Toon posts:

[Synology] Packages

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste
Acties:

Anoniem: 15758

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-12-2022

Brickman

Nieuws en discussiePackagesVraag en antwoord

[Synology] Packages

Dit topic is onderdeel van de drie grote topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.

Synology addon packages

SABnzbd

What is it? SABnzbd is an Open Source Binary Newsreader written in Python. It's totally free, incredibly easy to use, and works practically everywhere. SABnzbd makes Usenet as simple and streamlined as possible by automating everything we can. All you have to do is add an .nzb. SABnzbd takes over from there, where it will be automatically downloaded, verified, repaired, extracted and filed away with zero human interaction.

GoT Topic: SABnzbd
Synology package: Beschikbaar via "Synology Package Manager - Other Sources"

SickBeard

Sickbeard presenteert zich op zijn website als een PVR programma, dat is een afkorting van Personal Video Recorder. Echter, het record helemaal niets, het is een geavanceerd programma dat bijhoudt welke series overzees worden uitgezonden en vervolgens Usenet (of torrents) afspeurt op zoek naar een download van die aflevering die is net is uitgezonden, of, als je dat wilt, zoekt naar oudere afleveringen. Het grote voordeel van Sickbeard is dat je, eenmaal de configuratie voorbij, je niet meer hoeft om te kijken naar je serieverzameling. Sickbeard vult deze automatisch aan met de nieuwste afleveringen, zo nodig in de hoogst mogelijke kwaliteit. Deze series en afleveringen worden automatisch voorzien van covers, fanart en metadata-bestanden (nfo's). Bovendien kan je via de webinterface van Sickbeard bijhouden welke series binnenkort worden uitgezonden en welke je dus ook binnenkort kan verwachten op je harde schijf.

GoT Topic: SickBeard (Installatie handleiding in TS)

CouchPotato

Couchpotato is automatische nzb en torrentdownloader waarmee je films kunt beheren. Je kunt een "wanted'-list aanmaken zodat Couchpotato op gezette tijden zal zoeken naar een nzb of torrent van deze films. Als deze gevonden wordt zal CouchPotato ze serveren aan je downloadprogramma (Sabnzbdplus aangeraden!). Couchpotato kan daarnaast de films voorzien van een cover, trailer, ondertitels en de nodige fanart en metadate (nfo's). Bij CouchPotato kan je ook aangeven welke kwaliteit je minimaal wilt hebben en welke vooral niet. Couchpotato kan je ook je huidige collectie films voorzien trailers, subtitles en metadata.

GoT Topic: CouchPotato (Installatie handleiding in TS)

Subliminal

Subliminal, geschreven door Diaoul, is een fork van Periscope, of eigenlijk een doorontwikkeling daarvan, en is een programma dat automatisch of op verzoek speurt naar ondertitels voor al je films en series. Het kan voor je zoeken op basis van allerlei gegevens, hashdata, filmnaam, bestandsnaam etc. Het ondersteunt een flink aantal subtitlesites, je kunt hierin zelf voorkeuren opgeven. Subliminal is nog niet heel betrouwbaar qua resultaten. Je doet er dus goed aan af en toe de commandline te bekijken of het allemaal wel goed gaat. De ontwikkeling gaat wel gestaag door en stap voor stap worden issues aangepakt.

GoT Topic: Subliminal (Installatie handleiding in TS)

Transmission

Transmission is an open source, volunteer-based project. Unlike some BitTorrent clients, Transmission doesn't play games with its users to make money.

GoT Topic: niet aanwezig

Spotweb

SpotWeb is een webbased versie van het inmiddels redelijk bekende Spotnet. SpotWeb wordt ontwikkeld door een anonieme Tweaker.

GoT Topic: Spotweb (Installatie handleiding in TS)

Newznab

NewzNab is een NZB Indexer voor Usenet die gebruikt kan worden in combinatie met SickBeard & CouchPotato vanwege de ingebouwde API. NewzNab is Open Source en draait op php, pear en mysql en is zodoende dus multiplatform.

GoT Topic: Newznab (Installatie handleiding in TS)

Package Center - Other Package Sources

Met ingang van DSM 3.2 is het mogelijk op package sources toe te voegen aan het Package Center (dmv. een bron toe te voegen aan Package Center -> Settings -> Package Sources). Hiermee is het overbodig om zelf een package te downloaden en vervolgens naar je DSM te uploaden.

Overzicht van Synology Package Sources:
Naam:Locatie:Packages:
SynoCommunityhttp://packages.synocommunity.comNZBget, SABnzbd, Transmission, Sick Beard, CouchPotato, Headphones, Maraschino, Subliminal, Tvheadend en BitlBee
De packages van SynoCommunity zijn ook zelf te compile met behulp van hun repository op GitHub
Community Package Hubhttp://update.10trum.de/packageupdate/getpackages.phpAdvanced Power Manager, Rootkit Hunter, Mailstation Plus, Growler
Merty madehttp://packages.mertymade.com/SABnzbd
PC Load Letterhttp://packages.pcloadletter.co.ukJava, Serviio, Minecraft, CrashPlan en Bliss
MissileHuggerhttp://packages.missilehugger.com/FileBot, Funambol, Java SE Embedded, MediaInfo, Openfire IM Server, Shellinabox, Web Console en YAMJ
Quadrat.4http://packages.quadrat4.deBootstrap Installer
Martijn de Vrieshttp://packages.mdevries.org/Auto-Sub, Bootstrap Bill, Bootstrap, Gamez, PlexConnect, Spotweb, TraktForBoxee, XDM, JSMusicDB, LazyLibrarian, MovieGrabber

Overige info

Changelog

• 2013-06-03: Package source van Martijn de Vries bijgewerkt
• 2013-05-10: Package source van SynoBox toegevoegd
• 2013-02-27: Package source van Marijn de Vries toegevoegd
• 2013-02-26: Nieuwe start
Historie

Voor aanvullingen, correcties, updates, etc... ben ik bereikbaar per DM: Brickman

[Voor 217% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 22-11-2015 17:24]

Anoniem: 15758

Topicstarter
De Synology topics zijn nu gesplitst in drie topics, denk dus na over in welk topic je moet wezen:

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 26-02-2013 03:37]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
in antwoord op ChuckyDevil in "Het grote Synology topic - deel 5"

Synocommunity is idd één van de beste repo's
Alleen had ik probleem met Python bij hun vandaan, dat hij niet als "gestart" herkend werdt op 4.2beta

( http://blog.lechar.nl/201...sm-4-2-beta-python-error/ )
Deze oplossing werkte voor mij (nog) niet ...

