Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Sagat schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:45:
Is de new 3ds al retro? Ik zag fire emblem liggen maar realiseerde me dat ik deze handheld niet heb! In de winkel (itoys) lagen ze niet meer, en in de pricewatch veel ‘geen prijzen’.
New 3DS is al een tijdje uit de winkels. Deze is vervangen voor de 'goedkopere' (New) 2DS

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(new) 3DS is zo lek als een mandje, vandaar O-)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:50
De "new 2ds" is net zo lek >:)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06:09

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Ike. schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:18:
[...]

New 3DS is al een tijdje uit de winkels. Deze is vervangen voor de 'goedkopere' (New) 2DS
De XL is volgens mij niet uit de handel gegaan toch?

Ja anders 2e hands :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:47
Touchdomex schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:55:
[...]

De XL is volgens mij niet uit de handel gegaan toch?

Ja anders 2e hands :P
Dat wsl, de verzamelaar in mij heeft dus 2 problemen, van oei, 'dode' console, en oei spelen die ik niet kan spelen!

Probleem is dat de realist zegt:
hoeveel new 3ds exclusives zijn er dan, en hoeveel heb je eigenlijk op je 3ds xl gespeeld? En niet onbelangrijk....weet je nog van de ps classic en xb1x die je gekocht had, niet langer dan 3 weken geleden........owja :|

Dus, ik ga leven zonder new 3ds in mijn collection.....mocht ik ooit een bescheiden prijsje winnen ala de 30 miljoen van de staat loterij, dan komt ie er nog wel, maar dan ook een (insert nogal grote lijst van consoles die ik om een of andere reden toch wel interessant vind, maar niet langs de realist komen :P )

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Sagat schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:22:
[...]

Dat wsl, de verzamelaar in mij heeft dus 2 problemen, van oei, 'dode' console, en oei spelen die ik niet kan spelen!

Probleem is dat de realist zegt:
hoeveel new 3ds exclusives zijn er dan, en hoeveel heb je eigenlijk op je 3ds xl gespeeld? En niet onbelangrijk....weet je nog van de ps classic en xb1x die je gekocht had, niet langer dan 3 weken geleden........owja :|

Dus, ik ga leven zonder new 3ds in mijn collection.....mocht ik ooit een bescheiden prijsje winnen ala de 30 miljoen van de staat loterij, dan komt ie er nog wel, maar dan ook een (insert nogal grote lijst van consoles die ik om een of andere reden toch wel interessant vind, maar niet langs de realist komen :P )
New 3DS exclusives zijn er zeer weinig. Dat gaat om een handjevol titels. Dus daarvoor moet je het niet doen.

De consoles zijn gelukkig straks cheap te krijgen op enkele specifieke modellen na de NN3DSXL is geleverd met IPS schermen. Dat zijn de modellen die soms voor veel geld gaan

Voor de rest is dat wat jij zegt ook de reden dat ik een tijdje niets meer koop :$ Eerst doen met wat voor consoles ik nu heb :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sagat
Touchdomex schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:40:
[...]

New 3DS exclusives zijn er zeer weinig. Dat gaat om een handjevol titels. Dus daarvoor moet je het niet doen.

De consoles zijn gelukkig straks cheap te krijgen op enkele specifieke modellen na de NN3DSXL is geleverd met IPS schermen. Dat zijn de modellen die soms voor veel geld gaan

Voor de rest is dat wat jij zegt ook de reden dat ik een tijdje niets meer koop :$ Eerst doen met wat voor consoles ik nu heb :+
Ja, ik wil vooral met de megadrive en pc engine meer gaan doen, en dan met name shmups, vind dat erg toffe games en beide consoles hebben in dat genre genoeg leuks, en nog zat andere toffe games. Daarnaast snes en nes mini, en dus al genoemd die ps1 classic....dat zijn al 5 zo goed als complete libraries. Maar kan de current gen al niet wegspelen dus zal bij goede bedoelingen blijven en af en toe een retro dag of iig middag of avondje. Al dan niet met andere tweakers :*)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:53
Gisteren een New 2DS XL op de kop getikt, ondanks dat ik al een normale 3DS XL heb :) Ik beschouw dit zeker nog niet tot retro, aangezien het gewoon vandaag nog in de winkel te koop is.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Sagat
'formeel' is het toch, current gen, last gen en wat daaronder zit is retro? Misschien kan je als je hard zoekt in een winkel nog wel een nieuwe wii vinden, maar die is toch echt wel retro inmiddels.

Dus volgens die definitie is het ook geen retro dus, maar de new 3ds is dacht ik wel nu errr delisted? uit de winkels? ik baseer dat dus op mijn bezoek aan 1 winkel en de pricewatch. Maar toegegeven ik heb niet heel erg hard gezocht. Ik zie en zag overigens wel een set met dragonball in de pw, maar die wil ik niet :P
Ik wil keuze uit meerdere modellen/kleuren voor weinig :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:47
Ik had voor m'n verjaardag een SD2SNES Pro grekregen van m'n vrouw, dus (voornamelijk na de verhuizing) zal de SNES ook weer meer aangezwengeld worden. Daar zijn nog best wat games op die ik wil spelen en met de weekly blind race die ik iedere zaterdag mee probeer te doen komen er best wat gems voorbij.

Qua SNES / SFC:
Paar weken geleden meegedaan met Whirlo (Xandra no Daibōken: Valkyrie to no Deai). Hoewel het een vrij lastige game is zit er een mooi verhaaltje achter. Het enige waar ik hiermee zat was dat je bij iets te ver vallen stil kwam te staan als recovery, de long / high jump nogal irritant uit te voeren was, en het soms wat cryptisch was hoe je verder moest komen.

Afgelopen zaterdag Super Hammerin' Harry (Ganbare! Daiku no Gen-san) gespeeld voor de mystery blind race. Erg leuk spelletje, niet te lang en vrij forgiving qua continues. Na ong. 1 uur en 20 minuten was ik er doorheen.

Met het slechte games toernooi had ik 'Super Tekkyuu Fight' gekregen, wat ik eigenlijk helemaal geen slechte game vond. Bomberman met een twist, erg leuk om te spelen ook.

Naast de SNES zijn ook andere platformen langsgekomen, zoals de Genesis, PS1, en PC. Daarvoor bijv. in een ander toernooitje Chex Quest 1 en 2 gespeeld. Had er al het nodige over gehoord (voornamelijk dat het goede Doom clones waren) en het zijn inderdaad best leuke games om te spelen.

Dit soort toernooitjes zorgen toch ervoor dat je wat oudere games te spelen krijgt (met een soort-van commitment, je kan niet eeuwig wachten op je volgende potje, maar het is vrij te plannen wanneer het je uit komt) :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Grumpmeister schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:24:
Ik had voor m'n verjaardag een SD2SNES Pro grekregen van m'n vrouw, dus (voornamelijk na de verhuizing) zal de SNES ook weer meer aangezwengeld worden. Daar zijn nog best wat games op die ik wil spelen en met de weekly blind race die ik iedere zaterdag mee probeer te doen komen er best wat gems voorbij.

Qua SNES / SFC:
Paar weken geleden meegedaan met Whirlo (Xandra no Daibōken: Valkyrie to no Deai). Hoewel het een vrij lastige game is zit er een mooi verhaaltje achter. Het enige waar ik hiermee zat was dat je bij iets te ver vallen stil kwam te staan als recovery, de long / high jump nogal irritant uit te voeren was, en het soms wat cryptisch was hoe je verder moest komen.

Afgelopen zaterdag Super Hammerin' Harry (Ganbare! Daiku no Gen-san) gespeeld voor de mystery blind race. Erg leuk spelletje, niet te lang en vrij forgiving qua continues. Na ong. 1 uur en 20 minuten was ik er doorheen.

Met het slechte games toernooi had ik 'Super Tekkyuu Fight' gekregen, wat ik eigenlijk helemaal geen slechte game vond. Bomberman met een twist, erg leuk om te spelen ook.

Naast de SNES zijn ook andere platformen langsgekomen, zoals de Genesis, PS1, en PC. Daarvoor bijv. in een ander toernooitje Chex Quest 1 en 2 gespeeld. Had er al het nodige over gehoord (voornamelijk dat het goede Doom clones waren) en het zijn inderdaad best leuke games om te spelen.

Dit soort toernooitjes zorgen toch ervoor dat je wat oudere games te spelen krijgt (met een soort-van commitment, je kan niet eeuwig wachten op je volgende potje, maar het is vrij te plannen wanneer het je uit komt) :D
Moet zeggen dat dat wel goed klinkt! Maar ik hou niet van die commitment, dus niets voor mij.

Ik heb er wel is serieous over nagedacht om 'fighitng game lessen' te nemen. En dat dan 1 of 2x per week te doen, beetje als een sport. Maar geen idee of onze huidige profs dat uberhaupt doen, Ken wel een paar mensen die mij daar wellicht mee zouden kunnen helpen, geen idee of ze dat dan ook echt willen.
Maar goed zie regel 1.

