Anoniem: 695873 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:07:
Kun je met de 3-way switch mod nu wel of niet alles speelbaar krijgen op de MD?

Het is me toch nog wat onduidelijk en de link die je geeft behandelt de exclusives nauwelijks.

De Genesis games die ik op mijn Mega Drive wil kunnen spelen zijn: Belle's quest, Stone Protectors, Goofy's hysterical History Tour, Vectorman 2, Gargoyles, Rolling Thunder 3, Tinhead, Scooby Doo en Sprocket.

Nu is mijn vraag of ik met de 3-way switch wel of niet de zekerheid heb dat ik deze Genesis games kan spelen.
Wat je kan doen, en ik weet eerlijk gezegd niet of dat slecht voor je MD is, is een game booten in bijvb. de PAL regio en daarna omschakelen naar NTSC-U :)

Ik weet niet of het 1:1 gelijk is, maar ik zou de door jou genoemde games eens kunnen proberen met mijn Everdrive.

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 21-09-2017 09:15 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-06 12:11
Er was volgens mij ook nog iets met de kloksnelheid van de PAL MD games, met name dat de muziek vastgezet is aan deze snelheden en dus out-of-sync zal raken wanneer je deze omzet naar NTSC/60hz :/

Raar genoeg zie je dat zelden langskomen bij de verhalen, maar het is toch een beetje eng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:36
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:07:
@gast7 Over het algemeen klopt het redelijk dat Genesis games van '93 of later het niet doen op een PAL MD.

Alleen klopt het ook vaak niet: Zo ben ik er zelf achter gekomen dat Genesis games van EA het sowieso altijd doen op een PAL MD of ze nu uit 1990 of uit 1996 komen.

Een tweede voorbeeld is de zeer komische run 'n gun game uit '93 genaamd: Dinosaurs for Hire; De game speelt goed af op mijn 50hz pal md en ook het geluid klinkt zoals het hoort.

verder heb ik Stone Protectors (cancelled game), F15 Strike Eagle (Genesis version) en Beauty and the Beast: Belle's Quest (Genesis exclusive)

Stone Protectors doet het niet en geeft de region locked foutmelding.
F15 Strike Eagle doet het wel: Met de bypass code (Game Genie) is de region lock te omzeilen.
BotB Belle's Quest: Doet het niet en de bypasscode werkt niet.

Kun je met de 3-way switch mod nu wel of niet alles speelbaar krijgen op de MD?

Het is me toch nog wat onduidelijk en de link die je geeft behandelt de exclusives nauwelijks.

De Genesis games die ik op mijn Mega Drive wil kunnen spelen zijn: Belle's quest, Stone Protectors, Goofy's hysterical History Tour, Vectorman 2, Gargoyles, Rolling Thunder 3, Tinhead, Scooby Doo en Sprocket.

Nu is mijn vraag of ik met de 3-way switch wel of niet de zekerheid heb dat ik deze Genesis games kan spelen.
Uiteraard staan niet alle voorbeelden erin en zijn er ook zat games die wel werken na 1993 Verder zei ik niet dat het echt om alle games gaat het belangrijkste is dat er ook echt goede games tussen zitten die niet goed op 60HZ spelen.

Verder zei ik dat het echt enkel geld voor optimised games. Amerikaanse games zijn nooit pal optimised dus met een 60HZ switch zou je die kunnen spelen gezien dit gewoon de originele snelheid is. Dat is een goede reden waarom die er niet in staan.

Sommige mensen hebben puur een 60HZ mod, switch methode waarin je kan schakelen heeft niet idereen en dan zit je vast met sommige games heb het wel eens gezien bij andere mensen en dan hebben ze geen gewone megadrive

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 21-09-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:08:
[...]

Uiteraard staan niet alle voorbeelden erin en zijn er ook zat games die wel werken na 1993 Verder zijn ik niet dat het echt om alle games gaat het belangrijkste is dat er ook echt goede games tussen zitten die niet goed op 60HZ spelen.

Verder zei ik dat het echt enkel geld voor optimised games. Amerikaanse games zijn nooit pal optimised dus met een 60HZ switch zou je die kunnen spelen gezien dit gewoon de originele snelheid. Dat is een goede reden waarom die er niet in staan.

Sommige mensen hebben puur een 60HZ mod, switch methode waarin je kan schakelen heeft niet idereen en dan zit je vast met sommige games heb het wel eens gezien bij andere mensen en dan hebben ze geen gewone megadrive
Ik was eerst een beetje huiverig om een switch in mijn console te bouwen, zou toch afbreuk doen op het uiterlijk. Daarom heb ik een extra set vijlen aangeschaft en ben ik secuur aan de slag gegaan. Heb de switch ook vastgelijmd aan de binnenkant i.p.v. vastgezet met schroeven (ugh). Het resultaat is echt dikke prima. Tijdens het gebruik zie je de switch niet en hij steekt er aan de achterkant maar een beetje uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6hZ7OTKBg34XRbsFNzNG5szD/full.jpg

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-06 22:03
Seroczynski schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:28:
[...]

Ik was eerst een beetje huiverig om een switch in mijn console te bouwen, zou toch afbreuk doen op het uiterlijk. Daarom heb ik een extra set vijlen aangeschaft en ben ik secuur aan de slag gegaan. Heb de switch ook vastgelijmd aan de binnenkant i.p.v. vastgezet met schroeven (ugh). Het resultaat is echt dikke prima. Tijdens het gebruik zie je de switch niet en hij steekt er aan de achterkant maar een beetje uit.

[afbeelding]
Ik wist dat die link eerder gepost was voor de mod.
Wil 'm zelf ook nog een keer doen.

Qua afbreuk aan de console... mwah, ik vind het netjes, klein, zwart, onopvallend, zelfs al zit 'ie aan de zijkant vooraan.
Het is voor mij wel een console om mee te gamen (heb nog wel reserve MD's liggen) en daar zit ook nog wel een zeer nette bij die eventueel in de vitrine kan, maar daar heb ik 'm niet voor.

Daar zit wel een groot verschil tussen verzamelaar denk ik. Ik gebruik de originele games, doosjes, boekjes, hardware, en ja dat slijt. Maar net als bij klassieke auto's... die dingen zijn - letterlijk - gemaakt om mee te rijden, niet te poetsen.
En je hebt verzamelaars die alles netjes bewaren in sleeve's, een net exemplaar op de plank hebben en een emulator/oude console gebruiken om te gamen evt. met een everdrive o.i.d. Prima, maar vergeet niet dat het een massaproduct is waar er miljoenen van gemaakt zijn. Ligt er misschien ook aan dat ik de moeite niet kan nemen om op die manier mijn verzameling te managen. Knap van diegene die dat wel kunnen.

Anoniem: 695873

@Seroczynski Bedankt, het is me nu (na de diepere uitleg) wel duidelijk, heb dus gewoon de 3 way switch mod nodig om alles te kunnen spelen en in de tijd ook een everdrive omdat het een steeds groter struikelblok wordt om steeds de originele games erbij te pakken.

De everdrive lijkt me ook handig ivm het opslaan van games. Veel games zijn van het niveau hardcore en vergen erg veel training om er doorheen te kunnen komen, met een everdrive (oftewel savefunctie) wordt het makkelijker om meerdere games uit te spelen.

Ook dat je games dan kunt patchen juich ik als fantranlation fan enorm toe, maar eerst wil ik een MD met 3 way switch mod, alleen durf ik het niet zelf te doen.

Vind dat je de mod erg netjes hebt gedaan op de foto, nog een enkel zwart tipje met een watervaste zwarte merkstift en elke leek zal denken dat de 3 way switch gewoon bij de originele console hoort.
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
@Seroczynski Bedankt, het is me nu (na de diepere uitleg) wel duidelijk, heb dus gewoon de 3 way switch mod nodig om alles te kunnen spelen en in de tijd ook een everdrive omdat het een steeds groter struikelblok wordt om steeds de originele games erbij te pakken.

De everdrive lijkt me ook handig ivm het opslaan van games. Veel games zijn van het niveau hardcore en vergen erg veel training om er doorheen te kunnen komen, met een everdrive (oftewel savefunctie) wordt het makkelijker om meerdere games uit te spelen.

Ook dat je games dan kunt patchen juich ik als fantranlation fan enorm toe, maar eerst wil ik een MD met 3 way switch mod, alleen durf ik het niet zelf te doen.

Vind dat je de mod erg netjes hebt gedaan op de foto, nog een enkel zwart tipje met een watervaste zwarte merkstift en elke leek zal denken dat de 3 way switch gewoon bij de originele console hoort.
Kom gerust langs op de koffie terwijl ik de mod voor je uitvoer ;)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 22:15
Zeker netjes uitgevoerd die mod. Heb zelf gewoon een simpel pass-through adaptertje voor de japanse games en tot dusver geen spellen die meer vereisen, maar ik ga er geheid een keer tegenaan lopen dat een spel niet werkt.

Seroczynski schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:22:
[...]

Kom gerust langs op de koffie terwijl ik de mod voor je uitvoer ;)
Tof aanbod zeg, daar ga ik zeker wat mee doen.

Op m'n huidige MD zit een gigantische barst op de bovenkant omdat er een keer een zware retro televisie op gestuiterd is.

Moet dus eerst nog een nieuwe MD kopen die het waard is om gemod te worden. Dat ga ik over een maandje doen en dan neem ik contact met je op.

Kan de mod alleen bij MD model 1 of gaat het even makkelijk met de MD model 2?*

Model 1 is nmlk mono en alleen via de koptelefoon aansluiting stereo vandaar deze vraag.
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:54:
[...]

Op m'n huidige MD zit een gigantische barst op de bovenkant omdat er een keer een zware retro televisie op gestuiterd is.

Moet dus eerst nog een nieuwe MD kopen die het waard is om gemod te worden. Dat ga ik over een maandje doen en dan neem ik contact met je op.

Model 1 is nmlk mono en alleen via de koptelefoon aansluiting stereo vandaar deze vraag.
Ik heb enkel de guide op mdpal60 gevolgd, en die spreekt niet over de MD2. Zou ik een keertje moeten openmaken om te bevestigen dat die net zo werkt.

Wat betreft het mono/stereo verhaal, voor zover ik weet moet je juist een MD1 hebben met een RGB kabel incl. stereoplug voor stereogeluid, en kan je bij de MD2 helemaal geen stereo eruit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Megadrive model 1 is het beste als je hem mod

Tenminste als de tekst high definition grapics stereo sound op de top geschreven staat.

Waren van iets hogere kwaliteit blijkbaar, daarentegen zijn modellen zonder deze tekst slechter dan de megadrive model 2.

Megadrive model 1 met de tekst op de bovenkant is het beste . Niet perse voor de switch maar voor het geluid

foto is overigens van het internet geplukt

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hnqa04.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 21-09-2017 17:51 ]

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:54:
[...]

Ik heb nog wel een MD zonder kabels voor je als je interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Potato42 M'n hobby geld is bij mij in de regel al een maand vooruit besteed.

Over een maandje stuur ik je een PM, om 'em over te nemen als je 'em dan nog over hebt.

@gast7 Bedankt voor de info; Nooit geweten dat er een MD model 1 was zonder de tekst high definition graphics.

Dick Tracy heb ik trouwens gespeeld inmiddels en je hebt helemaal gelijk: Vette retro game: Het schieten op zowel voor- als achtergrond (bijna alles kan stuk geschoten worden en dat voor 1990) voegt echt iets toe qua gameplay, Dat er maar enkele kleuren gebruikt worden in de game komt de classic comic feel ten goede en de levels zijn ook lekker afwisselend.

Dick Tracy overstijgt zeker mijn verwachtingen, niet te simpel maar ook weer niet onmogelijk. Toffe game om op te trainen om 'em uit te kunnen spelen. _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 21-09-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren met een vriend de Xbox uit de kast getrokken en wat Outlaw Tennis en Volleybal gedaan (tip: speel het niet). Vanavond een ander op bezoek en GoldenEye, Waverace (N64) en NBA Jam (SNES/PS1) gedaan. Weer veel lol gehad om die brei aan pixels maar wat me zorgen baart is dat mijn Franse RGB N64 op veel spellen geen beeld meer geeft...GoldenEye deed het, maar wat ik erna ook probeerde: geen beeld. Andere N64 gepakt en direct werken. Kan het best hebben als één van de elf kapot is maar dan net niet die Franse.

Van de week maar even grondig nagaan/schoonmaken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kwam net per toeval deze gameplay trailer tegen en heb zelden zo'n cringe moment gehad.

Is er hier op Tweakers een retrogamer aanwezig die op deze reboot zit te wachten?

Kan het me namelijk niet bepaald voorstellen.

Dat deze franchise zo massaal gehaat wordt onder retrogamers komt natuurlijk door het waardeloze 3e deel.

Maar dan alsnog; De eerste 2 delen zijn in de verste verte geen classics en als ik ze zou moeten becijferen kom ik op een 5.5/10 en dan ben ik nog positief.

Gestart via kickstarter en nu gaat de game nog uitkomen ook. _O-

Kan het nog steeds niet geloven. 7(8)7

YouTube: Bubsy: The Woolies Strike Back – Gameplay Trailer | PS4

What's next? Superman 64 remastered? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:20:
Kwam net per toeval deze gameplay trailer tegen en heb zelden zo'n cringe moment gehad.

Is er hier op Tweakers een retrogamer aanwezig die op deze reboot zit te wachten?

Dat deze franchise zo massaal gehaat wordt onder retrogamers komt natuurlijk door het waardeloze 3e deel.

Maar dan alsnog; De eerste 2 delen zijn in de verste verte geen classics en als ik ze zou moeten becijferen kom ik op een 5.5/10 en dan ben ik nog positief.

Op zich had destijds Bubsy wel wat. Voelde voor mij toen op de Snes (en veel later het tweede deel op de Megadrive) een beetje aan als Sonic op de Nintendo.

Humor moet je wel liggen. Stond me vooral bij dat de namen van de levels varianten waren op films of bepaalde uitspraken, dat de levels vaak een speurtocht waren en dat op hoge snelheid vriend Bubsy niet onder controle houden was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond Bubsy I & II als kind wel vermakelijke games om eerlijk te zijn. Heb heel deel 3 niet meegekregen, maar een nieuw deel lijkt mij ook overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:20:

I lolled :)

Ik herinner me het als een spel die beetje uitkwam ver in het 'leven' van de snes, en dat het gewoon een van de vele platformers was, dus verder niet of nauwelijks gespeeld.

toch knap dat ze desondansk 3 versies hebben kunnen maken (dan ga je er vanuit dat deel 1 en 2 toch wel succesvol waren) en helemaal dat ze een vervolg hebben kunnen crowdfunden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik ken Bubsy alleen van mijn middelbareschooltijd, daar konden we dat als enige spelen (later NFS2) bij informatica.
Ik was toen 12-14 en vond er dus niet zo veel aan, spel was toen gewoon oud en lelijk, want tenslotte waren er al prachtgames als GTA3 en MOHAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:19:
[...]

I lolled :)

Ik herinner me het als een spel die beetje uitkwam ver in het 'leven' van de snes, en dat het gewoon een van de vele platformers was, dus verder niet of nauwelijks gespeeld.

toch knap dat ze desondansk 3 versies hebben kunnen maken (dan ga je er vanuit dat deel 1 en 2 toch wel succesvol waren) en helemaal dat ze een vervolg hebben kunnen crowdfunden!
Bubsy heeft toch nog een gedrocht van een gevolg gekregen in 3D op de PS1? Vind het sowieso een enorm inwisselbaar spel.

Vandaag komen de twee SNES Mini's..vanavond maar 's kijken of het wat is en dezelfde mogelijkheden aanwezig zijn als bij de NES Mini..zo te lezen zou dat, al dan niet op termijn, moeten kunnen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2017 11:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:07:
[...]

Bubsy heeft toch nog een gedrocht van een gevolg gekregen in 3D op de PS1? Vind het sowieso een enorm inwisselbaar spel.

Vandaag komen de twee SNES Mini's..vanavond maar 's kijken of het wat is en dezelfde mogelijkheden aanwezig zijn als bij de NES Mini..zo te lezen zou dat, al dan niet op termijn, moeten kunnen :9
Over de snes mini gesproken _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.eurogamer.net/...ed-recycled-nes-mini-tech

SNES Mini wordt net zoals de NES mini. Je kunt er dan ook nu al vanuit gaan dat binnen twee weken van vandaag de SNES mini volledig is gehacked (het proces is nu alweer in volle gang) en dus aangevuld kan worden met de ontbrekende toppers uit de playlist.

@Exorcist Kun je voor ons zodra je zin en tijd hebt bevestigen of de playlist van de Europese SNES mini wel/niet gelijk is aan de Amerikaanse?

Het model is natuurlijk anders en gezien Earthbound, SM RPG en FFVI nooit in Europa uitgebracht zijn voor de SNES zou ook de playlist weleens kunnen verschillen.*

Bubsy

Bubsy 3D staat idd bekend als slechtste PS One game, kwam ironisch genoeg tegelijkertijd uit met SM 64.

Heb 'em zelf niet maar de game is nog minder af dan een beta versie.

Bubsy kwam zoals Sagat al aangeeft vrij laat uit, op het moment dat de MD en SNES al bol stonden van de toffe 2d platformers.

Bubsy 1 & 2 zijn geeneens echt crap, het is meer dat de meeste andere 2d platformers uit en voor die tijd gewoon beter zijn dan Bubsy.

*Persoonlijke mening SNES mini so far:

Positief: Tof van de save functie.

Negatief: De optie om je gameplay 1 minuut terug te kunnen spoelen is voor mij een hele dikke no go.

Zeer respectloos naar het 16-bit tijdperk toe waarin er getraind moest worden om games uit te kunnen spelen.

Een savefunctie maakt het allemaal al veel makkelijker, zodra je dan daar bovenop een terugspoelfunctie toevoegt snap je IMO bijster weinig van de 16-bit era.

Ik twijfelde om de SNES mini toch te halen maar op een SNES n00b mini zit ik absoluut niet te wachten, je kunt de terugspoelfunctie negeren maar de mogelijkheid dat het kan irriteert me dusdanig dat er bij mij geen SNES n00b Mini in huis zal komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 29-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06 16:58
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:32:

SNES Mini wordt net zoals de NES mini. Je kunt er dan ook nu al vanuit gaan dat binnen twee weken van vandaag de SNES mini volledig is gehacked (het proces is nu alweer in volle gang) en dus aangevuld kan worden met de ontbrekende toppers uit de playlist.

@Exorcist Kun je voor ons zodra je zin en tijd hebt bevestigen of de playlist van de Europese SNES mini wel/niet gelijk is aan de Amerikaanse?

Het model is natuurlijk anders en gezien Earthbound, SM RPG en FFVI nooit in Europa uitgebracht zijn voor de SNES zou ook de playlist weleens kunnen verschillen.*

Bubsy

Bubsy 3D staat idd bekend als slechtste PS One game, kwam ironisch genoeg tegelijkertijd uit met SM 64.

Heb 'em zelf niet maar de game is nog minder af dan een beta versie.

Bubsy kwam zoals Sagat al aangeeft vrij laat uit, op het moment dat de MD en SNES al bol stonden van de toffe 2d platformers.

Bubsy 1 & 2 zijn geeneens echt crap, het is meer dat de meeste andere 2d platformers uit en voor die tijd gewoon beter zijn dan Bubsy.

*Persoonlijke mening SNES mini so far:

Positief: Tof van de save functie.

Negatief: De optie om je gameplay 1 minuut terug te kunnen spoelen is voor mij een hele dikke no go.

Zeer respectloos naar het 16-bit tijdperk toe waarin er getraind moest worden om games uit te kunnen spelen.

Een savefunctie maakt het allemaal al veel makkelijker, zodra je dan daar bovenop een terugspoelfunctie toevoegt snap je IMO bijster weinig van de 16-bit era.

Ik twijfelde om de SNES mini toch te halen maar op een SNES n00b mini zit ik absoluut niet te wachten, je kunt de terugspoelfunctie negeren maar de mogelijkheid dat het kan irriteert me dusdanig dat er bij mij geen SNES n00b Mini in huis zal komen.
Respectloos, die term wordt ook maar te pas en ten onpas gebezigd. Overdrijven is ook een vak he. Daarnaast vind ik de term "respectloos" sowieso niet goed van toepassing op een videogameperiode. Je gedraagt je respectloos tegen een persoon, niet tegen een generatie spelconsoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:32:

Will do, zal denk ik pas rond een uurtje of 22:30 zijn eer ik 'm aansluit..dat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankoNL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:20:
[...]