De repository van Superzebulon deed het wel
http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages.

( alleen autosub deed het niet via deze Python )

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Python wordt bij ook niet herkent als zijnde gestart in 4.1. Alles werkt echter zoals het moet. Ik zou me er niet druk over maken.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Die oplossing werkt hier prima.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:47
@ Freshmaker, die oplossing om de status naar 0 te wijzigen werkte bij mij op 3 verschillende DiskStations.
Je hebt het inmiddels opgelost door die van Super Zebulon. Niet lullig bedoelt, maar weet je zeker dat je de juiste regel (status) op 0 hebt gezet? Dat had ik namelijk de eerste keer verkeerd gezet.

PSN ID: ChuckDevil

• FreshMaker
  • Niet online
ChuckyDevil schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:48:
@ Freshmaker, die oplossing om de status naar 0 te wijzigen werkte bij mij op 3 verschillende DiskStations.
Je hebt het inmiddels opgelost door die van Super Zebulon. Niet lullig bedoelt, maar weet je zeker dat je de juiste regel (status) op 0 hebt gezet? Dat had ik namelijk de eerste keer verkeerd gezet.
Zou zomaar kunnen, dat ik de verkeerde had, maar door tijdgebrek was de SZ oplossing voor mij beter :+
het enige wat nu niet functioneerde was autosub, maar die draait op de "oude" Syno, icm 4.1

Zal er binnenkort nog eens voor gaan zitten ...

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-03 23:11

m-buurman

hmmm...coffee!!

Is het een idee om de repository van mdevries toe te voegen aan de topicstart?
Handig voor degenen die AutoSub willen installeren.

Info -> http://www.mdevries.org/synology_repository_toevoegen.html

• MADG0BLIN
  • Nu online
m-buurman schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45:
Is het een idee om de repository van mdevries toe te voegen aan de topicstart?
Handig voor degenen die AutoSub willen installeren.

Info -> http://www.mdevries.org/synology_repository_toevoegen.html
Bedankt. Ik gebruikte eerst subliminal maar vind autosub toch prettiger werken. Die nu geinstalleerd en werkt prima!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

mdevries heeft ook een aangepaste Sick Beard versie op zijn repository staan (ThePirateBay edition) met als extras een aangepaste interface, 1080p WEB-DL en subtitle downloads (zie ook: http://synology-forum.nl/viewtopic.php?f=135&t=12824)

Volgens mij werkt het met subliminal en dat beviel me niet, slaat subs ook op als .nl.srt (en er is geen optie om dat uit te zetten)

[Voor 25% gewijzigd door m-buurman op 26-02-2013 21:34]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

m-buurman schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:42:
Volgens mij werkt het met subliminal en dat beviel me niet, slaat subs ook op als .nl.srt (en er is geen optie om dat uit te zetten)
Das onzin, als je multilanguage uitzet heb je gewoon zonder .nl. in de naam.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FreshMaker
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:20:
[...]

Waarom is dat nu weer onzin .....

Nuance's .... kan men niet normaal antwoord meer geven ?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 23:40

mvds

Totally awesome!

FreshMaker schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Waarom is dat nu weer onzin .....

Nuance's .... kan men niet normaal antwoord meer geven ?
Hmm, ik vind het een redelijk normaal antwoord hoor :) Er word gesteld dat er geen optie is om de benaming van een ondertitel in de vorm van <titel>.nl.srt te voorkomen en dit blijkt dus wel een optie te zijn, dus de stelling dat het niet kan blijkt dus wel degelijk onzinnig te zijn :)

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09-2022

MissileHugger

I wonder...

Waarom staat er slechts een beperkt aantal apps uitgebreid onder "Synology addon packages"?

• mvds
  • Laatst online: 24-03 23:40

mvds

Totally awesome!

MissileHugger schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:02:
Waarom staat er slechts een beperkt aantal apps uitgebreid onder "Synology addon packages"?
Zijn ws alleen de meest gebruikte apps :)

• MissileHugger
  • Laatst online: 16-09-2022

MissileHugger

I wonder...

Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen, of de meest hier besproken packages.

Binnenkort ga ik trouwens weer packages updaten. Ik wacht eigenlijk tot DSM 4.2 final uit is en dan zo snel mogelijk nieuwe packages releasen. Vooral Java is een kwetsbare package die zo snel mogelijk geupdate moet worden.
Het aantal gebruikers van m'n Package Server gaat al richting de 100.000. Nou hopen dat de server het een beetje uithoudt.

Het is wel ideaal dat het topic nu onderverdeeld is, maakt het naar mijn idee een stuk overzichtelijker.

• Cloud
  • Laatst online: 25-03 15:51

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NZBGet is nog wel een vrij belangrijke afwezige vind ik :) Een erg goed alternatief voor Sabnzbd, zeker als je een Synology hebt met wat minder cpu power.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

DukeBox schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:20:
[...]

Dat is zeker geen onzin.

De Subliminal standalone-package biedt deze optie wel, maar de manier waarop Subliminal is geintegreerd in de ThePirateBay edition van Sick Beard biedt deze optie niet. Ik heb de ontwikkelaar gevraagd of hij dit in kan voegen en hij geeft aan dat dit om verschillende redenen niet mogelijk is voor hem.

Mocht jij een idee hebben hoe dat wél kan dan hoor ik het graag, tot die tijd is het geen onzin

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

m-buurman schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:18:
[...]
Dat is zeker geen onzin.

