Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Beter spel dan Crazy Taxi zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkeBMW schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:08:
Ok, ik weet niet of dit de juiste plek is maar dit leek mij de beste keus. Mocht dit hier niet goed staan, dan hoor ik het wel :$

Ik heb een paar dagen geleden mijn oude (classic) X-Box nog eens aangesloten. Het is een 2e handsje, maar hij heeft jaren geleden gewoon fatsoenlijk gewerkt; ik heb er toen ook al een tijd op gegamed. Nu heb ik de eerste 2 dagen een aantal uur gegamed en was er niks aan de hand. Gisteren zette ik de console aan en kreeg ik, toen het spel opgestart was, ineens de rode ring... Echter, alles doet het nog: spelen, saven, beeld/geluid; alles. Ik las online dat een brandende rode ring (dus niet knipperend) een teken van oververhitting was. Dit kan ik mij echter niet voorstellen, aangezien de console op een kast staat met alle ruimte eromheen. Tevens kwam de rode ring ook toen hij de hele nacht had uitgestaan en dus koel was.

Is er iemand die mij wellicht hier mee zou kunnen verder helpen? Ik kan via google weinig vinden, aangezien praktisch alles over de 360 gaat. Zeker aangezien tot nu toe wel alles nog werkt, ga ik liever niet meteen sleutelen en de console open maken. Uiteraard heb ik het zo goed mogelijk stofvrij gemaakt van buiten.

Mocht er wellicht meer informatie nodig zijn, of als er dingen zijn die ik kan proberen, dan hoor ik dat heel graag. Alvast bedankt!
Is je Xbox omgebouwd toevallig..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

xelfer schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:06:
Beter spel dan Crazy Taxi zou ik zeggen :).
Please tell me you're trolling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
Anoniem: 695873 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Please tell me you're trolling :?
Het is een unieke game er zit wat in.

Crazy taxi hebben we al veel te vaak gezien, De soundtrack in crazy bus die is absoluut subliem dat mag gezegd worden. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 20-08-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:20

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Is je Xbox omgebouwd toevallig..?
Ik geloof het niet, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb de eigen orignele verkocht toen ik de 360 kocht (dom dom dom....) en mijn broertje heeft deze een aantal jaar geleden ergens gekocht+ uit nostalgie. Geen idee, maar ik sluit het niet uit. Wat zou dat ermee te doen kunnen hebben dan? Aangezien deze ring eerst een hele tijd niet rood was.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DikkeBMW schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Ik geloof het niet, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb de eigen orignele verkocht toen ik de 360 kocht (dom dom dom....) en mijn broertje heeft deze een aantal jaar geleden ergens gekocht+ uit nostalgie. Geen idee, maar ik sluit het niet uit. Wat zou dat ermee te doen kunnen hebben dan? Aangezien deze ring eerst een hele tijd niet rood was.
Ik heb voor een bekend bedrijf in NL ooit XBOX-en en Playstation om mogen bouwen en kreeg af en toe 1 terug waarbij er een soldering los zat. Dit gebeurt vaak als de console iets warm wordt.

De XBOX heeft onder de "pootjes" schroeven, maar ook 1 onder de sticker. Je zou kunnen kijken of de sticker nog heel is en zo niet weet je bijna zeker dat die is omgebouwd. Gezien de history ga ik er vanuit dat de meeste wel zijn omgebouwd.

Vaak is dit nog wel te herstellen. Mocht je er niet uit komen wil ik ook wel even kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Squ1zZy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

Ik heb voor een bekend bedrijf in NL ooit XBOX-en en Playstation om mogen bouwen en kreeg af en toe 1 terug waarbij er een soldering los zat. Dit gebeurt vaak als de console iets warm wordt.

De XBOX heeft onder de "pootjes" schroeven, maar ook 1 onder de sticker. Je zou kunnen kijken of de sticker nog heel is en zo niet weet je bijna zeker dat die is omgebouwd. Gezien de history ga ik er vanuit dat de meeste wel zijn omgebouwd.

Vaak is dit nog wel te herstellen. Mocht je er niet uit komen wil ik ook wel even kijken voor je.
Jep, ik heb gekeken en de sticker is idd doorboord, dus dan zal ie omgebouwd zijn. Kan het kwaad nu door te gamen? En hoe zou dit te fixen zijn? Aangezien jij ervaring hebt vraag ik het liever eerst, voordat ik ga openschroeven enzo :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
DikkeBMW schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

Jep, ik heb gekeken en de sticker is idd doorboord, dus dan zal ie omgebouwd zijn. Kan het kwaad nu door te gamen? En hoe zou dit te fixen zijn? Aangezien jij ervaring hebt vraag ik het liever eerst, voordat ik ga openschroeven enzo :P
Red-ring gaat vaak gepaard met 'geen beeld'. Gezien dit niet het geval is zou ik me niet heel veel zorgen maken. Echter weet je ook niet 100% zeker waar dit vandaan komt. Als er wel iets los zit en iets verkeerd raakt kan het wel afgelopen zijn. Als je de mogelijkheid hebt om de XBOX open te maken en voor de zekerheid even te kijken zou ik dat zeker doen. De oude XBOX is echt super makkelijk om open te krijgen en kan bijna niets fout gaan. Er zijn genoeg tutorials online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat terzijde, met mods kun je vaak de kleur van de front LED aanpassen, ook rood. Als er door één of andere fout de kleur verspringt naar permanent rood zou dat ook nog een (onschuldige) reden kunnen zijn. Als het ding het verder goed doet zou ik me er niet te veel zorgen om maken, te meer omdat die dingen niets kosten...en anders zoals gezegd is het openmaken van de consoles appeltje-eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Juist. Ik heb dus het hele huis doorzocht, maar ik heb helaas niet het juiste bitje voor de console. Uiteraard: wel eentje die een maat te groot was, alsmede eentje die een maat te klein was :')

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:
Er zitten toch gewone (doch) grote kruiskopschroeven in?
Nope, Torx. Weet niet exact welke maat, maar deze:

Afbeeldingslocatie: https://assets.rockler.com/media/catalog/product/cache/1/image/720x720/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/6/46822-03-1000.jpg

En die zijn er dus in veel maten. De X360 controller gebruikt die in het klein bijvoorbeeld, en die maat heb ik dan weer wel.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkeBMW schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

Nope, Torx. Weet niet exact welke maat, maar deze:

[afbeelding]

En die zijn er dus in veel maten. De X360 controller gebruikt die in het klein bijvoorbeeld, en die maat heb ik dan weer wel.
Ah ja. Anders gewoon een platte schroevendraaier gebruiken die er net tussen past. Gaat makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Ah ja. Anders gewoon een platte schroevendraaier gebruiken die er net tussen past. Gaat makkelijk :)
Dat zou ook nog een idee zijn inderdaad. Ik heb even rondgekeken op Google en ik moet bekennen dat ik eigenlijk ook niet weet wat ik nu precies zou moeten vinden om het te kunnen fixen :$

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01:45
Koop een simpele 100-in-1 doos met alle vreemde bitjes, heb het een paar pagina's geleden nog gepost.

Eb als je een versleten schroef hebt of een iets te kleine schroevendraaier dan kun je er ook nog altijd een elastiek tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Potato42 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:03:
Koop een simpele 100-in-1 doos met alle vreemde bitjes, heb het een paar pagina's geleden nog gepost.

Eb als je een versleten schroef hebt of een iets te kleine schroevendraaier dan kun je er ook nog altijd een elastiek tussen doen.
Thanks voor die tip! Was nu maar €9,95 dus ik heb 'm meteen even besteld. Wist niet dat die setjes zo goedkoop waren eerlijk gezegd. En aangezien het toch geen zwaar/intensief gebruik krijgt te verduren is het prima.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guys wat vinden we van sonic mania? Ik zie de liefde die in het project gestoken is, maar sonic is niet voor mij vrees ik. Mario, dk en zelfs bij rayman en giana sisters zie in het wel.

