Dat maakt toch niet uit? Je kan plex installeren op een Mac, een Windows machine en een android tablet. Die krijgen toch ook geen ruzie met elkaar. En ze allemaal voor de data laten wijzen naar dezelfde synology nas.masauri schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:14:
[...]
Als ik zo naar de opzet keek moest ik dan gelijk de directory aanduiden waar alle media in zit, en dan zijn meerdere shared mappen in mijn geval.
Dockers kan je zien als onafhankelijke computers. Een soort virtuele machines.
Ik heb wel vaker dat ik iets draai in een docker container. En als test hetzelfde draai in een andere container met andere instellingen.
Bevalt het niet, dan gooi ik het weg, doe een aanpassing en start opnieuw. Ondertussen draai het origineel gewoon door.
Dat is de kracht van Docker.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijder plex van je Nas,masauri schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:57:
Vandaag eindelijk de server migratie voltooid via de migration manager.
Wil ik gelijk beginnen met inactieve/oude logins te verwijderen , verwijder ik er per ongeluk PlexMediaServer![]()
Ik krijg hem niet toegevoegd, want dan krijg ik melding dat die gebruiker reeds bestaat. Maar ik kan dus geen rechten toekennen aan de map omdat hij die user niet meer weer geeft tussen de gebruikers...
Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn? ik google me te pletter maar vind gewoon niks...
Herinstallatie al geprobeerd, volledig opnieuw ipv een server te claimen, lukte ook niet enz.
Vervolgens log in op de commandline van je Nas en geef jezelf privileges met het commando
Ga naar:sudo -i
Verwijder het bestand dit bestand/usr/local/etc/services.d
Daarna moet je plex opnieuw installeren.PlexMediaServer.sc
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
mmm, ik krijg een melding dat het bestand niet bestaat...Ben(V) schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Verwijder plex van je Nas,
Vervolgens log in op de commandline van je Nas en geef jezelf privileges met het commando
[...]
Ga naar:
[...]
Verwijder het bestand dit bestand
[...]
Daarna moet je plex opnieuw installeren.
1
2
3
| root@DS1823xs:~# cd /usr/local/etc/services.d root@DS1823xs:/usr/local/etc/services.d# rm PlexMediaServer.sc rm: cannot remove 'PlexMediaServer.sc': No such file or directory |
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ben(V) schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:09:
Kijk even of er hoofdletter verschillen zijn
1
2
3
4
| root@DS1823xs:/usr/local/etc/services.d# ls -- DownloadStation.sc ScsiTarget.sc SynologyDrive.sc HybridShare.sc SMBService.sc tmp ReplicationService.sc SurveillanceStation.sc WebDAVServer.sc |
Niks aanwezig dus ^^
Er is het commando synouser
Daarmee kun je op een lager nivo gebruikers bekijken en verwijderen.
Zie:
https://www.google.com/ur...Vaw23Gx712Wr3O0F6d4adE94v
[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 29-08-2023 19:57 ]
Letterlijk gewoon via de account lijst, selecteren en verwijderen ...Ben(V) schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:54:
Hoe heb je die user verwijdert, want het is een "System Internal User" waar packages onder draaien en die je met de DSM gui niet zou moeten kunnen verwijderen.
Dit na de dsm 7.2 update en webstation package 4.2.1-0492 werken deze links niet meer. De sites draaien wel.
Maak(te) gebruik van de nginx webserver. En van een user.conf. Die staat er nog steeds maar wordt niet meer ingelezen.
Met het volgende.
1
2
3
| location /{ try_files $uri $uri/ /index.php?$args; } |
Heeft altijd gewerkt.
De mens leert. De mensheid niet.
Dit klopte inderdaad, raar genoeg...Ben(V) schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:53:
Dan was dat niet de user waar plex onder draaide, maar een gewone user.
Iets vreemds in de migratie, ik heb bv ook aan de hand dat hij als gegevens weer geeft bij synology zelf dat het men vorige nas is, en dus niet de nieuwe nas. Is intussen ook gefixt vermoed ik, want via hun support wel ff verholpen.
Van DSM upgrade 6 naar DSM7.0.1 wil Sonarr niet meer opstarten.
Ik heb geprobeerd te "herstellen" van Sonarr 3, en krijg dan een foutmelding dat Mono niet compatibel is.