Respectloos, die term wordt ook maar te pas en ten onpas gebezigd. Overdrijven is ook een vak he. Daarnaast vind ik de term "respectloos" sowieso niet goed van toepassing op een videogameperiode. Je gedraagt je respectloos tegen een persoon, niet tegen een generatie spelconsoles.
Het is maar een woordje.

De 16-bit era staat bekend als "The Golden Age Of Gaming" en dat komt o.a. door de creativiteit in de games uit die tijd, de kwaliteit van de games, de soundtracks, maar ook vooral door de hardcore status van bepaalde 16-bit games.

Weken, maanden, en soms zelfs jarenlang zijn gamers bezig geweest om goed genoeg te worden om bv. Super Ghouls ' n Ghost uit te kunnen spelen en nu maakt Nintendo het uitspelen van zo'n classic hardcore titel ineens kinderspel.

Bij het uitspelen van een doorsnee 16-bit game krijg je vaak al een voldaan gevoel omdat je iets moeilijks hebt bereikt waar je oprecht moeite voor hebt moeten doen, en dat gevoel wordt IMO door een terugspoelfunctie volledig teniet gedaan door Nintendo met de SNES mini, en dat vind ik respectloos toe naar de cultstatus van hardcore games en naar de gamers die alles gegeven hebben en heel lang bezig zijn geweest om hardcore games uiteindelijk te kunnen tackelen.

Bij 16-bit games (vooral de moeilijkere platformers) moet je vaak de levels leren kennen en weten waar de vijanden zitten om enige kans te maken om de game te kunnen voltooien, met de terugspoelfunctie is dat nu volledig weggevaagd.

Respectloosheid is bij mij een gebrek aan respect. Dat kan idd in de richting van een bepaald persoon zijn, maar wat mij betreft ook naar een religie, cultuur, politieke stroming, sportclub en dus ook naar de hardcore status toe van een bepaalde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, of je het nu leuk vind of niet, maar anders slaat het niet aan bij de nieuwe generatie gamers die wel eens willen zien waarom de SNES zo populair was. Persoonlijk speel ik op een gemodde SNES met een SD2SNES, dus de SNES Classic Mini is voor mij enkel een hebbeding om StarFox 2 op te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Seroczynski schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:15:
Tsja, of je het nu leuk vind of niet, maar anders slaat het niet aan bij de nieuwe generatie gamers die wel eens willen zien waarom de SNES zo populair was. Persoonlijk speel ik op een gemodde SNES met een SD2SNES, dus de SNES Classic Mini is voor mij enkel een hebbeding om StarFox 2 op te spelen :)
Misschien ga ik nu te ver hoor met deze opvatting, maar zelf heb ik in mijn kinderjaren een hoop gehad aan gaming m.b.t mijn persoonlijke ontwikkeling als mens:

Games waren moeilijk en vereiste toewijding en doorzettingsvermogen en door die games te spelen groeide ook mijn zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen in het algemeen.

Tegenwoordig kun je bijna iedere game saven op elk punt en wanneer je dood gaat respawn je vaak zelfs weer op diezelfde plek en dat zonder of slechts met een zeer geringe penalty.

Je wordt IMO in games amper meer gepushed om jezelf beter te maken in games.

Weet niet of er ooit onderzoek naar is gedaan maar ik denk dat moderne gamers veel minder doorzettingsvermogen hebben dan diegenen die opgroeiden met moeilijke retrogames.

Ik geef je trouwens wel belemaal gelijk: Zodra de games op de SNES mini nog altijd even moeilijk uit te spelen zijn als de originele versie, zie ik veel jonge gamers de SNES mini aardig snel aan de kant zetten.

@Sagat Check de frontpage!

Moest meteen aan jou denken *O*

nieuws: Bedrijf brengt begin 2018 mini-Commodore 64 met 64 games uit

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 29-09-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat jij naar mijn weten commodore een warm hart toe draagt en nog eerder in de gaming hobby zat dan ik zelf.

Denk dat ik 'em ga halen.

Een echte C64 neemt mij veel te veel plaats in maar deze mini vind ik wel schattig.

Ook wil ik dat het product het goed gaat doen zodat ik een jaar later een Amiga mini kan halen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:44:
Omdat jij naar mijn weten commodore een warm hart toe draagt en nog eerder in de gaming hobby zat dan ik zelf.

Denk dat ik 'em ga halen.

Een echte C64 neemt mij veel te veel plaats in maar deze mini vind ik wel schattig.

Ook wil ik dat het product het goed gaat doen zodat ik een jaar later een Amiga mini kan halen. :9~
Ah zo.
Ik zat vandaag toevallig bij een bijkomst waar gezegd werd:'In de laatste 10 jaar waarin we videogames spelen'
En ik dacht 10 jaar? Those are rookie numbers, 35 is more like it 8)

De c64 mini ga ik echter overslaan. Amiga mini, oei...aan de andere kant, amiga was geweldig. Maar Snes was beter. Amiga was kwantiteit snes kwaliteit. Aka op de amiga kopieerde ik me suf.
Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant. In deze tijd van azure etc, wat kost het nintendo nou om dit in de lucht te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 29-09-2017 22:37 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Anoniem: 695873

Net de SNES mini aangezet, games zijn exact hetzelfde als de USA SNES zoals op https://www.nintendo.com/super-nes-classic .

Dus, Earthbound, SM RPG zijn aanwezig. Final Fantasy III/VI dus ook :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RHAKzMuCCrkMihWPxpmhFOYu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eAxnzLNz77Uar0kLaE78hlfq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MFisNbhywZK5yUiqrpnMo28H/full.jpg

Op zich wel een lekker weekje met wat inhaalslagen. De SNES mini, tweede PSTV waar toevallig een gunstige FW op zat dus ook gebruikt om voor retro-doeleinden in te zetten (meer voor de leuk net als de tweede Vita met 3.60) en als spellen Jenga (Wii), Lego Indiana Jones 2 (PS3), Lego City Undercover (PS4), Lego The Hobbit (PS4), Lego Dimensions (PS3) en FIFA 18 (PS4). The Hobbit had ik al op de PS3, Dimensions voor de PS4 en Undercover voor de WiiU maar gezien ik dit vaak met m'n vrouw doe leuk om (nog een keer) te doorlopen op de PS4. Zijn bijna klaar met Harry Potter dus dan moeten we wel verder :+

Dimensions was maar 8,99 Pond inc. verzenden vanuit de USA (PAL/EU versie) dus dat moest mee, al is het maar voor "later". PSTV hier op Tweakers voor 35 en de overige spellen op FIFA na ook voor een leuk bedrag. Ga mezelf wel weer even inhouden gok ik, al wil ik Forza 7 nog halen op de Xbox One en komt er nog genoeg nieuw spul uit wat ik wil hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Maar laten we heel eerlijk zijn, wie speelt er nog met zijn online shop content op de wii.

Voornaamste publiek die dit doet koop elke nieuwe console generatie zijn favoriete oude games op de nieuwere consoles.

Er zullen niet veel mensen zijn die hierom klagen, en uiteraard zal het mensen irriteren omdat ze de games niet meer kunnen spelen, maar in in bijna alle gevallen is deze content in een zeer lange tijd niet meer aangeraakt inclusief de mensen die hierom klagen, my 2 cents.

Online content is voornamelijk rond de hype tijd en naarmate de tijd verstrijkt word het gewoon eigenlijk niet meer gebruikt door de gebruiker tenzij het een online game is met een community en dat is met deze downloads niet het geval. Tevens zijn we met de wii al zoveel jaar verder dat het haast door niemand meer gebruikt word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:28:
[...]

Maar laten we heel eerlijk zijn, wie speelt er nog met zijn online shop content op de wii.

Voornaamste publiek die dit doet koop elke nieuwe console generatie zijn favoriete oude games op de nieuwere consoles.

Er zullen niet veel mensen zijn die hierom klagen, en uiteraard zal het mensen irriteren omdat ze de games niet meer kunnen spelen, maar in in bijna alle gevallen is deze content in een zeer lange tijd niet meer aangeraakt inclusief de mensen die hierom klagen, my 2 cents.

Online content is voornamelijk rond de hype tijd en naarmate de tijd verstrijkt word het gewoon eigenlijk niet meer gebruikt door de gebruiker tenzij het een online game is met een community en dat is met deze downloads niet het geval. Tevens zijn we met de wii al zoveel jaar verder dat het haast door niemand meer gebruikt word.
Klopt helemaal, maar het is wél de reden dat ík het niet wil. Ik gebruik verder ook diensten die vergankelijk zijn zoals Spotify en Netflix (al is dat anders/streamen) maar dit boeit me simpelweg wel omdat ik van mezelf weet het over ** jaar nog te kunnen/willen spelen. Ik wil de optie hebben zonder dat iets, iemand of wat dan ook voor mij bepaalt wanneer het klaar en over is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:58
Een rommelmarkt bij ons in de straat. Mijn vrouw heeft net een Game boy classic zwart met Wario land en James bond 007.
Blijkbaar is die zwarte nog redelijk bijzonder?
We hebben er iig 50 euro voor betaald. En hij ziet er nog netjes uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LiAAz2qeoZ1k1LVB62VuxPd4/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 30-09-2017 14:08 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 18:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Arunia schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:02:
Een rommelmarkt bij ons in de straat. Mijn vrouw heeft net een Game boy classic zwart met Wario land en James bond 007.
[afbeelding]
Heeft gewoon deel uitgemaakt van de mid-90`s color classic release? Heb er zelf ook eentje gehad. Weet nog dat je bij Intertoys alle kleuren kon kiezen. Stonden netjes naast elkaar in een glazen vitrine.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Aardappel

• gast7
Bijna niks is echt bijzonder, echter is deze versie wel in veel mindere getallen verkocht of aanwezig dan de normale gameboy classic dat zeker.
Exorcist schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:30:
[...]

Klopt helemaal, maar het is wél de reden dat ík het niet wil. Ik gebruik verder ook diensten die vergankelijk zijn zoals Spotify en Netflix (al is dat anders/streamen) maar dit boeit me simpelweg wel omdat ik van mezelf weet het over ** jaar nog te kunnen/willen spelen. Ik wil de optie hebben zonder dat iets, iemand of wat dan ook voor mij bepaalt wanneer het klaar en over is.
Tsja. Je moet dan stoppen bij de generatie x360 en ps3.
Genoeg games daar die niet goed zullen werken zonder allerlei patches etc.

Voor wat betreft de wii zullen de full games mogelijk nog wel werken maar wii ware/vc is hw stuk is content kwijt.

Wat dat betreft vind ik het erg byzonder dat de xb one nog wel org xbox compat heeft. Niet perfect maar beter dan niets en zeker onverwacht.

Zelfde geld natuurlijk ook voor emulatie. Ook niet perfect maar doorgaans goed genoeg.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:04
Arunia schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:02:
Die is onderdeel van de "Play It Loud!" serie in die Acryl cases. Alleen blauw en rood zijn enigszins zeldzaam (aka weinig verkocht). De zwarte en doorzichtige zijn helemaal niet zeldzaam, maar het meest begeerd, en daardoor vaak duurder. Met case worden ze vaak voor 50 Euro aangeboden, maar jammer genoeg bijna altijd zonder inlays en sleeve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jSNZJUAGpSNjISB33EbBoe2p/full.jpg

Blauw is overigens exclusief in Europa verkocht, en levert buiten de EU wellicht wat meer op... maar zeldzaam is een groot woord, want ik had op enig moment drie blauwe Gameboys thuis.

Japan kreeg nog een helder witte. Die heb ik helaas niet, en is in de EU logischerwijs het duurst. ;)
Daarnaast zijn er nog een hele hoop zeer zeldzame edities als marketingstunt met bedrijfslogo gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 30-09-2017 18:56 ]

Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:33:
[...]

Misschien ga ik nu te ver hoor met deze opvatting, maar zelf heb ik in mijn kinderjaren een hoop gehad aan gaming m.b.t mijn persoonlijke ontwikkeling als mens:

Games waren moeilijk en vereiste toewijding en doorzettingsvermogen en door die games te spelen groeide ook mijn zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen in het algemeen.

Tegenwoordig kun je bijna iedere game saven op elk punt en wanneer je dood gaat respawn je vaak zelfs weer op diezelfde plek en dat zonder of slechts met een zeer geringe penalty.

Je wordt IMO in games amper meer gepushed om jezelf beter te maken in games.

Weet niet of er ooit onderzoek naar is gedaan maar ik denk dat moderne gamers veel minder doorzettingsvermogen hebben dan diegenen die opgroeiden met moeilijke retrogames.

Ik geef je trouwens wel belemaal gelijk: Zodra de games op de SNES mini nog altijd even moeilijk uit te spelen zijn als de originele versie, zie ik veel jonge gamers de SNES mini aardig snel aan de kant zetten.

@Sagat Check de frontpage!

Moest meteen aan jou denken *O*

nieuws: Bedrijf brengt begin 2018 mini-Commodore 64 met 64 games uit
Nog even 2 reacties op deze post.

1. Terugspoelen
Simpel, niet gebruiken. De wii heeft ook zo'n mode waar de computer het level voor je kan halen. Ik heb dit nog nooit gebruikt. Toegegeven ik heb zowel dk wii als nsmb niet uitgespeeld. Maar liever dit dan gehaald met deze cheatmode.

2. C64 mini
Ik vind de spellen lijst ook matig, maar zeg er gelijk bij, onbekend maakt onbemind.
Ik ken de meeste ook niet. Maar ja volgens wiki zijn er 2000 c64 games vs maar 700/800 voor de nes (toch?)
Oftewel meer kans dat 'jouw' games er niet bij zitten

Grootste gemis voor mij. De barbarian games (my first 2d fighter) krak out (break out clone) op wolf, space taxi, ik+ (hmm deze zat er miss wel bij) verder games die licentie technisch lastig zijn (batman was de game waarvoor ik destijds een c64 wilde, ik geloof dat die destijds al niet echt goede reviews kreeg :x

Nog zat anderen die ik nu even niet kan verzinnen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vandaag naar de Retro Gaming Beurs geweest in Tilburg (voor mij om de hoek). :)
Wel behoorlijk wat leuke dingen kunnen scoren...inclusief de SNES Classic Mini!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PuzlFXNKy9j2DHAwJEHE8N0b/medium.jpg

Zoek nu nog een Super Mario Land 3 (Warioland) CIB om mijn Mario Gameboy set compleet te maken.
Had er eentje gevonden in vrij goede staat op de beurs, maar de verkoper vroeg een onrealistische prijs in mijn ogen (65-70 EUR.) 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Da_maniaC op 01-10-2017 17:27 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SNES mini bestaat alleen in Amerikaanse en Japanse versie.

Ik blijf het raar vinden dat ik niemand er nog op- of aanmerkingen over heb zien maken dat er geen Europese versie van de SNES mini bestaat.

Er bestaan 3 versies.

1: Japanse versie; Komt met Legend of the mystical Ninja en Fire Emblem mystery of the emblem, en heeft dezelfde shell als de Europese SNES

2: Amerikaanse versie; Mist de 2 bovengenoemde games en heeft een eigen shell.

3: Europese versie: Deze bestaat niet.

Nintendo heeft het niet nodig gevonden om een Europese SNES mini uit te brengen. In plaats daarvan hebben ze de Amerikaanse SNES mini in de Shell gestopt van de Japanse Super Famicom mini, en deze wordt nu verkocht als zijnde Europese SNES mini.

Nintendo die geen "echte" Europese versie heeft uitgebracht, heeft iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 10:32
Anoniem: 695873 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:16:

Ik blijf het raar vinden dat ik niemand er nog op- of aanmerkingen over heb zien maken dat er geen Europese versie van de SNES mini bestaat.

Er bestaan 3 versies.

1: Japanse versie; Komt met Legend of the mystical Ninja en Fire Emblem mystery of the emblem, en heeft dezelfde shell als de Europese SNES

Nintendo heeft het niet nodig gevonden om een Europese SNES mini uit te brengen. In plaats daarvan hebben ze de Amerikaanse SNES mini in de Shell gestopt van de Japanse Super Famicom mini, en deze wordt nu verkocht als zijnde Europese SNES mini.

Nintendo die geen "echte" Europese versie heeft uitgebracht, heeft iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn?
De super famicom en de snes pal zijn volgens mij gewoon identiek aan elkaar behalve het logo onderaan. Ik heb net nog even gekeken naar een pal nes en de snes mini en deze zijn identiek ook wat betreft het logo voor zover ik het kan zien. Het is niet zo dat er super Famicom staat bij de snes mini.

Wat moeten ze er dan nog meer aan doen om er een “echte” Europese snes mini van te maken ?

50hz en zwarte balken mogen wat mij betreft achterwege blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij is de EU versie toch de spellen van de Amerikaanse en de shell van de JP? Of iig de voor ons bekende shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartosy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

De super famicom en de snes pal zijn volgens mij gewoon identiek aan elkaar behalve het logo onderaan. Ik heb net nog even gekeken naar een pal nes en de snes mini en deze zijn identiek ook wat betreft het logo voor zover ik het kan zien. Het is niet zo dat er super Famicom staat bij de snes mini.

Wat moeten ze er dan nog meer aan doen om er een “echte” Europese snes mini van te maken ?

50hz en zwarte balken mogen wat mij betreft achterwege blijven.
Waar ik hoofdzakelijk op doel is (zie foto Exorcist een paar reacties hier boven) dat de box-art van Amerikaanse games gebruikt zijn in de Europese versie en daardaar kloppen ook bepaalde titels niet zoals Starfox (hoort Starwing te zijn) en Kirby Superstar (hoort Kirby's funpack te zijn).

Het is natuurlijk maar een klein dingetje wat 0,0 effect heeft op de game ervaring en de looks van het kastje, maar het viel me gewoon op dat de Europese SNES mini eigenlijk niet Europees is.

Edit: foute titel gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Arunia schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:37:
Volgens mij is de EU versie toch de spellen van de Amerikaanse en de shell van de JP? Of iig de voor ons bekende shell?
Klopt idd (super famicom shell en Europese SNES shell zijn het zelfde disign) maar ik had pal hoesjes en titels on screen verwacht ipv de Amerikaanse.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-10-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heette de SNES versie van starfox niet gewoon Starfox en is Lylat wars niet pas vanaf de N64 gekomen?
Zoiets staat me bij, maar kan me er ook in vergissen. Ik heb een korte tijd een US SNES gehad, maar ook lange tijd US spellen. Kan me herinneren dat ik toen een vriend van me "uitlachte" omdat hij Lylat Wars moest spelen. ;)

Nvm,
gevonden. Starwing was het voor de SNES en Lylat Wars voor de N64. En daarna is het volgens mij starfox geworden voor de rest van de spellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 01-10-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arunia schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:50:
Heette de SNES versie van starfox niet gewoon Starfox en is Lylat wars niet pas vanaf de N64 gekomen?
Zoiets staat me bij, maar kan me er ook in vergissen. Ik heb een korte tijd een US SNES gehad, maar ook lange tijd US spellen. Kan me herinneren dat ik toen een vriend van me "uitlachte" omdat hij Lylat Wars moest spelen. ;)

Nvm,
gevonden. Starwing was het voor de SNES en Lylat Wars voor de N64. En daarna is het volgens mij starfox geworden voor de rest van de spellen.
Klopt idd, Keek net tussen m'n SNES carts en in Europa was het Starwing. Was in de war met de N64 opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook contra en probotector. Echter ik had destijds bewust de amerikaanse (gekocht op hcc dagen geloof ik) omdat de euro versie naast de naam ook wat censuur bevatte. De bekendste robots ipv mensen als main chars.

Edit:
Ha het blijkt dat het de enige wijziging was, zie hier

Volgens mij waren in die tijd door onze duitse vrienden vaker spellen soms iets aangepast. Ik vind het hierom en tevens door de al genoemde pal issues niet erg.

Als je het puur voor nostalgie doet zou het je wel kunnen tegenvallen. Maar verder is het imho voor de meeste gamers een goede keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 01-10-2017 23:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:16:

Er bestaan 3 versies.

Ik vind het vrij logisch.

Er zoveel hype naar de amerikaanse exclusive games

Earthbound super mario rpg final fantasy III iedereen kent ze wel maar in europa lastig te verkrijgen en dus te spelen.

Wat voor (bekende) exclusives hebben wij in europa terranigma volgens sommige de beste rpg voor het systeem echter vrij onbekend in vergelijking met de rest verder kan ik persoonlijk niks opnoemen.

Maar dan zouden dus de bovengenoemde 3 games weg vallen voor een eu versie.

Contra probotector, als ik eerlijk mag zijn vond ik de originele contra personages veel beter, met name bij contra op de megadrive. Het is verre van slecht vrij goed maar de menselijke personages zijn naar mijn mening iets beter.

Contra is origineel wellicht dat daarom probotector is weggelaten.

Amerika en europa horen eigenlijk bij elkaar qua retro scene zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 10:32
Anoniem: 695873 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Waar ik hoofdzakelijk op doel is (zie foto Exorcist een paar reacties hier boven) dat de box-art van Amerikaanse games gebruikt zijn in de Europese versie en daardaar kloppen ook bepaalde titels niet zoals Starfox (hoort Starwing te zijn) en Kirby Superstar (hoort Kirby's funpack te zijn).

Het is natuurlijk maar een klein dingetje wat 0,0 effect heeft op de game ervaring en de looks van het kastje, maar het viel me gewoon op dat de Europese SNES mini eigenlijk niet Europees is.

Edit: foute titel gecorrigeerd.
Ah op die manier zat helemaal niet aan de box te denken. Dat van contra en probotector is dan wel een stuk groter verschil omdat dat de kakarkters van het spel zelf aangaat. Wat de reden zelf ervoor is wellicht dachten ze we hebben de plaatjes toch al op de productiemachine staan dus waarom uploaden van meer plaatjes kost alleen maar geld en moeite.

Denk dat nintendo de Europese markt ook nooit zo hoog heeft geacht. De belabberde Ports die we kregen op de snes en nes spreken daarin ook boekdelen. Zelf super mario world loopt 10% trager op de pal versie en loopt dus eigenlijk te langzaam zoals het origineel bedoeld is maar geen haan die er na kraait en dit geld voor een heleboel top titels op het pal systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gast7 Terranigma staat idd bekend als de SNES game die wij wel kregen en de VS niet.

Andere goede SNES titels die wij wel hadden en de VS niet zijn oa. : The Firemen, Pop'n Twinbee rainbowbell adventure, Cannon Fodder, Bomberman 3 en Parodius.

Over Contra Hardcorps op de Mega Drive ben ik het gedeeltelijk eens:

De orginele characters zie ik ook liever dan de robots (love the wolf guy) maar buiten dat vind ik de Japanse versie van Contra Hard Corps ook nog eens een veel beter speelbare game dan Probotector pal MD.

(VS) Contra Hardcorps/Probotector (pal) is een zeer moeilijke game, eigenlijk zelfs te moeilijk IMO.

In de originele game (Contra Hardcorps Japanse versie) heb je 3 hit points terwijl je in de Amerikaanse en Europese versie het slachtoffer bent van one hit kills.

Door deze reden zweer ik bij de Japanse versie van Contra Hardcorps, die is wat mij betreft al hardcore genoeg.

Of de SFC versie van Contra 3 ook 3 hit points heeft daar ben ik helaas nog niet achter want als dat zo is dan wil ik op de SNES ook de Japanse versie van Contra.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 01-10-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
eerlijk is eerlijk wat betreft die andere europese titels.

Echter zijn dit niet bepaald titels die heel erg gehyped zijn laat staan in vergelijking als de 3 genoemde amerikaanse titels, tevens is parodius wellicht wel een van de bekendere cute em ups toch wel in vele varianten te spelen waaronder veel arcade perfect ports. Qua echte snes game kan deze hierdoor ook wegvallen.

Wat contra betreft 1 hit point is naar mijn mening wel leuk, je hebt immers meerdere levens. oefening baart kunst. Er moeten immers wel wat moeilijke games overblijven. 3 hits per leven in dit soort games maakt het een heel stuk makkelijker en de ervaring heel anders. Als je er relaxed voor wilt zitten dan is het inderdaad leuker met 3 hits.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 02-10-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben geen pro in run 'n gun games en heb Hardcorps ook nog niet zo lang, en 'em eigenlijk alleen nog maar recreatief gespeeld, ik word nog wel beter :)

Je bent voor mij wel een echte baas als je de versie met 1 hit point aankunt, het lijkt me zonder twijfel een van de hardste MD games.

Volgens Power Unlimited staat trouwens Contra 4 op de SNES mini ipv Contra III en is de game een Bullethell shooter ipv een run 'n gun game.

YouTube: Wouter speelt alle 21 SNES mini games in 10 minuten

Als een wilde maniak mashed hij de buttons, ongelooflijk. :F

Game journalisten weten vaak van toeten noch blazen, zelfs de controls van een game als Contra III zijn al te lastig om te kunnen begrijpen.

Waarom werken er toch zoveel game journalisten die A: niet kunnen gamen en die B: er geen snars van afweten?

Gelukkig heeft Tweakers geen game journalisten in dienst waar je jezelf alleen maar voor kunt schamen, meningen verschillen altijd wel wat en zo hoort het IMO ook te zijn, Maar werken met games terwijl je niet kunt spelen en er geen kennis over hebt vind ik schadelijk voor de hobby.

Ik schaam me diep na het zien van het filmpje van deze bekende en ervaren PU redacteur, dat ik als kind geabonneerd was op het Power Unlimited magazine en nog dacht dat het cool was ook.

What was I thinking? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:38:
Ben geen pro in run 'n gun games en heb Hardcorps ook nog niet zo lang, en 'em eigenlijk alleen nog maar recreatief gespeeld, ik word nog wel beter :)

Je bent voor mij wel een echte baas als je de versie met 1 hit point aankunt, het lijkt me zonder twijfel een van de hardste MD games.

Volgens Power Unlimited staat trouwens Contra 4 op de SNES mini ipv Contra III en is de game een Bullethell shooter ipv een run 'n gun game.

YouTube: Wouter speelt alle 21 SNES mini games in 10 minuten

Als een wilde maniak mashed hij de buttons, ongelooflijk. :F

Game journalisten weten vaak van toeten noch blazen, zelfs de controls van een game als Contra III zijn al te lastig om te kunnen begrijpen.

Waarom werken er toch zoveel game journalisten die A: niet kunnen gamen en die B: er geen snars van afweten?

Gelukkig heeft Tweakers geen game journalisten in dienst waar je jezelf alleen maar voor kunt schamen, meningen verschillen altijd wel wat en zo hoort het IMO ook te zijn, Maar werken met games terwijl je niet kunt spelen en er geen kennis over hebt vind ik schadelijk voor de hobby.

Ik schaam me diep na het zien van het filmpje van deze bekende en ervaren PU redacteur, dat ik als kind geabonneerd was op het Power Unlimited magazine en nog dacht dat het cool was ook.

What was I thinking? :'(
Heb net het filmpje gekeken, dat is een van mijn onhebbelijke eigenschappen, ik weet dat het irritant gaat zijn, maar toch moet ik het kijken! |:(

Dat gezegd hebbende, valt het mee als je 2 dingen onthoudt.

PU is geen serieus games review programma/mag, het is entertainment zoals top gear of voetbal international.

2e en belangrijkste, de pu doelgroep is volgens mij met name, de puber/jong volwassenen? 12-17? En ik ga er voorzichtig vanuit dat het merendeel van deze doelgroep het wel met de 'reviewer' eens is.

Verder moest ik heel erg aan cars denken door dee review..... :+ (laatste paar seconden, vervang hendrix met 'timeless snes classics)
Link

edit:
oh ja de bullethell opmerking vergeten.
Hij zegt 'het is een bullet hell game......nou ja, ik vind het een bullet hell game want...'( er zijn zo veel kogeles + huilie verhaal dat hij zuigt)'

Wat 'wij' hier fijn zouden vinden, is als hij zegt, ik ben slecht in dit genre en hierom vind ik het niet leuk, maar deze game is een van de snes klassiekers dus geeft het een kans......ofzo.
Maar ja, dat is niet de pu manier.....
Op zijn manier zou je nog kunnen interpreteren dat hij zegt wat ik hierboven zegt.

Anyways......dat is hoe ik tegen pu/gamekings aankijk. Desondanks vind ik het altijd wel interresant om af en toe te kijken en te lezen, net zoals ik dat ook het met top gear en met name VI. Neem het met een korrel/zak zout en af en toe wat hoofdschudden, maar vaak moet ik ook om ze lachen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 02-10-2017 12:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Dat level wat hij trouwens van DKC speelt, kun je unlimited levens halen door de in de lucht blijf/rol tegen die krokodil met helm aan constant (beetje stijl zoals in Mario Bros 1 en koopa's.).

Tevens ook de reden dat ik nooit meer een PU aangeraakt heb. Al vaker geroepen, maar een vriend van mij vond dit uit. Heeft het ingestuurd en wat krijg de code/walkthrough van de maand? Eentje van internet af gegrabbeld en ingestuurd. Nog slecht vertaald ook.
Faith in PU was toen weg iig en heb er nooit meer eentje aangeraakt. Dit deden ze wel vaker namelijk. Dus, dit filmpje verbaast me overigens totaal niets.

En daarnaast, ze moeten gewoon iemand anders die review laten doen want hij vind gewoon totaal niks leuk en kan niks.
Zijn uitspraak tijdens Ghouls and Ghosts, moet ie gewoon lekker aannemen en gaan doen. Zoek ander werk. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 02-10-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Moet idd hoog nodig leren om zulke bronnen met een flinke zak zout te nemen (blijft lastig).

Als Wouter van PU wil denken dat Street Fighter II ook de basis heeft gevormd voor 3d fighting games, moet ik me daar eigenlijk helemaal niet aan storen (sorry Virtua Fighter, Tekken en Soul Caliber) en hem lekker in die waan laten.

Het jammere is alleen dat gamers die het verleden niet goed kennen beweringen van dit soort bronnen wel als een feit kunnen opvatten.

Edit: Sorry Sagat, ik had m'n vorige post eigenlijk van een trigger warning moeten voorzien ;)

@Arunia Bedankt voor deze gouden DK tip, was mij nog niet bekend en ga het dan ook zeker uitproberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 02-10-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 695873 In dat level (als ik het me goed herinner) zit er een klein randje naar beneden met daarachter zo'n Croc met een helm. Als hij in de buurt is, rol je van dat randje op zijn hoofd, hij zal je blokken en (geen idee of je moest blijven rollen of dat het automagisch ging) hierdoor blijf je soort van in de lucht. In een soort rol val toestand. Idem zoals koopa en mario 1. Op een gegeven moment blijf je levens krijgen.
Volgens mij was het voorbij de helft van het level. Ga het zelf nog proberen zodra ik de SNES mini vandaag in bezit heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heb zelf nog een (stuk minder indrukwekkende) tip voor Earthbound.

In het bos achter de library van Onett (je hometown/begin stadje) is een verscholen boomhut waarin je een fatsoenlijk wapen of armour (weet het niet meer zeker uit m'n hoofd) kunt vinden aan het begin van de game.

Door de moeite te nemen om deze equipment te pakken bespaar je jezelf zeker een half uurtje grinden aan het begin van de game.

Earthbound tip 2: (Deze tip is wel awesome) Voor het karakter Poo kun je geen wapens en/of equipment kopen. Alles zul je in de game moeten vinden in kistjes.

Het zwaard van Poo zit in geen enkel kistje en is maar op een manier te verkrijgen: In de Dungeon gelegen onder Stonehenge zitten veel Starmen (een bepaalde vrij sterke vijand uit de game) versla deze vijand genoeg keren en als je mazzel hebt laat een van de Starmen het zwaard van Poo achter.

Let wel: Dit is pure kansberekening/willekeur. De een krijgt het zwaard na 20 minuten grinden en de ander kan de pech hebben om na 2 uur grinden nog steeds het zwaard van Poo niet te hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:39:
@gast7 Terranigma staat idd bekend als de SNES game die wij wel kregen en de VS niet.

Andere goede SNES titels die wij wel hadden en de VS niet zijn oa. : The Firemen, Pop'n Twinbee rainbowbell adventure, Cannon Fodder, Bomberman 3 en Parodius.

Over Contra Hardcorps op de Mega Drive ben ik het gedeeltelijk eens:

De orginele characters zie ik ook liever dan de robots (love the wolf guy) maar buiten dat vind ik de Japanse versie van Contra Hard Corps ook nog eens een veel beter speelbare game dan Probotector pal MD.

(VS) Contra Hardcorps/Probotector (pal) is een zeer moeilijke game, eigenlijk zelfs te moeilijk IMO.

In de originele game (Contra Hardcorps Japanse versie) heb je 3 hit points terwijl je in de Amerikaanse en Europese versie het slachtoffer bent van one hit kills.

Door deze reden zweer ik bij de Japanse versie van Contra Hardcorps, die is wat mij betreft al hardcore genoeg.

Of de SFC versie van Contra 3 ook 3 hit points heeft daar ben ik helaas nog niet achter want als dat zo is dan wil ik op de SNES ook de Japanse versie van Contra.
Ik heb contra snes uitgespeeld. En contra op ds ook. Al hoewel die laatste zeker niet op de hoogste diff. Geen idee of ik dus het 'echte' einde gezien heb.
Hard corpse diverse malen gestart maar die vond ik altijd vele malen moeilijker dan die eerste 2. (Helaas via emu, bezit die game niet, waar ik contra op snes en ds wel heb).

Oh en wel eens met Wouters assessment van super ghouls n ghosts. Blijft ontzettend pittig.
Ik twijfel om die eerst met een emu (en dus save states) uit te spelen en daarna een run te doen met echte hardware. Misschien is die run dan wel makkelijker omdat het dan via crt gaat ;)
Maar ja...weinig tijd momenteel. En als ik nu game is het toch sf5 of mijn current gen retro game '10 second ninja x'

@snes mini.
Even rondje media markt, intertoys en nedgame gedaan maar geen enkel spoor van de snes mini. Dus of toch beperkt aanbod of veel scalper actie. Of antwoord c, beide voorgaande antwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 02-10-2017 16:50 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door save states te gebruiken kun je wel makkelijker trainen op de latere moeilijke gedeeltes van de game.

Contra SNES moet bij mij nog aan de collectie toegevoegd worden en voor ik 'em heb wil ik 'em nog niet spelen.

10 second ninja X heb ik nooit van gehoord, ga ik maar eens opzoeken, hou wel van moderne retro style games.

Kwam laatst deze video tegen en IMO is dat de manier om goede moderne 2d sidescrollers te maken.

YouTube: Cuphead (Xbox One Gameplay) Mike & Ryan

Over de SNES mini: Ik verwacht helaas antwoord C. Erg jammer dat er zo weinig mensen last krijgen van hun geweten als ze op zo'n manier geld proberen te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cuphead is mijn day one purchase bij mijn xb one. Hoop dat ze flink in de reclame gaan als de one x er is.

10snx = een combinatie time trail en platforming. Easy to learn, lastig to master

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw wilde iemand nog spelen met oude pc hardware? Ik heb een state of the art amd 1800+ cpu met 512mb intern...graties af te halen. Met als bonus nog een oudere voor de dos games, pentium-mmx 233 mhz. Rest van specs niet bekend maar ik speelde daar c&c1 mee, diablo 1, quake 2 en zelfs half life ging nog net.
Beide complete kasten, dus alles wat nodig is om het werkend te maken behalve hard disks, voedingskabel en muis tobo.

Edit:
Beide systemen blijven tot zaterdag hier als er dan geen takers zijn gaan ze naar de millieustraat.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 02-10-2017 20:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:13:
Btw wilde iemand nog spelen met oude pc hardware? Ik heb een state of the art amd 1800+ cpu met 512mb intern...graties af te halen. Met als bonus nog een oudere voor de dos games, pentium-mmx 233 mhz. Rest van specs niet bekend maar ik speelde daar c&c1 mee, diablo 1, quake 2 en zelfs half life ging nog net.
Beide complete kasten, dus alles wat nodig is om het werkend te maken behalve hard disks, voedingskabel en muis tobo.

Edit:
Beide systemen blijven tot zaterdag hier als er dan geen takers zijn gaan ze naar de millieustraat.
Ik zal even een maat van mij vragen, die hoorde ik daar laatst nog over. Edit: die is kennelijk op zoek naar een 486, dus hij heeft geen interesse, jammer :P

Trouwens Cuphead direct op Steam gehaald, enkel nog de eerste boss gedaan. Heeeerlijk stijltje!

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 03-10-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:32:
[...]

Ik zal even een maat van mij vragen, die hoorde ik daar laatst nog over. Edit: die is kennelijk op zoek naar een 486, dus hij heeft geen interesse, jammer :P

Trouwens Cuphead direct op Steam gehaald, enkel nog de eerste boss gedaan. Heeeerlijk stijltje!
Welk os/games wil hij dan? De pentium mmx heeft een turbo button :*)

* Sagat mentally prepares for a trip to milleustraat ;w

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sagat schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:13:
Btw wilde iemand nog spelen met oude pc hardware?
Zet het in Vraag&Aanbod , daar zien meer tweakers je aanbod dan alleen in dit topic :)

Een paar weken geleden was ik in Den Haag, vlak bij de GameShop op de Weimarstraat. Weet nog goed toen ik gespaard had en daar m;n Dreamcast pre-order kon ophalen. Dus als inmiddels ouwe rot ging ik voor de nostalgische sfeer even langs en de winkel bestond inderdaad nog. Het gedeelte met Dreamcast spellen was stoffig en de covers waren helemaal verkleurd door de zon :/ en nog steeds belachelijke prijzen vragen. Erg jammer om dat te zien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Zet het in Vraag&Aanbod , daar zien meer tweakers je aanbod dan alleen in dit topic :)

Een paar weken geleden was ik in Den Haag, vlak bij de GameShop op de Weimarstraat. Weet nog goed toen ik gespaard had en daar m;n Dreamcast pre-order kon ophalen. Dus als inmiddels ouwe rot ging ik voor de nostalgische sfeer even langs en de winkel bestond inderdaad nog. Het gedeelte met Dreamcast spellen was stoffig en de covers waren helemaal verkleurd door de zon :/ en nog steeds belachelijke prijzen vragen. Erg jammer om dat te zien.
Goede tip, echter het is dusdanig oud allemaal dat het voor de mainstream tweaker niet interresant is. Maar gratis mooie prais dus wie weet.

Edit: ad geplaatst. Zal vanaaf proberen foto toe te voegen.

Edit 2:
Wow idd nog (relatief) veel reacties op de V&A, volgende keer zal ik eerst daar een ad plaatsen en dan hier er na verwijzen (of in mijn sig, ik geloof dat dit de officiele manier is, ik verkoop niet zo vaak spullen...)

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 04-10-2017 10:26 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Afgelopen zondag bij de retro gamebeurs geweest in Tilburg.
Was erg gezellig. Voor het eerst naar een dergelijk evenement geweest.
Geen verlanglijst van zaken om te kopen, maar toch nog aardig geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wWljkZv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0N4dYnL.jpg

We kunnen er weer even tegenaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Nieuwe MD repro's binnen gekregen vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dyvpf6.jpg

Super Bubble Bobble MD:

Unlicenced game; Is dus niet van Taito en over wie de game wel gemaakt heeft bestaan slechts vermoedens.

Meestal zijn unlicenced games ronduit ruk maar voor Super Bubble Bobble MD gaat die vlieger totaal niet op: De sound is in orde, 16 bit sprites zijn ok, de boss fights mogen er wezen en de toevoeging van Chin-Chan en Doraemon als extra speelbare characters is natuurlijk erg leuk voor ieder die iets heeft met Japan en/of anime.

Alle respect voor Taito, dit is (onofficieel of niet), een van de aller beste Bubble Bobble versies.

Undeadline:

Een erg vroege (en tegenwoordig vrij dure) 90's Japanse MD exclusive waar dit de fan translation van is.

De game is goed te vergelijken met de game Elemental Master.

Vindt je Elemental Master al te hardcore, blijf dan ver weg bij Undeadline.

Undeadline makes Elemental Master a walk in the park!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Mijn aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O3HW3NQl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Aardappel op 06-10-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Aardappel

Laat als je zin en tijd hebt a.u.b. nog even weten wat je van DN MD vindt, heb 'em zelf nog niet en ben er toch wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubble bobble is een van de leukste games die ik nooit echt had (wel een kopie op amiga, maar die liep volgens mij best vaak vast ofzo).

Kijken of ik deze op de pc kan spelen! Mijn zoon is een het retro museum in zwolle met snow bros in aanraking gekomen en vond dat geweldig, dus dit zou hij dan ook leuk moeten vinden (snow bros is niets meer dan een BB clone imho)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:00:
@Aardappel

Laat als je zin en tijd hebt a.u.b. nog even weten wat je van DN MD vindt, heb 'em zelf nog niet en ben er toch wel benieuwd naar.
Mja, nog niet heel lang gespeeld.
Maar qua graphics en gameplay toch heel wat minder dan de PC-versie, daar heb je natuurlijk betere graphics, en meer beweging (naar boven en beneden), qua gameplay is het op de PC ook makkelijker, je merkt dat de controller van de MD te beperkt is om snel te reageren (strafen kan wel).
Het doet me meer aan Corporation denken dan aan Duke Nukem 3D, of Wolfenstein 3D met andere sprites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Op de Japanse MD is een 16-bit versie van Snow Bros (en ook een 16-bit versie van Rainbow Island) verschenen die erg goed schijnt te zijn.

Misschien een idee om die ook meteen maar op te zoeken?

YouTube: Mega Drive Longplay \[376] Snow Bros Nick & Tom

@Aardappel: Je klinkt niet echt positief. Ondanks dat blijf ik het toch humor vinden dat je DN op de MD hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:55:
@Sagat Op de Japanse MD is een 16-bit versie van Snow Bros (en ook een 16-bit versie van Rainbow Island) verschenen die erg goed schijnt te zijn.

Misschien een idee om die ook meteen maar op te zoeken?

YouTube: Mega Drive Longplay \[376] Snow Bros Nick & Tom

@Aardappel: Je klinkt niet echt positief. Ondanks dat blijf ik het toch humor vinden dat je DN op de MD hebt :)
Klopt, het is niet wat ik verwacht had. Scheelt natuurlijk dat ik alleen die van de PC gewend was.
Als je die 2 naast elkaar zet dan kies ik met 100% de PC versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Duke Nukem 3D MD is ook geen Duke Nukem 3D port.

De game is 'build from scratch' by Tectoy puur voor de Braziliaanse markt.

SEGA heeft aan de ene kant niets te maken met Tectoy releases. Aan de andere kant handelt Tectoy dan wel weer met de toestemming van SEGA.

De enige Tectoy game die ik zelf heb (repro cart only) is hun MD debuut game: Woody Woodpecker's frustrated vaciation uit 1996.

De game is zo gigantisch slecht dat ik er geeneens een custom case voor ga maken. De hit detection is misschien zelfs wel de meest brakke die ik ooit in een game gezien heb.

Als je het leuk vind om meer te weten over Tectoy en hoe het komt dat zelfs tot op de dag van vandaag de MS en MD nog altijd de meest populaire consoles zijn in Brazilië dan is dit wel een erg interessante documentaire om eens te bekijken:

YouTube: Tectoy: The Sega Master System and Mega Drive in Brazil (inc. Brazi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja......mogelijk is dit tegen de haren in van de retro fans hier maar.......ik speel zelf liever de beste versie mogelijk van een game.

In de tijd van doom had ik volgens mij nog geen pc voor de snes versie uit was, of juist net wel, maar was ik toch nieuws gierig of het 'de moeite' was. Dus de game gehuurd voor de snes.

Mijn judgement? Nee ze hadden het niet hoeven te doen. Aan de andere kant, er zal ongetwijfeld vraag naar geweest zijn. Als ik geen pc had dan had ik mogelijk toch gekozen om deze versie dan maar wel te spelen.

Duke nuke em op megadrive? Vet dat het kan, maar niet iets wat ik zel wil spelen. Sowieso is duke een game waar je al erg blij was met muis besturing. Waar het in doom op zijn minst een stuk minder nodig is.

Snow bros was volgens mij ook echt een downgrade op de consoles vergeleken met de arcade versie die ik en nu ook mijn zoon kennen.

Bubble bobble ken ik voornamelijk van de nes, en als er dan ook extra features op de MD versie zitten, dan wil ik die toch wel proberen.

Overigens heb ik zelf ook uitzonderingen op mijn eigen regel 8) ik+ zag er op de amiga beter uit, maar die muziek op de c64! FANTASTISCH!

Ik wil hierom eigenlijk ook nog steeds is met n64 emulatoren spelen (as in experimenteren) waar je resolutie en ik dacht zelfs AA enzo kon toepassen, lijkt me geniaal.

Ook was er jaren terug een mod voor quake om de gfx vele malen te verbeteren, ik vind dat soort dingen super mits ze niet te erg afwijken, mods voor skyrim waarin alle vijanden kippen worden ofzo trek ik dan weer totaal niet.

Edit:
Exorcist schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

Dan is je verwachtingspatroon al niet OK ;)

Dergelijke games smoelen en spelen sowieso beter op een/de PC, het gaat er in dit geval om dat een spel uit 1996 nog enigszins OK te spelen is op een apparaat uit 1987 met een 8 MHz CPU (of iets). Zelfde geldt voor bijv. Doom; heb de SNES, 32X, Saturn en PS1 versie en hoewel de PS1 versie er met kop en schouders bovenuit steekt blijf ik de SNES en 32X variant leuk vinden om te doen (en bovenal: knap, zeker op de SNES en met behulp van de FX chip).
Het is vast geen goed forum ettiquete om een post onder je te quoten, maar bijna weekend enzo.

Hoewel ik het absoluut met je eens ben dat het technische wonderen zijn op de 16bitters (al hoewel beiden dus met digital doping, en bij de md zelfs eigenlijk gewoon een andere console) snap ik niet dat je ze ook leuk vind spelen? Sowieso vind ik eigenlijk dat dit genre niet naar console mag, maar dat is weer een andere discussie.
De enige console versie waar ik me echt mee vermaakt heb was met de 360. En eigenlijk diep triest dat ik het daarop speelde, omdat ik aan mijn pc zat. Echter ik heb daar geen doom op. Iets wat wsl met 3x klikken te verhelpen is, en ik verveelde me dus ja, dan download je de trial versie van doom op xbox 360.... 8)7
Maar die beviel zowaar nog goed ook, begon gewoon te twijfelen om hem te kopen.

Ik had toevallig laast ook een DF retro gekeken over exact dit onderwerp:
Link

edit2:
Inmiddels iets verder in de docu.....en stukje over duke op md gezien. Sorry maar dit heeft eigenlijk niets met duke te maken, het pistool is het zelfde, maar zoals de comentator aangeeft, het is meer wolfensteind 3d. Desondanks nog steeds erg indrukwekkend dat de md dit aankan. (al hoewel ik wederom de comentator aanhaal 'it's all VERY grey'

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 06-10-2017 18:27 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardappel schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Klopt, het is niet wat ik verwacht had. Scheelt natuurlijk dat ik alleen die van de PC gewend was.
Als je die 2 naast elkaar zet dan kies ik met 100% de PC versie.
Dan is je verwachtingspatroon al niet OK ;)

Dergelijke games smoelen en spelen sowieso beter op een/de PC, het gaat er in dit geval om dat een spel uit 1996 nog enigszins OK te spelen is op een apparaat uit 1987 met een 8 MHz CPU (of iets). Zelfde geldt voor bijv. Doom; heb de SNES, 32X, Saturn en PS1 versie en hoewel de PS1 versie er met kop en schouders bovenuit steekt blijf ik de SNES en 32X variant leuk vinden om te doen (en bovenal: knap, zeker op de SNES en met behulp van de FX chip).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:23:
en hoe het komt dat zelfs tot op de dag van vandaag de MS en MD nog altijd de meest populaire consoles
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/023/021/e02e5ffb5f980cd8262cf7f0ae00a4a9_press-x-to-doubt-memes-memesuper-la-noire-doubt-meme_419-238.jpg

:+

Al hoewel je geeft aan, meest populair, niet marktleider wat in de documantaire wel wordt aangegeven, dat xbox dat nu is.

Maar ik moet em nog afkijken :P

[ Voor 46% gewijzigd door Sagat op 06-10-2017 18:09 . Reden: relevante stuk van quote bewaard, rest weggesneden. ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:06:

[...]

Het is vast geen goed forum ettiquete om een post onder je te quoten, maar bijna weekend enzo.

Hoewel ik het absoluut met je eens ben dat het technische wonderen zijn op de 16bitters (al hoewel beiden dus met digital doping, en bij de md zelfs eigenlijk gewoon een andere console) snap ik niet dat je ze ook leuk vind spelen? Sowieso vind ik eigenlijk dat dit genre niet naar console mag, maar dat is weer een andere discussie.
Even vooropgesteld dat Doom noch het genre (FPS) noch mijn "ding" is, maar ik kan absoluut waarderen wat men uit zo'n apparaat weet te persen. En met dat in het achterhoofd, ja, ik vind Doom op de SNES/32x prima spelen. Maar ik ben een sucker voor spellen die het uiterste van een console vergen en ook nog goed in elkaar zitten (). Het spel/genre komt in dat geval op de tweede plaats. Ben ook meer hardware (dus de console(s) ) dan software (games) georiënteerd dus dat zal het deels verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
To each his own. Tijdje terug was er iemand (misschien wel een expat braziliaan?) die het master systeem te gek vond en daar nog r-type op speelde. Ik speelde vroeger die game op amiga en gameboy color, maar nadat ik em arcade perfect op de 360 gespeeld heb wil ik die versies niet meer spelen. Aan de andere kant nsmb is technisch de beste 2d mario die ik heb ( geen wiiu in bezit hier) en ik vind mario3 en world toch leuker. Zal wel zelfde soort logica/nistalgie zijn :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
In het kader: nostalgisch
Speel nu time crises 2 en 3 op mijn ps2 op een oude 4:3 Philips tv.
Uiteraard met guncon2...... Als railshooters top en daar kan een een Wii met wiimote niet tegen op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:10
Bij Amazon.de is nu het boek "Playing with Super Power: Nintendo Super NES Classics Collector's Edition" voor €5,89 te koop. In het boek wordt je meegenomen in de history van de SNES, erg leuk om bij de collectie toe te voegen denk ik. Zelf heb ik hem ook besteld voor die paar euro en wordt ook nog eens gratis verzonden naar NL :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pcnf0Ro.jpg

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G-Meister schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:48:
Bij Amazon.de is nu het boek "Playing with Super Power: Nintendo Super NES Classics Collector's Edition" voor €5,89 te koop. In het boek wordt je meegenomen in de history van de SNES, erg leuk om bij de collectie toe te voegen denk ik. Zelf heb ik hem ook besteld voor die paar euro en wordt ook nog eens gratis verzonden naar NL :)

[afbeelding]

[video]
Goede tip! Heb em ook besteld, levertijd tussen begin nov en begin dec maar voor dat geld wil ik wel even wachten :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ondertussen is het boek 15 euro ongeveer. Gisteren getwijfeld en nu te laat. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

(en bovenal: knap, zeker op de SNES en met behulp van de FX chip).
Wat is er zo knap aan de FX chip? (Het zelfde geldt voor mode 7).

SEGA liet vaak het zelfde zien op de Mega Drive, en dat zonder FX chip of mode 7.

Wil je echt een technisch hoogstandje zien op een 16-bit game console dan is het IMO niet Doom voor de SNES die indruk maakt maar Wolfenstein 3d op de MD die beter is dan de SNES versie en dat zonder FX Chip, mode 7 en censuur.

YouTube: Wolfenstein 3D (Sega Genesis vs Snes) Side by Side Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:00:
[...]

SEGA liet vaak het zelfde zien op de Mega Drive, en dat zonder FX chip of mode 7.

Wil je echt een technisch hoogstandje zien op een 16-bit game console dan is het IMO niet Doom voor de SNES die indruk maakt maar Wolfenstein 3d op de MD die beter is dan de SNES versie en dat zonder FX Chip, mode 7 en censuur.

De FX(2) chip is niet veel toegepast maar zeker vaker dan de SVP chip bij de MD :+ , maar dat is dus puur op extra chips en toegevoegde power. Los daarvan zeg ik niet dat Doom op de SNES het hoogstandje is van technologie op de console, maar wel een spel wat het onderste uit de kan haalt; of dat nu DKC op de SNES is of W3D op de MD maakt me niet uit, ik vind het allen even geweldig.

Daar gaat het me dus om; welk spel dan ook op welke console dan ook, als het de console tot het uiterste vergt dan vind ik dan mooi om te zien/hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:00:
[...]

Net even gekeken maar volgens mij heeft de md versie een veel kleiner scherm!
Qua censuur is die idd wel de fijnere versie. Dit was met mk ook zo maar denk dat ik voor die game toch de snes versie zou kiezen. Wolfenstein vond ik door de levelstijl altijd al irritant :p

Op pc was het wolf waarbij ik had, wow leuke techniek maar spel is het net niet.
En bij doom was het ZOMG, ik MOET ook een pc hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:47
Niet helemaal retro, maar toch soort van, ik heb me laten verleiden om de SNES 3DS te pre-orderen en ik hoop hem morgen binnen te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/184/photos/140000/620x/Nintendo-3DS-XL-New-SNES-Edition-BACK-IN-STOCK-and-well-worth-the-price-643399.jpg

Laatste keer dat ik op de DS speelde was nog in de NDS Lite era, en als ik de laatste paar jaar een handheld mee nam voor onderweg was dat de GBA SP, maar hier gaat mijn Nintendo en verzamelaars hartje toch wel wat sneller van kloppen ;) (daarnaast heb ik wel wat vrienden die een 3DS hebben, en Mario Kart)
Kan ik nu in ieder geval Mii's transferren van de Wii naar de Wii U :P (soort van 'geheim' trucje voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 14:17
Shadow_Zero schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:23:
Niet helemaal retro, maar toch soort van, ik heb me laten verleiden om de SNES 3DS te pre-orderen en ik hoop hem morgen binnen te krijgen:
[afbeelding]
Ik had hem vandaag al binnen! Mooi apparaat, ziet er super uit. Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow_Zero schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:23:
[afbeelding]

Laatste keer dat ik op de DS speelde was nog in de NDS Lite era, en als ik de laatste paar jaar een handheld mee nam voor onderweg was dat de GBA SP, maar hier gaat mijn Nintendo en verzamelaars hartje toch wel wat sneller van kloppen ;) (daarnaast heb ik wel wat vrienden die een 3DS hebben, en Mario Kart)
Kan ik nu in ieder geval Mii's transferren van de Wii naar de Wii U :P (soort van 'geheim' trucje voor).
Ik moet me echt, echt echt inhouden. Ik koop al ontzettend veel, en 200 Euro is nu ook net niet een no-brainer. Heb al drie 3DS apparaten en om nu dit erbij te halen...maar goed, ik roep wel vaker wat :+

Kwam dit nog vandaag tegen:

Densha de Go voor de N64. Doet me erg denken aan Railfan, die twee (Railfans) heb ik verleden jaar voor de PS3 gekocht maar die werken gewoon op een EU PS3; Densha de Go is alleen Japans en ik heb geen converter\passport én m'n Japanse N64 recent weggedaan. Bummer, cart-only op eBay goed te betalen (zonder niet-verplichte accessoires).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57

Khaine

Python liefhebber

Exorcist schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:36:
[...]
Kwam dit nog vandaag tegen:

[video]
"Arcade-mode" :D :D

Nu had ik kunnen raden dat er in Japan ook train-sim-liefhebbers rondlopen, maar dit is wel weer overgoten met de japanse saus zeg. Die geluidjes maken het af :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Introducing Super Nt
A reimagining of perhaps the greatest video game system of all time. Engineered with an FPGA. No emulation. 1080p. Zero lag. Total accuracy. The Super Nt is not a plug n' play toy. It is the definitive way to explore Nintendo's 16-bit era. Compatible with the 2,200+ SNES and Super Famicom game cartridge library. Explore and re-live one of the greatest video game systems of all time with no compromises.

Afbeeldingslocatie: https://www.analogue.co/pages/store/images/SNT-SF.jpg
1080p with Zero Lag
16bit in 1080p is stunning. Every pixel is razor sharp, producing an astounding level of clarity. You'll experience video quality so extraordinary - it's like playing SNES for the first time.

Play SNES Wirelessly
You can finally play SNES wirelessly and lag-free with 8Bitdo's high quality retro SN30 controller. We partnered up with 8Bitdo to offer matching controllers for the Super Nt, including a RR at discounted price. This means you can even use wireless next gen controllers on your Super Nt, too.

Reference Quality Control
The Super Nt is a reference quality video game system with reference quality control. Featuring aspect ratio preservation, multiple video resolutions, scanlines, scalers and more.

High Fidelity Sound
The SNES is home to some of the most iconic music in video game history. Music this significant should be experienced in High Fidelity. The Super Nt outputs the highest quality digital audio: 48KHz 16 bit stereo. 16 bit music has never sounded better.

Unparalleled compatibility
The Super Nt uses an original-style cartridge slot and controller ports. This means it is compatible with the original SNES and Super Famicom game cartridges plus the original hardware and accessories. All the way from the Super Gameboy to Mario Paint.

Craftsmanship
We designed and manufactured the Super Nt with the utmost attention to detail. Engineered with an uncompromising attitude to quality.

We're preserving history with FPGA hardware
The Super Nt has the same unparalleled compatibility as the Nt mini. The core functionality of the system is engineered directly into an Altera Cyclone V, a sophisticated FPGA. We spent thousands of hours engineering the system via FPGA for absolute accuracy. Unlike the knock off and emulation systems that riddle the market today, you’ll be experiencing the 16-bit era free of compromises. The Super Nt is designed to preserve video game history, with the respect it deserves.

Available in Four Colors
Black, Classic, SF and Transparent

Technical Specifications
Compatibility
  • SNES cartridges, Super Famicom cartridges*
  • Region Free
  • Worldwide Compatibility [PSU: 100-240v, 50-60hz]
Video
  • HDMI 1080p/720p/480p
  • NTSC & PAL Support
  • Lag free, zero signal degradation
Audio
  • 48KHz 16 bit
  • Digital audio via HDMI
Special Features
  • Original-style SNES/SFC Controller Ports
  • SD card firmware updating [via Super Nt SD card slot]
Other Features
  • Scanline options
  • Scaler options
  • Horizontal position adjust
  • Horizontal stretch
  • Vertical position stretch
  • & more
Product Information
Super Nt Dimensions
  • 132.5mm length
  • 166.5mm wide
  • 41.4mm high
Whats in the box
  • Analogue Super Nt
  • HDMI cable
  • USB cable
  • Worldwide USB Power Supply [100-240v, 50/60hz, USA/JPN plug-type]
Bron: Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05

Joran

<3 natalee

Dit is de website ervoor

Ik vind 189 dollar voor de pre-order wel veel geld, maar ze brengen het wel goed alsof het het waard is. Ik denk niet dat ik hem ga kopen, wel interessant dat mensen hiermee bezig zijn.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joran schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Dit is de website ervoor

Ik vind 189 dollar voor de pre-order wel veel geld, maar ze brengen het wel goed alsof het het waard is. Ik denk niet dat ik hem ga kopen, wel interessant dat mensen hiermee bezig zijn.
Ik heb die link ook als bronvermelding staan ;)

Het is even afwachten wat de reviews zijn en of ze nog iets doen aan die lelijke cartridge slot. Ik vind het afdoen als je een SFC (PAL) cart in een NTSC slot doet. Daarnaast is het idd redelijk aan de prijs maar als het goed werkt dan ga ik er wel over nadenken. Alhoewel ik twijfel of ik het leuker/fijner vind dat spelen op mijn echte SNES.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05

Joran

<3 natalee

Seroczynski schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ik heb die link ook als bronvermelding staan ;)
je link linkt naar http://website ;)

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Voor de hardcore speler is dit best wel goedkoop

Slechts 189 euro

Veel amerikaanse games hebben problemen met het spelen doormiddel van een converter en amerikaanse snes is toch wel prijzig.

1080P, geen emulatie, geen lag

Veel goedkoper dan de geheel originele weg, maar zonder emulatie

Met een frame meister, een 1 chip snes, rgb scart mod en region free mod ben je vele malen duurder uit met misschien wel slechter resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 17-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:04:
Voor de hardcore speler is dit best wel goedkoop

Slechts 189 euro

Veel amerikaanse games hebben problemen met het spelen doormiddel van een converter en amerikaanse snes is toch wel prijzig.

1080P, geen emulatie, geen lag

Veel goedkoper dan de geheel originele weg, maar zonder emulatie

Met een frame meister, een 1 chip snes, rgb scart mod en region free mod ben je vele malen duurder uit met misschien wel slechter resultaat.
Het is de Framemeister in je opsomming die het zo duur maakt, anders ben je voor de helft van de aanschafprijs van de Super Nt klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 17-10-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel hier wel over, de snes is echt mijn favo retro console, en als die instort zou ik het echt jammer vinden. Ook vind ik het top dat je die 8Bitdo controllers kan gebruiken, controllers hebben helaas ook niet het eeuwige leven. Vind HDMI ook wel fjin (al hoewel ik dan weer niet op mijn retro crt tv kan spelen...).

Maar moet nog steeds is een pie gaan bouwen, vermoed hoop dat ik hier in januari of feb echt tijd voor ga hebben. (verhuizing klaar, beetje gesetteld in nwe huis en vakanties ook allemaal klaar......)
toegeven ook hiermee kan ik dan niet op crt spelen, maar de voordelen van emulatie op deze wijze wegen op tegen dit nadeel voor mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 17-10-2017 11:18 ]

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 5 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.