Man man man, ik ben er langzaamaan wel een keer klaar mee. Ik heb in de afgelopen 2 jaar een keer of wat geprobeerd om mijn NAS (DS124 met een 4TB schijf) zo op te zetten zoals ik het wil maar het mislukt steeds en dan ligt het weer een paar maanden stil (vanwege tijdgebrek o.a.).
Nu weer een poging gedaan en in plaats van de DS124 te syncen met mijn PC, eerst maar alle bestanden via een USB HDD direct overgezet.
Het gaat om een totaal van 1,51TB, waarvan 1,44TB aan foto's in de Home > Photos map zodat ik ze via de Photos app kan bekijken. De overige bestanden staan in Home --> Malfoi PC map. Het overzetten ging eigenlijk prima. Daarna begon DSM met het indexeren van bestanden en met het genereren van previews van deze foto's.
Ik heb één volume van 3,6 TB. En nu is dat vvolume ineens vol. Via File Explorer zie ik enkel de mappen die ik heb gekopieerd, ter grootte van in totaal 1,51 TB.
Waar de fuck is die andere 2,1 TB dan mee gevuld???
Ik heb al geprobeerd via de
Storage Analyzer app een rapport te creeëren van het schijfgebruik maar dat mislukt omdat het volume vol is. Zodra ik bestanden verwijder om plaats te maken, gebeurt er dus iets waardoor het volume weer gevuld wordt. Er draaien (nog) geen sync taken, dus dat kan het niet zijn. De pc waarmee ik wil syncen is zelfs uit, dus er kan niet eens gesynct worden.
Ik raak echt gefrustreerd van dit kutding inmiddels (waarschijnlijk ben ik gewoon te dom en ongeduldig om het te snappen

).
Gebruikte hardware en software:
- Synology DS124
- WD Red 4TB
- DSM 7.3.2-86009 Update 3
[
Voor 0% gewijzigd door
Malfoi op 02-06-2026 23:17
. Reden: vergeten woorden toegevoegd: Er draaien (nog) geen sync taken. ]