Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:29

redrohX

errr....

Exorcist schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:49:
Ik kwam deze vannacht tegen:

YouTube: Home Alone Games with Macaulay Culkin - Angry Video Game Nerd (Episo...

Sowieso volg ik AVGN al vanaf het begin én ben ik een sucker voor Home Alone (deel 1 en 2 al rond de 35 keer bekeken) dus was dit echt een WTF.

Wat me meer verbaasde was het deel voor de Megadrive; ik ken dat spel niet als dusdanig, alleen de NES/SNES/GB varianten die zo/zo zijn. Toch maar 's op zoek naar de MD delen. :)

YouTube: Home Alone (Genesis) - Full Playthrough
Macaulay Culkin had verder ook niet veel te doen waarschijnlijk ;) Wel een hele leuke aflevering, bijna net zo goed als de Gamesack aflevering met Icheb uit Star Trek Voyager.

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:12
Afgelopen zaterdag had ik de 2 stroomkabels binnengekregen voor de Sega Genesis en Super Famicom. Deze meteen even getest (in ieder geval, de Genesis kabel) om te kijken of de Genesis die ik uit Amerika meegenomen had überhaupt werkt. En dat is het geval, de Genesis lijkt in een goede staat te zijn :) . M'n composite output kabel werkt prima met de composite switch en ik heb een stukje door Sonic 2 kunnen spelen voordat het te laat werd.

Nu is het even wachten op kerst... Ik heb als kleinere cadeautjes verlengkabels voor de SFC / Genesis controllers gevraagd (de normale kabels zijn te kort om de console bij de TV te hebben staan, wat voor nu het geval is). En als een groter cadeau komt er een Everdrive deze kant op. Voor de Genesis had ik natuurlijk een library van niks, en dan kan ik hiermee eens goed gaan bepalen welke games ik in m'n collectie wil krijgen.

In 2019 ga ik ook nog voor de SNES2SD, eigenlijk om dezelfde reden. Zeker voor het uittesten van games voor evt. speedruns is dat wel een mooi systeem om te gebruiken (waarbij ik dan wel purist genoeg ben dat ik eigenlijk wel de originele game / console wil hebben voor spellen die ik daarvoor speel... Met uitzondering van Zelda's Adventure tot nu toe, die prijzen zijn belachelijk).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-03 13:38
Grumpmeister schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:57:
In 2019 ga ik ook nog voor de SNES2SD, eigenlijk om dezelfde reden. Zeker voor het uittesten van games voor evt. speedruns is dat wel een mooi systeem om te gebruiken (waarbij ik dan wel purist genoeg ben dat ik eigenlijk wel de originele game / console wil hebben voor spellen die ik daarvoor speel... Met uitzondering van Zelda's Adventure tot nu toe, die prijzen zijn belachelijk).
... Een SNES... en Zelda's Adventure.... Ik weet ff niet over welke game je hebt hebt :?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 14:22

Reintji

(2 x dad)²

Denk gewoon "The Legend of Zelda: A Link to the Past"

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:01:
[...]

... Een SNES... en Zelda's Adventure.... Ik weet ff niet over welke game je hebt hebt :?
Inderdaad niet het meest logisch lopende zinnetje. Voor games die ik als speedrun op wil pakken, wil ik uiteindelijk wel de originele cartridge / CD hebben, daar doelde ik op. Dus voor consoles als de Genesis / SFC is een Everdrive een goede manier op een game te testen voordat ik het aanschaf.

Enige uitzondering van m'n purist-zijn is voor nu nog Zelda's Adventure op de CDi. Ik heb daar nu 2 discs van, waarvan 1 een white label demo-disc is die in winkels gebruikt werd (daar staat het volledige spel op) en 1 een reproductie is. Maar het originele schijfje loopt tegen de 200-250 euro aan. En dat vind ik iets te gortig om zomaar even uit te geven.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:19
Btw vraagje voor de everdrive bezitters. Hoe deel je je roms in? Alles er op zetten vind ik een beetje overkill (hoef geen barbie games ofzo, en 5x fifa ook geen behoefte aan). Ik denk aan een top level van regio en dan daaronder genres ofzo.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Grumpmeister
Sagat schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:39:
Btw vraagje voor de everdrive bezitters. Hoe deel je je roms in? Alles er op zetten vind ik een beetje overkill (hoef geen barbie games ofzo, en 5x fifa ook geen behoefte aan). Ik denk aan een top level van regio en dan daaronder genres ofzo.
Ik heb hier ook wel interesse in, voor suggesties.
Zelf zat ik te denken om een beetje logisch door de games heen te gaan om de troep eruit te filteren en de 'waardige' games in te delen. En dan mogelijk in folders als [a-c][d-f], etc. Beetje afhankelijk van de hoeveelheid games. Ik ga in ieder geval wel een top-level folder hebben met games waar ik bovengemiddelde interesse in heb.

M'n Mega Everdrive is vandaag binnengekomen, dus meteen even getest. Viel me op de .smd bestanden niet werken, .md en .bin bestanden wel (met uitzondering van 1 .bin bestand).

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Grumpmeister schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:20:
[...]

Ik heb hier ook wel interesse in, voor suggesties.
Zelf zat ik te denken om een beetje logisch door de games heen te gaan om de troep eruit te filteren en de 'waardige' games in te delen. En dan mogelijk in folders als [a-c][d-f], etc. Beetje afhankelijk van de hoeveelheid games. Ik ga in ieder geval wel een top-level folder hebben met games waar ik bovengemiddelde interesse in heb.
Ik heb alleen een GBA "kaart", en zo doe ik het ook. Er zijn genoeg games om elke beginletter zn eigen subdirectory te geven dus dat heb ik ook gedaan. Daarnaast een directory met mijn "favorieten".

Maar mijn kaart (EZ Flash Omega) heeft een hele goede interface. Lekker snel en heeft een "last played" lijst. Ik ken de everdrives verder niet, maar als de interface niet zo lekker zou werken dan zou ik simpelweg niet alle games er op zetten, maar alleen een selectie. Het is immers makkelijk genoeg om een keer wat nieuws erbij te zetten.

Zoals dat laatste doe ik dat met mn oDroid Go. Die interface is erg traag en daarom heb ik voor elk systeem er maar een handjevol games op staan.

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:02
Ben redelijk nieuw in dit forum en heb zojuist redelijk wat retro consoles besteld inclusief games en accessoires. Wii (eerste model voor gamecube games) inclusief wireless gamecube controller. Met rogue leader :-) wii u, met donkey Kong en de nieuwe zelda. Ps2 met ongeveer 20 games en ook nog een xbox 360 besteld met Saints row, gears of war 1 t/m 3. Via marktplaats ook nog een snes op de kop kunnen tikken. Voorlopig wel even klaar.

• Seroczynski
Sagat schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:39:
Ik heb alles in folders van #-Z, en dan gebruik ik de No-Intro. Enkel de SD2SNES heeft een lijst met "Most recent", en ook enkel mijn SD2SNES heeft nog een extra folder MSU1 ;) De ED's hebben enkel een functie om door op Start te drukken direct het laatst gespeelde spel op de starten.

• Sagat
@snefkens Das geen half werk maat! Goed bezig!

Merk wel dat in die situatie het ‘de keuze is er reuze’ probleem optreed. Ach ja. Volgende keer als ik een top best md of pce games lijst kijk, ga ik even aantekeningen maken :)
Misschien ook een tip voor jou.

Ben op de ps4 nu bezig met horizon chase turbo.
Waarom post ik dat hier? Omdat het een outrun inspired game is!

Moet zeggen dat die uitstekend bevalt. Denk dat het moeilijk word om nu nog outrun te gaan spelen ( ik dacht wel is gelezen te hebben dat de md de beste port had gekregen...?) op de c64 beetje gespeeld en op de amiga ook. Maar vooral de amiga versie viel me destijds wat tegen ( herinner me ook dat mijn versie regelmatig vastliep dat zou ook zo maar is de reden kunnen zijn O-)
De c64 versie was goed maar zelfs back then was het spel volgens mij wat te zwaar voor het beestje.

Wel lotus espirit veel gespeeld op de amiga! Ben ook wel benieuwd hoe de md versie zich daarvan vergelijkt met de amiga. Maar ik vrees dat die toch wat minder is/zijn.

Edit:
Oh ja
Iets met o<:)

Merry Christmas all! :)

Sagat wijzigde deze reactie 25-12-2018 11:12 (3%)

• snefkens
@Sagat dat is zeker waar! Maar als je op een gegeven moment bezig bent met het kopen dan blijf je bezig. Ohh deze is ook nog leuk etc.

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:35:
@snefkens Das geen half werk maat! Goed bezig!

Merk wel dat in die situatie het ‘de keuze is er reuze’ probleem optreed. Ach ja. Volgende keer als ik een top best md of pce games lijst kijk, ga ik even aantekeningen maken :)
Misschien ook een tip voor jou.

Moet zeggen dat die uitstekend bevalt. Denk dat het moeilijk word om nu nog outrun te gaan spelen ( ik dacht wel is gelezen te hebben dat de md de beste port had gekregen...?) op de c64 beetje gespeeld en op de amiga ook. Maar vooral de amiga versie viel me destijds wat tegen ( herinner me ook dat mijn versie regelmatig vastliep dat zou ook zo maar is de reden kunnen zijn O-)
De c64 versie was goed maar zelfs back then was het spel volgens mij wat te zwaar voor het beestje.

Wel lotus espirit veel gespeeld op de amiga! Ben ook wel benieuwd hoe de md versie zich daarvan vergelijkt met de amiga. Maar ik vrees dat die toch wat minder is/zijn.
De Lotus games op de Amiga _/-\o_ . Daar heb ik ook hele goede herinneringen aan.

Outrun heb ik ook wel wat gespeeld, maar volgens mij voornamelijk de Arcade versie in zo'n machine. Maar dat verslaat toch de jeugdherinneringen van Lotus niet :P

Verder voor kerst verlengkabels gekregen voor de SNES en Genesis controllers, dus daar kan ik straks ook lekker mee aan de gang vanaf de bank :D

• snefkens
Iemand al eens geprobeerd om Probotector te kopen voor de NES? Onbetaalbaar! Als iemand nog een goed adresje weet...

