Toon posts:

[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14
iemand die webgrabplus al werkend heeft gekregen (via docker) ?

• pina
  • Laatst online: 09:14
nog mensen ervaring met tvheadend? Heb eindelijk vrijwel alles in orde gekregen. Maar vannacht probeerde ik iets op te nemen van 2 uur, maar hij nam slechts 1.5 uur op. Geen foutmeldingen ontvangen. In de metadata staat ook 2 uur opgenomen. Bestandsgrootte is wel vrijwel exact 4GB, iemand die weet of daarvoor ergens limieten kunnen ingesteld staan?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:51

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb onlangs met de nieuwste update van Synology Office tevens Universal Viewer gepushed gekregen. Helemaal mooi, maar volgens mij hadden we al zoiets. Heeft iemand hier een idee wat het verschil is tussen Universal Viewer en Document Viewer?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:00

Wildfire

Joy to the world!

Ik word gek... Ik heb een DS920+ draaiende op DSM7. Ik kan Radarr niet meer updaten. Bleef maar een melding krijgen dat de update failed.

Vanalles geprobeerd, rechten gecontroleerd via File Station en groepsbeheer, alles lijkt in orde. Zelfs Radarr compleet verwijderd en geherinstalleerd (package van SynoCommunity voor mijn NAS - deze dus). Nu is het zelfs erger, nu komt er een permission denied melding. Ik kan gewoon in de GUI komen, die werkt wel, maar het updateproces probeert nu niet eens iets meer en dus meteen permission denied. Ook een backup van de instellingen terugzetten lukt niet meer, blijft stilhangen op het herstarten van Radarr. Na handmatig opnieuw starten is de backup van de instellingen ook niet terug gezet.

Er gaat dus echt iets mis ergens met de rechten.

Ik word nu gek, echt vanalles geprobeerd wat ik via Google vond maar ik kom er maar niet uit. Ik sta op het punt een hard reset te doen, maar ben bang dat ik daarbij alle data verlies en >20GB aan video backuppen gaat wel even duren (plus dat ik daar ook nergens ruimte voor heb op het moment).

Dit is het SynoCommunity package, niet een Docker image (en nee, ik ga niet naar Docker migreren dus die tip heb ik niet nodig).

Mijn NAS draait trouwens enkel lokaal, staat niet open naar het internet. Dus voor mijn part geef ik alles volle rechten, als het maar werkt...

[Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 17-04-2022 13:40]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:14
Migreren van packages naar Docker is even gedoe/inlezen, maar daarna werkt het écht veel beter dan packages. De documentatie van de docker images is goed, er zijn ook genoeg video tutorials te vinden. Als je een beetje handig bent dan is het - zonder voorkennis van Docker - echt wel in een paar uurtjes voor elkaar, en dan heb je nooit meer gedoe met packages. Maar goed dat wil je niet, dus dan wordt het uurtjes prutsen met packages... tot de volgende breaking change >:)

[Voor 4% gewijzigd door upje op 17-04-2022 13:19]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

upje schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:18:
Migreren van packages naar Docker is even gedoe/inlezen, maar daarna werkt het écht veel beter dan packages. De documentatie van de docker images is goed, er zijn ook genoeg video tutorials te vinden. Als je een beetje handig bent dan is het - zonder voorkennis van Docker - echt wel in een paar uurtjes voor elkaar, en dan heb je nooit meer gedoe met packages. Maar goed dat wil je niet, dus dan wordt het uurtjes prutsen met packages... tot de volgende breaking change >:)
Nou, schiet mij maar lek. Docker en images zijn zo te zien *niet* fijn en configureren kom ik al niet verder mee. Ik volgde een handleiding op https://www.technorabilia...r-lidarr-on-synology-nas/ maar ik loop al vast bij het Portainer gedeelte bij het template gedoe. En als ik zo verder kijk moet ik teveel doen en instellen om e.e.a. aan de gang te krijgen.

Geef mij maar native packages, normaliter is dat installeren, paar instellingen in de betreffende apps en gaan met die banaan.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Wildfire schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:41:
[...]

Nou, schiet mij maar lek. Docker en images zijn zo te zien *niet* fijn en configureren kom ik al niet verder mee. Ik volgde een handleiding op https://www.technorabilia...r-lidarr-on-synology-nas/ maar ik loop al vast bij het Portainer gedeelte bij het template gedoe. En als ik zo verder kijk moet ik teveel doen en instellen om e.e.a. aan de gang te krijgen.

Geef mij maar native packages, normaliter is dat installeren, paar instellingen in de betreffende apps en gaan met die banaan.
Voor docker adviseer ik je deze website: https://mariushosting.com/docker/

Erg simpel uitgelegd daar.

Native packages? Radarr e.d. zijn geen synology native packages. Vandaar dat die ook wel eens flink in de soep lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

NaN schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:43:
[...]

Voor docker adviseer ik je deze website: https://mariushosting.com/docker/

Erg simpel uitgelegd daar.

Native packages? Radarr e.d. zijn geen synology native packages. Vandaar dat die ook wel eens flink in de soep lopen.
Ik denk dat het probleem inderdaad echt in het package zelf zit. Zojuist een hard reset gedaan (waarbij gelukkig je datapartitie behouden blijft). Sonarr geherinstalleerd met het SynoCommunity package, daarna deze gewoon in-app kunnen updaten. Maar Radarr wederom niet.

Voor de korte termijn, is er misschien iemand die een Radarr x86-64 setup package van SynoCommunity heeft voor DSM 7 maar dan een oude versie dan de meest recente?

Ik denk dat ik binnenkort maar echt eens voor een volledige wipe ga. Dan weet ik zeker dat er nergens meer iets overgeërfd uit DSM 6 achterblijft. Maar dan eerst een nieuwe externe harde schijf bestellen om de data te backuppen, mijn huidige externe schijf liet ik zojuist erg handig op de vloer stuiteren en die heeft de geest gegeven. :(

Ik kijk daarna nog wel eens naar Docker. Met de huidige DSM 7 install heb ik zo mijn twijfels over DSM 6 erfenissen en dan kan ik Docker beter pas proberen nadat ik de boel echt eens compleet opnieuw heb geïnstalleerd.

[Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 17-04-2022 19:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wildfire schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:41:
[...]

maar ik loop al vast bij het Portainer gedeelte bij het template gedoe. En als ik zo verder kijk moet ik teveel doen en instellen om e.e.a. aan de gang te krijgen.
Portainer? Dat kan je gebruiken, maar is nergens voor nodig. Je kan de hele *darr omgeving vanuit de GUI installeren.
Dat draait bij mij al jaren. Portainer, docker compose en dat soort dingen hebben wat meer mogelijkheden, maar als je niet echt dagelijks wat wilt veranderen is het nergens voor nodig in zo'n simpele omgeving

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ortep schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:05:
[...]

Portainer? Dat kan je gebruiken, maar is nergens voor nodig. Je kan de hele *darr omgeving vanuit de GUI installeren.
Dat draait bij mij al jaren. Portainer, docker compose en dat soort dingen hebben wat meer mogelijkheden, maar als je niet echt dagelijks wat wilt veranderen is het nergens voor nodig in zo'n simpele omgeving
CoolBlue hier is morgen open, ik ga dan een nieuwe externe schijf halen en een backup maken. Dat gaat wel even duren. Daarna doe ik de NAS volledig wissen, echt compleet opnieuw beginnen. Ik zal dan meteen eens die mariushosting link bekijken om te zien of ik Docker goed aan de gang krijg met NZBGet, Radarr en Sonarr.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wildfire schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:21:
[...]
Ik zal dan meteen eens die mariushosting link bekijken om te zien of ik Docker goed aan de gang krijg met NZBGet, Radarr en Sonarr.
Bij mij heeft ook jaren Home Assistant in docker gedraaid. Nu doe ik het met een VM.
Verder ook nog Adguard.
Marius hosting is een prima bron. Dat is de site die echt een cookbook oplossing geeft.
Voor meer achtergrond met https://drfrankenstein.co.uk/
Of https://trash-guides.info/How-to-setup-for/Synology/
Die laatste gaat meer uit van docker compose. Maar bijna alles kan je vertalen naar de GUI.

En het grote voordeel is dat je kan experimenteren. Desnoods draai je 5 versies van een Docker tegelijk. Ze storen elkaar niet. Bevalt het niet, dan smijt je het weg. Of als het werkt laat je het lekker draaien. En je kan als experiment een andere setup proberen. Verknoei je die dan is er niets aan de hand.

[Voor 26% gewijzigd door Ortep op 17-04-2022 20:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Als image vind ik de linuxserver.io images altijd wel fijn om mee te werken :)

https://docs.linuxserver.io/images/docker-radarr

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jaguar645 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:56:
Als image vind ik de linuxserver.io images altijd wel fijn om mee te werken :)

https://docs.linuxserver.io/images/docker-radarr
Ja, bij het rondkijken naar Docker informatie kwam LinuxServer.io best vaak naar voren. Als ik Docker ga proberen zal ik dan ook hun images gaan gebruiken.

Ik hoop dat ik morgenavond nog aan de slag kan, maar het hangt er vanaf hoe snel de backup kan verlopen. Ik ben nu al een paar terabyte aan het backuppen naar een schijf van 4TB die in mijn net nieuwe secundaire systeempje zit, ik heb nog ca. 2 tot 2.5 terabyte verspreid over wat partities in mijn primaire PC. Dan kan morgen de rest van wat er nog gebackupped moet worden naar de nieuwe externe schijf. En als dan alles gebackupped is dan is het een full wipe, alles leeg, compleet opnieuw beginnen. Eigenlijk ook wel weer eens fijn, omdat dan ook alle erfenissen van DSM 6 weg zijn want het is en blijft een geüpgrade installatie en dan weet je nooit zeker wat er allemaal nog is achtergebleven.

Docker vereist niet veel van je systeem als ik het zo lees, maar ik had gelukkig wel het RAM van de DS920+ eerder al naar 12TB uitgebreid (had in mijn oude NAS een 8GB stickje steken) en met een Celeron J4125 zit je dan alles bij elkaar wel goed denk ik :P

[Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 17-04-2022 21:04]

• Jaguar645
ja klopt! Hier ook een 920+ en dit is wat ik nu een beetje in gebruik heb
en dan heb ik nu 8 containers draaien :) eigenlijk gaat het alleen een beetje omhoog als nzbget hard aan het werk moet.

ik heb trouwens gewoon heel lui vanuit de interface nog alles via docker geconfigureerd en dat werkt best prima alleen auto updaten kan helaas niet, wel het pullen van images via een script maar niet het resetten/updaten van de containers zelf. Uiteindelijk doe ik dat nu zelf een keer in de week/2weken :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gisteravond toen ik tegen 22:00 uur uiteindelijk thuis onderuit kon zakken eens bezig gegaan. Een eerste opzetje is er, Sonarr en Radarr draaien in de meest recente versies via Docker en kunnen beide hun mediafolders zien.

NZBGet ook draaiende gekregen maar moet nu nog uitvogelen hoe Sonarr en Radarr bij de downloads kunnen. Vroeger toen ik nog de SynoCommunity packages had, downloadde NZBGet namelijk naar het volume "download" en Sonarr en Radarr hadden het volume "video". Ik wil wel graag een afzonderlijk download volume en een afzonderlijk video volume houden als het kan.

Maar goed... ik ben nu net thuis, eerst even scheermes van stal halen om een beginnend grijs stoppelbaardje de nek om te draaien. :P

[Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2022 19:20]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wildfire schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:19:

Ik wil wel graag een afzonderlijk download volume en een afzonderlijk video volume houden als het kan.
Dat is geen probleem. Dat is hier ook het geval.
Het grootste 'probleem' wat je met docker hebt is het begrijpen van het remappen van interne naar externe volumes.
Heb je het trucje eenmaal door dan gaat het vanzelf.
Het wordt goed uitgelegd in de Trashguides

• Jaguar645
Wildfire schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:19:
Gisteravond toen ik tegen 22:00 uur uiteindelijk thuis onderuit kon zakken eens bezig gegaan. Een eerste opzetje is er, Sonarr en Radarr draaien in de meest recente versies via Docker en kunnen beide hun mediafolders zien.

NZBGet ook draaiende gekregen maar moet nu nog uitvogelen hoe Sonarr en Radarr bij de downloads kunnen. Vroeger toen ik nog de SynoCommunity packages had, downloadde NZBGet namelijk naar het volume "download" en Sonarr en Radarr hadden het volume "video". Ik wil wel graag een afzonderlijk download volume en een afzonderlijk video volume houden als het kan.

Maar goed... ik ben nu net thuis, eerst even scheermes van stal halen om een beginnend grijs stoppelbaardje de nek om te draaien. :P
Dat kan prima hoor! hier hetzelfde in gebruik :)

bij NZBGet heb ik in de default config een download dir in gebruik voor de dingen die ik toevoeg. Daarnaast heb ik een categorie voor sonarr/radarr aangemaakt genaamd media die naar een temp dir download (aparte mapping in de container)

Uiteindelijk als Sonarr/Radarr iets doen sturen ze het dus naar die categorie media in nzbget die de download doet en uiteindelijk als het klaar is pakken zij het verder op om te moven naar de directory die ingesteld staan in hun eigen config.

moeilijkste was uiteindelijk uitvinden hoe het zat met de mapping van de lokale synology volumes naar directories in de container maar als je dat eenmaal doorhebt gaat het ook steeds makkelijker :)

leukste was om daarna ook nog een acme.sh container te spinnen voor letsencrypt certificaten en de synology/nzbget van certs te voorzien. sonarr/radarr konden dat niet volgens mij out-of-the box dus moet eigenlijk nog eens kijken naar traefik/nginx daarvoor :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

NZBGet, Sonarr en Radarr draaien ondertussen via Docker. Moest nog wel even een paar stomme foutjes corrigeren voordat alles werkte, ik had namelijk de oude config van NZBGet, Sonarr en Radarr geïmporteerd maar moest natuurlijk op meerdere plekken paden aanpassen en had er vanzelfsprekend een paar over het hoofd gezien :P

Nu even kijken naar de Synology Indexer, die kan niet vanuit een Docker container benaderd worden. Maar daar zijn ook weer oplossingen voor zo te zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iedereen nog even bedankt voor de tips voor het opzetten van docker images. Is afgelopen week prima gelukt en vandaag ook in een vloek en een zucht Sonarr kunnen bijwerken. Nu ik eenmaal begrijp hoe alles zit is het erg eenvoudig om er mee te werken! :)

Eens kijken of er nog Docker images zijn die voor mij erg handig kunnen zijn. :P

(PiHole draai ik al native op een Raspberry Pi en dat hou ik ook graag zo, maar dat is inderdaad wel een handige image voor velen :))

[Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 24-04-2022 20:49]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

Hari-Bo

F5 addict

Zelf ben ik ook twee jaar geleden overgestapt van packages > docker containers. Helemaal icm portainer met stacks (uiteraar docker-compose maar de GUI ipv enkel commandline kan ik wel waarderen) is het ideaal, per applicatie een stack aanmaken met onderliggende docker containers. Qua onderhoud watchtower en je hebt er letterlijk geen werk meer aan.

Ik draai lokaal 27 containers en kijk eens in de zoveel maanden hoe het erbij staat. In het verleden met packages/VM's was het toch of updates/upgrades automatiseren dmv eens script per oplossing of regelmatig inloggen om een update/upgrade door te voeren.

Zou niets anders meer willen. Letterlijk set and forget.

En migraties zijn een stuk makkelijker 3 maanden van 4x4TB RAID 5 naar 3x12TB SHR gemigreerd en het was letterlijk Docker installeren daarna portainer met agent en alle stacks importeren + starten.

[Voor 19% gewijzigd door Hari-Bo op 24-04-2022 21:01]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Iemand hier die Tautulli draait in een docker, en de newsletter functie gebruikt ?

Ben het stoeien om een smtp server te benaderen vanuit een container. Maar vraag mij af
hoe dat dan werkt.

MENTAL REBOOT

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

Yucko

One clown to rule them all !

redelijk recht-toe recht-aan lijkt me zo :)

ik heb dan wel de geadresseerden in de BCC gezet ipv in het TO veld zodat er geen emailadressen zichtbaar zijn voor de verschillende gebruikers die deze mail krijgen.

en dan krijg je zoiets

[Voor 46% gewijzigd door Yucko op 30-04-2022 13:18]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• ppeterr
  • Nu online
[edit] Och ben er uit.

Outlook wil persee dat je een password aanmaakt, die speciaal gebruikt wordt voor
dingen die geen 2FA gebruiken.

[Voor 100% gewijzigd door ppeterr op 30-04-2022 14:51]

MENTAL REBOOT

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hari-Bo schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:58:
Zelf ben ik ook twee jaar geleden overgestapt van packages > docker containers. Helemaal icm portainer met
<..>

En migraties zijn een stuk makkelijker 3 maanden van 4x4TB RAID 5 naar 3x12TB SHR gemigreerd en het was letterlijk Docker installeren daarna portainer met agent en alle stacks importeren + starten.
Super he, die Docker containers.

Kwam dit topic toevallig tegen en dacht 'oh ja, sonarr draai ook al heel lang in Docker op m'n Synology', maar eigenlijk nooit geupdate. M'n Sonarr docker image bleek al weer 3 jaar oud te zijn. Toch maar eens een nieuwe neergezet. En inderdaad, dat is echt <5 minuten werk. De nieuwe interface ziet er ineens heel anders uit:)
Voor m'n werk vrijwel dagelijks bezig met Docker/Kubernetes, maar ook zonder enige kennis maakt Synology het volgens mij toch wel erg makkelijk.

• ppeterr
  • Nu online
Ik loop tegen iets aan met een ubuntu VM. Die draait in de VM manager op mijn nas.

Ik draai daar een python script die een connectie opzet met een lokaal device. Voorheen
draaide dat op een RPI met ubuntu. Eigenlijk vrij simpel enkel nu dus een error.

OSError: [Errno 99] error while attempting to bind on address ('192.168.1.42', 8000): cannot assign requested address

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog ergens de port in de vm config toevoegen ?

[edit] och ben er al uit. Wat een brainfart :P De vm heeft natuurlijk een eigen IP 8)

[Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 11-05-2022 11:33]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na tijden bij Pi-Hole weg te zijn geweest (en bij AdGuard Home) wil ik eigenlijk weer terug naar Pi-Hole. Maar dan wel graag met DoH en DoT. Ik heb daarvoor deze container gebruikt (en de instellingen overgenomen) maar de container crasht direct bij starten :(
Nu zie ik wel in de opmerkingen staan dat de container voor Pi en ARM64 gebouwd is.

Is er iemand met een goede container? Of de juiste instellingen? :) Overal op internet zie ik alleen maar de reguliere Pi-Hole container.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucko

Yucko

iAR schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:32:
Na tijden bij Pi-Hole weg te zijn geweest (en bij AdGuard Home) wil ik eigenlijk weer terug naar Pi-Hole. Maar dan wel graag met DoH en DoT. Ik heb daarvoor deze container gebruikt (en de instellingen overgenomen) maar de container crasht direct bij starten :(
Nu zie ik wel in de opmerkingen staan dat de container voor Pi en ARM64 gebouwd is.

Is er iemand met een goede container? Of de juiste instellingen? :) Overal op internet zie ik alleen maar de reguliere Pi-Hole container.
er staat toch echt dat hij voor Pi en AMD64 versie is, maar je moet wel de juiste tag gebruiken ;)

[Voor 82% gewijzigd door Yucko op 13-05-2022 15:51]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 20:26
iAR schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:32:

Uit interesse en om te weten of er voor mij ook redenen zijn: wil je terug naar Pi-Hole?

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Yucko schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:50:
er staat toch echt dat hij voor Pi en AMD64 versie is, maar je moet wel de juiste tag gebruiken ;)
Dat was meer de vraag: sinds wanneer zijn die specifiek gebouwd voor een bepaalde architectuur? was dat niet juist het hele punt van Docker? :?
Anyway, als dat niet zo is: welke moet ik dan wel hebben voor de DS918+?
Videopac schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:55:
Uit interesse en om te weten of er voor mij ook redenen zijn: wil je terug naar Pi-Hole?
Pi-Hole heeft remote apps voor iOS waarmee je snel even kunt disablen. Gezien dat websites steeds gehaaider worden en soms niet werken als je trackers e.d. blokkeert is dat handiger dan die trage interface van AdGuard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucko

Yucko

voor de DS918 moet je de AMD64 versie hebben.

En AdGuard Home heeft ook zo'n app, AdGuard Home Remote

• iAR
  • Niet online
*knip*

[Voor 96% gewijzigd door iAR op 19-05-2022 11:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27

Herman

FP ProMod
Ik ben wel erg te spreken over Hyper Backup :)

Omdat ik wat opslagmedia heb vervangen en uitgebreid (DS220+), ben ik met een nieuwe installatie begonnen. Vooraf wel een back-up gemaakt met Hyper Backup (doe ik ook periodiek). Het terugzetten was een handomdraai en ook alle instellingen van de synology zelf, en van de packages (zoals Drive en Photos) werden keurig netjes teruggezet. Ik had er een avondje voor gereserveerd, maar het heeft iets meer dan een uur geduurd. Wel blij mee :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 23:27
Hier iemand nog een idee.
Krijg DSM niet geupdate, niet via de knop bijwerken, maar ook niet via een handmatige update.
Normaal geen problemen mee gehad.

Blijf deze melding krijgen, dat er schijnbaar nog iets van een package draait (die wellicht eerst uit moet?)
Echter staat er niet bij om welke het gaat..

Ook na een reboot van de NAS helaas zelfde issues..

Update: Inmiddels is hij aan het updaten. schijnbaar waren nog niet alle synology packes bijgewerkt. Dus eerst in package center de apps geupdate, daarna kon ik wel een DSM update aftrappen :+

[Voor 31% gewijzigd door Downstar2 op 08-06-2022 11:33]

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 15:56
Beste Tweakers,
Ik heb zojuist via USB Copy bestanden van een HD naar de NAS gekopieerd.
Nu ben ik aan het checken of het allemaal goed is gegaan, maar ik mis ineens heel veel bestanden.

Ik heb een simpele check gedaan door op de originele HD de eigenschappen van de map te
openen en te zien hoeveel bestanden en mappen erop staan. Daarna heb ik hetzelfde gedaan
bij de NAS. Namelijk op de desktop de netwerkschijf van de NAS benaderen, dezelfde map op
te zoeken en bij de eigenschappen te checken hoeveel bestanden en mappen erop staan.

Dit heb ik bij elke map gedaan met verschillende soorten files.
Dus bijvoorbeeld bij de 'Documenten' map en 'Video' map. Het aantal 'getelde'
mappen klopt altijd, maar het aantal bestanden verschilt in de duizenden :'(

Ik kan me niet bedenken wat ik nu fout heb gedaan of gemist?
Hoe kan dit nu :? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

@StGermain
USB Copy is een Synology package.
Ik hoop dat het misschien een bekende bug is in dat package of dat ik
bij USB Copy iets verkeerd heb gedaan bij de instellingen. Ik ga sowieso
FreeFileSync even checken (Teracopy heb ik trouwens ook goede ervaring mee).

Ik kwam dit artikel tegen over dat bijvoorbeeld FreeFileSync niet altijd (onnodige) files
mee kopieert en ze eruit filtert. Zou dit ook het geval kunnen zijn bij USB Copy? In dat geval
snap ik het wel. Dan gebruik ik de volgende keer gewoon FreeFileSync en zet deze filters uit.

[Voor 29% gewijzigd door Mative op 05-08-2022 23:30]

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47
Mative schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:28:
Beste Tweakers,
Nu ben ik aan het checken of het allemaal goed is gegaan, maar ik mis ineens heel veel bestanden.

Ik heb een simpele check gedaan door op de originele HD de eigenschappen van de map te
openen en te zien hoevel bestanden en mappen erop staan. Daarna heb ik hetzelfde gedaan
bij de NAS. Namelijk op de desktop de netwerkschijf van de NAS benaderen, dezelfde map op
te zoeken en bij de eigenschappen te checken hoeveel bestanden en mappen erop staan.

Hoe kan dit nu :? ? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Edit: (hier stond eerst onzin)

Ivm je vraag: Ik zweer bij dit open source programma https://freefilesync.org/

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:24
Als er hidden bestanden op de bron staan worden die niet door usb copy meegenomen.
Dat kan het verschil verklaren.

Maar het lijkt me slimmer om eerst uit te zoeken welke bestanden niet meegenomen dan om de standaard reflex te volgen van "Er gebeurt iets wat ik niet begrijp, dus ik probeer maar iets anders"

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mative schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:28:
Beste Tweakers,

openen en te zien hoeveel bestanden en mappen erop staan. Daarna heb ik hetzelfde gedaan

Hoe kan dit nu :? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

@StGermain
USB Copy is een Synology package.
Ik hoop dat het misschien een bekende bug is in dat package of dat ik
bij USB Copy iets verkeerd heb gedaan bij de instellingen. Ik ga sowieso
FreeFileSync even checken (Teracopy heb ik trouwens ook goede ervaring mee).

Ik kwam dit artikel tegen over dat bijvoorbeeld FreeFileSync niet altijd (onnodige) files
mee kopieert en ze eruit filtert. Zou dit ook het geval kunnen zijn bij USB Copy? In dat geval
snap ik het wel. Dan gebruik ik de volgende keer gewoon FreeFileSync en zet deze filters uit.
Ik heb laatst ook gezocht naar de verschillen toen ik een backup had teruggezet op mijn nieuwe NAS.
Dacht dat toen verschillen zaten in (prullenbak)mappen:
#recycle
Even een tip voor de mensen met die Watchtower @ Docker gebruiken, en de NAS elke nacht uitzetten.

Sinds kort zet ik m'n NAS ook elk weekend 's nachts uit (want ook dan slaap ik.. :z ) maar omdat Watchtower standaard pas 24 uur NA het opstarten van de Docker container gaat updaten is dat de laatste weken / maanden dus nooit gebeurd. :+

Bij de Environment Variable even WATCHTOWER_POLL_INTERVAL = 43200 toevoegen lost het op, omdat dit de scantijd aanpast naar 12 uur.

Werkt nu iig weer top. 8)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SmiGueL schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:49:
Even een tip voor de mensen met die Watchtower @ Docker gebruiken, en de NAS elke nacht uitzetten.

Sinds kort zet ik m'n NAS ook elk weekend 's nachts uit (want ook dan slaap ik.. :z ) maar omdat Watchtower standaard pas 24 uur NA het opstarten van de Docker container gaat updaten is dat de laatste weken (maanden?) dus nooit gebeurd. :+

Bij de Environment Variable even WATCHTOWER_POLL_INTERVAL = 43200 toevoegen lost het op, omdat dit de scantijd aanpast naar 12 uur.

Werkt nu iig weer top. 8)
Of SCHEDULE gebruiken:

An example: --schedule "0 0 4 * * *"

Argument: --schedule, -s
Environment Variable: WATCHTOWER_SCHEDULE
Type: String
Default: -
Ik gebruik Active Backup for Business om onder andere een Windows server 2019 te backuppen, en vroeg me af of het mogelijk was om een bare-metal restore te doen op een fysiek andere server met iets andere hardware. (Beide Intel CPU, alleen enkele generaties nieuwer)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Maakt het uit als de nieuwe C schijf kleiner is dan de huidige server?
De huidige heeft een 3TB HDD welke voor ~500GB gevuld is, en het liefst zou ik de nieuwe server uitvoeren met 2TB M.2 SSD.
In principe zou ik verachten dat dit goed moet gaan, daar heb ik al genoeg HDD's/SSD's voor gekloond. Maar aangezien een 'upgrade' naar kleinere schijven bij SHR bijvoorbeeld niet kan wil ik het toch even zeker weten.

In de documentatie kan ik er iig niets over vinden:
https://kb.synology.com/e...er_windows?version=7#b_38
https://kb.synology.com/e...?version=7#PhysicalServer

[Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 14-08-2022 22:15]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:47
Momenteel ben ik aan het kijken om mijn nas te upgraden. In principe gebruik ik de nas enkel als opslag (home assistent etc heb ik een nuc voor), maar ik wil graag een alternatief voor Google Photos.

Nu zag ik dat Synology die Photos app heeft. Maar werkt dat wat snel buitenshuis?

Voor de AI functies zat ik naar de DS220+ of 920+ te kijken. Maar wil eerst weten of Photos wat snel werkt.

Ik weet dat het indexeren lang kan duren maar dat is niet wat ik bedoel. Echt na indexatie of je dan snel kan zoeken in Synologu Photos.

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 19:06

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Waah schreef op donderdag 3 november 2022 @ 00:01:
Momenteel ben ik aan het kijken om mijn nas te upgraden. In principe gebruik ik de nas enkel als opslag (home assistent etc heb ik een nuc voor), maar ik wil graag een alternatief voor Google Photos.

Nu zag ik dat Synology die Photos app heeft. Maar werkt dat wat snel buitenshuis?

Voor de AI functies zat ik naar de DS220+ of 920+ te kijken. Maar wil eerst weten of Photos wat snel werkt.

Ik weet dat het indexeren lang kan duren maar dat is niet wat ik bedoel. Echt na indexatie of je dan snel kan zoeken in Synologu Photos.
Ik gebruik Synology photos al een paar jaar inmiddels. Werkt wat mij betreft prima. Ik gebruik alleen de AI functies niet, maar wel de back-up functie. Deze kun je zo instellen dat hij ook synchroniseert als je op een mobiel netwerk zit, dan zijn je fotos altijd binnen no time op je NAS. Let wel op dat je bepaalde poorten open moet zetten volgens mij via synology of je router.

Het enige waar ik af en toe last van heb is dat de back-up om een of andere reden pas geactiveerd word als ik de app open. De laatste tijd geen last van gehad maar voor de zekerheid open ik de app af en toe en kijk ik of de back-up up to date is.

De free up space optie is ook geweldig, houd mijn telefoon lekker schoon ;)

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• Waah
@Mototaz top om te horen, bedankt voor de reactie!

Ik heb een iPhone, dus ik verwacht dat ik de app ook open moet laten (of op zijn minst in de achtergrond) om te synchroniseren. Maar dat zie ik meer als feature. Want dan kan ik op mijn telefoon eerst alle onzin er uit verwijderen vóór ik het synchroniseer naar de NAS. Op de iPhone heb je daar een handige app voor (soort van tinder voor foto's).

Zal nog ff onderzoeken of ik voor de DS220+ of DS920+ ga, en dan maar bestellen!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 19:06

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Waah schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:54:
@Mototaz top om te horen, bedankt voor de reactie!

Ik heb een iPhone, dus ik verwacht dat ik de app ook open moet laten (of op zijn minst in de achtergrond) om te synchroniseren. Maar dat zie ik meer als feature. Want dan kan ik op mijn telefoon eerst alle onzin er uit verwijderen vóór ik het synchroniseer naar de NAS. Op de iPhone heb je daar een handige app voor (soort van tinder voor foto's).

Zal nog ff onderzoeken of ik voor de DS220+ of DS920+ ga, en dan maar bestellen!
Geen probleem.

Ik weet niet hoe het bij IOS gaat bij Android werkt hij in principe op de achtergrond :*)

Verder heb ik destijds voor de 920+ gekozen waar ik tot nu toe erg veel plezier van heb gehad. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik mijn NAS ook gebruik voor home assistant, plex etc. Voor mij was het grootste argument de mogelijkheid voor extra schijven (Dus net wat meer flexibiliteit) waar ik ook volop gebruik van maak.

Veel plezier met uitzoeken en inrichten :)

Edit:
Oja mijn werkwijze is alle fotos van mijn telefoon automatisch naar mijn nas sturen en daar uitzoeken. Dit doe ik soms via de computer (net wat meer overzicht op het scherm) maar de laatste tijd vaak ook gewoon via de app van synology. Dan sorteer ik ze gelijk en gooi weg waar ik geen waarde aan hecht. Ik vind dat in de Photos app fijner werken dan in de gallery van android.

[Voor 15% gewijzigd door Mototaz op 03-11-2022 09:19]

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• Waah
@Mototaz Ja daar twijfel ik nu ook over. Heb al een kleine "server" (een NUC) die ik gebruik voor Home Assistant. Maar dat kan dan ook op de DS920+. Enige nadeel is wel dat ik nu al USB-poorten tekort kom op mijn server (1x zigbee stick, 1x 433mhz stick, 1x Slimme meter) en dat ik dus moet gaan prutsen met een hub dan. :+ En de nuc heeft meer power en verbruikt volgens mij minder O-)

Maar dat zijn keuzes voor later. O-) Time to upgrade!

EDIT: Zo ruimde ik mijn foto's vroeger ook op. Maar die app (slidebox) werkt gewoon veel simpeler, sneller en dan doe ik het ook ipv dat ik dan moet onthouden waar ik was (niet mijn sterkste punt) en ik na een paar maanden een berg werk heb :+

[Voor 27% gewijzigd door Waah op 03-11-2022 09:31]

• Cergorach
  • Laatst online: 27-05 12:58
Ik heb net een nieuwe Synology NAS geplaatst en het advies om deze te migreren was Hyper Backup (er waren andere opties, maar deze paste het beste in de nieuwe situatie). Nu is het backup gedeelte klaar (na bijna 6 dagen), maar nu is de nieuwe NAS nog steeds zwaar de disks aan het gebruiken.

Ik zie dat onder Hyper Backup Vault "synoimgbkptool" voor de constante disk belasting zorgt. Dit lijkt de Integrity Check te zijn, ik kan daar echter nergens wat over vinden in logs, ik zou verwachten dat dergelijke activiteit in de Hyper Backup Vault logs te zien zo zijn (maar niets kunnen vinden). Ook niets in andere logs op de nieuwe NAS. Ondertussen de bron NAS uitgezet omdat deze aangaf klaar te zijn met de backup.

Wat ik er over heb kunnen vinden zou een Integrity Check van bijna 50TB wel eens een week of twee kunnen duren... En omdat ik nergens een status balkje kan vinden is het ook nog eens onmogelijk om zelf een schatting te kunnen maken. Na die Integrity check moet ik lokaal ook nog eens de backup restoren om de migratie te kunnen afronden. Synology gaf aan dat deze methode langer zou duren, maar was niet specifiek hoe lang en waarom, ik ging er vanuit dat het langer zou duren ivm. eerst backupen en dan restoren... Er lijkt geen bottleneck te zijn bij de CPU (~2% usage), alleen de disks/volume draaien 100%.

Dus mijn vraag: Heeft iemand enig idee hoe lang die backup integrity check duurt bij grote backups?

Notes: RAID6, Btrfs, DSM 7.1.1 (nieuwste updates)

EDIT: Nevermind! Het duurde bijna 18 uur, maar gelukkig geen bijna 14 dagen...

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Als ik een 2000-tal foto's op 1 account heb in synology photos, en ik zet de gezichtsherkenning aan, hoe lang is dan 'normaal' om te wachten voor dat het 'people'-album beschikbaar zou moeten zijn?
Ben ondertussen +-3 dagen verder maar staat nog steeds op 'waiting to migrate facial recognition results'.
(ik heb momenteel geen andere accounts met facial recognition actief)

Is er iets mis met (bijvoorbeeld) de achterliggende database en laat ik best synology er naar kijken, of ben ik voorlopig nog te ongeduldig?
(cpu staat al zeker 2 dagen uit zijn neus te peuteren)

• masauri
  • Laatst online: 09:19

masauri

aka qwybyte

Ik heb deze week een nieuwe ds220+ in gebruik genomen om puur de surveillance package te gebruiken.

Echter als ik de package open om live te kijken op de pc flikkert het scherm van beide camera's continu.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt?
Als ik via de gsm app kijk heb ik er geen last van.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 17:04
@masauri
Misschien eens een andere browser proberen? Of eens met een live usb opstarten om eventuele os en/of driver problemen uit te sluiten?

👉🏻 Blog 👈🏻

• ElCondor
  • Laatst online: 28-05 09:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Een vraag waar ik in dit topic het antwoord niet zo op kon vinden:
Als je upgrade van DSM6 naar DSM7 worden dan de community packages ook voor je mee geïnstalleerd? Of moet je die handmatig opnieuw in DSM7 installeren en configureren?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Ben(V)
Enkel de packages van Synology zelf worden geupdate.
Van alle andere packages moet een DSM 7 versie geïnstalleerd worden, de DSM 6 versies werken niet onder DSM 7.

Je kunt het beste zoveel mogelijk een backup van je data en configs vanuit de packages zelf maken en dan de packages verwijderen voor je upgrade naar DSM 7.

Als je package geen backup van data kent, kijk of dat package een export kan doen.
Als je package geen config kan saven naar een gedeelde map, noteer dan eerst al je instellingen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik was er al bang voor. Ben altijd aan het stoeien met het plaatsen van een certificaat voor een van die services. Dus ik zal me weer voorbereiden op een avondje puzzelen :D

Gelukkig gaat het alleen om sabnzbd en die wordt netjes ondersteund op DSM7. Maar er zitten nog wel wat instellingen in. Eens kijken of ik die er uit kan halen. -O-
Ah, sabnzbd.ini *O*

[Voor 35% gewijzigd door ElCondor op 05-12-2022 11:24]

• Ben(V)
Je kunt de sabnzbd.ini gewoon ergens "saven" en daarna terugzetten als je Sabnzbd opnieuw geïnstalleerd hebt.
Hij staat in deze folder:
/var/packages/sabnzbd/var
Zorg er wel voor dat na de copy hij als eigenaar sc-sabnzbd krijgt ander kan Sab er niet bij.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ben(V) schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:51:
Je kunt de sabnzbd.ini gewoon ergens "saven" en daarna terugzetten als je Sabnzbd opnieuw geïnstalleerd hebt.
Hij staat in deze folder:

[...]

Zorg er wel voor dat na de copy hij als eigenaar sc-sabnzbd krijgt ander kan Sab er niet bij.
Ja, idd, dat van die rechten daar heb ik mijn tanden al menigmaal op stukgebeten, omdat hetzelfde geldt voor het plaatsen van een certificaat en key. Ik kijk er niet naar uit, zal ik maar zeggen |:(

Ik zie nu dat ik ook Plex nog moet overzetten. Dat wordt weer wordt weer stoeien met de metadata. Even kijken hoe dat gaat...

[Voor 10% gewijzigd door ElCondor op 05-12-2022 12:03]

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:15

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben momenteel bezig met het evalueren van een GIT hosting service op mijn NAS.
Ik kan geen docker draaien, ik heb een DS420j.

Dus is het package Gitea een prima native kandidaat.

https://synocommunity.com/package/gitea

Installatie gaat goed en de eerste indruk is prima. Exact wat ik voor klein zakelijk gebruik nodig heb.

Ik heb echter een vraag, ik snap iets niet.

Bij installatie van Gitea geef je een user en password op voor Gitea zelf.
Ik heb deze default gelaten (en dat is dan user sc-gitea).

Ik zie dat Gitea de folder heeft aangemaakt waarin de GIT repositories komen.

/volume2/Development/GitRepos/gitea

Als ik kijk naar de eigenaar van deze folder (met file explorer) zie ik dit:

User : sc-gitea
Group: synocommunity

Maar ik zie deze user (sc-gitea) helemaal niet terug in de DSM control panel Users & Groups.
Ook synocommunity staat niet in de lijst met groups.

Hoe werkt dit dan?

En wellicht heeft het volgende probleem ook met deze user te maken.

Ik had reeds wat GIT repositories staan op mijn NAS aangezien ik eerder de GIT server gebruikte en werkte via console. Dus ik wil deze bestaande GIT repo's importeren in Gitea zodat ik deze makkelijk kan hosten.

Dat kan via de Gitea feature "Unadopted repositories->Adopt files".

Ik heb dus de GIT repository op de juiste plek gekopieerd en geprobeerd deze te importeren.
Ik zie ook in de lijst van unadopted repositories deze staan in de interface.
Echter krijg ik error 500 als ik "Adopt files" start.

Bij zoeken naar de oorzaak was dit één van de redenen:
The path you are trying to adopt is not completely owned by and readable by Gitea
Aangezien de eigenaar van de te importeren GIT repository de user "admin" in group "users" is lijkt mij dat GItea deze folder inderdaad niet mag lezen.

Maar ik kan de eigenaar niet veranderen naar de sc-gitea user aangezien deze niet bekend is als user/group.

Geen idee nu wat te doen en dit op te lossen.

Iemand?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Ben(V)
Gebruikers die gebruikt worden om packages onder te draaien worden vanaf DSM 6 niet meer als normale gebruikers getoond.

Je kunt enkel gedeelde mappen maken waarop je deze gebruiker rechten kunt geven.
Die vind je dan als "system internal user" bij aanmaken of editen van "gedeelde mappen"

Of met FileStation properties

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ben(V) schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:59:
Gebruikers die gebruikt worden om packages onder te draaien worden vanaf DSM 6 niet meer als normale gebruikers getoond.

Je kunt enkel gedeelde mappen maken waarop je deze gebruiker rechten kunt geven.
Die vind je dan als "system internal user" bij aanmaken of editen van "gedeelde mappen"

Of met FileStation properties
Ja dit werkt. Perfect, bedankt.

Voor ieder die meer wil weten hoe en wat:
Ik heb dus eerst in DSM een Shared Folder aangemaakt, genaamd GitRepos (op volume2 in mijn geval).
Daarna bij installatie/Setup van Gitea heb ik de main gebruiker op default laten staan "sc-gitea".

Aangezien ik met max 2 users gebruik ga maken van de repositories heb ik gekozen voor een Sqlite3 database en heb daarom geen MySql (MariaDB) nodig.
De database file heb ik tevens geplaatst in de Shared Folder (GitRepos) door een hard path op te geven:

/volume2/GitRepos/gitea.db

Na installatie heeft Gitea de opgegeven folder (gitea) aangemaakt en werkt het allemaal.
Het systeem draait redelijk snel met weinig resources (op mijn DS420j) en alle features doen het zo te zien.

Ik kan nu ook oude GIT repo's importeren.
Kopieer de oude GIT repo (reponaam.git folder) naar de gebruikersfolder binnen Gitea.
(elke Gitea user heeft een eigen folder die automatisch wordt aangemaakt).

Daarna, in "Gitea Site Administration", tabje "Repositories" de knop "Unadopted repositories" klikken.
Als het goed is krijg je dan alle gekopieerde GIT repos in een lijst te zien en kan je ze mbv de "Adopt files" knop importeren in Gitea. Daarna is de repository beschikbaar in Gitea GUI.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Ben(V)
Even voor de algemene duidelijkheid.

Eerst moet het package Gitea geïnstalleerd worden (niet starten).
Die maakt dan de "system internal User" sc-gitea aan.
Daarna bestaat die user pas en kun je die rechten geven op de gedeelde map die je dan aanmaakt of edit.

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 19:49
Goedemiddag, ik heb een Synology DS119j gekoppeld aan mijn camera dmv Surveilance station. Nu werkt surveilance station nog met Java/activex. Weet iemand hier nog een oplossing voor? Ik gebruik de nas alleen voor opnemen en kan nu de beelden etc niet zien

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 08:38
Je kunt alle opnamen ook vinden in de Survailancestation shared folder van je DS119j. En voor bekijken en bedienen is ook een Windows applicatie. De web versie werkt hier ook al tijden niet....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• rkvg93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 19:49
elsinga schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:24:
Je kunt alle opnamen ook vinden in de Survailancestation shared folder van je DS119j. En voor bekijken en bedienen is ook een Windows applicatie. De web versie werkt hier ook al tijden niet....
Bedankt voor het meedenken. De applicatie werkt helaas ook niet meer.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb wat hulp nodig voor het gebruiken van een applicatie via SSH.
Het is eigenlijk meer het algemene gebruik van SSH icm Synology, maar voor Gitea in het bijzonder.

Het betreft Gitea welke ik geïnstalleerd heb via package manager.
Deze draait prima.

Echter wil ik HTTPS inschakelen voor Gitea en daar is een handleiding voor:

https://docs.gitea.io/en-us/https-setup/

Ik wil de build-in server optie eerst proberen en dus moet ik een certificaat aanmaken
Before you enable HTTPS, make sure that you have valid SSL/TLS certificates. You could use self-generated certificates for evaluation and testing. Please run gitea cert --host [HOST] to generate a self signed certificate.
Dus ik moet met SSH een connectie maken en dan daar het commando starten:

code:
1
gitea cert --host [HOST]

Nu ben ik totaal geen linux/unix gebruiker maar ik kan met SSH een verbinding maken en heb met wat rondkijken de locatie van het package kunnen vinden:

code:
1
/var/packages/gitea

Als ik het commando uitvoer krijg ik deze error:

code:
1
-sh: gitea: command not found

Ik zal dus de exacte locatie van de applicatie moeten opzoeken en vanaf daar het commando geven.

Na lang zoeken denk ik dat de applicatie hier staat:

code:
1
/var/packages/gitea/target/bin

Daar staat namelijk gitea bestand:

code:
1
-rwxr-xr-x 1 sc-gitea synocommunity 85038176 Oct 23 12:57 gitea

Maar ook als ik in die folder sta krijg ik deze error bij het commando:

code:
1
-sh: gitea: command not found

Nu weet ik het niet meer.

Waar staat de applicatie en hoe kan ik het commando uitvoeren zoals in de documentatie staat?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:46
@Xymox

./gitea cert --host [HOST] werkt ook niet?

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

[b]Dennism in "[Synology] Packages"Dennism schreef op donderdag 22 december 2022 @i.Stijn
./gitea cert --host [HOST] werkt ook niet?
Krijg nou wat...dat werkt inderdaad.
Dat heb je met geen kennis van een dergelijk OS.
Die vergeet ik niet meer.

Ok dus dat is gelukt. Bedankt door de tip.

Nu is de volgende stap het aanpassen van het configuratie bestand (ini).

Ik kan met VIM het bestand openen en aanpassen, maar dit is wel heel erg spartaans.

Bestaat er niet een GUI editor (een Synology package) waarmee ik dit soort bestanden via de DSM kan wijzigen? De Text Editor werkt alleen met bestanden die in de shared folders staan.

• Ben(V)
Hiervoor kun je het beste winscp gebruiken.
  1. Download dat hier: http://winscp.net/eng/download.php
  2. Installeer het op je PC.
  3. Start WinSCP klik op "New Site"
  4. Kies als File Protocol: "SCP"
  5. Host Name: <NAS-IP>
  6. Port: 22
  7. Gebruiker admin (kan/mag ook een andere gebruiker zijn met administrator rechten).
  8. Klik op Advanced en kies weer Advanced
  9. Klik op SCP/Shell en type in het vakje Shell: sudo -i
  10. Save de configuratie
Daarna inloggen met ssh op je Nas als admin.
Geef dit commando:
sudo echo admin ALL = NOPASSWD: ALL > /etc/sudoers.d/prive

Hierna kun je met winscp de Nas browser zoals met de verkenner en bestanden bekijken en editen.
NIet vergeten dat als je iets edit en daarna saved het bestand als eigenaar admin krijgt, dus als je iets dat onderdeel van een package is wijzigt, dan moet je daarna de package owner weer eigenaar maken.
Dat kan ook met winscp (rechstklikken op bestand en properties kiezen)

• Waah
synology photos vraag:
HEVC kan je niet afspelen in de webbrowser, dat wist ik. Op de telefoon via de app wel.

Maar in de app (IOS) heb ik geen HEVC thumbnails... terwijl ik dat in de web-versie wél heb.

meer mensen met dit issue? heb de cache al gewist van de app, nas herstart, maar dat helpt niet.
Als ik heel snel scroll, laat die heel even een thumbnail zien soms.... maar al snel verdwijnt die dan weer.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Weer een vraag over Gitea. Eerder is het mij gelukt HTTPS te gebruiken.

Echter nu wil ik SSH werkend krijgen zodat ik een public key in Gitea kan opgeven bij Gitea users om via SSH Git repo's te clonen en pushen.

Het aanmaken van een SSH key is het probleem niet. Ik snap echter niet hoe SSH überhaupt kan werken met de gebruiker waaronder Gitea draait op de NAS.

Ik heb bij installatie van Gitea deze username opgegeven (de default) : sc-gitea.
Daar draait dus Gitea onder.

Het is echter geen "Local DSM user" maar een "System internal user".

Ik kan dus prima vanaf buiten een SSH opzetten met mijn local user.
Maar dit werkt niet:

ssh sc-gitea@mynas

Deze heeft namelijk geen wachtwoord en deze user bestaat helemaal niet als echte user.
(terwijl er wel een system internal user is met de naam sc-gitea, want bij Gitea draait prima onder deze user).

Hoe zit dat nu met local en internal users op DSM?

Dan heb ik het ook niet eens over de Gitea users die je binnen Gitea kan aanmaken.
Hoe kan je ssh gebruiken met die users die geen local users zijn en zelfs geen DSM system internal user?

Als ik google op dergelijke vragen over SSH icm met Gitea wordt er hier en daar als eerste gevraagd of via command line de ssh werkt op de user waaronder Gitea draait. Maar dat zijn denk ik gewoon linux systemen waar je echte users hebt waar je Gitea onder draait. Maar op Synology zijn dat zo te zien geen echte users waar je ssh mee kunt testen.

Als iemand licht kan werpen op deze brei...

• Ben(V)
Dsm 7 laat alleen gebruikers met admin rechten toe om ssh te gebruiken.
En aangezien je een "system internal user" geen admin rechten kunt geven gaat dit niet niet werken

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ben(V) schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:17:
Dsm 7 laat alleen gebruikers met admin rechten toe om ssh te gebruiken.
En aangezien je een "system internal user" geen admin rechten kunt geven gaat dit niet niet werken
Betekent dit dan dat we op Synology geen GIT en Gitea servers met SSH kunnen gebruiken?
Deze packages bieden wel SSH aan. Zou raar zijn dat deze feature ingesteld kan worden maar per definitie niet kan werken op Syno NAS.

• Ben(V)
Dat zijn algemene public domain packages waarvan een Synology packages is gemaakt door leden van de SynoCommunity.
Vanaf DSM 6 gebruikt Synology een eigen OpenSSH versie die alleen toelaat dat gebruikers uit de administraters groep ssh kunnen doen.

Vanaf DSM 7 draaien packages van derde partijen enkel als "system internal user" en kunnen geen extra privileges meer krijgen.
Daarom gaat dit standaard niet werken.

Wel vond ik een workaround hier voor een gitserver maar die zal voor gitea ook wel werken.
https://gr8t.medium.com/s...rver-and-ssh-3ec6e9a419d9

• WRT54G
  • Laatst online: 23-05 21:29
Eindelijk de overstap van DSM6 naar DSM7 gemaakt op mijn DS920+.
Upgrade in 2 stappen. DSM6 naar 7.01 en toen naar 7.1.1-42962 update 3.
Ging allemaal redelijk vlekkeloos. Echter heb ik sinds DSM 7 problemen met DS Note op iOS (16.2).

Ik krijg deze met geen mogelijkheid meer verbonden. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Verbindt niet op hostname (notes.domein.nl) maar ook niet op intern ip van de Syno.

Ik krijg de melding:
Unable to connect to the server.
Please Check:
– the IP address is correct
– the network connection
– Synology NAS is connected
We recommend using QuickConnect
for easier connection to your server.

DS File en (DS) Drive werken wel zonder problemen op mijn iPhone.
De webpagina van Notes werkt ook zonder problemen en kan ik gewoon gebruik van maken.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

[Voor 14% gewijzigd door WRT54G op 03-01-2023 20:19]

• WRT54G
  • Laatst online: 23-05 21:29
Probleem is inmiddels opgelost. Lag niet aan de upgrade naar DSM7.
Blijkbaar gebruikt DS Note geen TLS 1.3 maar 1.2

Ik had bij Beveiliging het TLS/SSL-profielniveau aangepast van Tussencompatibiliteit naar Moderde compatibiliteit. Hierdoor schakelt de Syno naar uitsluitend TLS 1.3 i.p.v TLS 1.3/1.2
Nadat ik terug ben gegaan naar het tussen profiel is het probleem opgelost.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
Heb een nieuwe docker container in gebruik die ik niet kan verbinden via een andere docker container.

Het gaat om nzbget die losstaand werkt, maar ik niet als download station in bijvoorbeeld sonarr. Ik krijg een “connection refused”.

Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd / uitgezocht + extra informatie
- beide containers draaien op hetzelfde netwerk genaamd bridge (docker0) en hebben een IP binnen 172.17.0.1/16 reeks
- ik krijg nzbget binnen sonarr niet verbonden via de IP met port / DNS name met port.
- user / pass heb ik uitgezet in nzbget
- localhost in nzbget staat op 0.0.0.0
- DSM 6.2.4
- Synology firewall staat uit.
- verse install van nzbget container (linuxserver.io) en config file

Voorheen werkte het wel, maar dat was een oude versie van nzbget van vreemde oorsprong en heb container en bijbehorende map compleet verwijderd…

Opgelost! Update 11:34:
Ik zag ergens dat sonarr probeerde te verbinden met poort 8118. Ik kon me herinneren dat ik een keer heb staan klooien met privoxy. Oftewel sonarr ook opnieuw geconfigureerd en probleem verholpen. oOo

[Voor 11% gewijzigd door Djarune op 11-01-2023 11:34]

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 10:03
Ik gebruik nu Synology Photos voor het beheer van al onze foto's. Op zich werkt het goed, maar helaas wel een irritatiepunt.

Als ik in de timeline een foto aanklik om te vergroten, wat blader en een rating geef dan werkt het bladeren vrij snel al niet meer. Dan moet ik eerst weer terug naar de timeline en opnieuw zoeken naar waar ik was gebleven. Soms is dat al na een paar fotos, soms pas na tientallen.

Vervelend, vooral omdat ik hierdoor mijn vrouw niet meer zo ver krijg om te helpen met uitzoeken en raten :p

Uiteraard al gezocht, maar nergens een oplossing weten te vinden. Ik gebruik Firefox, vrouw Chrome (edit: Edge hetzlefde). Iemand hetzelfde gehad en weten op te lossen of suggesties?

Edit: DS220+ / DSM 7.1

[Voor 3% gewijzigd door Galen2850 op 11-01-2023 21:31]

• TyKH
  • Laatst online: 27-05 14:53
Heeft iemand een goed alternatief voor DS Note, package of container? Ik gebruik het al een tijdje maar ik vind het nogal crappy werken. Een extra kolom of rij toevoegen aan de bestaand tabel in de app is niet mogelijk.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Beetje stil hier, maar ik post toch maar mijn vraagje hier.

Ik gebruik hyperbackup om mijn docker gebeuren te backuppen. Dit ging eigenlijk altijd goed, maar sinds een periode zie ik een warning staan in de logs.

Incomplete file backup. (The file is a special file.) [/volume2/docker/qbittorrent/qBittorrent/ipc-socket]

Als ik dan die docker directory induik, staat de dir /ipc-socket daar helemaal niet.

Het is mij onduidelijk wat hier mis gaat.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 17:04
@ppeterr
Die file verwijst naar een Unix domain socket die zich manifesteert als file, een special file welteverstaan.

De backup struikelt erover. Misschien kun je files excluden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
technorabilia schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:57:
@ppeterr
Die file verwijst naar een Unix domain socket die zich manifesteert als file, een special file welteverstaan.

De backup struikelt erover. Misschien kun je files excluden?
Niet echt duidelijk nog voor mij, maar ik heb even iets om op te googlen. Wellicht heeft het te maken met de proxy waar deze docker overheen loopt, en dat er dus een bestand aangemaakt wordt met andere rechten dan die binnen de docker zelf aanwezig zijn. Echt die logs zijn niet erg bruikbaar. Wat is nou een "special file".

Denk je dat het ontbreken van dit bestand dan een probleem is als de backup terug geplaatst wordt?

Ik ga even uitzoeken hoe ik het kan excluden.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:00
Hoi allemaal, misschien is mijn vraag al vaker voorbij gekomen.
Aangezien ik een beetje een noob ben op dit gebied, mijn verontschuldiging.

Wat is er aan de hand:
ik draai al jaren Domoticz op mijn synology nas.
Afgelopen Dinsdag bleek mijn domoticz te zijn gecrasht.
Op zich kan dat een keer gebeuren.

Aangezien ik nog op een oude syno DS 215+ draai, heb ik geen mogelijkheid om op Docker te draaien.

ik had het pakket van Jadahl incl drivers gebruikt op mijn Syno.
Je raad het al, ik heb de package van Jadahl niet meer.
wat ik zoek is het volgende:

Het pakket Domoticz voor synology 6.1 met een ANNAPURNALABS Alpine AL212 CPU
Tevens ook graag de USB drivers voor dit pakket van Jadahl

Wie maakt me gelukkig met dit pakket?

groetjes Apepannetje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Waarom wil je het opnieuw installeren als het alleen maar gecrashed is?
Gewoon opnieuw opstarten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-05 15:46

Albi The Dragon

get your hand off my tail

apepannetje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:23:

Het pakket Domoticz voor synology 6.1 met een ANNAPURNALABS Alpine AL212 CPU
Tevens ook graag de USB drivers voor dit pakket van Jadahl

Wie maakt me gelukkig met dit pakket?
op https://synocommunity.com/package/domoticz download je manueel de versie voor 6.1 voor de processor "alpine4k"

Dat spk bestand manueel installeren

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apepannetje
Albi The Dragon schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:50:
[...]

op https://synocommunity.com/package/domoticz download je manueel de versie voor 6.1 voor de processor "alpine4k"

Dat spk bestand manueel installeren
Hoi Albi inmiddels gedownload en het werkt,

Wat ik nog mis is de juiste usb driver voor de RFX 433. Jadahl had destijds hier ook een package voor.

Zoals je ziet kan ik geen usb poort toewijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apepannetje
Ben(V) schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:08:
Waarom wil je het opnieuw installeren als het alleen maar gecrashed is?
Gewoon opnieuw opstarten zou ik zeggen.
Dat had ik ook gedacht, maar ik mis een groot aantal ingestelde gebeurtenissen.
Tevens de usb driver voor de RFX com ontbraken. ( zie post hierboven)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Als het voor de crash werkte, dan is alle gewoon aanwezig, die verdwijnen niet zomaar.
En de drivers voor een Rfx433 zit standaard in DSM dus die hoef je niet extra te installeren.

• ppeterr
  • Nu online
Mijn zoon wil aan de gang met Wordpress, de software een beetje leren en vooral oefenen. Dus geen echte website.

Ik ben niet van plan hier op de nas iets te hosten voor het internet, en heb een vrij strakke firewall die niks openzet naar binnen. Tevens het zelfde op mijn router.

Maar om hem nu toch de kans te geven heb ik het wordpress package geinstalleerd, en enkel de poort voor de mariaDB op mijn lokale netwerk open gezet. Geen 80 en geen 443 voor wordpress.

Volgens mij kan hij nu aan de gang, om wat te oefenen.

Vraag, zie ik iets over het hoofd wat het onveilig maakt?

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ppeterr Waarom überhaupt via een NAS?

Kan gewoon lokaal op een PC of Mac bijvoorbeeld, ideaal om te oefenen.

https://www.wplounge.nl/wordpress-lokaal-installeren/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ppeterr
  • Nu online
Greatsword schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:49:
@ppeterr Waarom überhaupt via een NAS?

Kan gewoon lokaal op een PC of Mac bijvoorbeeld, ideaal om te oefenen.

https://www.wplounge.nl/wordpress-lokaal-installeren/
Niet bij stilgestaan, en zeker een optie! Ik kijk even hoe dit verder loopt.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apepannetje
Wie o wie kan mij verder helpen:

Ik wil mijn synology van 6.2 naar 7.2 brengen.
Wat heb ik gedaan heb verschillende bestanden gedownload, op zich geen probleem.
Bij het installeren van DSM_DS215+_41890(1).pat krijg ik de melding dat ik eerst java7 moet verwijderen.

Aangezien ik een noob ben heb ik heb ik van alles al geprobeerd.
wat is me gelukt ik heb ssh op windows powershell en kom in de root van diskstation.

Mijn vraag is hoe kom ik in de root waar het package van java 7 staat, zodat ik die kan verwijderen.

Het mooiste voor mij zou een stappenplan zijn om java 7 te verwijderen.

Wie kan me verder helpen aan een handleiding of uitleggen hoe ik java7 kan verwijderen?

onderstaande foto laat zien waar ik niet verder kom (te kort aan kennis)

Alvast bedankt, Apepannetje
Ps je mag ook een PM sturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 13:39

Vmu

Rotatate

Je zou kunnen proberen om eerst een andere versie te installeren. Misschien dat het daarin wordt opgelost.
bv de laatste 6.2 - Version: 6.2.4-25556 Update 7
Ik weet niet wat je nu hebt. of eerst de eerste 7 - Version: 7.0-41890.

Vmu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Als het al zou lukken om java 7 vanaf de command prompt te verwijderen dan heb je daar helemaal niets aan.
DSM houd zijn eigen administratie van geïnstalleerde packages bij en die weet niet van wat jij op de commandprompt doet, dus die blijft denken dat jav 7 geïnstalleerd is.

Je moet java 7 gewoon vanuit het package center verwijderen.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee