden nog steeds zo lang zijn, maar ik heb volgens mij een half jaar gewacht op die van mij. Echt bizar lang dat die dingen niet op voorraad waren, met een enorme wachtlijst aan boze kopers.

Zelf heb ik nog Engelstalige overlay stickers voor de afstandsbediening gekocht. Ook heb ik bij dezelfde online winkel mijn goed werkende RGB kabel (deze) voor de MegaDrive gekocht. Een ouder model kabel uit dezelfde winkel werkte volgens mij niet op de Framemeister (maar weet niet precies meer waarom dat zo is).

redrohX wijzigde deze reactie 04-12-2018 21:55 (3%)

• Seroczynski
redrohX schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:50:
[...]

Ja, dit is de versie die je moet hebben.

[...]

Daarmee sluit je zonder problemen je Europese consoles aan via Scart.

Ik heb zelf een jaar of twee geleden ook een Framemeister gekocht bij Solaris. Ik weet niet of de levertijden nog steeds zo lang zijn, maar ik heb volgens mij een half jaar gewacht op die van mij. Echt bizar lang dat die dingen niet op voorraad waren, met een enorme wachtlijst aan boze kopers.

Zelf heb ik nog Engelstalige overlay stickers voor de afstandsbediening gekocht. Ook heb ik bij dezelfde online winkel mijn goed werkende RGB kabel (deze) voor de MegaDrive gekocht. Een ouder model kabel uit dezelfde winkel werkte volgens mij niet op de Framemeister (maar weet niet precies meer waarom dat zo is).
Cool, bedankt voor de informatie. Nu even wachten op mijn eindejaarsbonus :) Ik zie nergens iets staan over wachtrijen, integendeel zelfs, ze claimen dat het vrij rap bij mij geleverd zou moeten zijn.

Toevallig net een GCN, PS1 en PS2 RGB kabel besteld bij RGC.co.uk, vandaar ook dat ik aan een Framemeister dacht. Heb de N64 en NES via HDMI, maar dat gaat lang niet bij alle consoles lukken (alhoewel 480p op de GCN via HDMI een leuke mod is die ik nog wel wil gaan doen). Jammer dat ik die Engelse overlay er dus niet bij heb. Aan de andere kant, ik ben nu ongeveer twee jaar bezig met het leren van Japans, dus zo'n afstandsbediening moet mij redelijk lukken schat ik zo 8)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Seroczynski schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:00:
Nu even wachten op mijn eindejaarsbonus :) Ik zie nergens iets staan over wachtrijen, integendeel zelfs, ze claimen dat het vrij rap bij mij geleverd zou moeten zijn.
Met SolarisJapan heb ik goede ervaringen, wat ze weergeven op de website kunnen ze ook daadwerkelijk direct versturen. Geen lange wachtijden of "fake" voorraad.

39

• Grumpmeister
De schade vandaag viel mee:

Sega Genesis model 2 CIB (alleen geen handleiding).
Sonic 2 (hoorde bij de box)
Puggsy
Bubsy 2
Animaniacs
Garfield: Caught in the Act
AV naar composiet kabel voor de Genesis 2

Ik keek voornamelijk voor games als Ristar, Quackshot, Gunstar Heroes, etc. maar die hadden ze helaas niet in stock.

M'n zwager heeft al wel aangeboden om doorgeefluik te zijn vanuit Amerika, dus als ik ze ergens langs zie komen (bijv. Quackshot voor 10 dollar op eBay), dan laat ik het naar zijn adres sturen en zorgt hij ervoor dat het naar NL komt. Mooi geregeld zo :D

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 17:54

redrohX

errr....

Seroczynski schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:00:
[...]

Cool, bedankt voor de informatie. Nu even wachten op mijn eindejaarsbonus :) Ik zie nergens iets staan over wachtrijen, integendeel zelfs, ze claimen dat het vrij rap bij mij geleverd zou moeten zijn.
Solaris gaf het toen wel heel netjes aan, dus ik wist dat ze niet direct konden leveren. Het duurde wel wat langer dan verwacht, maar waren netjes met communiceren en reageren op mailtjes en tweets. Ik had waarschijnlijk pech. Volgens mij was rond die tijd bekend gemaakt dat productie van de Framemeister zou stoppen, waardoor er een kleine run op die apparaten was.

Door een verhuizing en andere prioriteiten heb ik weinig tijd gehad, dus na het lange wachten heb ik uiteindelijk het apparaat pas een stuk of drie keer gebruikt (ondertussen wel de firmware geupdate).

• Consoles4life!
@Sagat Toby is een Limbo-clone met een iets mindere kwaliteit maar nog steeds erg vermakelijk. Grootste verschil is dat Toby niet de sterfscenes uit Limbo heeft maar wel meer kleur in de lucht/achtergrond.

De game is in Nederland niet fysiek verschenen. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik denk vooralsnog dat Toby een Duitse Amazon exclusive is. Ik kom op Amazon vaker games tegen die ik in andere shops nooit zie.

Red Star en Gundemoniums ben ik het meest blij mee. Jammer alleen dat Gundemoniuns officieel een PC game is uit 2003 want het voelt meer aan als een Saturn of DC game. Hoeveel PC retrogames er naar PS4 geport zijn, ik heb geen flauw idee maar Gundemoniuns is verrassend leuk, misschien zelfs nog wel leuker (voor mij) dan de Cotton-series of Parodius. Alleen wel moeilijk met 3 hitpoints en geen levens.

