Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-07 12:17
Cobb schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:52:
Het is niet gelukt met de 60kg zware Loewe tv. Heb nu een kleinere beeldbuis opgehaald van Phillips die doet het wel. Alleen een stuk kleiner!

Iemand hier nog ervaring met peroxide om de vergeling van een NES af te halen? Die kleine flesjes bij de Kruidvat gaan het niet doen, iemand een tip?
Bleek ?

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-07 23:09
Nee, bleek werkt niet. Ik heb een 12% peroxide schuim gevonden, ga het daar eerst wel even mee proberen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 15:09

Metro2002

Mind explorer

Bleek werkt niet en maakt het plastic enorm broos, niet doen dus.

Waterstofperoxide + zonlicht werkt het beste.

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Even zoeken op retrobright?

Is hier door diverse mensen gebruikt. En anders even YT/google.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb Retr0bright een keer gebruikt (en uitgebreid gepost hier) maar kreeg toen wel wat vlekken op mijn SNES. De volgende keer probeer ik een bak met peroxide (online te bestellen) en zonlicht. Simpeler, en volgens velen online werkt het praktisch net zo goed.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
Ik heb Retr0bright een keer gebruikt (en uitgebreid gepost hier) maar kreeg toen wel wat vlekken op mijn SNES. De volgende keer probeer ik een bak met peroxide (online te bestellen) en zonlicht. Simpeler, en volgens velen online werkt het praktisch net zo goed.
mijn nes, snes en dc zijn allen behoorlijk verkleurd, mijn pc engine is nog best wit :o, mogelijk is die nog wat schoongemaakt voordat ze hem hierheen geschopt hebben vanuit sjapan :)

Ik denk dat als ik echt tijd over heb ik ze wel zou willen aanpakken, maar op dit moment zou ik dan mijn spaarzame tijd liever spenderen aan gamen. Heeft ook wel een bepaalde charme, ze horen er natuurlijk ook niet hagelnieuw uit te zien.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Hoe zouden jullie bepalen hoeveel een bepaald gedeelte van je verzameling waard is? Heb vandaag m'n Atari 2600 collectie online gezet en heb wel gekeken hoeveel individuele onderdelen/games op zouden brengen, maar ik verwacht niet dat iemand die prijs zou betalen.

Heb de zeldzame games sowieso apart neergezet, omdat ik daarvan zelf weet hoeveel ze waard zijn, maar wat is realistisch voor de rest. Wat voor percentage haal je er af omdat er bijvoorbeeld redelijk standaard spellen bijzitten?

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:34
Kan helaas daar zelf lastig antwoord op geven. Ben zelf niet zo van het verkopen van spullen. Pricecharting of laatst verkocht op EBay hoor ik vaak terugkomen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54
Vind dat ook moeilijk. Heb een hele zooi aan Collecovision hardware (console, controllers in verschillende soorten en maten en Atari spellen), maar wat nu de waarde ongeveer zou zijn? Echt geen idee. Weet nog niet eens of het nog werkt of niet. Werkt niet op de platte tv beneden en niet op de grote Philips beeldbuis met 100Hz.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Walkman
  • Niet online
Ik heb het jaren geleden allemaal wel eens een keer getest, maar zal dat toch wel nog een keer moeten doen. Zit nu ook te twijfelen of ik het niet beter allemaal los kan verkopen. Meer werk om het te versturen, maar het levert waarschijnlijk een stuk meer op dan alles in één keer. Heb twee systemen met enorm veel controllers en meer dan 100 spellen (zowel met als zonder doos) en daar wordt op het moment nog minder dan 200 euro voor geboden. Zo erg staat het ook weer niet in de weg.

Moet toch eens de tijd nemen om alle titels af te lopen om te zien wat er allemaal los voor wordt gevraagd.

• Seroczynski
Ik plaats het lang niet altijd als ik nieuwe aanwinsten heb, maar deze twee wou ik toch even delen :) De plaatjes spreken voor zich.

Het barstje op Sonic CD is helaas tijdens de verzending gebeurt, niets aan te doen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 16-02-2019 17:46 (12%)

• Cobb
Sagat schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:18:
[...]

mijn nes, snes en dc zijn allen behoorlijk verkleurd, mijn pc engine is nog best wit :o, mogelijk is die nog wat schoongemaakt voordat ze hem hierheen geschopt hebben vanuit sjapan :)

Ik denk dat als ik echt tijd over heb ik ze wel zou willen aanpakken, maar op dit moment zou ik dan mijn spaarzame tijd liever spenderen aan gamen. Heeft ook wel een bepaalde charme, ze horen er natuurlijk ook niet hagelnieuw uit te zien.
Ik heb 12% peroxide gel gekocht bij Double F cosmetica 3,99 ofzo voor 250ml. Showtime heet het. Heb nu in één middag 3 NES consoles even de kap losgedraaid, ingesmeerd en ingewikkeld in vershoudfolie. Paar keer draaien in de zon en na 5 uurtjes weer als nieuw. Ook had ik nog een zak met 8 controllers. Nu heb ik er 6 weer als nieuw en van de andere twee nieuwe pads bestelt.
Ook die controllers goed schoongemaakt, zeker tussen het donkergrijze stickertje en het plastic zit veel viezigheid...ugh.
Als laatste nog het plastic beetje ingesporten met sillicone spray en na een tijdje schoon gewreven. Weer als nieuw!

Nou nog ergens betaalbaar contactspray halen.

Cobb wijzigde deze reactie 18-02-2019 22:12 (27%)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Khaine

Python liefhebber

Zo! Wat een goed resultaat heb je weten te behalen zeg. Vooral de controllers blinken goed :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Cobb
@Khaine, ja die 12% gel werkt echt heel goed. Veel beter dan die 3% mini flesjes van de Kruidvat. Daarna echt even schoonwrijven met een stofdoek en wat silliconenspray. Was eigenlijk allemaal zo gebeurt.
Wel rotzzoi voor je handen, niet te lang laten zitten. Na enkele seconden slaan ze al wit uit...

Cobb wijzigde deze reactie 18-02-2019 22:20 (19%)

• Seroczynski
Ik dacht dat je met peroxide (niet gel) de onderdelen in een bak kon leggen zonder in te wikkelen in folie. Met Retr0bright is het probleem dat als je de gel niet egaal toedient er vlekken ontstaan. Is dat met deze gel niet het geval?

• Cobb
Ik heb het flink ingesmeerd met mijn handen en ruwweg gelijkmatig verdeeld. Soms zaten er nog aardige klodders het en der, maar gewoon laten zitten. Daarna ingepakt met één laag folie en 4 of 5 uur in de zon laten staan. Ik zie geen vlekken zelfs niet op de consoles. Maar die waren ook niet ernstig verkleurd.

Cobb schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:45:
Ik heb het flink ingesmeerd met mijn handen en ruwweg gelijkmatig verdeeld. Soms zaten er nog aardige klodders het en der, maar gewoon laten zitten. Daarna ingepakt met één laag folie en 4 of 5 uur in de zon laten staan. Ik zie geen vlekken zelfs niet op de consoles. Maar die waren ook niet ernstig verkleurd.
Ik moet zeggen dat ik het resultaat heel erg mooi vind. Misschien mijn mening herzien dat de spullen er best wat 'aged' uit mogen zien.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Cobb Contactspray wil je niet, lat meuk achter. Tunerspray is wat je wilt. Zelfde reiniging zonder meuk :)
Stinkt wel ontiegelijk though :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Seroczynski
The Eagle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:29:
@Cobb Contactspray wil je niet, lat meuk achter. Tunerspray is wat je wilt. Zelfde reiniging zonder meuk :)
Stinkt wel ontiegelijk though :X
Ik heb mijn Mega Drive ook met wat WD40 ingespoten. Wat zou een concreet voorbeeld van tunerspray zijn dan? En trekt die lucht wel redelijk snel weg?

• The Eagle

The Eagle

WD40 is kruipolie. Ik weet niet of je dat op je elektronica moet willen :X
Tunerspray gebruik je veel voor audio. Het laat niks na. Contactspray laat een laagje na waar zich stof en andere zooi aan hecht. Mag je na een half jaar weer spuiten.
Lucht blijft hangen afhankelijk van je ventilatie. Was bij mij na een dag of 2 wel weg. Beter buiten doen dus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Seroczynski
Moet eerlijk bekennen dat ik heel erg tevreden ben met het resultaat dat WD40 gegeven heeft. Heb het enkel op de Mega Drive en bijbehorende controllers gebruikt, maar het leek alsof de controllers nu nog altijd weer wat meer dat glimmende plastic effect terug hebben. Ben mij bewust dat er verschillende meningen over zijn. Ik ga toch eens naar die tunerspray kijken!