De Subliminal standalone-package biedt deze optie wel, maar de manier waarop Subliminal is geintegreerd in de ThePirateBay edition van Sick Beard biedt deze optie niet. Ik heb de ontwikkelaar gevraagd of hij dit in kan voegen en hij geeft aan dat dit om verschillende redenen niet mogelijk is voor hem.

Mocht jij een idee hebben hoe dat wél kan dan hoor ik het graag, tot die tijd is het geen onzin
Om een auto analogie te gebruiken:
quote 1: bij een cabrio kan het dak niet automatisch dicht
quote 2: das onzin, er zit gewoon een knopje op het dashboard
quote 3: das geen onzin, want bij mijn auto heb ik het dak er zelf afgehaald en ik ben niet handig genoeg om zelf zo een knopje te installeren dus is het geen onzin.

Als je een algemene opmerking maakt, en je wordt er op gewezen dat in de algemene versie daar een oplossing voor is, is het complete onzin om af te komen dat in 1 hyperspecifieke versie die blijkbaar deels gesloopt is het niet werkt...

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 00:36
Voor een DS410 wat raden jullie aan SABNZBD of NZBGet?
Draai nu Sab en dat werkt goed, maar lees hier vaak dat NZBGet soms beter werkt.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

0Burner0 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:03:
Draai nu Sab en dat werkt goed, maar lees hier vaak dat NZBGet soms beter werkt.
Maakt misschien niet zoveel uit, maar probeer het gewoon? De interface van Nzbget is sinds versie 9 een heel stuk verbeterd en w.m.b. nu beter dan die van Sabnzbd (terwijl dat daarvoor echt _niet_ zo was).

Het voordeel van Nzbget is dat het niet op python draait en zodoende niet nog een python interpreter de lucht in knalt; het draait 'native'. Voor tragere Syno's kan dat dus een voordeel zijn (bij mij maakte het echt verschil). Maar afgezien daarvan is er weinig voordeel, slechts een kwestie van smaak.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• FreshMaker
  • Niet online
Wat ik jammer vindt in nxbget, is dat hij nog geen rss ondersteunt
Ik heb in SAB redelijk wat streams staan, die een bepaalde zoekfunctie / aanbods-lijn oppikken via diverse site's met bijbehorende categorieën.

De omweg die ik al eens had geprobeerd, was niet helemaal "lekker"

• FreshMaker
  • Niet online
ChuckyDevil schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:48:
En gelukt ....
Blijkt dat edit met winSCP toch net 'anders' gaat, dan via good old putty .... :+

Met Putty gelijk bingo ... SB-PB-style en autosub up en running ....

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 15:56
Iemand ervaring met HAproxy toevallig? Probeer dit aan de praat te krijgen, maar heb eigenlijk geen flauw idee wat ik doe(of moet doen). Op het eerste gezicht lijkt alles (het meeste) al ingesteld te staan. Requests op :80 worden door de router netjes door gegooid naar :5080 waar HAproxy op luistert.. maar dan?

Als ik bij frontend een standaard backend instel, kom ik daar ook netjes uit. Maar hoe kom ik bij sickbeard of couchpotato?? dat zou toch moeten werken door naar mijn.synology.com/sickbeard te gaan?Dan krijg ik pagina niet gevonden met het synology logo erbij, wat dus denk ik door apache geserveerd wordt? Als ik naar sickbeard.mijn.synology.com ga wordt ik gewoon geforward naar de default_backend die ingesteld staat. Iemand die mij kan helpen die dit wel werkend heeft gekregen? Heb de website van HAProxy er ook al bij gehad, maar omdat het zoveel kan zie ik daar door de bomen het bos niet meer.

[Voor 6% gewijzigd door Kalua op 27-02-2013 21:14]

Signature afgekeurd door Evanescent

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Voor alle zekerheid. Voor packages van bv. Synocommunity is bootstrap/ipkg niet nodig toch?
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc

👉🏻 Blog 👈🏻

• cypher21
Nee, daar is een bootstrap niet voor nodig, sowieso voor packages van de meeste repositories niet. Een bootstrap is nodig als je dingen wilt kunnen installeren buiten repositories om met de ipkg manager

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-12-2022
MissileHugger schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:02:
Deze beschrijving komen nog uit het oude topic. Als je nog aanvulling hebt, stuur maar door.
Ik moet er zelf ook nog eens tijd voor nemen om het aan te passen.
Ik draai zelf SAB op m'n DS410 en kan m'n verbinding van 60mbit ongeveer voltrekken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 15:56
Cloud schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:11:
NZBGet is nog wel een vrij belangrijke afwezige vind ik :) Een erg goed alternatief voor Sabnzbd, zeker als je een Synology hebt met wat minder cpu power.
Dit kan ik zeker beamen. Ik heb enkele jaren SABNZBd gedraaid op m'n DS110j (verre van snel) en ik mocht sowieso geen >10GB nzb's importeren, dan werd de DS onbereikbaar door traagheid en loopt ie eigenlijk net niet vast. 72 Uur z'n gang laten gaan hielp nog wel eens, of een echte harde power-switch; een soft power-switch reageerde al nooit.

Sinds een aantal maanden draai ik nu NZBGet, aangezien dit ook voor volledige command-line noobs zoals ik in een simpele package + GUI beschikbaar is gekomen. Daar ben ik erg over te spreken. Inmiddels zonder problemen diverse >20GB nzb's kunnen laten verwerken. Duidelijk is ook dat de CPU en RAM belasting beduidend lager is dan dat bij SAB het geval was, wat te merken is bij het laten multi-tasken van deze DS. NZBGet past inderdaad vele malen beter bij DiskStations met weinig cpu vermogen en/of RAM.

Betreffende deze NZBGet op mijn DS110j, erg vaak laat deze de verkeerde download snelheid zien. Ik zou nu bv met 1700kB/s downloaden (current speed), terwijl mijn ADSL lijntje echt maar met 7998kbit/s intraint (ruim 3,5km koper, nog best knap!). Kortom meer dan 800kB/s is pertinent onmogelijk. Iemand een idee waarom NZBGet deze waarde de ene keer goed aangeeft en een andere keer verkeerd berekent? 1700kB/s kan ook rustig 1000, of 1200 zijn, varieert. helft van de tijd echter klopt het ook gewoon.

Iets wat nu in mij opkomt, hij hangt achter 2 NAT routers, zou hem/haar dat soms kunnen verwarren? (niet dat enig ander apparaat/applicatie in huis, alsmede SAB zich daardoor ooit heeft laten misleiden...)

pepernooot

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:39
waarom 2x NAT router? Gaat er een kabel van router 1 naar router 2? Disable dhcp en laat 1 router alles regelen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
beste mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem,

Ik krijg constant het probleem dat mijn thuisnetwerk (vastloopt) geen internet meer mogenlijk door
SABNZB. mijn modem is niet meer te bereiken en bij geen enkele pc,laptop,telefoon internet beschikbaar
ook kan ik niet meer in mijn DDNS (mijnnaam.synology.me)

Het gebeurd alleen als ik ga downloaden met Sabnzb en dit gebeurd pas na een tijdje (verschillend)
Ik heb alles rechtstreeks aangesloten upc modem----gigabit Switch--NAS ( Ds412+)
Heb de download speed aangepast tot het minimale 5000kb/s (120mbit upc)
Heb alle instellingen nagelopen Sabnzb/modem/nas maar ik zou niet weten wat de boosdoener is, het is vrij irritant probleem omdat ik telkens mijn modem moet herstarten om het weer in orde te brengen.

Is er iemand bekend met deze probleem of weet een oplossing waar het aan kan liggen?

Downloaden gaat wel goed, en het unrarren en uitpakken doet het ook zonder moeite.

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 13:20
kraades schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:02:
Voor alle zekerheid. Voor packages van bv. Synocommunity is bootstrap/ipkg niet nodig toch?
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Klopt helemaal.

• KennethDC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-11-2022
Iemand die weet hoe je Sickbeard kan configureren om met Torrents te werken? Want ik heb dat nu zo ingesteld en krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2013-02-28 19:19:56.065887 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:03.374886 SEARCHQUEUE-BACKLOG-255316 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:06.474494 SEARCHQUEUE-BACKLOG-255316 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:07.480289 SEARCHQUEUE-BACKLOG-164301 :: Error loading EZRSS URL: https://www.ezrss.it/search/index.php?season=3&show_name=Nikita&mode=rss
2013-02-28 19:20:10.564953 SEARCHQUEUE-BACKLOG-164301 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:13.654193 SEARCHQUEUE-BACKLOG-164301 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:21.435208 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:24.537590 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:27.625120 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:30.705132 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:33.795114 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:36.874643 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:40.388776 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:43.485611 SEARCHQUEUE-BACKLOG-129261 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:49.511281 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:52.625447 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:55.821029 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:20:58.905878 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:21:01.996259 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:21:05.075695 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:21:08.155250 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway
2013-02-28 19:21:11.245391 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unknown error while accessing BTN API: ProtocolError for api.btnapps.net: 502 Bad Gateway

Plus, met welk programma kan je dan de torrent map afluisteren zodat hij die downloadt?

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-03 22:50
Als ik download met Download Station kan ik niet meer surfen, zelfs niet als er maar een paar Kb/s binnenkomen! Zodra ik de download uitzet is er geen probleem meer. Ook kan ik een stream van uitzendinggemist blijven kijken tijdens downloaden, maar een nieuwe pagina openen gaat niet meer.

Mijn subnetwerkje zit achter een Linksys WRT54GL router. Het andere subnetwerkje heeft nergens last van.

Iemand een idee?

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik heb zelf sab op een 410 draaien en trek zonder ssl de 60mbit lijn vol.
Met ssl doet ie +/- 3,5MB/Sec..

Computer nr 486 denk ik..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
theMob schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:00:
Als ik download met Download Station kan ik niet meer surfen, zelfs niet als er maar een paar Kb/s binnenkomen! Zodra ik de download uitzet is er geen probleem meer. Ook kan ik een stream van uitzendinggemist blijven kijken tijdens downloaden, maar een nieuwe pagina openen gaat niet meer.

Mijn subnetwerkje zit achter een Linksys WRT54GL router. Het andere subnetwerkje heeft nergens last van.

Iemand een idee?
Hebben we het hier over usenet of torrents?
Indien je het over torrents hebt, upload verlagen en aantal connecties verlagen.

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-03 22:50
job schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:31:
[...]

Hebben we het hier over usenet of torrents?
Indien je het over torrents hebt, upload verlagen en aantal connecties verlagen.
Torrents. Als ik beide op het minimum zet is er geen verschil.

Het gaat om een DS508 die met twee subnetwerkjes verbonden is. Ik zal later eens wat dingen proberen zoals de tweede LAN aansluiting afkoppelen en een andere router proberen. Heel vreemd want eerst werkte het wel terwijl ik volgens mij niets veranderd heb.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gebruikt iemand nzbget toevallig?

Wat ik erg mis is dat hij met de setting "DestDir" alles wel in categorieën zet (welke hij bij mij doorkrijgt van spotweb) maar ik liever heb dat hij net zoals sabnzbd eerst alles naar een incomplete map doet downloaden en vervolgens doet moven naar --> een finished map (liefst zonder alle extra troep zoals nfo, .url etc)

Heeft iemand dit toevallig zelf gescript met behulp van de post process file?

[Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2013 23:20]

Mijn V&A

• KennethDC
Wel, ik heb alles in orde gekregen met Sickbeard en dat Download Station een map afluistert. Er is wel slechts één probleem. Sickbeard wilt echt niet die torrents binnenhalen. Er is ook quasi geen documentatie rond te vinden helaas.

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik heb Python van de SynoCommunity geïnstalleerd, maar als ik kijk naar mijn packages kijk, staat ie op status: stopgezet. Kan hem ook niet handmatig uitvoeren. Wat doe ik verkeerd? :/

• cypher21
N1v3K schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:50:
Ik heb Python van de SynoCommunity geïnstalleerd, maar als ik kijk naar mijn packages kijk, staat ie op status: stopgezet. Kan hem ook niet handmatig uitvoeren. Wat doe ik verkeerd? :/
dsm 4.2 draaien?
zo ja: http://blog.lechar.nl/201...sm-4-2-beta-python-error/

• N1v3K
  • Niet online
Handmatig dan dus? Aangezien 4.1-2668 de laatste versie is volgens mijn Syno.

• cypher21
Nee, als je 4.2 hebt draaien is dat een bekend issue en op die manier te fixxen, voor 4.1 heb ik geen idee.

• N1v3K
  • Niet online
cypher21 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:39:
Nee, als je 4.2 hebt draaien is dat een bekend issue en op die manier te fixxen, voor 4.1 heb ik geen idee.
Ik bedoelde handmatig 4.2 installeren ;)

• cypher21
Dat zou kunnen, de 4.2 beta is via synology.com beschikbaar.
Alleen lost dat niet je python issues op

[Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 02-03-2013 09:49]

• Jeltel
  • Niet online
Betse schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:56:
Python wordt bij ook niet herkent als zijnde gestart in 4.1. Alles werkt echter zoals het moet. Ik zou me er niet druk over maken.

• N1v3K
  • Niet online
K thx Betse :)
Doe ik er niks aan verder :)

Anoniem: 485753

Workaholic schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:19:
Gebruikt iemand nzbget toevallig?

Wat ik erg mis is dat hij met de setting "DestDir" alles wel in categorieën zet (welke hij bij mij doorkrijgt van spotweb) maar ik liever heb dat hij net zoals sabnzbd eerst alles naar een incomplete map doet downloaden en vervolgens doet moven naar --> een finished map (liefst zonder alle extra troep zoals nfo, .url etc)

Heeft iemand dit toevallig zelf gescript met behulp van de post process file?
This is just implemented - see post on NZBGet forum.

If you can't compile yourself wait until the next testing version is released and a package for synology is updated - this could take a few weeks.

• cypher21
N1v3K schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:13:
K thx Betse :)
Doe ik er niks aan verder :)
Je kunt alleen geen packages updaten mochten daar updates voor uit komen

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik heb een beetje hulp nodig om de boel goed in te stellen.

Ik gebruik nzbget en couchepatato. Wanneer nzbget zijn post processing doet krijgt ik de volgende melding:
Could not start post-process-script for Ted.2012.720p.Bluray.X264-BARC0DE - 016105 - BARC0DE720pTed.r00 yEnc.cp(tt1637725): could not find file PostProcess=/usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py

Postproces commando in nzbget "PostProcess=/usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py" Bestand is aanwezig op de aangegeven locatie. Ik heb het idee dat het Postproces commando gewoon niet klopt.

43% of all statistics are worthless.

Anoniem: 485753

Nowa schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:52:
Ik heb een beetje hulp nodig om de boel goed in te stellen.

Ik gebruik nzbget en couchepatato. Wanneer nzbget zijn post processing doet krijgt ik de volgende melding:
Could not start post-process-script for Ted.2012.720p.Bluray.X264-BARC0DE - 016105 - BARC0DE720pTed.r00 yEnc.cp(tt1637725): could not find file PostProcess=/usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py

Postproces commando in nzbget "PostProcess=/usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py" Bestand is aanwezig op de aangegeven locatie. Ik heb het idee dat het Postproces commando gewoon niet klopt.
If you set the option via web-interface it should be /usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py (without "PostProcess="). Only if you edit nzbget.conf manually in a text editor you'll see the complete line including option name: "PostProcess=/usr/local/nzbget/var/sabToSickBeard.py".

But the script "sabToSickBeard.py" will not work if it is called directly as PostProcess-script. You should use a script written especially for nzbget, which can call sabToSickBeard.py with appropriate parameters.

The recommended solution is to use nzbToMedia - also see support thread.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 485753 op 02-03-2013 19:23]

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Thanks nzbget that solved the error!

Got a new error tho..:
post-process-script for ..... terminated with unknown status

Edit:
Ik zal je suggestie eens doornemen. Nog heel wat uit te zoeken zo lijkt het. Thank.

[Voor 75% gewijzigd door Nowa op 02-03-2013 20:29]

43% of all statistics are worthless.

• Xymox
  • Laatst online: 25-03 23:16

Xymox

Determinism rulez !

Ik gebruik NZBGet en heb een Usenet account met max 8 verbindingen.
Zodra deze bezig is met downloaden kan ik niet meer in SpotNet applicatie op mijn laptop aangezien alle verbindingen in gebruik zijn en SpotNet ook verbindingen nodig heeft voor het ophalen van nieuwe spots en het downloaden van de NZB.

Ik heb dus in de NZBGet instellingen het aantal verbindingen op 7 gezet, dan kan ik wel SpotNet starten. Echter downloaden van een NZB niet (502 authentication failed).

Hoe lossen jullie dit op?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• JPS
  • Niet online
Xymox schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:31:
Ik gebruik NZBGet en heb een Usenet account met max 8 verbindingen.
Zodra deze bezig is met downloaden kan ik niet meer in SpotNet applicatie op mijn laptop aangezien alle verbindingen in gebruik zijn en SpotNet ook verbindingen nodig heeft voor het ophalen van nieuwe spots en het downloaden van de NZB.

Ik heb dus in de NZBGet instellingen het aantal verbindingen op 7 gezet, dan kan ik wel SpotNet starten. Echter downloaden van een NZB niet (502 authentication failed).

Hoe lossen jullie dit op?
Alle connections van de payserver voor NZBget gebruiken en SpotNet updaten via de newsserver van mijn provider ;)

• Xymox
  • Laatst online: 25-03 23:16

Xymox

Determinism rulez !

JPS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:36:
[...]

Alle connections van de payserver voor NZBget gebruiken en SpotNet updaten via de newsserver van mijn provider ;)
Nou zeg, hoe simpel kan het zijn....dat ik daar niet zelf op gekomen ben....

Thx voor deze tip !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• KennethDC
Wel, Sickbeard met gebruik van torrents blijft een probleem vormen. Niemand die een idee heeft hoe ik er extra aan kan toevoegen vermoed ik? Want de huidige torrent sites die standaard geïnstalleerd staan werken dus niet.

Ik weet wel hoe het moet want ik heb een uitbreiding op Sickbeard van iemand gevonden die dat voorziet. Maar ik kan met geen enkele gebruiker op mappen buiten volume1 schrijven? Dus ik kan die aangepaste Sickbeard versie er niet opzetten.

Edit:

Blijkbaar lukt het vele beter met Sickbeard The Piratebay. Nu nog vinden waar hij die torrents plaatst want blijkbaar is dat niet in de gekozen black hole...

Edit 2:

Dan maar Transmission gebruikt als torrent client. Echter als ik de connectie test gaat het maar als Sickbeard dan een torrent wil versturen botst hij op een unknown error. Wel, daar weten we veel mee zag. En ik vind het probleem ook niet direct.

[Voor 67% gewijzigd door KennethDC op 03-03-2013 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:44
zijn er hier mensen met een plex pass account? Ik heb dat nu sinds kort om van de offline sync te kunnen gebruikmaken maar dat valt toch serieus tegen. Die moet eerst alles transcoden en dat gebeurt aan amper speed 0.3x, dat kan toch bijna niet...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
pina schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:34:
zijn er hier mensen met een plex pass account? Ik heb dat nu sinds kort om van de offline sync te kunnen gebruikmaken maar dat valt toch serieus tegen. Die moet eerst alles transcoden en dat gebeurt aan amper speed 0.3x, dat kan toch bijna niet...?
Wat is je device en wat is je quality en wat is je input?

Volgens mij kan een iphone4/ipad3 op highest het zonder transcoding aan, maar ga jij lagere settings pakken dan moet hij recoden of transcoden (met subs moet hij altijd transcoden).

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Zowat alle standaard packages zijn geupdated.... misschien wordt DSM 4.2 wel gereleased deze week?

Het kwam voorbij als antwoord van een synology medewerker op een facebook vraag. Dat DSM4.2 gauw gereleased zou worden.

Ik teken nergens meer voor

• remcoXP
  • Laatst online: 12:30
4.2 is reeds uit :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• FreshMaker
  • Niet online
KennethDC schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:56:
Edit 2:

Dan maar Transmission gebruikt als torrent client. Echter als ik de connectie test gaat het maar als Sickbeard dan een torrent wil versturen botst hij op een unknown error. Wel, daar weten we veel mee zag. En ik vind het probleem ook niet direct.
Ik kreeg een "unverified" error
Iets dat de tagging van de torrent niet correct was ...

En aangezien ik met torrents 0,3% ervaring heb, heb ik het maar zo gelaten, en de missing files alsnog via nzbs.org gepakt, en de het torrentverhaal weer opzij gezet

( uiteindelijk gebruik ik van de "pirate" versie alleen nog maar de skin, merk ik nu ... zelfs de ondertitels werken weer als vanouds via autosub )
Ik blijf nog even hangen op de 4.2beta .... even de reacties afwachten mbt de repo's en hun vorderingen

[Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 04-03-2013 09:46]

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Merk het :). Sommige dingen veranderen niet. In de tijd van de 106e waren er ook continue download problemen. Ik vermoed dat aardig wat mensen 4.2 proberen binnen te halen.. Diverse keren dat download faalt.

Geduld is een schone zaak.

Ik teken nergens meer voor

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik wacht sowieso een weekje; je weet maar nooit of er onverhoopt toch nog een foutje in is geslopen. Zou niet moeten, maar liever geen risico :P

Heb overigens wel zin de update en dan vooral vanwege de task scheduler die ingebouwd is. Ik wil eenvoudig eigen python scripts kunnen draaien zonder echt een package te maken of ikpg+crontab te gaan gebruiken; dit is eigenlijk precies wat ik nodig heb :) Verbeteringen aan SMB2 zijn ook altijd mooi maar verder zijn het vooral dingen die ik niet gebruik, die veranderd zijn.

Terug naar de packages; die ga ik overigens al wel updaten vandaag, voor zover van toepassing.

[Voor 8% gewijzigd door Cloud op 04-03-2013 10:54]

• Tadango
  • Laatst online: 25-03 17:24
Net ook maar geupdate naar 4.2, kon niet meer wachten :) Ik ben alleen niet zo blij met de nieuwe package manager, continu fouten dat hij een bestand niet kan downloaden. Dat werkte eerder prima...

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Tadango schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:35:
Net ook maar geupdate naar 4.2, kon niet meer wachten :) Ik ben alleen niet zo blij met de nieuwe package manager, continu fouten dat hij een bestand niet kan downloaden. Dat werkte eerder prima...
ik denk dat het wat druk is bij synology, omdat "iedereen" aan het updaten is

• Tadango
Dat kan heel goed natuurlijk... dom dom...

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:44
Gomez12 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:52:
[...]

Wat is je device en wat is je quality en wat is je input?

Volgens mij kan een iphone4/ipad3 op highest het zonder transcoding aan, maar ga jij lagere settings pakken dan moet hij recoden of transcoden (met subs moet hij altijd transcoden).
ik zit met een 412+
ondersteunt dan een iphone 4/ipad 3 meer codecs waardoor het zonder transcoding kan gedaan worden? Ik vind het vreemd dat die niet gewoon alles 1:1 kopieert en dan afspeelt en het transcoden dan op de iphone/ipad wordt gedaan. Zo zwaar kan dat toch niet zijn...? Plex voor desktops doet het op die manier, net zoals andere videplayer apps op iOS: goodplayer of CineXplayer etc...

• Tadango
Transcoden is heeeel zwaar. Een desktop kan het vaak beter aan omdat de gpu ook wordt gebruikt. Daarnaast heb je op een desktop veeeeel meer rekenkracht dan een tabletje...

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30
Hier ook... Cloud Station bijwerken geeft continu een foutmelding, evenals het installeren van nieuwe packages. Waarschijnlijk komt dit ook weer door de drukte op de server van Synology.