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

snefkens schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:24:
Iemand al eens geprobeerd om Probotector te kopen voor de NES? Onbetaalbaar! Als iemand nog een goed adresje weet...
Ehhh, wat noem jij onbetaalbaar? €30 op MP zie ik hem staan, lijkt mij geen ramp?

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• snefkens
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:46:
[...]

Ehhh, wat noem jij onbetaalbaar? €30 op MP zie ik hem staan, lijkt mij geen ramp?
Kennelijk zijn dit normale prijzen die je betaald voor NES games. Ik vind het veel geld voor een dergelijk oude game

• Seroczynski
snefkens schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:51:
[...]

Kennelijk zijn dit normale prijzen die je betaald voor NES games. Ik vind het veel geld voor een dergelijk oude game
Haha, welkom bij het collecten van retro-games. Als je €30 al veel vind voor een game, dan adviseer ik je om het rustig op te bouwen :+

• snefkens
Seroczynski schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:57:
[...]

Haha, welkom bij het collecten van retro-games. Als je €30 al veel vind voor een game, dan adviseer ik je om het rustig op te bouwen :+
Hahaha duidelijk, de PS2 games zijn beduidend goedkoper dan SNES of NES games. Dan maar rustig aan doen

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tja, PS2 games krijg je onderhand bij een pakje boter ja, als je het daarmee vergelijkt is bijna alles duur. PS2/3 en Xbox/360, samen met Wii games zijn het goedkoopst momenteel, als je daar interesse in hebt kun je daar beter mee beginnen.

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-02 12:23
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:24:
Tja, PS2 games krijg je onderhand bij een pakje boter ja, als je het daarmee vergelijkt is bijna alles duur. PS2/3 en Xbox/360, samen met Wii games zijn het goedkoopst momenteel, als je daar interesse in hebt kun je daar beter mee beginnen.
qua ps2 de obsecure toppers kom je toch al gauw boven de 30 euro of ruim erboven uit en dat zijn er toch heel wat. Heel veel games van ps2 zul je niet heel gauw in lotjes aantreffen helaas vandaar de prijzen. Je zult vaak de common games aantreffen.

Veel games zijn goedkoop maar los van de common toppers is vrij veel echt troep op deze console. Zelfde voor classic xbox maar de library is best wel klein dus het valt mee.

qua wii zijn bijna alle goede games niet echt goedkoop al zijn ze common.

Ps3 xbox 360 zijn wellicht de enige uitzonderingen op deze regel gezien 30+ games vrij zeldzaam zijn op die consoles. Op die consoles kan je wel goede games voor weinig scoren op echt wat obesecure uitzonderingen na maar dat zijn er echt wel veel minder dan de wii of ps2 console.

gast7 wijzigde deze reactie 26-12-2018 12:52 (13%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

gast7 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:49:
[...]

qua ps2 de obsecure toppers kom je toch al gauw boven de 30 euro of ruim erboven uit en dat zijn er toch heel wat. Heel veel games van ps2 zul je niet heel gauw in lotjes aantreffen helaas vandaar de prijzen. Je zult vaak de common games aantreffen.

Veel games zijn goedkoop maar los van de common toppers is vrij veel echt troep op deze console.

qua wii zijn bijna alle goede games niet echt goedkoop al zijn ze common.

Ps3 xbox 360 zijn wellicht de enige uitzonderingen op deze regel gezien 30+ games vrij zeldzaam zijn op die consoles. Op die consoles kan je wel goede games voor weinig scoren op echt wat obesecure uitzonderingen na maar dat zijn er echt wel veel minder dan de wii of ps2 console.
Dat is wel zo ja, maar het gros is meuk en zelfs de goeie titels die wel common zijn kosten niet veel. Wel een ideaal platform om voor te verzamelen. Die 30+ titels zijn er relatief gezien niet veel.

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:14

mvz

muziek verslaafde

Mijn retrohoekje :>
Sinds vandaag eeeeindelijk een B&O MX7000 gescoord! een hele verbetering van m'n 37cm CRTje :9
speel voornamelijk met de ori XBOX en de SNES ( niet mini, de echte ;) )

Verder wel een NES mini en een PSX mini, maar op dit moment niet echt een goeie aansluitoplossing.
Heb spijt dat ik m'n oude NES verkocht heb.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• snefkens
mvz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:05:
Mijn retrohoekje :>
Sinds vandaag eeeeindelijk een B&O MX7000 gescoord! een hele verbetering van m'n 37cm CRTje :9
speel voornamelijk met de ori XBOX en de SNES ( niet mini, de echte ;) )

Verder wel een NES mini en een PSX mini, maar op dit moment niet echt een goeie aansluitoplossing.
Heb spijt dat ik m'n oude NES verkocht heb.

[Afbeelding]
Ziet er tof uit! Een nes kan je ongeveer voor 30 euro van MP halen, heb ik ook zojuist gedaan. Games zijn alleen wat duurder.

Is de beeldkwaliteit veel beter dan op een HDTV?

• mvz

mvz

muziek verslaafde

snefkens schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:14:
[...]

Ziet er tof uit! Een nes kan je ongeveer voor 30 euro van MP halen, heb ik ook zojuist gedaan. Games zijn alleen wat duurder.

Ik had een NES, met een aantal dure games erbij ook, zoals little samson en mr gimmick, heb de hele set een klein jaar geleden verkocht voor bijna 1500,- - nu spijt :|

Voor de retro consoles is het inderdaad beter dan een HDTV, m'n xbox en snes zien er niet uit op een moderne flatscreen, deze tv kan een deinterlacer inschakelen waardoor je dat arcadey 240p effect krijgt.
maar vooral het geluid is bij dit ding echt ziek goed.

M'n rug is minder blij met me op dit moment :9

• snefkens
mvz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:24:
[...]

Ik had een NES, met een aantal dure games erbij ook, zoals little samson en mr gimmick, heb de hele set een klein jaar geleden verkocht voor bijna 1500,- - nu spijt :|

Voor de retro consoles is het inderdaad beter dan een HDTV, m'n xbox en snes zien er niet uit op een moderne flatscreen, deze tv kan een deinterlacer inschakelen waardoor je dat arcadey 240p effect krijgt.
maar vooral het geluid is bij dit ding echt ziek goed.

M'n rug is minder blij met me op dit moment :9
Verkopen van games of hardware doe ik ook niet meer, elke keer als ik wat had verkocht had ik daarna spijt.

Die b&o heb je van MP? Wat is een goede prijs? Ik zie ze voor 150 euro staan namelijk. Ben ook misschien wel geïnteresseerd

• mvz

mvz

muziek verslaafde

snefkens schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:43:
[...]

Verkopen van games of hardware doe ik ook niet meer, elke keer als ik wat had verkocht had ik daarna spijt.

Die b&o heb je van MP? Wat is een goede prijs? Ik zie ze voor 150 euro staan namelijk. Ben ook misschien wel geïnteresseerd
Heb er 25,- voor betaald, wat absoluut een mooie prijs is. Met software versie 4.5 dus nog erg recent. Voor 150 wordt het alweer wat duur, maar als er een Beo4 remote bij zit is het misschien nog leuk

• snefkens
mvz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:03:
[...]

Heb er 25,- voor betaald, wat absoluut een mooie prijs is. Met software versie 4.5 dus nog erg recent. Voor 150 wordt het alweer wat duur, maar als er een Beo4 remote bij zit is het misschien nog leuk
Dan is 150 euro wel veel te duur ja. Kan je de software zelf updaten?

• redrohX

redrohX

errr....

Sagat schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:35:
@snefkens

Moet zeggen dat die uitstekend bevalt. Denk dat het moeilijk word om nu nog outrun te gaan spelen ( ik dacht wel is gelezen te hebben dat de md de beste port had gekregen...?)
Horizon Chase Turbo is erg tof, speel 'm zelf op de Switch. De game is voornamelijk geïnspireerd door de Top Gear games op de SNES (heeft niks met de TV show te maken). Ze hebben ook dezelfde muzikant weten te strikken voor de soundtrack. Ik heb die games vroeger een paar keer gehuurd volgens mij. Waren erg leuk. HCT is weliswaar geen retro, maar het speelt inderdaad wel als een soort van moderne retro racer. Heel knap hoe ze dat hebben gedaan. Die oude race games voelen toch al snel redelijk gedateerd IMO.

• Sagat
redrohX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:55:
[...]

Horizon Chase Turbo is erg tof, speel 'm zelf op de Switch. De game is voornamelijk geïnspireerd door de Top Gear games op de SNES (heeft niks met de TV show te maken). Ze hebben ook dezelfde muzikant weten te strikken voor de soundtrack. Ik heb die games vroeger een paar keer gehuurd volgens mij. Waren erg leuk. HCT is weliswaar geen retro, maar het speelt inderdaad wel als een soort van moderne retro racer. Heel knap hoe ze dat hebben gedaan. Die oude race games voelen toch al snel redelijk gedateerd IMO.
Top gear leek me wel een gevalletje 'we liften mee op de naam van' maar verder idd niets met show te maken afaik (ik heb die game ook wel is gehuurd maar daarna eigenlijk vergeten)

Voor wat betreft outrun, ik heb op yt idd een vergelijkings fimpje gekeken en de speler vond het verschrikkelijke games, de c64 versie was misschien nog wel speelbaarder dan de amiga! Dus ja denk niet dat ik daar nog veel mee ga doen. Maar ik meende me te herinneren dat de md wel een (relatief?) goede versie had, misschien een keertje snel via pc testen, en als het echt de moeite is dan zet ik hem op mijn everdrive.
snefkens schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:14:
[...]

Dude! ook een nes erbij, loterij gewonnen ofzo? Of ben jij zo iemand die maandje fanatiek een hobby doet en dan naar de volgende hobby doorgaat? :+

Sagat wijzigde deze reactie 27-12-2018 08:28 (14%)

• snefkens
@Sagat voor 30 euro hoef je toch niet de loterij te hebben gewonnen. Je hoeft er niet gelijk 50 games bij te kopen ;-)

De consoles zijn vaak veel goedkoper dan de games. Als je aan de games begint dan betaal je de hoofdprijs.

snefkens wijzigde deze reactie 27-12-2018 10:45 (31%)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:38
MsG schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:33:
Weet niet of dit ook helemaal telt. Net bij de kringloop gekocht voor 10 euro.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo onverkleurd zie je ze zelden, dus leek me wel een leuke om mee te nemen :).
Jeetje! Die dingen gaan voor 100 euro op Ebay. Waarom hebben mij lokale Kringlopen NOOIT toffe oude computers :(?