• Sagat
}:| -O-

Gisteren ontdekt dat ik.......ondanks lezen en dubbelchecken......ik het voorelkaar gekregen heb om een verkeerde rgb kabel te bestellen voor mijn PCE/Super sd3......die moet dus retourn naar de RGB matties, en dan een md2 rgb kabel bestellen......wanneer die weer in stock is (dacht gezien te hebben dat ze er waren, maar die gozert die er werkt zal dat vast ook wel aardig kunnen inschatten )

Misschien ter overbrugging maar bij next level een 'rgb scart' kabel halen voor een tientje, al hoewel ik ernstig vermoed dat dit gewoon composite over scart is dan.........

Of heef er hier iemand interesse in een:
PC engine duo TurboGrafx-16 Scart video AV cable
NEVER used :/ :+
Grumpmeister schreef op woensdag 5 december 2018 @ 06:53:
De schade vandaag viel mee:
[Afbeelding]

Sega Genesis model 2 CIB (alleen geen handleiding).
Sonic 2 (hoorde bij de box)
Puggsy
Bubsy 2
Animaniacs
Garfield: Caught in the Act
AV naar composiet kabel voor de Genesis 2

Ik keek voornamelijk voor games als Ristar, Quackshot, Gunstar Heroes, etc. maar die hadden ze helaas niet in stock.

M'n zwager heeft al wel aangeboden om doorgeefluik te zijn vanuit Amerika, dus als ik ze ergens langs zie komen (bijv. Quackshot voor 10 dollar op eBay), dan laat ik het naar zijn adres sturen en zorgt hij ervoor dat het naar NL komt. Mooi geregeld zo :D
Handig zo'n zwager, ik heb wel een kennis in de USA aan wie ik het heel lief zou kunnen vragen, maar dat is iemand die ik eigenlijk vrijwel nooit meer spreek......en voor de meeste pakketjes kan ik wel leven met een paar dagen verzendtijd.

Heb je trouwens bewust voor een md2 gekozen? Ik ben zelf voorstander van de look van de md1, en ik dacht dat hij technisch ook de betere keuze was......iig qua geluid (wel natuurlijk irritant dat je voor stereo die voorkant moet gebruiken...)
Consoles4life! schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:49:
@Sagat Toby is een Limbo-clone met een iets mindere kwaliteit maar nog steeds erg vermakelijk. Grootste verschil is dat Toby niet de sterfscenes uit Limbo heeft maar wel meer kleur in de lucht/achtergrond.

De game is in Nederland niet fysiek verschenen. Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik denk vooralsnog dat Toby een Duitse Amazon exclusive is. Ik kom op Amazon vaker games tegen die ik in andere shops nooit zie.

Red Star en Gundemoniums ben ik het meest blij mee. Jammer alleen dat Gundemoniuns officieel een PC game is uit 2003 want het voelt meer aan als een Saturn of DC game. Hoeveel PC retrogames er naar PS4 geport zijn, ik heb geen flauw idee maar Gundemoniuns is verrassend leuk, misschien zelfs nog wel leuker (voor mij) dan de Cotton-series of Parodius. Alleen wel moeilijk met 3 hitpoints en geen levens.
Toby: klinkt interresant, vond limbo erg gaaf! helaas nooit uitgespeeld maar voor mijn doen wel vrij ver gekomen! Is ook een paar keer gratis voorbij gekomen dus volgens mij heb ik hem naarst op steam nu ook op x360 (en misschien XB1 via bwc) en ook op ps3 of 4......

Gundemoniuns : had er nog nooit van gehoord maar het vergelijkings materiaal wat je noemt ken ik zeker al hoewel ik dat tot mijn spijt nog weinig heb gespeeld. Ik geloofd dat beide games wel (goede?) pc engine (al dan niet cd) versie hebben dus die wil ik zeker gaan proberen. Voor Gundemoniuns zal ik wel is gaan YT-en dan :)
Red star vond ik tof, maar dat genre is eigenlijk leuker met zijn 2-en (misschien op de lijst zetten @Exorcist is volgens mij wel te vergelijken met games die jij ((dacht ik)) leuk vond.....mother russia bleeds en guns n canaloni ofzo? )

Sagat wijzigde deze reactie 05-12-2018 11:02 (78%)

• Grumpmeister
Sagat schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:06:

[...]

Handig zo'n zwager, ik heb wel een kennis in de USA aan wie ik het heel lief zou kunnen vragen, maar dat is iemand die ik eigenlijk vrijwel nooit meer spreek......en voor de meeste pakketjes kan ik wel leven met een paar dagen verzendtijd.

Heb je trouwens bewust voor een md2 gekozen? Ik ben zelf voorstander van de look van de md1, en ik dacht dat hij technisch ook de betere keuze was......iig qua geluid (wel natuurlijk irritant dat je voor stereo die voorkant moet gebruiken...)
Ik had evt de keuze tussen alle 3 de modellen, maar persoonlijk vind ik de 2 er leuker uitzien (en herinnert me het meest aan de megadrives die ik van vroeger ken).

Het klopt idd dat de soundchip iets minder is, maar dat is bij de latere revisies van de 1 ook het geval. Dus als je echt het beste van het beste wilt, dan zou je een early model 1 moeten nemen. Verder waren de model 1 en 3 ook alleen maar beschikbaar als losse consoles, niet in een doos.

