[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 186 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
nielsn schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:23:
Wat doe ik verkeerd of in welke hoek moet ik het probleem/oplossing zoeken?
En deze?
foto.eigendomain.nl:443/?launchApp=SYNO.Foto.AppInstance

Ik weet dat je dit niet wilt maar even om te checken...

Edit:
Ik denk dat dit wel werkt.

Je kunt de poort aanpassen via Control Panel, Login Portal, Applications, Synology Photos, Web Services, Customized port.

Hierna je reverse proxy hiernaar laten verwijzen.

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 14-12-2020 15:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Zenyatta Hier veel info https://www.synology.com/..._Synology_Hybrid_RAID_SHR

Ik heb zelf een DS415+, DS416 en RS815. Draaien allemaal SHR met 1 schijf fouttolerantie.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
rscheper schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:35:
Ik heb op ditmoment een DS218+ met daarin 1 WD Red Plus van 2TB en 1 WD Purple van 2020. Ik heb pas Ik wil echter wat meer zekerheid in verband met mogelijk uitvallen van een schijf. Als mijn Red kapot gaat is het natuurlijk lastiger herstellen dan, zeg, een raid 5 opstelling.
Waarom niet je 218+ inrichten voor je camera's en je nieuwe NAS puur voor je data in RAID 5 of SHR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
HeSitated schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:26:
[...]

Waarom niet je 218+ inrichten voor je camera's en je nieuwe NAS puur voor je data in RAID 5 of SHR?
Dat is ook een idee! Kost me wel wat meer geld omdat ik dan de 218+ niet kan verkopen, plus dat ik denk dat hij iets te overpowered is, bijvoorbeeld ten opzichte van de NVR218 die er voor gemaakt is. Maar neemt niet weg dat het best zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Wanneer ik dan bijvoorbeeld foto.eigendomein.nl open krijg ik in Chrome de melding "This site can’t be reached"
Dan kom je waarschijnlijk op het HTTP (80) port uit. Ik zie niks in je configuratie wat je hier post om inkomend port 80 verkeer te redirecten nar HTTPS 443.
Wanneer ik foto.eigendomein.nl:443 open krijg ik de pagina van de NAS wel te zien, maar dan is het certificaat niet geldig.
Al heb je certificaten ingesteld, je moet dan nachecken of de juiste certificaat geselecteerd is voor elke Reverse Proxy entry. Dit kun je hier checken: Control Panel -> Security -> Certificate -> Configure .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:54
Shadow771 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:43:
[...]

Dan kom je waarschijnlijk op het HTTP (80) port uit. Ik zie niks in je configuratie wat je hier post om inkomend port 80 verkeer te redirecten nar HTTPS 443.

[...]

Al heb je certificaten ingesteld, je moet dan nachecken of de juiste certificaat geselecteerd is voor elke Reverse Proxy entry. Dit kun je hier checken: Control Panel -> Security -> Certificate -> Configure .
Dank je, hier ga ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Wellicht dat iemand het weet, zoeken is een beetje onmogelijk kom ik achter;

Ik wil graag in de Synology een verbinding opzetten naar een specifieke FTP server. Ik kan een verbinding maken naar deze server via iedere willekeurige FTP client. Enige wat aangezet moet worden bij de verbinding is TLS. In de Synology zie ik deze optie niet.
Is dit geen mogelijkheid of doe ik iets verkeerd?

Let op: Ik wil dus geen FTP server maken van mijn Synology

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:10:
Wellicht dat iemand het weet, zoeken is een beetje onmogelijk kom ik achter;

Ik wil graag in de Synology een verbinding opzetten naar een specifieke FTP server. Ik kan een verbinding maken naar deze server via iedere willekeurige FTP client. Enige wat aangezet moet worden bij de verbinding is TLS. In de Synology zie ik deze optie niet.
Is dit geen mogelijkheid of doe ik iets verkeerd?

Let op: Ik wil dus geen FTP server maken van mijn Synology
Kon vroeger met de package downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

stormfly schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:35:
[...]

Kon vroeger met de package downloadstation.
Hmm, dat lijkt niet te zijn wat ik wil. Ik wil gewoon bestanden op de FTP kunnen zetten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:45:
[...]

Hmm, dat lijkt niet te zijn wat ik wil. Ik wil gewoon bestanden op de FTP kunnen zetten.
Dan even een docker image opspinnen met een ftp client, mapje koppelen en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@St@m
Als je geen docker hebt, dan zit er volgens mij een ftps client in Midnight Commander. Mogelijk via SynoCommunity?

Edit:
De FTP client in File Station en de command line is niet afdoende? Geen TLS?

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 15-12-2020 09:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

@stormfly @kraades
Ik heb Docker, maar ik heb de Synology ook pas sinds vrijdag, dus dit is echt helemaal nieuw.
Pihole heb ik al draaien via Docker, ik begrijp het concept :) Inmiddels draait Filezilla ook, maar zonder configuratie, dus ik ga eens even knutselen.

De FTP client ondersteunt geen TLS lijkt het, dus daar heb ik niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTP via TLS zit er gewoon in hoor.
Kijk hier hoe het moet.
https://www.synology.com/...inCenter/file_ftp_setting

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Wellicht nog even de originele vraag goed lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je enkel client wilt zijn kun je dat gewoon via FileStation of DownloadStation doen.
Daar hoef je niet apart TLS voor in te stellen.
Dat gebeurt automatisch als de server kant om TLS vraagt.

Dat werkt net zoals een browser die een website benadert die enkel TLS accepteert. O-)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ben(V) schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:47:
Als je enkel client wilt zijn kun je dat gewoon via FileStation of DownloadStation doen.
Daar hoef je niet apart TLS voor in te stellen.
Dat gebeurt automatisch als de server kant om TLS vraagt.

Dat werkt net zoals een browser die een website benadert die enkel TLS accepteert. O-)
Zoals gezegd, dat werkt niet. Dus als je een magische tip hebt, behalve IP en credentials invullen hoor ik het graag.

Neem aan dat we het over hetzelfde hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVctaAmM1dxFJmPh0EP7HT3UQQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KDKBjjHpbOST3BPddag9C07J.png?f=user_large

Als ik hier mijn gegevens invul krijg ik de melding dat de verificatie is mislukt. Gebruik ik dezelfde credentials via Filezilla (en TLS aan, anders krijg ik de melding dat verificatie is mislukt) werkt het allemaal prima

edit: @stormfly tnx voor de zet in de goede richting, het werkt uitstekend :) Moet even wennen aan het hele docker gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 15-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
St@m schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:54:
[...]

edit: @stormfly tnx voor de zet in de goede richting, het werkt uitstekend :) Moet even wennen aan het hele docker gebeuren.
Yes ff een paar how-to's doornemen. Je kunt mappen koppelen, maar als je goed inleest kan je ook de docker image draaien met dezelfde PID PGID als je admin user, waardoor je ze makkelijker kan bewerken.

https://www.reddit.com/r/...au1eh/pgid_puid_question/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat meen je niet, en ik het altijd maar trouw invullen bij elke docker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stormfly schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:13:
[...]

Je mag het wel invullen hoor... ;)

Ze doen dit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Kreeg vandaag de eerste meldingen van bad sectors op 1 van mijn 4 schijven in een DS414+. Nu is de nieuwe schijf al onderweg, maar hoe kan ik deze het beste vervangen?

Moet ik de schijf in kwestie eerst deactiveren? En dan de nieuwe erin steken? Eerst de NAS uitzetten of niet?
Gaat om een SHR met 4 schijven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Phusebox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:48:
Kreeg vandaag de eerste meldingen van bad sectors op 1 van mijn 4 schijven in een DS414+. Nu is de nieuwe schijf al onderweg, maar hoe kan ik deze het beste vervangen?

Moet ik de schijf in kwestie eerst deactiveren? En dan de nieuwe erin steken? Eerst de NAS uitzetten of niet?
Gaat om een SHR met 4 schijven.
Is hot-swappable. Je kan gewoon de bad disk eruit halen en nieuwe erin steken zonder de NAS uit te zetten. In Storage manager moet je dan zien dat ie de array aan het repairen is (anders handmatig ff op de repair knop drukken).

Zorg dat je altijd backups paraat heb staan (kan het niet vaak genoeg zeggen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shadow771 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:50:
[...]

Is hot-swappable. Je kan gewoon de bad disk eruit halen en nieuwe erin steken zonder de NAS uit te zetten. In Storage manager moet je dan zien dat ie de array aan het repairen is (anders handmatig ff op de repair knop drukken).

Zorg dat je altijd backups paraat heb staan (kan het niet vaak genoeg zeggen :+ )
Thanks.

Backups, schijven bedoel je?
De data is ook gesynced met Google One en nog een externe harde schijf voor de belangrijkste data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow771
stormfly schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:13:
[...]

Ik zou ook niet de PUID en PGIDS van admin gebruiken. Ikzelf maak een aparte (service)-account aan en geef aan dat account alleen de specifieke rechten/toegang dat het nodig heeft, meer niet. Veiliger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Phusebox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:53:
[...]
Backups, schijven bedoel je?
De data is ook gesynced met Google One en nog een externe harde schijf voor de belangrijkste data.
Ja dat je iig je data terug kan halen mocht de array toch kapot gaan tijdens repair/rebuild (kans is klein, maar niks is onmogelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow771 op 15-12-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shadow771 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:55:
[...]

Ja dat je iig je data terug kan halen mocht de array toch kapot gaan (kans is klein, maar niks is onmogelijk).
Ok, beter dan zolang de NAS uitzetten tot de nieuwe schijf er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:48
Ik probeer hier een Synology Drive client op te zetten, en zou graag toegang willen geven tot alle shared folders. Nu lukt dat wel en krijgen netjes bij alle gebruikers de mappen zien (in de online versie onder Teammap).

Echter zodra ik de Windows client installeer, dan vraagt hij welke map ik wil synchronisren van de Synology, en naar welke locatie ik dat wil op de PC. Het probleem is alleen dat ik niet alle shared folders aan kan geven, ik kan er slechts 1 selecteren.

Is er een mogelijkheid dat ik gewoon de folderstructuur krijg, zoals ik deze ook in File station krijg?
Nu lijkt het erop dat ik eerst allemaal mappen aan moet gaan maken op de PC (terwijl deze mappen al bestaan op de Synology) en ik één voor één de mappen moet gaan synchronisren. Dit lijkt me een beetje omslachtig.

Dus ik wil straks op de PC en mac gewoon naar de map Synology Drive, en daar gewoon direct alle shared folders zien!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Shadow771 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:53:
[...]

Ik zou ook niet de PUID en PGIDS van admin gebruiken. Ikzelf maak een aparte (service)-account aan en geef aan dat account alleen de specifieke rechten/toegang dat het nodig heeft, meer niet. Veiliger zo.
En voor eventuele samenwerking tussen verschillende dockers (bijv. Spotweb en SABNzbd o.i.d.) deze accounts lid maken van 1 bepaalde group.

Dat is zoals ik het gedaan heb. Had ik veeeel eerder moeten doen! :P

edit:
Hier kwam mijn inspiratie vandaan: https://www.reddit.com/r/...dia_advanced_setup_guide/

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 15-12-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Ja die heb ik ook gebruikt, een erg fijne handleiding.
Al moet je wel opletten op hoofdletter gebruik, daar kwam ik na een week zoeken achter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

fyr0 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:49:
[...]

Ja die heb ik ook gebruikt, een erg fijne handleiding.
Al moet je wel opletten op hoofdletter gebruik, daar kwam ik na een week zoeken achter..
Sja, Linux he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Sander_v schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb dit ook wel eens gehad. Bleek aan de voeding te liggen. Die zijn vrij kwetsbaar. Heb je een andere voeding om te testen?
Nieuwe voeding besteld en aangesloten, maar nog steeds hetzelfde :|
Iemand nog andere ideeën?

Als jullie een opvolger zouden moeten aanraden voor de DS214play, welke zou dat dan zijn?
Gebruik de server met name voor backup van media. Maar ook alslokale test webserver en voor Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:02

Zenyatta

Tsjakka!

Nou, heb hier nog een bijzonder dingetje... Ik heb dus mijn eigen nas draaien. Die kan ik benaderen via [DS218j.synology.me]. Ik heb ook die andere nas ingesteld. Die heb ik de instelling meegegeven om te kunnen benaderen via [DS410.synology.me]. Als ik nu probeer te benaderen via die tweede, kom ik als vanzelf op de eerste terecht. Gebruik ik DS410.quickconnect.to dan werkt het wel.

Heeft dit ermee te maken dat beide apparaten hetzelfde externe IP hebben? Als dat zo is, dan is er geen issue. De 410 komt op een andere locatie en zal dus een ander extern IP krijgen. Is dat niet de oorzaak, dan ga ik ergens de mist in met de instellingen. Iemand een suggestie waar ik dat moet zoeken?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@LinkinTED
Dat neigt dan toch naar een hardware probleem vrees ik.
https://www.synology.com/...ED_is_flashing_constantly

Geen vervuiling van binnen misschien?

Qua vervanging heb je voor wat je noemt niet veel power nodig.
Je kunt hier een advies bekijken.
https://www.synology.com/en-global/support/nas_selector

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44
Zenyatta schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:48:
Nou, heb hier nog een bijzonder dingetje... Ik heb dus mijn eigen nas draaien. Die kan ik benaderen via [DS218j.synology.me]. Ik heb ook die andere nas ingesteld. Die heb ik de instelling meegegeven om te kunnen benaderen via [DS410.synology.me]. Als ik nu probeer te benaderen via die tweede, kom ik als vanzelf op de eerste terecht. Gebruik ik DS410.quickconnect.to dan werkt het wel.

Heeft dit ermee te maken dat beide apparaten hetzelfde externe IP hebben? Als dat zo is, dan is er geen issue. De 410 komt op een andere locatie en zal dus een ander extern IP krijgen. Is dat niet de oorzaak, dan ga ik ergens de mist in met de instellingen. Iemand een suggestie waar ik dat moet zoeken?
Komt waarschijnlijk omdat je voor beide poort 5000(http) en 5001(https) gebruikt.
Waarschijnlijk heeft je ds218j een lager ip adres waardoor hij je daarnaartoe stuurt.

Stel een portforwarding in in je router bijv: 5002 extern --> 5000 of 5001 intern en gebruik dan ds410.synology.me:5002 om op de ds410 uit te komen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44
LinkinTED schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:30:
[...]

Nieuwe voeding besteld en aangesloten, maar nog steeds hetzelfde :|
Iemand nog andere ideeën?

Als jullie een opvolger zouden moeten aanraden voor de DS214play, welke zou dat dan zijn?
Gebruik de server met name voor backup van media. Maar ook alslokale test webserver en voor Domoticz.
1.Hang een raspberry aan de seriele connector van je mobo en kijk wat je kan uitlezen.

2. Verkoop hem voor een klein prijsje aan mij :P

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LinkinTED
kraades schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:53:
Geen vervuiling van binnen misschien?
Onder het mom... 't is toch al defect heb ik hem uit elkaar gehaald.
Met de compressor er door heen, doekje dr over, en voilá, hij doet het weer _/-\o_
MaD_co schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:23:
[...]
2. Verkoop hem voor een klein prijsje aan mij :P
Helaas voor jou ;)
Hij doet 't weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@LinkinTED
Mooi! Kan je nieuwe voeding ook weer retour. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinkinTED
kraades schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:16:
@LinkinTED
Mooi! Kan je nieuwe voeding ook weer retour. :)
Precies :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Nog even terugkomend op m'n problemen met de Time Machine backups waarbij ik telkens de foutmelding krijg als de schijfruimte in het quotum opraakt en de oude backups dus niet worden verwijderd: gisteren heeft Tech Support m'n systeem overgenomen en van alles nagekeken. Dit is het resultaat:
Thanks for your patience.

According to our developers check, they found that sometimes when a user with quota does the Time backup via SMB, it might fail.
Only SMB broadcast was enabled, so in Time Machine it would automatically choose SMB connection. We are able to reproduce this issue in our labs, however need more time to find the root cause.

For a workaround, our developer should have set your DiskStation Bonjour setting to use AFP broadcasting.
Please use AFP to create your backup instead, be sure to avoid SMB during the process. Monitor it for a while to see if the issue persists.

Let me know if any issues, thank you!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik zit meet mijn DS718+ tegen de 80% geheugen gebruik aan (en volle schijven, maar dat is een luxe probleem). Omdat ik de DS718+ wil gaan gebruiken voor domotica wil ik hier 2 VM's op gaan draaien.
Nu heb ik standaard 2GB geheugen en het liefst ga ik naar 2x 4GB. Volgens de specs moet de Intel CPU tot 8GB kunnen adresseren.
Ik zie mensen met 10 of zelfs 16GB geheugen, maar vraag me af of dat dan wel stabiel werkt.

Probleem waar ik tegen aanloop welke modules het beste erin werken. Ik kwam 2 geheugenmodules tegen die niet meer leverbaar zijn. Iemand een tip van welke het beste aan te schaffen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Binnetie
Dezelfde kenmerken gebruiken als deze:
pricewatch: Synology D3NS1866L-4G

Dus DDR3L (SODIMM), 1.866MT/s, 1.35V.

Meer geheugen dan 8 GB wordt wel herkend maar niet gebruikt. De processor kan maximaal 8 GB adresseren.

Ik neem aan dat je Home Assistant gaat gebruiken? Dan kun je ook nog naar Docker kijken i.p.v. VM's. Net wat lichter.

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 16-12-2020 11:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
Binnetie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:00:
Ik zie mensen met 10 of zelfs 16GB geheugen, maar vraag me af of dat dan wel stabiel werkt.
Ik kan je vertellen dat mijn DS718+ met 16GB RAM uitstekend werkt zolang je idd de juiste geheugen specs erin propt zoals @kraades al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
@Binnetie
Dezelfde kenmerken gebruiken als deze:
pricewatch: Synology D3NS1866L-4G

Dus DDR3L (SODIMM), 1.866MT/s, 1.35V.

Meer geheugen dan 8 GB wordt wel herkend maar niet gebruikt. De processor kan maximaal 8 GB adresseren.

Ik neem aan dat je Home Assistant gaat gebruiken? Dan kun je ook nog naar Docker kijken i.p.v. VM's. Net wat lichter.
Dankjewel! Ik heb Docker overwogen, maar ik las op het forum hier dat Home Assistent actief addons etc blokkeert oudere docker versies. Ik kan dit alleen nog nergens terugvinden: Flapperbol in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Ik denk dat ik een bankje van 8GB erbij in zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Binnetie
Ai, dat wist ik niet. De door Synology gebruikte Docker versie is inderdaad belegen. Ook in DSM 7 beta voorlopig nog dezelfde oude versie dus dat schiet ook niet op.

Een VM trekt ook best wel een wissel op de Synology. Volgens mij was hier een paar pagina's terug nog een discussie over.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Shadow771 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
[...]

Ik kan je vertellen dat mijn DS718+ met 16GB RAM uitstekend werkt zolang je idd de juiste geheugen specs erin propt zoals @kraades al aangaf.
Niet om de discussie nog eens opnieuw aan te zwengelen :P , maar ik vraag mij af hoe dit geheugen > 8 GB ooit kan worden aangesproken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:02

Zenyatta

Tsjakka!

MaD_co schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:56:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat je voor beide poort 5000(http) en 5001(https) gebruikt.
Waarschijnlijk heeft je ds218j een lager ip adres waardoor hij je daarnaartoe stuurt.

Stel een portforwarding in in je router bijv: 5002 extern --> 5000 of 5001 intern en gebruik dan ds410.synology.me:5002 om op de ds410 uit te komen.
Dank voor het meedenken. Als dat het issue is, verander ik niets. De 410 komt ergens anders te staan, dus dan is het forwarden geen issue meer.

Dank voor het meedenken!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:47:
Niet om de discussie nog eens opnieuw aan te zwengelen :P , maar ik vraag mij af hoe dit geheugen > 8 GB ooit kan worden aangesproken?
Ah. Ik ben pas recent actief in dit deel van GoT, dus die eerdere discussies heb ik niet meegekregen. Maar ik wil ook niet onnodig oude koeien uit de sloot halen.

Het kan natuurlijk zijn dat mijn visie onjuist is. Onderstaand is wat ik iig zie via de Synology GUI van mijn DS718+. Ik ben nog niet Linux capable genoeg om te weten hoe je dit via SSH kan verifiëren.

Afbeeldingslocatie: https://publicshare.vlnet.nl/ds71816ram.jpg

De meeste RAM word op dit moment opgevroten door een draaiende Ubuntu VM (non-GUI) die 4 GB RAM nodig heeft.

Ik heb natuurlijk ook memory compression uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow771 op 16-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik wil toch nog een keer mijn probleem aankaarten. Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft.
Wij moeten nu vanaf huis gaan werken, en werken lokaal met circa 5 man op de Synology Nas DS220+. Nu moeten we thuis gaan werken, en hebben ook divers tekenwerk wat gedaan wordt op deze NAS. Lokaal werkt dit perfect, maar via een VPN lijkt me dit niet de beste oplossing, vanwege CPU power die te laag is op deze NAS en vanwege netwerk afhankelijkheid.

Ik moest gelijk aan Synology Drive denken. Hiermee werk je lokaal (op je eigen laptop) en kan je laten syncen zodra je weer op de zaak bent, of als je het direct moet delen met een collega, je het dan handmatig kunt uploaden met 1 druk op de knop.

Nu loop ik allen tegen een probleem aan.
Ik heb alles correct ingesteld in de Synology Drive Admin page (alle shared folders enabled). Als ik op de webversie inlog, dan zie ik dus alle shared folders (de folder structuur) zoals deze ook in file station staat. Dat is perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LnebGD_csdBAMBK3pNAOithUxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RsxTiKhkvP5FCgNMf8TxDGtV.jpg?f=user_large

Het is alleen zo dat als ik Synology Drive Client installeer. Ik exact hetzelfde wil zien als wat ik zie in file station en in de webversie van Synology Drive zoals hierboven.
Dus 1 Synology Drive map op de laptop, met daarin een Drive Home map, en een Teamfolder map met daarin alle shares

Het lijkt er alleen op dat ik ieder shared folder apart moet aangeven en ook nog eens zelf een mapstructuur moet gaan maken op ieder laptop die we hebben. Dit schiet naar mijn idee een beetje zijn doel voobij in het 'makkelijk opzetten' van een eigen cloud.
Waarom is het niet mogelijk om in één keer de complete Teamfolder als task aan te maken met daaronder de mappenstructuur zoals je die ook ziet in de webversie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPCEUPAsGX169-CuAUmj8yqcQPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MuwlPrpArKy6NcCQHPrXsdYy.png?f=user_large

Heeft iemand enig idee of dit wel goed werkend is te krijgen? Ik blijf het namelijk raar vinden dat je zonder enige aanpassingen wel netjes alle Teamfolders ziet in de webversie maar niet de mogelijkheid hebt om deze Teammap volleidg met één sync task aan te kunnen maken.

Ik hoop echt dat ik iets over het hoofd zie, anders snap ik echt werkelijk de logica niet achter de Client versie van Synology Drive.
Dit zou naar mijn idee installeren, connectje en klaar moeten zijn, en de admin regelt dan verder alle rechten wel in het Admin Console.

We staan eventueel ook open voor andere suggesties, VPN is er echter (denk ik) geen optie, i.v.m. de eerder aangegeven CPU problemen en het niet makkelijk lokaal kunnen werken voor tekeningen e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 16-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05
Iemand enig idee waarom mijn Synology mijn NTFS schijven uit een Windows server systeem niet kan lezen? Als ik ze aan mijn Mac hangt leest deze ze wel, het zijn 4 verschillende schijven werken allemaal niet. Hij ziet wel de schijf en bij schijf info zegt die niet ondersteunde partie indeling.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:14
robbinonline schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:53:
Iemand enig idee waarom mijn Synology mijn NTFS schijven uit een Windows server systeem niet kan lezen? Als ik ze aan mijn Mac hangt leest deze ze wel, het zijn 4 verschillende schijven werken allemaal niet. Hij ziet wel de schijf en bij schijf info zegt die niet ondersteunde partie indeling.
Je beantwoordt zelf de vraag al. Synology (linux) leest geen ntfs. Hooguit smb (fat) als Windows Filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

JdM

Humbled

@Wachten... ik heb geen antwoord op je vraag over Synology Drive, ik liep hier afgelopen week zelf ook tegen aan en ben ook benieuwd of er een oplossing voor is.

Voor wat betreft je VPN overwegingen: Wij werken hier continu met 6 personen via VPN op dezelfde Synology die niet op dezelfde locatie staat) in de mappen, met daarnaast mailstation en calendar actief en dat loopt allemaal heel soepel. Wel op een 718+, maar mogelijk draait het bij jou ook goed.
Het instellen van (open)VPN is in een paar uurtjes wel geregeld als je het nog nooit gedaan hebt, uitproberen kan altijd toch?

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 16-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:05
Theone098 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:31:
[...]

Je beantwoordt zelf de vraag al. Synology (linux) leest geen ntfs. Hooguit smb (fat) als Windows Filesystem.
Naar mijn weten leest dsm wel nfts kan het alleen niet beschrijven.
Staat ook hier: https://www.synology.com/...externaldevice_devicelist

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
robbinonline schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:53:
Mogelijk een Windows dingetje.
Misschien werkt handmatig mounten?
https://community.synology.com/enu/forum/6/post/127271

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:14
robbinonline schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:38:
[...]

Naar mijn weten leest dsm wel nfts kan het alleen niet beschrijven.
Staat ook hier: https://www.synology.com/...externaldevice_devicelist
Yep, aanname dat hij 4 schijven in z'n NAS wilde plaatsen met NTFS omdat deze uit een Windows Server komen. Maar als externe schijf zou het moeten kunnen volgens jouw link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
JdM schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:36:
@Wachten... ik heb geen antwoord op je vraag over Synology Drive, ik liep hier afgelopen week zelf ook tegen aan en ben ook benieuwd of er een oplossing voor is.

Voor wat betreft je VPN overwegingen: Wij werken hier continu met 6 personen via VPN op dezelfde Synology die niet op dezelfde locatie staat) in de mappen, met daarnaast mailstation en calendar actief en dat loopt allemaal heel soepel. Wel op een 718+, maar mogelijk draait het bij jou ook goed.
Het instellen van (open)VPN is in een paar uurtjes wel geregeld als je het nog nooit gedaan hebt, uitproberen kan altijd toch?
Ja echt heel erg jammer dat niemand dit schijnt te weten.
Het blijft naar mijn idee echt raar en onbegrijpelijk dat dit niet werkt zoals het op de webinterface.

Je kan hiermee dus nooit makkelijk tegen een collega of familie zeggen "hier installeer Synology Drive client connect en je kun op mijn server werken. Je moet een beetje weten hoe het in elkaar zit, en dus alle mappen lokaal op ieder laptop aan gaan maken.

Ik blijf hopen dat ik iets over het hoofd zie.

Maar even nog een vraag wat betreft VPN.
Werken jullie ook in enigzins grote projecten enz? Wij maken namelijk 3D tekeningen, en kan me nou niet voorstellen dat dit lekker werkt via VPN op een DS220+ als je met 2 mensen tegelijk aan het tekenen bent.

Dan zou je dus ieder project lokaal moeten downloaden en later weer uploaden. Dit is al niet lekker werkbaar omdat er geregeld in meerdere tekeningen wordt gewerkt op een dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Wachten...
Een "oplossing" is 1 share aanmaken en hieronder de subdirectories, maar dan heb je natuurlijk wel alles op 1 share staan... (dus 1 recycle bin, 1 snapshot etc.)

Misschien kun je 1 share aanmaken en wat doen met symbolic links als je deze ook nog individueel wilt zien?

Op Windows heb je dan ook 1 ingang namelijk \\jouwnas\ShareX...

Niet getest.
admin@DS716V:~/tmp$ mkdir -p ShareX/Share{1..5}
admin@DS716V:~/tmp$ ls ShareX/
Share1  Share2  Share3  Share4  Share5
admin@DS716V:~/tmp$ for i in {1..5}
> do
> ln -s ShareX/Share$i Share$i
> done
admin@DS716V:~/tmp$ ls -l
total 20
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share1 -> ShareX/Share1
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share2 -> ShareX/Share2
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share3 -> ShareX/Share3
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share4 -> ShareX/Share4
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share5 -> ShareX/Share5
drwxrwxrwx+ 1 admin users 60 Dec 16 16:41 ShareX
admin@DS716V:~/tmp$

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 16-12-2020 16:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:47:
@Wachten...
Een "oplossing" is 1 share aanmaken en hieronder de subdirectories, maar dan heb je natuurlijk wel alles op 1 share staan... (dus 1 recycle bin, 1 snapshot etc.)

Misschien kun je 1 share aanmaken en wat doen met symbolic links als je deze ook nog individueel wilt zien?

Op Windows heb je dan ook 1 ingang namelijk \\jouwnas\ShareX...

Niet getest.
admin@DS716V:~/tmp$ mkdir -p ShareX/Share{1..5}
admin@DS716V:~/tmp$ ls ShareX/
Share1  Share2  Share3  Share4  Share5
admin@DS716V:~/tmp$ for i in {1..5}
> do
> ln -s ShareX/Share$i Share$i
> done
admin@DS716V:~/tmp$ ls -l
total 20
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share1 -> ShareX/Share1
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share2 -> ShareX/Share2
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share3 -> ShareX/Share3
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share4 -> ShareX/Share4
lrwxrwxrwx+ 1 admin users 13 Dec 16 16:43 Share5 -> ShareX/Share5
drwxrwxrwx+ 1 admin users 60 Dec 16 16:41 ShareX
admin@DS716V:~/tmp$
Ja dat is voor mij echt houtje touwtje werk.
Ik snap het idee en heb zelf ook over zoiets nagedacht. De drive wordt echter gepromoot dat je super handig/snel en makkelijk met elkaar kunt werken en alles kunt syncen. Dit werkt alleen in de praktijk dus totaal niet. (Ja voor 1 map of voor je home map)

Ten eerste werkt de client vrij omslachtig voor een leek (collega/familie)
Daarnaast moet je dus allerlei aparte shares teamfolders aan gaan maken, terwijl je al je rechten en mappen al in hebt gesteld in de control panel. Dat is toch volledig dubbel en onnodig werk?

Nu moet je dus alles weer opniew gaan doen, en dan eventuele mappen elk individueel gaan syncen.
Voor een bedrijf als Synology kan ik me gewoon bijna niet voorstellen dat dit niet kan, maar blijkbaar is het toch echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Wachten...
Dan is de enige opposing om 1 share te maken als je de Synology Drive client configuratie simpel wilt houden. De symbolic links laat je dan achterwege.

Als ik jou was zou ik een support ticket aanmaken bij Synology en vragen om opheldering.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:02:
@Wachten...
Dan is de enige opposing om 1 share te maken als je de Synology Drive client configuratie simpel wilt houden. De symbolic links laat je dan achterwege.

Als ik jou was zou ik een support ticket aanmaken bij Synology en vragen om opheldering.
Ja mijn reactie was eigenlijk op beide ;)
Het is echt totaal niet pratisch wat betreft rechten eenmaken e.d. om 1 share te maken, en daarin deze subfolders.

Ik ga dan maar eens een ticket aanmaken bij Synology. Hopelijk wordt dit eens opgepakt, want als iedereen gewoon de client kan installeren en je vanuit de admin alles kunt regelen qua folders, subfolders, rechten, wat wel en niet zichtbaar is etc, dan heb je best wel een aardig product, die ook nog eens goed werkbaar is voor kleine bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 18:56

jbbrans

Ik ben aan het kijken voor vervanging van mijn DS1512+ en heb mijn oog laten vallen op de DS1821+.
Deze heeft een mogelijkheid voor nvme ssd cache, kan daar willekeurig welke nvme ssd in of moet ik nog ergens op letten? En heeft een bepaalde grootte nog nut of nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@jbbrans
Ligt een beetje aan je use case.
Zie kopje Choosing it right in:
https://blog.synology.com...g-your-nas-with-ssd-cache

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Wachten...
Ik snap je punt. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat men de client kant eerder aan de client kant dan de server kant wil regelen. Je zou ook nog kunnen kijken hoe de concurrenten het doen met Team Folders bijvoorbeeld Dropbox. Kun je dit meenemen in je case richting Synology. Of juist niet...

Edit:
Nog een houtje touwtje oplossing... ;)
Ik zie in %LOCALAPPDATA%\SynologyDrive\data\db wat databases staan. Misschien kun je die syncen cq. prepareren.

Edit 2:
In sys.sqite zit een tabel session_table met de share_name, sync_folder etc.

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 16-12-2020 19:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:22:
@Wachten...
Ik snap je punt. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat men de client kant eerder aan de client kant dan de server kant wil regelen. Je zou ook nog kunnen kijken hoe de concurrenten het doen met Team Folders bijvoorbeeld Dropbox. Kun je dit meenemen in je case richting Synology. Of juist niet...

Edit:
Nog een houtje touwtje oplossing... ;)
Ik zie in %LOCALAPPDATA%\SynologyDrive\data\db wat databases staan. Misschien kun je die syncen cq. prepareren.

Edit 2:
In sys.sqite zit een tabel session_table met de share_name, sync_folder etc.
Ja dat zijn helaas allemaal dingen waar ik net te weinig kaas van heb gegeten, dus wil hier niet teveel mee klooien.

Ik moet gewoon even kijken of er andere oplossingen zijn. Normaal zou een VPN genoeg zijn, ik denk achter dat het werken met Sketchup tekeningen niet echt vloeiend zal verlopen via VPN.

Mijn zoektocht gaat dus nog even door helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

jbbrans schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
Ik ben aan het kijken voor vervanging van mijn DS1512+ en heb mijn oog laten vallen op de DS1821+.
Deze heeft een mogelijkheid voor nvme ssd cache, kan daar willekeurig welke nvme ssd in of moet ik nog ergens op letten? En heeft een bepaalde grootte nog nut of nadelen?
Het nut van die cache SSD's zijn de meningen nogal over verdeeld. Verder is de link van @kraades wel handig. Let vooral op de TBW als je de wearout van je SSD's een beetje acceptabel wil houden.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

foutje kan weg

[ Voor 99% gewijzigd door Vmu op 17-12-2020 07:52 ]

Vmu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Wachten... schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:36:
Ik wil toch nog een keer mijn probleem aankaarten. Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft.
Wij moeten nu vanaf huis gaan werken, en werken lokaal met circa 5 man op de Synology Nas DS220+. Nu moeten we thuis gaan werken, en hebben ook divers tekenwerk wat gedaan wordt op deze NAS. Lokaal werkt dit perfect, maar via een VPN lijkt me dit niet de beste oplossing, vanwege CPU power die te laag is op deze NAS en vanwege netwerk afhankelijkheid.

Ik moest gelijk aan Synology Drive denken. Hiermee werk je lokaal (op je eigen laptop) en kan je laten syncen zodra je weer op de zaak bent, of als je het direct moet delen met een collega, je het dan handmatig kunt uploaden met 1 druk op de knop.

Nu loop ik allen tegen een probleem aan.
Ik heb alles correct ingesteld in de Synology Drive Admin page (alle shared folders enabled). Als ik op de webversie inlog, dan zie ik dus alle shared folders (de folder structuur) zoals deze ook in file station staat. Dat is perfect!

[Afbeelding]

Het is alleen zo dat als ik Synology Drive Client installeer. Ik exact hetzelfde wil zien als wat ik zie in file station en in de webversie van Synology Drive zoals hierboven.
Dus 1 Synology Drive map op de laptop, met daarin een Drive Home map, en een Teamfolder map met daarin alle shares

Het lijkt er alleen op dat ik ieder shared folder apart moet aangeven en ook nog eens zelf een mapstructuur moet gaan maken op ieder laptop die we hebben. Dit schiet naar mijn idee een beetje zijn doel voobij in het 'makkelijk opzetten' van een eigen cloud.
Waarom is het niet mogelijk om in één keer de complete Teamfolder als task aan te maken met daaronder de mappenstructuur zoals je die ook ziet in de webversie?

[Afbeelding]

Heeft iemand enig idee of dit wel goed werkend is te krijgen? Ik blijf het namelijk raar vinden dat je zonder enige aanpassingen wel netjes alle Teamfolders ziet in de webversie maar niet de mogelijkheid hebt om deze Teammap volleidg met één sync task aan te kunnen maken.

Ik hoop echt dat ik iets over het hoofd zie, anders snap ik echt werkelijk de logica niet achter de Client versie van Synology Drive.
Dit zou naar mijn idee installeren, connectje en klaar moeten zijn, en de admin regelt dan verder alle rechten wel in het Admin Console.

We staan eventueel ook open voor andere suggesties, VPN is er echter (denk ik) geen optie, i.v.m. de eerder aangegeven CPU problemen en het niet makkelijk lokaal kunnen werken voor tekeningen e.d.
Ja dat probleem ken ik. Is onhandig en verwarrend.
Uiteindelijk kan het ook handig zijn omdat je iedere map in je computer naar een teamfolder kunt syncen.
Als je weet wat je doet is het best ok maar inderdaad je moet goed nadenken hoe je het aanpakt want de kans op een puinhoop is vrij groot.

Vmu

• Wachten...
Vmu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:52:
[...]

Ja dat probleem ken ik. Is onhandig en verwarrend.
Uiteindelijk kan het ook handig zijn omdat je iedere map in je computer naar een teamfolder kunt syncen.
Als je weet wat je doet is het best ok maar inderdaad je moet goed nadenken hoe je het aanpakt want de kans op een puinhoop is vrij groot.
Onderstaand wat uitleg over Synology Drive Client en hoe het werkt met instellen. Dit kan wellicht wat frustratie schelen bij anderen. Mocht er behoeft zijn aan een duidelijk uitleg/Tutorial met screenshots, laat het dan even weten!

Ja ik ben nog even opnieuw gaan kijken of ik gisteren niks over het hoofd heb gezien, maar het is toch echt zo omslachtig als het is. Waar ik wel achter kwam, is dat het veel handiger is om eerst een mappen structuur aan te maken, zoals je ook in je Synology File station hebt, ik leg later uit waarom dit is. Dus bijvoorbeeld:

C:/Synology Drive (locatie maakt helemaal niks uit omdat er snelkoppelingen worden aangemaakt)
Met daarin de mappen die je wilt hebben zoals Werk, Public, Video, etc.
LET OP!!! Deze mappen ga je niet gebruiken. Synology maakt (straks bij Sync Task) Als je de client software in gaat stellen. Snelkoppelingen naar deze mappen aan. Je hoeft deze dus niet meer via C:/Synology Drive te banaderen. Je kan het dus ook op een totaal andere locatie zetten als je dat wilt. De mappen zien er nadat je de Client hebt insteld dan zo uit

SynologyDrive>>Werk>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)
SynologyDrive>>Video>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)
SynologyDrive>>Public>>SynologyDrive(dit is een snelkoppeling)

Vervolgens ga je de Sync Tasks (ja het moet helaas voor ieder map appart) aanmaken binnen de Client software, en verwijs je naar de juiste map.

Als je alles erin hebt gezet zie je links in je File Explorer Synology Drive staan, met daarin jouw mappen. Zoals je ook kunt zien zijn dit snelkoppelingen naar de locaties van de mappen, in dit geval C:/Synology Drive

Ik heb ook even een batfile gemaakt (code hieronder) zodat je in één keer meerdere mappen aan kunt maken. Dit is handig als je op meerdere PC`s/Laptops dit in moet stellen.

code:
1
2
3
4
5
6
@echo off

md "Synology Drive"\Werk
md "Synology Drive"\Public
md "Synology Drive"\Video
md "Synology Drive"\Photo

Mocht het veel handiger kunnen laat het me dan weten. Dit is echter de methode die ik nu ga gebruiken. Je moet dus even weten dat tijdens de Sync Task het niet zoveel uit maakt waar je de folders aan gaat maken. Dit wordt straks in de Synology Drive Client gewoon een snelkoppeling.
De enige reden dat je de mappen aanmaakt is omdat je niet meerdere sync folders aan kunt maken in 1 map.

Iedere Sync Taks moet zijn eigen folder hebben. Als je dit weet, maakt het het instellen iets minder frustrerend.

[ Voor 19% gewijzigd door Wachten... op 17-12-2020 15:20 ]

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Zijn er hier mensen die hun NAS achter een netwerk met dynamisch IP adres succesvol hebben configureren om vanaf het internet bereikbaar te zijn zónder Quickconnect?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer over wat voor services ik nou moet gebruiken. Momenteel heb ik het volgende geconfigureerd:
  • Quickconnect, hierdoor kan ik inloggen via mijn quickconnect naam op DS apps van buitenaf. Inlogtijd is gemiddeld ongeveer 10s, dus aanzienlijk langer dan binnen het lokale netwerk
  • synology.com certificaat is zichtbaar in Control Panel, maar dit werkt niet lekker. Het liefst connect ik op apps als DS Photo via HTTPS, maar als ik via HTTPS verbind, kunnen video’s niet meer afspelen (errorcode -1100). Resultaat: ik kan alleen via een niet-encrypted verbinding bij mijn NAS, niet echt ideaal.
  • ik heb ook een DDNS van Synology geconfigureerd in Control Panel, met als hostnaam x.dsfamily.net. Ik begrijp niet goed wat dit nu oplevert, als ik x.dsfamily.net aanroep krijg ik geen respons...(connection timed out)
Als er iemand is die me op weg kan helpen, graag :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
nino_070 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
Zijn er hier mensen die hun NAS achter een netwerk met dynamisch IP adres succesvol hebben configureren om vanaf het internet bereikbaar te zijn zónder Quickconnect?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer over wat voor services ik nou moet gebruiken. Momenteel heb ik het volgende geconfigureerd:
  • Quickconnect, hierdoor kan ik inloggen via mijn quickconnect naam op DS apps van buitenaf. Inlogtijd is gemiddeld ongeveer 10s, dus aanzienlijk langer dan binnen het lokale netwerk
  • synology.com certificaat is zichtbaar in Control Panel, maar dit werkt niet lekker. Het liefst connect ik op apps als DS Photo via HTTPS, maar als ik via HTTPS verbind, kunnen video’s niet meer afspelen (errorcode -1100). Resultaat: ik kan alleen via een niet-encrypted verbinding bij mijn NAS, niet echt ideaal.
  • ik heb ook een DDNS van Synology geconfigureerd in Control Panel, met als hostnaam x.dsfamily.net. Ik begrijp niet goed wat dit nu oplevert, als ik x.dsfamily.net aanroep krijg ik geen respons...(connection timed out)
Als er iemand is die me op weg kan helpen, graag :Y
Je moet kiezen voor iets van mijnserver.synology.me (dus alleen het eerste woord voor de punt kun je veranderen.

Daarna zou alles moeten werken.

Volg onderstaande video, het kost je 10 minuten van je leven, en dan zou je eruit moeten komen ;)

Quickconnect niet gebruiken. Tenzij het echt echt niet anders kan. En vergeet niet je poort 5000 of 5001 open te zetten. Echter weet ik niet hoever je al bent met instellen, en in hoeverre je enigzins verstand hebt van de Synology en alle instellingen. Want van buitenaf benaderen is niet geheel zonder risico`s als je niet weet wat je doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wachten... op 17-12-2020 16:08 ]

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:27

ChillPascal

In the end...

Al een tijdje houd ik de prijzen van de 220+ en de 720+ in de gaten om mijn 413j te vervangen. Helaas hebben ook Black Friday en Cyber Monday geen 'dip' in de prijs laten zien.

Nu wil ik binnenkort een van beide aanschaffen, maar zit ik toch nog in dubio of het de meerprijs van €100,- waard is. Hoe staan jullie daarin? Ik gebruik de NAS nu (of wil het gaan gebruiken) voor o.a.
  • Survaillance Station
  • Video Station
  • Plex
  • Docker (o.a. Unifi host)
  • Back-up
  • Photo
De 413j draait nog uitstekend, maar wordt wel traag om al deze activiteiten te runnen. Ik hoop hiermee dan ook een NAS te halen welke weer een kleine 10 jaar meegaat. Met die gedachte neig ik richting de 720+, maar twijfel of dit een juiste redenatie is.

• TeCuMSeH
  • Laatst online: 22:33
ChillPascal schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:58:
Al een tijdje houd ik de prijzen van de 220+ en de 720+ in de gaten om mijn 413j te vervangen. Helaas hebben ook Black Friday en Cyber Monday geen 'dip' in de prijs laten zien.

Nu wil ik binnenkort een van beide aanschaffen, maar zit ik toch nog in dubio of het de meerprijs van €100,- waard is. Hoe staan jullie daarin? Ik gebruik de NAS nu (of wil het gaan gebruiken) voor o.a.
Ik zit zelf met een vergelijkbaar dilema, ik neig echter naar de 420+ zodat ik gaandeweg de schijfcapaciteit kan uitbreiden. Met de 720+ kan dit wel maar dan wel met een aanschaf van de dx517 die mij wat te prijzig is.

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

• Wachten...
ChillPascal schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:58:

• Survaillance Station
  • Video Station
  • Plex
  • Docker (o.a. Unifi host)
  • Back-up
  • Photo
De 413j draait nog uitstekend, maar wordt wel traag om al deze activiteiten te runnen. Ik hoop hiermee dan ook een NAS te halen welke weer een kleine 10 jaar meegaat. Met die gedachte neig ik richting de 720+, maar twijfel of dit een juiste redenatie is.
Als je nu een 413j hebt en daar al redelijk tevreden mee bent, dan zou ik niet voor de 720+ gaan, maar eerder voor de 220+.

Maar ook hier weer hebben we veel te weinig informatie. Hoeveel kennis heb je van Synology?
  • Met hoeveel mensen ga je tegelijk op de NAS?
  • Hoeveel opslag denk je nodig te hebben later?
  • Hoeveel cameras ga je aan de Synology hangen
  • Hoeveel backups ga je draaien?
Als je hoofdzakelijk de dingen voor jezelf gebruikt, dan is een 220+ echt voldoende (kijk ook eens voor deals naar de 218+)

Even ter indicatie. Ik heb een 918+ met 8GB werkgeheugen en draai van vier andere servers backups naar mijn server, ik heb 2 VM`s draaien, 2 dockers, ben regelmatig met 3 mensen tegelijk verbonden Ik beheer 5 andere servers via mijn server en experimenteer geregeld met dingen. Ik draai GEEN plex maar wel Survaillance station met 1 camera

Dit ding is wel echt een overkill, maar ik kan voorlopig vooruit en lekker experimenteren. Ik ben persoonlijk van of echt goed geld uitgeven, of juist zo goedkoop mogelijk (bang/buck verhaal)
Als je richting de 500 euro gaat, dan zou ik persoonlijk wel echt voor een 4bay nas gaan. Het feit dat je dan raid 5 kan draaien is naar mijn inziens echt wel een groot voordeel!

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 17-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:27

ChillPascal

In the end...

Wachten... schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:15:
[...]

Als je nu een 413j hebt en daar al redelijk tevreden mee bent, dan zou ik niet voor de 720+ gaan, maar eerder voor de 220+.
Ik merk wel dat deze aanzienlijk trager wordt, maar daar heb ik mij bij neergelegd. Voor de rest functioneerd die prima
Maar ook hier weer hebben we veel te weinig informatie. Hoeveel kennis heb je van Synology?
  • Met hoeveel mensen ga je tegelijk op de NAS?
  • Hoeveel opslag denk je nodig te hebben later?
  • Hoeveel cameras ga je aan de Synology hangen
  • Hoeveel backups ga je draaien?
An sich kan ik redelijk overweg met mijn Synology. Knutsel en speel er dan ook al ruim 5 jaar op los.
  • Veelal ikzelf
  • Ik zit nu op 2x3 TB (Raid 1) en ben van plan om deze te vervangen voor 2x4TB in diezelfde raid
  • Op het moment twee camera's
  • Eén vaste desktop en mobiele telefoon
Als je hoofdzakelijk de dingen voor jezelf gebruikt, dan is een 220+ echt voldoende (kijk ook eens voor deals naar de 218+)
Goede tip van de 218+, ik dacht dat Docker hier niet op draaide. Zojuist even opgezocht en draait er blijkbaar wel op. Echter zie ik aan prijs geen verschil met de nieuwere 220+.
Even ter indicatie. Ik heb een 918+ met 8GB werkgeheugen en draai van vier andere servers backups naar mijn server, ik heb 2 VM`s draaien, 2 dockers, ben regelmatig met 3 mensen tegelijk verbonden Ik beheer 5 andere servers via mijn server en experimenteer geregeld met dingen. Ik draai GEEN plex maar wel Survaillance station met 1 camera

Dit ding is wel echt een overkill, maar ik kan voorlopig vooruit en lekker experimenteren. Ik ben persoonlijk van of echt goed geld uitgeven, of juist zo goedkoop mogelijk (bang/buck verhaal)
Als je richting de 500 euro gaat, dan zou ik persoonlijk wel echt voor een 4bay nas gaan. Het feit dat je dan raid 5 kan draaien is naar mijn inziens echt wel een groot voordeel!
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste alinea. Als ik geld uit geef dan wil ik ook goed geld uitgeven. Dat kan in beste prijs/kwalitetisverhouding of überhaupt beste product. Als ik namelijk naar de NAS kijk twijfel ik of ik met de 720+ niet langer vooruit kan. Als ik daarbij ook nog eens de uitbereiding naar 4-bays meeneem denk ik alweer aan de 920+. In dat geval is de prijs bijna een keer zo hoog als de 220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 18:20

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Voor de mensen die willen weten welke melding verschijnt als je net-niet-officieel doch wel werkend geheugen bijprikt in je synology, dat is deze (toevallig vandaag machine herstart):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHT2NhsP3SUPd6zzscOyB8Vf8Yw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HxR8yCljgBg0nwxGZXLY7OCE.png?f=user_large

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
DUX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:35:
[...]

Voor de mensen die willen weten welke melding verschijnt als je net-niet-officieel doch wel werkend geheugen bijprikt in je synology, dat is deze (toevallig vandaag machine herstart):

[Afbeelding]
Die melding heb ik nog nooit gezien. En ik heb echt geen origineel, 16GB geheugen, bijgeprikt in mijn DS920+. Ook in mijn oude DS412+ had ik niet officieel geheugen bijgeprikt, en ook daar die melding nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@renem
Klopt.

Niet elk geheugen geeft de melding heb ik begrepen. Mogelijk dat er wordt gecontroleerd op bepaalde kenmerken zoals geheigen type, snelheid, voltage, ...?

Of misschien alleen bij bepaalde modellen of combinaties van model en geheugen. Weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 18-12-2020 15:44 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
DUX schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:04:
[...]

MeGekko verkoopt nu dit artikel niet meer noch überhaupt DDR4 1x16GB 2133 van Crucial.
Als ik het goed heb wordt dit geheugen door Synology geadviseerd:
pricewatch: Synology D4NE-2666-4G

Het kan zijn dat je de melding krijgt omdat de snelheid van jouw RAM niet overeenkomt met het geadviseerde. Dat lijkt mij door Synology gemakkelijk te controleren en ook enigszins relevant.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik denk dat je mijn post wellicht hebt aangezien voor een probleemstelling. Dat is het allerminst, het was slechts informatief. Er is eerder in dit topic vrij nieuwsgierig gereageerd wat er gebeurt als je niet origineel geheugen erbij stopt, dan kán dit een scenario zijn.

Of dat bij al m'n Synologys is gebeurd en/of ik volgens Synology-specs gekocht heb heb ik daar alhier een prachtige post over geschreven. (Alvast kort respectievelijk de antwoorden: nee, en ja/nee*).

* er blijken nu 2666-geheugenmodules aanbevolen te worden op de Synology-website. Ik weet niet meer of dat toen ook het geval was.

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 18-12-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@DUX
Ik snap het. Bedankt voor de info. :)

Mijn punt was meer dat je de melding waarschijnlijk krijgt omdat je trager geheugen hebt geplaatst dan wat door Synology wordt aanbevolen voor jouw model Synology.

Dus voor toekomstige upgraders... Kies dezelfde specs als het door Synology geadviseerde geheugen. :)

Natuurlijk geen 100% garantie omdat ik niet in de code heb gekeken. Maar het is sowieso goed om dezelfde specs aan te houden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:21
DUX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:52:
Ik denk dat je mijn post wellicht hebt aangezien voor een probleemstelling. Dat is het allerminst, het was slechts informatief. Er is eerder in dit topic vrij nieuwsgierig gereageerd wat er gebeurt als je niet origineel geheugen erbij stopt, dan kán dit een scenario zijn.

Of dat bij al m'n Synologys is gebeurd en/of ik volgens Synology-specs gekocht heb heb ik daar alhier een prachtige post over geschreven. (Alvast kort respectievelijk de antwoorden: nee, en ja).
Er is denk iets veranderd bij de verschillende modellen. Ik heb zelf een DS1515+ met non-synology memory 2x8Gb. terwijl de ds1515+ door synology tot geloof 8Gb word ondersteund. Ik heb bij een herstart nog nooit zo'n melding gezien. Maar, ik ben naar een nieuwe aan het zoeken bv de ds1621+ maar ook bij de ds1821+ hoor ik ook de zelfde non-synology memory notificaties. Ik heb trouwens nog nergens gelezen dat als ze zo'n melding geven de dimms niet goed werken. Als het geheugen niet goed is start de ds denk in helemaal niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door heuvelman op 18-12-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@heuvelman
Als ik het goed heb (...) past in jouw Synology het volgende geheugen: DDR3L, 1600MHz, Unbuffered, SO-DIMM 204-pin, CL11, 1.35V/1.5V.

Omdat je geen meldingen krijgt, zou het interessant kunnen zijn voor toekomstige upgraders om te kijken of jouw geplaatste geheugen aan deze eisen voldoet?

Zo ja, dan kan ik begrijpen dat je geen meldingen krijgt.

Zo nee, dan kan mijn theorie direct de prullenbak in... :9

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik zie nu inderdaad staan op die Synology-website dat het 2666 moet zijn. Ik kan me niet meer helder voor de geest halen of dat toen ook het geval was. Het sluit ook niet aan bij de aanbeveling van Nascompares.com, dus ik weet niet wat hier aan de hand is.

Hoe het ook zij, het staat er nu inderdaad terwijl ik 2133 erin heb zitten. Machine werkt zoals eerder gezegd gewoon goed. Heb daarnet de machine ook opengemaakt en ik blijk CT16G4DFD8213 erin te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@DUX
Klopt, je Synology zal gewoon werken. Als je trager geheugen bijplaatst dan zal het andere geheugen ook op die lagere frequentie werken. In jouw geval 25% lager. No harm done. Merk je waarschijnlijk niet echt.

Iers soortgelijks geldt voor timings e.d. Ook daar wordt teruggeschaald naar de laagste waarde.

Verschillende merken geheugen kan theoretisch zorgen voor een hangup. Vandaar dat Synology ook Synology geheugen adviseert. Echter in de praktijk is dit eerder uitzondering dan regel. Ook is de use case natuurlijk belangrijk. Wellicht dat je in professionele omgevingen wel kiest voor het Synology merk.

Edit:
Wellicht ten overvloede. Mijn hypothese dat een afwijkende snelheid zorgt voor de melding is niet meer dan een hypothese. Misschien is het wel totaal niet van toepassing. Toch is het wel goed om te krijgen naar de juiste kenmerken van het geheugen. Dat advies blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 18-12-2020 22:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naast de gegevens die @kraades al noemde kan Synology ook nog kijken of je Single rank of double rank geheugen geplaatst hebt.
Intel levert (alleen de x64 cpu's)van hetzelfde type processor, uitvoeringen die geschikt zijn voor enkel single rank, of double rank of voor beide memory typen.
Je weet uiteraard nooit wat Synology in zijn Nas stopt al las ik op NasCompare dat ze een voorkeur voor double rank hebben.

Dit zou ook verklaren dat er zowel meldingen zijn dat ander geheugen wel werkt alsook voorbeelden dat het niet werkt.
Kan me namelijk ook voorstellen dat mengen van single rank en double rank memory niet lekker werkt.
Dus als mensen ervaringen hebben misschien leuk om naast het vermelden van hoeveel geheugen ze geplaatst hebben, het exacte type te vertellen, misschien kunnen wel dan wel een lijst maken wat wel en wat niet werkt.

PS.
De CT16G4DFD8213 die @DUX heeft geplaatst is double rank.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 19-12-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik heb in mijn DS1621+ 2*Kingston KTD-PN426E/16G zitten en krijg geen melding. Begreep omdat het el ecc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zit een AMD Ryzen cpu in, dus weer iets heel anders.
Die mag formeel ook 32GB memory hebben, wat wel ECC moet zijn.

Mooi ding overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 19-12-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb 2x Kingston 16 GB DDR4-2400
(KSM24SED8/16ME) voor mijn DS2419+ gekocht. Geen melding dat het niet compatibel is.

@Ben(V) precies.. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door NaN op 19-12-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook dual rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Sangroid
Die heeft een afwijkende geheugensnelheid 2.400MT/s versus 2.666MT/s dus dat is in ieder geval niet de trigger voor een melding. Weer wat wijzer...

N.B.
Wat Synology verwacht aan geheugen kun je hier vinden.

[ Voor 87% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2020 10:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

kraades schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:47:
@Sangroid
Die heeft een afwijkende geheugensnelheid 2.400MT/s versus 2.666MT/s dus dat is in ieder geval niet de trigger voor een melding. Weer wat wijzer...

N.B.
Wat Synology verwacht aan geheugen kun je hier vinden.
Wat ik tijdens mijn zoektocht leerde, was om _wel_ ECC geheugen te gebruiken, zo kwam ik op mijn keuze, nadat ik 2x 'verkeerd' geheugen van Corsair en CompuRAM had gekocht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sangroid Jouw NAS heeft stadaard ECC aan boord en ik denk niet dat je ECC en non ECC kunt mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mogelijk is het wel aardig om een een script maken die netjes de memory kenmerken per installatie verzameld.

Misschien iets voor een apart topic. Analoog aan [Synology] RAR unpacking performance.

Zie [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model.

[ Voor 73% gewijzigd door technorabilia op 20-12-2020 09:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ik duik steeds verder mijn schaamhoek in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik ben op zoek naar een Synology NAS. Het wordt mij alleen nog niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen DS220j, DS218 en DS220+ en of het prijsverschil het waard is.
Ik wil mijn bestanden backuppen, overal in huis toegankelijk hebben en mediabestanden afspelen via TV, HTPC of Raspberry Pi. Wat past hier het beste bij?
(verschil tussen streamen en transcoding is me ook nog niet duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
kraades schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:57:
@heuvelman
Als ik het goed heb (...) past in jouw Synology het volgende geheugen: DDR3L, 1600MHz, Unbuffered, SO-DIMM 204-pin, CL11, 1.35V/1.5V.

Omdat je geen meldingen krijgt, zou het interessant kunnen zijn voor toekomstige upgraders om te kijken of jouw geplaatste geheugen aan deze eisen voldoet?

Zo ja, dan kan ik begrijpen dat je geen meldingen krijgt.

Zo nee, dan kan mijn theorie direct de prullenbak in... :9
Deze https://tweakers.net/pric...ory-ct2c8g3s160bmceu.html is het.
Dus volgens mij klopt je theorie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

kraades schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:53:
Mogelijk is het wel aardig om een een script maken die netjes de memory kenmerken per installatie verzameld.

Misschien iets voor een apart topic. Analoog aan [Synology] RAR unpacking performance.

De output zou er dan zoals hieronder uit kunnen zien: (op basis van mijn DS716+)

ModelMaximum CapacityNumber Of Devices
DS716+8 GB2

Official Synology Memory Module
Unknown

Total WidthData WidthSizeForm FactorSetLocatorBank LocatorTypeType DetailSpeedManufacturerPart NumberRankConfigured Memory SpeedMinimum VoltageMaximum VoltageConfigured Voltage
8 bits8 bits8192 MBSODIMMNoneChannelA-DIMM0BANK 0DDR3Synchronous1600 MT/s1315CT102464BF160BUnknown1600 MT/s1.35 V1.5 VUnknown
Ik heb pricewatch: Samsung M471A1K43CB1-CTD in een DS720+ zitten en zie geen meldingen na opstarten :)nOok niet dat ik nu meer dan 8 GB aan RAM er in heb zitten.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Mycroft schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:01:
Ik ben op zoek naar een Synology NAS. Het wordt mij alleen nog niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen DS220j, DS218 en DS220+ en of het prijsverschil het waard is.
Ik wil mijn bestanden backuppen, overal in huis toegankelijk hebben en mediabestanden afspelen via TV, HTPC of Raspberry Pi. Wat past hier het beste bij?
;)
https://tweakers.net/pric...;1551242;1029235;1525916/

De modellen worden door Synology aangeduid door het jaar waar ze uitgegeven zijn (vandaar ds218/220)
Ik weet niet precies wat de juiste verschillen zijn, ik dacht zelf de de J versies wat lichter zijn (qua hardware) dan de + versies. Ik zou daarom zelf voor de 220+ gaan, maar er zullen vast betere adviezen zijn dan dat ik je kan geven :) (plus kan ik zelf niet verklaren waarom de 220+ het dubbele kost als de J).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
Mycroft schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:01:
https://synoguide.com/201...-j-value-and-plus-series/
Staat ook hier uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@heuvelman @fenrir
Bedankt, ik zal zo nog even kijken of ik een scriptje kan maken om een mooi tabelletje te maken... :P

Edit:
Zie [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model.

[ Voor 183% gewijzigd door technorabilia op 20-12-2020 09:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 82 ... 186 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).