• Jumpman
  • Laatst online: 17-07 14:43
Cobb schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Ik heb 12% peroxide gel gekocht bij Double F cosmetica 3,99 ofzo voor 250ml. Showtime heet het. Heb nu in één middag 3 NES consoles even de kap losgedraaid, ingesmeerd en ingewikkeld in vershoudfolie. Paar keer draaien in de zon en na 5 uurtjes weer als nieuw. Ook had ik nog een zak met 8 controllers. Nu heb ik er 6 weer als nieuw en van de andere twee nieuwe pads bestelt.
Ook die controllers goed schoongemaakt, zeker tussen het donkergrijze stickertje en het plastic zit veel viezigheid...ugh.
Als laatste nog het plastic beetje ingesporten met sillicone spray en na een tijdje schoon gewreven. Weer als nieuw!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou nog ergens betaalbaar contactspray halen.
Erg mooi resultaat! :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Na wat wikken en wegen net maar een andere versterker besteld. Gezien de hoeveelheid retro-meuk maar ook tig HDMI apparaten moest ik op zoek naar iets wat aan alles voldeed. Het is een Denon X2500H geworden.

Alvast gekocht omdat ik in m'n gamehok ook over ga naar 4K en de versterker die daar staat (Pioneer VSX-922) geen 4K doorgifte ondersteunt. M'n Atmos speakers ga ik verplaatsen van de woonkamer naar het hok, zit daar immers veel vaker dan in de woonkamer. Maak nu gebruik van 7.1 dus dan wordt het net als in de woonkamer 5.1.2 .

Maar goed; kijk al écht uit naar alles overprikken en omzetten (not). Omdat er zoveel kabels lopen, alles slecht te bereiken is en het gewoon veel is moet ik alles in een Excel document bijhouden omdat ik anders echt niet weet hoe ik per retro-device het juiste kanaal selecteer.

Verder van 6 naar 8 HDMI poorten. Nog steeds (veel) te weinig maar meer dan nu.

• Cobb
@exorcist. Ik zag laatst ook dat er patch paneeltjes zijn voor HDMI keystones. Misschien is dat iets voor je?

• The Eagle

The Eagle

Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:29:
Na wat wikken en wegen net maar een andere versterker besteld. Gezien de hoeveelheid retro-meuk maar ook tig HDMI apparaten moest ik op zoek naar iets wat aan alles voldeed. Het is een Denon X2500H geworden.

Alvast gekocht omdat ik in m'n gamehok ook over ga naar 4K en de versterker die daar staat (Pioneer VSX-922) geen 4K doorgifte ondersteunt. M'n Atmos speakers ga ik verplaatsen van de woonkamer naar het hok, zit daar immers veel vaker dan in de woonkamer. Maak nu gebruik van 7.1 dus dan wordt het net als in de woonkamer 5.1.2 .

Maar goed; kijk al écht uit naar alles overprikken en omzetten (not). Omdat er zoveel kabels lopen, alles slecht te bereiken is en het gewoon veel is moet ik alles in een Excel document bijhouden omdat ik anders echt niet weet hoe ik per retro-device het juiste kanaal selecteer.

Verder van 6 naar 8 HDMI poorten. Nog steeds (veel) te weinig maar meer dan nu.
Toch wel van tevoren gecheckt of ie alle aansluitingen naar HDMI kan upscalen hè? Staat in de manual iirc :)

The Eagle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:23:
[...]

Toch wel van tevoren gecheckt of ie alle aansluitingen naar HDMI kan upscalen hè? Staat in de manual iirc :)
Doet alles wat het ding moet doen, maar analoge video doe ik met RGB switches (gaat me net name om de RCA audio inputs en optische inputs los van HDMI poorten). En component heb ik dan nog nodig, maar de monitor-out daarvan gaat ook gewoon met componentkabels terug de TV in :)
Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Doet alles wat het ding moet doen, maar analoge video doe ik met RGB switches (gaat me net name om de RCA audio inputs en optische inputs los van HDMI poorten). En component heb ik dan nog nodig, maar de monitor-out daarvan gaat ook gewoon met componentkabels terug de TV in :)
Success!

Ik ga wellicht in mijn woonkamer ooit nog is voor het cinema effect met een leuk setje als upgrade van mijn soundbarretje, maar voor retro hou ik het wel bij tv geluid. Mogelijk nog wel mijn retro kenwood (ergens uit de ninties?) aansluiten als ik verhuis naar mijn nieuwe gameroom :P

Wat dat betreft misschien nog ooit is wel een andere kabel of iets van een oplossing verzinnen voor de md. want via de rgb kabel heb ik nu alleen maar mono geluid :(

Meestal speel ik 's avonds en omdat ik naast de kamer van de kids zit gebruik ik dan toch vaak mijn headset, dat gaat natuurlijk weer prima via de md zijn eigen headhphone aansluiting.

• Seroczynski
Sagat schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Wat dat betreft misschien nog ooit is wel een andere kabel of iets van een oplossing verzinnen voor de md. want via de rgb kabel heb ik nu alleen maar mono geluid :(
De RGB kabels die RGC verkochten (nu enkel Packapunch €€) hadden een 3.5mm jack voor stereo op de MD1. Je kan altijd nog kijken naar zo'n kabel.

Seroczynski schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:18:
[...]

De RGB kabels die RGC verkochten (nu enkel Packapunch €€) hadden een 3.5mm jack voor stereo op de MD1. Je kan altijd nog kijken naar zo'n kabel.
Ja, ik had toen een helder moment |:( 'waarom zit er zo'n lelijke extra kabel aan, als er gewoon stereo output is, hmm misschien als je een externe geluidsbron wil gebruiken ofzo...' ik heb op dat moment gewoon BEWUST dus de kabel zonder link naar front headset aansluiting gekozen 8)7

Ach ja live and learn :') ;w

Sagat schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Success!

Ik ga wellicht in mijn woonkamer ooit nog is voor het cinema effect met een leuk setje als upgrade van mijn soundbarretje, maar voor retro hou ik het wel bij tv geluid. Mogelijk nog wel mijn retro kenwood (ergens uit de ninties?) aansluiten als ik verhuis naar mijn nieuwe gameroom :P

Meestal speel ik 's avonds en omdat ik naast de kamer van de kids zit gebruik ik dan toch vaak mijn headset, dat gaat natuurlijk weer prima via de md zijn eigen headhphone aansluiting.
De MD 1 kun je toch met 3,5mm vanaf de voorkant naar twee keer RCA toveren, en dan dus samen met je RGB kabel combineren?
Exorcist schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:28:
[...]

De MD 1 kun je toch met 3,5mm vanaf de voorkant naar twee keer RCA toveren, en dan dus samen met je RGB kabel combineren?
Als ik gebruik zou maken van midi systeem oid wel, geen idee of de tv het zou snappen als hij 2x geluidsinput zou krijgen? Ik gebruik een rgb scart kabel, dus je hebt geen losse stekkers.

En mijn huidige crt is nog steeds mijn oude el cheapo tv eigenlijk, volgens mij heeft die geeneens een line in.

Sagat schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Als ik gebruik zou maken van midi systeem oid wel, geen idee of de tv het zou snappen als hij 2x geluidsinput zou krijgen? Ik gebruik een rgb scart kabel, dus je hebt geen losse stekkers.

En mijn huidige crt is nog steeds mijn oude el cheapo tv eigenlijk, volgens mij heeft die geeneens een line in.
Hmm nee, even geen rekening gehouden met dat er geen versterker is. Maar, even terzijde, zodra je de voorzijde gebruikt voor de headphone-uitgang wordt er geen geluid meer gestuurd via (RGB) SCART.

• Consoles4life!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-04 17:59
Wat ik net toch meemaak..

Zoals eerder vermeld, hou ik een executie-verkoop van mijn gehele game collectie.

Wil er net iemand (ik geef geen namen) mijn hele PS2 set (een kleine 200 titels waar ook aardig zeldzame/gewilde games tussen zitten) 200 max 250 euro geven voor de hele set. |:( 8)7

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-07 16:18
Consoles4life! schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:00:

Zoals eerder vermeld, hou ik een executie-verkoop van mijn gehele game collectie.

Wil er net iemand (ik geef geen namen) mijn hele PS2 set (een kleine 200 titels waar ook aardig zeldzame/gewilde games tussen zitten) 200 max 250 euro geven voor de hele set. |:( 8)7
:')

Heb ik een keer 150 sega games online gezet waarvan de meeste zonder handleiding en groot deel met, en enkele losse carts. Er zaten ook 2 a 3 games van 80-100 euro bij.

Krijg zonder verdere toelichting en bericht: '70'

Toen ik vroeg welke game hij wilde gaf hij aan dat het voor alles was :') :')

• Consoles4life!
@Aardappel Voor de MD heb ik wel een mooie deal gehad voor honderden euro's maar er zaten dan ook wel vet goeie titels tussen inclusief (mijn o zo geliefde) Alien Soldier CIB.

Gelukkig is het bij een SEGA fan beland.

Van mijn kennis is de halve schuld nu dan ook weggewerkt.