Het geluid via de headphone jack van Model 1 stond me ook niet echt aan, dus dan liever de 'easy way out'.

Model 3 vond ik helemaal niks, zag er goedkoop uit en blijkbaar was dat een goede inschatting want het is vrijwel nergens mee compatibel (als ik een CD extension wil bijvoorbeeld).

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:57
Of heef er hier iemand interesse in een:
PC engine duo TurboGrafx-16 Scart
*O*
video AV cable
-O-

Darn...

Liege, liege, liegebeest!

• Sagat
Het is wel een RGB scart cable, helaas niet de console (die je wsl zoekt)

• TTC
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-01 14:22
Dankzij de Super Famicom die ik origineel gekocht had om Kirby's Dream Land 3 te spelen, heb ik een passie ontdekt voor shmups!

Ondertussen heb ik al een aardige collectie van de must haves op SFC zoals Area 88, Axelay en Pop 'n Twinbee.

En nu gisteren ook deze 2 pareltjes aangekregen:

Komend weekend nog eens een fototje maken van de volledige SFC collectie. :)

• Consoles4life!
@TTC Ik denk dat je 'em al hebt maar toch:

Qua SFC shmup musthaves is Macross: Scrambled Valkyrie mijn absolute nummer 1. Niet bepaald goedkoop maar wel cib dik onder de $100,-

Mijn favoriete SFC game ever: Majyūō (King of Demons).

• Sagat
Vind het wel humor dat je de passie voor shmups ontdekt hebt door de SFC (super famicom toch)? Door de relatief langzame cpu niet echt van nature geschikt voor het genre, hoewel ik zelf Axelay en in mindere mate UN squadron toch leuke shooters vind!

Smash tv heb ik me ook veel mee vermaakt, en hoewel geen echt shmup (run n gun betere benaming) is Super contra ook geweldig.

Ik will ook nog steeds is door de r-types gaan voor (in mijn geval dan) de snes. Maar vooral de eerste schijnt ernstige slow down te hebben.

Maar goed voor al mijn klassieke shmup fixes
- md! ik wacht op mijn everdrive, maar icm met de 60hz mod verwact ik daar veel lol mee te gaan hebben!
- PCE: moet dus nog even een andere kabel fixen maar ook daar kan ik dan lekker los gaan!
- neo geo: dat is nog een work in progress, en gezien de prijzen zal dat ook wel zo blijven, maar consolised MVS icm met flashcart is wsl dan de oplossing voor mij.

Verder heeft de pc natuurlijk ook veel leuke shmups voor weinig op steam (om nog maar te zwijgen van retro./arcade emulatie )

Red star vond ik tof, maar dat genre is eigenlijk leuker met zijn 2-en (misschien op de lijst zetten @Exorcist is volgens mij wel te vergelijken met games die jij ((dacht ik)) leuk vond.....mother russia bleeds en guns n canaloni ofzo? )
Que, dit? YouTube: The Red Star PS2 Gameplay HD (PCSX2)

Wat ik daar zie lijkt niet echt op je andere voorbeelden nl ;)

• TTC
Consoles4life! schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:14:
@TTC Ik denk dat je 'em al hebt maar toch:

Qua SFC shmup musthaves is Macross: Scrambled Valkyrie mijn absolute nummer 1. Niet bepaald goedkoop maar wel cib dik onder de $100,-

Mijn favoriete SFC game ever: Majyūō (King of Demons).
Macross staat op mijn eBay watch list, maar ik heb er helaas nog geen gevonden CIB onder de 140 euro zelfs. :(

Godzijdank dat King of Demons een re-release gekregen heeft, want de prijzen voor de originele release zijn ronduit belachelijk! Ontbreekt ook nog wel in mijn collectie.

Andere SFC op mijn wanted lijst zijn:
  • Hameln No Violin
  • Flying Hero
  • Super Aleste
  • Super Turrican
  • Sonic Wings
  • Spriggan Powered
  • R-Type III
  • Hagane,
  • Bio Metal
  • Phalanx
  • Psycho Dream
  • Thunder Spirits
  • ....
Niet te geloven hoeveel goeie 16-bit shmups er wel niet uitgekomen zijn op de SNES alleen al.
En vervolgens heb ik ook nog een PSX en een Sega Megadrive/Dreamcast, waar ook klassiekers zijn op uitgekomen.
Sagat schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:29:
Vind het wel humor dat je de passie voor shmups ontdekt hebt door de SFC (super famicom toch)? Door de relatief langzame cpu niet echt van nature geschikt voor het genre, hoewel ik zelf Axelay en in mindere mate UN squadron toch leuke shooters vind!

Smash tv heb ik me ook veel mee vermaakt, en hoewel geen echt shmup (run n gun betere benaming) is Super contra ook geweldig.

Ik will ook nog steeds is door de r-types gaan voor (in mijn geval dan) de snes. Maar vooral de eerste schijnt ernstige slow down te hebben.

Maar goed voor al mijn klassieke shmup fixes
- md! ik wacht op mijn everdrive, maar icm met de 60hz mod verwact ik daar veel lol mee te gaan hebben!
- PCE: moet dus nog even een andere kabel fixen maar ook daar kan ik dan lekker los gaan!
- neo geo: dat is nog een work in progress, en gezien de prijzen zal dat ook wel zo blijven, maar consolised MVS icm met flashcart is wsl dan de oplossing voor mij.