Verder werkt Sickbeard niet meer. Heb wel de laatste versie en een update is ook dan niet beschikbaar... Wacht nog maar even rustig af.

• Tadango
Wat werkt er niet bij sickbeard? Hier kan ik er gewoon doorheen klikken. Ik weet nog niet of hij goed zoekt edg....

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
FabianNL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Hier ook... Cloud Station bijwerken geeft continu een foutmelding, evenals het installeren van nieuwe packages. Waarschijnlijk komt dit ook weer door de drukte op de server van Synology.
De packages druppelen nu langzaam binnen nadat ik ook allerlei foutmeldingen kreeg.

Wat me nog niet gelukt is, is om via de DS Cloud app verbinding te maken met mijn NAS via 3G. Ik gok dat deze waarschijnlijk op een andere poort zit dan DS File waardoor ik mijn router moet aanpassen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• Dennish1981
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 13:32
Voor De mensen met net zoveel geduld als ik.
Hierbij de DS 211J firmware

https://www.wetransfer.co...b05120130304130515/2b86e8

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:34

Yucko

One clown to rule them all !

Iemand die het pakket van Quadrat.4 al gebruikt heeft om 4.2 final te bootstrappen?

[Voor 6% gewijzigd door Yucko op 04-03-2013 14:47]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Quadrat package gebruikt in DSM 4.1. Na het updaten naar DSM 4.2 alleen de /root/.profile aangepast.

/opt/bin:/opt/sbin: toegevoegd aan path:.

[Voor 18% gewijzigd door StaticZ op 04-03-2013 15:04]

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-03 22:44
Heeft iemand ook een alternatieve locatie voor de DS412+? Net binnen gekregen en nu kan ik DSM niet installeren omdat de synology servers overloaded zijn..

Bij mij is hij ondertussen aan het downloaden.. Ik weet niet van welke mirror (US/UK of ASIA/HONG KONG) aangezien ik alle vier tegelijk heb geopend en regelmatig heb herladen. Duurt nog +- 5 uur.. Ik zal hem uploaden zodra die bij mij klaar is.

Edit1: Nu nog maar 20 uur.. Gaat lekker zo.

[Voor 49% gewijzigd door jorde op 04-03-2013 16:29]

• FabianNL
Simpel vraagje over Photo station: als je foto's "upload" met Synology Assistent maakt ie een klein formaat van de afbeelding. Wat doet ie met deze afbeelding? Slaat ie deze in een aparte map op?

Ik heb namelijk het idee dat de foto's op /volume1/photo/ gewoon de originele zijn namelijk. Mocht dit zo zijn, dan is dit dus ook echt een back-up van mijn originele foto's en filmpjes?

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03 08:06

robbydw

live your life

Heb mijn Syno nog niet zo lang en dit is dus de eerste nieuwe release sinds ik de NAS heb. Krijg ik op mijn NAS webinterface vanzelf een melding dat 4.2 beschikbaar is of moet ik versie 4.2 sowieso van de synology website downloaden?

Geen commentaar

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:36
robbydw schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:53:
[...]

Heb mijn Syno nog niet zo lang en dit is dus de eerste nieuwe release sinds ik de NAS heb. Krijg ik op mijn NAS webinterface vanzelf een melding dat 4.2 beschikbaar is of moet ik versie 4.2 sowieso van de synology website downloaden?
Open het Control Panel en ga naar DMS Update. Daar zie je vanzelf de update knop.

• Yucko

Yucko

robbydw schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:53:
[...]

DSM --> Configuratiescherm --> DSM bijwerken

Simpeler kan gewoon niet :) Hou er wel rekening mee dat de servers zwaar belast worden door alle gebruikers die proberen te upgraden.

Mijn advies:
wacht een paar dagen en update dan, scheelt veel frustratie

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Of de link kopieren en een wget doen op bv. de Syno. Deze doet een aantal keer een retry. Meestal genoeg voor een succesvolle connectie.

👉🏻 Blog 👈🏻

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03 08:06

robbydw

live your life

FrenzyFreak schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:57:
[...]

Open het Control Panel en ga naar DMS Update. Daar zie je vanzelf de update knop.
Tnx... ik maar zoeken bij package center 8)7

Geen commentaar

• brous
  • Laatst online: 25-03 12:34

brous

No Soap for you!!

Voor wie hem nog niet binnen heeft kunnen krijgen heb ik hem voor de 412+ online gezet:

https://www.dropbox.com/s...l/DSM_DS412%2B_3202.pat?m

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

• CallmeGod
brous schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:11:
Voor wie hem nog niet binnen heeft kunnen krijgen heb ik hem voor de 412+ online gezet:

https://www.dropbox.com/s...l/DSM_DS412%2B_3202.pat?m
Wow helemaal super ik ben net thuis en dacht even bijwerken , dat even kon ik vergeten :P

maar daarna zag ik jou berichtje en slurp hem gelijk binnen .

super bedankt

• CallmeGod
Ik zie trouwens dat ik 7 updates heb voor mijn packages moet ik deze eerst installeren?
moet ik trouwens ergens mee rekenhouden? sickbeard? SabNzb? etc etc

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-03 22:44
Met de huidige versie van synologie assistant is het niet mogelijk om de 3202 van scratch af aan te installeren blijkbaar. (Synology Assistant versie 4.2-3158). Tenminste niet op de 412+. Die heb ik vandaag binnen gekregen maar krijg de software na urenlang downloaden niet geinstalleerd met de assistant die ook nog eens uren nodig had.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
martijn24 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:20:
Ik zie trouwens dat ik 7 updates heb voor mijn packages moet ik deze eerst installeren?
moet ik trouwens ergens mee rekenhouden? sickbeard? SabNzb? etc etc
Bijwerken zit er toch niet in vandaag ;)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 22:43

Goner

What can I do you for ?

