De surveillance API (
documentatie) geeft je de mogelijkheid om een snapshot te maken, waarbij je als antwoord het snapshotID terugkrijgt. Met een andere API call download je de daadwerkelijke snapshot. Je geeft in het request dan het snapshotID mee.
In mijn situatie gebruik ik bovenstaande API in deze flow:
- KlikAanKlikUit deurbel wordt ingedrukt
- Vera controller pikt dit signaal op, en roept een Node-Red service aan (gratis BlueMix account).
- Node-Red pakt huidige sessieID, gebruikt de API om de snapshot te maken, en krijgt hier een snapshotID terug.
- Node-Red stuurt push bericht naar mijn telefoon, met daarin de complete API call om de snapshot te downloaden (met sessieID en snapshotID).
- Ik heb een eigen IOS appje dat deze "rich notification" binnenkrijgt, de snapshot download, en aan mij toont.
Vanaf het moment dat iemand aanbelt, tot het ontvangen van het pushbericht, kost ongeveer 2 a 3 seconden.
Maar mijn probleem is dus dat Synology geen snapshot maakt van het huidige tijdstip. Ik gebruik dus bijvoorbeeld op 08:10:45 de API en krijg ook binnen een seconde het snapshotID terug. Maar als ik dan de snapshot opzoek dan blijkt het een snapshot te zijn van 08:10:33 bijvoorbeeld.
Ik heb inmiddels contact met Synology, en zijn over en weer aan het mailen. Hopelijk hebben ze een oplossing.
#Update 16 september:
Ik heb mijn nas opengezet voor Synology support, en ze hebben wat testen gedaan. Hun conclusie is dat het een performance probleem is en dat dit wordt opgelost in een future release. SS is op een 5M stream te lang bezig om een snapshot te maken. Heb een DS715, en die is toch al best snel, ben daarom benieuwd of ze het kunnen verbeteren.
[
Voor 8% gewijzigd door
EAI op 16-09-2017 09:14
. Reden: reactie van Synology support. ]