Gelukkig maar 10 euro voor betaald ;)
En misschien toch ook nog is verder met generations om te kijken of ik er via die game wel in kan komen.
Ik kan het niet uitstaan dat de game niet klikt terwijl ik wel dol was op platformers. Smw is nog steeds een favo games ever en zelfs smb wii vind ik leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Heh, bijzonder. Ik speelde gisteren SSX3 op de RedRinged Xbox. Zag dat er al een save was, maar wilde fresh beginnen dus: XBox uit, cd eruit, en saveblock deleten. Daarna cd erin en gaan. En wat blijkt? De hele sessie (2 of 3 uur) geen Red Ring, gewoon normaal vol groen. Daarna uitgezet om wat anders te doen en na een paar uur weer aangezet. Voila, de rode ring was er weer _O- _O- Ik heb echt geen idee hoe of wat, maar ik geloof het wel zolang het werkt haha

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:42:
Guys wat vinden we van sonic mania? Ik zie de liefde die in het project gestoken is, maar sonic is niet voor mij vrees ik. Mario, dk en zelfs bij rayman en giana sisters zie in het wel.

Gelukkig maar 10 euro voor betaald ;)
En misschien toch ook nog is verder met generations om te kijken of ik er via die game wel in kan komen.
Ik kan het niet uitstaan dat de game niet klikt terwijl ik wel dol was op platformers. Smw is nog steeds een favo games ever en zelfs smb wii vind ik leuk.
Ik vind Sonic Generations butt, maar Sonic Mania de eerste goed Sonic game sinds Sonic & Knuckles. Wat hebben we hier lang op moeten wachten zeg :9

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sonic mania is inderdaad een waardige opvolger, de controls, muziek, level design etc zijn echt geweldig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Een tweaker zonder torx. Ohboy :+

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Het bit setje is binnen, dus dat probleem is opgelost 8)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Ik vind Sonic Generations butt, maar Sonic Mania de eerste goed Sonic game sinds Sonic & Knuckles. Wat hebben we hier lang op moeten wachten zeg :9
Ik heb sonic 1 gespeeld, sonic cd, en nu dus sonic mania.
Maar nogmaals vrees dat het mijn game niet is,

Ik zit momenteel ziek thuis, en iets intensiefs spelen zit er even niet in, maar misschien zo nog maar is sonic 1 proberen........of toch lekker mania vanuit mijn nest op mijn switchje.

Voor wat betreft puur retro.........heb weer wat starcraft 1 gespeeld (wel op pc, maar hij was ook op consoles speelbaar, dus het mag hier besproken worden :P ) en ik heb zin gekregen om weer is wat te kloten met sf3.

Oh en nog niets is zeker maar mijn al jaren aangekondigde gameroom gaat waaraschijnlijk nu toch echt realiteit worden. Ben bezig met een nieuw huis. Daar gaat het meeste van de retro meuk dan echt aangesloten worden, en ik hoop door minder reistijd dan ook mijn retropie project echt is van start te laten gaan!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Ook ik ben geen Sonic fan. Heb bij Sonic the Hedgehog voor de MD nostalgische gevoelens maar ook niet meer dan dat.

Voor mij persoonlijk komen er dan ook geen Sonic games voor in mijn Mega Drive game top 20, het is wat mij betreft geeneens SEGA's beste platformer op de MD, die eer gaat naar Ristar.

Dat Mario games tot de betere games voor de SNES behoren staat wat mij betreft als een huis, terwijl dat bij Sonic en de MD IMO een heel ander verhaal is.

Ik zie de (oude) Sonic games zelfs als de meest overrated retro games allertijden en de moderne Sonic games als een franchise waar de kwaliteitsstandaard volledig zoek geraakt is.

SEGA had vroeger zoveel eigen IP's die ik beter vind dan Sonic dat ik het liefst zie dat Sonic voorlopig de IJskast in verdwijnt en dat andere SEGA IP's eindelijk eens de aandacht krijgen die ze verdienen.

Edit: Beterschap! ;(

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iemand een idee bij welke nederlandse winkel de Snes mini nog daadwerkelijk te preorderen valt?

Ik heb al gekeken bij Bol, Nedgame, Intertoys, Bart Smit, Mediamarkt en Foregames. Nergens is nog een preorder 'voorraad' of mogelijkheid.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

@Da_maniaC De marketingstrategie van Nintendo die achter hun plug 'n play consoles zit is een gigantische hype veroorzaken door doelbewuste schaarste te creëren.

Je moet er dus of ontzettend snel bij zijn, het drie dubbele betalen op Marktplaats, of je laat het lekker gaan en denkt bij jezelf: "Ik trap niet in die consument onvriendelijke marketingsspelletjes van Nintendo".
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:01:
@Da_maniaC De marketingstrategie van Nintendo die achter hun plug 'n play consoles zit is een gigantische hype veroorzaken door doelbewuste schaarste te creëren.

Je moet er dus of ontzettend snel bij zijn, het drie dubbele betalen op Marktplaats, of je laat het lekker gaan en denkt bij jezelf: "Ik trap niet in die consument onvriendelijke marketingsspelletjes van Nintendo".
Kan je niet gewoon op releaseday de winkel inlopen? Ik neem aan dat sommige winkels geen preorders aannemen en gewoon kijken hoeveel ze binnen krijgen.

En anders heb je nog een paar maanden of weken de tijd om alsnog een exemplaar te bemachtigen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Kan je niet gewoon op releaseday de winkel inlopen? Ik neem aan dat sommige winkels geen preorders aannemen en gewoon kijken hoeveel ze binnen krijgen.

En anders heb je nog een paar maanden of weken de tijd om alsnog een exemplaar te bemachtigen.
Ik vrees dat je veel geluk moet hebben en flink wat moeite moet doen maar idd het lijkt me straks bij bepaalde winkels wel mogelijk om er eentje te bemachtiging op release day.

Vind het erg jammer hoe Nintendo dit aanpakt, de gierige geldwolven op MP worden naar mijn verwachting straks weer lekker in de kaart gespeeld.

Nintendo zou dit moeten voorkomen door te zorgen dat er genoeg beschikbaar zijn, een SNES mini lijkt me een eenvoudige productie dus dat moet toch gewoon kunnen?

Ik heb hier op Tweakers zoveel teleurgestelde reacties gezien van Tweakers die misgrepen bij de NES mini dat ik het toch wel erg lullig vind :(

712641

Ik vind overigens de SNES mini veel minder charme hebben dan de NES mini... En er zouden er toch meer gemaakt worden? Dus wie zegt dat ze nu binnen no-time op zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eerst was er 'de dark ages' ik had een atari 2600. en daar heb ik me goed mee vermaakt hoor, maar de games waren primitief en bijna was mijn hobby daar geeindigd. En dan zie op duitse rtl nog destijds reclames voor de nes........wow. Dat was toch een enorme verbetering.
Maar van nes naar snes.......DAAAMN dat was de golden age. ZO veel geweldige games. Pas bij de x360 kon ik zeggen dat de snes niet langer mijn favo console ever was, en de ps2 was ook magistraal. Maar denk toch dat voor mij geld 1 x360 2 snes 3 ps2.
Waarbij de x360 het vooral wint door de gigantische library en de lol door xbox live.

Ik zou een snes mini hierom erg leuk vinden. Maar zoals eerder gezegd.........ik vind het jammer dat je vast zit aan de (toegeven wel mooie) selectie van games. Waarom o waarom niet VC koppeling? Dan had ik inderdaad wel met liefde 3x die mp prijs betaald.

Verder, ja ik baal van de schaarste. Doe het desnoods met een inschrijving, 1 of 2 maanden kan je je inschrijven en dan krijg je je snes mini. Doe je het niet heb je pech. Dat zou ik eerlijk vinden........nogmaals ik verdom het om in mijn slaapzak voor de nedgame te gaan liggen.

Dus.......als ik verhuisd ben.....dan eindelijk die (ook retro) game room, en ook op mijn gemakkie een retropie maken. Voor de paar games die niet lekker emuleren gebruik ik dan wel mijn echte hardware, maar dat is volgens mij heel goed te overzien.

10 second ninja DONE

Anoniem: 406530

In het kader van de goede, oude SNES. Een belangrijk deel van deze games heb ik gespeeld. Hoewel ik tegenwoordig ook wel wat meuk speel waardoor ik de kwalitatief goede games meer waardeer, had ik voorheen minder spellen tot mijn beschikking en haalde ik er veel meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Je houdt als die hard nintendo Fan geen geld over als je al die special edition consoles koopt en dan hebben we het niet eens over de games die allemaal in het nu in speciale editities verschijnen. Er zijn al zoveel speciale edities die makkelijk te verkrijgen zijn van de 3ds en new 3ds en ook een hele hoop exclusieve. Het collectors gebeuren in de tegenwoordige tijd van Nintendo maar ook van andere consoles gaat mij net iets te ver absoluut onzinnig 8)7

Geef mij maar de tijd terug waar er gewoon standaard releases komen met af en toe een CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Seroczynski schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat, dat nog de beste optie wordt inderdaad. :)
Anoniem: 695873 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Ik vrees dat je veel geluk moet hebben en flink wat moeite moet doen maar idd het lijkt me straks bij bepaalde winkels wel mogelijk om er eentje te bemachtiging op release day.

Vind het erg jammer hoe Nintendo dit aanpakt, de gierige geldwolven op MP worden naar mijn verwachting straks weer lekker in de kaart gespeeld.

Nintendo zou dit moeten voorkomen door te zorgen dat er genoeg beschikbaar zijn, een SNES mini lijkt me een eenvoudige productie dus dat moet toch gewoon kunnen?

Ik heb hier op Tweakers zoveel teleurgestelde reacties gezien van Tweakers die misgrepen bij de NES mini dat ik het toch wel erg lullig vind :(
Klopt wel wat je zegt. Ik heb na bijna een jaar met veel pijn en moeite toch een NES Mini kunnen scoren (paar weken terug) CIB voor zo goed als retail prijs.
Nintendo heeft wel laten weten dat voor de SNES mini een fors hogere oplage zou zijn.

Nu kan je een hoop blaat roepen over het creëren van schaarste door Nintendo maar bij de NES mini lijkt het sowieso al wel dat men echt nooit verwacht had dat de verkoop zo los zou gaan lopen.
Maar wat wil je... kant-en-klare retro game console van Nintendo voor 69-79 EUR.

[ Voor 59% gewijzigd door Da_maniaC op 25-08-2017 01:32 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_maniaC schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:28:
[...]

Ik denk dat, dat nog de beste optie wordt inderdaad. :)

[...]

Klopt wel wat je zegt. Ik heb na bijna een jaar met veel pijn en moeite toch een NES Mini kunnen scoren (paar weken terug) CIB voor zo goed als retail prijs.
Nintendo heeft wel laten weten dat voor de SNES mini een fors hogere oplage zou zijn.

Nu kan je een hoop blaat roepen over het creëren van schaarste door Nintendo maar bij de NES mini lijkt het sowieso al wel dat men echt nooit verwacht had dat de verkoop zo los zou gaan lopen.
Maar wat wil je... kant-en-klare retro game console van Nintendo voor 69-79 EUR.
Wat wil je? Dat is bij nintendo altijd de vraag....nes en snes geen klachten over, dan n64.
Ze keken wat sega en sony deden en bedachten toch, cds? nah dat willen we niet. we weten allemaal hoe dat uitpakte. daarna de cube....wederom eerst gekeken wat sony deed, maar toch kregen ze het voor elkaar om met die mini gd rom of hoe ze ook heten de 3rd parties weg te jagen (wat gesimplificeerd uiteraard.....)
Dan denkt iedereen dat nintendo zo goed als uitgerangeerd is......en dan komen ze met een cube+ in de vorm van een wii, underpowered vergeleken met de concurentie......met motion controls.......waar niemand op zat te wachten..........EN HET VERKOOPT ALS EEN MALLE.
Ze hebben er weer zin in......wii u! en die flopt weer.....
En nu is de switch initieel iig weer een gigantisch success, al hoewel ik nog steeds me afvraag hoe dit over 1-2 jaar gaat zijn.

Ondertussen denkt dan iemand bij Nintendo, 'hmmm laten we een kleine run doen van een retro NES miniconsole'
Wij zijn hier allemaal retro fans, maar had me ook zo maar een scenario kunnen voorstellen waar ze maar mondjesmaat verkocht hadden, de mainstream call of duty/fifa meute die 'die ouwe pixelbrei' gaat spelen? Die niet eens online kan?

Tuurlijk zijn er altijd de fans, maar dan is een beperkte run zeer logisch.

TLDR: wat nintendo wil is geld verdienen, alleen is het nogal hit en mis in hun carriere ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_maniaC schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:28:
Dat creëren van schaarste haal ik aan omdat Nintendo de productie van de NES mini stop zette op het moment dat de vraag al veel hoger was dan het aanbod.

Of het echt een marketingsstrategie van Nintendo is geweest, is wel een pure aanname. Misschien wist Nintendo al dat de NES mini gehacked was en zette ze daarom de productie stil? who knows?

Dat de NES mini een denderend succes zou worden had ik eigenlijk wel verwacht: Diverse Youtube kanalen hebben de populariteit van retro gaming flink doen stijgen, webshops kunnen er zelfs van leven, indi devs maken retro style games en de prijzen van retro games rijzen steeds verder de pan uit.

Retrogaming is hot momenteel en de NES wordt door velen gezien als de heilige graal wat betreft retrogaming.

Naar mijn verwachting gaat de SNES mini wederom een knaller worden, is misschien ietsjes minder populair dan de NES maar het is wel de Nintendo console uit de golden age.

Vele retrogamers (waaronder ik zelf) zien de vierde generatie als de beste generatie ooit en de SNES dus als beste Nintendo console allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 23:50
Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Dat creëren van schaarste haal ik aan omdat Nintendo de productie van de NES mini stop zette op het moment dat de vraag al veel hoger was dan het aanbod.

Of het echt een marketingsstrategie van Nintendo is geweest, is wel een pure aanname. Misschien wist Nintendo al dat de NES mini gehacked was en zette ze daarom de productie stil? who knows?

Dat de NES mini een denderend succes zou worden had ik eigenlijk wel verwacht: Diverse Youtube kanalen hebben de populariteit van retro gaming flink doen stijgen, webshops kunnen er zelfs van leven, indi devs maken retro style games en de prijzen van retro games rijzen steeds verder de pan uit.

Retrogaming is hot momenteel en de NES wordt door velen gezien als de heilige graal wat betreft retrogaming.

Naar mijn verwachting gaat de SNES mini wederom een knaller worden, is misschien ietsjes minder populair dan de NES maar het is wel de Nintendo console uit de golden age.