FabianNL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:36:
Simpel vraagje over Photo station: als je foto's "upload" met Synology Assistent maakt ie een klein formaat van de afbeelding. Wat doet ie met deze afbeelding? Slaat ie deze in een aparte map op?
Yep, per album-folder in een @eaDir subfolder, bijv. :
/volume1/photo/Antwerpen/@eaDir/
en dan per foto weer een subfolder met thumbnails in div. formaten, bijv. :
/volume1/photo/Antwerpen/@eaDir/DSCF3340.JPG
met
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 80558 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_B.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 116462 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_L.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 25852 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_M.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 5393 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_S.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 178900 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_XL.jpg

• FabianNL
Goner schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:30:
[...]

Yep, per album-folder in een @eaDir subfolder, bijv. :
/volume1/photo/Antwerpen/@eaDir/
en dan per foto weer een subfolder met thumbnails in div. formaten, bijv. :
/volume1/photo/Antwerpen/@eaDir/DSCF3340.JPG
met
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 80558 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_B.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 116462 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_L.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 25852 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_M.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 5393 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_S.jpg
-rwxrwxrwx 1 nobody nobody 178900 May 5 2012 SYNOPHOTO:THUMB_XL.jpg
Super, bedankt! Moest hem met 'root' openen, en toen zag ik de bestanden inderdaad wel gewoon staan. Is dat ook weer duidelijk voor mij! Nu even alle foto's even laten converteren... :z

/edit: het ziet er wel echt ideaal uit. Heerlijk om vanaf je tablet/telefoon rustig door ál je foto's te scrollen... Blijft een mooi product!

[Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 04-03-2013 23:53]

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 14:32
die nieuwe package center vind ik lelijk. die squares was veel beter dan een lijstje dat je nu krijgt bij installed
was ervoor ook gemakkelijker om een package te stoppen.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 10:26
Heeft iemand de DLNA functie al gevonden In videostation / dsvideo voor Android. Ik heb alles al geüpdate, maar ik zie het niet.

• Tadango
lexi schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:34:
Heeft iemand de DLNA functie al gevonden In videostation / dsvideo voor Android. Ik heb alles al geüpdate, maar ik zie het niet.
Had het in 5 sec gevonden ;) Kies een video en rechts boven zie je een speler icoon. Als je daarop klikt krijg je een lijst van DNLA spelers. Kies een speler en tada....

• Videopac
  • Laatst online: 15:04
Heeft iemand de nieuwe Cloudstation client voor Windows (2391) al kunnen downloaden?
Mij lukt het niet.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40

Malarky

Wils voor wat ieder

Met de upgrade naar DSM 4.2, heb ik Video Station mijn video collectie in de map \video nog eens laten indexeren. Hij herkend al meer namen van films, maar het merendeel nog niet. Dat komt omdat de namen van mijn films nog in het originele scene format zijn (Life.Of.Pi.2012.DVDRip.XviD-****** etcetera in plaats van Life Of Pie (2012) ) en dat ook moeten blijven. Nu ken ik de zoekfunctie in Video Station om handmatig per film op Internet te zoeken naar de juiste IMDB data (waarop VS de film informatie wel automatisch verder aanvult), maar dat is voor honderden niet geïndexeerde of verkeerd geïndexeerde films nogal een karwei.

Is er een bepaald bestandje wat ik in elke film map kan zetten met de juiste film naam+jaartal wat Video Station dan uitleest? Of is er een andere manier om het index script van Video Station enigszins te sturen?

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Videopac schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:55:
Heeft iemand de nieuwe Cloudstation client voor Windows (2391) al kunnen downloaden?
Mij lukt het niet.
Ja, maar pas nadat ik ongeveer van alle verschillende serverlocaties een download had aanstaan om hem binnen te laten druppelen.

Inmiddels heb ik ook de DS Cloud app aan de praat gekregen door de juiste port op mijn router open te laten zetten. Wel fijn om nu ook alle belangrijke documenten via de cloud op mijn mobiel te hebben.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• sleepwalkerbe
  • Laatst online: 04:25
Nu er een nieuwe versie uit is van DSM dacht ik er aan om mijn DS411j ook maar is te gaan upgraden. Ik zit nog op versie 3.0 en ik heb de indruk dat ik toch wat leuke packages mis (oa Wordpress die ik wil gaan gebruiken voor een hobby website)

Hoeveel kans is er dat ik mijn data op de NAS kwijtraak door de upgrade van 3.0 naar 4.2 ? Ik heb een 4 TB dus ergens anders backuppen is geen optie.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 22:43

Goner

What can I do you for ?

sleepwalkerbe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:52:
Nu er een nieuwe versie uit is van DSM dacht ik er aan om mijn DS411j ook maar is te gaan upgraden. Ik zit nog op versie 3.0 ...
2. DSM 4.2 can only be installed on Synology products running DSM 4.0 or later.
http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS1812+.php?lang=enu

je zult dus eerst een tussen-upgrade moeten doen ...

[Voor 6% gewijzigd door Goner op 05-03-2013 12:00]

• FabianNL
Videopac schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:55:
Mij lukt het niet.
Alsjeblieft: https://www.dropbox.com/s...-Setup-2391%20%282%29.exe

• sleepwalkerbe
Goner schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:58:
[...]

2. DSM 4.2 can only be installed on Synology products running DSM 4.0 or later.
http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS1812+.php?lang=enu

je zult dus eerst een tussen-upgrade moeten doen ...
Zelfde vraag blijft natuurlijk staan, als ik van 3.0 naar 4.0 ga hoeveel kans is er dat ik alles kwijt raak

• Yucko

Yucko

sleepwalkerbe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:11:
[...]

Zelfde vraag blijft natuurlijk staan, als ik van 3.0 naar 4.0 ga hoeveel kans is er dat ik alles kwijt raak
Aangezien het OS van je NAS een andere partitie betreft zou ik zeggen dat je data intact blijft (moet mijn eerste upgrade nog doen, maar klinkt me logisch in de oren)

• sleepwalkerbe
Yucko schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:19:
[...]

Aangezien het OS van je NAS een andere partitie betreft zou ik zeggen dat je data intact blijft (moet mijn eerste upgrade nog doen, maar klinkt me logisch in de oren)
Dat is net hetgene mi afschrikt ook ja :) zou ook men eerste upgrade zijn namelijk

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee