Vmu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:52:
[...]
Ja dat probleem ken ik. Is onhandig en verwarrend.
Uiteindelijk kan het ook handig zijn omdat je iedere map in je computer naar een teamfolder kunt syncen.
Als je weet wat je doet is het best ok maar inderdaad je moet goed nadenken hoe je het aanpakt want de kans op een puinhoop is vrij groot.
Onderstaand wat uitleg over Synology Drive Client en hoe het werkt met instellen. Dit kan wellicht wat frustratie schelen bij anderen. Mocht er behoeft zijn aan een duidelijk uitleg/Tutorial met screenshots, laat het dan even weten!
Ja ik ben nog even opnieuw gaan kijken of ik gisteren niks over het hoofd heb gezien, maar het is toch echt zo omslachtig als het is. Waar ik wel achter kwam, is dat het veel handiger is om eerst een mappen structuur aan te maken, zoals je ook in je Synology File station hebt, ik leg later uit waarom dit is. Dus bijvoorbeeld:
C:/Synology Drive (locatie maakt helemaal niks uit omdat er snelkoppelingen worden aangemaakt)
Met daarin de mappen die je wilt hebben zoals
Werk, Public, Video, etc.
LET OP!!! Deze mappen ga je niet gebruiken. Synology maakt (straks bij Sync Task) Als je de client software in gaat stellen. Snelkoppelingen naar deze mappen aan. Je hoeft deze dus niet meer via C:/Synology Drive te banaderen. Je kan het dus ook op een totaal andere locatie zetten als je dat wilt. De mappen zien er nadat je de Client hebt insteld dan zo uit
SynologyDrive>>Werk>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)
SynologyDrive>>Video>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)
SynologyDrive>>Public>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)
Vervolgens ga je de Sync Tasks (ja het moet helaas voor ieder map appart) aanmaken binnen de Client software, en verwijs je naar de juiste map.
Als je alles erin hebt gezet zie je links in je File Explorer
Synology Drive staan, met daarin jouw mappen. Zoals je ook kunt zien zijn dit snelkoppelingen naar de locaties van de mappen, in dit geval C:/Synology Drive
Ik heb ook even een batfile gemaakt (code hieronder) zodat je in één keer meerdere mappen aan kunt maken. Dit is handig als je op meerdere PC`s/Laptops dit in moet stellen.
code:
1
2
3
4
5
6
| @echo off
md "Synology Drive"\Werk
md "Synology Drive"\Public
md "Synology Drive"\Video
md "Synology Drive"\Photo |
Mocht het veel handiger kunnen laat het me dan weten. Dit is echter de methode die ik nu ga gebruiken. Je moet dus even weten dat tijdens de Sync Task het niet zoveel uit maakt waar je de folders aan gaat maken. Dit wordt straks in de Synology Drive Client gewoon een snelkoppeling.
De enige reden dat je de mappen aanmaakt is omdat je niet meerdere sync folders aan kunt maken in 1 map.
Iedere Sync Taks moet zijn eigen folder hebben. Als je dit weet, maakt het het instellen iets minder frustrerend.
[
Voor 19% gewijzigd door
Wachten... op 17-12-2020 15:20
]