Dit mag niet, graag v&a maken, of in je sig zetten

Sagat wijzigde deze reactie 27-12-2018 11:20 (22%)

• redrohX

redrohX

errr....

Sagat schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:24:

Voor wat betreft outrun, ik heb op yt idd een vergelijkings fimpje gekeken en de speler vond het verschrikkelijke games, de c64 versie was misschien nog wel speelbaarder dan de amiga! Dus ja denk niet dat ik daar nog veel mee ga doen. Maar ik meende me te herinneren dat de md wel een (relatief?) goede versie had, misschien een keertje snel via pc testen, en als het echt de moeite is dan zet ik hem op mijn everdrive.
Volgens hardcoregaming101 is de MegaDrive port wel aardig: "The Genesis version was ported by Hertz. While not powerful enough to handle scaling, but it definitely looks nicer than any previous version. It also has an exclusive fourth selectable song called “Step on Beat“. There’s an extra ending screen, as well as cameos from the After Burner and Galaxy Force ships, if you manage to meet certain conditions. "

Als je voor arcade perfect wilt gaan dan is de Saturn versie de beste optie: "The first arcade perfect port arrived in 1996 on the Saturn as part of the Sega Ages collection (which was compiled with two other games and published by Working Designs in North America and Sega in Europe)."

• Sagat
snefkens schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:15:
@Sagat voor 30 euro hoef je toch niet de loterij te hebben gewonnen. Je hoeft er niet gelijk 50 games bij te kopen ;-)

De consoles zijn vaak veel goedkoper dan de games. Als je aan de games begint dan betaal je de hoofdprijs.
Daar heb je idd gelijk in, maar ik vind het opvallend dat je best veel tegelijk gekocht hebt. Ik zou verwachten dat de meesten beginnen met iets (d.w.z. 1 console) en dat dan uitbouwen.....maar goed dat is een aanname en we zijn allemaal uniek.
Maar nogmaals, geniet ervan :)
redrohX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:46:
[...]

Volgens hardcoregaming101 is de MegaDrive port wel aardig: "The Genesis version was ported by Hertz. While not powerful enough to handle scaling, but it definitely looks nicer than any previous version. It also has an exclusive fourth selectable song called “Step on Beat“. There’s an extra ending screen, as well as cameos from the After Burner and Galaxy Force ships, if you manage to meet certain conditions. "

Als je voor arcade perfect wilt gaan dan is de Saturn versie de beste optie: "The first arcade perfect port arrived in 1996 on the Saturn as part of the Sega Ages collection (which was compiled with two other games and published by Working Designs in North America and Sega in Europe)."
Ik heb zelf deze bekeken:
YouTube: Outrun Comparison (All Systems in order of Greatness)

Ik kan de md en pce versie makkelijk spelen, en vond de md versie er net is mooier uitzien, dus daar begin ik even mee. De saturn en ps2 versies zijn zeker ook interessant. Die eerste moet ik dan wel 'even' kopen en dat is volgens mij makkelijker gezegd dan gedaan. De ps2 versie zou wel moeten kunnen op mijn modded ps3, wellicht die is proberen, ik vond de moderne gfx daarvan ook wel een nice touch!

hg101 is _/-\o_ btw. Enige probleem wat ik met ze heb is dat ze veel spul lijken te verstopen in hun fysieke uitgaven tegenwoordig.......maar lees hun site met erg veel plezier. Ik zal het outlook stukkie dan ook zeker even doornemen!

• snefkens
@Sagat Had er vooral mee te maken dat ik de consoles voor een prikkie kon oppikken. Meeste rond de 30 euro, ik heb niet heel veel games erbij gekocht. Eerst straks alles installeren en dan starten met een paar games. Uiteindelijk ben ik er meer tijd aan kwijt dan geld hahaha.

Ben wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit van de snes op mijn HDTV via composite. Of dat een beetje prima te krijgen is, heb eigenlijk niet heel veel trek in een crt tv. Misschien in de toekomst als ik mijn eigen game room heb ingericht.

• Sagat
snefkens schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:06:
@Sagat Had er vooral mee te maken dat ik de consoles voor een prikkie kon oppikken. Meeste rond de 30 euro, ik heb niet heel veel games erbij gekocht. Eerst straks alles installeren en dan starten met een paar games. Uiteindelijk ben ik er meer tijd aan kwijt dan geld hahaha.

Ben wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit van de snes op mijn HDTV via composite. Of dat een beetje prima te krijgen is, heb eigenlijk niet heel veel trek in een crt tv. Misschien in de toekomst als ik mijn eigen game room heb ingericht.
Ik snap het hoor, ik heb zelf in korte tijd een md everdrive en super sd3 gekocht waarmee ik *Heel veul* games unlocked heb........en ja als je goede deals tegenkomt en je kan het geld missen waarom niet.

composite is voor mij ok op een crt, op een hdtv heb ik het (iig niet recentelijk) getest, maar op mijn good old plasma zien de retro games er iig prima uit via component & hdmi :P maar dat is allemaal emulatie. De 'ekte' hardware hangt dus aan mijn trusty crt (waarbij ik nog steeds mijn echte crt, bij mijn ouders moet losweken, maar gaat lastig worden helaas :( )

• gast7
Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:52:
[...]

Dat is wel zo ja, maar het gros is meuk en zelfs de goeie titels die wel common zijn kosten niet veel. Wel een ideaal platform om voor te verzamelen. Die 30+ titels zijn er relatief gezien niet veel.
qua gehele library geef ik je groot gelijk, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar wat ik collect en leuk vind dan zijn die 30+ titels relatief gezien een vrij groot deel en ook zeker best wat titels die daar ruim boven uit steken en dan heb ik een collectie van 300+ ps2 titels waarbij dit het geval is en dat is nog zonder het survival horror genre waar ik geen fan van ben.

afhankelijk van wat je wil spelen kan de ps2 goedkoop of duur zijn maar toch zeker een aantal honderd ps2 games die wat duurder uitkomen en laten dat nou net bijna allemaal leuke titels zijn op een paar echte rariteiten na.
Nog een paar dingen op het to-do lijstje; alle Xbox consoles (de "classic") die ik heb openen en waar nodig de clock capacitor weghalen. One down, four to go. Nou ja, degene die ik het meest gebruik is blijkbaar een 1.6 en daar is het niet nodig.

Verder heb ik de GameGear terug; alles op het moederbord en soundboard is vervangen: beeld en geluid weer aanwezig :) :)

Ook moet ik (weer) de oplaadbare batterij in de Dreamcast(s) vervangen..had er al eentje gedaan maar -blijkbaar- met een verkeerde CR batterij. :P

Exorcist wijzigde deze reactie 27-12-2018 14:10 (16%)

• redrohX

redrohX

errr....

Sagat schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:52:

hg101 is _/-\o_ btw. Enige probleem wat ik met ze heb is dat ze veel spul lijken te verstopen in hun fysieke uitgaven tegenwoordig.......maar lees hun site met erg veel plezier. Ik zal het outlook stukkie dan ook zeker even doornemen!
Ja dat is wel jammer, maar ze blijven ook artikelen op de website posten. En ik snap het wel, met die boeken verdient hij tenminste nog een zakcentje. Ik heb die van Sega Arcade klassiekers ook nog ergens liggen, staat ook Outrun in. Best leuk om eens door te nemen.

• Sagat
redrohX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:22:
[...]

Ja dat is wel jammer, maar ze blijven ook artikelen op de website posten. En ik snap het wel, met die boeken verdient hij tenminste nog een zakcentje. Ik heb die van Sega Arcade klassiekers ook nog ergens liggen, staat ook Outrun in. Best leuk om eens door te nemen.
Ja ik snap het zeker wel. Money makes the world go round.

En ik hou zeker ook wel van lezen over games. Alleen is lezen an sich net een iets mindere hobby dan gamen zelf of tv/films/series/sport kijken. Toevallig mijn vrouw voor kerst een digitaal abbonementje kado op diverse mags (soort tijdschriften spotify, readly ofzo) gedaan, en daar zit ook retro gamer in een diverse publicaties van hun uit! Dus toch even haar ww enzo vragen O-)

Ook een keer gelezen over een of ander boek over de neo geo en zijn (haar?) games. Daar heb ik echt veel interesse in, en de snes heeft natuurlijk ook diverse boeken, daar wil ik ook nog wel iets van (sterker nog, ooit al is een besteld maar die kon/wilde amazon niet leveren :( )

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Exorcist schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:08:
Nog een paar dingen op het to-do lijstje; alle Xbox consoles (de "classic") die ik heb openen en waar nodig de clock capacitor weghalen. One down, four to go. Nou ja, degene die ik het meest gebruik is blijkbaar een 1.6 en daar is het niet nodig.

Verder heb ik de GameGear terug; alles op het moederbord en soundboard is vervangen: beeld en geluid weer aanwezig :) :)

Ook moet ik (weer) de oplaadbare batterij in de Dreamcast(s) vervangen..had er al eentje gedaan maar -blijkbaar- met een verkeerde CR batterij. :P
Oh ja, dat moet ik ook nog doen bij de xbox, kan je die cap er gewoon af breken/wigglen en be done with it? :)

mvz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:52:
[...]

Oh ja, dat moet ik ook nog doen bij de xbox, kan je die cap er gewoon af breken/wigglen en be done with it? :)
Ja, zeker. Met als nadeel dat de datum/tijd niet meer wordt bijgehouden, maar met XBMC/NTP is dat ook niet echt een issue.

• snefkens
Wii u binnengekregen van marktplaats, helaas is de rechter joystick niet helemaal goed. Plakt een beetje, denk dat er cola tussen is gekomen. Heb maar een nieuw onderdeel besteld en morgen maar eens voor gaan zitten om deze te vernieuwen. Rechtsbovenin rammelt de gamepad ook, iemand hier ervaring mee? Op internet vind ik dat meer mensen hier als van hebben, maar echt een oplossing kan ik niet vinden. Lijkt in de knopjes te zitten die erg los zitten.

• redrohX

redrohX

errr....

Sagat schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:51:
[...]
Ook een keer gelezen over een of ander boek over de neo geo en zijn (haar?) games. Daar heb ik echt veel interesse in, en de snes heeft natuurlijk ook diverse boeken, daar wil ik ook nog wel iets van (sterker nog, ooit al is een besteld maar die kon/wilde amazon niet leveren :( )
Ja die ken ik wel. De Neo Geo (a Visual History), NES/Famicom (A Visual Compendium) en SNES/Super Famicom (A Visual Compendium) boeken heb ik hier in de kast staan. Die zijn uitgegeven door Bitmap Books. Het zijn hele mooie en dikke koffietafelboeken van hoge kwaliteit. Ze hebben nog meer van dit soort boeken uitgebracht en eerder dit jaar was er een Kickstarter voor een Master System boek in dezelfde stijl.

Daarnaast heb ik nog een MegaDrive boek (SEGA Mega Drive/Genesis: Collected Works) van een andere uitgever die goed bij de rest past. Deze uitgever had kortgeleden ook een Kickstarter voor een boek over de vroege Japanse games industrie: Japansoft: An Oral History en heeft al eerder een soortgelijk boek uitgebracht over de Briste games industrie...

Voor de games historici verplichte kost allemaal!

• Sagat
redrohX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:46:
[...]

Ja die ken ik wel. De Neo Geo (a Visual History), NES/Famicom (A Visual Compendium) en SNES/Super Famicom (A Visual Compendium) boeken heb ik hier in de kast staan. Die zijn uitgegeven door Bitmap Books. Het zijn hele mooie en dikke koffietafelboeken van hoge kwaliteit. Ze hebben nog meer van dit soort boeken uitgebracht en eerder dit jaar was er een Kickstarter voor een Master System boek in dezelfde stijl.

Daarnaast heb ik nog een MegaDrive boek (SEGA Mega Drive/Genesis: Collected Works) van een andere uitgever die goed bij de rest past. Deze uitgever had kortgeleden ook een Kickstarter voor een boek over de vroege Japanse games industrie: Japansoft: An Oral History en heeft al eerder een soortgelijk boek uitgebracht over de Briste games industrie...

Voor de games historici verplichte kost allemaal!
Nice!
Ik heb (nog :*) ) geen boeken van deze kwaliteit, heb nog wel veel van mijn recente magazines (voornamelijk het dit jaar ter ziele gegane games tm ;w en retro gamer ) en bij mijn ouders nog veel oud spul, voornamelijk c+vg, mean machines, ninento magazine system en sega saturn magazine, en een bijna complete run van nederlands trots hoog spel.....volgens mij miste ik wel nr 1 & 2 ofzo. Moet wel zeggen dat ik geen idee heb van de kwaliteit die die bladen nog hebben, wat dat betreft zijn boeken wel beter te bewaren.

Ik moet toegeven dat ik boeken over de industrie dan minder trek...verwacht ik, ik vind het wel leuk om af en toe youtube spul te kijken over de opkomst van de europese home computers (volgens mij heb ik al amiga, spectrum en amstrad gekeken, en ook van dezelfde gast wat over de snes en de md, even snel kijken bracht me bij de 'nostalgia nerd' en verder vind ik het ook leuk om naar kim justice te luisteren )

• Joran
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-03 16:20

Joran

<3 natalee

Ik ben al behoorlijk ver in mijn quest om alle consoles in het roze te hebben (smoesje is dat het voor m'n dochter is :p ). Nu een nieuwe erbij, een roze shell met witte knoppen en schermglas voor de originele Game Boy:

http://i64.tinypic.com/25syi6t.jpg

Ik zou de start en select ook wel in het wit willen, maar die kan ik maar op 1 plek vinden, voor 17 dollar, net wat te veel naar mijn smaak.

Alleen nog een roze GBA voor alle Game Boys (of telt de new 3ds xl als eigen console?) en eventueel de Hello Kitty Dreamcast? Hm hm

Joran wijzigde deze reactie 28-12-2018 09:48 (16%)

Last.fm - PS1-PS2-PS3-PS4-SMD-SCD-32X-SMS-SS-SDC-NES-SNES-N64-NGC-WII-XB-360-GB-GBP-GBC-GBA-GBASP-GBM-NDS-NDSL-DSi-2DS-3DS-PSP-Switch

• Sagat
Joran schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:46:
Ik ben al behoorlijk ver in mijn quest om alle consoles in het roze te hebben (smoesje is dat het voor m'n dochter is :p ). Nu een nieuwe erbij, een roze shell met witte knoppen en schermglas voor de originele Game Boy:

[Afbeelding]

Ik zou de start en select ook wel in het wit willen, maar die kan ik maar op 1 plek vinden, voor 17 dollar, net wat te veel naar mijn smaak.

Alleen nog een roze GBA voor alle Game Boys (of telt de new 3ds xl als eigen console?) en eventueel de Hello Kitty Dreamcast? Hm hm

Laat zien alle roze consoles!

Pretty (ha in pink :P ) please?

• Joran

Joran

<3 natalee

Sagat schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Laat zien alle roze consoles!

Pretty (ha in pink :P ) please?
Ben nu aan het werk, arme ik. Ik schiet thuis even een fotootje!

Last.fm - PS1-PS2-PS3-PS4-SMD-SCD-32X-SMS-SS-SDC-NES-SNES-N64-NGC-WII-XB-360-GB-GBP-GBC-GBA-GBASP-GBM-NDS-NDSL-DSi-2DS-3DS-PSP-Switch

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de AV2HDMI converter switch?
Ik heb een nieuwe tv en gezien die hangt kom ik niet bij de composiet ingangen(achterop), dus ik dacht dat die switch uitkomst zou bieden. Heb de tulpstekkers van zowel de Wii als de PS2 geprobeerd, 1080 naar 720p verzet, maar het beeld wat er uitkomt is onspeelbaar. Het beweegt van links naar rechts, schokt en flitst soms naar zwart en weer terug. :/ Ik las alleen positieve reviews op bol waar ik 'm kocht, maar lees nu op Google stuk negatievere buitenlandse reviews. Iemand hier een idee hoe ik het werkend kan krijgen? Of is het een gevalletje retouren en een nieuwe? k wou mijn N64 en Snes hier ook op aansluiten maar dat gaat dan helemaal geen zin hebben.

Ik heb geprobeerd:
Composiet van Wii en PS2
Nieuwe tv en oude tv (oude werkte de composietstekkers 100% op!)
Andere HDMI kabel
Stroom via de Wii of direct via stopcontact
1080 naar 720 switchen

Gezien dit het retro topic is leek me dit op zijn plek, als ik verkeerd zit hoor ik het graag.
SmurfLink schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:06:
Ik heb een nieuwe tv en gezien die hangt kom ik niet bij de composiet ingangen(achterop), dus ik dacht dat die switch uitkomst zou bieden. Heb de tulpstekkers van zowel de Wii als de PS2 geprobeerd, 1080 naar 720p verzet, maar het beeld wat er uitkomt is onspeelbaar. Het beweegt van links naar rechts, schokt en flitst soms naar zwart en weer terug. :/ Ik las alleen positieve reviews op bol waar ik 'm kocht, maar lees nu op Google stuk negatievere buitenlandse reviews. Iemand hier een idee hoe ik het werkend kan krijgen? Of is het een gevalletje retouren en een nieuwe? k wou mijn N64 en Snes hier ook op aansluiten maar dat gaat dan helemaal geen zin hebben.

Ik heb geprobeerd:
Composiet van Wii en PS2
Andere HDMI kabel
1080 naar 720 switchen

Gezien dit het retro topic is leek me dit op zijn plek, als ik verkeerd zit hoor ik het graag.
Weinig tot geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat analoge (!) switches gevoelig zijn voor meerdere binnenkomende signalen. Ervaar je hetzelfde als je alleen het apparaat AANzet waarvan je beeld wilt zien? M.a.w. alle overige aangesloten apparaten uitzetten?

• SmurfLink
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:08:
[...]

Weinig tot geen ervaring mee maar wat ik wel weet is dat analoge (!) switches gevoelig zijn voor meerdere binnenkomende signalen. Ervaar je hetzelfde als je alleen het apparaat AANzet waarvan je beeld wilt zien? M.a.w. alle overige aangesloten apparaten uitzetten?
Er zit nu maar 1 HDMI kabel in de TV(HDMI switch komt van de week binnen), dus het is het enige aangesloten apparaat. De tv box stond uit toen ik het als eerste probeerde.

SmurfLink wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:11 (3%)

SmurfLink schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:10:
[...]

Er zit nu maar 1 HDMI kabel in de TV, dus het is het enige aangesloten apparaat. De tv box stond uit toen ik het als eerste probeerde.
Ik bedoelde dus de analoog aangesloten apparaten op dat ding en niet dat ding op jouw TV zelf, geldt dan hetzelfde?

• SmurfLink
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:11:
[...]

Ik bedoelde dus de analoog aangesloten apparaten op dat ding en niet dat ding op jouw TV zelf, geldt dan hetzelfde?
Ja, je kan er 1 setje tulpjes indoen, dus heb eerst de Wii geprobeerd en daarna de PS2.
Beide consoles werken 100% prima, heb ze op m'n oude tv nog gewoon via composiet gebruikt. Zou wel zuur zijn als het niet met dat boxje gaat, gezien de TV hangt op de plek waar de composiet inmoet en dat dus niet samen gaat.
SmurfLink schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:16:
[...]

Ja, je kan er 1 setje tulpjes indoen, dus heb eerst de Wii geprobeerd en daarna de PS2.
Beide consoles werken 100% prima, heb ze op m'n oude tv nog gewoon via composiet gebruikt. Zou wel zuur zijn als het niet met dat boxje gaat, gezien de TV hangt op de plek waar de composiet inmoet en dat dus niet samen gaat.
Je hebt het apparaat nog met USB van voeding voorzien neem ik aan. Geen andere TV of Xbox One om de HDMI input na te gaan op een ander apparaat? Van wat ik zie zou het gewoon moeten werken met bijv. een PS2.

• SmurfLink
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:25:
[...]

Je hebt het apparaat nog met USB van voeding voorzien neem ik aan. Geen andere TV of Xbox One om de HDMI input na te gaan op een ander apparaat? Van wat ik zie zou het gewoon moeten werken met bijv. een PS2.
Ik heb mijn oude TV erbij gepakt, composiet daarin werkt gewoon, met dit boxje niet. Inmiddels krijg ik stabiel beeld bij de PS2, maar dan weer geen geluid... de Wii flikkert nog steeds als een malle, of ik m nou in 50 of 60hz mode zet in de opties.

Heb de voeding geprobeerd met de USB in de wii, en direct op het stopcontact. Leek geen verschil te maken.

Inmiddels contact gehad met klantenservice Bol, die gaan me in contact brengen met de verkoper, hebben mijn vraag doorgespeeld. Ben benieuwd of ik nou iets probeer wat niet kan met de Wii, maar dat lijkt me toch sterk... of is de ene tulp stekker de andere niet en zie ik iets over het hoofd?

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 21:02

Metro2002

Mind explorer

SmurfLink schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:00:
[...]

Ik heb mijn oude TV erbij gepakt, composiet daarin werkt gewoon, met dit boxje niet. Inmiddels krijg ik stabiel beeld bij de PS2, maar dan weer geen geluid... de Wii flikkert nog steeds als een malle, of ik m nou in 50 of 60hz mode zet in de opties.

Heb de voeding geprobeerd met de USB in de wii, en direct op het stopcontact. Leek geen verschil te maken.

Inmiddels contact gehad met klantenservice Bol, die gaan me in contact brengen met de verkoper, hebben mijn vraag doorgespeeld. Ben benieuwd of ik nou iets probeer wat niet kan met de Wii, maar dat lijkt me toch sterk... of is de ene tulp stekker de andere niet en zie ik iets over het hoofd?
De ene tulpstekker is zeker de andere niet. Je hebt composite maar ook component en zelfs gewoon RF die soms van tulp gebruik maken.
Heb je een link naar het product wat je gebruikt?

Jouw probleem klinkt echter meer als een PAl / NTSC probleem. Kan je dit niet kiezen op die box?
Zelf al vaak genoeg dat soort boxjes gebruikt en nooit meegemaakt dat ze niet werkten.

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• SmurfLink
  • Niet online
Metro2002 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:39:
[...]

De ene tulpstekker is zeker de andere niet. Je hebt composite maar ook component en zelfs gewoon RF die soms van tulp gebruik maken.
Heb je een link naar het product wat je gebruikt?

Jouw probleem klinkt echter meer als een PAl / NTSC probleem. Kan je dit niet kiezen op die box?
Zelf al vaak genoeg dat soort boxjes gebruikt en nooit meegemaakt dat ze niet werkten.
Daar kan je best wel eens gelijk in hebben. Als ik het boxje en de Wii opstart zegt hij NTSC.. Lijkt me vreemd voor een PAL Wii, weet niet of de PS2 regiogelockt is.
Deze is het:
https://www.bol.com/nl/p/...ouwtech/9200000098806920/

Er zit een switch op de zijkant voor 720 of 1080, die heb ik al een paar keer omgewisseld maar lijkt geen verschil te maken (het scalen boeit me eerlijk gezegd ook niet, ik wil gewoon m'n oude consoles gebruiken op een nieuwe TV zonder die van de muur te moeten halen) .

Bij ondersteuning zie ik wel PAL staan... zou ik 'm ergens moeten openslopen en NTSC naar PAL moeten zetten? Er zitten verder echt 0 opties op ofzo...

SmurfLink wijzigde deze reactie 29-12-2018 19:57 (13%)

• snefkens
SmurfLink schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:06:

Ik heb geprobeerd:
Composiet van Wii en PS2
Andere HDMI kabel
1080 naar 720 switchen

Composite op een HDTV is bijna niet te doen, je zal nooit het beeld goed krijgen en al helemaal niet met die simpele composite to hdmi converters. Die zetten vaak het beeld om naar 16:9 waardoor alles uitgetrokken wordt en daarnaast maken ze het signaal alleen maar slechter. Het beste wat je kan doen is component kabels halen voor de ps2 en Wii (zijn ongeveer 7 euro per stuk) en dan vanaf daar kijken hoe je dit kan omzetten. Ik zou dit als eerst gebruiken i.c.m een component switch ( voor ongeveer 13 euro op Amazon te krijgen) daarna of direct in de component van de tv aansluiten of als je geen component hebt een converter naar hdmi zoeken. Component is een rgb signaal wat significant betere kwaliteit geeft op een HDTV dan composite. Dan is het een beetje hoeveel geld je er aan uit wilt geven, wil je echt goede kwaliteit koop dan een retrotink 2x om het om te zetten naar hdmi, wil je niet zoveel uitgeven ga dan op zoek naar een minder duurdere converter. Maar lees wel veel reviews en dan heb ik het niet over de gebruikersreviews op bol.com, maar de wat professionele reviews.

Hopelijk heb je hier wat aan en als je vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Edit: zie dat je ook een snes hebt. Kijk dan eens naar de HD retrovision component kabels, betaal je wel wat voor maar is 1 van de weinige mogelijkheden om een goed signaal uit je snes te halen. Let wel op dat deze kabel niet past op de mini snes.

Een HDTV werkt op een hele andere manier dan een crt tv, dan kost het wat meer moeite om het signaal aanvaardbaar om te zetten. Hiervoor Zal je ook je beurs moeten trekken, veel converters creëren een input lag waardoor veel games onspeelbaar worden. De retrotink 2x heeft bijna geen input lag waardoor de games speelbaar blijven.

snefkens wijzigde deze reactie 30-12-2018 01:41 (11%)

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt voor de uitgebreide uitleg @snefkens ! Zeer helder. Met component kabels zou ik alsnog een converter moeten zoeken, gezien die kabels op dezelfde plek aan de achterkant van de TV zitten (wat nu muur is dus). Ik zou daar eventueel wel naar kunnen gaan kijken gezien jij aangeeft dat die converters een stuk beter zijn. 100$ is me wel echt te veel op dit moment om er aan uit te geven, helaas. Dus dan moet ik gaan kijken naar een goedkopere optie voor component en die twee kabels. Heb ik in ieder geval weer wat om uit te zoeken. :p Wel jammer dat mijn vakantie bijna voorbij is, haha. Het kwam allemaal een beetje onverwachts, kreeg de dag ervoor de vraag of ik die TV wou, dus maar gelijk een vaste muurbeugel gehaald. Achteraf was het wss goedkoper geweest een beweegbare muurbeugel te halen zodat ik de kabels gewoon achterin kon doen, maarja daar heb ik nu weinig aan.

De oude Snes gebruik ik eerlijk gezegd niet meer sinds ik de Mini heb, dus dat is geen probleem. Voor de NES hou ik mijn oude tv denk ik, die kan nog met de rf switch overweg. Ja ik heb niet echt veel geld gehad de laatste jaren dus al heel lang dezelfde kleine tv ;) Vandaar dat dit wel een heel fijn kerstcadeau voor me was en ik er niet op voorbereid was nu ineens dit uit te moeten zoeken.

In ieder geval erg bedankt voor alle info. Ik heb aardig wat om uit te zoeken.

• Joran

Joran

<3 natalee

http://i67.tinypic.com/2illh7d.jpg

Daar is ie dan. Alleen de roze gba dus nog...

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:26
Sinds een paar maanden heb ik mijn oude Playstation one weer aangesloten. Deze lag al zeker 15 jaar op zolder!
Wel mooi dat het meteen weer werkt, alhoewel je geen HD kwaliteit hebt, is het nog steeds zeer vermakelijk om Crash Bandicoot te spelen.

Oude herinneringen komen weer boven!

• snefkens
@SmurfLink Als je een half uur hebt kijk dan eens deze video: YouTube: RGB105 :: Framemeister Alternatives - OSSC, DVDO, SCART to HDMI & Mo... Legt heel veel uit waarom je composite niet moet gebruiken en welke andere opties er allemaal zijn om dit weer om te zetten naar HDMI.
Joran schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:19:
[Afbeelding]

Daar is ie dan. Alleen de roze gba dus nog...
Leuk! Ik kom nergens in de buurt..alleen een roze PS2, roze 3DS en roze DS maar dan houdt het een eind op. Stond ook niet hoog op het lijstje (op de PS2 destijds na) maar het ziet er erg leuk uit!

-

Van de week met een maat weer de jaarlijkse poging gedaan om SMB3 's uit te spelen, maar poging weer mislukt..ben toch niet van het eindeloos proberen dus ergens in 8-nog iets maar opgegeven na de game over. Noodgedwongen op de SNES mini omdat m'n SNES geen beeld gaf, maar dat heeft meer te maken met de wirwar aan kabels, inputs en twee RGB switches die op elkander staan aangesloten. Vandaag maar 's onder de loep nemen :)

• SmurfLink
  • Niet online
Heb het uiteindelijk opgelost met de Wii2HDMI adapter! :) Simpele plug en play en de Wii doet het perfect. Tuurlijk is de kwaliteit niet geniaal, maar om Zelda te spelen op zo'n groot scherm, prachtig!
De PS2 had ik overigens na wat kloten met de eerdere adapter werkend gekregen. Geluid werkte pas na een paar pogingen, maar het werkt nu. :) Nog bedankt voor de tips en adviezen! Voor nu hou ik het hierbij, de duurdere opties hou ik zeker in gedachten voor de toekomst maar dat laat het budget even niet toe.

• snefkens
@SmurfLink Fijn om te horen dat je het hebt opgelost! Heb je geen problemen met het geluid bij die adapter? Dat is destijds de reden geweest voor mij om te kiezen voor component en niet voor die adapter. Zie deze video: YouTube: Wii2HDMI Adaptor Problem

Ik heb zojuist Hagane voor de Snes kunnen bemachtigen, volledig orgineel alleen zonder doos of boekje. Wellicht dat ik die in de toekomst nog ergens vandaan kan halen.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:38
Kwam dit toevallig tegen;
https://game-solution.eu/product/philips-cdi-450-player/

Ken de winkel verders niet...

• SmurfLink
  • Niet online
snefkens schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:38:
@SmurfLink Fijn om te horen dat je het hebt opgelost! Heb je geen problemen met het geluid bij die adapter? Dat is destijds de reden geweest voor mij om te kiezen voor component en niet voor die adapter. Zie deze video: YouTube: Wii2HDMI Adaptor Problem

Ik heb zojuist Hagane voor de Snes kunnen bemachtigen, volledig orgineel alleen zonder doos of boekje. Wellicht dat ik die in de toekomst nog ergens vandaan kan halen.
Heb er geen problemen mee, hij werkte direct als een trein. Met die oude composiet adapter had ik geen geluid op de PS2 (maar wel op de Wii waar het beeld niet goed was). Heb de tv nu in ieder geval ingewijd met Twilight Princess. :p Als we die weer uitgespeeld hebben gaat de SNES mini eraan en doen we Link to the Past en Super Mario World maar eens doorspelen.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:58
SmurfLink schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Heb er geen problemen mee, hij werkte direct als een trein. Met die oude composiet adapter had ik geen geluid op de PS2 (maar wel op de Wii waar het beeld niet goed was). Heb de tv nu in ieder geval ingewijd met Twilight Princess. :p Als we die weer uitgespeeld hebben gaat de SNES mini eraan en doen we Link to the Past en Super Mario World maar eens doorspelen.
A Link to the past blijft geweldig! Kan me herinneren dat ik toen ik nog heel jong was weken er mee zoet was, de puzzeltjes, alles.

Zelda op de SNES / GBA is echt geweldig, op de GBA speel ik momenteel ook The Minish Cap.

Ik heb ook Zelda op de NES maar dat kan me toch minder bekoren.

Adjust non olet

• SmurfLink
  • Niet online
1nsane schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:43:
[...]

A Link to the past blijft geweldig! Kan me herinneren dat ik toen ik nog heel jong was weken er mee zoet was, de puzzeltjes, alles.

Zelda op de SNES / GBA is echt geweldig, op de GBA speel ik momenteel ook The Minish Cap.

Ik heb ook Zelda op de NES maar dat kan me toch minder bekoren.
Minish cap heb ik ook echt altijd top gevonden. Eigenlijk alle spellen wel veel gedaan, enige die ik in m'n collectie mis is The Wind Waker. Die gamecube versie was destijds zo zeldzaam dat k 'm had geleend van een medestudent. Nu is er een Wii en WiiU versie van geloof ik. Moet ik toch nog maar eens aan de collectie toevoegen. Zelda 1 en 2 heb ik via de Collector's Edition disc van de Gamecube, met Ocarina of Time en Master Quest erbij. Heb het geprobeerd, maar nooit uit kunnen spelen. Geen map, geen directions, ik had echt geen flauw idee wat ik aan het doen was haha. :p Misschien ooit nog een keer proberen.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:58
SmurfLink schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Minish cap heb ik ook echt altijd top gevonden. Eigenlijk alle spellen wel veel gedaan, enige die ik in m'n collectie mis is The Wind Waker. Die gamecube versie was destijds zo zeldzaam dat k 'm had geleend van een medestudent. Nu is er een Wii en WiiU versie van geloof ik. Moet ik toch nog maar eens aan de collectie toevoegen. Zelda 1 en 2 heb ik via de Collector's Edition disc van de Gamecube, met Ocarina of Time en Master Quest erbij. Heb het geprobeerd, maar nooit uit kunnen spelen. Geen map, geen directions, ik had echt geen flauw idee wat ik aan het doen was haha. :p Misschien ooit nog een keer proberen.
Maar da’s ook het mooie, toen der tijd moest je nog nadenken over hoe je verder kwam.

M’n vriendin is geen hardcore gamer maar had in een paar dagen Super Mario Odyssey uitgespeeld op de Switch, ze heeft hem daarna gelijk geretourneerd :+

Adjust non olet

• SmurfLink
  • Niet online
1nsane schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:33:
[...]

Maar da’s ook het mooie, toen der tijd moest je nog nadenken over hoe je verder kwam.

M’n vriendin is geen hardcore gamer maar had in een paar dagen Super Mario Odyssey uitgespeeld op de Switch, ze heeft hem daarna gelijk geretourneerd :+
Ja true, vroegah was de moeilijkheidsgraad heel anders. Heb bij sommige spellen echt dagen vastgezeten, of dan kocht je zo'n papieren guide om verder te kunnen in de gamewinkel. Met Pokemon ben ik ergens in de 4e generatie gestopt omdat je echt belachelijk aan het handje genomen werd. In de oude spellen moest je genoeg items verzamelen en verstandig gaan healen voor je dingen deed, anders was het "Oh, jij bent bijna Victory road uit? HALLO IK BEN GARY EN KOM JE SLOPEN". En mocht je weer opnieuw beginnen. In Gen4 werd je opeens overal gehealed, je rivaal vroeg of hij met je mocht battlen.... sloeg echt nergens op. heb gehoord dat dat alleen maar erger is geworden.

Op zich hadden de mario spellen vroeger weinig keuze waar je heen ging, maar het was af en toe best moeilijk waardoor je toch de uitdaging vond. Heb super mario bros wii nooit echt uitgespeeld, waar ik de snes/n64versies volgens mij wel helemaal heb gedaan. Geen idee eigenlijk waarom haha. Zelda was wel redelijk vrij, met alle sidequests enzo, maar je had wel altijd een idee waar je heen kon gaan om verder te gaan met het verhaal. Vanaf Link to the Past dan. :p Ik ben ook pas vanaf het SNES tijdperk dus wellicht is dat een verschil met jullie generatie. ;)

• gast7
SmurfLink schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Ja true, vroegah was de moeilijkheidsgraad heel anders. Heb bij sommige spellen echt dagen vastgezeten, of dan kocht je zo'n papieren guide om verder te kunnen in de gamewinkel. Met Pokemon ben ik ergens in de 4e generatie gestopt omdat je echt belachelijk aan het handje genomen werd. In de oude spellen moest je genoeg items verzamelen en verstandig gaan healen voor je dingen deed, anders was het "Oh, jij bent bijna Victory road uit? HALLO IK BEN GARY EN KOM JE SLOPEN". En mocht je weer opnieuw beginnen. In Gen4 werd je opeens overal gehealed, je rivaal vroeg of hij met je mocht battlen.... sloeg echt nergens op. heb gehoord dat dat alleen maar erger is geworden.

Op zich hadden de mario spellen vroeger weinig keuze waar je heen ging, maar het was af en toe best moeilijk waardoor je toch de uitdaging vond. Heb super mario bros wii nooit echt uitgespeeld, waar ik de snes/n64versies volgens mij wel helemaal heb gedaan. Geen idee eigenlijk waarom haha. Zelda was wel redelijk vrij, met alle sidequests enzo, maar je had wel altijd een idee waar je heen kon gaan om verder te gaan met het verhaal. Vanaf Link to the Past dan. :p Ik ben ook pas vanaf het SNES tijdperk dus wellicht is dat een verschil met jullie generatie. ;)
Ik vind eigenlijk juist dat met de switch ze juist de moeilijkheids graad omhoog gooien en voor de meer hardcore groep gaan. Verder ook met veel indi games wellicht een hogere optionele moeilijkheids graad dan de oude games op de nes of snes, het is gewoon een feit gezien het nu veel makkelijker is om die oude games weer te maken.

Mario odyssey is inderdaad makkelijk uit te spelen maar pas als je voor de 100% gaat zijn er uitdagingen die toch wel wat tricky zijn voor de mindere speler levels met perfecte jumps 7 long jumps achterelkaar op zeer kleine platforms etc. Verder ook 1 spel dat veel mensen heeft geintroduceert in speed runnen als in het spel zelf waarbij zelfs de cpu je motiveert om bij bepaalde runs bepaalde technieken te gebruiken en dat is zeker wel voor de hardcore groep.Er zijn maar weinig games die zoveel hints geven tot speed runnen in het spel zelf. ik heb het vermoeden dat dit heeft geleidt tot de vele speed runs van het gehele spel zelf.

ook met smash bros de cpu is vrij slim geworden minder te abusen dan in alle former smash games, verder kan je de moeilijkheids graad best hoog maken door geen spirits te gebruiken.

De moeilijksheids graad zit er bij veel games pas veel later in en als je wat verderin de games door kijkt. maar met veel games is Nintendo toch meer met de hardcore groep bezig waarbij het op het eerste gezicht ook vrij toegankelijk is voor de casual.

Pokemon ben ik het mee eens wat met name door pokemon go komt, Maar zelfs als je bijvoorbeeld pokemon ruby etc erbij komt en je wilt de puzzels oplossen van de regies dan is daar eigenlijk geen reden meer voor gezien je alles binnen enkele minuten op het internet kunt vinden. Vroeger had je dan wellicht het geluk als je een oudere neef van een vriend had die het dan wel wist of dat je het als een van de weinige zelf uitvogelde. Geructen onder elkaar met vrienden en klasgenoten back in the day.

Puzzels waarbij je dagen als niet weken vast zit zijn er eigenlijk niet meer omdat het internet er is, er zijn maar weinig mensen die het niet meer gaan opzoeken als er dan nog eens wat lastigs voorkomt. het internet heeft dat soort momenten helaas weg genomen.

Wat pokemon betreft zit er ook veel in waarbij je de perfecte teams veel sneller kan maken omdat het juist zo gemakkelijk is geworden wat veel tijd kan besparen voor de toernooien met de meer hardcore groep in dat genre die dat wellicht juist waarderen.

• snefkens
Op MP kom ik steeds meer verkopers tegen die doelbewust repro's verkopen zonder dit erbij te vermelden. Erg irritant en lijkt mij ook tegen de regels van MP in? Hoe is jullie ervaringen hiermee?

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kwam onlangs dit tegen in mn Facebook timeline. Vond het erg cool.

https://hexus.net/gaming/...held-wireless-controller/

Maakt van elke Gameboy een wireless controller :)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• vanStriean
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17-03 22:57
Zeror schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:08:
Ik kwam onlangs dit tegen in mn Facebook timeline. Vond het erg cool.

https://hexus.net/gaming/...held-wireless-controller/

Maakt van elke Gameboy een wireless controller :)
Welke versie van Mario speelt hij in de video die bij het bericht staat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

vanStriean schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Welke versie van Mario speelt hij in de video die bij het bericht staat?
Super Mario Land 2 Dx, welke een romhack is.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-03 19:29
snefkens schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:59:
Op MP kom ik steeds meer verkopers tegen die doelbewust repro's verkopen zonder dit erbij te vermelden. Erg irritant en lijkt mij ook tegen de regels van MP in? Hoe is jullie ervaringen hiermee?
Ik heb het een paar keer gemeld van de vele Nintendo DS flash-kaarts, zelfs roms verkoop op cd, kopieën etc. Marktplaats doet er weinig mee.

In de categorie van het Lego verkoop kwam ik continu advertentie tegens van winkels die andere soort bouwblokjes (lego "look alike") verkopen, lekker irritant. Daarvoor heeft marktplaats een aparte categorie. Ik netjes melden dat deze advertentie in het verkeerde rubriek staan, komen er alleen maar meer van zulke advertentie bij!

• snefkens
Ingelogd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Ik heb het een paar keer gemeld van de vele Nintendo DS flash-kaarts, zelfs roms verkoop op cd, kopieën etc. Marktplaats doet er weinig mee.

In de categorie van het Lego verkoop kwam ik continu advertentie tegens van winkels die andere soort bouwblokjes (lego "look alike") verkopen, lekker irritant. Daarvoor heeft marktplaats een aparte categorie. Ik netjes melden dat deze advertentie in het verkeerde rubriek staan, komen er alleen maar meer van zulke advertentie bij!
Ik heb het ook gemeld en marktplaats doet er inderdaad niks mee. Als je het vraag of het een repro is dan krijg je als antwoord, ik denk het wel. En vervolgens 100 euro voor een repro vragen. Vraag je om foto's krijg je geen reactie. Hetzelfde trouwens bij ebay. Sunset riders zie je voor 70 euro, dan vraag je om foto's van de binnenkant, geen reactie. Dus je weet dan genoeg. Maar als ebay en MP hier niks aan doen dan blijven ze dit gewoon doen. Er zullen er genoeg zijn die niet oplettend zijn en er gewoon intrappen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:58
@snefkens buiten dat ik vind dat je gelijk hebt zou je bij mij ook geen reactie krijgen of iig een nee op de vraag om een foto van de binnenkant. Maar dat is meer omdat ik een cartridge niet open ga maken voor iemand aan de andere kant. Maar snap de reden van de vraag overigens wel.
Aan de andere kant denk ik dat er weinig kans is dat ik mijn spellen überhaupt verkoop. Op wellicht de sega na dan.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• snefkens
Arunia schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:24:
@snefkens buiten dat ik vind dat je gelijk hebt zou je bij mij ook geen reactie krijgen of iig een nee op de vraag om een foto van de binnenkant. Maar dat is meer omdat ik een cartridge niet open ga maken voor iemand aan de andere kant. Maar snap de reden van de vraag overigens wel.
Aan de andere kant denk ik dat er weinig kans is dat ik mijn spellen überhaupt verkoop. Op wellicht de sega na dan.
Lijkt me dat je wel bewijs moet aanleveren of een cartridge echt is of niet als je iets voor 100 euro verkoopt? Welke garantie heeft de koper dan? Aan de buitenkant kan je het vaak niet zien of het een repro is. Het is een ander verhaal als je hem voor 20 euro verkoopt.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:58
@snefkens daarom zei ik ook al, ik geef je gelijk.
Zou niet weten wat ik als bewijs aan zou leveren. Maar goed. Verwacht ook niet dat ik spellen voor die prijs ooit verkoop. Als ik ze al heb doe ik ze niet weg, want emotionele waarde. En anders zijn ze niks waard en dubbel. ;)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:50
Afgelopen december al met al de nodige titels kunnen toevoegen waaronder het verder uitbreiden van de wii en xbox 360 classics. Daarnaast een inlay kunnen vinden van een titel waar ik de complete doos al van had, maar een box zonder inlay. Kleine details. Op dat punt zitten we nu. Leuk :)

Alles samengevat in een filmpje. Retro goodies duren tot iets meer dan 8 minuten:

Henkje.doc schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:07:
Afgelopen december al met al de nodige titels kunnen toevoegen waaronder het verder uitbreiden van de wii en xbox 360 classics. Daarnaast een inlay kunnen vinden van een titel waar ik de complete doos al van had, maar een box zonder inlay. Kleine details. Op dat punt zitten we nu. Leuk :)

Alles samengevat in een filmpje. Retro goodies duren tot iets meer dan 8 minuten:

[YouTube: Game Pickups December 2018 - Happy New Year!]
Leuk om te zien! Om maar een voorbeeld te nemen: je laat The Saboteur zien. Voor mij dé verrassing in de periode van de 360 en PS3. Geweldige sfeer, stabiele gameplay. Nooit records gebroken of verbroken maar voor mij persoonlijk wel en dat belangrijker. Ooit gespeeld?

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:50
Exorcist schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:45:
[...]

Leuk om te zien! Om maar een voorbeeld te nemen: je laat The Saboteur zien. Voor mij dé verrassing in de periode van de 360 en PS3. Geweldige sfeer, stabiele gameplay. Nooit records gebroken of verbroken maar voor mij persoonlijk wel en dat belangrijker. Ooit gespeeld?
Jazeker. The Saboteur heb ik oorspronkelijk op de xbox 360 gespeelt en zelfs bij launch. Rond dat tijdperk waren we aardig hardcore aan het verzamelen op de 360 en kochten toen bijna alles. Dus ook de minder bekendere titels.

Heb me er erg mee vermaakt en vooral het stuk met het autoracen was erg vermakelijk 8)
Daarnaast was het tekenstijltje ook erg grappig gedaan. De moeite waard. Laat die remaster maar komen.

• Seroczynski
Ondanks dat ik alweer door mijn budget heen was deze maand, heb ik toch een set van 2 Joyzz besteld :) Dit omdat ik zag dat ze nu voor 2/3 van de oorspronkelijke prijs aangeboden werden. Ben echt heel erg benieuwd. Ik merk toch dat mijn "moderne retroconsoles" nooit helemaal af zijn als ik wired (al dat niet met een verlengsnoer) aan het gamen ben. Heb een paar mooie titels die ik direct spelen ga met een maat van mij.

• Sagat
Seroczynski schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:29:
Ondanks dat ik alweer door mijn budget heen was deze maand, heb ik toch een set van 2 Joyzz besteld :) Dit omdat ik zag dat ze nu voor 2/3 van de oorspronkelijke prijs aangeboden werden. Ben echt heel erg benieuwd. Ik merk toch dat mijn "moderne retroconsoles" nooit helemaal af zijn als ik wired (al dat niet met een verlengsnoer) aan het gamen ben. Heb een paar mooie titels die ik direct spelen ga met een maat van mij.

[Afbeelding]
Wireless saturn pads?! nice! Maar op welke consoles kan je deze gebruiken dan? Of kan je eventueel per console gewoon een adapertje kopen ofzo?

Voor 2d fighters en arcade games is dit by far mijn favo controller vanwege de geweldige dpad. Enige nadeel is wel de bolle knopjes in de top row (XYZ) bij lange sessies fighting games kreeg ik echt last van mijn duim (wsl omdat ik gewoon te hard aan het mashen was, maar toch :P )

edit:
of je kijkt even bij de product pagina, geschikt voor md en master system dus!

Het is stom maar stukje van de retro ervaring voor mij is toch ook wel bekabeld spelen. Ik heb natuurlijk ook een dedicated crt tvtje in een aparte kamer staan, en dan zit je er toch dichtbij :+

(en je hoeft niet te kloten met controllers opladen of batterijen zoeken ofzo, al hoewel deze joypad dat idd heel netjes lijkt op te lossen :) )

Sagat wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:34 (17%)

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Wireless saturn pads?! nice! Maar op welke consoles kan je deze gebruiken dan? Of kan je eventueel per console gewoon een adapertje kopen ofzo?

Voor 2d fighters en arcade games is dit by far mijn favo controller vanwege de geweldige dpad. Enige nadeel is wel de bolle knopjes in de top row (XYZ) bij lange sessies fighting games kreeg ik echt last van mijn duim (wsl omdat ik gewoon te hard aan het mashen was, maar toch :P )

edit:
of je kijkt even bij de product pagina, geschikt voor md en master system dus!

Het is stom maar stukje van de retro ervaring voor mij is toch ook wel bekabeld spelen. Ik heb natuurlijk ook een dedicated crt tvtje in een aparte kamer staan, en dan zit je er toch dichtbij :+

(en je hoeft niet te kloten met controllers opladen of batterijen zoeken ofzo, al hoewel deze joypad dat idd heel netjes lijkt op te lossen :) )
Ik speel graag op mijn retro consoles, vandaar dat ik deze dus ook mod. En als ik dan toch aan het modden ben, mag de controller van mij ook best onder handen worden genomen :) Helemaal bij mijn NES is het enige verschil dat er geen kabel in zit, verder zijn het de authentieke controllers maar dan met een ander PCB erin.

Deze Joyzz zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ik eerder op mijn MD spelen ga. Ik heb mijn retoconsoles in de woonkamer aangesloten en heb niet zo snel een optie om bij de TV te gaan zitten. Soms doe ik dat wel, door middel van de relaxfauteuils direct voor de plasma te plaatsen 8) Maar dat is ook niet altijd even handig.

Enige eis die ik stel is dat de kwaliteit en vormfactor identiek zijn aan die van de console zelf. Zo speel ik wél met de 8BitDo SNES30, maar niet met hun NES30 (want die heeft ineens vier face buttons en twee shoulder buttons). Ik zou nu nog graag een goede oplossing voor de N64 en PSX vinden. PSX heeft de mogelijkheid om adapters te gebruiken zodat je met DualShock3 kan spelen, maar dat is het net niet voor mij omdat deze controllers niet in de PSX kleuren komen.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23-03 23:13
Wireless controllers waren er destijds toch ook al?

• Seroczynski
Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:48:
Wireless controllers waren er destijds toch ook al?

[Afbeelding]
Zeker, en daar staat ook nog eens mooi het SEGA logootje op :9~ Maar die zijn infrarood, de Joyzz zitten op 2.4Ghz wireless. Daarnaast moet je ook best goed zoeken voor een mooi dealtje voor die controllers.

• Aardappel
Seroczynski schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Zeker, en daar staat ook nog eens mooi het SEGA logootje op :9~ Maar die zijn infrarood, de Joyzz zitten op 2.4Ghz wireless. Daarnaast moet je ook best goed zoeken voor een mooi dealtje voor die controllers.
Ben ze ooit tegengekomen maar ze worden sowieso al weinig aangeboden. Zal ook wel met de aanschafprijs destijds te maken hebben gehad.

Wie heeft er hier trouwens een Mega Drive op een LED/plasma tv aangesloten zitten? Ik wilde er eentje beneden neerzetten in de huiskamer, maar vanwege de input-lag was het geen doen daar op te gamen.
Wilde dat juist omdat ik er nu al weer een tijdje niets mee doe (ben hier ook weinig te vinden) maar sinds ik mijn kickstarter Tanglewood game heb is het weer gaan kriebelen.

Zal binnenkort wel een fotootje plaatsen.

• Seroczynski
Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Ben ze ooit tegengekomen maar ze worden sowieso al weinig aangeboden. Zal ook wel met de aanschafprijs destijds te maken hebben gehad.

Wie heeft er hier trouwens een Mega Drive op een LDE/plasma tv aangesloten zitten? Ik wilde er eentje beneden neerzetten in de huiskamer, maar vanwege de input-lag was het geen doen daar op te gamen.
Wilde dat juist omdat ik er nu al weer een tijdje niets mee doe (ben hier ook weinig te vinden) maar sinds ik mijn kickstarter Tanglewood game heb is het weer gaan kriebelen.

Ik speel al mijn retrogames op mijn plasma. Op een plasma hoor je ook geen input lag te hebben, waarschijnlijk heb je dan allemaal post-processing opties aanstaan. Probeer eerst eens de game-modus, wat vaak hetzelfde doet als handmatige al deze functies uitzetten.

Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Wie heeft er hier trouwens een Mega Drive op een LED/plasma tv aangesloten zitten? Ik wilde er eentje beneden neerzetten in de huiskamer, maar vanwege de input-lag was het geen doen daar op te gamen.

Ik heb al mijn consoles (nieuw en retro) aangesloten zitten op LED-TV's. Toegegeven, voor sommigen doeleinden wil ik het liefst nog een CRT erbij (Sony Trinitron) maar de ruimte laat het momenteel niet toe. In mijn gamehok staan twee TV's, een 46" Samsung en een 22" Sony (met ingebouwde PS2) en over het algemeen is het echt wel goed te doen. Enige is, hoe groter de TV, hoe minder goed de oude meuk eruitziet. Inputlag ondervind ik geen hinder van maar het kan goed zijn dat ik minder kritisch ben.

• Aardappel
Exorcist schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Ik heb al mijn consoles (nieuw en retro) aangesloten zitten op LED-TV's. Toegegeven, voor sommigen doeleinden wil ik het liefst nog een CRT erbij (Sony Trinitron) maar de ruimte laat het momenteel niet toe. In mijn gamehok staan twee TV's, een 46" Samsung en een 22" Sony (met ingebouwde PS2) en over het algemeen is het echt wel goed te doen. Enige is, hoe groter de TV, hoe minder goed de oude meuk eruitziet. Inputlag ondervind ik geen hinder van maar het kan goed zijn dat ik minder kritisch ben.
Ik had voor de vorm Yogi Bear in de MD gepropt, maar heb met moeite na 4x het eerste level gehaald. Bij zo'n spel waarbij je af gaat als je een halve seconde later springt dan zou moeten is dat killing.
Het eerste level heb ik dan ook gehaald nadat ik m'n speelwijze heb aangepast (beter anticiperen) maar het blijft lastig als je niet weet wat er komen gaat.

• Sagat
Input lag(is) is verschrikkelijk. Ik heb ook een pana plasma en die bevalt op dat vlak heel goed maar op mijn pc monitor heb ik nog minder il.
@Seroczynski volgens mij heeft panasonic ook weinig opties voor beeldverbeteraars die je makkelijk uit en aan kan zetten...wsl in het hidden/ hotel menu ofzo?

Gister nog even gestest met de snes classic O+ _/-\o_ wat een fijn apparaatje is dat! (late to the party i know)
Al hoewel ik met ghosts n ghouls wat in game slowdown had. Moet ik is vergelijken met mijn cart al hoewel dat een usa versie is.
Mariokart speelde echter exact hoe ik het me herinnerde, helemaal met de crt mode!

Sagat wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:56 (0%)
Reden: typos

• Seroczynski
Sagat schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:00:
Input lag(ik)is verschrikkelijk. Ik heb ook een pana plasma en die bevalt op dat vlak heel goed maar op mijn pc monitor heb ik nog minder il.
@Seroczynski volgens mij heeft panasonic ook weinig opties voor beeldverbetraars die je makkelijk uit en aan kan zetten...wsl in het hidden/ hotel menu ofzo?

Gister nog even gestest met de snes classic O+ _/-\o_ wat een fijn apparaatje is dat! (late to the party i know)
Al hoewel ik met ghosts n ghouls wat in game slowdown had. Moet ik is vergelijken met mijn cart al hoewel dat een usa versie is.
Mariokart speelde echter exact hoe ik het me herinnerde, helemaal met de crt mode!
Plasma's zijn juist uitzonderlijk geschikt voor gaming. Staan zelfs op de Street Fighter monitor-list vanwege hun gebrek aan inputlag. En je kan alle beeldbewerkingen zo in het standaard menu uitzetten ;)

Volgens mij wordt er wel een goede emulator gebruikt in de NES en SNES Mini, waardoor ook de slowdowns zijn zoals ze op de echte hardware ongeveer zijn.

• Sagat
Ik weet dat plasma als techniek veel minder input lag heeft dan lcd, of iig de implementaties ervan in mijn prijsklasse toen ik mijn plasma aanschafde (2010). Ik heb die ook heel bewust gekocht omdat ik destijds ook zo veel mogelijk van mijn retro consoles eraan wilde hangen.

Desalniettemin, als er idd sprake is van beeldverbeteraars dan is dat volgens mij vrijwel altijd gelijk aan meer input lag. Toen ik de tv net had ben ik wel die menus doorgegaan en heb ik volgens mij alles wat ik kon zetten uitgezet, mogelijk met uitzondering van ruisonderdrukking (omdat ik toen nog via analoge kabel keek :$ :'( )
Ik dacht dat ik die inmiddels ook heb afgezet.

Ik zal nog wel is checken. En voor de duidelijkheid, mijn plasma speelt ook al erg fijn, maar mijn pc monitor is dacht ik 1 ms response tijd (wat natuurlijk ook weer niet alles zegt...)
Het voelt iig snappier, maar ik geef gelijk toe dat ik op 50-75cm van mijn pc schermpie afzit en bij mijn tv op de bank een meter of 3-4 of nog steeds wel een 1,5 - 2 meter al ik een stoel ervoor zet (dat doe ik wel bij langere sf sessies B) of bvb ook bij diablo omdat ik anders de tekst te moeilijk kan lezen....je wordt ouder pappa... )

• Seroczynski
Responsetime en inputlag zijn niet hetzelfde. Omdat ik het zelf niet zo goed uitleggen kan heb ik even een post van Reddit gepikt:
Just make sure you are not confusing response time with input lag. They are not the same thing and most monitors will not advertise their input lag times. Response time is how long it takes for a display's pixel to go from either black-to-white or gray-to-gray - it's usually the gray-to-gray response time that it advertised as this is usually quicker. A good response time prevents ghosting => where you see blur on moving objects and the like.

[...]
bron

Seroczynski wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:39 (38%)

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Gebruik ook plasma voor mijn consoles... blijf toch wel wat huiverig voor inbranden en speel dan ook nooit echt extreem lang als er vaste elementen in het spel aanwezig zijn (huds, scores, powermeters).
... en als ik klaar ben dan zet ik de build-in scrollbar even aan om eventuele restanten weer weg te werken.

Gelukkig zijn er genoeg games die geen vaste elementen hebben (speel nu nog Tomb Raider)

In de tussentijd staat de plasma (GT60) er al weer heel wat jaar en is de burn-in/DSE niet tot nauwelijks aanwezig (beetje donker vlekje van tv logo's en ter hoogte van de ondertiteling zie je wat...)

• Seroczynski
LaFleche schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:
Gebruik ook plasma voor mijn consoles... blijf toch wel wat huiverig voor inbranden en speel dan ook nooit echt extreem lang als er vaste elementen in het spel aanwezig zijn (huds, scores, powermeters).
... en als ik klaar ben dan zet ik de build-in scrollbar even aan om eventuele restanten weer weg te werken.

Gelukkig zijn er genoeg games die geen vaste elementen hebben (speel nu nog Tomb Raider)

In de tussentijd staat de plasma (GT60) er al weer heel wat jaar en is de burn-in/DSE niet tot nauwelijks aanwezig (beetje donker vlekje van tv logo's en ter hoogte van de ondertiteling zie je wat...)
Ik heb echt uuuuren Gears 3 online gedaan (6+) en nergens last van. Mijn plasma is inmiddels 10 jaar oud maar zelfs toen was er al de pixelshift techniek die inbranden goed tegengaat. Hooguit wat image retention maar dat is geen ramp, trekt vanzelf weg en is bijna nooit zichtbaar.

Maar ja, better safe than sorry :)

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-03 10:39
Ik test repsonse time altijd met Sonic the Hedgehog. Elk scherm valt direct genadeloos door de mand als je dit spel speelt. Hoe sneller je loopt, hoe vager die bruine blokjes in Greenhill Zone worden.

Dit spel is op geen enkel lcd scherm te spelen. Oled is iets beter maar zeker niet optimaal.
Plasma heb ik helaas geen ervaring mee. Alleen op CRT blijft het beeld haarscherp.

Moet wel zeggen dat wanneer je motion interpolation op een tv aanzet, dat de response time beter wordt (beeld is een stuk scherper), maar dan is de input lag weer veel te hoog. Dus nog steeds onspeelbaar :p.
Sagat schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Wat dat betreft ben ik ook een voorstander van bekabeld, al is het alleen maar door het moeten opladen van alles of batterijen moeten vervangen. Nu vind ik dat met de PS4 en Xbox One niet zo'n probleem, die staan relatief vaak aan/controllers laden vaak op, maar neem de PS3 bijv.; heb denk ik een controller of...12? En gebruik er maar drie (twee in m'n gamehok, één in de woonkamer) en die laden dan nog wel met regelmaat op. De anderen liggen in een kist met al m'n controllers (je kent 'm wel) maar met het gevaar dat de accu's nauwelijks worden opgeladen en dus langzaam ontladen, hetgeen slecht is voor de accu. Sterker nog, had er laatst al eentje die nu voor geen goud meer wilt opladen.

Zelfde geldt min of meer voor PSP's, GBA SP's, Vita's etc; met name de PSP heeft een accu die zichzelf langzaam ontlaadt. Het is slecht voor de accu en áls je 's wilt spelen moet je hem weer gelijk opladen. De Vita heeft dit een stuk minder, ander type accu.
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True