Voor 200/250 euro gooi ik ze nog liever in de vuilcontainer.

Zelfs een handelaar geeft minimaal het dubbele.

En dan ook nog gepikeerd zijn dat je een boze smiley terug krijgt.. :?

Consoles4life! wijzigde deze reactie 24-02-2019 20:39 (7%)

• Walkman
  • Niet online

Dat klinkt bekend. Ik ben m'n Atari 2600 collectie aan het verkopen en dat soort reacties heb ik ook gekregen. Uiteindelijk maar besloten alles los aan te bieden (wel in één advertentie met prijzen per spel erbij). Kost misschien iets meer tijd, maar op die manier levert het wel meer op.

En wat betreft de manier van communiceren kan ik nog wel een hele lange post schrijven, maar laten we het er maar op houden dat het over het algemeen bedroevend slecht en kortaf is.

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:42

Tja.... ik ken dat wel van m'n andere hobby (stripboeken).
Ik vergelijk het met pap en krenten. De pap is niks waard en krijg je aan de straatstenen niet kwijt.
De krenten zijn wel goed verkoopbaar..... maar dan blijf je met de pap zitten.

Een Combi-deal is vaak de enige manier om beide kwijt te raken maar dan moet je genoegen nemen met een zwak gemiddelde.

Nu is 250 euro wel erg weinig (iets meer dan een euro per stuk) en als je de zin en tijd hebt zal je de zeldzame titels eruit kunnen halen en los verkopen.
Voor het restant (de pap) zal je dan genoegen moeten nemen met die 1 a 2 euro per titel.

(bedenk ook wel dat retro gaming -denk ik tenminste- een hobby is van een select en wellicht ouder gezelschap die de jeugd wil herbeleven...een krappe markt)

• Seroczynski
Het kost veel meer tijd, maar zoals hier ook al duidelijk is kan je beter je spullen apart verkopen. Wat betreft de foto's van dergelijke producten.. Ik leg alles uit en neem dan een middagje de tijd om alles netjes op de foto te zetten. Vervolgens de advertentie maken op website A en deze dan kopiëren naar website B en C. En dan wachten :P

Ik verkoop amper iets van mijn gamecollectie, maar wel vaak andere spullen.

• Walkman
  • Niet online
Mooi verhaal van de krenten en pap @LaFleche, dat is ook hoe ik het zie. Eerst de krenten zien te verkopen (wat best goed gaat), eventueel met wat korting als iemand meerdere titels wilt en daarna de rest als bundel voor een goede prijs wegdoen. Die strategie werkt voor mij tot nu toe goed (ben de krenten aan het verkopen). De hele collectie had ik niet meer dan 300 voor geboden gekregen, heb nu 6 titels verkocht en daar meer dan een derde van die prijs voor gekregen.

Welke sites gebruiken jullie om te verkopen naast Marktplaats?

• Seroczynski
Walkman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:50:
Mooi verhaal van de krenten en pap @LaFleche, dat is ook hoe ik het zie. Eerst de krenten zien te verkopen (wat best goed gaat), eventueel met wat korting als iemand meerdere titels wilt en daarna de rest als bundel voor een goede prijs wegdoen. Die strategie werkt voor mij tot nu toe goed (ben de krenten aan het verkopen). De hele collectie had ik niet meer dan 300 voor geboden gekregen, heb nu 6 titels verkocht en daar meer dan een derde van die prijs voor gekregen.

Welke sites gebruiken jullie om te verkopen naast Marktplaats?
Als ik retro spul verkoop doe ik dat op Tweakers, Marktplaats en het Button-Bashers forum.

Iemand ervaring met (RGB) SCART naar HDMI converters? Wil in m'n hok de TV vervangen (Samsung UE46D6500) voor een Sony KD-49XF9005 maar deze heeft zo te zien alleen één composiet ingang en geen (zoals "vroeger") verloopje meer t.b.v. component of RGB SCART.

Gezien de hoeveelheid retro-goodness op RGB wil ik écht niet terug naar composiet.

Bijv. zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...ar-hdmi/9200000059034751/

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 11:48
Hoe krijg je sigaretrookgeur uit een console?

• Consoles4life!
Seroczynski schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:32:
Het kost veel meer tijd, maar zoals hier ook al duidelijk is kan je beter je spullen apart verkopen. Wat betreft de foto's van dergelijke producten.. Ik leg alles uit en neem dan een middagje de tijd om alles netjes op de foto te zetten. Vervolgens de advertentie maken op website A en deze dan kopiëren naar website B en C. En dan wachten :P

Ik verkoop amper iets van mijn gamecollectie, maar wel vaak andere spullen.
Inweze verkoop ik ook alles los maar hij ging zelf voor de hele set.

Na wat nadenken maakte ik een hele mooie prijs van 500 voor alles zonder afdingmogelijkheid, en toen kwam de reactie van 200 maximaal 250.

Heb de aparatuur niet om netjes foto's te uploaden. GSM geeft steeds aan geen gehouden!?

Vandaar dat ik het momenteel via Whatsapp doe.

• Cobb
@Consoles4life! Ben jij misschien die verkoper uit Bergschenhoek?

• Consoles4life!
Cobb schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:25:
@Consoles4life! Ben jij misschien die verkoper uit Bergschenhoek?
Ik zit er wel in de buurt. (Rotterdam)

Ik heb trouwens nog geen advertenties uitstaan momenteel wegens uploadproblemen met foto's en weinig tijd.

Het gene dat ik recentelijk aan Tweakers verkocht heb, is tot op heden via WhatsApp verlopen.

Er is vandaag nog een mooi pakket de deur uitgegaan richting @Seroczynski

Nu maar Hopen dat 'ie geen Tweaking-ombouwen-bevliegingen krijgt, en die Saturn mooi, netjes en origineel houdt :+

Consoles4life! wijzigde deze reactie 25-02-2019 19:00 (10%)

• Seroczynski
Consoles4life! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Nu maar Hopen dat 'ie geen Tweaking-ombouwen-bevliegingen krijgt, en die Saturn mooi, netjes en origineel houdt :+
Ik ga beide consoles voorzien van een regioswitch. In het geval van de Saturn zal ik het in eerste instantie doen d.m.v. een switch die in het expansion compartiment kan zitten, zodat ik de case niet hoef aan te passen. Dan zal ik die waarschijnlijk later vervangen door een switchless variant.

Voor de Dreamcast moet ik nog even kijken.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:34:
Iemand ervaring met (RGB) SCART naar HDMI converters? Wil in m'n hok de TV vervangen (Samsung UE46D6500) voor een Sony KD-49XF9005 maar deze heeft zo te zien alleen één composiet ingang en geen (zoals "vroeger") verloopje meer t.b.v. component of RGB SCART.

Gezien de hoeveelheid retro-goodness op RGB wil ik écht niet terug naar composiet.

Zelf heb ik hier een HDMI HDD/DVD recorder voor gekocht. Panasonic en Pioneers hebben behoorlijk goede upscalers er in zitten. Heeft mij 20 euro gekost voor een high-end 2008 pioneer model. Goedkope converters ga je niet gelukkig van worden verwacht ik, lees er erg veel slechte verhalen over.
LoCuTuS2000 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Zelf heb ik hier een HDMI HDD/DVD recorder voor gekocht. Panasonic en Pioneers hebben behoorlijk goede upscalers er in zitten. Heeft mij 20 euro gekost voor een high-end 2008 pioneer model. Goedkope converters ga je niet gelukkig van worden verwacht ik, lees er erg veel slechte verhalen over.
Hoeft ook niet goedkoop te zijn, maar om een "slag" ertussen te hebben (lees: flink apparaat) gaat me an sich ook wat ver. Beetje jammer dat nieuwe televisies dat niet meer hebben maar aan de andere kant ook logisch.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:34:

Ik heb exact deze liggen... 1 advies: NIET KOPEN 8)7

Hij doet het wel, maar het zet helaas een RGB-signaal om naar een composite (met zeer slechte filtering), welke vervolgens gestretcht wordt naar een 720/1080 signaal op je tv. Veel ruis en beeldverlies dus..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Michael Knight schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 03:22:
[...]

Ik heb exact deze liggen... 1 advies: NIET KOPEN 8)7

Hij doet het wel, maar het zet helaas een RGB-signaal om naar een composite (met zeer slechte filtering), welke vervolgens gestretcht wordt naar een 720/1080 signaal op je tv. Veel ruis en beeldverlies dus..
Top, dat is goed advies, thanks! Zoek ik verder!
Consoles4life! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Ik zit er wel in de buurt. (Rotterdam)

Ik heb trouwens nog geen advertenties uitstaan momenteel wegens uploadproblemen met foto's en weinig tijd.

Het gene dat ik recentelijk aan Tweakers verkocht heb, is tot op heden via WhatsApp verlopen.

Je moet het niet zien als ombouwen, maar als 'voorzien van extra features' :+
Goed om te horen dat je je vriend/kennis al een stuk hebt kunnen helpen! Ik ben aan de ene kant toch wel nieuwsgierig wat je hebt qua md spul, maar gezien ik daar mijn everdrive heb is de behoefte om daar veel geld aan uit te geven niet heel groot. Nogmaals veel succes gewenst iig!
--------
In het verlengde hiervan, ik heb toch wel weer de retro kriebel gekregen. Het klopt dat dat je met een everdrive ook master system games direct op de md kan spelen? of heb je dan nog steeds een powerbase convertor nodig?

En qua castevania, zouden jullie als je jullie mij waren :+ (retro liefhebber met te veel games en te weinig tijd) kiezen voor
A: verder gaan met snes castlevania (op de ekte hardware/crt tv 8) )
B: Kiezen voor nes castevania, via nes classic.....iig makkelijk saven)
C: kiezen voor pc engine castlevania.....en dan de usa of jap versie? (wederom ekte hw en crt tv)
D: kiezen voor 'modern retro' en de 8bit remake/inspirated versie spelen op xb1
of
E: f Cv en doorgrinden op level 3-2 van bit trip runner met de ijdele hoop ooit dat !#%!%!^ bonus level te halen en de game EIN-DE-LIJK te maxen?

:D

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17-07 15:31
Sagat schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Je moet het niet zien als ombouwen, maar als 'voorzien van extra features' :+
Goed om te horen dat je je vriend/kennis al een stuk hebt kunnen helpen! Ik ben aan de ene kant toch wel nieuwsgierig wat je hebt qua md spul, maar gezien ik daar mijn everdrive heb is de behoefte om daar veel geld aan uit te geven niet heel groot. Nogmaals veel succes gewenst iig!
--------
In het verlengde hiervan, ik heb toch wel weer de retro kriebel gekregen. Het klopt dat dat je met een everdrive ook master system games direct op de md kan spelen? of heb je dan nog steeds een powerbase convertor nodig?

En qua castevania, zouden jullie als je jullie mij waren :+ (retro liefhebber met te veel games en te weinig tijd) kiezen voor
C: kiezen voor pc engine castlevania.....en dan de usa of jap versie? (wederom ekte hw en crt tv)
of
E: f Cv en doorgrinden op level 3-2 van bit trip runner met de ijdele hoop ooit dat !#%!%!^ bonus level te halen en de game EIN-DE-LIJK te maxen?

Ergens zou ik aangeven om voor A of E te gaan om in ieder geval iets afgerond te hebben, anders blijft het knagen. Ik probeer het deze dagen ook een beetje te doen, door het overwerk heb ik amper tijd, maar qua games probeer ik me op 1 ding te richten. Waar dat tot eerder deze maand Persona 5 was en nu Kingdom Hearts 1 (nooit een KH gespeeld, maar hoor er altijd goede dingen over, dus wilde eens zien wat het nou eens was).

Op zich is het wel fijn, je richt je echt op 1 specifiek ding. Maar ik weet dat het na dit weekend weer een chaos gaat worden qua games...

- FFXIV wil ik de laatste relic stap nog doen, het verhaal van de huidige expansion wordt over enkele weken afgerond en de opzet naar de volgende expansion wordt gemaakt, etc.

- M'n Atari Lynx komt weer terug, dus dat betekend dat ik wat meer van die library wil spelen. En dan ook wat homebrew / onofficiele releases, zoals Fat Bobby (die is notorious omdat het niet zo'n goed spel is, maar de enige bekende versie binnen de kuso community is een beta rom met 1 level. Ik heb de cartridge met het volle spel) en, waar ik heel erg naar uit kijk: Wyvern Tales, een JRPG homebrew die door een Nederlander gemaakt is. Ik heb afgelopen week bericht gekregen dat ik eindelijk aan de beurt was om het spel te kunnen kopen (ong 9 maanden in de virtuele wachtrij gestaan), dus die komt binnenkort naar me toe.

- Op de Genesis (...en Lynx, en SNES, en CDi, en X360...) wil ik wat meer speedruns leren, maar mogelijk moet dat toch op een laag pitje komen te staan... Of in ieder geval een prioriteit stellen.

- Om wat meer variatie te krijgen, heb ik me voor 2 mystery toernooien ingeschreven.

Een FPS editie van het Mystery Game Tournament (begint zondag), met voornamelijk FPS games van voor het jaar 2000. Dat gaat echt 10x niks worden, want ik ben niet goed in FPS's, al heb ik ze vroeger natuurlijk wel gespeeld.

Kusogrande, een mystery game toernooi rond kusoge, dus eigenlijk, slechte games. Aankomend weekend m'n eerste potje, maar hier heb ik wel wat meer hoop voor. Tot nu toe, van wat ik van de andere games langs zie komen, is het toch vaak een feest aan herkenning. Ik ben met best wat slechte games opgegroeid, dus die hebben een speciaal plaatsje in m'n hart.

- Kingdom Hearts wil ik even doorzetten, ik had mezelf als doel gesteld om al die games door te spelen. Tussen de games in kan ik er wel een een pauze mee inlassen, dus dat scheelt. Verder heb ik nog best wat games op de PS4 oa. die ik ook eens gespeeld wil hebben.

- Vandaag krijg ik, als het goed is, de Nederlandse versie van Link: The Faces of Evil binnen. Dus die wil ik ook eens doorspelen met alle cutscenes (zal een uurtje kosten, dus dat valt nog wel mee).

- Rikki & Vikki komt ook naar me toe. Ik heb (nog) niet eens een Atari 7800, maar die gast maakt echt goede homebrews voor verschillende consoles (7800, Atari Lynx, etc), dus die steun ik graag. Rikki & Vikki is ook op Steam te krijgen (draait op z'n eigen geschreven Atari 7800 emulator), en als de verkopen goed genoeg zijn zal er ook een Nintendo Switch port komen.

...En dan krijg ik 11 maart ook de huissleutels van m'n nieuwe (koop)woning, dus daar moeten we ook nog mee aan de slag. Druk, druk.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:24:
[...]

of

Je kan zonder Powerbase Convertor games van de SEGA Master System spelen op je Mega Drive. Dan kan je de fysieke knop bovenop de Mega Everdrive gebruiken om het spel te pauzeren indien nodig. De meeste, maar niet alle, games werken ook gewoon met de classic Mega Drive controller.

Super Castlevania IV is echt een meesterwerk. Ik zou die zeker een keer uit willen spelen. Het password systeem werkt erg goed, dus even snel een fotootje maken van je scherm werkt prima.
Daarnaast kan je ook prima de NES Castlevania's spelen, dan maakt het niet uit hoe je dat wil doen. Maar zelf zou ik wegblijven van de remakes (zoals die op de PSX) totdat je het origineel uitgespeeld hebt.

En ik weet niet wat je bedoelt met punt E :P

Seroczynski schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:35:
[...]

Je kan zonder Powerbase Convertor games van de SEGA Master System spelen op je Mega Drive. Dan kan je de fysieke knop bovenop de Mega Everdrive gebruiken om het spel te pauzeren indien nodig. De meeste, maar niet alle, games werken ook gewoon met de classic Mega Drive controller.
Cheers! Laats met @Exorcist toevallig wat yt filmpjes gezien over de master system, zijn toch wel paar games die ik wil checken!
Super Castlevania IV is echt een meesterwerk. Ik zou die zeker een keer uit willen spelen. Het password systeem werkt erg goed, dus even snel een fotootje maken van je scherm werkt prima.
Dat heb ik idd gedaan, maar als je er dan een paar weken/maanden tussen laat zitten dan is die foto ook weer lastig te vinden........
Verder zijn volgens mij alle door mij genoemde CV's meesterwerken, deel 1 op de nes wsl de minste want beperkt door techniek, en de grondlegger die nog niet verder geperfectioneerd was, maar snes en vooral die pce castlevania zijn volgens mij de beste 'old skool' versies volgens de kenners.
Daarnaast kan je ook prima de NES Castlevania's spelen, dan maakt het niet uit hoe je dat wil doen. Maar zelf zou ik wegblijven van de remakes (zoals die op de PSX) totdat je het origineel uitgespeeld hebt.
Op de nes wil ik dan 1 spelen......dan vind ik het denk ik wel goed, al hoewel 3 ook erg fijn schijnt te zijn.....2 is toch een draak van een game (of is AVG de enige met die mening?)
En ja, controls zullen bij een remake/master/inspired by game vast beter/fijner zijn dan het orgineel, als je die dan daarna gaat spelen is het nog tricky-er.
En ik weet niet wat je bedoelt met punt E :P
f = ehm een activitiviteit om nageslacht te genereren, maar dan in het engels
cv = CastleVania

oftewel, mijn keuze is dan parkeer de retro nostalgie gedachte en speel ipv daarvan btr = bit trip runner, wat dan weer een game gebaseerd is...iig qua looks, op pitfall van (oa) de atari 2600.
Het is een ritme platform game/runner oi.......volgens mij heb ik gezien dat jij die game ook hebt op steam, zit ik hier moeilijk te doen om het te omschrijven, speel die game 'lekkah zelluf' :P

• Seroczynski
Ah ja, nu is het duidelijk. Zoals Grump ook al zegt, focus je op een game. Zelf heb ik ook dat 'probleem', en nu heb ik ervoor gekozen om even door te grinden met een paar games. Laatst Ni No Kuni (PS3) uitgespeeld. Laatste save was van bijna drie jaar geleden. Nu verder met Final Fantasy V (SNES), laatste save was van ongeveer een jaar geleden, maar ben nu bij de eindbaas :) Daarna verder met Nioh (PS4) voordat ik dan van mijzelf mag beginnen aan iets anders. Dat werkt toch echt het beste.

• Henkje.doc
@Seroczynski of focus je op 1 console;)

Zonder gekheid. Examenstress is hier voorbij en had me als ‘beloning’ gegeven om de laatste Xbox 360 titeltjes te halen die nog ontbreken.

Afgelopen welen wel verschillende variaties kunnen vinden maar dat wordt toch aardig lastig.

Verder een aantal snes titels erbij waaronder Adventure Island. Ook maar eens spelen. :)
Henkje.doc schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:31:
@Seroczynski of focus je op 1 console;)

Zonder gekheid. Examenstress is hier voorbij en had me als ‘beloning’ gegeven om de laatste Xbox 360 titeltjes te halen die nog ontbreken.

Afgelopen welen wel verschillende variaties kunnen vinden maar dat wordt toch aardig lastig.

Verder een aantal snes titels erbij waaronder Adventure Island. Ook maar eens spelen. :)
Moest laatst wel aan je denken bij de intertoy hadden ze een bakje met 'legacy versions' met fifa,cod en just dance geloof ik voor ps3 en x360 :+

En indien ze het ook doen voor x360 wil je dan de fifa met en ook zonder Ronnie?

• Henkje.doc
Sagat schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:10:
[...]

Moest laatst wel aan je denken bij de intertoy hadden ze een bakje met 'legacy versions' met fifa,cod en just dance geloof ik voor ps3 en x360 :+

En indien ze het ook doen voor x360 wil je dan de fifa met en ook zonder Ronnie?
mede tweakers die aan me denken. Nu maak ik me zorgen ;)

over die Ronnie op de brommer. Ligt er een beetje aan. in de winkels ligt nu nog de versie met Ronnie op de voorkant. Waarschijnlijk ga ik hem online ergens vandaan halen. Winkelprijzen zijn nog net iets aan de hoge kant. Probleem met de laatste fifa versies van oude consoles is dat deze altijd redelijk prijzig blijven. Goede voorbeelden hiervan zijn de WiiU versie van Fifa 13 en de PS2 versie van Fifa 14.

• J. Premier
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-06 16:39
Nu kwam ik laast onderstaande pong console tegen, de Mentor TG 20 of ook wel bekend onder de naam Mangavox 4.

Uiteindelijk 'werkend' gekregen op een gewone flatscreen tv op 1 belangrijk punt na en dat is dat de bal door de batjes heen vliegt en de score niet correct wordt weergegeven. Iemand een idee of dit te maken heeft met een defect of zou een ander kanaal / televisie dit kunnen verhelpen?
J. Premier schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:43:
Nu kwam ik laast onderstaande pong console tegen, de Mentor TG 20 of ook wel bekend onder de naam Mangavox 4.

[Afbeelding]

Uiteindelijk 'werkend' gekregen op een gewone flatscreen tv op 1 belangrijk punt na en dat is dat de bal door de batjes heen vliegt en de score niet correct wordt weergegeven. Iemand een idee of dit te maken heeft met een defect of zou een ander kanaal / televisie dit kunnen verhelpen?
You put the R in RETRO sir, damn _/-\o_

Maar euh nee, geen enkel idee, je zou verwachten dat als je beeld hebt dat, dat het verder zou moeten werken maar misschien toch iets van een defect?

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:11

[Afbeelding]

M'n ouders hadden zo'n pong machine! :D
En heb ik uit elkaar gesloopt later.., was een jaar of 9 10, toen ik klein was moest alles op een gegeven moment stuk om te zien hoe het in elkaar zat :+ Toch altijd beetje spijt van :')
Die had schuifknoppen, heb ze verder geloof ik alleen met draaiknoppen gezien.

Maar ik denk een defect, dit speelt zich in het apparaat af niet het scherm -O-

• Walkman
  • Niet online
Cool om die machine te zien, heb zelf ook nog een aantal pong machines liggen, is toch wel jeugdsentiment.

• J. Premier
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09-06 16:39
Sagat schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:34:
[...]

You put the R in RETRO sir, damn _/-\o_

Maar euh nee, geen enkel idee, je zou verwachten dat als je beeld hebt dat, dat het verder zou moeten werken maar misschien toch iets van een defect?
Haha ja is een oudje, 1974 volgens mij. Ja was ook mijn gedachtegang maar ik dacht wie weet, helaas. Na al die tijd gaan dergelijke machines gewoon slijten, met of zonder gebruik. Heb hier nog wat kunnen lezen, ander probleem maar ook wel apart.

https://forum.digitpress....cting-strangely-need-help!
Mutatie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:42:
[...]

En heb ik uit elkaar gesloopt later.., was een jaar of 9 10, toen ik klein was moest alles op een gegeven moment stuk om te zien hoe het in elkaar zat :+ Toch altijd beetje spijt van :')

Ha grappig, deze machines werden onder andere merken etc ook verkocht. Eigenlijk de voorloper van de spelcomputers. Misschien had je een unieke omdat die met schuifknoppen was?
Walkman schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:10:
Cool om die machine te zien, heb zelf ook nog een aantal pong machines liggen, is toch wel jeugdsentiment.
Ja zeker weten! Werken de jouwe nog wel goed?
Niet om lullig te doen, immers retro kan voor iedereen net een ander stukje nostalgie zijn, dat snap ik heel goed, maar spelen jullie ook nog echt op die pong apparaten? (gebeurd niet vaak dat ik dit nog kan zeggen :P ) maar ik ben denk ik net te jong voor pong apparaten? Bij mij is het min of meer begonnen met pac man en space invaders i guess.....

En hoewel die games (en wsl pong ook dan natuurlijk) in short burst nog wel leuk kunnen zijn, is mijn ondergrens toch echt wel nes....al hoewel er wsl genoeg top games zijn die ik ook leuk zou vinden op systemen die ouder zijn hoor........maar kweenie. in gameplay is 16bit vaak voor mij precies de goede mix van iets ge-evolueerde gameplay met ook net iets fijne gfx dan de 8bitters en systemen die nog ouder zijn.

Ik heb nog wel een herinnering aan pong die ik wil delen hier......en dat is.....de game in alien breed.....ik speelde dat bij mijn neef, en ik zeg tegen hem......wist je dat pong er in zit? hij: nee :?
Dus wij dat idd opstarten, haha ja geinig.......zullen we verder? nee nog 1 potje.....hebben we op die manier toch nog 15-30 mins pong gespeeld uiteindelijk :+

• Walkman
  • Niet online
De Pong-machines die ik heb, speel ik niet meer en ben ik van plan allemaal weg te doen (al betwijfel ik of er hier nog verzamelaars van zijn). Heb ze ook al jaren niet meer aangezet, dus het is de vraag of ze nog werken...
Walkman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:40:
De Pong-machines die ik heb, speel ik niet meer en ben ik van plan allemaal weg te doen (al betwijfel ik of er hier nog verzamelaars van zijn). Heb ze ook al jaren niet meer aangezet, dus het is de vraag of ze nog werken...
Klinkt logisch, vanuit het verzamel aspect is het idd tof, maar ik verzamel dingen die ik echt wil spelen.
Niet om soort van museum te zijn.

En zelfs dan nog heb ik in mijn fysieke collectie genoeg spul wat ik wilde proberen en niet leuk (genoeg) vind......maar ben ook niet zo van het verkopen. Als dat ooit gaat gebeuren wordt het wsl zoals @Consoles4life! dat ik dan zo goed als alles weg ga doen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 19:40

Na een jarenlange zoektocht (prijs bleef maar stijgen en stijgen) eindelijk deze game voor een betaalbare prijs aan m'n collectie toe kunnen voegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
Nieuwe maand en dus weer nieuwe pickups. Uiteindelijk toch weer wat 360 gevonden en zelfs nog snes.

Tot halverwege retro goodies.

Blijf me verbazen wat we tot nu toe tegenkomen.
Heb nu al zin in de vrijmarkt op koningsdag.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 05-03-2019 21:43 (51%)

• Arunia
@Raem Ik heb zelf alleen de cart only versie van de videotheek. Overgekocht toen ze er mee gingen stoppen. Nadeel is dat er een sticker op zit, maar heb ze zelf omdat ik ze wil spelen.

@Sagat Precies dat inderdaad. Mijn ondergrens om te spelen met plezier is de SNES ofwel 16-bit era. Probleem is dat 8-bit vaak qua besturing ook nog vrij houterig is en dat is bij de SNES heel anders. Daarnaast grafisch gezien ziet het er nog appetijtelijk uit.

Idem voor de non 3D versies van bijvoorbeeld Monkey Island. Dat is nog goed te doen qua graphics. De begin 3D era is eigenlijk niet heel mooi met uitzonderingen vanwege een bepaalde stijl.

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-07 15:28

Arethusa

Niet die server

[Afbeelding]

Haha vet! Die hebben wij vroeger ook gehad! Vele uren mee doorgebracht _/-\o_

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:19:
@Sagat Precies dat inderdaad. Mijn ondergrens om te spelen met plezier is de SNES ofwel 16-bit era. Probleem is dat 8-bit vaak qua besturing ook nog vrij houterig is en dat is bij de SNES heel anders. Daarnaast grafisch gezien ziet het er nog appetijtelijk uit.

Idem voor de non 3D versies van bijvoorbeeld Monkey Island. Dat is nog goed te doen qua graphics. De begin 3D era is eigenlijk niet heel mooi met uitzonderingen vanwege een bepaalde stijl.
Tsja er zijn nog nes games die ik wil proberen (little mermaid, nes kirby, a boy and his blob...)
Naast de standaard games van de nes mini (metroid, CV, zelda 1.....uitgespeeld maar alleen 'normaal'niet master quest......megaman zou ik in een ideale wereld allemaal uitspelen dus dat is dan 1-7? en dan 8-9 op modern/near retro en dan eindigen met 10.......en dan door naar de x games op snes etc)

En als ik zo'n filmpje zie van jap nes games op yt loopt ik toch vaak ook wel warm voor op zijn minst enkele games......

In mijn geval zal het in het meest gunstige geval blijven bij even uittesten.......
Moet zeggen dat met de nes classic save states het wel leuker word om proberen toch zaken echt af te ronden.......vind het een te grote klus om (zelfs met warp fluitjes) meerdere pogingen (dus verspreid over meerder dagen) te wagen om mario 3 uit te spelen bijvoorbeeld, maar als je gewoon in wereld 8 kan beginnen....

Ach ja......haal in ieder geval nog steeds ook lol uit retro inspired games..... bit trip runner en horizon chase om maar is iets te noemen!

In @Henkje.doc filmpje zag ik ook mighty no 9 voorbij komen, ondanks de rep van die game wil ik ook die nog is proberen en volgens mij heb ik em op op ps3 en/of 360 via de maandelijkse 'gratis' games......

Ik dachot overigens dat @Henkje.doc allen x360 verzamelde, die mening is ook bijgesteld na het zien van het fimpje ;)

• Arunia
@Sagat Zelf wil ik origineel nog wel Little Nemo voor de NES hebben. Hij is niet ontzettend duur, maar vond het vroeger al een erg leuk spel. Ook vaak gehuurd. Je kunt verschillende beesten over nemen en dan die skills krijgen.

Heb vorig jaar een kickstarter gebacked voor een NES spel. Micro Mages. Vond het teveel van het goed om de cart versie te doen, dus gewoon de rom zodat ik die op de Classic kan spelen of gewoon via emu op de PC.

Arunia schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
@Sagat Zelf wil ik origineel nog wel Little Nemo voor de NES hebben. Hij is niet ontzettend duur, maar vond het vroeger al een erg leuk spel. Ook vaak gehuurd. Je kunt verschillende beesten over nemen en dan die skills krijgen.

Heb vorig jaar een kickstarter gebacked voor een NES spel. Micro Mages. Vond het teveel van het goed om de cart versie te doen, dus gewoon de rom zodat ik die op de Classic kan spelen of gewoon via emu op de PC.
little nemo ken ik idd wel van naam, dat is ook zoiets van 'toch is proberen' :)
Micro mages ziet er ook goed uit! Als is met 4 man gespeeld?

• Arunia
@Sagat Zou willen, hij is nog niet uit gebracht jammer genoeg. Zou ergens dit jaar moeten worden. Ben zeker heel erg benieuwd. Weet alleen niet of ik het ooit met vier kan gaan spelen. Geen idee of dat eigenlijk op de classic zou kunnen? Maar eens onderzoeken. Zou wel grappig zijn namelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!
via
is iemand die een snes mini via usb hub naar 4 controllers heeft kunnen laten verbinden...zal voor de nes mini ook moeten werken verwacht je dan.

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:27

masauri

aka qwybyte

Sagat schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
via [YouTube: SNES Classic Mini : 4 Player NES via USB-HOST and Hub] is iemand die een snes mini via usb hub naar 4 controllers heeft kunnen laten verbinden...zal voor de nes mini ook moeten werken verwacht je dan.
Ziet er goed uit, wist niet dat dit ook mogelijk was.
Weer iets erbij voor op het to-do lijstje van de classic consoles ^^

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 9 - Het Resultaat

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-07 13:19
Mutatie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:42:
[...]

Ik had ooit een Magnavox Odessey 200. In een boze bui (antennekabel lag los) met wat ongedoseerd geweld laten kennismaken, daarna nooit meer aan de praat gekregen. Nu nog spijt van (bijna 40jr later).

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Mutatie
Skyrunner schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Ik had ooit een Magnavox Odessey 200. In een boze bui (antennekabel lag los) met wat ongedoseerd geweld laten kennismaken, daarna nooit meer aan de praat gekregen. Nu nog spijt van (bijna 40jr later).
Ik heb hem nog gevonden online
https://vgcollect.com/item/64027

Die was uit 1977 dus, zelf rond 85 in handen gekregen. Nieteens heel speciaal destijds en paar jaar later gesloopt dus, gamen kwam meer met de commodore 64 en atari van vriendjes en familie, zelf een imitatie NES met een SNES uiterlijk gehad en met de SNES ging het los :D
Mutatie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:37:
[...]

Ik heb hem nog gevonden online
https://vgcollect.com/item/64027

Die was uit 1977 dus, zelf rond 85 in handen gekregen. Nieteens heel speciaal destijds en paar jaar later gesloopt dus, gamen kwam meer met de commodore 64 en atari van vriendjes en familie, zelf een imitatie NES met een SNES uiterlijk gehad en met de SNES ging het los :D
Moet me altijd inhouden omdan niet ook gelijk mijn console historie te gaan posten. Staat vast wel een keer of 6 verspreid over de diverse retro topics :)

Een console die ik echter overgeslagen had was de ps1. Ik was in eerste instantie nintendo fanboy,,,,en toen ik het wachten op de n64 bue was, toch voor de saturn gekozen vanwege de 2d fighters die vaak qua animatie superieur waren. En de saturn pad was/is natuurlijk geweldig voor dit genre.

Maar met de laatste pricecut toch een ps1 mini gehaald. Dus mijn vraag......wat vinden jullie nou echt leuke hidden gems op de ps1? kijk final fantasy, metal gear, SOTN, tomb raider etc, die ken ik ook wel. Maar minder bekende games? Zou helemaal vet zijn als het ook nog is 2d is natuurlijk, (2d is tenslotte the best d) maar an sich sta ik open voor alles. Al hoewel ik dan weer niet heel erg van j-rpgs hou......platform, arcade, action, laat maar komen!

• Seroczynski
Sagat schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Maar met de laatste pricecut toch een ps1 mini gehaald. Dus mijn vraag......wat vinden jullie nou echt leuke hidden gems op de ps1? kijk final fantasy, metal gear, SOTN, tomb raider etc, die ken ik ook wel. Maar minder bekende games? Zou helemaal vet zijn als het ook nog is 2d is natuurlijk, (2d is tenslotte the best d) maar an sich sta ik open voor alles. Al hoewel ik dan weer niet heel erg van j-rpgs hou......platform, arcade, action, laat maar komen!
  • Air Combat (a.k.a Ace Combat)
  • Brave Fencer Musashi
  • Bomberman World
  • Bust a Groove
  • Chrono Cross
  • Cool Boarders
  • Croc
  • Destruction Derby
  • Disney's Hercules
  • Klonoa
  • LITTLE BIG ADVENTURE: TWINSEN'S ADVENTURE
  • ^^^ Als je er één kiest, kies dan deze ^^^
  • Micro Machines v3
  • Need For Speed III
  • Oddworld - Abe's Oddysee
  • Rayman
  • Tekken
  • Tomba!
  • Twisted Metal
  • Soul Blade (a.k.a. Soul Calibur)
  • Xenogears

Acties:
  • +1Henk 'm!
Air Combat (a.k.a Ace Combat)
interesante reeks die ik zelf nog niet gespeeld heb, maar zijn recentere delen niet leuker?

Brave Fencer Musashi
now thats what i call a hidden gem, nog nooit van deze game gehoord, ik ga hem even checken op YT

Bomberman World
gotta love bomberman

Bust a Groove
Volgens mij heb ik die op mijn saturn

Chrono Cross
jrgp

Cool Boarders
nooit fan geweest van snowboarding :P

Croc
iemand van retro gamer magazine (of nou ja, ik geloof dat hij vanaf het huidige issue er niet meer werkt) was die hard fan van deze game, zeker een kans geven :)

Destruction Derby
Had ik op pc, coole game! heeft ook een vervolg toch?

Disney's Hercules
Klonoa

de eerste ken ik niet, de 2e van naam, maar deze gaan idd zeker op de try lijst

LITTLE BIG ADVENTURE: TWINSEN'S ADVENTURE
^^^ Als je er één kiest, kies dan deze ^^^

Haha ok, volgens mij wel is gespeeld op pc, maar ik kon toen geen pad gebruiken ofzo dus nooit echt gespeeld.

Micro Machines v3
Need For Speed III

dol op top down racers, en met de orginele NFS zeer veel lol gehad! gaan mee :) al hoewel ik bang ben hoe gedateerd nfs er nu uitziet....

Oddworld - Abe's Oddysee
Rayman
Tekken

Allemaal min of meer bekend, tekken laatst nog met @Exorcist gespeeld, moet toegeven dat ook hier de gfx wat tegenvielen...en tekken 3 staat al tussen de base games toch? Is er een reden dat je 1 boven 3 kiest?
Oh en voordat ik tekken speel moet ik absoluut zorgen dat ik hem op ntsc speed speel, de europese pal versie voelde zoooooooooooo traag, mede daardoor koos ik voor de saturn ook!

Tomba!
ook platform toch? lijkt me ook leuk :)

Twisted Metal
yup zeker proberen, al hoewel ook hier bang voor gfx.

Soul Blade (a.k.a. Soul Calibur)
haha ik val in herhaling, zie tekken.....ik heb deze ooit wel is gehuurd en vond het toen zeer tof, maar kan beter de meest recente gaan spelen i guess

Xenogears
is that ook niet een jrpg? ga ik iig even op yt checken ook

iig thanks voor deze uitgebreide list d:)b _/-\o_

[...]

Moet me altijd inhouden omdan niet ook gelijk mijn console historie te gaan posten. Staat vast wel een keer of 6 verspreid over de diverse retro topics :)

Een console die ik echter overgeslagen had was de ps1. Ik was in eerste instantie nintendo fanboy,,,,en toen ik het wachten op de n64 bue was, toch voor de saturn gekozen vanwege de 2d fighters die vaak qua animatie superieur waren. En de saturn pad was/is natuurlijk geweldig voor dit genre.

Buiten de gevestigde orde en enigszins in jouw straatje (kost me altijd moeite spellen als Broken Sword, Discworld of Blazing Dragons niet te noemen :P ) :

- Viewpoint (hadden we toen bij mij gedaan, maar was lastig weetjenog)
- Battle Arena Toshinden (maar jou kennende zul je die op Saturn hebben (gespeeld)
- (Re)Loaded
- Diablo :)
- Duke Nukem : Time to Kill (puur voor 2p split screen)
- Earthworm Jim 2
- ESPN Extreme Games (zelf één van mijn favorieten)
- G-Police
- Gex?
- Heart of Darkness
- Little Big Adventure (reeds genoemd)
- ISS Deluxe
- Libero Grande
- Mega Man X3
- MediEvil
- Micro Maniacs (soort Micro Machines..maar dan rennend)
- NBA Jam TE
- Nightmare Creatures
- Re-Volt
- Road Rash
- Ruff and Tumble
- Speedster
- Tombi (Tomba in US), of mijn doosje moet verkeerd zijn :+
- THPS-2 (Tony Hawk) maar twijfel of skateboarden wel je ding is
- Vigilante 8
- Worms World Party

Ik heb hier 1) de bekende spellen dus niet genoemd (aka Gran Turismo, Tomb Raider, Destruction Derby, GTA etc. etc.) en 2) wat jou persoonlijk zou kunnen interesseren en 3) alleen m'n eigen lijst bekeken

• Seroczynski
@Sagat Ik heb geprobeerd om specifieke delen zo veel mogelijk te mijden, want dan kan je zelf kijken welk deel uit de serie je pakt. De laatste is niet altijd de beste, en mijn persoonlijke voorkeur is ook niet meer dan dat. Zo vind ik Tekken 3 bijvb. ook beter dan Tekken 1, maar ik wil de andere delen in de reeks niet direct uitsluiten :)

@Exorcist thanks man, ik zal nog wel even lijstje doornemen en individueel reageren, maar sneak preview
Ruff and Tumble
is dat gebaseerd op de amiga game? of gewoon gevalletje zelfde naam? Ik ga het researchen iig :)

edit:
haha eerste youtube hit 10 seconden bekeken, en nope dit heeft byzonder weinig te maken met de amiga game!

edit2:
hmmz verkeerde naam @Exorcist ?
Wikipedia: 40 Winks (video game)
Wikipedia: Ruff 'n' Tumble

mega man x3: wut wut wuuuuuuuuut? ik dacht dat je helemaal niets had met de blue bomber! Ik vind het leuke games, maar hoge diffiuculty, en in het byzonder disappearing platforms en levels waar je naar beneden flikkert.........dat is niet mijn idee van leuk een spelletje spelen, maar echt trial en error hell. maar goed 'gotta take the good with bad, etc etc dank u groot wijsheer Bob Ross :P )

@Seroczynski
haha je hebt helemaal gelijk, de dwangmatige neuroot in mij vind dat je dan bvb tekken games of reeks had moeten neerzetten, maar is eigenlijk wel common sense. Persoonlijk voorkeur vind ik bij aanbevelingen niet erg, zeker als het beargumenteerd is, maar daar moet je natuurlijk ook maar net tijd voor en zin in hebben.

Helemaa bij tekken, wat volgens mij allemaal evoluties zijn.....niet echt het wiel opnieuw uitvinden ala sf die met 2-3-4-5 toch wel erg verschillende games neergezet hebben, maar dat kan ook simpelweg mijn niet bestaande inhoudelijk kennis van tekken zijn (ik heb overigens een kleine 3 tekken games al in mijn collectie (een ps1 versie.....ik gok op 3, maar kan ook maar zo 2 zijn, en met bleem disc als ik hard zoek :D ) tekken 4 of 5 voor ps2 en tekken 6 voor x360) Ik neig er voor deze reeks dus voor om de voor mij beschikbare meest recente versie te spelen. Tenzij er dus een hele goed reden is om voor een oudere te gaan ( toevallig laatst op twitter ofzo gelezen dat iemand deel 3 of 4 de beste vond......maar daar heb je doorgaans ook weer niet de mogelijkheid om dat heel duidelijk toe te licthen)

Sagat wijzigde deze reactie 22-03-2019 13:46 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plymp
  • Laatst online: 17-07 12:59
De 3D games op PS1 vind ik niet echt meer te pruimen, maar ik heb nog wel een paar persoonlijke 2D favorieten. Sommige meer bekend dan anderen (SOTN en FF staan er wel tussen), wat overlap met wat al genoemd is en er zitten wel ook JRPGs bij.
  • Alundra
  • Breath of Fire III
  • Breath of Fire IV
  • Bubble Bobble Also Featuring Rainbow Islands
  • Castlevania - Symphony of the Night
  • Castlevania Chronicles
  • Chippoke Ralph no Daibouken (Japans, maar prima te spelen)
  • Final Fantasy Chronicles - Chrono Trigger
  • Final Fantasy Tactics
  • In the Hunt
  • Legend of Mana
  • Lode Runner
  • Lunar - Silver Star Story Complete
  • Lunar 2 - Eternal Blue Complete
  • Mickey's Wild Adventure
  • Mr. Driller
  • Rapid Reload (a.k.a. Gunners Heaven)
  • Rayman
  • Tactics Ogre

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 23:15
Ik wil ook nog wel een kleine duit in het zakje doen
Loaded
Overboard!
Apocalypse
Tiny Tank
En voor mij persoonlijk de meeste shmups ook maar deze drie kan ik keer op keer van genieten
In The Hunt
Gekioh
Donpachi

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Waarom zijn mensen op mp zo inhalig?

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 23-03-2019 09:20 (26%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 19:40
Ik vind het al heel wat dat er volledige zinnen met leestekens gebruikt wordt. Alleen daarvoor zou ik de deal al door laten gaan. :D
@Sagat Nee, heb ook niets met Mega Man. Maar ik heb wel X3 en lijkt me wel wat voor jou, daar ging t om toch :p

/en Ruff 'n Tumble..heb toch echt deze: https://cloud.collectorz.com/exorcistje/games/detail/369580

Volgens Collectorz dan, ben 't weekend niet thuis dus kan 't niet nagaan.

Exorcist wijzigde deze reactie 23-03-2019 11:59 (44%)

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Khaine

Python liefhebber

Raem schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:56:
Ik vind het al heel wat dat er volledige zinnen met leestekens gebruikt wordt. Alleen daarvoor zou ik de deal al door laten gaan. :D
Voor 29 euro zeker?

I see what you did there....

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Grumpmeister
@AyeAyeCaptain! Nu doe je me toch laten twijfelen... Maar dat is mogelijk meer DM praat (ik wil uiteindelijk een van iedere console hebben staan en een PS1/PS2 missen nog).

Er komt voor m'n verjaardag ook een SD2SNES Pro aan, ben benieuwd :D. Wel een fan van de Genesis versie, dus dit is een welkome toevoeging.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
@Grumpmeister DMen kan altijd :)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Mutatie
[...]

:)
Ik had hetzelfde met nintendo, lang gewacht op de "Ultra"64 destijds. Maar toen ik zag wat de PS1 deed, en toen de aankondiging van FFVII dus de N64 overgeslagen. Op de SNES waren mn favorieten destijds FFVI, Secret of Mana, Chrono Trigger. Dus ja dat was de drempel en nooit spijt van gehad. Wat ik wel mistte waren de Zelda games maar dat maakte de PS1 ruimschoots goed. (Als nintendo nou toch naar CD's was gegaan..)
PC games kwam ook op bij me in de SNES tijd. Daarna wel voornamelijk bij Sony gebleven, de gamecube een tijdje gehad maar nintendo heeft altijd een speciaal plekje. Ooh the memories :D

Tips, tja ik was meer van de jrpg's dus, ik zou zeggen Vagrant Story, FF tactics, FF serie Suikoden, Legend of the Dragoon, Valkyrie Profile. Meer de 2D games, dat oude 3D is slecht oud geworden imo. Rayman, Streetfighters (maar daar ben je wel in thuis :+ ) Oddworld, Castlevania Symphony of the Night...Legacy of Kain: Blood Omen bijna vergeten _/-\o_ verder veel titels vergeten eigenlijk, er was zooo veel :o

Krijg weer de kriebels naar aantal van die games :D

Mutatie wijzigde deze reactie 25-03-2019 01:12 (6%)

Mutatie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 00:59:
[...]

:)
Ik had hetzelfde met nintendo, lang gewacht op de "Ultra"64 destijds. Maar toen ik zag wat de PS1 deed, en toen de aankondiging van FFVII dus de N64 overgeslagen. Op de SNES waren mn favorieten destijds FFVI, Secret of Mana, Chrono Trigger. Dus ja dat was de drempel en nooit spijt van gehad. Wat ik wel mistte waren de Zelda games maar dat maakte de PS1 ruimschoots goed. (Als nintendo nou toch naar CD's was gegaan..)
PC games kwam ook op bij me in de SNES tijd. Daarna wel voornamelijk bij Sony gebleven, de gamecube een tijdje gehad maar nintendo heeft altijd een speciaal plekje. Ooh the memories :D

Tips, tja ik was meer van de jrpg's dus, ik zou zeggen Vagrant Story, FF tactics, FF serie Suikoden, Legend of the Dragoon, Valkyrie Profile. Meer de 2D games, dat oude 3D is slecht oud geworden imo. Rayman, Streetfighters (maar daar ben je wel in thuis :+ ) Oddworld, Castlevania Symphony of the Night...Legacy of Kain: Blood Omen bijna vergeten _/-\o_ verder veel titels vergeten eigenlijk, er was zooo veel :o

Krijg weer de kriebels naar aantal van die games :D
Ha denk dat we dan redelijk wat overeenkomsten hebben, maar juist door rpg's is het 'misgegaan' en heb ik de ps1 geskipped. Nooit veel rpg's gedaan op de snes. Denk dat secret of mana en illusion of time het meeste in de buurt komen, maar zelfs dat dat zijn action rpg's en geen traditionele turn based......voor mijn gevoel ben ik idd rond (einde levens duur snes) 'the master race' gejoined. Net als velen gevallen voor de charmes van Doom.

Maar nog steeds ook vol de focus op de consoles....maar mijn genre is dus de fighting games (had je vast niet verwacht met mijn nick ;) ) en ja, daar kreeg de saturn de ene na de andere toppert. En qua 3d fighters deed vf2 me overstag gaan. Tekken gehuurd, drastische pal versie, vf2 gehoord dat die wel wat optimalisatie had en die speelde idd heerlijk, de eindbaas van dat spel vecht je onderwater tegen en dat voelde zo als tekken de normale levels! Buiten de 2d fighters was er wel een hoop waar ik interesse in had was ik misliep. GT, crash (inc racing, was en ben groot mariokart fan), spyro, medievil, wipeout (saturn versie had veel minpunten t.o.v. sony versies) destruction derby (die ik dan wel weer op pc had) twisted metal leek me vet, SOTN (ook mindere saturn versie), metal gear solid had ik wel interesse in en last but not least pes (maar dan de voorganger iss i gues?)! Daar las ik steeds meer lovende reviewus over, en toen mijn buurjongen hem uiteindelijk kocht was het snel duidelijk dat ik die game ook moest hebben.

Echter het was dan de keuze tussen n64 en ps1......in ik was (en ben) groot nintendo fan dus ja......toch voor n64 gekozen. Met n64/saturn/pc en handhelds/retro toch mezelf kunnen vermaken :+ maar de ps jeuk bleef.

De next gen kwam toch nog eerste de cube, maar op een gegeven moment was de ps2 in de reclame bij de bijenkorf......helaas al lang uitverkocht toen ik daar binnen was.....dus uiteindelijk maar gewoon in mijn gewone gameshoppie de ps2 gehaald......met gt tokyo geneve........medievil en wipe2out.......prachtig!

En de eerste pes die ik daarna haalde was pes2......ontzettend veel lol mee gehad, dusdanig dat ik 3 geskipped had omdat ik nog genooeg met 2 te doen had voor mijn smaak........daarna vol in de footie fan mode van elke jaar een nieuwe tot en met deel 5 of 6. Toen had ik het wel aardig gezien en had ik ook niet meer de tijd om uren te player managen........daarna nog wel af en toe was losse delen gekocht maar nooit meer zo hooked als vroeger.

Mijn zoon is nu (zoals de meeste jongens i guess) behoorlijk fifa fan, dus dat speel ik sporadish. Maar moet nog steeds kijken of ik hem ook is met pes kan laten kennismaken :)

• r_acker
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 14:47
Sagat schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:54:
[...]
Maar nog steeds ook vol de focus op de consoles....maar mijn genre is dus de fighting games (had je vast niet verwacht met mijn nick ;) ) en ja, daar kreeg de saturn de ene na de andere toppert.
Nadat ik SF2 van A tot Z uitgespeeld had en niet de mogelijkheid had om makkelijk in de arcades verder te gamen, heb ik volgens mij de hele SNES collectie uitgekamd naar de een-na-beste fighting game.

Ken je "Tuff E Nuff" van Jaleco? Dat blijft een van mijn grootste "hidden gems" uit die periode.

Acties:
  • +1Henk 'm!
r_acker schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Nadat ik SF2 van A tot Z uitgespeeld had en niet de mogelijkheid had om makkelijk in de arcades verder te gamen, heb ik volgens mij de hele SNES collectie uitgekamd naar de een-na-beste fighting game.

Ken je "Tuff E Nuff" van Jaleco? Dat blijft een van mijn grootste "hidden gems" uit die periode.
Nee, zegt mij niet zo veel. ik zal hem is op de classic zetten :)

Moet zeggen dat ik nadat ik de ps2 en xbox(org) versies van sf2 gespeeld heb ik het moeilijk vind om terug te gaan naar de snes versie. (al hoewel het op zich wel grappig was om hyper te spelen via mini, dat was precies de snes sf2 die ik zelf nooit gekocht heb :) )

• Grumpmeister
Met dank aan @AyeAyeCaptain! en een lastige Marktplaats bezoeker:

Vanavond eens aansluiten... na het fixen van de droger ;(

• Joran
  • Laatst online: 17-07 14:12

Joran

<3 natalee

Nu de blauwe nog en een extra case voor de originele.

Daarna beginnen aan de pockets :)

Joran wijzigde deze reactie 30-03-2019 20:58 (33%)

Last.fm - PS1-PS2-PS3-PS4-SMD-SCD-32X-SMS-SS-SDC-NES-SNES-N64-NGC-WII-XB-360-GB-GBP-GBC-GBA-GBASP-GBM-NDS-NDSL-DSi-2DS-3DS-PSP-Switch

Is de new 3ds al retro? Ik zag fire emblem liggen maar realiseerde me dat ik deze handheld niet heb! In de winkel (itoys) lagen ze niet meer, en in de pricewatch veel ‘geen prijzen’.

• securitymayo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:45
De normale new3ds is minder te koop dan de new3ds xl.
In Almere van de week nog 1 zien liggen (wit).
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True