Verder heeft de pc natuurlijk ook veel leuke shmups voor weinig op steam (om nog maar te zwijgen van retro./arcade emulatie )
Haha, nee inderdaad, SFC is verre van het beste platform voor shmups. Axelay en Area 88 zijn momenteel wel de 2 games waar tussen ik het meeste afwissel.

Slowdowns hebben nog wel het voordeel voor een beginner als ik om moeilijkere stukken speelbaarder te maken!.

TTC wijzigde deze reactie 07-12-2018 13:47 (37%)

• Consoles4life!
SNES shooters hebben geen last van slowdown, ze hebben juist aan de wieg gestaan van een nog altijd vrij populaire gimmick: We noemen dit bullettime :+

Ik ken er maar een paar van het lijstje: Hamlin no violin is een hele grappige puzzelplatformer met 10/10 graphics. Daar ga je zeker lol aan kunnen beleven. Zelf heb ik dan een repro van de game maar gezien er weinig text in de game zit voldoet een originele versie prima. Love it!

Edit: Top nieuws voor retrogamers/MD fans.

YouTube: ToeJam & Earl: Back in the Groove! - Gameplay Trailer | PS4.

De vierde game in de serie en de eerste echte opvolger op deel 1. Na 28 jaar wachten ben ik toch wel hyped naar deze nostalgie trip :)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 07-12-2018 15:48 (26%)

• Seroczynski
ToeJam & Earl 1 grijs gespeeld, maar moet even wennen aan deze stijl (ook al ziet het er bijna hetzelfde uit). Pak 'm gewoon op en ga 'm lekker co-op spelen, zal snel genoeg wennen. En ik weet al precies bij welke maat ik moet zijn om co-op te doen :)

• Sagat
Exorcist schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:01:
[...]

Que, dit? YouTube: The Red Star PS2 Gameplay HD (PCSX2)

Wat ik daar zie lijkt niet echt op je andere voorbeelden nl ;)
het vechter in Red star was wel hoe ik me Guns Canoli & mother russia bleeds voorstelde.....maar heel bewust 'dacht ik' er neergeschreven :P

@toejam
Heb het orgineel nooit echt gespeeld, wel is 5 mins even de rom gechecked maar het kon geen indruk maken.
Dit wordt deel 4 toch? heeft het nog zin om de eerdere delen echt te checken?

Sagat wijzigde deze reactie 07-12-2018 16:44 (17%)

• Consoles4life!
@Sagat Deel1 is echt een cult game op de MD. Voor nieuwkomers geen topper omdat het erg clunky en outdated aanvoelt vandaag de dag. Als kind had ik de game een aantal keer gehuurd en was verliefd op het feit dat de game zo anders is dan alle andere SEGA IP's van toen.

Deel 2 op de MD is een erg leuke platformer die de tand des tijds heeft weten te overleven, en eigenlijk de beste game uit de series. Is geflopt omdat het een platformer is terwijl fans een opvolger van het originele concept wilde hebben.

Deel 3 is wel als deel 1 maar dan omgezet van 2d naar 3d. Aardige game met de nodige flaws. Ben blij dat ik 'em heb (original Xbox exclusive) maar het is geen hidden gem ofzo.

Waarom ik de serie zo speciaal vind komt door de 90's 'tude' en 'coolness' waar game characters toen der tijd bekend om stonden en Toejam en Earl passen perfect in dat plaatje :)

Consoles4life! wijzigde deze reactie 07-12-2018 16:58 (27%)

• Grumpmeister
Voor m'n Genesis heb ik een EU adapter besteld bij Retro Game Supply. Schijnbaar gewoon compatible met de Genesis 2 en een EU plug, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker. En meteen wat minder risico qua transformers, etc. Hoor sowieso wel goede verhalen over deze store voor kabels, dus ook een SFC kabel voor de zekerheid meegenomen. En dan nu maar wachten totdat het binnen komt.

M'n Zelda's Adventure reproductie disc heb ik nog niets van vernomen, dus daar heb ik maar een mailtje over gestuurd. Wilde de disc hebben als een backup van m'n white label disc, aangezien ik wat problemen had met een sound glitch bij een cutscene. Op zich geen probleem, maar het is leuker als het geluid niet vastloopt. Dus ik wilde daar eens mee kijken of het verholpen zou zijn.

• Sh0ckTr00per
Grumpmeister schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:40:
Voor m'n Genesis heb ik een EU adapter besteld bij Retro Game Supply. Schijnbaar gewoon compatible met de Genesis 2 en een EU plug, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Net als de EU Mega Drive 2 plugs. Die gebruik ik zowel voor de Genesis als de Sega CD en de Super Famicom en dat werkt prima. Voornaamste reden om zo'n upgrade naar een 3rd party-variant te doen lijkt me vanwege de omvang van de stekkerblokken want die waren echt gigantisch bij Sega.
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:02:
[...]

