Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-06 02:51
Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Het is de Framemeister in je opsomming die het zo duur maakt, anders ben je voor de helft van de aanschafprijs van de Super Nt klaar.
Zonder die frame meister kom je wellicht op hetzelfde bedrag uit, voor het beste beeld zijn er niet veel andere opties er zijn goedkope opties maar dan met minder resultaat, een 1 chip snes is wat duurder voor het betere beeld. Als je de mods zelf doet zou ik zeggen 60 a 70 % van de prijs.

Met een gewone snes in combinatie met de mods zelf uitvoeren geef ik je gelijk dat je voor onder de 90 euro klaar kunt zijn.

Het gaat met name om het beeld dat is het duurste van dit hele plaatje. Het is een makkelijke optie voor mooie kwaliteit.

De nes versie schijnt toch een van de betere manieren te zijn om nes games te spelen.

Dit is de toekomst, en misschien word het ook nog eens goedkoper als er veel interesse naar is.

Maargoed dit is dan ook echt voor de hardcore speler als je wat perfectie wilt hebben.

Veel mensen vinden een av of rgb kabel al goed genoeg en vinden de verschillen te klein dan ben je voor 50 euro al klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 17-10-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:11:
Ik twijfel hier wel over, de snes is echt mijn favo retro console, en als die instort zou ik het echt jammer vinden. Ook vind ik het top dat je die 8Bitdo controllers kan gebruiken, controllers hebben helaas ook niet het eeuwige leven.

Maar moet nog steeds is een pie gaan bouwen, vermoed hoop dat ik hier in januari of feb echt tijd voor ga hebben. (verhuizing klaar, beetje gesetteld in nwe huis en vakanties ook allemaal klaar......)
Tof, ben benieuwd naar je Pi! Wat ga je er precies mee doen? Ik heb vorige week de NESPi case met nieuwe stickers besteld :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/vicAAOSwdmpZ3W21/s-l500.jpg
gast7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Zonder die frame meister kom je wellicht op hetzelfde bedrag uit, voor het beste beeld zijn er niet veel andere opties er zijn goedkope opties maar dan met minder resultaat, een 1 chip snes is wat duurder voor het betere beeld. Als je de mods zelf doet zou ik zeggen 60 a 70 % van de prijs.

Met een gewone snes in combinatie met de mods zelf uitvoeren geef ik je gelijk dat je voor onder de 90 euro klaar kunt zijn.
Hmm, ik heb me misschien verkeken in de kosten :P SFC Jr. heb je voor zo'n €90 van eBay (excl. eventuele importkosten) en de mods hoeven niet zo duur te zijn. Maar ja, dan zit je zo op 60 á 70% inderdaad. Zelf vind ik het toch wel leuker om op de originele (al dan niet gemodde) hardware te spelen.

Edit: Ohja, dan komt daar natuurlijk nog een losse RGB kabel bij.. Ik zie al dat de kosten zo wel oplopen :P

Ik weet niet of de pre-order van de Super Nt incl. 8Bitdo controller is, maar dat zou natuurlijk ook schelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 17-10-2017 11:25 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Bij mij gaat het echt om de nostalgie, de originele cartridges spelen. Dan is een NTSC, JAP en EUR SNES met een Framemeister de enige optie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Tof, ben benieuwd naar je Pi! Wat ga je er precies mee doen? Ik heb vorige week de NESPi case met nieuwe stickers besteld :)

[afbeelding]
Vziw, zou ik met een pie3 (nieuwste toch?) alles tot en met ps1 redelijk moeten kunnen spelen. Verder ben ik idd opzoek naar een leuke case zoals jij nu linkt :)

Waarbij mijn voorkeur dan wel stiekum naar een case in de style van de snes uitgaat omdat, zoals eerder gezegd, dit mijn absolute fave retro console is.

Verder wil ik proberen om al mijn in mijn jeugd gespeelde spellen speelbaar te krijgen (met name nes/snes en wat c64+amiga), en daarnaast ook systemen die ik niet had (met name de 8/16 bit sega's, pc-engine. neo geo, non NG arcade games, en nooit gespeelde, ninty en dus ps1 games, en misschien later nog wat obscuredere consoles als de 3do en jaguar......al hoewel mijn interesse daarin zeer laag is).

Denk dat het handigste is om iets van een network share to maken voor de roms en iso's.
En met daarin nog een scheiding 'bulk' en personal favorites aan te brengen. Om te voorkomen dat je duizenden games hebt en alles maar 5 mins gaat spelen. Maar mogelijk is dat binnen retropie of andere front ends ook nog af te vangen.

2e fase van het 'project' is omdat ook iets van een kodi oplossing te maken, maar ik vind dat sowieso minder spannend (ga nog best vaak naar bios, en heb nog zat series in de backlop op netflix) en mogelijk doe ik dat gewoon op een 2e pie.
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:26:
Bij mij gaat het echt om de nostalgie, de originele cartridges spelen. Dan is een NTSC, JAP en EUR SNES met een Framemeister de enige optie.
Ik ben te lui/niet tweaker genoeg om mjin oude hw echt te onderhouden. Ik zou mijn controllers kunnen schoonmaken, en idd met mods een zo optimaal mogelijk signaal kunnen krijgen. Maar een pie lijkt me minder werk.

In eerste instantie ga ik mijn retro hardware verzameling(etje) wel aansluiten, maar voor korte sessies zal een pie voor mij wsl prima voldoen.
Als er toch games zijn die emulatie issues heb, of die ik dermate goed vind dat ik ze op de echte hw wil spelen zal ik overwegen om die op cart aan te schaffen. Al hoewel ik me tegenwoordig ook niet meer over slechte pal versies heen kan zetten. (i'm looking at you sf2 op snes).

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 17-10-2017 11:42 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:26
Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:24:

Ik weet niet of de pre-order van de Super Nt incl. 8Bitdo controller is, maar dat zou natuurlijk ook schelen.
Is exclusief, en shipping naar NL is ook $50. Ik heb het er voor over, spul van kevtris is altijd top notch en ik zie de verisnes van jwdonal niet commercieel verkocht gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Vanmiddag een ps2 slim gevonden voor 19 euro. Werkelijk als nieuw in de doos, geheugenkaart, geen stof, 1 controller nog in de gesealde verpakking en natuurlijk helemaal werkend. Ik vond het niet te duur. Een een doos met 10 games met oa san andreas, max payne, vice city, vc stories, prince of persia sot en nog eea voor 20 euro. Ik vond het een prima deal, mijn vrouw zag het allemaal meewarig aan :D
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:26:
Bij mij gaat het echt om de nostalgie, de originele cartridges spelen.
Originele hardware ja, originele cartridges maakt me al minder uit. Ik heb inmiddels een paar nes xxx in 1 cartridges, en dat bevalt me meer dan prima. Voor mij goed genoeg, en beter dan emulatie met een raspberry pi. Zeker met de originele controllers.

Een megadrive heb ik niet meer, misschien weer eens naar kijken. Ik speel de laatste tijd wat klassieke sega games in een emulator, en dat doet weer kriebelen O-)

Graag je laatste bericht aanpassen en niet meerdere berichten achter elkaar plaatsen.

[ Voor 46% gewijzigd door Grotman op 18-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:03
Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:24:
Vanmiddag een ps2 slim gevonden voor 19 euro. Werkelijk als nieuw in de doos, geheugenkaart, geen stof, 1 controller nog in de gesealde verpakking en natuurlijk helemaal werkend. Ik vond het niet te duur. Een een doos met 10 games met oa san andreas, max payne, vice city, vc stories, prince of persia sot en nog eea voor 20 euro. Ik vond het een prima deal, mijn vrouw zag het allemaal meewarig aan :D
Klinkt als een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kwam laatst deze nog tegen:

advertenties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4r3QS3nKwuBiZpg0AUP93t0r/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nf9GywAQy7PzzdmQdHmwqqgu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/51zQmDS1Aumo04bo6RnAiNX8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u7ij1PWEDnLjgdJSe2n7xqnd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2piEggLhMkpbnEeiYdPH0Gfj/thumb.jpg

bomberman is wel te vinden qua prijs, maar iemand enig idee wat een redelijke prijs zou zijn voor dragon ball z 2 (evt. incl. fire converter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag gister een bericht voor komen van iemand die marvel vs capcom 1 speelde, maar dan op een 4k tv, via zo'n open source scanline convertor (ossc x?).
En dan dus op een saturn met een SD kaart in de cd lezer (rhea mod).

Aan de ene kant super tof, aan de andere kant.....ik geloof dat saturn niet of niet goed op een pie draaide, dan nog zijn de meeste saturn toppers (en in dit specifieke geval helemaal) arcade games......dus dan kan je prima de rom draaien.

Het enige voordeel wat ik kon verzinnen is dat home versions vaak wat uitgebreider zijn dan arcade releases.
(naast uiteraard echte hardware vs emu).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:09:
Ik zag gister een bericht voor komen van iemand die marvel vs capcom 1 speelde, maar dan op een 4k tv, via zo'n open source scanline convertor (ossc x?).
En dan dus op een saturn met een SD kaart in de cd lezer (rhea mod).

Aan de ene kant super tof, aan de andere kant.....ik geloof dat saturn niet of niet goed op een pie draaide, dan nog zijn de meeste saturn toppers (en in dit specifieke geval helemaal) arcade games......dus dan kan je prima de rom draaien.

Het enige voordeel wat ik kon verzinnen is dat home versions vaak wat uitgebreider zijn dan arcade releases.
(naast uiteraard echte hardware vs emu).
Open Source Scan Convertor - Website
Ben al een tijdje aan het kijken naar de OSSC en de Framemeister, en de OSSC lijkt en erg goed alternatief. Alleen jammer dat het er niet uit ziet :P

Saturn is wel tof, maar ben het met je eens dat je arcade games net zo goed emuleren kan. CPS1, 2 en 3 zijn allemaal prima te emuleren v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 22:15
ido schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:37:
Kwam laatst deze nog tegen:

bomberman is wel te vinden qua prijs, maar iemand enig idee wat een redelijke prijs zou zijn voor dragon ball z 2 (evt. incl. fire converter)?
Dragon Ball Z mint en compleet zou 20 euro zijn ongeveer, hier mist zo te zien een boekje en de randen van het doosje zijn niet echt mooi meer, dus 12,5 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Dragon Ball Z mint en compleet zou 20 euro zijn ongeveer, hier mist zo te zien een boekje en de randen van het doosje zijn niet echt mooi meer, dus 12,5 zou ik zeggen.
boekje zit erbij, maar de randen zijn inderdaad niet super meer helaas. ik denk dat ik het dan toch maar zelf bewaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
ido schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
boekje zit erbij, maar de randen zijn inderdaad niet super meer helaas. ik denk dat ik het dan toch maar zelf bewaar :P
1 boekje zie ik ja, maar er horen er 2 bij, ook een brochure of iets.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IIblSXMl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 695873

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

1 boekje zie ik ja, maar er horen er 2 bij, ook een brochure of iets.

[afbeelding]
Zonder brochure is de game nog steeds CIB*

*Cartridge, Instruction, Box is de betekenis van CIB en niet Complete In Box wat er door velen van de afkorting wordt gemaakt.

Anders zou CB nmlk Complete Box betekenen ipv Cartridge, Box wat dus de echte betekenis van de afkorting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Brochures zijn over het algemeen niet uniek en kunnen bij meerdere games gevonden worden

Soms heb je helaas games met exclusive registratie kaartjes dat is altijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:17:
[...]

Open Source Scan Convertor - Website
Ben al een tijdje aan het kijken naar de OSSC en de Framemeister, en de OSSC lijkt en erg goed alternatief. Alleen jammer dat het er niet uit ziet :P

Saturn is wel tof, maar ben het met je eens dat je arcade games net zo goed emuleren kan. CPS1, 2 en 3 zijn allemaal prima te emuleren v.z.i.w.
Ik was supper blij met mijn saturn destijds.
Waarom?
- Geweldige controllers. De bovenste rij knopjes zijn niet comfy maar voor de rest perfectie wat mij betreft.
(note ik had degene met de traditionele dpad, niet zo'n kuiltje ofzo)
- near arcade perfect fighting games
Dat was op de generatie ervoor simpelweg niet mogelijk. De laadtijden van cd waren iets minder maar zelfs dat was nog ok (ook toch een tripple speed cd-rom speler, vs double op ps1 ofzo?)

Maar verder? De unieke saturn games benoemen die ik nu nog zou willen spelen? Tricky.......guardian heroes is natuurlijk een hele bekende, maar die heb je ook gewoon voor xbox live arcade. Verder radiant silvergun? Maar idem, gewoon te krijgen op de 360 (note: die game nooit gehad). Ik zou mijn beperkte collect (10-15 games ofzo uit mijn hoofd) nog is moeten nalopen maar zo uit het blote hoofdje idd niets spectaculairs.

Maar nog steeds, als je echte retro collector bent, dan is echte hardware natuurlijk altijd leuker, en als je de kwaliteit dan kan maximaliseren. Ik ben maar simpel game liefhebber, geen verzamelaar :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat: Three dirty Dwarves, Shinobi X en Panzer Dragoon Saga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:12:
[...]
Zonder brochure is de game nog steeds CIB*

*Cartridge, Instruction, Box is de betekenis van CIB en niet Complete In Box wat er door velen van de afkorting wordt gemaakt.

Anders zou CB nmlk Complete Box betekenen ipv Cartridge, Box wat dus de echte betekenis van de afkorting is.
Wat probeer je nu precies te zeggen?
gast7 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:08:
Brochures zijn over het algemeen niet uniek en kunnen bij meerdere games gevonden worden

Soms heb je helaas games met exclusive registratie kaartjes dat is altijd minder.
Zie foto aan de rechterkant, lijkt me redelijk uniek voor deze game ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 18-10-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:07:

[...]

Zie foto aan de rechterkant, lijkt me redelijk uniek voor deze game ;)
Had het over de gele folder fair enough in dit geval geen folder.

Folders algemene informatie over het algemeen niet uniek

Het andere boekje rechts is inderdaad uniek voor dit spel

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 18-10-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Vziw, zou ik met een pie3 (nieuwste toch?) alles tot en met ps1 redelijk moeten kunnen spelen. Verder ben ik idd opzoek naar een leuke case zoals jij nu linkt :)

Waarbij mijn voorkeur dan wel stiekum naar een case in de style van de snes uitgaat omdat, zoals eerder gezegd, dit mijn absolute fave retro console is.
Er is inmiddels een bedrijf uit de VS dat SNES cases voor de Pi maakt. Helaas zijn deze wel op basis van de NTSC versie. Hopelijk komen ze ook met een EU SFC model: https://www.rasptendo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Er is inmiddels een bedrijf uit de VS dat SNES cases voor de Pi maakt. Helaas zijn deze wel op basis van de NTSC versie. Hopelijk komen ze ook met een EU SFC model: https://www.rasptendo.com/
Nee de ntsc variant wil ik niet, vind dat echt een afschuwelijk design. Maar wel fijn om te weten dat er al dedicated companies zijn. Als ik een case gevonden heb post ik nog wel hier om te kijken of jullie nog betere alternatieven weten :)
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:14:
@Sagat: Three dirty Dwarves, Shinobi X en Panzer Dragoon Saga.
-Shinobi
zou een coole game kunnen zijn, altijd interesse in gehad maar nooit 'echt' gespeeld.
- 3dd
ken ik alleen van naam, eigenlijk geen idee wat het is.
PDS:
ooit bij een magazine cd 1 gekregen, maar ik ben niet zo van de rpg's. Ik denk dat de shooters dan meer mijn ding zouden kunnen zijn!

--------
Collega van me had een 2e hands n64 gevonden voor 5 euro (not bad btw!) alleen zonder spellen, ik heb er wel een paar dus hij vroeg of hij een game mocht lenen. Toegezegd dat hij mijn Mario64 wel mocht proberen. Gister even gekeken.......wat blijkt? Mario is missing! (pun intended :+ )
:? :( :'(

Zit me af te vragen wat er aan de hand kan zijn:
verklaring 1: Game al een keer eerder uitgeleend en nooit terug gehad....
verklaring 2: Game gespeeld en niet goed opgeruimd, en dat hij ergens ligt waar ik het niet verwacht
Verklaring 3: verloren/kwijt geraakt of gejat.

2 is gelukkig het meest waarschijnlijk, helemaal omdat ik voor king of fighters voor de saturn ook een cartridge had, en die even niet zo snel terugvond, terwijl die normaliter ook bij de snes/n64 games zat........en ook zag ik mijn orginele snes sf2 niet, dus mogelijk is er een doosje missing........maar het is erg vervelend dat 1 of 3 ook mogelijk zijn. Zo is graven in mijn email of ik iets kan terugvinden van een mailtje over uitlenen ofzo....
Waarom ik ook erg aan lenen denk, is omdat ik de plastic covers van de games altijd bewaarde, gebruikte en zelfs labelde......het plastic hoesje is dus ook weg. Maar ja, ik kwam wel een leeg diddy kong racing plastic tegen, en in een ander doosje het spel los......die gelijk herenigd, maar zoiets kan met mario dus ook aan de hand zijn

Deze keer wel gelijk een afspraak gemaakt over wanneer de game terugkomt om verklaring 1 te voorkomen (het betreft mariokart, zou het verveldend vinden als die verdween uiteraard, echter van die game vind ik zijn voorganger, en directe opvolger beter, en mario kart op de switch (en wii u, maar ik heb de switch versie) al helemaal, dus dat zou een acceptable loss zijn.
Ga er wel vanuit dat het goed komt uiteraard anders zou ik hem niet uitlenen uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 19-10-2017 08:23 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:30:
Scheelt dat cart-only Super Mario 64 PAL niet zo duur zijn :+
Blijft ergens zonde..ben ook al jaren mijn Unirally kwijt voor de SNES en ook na twee verhuizingen nog niet overwogen deze alsnog/weer te kopen..heb niet het idee deze ooit nog te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat probeer je nu precies te zeggen?

Probeerde uit te leggen dat er misverstanden bestaan over wat CIB betekent.

Kijk bv. maar naar deze quote uit de FAQ van Press start games:

- Wat betekend "Boxed / CIB / Complete"?

"CIB" staat voor Complete In Box, dit wil zeggen dat een spel of console compleet is met handleiding en doos. Wanneer een spel of console niet CIB is, ontvangt u enkel het spel of console. U ziet dit ook duidelijk in de foto's".

Deze uitleg van een van de grotere retailers is gewoon onjuist:

Bij "Complete" in box ga je er vanuit dat een game compleet verkocht wordt zo als deze ooit ook in de winkels lag. Dus incl. posters, kaartjes, brochures, stickers etc.

Als verzamelaar zijnde die games compleet wenst te verzamelen moet je dus heel goed zelf je huiswerk doen, anders denk je straks een complete game aan te schaffen terwijl de "extra's" ontbreken.

Vandaar dat ik de afkorting CIB er even bij haalde.

Gebruik je de afkorting waar hij voor staat: Cartridge, instruction, box, dan weet je dat je eventuele extra's kunt missen die bij de game horen maar wanneer je denkt dat CIB: Complete in Box betekent dan kun je er al gauw vanuit gaan dat je een complete game aanschaft terwijl dit dus niet altijd zo hoeft te zijn.

Het veranderen van de betekenis van de afkorting CIB heeft dus verwarring geschept waar verzamelaars IMO rekening mee moeten houden zodra ze games 'echt' compleet verzamelen (Met posters kaartjes, maps etc) want retailers verkopen vaak een game als Complete in Box terwijl de game dus niet "complete" is doordat de kaartjes posters etc. ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ah, helder. Ja, ik heb wat Japanse PS1/Saturn games en daar is het inderdaad nodig om vooraf je huiswerk te doen, anders verwacht je een complete in box, maar krijg je een disc instruction box terwijl de poster, memory card stickers en soundtrack flyer ontbreken. Vind het wel bijzonder wat ze daar allemaal in die doosjes weten te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
@Sagat Tip, ga registreren wat je hebt (Datacrow bijvoorbeeld) en registreer daarbij dat je het uitgeleend hebt en aan wie en sinds wanneer. Bovenstaande programma kan dat ook btw.
Ben nu bezig zelf om mijn DVD, BD, CD, spellen van verschillende consoles e.d. te registreren in Datacrow. Uiteindelijk kun je het dan op die manier ook registreren aan wie je het hebt uitgeleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, is een goede tip, maar op zich leen ik eigenlijk niets uit, somige vrienden en in dit geval een collega zijn de uitzondering, het is overigens puur om te testen dus ik krijg hem volgende week al weer terug.

Ga nog even kijken of ik toch niet in mijn rommel kast de games heb liggen....

Edit:
Ik mis op zijn minst 3 games, ex mariokart die uitgeleend is

Zelda 64 en cybernator (snes) zijn ook pleite, en dus mario64.
Oh en inderdaad de rom cart voor de saturn die nodig is om kof95 op de saturn

Zo ff de snes games lijst doorspitten en is kijken wat ik nog meer vergeet......

edit 2:
cybernator
sf2
final fight
illusion of time

mariokart 64
mario 64
zelda 64

kof95 cart

Waarbij ik moet opmerken dat i.o.t een spel is dat ik lang geleden aan een inmiddels geëmigreerde vriend heb uitgeleend en die nooit meer terug komt, en mariokart 64 als het goed is volgende week terug in ' the collection' is. Dus totaal 8 -2 = precies 6 wat exact een van mijn bewaar doosjes is......to be continued...

[ Voor 59% gewijzigd door Sagat op 19-10-2017 21:45 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:37
Afgelopen augustus de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen, waardoor ik eindelijk een ruimte had om mijn collectie beter uit te stallen. Het is nu nog voornamelijk een kamer om naar de games te kijken, er moet namelijk nog een TV meubel+TV komen zodat ik de console(s) ook gemakkelijk kan aansluiten en erop kan spelen. Nu gebeurd het spelen nog in de woonkamer. Maar hoe het er nu uitziet ben ik al erg trost op O-)

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6hhspp3pfj/index.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4svoebvzgv/IMG_20171019_211600.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4lsgiwdwn3/IMG_20171019_211616.jpg

Nog wat dozen met spullen waarvoor nog een goed plekje voor gezocht moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/63o4czhrj3/index2.jpg

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet helemaal gelezen, maar kennelijk komt er ook een soort van SEGA Mega Drive / Genesis Mini, ontwikkeld door AtGames.

Polygon review over de SEGA Genesis Flashback HD

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/lt2J4AvKbCT_zpL1b70iQKJ-3GY=/800x0/filters:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/9450521/sega_mini_genesis_review_128.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het wel gelezen, slot conclusie van de reviewer, die nog even vermeld dat hij de megadrive de leukste 16bit console vind:
for the best plug and play 16bit experience, get a snes mini.

Ik heb trouwens gehoord dat een van mijn grootste snes mini ergernissen middels wat creatief googlen kan worden weggenomen, het is mogelijk om zelf roms te uploaden. Maar zelfs dan nog heb ik zoiets van. Ik wil gewoon de winkel in kunnen lopen en dit ding aanschaffen, maar dat is helaas te veel gevraagd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Seroczynski schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:15:
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet helemaal gelezen, maar kennelijk komt er ook een soort van SEGA Mega Drive / Genesis Mini, ontwikkeld door AtGames.

Polygon review over de SEGA Genesis Flashback HD

[afbeelding]
Geproduceerd door AtGames, de kwaliteit is nooit heel erg goed.

Zelf heb ik ervaring met deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IAsym2UtzyllhlqLHJDnJrf2/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 19-10-2017 23:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Weer een plug n play console

Word wel een dure bezigheid zo,

Het is niet origineel maar emulatie waarom honderden euro's uitgeven als het bijna gratis kan.

Koop een usb controller naar keuze en je bent done, met meer opties qua emulatie op de pc die je ook aan een tv scherm kunt aansluiten.

Zal wel aan mij liggen :+

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 19-10-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Afgezien van de voordelen van HDMI oid zou ik gewoon eerder voor originele hardware gaan met een 500-in-1 cart als ik op die manier wilde gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Het mooiste is idd de voordelen van HDMI en toch de originele carts. Voor mij dan in ieder geval.
Heb zelf een tijdje geleden een Retron 1 HD gekocht en dat bevalt erg goed.

De framemeister optie die hierboven al is besproken lijkt me een erg mooie, maar vooral kostbare aangelegenheid. Met alleen de framemeister alleen ben je er niet. Je consoles dienen ook allemaal RG compatible te zijn en de juiste bekabeling te hebben.

Om dit te kunnen oplossen heb ik naast mn HD tv, voor de originele retro consoles een CRT staan en vooral met de n64 is daar leuke kwaliteit uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:14:
Weer een plug n play console

Word wel een dure bezigheid zo,

Het is niet origineel maar emulatie waarom honderden euro's uitgeven als het bijna gratis kan.

Koop een usb controller naar keuze en je bent done, met meer opties qua emulatie op de pc die je ook aan een tv scherm kunt aansluiten.

Zal wel aan mij liggen :+
Heb tijdelijk mijn pc aan mijn tv gehad, en het werkt, echter
- het was een midi tower, erg lage WAG factor
- het opstarten is altijd lastiger dan een console
- meer issues met controllers

Al deze factoren zijn te verhelpen, maar ook ik ben meer van een retron of dus nog liever een pie, al hoewel ik daar nu nog niet goed over kan oordelen uit praktijk, op papier is het everything i ever wanted.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Heb tijdelijk mijn pc aan mijn tv gehad, en het werkt, echter
- het was een midi tower, erg lage WAG factor
- het opstarten is altijd lastiger dan een console
- meer issues met controllers

Al deze factoren zijn te verhelpen, maar ook ik ben meer van een retron of dus nog liever een pie, al hoewel ik daar nu nog niet goed over kan oordelen uit praktijk, op papier is het everything i ever wanted.
Met emulatie heb je ook de 1080 P en die plug n play consoles zijn dan niet beter, hangt er vanaf of je de juiste roms gebruikt.

Je moet er inderdaad de nodige tijd instoppen om het mooi werkend te krijgen voor de beste setup, echter is de keuze erg groot en voor meerdere consoles tegelijk en controller naar keuze. Er zijn usb aansluitingen waarbij je de originele controller kan gebruiken op de pc etc.

Dat zeggende moet je ook op deze plug n play consoles de nodige tijd investeren als je er meerdere games op wilt zetten. Verder is de keuze enkel voor 1 console en meer gelimiteerd door de software die erop zit hoewel dat laatste na verloop van tijd verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 16:36
Ik zoek nog wat goedkope Gamecube controllers voor extra er bij. Heeft iemand daar goede tips voor?
Ik las wat slechte recensies van die van TTX Tech. Die van ZedLabz lijken wel goede recensies, iig op Amazon, te krijgen: https://www.amazon.co.uk/...do-GameCube/dp/B0163JJ6VK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Meister schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:24:
Afgelopen augustus de sleutel van mijn nieuwe woning gekregen, waardoor ik eindelijk een ruimte had om mijn collectie beter uit te stallen. Het is nu nog voornamelijk een kamer om naar de games te kijken, er moet namelijk nog een TV meubel+TV komen zodat ik de console(s) ook gemakkelijk kan aansluiten en erop kan spelen. Nu gebeurd het spelen nog in de woonkamer. Maar hoe het er nu uitziet ben ik al erg trost op O-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog wat dozen met spullen waarvoor nog een goed plekje voor gezocht moet worden.

[afbeelding]
Zeer netjes, je hebt er wat leuke spullen tussen. Thumbs up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Met emulatie heb je ook de 1080 P en die plug n play consoles zijn dan niet beter, hangt er vanaf of je de juiste roms gebruikt.

Je moet er inderdaad de nodige tijd instoppen om het mooi werkend te krijgen voor de beste setup, echter is de keuze erg groot en voor meerdere consoles tegelijk en controller naar keuze. Er zijn usb aansluitingen waarbij je de originele controller kan gebruiken op de pc etc.

Dat zeggende moet je ook op deze plug n play consoles de nodige tijd investeren als je er meerdere games op wilt zetten. Verder is de keuze enkel voor 1 console en meer gelimiteerd door de software die erop zit hoewel dat laatste na verloop van tijd verholpen kan worden.
Ik denk dat je voor de meeste vrijheid en comfort met een pc uiteindelijk het beste zit, als ik alleen zou wonen en er de tijd voor had zou ik hier ook wel voor gaan. Sterker nog ik heb nog een wat oudere mac mini over die voor emulator gebruik perfect geschikt zou zijn. En ook vaak genoeg gedacht aan een nuc achtige optie maar dan eentje met een dedicated videokaart. Dan kan je naast retro ook nog pc gamen. Maar je betaald daar wel behoorlijk voor natuurlijk.

Een pi-tje is voor mij een mooie tussen oplossing, enige waar ik nog niet uit ben is of ik hem dan in mijn office/gamehok neerzet, of gewoon aan de tv. Afhankelijk van het gemak/gebruik van kodi zal dat wsl wel tv worden.

Als je echter geen zin heb in zelf bouwen/prutsen, dan is een (s)nes mini natuurlijk een erg leuke retro oplossing. Ook zijn vooral de echte nintendo erg mooi, ik verwacht voorzichtig dat de meeste zo niet alle 3d geprinte pi casejes toch een stukkie minder zijn.

En verzamel technish is het natuurlijk ook erg leuk. Voor mij niet spannend maar voor velen hier is dat behoorlijk anders.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Shadow_Zero schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:08:
Ik zoek nog wat goedkope Gamecube controllers voor extra er bij. Heeft iemand daar goede tips voor?
Hoe goedkoop? Voor ongeveer 20 euro heb je de opnieuw uitgegeven officiële Nintendo Gamecube Smash controllers, destijds vanwege de Wii U Smash Bros release. Dus echte Nintendo GC controllers als nieuw _/-\o_

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
@C0nscious: Waar vindt jij die officiele Smash controllers voor 20 euro?
Volgens mij waren ze nieuw al geen 20 euro, en als je ze nu nog nieuw vindt ga je ze volgens mij niet meer onder de 60 euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Shadow_Zero schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:45:
@C0nscious: Waar vindt jij die officiele Smash controllers voor 20 euro?
Volgens mij waren ze nieuw al geen 20 euro, en als je ze nu nog nieuw vindt ga je ze volgens mij niet meer onder de 60 euro vinden.
Een paar maanden geleden via nippon yasan besteld, 21,70 euro incl. verzenden. Maar zijn inmiddels blijkbaar zeldzaam geworden dan.

Edit: enkele maanden blijkt circa een jaar geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door C0nscious op 20-10-2017 17:52 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat je voor de meeste vrijheid en comfort met een pc uiteindelijk het beste zit, als ik alleen zou wonen en er de tijd voor had zou ik hier ook wel voor gaan. Sterker nog ik heb nog een wat oudere mac mini over die voor emulator gebruik perfect geschikt zou zijn. En ook vaak genoeg gedacht aan een nuc achtige optie maar dan eentje met een dedicated videokaart. Dan kan je naast retro ook nog pc gamen. Maar je betaald daar wel behoorlijk voor natuurlijk.

Een pi-tje is voor mij een mooie tussen oplossing, enige waar ik nog niet uit ben is of ik hem dan in mijn office/gamehok neerzet, of gewoon aan de tv. Afhankelijk van het gemak/gebruik van kodi zal dat wsl wel tv worden.

Als je echter geen zin heb in zelf bouwen/prutsen, dan is een (s)nes mini natuurlijk een erg leuke retro oplossing. Ook zijn vooral de echte nintendo erg mooi, ik verwacht voorzichtig dat de meeste zo niet alle 3d geprinte pi casejes toch een stukkie minder zijn.

En verzamel technish is het natuurlijk ook erg leuk. Voor mij niet spannend maar voor velen hier is dat behoorlijk anders.
Plug n play console ziet er inderdaad wel leuk uit en het is heel makkelijk. Ik snap opzich wel waarom mensen het toch halen. Niks voor mij maar het is wel een van de makkelijkere opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

http://www.funstockretro....reak-retro-gaming-console

Ik had er uit respect voor de collectors eigenlijk niet over willen beginnen maar qua plug 'n play/clone consoles bestaat er voor mij maar 1 goede en ik twijfel al geruime tijd om er eentje te halen.

Het verwerpelijke aan de Retro Freak is voor mij juist de reden dat ik 'em wil hebben: Deze clone console is in staat om fysieke game carts te rippen naar HDD of SD Kaart waardoor je niet meer steeds al je games op hoeft te zoeken en steeds weer een andere console hoeft asn te sluiten.

Voor mij met m'n 500+ game cartridges verdeelt over 7 systemen erg ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Dit vind ik zelf wel interressant

YouTube: Seedi Prototype Preview - 90s CD Based Clone System - Teardown &...

Een Cd unit die voor zowat alle cd consoles games kan afspelen

Dit is toch wel een uitkomst, verder hoef je dan geen dure consoles te kopen zoals de turbo grafx cd unit of de neo geo cd. Wellicht verhelpt het dingen zoals laad tijden op de neo geo cd gezien de console sneller is.

Dit soort dingen hoop ik in de toekomst vaker te zien. Als er veel intersse in is kan het ook nog eens vrij goedkoop en verbeterd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 21-10-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal er zelf nooit aan beginnen, óf' op de originele console of niet. Hekel zelfs het afspelen van een PS1/PS2 game in een compatible PS2/3 systeem. Heb op wat PSP's, Vita's en Vita TV's wel wat staan wat ik op vakantie gebruik om te zien of het wat is of om te spelen wat ik (uiteraard) al heb, maar meer ter test dan wat anders. CFW apparaten gebruik ik in de regel om te kijken of iets wat ik niet ken en waar Youtube geen uitsluitsel over kan geven iets is voor me en ik het alsnog kan kopen (fysiek).

Maar goed, gezien de kabelbende hier heb ik veel begrip voor apparaten die alles kunnen..maar dan kun je in mijn ogen net zoiets aanschaffen wat alles op een soort digitale manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:36:
Zal er zelf nooit aan beginnen, óf' op de originele console of niet. Hekel zelfs het afspelen van een PS1/PS2 game in een compatible PS2/3 systeem. Heb op wat PSP's, Vita's en Vita TV's wel wat staan wat ik op vakantie gebruik om te zien of het wat is of om te spelen wat ik (uiteraard) al heb, maar meer ter test dan wat anders. CFW apparaten gebruik ik in de regel om te kijken of iets wat ik niet ken en waar Youtube geen uitsluitsel over kan geven iets is voor me en ik het alsnog kan kopen (fysiek).

Maar goed, gezien de kabelbende hier heb ik veel begrip voor apparaten die alles kunnen..maar dan kun je in mijn ogen net zoiets aanschaffen wat alles op een soort digitale manier kan.
Sega saturn en dreamcast gaan nog maar mega cd neo geo cd en turbo grafx unit zijn erg prijzig en gaan nog minder lang mee, dit zijn geen cardridge based systemen die heel stevig zijn.

Saturn en dreamcast ook aardig aan de prijs overigens.

Ik denk dat ik dan eieren voor mijn geld kies zeker als het resultaat hetzelfde is, tevens waarschijnlijk dan ook hdmi aansluiting en eventuele aansluitingen voor een analoge tv.

Je gebruikt dezelfde controller en als het uiteindelijk werkt als het origineel hoor je mij niet klagen.

Gezien de kosten en de zeldzaamheid van sommige systemen zou ik het op een andere manier misschien nooit spelen dus dat is dan ook iets om over na te denken

Ik ben er zeer zeker van dat er zeer betaalbare oplossingen komen als het populair word die ook van goede kwaliteit zijn.

Een neo geo cd en een turbo grafx cd unit zie ik mijzelf niet zo snel scoren dat is zeker.

Wat ps1 games betreft.

De ps2 heeft een ingebouwde ps1 is exact hetzelfde, pas bij de ps3 worden ps1 games met emulatie afgespeeld. Verder is een ps1 laser veel langzamer en minder sterk oftwel eerder last om ps1 games minder goed af te spelen of eventuele errors tijdens het spelen met een perfecte disk en systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 23-10-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:47:
Dit vind ik zelf wel interressant

YouTube: Seedi Prototype Preview - 90s CD Based Clone System - Teardown &...

Een Cd unit die voor zowat alle cd consoles games kan afspelen

Dit is toch wel een uitkomst, verder hoef je dan geen dure consoles te kopen zoals de turbo grafx cd unit of de neo geo cd. Wellicht verhelpt het dingen zoals laad tijden op de neo geo cd gezien de console sneller is.

Dit soort dingen hoop ik in de toekomst vaker te zien. Als er veel intersse in is kan het ook nog eens vrij goedkoop en verbeterd worden.
Kon die ook pc games afspelen of was dat een andere? Ik vond dat een erg wonderlijke optie namelijk, pc's kunnen vaak niet eens alle pc games spelen, laat staan een stuk hardware die dat zelf moet herkennen!

Then again, als de herkenning van het geen gevraagd word naar een bepaalde emulater met bepaalde instellingen kan gaan, ja dan misschien wel.

Heb zelf in de neo geo cd echt 0 intersse doordat in reviews destijds al geklaagd werd over laadtijden, dat ga ik nu dan helemaal niet trekken. Pc engine cd misschien wel. Omdat er zo veel gave shooters op zijn, en sowieso beetje een underground/relatief onbekend systeem wat ik daardoor dan stiekum wel tof vind. Maar ook hier wsl uitsluitend als ik met emuleren een game tegen kom die ik geweldig vind, maar die emulatie issues heeft.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://m.nl.aliexpress.c...e-home.0.0.6e8c9b73s46wAV

Kan iemand mij vertellen wat dit artikel toevoegt?
Wat wordt bedoeld met back up games?
Laat dit artikel je USA PS2 games spelen op je pal PS2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39

Joran

<3 natalee

Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:29:
https://m.nl.aliexpress.c...e-home.0.0.6e8c9b73s46wAV

Kan iemand mij vertellen wat dit artikel toevoegt?
Wat wordt bedoeld met back up games?
Laat dit artikel je USA PS2 games spelen op je pal PS2?
Dit is een Swap magic. Beveiliging van de PS2 omzeilen dus.

Als je een back up game gebruikt, gebruik je een kopie van jouw originele, legaal gekochte spel zodat jouw authentieke disc niet stuk gaat door veelvuldig gebruik.
Er zijn meerdere manieren om aan deze kopieen te komen, waaronder torrent sites.

[ Voor 20% gewijzigd door Joran op 24-10-2017 15:46 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedank Joran: Had gehoopt dat het een disc was waardoor je USA games kon spelen zoals de Tales of games die in Europa nooit op PS2 verschenen zijn.

Helaas dus :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39

Joran

<3 natalee

Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:
Bedank Joran: Had gehoopt dat het een disc was waardoor je USA games kon spelen zoals de Tales of games die in Europa nooit op PS2 verschenen zijn.

Goeie kans dat dat ook gewoon werkt, maar ook hier bestaan trucjes voor. Google eens op NTSC2PAL en ESR Disc Patcher.

Ik gebruik overigens Open Ps2 Loader, ik zal eens kijken of ik daarmee ntsc games kan afspelen op mijn ps2.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 22:22
Joran schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Goeie kans dat dat ook gewoon werkt, maar ook hier bestaan trucjes voor. Google eens op NTSC2PAL en ESR Disc Patcher.

Ik gebruik overigens Open Ps2 Loader, ik zal eens kijken of ik daarmee ntsc games kan afspelen op mijn ps2.
Vanaf hd wel, vanaf disk weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:00:
[...]

Kon die ook pc games afspelen of was dat een andere? Ik vond dat een erg wonderlijke optie namelijk, pc's kunnen vaak niet eens alle pc games spelen, laat staan een stuk hardware die dat zelf moet herkennen!

Then again, als de herkenning van het geen gevraagd word naar een bepaalde emulater met bepaalde instellingen kan gaan, ja dan misschien wel.

Heb zelf in de neo geo cd echt 0 intersse doordat in reviews destijds al geklaagd werd over laadtijden, dat ga ik nu dan helemaal niet trekken. Pc engine cd misschien wel. Omdat er zo veel gave shooters op zijn, en sowieso beetje een underground/relatief onbekend systeem wat ik daardoor dan stiekum wel tof vind. Maar ook hier wsl uitsluitend als ik met emuleren een game tegen kom die ik geweldig vind, maar die emulatie issues heeft.
Pc games werden herkend en die moest je dan instaleren net als vroeger

Wat neo geo cd betreft, met dit soort opties zijn de laadtijden verwaarloosbaar, het is vrij logisc dat je om het probleem op te lossen een snellere console nodig hebt.

De neo geo cd scheen 2x zo langzaam te zijn als een ps1 consoles. Half de drives maar betere 2D games die de ps1 niet aan kon, Dat gaat natuurlijk niet goed.

Dit schijnt overigens een betere cd unit te zijn van veel hogere kwaliteit en ervaren mensen die erachter zitten

http://polymega.com/

Hier het voorbeeld met de neo geo cd de laadtijden zijn eigenlijk niet meer aanwezig

YouTube: E3 2017 - POLYMEGA - Neo Geo CD Load Time Comparison

De laadtijden van de neo geo cd zijn zeker niet overdreven, kan je voorstellen dat je tijdens elk gevecht op laadtijden moet wachten,

Of nog erger tijdens de 3 vs 3 gevechten elk keer tijdens een wissel wachten op laadtijden.

De ps1 is er niks wat laadtijden betreft dat is zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 24-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
*doublepost*

[ Voor 95% gewijzigd door Shadow_Zero op 25-10-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
C0nscious schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Een paar maanden geleden via nippon yasan besteld, 21,70 euro incl. verzenden. Maar zijn inmiddels blijkbaar zeldzaam geworden dan.

Edit: enkele maanden blijkt circa een jaar geleden.
Ja, in retrospect jammer dat ik toen niet wat gekocht had :/
Arunia schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:28:
@Sagat Tip, ga registreren wat je hebt (Datacrow bijvoorbeeld) en registreer daarbij dat je het uitgeleend hebt en aan wie en sinds wanneer. Bovenstaande programma kan dat ook btw.
Ben nu bezig zelf om mijn DVD, BD, CD, spellen van verschillende consoles e.d. te registreren in Datacrow. Uiteindelijk kun je het dan op die manier ook registreren aan wie je het hebt uitgeleend.
Kun je misschien je ervaringen over Datacrow hier posten? Ben erg benieuwd! :)

[ Voor 88% gewijzigd door Shadow_Zero op 25-10-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ohVVLqI.jpg
Deze kwam ik tegen op FB, erg typisch.

Een hoop dachten hier ook even snel geld mee te kunnen verdienen, als bij de NES. Ik zie de snes mini op ebay al verkopen voor 60 tot 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:56:
Ik zie de snes mini op ebay al verkopen voor 60 tot 70 euro
Doe mij ook maar een SNES Mini voor 60 euro incl verzenden, zie ze alleen niet. Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Mooi is dat hè, krijgen die graaiers mooi de deksel op de neus.

Zit er nog verschil tussen een US en een EUR versie (behalve de kleuren dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
@Aardappel Geen verschil behalve de behuizing van de console en de controllers.
Met uitzondering dat er wel software/firmware verschillen in zitten.

De Famicom versie is qua uiterlijk schijnbaar hetzelfde als de EU versie, maar qua software zitten er wel weer verschillen in.

Ik heb zelf als eerste een tijdje een US SNES gehad, maar uiteindelijk vanwege de SCART problemen (geen geluid of Z/W met geluid etc) toch omgeruild voor een EU versie met converter.

@gast7 Die Polymega volg ik al van voor de naamsverandering. Als die ooit eens naar kickstarter gaat, denk ik dat ik die wel ga halen. Ziet er fantastisch uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 25-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Aardappel Er zit wel verschil tussen de Japanse versie en de Westerse.

De Japanners hebben als grootste verschil Mystical Ninja in de playlist zitten, een zeer toffe game als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Heeft er iemand ervaring met gamenostalgia?
Wil TIM downloaden (weet dat je 'm ook online kunt spelen maar wel met gruwelijk veel lag), en ik kwam deze site tegen. Vraag me alleen af of deze wel te vertrouwen is.

http://gamesnostalgia.com/en/game/incredible-machine

/off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardappel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:53:
Heeft er iemand ervaring met gamenostalgia?
Wil TIM downloaden (weet dat je 'm ook online kunt spelen maar wel met gruwelijk veel lag), en ik kwam deze site tegen. Vraag me alleen af of deze wel te vertrouwen is.

http://gamesnostalgia.com/en/game/incredible-machine

/off-topic
Off-topic inderdaad, maar heb 'm even voor je gedownload en getest..lijkt allemaal dik in orde. Speelt ook prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 10:32
Aardappel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:02:
Mooi is dat hè, krijgen die graaiers mooi de deksel op de neus.

Zit er nog verschil tussen een US en een EUR versie (behalve de kleuren dan)?
vind persoonlijk de amerikaanse versie mooier.. zou zo mijn pal versie er tegen ruilen.

Ben ik trouwens de enige die het echt een drama vind om leuke koopjes te vinden wat betreffende retro spul ? Marktplaats is echt een drama alles schijnt voor de maximale prijs te gaan dus is er weinig plezier meer van te beleven. Tweakers same thing maar dan heb je toch een stuk minder kans om opgelicht te worden.

waar halen jullie af en toe nog redelijke koopjes ? behalve wat op sommige rommelmarkten die schaars hier zijn en wat kringloop winkels heb ik amper meer wat gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 20:39
Bartosy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:34:
[...]

vind persoonlijk de amerikaanse versie mooier.. zou zo mijn pal versie er tegen ruilen.

Ben ik trouwens de enige die het echt een drama vind om leuke koopjes te vinden wat betreffende retro spul ? Marktplaats is echt een drama alles schijnt voor de maximale prijs te gaan dus is er weinig plezier meer van te beleven. Tweakers same thing maar dan heb je toch een stuk minder kans om opgelicht te worden.

waar halen jullie af en toe nog redelijke koopjes ? behalve wat op sommige rommelmarkten die schaars hier zijn en wat kringloop winkels heb ik amper meer wat gevonden.
eBay, je komt weleens mensen tegen die of niet weten wat ze verkopen of meerdere games verkopen waarvan 1 meer waard is dan alles bij elkaar.

Maar ook daar is het kwestie van geluk hebben, verder kijk ik altijd marktplaats want heel soms (je wint eerder de loterij) is er iemand die iets voor een leuke prijs verkoopt, meestal zijn het idd mensen die te veel vragen of denken dat iedere retro game €100 waard is (bij wijze van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

eBay, je komt weleens mensen tegen die of niet weten wat ze verkopen of meerdere games verkopen waarvan 1 meer waard is dan alles bij elkaar.

Maar ook daar is het kwestie van geluk hebben, verder kijk ik altijd marktplaats want heel soms (je wint eerder de loterij) is er iemand die iets voor een leuke prijs verkoopt, meestal zijn het idd mensen die te veel vragen of denken dat iedere retro game €100 waard is (bij wijze van).
Ik weet dat het sarcasme is maar de kans op het winnen van de loterij schijnt echt heel minimaal te zijn volgens berekeningen. Je hebt meer kans om een paar miljoen keer hetzelfde nummer te gooien met een dobbelsteen dan dat je de hoofdprijs in de loterij wint als we naar de staats loterij kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 20:39
gast7 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Ik weet dat het sarcasme is maar de kans op het winnen van de loterij schijnt echt heel minimaal te zijn volgens berekeningen. Je hebt meer kans om een paar miljoen keer hetzelfde nummer te gooien met een dobbelsteen dan dat je de hoofdprijs in de loterij wint als we naar de staats loterij kijken :+
Ja maar ik zei nooit dat het om de hoofdprijs ging :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20atml1.jpg

Vandaag vier nieuwe games binnen gekregen in m'n jacht op unreleased Mega Drive games:

It came from the desert: Cancelled EA game. Reden niet bekend. MD exlclusive, geen Amiga port. Extreem moeilijke top down shooter waarin EA zoals we van hen gewend zijn de reputatie van de Yamaha FM chip weer eens verkracht.

Penguin Land MD: Nooit fysiek verschenen. Game kwam in Japan uit op de voorloper van SEGA channel. Leuke arcade game met een iets minder leuk geluid.

Wacky Races: Cancelled doordat de devs geen rechten hadden om een game uit de brengen met Hana Barbara characters. Allereerste Mario Kart clone ooit. Als de controls iets beter waren zeker een van de betere racers op de MD. Draait goed op de MD zonder extra chips.

Tecmo cup football game: Had een Europese MD exclusive moeten worden die SEGA zou publiceren. Waarschijnlijk gecancelled omdat het vizier van SEGA toen meer op de MEGA CD en/of 32X stond. Voetbal simulatie RPG. Zeer dikke game. Erg verslavend en laat op elk gebied de NES game van een jaar eerder mijlen ver achter zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 26-10-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Op 26 november is er een retro gaming beurs in Roggel (L). Nog meer mensen die hier heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:10:
[afbeelding]

Vandaag vier nieuwe games binnen gekregen in m'n jacht op unreleased Mega Drive games:

It came from the desert: Cancelled EA game. Reden niet bekend. MD exlclusive, geen Amiga port. Extreem moeilijke top down shooter waarin EA zoals we van hen gewend zijn de reputatie van de Yamaha FM chip weer eens verkracht.

Penguin Land MD: Nooit fysiek verschenen. Game kwam in Japan uit op de voorloper van SEGA channel. Leuke arcade game met een iets minder leuk geluid.

Wacky Races: Cancelled doordat de devs geen rechten hadden om een game uit de brengen met Hana Barbara characters. Allereerste Mario Kart clone ooit. Als de controls iets beter waren zeker een van de betere racers op de MD. Draait goed op de MD zonder extra chips.

Tecmo cup football game: Had een Europese MD exclusive moeten worden die SEGA zou publiceren. Waarschijnlijk gecancelled omdat het vizier van SEGA toen meer op de MEGA CD en/of 32X stond. Voetbal simulatie RPG. Zeer dikke game. Erg verslavend en laat op elk gebied de NES game van een jaar eerder mijlen ver achter zich.
Wat vet om idd achter ongereleasde games aan te gaan! En zijn het dan pers versies ofzo, or repro's?
Heb je de 'gewone' set games al compleet dan?
Ik had 'it came from the dessert' op mijn amigatje, maar nooit echt gespeeld, het had veel laad tijden (meerdere diskettes ook geloof ik) en niet echt mijn type game (beetje adventure achtig in mijn herinnering maar het is even geleden, de intro was wel heel erg cool voor die tijd). Grootste probleem was dat ik letterlijk bakken vol games had en als een game dan niet direct aansprak ging je door naar de volgende. Piracy is bad kids!

De md versie zou meer een game voor mij kunnen zijn, al hoewel de gameplay er wel erg repititief uitzag.
(heb even een long play bekeken)
Deed me een beetje denken aan 'zombie ate my neighboors, welke ik wel is gehuurd had, wel leuk vond maar niet goed genoeg om zelf te willen kopen.

Muziek/geluid was idd niet best, maar (heb ik hier vaker gezegd :+ ) ben nooit zo onder de indruk geweest van de md op dat vlak, de amiga en snes hadden dat imho veel beter voor elkaar.

Die andere games nog is bekijken al hoewel wacky races als het slechte controls heeft niet iets is waar ik veel interesse in heb. Arcade games wel en ook die voetbal game lijkt me wel geinig!
jpg97 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:46:
Op 26 november is er een retro gaming beurs in Roggel (L). Nog meer mensen die hier heen gaan?
L as in Limburg? Beurs lijkt me leuk, nog leuker om regulars van hier in het echie te ontmoeten, maar das wel een takke eind voor mij (Amersfoort).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Sagat schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Wat vet om idd achter ongereleasde games aan te gaan! En zijn het dan pers versies ofzo, or repro's?

Het zijn gewoon gelekte roms die op cartridge zijn gezet. Repro's kun je het eigenlijk niet noemen omdat ze nooit officieel uitgekomen zijn.

It came from the desert is zelfs gratis en legaal te downloaden op de site. Veel devs van gecancelde games doen dat: De rom gratis online zetten omdat ze het zonde vinden als hun game waar ze vroeger maanden aan gewerkt hebben nooit wordt gespeeld.

Hij speelt wel erg houterig hoor, Zombies ate my neighbours is een veel betere game.

Wel cool aan ICFTD vind ik dat je in huisjes kunt binnen lopen om met NPC te praten en dat de game een klein beetje aanvoelt als een open wereld game.

Van Tecmo Cup bestaat mogelijk een review copie omdat de game heel laat is gecancelled en de game vroeger ook al werd gepromoot in de bladen.

In de walkthrough las ik dat de schrijver claimt de game in zijn bezit te hebben en dat 'ie extreem zeldzaam is, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het grootspraak is.

Wacky Races: A: Gas. B: Wapen afvuren. C: Door wapens heen scrollen.

Ik mis shoulderbuttons voor de bochten en je kunt niet eens remmen. Ziet er leuk uit maar hou het maar op Mariokart. Speelt veel fijner.

Qua originele MD games heb ik er net iets meer dan 300 inmiddels. Ik ga niet voor een complete set (te veel slechte games en sport games naar mijn zin). Ik zoek nog tussen de 20 en de 30 originele titels ongeveer.

De laatste loodjes zijn alleen vrij prijzig en lastig te vinden, dus neem ik er maar de tijd voor.

Het merendeel ben ik qua originele games momenteel hoofdzakelijk met de SNES bezig. Heb er nu 100+ en veel leuke SNES carts die ik nog mis zijn goedkoper en veel makkelijker te vinden dan de MD games die ik nog zoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 27-10-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik twijfelde idd nog om er bij te zeggen dat zombies mij een betere game leek, verschil is dat ik ICFTD dus niet zelf gespeeld heb. En de walkthrough misschien 10 mins heb volgehouden.

@full set: idd: beetje onzinnig om 6 fifa's te hebben voor de md.
* Sagat kijkt instinctief naar zijn ps2 games alwaar toch wel 4 pes games inzitten....en denkt dan, oh ja, die liggen al in het nieuwe huis :+
Uit mijn hoofd dan maar, pes 2, en 2004,5 en 6.........en dan nog 2x voor de ps3, waarvan 1 als plus dus die telt niet echt........oh een ook nog ISS98 op n64 . Qua fifa was ik nooit een fan, maar door mijn zoon wel fifa16, maar die is van hem dus telt niet mee in mijn collectie

Of games die te slecht voor woorden zijn om de set vol te maken. Aan de andere kant, dat is toch weer het onderscheid tussen puur gamer, collector of beetje van beiden. No right or wrong here, maar ik zit iig op een lijn met jou in dit geval.

300+ en 100+ zijn mooie scores en helemaal als het dan goede games zijn (of dus inderdaad ehm repro's of semi/sorta kinda repro's :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Ook een grote reden voor mij waarom ik geen complete sets wil hebben: Multiplatform games.

Omdat ik buiten MD games om ook SNES games verzamel en ik geen tig-tal verschillende ports van dezelfde games wil hebben, probeer ik beide game-libraries in ballans krijgen:

True Lies wil ik bv niet op de MD hebben omdat ik daar al veel movie based games op heb (Zelfde geldt voor Judge Dredd) en zo zijn er nog meer games die ik niet voor de MD zal aanschaffen omdat ze op mijn SNES-lijstje staan: Rock 'n roll racing bv; Micro Machines heb ik op de MD dus moet ik voor de collectie-ballans Rock 'n Roll racing weer op de SNES hebben. Mortal Kombat 1, 2, en 3 heb ik op de MD dus moet ik MK 3 Ultimate weer perse voor de SNES hebben enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 27-10-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:

Zoek eens op free mcboot ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 20:04
jpg97 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:46:
Roggel is in de buurt. Heb je wat meer info?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:10:
[afbeelding]

Die 's even opgezocht, lijkt me erg geinig. Goede tip zo :)

/off-topic M'n laatste drie NTSC SNES games maar te koop aangeboden in V&A, verzamel verder geen NTSC games op welk platform dan ook. Enige wat ik o.a. nog wel heb en voorlopig hou zijn een JAP MD3, JAP ceramic white PS3 Phat en beide Railfan delen op de PS3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:39
ChokingHazard schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:27:
[...]

Roggel is in de buurt. Heb je wat meer info?
http://www.e-villagerogge...-gamebeurs-bij-e-village/
De beurs is georganiseerd door dezelfde vrouw die de retrogamebeurs Tilburg organiseert.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Die 's even opgezocht, lijkt me erg geinig. Goede tip zo :)

/off-topic M'n laatste drie NTSC SNES games maar te koop aangeboden in V&A, verzamel verder geen NTSC games op welk platform dan ook. Enige wat ik o.a. nog wel heb en voorlopig hou zijn een JAP MD3, JAP ceramic white PS3 Phat en beide Railfan delen op de PS3.
Zonde hoor

Super valis IV was nooit gereleased hier in europa los van het verzamelen is de gameplay wel leuk. verder zijn er mensen die ntc prefereren of in elk geval een amerikaanse spare cart hebben voor de 60HZ.

Gehele valis serie is eigenlijk nooit in europa gereleased zijn prima games, de betere actie platfomers.

Een converter heb je zo, of een eventuele region switch mod voor een eu snes

Ikzelf verzamel wel ntc games, maar enkel als ze niet gereleased zijn hier in europa. Japanse games ook als ik ze per toeval tegenkom en het exclusices zijn, geen JP rpg's uiteraard.

Vorige week 3 weten toe te voegen voor nop waar ik wel erg blij mee was wat amerikaanse exclusives betreft.

Velen ook gewoon regio vrij ondanks dat het latere releases zijn in het geval van de megadrive/genesis.

Maar voor de snes zijn er zoveel goede amerikaanse games die nooit hier zijn gereleased maar om die cib te vinden in nette staat is eigenlijk niet te doen tenzij je ebay prijzen betaald.

Je mist een hoop als je enkel voor pal games gaat, japanse games snap ik enigzins wel maar als je ook amerikaanse exclusives niet collect dan laat je qua gameplay wel wat liggen. Het zijn immers wel games met engelse scherm teksten.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 28-10-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ik op zich ook met je mee, en voor het spelen op zich zouden er dan nog andere "mogelijkheden" zijn maar verzamelen doe ik het niet; Super Valis IV is sowieso mijn genre niet. Titel die ik bijv. wel zou willen is Clock Tower (SNES/Jap), maar het scheelt ook wel iets dat die cartridges niet zo lelijk en afwijkend zijn t.o.v. PAL cartridges. En ergens zal het ook afbakening zijn van het verzamelen; ik "moet" nog zoveel hebben dat ik voorlopig nog wel zoet ben om voor alle systemen waar ik voor verzamel te hebben wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Als het niet je genre dan moet je het zeker verkopen daar ben ik het dan niet mee oneens. En ja er zijn inderdaad heel veel goede games als je naar alle consoles zou kijken.

Valis series vind ik zelf best wel vet, best wel obsecure non kiddy actie platformers goede grapics goede muziek en gameplay.

Maar goede actie platfomers zijn dan ook een van mijn favoriete genre's om voor te collecten vandaar mijn reactie samen met shoot em ups en vlak daar achter 2D vecht games.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 28-10-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Sagat schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Ik had 'it came from the dessert' op mijn amigatje, maar nooit echt gespeeld, het had veel laad tijden (meerdere diskettes ook geloof ik) en niet echt mijn type game (beetje adventure achtig in mijn herinnering maar het is even geleden, de intro was wel heel erg cool voor die tijd). Grootste probleem was dat ik letterlijk bakken vol games had en als een game dan niet direct aansprak ging je door naar de volgende. Piracy is bad kids!

De md versie zou meer een game voor mij kunnen zijn, al hoewel de gameplay er wel erg repititief uitzag.
(heb even een long play bekeken)
Deed me een beetje denken aan 'zombie ate my neighboors, welke ik wel is gehuurd had, wel leuk vond maar niet goed genoeg om zelf te willen kopen.

Muziek/geluid was idd niet best, maar (heb ik hier vaker gezegd :+ ) ben nooit zo onder de indruk geweest van de md op dat vlak, de amiga en snes hadden dat imho veel beter voor elkaar.

Die andere games nog is bekijken al hoewel wacky races als het slechte controls heeft niet iets is waar ik veel interesse in heb. Arcade games wel en ook die voetbal game lijkt me wel geinig!

[...]

L as in Limburg? Beurs lijkt me leuk, nog leuker om regulars van hier in het echie te ontmoeten, maar das wel een takke eind voor mij (Amersfoort).
Yes in Limburg, is maar anderhalf uur rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn retro hobby staat even op laag pitje. Inzoverre laast weer een retro gamer mag gekocht. En dus n.a.v tip hier een snes boek besteld. Qua spelen...laatst zin gekregen in castevania en dus zowel het (denk ik) eerste deel op de nes en op de snes gespeeld. Vooral de snes versie vond ik leuk maar nog geen tijd/zin gehad om verder te gaan. Wel gespeeld is 10 second ninja x. Recent uigrbracht maar wel retro gameplay. Denk dat ik daar nog wel rest van het jaar zoet mee ben. Verder hunten naar een mooie mario odessey aanbieding of 2e hands maar daar geld dat ik en zo ongeveer de hele wereld dit doet. Oh en er komt hopelijk nog een xb1 in mijn collectie. Een van de games die ik al heb voor dat systeem is de rareware collection. Daar heb ik ook veel zin in.

Tldr: beurs is cool maar geen zin om momenteel mijn retro game collectie uit te breiden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Semi off topic]
Zijn er hier spelers van Assault android cactus? Ik vraag het omdat dit toch een spel is dat retro game liefhebbers ook zou moeten aanspreken. Smash tv on steroids.....althans op basis van wat ik gezien denk ik dat........met een vleugje bullethell :)

Ik dacht gezien te hebben dat deze in de digitale reclame was op psn, maar dat bleek tegen te vallen :'(
Gelukkig nog genoeg anders games te spelen dus ik ga vrolijk wachten tot ie alsnog in de aanbieding komt.

Maar ben benieuwd naar ervaringen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Sagat schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:15:
ik twijfelde idd nog om er bij te zeggen dat zombies mij een betere game leek, verschil is dat ik ICFTD dus niet zelf gespeeld heb. En de walkthrough misschien 10 mins heb volgehouden.

@full set: idd: beetje onzinnig om 6 fifa's te hebben voor de md.
* Sagat kijkt instinctief naar zijn ps2 games alwaar toch wel 4 pes games inzitten....en denkt dan, oh ja, die liggen al in het nieuwe huis :+
Uit mijn hoofd dan maar, pes 2, en 2004,5 en 6.........en dan nog 2x voor de ps3, waarvan 1 als plus dus die telt niet echt........oh een ook nog ISS98 op n64 . Qua fifa was ik nooit een fan, maar door mijn zoon wel fifa16, maar die is van hem dus telt niet mee in mijn collectie

Of games die te slecht voor woorden zijn om de set vol te maken. Aan de andere kant, dat is toch weer het onderscheid tussen puur gamer, collector of beetje van beiden. No right or wrong here, maar ik zit iig op een lijn met jou in dit geval.

300+ en 100+ zijn mooie scores en helemaal als het dan goede games zijn (of dus inderdaad ehm repro's of semi/sorta kinda repro's :D )
Een fullset is een fullset. Je zou je verbazen hoe duur de laatste FIFA versies voor de PS2, of Xbox 360 nog zijn in vergelijking met de eerdere titels. Dat gaat van enkele euro's /50 cent, tot aan 20 /30 euro.

Het laat je wel heel anders kijken naar vooral de obscure titels, die je normaal nooit zou tegenkomen. Ach en een hobby mag best wat geld kosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tsja het begrip fullset is voor mij wat apart. Maar als je een console leuk vind ga je eerste de spellen verzamelen die je echt leuk vind, en daarna wellicht de iets mindere.........en dan de games die goed zijn maar niet je genre...........en dan ook daar de iets mindere.........Alleen in het geval van bijvoorbeeld een ps2......dan ben je als 200-300 titlels verder denk ik dan? dan blijven alleen de middenmotors of hele slechte games over. Maar wil je die dan? Voor mij duidelijk een nee, voor een collector duideijk een ja.

Ben het er absoluut mee eens dat een hobby geld mag kosten, maar (bij wijze van, heb de prijzen niet gechecked) fifa 16 die op ps4 laatst 6 euro kostte (weliswaar 2e hands) of dan op x360 voor 20 of zelfs 30 euro? nee, dat is voor mij gekkenwerk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ben ik het niet helemaal mee eens ben zelf ook een aardige ps2 collector die al ver heen is.

Ook zonder full sets ga je meer van de betere obsecure titels zien zeker als je er wat dieper induikt wat je genre is.

De enige items die je naar mijn mening nooit zonder een full set gaat zien zijn bepaalde varianten van singstar, buzz of wat normale sport titels die per land zijn uitgekomen waarvan sommige heel lastig te vinden zijn.

En uiteraard bepaalde special editions van bepaalde ps2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Iemand al Monster Eggs voor de PS2 in de collectie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Dat is nu een puur collectors item zo een hardcore verzamelaar zal ik zelf nooit zijn, ben zelf altijd meer een speler.

Wel van gehoord overigens een van de zeldzaamste ps2 titels.

qua gameplay zeer slecht, puur om een gat in een set op te vullen dat is het enige waar zulke titels goed voor zijn niks meer en niets minder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:29:
Iemand al Monster Eggs voor de PS2 in de collectie?
Die game heb ik niet. Games moet ik echt vet of super origineel vinden om er goed de knip voor te willen trekken.

Op de PS2 is eigenlijk maar 1 (vrij) zeldzame titel waar ik momenteel naar op zoek ben: Mr Muskeetoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was zaterdag in de stad, nog wel even gekeken of de 'art of fighting' anthology voor ps2 nog in de winkel was, deze was al weg. Medewerkster zei nog 'oh lijkt wel een zeldzame game'

Heb hier eigenlijk geen idee van. Wil de game ook meer 'voor de heb' dan om echt te spelen. Maar nu dan maar niet.
Ben wel benieuwd of jullie mee gaan in deze rareity beoordeling ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Sagat https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

@Exorcist Tecmocup MD heb ik gisteren trouwens helemaal uitgespeeld.

De storyline bestaat uit 3 toernooien. De game is wel erg unfair:

De CPU heeft oneindig guts (MP) voor special moves terwijl jij na flink grinden/verliezen, max 999 guts hebt.

De Mega Drive Shot (keihard op de lat schieten en de terugkomende bal met een loeiharde omhaal tegen de touwen werken) kost bv al dik 400 guts points en het doelverdedigen d.m.v een karate trap (Een must om ballen te kunnen stoppen in het eindtournooi) kost je 150 guts points.

In de rust krijg je +- 25% guts points terug voor elke speler.

Raken je guts points op dan kun je geeneens meer een normale doelpoging doen (40 guts). Het is in de game dus belangrijk om je voorhoede te laten rouleren zodat je niet oog in oog met de keeper komt zonder dat je nog genoeg "guts" hebt om uit te kunnen halen.

Een hele leuke tactische, strategische voetbal game; Als je er tegen kunt dat de CPU overpowered is (grinden helpt) en je houdt van het tactische aspect van voetbal dan is Tecmo Cup Football Game een absolute must play 😊*

*Op de SFC heb je de Captain Tsubasa series uit exact dezelde franchise maar helaas zijn de games (nog steeds) niet vertaald.

Tecmo Cup Football Game is Captain Tsubasa onder een andere titel met westers uitziende spelers en spelersnamen want de game is eigenlijk gewoon een Captain Tsubasa spinn-off die geschikt gemaakt is voor de Westerse markt.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik zag hem liggen voor 20 of 30 euro geloof ik, had ik gelijk moeten doen dus ;)
Then again game (of games in dit geval) is niet iets die ik heel graag wil hebben, want ja, ik kan ze op heel veel andere manieren spelen, zelfs met online, wat ik op mijn ps2 iig niet kan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouhou

; Street Fighter Anthology is er toch wel eentje waarvan ik blij ben dat ik 'em op de PS2 heb.

Voor veel goeie 'originele' versies van retro-fighters heb je IMO eigenlijk gewoon een Neo Geo nodig, en dat is nou net die dure zeldzame console die ik niet in mijn bezit heb, en dat maakt voor mij in het bijzonder SNK compilaties op latere consoles juist erg interessant.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-11-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:47:
@Sagat https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

@Exorcist Tecmocup MD heb ik gisteren trouwens helemaal uitgespeeld.

De storyline bestaat uit 3 toernooien. De game is wel erg unfair:

De CPU heeft oneindig guts (MP) voor special moves terwijl jij na flink grinden/verliezen, max 999 guts hebt.
Klinkt als een geinig concept, thx voor de uitleg :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Exorcist Een groot deel van de game (elk persoonlijk duel) is inschatten wat de tegenstander gaat doen:

Block> blokkeer een schot
Sliding> pak bal af van een dribbelaar
Passcut> onderschep pass.

Keeper:

Punch: bal wegwerken terug het veld in, of een corner veroorzaken.
Catch: Bal vangen en in balbezit komen, mindere kans van slagen dan Punch.

Keeper 1 op 1 situatie:

Rush: Uitkomen en proberen de bal te pakken, de goal is dan onverdedigd.

Take position: Schietkans tegenstander is nu een zekerheidje maar je verhoogd de kans de bal te stoppen.

Dit gaat niet altijd op: Hoe hoger je level, hoe groter de kans dat je een duel wint.

Wanneer je level veel lager is dan van de CPU moet je proberen zo snel en goed mogelijk rond te spelen zodat je de directe duels zo veel mogelijk vermijdt.

Als je de game gaat spelen: Denk niet dat je zuigt bij de 2e wedstrijd;

Deze verlies je dik. Is onderdeel van de storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Art of fighting is een grens geval is net al wat lastiger te vinden 25 - 35 is de normale prijs tenminste half jaar terug maar ik moet zeggen dat het aanbod op ebay toch wel erg omlaag is gegaan voor een nl of engelse doos versie wat dit spel betreft. Aantal keren gehad uit sets maar ik ben altijd een zeurkous wat de staat betreft |:(

Zijn een hele hoop vette arcade ports op de ps2, en wat neo geo games betreft zijn deze over het algemeen near arcade perfect. Er zitten piep kleine verschillen in, zeer minimaal tenzij je een hardcore snk man bent voordat het echt uit moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf gelukkig met de 360/pc ports van SNK games die ik heb. Ik heb idd ook sf alpha anthology en ook sf2 op ps2, vanuit dat oogpunt zou het leuk zijn om ook aof anthology erbij te hebben. Ik heb minder met world heroes maar ook daarvan zag ik laatst een anthology. had ik eigenlijk ook wel moeten meenemen vanwege verzameldrang :).

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 02-11-2017 07:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb zelf de Samurai Shodown Anthology ook nog voor de PS2, en er schijnt van SNK ook een Sengoku Anthology te zijn maar die heb ik nog nooit gezien. Die lijkt me overigens nog wel gaaf om te hebben, ben zelf toch meer van de brawlers dan de fighters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet bijster bijzonder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ORuQsx6ydFL2kDl5CZdTGd2s/full.jpg

Assassins Creed was blijkbaar de laatste voor de PS3 die ik nog moest hebben (destijds veel meer de 360 kant gekozen). Halo omdat die ook nog ontbrak, heb niets met Halo maar het blijft een Xbox topper; Red Card voor wat onbezorgde fun op wat avonden met vrienden en X-Files omdat het een verrassend goed spel lijkt te zijn wat richting de survival-horror kant neigt, en daar ben ik wel van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:05:
Ik heb zelf de Samurai Shodown Anthology ook nog voor de PS2, en er schijnt van SNK ook een Sengoku Anthology te zijn maar die heb ik nog nooit gezien. Die lijkt me overigens nog wel gaaf om te hebben, ben zelf toch meer van de brawlers dan de fighters.
SamSho anthology heb ik zelf ook! Das de reden dat ik die andere 2 toch ook wel geinig vind, als ik er nog is tegen aan loop misschien meenemen maar anders wel prima.

Sengoku anthology ken ik nog niet! Aan de ene kant ook leuk, aan de andere kant, dit is een genre waar ik redelijk op uitgekeken ben. Wat vroeger enorm fan van double dragon en later final fight. En ook Cadilics vs Dinosaurs en AvP (beide arcade only voor zover ik weet) zijn leuk, maar AvP ook wat meer moves en daardoor diepgang heeft.......sorta kinda, en voor mij iig ook een vette license.
Verder zijn dit ook echt leuke games om samen met vrienden te spelen natuurlijk (of in mijn geval met de kids, waar het voor mijn oudste al snel saai wordt en voor mijn jongste net wat lastig is :) )

sp laatst final fight op xbox360 nog is SP gespeeld voor achievements, maar vond het wel beetje saai worden.
Moet nog wel is castle crashers van de pile of shame halen.......en guacamelee, en shank.....1 & 2 :X

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 6 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.