Daarna heb ik Sonarr 4 proberen te installeren vanuit de Community tab (Syno community als bron) en krijg dan een "Ongeldige bestandsindeling" foutmelding.
Iemand een suggestie hoe ik Sonarr weer aan de praat krijg?
Het gaat om een Intel Atom based DS1513+
Pickle Rick!
https://github.com/technorabilia/scripts#getlsioappsh
/einde zelfpromotie
👉🏻 Blog 👈🏻
Andere databasen gingen goed. Het was ook geen rechten probleem.
Via phpmyadmin een export gedaan van de betreffende database. Dat ging gewoon goed. Dus hoe zo niet kunnen backuppen.mysqldump: Got error: 1049 Unknown database ' drupaltien' when selecting the database
Wat bleek, de export/dump filenaam werd _drupaltien.sql. Wat was er aan de hand. De databasenaam begint ehh suf was aangemaakt, via ctrl-c ctrl-v met een spatie. Dat veranderde in een underscore bij de export/dump.
Dat valt bijna niet op een spatie. Aan 't begin. Maar daardoor kon je die ene database niet back-uppen.
Hier staan de MariaDB naming conventions. Om dit soort problemen vooraf te voorkomen.
Van de database naam de spatie af-getrimd. De Drupal site aangepast. En de backup gaat goed zonder 'minor exceptions'
[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 27-09-2023 13:39 . Reden: typo ]
Heel rare dingen zoals andere UI weergave, ook al betreft het beide films, geen grote dir toe te voegen want daar liep hij op stuk enz.
Dus ik wil ik m in docker installeren.
Via https://mariushosting.com...ng-task-scheduler-docker/ heb ik geprobeerd alles te installeren.
In mijn geval:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| docker run -d --name=plex \ -e PUID=1026 \ -e PGID=100 \ -e TZ=Europe/Brussels \ -e VERSION=docker \ -v /volume1/docker/plex:/config \ -v /volume1/FTP \ -v /volume1/p2p \ --restart always \ --net=host \ ghcr.io/linuxserver/plex |
Ik heb gebruikers plex en plexmediaserver ook alle rechten gegeven waar ik deze maar kon geven op de shared directories.
Echter, in mijn plex installatie wanneer ik mappen wil toevoegen zie ik wel de naam van de hoofdmap staan, (FTP & p2p) maar geen subdirectories waar de data in moet staan die ik wil toevoegen...
Waardoor ik dus niets kan toevoegen.
Wat zie ik over het hoofd?

Voor de zekerheid: heb je toevallig dezelfde PUID als in het voorbeeld van mariushosting of ben je die vergeten aan te passen?
Die heb ik hetzelfde.S1NN3D schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:45:
[...]
Voor de zekerheid: heb je toevallig dezelfde PUID als in het voorbeeld van mariushosting of ben je die vergeten aan te passen?
Kan het dat deze lijnen niet correct zijn? Ik denk dat die er zo moeten uitzien:
1
2
| -v /volume1/FTP:/volume1/FTP \ -v /volume1/p2p:/volume1/p2p \ |
(en opletten voor hoofdletters in bestands- en directory-namen)
Ik zie de mapnamen wel staan ,maar zonder sub dirs dus.roeleboel schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:28:
[...]
Kan het dat deze lijnen niet correct zijn? Ik denk dat die er zo moeten uitzien:
code:
1 2 -v /volume1/FTP:/volume1/FTP \ -v /volume1/p2p:/volume1/p2p \
Ik zie ik het docker logboek wel connect: connection refused.
Zou dit dan de oplossing kunnen zijn ...
Ik vermoed dat het dit was,
Bij dsm bij de docker container (tab instellingen)
stond enkel /docker/plex en in de ingevulde velde /config en lezen/schrijven.
Ik heb hier aan toegevoegd: /FTP als maplocatie, /FTP en lezen schrijven gezet.
zelfde voor de p2p map.
Ik kreeg ook de melding dat ik de wijziging niet kon opslaan omdat er geen DSM poort aan was gekoppeld. Die ff op 32001 gezet, op kunnen slaan en toen ik hierna in plex keek werkte het wel
[ Voor 31% gewijzigd door masauri op 30-11-2023 16:14 ]
Downgraden kan niet want de oude versie staat niet meer in de Community.
Iemand een oplossing hiervoor want gebruik het veel?
Weet niet welke versie je nodig hebt.MotorBeast schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:39:
Ik heb al jaren Radarr draaien op mijn DS414 niet in docker want dat kan een 414 niet. Kreeg een melding om te updaten maar heb daar lang mee gewacht want waarom updaten als het goed werkt. Je voelt hem al aan, na iedere keer die melding toch maar gaan updaten en jawel hoor krijg hem met geen mogelijkheid meer opgestart. Pakket geheel verwijderd, Nas opnieuw opgestart, weer installeren, doet niets. Krijg het niet meer up and running en Mono is laatste versie. Prowlarr en Bazarr ook al uitgeschakeld om daarna Radarr op te starten. Wil niet starten.
Downgraden kan niet want de oude versie staat niet meer in de Community.
Iemand een oplossing hiervoor want gebruik het veel?
Al met de Wayback Machine gezocht
En bij de synocommunity
De links verwijzen naar het Radarr package.
En op Reddit is ook het nodige te vinden. Je bent gelukkig niet de enige ;-P
De oude DSM 6.2 voor mijn chip staat niet meer op de synocommuntiy. Vandaar dat ik niet meer kan downgraden.pentode schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:49:
[...]
Weet niet welke versie je nodig hebt.
Al met de Wayback Machine gezocht
En bij de synocommunity
De links verwijzen naar het Radarr package.
En op Reddit is ook het nodige te vinden. Je bent gelukkig niet de enige ;-P

Je kunt upgraden naar DSM 7, mijn DS414 draait prima onder DSM 7
Bedenk wel dat je dan alle "third Party" packages opnieuw moet installeren dus zorg ervoor dat je tevoren een backup van hun configs en/of data(base) maakt.
PS Hoe had je willen updaten als er geen package voor DSM 6 meer is?
Ik probeer vandaag een nieuwe shared directory toe te voegen, maar ik heb geen idee hoe dit te doen na de huidige setup die ik heb geinstalleerd...roeleboel schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:28:
[...]
code:
1 2 -v /volume1/FTP:/volume1/FTP \ -v /volume1/p2p:/volume1/p2p \
Ik stop de docker, voeg de map toe via het tab volumes, maar dan ziet hij de subdirectories weer niet ...
Ik wil mijn nieuwe toegevoegde indelingen in plex niet kwijt geraken

Controleer de rechten eens van de map. Eventueel vergelijken met de rechten van een andere map die wel werkt.masauri schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:34:
[...]
Ik probeer vandaag een nieuwe shared directory toe te voegen, maar ik heb geen idee hoe dit te doen na de huidige setup die ik heb geinstalleerd...
Ik stop de docker, voeg de map toe via het tab volumes, maar dan ziet hij de subdirectories weer niet ...
Ik gok dat de rechten niet correct zijn.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Daar gok ik dus ook op , maar de gebruiker plex en plexmediaserver hebben beide waar mogelijk alle lees- en schrijfrechten rechten die ze kunnen krijgen...DutchKel schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:41:
[...]
Controleer de rechten eens van de map. Eventueel vergelijken met de rechten van een andere map die wel werkt.
Ik gok dat de rechten niet correct zijn.
Dat is het frustrerende er aan

Hier op de nas staan de volumes in:masauri schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:34:
[...]
Ik probeer vandaag een nieuwe shared directory toe te voegen, maar ik heb geen idee hoe dit te doen na de huidige setup die ik heb geinstalleerd...
/volume1/docker/voorbeeldcontainer1
/volume1/docker/voorbeeldcontainer2
/volume1/docker/voorbeeldcontainern
Bij -v wijst het rechter deel na de dubbele punt : naar de mapping in de container.
Dus:
-v /volume1/FTP:/volume1/FTP \
-v /volume1/p2p:/volume1/p2p \
gaat niet werken.
Voorbeeld hoe het wel zou werken. Mits zo opgezet.
-v /volume1/docker/plex/database:/config \
Zie docker plex als voorbeeld.
En de rechten is ook een dingetje. Marius Hosting geeft uitleg op z'n site. Ook over groep en user rechten.
Ik gebruik bij env: user: $(id -u):$(id -g) ;-P Het blijft/is een heel gepuzzel imho.
Het moet allemaal exact kloppen. Elke punt dubbel of enkel. Voor of achter waard se slashjes enz.
En dan nog poorten openzetten, ja ja.
Tip gebruik of al gedaan een reverse proxy.
[ Voor 17% gewijzigd door pentode op 19-12-2023 10:49 . Reden: aanvulling ]
Daarom ga ik dus niet updaten naar 7. Draai Domoticz, geen update voorhanden. Usb is een probleem in 7, hangt een RFXcom aan voor thermometers en nog wat Kaku spul. Moet eerst maar eens wat anders gaan verzinnen voor domotica. Docker kan je ook al niet draaien op een 414. Heb Radarr voorlopig maar even draaien op de laptop. Werkt wel maar is gedoe met opstarten/aflsuiten laptop etc.Ben(V) schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:14:
Voor DSM 7 zijn er wel Radar packages voor een ArmadaXp (=DS414) op de SynoComminity.
Je kunt upgraden naar DSM 7, mijn DS414 draait prima onder DSM 7
Bedenk wel dat je dan alle "third Party" packages opnieuw moet installeren dus zorg ervoor dat je tevoren een backup van hun configs en/of data(base) maakt.
PS Hoe had je willen updaten als er geen package voor DSM 6 meer is?
Er is wel een versie voor 6 van Radarr maar die werkt dus niet en de oude staat niet meer op de site.
Uit ellende maar alle users toegevoegd als toegang en nu ga ik ze 1 voor 1 uitfilteren om te zien waar het in zit, welke user voor problemen zorgt.pentode schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:34:
[...]
Hier op de nas staan de volumes in:
/volume1/docker/voorbeeldcontainer1
/volume1/docker/voorbeeldcontainer2
/volume1/docker/voorbeeldcontainern
Bij -v wijst het rechter deel na de dubbele punt : naar de mapping in de container.
Dus:
-v /volume1/FTP:/volume1/FTP \
-v /volume1/p2p:/volume1/p2p \
gaat niet werken.
Voorbeeld hoe het wel zou werken. Mits zo opgezet.
-v /volume1/docker/plex/database:/config \
Zie docker plex als voorbeeld.
En de rechten is ook een dingetje. Marius Hosting geeft uitleg op z'n site. Ook over groep en user rechten.
Ik gebruik bij env: user: $(id -u):$(id -g) ;-P Het blijft/is een heel gepuzzel imho.
Het moet allemaal exact kloppen. Elke punt dubbel of enkel. Voor of achter waard se slashjes enz.
En dan nog poorten openzetten, ja ja.
Tip gebruik of al gedaan een reverse proxy.
Ik dacht dat ik die folder kon backuppen, maar die is helemaal leeg. Heb ik iets verkeerd gedaan?
[ Voor 93% gewijzigd door John245 op 30-12-2023 10:14 ]
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Heb je in Docker wel de datafolders in de container gemapped naar die Docker folder die je wil backuppen? Anders blijft alle config data in de container en ben je alles kwijt als je die reset/update.Stefke schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:52:
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe DS224+ en daarop (mijn eerste) docker geinstalleerd (Unify controller). Voor zover ik de tutorials kon volgen heb ik een share aangemaakt voor docker, met daarin een folder voor de Unify controller container.
Ik dacht dat ik die folder kon backuppen, maar die is helemaal leeg. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Kijk even naar de container beschrijving en let vooral op de /v dingen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik heb een folder gemapped, maar misschien niet op de juiste wijze, wat bedoel je met "/v dingen"? /volume?elsinga schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:11:
[...]
Heb je in Docker wel de datafolders in de container gemapped naar die Docker folder die je wil backuppen? Anders blijft alle config data in de container en ben je alles kwijt als je die reset/update.
Kijk even naar de container beschrijving en let vooral op de /v dingen.
NB. ik las in een andere tutorial dat je geen kapitalen moet gebruiken, dat heb ik wel gedaan?
/f/image/dfslGshHxfWCZCCX0VvXtJsY.png?f=fotoalbum_large)
"Datadir" staat niet op mijn folder ingesteld, dat lijkt me het issue. Kan ik dat aanpassen? Of moet ik even een backup maken van Unify en dan opnieuw instellen en die parameter(s) manueel aanpassen? Moeten al die "DIRS" aangepast worden?
[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 31-12-2023 15:17 ]
/volume1/docker/UnifyController:/unify:rw
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 31-12-2023 16:34 ]
oooooo, die typefout maak ik altijdmfransen schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:45:
Ik schreef "unifi" en niet "unify" (i vs y)

Zag net je opmerking pas, nu de container weer verwijderd en opnieuw aangemaakt met hopelijk nu de juiste folders, en nu zie ik wel data/folders in de share
tnx
edit: is de oude data volledig opgeruimd met het verwijderen van die containers? Of staat er nu nog ergens oude data? Dat lijkt me dan /usr/lib/unifi? Daar zie ik niks van terug
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 02-01-2024 10:00 ]
Container weg = data weg, tenzij je je persistent volumes goed aangemaakt had.Stefke schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:44:
[...]
oooooo, die typefout maak ik altijd. Ik had vanmorgen de container verwijderd, nieuwe folders aangemaakt en wederom unify getypt. Ik heb echt moeite om unifi te typen #muscle-memory
Zag net je opmerking pas, nu de container weer verwijderd en opnieuw aangemaakt met hopelijk nu de juiste folders, en nu zie ik wel data/folders in de share
tnx
edit: is de oude data volledig opgeruimd met het verwijderen van die containers? Of staat er nu nog ergens oude data? Dat lijkt me dan /usr/lib/unifi? Daar zie ik niks van terug
De folder: /usr/lib/unifi staat in je container.
[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 02-01-2024 13:15 ]
dan is t goed, want dan hoef ik niks op te schonen van mijn mislukte containers. Ik zie nu wel gegevens in de share dus nu gaat t goed tnxNaN schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:14:
[...]
Container weg = data weg, tenzij je je persistent volumes goed aangemaakt had.
De folder: /usr/lib/unifi staat in je container.
https://mariushosting.com...arr-on-your-synology-nas/
Wat is de reden dat hier via een "geplande taak" met een commando de containers worden geinstalleerd en niet via de normale userinterface?
Hier wordt o.a. ook melding gemaakt van de PUID en PGID, maar daar heb ik bij de installatie van mijn Unif*i*
Een geplande taak omdat je dan geen ssh toegang nodig hebt, maar als je daar bekend mee bent dan is een ssh terminal veel makkelijker.
PUID en PGID zijn specifiek voor de images van LinuxServer.io.
Edit:
Als je bekend bent met docker-compose en ssh en de images van LinuxServer.io wilt gebruikt, dan zou je ook kunnen overwegen mijn fantastische installer te gebruiken.
[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 03-01-2024 11:19 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb toegang tot SSH, maar daar ben ik niet bekend mee. Ik bedoel gewoon de installer van de docker-app, dat is waar ik Unifi mee geinstalleerd heb.technorabilia schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:16:
@Stefke
Een geplande taak omdat je dan geen ssh toegang nodig hebt, maar als je daar bekend mee bent dan is een ssh terminal veel makkelijker.
PUID en PGID zijn specifiek voor de images van LinuxServer.io.
Edit:
Als je bekend bent met docker-compose en ssh en de images van LinuxServer.io wilt gebruikt, dan zou je ook kunnen overwegen mijn fantastische installer te gebruiken.
Ik ben al blij dat dat relatief simpel was.
Ah, zo. Via Container Manager, Project, Create dan denk ik?Stefke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:32:
[...]
Ik heb toegang tot SSH, maar daar ben ik niet bekend mee. Ik bedoel gewoon de installer van de docker-app, dat is waar ik Unifi mee geinstalleerd heb.
Ik ben al blij dat dat relatief simpel was.
De instructies van Marius zijn enigszins verouderd. Vroeger had je die mogelijkheid van een docker-compose.yml file uploaden/maken niet. Ik zou het dan op die nieuwe manier doen.
De docker-compose.yml files voor de LinuxServer.io images kun je van hun website halen. Ik genereer ze ook hier. Deze zou je als template kunnen gebruiken.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik ben nu bezig met wat packages, bijv. Radarr (via https://docs.linuxserver....er-radarr/?h=radarr#usage).technorabilia schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:41:
[...]
Ah, zo. Via Container Manager, Project, Create dan denk ik?
De instructies van Marius zijn enigszins verouderd. Vroeger had je die mogelijkheid van een docker-compose.yml file uploaden/maken niet. Ik zou het dan op die nieuwe manier doen.
De docker-compose.yml files voor de LinuxServer.io images kun je van hun website halen. Ik genereer ze ook hier. Deze zou je als template kunnen gebruiken.
BIj het activeren van de container kwam de setup in beeld, maar daar werd geen PGID en PUID parameter "aangeboden" om in te geven. Nadat ik de lopende Radarr had geopend bleek deze geen toegang tot de "movie" share te hebben.
Op zich logisch; ik heb de container gestopt en deze parameters toegevoegd.
Wat is gebruikelijk, dat je voor elke container een eigen gebruiker aanmaakt of zo? Ik heb voor nu even gebruiker "emby" (d.w.z. zijn ID) ingevoerd bij PGID en PUID, aangezien die vergelijkbare rechten heeft (nl. rechten op mijn mediamappen)
Sonarr en Radarr doen vrijwel hetzelfde dus ik zou geneigd zijn om die bijv. dan ook dezelfde gebruiker te geven (voor mijn part Emby)
(*) ik heb embyserver als package geinstalleerd vooralsnog, dat gebruik ik als player voor mijn videofiles; dat creeert een gebruiker "emby"
Zou kunnen als deze gebruikers in de zelfde groep zitten zodat via de groepsrechten deze in elkaars applicatie directories kunnen lezen/schrijven (waar nodig).
Maar ik heb het zelf altijd via één gebruiker gedaan en had geen behoefte om het ingewikkelder te maken dan het moet (in mijn geval).
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb zelf recent de guides op drfrankenstein.co.uk gebruikt om diverse dockers op te zetten. Allemaal uptodate met compose.ymls waar je alleen een paar kleine aanpassingen in hoeft te doen voor je eigen config (paden, ids etc). Verder is hij erg actief op z'n discord en biedt supersnel hulp mocht je dat nodig hebben...technorabilia schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:41:
[...]
Ah, zo. Via Container Manager, Project, Create dan denk ik?
Ook erg handig om dan gelijk Watchtower als docker container ernaast te zetten, altijd je containers up-to-date.TAA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:47:
[...]
Ik heb zelf recent de guides op drfrankenstein.co.uk gebruikt om diverse dockers op te zetten. Allemaal uptodate met compose.ymls waar je alleen een paar kleine aanpassingen in hoeft te doen voor je eigen config (paden, ids etc). Verder is hij erg actief op z'n discord en biedt supersnel hulp mocht je dat nodig hebben...
https://drfrankenstein.co...anager-on-a-synology-nas/
Doet dit ook een beoordeling van de release notes en informeert dit je indien de applicatie twijvels heeft of de update een negatieve impact kan hebben?Exocet schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:56:
[...]
Ook erg handig om dan gelijk Watchtower als docker container ernaast te zetten, altijd je containers up-to-date.
https://drfrankenstein.co...anager-on-a-synology-nas/
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Ik doe dit voor alle dockers waar dit niet zo van belang is. Je kunt ook containers uitsluiten van watchtower updates en uiteraard maak je backups van je docker mappen, dus is het ook zo hersteld indien nodig.John245 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:05:
[...]
Doet dit ook een beoordeling van de release notes en informeert dit je indien de applicatie twijvels heeft of de update een negatieve impact kan hebben?
Het maken van de projecten gaat prima nu je gewoon docker-compose files kan gebruiken.
De Container Manager zou in de gaten moeten houden of er een update van de image is.
Dat heb ik één keer zien gebeuren. En daarna nooit meer.
Ik gebruik als tag 'latest' dus het zou moeten werken. De docker compose is ook de juiste, want als ik via een andere weg weet dat er een update is dan lukt me het prima om met de hand te updaten via:
Stop Project
Delete container
Delete Image
Build Project
Ik heb blijkbaar iets niet goed staan waardoor de Container Manager er niet zelf achter komt. Heeft iemand enig idee wat ik niet goed doe?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
ik heb een camera ingebouwd in een nestkastje (Greenbackyard), de camera heb ik gekoppeld in de surveillance Station app.
Nu zijn er koolmezen bezig met een nest maken en voor mijn kennissen is het leuk als even kanaal maak in Youtube.
ik heb het werkend met de sleutels en livebroadcast.
Bij de start van de stream geeft YT dat de verbinding goed is, maar naar een minuut of 10 heb ik de melding dat de bitsnelheid te laag is.
( De huidige bitsnelheid (243.54 Kbps) van de stream is lager dan de aanbevolen bitsnelheid. We raden je aan een bitsnelheid van 2500 Kbps te gebruiken voor de stream.) waarna de stream uitgeschakeld word
Wat ik ook probeer krijg de bitrate maar niet hoger, het klopt toch dat dit bij
bij camera- instellingen- video ingesteld kan worden, alles geprobeerd maar krijg
ook bij live view, lage of hoge bandbreedte of variabel wilt niet lukken
Ron
Ps nu ontvang ik ook de melding.
Je coderingsprogramma verzendt gegevens sneller dan realtime (meerdere seconden video per seconde). Je moet de uploadsnelheid van je live video beperken tot ongeveer één seconde video per seconde.
Ben op zoek naar de juiste instellingen/werkwijze in SS om dit aan te passen
https://synocommunity.com/package/borgbackup
SynoCommunity toont het package en installeert het ook, maar ik kan het niet uitvoeren via de CLI.
De laatste nieuwe is helaas niet beschikbaar, die daarvoor wel.
Lijkt een probleem met Python een SSL, iemand een suggestie?
2024/04/23 09:59:06 Python 3.10.13
2024/04/23 10:03:02 WARNING: pip is configured with locations that require TLS/SSL, however the ssl module in Python is not available.
2024/04/23 10:03:03 Requirement already satisfied: pip in /volume1/@appstore/borgbackup/env/lib/python3.10/site-packages (23.0.1)
2024/04/23 10:03:03 WARNING: Retrying (Retry(total=4, connect=None, read=None, redirect=None, status=None)) after connection broken by 'SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")': /simple/pip/
2024/04/23 10:03:03 WARNING: Retrying (Retry(total=3, connect=None, read=None, redirect=None, status=None)) after connection broken by 'SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")': /simple/pip/
2024/04/23 10:03:04 WARNING: Retrying (Retry(total=2, connect=None, read=None, redirect=None, status=None)) after connection broken by 'SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")': /simple/pip/
2024/04/23 10:03:06 WARNING: Retrying (Retry(total=1, connect=None, read=None, redirect=None, status=None)) after connection broken by 'SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")': /simple/pip/
2024/04/23 10:03:10 WARNING: Retrying (Retry(total=0, connect=None, read=None, redirect=None, status=None)) after connection broken by 'SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")': /simple/pip/
2024/04/23 10:03:10 Could not fetch URL https://pypi.org/simple/pip/: There was a problem confirming the ssl certificate: HTTPSConnectionPool(host='pypi.org', port=443): Max retries exceeded with url: /simple/pip/ (Caused by SSLError("Can't connect to HTTPS URL because the SSL module is not available.")) - skipping
Een hele andere richting mocht het niet gaan lukken met de package...
Misschien kun je borgbackup gebruiken van entware?
https://www.technorabilia.com/using-entware-on-synology-nas/
👉🏻 Blog 👈🏻
De SynoCommunity heeft dit opgelost met een nieuwe versie van Python 3.10 (3.10.14).RudolfR schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:46:
Ik probeer borgbackup te installeren op een 212+, DSM6.
https://synocommunity.com/package/borgbackup
SynoCommunity toont het package en installeert het ook, maar ik kan het niet uitvoeren via de CLI.
De laatste nieuwe is helaas niet beschikbaar, die daarvoor wel.
Lijkt een probleem met Python een SSL, iemand een suggestie?
[...]
Het is even wachten tot hij in het package center zit.
Dat moet deze zijn:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/6078
Bedankt voor de info!
Als ik het installation command van de wrapper uitvoer, geeft hij de onderstaande melding:
Please, What option wish to use?I
You have ALL necessary packages Installed, GOOD.
[2024-06-15 18:10:56] ERROR: YOU HAVEN'T THE LICENCE LOADED in Advanced Media Extension package. Please, LOAD this licence and try again with the Installer.
Ik heb AME versie 3.1.0-3005 geinstalleerd, maar krijg nergens de optie om in te loggen. Bij de AME pop-up (zie screenshot) staat zelfs in de Note dat je moet inloggen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat zou moeten doen, er staat alleen de melding dat hij up-to-date is. Vanuit het control panel - bij services - Synology account ben ik ingelogd.
Ik heb een DS220+ en DSM Version: 7.2.1-69057 Update 5 geinstalleerd. Ik heb AME handmatig gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, opnieuw opgestart, maar de plek waar ik moet inloggen blijft voor mij een raadsel. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt, of een idee wat ik verkeerd doe?
/f/image/Mps7G2LNf2N2ZNKmRbS8TM3k.png?f=fotoalbum_large)
Je bent niet de enige. Dit al geprobeerd?OrganicIron schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:59:
Ik probeer de Wrapper_VideoStation package te installeren, maar loop vast op de Advanced Media Extensions (AME).
Als ik het installation command van de wrapper uitvoer, geeft hij de onderstaande melding:
Please, What option wish to use?I
You have ALL necessary packages Installed, GOOD.
[2024-06-15 18:10:56] ERROR: YOU HAVEN'T THE LICENCE LOADED in Advanced Media Extension package. Please, LOAD this licence and try again with the Installer.
Ik heb AME versie 3.1.0-3005 geinstalleerd, maar krijg nergens de optie om in te loggen. Bij de AME pop-up (zie screenshot) staat zelfs in de Note dat je moet inloggen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat zou moeten doen, er staat alleen de melding dat hij up-to-date is. Vanuit het control panel - bij services - Synology account ben ik ingelogd.
Ik heb een DS220+ en DSM Version: 7.2.1-69057 Update 5 geinstalleerd. Ik heb AME handmatig gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, opnieuw opgestart, maar de plek waar ik moet inloggen blijft voor mij een raadsel. Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt, of een idee wat ik verkeerd doe?
[Afbeelding]
Github Closed Issues
"You only have installed the AME license.
You Will need to transcode something using Video Station in order to ACTIVATE It.
Then you will be able to install the Wrapper.
BEST regards."
Hoop geschreeuw imho op die Github Wrapper pagina.
Voor mij is zie oa de netiquette regels ALL CAPS schreeuwen ;-P
Misschien toch iets met de setting spelen?
https://forum.transmissionbt.com/viewtopic.php?t=19470
👉🏻 Blog 👈🏻
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik quote even een oud bericht, maar ik zit met een situatie/vraag: NAS met Jellyfin in Docker, en Kodi op een Nvidia Shield. Ik wil graag Jellyfin als media library gebruiken omdat Kodi op de Shield net iets te regelmatig issues hiermee lijkt te hebben en weer een restore nodig heeft.vandermark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Ja, ik ben echt erg blij met Jellyfin in combinatie met 3 kodi devices (2x win10, 1x android). Draait echt ideaal en kan nu ook van buiten eenvoudig bij de media incl. watched status etc. Is fijne upgrade t.o.v. gedeelde mysql library
Wel kiezen voor 'native mode' van de jellyfin plugin in Kodi, dan gaat het direct zonder jellyfin en is er nul vertraging. Ik gebruik dus ook geen transcoding met mijn win10 pc's en de android telefoon; kodi speelt bestanden zelf direct.
Het issue is dat ik in de Jellyfincontainer de shared folder van de Syno met bijv. films gemapt heb aan de movies-map in Jellyfin. Als ik nu in Kodi de film wil starten krijg ik een error dat de film niet gevonden kan worden. Logisch, want hij zoekt /movies/xyz, terwijl dat normaal gesproken op een NFS-share staat. Hoe kan ik de NFS-share mappen in de Jellyfin-docker om dit voor elkaar te krijgen?
Als je libraries maakt kan je toch daar de nfs share toevoegen aan de respectievelijke library ipv ze naar de shield te mappen?mrwolf schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
Ik quote even een oud bericht, maar ik zit met een situatie/vraag: NAS met Jellyfin in Docker, en Kodi op een Nvidia Shield. Ik wil graag Jellyfin als media library gebruiken omdat Kodi op de Shield net iets te regelmatig issues hiermee lijkt te hebben en weer een restore nodig heeft.
Het issue is dat ik in de Jellyfincontainer de shared folder van de Syno met bijv. films gemapt heb aan de movies-map in Jellyfin. Als ik nu in Kodi de film wil starten krijg ik een error dat de film niet gevonden kan worden. Logisch, want hij zoekt /movies/xyz, terwijl dat normaal gesproken op een NFS-share staat. Hoe kan ik de NFS-share mappen in de Jellyfin-docker om dit voor elkaar te krijgen?
Ik kan in Jellyfin (docker) geen NFS-share toevoegen, dat accepteert de GUI niet.StGermain schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:31:
[...]
Als je libraries maakt kan je toch daar de nfs share toevoegen aan de respectievelijke library ipv ze naar de shield te mappen?
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.