Net als de EU Mega Drive 2 plugs. Die gebruik ik zowel voor de Genesis als de Sega CD en de Super Famicom en dat werkt prima. Voornaamste reden om zo'n upgrade naar een 3rd party-variant te doen lijkt me vanwege de omvang van de stekkerblokken want die waren echt gigantisch bij Sega.
Daarom heb ik een 3-in-1 adapter voor zowel de MDII, MegaCD alsmede de 32x. Ipv drie lompe grote blokken nu één blok wat alles simultaan voedt. Scheelt heel wat aan ruimte in je stekkerdozen en alsnog heb ik er zeven in het gamehok :P

• TTC
Bij deze de volledige Super Famicom collectie:

En ondertussen heb ik na maanden zoeken eindelijk het 4de Kirby Super Famicom spel gevonden, Kirby's Super Star Stacker!
Super Star Stacker is een remake van het gelijknamige GameBoy spel, Star Stacker.
Maar Super Star Stacker is enkel in japan uitgekomen en pas in 1998, dus zeer laat in de SFC lifetime.

Nu ben ik nog 1 spel verwijderd van een complete Kirby collectie, namelijk Kirby's Dream Collection voor de Wii.

• Sh0ckTr00per
@TTC nice, dat is een mooi setje. Zitten nog wel een paar titels tussen die ik ook nog wel een keer in de collectie zou willen :)

• Seroczynski
@TTC Mooi setje inderdaad. Ik vind SFC verzamelen veel vetter dan PAL. Heb zelf een kleinere verzameling, maar schaf zo nu en dan wat titels aan. In Japan is het allemaal wat toegankelijker, daar heb je in de meeste grote steden meerder winkels waar dergelijke games voor €20 worden verkocht. Zo jammer dat dat voor ons een stukje lastiger is :P

Ik zou je nog willen adviseren om een box protector voor de SFC console box zelf te halen ^^

• Grumpmeister
Gave set, de SFC doosjes vind ik er wel erg tof uit zien :D

Mogelijk tzt ook maar eens kijken of ik er iets voor kan vinden, ik heb voornamelijk interesse in Donald Duck Mahou no Boushi (Donald Duck & The Magical Hat). Ik heb echt een zwak voor de Donald Duck games van die tijd. Maui Mallard (in Cold Shadow) heb ik al voor PAL en NTSC en Quackshot (Sega Genesis / MD) wil ik ook hebben maar kon ik niet vinden toen ik in Amerika was.

Misschien eerst maar een Everdrive regelen voor de Genesis en SFC... Dan kan ik ook eerst kijken of hetgeen wat ik aan wil schaffen wel de moeite waard is :P

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
@TTC erg gaaf om te zien. Mooie collectie sfc games.

Heb van mijn eigen pick-ups deze maand weer een filmpje gemaakt. Helaas slechts een paar retro aankopen en lijkt me niet gepast om die te plaatsen hier.

Wel de 240 in 1 mini arcade bij de Action gekocht. Mijn vermoedde kwam uit: een aantal nes rom hack staan hierop waaronder Tennis, F1 race en nog meer van die klassiekers. Geinig en dat voor 1 tientje.

• B.A.T.
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-01 20:39
Korte vraag: heeft er iemand hier ervaring met een Scart naar HDMI converter? Het laatste dat ik op het forum erover kan vinden dateert van 2014 (of ik heb niet goed gezocht).

Ik zou graag mijn SNES en N64 op mijn TV aansluiten, deze heeft echter enkel HDMI. Dat ik een converter nodig heb is duidelijk (simpelweg een scart-naar-hdmi kabel werkt natuurlijk niet), echter kom ik niet tot een goed beeld wat nu een kwalitatief goede converter is. Iemand ervaring? B.v.d. Ik kijk er echt naar uit om F-zero en Doom op het ‘grote scherm’ te spelen

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:53
B.A.T. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:07:
Korte vraag: heeft er iemand hier ervaring met een Scart naar HDMI converter? Het laatste dat ik op het forum erover kan vinden dateert van 2014 (of ik heb niet goed gezocht).

Ik zou graag mijn SNES en N64 op mijn TV aansluiten, deze heeft echter enkel HDMI. Dat ik een converter nodig heb is duidelijk (simpelweg een scart-naar-hdmi kabel werkt natuurlijk niet), echter kom ik niet tot een goed beeld wat nu een kwalitatief goede converter is. Iemand ervaring? B.v.d. Ik kijk er echt naar uit om F-zero en Doom op het ‘grote scherm’ te spelen
Scart is geen signaalstandaard, maar alleen die dikke connector. Die kan meerdere soorten signalen dragen.

Je SNES en N64 sturen "composite" video uit, en je TV heeft daar vast wel de mogelijkheid voor om te laten zien. Waarschijnlijk kreeg je bij je tv een verloopstukje om "composite" (herkenbaar aan 3 tulp plugjes: rood, wit, geel) aan te kunnen sluiten (bij oudere tv's, misschien sommige moderne, misschien wel rechtstreeks in de tv).

Of je er blij van wordt is een tweede, want veel tv's geven hier geen super mooi beeld van. Veel input lag en erg wazig. Maar het is waarschijnlijk gratis om te proberen :+

Anders zit je toch aan de wat duurdere (honderden euro's) oplossingen te denken. Dan kan je, als je geen echte retro-purist bent, misschien beter bij ali een adapter bestellen om de controllers op een pc aan te sluiten en dan gewoon een emulator gebruiken.

• Seroczynski

Samsung HDTV's komen nog wel eens met een SCART->Samsung adapter. Ik weet niet welke TV jij hebt, dus misschien is dat nog een optie.

Of een UltraHDMI in je N64 :)

• B.A.T.
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-01 20:39
Dankje voor de opheldering. Mijn tv heeft inderdaad wel de drie tulp plugjes, maar dan hoor ik enkel de audio van de game (geen beeld). Of doe ik nu iets stoms? Heb alle instellingen al afgezocht.

Ik zie inderdaad converters van om en nabij de 150€, maar bv. ook eentje op bol.com van 20€. Echter lees ik op internet dat de goedkope oplossingen vaak voor input lag zorgen.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:53
B.A.T. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:51:
Dankje voor de opheldering. Mijn tv heeft inderdaad wel de drie tulp plugjes, maar dan hoor ik enkel de audio van de game (geen beeld). Of doe ik nu iets stoms? Heb alle instellingen al afgezocht.

Ik zie inderdaad converters van om en nabij de 150€, maar bv. ook eentje op bol.com van 20€. Echter lees ik op internet dat de goedkope oplossingen vaak voor input lag zorgen.
Ik kan me geen instelling voorstellen die alleen de audio doorlaten maar niet het beeld. Tenzij die aansluiting wordt gedeeld met een "component" signaal (5 plugjes, wit, rood, anders rood, blauw, groen). Dan moet je die misschien omzetten in de instellingen.

Het lijkt erop dat de kabel tussen je console en tv (of connectors daarvan) niet meer goed contact maken. Dat gele tulpje kan je met een heel fijn stukje schuurpapier wel weer goed krijgen (of een paar keer heen en weer ronddraaien in je tv als je dat niet hebt). De andere kant is wat lastiger, gewoon een aantal keer erin en eruit kan je proberen. Maar ga vooral niet zomaar krassen met een schroevendraaier ofzo. Gelukkig zijn die kabels vaak ook wel in chinashops en retro-game winkels te krijgen.

• Grumpmeister
Misschien wel een leuke om hier ook te posten. De ontwikkelaar van de homebrew Zaku op de Atari Lynx (PenguiNet) komt binnen een maand met een puzzle/action game voor de Atari 7800, Rikki & Vikki. Daarnaast brengt hij hetzelfde spel (alleen dan met stereo geluid) uit op Steam (26 december) en hij is ook bezig om het op Humble Bundle te krijgen.

De Windows versie draait dan ook op een custom geschreven Atari 7800 emulator (BupSystem). Afhankelijk van hoe succesvol het wordt op Steam zal deze mogelijk ook nog naar andere platformen komen.

Een trailertje (de video is opgenomen van een Atari 7800):

De officiële website

Het ziet er mij in ieder geval als een erg leuk spel uit. Bij Zaku was ik ook al onder de indruk van de hoeveelheid polish die in het spel zat, en dat lijkt hier ook weer het geval te zijn. Ik heb 'm in ieder geval klaar staan in m'n Steam wishlist en als het bevalt zal ik de cartridge versie ook halen, al is het alleen maar voor de verzameling.

Hij (de developer) gaf zelf ook al aan dat je beter de Windows versie kan halen zodat je niet met de controllers van de 7800 hoeft te stoeien :P

• Sagat

Doom?! :X :+

Maar ontopic:
Ik vind dit heel erg interresant, check de video en misschien meer van hun, maar idd, it aint cheap, afhankelijk van hoe serieus je bent, is emulatie idd de makkelijkste oplossing

YouTube: RGB308 :: RGB and Component Switchers - gscartsw, Hydra, Extron & Mo...
Grumpmeister schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:48:
Misschien wel een leuke om hier ook te posten. De ontwikkelaar van de homebrew Zaku op de Atari Lynx (PenguiNet) komt binnen een maand met een puzzle/action game voor de Atari 7800, Rikki & Vikki. Daarnaast brengt hij hetzelfde spel (alleen dan met stereo geluid) uit op Steam (26 december) en hij is ook bezig om het op Humble Bundle te krijgen.

De Windows versie draait dan ook op een custom geschreven Atari 7800 emulator (BupSystem). Afhankelijk van hoe succesvol het wordt op Steam zal deze mogelijk ook nog naar andere platformen komen.

Een trailertje (de video is opgenomen van een Atari 7800):
[YouTube: Rikki & Vikki : Trailer]

De officiële website

Het ziet er mij in ieder geval als een erg leuk spel uit. Bij Zaku was ik ook al onder de indruk van de hoeveelheid polish die in het spel zat, en dat lijkt hier ook weer het geval te zijn. Ik heb 'm in ieder geval klaar staan in m'n Steam wishlist en als het bevalt zal ik de cartridge versie ook halen, al is het alleen maar voor de verzameling.

Hij (de developer) gaf zelf ook al aan dat je beter de Windows versie kan halen zodat je niet met de controllers van de 7800 hoeft te stoeien :P
Wow, niet gedacht dat ik ook nog interesse zou krijgen in een 7800 spel! ik ga hem ook op mijn steam wishlist zetten!

Sagat wijzigde deze reactie 12-12-2018 10:16 (41%)

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
weet niet geheel of dit de bedoeling is maar

Is idd niet de bedoeling, gewoon op V&A en/of zet het in je signature.

Sagat wijzigde deze reactie 12-12-2018 10:25 (76%)

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

Wat heb jij toch een haat jegens Doom op de SNES :P
FX! >:)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-01 10:50
Doom op de SNES is een ervaring op zichzelf. Maar goed doom draait op alles bijna. De benchmark van een systeem. Had het zelf doom op mijn EPOC device ooit door PalmTop gemaakt (vorige naam van TomTom). Zo baas :)

Maar goed kijk de youtube van RGB 101 maar reken op kosten als je het goed wilt doen. Ombouwen kan prima maar misschien een retron 5 is goedkoper maar emulatie. De goede optie is een RGB mod en framemeister maar een HDMI mod kan ook van je SNES alle andere opties werken natuurlijk gewoon ook maar het resultaat is er ook helaas naar.

De NES heeft mooie oplossingen als met de NT etc maar de SNES nog niet. Je kan wel nog proberen te experimenteren met FPGA oplossingen maar goed dat is net nieuw.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
MeZZiN schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:26:
Doom op de SNES is een ervaring op zichzelf. Maar goed doom draait op alles bijna. De benchmark van een systeem. Had het zelf doom op mijn EPOC device ooit door PalmTop gemaakt (vorige naam van TomTom). Zo baas :)

[...]

Maar goed kijk de youtube van RGB 101 maar reken op kosten als je het goed wilt doen. Ombouwen kan prima maar misschien een retron 5 is goedkoper maar emulatie. De goede optie is een RGB mod en framemeister maar een HDMI mod kan ook van je SNES alle andere opties werken natuurlijk gewoon ook maar het resultaat is er ook helaas naar.

De NES heeft mooie oplossingen als met de NT etc maar de SNES nog niet. Je kan wel nog proberen te experimenteren met FPGA oplossingen maar goed dat is net nieuw.
eh? er is toch ook een super NT? (ik twijfelde namelijk om er een aan te schaffen @Seroczynski ook hier :X )

retron 5 is idd ook een serieuze optie voor B.A.T , maar kijk ook hiervan wat reviews, zeker niet foutloos.
Exorcist schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:01:
[...]

Wat heb jij toch een haat jegens Doom op de SNES :P
FX! >:)
Niet voor de snes versie, maar err doom is uit mijn PC master race tijd tijd :+ In principe ben ik tegen ALLE console versies van (de orginele) doom. m.u.v. x360.....barely :P

Sagat wijzigde deze reactie 12-12-2018 11:34 (14%)

• Seroczynski
Zeker, er zijn inmiddels zat oplossingen van Analogue voor consoles. Ze zijn niet goedkoop, maar ik denk wel dat je kan stellen dat die kwalitatief echt de beste opties zijn om je originele retro-collecties op moderne TV's te spelen. Het is alles wat je zou willen in een kant en klaar jasje.

Persoonlijk gaat het mij juist om het gebruik van de "originele" hardware (ik knutsel zo wat hier en daar), maar dat heeft puur met de look en feel te maken. Brengt me echt terug naar vroeger ^^

• MeZZiN
Sagat schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:32:
[...]

eh? er is toch ook een super NT? (ik twijfelde namelijk om er een aan te schaffen @Seroczynski ook hier :X )

retron 5 is idd ook een serieuze optie voor B.A.T , maar kijk ook hiervan wat reviews, zeker niet foutloos.
Oh je heb gelijk dat er alleen een Nes NT was :) maar ik zie het nu dat er ook een SNES is. Maar dat is de betere optie goede aansluit mogelijkheden voor zijn prijs daar kan je niet een een framemeister voor kopen maar dat lost alleen je N64 niet op. Maar die kan je makkelijk van een mod voorzien. En dan klaar.

Heeft iemand hier al de HDMI adapter voor de Gamecube en zo ja welke zit te twijfelen welke te nemen mijn eerste gevoel is de goedkoopste op dit moment. Omdat de techniek het zelfde is. Just to make sure. Anders koop ik die CARBY van Insurrection Industries. De ion kan je in de eu kopen maar goed die is wel 2x zo duur.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
Ik heb wel mijn wii via component, dus daar kan ik mijn cube games 'mooi ' op afspelen. Voor de spelen die niet op de wii zouden kunnen kan ik dan lelijk op de cube zelf via composite.....maar die hangt dan aan een crt scherm en dan is het nog wel te overzien.

Alleen RF werd ik echt niet meer vrolijk van (mijn nes zit momenteel op deze wijze aangesloten, maar met de nes mini verwacht ik mijn echte nes wat minder vaak te gebruiken........)

• MeZZiN
Ik heb ook een wii alleen tja de cube is gewoon beter (plus volgende TV heeft geen component meer dus dat is ook geen optie meer)

In mijn setup heb ik cube en wii U en de wii is overbodig hierin. Voor 1 game is de wii wel nog nuttig dat is DDR voor de wii maar goed dat is geen mega groot probleem.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:22

Touchdomex

Plunder with Thunder.

MeZZiN schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:47:
Ik heb ook een wii alleen tja de cube is gewoon beter (plus volgende TV heeft geen component meer dus dat is ook geen optie meer)

In mijn setup heb ik cube en wii U en de wii is overbodig hierin. Voor 1 game is de wii wel nog nuttig dat is DDR voor de wii maar goed dat is geen mega groot probleem.
Ik heb juist de Cube hiervoor uit mijn setup gehaald omdat de Wii compacter is :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MeZZiN
Eens maar ik heb weinig met de Wii en alles van de Wii staat op de wii u dus de wii.

Maar goed Gamecube is nostalgie en de wii wat minder.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:13

MsG

Forumzwerver

Weet niet of dit ook helemaal telt. Net bij de kringloop gekocht voor 10 euro.

Zo onverkleurd zie je ze zelden, dus leek me wel een leuke om mee te nemen :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Seroczynski
Zo, die ziet er mooi uit. Goed prijsje zeg! Ik moet mijn 128D nog altijd nalopen :P

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 09:48

Reintji

(2 x dad)²

MsG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:33:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Fraaie C64C! Meestal kom je de eerste versies tegen.

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10:35
Die ziet er verdorie nog als nieuw uit... goeie deal!

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:06
@MsG Mazzelpik... Bij Mamamini weg?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:13

MsG

Forumzwerver

Klopt, Mama Mini Noorderplantsoen voor de Stadjers onder ons. Eerder vond ik daar al eens een sonoff schakelaar met Tasmota (ook al een streekproduct) geflashte firmware.

Zat nog te twijfelen, omdat het voor mij net te oud is qua nostalgie en ik het eigenlijk niet echt heb meegemaakt, maar hij zag er zo nieuw en goed uit en een tientje leek hij me wel waard.

Ik ga er een printje voor solderen die doet alsof hij een tape drive is, zodat ik met sd-kaart spul kan inladen. Want ik heb er geen bandjes bij dus ik kan niet echt iets draaien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sagat
MsG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:57:
[...]

Klopt, Mama Mini Noorderplantsoen voor de Stadjers onder ons. Eerder vond ik daar al eens een sonoff schakelaar met Tasmota (ook al een streekproduct) geflashte firmware.

Zat nog te twijfelen, omdat het voor mij net te oud is qua nostalgie en ik het eigenlijk niet echt heb meegemaakt, maar hij zag er zo nieuw en goed uit en een tientje leek hij me wel waard.

Ik ga er een printje voor solderen die doet alsof hij een tape drive is, zodat ik met sd-kaart spul kan inladen. Want ik heb er geen bandjes bij dus ik kan niet echt iets draaien.
Neem aan dat het dan ook voor disc images is? Ik haatte vroeger tape :P

==========

Dan over de nes. De <+:) heeft me een NES mini gegeven, erg cool. Ik ben zelf wsl niet hardcore genoeg meer voor de meeste games. ninja gaiden en ghouls en ghost kan ik mee leven, daar van wist ik dat het hardcore was, maar metroid vond ik ook in het begin al vrij tricky met enemies!

Castevania nog niet geprobeerd, maar via pc emulatie viel die me nog wel mee.
Contra (wel op de mini) ook, maar die heb ik laatst ge-no lifed op x360 om alle achievements te halen. (en dan nog afgaan bij de midlevel boss...)

Weet niet of ik het aandurf om te proberen deze games echt uit te spelen....het helpt natuurlijk wel dat er save states zijn.

En misschien nog even kijken of ik mijn wii mote kan connecten op mijn wireless 8bit do receiver, want in theorie kan ik daar dan weer de org nes joypad aan hangen. De snes joypad is af en toe toch wat verwarrend.

In het verlengde hiervan.......jullie nog tips qua hidden nes gems die erbij mogen? In principe hou ik wel van de meeste 8 bit genres. Ben alleen niet zo'n (j)rpg fan.

Ik kwam deze vannacht tegen:

YouTube: Home Alone Games with Macaulay Culkin - Angry Video Game Nerd (Episo...

Sowieso volg ik AVGN al vanaf het begin én ben ik een sucker voor Home Alone (deel 1 en 2 al rond de 35 keer bekeken) dus was dit echt een WTF.

Wat me meer verbaasde was het deel voor de Megadrive; ik ken dat spel niet als dusdanig, alleen de NES/SNES/GB varianten die zo/zo zijn. Toch maar 's op zoek naar de MD delen. :)

YouTube: Home Alone (Genesis) - Full Playthrough

Exorcist wijzigde deze reactie 16-12-2018 22:51 (8%)

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-01 16:28
Exorcist schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:49:
Ik kwam deze vannacht tegen:

YouTube: Home Alone Games with Macaulay Culkin - Angry Video Game Nerd (Episo...

Sowieso volg ik AVGN al vanaf het begin én ben ik een sucker voor Home Alone (deel 1 en 2 al rond de 35 keer bekeken) dus was dit echt een WTF.

Wat me meer verbaasde was het deel voor de Megadrive; ik ken dat spel niet als dusdanig, alleen de NES/SNES/GB varianten die zo/zo zijn. Toch maar 's op zoek naar de MD delen. :)

YouTube: Home Alone (Genesis) - Full Playthrough
Ik zag hem gisteren ook op YouTube voorbij komen. Ik heb hem nog niet helemaal gekeken, maar ik vond het ook erg verrassend en vraag me ook af hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben.

Hail to the king baby!

• Metro2002
  • Laatst online: 15-01 11:47

Metro2002

Mind explorer

MsG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:33:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat is een goede vondst! Zo goedkoop zie je ze zelden meer tegenwoordig.

Gisteren nog bijna 200 euro gespendeerd aan een Commodore 128D (met toetsenbord!) :X
Moet als het goed is volgende week ergens binnenkomen :9
MsG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:57:
[...]

Voor een paar tientjes koop je een sd2iec en kan je gewoon roms laden vanaf een sd kaart. Als je van plan bent dat ding serieus te gebruiken is dat uitstekende investering.
En als je echt gestoord bent (zoals ik) gooi je er 150 euro tegenaan en koop je een 1541 ultimate II+ zodat je een 100% compatible diskdrive emulator hebt zodat ook demos e.d. werken.

Metro2002 wijzigde deze reactie 17-12-2018 20:20 (43%)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True