Vele retrogamers (waaronder ik zelf) zien de vierde generatie als de beste generatie ooit en de SNES dus als beste Nintendo console allertijden.
Of men gelooft gewoon wat Nintendo heeft aangegeven: Het is nooit de bedoeling geweest het product voor de massa te produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@FrankoNL Door het doelbewust niet voor de massa te produceren, creëer je juist schaarste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Anoniem: 695873 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Daar heb je misschien wel een punt, echter is het maar de vraag of een grote organisatie zoals nintendo nog in kon spelen op de markt op dat moment.
Vergis je niet dat het zomaar 4-5 maanden kan duren voordat je sommige productielijnen weer hebt opgestart + een nieuwe batch hebt laten fabriceren.
Ik kan me wel goed indenken dat nintendo op voorhand dacht: we doen 2 miljoen stuks en daarna is het klaar (dat is al behoorlijk veel voor een 'schaars' product overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=52364865,noline]Da_maniaC schreef op vrijdag 25 augustus 2017 Vergis je niet dat het zomaar 4-5 maanden kan duren voordat je sommige productielijnen weer hebt opgestart.
Sterk punt, daar verkeek ik me idd op.

Als het echt zolang duurt dan ben je inmiddels al het piekmoment van de hype kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 695873 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Sterk punt, daar verkeek ik me idd op.

Als het echt zolang duurt dan ben je inmiddels al het piekmoment van de hype kwijt.
En! Wat ik nog als reden zie voor dit gelimiteerd releasen:
Mensen willen een alternatief, die kopen dan een 3ds met vc of een switch waar ook wel een vc gaat komen.........ik weet wel dat ik dat liever zou doen dan 3 of 4x de orginele prijs betalen op mp.
En dan is de kans dat ze een recente game kopen ook weer stukkie groter.

Btw vanochtend leuk retro momentje. Ik speelde laatst weer even final fight (op x360) en daarin zitten vault challenges, 1 daarvan is 'speel het eerste level uit sneller dan 2 mins 27). Dat lukte me niet alleen! Ik was wel warm en met wat oefening was het waarschijnlijk wel gelukt maar......scrolling beat em ups zijn bij uitstek leuker met couch co-op. Dus mijn zoon laten mee doen. Eerst even inkomen want 'friendly fire' is best lastig. Maar je raakt op elkaar ingespeeld en na een paar pogingen was het gelukt........extra nostalgie bonus omdat het een van de weinige games is, die ik ook met mijn vader heb gespeeld in de arcade destijs (en hjj was en is geen gamer, alleen Frogger en atari bowling vond ie leuk, en heel af en toe galaxians......)

Ben er gewoon een beetje :') (en dan bedoel ik dus meer touched, niet sarcastis of sad) van.....maar ook trots :*)

Morgen staat SFxT op de planning, niet mijn favo 2d fighter, maar het team element vind ik dan wel weer geinig!

Ook verzoek bij mijn non gaming wife uitgezet om een keer met zijn 4tjes lovers in a dangerous space time te gaan spelen, lijkt me ook geniaal om met zijn 4tjes (hele gezin) te spelen.

/old geezer mode off

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 13:08

Khaine

Python liefhebber

Sagat schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:21:
Ook verzoek bij mijn non gaming wife uitgezet om een keer met zijn 4tjes lovers in a dangerous space time te gaan spelen, lijkt me ook geniaal om met zijn 4tjes (hele gezin) te spelen.
Ik heb deze game met 2 maten en bier op de bank gespeeld. Positief verrast! Erg leuke game, mede door z'n eenvoud.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iets meer modern retro :+ maar sowieso leuk voor later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BP8mlDogWjclZZVhakkq7kqo/full.jpg

God of War Ultimate Trilogy Edition. Kon hem niet (Marktplaats) laten liggen; kende hele editie niet en kan er weinig over vinden, gok dat dit wat zeldzamer is of in ieder geval wordt. Bevat God of War III, God of War HD Collection (1), deze nog in seal zelfs. Verder artbook, drie audio CD's, een GoW "kist" etc.

Beetje grote doos alleen, had recent ook al veel moeite om de CE van Doom voor de PS4 te huisvesten maar deze doet er niet voor onder.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik weet dat het hier eigenlijk niet hoort maar ... inderdaad, dus doe het dan ook niet en doe dit gewoon via V&A ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Grotman op 04-09-2017 17:13 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Mensen die de Atari retro handheld gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Vandaag van mijn broer de oude xbox gekregen (de eerste gen) ik had er vroeger ook een maar die heb ik toen aan mijn andere broer gegeven waar hun kinderen nog regelmatig op spelen. Nu zit er bij bij deze xbox geen voedingskabel. Zo te zien passen daar willekeurige stekkers 2pins stekkers op zoals deze: https://s.s-bol.com/imgba.../7/9/9200000040109716.jpg klopt dat? Zoja dan heb ik ik er nog wel van liggen van oude radio's enzo.

En nog 1 vraagje: Weet iemand of de XBOX One thumbsticks passen op de originele XBOX controller van de 1ste generatie dus? Ik vrees het niet maar ik vraag het even. Ik heb nml. nog wel een aantal thumbsticks voor de xbox one. Maar niet voor de originele xbox en voor de 360.

[ Voor 23% gewijzigd door dennis_rsb op 03-09-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Potato42 schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:22:
Mensen die de Atari retro handheld gaan kopen?
Heb net het nieuwsbericht gelezen (en ook een reactie geplaatst).

Zelf ga ik 'em niet halen omdat de list of games pijnlijk hard duidelijk maakt dat 90% van de betere Atari 2600 titels niet uit de keuken van Atari afkomstig zijn en daardoor ook niet op de handheld zullen staan.

Zonder de games van Activision, Nintendo, Namco, Konami, Taito en Imagic stelt de Atari 2600 IMO weinig tot helemaal niets voor.

@Exorcist Toffe aankoop zeg!

Zelf wist ik ook niet van het bestaan van een SE GOW HD trilogy PS3 release af en dat terwijl ik de PS3 library aardig uit het blote hoofd ken.

Ik zou 'em lekker in de seal laten zitten :)

*Hoogst waarschijnlijk heb je de game al jou kennende maar toch...

...Als je van God of War houdt zou je eens moeten kijken naar de game Dante's Inferno.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 03-09-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zullen vast uitzonderingen zijn. Maar de meeste 2600 games zijn imho tegenwoordig te simpel.

De cover art is misschien wel het mooiste van die games. Space invaders en asteroids vond ik echt prachtig als klein mannetje.

Vind het even teveel werk om losse voorbeelden te posten maar zie hier phoenix wat ik destijds mooi vond
Link

Haha mogelijk ben ik daar alleen in gezien de tekst bij de plaatjes:
10 Horrible Paintings from Atari 2600 Game Box Art

[ Voor 60% gewijzigd door Sagat op 04-09-2017 10:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sagat Zelf vind ik de box art van Dark Chambers wel vet.

http://www.mobygames.com/...er-art/gameCoverId,22155/

Het is een game die ik afgelopen jaar aan m'n collectie heb toegevoegd, nog nooit van gehoord had en ik vind het de beste first party Atari 2600 game die ik tot op heden gezien heb, zeker qua gameplay.

De game combineert gameplay elementen van Adventure met Berzerk en is zelfs te spelen in co-op mode.

YouTube: 1988 Dark Chambers for Atari 2600

Jammer dat deze Atari game niet op de Retro komt te staan.

River Raid en Demon Attack zijn (weliswaar verblind door nostalgie) mijn twee grootste Atari 2600 favorieten maar Dark Chambers is verreweg de beste Atari 2600 game die ik pas ontdekte in de hedendaagse tijd, ik was en ben nog steeds erg onder de indruk van de diepgang die deze game heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn favo games in die tijd:asteroids & combat (die blijft ook nu nog leuk in mp!) frogger en de shmups voordat het genre er was ;) space invaders, galaxian en empire srikes back. Frogger en miss pacman. Verder bowling. Voetbal (simpel weg soccer denk ik?) was voor de tijd leuk, met een mooie crowd sample. Ook eerste anologe games met driver en circus atari.

Grote namen die ik niet had: pitfall, river raid en pitstop.

Maar voor al deze games geld bij mij, weinig tot geen interesse om nu nog te spelen. Misschien combat een keertje met de kids.

'Probleem' is ook dat het vaak arcade conversies waren waar je of iig ik dan liever de arcade versie speel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel niet zo heel vaak op m'n N64, maar gisteren weer 's aangezet op Mario Kart/GoldenEye te doen met een vriend.Het begon me in Mario Kart eigenlijk pas echt op te vallen dat de kleuren overdreven flets zijn, zo flets dat het onscherp wordt. Als ik de reguliere kabel erin doe ipv de RGB kabel zijn de kleuren/contrast OK maar mis ik wat meer scherpte. Dezelfde (RGB) kabel in mijn SNES geeft een meer dan prima beeld. Kleuren OK, contrast OK en de scherpte is prima. Misschien toch eens kijken naar een andere kabel. Op de Gamecube geeft diezelfde kabel ook een redelijk beeld maar net iets te verzadigd en met aardig wat lijnen door het beeld..maar volgens mij moet je voor de GC echt een eigen separate RGB kabel gebruiken.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
N64 is in mijn ogen ook de console die het minst goed ouder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 08:28
xelfer schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:36:
Inderdaad. Ik moet eigenlijk nog eens een RGB mod laten uitvoeren, want blurville is niet mijn ding. Tot die tijd blijft het mijn minst favoriete console en liggen de aankopen ervoor stil. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xelfer schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:36:
Voor mij staat de N64 (Uitgaande van alleen de mainstream consoles) qua 'slecht ouder geworden' op plek 5:

1. Atari 2600
2. Gameboy (original)
3. Master System
4. NES
5. N64

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de meeste crude 3d games slecht ouder geworden. Dat is dus n64, ps1 en pc games rond die tijd. Ik vond star fox er back in de day ook al niet uitzien, maar speelde het toch omdat het gewoon iets was wat ik nog nooit eerder speelde.

Atari 2600 heb ik het laatst al over gehad. Nes en master system gelde min of meer hetzelfde voor door tech beperkingen is het lastig om games te maken die de tand des tijds kunnen weerstaan. Maar bij de nes (en wsl ook master system) al meer games die nu nog steeds zeer speelbaar zijn. Qua gameboy zijn de spellen wel spannender dan 2600 maar op het apparaat zelf was het altijd vervelend. Op een gba of de via de speciale cart op de snes al een stuk beter.

Gelukkig hoeven we alleen maar te spelen wat nu nog de moeite waard is. En net zoals met gb, niet noodzakelijker wijze op een brakke manier. Ik ben dol op de snes maar slechte pal versies verpesten een hoop.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SNES mini lijkt aanzienlijk minder kleurrijk dan de SNES original.

In deze 1 op 1 vergelijking zijn de kleuren van de SNES mini in verhouding nogal flets vergeleken met het echte werk:

YouTube: Nintendo SNES Mini vs. SNES Original / Graphics comparison

Edit: SNES original gamepad vs SNES mini gamepad: Buiten wat hele kleine verschillen om is de kabel van de SNES original gamepad 230 cm tegenover 140 cm bij de SNES mini. Een verschil van maar liefst 90 cm.

YouTube: NOT THE SAME - SNES Mini / SNES Original Controller Comparison

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 695873 op 11-09-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kabel is ook mini *badum tssssssssss* :+

En dat ie verder niet hetzelfde is, het lijkt me dat de meerdereheid van de kopers hem niet zal vergelijken omdat ze hun org snes allang niet meer hebben.

Hoe speelt die verder? in het nes mini topic las ik dat veel mensen toch lag ervaarden, waarbij ik me dan afvraag of het de tv of de console was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 14:42
Anoniem: 695873 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:40:
SNES mini lijkt aanzienlijk minder kleurrijk dan de SNES original.

In deze 1 op 1 vergelijking zijn de kleuren van de SNES mini in verhouding nogal flets vergeleken met het echte werk:

YouTube: Nintendo SNES Mini vs. SNES Original / Graphics comparison

Edit: SNES original gamepad vs SNES mini gamepad: Buiten wat hele kleine verschillen om is de kabel van de SNES original gamepad 230 cm tegenover 140 cm bij de SNES mini. Een verschil van maar liefst 90 cm.

YouTube: NOT THE SAME - SNES Mini / SNES Original Controller Comparison
Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe de instellingen zijn van beide tv's. Op sommige momenten is de originele overbelicht en verlies je zelfs detail. Duidelijk te zien bij Super Mario in de struik en bij Secret of Mana aan de bloem. Ik denk dat je pas over dergelijke test mag gaan eens je zeker weet dat alles met dezelfde instellingen gebeurt en met de originele kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
Sagat schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:17:
Ik vind de meeste crude 3d games slecht ouder geworden. Dat is dus n64, ps1 en pc games rond die tijd. Ik vond star fox er back in de day ook al niet uitzien, maar speelde het toch omdat het gewoon iets was wat ik nog nooit eerder speelde.
Eens! Dat hoor je niet vaak, maar ik vond dat er toen ook al niet mooi uit zien. Net als Virtua Figther op de Saturn destijds.Vond ik ook echt lelijk. Maar wel 3D, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8 bit mario (of zelda) ziet er ook niet mooi uit, maar die gfx ben je aan gewend. Of supermariokart......mode 7 is ook een gevalletje 'did not age well'.

VF heb ik toevallig hier paar weken (of al weer maanden, time flies) terug over gepost.
edit:
Ik heb ook heel bewust vf1 overgeslagen, deel 2 vond ik wel en technisch indrukwekkend en ook mooi.
Maar toegegeven wellicht ook het 'acceptatie' syndroom.......oftewel roze bril :P

Mijn grote probleem met de voorbeelden die ik noemde, is dat ik het toen al niet zo mooi vond. Technisch indruk wekkend? ja. Mario 64 en zelda vond ik technisch wel indrukwekkend, maar gewoon niet mooi. Waar ik dat bij de nes en snes games die ik net noemde niet had, die konden simpel weg niet mooier. Muv mijn stokpaardje starwing......heb me goed vermaakt met de game, technisch wederom indrukwekkend een snes kon dat letterlijk niet (want hulp nodig fx chip) maar mooi vond ik de game niet. pas bij ps2 werden 3d games wel mooi, en helemaal op de pc met de 3d accelarators.

Maar gevalletje er middenin zitten is waarschijnlijk wat het verschil maakt, in de tijd van de snes had ik bakken van tijd, bij de n64 al minder. als ik het meer gespeeld had, was ik waarschijnlijk minder critisch. Valt me hier wel op dat meerdere mensen geen n64 fan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 12-09-2017 13:01 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Om onze laatste discussie nog eens te doen laten oplaaien...als dit waar is hebben ze het licht gezien bij Nintendo denk ik... :)

The Verge - Nintendo is bringing back the NES Classic

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 12-09-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Aan de andere kant houd ik mijn PS4 voor de Fifa, en toch wil ik ook weer retro gamen. Man man man, ik wacht geduldig af voor de mini snes, en ik hoop dat ik het ga ontvangen (intertoys & wehkamp)!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Sagat schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:00:
Of supermariokart......mode 7 is ook een gevalletje 'did not age well'.
Voor jou misschien, maar mijn zoon van 15 vindt SMK de 1 na beste en is regelmatig bij de SNES te vinden voor een potje karten :) Daar is geen sprake van roze bril, de eerste die hij gespeeld heeft is Double Dash toen hij een jaar of 5 was maar die staat er toch onder.
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:12:
[...]

Voor jou misschien, maar mijn zoon van 15 vindt SMK de 1 na beste en is regelmatig bij de SNES te vinden voor een potje karten :) Daar is geen sprake van roze bril, de eerste die hij gespeeld heeft is Double Dash toen hij een jaar of 5 was maar die staat er toch onder.
snes mk is mijn favo mariokart, Ik vind mk op de switch prachtig, maar heb altijd het idee dat de geluksfactor belangrijker is dan je stuurwerk, mk snes is wat dat betreft voor mij fijner.

Mijn punt was puur dat de gfx voor de tijd prima waren, het zag er niet mooi uit ofzo, maar ook niet storend slecht. Maar als je het nu speelt, helemaal op een groot scherm of een beamer, dan is het een redelijke pixelbrei.
Again, het is mijn favo mariokart en ik speel het met liefde nog steeds (laatste keer alleen vs een ex collega die er veel te goed in was......ik ben natuurlijk echt niet slecht dat snap je/jullie :P )
Maar de gfx zijn (imho) wel gedateerd inmiddels.
Misschien puntje ter vergelijk, de momemten dat het in mario world gebruikt werd, haalde het me destijds ook al uit de immersie, dus misschien is het gewoon dat mode 7 en mijn persoontje niet goed samengaan.

Dat gezegd hebbende mario world is voor mij ook nog steeds een wereld game, en zeer recentelijk via wii vc F-zero redelijk intensief gespeeld.

Ik plaag mijn zoon er wel mee 'switch mariokart is leuk, maar ooit gaan we de echte mariokart doen, kijken wie dan het beste is' 8)

Ben wel benieuwd welke mk jouw zoon dan de allereleukste vind!

Voor mij is het echt

Snes: mk
hele tijd niets
double dash of switch/wii mk.....weet niet precies welke ik op dit moment hoger rank...heb de switch versie nog niet heel veel gespeeld namelijk, en de wii u in zijn geheel overgeslagen.
gba versie: zou ik leuk moeten vinden maar de banen klikten niet voor me. Het rijdt wel lekker, helaas is mijn zoon de cart kwijtgeraakt op vakantie :(
n64: puur voor introductie 4 speler mode
wii/ds overigens.......die versies doen wat ze moeten doen maar hebben op mijn weinig indruk gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 13-09-2017 10:30 ]

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:27:
[...]

snes mk is mijn favo mariokart, Ik vind mk op de switch prachtig, maar heb altijd het idee dat de geluksfactor belangrijker is dan je stuurwerk, mk snes is wat dat betreft voor mij fijner.
Niet helemaal waar stuurwerk is zeer belangrijk in de latere games.

Als je echt heel goed bent is het de kunst om eerste te staan en zo een voorsprong op te bouwen mits je natuurlijk goed bent in de snelste rondes maken die kans krijg je op de eerste plek. Op de eerste plaats heb je het enkel het gevaar van items van de tweede plaats die vaak slecht zijn en of een blauw schild met een banaan of een groen schild zit je vrij veilig, Terwijl de rest achter jou getroffen word door veel sterkere items en goed moet uitkijken wat ze kan vertragen. Als je niet heel goed bent zul je geen goede voorsprong opbouwen en werkt dit natuurlijk niet

In het begin is je voorsprong klein maar deze word steeds groter als je op de eerste plaats blijft en goed raced gezien de tweede plek moet opassen voor deze items en vaker geraakt word tenzij ook hij een grote afstand heeft opgebouwd. Een blauw schild zal na verloop van de race niet veel helpen dat mag gezegd worden.

Qua skill is in de eerste plek veel skill vereist om een voorsprong op te bouwen, op lagere plekken heb je skil en geluk nodig om de eerste plek te bereiken en te profiteren van de short cuts, tenzij je natuurlijk nog in de buurt van de eerst plek zit.

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 13-09-2017 12:30 ]

Ja daarom probeerde ik het al zo te verwoorden dat het zeker geen feit is :)

Ik heb mk8 (toch?) echt amper gespeeld, mk voor de wii ietsjes meer maar ook niet te vergelijken met de uren die ik in smk snes en ook in 64 gestoken heb. Waarbij ik bij 64 dan voornamelijk mp gespeeld heb en bij de snes versie ook veel sp.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Op kickstarter komt een nieuw boek uit, The collected Works van de Sega Dreamcast

https://www.kickstarter.c...dreamcast-collected-works

Potato42 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:58:
Op kickstarter komt een nieuw boek uit, The collected Works van de Sega Dreamcast

https://www.kickstarter.c...dreamcast-collected-works
Over boeken gesproken; Ik meen me te herinneren dat jij laatst een mooi Mega Drive boek had binnengekregen.

Weet je toevallig waarom voor ons westerlingen de game 'Bare Knuckle' 'Streets of Rage' is genoemd?

Ik vraag me al geruime tijd af wat toen der tijd de reden achter deze drastische naamswijziging is geweest maar heb het nog altijd niet kunnen vinden.

Misschien staat het in je MD boek en weet jij het inmiddels wel.
MD boek JA, snes boek JAAAAAAAAAAAAAA, nes ok zou ik ook nog wel leuk vinden, en ook voor mijn home computers de c64 en amiga, en bijvoorbeeld de pc engine/turbogrfx. Of een neo geo, of arcade years 1985-1995 ofzo..........

dreamcast? Nee iets minder interesse.......ben benieuwd hoe dit voor jullie allemaal is :)

10 second ninja DONE

• Sh0ckTr00per
Sagat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:27:
[...]
Mijn punt was puur dat de gfx voor de tijd prima waren, het zag er niet mooi uit ofzo, maar ook niet storend slecht. Maar als je het nu speelt, helemaal op een groot scherm of een beamer, dan is het een redelijke pixelbrei.
En mijn punt is niet zozeer dat ik heel selectief quote, maar dat voor iemand die met veel modernere spelcomputers opgegroeid is, en de SNES nooit in zijn gloriedagen heeft meegemaakt, deze Mode 7 graphics blijkbaar prima voldoen en hem een leukere spelervaring bezorgen dan bij Double Dash, 64, Wii, Super Circuit, DS en 7. Hij geeft wel eerlijk toe dat MK 8 op de Switch zijn favoriete Mario Kart ooit is. Kan natuurlijk ook nog nieuwigheid zijn :)

Maar als ik zijn stuurmanskunsten daar zie, en hoe hij die theorie meeneemt naar Super Mario Kart dat vind ik wel knap. Wat ook gewoon kan inhouden dat ik oud geworden ben O-)
Je hebt je zoon gewoon goed opgevoed, gameplay over grafix! Hoop binnenkort (nou ja, binnen enkele maanden) ook met mijn zoon de snes versie te spelen zal wel laten weten hoe dat bevalt. De oude nes zelda vind ie iig maar niks........dus ziet er niet goed uit........

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:19:
[...]

Over boeken gesproken; Ik meen me te herinneren dat jij laatst een mooi Mega Drive boek had binnengekregen.

Weet je toevallig waarom voor ons westerlingen de game 'Bare Knuckle' 'Streets of Rage' is genoemd?

Ik vraag me al geruime tijd af wat toen der tijd de reden achter deze drastische naamswijziging is geweest maar heb het nog altijd niet kunnen vinden.

Klopt, zal eens kijken of ik het kan vinden.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
Hier nog wat leuke Nintendo 64 games, die nooit gereleased zijn:

Wild Waters World Championship
Wildwaters Extreme Kayak
Tamiya Racing 64

Die laatste was in bezit van een Nederlander, maar die heeft hem te koop aangeboden op diverse forums.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Aardappel
Anoniem: 695873 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:19:
[...]

Staat niet in waarom ze de naam veranderd hebben.
Wel dat de originele titel D-SWAT was, of Dragon Swat een referentie naar Double Dragon.

• Aardappel
<knip>

Dat zijn wel heel erg veel zeer grote plaatjes. Check even dit gedeelte over het plaatsen van plaatjes in de FAQ :)

[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 15-09-2017 00:07 ]

Geen idee hoe, maar de scrollknop van m'n muis is versleten?

Overigens best bizar hoe weinig sequels de Saturn om technische redenen niet gehaald hebben t.o.v. de PS1. Neem Destruction Derby 2, Resident Evil vanaf deel 2, Tomb Raider vanaf deel 2 etc. Discworld heeft dan wel een deel II op de Saturn maar Noir dan weer niet (Noir was ook grafisch anders opgezet).

Heb van de meeste wel de Saturn en PS1 versies en het is leuk om ze naast elkaar te leggen/vergelijken, al is dat vrijwel altijd in het nadeel van de Saturn.

Overigens laatst mijn beide DC's aangepast: nieuwe batterijhouder erin gesoldeerd en andere LED's. Ze piepen tenminste niet meer bij het booten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Blijf dat een briljante aanpassing vinden. Bij de saturn die batterij makkelijk bereikbaar achter een klepje en zo te verwisselen. Design engineer bij de Dreamcast: nee, laten we die ergens midden in de console solderen, want we houden vanaf nu alleen de tijd maar bij. BEEEEP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Blijf dat een briljante aanpassing vinden. Bij de saturn die batterij makkelijk bereikbaar achter een klepje en zo te verwisselen. Design engineer bij de Dreamcast: nee, laten we die ergens midden in de console solderen, want we houden vanaf nu alleen de tijd maar bij. BEEEEP!
ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel stuk goedkoper was zo midden in de console inplaats van de gemakkelijke optie met de sega saturn. Vergelijkbaar als de neo geo pocket overigens.

Dat zeggende was het budget van sega in de dreamcast tijd een stuk lager, Ze hebben alles in power gestoken voor de console met een lager budget, Dreamcast consoles staan er niet om bekend om heel lang mee te gaan tenopzichte van andere consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 22:35
Zijn er hier nog meer mensen die heel hard aan het wachten zijn op de nieuwe Sega sidescroller beat them up?

https://www.magicalgamefactory.com/en/factory/paprium_2/

jammer van de problemen die paypal op dit moment veroorzaakt voor hun.
Maar de game gaat er komen, ik hem hem zelf ge-preordered. iets dat ik normaal niet snel doe... maar het is een nieuwe sega game. Bij deze game hebben ze een extra belofte gemaakt i.t.t. Pier solar en dat is, dat deze game NOOIT geport gaat worden. (eens kijken of ze zich eraan houden)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
boombes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:02:
Zijn er hier nog meer mensen die heel hard aan het wachten zijn op de nieuwe Sega sidescroller beat them up?

Maar de game gaat er komen, ik hem hem zelf ge-preordered. iets dat ik normaal niet snel doe... maar het is een nieuwe sega game. Bij deze game hebben ze een extra belofte gemaakt i.t.t. Pier solar en dat is, dat deze game NOOIT geport gaat worden. (eens kijken of ze zich eraan houden)
Nee, ik verwacht eind dit jaar de game Tanglewood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:09:
[...]

ik heb zo'n vermoeden dat dit een heel stuk goedkoper was zo midden in de console inplaats van de gemakkelijke optie met de sega saturn. Vergelijkbaar als de neo geo pocket overigens.

Dat zeggende was het budget van sega in de dreamcast tijd een stuk lager, Ze hebben alles in power gestoken voor de console met een lager budget, Dreamcast consoles staan er niet om bekend om heel lang mee te gaan tenopzichte van andere consoles.
Bij de Saturn had het ook echt een reden; de 2032 kan niet worden opgeladen en is ook nog 's benodigd voor de savegames. De DC gebruikt een oplaadbare 2032 die veel langer meegaat door het opladen en is ook niet nodig voor de savegames. Desalniettemin, ik hou helemaal niet van systemen of spellen die op welke manier dan ook een vergankelijke manier van opslaan bij het proces betrekken. En ja, alles is vergankelijk, maar batterijen staan er om bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/39g8ocpm.jpg

voor de rest DM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

boombes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:02:

Deze game toevallig niet.

Doordat zulke projecten lastig zijn te supporten voor wie niet over een credit cart beschikt laat ik ze in de regel meestal maar gaan.

Opzich vind ik de onofficiële games vaak wel een erg leuke toevoeging in een game library die de hobby IMO net even naar een iets hoger niveau tillen en op de MD heb ik er met Fido Dido, Stone Protectors en ResQ momenteel drie in huis.

Toevallig zijn er momenteel vier nieuwe onofficiële MD games naar me onderweg:
Woody Woodpecker's frustrated vacation (Tectoy Braziliaanse exclusive) Duke Nukem (Tectoy Braziliaanse exclusive) Rick Dangerous (Amiga fan-port) en Sonic S factor (Of het een romhack of homebrew is ben ik nog niet helemaal uit, dat het een toffe game is wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:48
Ik kom net op Marktplaats Spud's Adventure tegen voor de GameBoy. Er zit geen boekje en doosje bij (vraagprijs op het moment van schrijven €300,-). Op Ebay staat dat spel met doosje en boekje in mint conditie voor €4999,-

http://link.marktplaats.n...ns&utm_content=app_ios Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:33
Roel911 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:38:
Ik kom net op Marktplaats Spud's Adventure tegen voor de GameBoy. Er zit geen boekje en doosje bij (vraagprijs op het moment van schrijven €300,-). Op Ebay staat dat spel met doosje en boekje in mint conditie voor €4999,-

http://www.ebay.com/itm/S...-amp-Tested-/152659162480
http://www.ebay.com/itm/S...-spud-039-s-/232458246858
http://www.ebay.com/itm/S...-No-Reserve-/201980849408

op eBay kan je hem met een beetje geluk voor rond de 200 krijgen. Gaat om een van oorsprong Amerikaanse cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 08:28
Roel911 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:38:

Volgens mij is die titel bij Nedgame nog goedkoper... Maar 100 Euro voor een los Gameboy spel is zelfs voor mij als GB verzamelaar de grens.
Dan wacht ik liever tot de grote crash of een gelukstreffer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Nog anderen gisteren in Zwolle op de retrobeurs geweest?

Ik heb uiteindelijk wel een paar leuke PSP games gevonden, maar was best teleurgesteld in de prijzen van sommige kramen. 60 euro voor een gebruikte Mario Kart voor de Super Famicom, 80 euro voor een losse roze ps2, 3 voor een tientje voor ps2 fifa, medal of honor en andere common zooi die ze bij het leger des heils nog zouden weigeren. 12 euro voor Tiny Toons cart op de gameboy. Dan is toch je enige doel om dezelfde zooi weer mee naar huis te slepen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ehyhkm.jpg

Twee nieuwe Mega Drive games binnen gekregen vandaag! :)

Uit een tijd dat games gebaseerd op films nog de moeite waren.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:16

The_Bird

Meneer de Raaf

ik zat er aan te denken om eens wat van de megadrive te verzamelen en te gaan streamen. Ik heb er nog niks van en zat te denken wat de beste optie hiervoor is.
Een paar kanttekeningen:

-Ik wil de games ook streamen dus HDMI of een tussenoplossing naar HDMI zou handig zijn, al weet ik niet hoe goed de beeldkwaliteit van dat 2e is.
-Het gaat mij met name ook veel 3rd party games dus de vele re-releases van Megadrive games alleen voldoen niet.
-Ik heb zo'n idee dat de PAL Megadrive games net als de snes games toendertijd de 20% PAL vertraging hebben. Dat zou dus betekenen dat als ik de games op normale snelheid wil spelen ik Amerikaanse/Japanse games zou moeten halen. Zijn die voor een goede prijs te koop?
-Hoe goed zijn de converters voor buitenlandse games?

Een oplossing waar ik naar heb lopen kijken is de Retron 5, waar ik wisselende dingen over lees maar die wel goede beeldkwaliteit levert en zelfs de Pal games naar 60 htz kan brengen. Ik weet dat dit in feite softwarematige emulatie is maar het is wel een praktische manier om de losse carts te spelen.

Zijn er hier Megadrive/Sega experts die hier hun mening op durven loslaten?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:31:
[afbeelding]

Twee nieuwe Mega Drive games binnen gekregen vandaag! :)

Uit een tijd dat games gebaseerd op films nog de moeite waren.. :Y
Dick tracy is een zeer vette aanwinst _/-\o_

@Thebird Koop een everdrive als je het wilt streamen, lijkt me een mooie oplossing.

Japanse en amerikaanse megadrive games zijn verre van goedkoop zeker bij de goede titels + verzendkosten en eventuele import kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 19-09-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:35:
ik zat er aan te denken om eens wat van de megadrive te verzamelen en te gaan streamen. Ik heb er nog niks van en zat te denken wat de beste optie hiervoor is.
Een paar kanttekeningen:

-Ik wil de games ook streamen dus HDMI of een tussenoplossing naar HDMI zou handig zijn, al weet ik niet hoe goed de beeldkwaliteit van dat 2e is.
-Het gaat mij met name ook veel 3rd party games dus de vele re-releases van Megadrive games alleen voldoen niet.
-Ik heb zo'n idee dat de PAL Megadrive games net als de snes games toendertijd de 20% PAL vertraging hebben. Dat zou dus betekenen dat als ik de games op normale snelheid wil spelen ik Amerikaanse/Japanse games zou moeten halen. Zijn die voor een goede prijs te koop?

Een oplossing waar ik naar heb lopen kijken is de Retron 5, waar ik wisselende dingen over lees maar die wel goede beeldkwaliteit levert en zelfs de Pal games naar 60 htz kan brengen. Ik weet dat dit in feite softwarematige emulatie is maar het is wel een praktische manier om de losse carts te spelen.

Zijn er hier Megadrive/Sega experts die hier hun mening op durven loslaten?
Een expert op Sega gebied ben ik niet, maar ik heb een stuk of 5 Megadrives waarvan 2 met 60Hz switch. En dan lopen mijn PAL spellen toch gewoon "zoals het hoort". Dus je MD voorzien van de benodigde mods moet al een boel schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Bird schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:35:

Japanse Mega Drive games werken gewoon op een PAL Mega Drive alleen passen ze niet in het cartridge slot.

Om dit probleem op te lossen is de meest simpele, de Game Genie, die dienst kan doen als verlengstuk van het cartridge slot.

Genesis games van voor 1993 doen het sowieso op een 50hz PAL md maar games na 1993 zijn vaak region locked.

Game Genie en andere cheat/converter devices werken geen van allen voor de volle 100% als converter voor Genesis games na 1993 waardoor er toch aardig wat Genesis titels zijn die je niet kunt spelen op een 50hz PAL MD.

Wil je echt alle games werkend krijgen van de Genesis dan is de 60hz mod nodig, en schieten converters te kort.

• gast7
Anoniem: 695873 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:11:
[...]

Japanse Mega Drive games werken gewoon op een PAL Mega Drive alleen passen ze niet in het cartridge slot.

Om dit probleem op te lossen is de meest simpele, de Game Genie, die dienst kan doen als verlengstuk van het cartridge slot.

Genesis games van voor 1993 doen het sowieso op een 50hz PAL md maar games na 1993 zijn vaak region locked.

Game Genie en andere cheat/converter devices werken geen van allen voor de volle 100% als converter voor Genesis games na 1993 waardoor er toch aardig wat Genesis titels zijn die je niet kunt spelen op een 50hz PAL MD.

Wil je echt alle games werkend krijgen van de Genesis dan is de 60hz mod nodig, en schieten converters te kort.
60 HZ mod werkt niet op alle megadrive games, sommige latere games kunnen niet eens opstarten door deze mod tevens ook veel PAL games met glitches op 60HZ. Ook gaat het hier om veel goede games dus het is niet geheel onbelangrijk.

Voor streamen zou ik een everdrive aanraden en een retron 5 voor het gemak met HDMI

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 20-09-2017 19:26 ]

gast7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:08:
[...]

60 HZ mod werkt niet op alle megadrive games, sommige latere games kunnen niet eens opstarten door deze mod verder ook veel PAL games met glitches op 60HZ. Verder gaat het hier ook om veel goede games dus het is niet geheel onbelangrijk.

Voor streamen zou ik een everdrive aanraden en een retron 5 voor het gemak met HDMI
Ken je voorbeelden? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:50:
[...]

Ken je voorbeelden? Ben wel benieuwd :)
Pal optimised games

Games na 1992 hadden wat verschillen om het 50 - 60HZ dichter bij elkaar te brengen.

Geld niet voor alles maar er zitten wel leuke titels tussen als je hier over rond kijkt op het web.

YouTube: Gaming Knowledge - 50hz PAL Sega Mega Drive games run at 60hz on a N...

Verder kun je bij sommige games ook lastiger langs het start screen komen met de 60HZ mod en zul je hem eerst op 50HZ op moeten starten. Als je een 60HZ mod hebt zonder een normale manier van opstarten dan kun je bepaalde titels niet eens opstarten.

Er zijn uiteraard heel veel titels die prima werken op 60HZ maar dit is enkel omdat voor 1993 alle games gemaakt werden om op zowel 50HZ als 60HZ afgespeeld te worden

Overigens zijn er wel meer voorbeelden dan enkel uit dit filmpje. En zoals met veel consoles met laat gereleasde games zitten daar leuke titels tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 20-09-2017 18:40 ]

• Aardappel
Seroczynski schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:05:
Een 3-way switch (PAL/NTSC-U/NTSC-J) in een Mega Drive bouwen is echt supersimpel.

https://mdpal60.net/regionmod
Deze moet ik ook nog een keer uitvoeren.
Wel grappig dat hij een Nederlandse schakelaar installeert :D Mod is door een Nederlander |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Aardappel op 21-09-2017 08:57 ]

@gast7 Over het algemeen klopt het redelijk dat Genesis games van '93 of later het niet doen op een PAL MD.

Alleen klopt het ook vaak niet: Zo ben ik er zelf achter gekomen dat Genesis games van EA het sowieso altijd doen op een PAL MD of ze nu uit 1990 of uit 1996 komen.

Een tweede voorbeeld is de zeer komische run 'n gun game uit '93 genaamd: Dinosaurs for Hire; De game speelt goed af op mijn 50hz pal md en ook het geluid klinkt zoals het hoort.

verder heb ik Stone Protectors (cancelled game), F15 Strike Eagle (Genesis version) en Beauty and the Beast: Belle's Quest (Genesis exclusive)

Stone Protectors doet het niet en geeft de region locked foutmelding.
F15 Strike Eagle doet het wel: Met de bypass code (Game Genie) is de region lock te omzeilen.
BotB Belle's Quest: Doet het niet en de bypasscode werkt niet.

Kun je met de 3-way switch mod nu wel of niet alles speelbaar krijgen op de MD?

Het is me toch nog wat onduidelijk en de link die je geeft behandelt de exclusives nauwelijks.

De Genesis games die ik op mijn Mega Drive wil kunnen spelen zijn: Belle's quest, Stone Protectors, Goofy's hysterical History Tour, Vectorman 2, Gargoyles, Rolling Thunder 3, Tinhead, Scooby Doo en Sprocket.

Nu is mijn vraag of ik met de 3-way switch wel of niet de zekerheid heb dat ik deze Genesis games kan spelen.
Pagina: 1 ... 4 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.