Vandaag iig mijn good old plasma weer back in business brengen! En als het meezit ook weer online, denk dat ik dan vanaaf is begin met relaxed beetj scheuren in horizon zero chase, geen echte retro natuurlijk. Maar het is zwaar outrun inspired, dus ik reken hem goed! :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:39
Nieuwe maand en dus nieuwe retro pickups. Was een maand met een rustige start, maar met een goed einde.

Retro pickups lopen tot een minuut of 9 en een half.

@Grumpmeister
Nice die SNES flashcard. Dat is gelijk een van de duurdere die ook de speciale chipsets mee kan nemen?
Gaaf!

Henkje.doc wijzigde deze reactie 02-04-2019 20:16 (57%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:03
Onlangs een hele vieze Nintendo 64 opgeknapt. Ook de 4 controllers helemaal open gehaald en gepoetst, de console en de controllers zijn weer als nieuw. Dit is mijn eerste Nintendo en wat mij opviel was de gevoeligheid van de pinconnector. Ik heb namelijk twee games bij die het in eerste instantie helemaal niet werkten omdat er een heel dun laagje viezigheid op het koper zat. Pas na een grondige poetsbeurt met wat alchohol (waar maar weinig viezigheid vanaf bleek te komen) werken ze weer vlekkeloos.
Is dat een bekend probleem met de n64 of is er toch iets mis met de console?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
Cobb schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:00:
Onlangs een hele vieze Nintendo 64 opgeknapt. Ook de 4 controllers helemaal open gehaald en gepoetst, de console en de controllers zijn weer als nieuw. Dit is mijn eerste Nintendo en wat mij opviel was de gevoeligheid van de pinconnector. Ik heb namelijk twee games bij die het in eerste instantie helemaal niet werkten omdat er een heel dun laagje viezigheid op het koper zat. Pas na een grondige poetsbeurt met wat alchohol (waar maar weinig viezigheid vanaf bleek te komen) werken ze weer vlekkeloos.
Is dat een bekend probleem met de n64 of is er toch iets mis met de console?
Ik heb maar een handjevol N64 getest, maar kan mij niet vinden in je bevindingen. Wellicht is er toch iets anders mis met die console.

Verder top dat je de moeite hebt genomen om het oude beestje eens grondig schoon te maken (y)

• Cobb
Er zaten zelfs dode zilvervisjes in de pinconnector!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Grumpmeister
Sagat schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:13:
[...]

Moet zeggen dat dat wel goed klinkt! Maar ik hou niet van die commitment, dus niets voor mij.

Ik heb er wel is serieous over nagedacht om 'fighitng game lessen' te nemen. En dat dan 1 of 2x per week te doen, beetje als een sport. Maar geen idee of onze huidige profs dat uberhaupt doen, Ken wel een paar mensen die mij daar wellicht mee zouden kunnen helpen, geen idee of ze dat dan ook echt willen.
Maar goed zie regel 1.

Vandaag iig mijn good old plasma weer back in business brengen! En als het meezit ook weer online, denk dat ik dan vanaaf is begin met relaxed beetj scheuren in horizon zero chase, geen echte retro natuurlijk. Maar het is zwaar outrun inspired, dus ik reken hem goed! :*)
Retro gamestijl is ook tof :D

En op zich, de commitment is wel minimaal hoor, en de wekelijkse zijn ook geen verplichting. Bij lessen in fighters lijkt me de commitment juist wat strakker. En het kan zeker helpen, het wordt / werd toentertijd bij games als League of Legends ook gedaan.
Henkje.doc schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:15:
@Grumpmeister
Nice die SNES flashcard. Dat is gelijk een van de duurdere die ook de speciale chipsets mee kan nemen?
Gaaf!
Klopt, het is de meest recente versie van de SD2SNES, die afgelopen februari uit is gekomen. Wilde expres ook voor degene gaan met de meeste opties, dat ik niet na een jaartje spijt heb dat bijv. savestates er niet op zaten (dat was toch wel een must voor mij).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Seroczynski
Grumpmeister schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:16:
[...]

Klopt, het is de meest recente versie van de SD2SNES, die afgelopen februari uit is gekomen. Wilde expres ook voor degene gaan met de meeste opties, dat ik niet na een jaartje spijt heb dat bijv. savestates er niet op zaten (dat was toch wel een must voor mij).
De SD2SNES Pro dus? :) Ik heb al wat langer een SD2SNES en zie nog geen reden om te upgraden, maar als ik er tegenwoordig één zou aanschaffen is het vrij logisch om voor de Pro te gaan, aangezien deze ook hetzelfde is geprijsd als de non-Pro versie eerder was.

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:24:
[...]

De SD2SNES Pro dus? :) Ik heb al wat langer een SD2SNES en zie nog geen reden om te upgraden, maar als ik er tegenwoordig één zou aanschaffen is het vrij logisch om voor de Pro te gaan, aangezien deze ook hetzelfde is geprijsd als de non-Pro versie eerder was.
Yup :)

Had het gelukje dat 'ie dus sinds kort uit is, en idd, voor dezelfde prijs als de 'oude' SD2SNES.

• Sagat
hmmmz, ik vind het erg tof om op de echte hw te spelen, maar voor de snes is er natuurlijk als de snes classic/mini. uiteraard geen 100% emulatie, maar ik vind het best wel vrij goed al. Hebben jullie veel games die echt niet fijn werken via de mini?
Of is het meer een principe kwestie?

En dan completely unrelated maar kennen jullie alexander wells?
Ik zag wat artwork van deze knakker voorbij komen en ik vind het toch wel erg vet hoor!
Deze vind ik zelf dan voor fijn:
https://tweakers.net/ext/f/1oQWc17OFR07PegeyUxXQAZX/thumb.jpg

Toevallig ooit van/voor SK al een sf schilderijtje gehad......misschien toch leuk omdat dat verder uit te breiden :)

• Seroczynski
Sagat schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
hmmmz, ik vind het erg tof om op de echte hw te spelen, maar voor de snes is er natuurlijk als de snes classic/mini. uiteraard geen 100% emulatie, maar ik vind het best wel vrij goed al. Hebben jullie veel games die echt niet fijn werken via de mini?
Ik heb de Mini's voor de collectie, netjes in doos met boxprotector. Ik neem niet eens de moeite om die uit de verpakking te halen :)
Ik zag wat artwork van deze knakker voorbij komen en ik vind het toch wel erg vet hoor!
[Afbeelding]

Toevallig ooit van/voor SK al een sf schilderijtje gehad......misschien toch leuk omdat dat verder uit te breiden :)
Nooit van gehoord, maar soms zie je inderdaad wel eens van die te gekke artwork. Lekker laten printen en ophangen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grumpmeister

[Afbeelding]

Voor mij is het voornamelijk voor het speedrunnen, daarbij is het vaak een vereiste om het op originele hardware te spelen (al is dan een SD2SNES toegestaan, aangezien het spel zelf op de hardware draait). De SNES mini is voor sommige games toegestaan, maar eigenlijk alleen als het spel er al by default op stond.

Ik vind, om eerlijk te zijn, de originele hardware ook leuker. De SNES mini 1 keer gebruikt, maar ik speel het liever op de originele console. De Megadrive classic ga ik dan ook niet halen (tenzij 'ie goedkoop is als een hebbedingetje), zeker omdat ik al een Genesis heb staan (met everdrive).

• Sagat
Bij speedrunnen snap ik het, daar verbaasd het me zelfs dat snes mini default games toegestaan zijn!

Qua leuk ook eens, op mijn snes mini heb ik ook castevania dachyt ik (en zo niet dan is dat natuurlijk eenvoudig te fixen) maar speel liever mijn fysieke versie.

Ironish genoeg is er nu al een megadrive mini aangekondigd en het is natuurlijk maar de vraag hoe modbaar die gaat zijn, maar toen ik mijn (megadrive) everdrive kocht, was er hier nog geen sprake van. En tuurlijk, ik wil nog graag ook een snes everdrive of sd2snes, maar met de mini is de noodzaak wel iets minder.

Ach ja. Het is natuurlijk leuk om nog iets te willen te hebben, als je alles hebt is het ook zo saai ( i guess :P )

Sagat schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:12:
Bij speedrunnen snap ik het, daar verbaasd het me zelfs dat snes mini default games toegestaan zijn!

Qua leuk ook eens, op mijn snes mini heb ik ook castevania dachyt ik (en zo niet dan is dat natuurlijk eenvoudig te fixen) maar speel liever mijn fysieke versie.

Ironish genoeg is er nu al een megadrive mini aangekondigd en het is natuurlijk maar de vraag hoe modbaar die gaat zijn, maar toen ik mijn (megadrive) everdrive kocht, was er hier nog geen sprake van. En tuurlijk, ik wil nog graag ook een snes everdrive of sd2snes, maar met de mini is de noodzaak wel iets minder.

Ach ja. Het is natuurlijk leuk om nog iets te willen te hebben, als je alles hebt is het ook zo saai ( i guess :P )
Daarover gesproken (MD), ook maar besteld. Zeker omdat je er je eigen carts nog in kunt doen en het staat natuurlijk weer leuk naast al die andere kleintjes :+

• Sagat
Guys, girls en verder. Wat vinden jullie? Althans de crt tv mensen....geluid van de tv, of toch externe speakers? Of....toch ook bij zowel retro systemen op retro tv....dan ook retro stereo set? De mijne net verhuisd en incl. Thuis wonen is dat 5x....denk eraan om hem naar millieustraat of cash converters/used products te brengen of eventueel kringloop...maar...overduidelijk moeilijk om er afscheid van te nemen ;) maar niet veel meer gebruikt de laatste jaren, in mijn vorige woning is hij nooit aangesloten geweest....of iig niet meer sinds mijn soundbar er is :D

Sagat schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:59:
Guys, girls en verder. Wat vinden jullie? Althans de crt tv mensen....geluid van de tv, of toch externe speakers? Of....toch ook bij zowel retro systemen op retro tv....dan ook retro stereo set? De mijne net verhuisd en incl. Thuis wonen is dat 5x....denk eraan om hem naar millieustraat of cash converters/used products te brengen of eventueel kringloop...maar...overduidelijk moeilijk om er afscheid van te nemen ;) maar niet veel meer gebruikt de laatste jaren, in mijn vorige woning is hij nooit aangesloten geweest....of iig niet meer sinds mijn soundbar er is :D
Denk dat je mijn mening in de tussentijd wel kent, maar voor de rest ;) :

Altijd, altijd, altijd externe versterker(s) en speakers. Ook voor de retro consoles. Natuurlijk hoef je voor de oudere stereo-only consoles geen dikke 7.4 set te hebben (input = output en andersom) maar ook de klassiekers klinken een stuk beter op degelijke speakers.

En nee, een soundbar schaar ik niet onder de noemer degelijk :+

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
Het is mij om het even. Ik heb het staan, had het aangesloten en dat vond ik tof. En nu heb ik het afgekoppeld omdat ik wat dingen aan het veranderen ben en luister ik gewoon via de speakers van de tv en dat vind ik ook prima. Ik ben ook geen soundtrackliefhebber ofzo en het geluid staat best zacht vind ik zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
Iemand nog tips als ik een GameCube wil aanschaffen? Waar moet ik opletten ? Ik neem aan dat deze een stuk.moeilijker te repareren zijn dan de consoles ervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shadowron
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-06 18:29
Cobb schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:24:
Iemand nog tips als ik een GameCube wil aanschaffen? Waar moet ik opletten ? Ik neem aan dat deze een stuk.moeilijker te repareren zijn dan de consoles ervoor.
Heb niet echt tips waar je op zou moeten letten. Wat ik wel met enig regelmaat zie is dat GameCubes als defect verkocht worden, terwijl de laser voor de discs enkel een beetje vuil is. Beetje alcohol en wattenstaafje is genoeg om dit te verhelpen. Een enkele keer moet de weerstand voor de laser iets verlaagd worden, maar dit stelt ook niet veel voor.

Het repareren van GameCubes gaat mij altijd vrij makkelijk af. Heb zelf niet veel ervaring met het repareren van consoles, vooral een kwestie van het juiste gereedschap hebben en beetje goed opletten. Is ook vrij veel te vinden op het web met betrekking tot het repareren van GameCubes.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Valt mee, maar ze gaan ook niet snel defect. Hooguit de laser (slijtage) maar niet meer of anders dan andere consoles met discs. Misschien even kijken of het frontje niet verkleurd is, vind dat vergeelde grijs heel lelijk op de Cubes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
@Cobb niet meer tips dan @Consoles4life! aangeeft.
Heb hier een aantal cubes staan en die geven geen problemen. Ook eentje met een region mod voor een aantal NTSC games zoals Bleach.
Geen problemen.

Verkleuren kan wel een issue zijn, net als eventuele 3th party modcases. Die willen soms slecht zijn.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online
Ik ben mijn verzameling aan het uitkammen (zie signature), dit omdat ik nu een nieuwe “verzameling” ben begonnen: Goed gereedschap. :)

Heb nog nodig:
- Goede fluke multimeter (87-v)
- Makita DhP484rtj
- Wera joker steeksleutels
- nog wat tangen van knipex

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 08-04-2019 20:43 (58%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Sagat
Exorcist schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:06:
[...]

Denk dat je mijn mening in de tussentijd wel kent, maar voor de rest ;) :

Altijd, altijd, altijd externe versterker(s) en speakers. Ook voor de retro consoles. Natuurlijk hoef je voor de oudere stereo-only consoles geen dikke 7.4 set te hebben (input = output en andersom) maar ook de klassiekers klinken een stuk beter op degelijke speakers.

En nee, een soundbar schaar ik niet onder de noemer degelijk :+
Oh v.w.b. de officiele tv hoek ben ik het helemaal met je eens, in principe goede versterker, goede boxen. Nu had/heb ik het voordeel dat mijn plasma relatief dik is en i.v.m echt dunne tvtjes nog best geluid geeft, en ik vond en vind beeld altijd al belangrijker dan geluid dus voor die ene keren dat ik iets harder wilde was mijn 'retro verstrerker' wel goed genoeg.

Maar de wag factor vond de boxjes lelijk dus zodoende bij een soundbar uitgekomen en een 2018 soundbar klonk net zo goed, zo niet beter dan mijn nineties retro versterker :)

Het grappige was dat ze later van mening was veranderd en 'al gewend was aan de boxen' 8)7
dus long term plan (eerst tv) is om ook een leuke versterkert aan te schaffen.

MAAR
het gaat dus om mijn retro hoekkie, momenteel daar nog steeds mijn 'tijdelijke' crt die misschien (weet dat niet eens zeker) net aan stereo is maar verder niet overhoudt. En gezien retro tv, retro games/systemen vind ik retro soundsystem dan ook wel weer wat hebben. enige probleem is dat ik dan moet kijken hoe ik dat verbind......mijn 'echte' crt tv heeft gewoon netjes audio out poortjes als ik het me goed herinner......in theorie zou ik nog via headset uitgang naar mijn versterker kunnen maar dat houdt volgens mij ook niet over......ach ja, op dit moment zijn mijn current gen consoles aangesloten (nou ja, xb1 en ps4, ninty switch nog niet) en dan nog de ps3 voor 'joetoep' voor de kids en netflix voor de WAG, apparaatje is lekker stil en heeft een media remote.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:48
Ze zijn heel erg goed gebouwd en gaat niet veel aan stuk. Zorg dat je er een heb met een digitale out als je ooit nog een keer een HDMI aansluiting wilt.

Verder test hem voor je hem mee neemt. Gelukkig zijn ze erg goedkoop op dit moment. Dus echt een groot risico loop je niet.

Als je de kans heb neem er een met een gameboy player dat is echt een must have :)

En niet te vergeten een HDMI output halen en een sd media launcher halen dan kan je homebrew draaien + een extreem goede gameboy player app die vele malen beter is dan de originele van nintendo.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09-10 15:45

MaxHardcore

PSN: butella

Hallo allen,

Ik overweeg een Everdrive N8 voor mijn nes, hebben jullie een goed adres? Kan er maar 1 vinden in NL via google (http://www.ombouwwereld.nl) en daar zijn wat klachten over te vinden.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:21
MaxHardcore schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:03:
Hallo allen,

Ik overweeg een Everdrive N8 voor mijn nes, hebben jullie een goed adres? Kan er maar 1 vinden in NL via google (http://www.ombouwwereld.nl) en daar zijn wat klachten over te vinden.
Amazon.de ?

https://www.amazon.de/Eve...54912618&s=gateway&sr=8-9

Of geloof dat dit de officiele site is

https://www.everdrive.de/en/

Of aliexpress ?

https://nl.aliexpress.com...4fea-b103-6fe4f0150ce2-43

Bartosy wijzigde deze reactie 10-04-2019 18:18 (39%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Sagat eerst dat retrohoekie claimen en opbouwen. Ikea Kallax met vier vakken, stoel er voor, TV er op en gaan. Als je niet eerst dat hoekje creeert gaat je TV idd stof staan trekken en dat wil je niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sagat
Ik heb de mijne (nou ja voor de MD dan) hier besteld, dit is dacht ik ook de gozert die ze maakt (en bedacht heeft?)
https://krikzz.com/store/
The Eagle schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:48:
@Sagat eerst dat retrohoekie claimen en opbouwen. Ikea Kallax met vier vakken, stoel er voor, TV er op en gaan. Als je niet eerst dat hoekje creeert gaat je TV idd stof staan trekken en dat wil je niet.
Het hoekje is een kamer, wat ik in mijn vorige huis ook al had, maar deze is 2x zo groot (nog steeds maar een klein kamertje hoor)
Het idee is wel om soort van 2 helften te creëren, ene kant, ' werk' bureau, waar ik makkelijk mijn werk lt kan neermikken om thuis te werken, maar waar dan al een muisje en tobo klaar ligt, en 2 monitortjes, met dan ook nog mijn good old desktoppie, en dan de andere kant dus retro hoekie,
Moet nog is gaan meten, maar denk dat ik er zelfs net een klein 2 persoons ikea bankie in kwijt kan (moet alleen ook dan checken hoe die dingen geleverd worden.....want anders word het nog een uitdaging om die op 2 hoog te krijgen :) )

Dus idd mijn eerste tv meubeltje staat er, met de tv erop. Nu alleen dus nog de stereo ook aansluiten, en het liefst dan nog mijn ' echte' tv. Maar das een moeilijk verhaal.
Oh ja en nog een bende oude consoles aansluiten (uit mijn hoofd:
nes,snes,n64, cube, md, saturn, dc, org xbox en pc engine)

• Seroczynski
MaxHardcore schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:03:
Hallo allen,

Zoals @Sagat al zegt, gewoon bij Krikzz zelf aanschaffen. En anders kan je ook terecht bij een reseller in Duitsland, maar die is wel wat duurder. eBay en AliExpress zou ik ontwijken omdat je daar de kans hebt om een kloon aan te schaffen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 10-04-2019 23:11 (9%)

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:10:
[...]

Zoals @Sagat al zegt, gewoon bij Krikzz zelf aanschaffen. En anders kan je ook terecht bij een reseller in Duitsland, maar die is wel wat duurder. eBay en AliExpress zou ik ontwijken omdat je daar de kans hebt om een kloon aan te schaffen.
Over het algemeen zijn de official resellers (die op Krikzz' site staan dus) wat hit or miss qua prijzen, maar het kunnen prima opties zijn. M'n Mega Everdrive had ik via een reseller in Engeland gekocht, qua prijs gelijk aan Krikzz, maar er zat nog een SD kaartje bij.

De SD2SNES Pro had ik wel via Krikzz gehaald, die was ook erg vlug binnen, dus beide wel goede ervaringen mee :)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:40
Denk dat ik ergens de komende tijd eens één van de Gameboy's die we ondertussen hebben (Mijn oude volgens mij nog mint conditie na veel spelen, een oude vergeelde van mijn vrouw, eentje van mijn vrouw die mijn schoonmoeder beschadigd heeft (die had hem geleend en voor venster is eraf oid), een zwarte variant gekocht op een rommelmarkt welke er best netjes uit ziet en die van mijn broer welke een dingetje er op heeft om een joystick op te zetten (twijfel om dat er af te halen eigenlijk, maar weet niet hoe het er onder er uit ziet).
Iig 2 van de minder mooie gaan een keer open om een backlight mod in te plaatsen. Zag dat het niet zo duur is, maar verder nog niet bekeken wat er voor nodig is eigenlijk.
Moet ook nog een keer 2 DS Phat's de behuizing fixen. Had er op DX toen behuizingen voor gekocht, maar eigenlijk liggen ze nu beide uit elkaar en kan ik beter kijken of er nog eens een nieuwe behuizing voor is die beter zijn dan die van toen.
Genoeg te doen eigenlijk. :P

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Mijn volgende plan bij verveling :+ is om een gehavende zwarte PS2 dezelfde "goud"behandeling te geven als mijn (geslaagde, al zeg ik het zelf) N64. Niet geschoten is altijd mis, alleen even bedenken hoe ik het blauw van het "PS2" intact laat.

• Henkje.doc
We zijn weer compleet:

Eerder deze week just dance binnengekregen voor de xbox 360 en vanochtend fifa 19 voor de xbox 360 :)

https://tweakers.net/ext/f/Ybvg6DSkhz9M4Ugtm0lW2drU/thumb.jpg

• MeZZiN
Ben redelijk compleet aan het raken met de zelda games heb alle GBA games nu. (behalve de classics die ik al op de gamecube heb) 3ds games color games en alle console games (alleen niet van de snes en NES die heb ik alleen op de gamecube en gba)

Gameboy color compleet heb net de DX van links awakening gekocht. En hoe kan het toeval dat ik al een tijd op zoek was naar een nette prijs versie (rond de 60 euro) en laat hij nu net door iemand op 5 kilometer van mij vandaan aanbieden is zeer goede staat. Die deed hem weg vanwege dat de switch versie uit komt.

Dus alle color games compleet. Weet niet of ik nog de origineel voor de gameboy wil hebben. Maar goed dat was wel mijn eerste zelda als ik er tegen aan loop.

Verder bijna alle versies sommige originele niet maar wel de reissues zoals de GBA van link to a past. En de 3ds versies van de de N64 games.

Vind het soms toch lastig om compleet te zijn moet je alle maal hebben maar de re-release zijn gewoon dezelfde games maar op een ander platform soms wel eens lastig wat te verzamelen ga ik ook voor de N64 versies ik zal ze toch niet echt gaan spelen heb de 3ds versies die in veel opzichten ook nog beter zijn.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +6Henk 'm!

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:02
Vanavond de backlit LCD van Bennvenn (Freckle Shack) geïnstalleerd, nu kan ik zonder zaklantaarn naar bed.

• Sagat
MeZZiN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:59:
Ben redelijk compleet aan het raken met de zelda games heb alle GBA games nu. (behalve de classics die ik al op de gamecube heb) 3ds games color games en alle console games (alleen niet van de snes en NES die heb ik alleen op de gamecube en gba)

Gameboy color compleet heb net de DX van links awakening gekocht. En hoe kan het toeval dat ik al een tijd op zoek was naar een nette prijs versie (rond de 60 euro) en laat hij nu net door iemand op 5 kilometer van mij vandaan aanbieden is zeer goede staat. Die deed hem weg vanwege dat de switch versie uit komt.

Dus alle color games compleet. Weet niet of ik nog de origineel voor de gameboy wil hebben. Maar goed dat was wel mijn eerste zelda als ik er tegen aan loop.

Verder bijna alle versies sommige originele niet maar wel de reissues zoals de GBA van link to a past. En de 3ds versies van de de N64 games.

Vind het soms toch lastig om compleet te zijn moet je alle maal hebben maar de re-release zijn gewoon dezelfde games maar op een ander platform soms wel eens lastig wat te verzamelen ga ik ook voor de N64 versies ik zal ze toch niet echt gaan spelen heb de 3ds versies die in veel opzichten ook nog beter zijn.
Ik zag laats idd ook ocarina ds in een winkel liggen dat ik dacht, zal ik hem meenemen? hij zou toch beter moeten zijn de n64 versie........maar ik geloof dat ik ook idd een versie op de cube al heb? Toch een (Van vele) gebreken in mijn game historie dat ik die game nooit heb uitgespeeld. Kijken of ik hem nu beter trek of dat ik me juist toch ga storen aan gedateerde elementen (en het grafische stijltje was nooit al mijn smaak.......) wat dat betreft ook wel is gedacht aan emuleren op pc en dan met texture mode en/of hogere res (ik heb me er niet in verdiepd maar ga er vanuit dat beide bestaan).

Zelfde geld voor majora;s mask, behalve dan dat ik die niet voor n64 gehaald heb omdat ik destijds nogal teleurgesteld was over ocarina...

Ik las ook iets over een verzamel compilatie (niet officieel/fanmade) van ALLE pc engine shoot em ups. Hier moet ik me ook maar is in verdiepen!

• MeZZiN
De 3ds versie is in alle opzichten beter besturing is top speelt gewoon goed en ziet er gewoon gelikt uit. De cube versie heb ik al dus ook alle andere versies op spirit tracker na ben ik redelijk compleet.

Maar goed denk dat als de DS versie binnen is ik misschien de classic van de gba nog regel en mijn verzameling compleet verklaar. Ik heb dan elke game in een vorm nieuw of oud.

Majora Mask blijft voor mij een hele vreemde maar zelda game blijf een zelda game :)

Denk dat ik de N64 versies alleen nog ga halen omdat deze in box redelijk betaalbaar zijn nog. Deel 1 en 2 zie ik me zelf ook niet snel spelen eigenlijk. Toen ik deel 1 voor het eerst speelde was het echt een moeilijke game. Was ook nog jong toen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Jumpman
  • Laatst online: 13-10 14:13
Van The Legend Of Zelda Ocarina Of Time heb ik de N64, GC en 3DS versie, maar de 3DS is momenteel de beste versie om de game te (her)beleven naar mijn mening.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

L23 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:30:
Vanavond de backlit LCD van Bennvenn (Freckle Shack) geïnstalleerd, nu kan ik zonder zaklantaarn naar bed.

[Afbeelding]
Die vond ik nog best prijzig maar het werkt dus erg goed zo te zien!

• L23
Touchdomex schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:57:
Die vond ik nog best prijzig maar het werkt dus erg goed zo te zien!
Ja klopt, met het glazen schermpje erbij bij elkaar iets van 100 euro. De mod is inmiddels ietsje goedkoper volgens mij.
Maar alsnog een stuk goedkoper dan een AGS-101 backlit mod en een stuk makkelijker uit te voeren.
Zag dat er nu vanuit Duitsland ook een McWill Backlit mod is voor de Game Boy Color, daar moet je wel wat draadjes solderen, maar gebruikt hetzelfde scherm als die van Bennvenn.
Het schermpje is erg goed. Vergelijkbaar in formaat met de AGS-101, maar helderder, scherper en geen ghosting en het display is net als het originele schermpje zeer goed af te lezen in direct zonlicht. Mijn Backlit Game Boy Advance (AGS-101 schermpje) is leuk voor binnen, maar buiten in het zonlicht kan je er niks mee.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05:53

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MeZZiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:44:
[...]

Ze zijn heel erg goed gebouwd en gaat niet veel aan stuk. Zorg dat je er een heb met een digitale out als je ooit nog een keer een HDMI aansluiting wilt.

Verder test hem voor je hem mee neemt. Gelukkig zijn ze erg goedkoop op dit moment. Dus echt een groot risico loop je niet.

Als je de kans heb neem er een met een gameboy player dat is echt een must have :)

En niet te vergeten een HDMI output halen en een sd media launcher halen dan kan je homebrew draaien + een extreem goede gameboy player app die vele malen beter is dan de originele van nintendo.
HDMI output op GC? Call me intrigued! MK:DD is misschien wel mijn favo multi player game. Iemand hier zon HDMI ding voor GC?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Ja en het is geweldig alleen duur maar goedkoper dan component kabel. De CARBY https://insurrectionindus...uct/carby-version-2black/

Je moet een beetje spelen met de settings.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

MeZZiN schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:44:
Ja en het is geweldig alleen duur maar goedkoper dan component kabel. De CARBY https://insurrectionindus...uct/carby-version-2black/
[Afbeelding]

Je moet een beetje spelen met de settings.
Valt wel mee hoor, vind de prijs best netjes eigenlijk.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

L23 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:09:
[...]

Ja klopt, met het glazen schermpje erbij bij elkaar iets van 100 euro. De mod is inmiddels ietsje goedkoper volgens mij.
Maar alsnog een stuk goedkoper dan een AGS-101 backlit mod en een stuk makkelijker uit te voeren.
Zag dat er nu vanuit Duitsland ook een McWill Backlit mod is voor de Game Boy Color, daar moet je wel wat draadjes solderen, maar gebruikt hetzelfde scherm als die van Bennvenn.
Het schermpje is erg goed. Vergelijkbaar in formaat met de AGS-101, maar helderder, scherper en geen ghosting en het display is net als het originele schermpje zeer goed af te lezen in direct zonlicht. Mijn Backlit Game Boy Advance (AGS-101 schermpje) is leuk voor binnen, maar buiten in het zonlicht kan je er niks mee.
Ja die AGS-101 schermen gaan voor bizarre bedragen of je moet mazzel hebben dan kun je er eentje scoren voor weinig.

Ja de GBC's zelf gaan voor weinig en die schermen zijn van bizarre kwaliteit in verhouding en de formfactor van een GBC is gewoon prima.

Ik wil het ook graag zeker omdat backlights zoveel beter zijn.

Hopelijk gaan de prijzen van de schermen gaan nog wat omlaag :+ Dat zal vanzelf wel komen :P

• L23
Touchdomex schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:06:
Hopelijk gaan de prijzen van de schermen gaan nog wat omlaag :+ Dat zal vanzelf wel komen :P
De GBC drop-in backlit mod is ook nog maar net uit, prijzen zullen nog wel dalen. Zie ook al meerdere opties, zoals de McWill mod. Ook las ik dat het binnenkort ook vanuit de UK te bestellen is inplaats vanuit Australië, scheelt weer verzendkosten.

Het AGS-101 schermpje zal waarschijnlijk alleen maar duurder worden tenzij er weer meer van geproduceerd worden. Daarom wordt er ook gekeken naar alternatieven, voor de Game Boy Advance wordt het straks mogelijk om een NDSL LCD te installeren.

• MeZZiN
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:47:
[...]

Valt wel mee hoor, vind de prijs best netjes eigenlijk.
Wacht maar tot je de import belasting moet betalen :( en verzendkosten. Maar goed het is het wel waar maar reken op rond de 100-120 euro totaal. Maar goed een nette kabel kost je ook snel 60 euro dus niet heel erg duur als je het goed beschouwd.

Maar deze module is echt goed afgewerkt goede metalen connector geen gedoe zoals sommige andere die je cube stuk maken.

Verder draaien ze allemaal dezelfde software. https://github.com/ikorb/gcvideo sommige maken updates en extra features er is er nog een die een extra aansluiting heeft voor de Wii component kabel maar goed die kost gelijk weer 150 euro (exclusief verzenden + import)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Mijn laatste upgrade in het gamehok naar 4K is binnen, een Sony KD-49XF9005. Na een nieuwe Denon versterker(s), Xbox One X en PS4 Pro was dat het laatste wat nog gebeuren moest.

Met deze TV verlies ik ook gelijk iedere vorm van analoge inputs; mijn Dreamcast (VGA), Xbox, PS2 en Wii (component) en uiteraard alle RGB of "erger" aangesloten apparaten.

Moet maar 's op zoek naar wat converters/upscalers :)

• MeZZiN
tijd voor een framemeister + nog een zooi aan andere aansluitingen :)

De wii heeft een HDMI converter PS2 ook en de Xbox ook. Dus alleen nog VGA over :) daar zijn kastjes voor te koop.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-10 14:29
Afgelopen week sprak ik met iemand uit mijn directe omgeving over games. Tot mijn verbazing verzamelt deze persoon al een kleine 15 jaar en mocht ik eens een kijkje komen nemen wat hij allemaal had staan. Let wel: Deze persoon speelt geen games, maar koopt gewoon alles wat hij ziet voor goedkope prijzen en het staat op zolder. Wat ik aantrof is denk ik iets wat niemand ooit heeft gezien. Ik heb helaas geen foto's mogen maken, maar hieronder een kleine samenvatting:

4 x Stadium Events boxed mint plus mat
16 x N64 boxed systeem in alle kleuren
28 x Zelda waarvan 16 CIB
34 x Gamecube boxed console
11 x Super Mario 64 waarvan 4 CIB
3 x Pokemon N64 console CIB
2 x Gameboy Camera CIB

Een aantal hele zeldzame gameboy games (ook sommige CIB). In totaal 2200 gameboy cartridges in verschillende plastic dozen opgeborgen.

Mijn hemel..... Hopelijk kan ik ooit een fototje trekken, maar die kans is klein. Hij weet wat het waard is allemaal, maar doet er verder niets mee. Geen gaming, geen verkoop, helemaal niks :D

• Seroczynski
L23 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 00:30:

[Afbeelding]
Lekker hoor, ben er wel een beetje jaloers op :) Ik heb vandaag nog de 'oude' GBC101 mog gedaan, maar mijn AGS-101 China screen ribbon cable was een beetje... finicky. Ga de Freckle Shack ook maar bestellen zodra hij bij JellyBelly op voorraad is.

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:58
CryptoNL schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:03:
4 x Stadium Events boxed mint plus mat
...
Hij weet wat het waard is allemaal, maar doet er verder niets mee
Wow, kun je een huis van betalen..

• Henkje.doc
Morgen weer tijd voor de vrijmarkt. Heb er zin in. Hopelijk weer wat leuke goodies om te scoren

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-10 16:25
zzattack schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:10:
[...]

Wow, kun je een huis van betalen..
een aanbetaling wellicht maar als je het mij vraagt kun je er niet eens een rijtjes huis voor kopen. misschien een jaar huur.

Het is een stuk minder waard dan je zou denken. Verder gaat het hier om de europese stadium events en die is maar 800 a 2000 waard en niet 20 a 30 duizen zoals de amerikaanse

Ik denk dat je er een auto van kunt kopen op budget en dan bij voorkeur tweedehands want een gloednieuwe gaat hem waarschijnlijk niet worden.

Het is altijd leuk om zulke collecties te zien maar het komt maar zelden voor dat men er echt een huis voor kan kopen dan moet je echt heel veel hebben en ook veel van de betere games en bij voorkeur ook wat van de holy grails.

gast7 wijzigde deze reactie 26-04-2019 10:45 (5%)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:22
MeZZiN schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:06:
tijd voor een framemeister + nog een zooi aan andere aansluitingen :)

De wii heeft een HDMI converter PS2 ook en de Xbox ook. Dus alleen nog VGA over :) daar zijn kastjes voor te koop.
Ik heb een goedkope HDMI converter gekocht voor mijn Wii maar deze geeft wel een vervelende trilling in het beeld i.c.m. met mijn LG OLED.

Wat is trouwens de beste manier om een PSX aan te sluiten via HDMI only displays?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-10 14:29
gast7 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:42:
[...]

een aanbetaling wellicht maar als je het mij vraagt kun je er niet eens een rijtjes huis voor kopen. misschien een jaar huur.

Het is een stuk minder waard dan je zou denken. Verder gaat het hier om de europese stadium events en die is maar 800 a 2000 waard en niet 20 a 30 duizen zoals de amerikaanse

Ik denk dat je er een auto van kunt kopen op budget en dan bij voorkeur tweedehands want een gloednieuwe gaat hem waarschijnlijk niet worden.

Het is altijd leuk om zulke collecties te zien maar het komt maar zelden voor dat men er echt een huis voor kan kopen dan moet je echt heel veel hebben en ook veel van de betere games en bij voorkeur ook wat van de holy grails.
Ik gok dat de totale collectie, want ik herinner mij niet alles ruim boven de 150.000 euro zit. Ik vroeg die persoon ook; Hoe de fuck heb je dat kunnen betalen allemaal? Nou ik doe weleens klusjes voor anderen en als die mensen het niet kunnen betalen, dan krijg ik dit soort spullen vaak.

Voor 2 CIB Stadium Events heeft hij 11 jaar geleden slechts enkele euro's hoeven te betalen 8)7 Kun je het je voorstellen :D

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-10 23:14
Klusjes doen en betaald worden in retro games/consoles (CIB)...?
Raem schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:22:
[Afbeelding]

Na een jarenlange zoektocht (prijs bleef maar stijgen en stijgen) eindelijk deze game voor een betaalbare prijs aan m'n collectie toe kunnen voegen.
Nice! Waar heb je hem vandaan? (en voor hoeveel?)
Ik heb hem nog eens in mijn handen gehad bij Nedgame voor 149, maar koos toen Mystical Ninja. 1 a 2 maanden later liep ie op naar 199, 249, 299 >_> (terwijl ze hem echt al een paar jaar voor 149 hadden)

Erg genoten van Illusion of Time indertijd, maar Terranigma nog nooit gespeeld helaas.

• Marcos77
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23-05 10:57
terranigma had ik vroeger wel eens gespeeld toffe game was dat

gaan mensen nog morgen op pad voor koningsdag?

@CryptoNL

Interressant verhaal dat uitbetaald krijgen in retro games voor klusjes.

Marcos77 wijzigde deze reactie 26-04-2019 23:57 (251%)

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Gisteravond naar de markt geweest en vanochtend ook al even. Buit tot nu toe is een stapel Xbox 360 games, Gameboy Color en een Gameboy Advance. De Advance heb ik al aan de praat, de Color heeft flink aanslag bij de batterij connector.

• Grumpmeister
Vandaag geen koningsmarkten voor mij, te druk met verhuizen en vandaag wordt de keuken eruit gehaald. Wat wel jammer is, want ik had graag weer eens gekeken. Zo ben ik bijv. nog (rustig) op zoek naar een Gamecube met Gameboy Player (en disc natuurlijk). Doel is uiteindelijk om de meeste consoles werkend aangesloten te hebben staan in m'n nieuwe woning.

In de tussentijd wel een GBA met een backlight mod overgenomen. Zat er al helemaal op te verheugen om Golden Sun weer eens te spelen, had ik vroeger in het Golden Sun doosje Tony Hawk Pro Skater 2 gedaan, dus zit Golden Sun wss in m'n oude GBA die ik nergens kan vinden :')

Mogelijk tijdens de verhuizing eens goed zoeken tussen alle dozen of ik 'm nog kan vinden :')

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:38
Shadow_Zero schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:46:
Klusjes doen en betaald worden in retro games/consoles (CIB)...?

[...]

Nice! Waar heb je hem vandaan? (en voor hoeveel?)
Ik heb hem nog eens in mijn handen gehad bij Nedgame voor 149, maar koos doen Mystical Ninja. 1 a 2 maanden later liep ie op naar 199, 249, 299 >_> (terwijl ze hem echt al een paar jaar voor 149 hadden)

Erg genoten van Illusion of Time indertijd, maar Terranigma nog nooit gespeeld helaas.
Ik heb hem via Marktplaats gekocht voor €110,-.

Dat verhaal van jou herken ik inderdaad ook. Heb hem jaren geleden voor €120-€140 laten liggen, vond het teveel toen. Maar toen ging hij steeds verder omhoog in prijs tot €299.
Nu is die dus gelukkig weer in prijs aan het dalen.
Iemand ervaring met zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/...uitvoer/9200000065172721/

RGB SCART naar HDMI. Jammere is de (wederom) adapter maar OK. Verder maar 's op zoek naar een ander TV meubel en alles opnieuw gaan aansluiten, kabels weghalen. Liggen oa nog 3 SEGA adapters die niet gebruikt worden maar nog wel ergens liggen. Hell of a job maar anderzijds ook wel zin in.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Erapaz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:12:
Gisteravond naar de markt geweest en vanochtend ook al even. Buit tot nu toe is een stapel Xbox 360 games, Gameboy Color en een Gameboy Advance. De Advance heb ik al aan de praat, de Color heeft flink aanslag bij de batterij connector.
De GB color werkt ook. Heerlijk toch de eenvoud en kwaliteit van die Gameboys. 21 jaar oud, schoonmaken, penlites erin en gaan.

• MeZZiN
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:16:
[...]

Ik heb een goedkope HDMI converter gekocht voor mijn Wii maar deze geeft wel een vervelende trilling in het beeld i.c.m. met mijn LG OLED.

Wat is trouwens de beste manier om een PSX aan te sluiten via HDMI only displays?
https://www.poundtechnology.com/playstation2

Deze dus ;)
Exorcist schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:29:
Iemand ervaring met zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/...uitvoer/9200000065172721/

RGB SCART naar HDMI. Jammere is de (wederom) adapter maar OK. Verder maar 's op zoek naar een ander TV meubel en alles opnieuw gaan aansluiten, kabels weghalen. Liggen oa nog 3 SEGA adapters die niet gebruikt worden maar nog wel ergens liggen. Hell of a job maar anderzijds ook wel zin in.
De kwaliteit is niet beter dan je tv omzetting maar ook nog latency er bij. Als je echt scart wil omzetten kan maar dan moet je naar framemeister kijken.

Maar beter is voor de paar consoles die je heb HDMI oplossing te zoeken. Voor vele zijn goede HDMI te vinden.

MeZZiN wijzigde deze reactie 28-04-2019 15:03 (49%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Henkje.doc
Ondanks het natte weer van de koningsdag toch nog wat leuke retro gerelateerde goodies kunnen vinden.
Dit keer zelfs een 8bit gerelateerd item: een Famicom clone system.
Kan zelfs alle famicom carts aan die ik heb liggen. Natuurlijk niet the real thing, maar al met al geslaagd

Netjes @Henkje.doc , zit nog best wat leuks tussen zo!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand een idee wat deze gesealde zapper + game waard is?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:38:

[Afbeelding]
Is dat niet ‘geresealed’?
Heb nog nooit gezien dat Nintendo spellen zo verkocht.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ike. schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:44:
[...]

Is dat niet ‘geresealed’?
Heb nog nooit gezien dat Nintendo spellen zo verkocht.
Dat zou zeker kunnen, heb hem ook maar een keer zo gekocht... is verder wel nieuw m.u.v. van een scheurtje in het plastic.

• Devroet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 12:55
Ben me aan het verdiepen in CRT monitoren en retro gaming. Ik heb een Sony Trinitron staan, 55cm. En nu wil ik graag mijn SNES aansluiten met zo goed mogelijk beeld. Nu wil ik een Scart kabel kopen voor de SNES. Maar ik zie verschillende kabels. Van 5 euro tot 50 euro. Wat raden jullie aan?

NB: Uiteindelijk hoop ik een keer deze CRT tegen te komen: Sony BVM-20F1E. Maar tot die tijd zal ik op mijn Trinitron moeten gamen.
Devroet schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:40:
Ben me aan het verdiepen in CRT monitoren en retro gaming. Ik heb een Sony Trinitron staan, 55cm. En nu wil ik graag mijn SNES aansluiten met zo goed mogelijk beeld. Nu wil ik een Scart kabel kopen voor de SNES. Maar ik zie verschillende kabels. Van 5 euro tot 50 euro. Wat raden jullie aan?

NB: Uiteindelijk hoop ik een keer deze CRT tegen te komen: Sony BVM-20F1E. Maar tot die tijd zal ik op mijn Trinitron moeten gamen.
Een RGB SCART-kabel voor de SNES, gezien deze standaard RGB ondersteunt.

• Devroet
Exorcist schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:45:
[...]

Een RGB SCART-kabel voor de SNES, gezien deze standaard RGB ondersteunt.
Ja maar daar zit verschil in? Of is zoiets al prima? https://www.onlinekabelsh...nes-en-gamecube-1-8-meter
Het artikel waar je naar linkt is zo te zien een volledig bedrade SCART aansluiting wat zou duiden op dus RGB, mogelijkerwijs. Ik heb zelf ook zo'n kabel maar ben er niet tevreden over, vrij veel interferentie. Zal niet zeggen dat duurder per se beter is maar wat dikker kan sowieso geen kwaad.

• Devroet
Exorcist schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:52:
[...]

Het artikel waar je naar linkt is zo te zien een volledig bedrade SCART aansluiting wat zou duiden op dus RGB, mogelijkerwijs. Ik heb zelf ook zo'n kabel maar ben er niet tevreden over, vrij veel interferentie. Zal niet zeggen dat duurder per se beter is maar wat dikker kan sowieso geen kwaad.
Ok, ja ik zag ook scart kabels waar de audio uitgestript is om interferentie te gaan. Plus je kunt dan via female coax een andere audio output gebruiken dan je TV speakers. Ook zijn die kabels CSYNC. Hier wat meer info: https://www.retrogamingcables.co.uk/CSYNC-RGB-SCART-CABLES

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13-10 14:13
Sp33dFr34k schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:38:

[Afbeelding]
Meer informatie hier: http://nintendoage.com/fo...cfm?catid=5&threadid=5839.

Wellicht tijdelijk in een land verkocht om van de Control Deck set de Action Set te maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jumpman schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:19:
[...]

Meer informatie hier: http://nintendoage.com/fo...cfm?catid=5&threadid=5839.

Wellicht tijdelijk in een land verkocht om van de Control Deck set de Action Set te maken.
Thanks, die had ik nog niet gevonden... Binnenkort maar eens te koop zetten, eerst even een prijs bedenken :)

• Cobb
Ik heb helaas een veel te grote en te zware CRT Loewe gekocht. 8bit beeld is geen gezicht en ook de zapper doet het niet.
De beeldbuizen worden schaars ook op.marktplaats. alleen maar kleintjes te vinden..de lokale kringloop neemt ze ook niet meer in. Iemand nog tips? Regio ZH

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cobb schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:11:
Ik heb helaas een veel te grote en te zware CRT Loewe gekocht. 8bit beeld is geen gezicht en ook de zapper doet het niet.
De beeldbuizen worden schaars ook op.marktplaats. alleen maar kleintjes te vinden..de lokale kringloop neemt ze ook niet meer in. Iemand nog tips? Regio ZH
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devroet
Cobb schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:11:
Ze zijn er nog wel hoor. Vooral ook op Facebook Marketplace, in de regio. Ik heb zelf een 55cm Trinitron, paar jaar geleden voor 10 euro opgehaald bij iemand thuis.

Hier zelfs gratis op te halen;
https://www.facebook.com/marketplace/item/653087871781737/

Een te grote CRT is idd niet mooi, 55cm is in mijn optiek een mooi maatje.
Weer verder met de zoektocht om alles opnieuw te gaan aansluiten. Zaterdag ga ik een nieuw TV meubel ophalen en zal dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om alles opnieuw aan te sluiten, ook gezien de nieuwe TV niet meer (direct) geschikt is voor analoge inputs.

Nu heb ik daar dus twee TV's en twee versterkers:

- Sony KD-49XF9005 (4x HDMI)
- Sony KDL-22PX300 (4x HDMI, 1x component, 1x SCART, 1x composiet,1x VGA)

- Denon x2500H (aangesloten op de 9005 (ARC), 7x HDMI)
- Onkyo TX-SR607 (aangesloten op de PX300, 5x HDMI)

Tel de front-HDMI poorten niet mee.

Op de Denon met HDMI:

- PS4 Pro (PSVR is er al tussenuit door de beperking van HDCP 1.6)
- Xbox One X
- WiiU
- Nintendo Switch
- Humax decoder/Ziggo
- Xbox 360
- PS3

Op de Onkyo:

- PSTV
- PSTV CFW
- PS3 CFW
- Xbox 360 CFW
- Microsoft Wireless Display Adapter

De NES mini, SNES mini, PS1 classic mini komen met HDMI direct op de PX300.

Wat rest:

- Wii (component)
- PS2 (component)
- PS2 met Matrix Infinity (deze schrap ik)
- Xbox (component)
- NES (composiet)
- SNES (RGB SCART)
- N64 (RGB SCART)
- Gamecube (RGB SCART)
- Dreamcast (VGA)
- Megadrive/32x/MegaCD (RGB SCART)
- CD-i (RGB SCART)
- Saturn (RGB SCART)
- PS1 (RGB SCART)

Lang verhaal kort:

Alles waar RGB SCART achter staat zit al op twee RGB SCART selectors en heeft dus uiteindelijk maar één SCART-kabel. De component-apparaten zitten eerst op de versterker (Denon), hier loopt 1x component uit. De DC is een verhaal apart door de VGA kabel. Deze kan ik wel op de PX300 aansluiten maar dit is maar een 22" TV welke ik alleen wil gebruiken voor wat klein grut/minder serieus "werk".

Als ik het zo goed zie heb ik dus eigenlijk drie converters naar HDMI nodig;

1x component naar HDMI
1x RGB SCART naar HDMI
1x VGA naar HDMI

Met wat zoekwerk kom ik nergens een apparaat tegen wat meerdere analoge video inputs kan aansluiten met 1x HDMI uit. Het is geen ramp om drie converters te hebben (wel dat het weer drie adapters extra zijn..) maar als het efficiënter kan..?

Er staan aardig wat converters te koop, variërend van 11 Euro tot 70 (per stuk), dan kom je op König uit. Nu vind ik 3x 50 tot 70 Euro an sich het probleem niet, maar als de verschillen marginaal zijn kan ik er nog 's over nadenken.

Tot de tijd dat ik weer een bakbeest van een CRT kan (en wil) huisvesten zal ik het hier iig mee moeten doen :+

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:40
Ik heb nog steeds een grote Philips CRT staan. Maar volgens mij 100Hz. Die gaat er uit en wordt vervangen voor een kleinere JVC volgens mij die wel 50Hz is en dus ook de zapper kan huisvesten zeg maar. Maar zodra er plaats is op zolder, ga ik ze eens rustig aansluiten en proberen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Sagat
Blijf het een interessant onderwerp vinden, die aansluit perikelen.

Ik ben het eigenlijk aan mijn stand verplicht om ook voor mijn snes een nette kabel te kopen. De snes was lange tijd mijn favo console ooit, en degene waarvan ik verwacht het meeste mee te gaan doen als ik een retro bui heb, mocht er een goede rgbscart kabel gevonden zijn dan hou ik me aanbevolen!
Maar om 2 redenen heeft het toch niet zoveel haast.
- composite op een crt vind ik eigenlijk nog wel ok. Mijn nes laatst ter test 'even' op rf gedaan en dat is echt :r , maar composite is nog wel te doen imho.,
- snes classic (en andere emulatie) enige nadeel is dat deze juist niet op mijn crt kan, maar ook via mijn gewone monitortje bevalt die prima en eventueel op mijn plasma nog beter. Via mijn org xb kan ik eventueel zelfs op mijn crt emuleren.

Voor mijn md en pce heb ik een rgb kabel dus die zijn min of meer klaar.

Dan heb ik nog in de aanbieding om ooit is netjes aan te sluiten:
nes, n64, cube
saturn en dc
en misschien ooit nog mijn 2600, maar zelfs al zou ik die weer vinden, weet ik niet eens of ik hem nog zou aansluiten.
Voor de nes geld eigenlijk min of meer hetzelfde....was geweldig, maar met de nes classic/org xb is voor mij de noodzaak van echte hw niet zo groot, ook omdat ik de controllers tegenwoordig nasty vind. Gebruik ook een 8bit do als ik op mijn nes classic speel.

n64 zou ik eventueel ook nog wel willen en is via xe org xb niet perfect te emuleren geloof ik, misschien wel met een ps3? Maar ik heb niet al te veel liefde voor dit systeem.

Dan blijven over de sega's, in een ideal wereld ga ik deze modden naar een sdkaart optie en dan eventueel ook nog naar component en/of hdmi i guess. Waarbij ik laatst een filmpje zag waarbij iemand adviseerde om bij de DC zelfs 2 soorten uitgangen te hebben afhankelijk van de game (en gebruikte resoluite door de game....die vond ik wel heel hardcore, maar ok) leuke is dat ik als het goed is een werkende dc heb en een met kapotte cd drive, dus dat is dan al mooie kandidaat voor mod,

Saturn heb ik geloof ik al is vaker benoemd.....vond het een geweldige console, maar de games waar ik het voor deed destijds hebben vrijwel allemaal een nieuwere versie op andere consoles, dus de noodzaak om deze vaak te gebruiken is er ook niet echt meer voor mijn persoontje.
Het leuke is natuurlijk wel om de volledige library van games voor dat apparaat te kunnen unlocken, ook omdat er in japan veel uitgekomen is wat hier niet verschenen is. Maar dat is dan meer voor mij als verzamelaar/games hoarder, dan om het echt veel te gaan gebruiken.

TLDR: wat is nou de beste (en ook graag met beste prijs/kwaliteit verhouding) rgb scart voor snes?Die rest heeft 'iets' minder prio ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:56
Ik zit nu al een lange tijd mee te lezen en het is nu wel tijd om ook eens te posten :) Ik heb zelf altijd playstations gehad en heb ook al mijn eigen consoles vanaf de psx, psp, vita tot de ps4 nog. Vroeger had mijn broer een snes en een vriend een nes waar ik veel op gespeeld heb, maar nooit zelf 1 gehad. Nadat mijn vriendin een Switch had gehaald enkele maanden geleden en ik het Kirby virus op liep, heb ik toch de knoop doorgehakt en ben retro games en consoles gaan kopen. Heb inmiddels een nes, snes, n64, gamecube en een wii-u en ben een beetje de games aan het verzamelen die ik vroeger speelde. Zo zijn Golden Eye en Perfect Dark (beide CIB) onderweg vanuit frankrijk en heb ik nog een stapel games gekocht recent.

De volgende uitdaging is aansluiten inderdaad. Ik had snel de snes via composite geprobeerd op mijn lcd maar dat was bedroevend. De upscaling was extreem wazig en deed de games geen eer aan. SCART-RGB zal hier al in helpen, maar ik wil niet vertrouwen op de upscaler in de tv. Hierdoor ben ik aan het kijken naar een framemeister of een ossc. Hier moet ik nog verder onderzoek voor doen om te kijken wat het beste geschikt is. Dit zou voor de nes, snes, n64 en de oudere playstations het probleem oplossen. Voor de gamecube wil ik de digital > hdmi converter kopen. Aangezien ik over 2 weken in Amerika ben, vallen de verzendkosten mee. Daarna nog kijken naar een goede hdmi switcher en een voor rgb scart. Gelukkig heb ik daar de komende weken de tijd voor om dat allemaal uit te zoeken en daarna kan ik mijn gameroom inrichten.

Heeft iemand hier ervaring met de framemeister of de ossc? Vroeger was de framemeister een van de beste, maar een aantal reviews/videos gezien en die beginnen steeds meer naar de ossc te leunen door bv de line trippling mode
DYX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:48:

Heeft iemand hier ervaring met de framemeister of de ossc? Vroeger was de framemeister een van de beste, maar een aantal reviews/videos gezien en die beginnen steeds meer naar de ossc te leunen door bv de line trippling mode
Ik zit even te kijken, maar die OSSC doet dus component in, RGB SCART in, VGA in én HDMI output..?? Want dan is dat wat ik zoek en dan is dat wat ik ga bestellen :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DYX
De ossc doet inderdaad ook vga in. Dat zal specifiek voor de dreamcast zijn vermoed ik zo. Het voordeel ervan is dat er ook nieuwe firmwares en hierdoor ook features voor uitkomt. Plus de prijs is ook een stuk beter te verantwoorden met e160 vs e370 voor de framemeister.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
DYX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:14:
De ossc doet inderdaad ook vga in. Dat zal specifiek voor de dreamcast zijn vermoed ik zo. Het voordeel ervan is dat er ook nieuwe firmwares en hierdoor ook features voor uitkomt. Plus de prijs is ook een stuk beter te verantwoorden met e160 vs e370 voor de framemeister.
Is ook recentelijke gezakt naar die prijs. Ik zit er al tijden op te azen, maar geef elke maand weer te veel geld uit aan andere retro mods >< Zo kan ik vandaag eindelijk mijn PSIO ophalen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:48:
[...]

Is ook recentelijke gezakt naar die prijs. Ik zit er al tijden op te azen, maar geef elke maand weer te veel geld uit aan andere retro mods >< Zo kan ik vandaag eindelijk mijn PSIO ophalen :P
Bruut! Ben erg benieuwd naar dat ding!

@hierboven ik zal deze week die OSSC bestellen. Enige nadeel -lees ik- is geen uitvoer audio via HDMI dus alsnog RCA kabels naar m'n versterker(s) maar so be it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Mijn lijst van upgrades is eigenlijk alleen nog de PS2 op HDMI zien te krijgen.

En ik wil graag een mCable van marseille kopen alleen deze zijn niet te krijgen hier moet ik uit de US importeren helaas. Geen groot issue maar wel onhandig plus meer kosten.

Dan is mijn setup voor nu:
Wii U -> HDMI
PS3 -> HDMI
Gamecube/GBI -> HDMI
XBox 360 -> HDMI
En de HDMI dan met de mCable naar mijn TV.

Moet ik nog aansluiten ga daar een Pound kabel voor regelen.
PS2 -> Scart

In de opslag:
Wii (oude versie met gamecube aansluitingen) die heeft component.

Ik zit nog wel te kijken of ik nog een SNES / NES wil hebben maar misschien dan een retro freak of hyperkin of iets maar dat is ook emulatie en tja kan ik net zo goed met een pi aan de gang en retrode voor de paar cartridges die ik heb . Maar omdat ik de meeste games voor de gameboy kan kopen die ik wil spelen van de SNES / NES voorlopig het hier bij houden.

Ik heb niet heel veel met N64 ben pas weer begonnen in de cube tijdperk. Maar als ik er tegenaan loop wie weet. En daar voor nu wil ik alleen de zelda's spelen en die heb ik al op de cube en 3ds.

De meeste SNES/ NES games kan ik prima nu nog spelen Cube games ook maar N64 zijn helaas niet mooi oud geworden helaas. Het is echt low res en misschien alleen op te lossen door emulatie ipv hardware neer zetten.

Ik weet niet of ik nu graag nog de echt oude games wil spelen op originele / FPGA hardware of emulatie. Denk zelf dat ik het niet zal merken het verschil.

Mijn grotere probleem is dat er te veel games zijn om te spelen ik sla nu al de huidige generatie over omdat ik geen tijd meer heb. Misschien nog een keer de PS4 tzt een switch gaat nog wel komen. Moet toch mijn 3ds een keer 'upgraden'.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grumpmeister
Een OSSC lijkt mij ook een best mooie oplossing. Alleen zit ik ook met consoles die geen RGB output hebben (bijv. de CDi). En dat lijkt wel een vereiste te zijn. Daarom zit ik ook een beetje te loeren op een Retrotink. Die accepteert ook composite waar nodig, maar dan weer geen Scart iirc.

Een OSSC is dan wel interessant vanwege de Scart / VGA connectivity, waarbij ik hoop dat de audio jack dan het geluid door kan voeren voor de VGA. Dat zou dan een directere connectie voor me zijn om de Atari Lynx te connecten met het grote scherm (waar ik nu door een converter moet gaan die het naar Composite brengt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DYX
Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Bruut! Ben erg benieuwd naar dat ding!

@hierboven ik zal deze week die OCCS bestellen. Enige nadeel -lees ik- is geen uitvoer audio via HDMI dus alsnog RCA kabels naar m'n versterker(s) maar so be it.
Als ik het forum lees zie ik dat dit een veel gestelde vraag is, maar het lijkt wel mogelijk te zijn. https://www.videogameperf...o-on-ossc-1-6/#post-21607

Acties:
  • 0Henk 'm!
DYX schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:15:
[...]

Als ik het forum lees zie ik dat dit een veel gestelde vraag is, maar het lijkt wel mogelijk te zijn. https://www.videogameperf...o-on-ossc-1-6/#post-21607
Klinkt ideaal, thx! Ik ga 'm hoe dan ook bestellen, benieuwd naar de uitkomst :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
DYX schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:14:
Plus een aantal oude mods hadden ook een VGA out. Maar zal meest waarschijnlijk voor de dreamcast zijn.

Maar goed wat is nu de beste optie om SNES op HDMI te krijgen:
- Een emu device (zoals de hyperkin/retrofreak)
- FPGA emu device (MiSTer) special voor de SNES met retrope
- SNES met scart OSSC
- SNES met hdmi mod

NES geloof ik eigenlijk wel een beetje. Natuurlijk goede herinneringen aan maar toch iets te ver weg en de meeste games die ik toen speelde heb ik al op de GBA.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True