Tsja......mogelijk is dit tegen de haren in van de retro fans hier maar.......ik speel zelf liever de beste versie mogelijk van een game.
In de tijd van doom had ik volgens mij nog geen pc voor de snes versie uit was, of juist net wel, maar was ik toch nieuws gierig of het 'de moeite' was. Dus de game gehuurd voor de snes.
Mijn judgement? Nee ze hadden het niet hoeven te doen. Aan de andere kant, er zal ongetwijfeld vraag naar geweest zijn. Als ik geen pc had dan had ik mogelijk toch gekozen om deze versie dan maar wel te spelen.
Duke nuke em op megadrive? Vet dat het kan, maar niet iets wat ik zel wil spelen. Sowieso is duke een game waar je al erg blij was met muis besturing. Waar het in doom op zijn minst een stuk minder nodig is.
Snow bros was volgens mij ook echt een downgrade op de consoles vergeleken met de arcade versie die ik en nu ook mijn zoon kennen.
Bubble bobble ken ik voornamelijk van de nes, en als er dan ook extra features op de MD versie zitten, dan wil ik die toch wel proberen.
Overigens heb ik zelf ook uitzonderingen op mijn eigen regel

ik+ zag er op de amiga beter uit, maar die muziek op de c64! FANTASTISCH!
Ik wil hierom eigenlijk ook nog steeds is met n64 emulatoren spelen (as in experimenteren) waar je resolutie en ik dacht zelfs AA enzo kon toepassen, lijkt me geniaal.
Ook was er jaren terug een mod voor quake om de gfx vele malen te verbeteren, ik vind dat soort dingen super mits ze niet te erg afwijken, mods voor skyrim waarin alle vijanden kippen worden ofzo trek ik dan weer totaal niet.
Edit:
Exorcist schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:07:
[...]
Dan is je verwachtingspatroon al niet OK
Dergelijke games smoelen en spelen sowieso beter op een/de PC, het gaat er in dit geval om dat een spel uit 1996 nog enigszins OK te spelen is op een apparaat uit 1987 met een 8 MHz CPU (of iets). Zelfde geldt voor bijv. Doom; heb de SNES, 32X, Saturn en PS1 versie en hoewel de PS1 versie er met kop en schouders bovenuit steekt blijf ik de SNES en 32X variant leuk vinden om te doen (en bovenal: knap, zeker op de SNES en met behulp van de FX chip).
Het is vast geen goed forum ettiquete om een post onder je te quoten, maar bijna weekend enzo.
Hoewel ik het absoluut met je eens ben dat het technische wonderen zijn op de 16bitters (al hoewel beiden dus met digital doping, en bij de md zelfs eigenlijk gewoon een andere console) snap ik niet dat je ze ook leuk vind spelen? Sowieso vind ik eigenlijk dat dit genre niet naar console mag, maar dat is weer een andere discussie.
De enige console versie waar ik me echt mee vermaakt heb was met de 360. En eigenlijk diep triest dat ik het daarop speelde, omdat ik aan mijn pc zat. Echter ik heb daar geen doom op. Iets wat wsl met 3x klikken te verhelpen is, en ik verveelde me dus ja, dan download je de trial versie van doom op xbox 360....
Maar die beviel zowaar nog goed ook, begon gewoon te twijfelen om hem te kopen.
Ik had toevallig laast ook een DF retro gekeken over exact dit onderwerp:
Link
edit2:
Inmiddels iets verder in de docu.....en stukje over duke op md gezien. Sorry maar dit heeft eigenlijk niets met duke te maken, het pistool is het zelfde, maar zoals de comentator aangeeft, het is meer wolfensteind 3d. Desondanks nog steeds erg indrukwekkend dat de md dit aankan. (al hoewel ik wederom de comentator aanhaal 'it's all VERY grey'
[
Voor 41% gewijzigd door
Sagat op 06-10-2017 18:27
]