Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-02 21:41
Bij deze wat foto's van mijn nieuwste aanwinst, kickstartproject Tanglewood.

Het zit in een nette case (niet die cases uit China) van stevig plastic, ook de cart is lekker stevig zoals het hoort te zijn. De cover en het boekje zijn ook van hoge kwaliteit. Er zat ook nog een extra ansicht in.
Het jammere vind ik dat ze waarschijnlijk het 'megadrive' logo niet mochten gebruiken en dus vervangen hebben door '16 bit cart'. Ook bij de nieuwere cover-art met blauwe band was dat het geval.

De game zelf is leuk, uitdagend (1x iets verkeerds aanraken en je bent af). De vijanden zijn snel.
Je kunt continu vooruit en terug, en je moet het einde zien te halen door gebruik te maken van pluizenbollen die je speciale krachten geven (zweven, tijd stilzetten etc.).
Er zit een leuke soundtrack bij, en de geluidseffecten zijn subliem, en klinken erg goed.

Het blijft wel raar om ©2018 te zien staan op een Sega game.
Aardappel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:18:
Bij deze wat foto's van mijn nieuwste aanwinst, kickstartproject Tanglewood.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het zit in een nette case (niet die cases uit China) van stevig plastic, ook de cart is lekker stevig zoals het hoort te zijn. De cover en het boekje zijn ook van hoge kwaliteit. Er zat nog een extra ansicht in.
Het jammer vind ik dat ze waarschijnlijk het 'megadrive' logo niet mochten gebruiken en dus vervangen hebben door '16 bit cart'. Ook bij de nieuwere cover-art met blauwe band was dat het geval.

De game zelf is leuk, uitdagend (1x iets verkeerds aanraken en je bent af). De vijanden zijn snel.
Je kunt continu vooruit en terug, en je moet het einde zien te halen door gebruik te maken van pluizenbollen die je speciale krachten geven (zweven, tijd stilzetten etc.).
Er zit een leuke soundtrack bij, en de geluidseffecten zijn subliem, en klinken erg goed.

Het blijft wel raar om ©2018 te zien staan op een Sega game.
Nice! Erg hard nagedacht om deze ook (fysiek) te bestellen, maar ben er net niet diehard megadrive fan genoeg voor. Misschien de rom kopen (dat kon toch ook bij de maker?) want wil hem wel steunen voor zijn werk. Vind het wel gaaf als mensen deze projecten doen!

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Aardappel
Sagat schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Nice! Erg hard nagedacht om deze ook (fysiek) te bestellen, maar ben er net niet diehard megadrive fan genoeg voor. Misschien de rom kopen (dat kon toch ook bij de maker?) want wil hem wel steunen voor zijn werk. Vind het wel gaaf als mensen deze projecten doen!
Je kunt hem ook op Steam kopen.
Ik wil juist de rom om hem dan via mijn everdrive te spelen. Volgens mij kan het ook, 14 gbp, wat volgens google 15 euro was.

• Aardappel
Aaarghh, ik kom er niet op, superbekende tune @4:22 ongeveer.

YouTube: The Rarest Sega Games Ever Made

Edit: NBA Jam, end time. Gisteren kon ik er niet opkomen, toch maar even posten en schiet nu te binnen.

Aardappel wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:30 (26%)

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:28
Ik heb gisteren m'n Mega Everdrive ook even vol gezet. Zondag voor het eerst eens echt met de Sega Genesis aan de gang gegaan, en dat beviel me wel. Toen voornamelijk World of Illusion gespeeld, bleek echter wel dat ik een PAL rom op NTSC snelheid aan het spelen was. Niet zo handig dus :')

Gisteren even een willekeur aan games geprobeerd, maar ook Quackshot, Ristar en Dynamite Headdy.

De controller is wel wennen, ook al lijkt het op de CDi controller... Het probleem is voornamelijk als je alle 3 de knoppen tegelijkertijd nodig hebt (rennen, springen en attack bijv). Maar goed, kwestie van gewenning?

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Grumpmeister schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:53:
Ik heb gisteren m'n Mega Everdrive ook even vol gezet. Zondag voor het eerst eens echt met de Sega Genesis aan de gang gegaan, en dat beviel me wel. Toen voornamelijk World of Illusion gespeeld, bleek echter wel dat ik een PAL rom op NTSC snelheid aan het spelen was. Niet zo handig dus :')

Gisteren even een willekeur aan games geprobeerd, maar ook Quackshot, Ristar en Dynamite Headdy.

De controller is wel wennen, ook al lijkt het op de CDi controller... Het probleem is voornamelijk als je alle 3 de knoppen tegelijkertijd nodig hebt (rennen, springen en attack bijv). Maar goed, kwestie van gewenning?
Niet handig omdat het dan niet geldig is voor speedruns?

De controller vind ik overigens ok, maar 3 buttons tegelijk is idd lastig, dan zou je moet switchen naar een arcade/piano grip, dan is het wsl wel goed te doen. Maar eigenlijk nog niet zo vaak md games gespeeld waar ik dit nodig had...?

Dat was overigens wel een openbaring toen ik van snes naar saturn ging, met fighting games heb je natuurlijk veel buttons nodig en ook voor 3x een button reeks. Dat kunnen mappen naar 1 button maakte echt een wereld van verschil!

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Niet handig omdat het dan niet geldig is voor speedruns?
Yup, het viel mij eigenlijk niet eens op omdat ik het nog nooit eerder gespeeld had, maar oa. de muziek is dan versneld en alles lijkt sneller te lopen (terwijl het waarschijnlijk niet echt sneller ging, want PAL is over het algemeen gewoon langzamer). Maar als bijv. de animatie en geluid al versneld lijken, dan gaan er alarmbelletjes rinkelen. De tijd die ik voor elkaar had gekregen was dan ook terecht afgekeurd (het was verder niet heel goed (17:50), waarmee ik #31 op de leaderboards zou zijn. Maar beter dat ze het nu direct afkeuren en dit even aankaarten dan dat ik er meer tijd in had gestoken. De ROM gaf ook niet aan dat het een PAL versie betrof :X ).

Nu zitten er binnen World of Illusion ook een paar frame-perfecte inputs, die worden bij een versnelling ook lastiger te doen (als de PAL versie ook al hier en daar loopt te compenseren). Dus toen ik naar de NTSC versie ging viel het me ook direct op dat deze sprongen / inputs een stuk makkelijker gingen.
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:27:
De controller vind ik overigens ok, maar 3 buttons tegelijk is idd lastig, dan zou je moet switchen naar een arcade/piano grip, dan is het wsl wel goed te doen. Maar eigenlijk nog niet zo vaak md games gespeeld waar ik dit nodig had...?
De meeste hebben het volgens mij ook niet nodig, nee. Bij World of Illusion liep ik er dus tegenaan omdat je eigenlijk nooit de sprint-knop los wilt laten. En op zo optimaal mogelijk je attack te gebruiken moet je het net na je sprong indrukken. Dus ik zit idd met een piano-grip met de controller op schoot, waarbij ik de controller aan de linkerkant heb liggen om m'n rechter arm / hand meer ruimte te geven zodat ik niet verkramp. Niet ideaal in ieder geval :D

Quackshot heeft een soortgelijk geval, waarbij je eigenlijk constant over de grond wilt glijden en je attack wilt combineren met een sprong om zo geen tijd te verliezen. Die is echter nog iets preciezer.

Grumpmeister wijzigde deze reactie 15-01-2019 10:57 (7%)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Grumpmeister schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Yup, het viel mij eigenlijk niet eens op omdat ik het nog nooit eerder gespeeld had, maar oa. de muziek is dan versneld en alles lijkt sneller te lopen (terwijl het waarschijnlijk niet echt sneller ging, want PAL is over het algemeen gewoon langzamer). Maar als bijv. de animatie en geluid al versneld lijken, dan gaan er alarmbelletjes rinkelen. De tijd die ik voor elkaar had gekregen was dan ook terecht afgekeurd (het was verder niet heel goed (17:50), waarmee ik #31 op de leaderboards zou zijn. Maar beter dat ze het nu direct afkeuren en dit even aankaarten dan dat ik er meer tijd in had gestoken. De ROM gaf ook niet aan dat het een PAL versie betrof :X ).

Nu zitten er binnen World of Illusion ook een paar frame-perfecte inputs, die worden bij een versnelling ook lastiger te doen (als de PAL versie ook al hier en daar loopt te compenseren). Dus toen ik naar de NTSC versie ging viel het me ook direct op dat deze sprongen / inputs een stuk makkelijker gingen.

[...]

De meeste hebben het volgens mij ook niet nodig, nee. Bij World of Illusion liep ik er dus tegenaan omdat je eigenlijk nooit de sprint-knop los wilt laten. En op zo optimaal mogelijk je attack te gebruiken moet je het net na je sprong indrukken. Dus ik zit idd met een piano-grip met de controller op schoot, waarbij ik de controller aan de linkerkant heb liggen om m'n rechter arm / hand meer ruimte te geven zodat ik niet verkramp. Niet ideaal in ieder geval :D

Quackshot heeft een soortgelijk geval, waarbij je eigenlijk constant over de grond wilt glijden en je attack wilt combineren met een sprong om zo geen tijd te verliezen. Die is echter nog iets preciezer.
-speedruns
Haha goed dat het opviel, anders krijg je van die drama's als met die ene 'king of kong' gast dat al je records worden verwijderd en dat je een soort persona non grata wordt :P

Verder vind ik het echt top dat ik op mijn md kan switchen naar 60hz, ik snap dat ik wsl dan ook niet kan/mag meedoen maar dat was ik toch al niet van plan. Ik had het eigenlijk andersom na sonic op mijn x360 te hebben gespeeld via de sega megadrive collection, de pal versie op mijn md voelde daarna heel raar aan, muziek klopte niet en natuurlijk, standaard pal drama's. Op 60hz is het echter precies zoals ik het verwacht. Dat is overigens zowaar een fysieke cart btw O-)

-piano grip:
ah got ya, helemaal als je zo strak mogelijk probeerd te spelen is het niet fijn als je de controller niet lekker en/of natuurlijk kan vasthouden. Succes iig!

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:00
Behalve dan dat Billy Mitchell ondanks stapels aan bewijs bij hoog en laag vasthoudt altijd legitiem te zijn geweest, en z'n gelijk keer op keer middels drogredenen & juridische dreigementen verdedigt.
Ik heb het niet heel nauwlettend gevolgd, maar ik begreep dat hij bezig was zijn records op nieuw te halen. Dat lijkt me de beste manier. Aan de ene kant niet chique als je je gelijk wilt halen als je fout zit (dit lijkt mij ook wel omonstotelijk bewezen met wat ik gelezen heb) maar het leek mij dan eerlijker om alleen zijn dk record te striken dan.

Maar goed nogmaals, heb maar heel oppervlakkig kennis van dit wereldje en de events. Heb de film geloof ik wel is of gedeeltelijk gezien, maar niet volledig en zeker niet recent.

• Grumpmeister
Klopt. Billy Mitchell heeft het uiteindelijk erger gemaakt dan dat het hoefde te zijn voor hem (een van de dingen was dat hij op MAME speelde ipv het origineel, wat splicen (het in elkaar zetten van goede runs, in combinatie met savestates) weer makkelijker maakte, etc).

Er valt wel wat voor te zeggen dat hij z'n imago weer wat op wilt poetsen door nu zijn pogingen ook te streamen (met een camera die op hem gericht staat). Natuurlijk is dit niet foolproof en hij zal nooit meer van de 'cheater' titel afkomen, maar goed. Verder lijkt het me uit z'n interviews, etc maar een eng mannetje...

... En dan is Todd Rodgers toch een stapje erger, daar ga ik maar niet over beginnen :')

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:00
Sagat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:30:
ik begreep dat hij bezig was zijn records op nieuw te halen. Dat lijkt me de beste manier.
Da's mosterd na de maaltijd. Zelfs als hij morgen een nieuw record zet bewijst dit niets over het al dan niet legitiem geweest zijn van z'n MAME runs. Zo werkt het gewoon niet maar dat wil hij niet horen.
Guys wat vinden van *drumroll*

Demon crest op de snes? Ik kwam de titel laatst tegen bij iemand zijn (top 10 unknown snes gems) (ik kende zo ongeveer al zijn games maar vind het toch altijd leuk om die filmpjes even te checken.......).

Maar deze game altijd geskipped, ook bij emu runs deed het me altijd denken aan een jrpg achtig iets waardoor ik het nooit een kans gegeven hebt. Nu ik weer zag wat het was (en me heel vaag reviews van destijds herinner) heb ik zoiets van........ik zou het een kans kunnen geven. Het scheen ook dat de levels redelijk eenvoudig maken en de bazen redelijk moeilijk, dat is idd wel iets waardoor ik het zou kunnen opgeven :P
Heb de laatste tijd ook weer af en toe ghouls n ghosts gespeeld maar ugh, nog niet eens tot de eerste baas gekomen! Ik geloof ook dat die wel als moelijker word beschouwd........toch?

Maar goed, ben benieuwd wat jullie vinden :)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:10
In 2018 heb ik Gargoyle's Quest op de Gameboy uitgespeeld. Die game wordt ook wel gezien als de voorloper van Demon's Crest geloof ik, vanzelfsprekend dus dat hij op mijn backlog staat :) Daarnaast vind ik de game er ook prachtig uitzien trouwens.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:48
Heb zelf de gameboy versie en het tweede deel op de nes. Vermakelijke games en een leuke combinatie van RPG en platform levels. Leuke serie.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:25
Alleen is Demon's Crest wel wat anders qua gameplay. Eerder een Metroidvania met heel lastige eindbazen.

Beide Gargoyle's Quest games zijn daarentegen lineair en in één dag uit te spelen.

Ik vind Demon's Crest een mooie game. Vooral dat eerste level is memorabel. Meteen een boss fight. ;)

Flozem wijzigde deze reactie 16-01-2019 19:26 (50%)

Thanks guys, ik ga hem iig testen binnenkort.

Volgens mij had ik dit filmpje gechecked
YouTube: Top 10 Obscure SNES Gems by Mike Matei Super Nintendo
Wat irritant genoeg geen overzicht heeft van de besproken spellen in de description (wsl om te voorkomen dat mensen alleen die bekijken en het fimpje skippen :P )

Viel me op dat hij veel side scrollers er in had. Op zich natuurlijk ook een leuk genre en heel populair in die tijd. Maar (volgens mij al vaker genoemd hier) genre is wat gedateerd geworden imho. Er zijn natuurlijk wat uitzonderingen, en vooral met 2 of meer mensen blijft het leuk (met 3 vrienden TMNT spelen in de arcade vond ik zeer tof back in the day) maar persoonlijk iig minder behoefte om die ook te spelen. Misschien kijk ik hem nogmaals en met behulp wat fastworden maak ik zelf wel die lijst en zet ik erbij welke ik wel wil spelen.

* Exorcist legt TMNT Turtles in Time weer terug in de kast ;(
Exorcist schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:32:
* Exorcist legt TMNT Turtles in Time weer terug in de kast ;(
AHEM
en vooral met 2 of meer mensen blijft het leuk

Sp kon ik het vroeger uren spelen (wil niet weten hoeveel uren mijn arme snesje final fight heeft moeten afdraaien) maar tegenwoordig ben ik er snel(ler) op uitgekeken in mijn eentje.

Dat gezegd hebbende wil ik zeker nog is spelen
final fight (want achievements :X ) en dus ook die andere game die erbij zit (en ook in de lijst van die yt knakkert zit)
castle crashers!
alien vs predator
en in iets mindere mate cadilacs vs dinosaurs

en verder games als shank and guacamelee oid en vast nog wel wat andere recente varianten.......beide games hebben al sequels als ik me niet vergis.

Oh en de streets of rage games niet te vergeten

en hoe heette die ene saturn game ook al weer? oh ja guardian heroes.....

En dat is dus een genre waarin ik dus minder intresse heb 8)7

@Exorcist
En we moeten natuurlijk nog steeds golden axe vergelijken op amiga en md (en eventueel kan ik de PCE versie ook nog meenemen natuurlijk :P )

Sagat wijzigde deze reactie 17-01-2019 10:03 (7%)

• Seroczynski
Ondanks dat ik hem zeker nog niet retro vind, is Castle Crashers 4P is echt geweldig. Vooral leuk dat je ook upgrades e.d. hebt. Wij hebben ons daar in ieder geval dagenlang mee weten te vermaken, echte aanrader.

Sagat schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:02:
[...]

AHEM
en vooral met 2 of meer mensen blijft het leuk

@Exorcist
En we moeten natuurlijk nog steeds golden axe vergelijken op amiga en md (en eventueel kan ik de PCE versie ook nog meenemen natuurlijk :P )
Ben voor alles in, moet alleen de SNES en N64 nog fixen gezien ik nog steeds geen beeld heb O-)
Volgens mij heb ik die gamepass ook nog tegen die tijd dus wellicht zit er ook nog wat bij/in >:)

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-01 14:22

Reintji

(2 x dad)²

Goedemorgen,

Een beetje vermaak voor het weekend.

YouTube: Worlds Greatest Game Room

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• Aardappel
Mag wat kosten :Y :9~
Tsja.......bij metal jesus heb ik al zoiets van, hij heeft best veel, bij deze gast is het gewoon ziekelijk. Vraag me ook af wat hij doet voor werk of dat ie misschien oud geld is ofzo.

Desalniettemin, damn yo. Veel spul en veel leuk spul. En goede smaak in gaming mags met cvg en retro gamer 8)

• Seroczynski
Ik heb het niet eens gekeken want ik wordt altijd vreselijk jaloers als ik dergelijke game rooms zie :(

Goed gezegd, game rooms. Ik geloof 4 kamers inc. arcade met 97 kasten ( ik geloof dat daar ook pinball bij zat. )

Vraag me af of ik met onbeperkt tijd en geld hetzelfde zou doen. Hij vertelde wel iets in de trent van ‘mijn ps4 verzameling is nog beperkt, want ik koop pas een nieuwe game wanneer ik klaar ben met de huidige’ aan de andere kant ter afwisseling heb je 1000den retro games dus ja.....

Then again ik heb zelf natuurlijk met roms ook toegang tot duizenden retro games, moet ik dan ook mijn current gen games gaan maxen :X

• Henkje.doc
@Sagat
Ik weet bijna wel zeker dat ik datzelfde zou doen. Het moment dat je het eigenlijk nooit allemaal meer kan spelen komt eerder dan je denkt. De hoeveelheid games stijgt gestaag, en de ‘deadline’ komt lang maar zeker ook dichterbij.

Last Gamer is iemand die niet alleen collector is, maar ook echt liefhebber. Hij weet telkens weer unieke en grappige titels te vinden.

Al geloof ik best dat er in Nederland ook grote collectors zijn, alleen die hebben minder behoefe aan volledige exposure op internet.
Iemand ervaring met GBA SP's? Als in, technisch? Heb drie gewone GBA's en twee SP's. Toevallig (nou ja, eigenlijk niet) laden deze allebei niet meer op (heb ze denk ik nu een jaar of anderhalf niet aangeraakt, ook niet opgeladen). LED gaat aan van het laden maar gaat bij eentje weer uit na een seconde of 30 (gaat niet aan) en de ander blijft nu wel even laden maar gaat ook niet aan (Tribal SP).

Ik denk dat de laatste nog wel aan zal gaan over xx minuten maar die ander...?

• Seroczynski
Exorcist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:49:
Iemand ervaring met GBA SP's? Als in, technisch? Heb drie gewone GBA's en twee SP's. Toevallig (nou ja, eigenlijk niet) laden deze allebei niet meer op (heb ze denk ik nu een jaar of anderhalf niet aangeraakt, ook niet opgeladen). LED gaat aan van het laden maar gaat bij eentje weer uit na een seconde of 30 (gaat niet aan) en de ander blijft nu wel even laden maar gaat ook niet aan (Tribal SP).

Ik denk dat de laatste nog wel aan zal gaan over xx minuten maar die ander...?
Ik zou beginnen met een nieuwe accu plaatsen in die SP's. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.

Seroczynski schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:58:
[...]

Ik zou beginnen met een nieuwe accu plaatsen in die SP's. Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
Ik ga maar 's beginnen met eerlijk zijn. Ik kijk net nogmaals (nadat de Tribal al enige tijd ligt op te laden). Wil ik 'm aanzetten, niets. Blijkbaar () vind de GBA het brightness knopje in het midden niét de aan-knop. M.a.w. ik probeer ze aan te zetten met een verkeerde knop.

Beiden gaan keurig aan, de ander zat ws. nog redelijk vol lading.

Zucht;

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:25
Hoe lang had je je GBA-SP niet meer aangeraakt? :+

Flozem wijzigde deze reactie 21-01-2019 23:01 (4%)

Flozem schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:00:
Hoe lang had je je GBA-SP niet meer aangeraakt? :+
Kuch kuch...nooit echt mijn ding geweest, sowieso niet die handhelds. Heb er genoeg maar ik richt me er nooit echt op. Originele GBA wel veelvuldig gebruikt rond 200...5 denk ik? Maar blijkbaar nooit genoeg. Ik geef de schuld aan de omstandigheden :P

• Seroczynski
Exorcist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Kuch kuch...nooit echt mijn ding geweest, sowieso niet die handhelds. Heb er genoeg maar ik richt me er nooit echt op. Originele GBA wel veelvuldig gebruikt rond 200...5 denk ik? Maar blijkbaar nooit genoeg. Ik geef de schuld aan de omstandigheden :P
Als handhelds je ding niet zijn, adviseer ik je een GameBoy Player voor de GCN. Er zijn echt wat héle mooie games voor de GBA verschenen. Eén van mijn favoriete handhelds _/-\o_

Seroczynski schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:57:
[...]

Als handhelds je ding niet zijn, adviseer ik je een GameBoy Player voor de GCN. Er zijn echt wat héle mooie games voor de GBA verschenen. Eén van mijn favoriete handhelds _/-\o_
Heb die uiteraard in huis, ook een hele box vol GB/GBC/GBA games waarvan ik er nog genoeg nooit gedaan heb. Idd de beste manier om ze te alsnog te spelen :)

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
afgelopen week deze set van een zeer goede vriend over mogen nemen lag al jaren in een kast maar de games zien er allemaal nog super netjes uit alle games compleet en zelfs nog de carts in het originele plastic zakje.

Alles nieuw in de verzameling op streetfighter en super tennis na al was mijn streetfighter CIB echt gaar met plakband bij elkaar gehouden :( en die supertennis had ik de duitse versie die blijkbaar een ander soort doosje heeft?

copywizard wijzigde deze reactie 22-01-2019 09:15 (40%)

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

Lucky bastard! Netjes!

• Henkje.doc
@copywizard mooie selectie aan games en in zeer goede staat. Veel gameplezier toegewenst.

• GertW
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 15:47
Door de jaren heen heb ik best een grote collectie met retro games opgebouwd en overweeg nu om (bijna) alles te verkopen. Waar kan ik dit het beste doen? Hier op tweakers, eBay, marktplaats, of zijn er nog andere plekken? Misschien op een beurs gaan staan ofzo? Wil het wel per stuk gaan doen, zeker omdat er nogal wat zeldzaam spul bij is 😬

• Seroczynski
GertW schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:24:
Door de jaren heen heb ik best een grote collectie met retro games opgebouwd en overweeg nu om (bijna) alles te verkopen. Waar kan ik dit het beste doen? Hier op tweakers, eBay, marktplaats, of zijn er nog andere plekken? Misschien op een beurs gaan staan ofzo? Wil het wel per stuk gaan doen, zeker omdat er nogal wat zeldzaam spul bij is 😬
Tsja, precies daar waar je zegt. Er is geen beste plek. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wat je plaatst en zie het persoonlijk het liefste op Tweakers verschijnen :)

• GertW
Dit is doos 1 van 10 (ongeveer):
Doos1
Gisteren een dag/nacht weg met m'n vrouw, gelijk Amersfoort aangedaan en het volgende gescoord:

Zaten her en der (Cex, Nedgame, Next-Level) games tussen die ik nog graag wilde (Worms Collection, maar ook gelijk meest prijzig, Cold Fear, Ninja Gaiden en Deadly Creatures). PS1 spel genomen voor het dubbele doosje. De mok heeft m'n vrouw stiekem gekocht bij Nedgame toen ikzelf aan het browsen was door de games :) :)

Ook grappig was dat ik in de Cex ineens op m'n schouder geklopt werd door @Sagat ! Klein retro-wereldje ondanks zijn wortels in de omgeving.

Zo maar 's alles een plek geven. Die er niet is. :+

Al bezig geweest om (vrijwel alle) 360 titels over te zetten naar de One, maar dat is ook nog een tijdrovende klus (voeren van alle discs. Dacht overigens dat Ninja Gaiden (Xbox) BC was maar niets in minder waar. Jammer :)

Exorcist wijzigde deze reactie 27-01-2019 21:19 (18%)

• Seroczynski
Exorcist schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Dacht overigens dat Ninja Gaiden (Xbox) BC was maar niets in minder waar. Jammer :)
Dat is Ninja Gaiden Black. Die heeft 1080p, 60Hz 16:9 support op de X1. Zeker de moeite waard.

Seroczynski schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Dat is Ninja Gaiden Black. Die heeft 1080p, 60Hz 16:9 support op de X1. Zeker de moeite waard.
Verklaart een boel, voeg 'm toe aan 't lijstje thx :)

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-02 13:56
Exorcist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Ik heb het zelfde maar met name omdat ik grote handen heb (wel slank), zeker zo’n SP is niet voor mij gemaakt. Gelukkig heb ik een Revo K101, dat gaat al ietsje beter.

mijn systeem!

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Deze bied ik aan via MP:

Kon het niet laten :+

Update:

Waar mag ik deze dan wel verkopen?

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:03 (56%)

PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Seroczynski
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:42:
Deze bied ik aan via MP: [Afbeelding]

[...]

Waar mag ik deze dan wel verkopen?
Ik denk dat mensen / Marktplaats struikelt over het feit dat je het woordje NES gebruikt in je advertentie. Dat is het immers niet, de N in NES staat voor Nintendo. Dergelijke advertenties worden vaker op Marktplaats aangeboden, maar dan moet het uit de titel en tekst al duidelijk zijn dat het een clone device is.

Ik heb gisteren dan eindelijk mijn Joyzz mogen ontvangen, en wat zijn ze fijn zeg.

Normaal gesproken komen deze controllers met een semi-opgeladen accu, maar één van de twee was compleet leeg. Geen probleem, maar omdat er geen indicator op de controller zelf zit moet je dat even zien te achterhalen :+ Gelukkig heeft Krikzz een kleine applicatie voor de Mega Drive geschreven waarin je de controllers kan uitlezen en testen. Vreemd genoeg kreeg ik de controllers niet gesynct zonder ze eerst aan de PC te koppelen en uit te lezen, geen idee wat ik daar verkeerd deed. Maar toen ze eenmaal aan de praat waren werkte het ook echt top. De drie 6-button games die ik geprobeerd heb werken allemaal heerlijk, echt super nice.

Binnenkort wat meer tijd en liefde aan mijn trouwe Mega Drive geven :)

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat mensen / Marktplaats struikelt over het feit dat je het woordje NES gebruikt in je advertentie. Dat is het immers niet, de N in NES staat voor Nintendo. Dergelijke advertenties worden vaker op Marktplaats aangeboden, maar dan moet het uit de titel en tekst al duidelijk zijn dat het een clone device is.

Ik heb gisteren dan eindelijk mijn Joyzz mogen ontvangen, en wat zijn ze fijn zeg.

[Afbeelding]

Normaal gesproken komen deze controllers met een semi-opgeladen accu, maar één van de twee was compleet leeg. Geen probleem, maar omdat er geen indicator op de controller zelf zit moet je dat even zien te achterhalen :+ Gelukkig heeft Krikzz een kleine applicatie voor de Mega Drive geschreven waarin je de controllers kan uitlezen en testen. Vreemd genoeg kreeg ik de controllers niet gesynct zonder ze eerst aan de PC te koppelen en uit te lezen, geen idee wat ik daar verkeerd deed. Maar toen ze eenmaal aan de praat waren werkte het ook echt top. De drie 6-button games die ik geprobeerd heb werken allemaal heerlijk, echt super nice.

Binnenkort wat meer tijd en liefde aan mijn trouwe Mega Drive geven :)
Vraagje over de controller over het algemeen (dus ook standaard Mega Drive / Genesis). Hoort de d-pad wat losjes te zitten of is het normaliter vrij stevig? De d-pad die bij de controller van m'n Genesis zat, lijkt wat losjes en kan een beetje op en neer bewegen, dus ik heb het idee dat het niet goed vast zit. Mogelijk dat ze 'm schoongemaakt hadden en niet goed teruggeplaatst hebben? Inputs registreren zonder problemen, maar het voelt erg wonky aan.

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Vraagje over de controller over het algemeen (dus ook standaard Mega Drive / Genesis). Hoort de d-pad wat losjes te zitten of is het normaliter vrij stevig? De d-pad die bij de controller van m'n Genesis zat, lijkt wat losjes en kan een beetje op en neer bewegen, dus ik heb het idee dat het niet goed vast zit. Mogelijk dat ze 'm schoongemaakt hadden en niet goed teruggeplaatst hebben? Inputs registreren zonder problemen, maar het voelt erg wonky aan.
Die horen een beetje los te zitten, zo lang ze de input maar goed registreren.

• 1nsane
Seroczynski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Niet per se, het kan ook zo zijn dat het voor de rechthebbende partij aannemelijk genoeg is dat het inbreuk maakt op rechten al noem je het de mesthoop2000, als daar bekend van is dat er roms op staan van spellen waar geen royalties voor betaald zijn, dan zou het ook kunnen dat inbreuk aannemelijk is.

mijn systeem!

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Het is ook geen NES he.. het is een 'Video consola video game action set con tus juegos favoritos'.

• GertW
Mochten er nog retrogamers geinteresseerd zijn, ik heb een deel van mijn collectie te koop gezet: V&A aangeboden: Retro game opruiming: veel NES/SNES/SATURN/PS2/GC games!

Acties:
  • +14Henk 'm!
Eea hier op orde gesteld, in die zin..alle dozen van de consoles gaan in vuilniszakken en de garage/vliering in (ter bescherming). Kom er ruimte tekort en gezien we niet gaan verhuizen...reorganiseren :P

Exorcist wijzigde deze reactie 03-02-2019 21:48 (9%)

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:02
Wtf... Wat een spullen..gaaf hoor.

• securitymayo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-02 21:12
Vet!!! Daar is mijn verzameling niks bij, haha.
Ziet er geweldig uit!

• Henkje.doc
_/-\o_ @Exorcist mooie collectie. En lijkt me optimaal gebruik maken van de beschikbare ruimte.

• Grumpmeister
Sick hoor, mooie collectie :D

Ik hoop ooit ook zoiets moois te hebben en kijk daarom al echt uit naar het verhuizen. Want dan kan ik iig een kamer vol op zo'n manier in gaan richten :D

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice hoor, optimaal gebruik gemaakt van de ruimte. Ik zie nog mogelijkheden tussen die balken van je plafond ;)

Ik gok dat onze collecties niet zoveel van elkaar verschillen maar heb bijna niets uitgestald staan door ruimtegebrek en schuine muren (zolder)... :'(

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

Sp33dFr34k schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:48:
Nice hoor, optimaal gebruik gemaakt van de ruimte. Ik zie nog mogelijkheden tussen die balken van je plafond ;)

Ik gok dat onze collecties niet zoveel van elkaar verschillen maar heb bijna niets uitgestald staan door ruimtegebrek en schuine muren (zolder)... :'(
Die balken, ja, over nagedacht, maar dan wordt het optisch snel al heel klein, het is al maar 10m2. Maar goed, over niet al te lange tijd betrek ik de bijkeuken erbij en dan is het weer een stuk groter. We hebben nagedacht over een ander huis omdat we na tien jaar hier wonen inmiddels weer een stuk groter zouden kunnen gaan wonen...maar dus ook met stijgende maandlasten, en vind het wel ff prima zo.

De dozen zijn nu onder bed geschoven in de slaapkamer. Er is nog eea niet zichtbaar, bijv. de kist bij de deur zitten al mijn controllers in die ik vrijwel nooit gebruik (tientallen) en nog Doom coll. edition, alle boekjes van GB/GBA/NES/SNES games etc zonder doosje. Onder de tafel zitten al mijn handhelds en controllers die ik wel vaak gebruik. Nog een stuk of 13 PS3's die in de bijkeuken staan en in de garage nog heel veel kabels, adapters en dozen. Maar kan niet alles uitstallen, ben op zich wel blij dat ik nu van de dozen af ben. Keek er graag naar maar de ruimte die ik nu weer - even - heb, is me meer waard.

/Tip van de dag en minder retro:

X-Men vs. Wolverine op de PS3. Gekocht nav tip van een maat en vanavond met hem dit gedaan. Ideale mix tussen DMC, GoW en Uncharted..echt een aanrader. Kende het hele spel niet (ws. door mijn vooringenomenheid jegens Marvell en alles) maar ik ben aangenaam verrast.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@Exorcist is het niet xmen origins wolverine? Ziet er wel gaaf uit idd. Misschien ook maar eens aanschaffen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Arunia schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:30:
@Exorcist is het niet xmen origins wolverine? Ziet er wel gaaf uit idd. Misschien ook maar eens aanschaffen.
Die bedoel ik ja (deed het uit het hoofd). Er zijn wat framerate issues zoals met zoveel PS3 spellen in de beginperiode maar het speelt echt heel lekker weg. En met trophy support, ook niet onaardig.

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:09
Dit weekend een oude doos opengetrokken en daar mijn gameboy collectie weer gevonden. Gameboy doet het, een beetje vergeeld maar goed. En een stuk of 20 games sommige nog met box en allemaal met handleiding erbij.

Toen ik klein was, was het leuk maar nu weinig behoefte meer aan. Anders had het niet zolang in een doos gezeten... Dus de hele handel op marktplaats gezet.

Er komen veel reacties en een aantal specifieke vragen bijv over probotector 2.

Is er online ook ergens een richtlijn te vinden over de waarde van een game of hoe speciaal/gezocht de game is? Ik maak mij geen illusies dat ik goud in handen heb. Maar ben graag op de hoogte wanneer ik iets online zet of onderhandel.

Defector wijzigde deze reactie 05-02-2019 10:44 (17%)

• Arunia
  • Nu online
@Defector Gewoon even zoeken online en vergelijken met wat je zelf hebt en waar het voor verkocht wordt of iig te koop staat.
Dacht dat er wel sites waren, maar weet ze zelf eigenlijk niet.

• Seroczynski
Defector schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:34:
Dit weekend een oude doos opengetrokken en daar mijn gameboy collectie weer gevonden. Gameboy doet het, een beetje vergeeld maar goed. En een stuk of 20 games sommige nog met box en allemaal met handleiding erbij.

[Afbeelding]

Toen ik klein was, was het leuk maar nu weinig behoefte meer aan. Anders had het niet zolang in een doos gezeten... Dus de hele handel op marktplaats gezet.

Er komen veel reacties en een aantal specifieke vragen bijv over probotector 2.

Is er online ook ergens een richtlijn te vinden over de waarde van een game of hoe speciaal/gezocht de game is? Ik maak mij geen illusies dat ik goud in handen heb. Maar ben graag op de hoogte wanneer ik iets online zet of onderhandel.
Heb je hem niet op V&A gezet? Zit te zoeken op MP maar zie 'm niet staan. Ben ook wel benieuwd.

• Defector
  • Laatst online: 10:09
Arunia schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:46:
@Defector Gewoon even zoeken online en vergelijken met wat je zelf hebt en waar het voor verkocht wordt of iig te koop staat.
Dacht dat er wel sites waren, maar weet ze zelf eigenlijk niet.
Heb wat gezocht en bijvoorbeeld deze site gevonden.
https://www.pricecharting...pal-gameboy/probotector-2

Maar kan niet goed inschatten of dat realistisch is?
Seroczynski schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Heb je hem niet op V&A gezet? Zit te zoeken op MP maar zie 'm niet staan. Ben ook wel benieuwd.
Ik dacht dat linken naar advertenties niet mocht? Wanneer dat zo is dan verwijder ik de link weer.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

• Arunia
  • Nu online
@Defector ps, linken mag voor zover wel in je ondertekst. Dus wat degene boven jou en ik hebben staan. Dat kan middels je profiel.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 20:50
Defector schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Heb wat gezocht en bijvoorbeeld deze site gevonden.
https://www.pricecharting...pal-gameboy/probotector-2

Maar kan niet goed inschatten of dat realistisch is?
Pricecharting kun je prima als referentie gebruiken. Je ziet daar de prijzen waarvoor de games op ebay daadwerkelijk verkocht zijn. Je moet uiteraard zelf nog wel inschatten of jouw exemplaar hetzelfde waard is. De staat van doosje, label op de cart etc. hebben natuurlijk invloed op de waarde.

• Seroczynski
Taal scheelt ook vaak. Engelstalige doen het het beste, maar binnen Europa is FAH voor GameBoys prima. Mooi lotje, ik denk dat je vraagprijs wel prima is hoor. Misschien kan je er nog wat meer voor krijgen, gewoon even laten staan en rustig afwachten :)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Nog geen retro, maar eindelijk weer eens wat leuks gevonden bij de kringloopwinkel. 15 PlayStation 3 Promo Only Discs, er zat zelfs nog een sticker op met het embargo en wanneer je ermee online mocht.

Jumpman wijzigde deze reactie 05-02-2019 20:12 (26%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-02 10:18
Na 30 jaar gestopt met retro game collecten en spelen, of eigenlijk met alles dat met materialisme te maken heeft.

Ik heb te veel om op te noemen. Bij serieuze interesse in bepaalde games, graag een PBtje sturen.

Wat overblijft laat ik opkopen door een handelaar, en met de opbrengst zorg ik dat een goede kennis niet op straat komt te staan. Wat daarna overblijft gaat naar de aller armsten in onze samenleving.

Eind van deze maand laat ik het restant opkopen.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Zo zie je maar dat niets voor het leven is
Consoles4life! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:42:
Na 30 jaar gestopt met retro game collecten en spelen, of eigenlijk met alles dat met materialisme te maken heeft.

Ik heb te veel om op te noemen. Bij serieuze interesse in bepaalde games, graag een PBtje sturen.

Wat overblijft laat ik opkopen door een handelaar, en met de opbrengst zorg ik dat een goede kennis niet op straat komt te staan. Wat daarna overblijft gaat naar de aller armsten in onze samenleving.

wtf, deze zag ik niet aankomen, ik kan me voorstellen dat je je vrienden probeerd bij te staan, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan je hobby (of iig een van je hobbies) gaat opgeven. Een de ene kant maakt dat het een enorm mooi gebaar, aan de andere kant kan het nooit goed zijn om een deel van jezelf op te geven.
Maar goed ik ken je exacte situatie uiteraard niet.

Ik wens je sowieso veel succes, en mocht je je ooit bedenken dan zien we je graag terkomen!
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:18:
Zo zie je maar dat niets voor het leven is
heh mijn vader heeft, toen ik nog thuis woonde, me regelmatig gevraagd 'jongen, ben je niet te oud om te gamen' of 'heb je niet genoeg games?' Die laatste is mogelijk een vraag waar ik ja op moet anwoorden, zelfs als ik nooit meer een game koop kan ik me nog jaren vermaken, en als ik dan echt door de backlog heen zou zijn, is er genoeg wat ik nogmaals zou willen spelen.........maar die eerste vraag?
nope, ik stop pas met gamen als mijn handen niet meer werken. Verder zeg nooit nooit, en als je weer 0 begint met verzamelen icm met een gelimiteerd of zelf geen budget, dan zou dat zeer frustrerend zijn (helemaal als je veel hebt zoals C4L, en ik heb zelf ook redelijk wat spul) echter dan zou ik kijken of iemand iets zou weggooien of kijken bij kirngloop winkells etc. Met een oude ps2 of 3 zou je dan iig wat kunnen spelen.......

Sagat wijzigde deze reactie 07-02-2019 15:36 (32%)

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:30:
[...]

heh mijn vader heeft, toen ik nog thuis woonde, me regelmatig gevraagd 'jongen, ben je niet te oud om te gamen' of 'heb je niet genoeg games?' Die laatste is mogelijk een vraag waar ik ja op moet anwoorden, zelfs als ik nooit meer een game koop kan ik me nog jaren vermaken, en als ik dan echt door de backlog heen zou zijn, is er genoeg wat ik nogmaals zou willen spelen.........maar die eerste vraag?
nope, ik stop pas met gamen als mijn handen niet meer werken. Verder zeg nooit nooit, en als je weer 0 begint met verzamelen icm met een gelimiteerd of zelf geen budget, dan zou dat zeer frustrerend zijn (helemaal als je veel hebt zoals C4L, en ik heb zelf ook redelijk wat spul) echter dan zou ik kijken of iemand iets zou weggooien of kijken bij kirngloop winkells etc. Met een oude ps2 of 3 zou je dan iig wat kunnen spelen.......
Mijn vorige vriendin vroeg mij een keer wat ik zou doen als zij mij voor de keuze zou stellen: Mijn games de deur uit, of mijn vriendin?

Zoals je kan aanvoelen is dat een heel serieus gesprek geworden waarin ik aan heb gegeven dat ik niet vind dat je een dergelijk verzoek kan maken. Sommige hobby's of interesse maken nou eenmaal een persoon. Zo lang ik leef en mij kan herinneren zijn (spel)computers en de bijbehorende games onderdeel van mijn leven. Dan ga ik niet van de ene op de andere dag een romantisch gebaar maken waarbij ik mijzelf helemaal niet prettig zou vinden.

Leuk avondje werd dat :P

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-02 10:18
@Sagat Ik zal er heel eerlijk over mijn beweegredenen zijn (al is 't helaas offtopic, dus ik hou het kort en zo gepast mogelijk)

Een jarenlang onderzoek/facinatie naar schaduwregering/illuminatie liet mij onze wereld anders zien, en deed me uiteindelijk geloven in de duivel. (En is er een duivel dan is er ook God).

3 mndn terug ging ik in gebed en vroeg vergeving voor mn zonde en geloofde oprecht in de gospel.

Vanuit mn ooghoek dacht ik een soort Navi zonder vleugeltjes te zien en toen ik mn ogen scherp stelde was het weg en voelde ik een innerlijke warmte (soort verliefdheid zonder achtbaan gevoel).

Sindsdien beweeg ik zonder medicatie heel goed met mn extreem zware reuma en ben ik gelovig.

Ik noem mezelf geen Christen (religie hoort bij het verdeel en heers spelletje en daar blijf ik verre van).

Ik probeer de weg van Jezus nu te volgen en afstand nemen van materialisme is daar één van de vereiste voor.

Ik doe dit dus niet uit eigen bewegen maar voor de heere. Ik zal ook niet meer gaan vragen dan 40% van wat webshops vragen.

Verder ga ik op het forum niet verder in op mijn beweegredenen omdat dit een retrogame topic is en geen topic voor mijn bekering ;)
Dat is helemaal duidelijk man. Tsja, dan ga ik je nogmaals heel veel sterkte en vooral geluk wensen met deze life change!

Consoles4life! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:45:
@Sagat Ik zal er heel eerlijk over mijn beweegredenen zijn (al is 't helaas offtopic, dus ik hou het kort en zo gepast mogelijk)

Een jarenlang onderzoek/facinatie naar schaduwregering/illuminatie liet mij onze wereld anders zien, en deed me uiteindelijk geloven in de duivel. (En is er een duivel dan is er ook God).

3 mndn terug ging ik in gebed en vroeg vergeving voor mn zonde en geloofde oprecht in de gospel.

Vanuit mn ooghoek dacht ik een soort Navi zonder vleugeltjes te zien en toen ik mn ogen scherp stelde was het weg en voelde ik een innerlijke warmte (soort verliefdheid zonder achtbaan gevoel).

Sindsdien beweeg ik zonder medicatie heel goed met mn extreem zware reuma en ben ik gelovig.

Ik noem mezelf geen Christen (religie hoort bij het verdeel en heers spelletje en daar blijf ik verre van).

Ik probeer de weg van Jezus nu te volgen en afstand nemen van materialisme is daar één van de vereiste voor.

Ik doe dit dus niet uit eigen bewegen maar voor de heere. Ik zal ook niet meer gaan vragen dan 40% van wat webshops vragen.

Verder ga ik op het forum niet verder in op mijn beweegredenen omdat dit een retrogame topic is en geen topic voor mijn bekering ;)
Ik las dit zojuist en ik vermoed dat je ergens echt een enorme omslag hebt gemaakt in je leven door een ingrijpende gebeurtenis. Dus los van mijn eigen mening en vragen hierover rest niets meer dan respect voor je keuze en het jammer vinden dat je geen deel meer uitmaakt/zal uitmaken van dit topic, als één van de toonaangevende posters hier.

Het ga je goed, en zoals @Sagat al zegt don't be a stranger :)

• Aardappel
Consoles4life! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:42:

:/

Wow, deze zag ik ook niet aankomen. Zit hier inmiddels wat langer in de lurk-modus dan echt actief te zijn, maar ik kon je reacties en kennisbank altijd erg waarderen.

• 1nsane
Seroczynski schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Mijn vorige vriendin vroeg mij een keer wat ik zou doen als zij mij voor de keuze zou stellen: Mijn games de deur uit, of mijn vriendin?

Zoals je kan aanvoelen is dat een heel serieus gesprek geworden waarin ik aan heb gegeven dat ik niet vind dat je een dergelijk verzoek kan maken. Sommige hobby's of interesse maken nou eenmaal een persoon. Zo lang ik leef en mij kan herinneren zijn (spel)computers en de bijbehorende games onderdeel van mijn leven. Dan ga ik niet van de ene op de andere dag een romantisch gebaar maken waarbij ik mijzelf helemaal niet prettig zou vinden.

Leuk avondje werd dat :P
Tja, een soort nestdrang ofzo? Zo van doe al je afleiding weg zodat je je op het kroost kan concentreren als het er is :-P

De mijne probeerde het ook hoor “en die wekelijkse game avond, als we samen gaan wonen doe je dat niet meer toch?” :+

Nou tot op de dag van vandaag is Woensdagavond nog altijd game avond :-P en heb ik 2 mancaves, de vasthouder wint :-P

mijn systeem!

• Seroczynski
1nsane schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Tja, een soort nestdrang ofzo? Zo van doe al je afleiding weg zodat je je op het kroost kan concentreren als het er is :-P

De mijne probeerde het ook hoor “en die wekelijkse game avond, als we samen gaan wonen doe je dat niet meer toch?” :+

Nou tot op de dag van vandaag is Woensdagavond nog altijd game avond :-P en heb ik 2 mancaves, de vasthouder wint :-P
Vertel eens wat meer over je game avonden :P Wij hebben die echt maar heel beperkt, maar daar geeft mijn vriendin (met wie ik samenwoon) wel de ruimte voor. Die gaat dan weg of die zie ik dan maar amper. En dat is maar goed ook, want dan is het volle bak en aan het einde van de avond is er vrijwel niemand meer die nog rijden mag :+

Er zijn heus wat zaken die veranderen kunnen als je gaat samenwonen, maar zelfs mét een kind kan je gewoon gamen of verzamelen. Ik ben zelf 32 jaar, en het begint nu langzaam maar zeker dat mijn "core vriendengroep" aan de kinderen gaat. De eerste heeft inmiddels een dochter, en dat heeft enkel wat invloed gehad op de hoeveelheid vrije tijd die hij over heeft.

Zulke dingen zullen gewoon hun natuurlijke verloop hebben, maar om ergens mee te "moeten stoppen omdat ..." slaat natuurlijk nergens op. Dat weten de vrouwen ook wel lijkt me.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Consoles4life! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:45:

Ik lurk hier meestal, maar hier wilde ik toch even op reageren :)
Allereerst: proficiat :) Ik ben zelf totaal niet gelovig, maar ik begrijp je helemaal qua beweegredenen. En ook blij voor je dat hierdoor ineens die reuma geen issue meer lijkt te zijn.
Tevens hoop ik voor je dat dit de weg is voor de rest van je leven - daar ga ik wel van uit, overigens. Zo niet ga je op enig moment namelijk spijt krijgen als haren op je hoofd en dat gunt denk ik niemand je :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 1nsane
Seroczynski schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:30:
[...]

Vertel eens wat meer over je game avonden :P Wij hebben die echt maar heel beperkt, maar daar geeft mijn vriendin (met wie ik samenwoon) wel de ruimte voor. Die gaat dan weg of die zie ik dan maar amper. En dat is maar goed ook, want dan is het volle bak en aan het einde van de avond is er vrijwel niemand meer die nog rijden mag :+

Er zijn heus wat zaken die veranderen kunnen als je gaat samenwonen, maar zelfs mét een kind kan je gewoon gamen of verzamelen. Ik ben zelf 32 jaar, en het begint nu langzaam maar zeker dat mijn "core vriendengroep" aan de kinderen gaat. De eerste heeft inmiddels een dochter, en dat heeft enkel wat invloed gehad op de hoeveelheid vrije tijd die hij over heeft.

Zulke dingen zullen gewoon hun natuurlijke verloop hebben, maar om ergens mee te "moeten stoppen omdat ..." slaat natuurlijk nergens op. Dat weten de vrouwen ook wel lijkt me.
Haha dat klinkt wel als onze game avonden.

We zijn meestal met tussen de 2 en 4 man en het bier vloeit dan ook rijkelijk. Daarnaast hebben we een soort uit-thuis formule waarbij we ombeurten bij elkaar spelen en de thuispartij kookt dan ook voor iedereen.

mijn systeem!

• Arunia
  • Nu online
Vroeger kon ik iedere avond gamen ook toen ik mijn vriendin kreeg. Die was om 21 uur weer thuis doordeweeks.
We speelden samen uitgebreid Guild Wars 1, maar dat is eigenlijk minder geworden toen we gingen samen wonen. Zij heeft haar eigen hobby's, wat wel weer vervelend is, is dat ze gewoon daarmee beneden kan zitten en mijn hobby eigenlijk op zolder is. Maar goed, ze is vaak genoeg weg en kan altijd nog gamen achter de tv beneden. Vind het zelf vervelend om op zolder te zitten als mijn vrouw thuis is. Maar dat ligt gewoon aan mij.
Als de zolder opgeruimd is, dan hoop ik ook de ruimte voor haar te hebben dat ze boven een serie kan kijken terwijl achter de pc aan de slag kan. En dat moet ook meteen een retro game ruimte worden met een CRT e.d.

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:32:
Vroeger kon ik iedere avond gamen ook toen ik mijn vriendin kreeg. Die was om 21 uur weer thuis doordeweeks.
We speelden samen uitgebreid Guild Wars 1, maar dat is eigenlijk minder geworden toen we gingen samen wonen. Zij heeft haar eigen hobby's, wat wel weer vervelend is, is dat ze gewoon daarmee beneden kan zitten en mijn hobby eigenlijk op zolder is. Maar goed, ze is vaak genoeg weg en kan altijd nog gamen achter de tv beneden. Vind het zelf vervelend om op zolder te zitten als mijn vrouw thuis is. Maar dat ligt gewoon aan mij.
Als de zolder opgeruimd is, dan hoop ik ook de ruimte voor haar te hebben dat ze boven een serie kan kijken terwijl achter de pc aan de slag kan. En dat moet ook meteen een retro game ruimte worden met een CRT e.d.
Haha samen op zolder zitten.. Dat doen mijn vriendin en ik ook alleen doet zij dan de was en de strijk en speel een paar potjes bf :Y

Wij zijn heel erg druk met 2 kinderen, werk, eigen zaak, nieuwbouw huis en sport, maar ik game nog steeds iedere avond minimaal 30 min tot max 1,5 uur. Kindjes op bed en papa gaat even gamen. Rond 21.00/21.30 ga ik naar beneden en kijken we samen een serie of iets anders :Y)

Gaat al 18 jaar goed 8)

• Seroczynski
Ik ben een Sega CD aan het recappen, maar nu is er een solder pad losgekomen. Weet iemand wat mijn beste opties nu zijn? |:(

Edit: Volgens mij loopt dat pad naar boven. Echter krijg ik daar niet op gesoldeerd. Inmiddels heb ik ook nog een ander pad dat eraf is, en twee die vrij losjes zitten.

Lang geleden dat ik zo'n pech heb gehad ;(

Nou, het werkt allemaal nog. Direct geleerd hoe je een dergelijke situatie kan oplossen (niet eerder gedaan). Gelukkig werkt de Sega CD nog. Het desolderen van de BIOS was wel goed gegaan en nu heb ik een true region free machine staan. Nu even een whiskietje en dan morgen maar de boel even vastzetten met hot glue, wat ik anders nooit doe (maar dit is niet mijn beste werk moet ik toegeven).

Seroczynski wijzigde deze reactie 08-02-2019 22:49 (80%)

• Henkje.doc
Afgelopen maand weer wat aanvullingen voor de collectie kunnen vinden, waaronder een aantal variaties voor de xbox 360. Op dit moment zitten we op 1300 unieke xbox 360 uitgaves.
De actieve hunt is wat minder geworden. We kwamen vooral Classics tegen waarbij dan de disk niet classic was.

eerste 4 minuten bestaat uit de retropickups. Daarna de nieuwere goodies

• Seroczynski
Lekker bezig Henk, indrukwekkend hoor.

• Cobb
  • Laatst online: 09:11
Ik heb inmiddels weer twee Nessies tot leven kunnen wekken. Dodelijk simpel eigenlijk. Kwestie van de pinnetjes in de connector terugbuigen met een naald..

Anyway, de controllers hebben geen goed siliconen conductive pad meer. Die op AliExpress (althans die ik er kan vinden) is ook niet echt een goede vervanging. Iemand tips voor nieuwe die wel goed zijn en voelen?

O en mijn zapper doet het niet op een Loewe CRT. Ik begrijp dat sommige CRT's ook te modern zijn voor de zapper? Ik hoop het niet, want dat ding woog 60kg en moest twee trappen op!

Dan...ik had vroeger als een kind "Isolated Warrior" iemand die nog liggen voor een okay prijs?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:02
100hz tv's zijn vaak niet goed werkend te krijgen met lightguns.
Als die Loewe 100hz is dan is er misschien een setting in de tv of zapper?

Voor bijvoorbeeld de guncon2 voor ps2 schijnt dit te werken (kan dat niet checken want ik heb gelukkig nog een 50hz crt)
START + SELECT
1X drukken "progressive Mode"
2e keer drukken "100hz"

• Seroczynski
Cobb schreef op zondag 10 februari 2019 @ 18:44:
Anyway, de controllers hebben geen goed siliconen conductive pad meer. Die op AliExpress (althans die ik er kan vinden) is ook niet echt een goede vervanging. Iemand tips voor nieuwe die wel goed zijn en voelen?
Ik pak ze altijd van eBay, komt op hetzelfde neer en werken prima. Heb ze ooit ergens anders in de UK besteld maar volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit.

• Cobb
Ik probeer het wel met die pads.
Ow de hz. Ik zal morgen even kijken of het daarmee werkende is te krijgen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

@Henkje.doc Zeer indrukwekkend, netjes!!

Zelf weer een titel verder op de X360: Ultra Streetfighter 4 (dankzij @Sagat ) en Tetris DS voor de DS :)
Kwam er alleen dit weekend achter dat ik een spel - weet even niet meer of dit PS3 of 360 was - had waarbij het doosje origineel was maar de disc een Essentials of Classic..erg irritant.
En dan kan ik natuurlijk niet achterblijven en zal ik dan ook meedelen dat ikzelf 2x x360 titels rijker ben (gta 5 & dead rising) en nog een wii game: Another code, dankzij @Exorcist

Ook weer een erg geslaagde retro meet gehad. Wat er wel weer toe heeft geleid dat ik nu ook Mario soccer wil en mogelijk toch stiekum ook mario tennis al hoewel op basis van helemaal 1 setje spelen, mijn vermoedden is dat de super moves toch wel iets te op zijn. Maar goed die kan je uit zetten.

Weet dan alleen niet op dan de cube of wii versies wil (en martio tennis is er geloof ik zelfs ook nog voor de n64?) of dat ik wacht op de vrijwel onvermijdelijk switch versies.
voor zover die er al niet zijn.....ik volgde deze games nooit zo heel erg, en omdat ik me al druk genoeg heb met retro en de ps4 en toch ook nog wel de xb1 volg ik de switch in het algemeen ook iets minder, ook weer omdat mijn kids die in het weekend altijd meepikken naar oma en opa......heb ik tijd en geen afleiding, is de switch er niet :+

Oh en ik heb het ondanks dat ik voetbal fan ben en een nes kind was.......(al hoewel ik moet toegeven dat ik eigenlijk pas na mijn nes periode voetbal echt serieus kon waarderen, eigenlijk weer veroorzaakt door sensi op de amiga ;) ) het voorelkaar gekregen heb om de game 'world cup' nooit te spelen. Ondanks dat ik het zelfs op tv voorbij zag komen en het me erg gaaf leek.....helemaal met zijn 4tjes!
Die heb ik ook kunnen aftikken want (uiteraard? ;) ) had @Exorcist die ook in zijn collectie......ben er niet van overtuigd of ik die zelf ooit ook nog is wil hebben, maar ga het via mijn nes classic iig toch nog wel is verder spelen denk ik. Het is niet een heel uitgebreide game waar je uren aan gaat spenderen, maar het heeft toch wel iets.......nou ja, om in voetbal termen te blijven, gabaseerd op mijn analyse na slechts enkele potjes dan :P

• Seroczynski
Mario Power Tennis op de GCN is echt een stuk beter dan op de Wii. Ik vind Aces op de Switch goed in de buurt komen, misschien wel de GCN evenaren.

Absoluut de power-ups uitzetten en dan lekker doubles met drie andere vrienden, local multiplayer. Het is bij ons een enorme hit geweest en lijkt weer een beetje terug van weggeweest met Aces. De basis controles hebben net even dat beetje extra waardoor je vaak zelf verantwoordelijk bent als de tegenstander een punt scoort. Goed opletten dus :P

Sagat schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:39:
En dan kan ik natuurlijk niet achterblijven en zal ik dan ook meedelen dat ikzelf 2x x360 titels rijker ben (gta 5 & dead rising) en nog een wii game: Another code, dankzij @Exorcist

Ook weer een erg geslaagde retro meet gehad. Wat er wel weer toe heeft geleid dat ik nu ook Mario soccer wil en mogelijk toch stiekum ook mario tennis al hoewel op basis van helemaal 1 setje spelen, mijn vermoedden is dat de super moves toch wel iets te op zijn. Maar goed die kan je uit zetten.

Oh en ik heb het ondanks dat ik voetbal fan ben en een nes kind was.......(al hoewel ik moet toegeven dat ik eigenlijk pas na mijn nes periode voetbal echt serieus kon waarderen, eigenlijk weer veroorzaakt door sensi op de amiga ;) ) het voorelkaar gekregen heb om de game 'world cup' nooit te spelen. Ondanks dat ik het zelfs op tv voorbij zag komen en het me erg gaaf leek.....helemaal met zijn 4tjes!
Die heb ik ook kunnen aftikken want (uiteraard? ;) ) had @Exorcist die ook in zijn collectie......ben er niet van overtuigd of ik die zelf ooit ook nog is wil hebben, maar ga het via mijn nes classic iig toch nog wel is verder spelen denk ik. Het is niet een heel uitgebreide game waar je uren aan gaat spenderen, maar het heeft toch wel iets.......nou ja, om in voetbal termen te blijven, gabaseerd op mijn analyse na slechts enkele potjes dan :P
Ja machtig allemaal! Nu is idd de tip van powerups uitzetten in Mario Tennis een goede, anders is de balans zoek..moet wel iets zijn waarbij de beste wint.

Vond World Cup maar zo/zo, maar wat ik al zei, was op de NES meer van Goal! als voetbalspel. Vanaf de SNES eerst Kick Off 3 en toen ISS (Deluxe), FIFA pas vanaf de PS1.
mijn voetbal game historie dan......

de eerste soccer op atari2600
Op zich nog best een leuke game ondanks zijn leeftijd en ook nog iets van een gesampled crowd geluid als je scoort. Toegegeven, het is jaren geleden dat mijn 2600 aan stond, dus mogelijk is het in mijn geheugen iets rooskleuriger dan in den werkelijkheid :+

Op de c64 had ik volgens mij micropose soccer en nog wat anderen, maar niets wat blijf hangen.....misschien ook al kick off, maar heb er niet veel bijster goed herinneringen aan.

op de de nes dus.......geen voetbal games! in die periode had ik ook dus niet heel veel met voetbal grappig genoeg.
Op de amiga dus in aanraking gekomen met sensible, en wow wat een leuke game, was al geweldig met vrienden, maar ook sp nog wel geinig.
Met swos werd het geperfectioneerd en ik heb uren vermaak gehad met de player management mode.
Daarvoor/naast ook wel kick off gespeeld, maar zowel ik als mijn vrienden vonden die dus minder dan sensi.

op de snes eigenlijk ook geen voetbal spellen, wel iss geprobeerd, en ik vond het leuk, maar sensi leuker (wat zo ongeveer bleef gelden tot ver in 00ies :P )

op de saturn heb ik nog sega worldwise soccer ofzo? op zich leuke game en de eerste x dat 3d voetbal me echt te pakken kreeg.
op de n64 nog iss deluxe. ook daar op zich goed herinneringen aan, maar het grote verschil daarbij was dat ik het voornamelijk als mp speelde en niet mp. En dat die games nooit de echte namen hadden. Moest je eerst weer gaan editten om alles een beetje in orde te krijgen.

en toen kwam dus eindelijk toch mijn overstap naar ps2. Ik speelde met een van mijn 'swos vrienden' af en toe als pes (of iig iss ofzo dan) op de/zijn ps1. En toen dus de echte pes kwam op ps2 was dat de druppel waardoor ik echt een ps2 moest hebben .pes2 echt heel lang gespeeld (zelfs toen 3 er al was) en daarna wel 4 en vooral 5 heel veel gespeeld.

Daarna stopte het een beetje, die vrienden groep viel wat uitelkaar (trouwen kids etc) nog wel is wat andere delen gekocht van pes, zowel op de x360 als ps3 maar het greep me nooit meer zoals vroeger.

Welke naam ontbreekt dan? fifa! ik heb nooit een voorliefde voor fifa gehad, in het begin vond ik sensi leuker, daarna pes, en toen fifa echt de betere game was (iig volgens de reviewers) had ik even geen intresse meer. Ik speel het nu heel af en toe met mijn zoon, en sporadisch een potje met @Exorcist maar daar blijft het dan ook wel bij. Mijn probleem is daarbij dan ook, dat ik dan eigenlijk weer het niveau 'van vroeger' wil hebben en daarvoor moet je veel vlieguren maken.......maar dan kan je andere games dus weer niet spelen..........dus kweet niet of ooit die liefde weer aanwakkert. We gaan het zien.

Denk overigens dat mijn desintresse in het voetbal genre naast tijd en wat fifa afkeer ook vooral zat in iets anders. sf4 kwam natuurlijk ook in 2009 en die heeft toch ook wel een heel flink deel van mijn (verminderde) gametijd afgesnoept.

Geen Libero Grande, Adidas Power Soccer, This is Football, Sega Soccer Slam ( ;) ) , Red Card Soccer, Sensible Soccer 2006 ( ;) ) of Michael Owen's WLS?

N64 was ISS 64 of ISS 2000 meen ik, Deluxe alleen SNES/MD/PS1? Of heb ik deel gemist..

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ik begin weer mijn oude handhelds op te lappen/in gebruik te nemen.

Wat zijn goede plekken om vooral de batterijen te halen die vervangen moeten worden?

Zeker mijn DS Lite, PSP en GBASP kunnen zeker wel een nieuwe batterij gebruiken maar om nu random van ali of ebay te halen vind ik zeker met batterijen wat te riskant.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

[quote]Exorcist schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:43:
[/qoute]

Geen
Libero Grande --> Nope
Adidas Power Soccer --> Nope
This is Football --> Nope
Sega Soccer Slam ( ;) ) Die heb ik geloof ik wel vaker gespeeld >:) maar geen serieuze voetbal game natuurlijk.
Red Card Soccer, --> Nope
Sensible Soccer 2006 :( ondanks slechte reviews gekocht, maar wat een crappy game was dat, wait misschien ben ik in de war met nog een versie eerder, maar alles wat sensi heet en na 96/97 kwam was imho niet bijster geweldig
of Michael Owen's WLS? --> Nope

N64 was ISS 64 of ISS 2000 meen ik, Deluxe alleen SNES/MD/PS1? Of heb ik deel gemist..
Zal iss 2000 geweest zijn dan, met ravanelli op de cover

deze dus
https://tweakers.net/ext/f/UFQaw6pa6i5376Jlvlncx58v/thumb.jpg

Nog een honorable mention (maar dan zonder naam |:( ), we hadden een voetbal game in onze 'arcade' in amersfoort. Nooit heel veel gespeeld, want het koste geld, en vanwege gok automaten moest je 18 zijn en dat was ik net niet (14-15 O-) ), dus ik werd er geregeld uitgezet maar dat was op zich wel een footie game die ik ook af en toe speelde, ik geloof dat het zelf een neo geo game was, maar ik zal ik kijken of ik het kan achterhalen wat de titel was

edit:
het kan zo maar is super side kicks zijn geweest, maar kwam diverse games tegen die kans hebber waren, kan natuurlijk ook zo maar dat de machines af en toe geupdate werden en/of dat ik iets anders bij andere arcades tegenkwam of speelde.....lastig!

Sagat wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:26 (27%)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-02 18:40
Ben niet echt een retrogamer (te weinig tijd met vrouw en twee kleine kindjes en andere hobbies :P ) maar daar kan ik nog Actua Soccer aan toevoegen.

En UEFA Champions' League op de PSX, echt een enorm ruk spel maar in die tijd de enige met de CL license.

TiF ook nog eens gespeeld maar in die tijd had je volgens mij ISS Pro 98 al op de PSX en dat schopte zoveel kont dat je eigenlijk geen andere footy nodig had.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Cobb
Het is niet gelukt met de 60kg zware Loewe tv. Heb nu een kleinere beeldbuis opgehaald van Phillips die doet het wel. Alleen een stuk kleiner!

Iemand hier nog ervaring met peroxide om de vergeling van een NES af te halen? Die kleine flesjes bij de Kruidvat gaan het niet doen, iemand een tip?

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True