[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 61 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Ik zit met het probleem in Radarr dat hij soms films niet wil processen. Permission denied krijg ik dan, en nochtans zijn er films al doorgestuurd zonder problemen. Maar nu en dan krijg ik die error. Alle permissies heb ik nochtans goed gezet in DSM. Bij Sonarr heb ik die problemen dan niet en heb de settings al vergeleken. Het irritante is dat hij pakweg 8 keren op 10 het wel doet en enkele keren blijft vasthangen…

DetectSample - Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available
VideoFileInfoReader - Unable to parse media info from file: /volume1/downloads/…. ' is denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
@pina je weet dat je je eerste bericht kan editen, in plaats van nieuwe posts te maken?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pina
pina schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:01:
Ik zit met het probleem in Radarr dat hij soms films niet wil processen. Permission denied krijg ik dan, en nochtans zijn er films al doorgestuurd zonder problemen. Maar nu en dan krijg ik die error. Alle permissies heb ik nochtans goed gezet in DSM. Bij Sonarr heb ik die problemen dan niet en heb de settings al vergeleken. Het irritante is dat hij pakweg 8 keren op 10 het wel doet en enkele keren blijft vasthangen…

DetectSample - Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available
VideoFileInfoReader - Unable to parse media info from file: /volume1/downloads/…. ' is denied.
even mijzelf quoten, voor het geval andere mensen dit probleem ook hebben. Na enorm lang zoeken heb ik de oplossing hier gevonden:

https://www.reddit.com/r/..._import_driving_me_crazy/

Blijkbaar gaat het dus om de permissies in nzbget bij het uitpakken. Er moet bij het unrarren x -ai aan worden toegevoegd in de command line...

@TheOmen was totaal vergeten dat ik die vraag hier al eens had gesteld... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht dat ik de verkeerde termen zoek in het topic maar ik zoek een package / GUI voor DMS7.0 waarmee ik, net als Downloadstation, verbinding kan maken met targets die "explicit FTP over TLS" accepteren.

Oftewel, een "ftp over tls" client voor DSM; het is me niet gelukt om iets hierover te vinden in dit topic?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
MAX3400 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:19:
Allicht dat ik de verkeerde termen zoek in het topic maar ik zoek een package / GUI voor DMS7.0 waarmee ik, net als Downloadstation, verbinding kan maken met targets die "explicit FTP over TLS" accepteren.

Oftewel, een "ftp over tls" client voor DSM; het is me niet gelukt om iets hierover te vinden in dit topic?
Wellicht kan je hier iets mee.

Stunnel is a proxy designed to add TLS encryption functionality to existing clients and servers without any changes in the programs' code.

https://synocommunity.com/package/stunnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:19
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het instellen van de rechten voor Synology Photos? Ik heb de gedeelde map aangezet en wil daar toegangsmachtigingen instellen, maar hier loop ik vast..
Ik typ daar een gebruikersnaam in (bijvoorbeeld admin -> Fictief, bestaat niet maar even als voorbeeld) en krijg dan verder niks te zien. Als ik dan op het plusje druk om het toe te voegen dan maakt ie het veld weer leeg en meer niet..

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wellicht kan iemand mij opweg helpen. Ik draai deluge in een docker met vpn. Dit werkt.

Ik probeer een watchfolder aan te maken, en eventueel een completed download map.
Dit is buiten de container. Althans ik denk dat het het handigst is.
Regel 10 en 11 heb ik dus toegevoegd. Die directory's kan ik namelijk delen.

Als ik PUID en PGID zet op de ID's vanijzelf, dan krijg ik een permission denied.
Zoals ze nu staan met 0, draait deluge wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
docker run -d \
    --cap-add=NET_ADMIN \
    -p 8112:8112 \
    -p 8118:8118 \
    -p 58846:58846 \
    -p 58946:58946 \
    --name=delugevpn \
    -v /volume1/docker/deluge/data:/data \
    -v /volume1/docker/deluge/config:/config \
    -v /volume1/Downloads:/Downloads \
    -v /volume1/watch_folder:/watch_folder \
    -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro \
    -e VPN_ENABLED=yes \
    -e VPN_PROV=airvpn \
    -e VPN_CLIENT=openvpn \
    -e ENABLE_PRIVOXY=yes \
    -e LAN_NETWORK=192.168.1.0/24 \
    -e NAME_SERVERS=84.200.69.80,37.235.1.174,1.1.1.1,37.235.1.177,84.200.70.40,1.0.0.1 \
    -e DELUGE_DAEMON_LOG_LEVEL=info \
    -e DELUGE_WEB_LOG_LEVEL=info \
    -e DEBUG=false \
    -e VPN_INPUT_PORTS=1234 \
    -e VPN_OUTPUT_PORTS=5678 \
    -e UMASK=000 \
    -e PUID=0 \
    -e PGID=0 \
    binhex/arch-delugevpn

Wat ik ook wel lastig vind, is dat ik iedere keer de container, en docker, en directory's moet weghalen
als ik dit script opnieuw wil laten uitvoeren. Is daar niet een makkelijkere manier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@ppeterr
Je zou docker-compose kunnen overwegen. Dan wordt alles netjes opgeruimd na een "down" commando.

Eventueel kun je je docker run omzetten in docker-compose formaat via composerize.com.

Mijns inzien is het de moeite waard om je in docker-compose te verdiepen.

Verder:
De images van LinuxServer.io zijn meestal gemakkelijk in gebruik en steeds van dezelfde opzet.

Het is "beter" om je vpn verbinding in een aparte container te draaien en hier dan andere containers gebruik van te laten maken. Dan kun je ook individueel updaten en de vpn container gebruiken voor meerdere containers.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
technorabilia schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:41:
@ppeterr
Je zou docker-compose kunnen overwegen. Dan wordt alles netjes opgeruimd na een "down" commando.

Eventueel kun je je docker run omzetten in docker-compose formaat via composerize.com.

Mijns inzien is het de moeite waard om je in docker-compose te verdiepen.

Verder:
De images van LinuxServer.io zijn meestal gemakkelijk in gebruik en steeds van dezelfde opzet.

Het is "beter" om je vpn verbinding in een aparte container te draaien en hier dan andere containers gebruik van te laten maken. Dan kun je ook individueel updaten en de vpn container gebruiken voor meerdere containers.
Ik heb weer een en ander te lezen :) Dankjewel.

Ik heb wat moeite om een Airvpn client te vinden, maar bij nader inzien kan ik
natuurlijk een Openvpn container gebruiken, en dan daar bijvoorbeeld een container met
een torrent client aan kjoppelen.

Ik ga er eens mee aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Nou zit ik een beetje een en ander door te lezen, en kom op wireguard uit.

Zie dat airvpn dit ondersteund, maar man man wat een complex gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Is er iemand die een docker heeft draaien of een oplossing met wireguard op dsm 7?
Zie dat er wel een mogelijkheid is, maar dan moeten er extra packages geinstalleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
MikeOO schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Zou inderdaad zoals @Opi al aangeeft even kijken naar Watchtower.
Heb je er geen omkijken meer naar. Zodra de image is bijgewerkt door de maker wordt jouw installatie ook vanzelf bijgewerkt.

Gebruik dit nu een paar maanden en tot op heden wordt alles netjes bijgewerkt zonder er iets zelf aan te doen.
Watchtower gisteren geïnstalleerd, die heeft na 24u mijn jellyfin server “bijgewerkt” met als resultaat dat ik heb nu een cleane installatie heb waar heel mijn zorgvuldig opgezette libraries allemaal opnieuw in aangemaakt moeten worden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
StGermain schreef op zondag 12 december 2021 @ 03:19:
[...]

Watchtower gisteren geïnstalleerd, die heeft na 24u mijn jellyfin server “bijgewerkt” met als resultaat dat ik heb nu een cleane installatie heb waar heel mijn zorgvuldig opgezette libraries allemaal opnieuw in aangemaakt moeten worden…
Uiteraard zijn dit soort oplossing nooit 100% betrouwbaar en zorg je voor backup's voor zaken die belangrijk voor je zijn ;)

Wat de oorzaak hiervan is geen idee. Ik gebruik het inmiddels voor zeker 15 containers en die blijven allemaal prima werken.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je geen aparte config folder gebruikt met je eigen instellingen. Bij een update wordt deze verder niet aangeraak zover ik weet.

Als de instellingen in de hoofdfolder staan van een container zullen deze mogelijk overschreden worden met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

Om dit soort dingen te voorkomen altijd de interne config van de Docker VM buiten de VM mounten als volume (-v optie). Ik doe dat voor al mijn VM's en dan kun je netjes updaten zonder dat je instellingen weg zijn. Of dit met extra geïnstalleerde libraries ook zo werkt, geen idee, maar als je de dir waarin ze komen te staan extern mount wellicht wel.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
MikeOO schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:19:
[...]

Uiteraard zijn dit soort oplossing nooit 100% betrouwbaar en zorg je voor backup's voor zaken die belangrijk voor je zijn ;)

Wat de oorzaak hiervan is geen idee. Ik gebruik het inmiddels voor zeker 15 containers en die blijven allemaal prima werken.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je geen aparte config folder gebruikt met je eigen instellingen. Bij een update wordt deze verder niet aangeraak zover ik weet.

Als de instellingen in de hoofdfolder staan van een container zullen deze mogelijk overschreden worden met een update.
Nee, wel degelijk een aparte config folder, vannacht nog wat mee getest en ook al blijft die staan werkt het niet. Ik heb nu mijn libraries (ook extern) heropgebouwd en durf niet echt meer experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
StGermain schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:53:
[...]

Nee, wel degelijk een aparte config folder, vannacht nog wat mee getest en ook al blijft die staan werkt het niet. Ik heb nu mijn libraries (ook extern) heropgebouwd en durf niet echt meer experimenteren :)
Als ik zoek op Jellyfin en watchtower kom ik diverse topics tegen, wel wat ouder, waar ze ook watchtower gebruiken. Dus vreemd dat het niet goed gaat.

Bij DockerHub geven ze ook een beschrijving ervoor al zijn ze geen groot voorstander ervan. Maar het zou dus in theorie moeten werken

https://hub.docker.com/r/linuxserver/jellyfin

Maar goed ik gebruik Jellyfin niet dus ik heb geen ervaring met deze opstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Hoewel Deluge met de vpn in de zelfde docker naar behoren draait, wil ik toch eens
kijken of ik de vpn los kan koppelen. Maar er is zo een versnippering van alle vpn
dockers dat ik niet zie welke de juiste keuze is.

@technorabilia Welke raad jij aan, voor een openvpn profiel van airvpn ?

Wireshark zou ik eventueel willen proberen, maar dan wel in de DSM-VM. Enkel om dat
dus uit te proberen. Ik vraag mij dan af, of de gehele VM dan inclusief het gerommel wat
ik moet doen via ssh geheel buiten de normale DSM installatie valt.

Ofwel, als ik wireshark ga uitproberen in de VM kan ik dan niks stuk maken in de normale DSM ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@ppeterr
Ik heb destijds pia vpn gebruikt met de dperson/openvpn-client maar ik zie dat die al tijden niet is geupdate.
Ook mijn blogpost is waarschijnlijk achterhaald, maar misschien dat het een idee geeft.
Simon's Blog: NZBGet via OpenVPN op Synology (Docker)
Edit:
- Je kunt beter docker-compose gebruiken i.p.v. docker commando's.
- De link optie in docker werkt nu anders dacht ik.

Virtual DSM is volledig gescheiden van DSM.
Ik gebruik altijd VDSM om dingen uit te proberen.
Als je na een verse installatie een snapshot maakt, dan kun je altijd terug naar een clean install.
Je kunt de snapshots natuurlijk ook tussendoor gebruiken als je een bepaalde state wilt bewaren.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 15-12-2021 12:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
technorabilia schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:02:
@ppeterr
Ik heb destijds pia vpn gebruikt met de dperson/openvpn-client maar ik zie dat die al tijden niet is geupdate.
Ook mijn blogpost is waarschijnlijk achterhaald, maar misschien dat het een idee geeft.
Simon's Blog: NZBGet via OpenVPN op Synology (Docker)
Edit:
- Je kunt beter docker-compose gebruiken i.p.v. docker commando's.
- De link optie in docker werkt nu anders dacht ik.

Virtual DSM is volledig gescheiden van DSM.
Ik gebruik altijd VDSM om dingen uit te proberen.
Als je na een verse installatie een snapshot maakt, dan kun je altijd terug naar een clean install.
Je kunt de snapshots natuurlijk ook tussendoor gebruiken als je een bepaalde state wilt bewaren.
Mooi, dan duik ik in het diepe, en ga wireshark proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

ppeterr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:46:
Is er iemand die een docker heeft draaien of een oplossing met wireguard op dsm 7?
Zie dat er wel een mogelijkheid is, maar dan moeten er extra packages geinstalleerd worden.
Zelf gebruik ik het wireguard image van Linuxserver.io onder docker op mijn DS1019+ (DSM7) en dat werkt goed.

damn, ik ben zover van het padje af dat ik alles door elkaar aan het gooien ben :F
WireGuard heb ik idd op mijn headless linux machine in docker draaien omdat het op de NAS niet wilde.

Buitenshuis zo altijd verbonden met mijn thuisnetwerk en dus met mijn Pi-Hole :)

Wat betreft VPN client gebruik ik gluetun om op die manier mijn torrent verkeer (qbittorrent) over een VPN te tunnelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 15-12-2021 14:53 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Yucko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:22:
[...]

Zelf gebruik ik het wireguard image van Linuxserver.io onder docker op mijn DS1019+ (DSM7) en dat werkt goed.

Buitenshuis zo altijd verbonden met mijn thuisnetwerk en dus met mijn Pi-Hole :)

Wat betreft VPN client gebruik ik gluetun om op die manier mijn torrent verkeer (qbittorrent) over een VPN te tunnelen.
Ik heb die image van linuxserver reeds geprobeerd. Dat ging volgens mij niet helemaal
goed omdat er packages ontrbraken. Nou vond ik het volgende, om de ontbrekende packages
toe te voegen.

https://github.com/runfalk/synology-wireguard

Klopt dat ? Heb je ze zelf gecompileerd in dsm 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

@ppeterr:

sorry, was dingen door elkaar aan het gooien ;(

Ik heb docker op een headless linux machine draaien en op mijn NAS.
WireGuard wilde idd niet op de synology en ik had persoonlijk geen zin om dingen buiten normale packages en/of docker te gaan doen, dus vandaar maar uitgeweken naar die linux machine.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Yucko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:52:
Ik heb docker op een headless linux machine draaien en op mijn NAS.
WireGuard wilde idd niet op de synology en ik had persoonlijk geen zin om dingen buiten normale packages en/of docker te gaan doen, dus vandaar maar uitgeweken naar die linux machine.
Begrijpelijk, dat is wat het mij hier eigenlijk ook weerhoud om het uit te voeren.
Eerst maar eens gleutun in elkaar frutten, en dan in een vm heel misschien die packages compilen.

Zie bij gluetun het volgende trouwens:
ANNOUNCEMENT: Wireguard is now supported for all providers supporting it!

Supports Wireguard both kernelspace and userspace
For Mullvad, Ivpn and Windscribe
For Torguard, VPN Unlimited and WeVPN using the custom provider
For custom Wireguard configurations using the custom provider

[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 15-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ow gek zeg, ik heb het gewoon werkend :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYZ9M364x4digCF3MfxmpzDdCvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3SDxQqZQAPlowUmGZYJOXnA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
[edit]

[ Voor 167% gewijzigd door ppeterr op 15-12-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke het is dus gelukt, een wireguard verbinding via gluetun. Vervolgens qbittorrent verkeer
via gluetun. Jippie :)

Enkel nu loopt de webinterface daar ook over........zucht.....hoe los ik dat nou weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

poorten van qbittorrent moet je toegankelijk maken in je gluetun container en niet meer in de qbittorrent container zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Yucko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:22:
poorten van qbittorrent moet je toegankelijk maken in je gluetun container en niet meer in de qbittorrent container zelf ;)
Ik zou het fijn vinden als je mij er even mee opgeweg helpt. Mijn hoofd ontploft zowat :)

Ik heb het hier ingevuld, in de settings van de container zelf. Lijkt niet te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqroB5I8BpSDJUM6BRNx9wRkh4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d7biLeI0gLOlw28NhZaoAz0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

zoals jij het hebt zal hij poort 8080 in de container voor de buitenwereld bereikbaar maken op een willekeurige poort. Bij iedere herstart van de container zal dit hoogstwaarschijnlijk een andere poort zijn.

als je de qbittorrent webinterface wil bereiken op <ip nas>:8080 dan zul je bij lokale poort ook 8080 moeten invullen (in je gluetun container) ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Yucko op 15-12-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Yucko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:32:
zoals jij het hebt zal hij poort 8080 in de container voor de buitenwereld bereikbaar maken op een willekeurige poort. Bij iedere herstart van de container zal dit hoogstwaarschijnlijk een andere poort zijn.

als je de qbittorrent webinterface wil bereiken op <ip nas>:8080 dan zul je bij lokale poort ook 8080 moeten invullen (in je gluetun container) ;)
Oke, dus in het veld zoals ik het screenshot liet zien. Dat heb ik gedaan, maar dat hielp niet.
Nu de qbittorrent container even gestopt, en gestart.

Krijg ik de melding "container moet minstens deel uit maken van een netwerk"

Lekker bezig hier weer :)

[edit] ow het werkt :P

@Yucko Thanks hoor, het lijkt oke te werken nu. gluetun met wireguard. Super :)

Nu even mijn hersentjes laten rusten, wat een gevecht haha.

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 15-12-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

goed om te horen dat je eruit bent gekomen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Yucko schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:13:
goed om te horen dat je eruit bent gekomen (y)
Ook wel een succesje, een gigantisch verschil met een normale vpn qua snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-NadBg3wEP-KKlg-CC9RAPrqDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D9l5mmPPncVeIEAIw2jcMY2S.jpg?f=user_large

• ppeterr
Er gaat toch nog iets mis. Ik maak de qbittorrent container aan.
Met de extra optie: --net=container:gluetun \

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
docker run -d --name=qbittorrent \
--net=container:gluetun \
-e WEBUI_PORT=8080 \
-e PUID=1026 \
-e PGID=100 \
-e TZ=Europe/Amsterdam \
-v /volume1/docker/qbittorrent:/config \
-v /volume1/Downloads:/downloads \
-v /volume1/watch_folder:/monitored \
--restart always \
ghcr.io/linuxserver/qbittorrent

Ik start gluetun, en start daarna qbittorrent, dit werkt.

Als ik vevolgens de qbittorrent container stop, en herstart is hij de koppeling kwijt met gluetun.
En krijg ik de melding "container moet minstens deel uitmaken van een netwerk"

Moet het dan soms anders vermeld worden in het start script ?

[edit] Ik merk dat als ik hem start vanuit portainer, het wel goed gaat.....

Tevens, na het starten van gluetun, hoor ik bij geen gebruik van andere dingen de hdd's
heel consequent ratelen, zo om de 3 seconden een rateltje...is dit normaal.
Ik heb al even gekeken naar logging enzo, maar zie zo 123 niet waar dit weg komt.
Begrijpelijk natuurlijk dat er een klein beetje data door de tunnel heen gaat steeds, kan dit
dan deze activiteit veroorzaken ?

[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 16-12-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@technorabilia

Ik zit wat te stoeien met portainer. En er gaat iets mis. Ik kwam jouw docker-bits tegen.
En vroeg mij af of dat een oplossing is voor wat ik aan het proberen ben.

Wat doe ik:

Heb een container (gluetun).
Koppel daaraan de qbit container.

Ik wil daar de endpoints kunnen veranderen eens in de zoveel tijd.
Dus ik verander de Enviroment setting met het nieuwe ip.
En Duplicate - verwijder de oude container via portainer.

Wat gaat er volgens mij mis (maar dat is mij dus niet duidelijk):

Portainer hang er een nieuw ID aan (naam blijft wel het zelfde), dus de qbitconainer werkt
niet meer omdat hij de gekoppelde container niet meer kan vinden ?

Om toch even bij synology te blijven, als ik de ENV waarde in de docker aplicatie
van dsm 7 verander, dan werkt dit wel.

Doe ik iets fout in mijn handeling, ik ben namelijk opzoek naar een manier om makkelijk
te kunnen switchen tussen endpoints in de wireguard config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@ppeterr
De docker-bits en portainer-templates repos zijn niets anders dan gegenereerde files o.b.v. de LinuxServer.io repositories dus dat gaat je niet verder helpen.

Maar als ik het goed begrijp moet je de qbittorrent simpelweg herstarten als je een container aanpast waar de qbittorrent container een afhankelijkheid naar heeft?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:55
Heeft hier iemand sonarr en sabnzbd draaiend onder DSM7, NIET via docker ?

Heb een 218play welke geen docker draait en een tijd geleden ge-update naar DSM7 (en de boel verkloot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
technorabilia schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:44:
@ppeterr
De docker-bits en portainer-templates repos zijn niets anders dan gegenereerde files o.b.v. de LinuxServer.io repositories dus dat gaat je niet verder helpen.

Maar als ik het goed begrijp moet je de qbittorrent simpelweg herstarten als je een container aanpast waar de qbittorrent container een afhankelijkheid naar heeft?
Oke, het zit dus zo.

Ik heb de container gluetun. Daar zit een ENV in met een endpoint.
Als ik die edit/dupliceer in portainer. Dan veranderd het ID van de container, maar de naam blijft gelijk.

Qbittorrent is afhankelijk van die container. Maakt gebruik van gleutun omdat ik
bij het maken van de container --net=container:gluetun \ heb gebruikt in DSM op de syno.

Dan zou je denken dat als ik de container van qbittorrent opstart met portainer, dat
die dan weer container:gluetun gebruikt. Maar dat lijk dus mis te gaan, en hij kijkt naar het ID,
wat er dus niet meer is.

Excuses als ik het wat vaag uitleg, ik probeer een en ander te begrijpen. En is wat rauwe kost voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@ppeterr
Ja, zo had ik dat ook begrepen. Ik dacht dat herstarten van qbittorrent het wel zou oplossen.

Het scenario kun je naspelen met aan de ene kant:
echo Hello! > hello.html
docker run -it --rm --name myapache -v `pwd`:/usr/local/apache2/htdocs/ httpd

En aan de andere kant:
docker run -it --rm --net container:myapache busybox
wget -qO- localhost/hello.html

Je ziet dan dat je, zodra de webserver is herstart, je ook de busybox ook opnieuw moet opstarten voordat de wget weer goed functioneert.

Waarom Portainer dit "anders" doet weet ik even niet.

Je kunt misschien wat experimenteren door de --rm weg te laten en handmatig te verwijderen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
technorabilia schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:19:
Waarom Portainer dit "anders" doet weet ik even niet.
Wellicht omdat dit Synology Docker (het is customized) is. Misschien op een kale Ubuntu VM met Docker erop dat dit wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@technorabilia

Oke, ik heb het voor mijzelf ook even geheel niet duidelijk :)

Wat wel werkt, is de enviroment variabelen te editen in de docker app op de synology.
Dat wordt wel goed doorgevoerd, en blijft bestaan in de container met de juiste benaming.

Misschien wil ik wel weer iets wat niet haalbaar is, en zal ik een andere manier moeten zoeken
om makkelijk te switchen tussen endpoints van de wireguard client.
Shadow771 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:06:
[...]

Wellicht omdat dit Synology Docker (het is customized) is. Misschien op een kale Ubuntu VM met Docker erop dat dit wel goed werkt.
En dat ben ik sowieso later van plan om te proberen, ook in navolging van wat er op
het syno forum als reply stond. Dat Syno docker alles behalve een vanilla versie is,
en wellicht dus ook het hdd IO veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Shadow771 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:06:
[...]

Hm, bovengenoemde commando's zijn uitgevoerd op de Synology zelf en dat is ook hoe het zou moeten werken mijns inziens. Dus in het voorbeeld moet de busybox container worden opgestart nadat de apache container is herstart.

Mogelijk blijft er ergens iets hangen of doet portainer een ander commando of volgorde? Men zou eventueel nog busybox naar de portainer container kunnen kopiëren en zo eens kijken wat portainer precies uitvoert.

Edit:
docker cp /usr/bin/busybox portainer:/
docker exec -it portainer /busybox sh

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 28-12-2021 08:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik heb hier ondertussen dus een Nvme drive in de Nas geprikt, daar een volume op gemaakt.
En vervolgens de docker install en containers naar verplaatst. Tevens de plex install, van volume1
naar de Nvme verplaatst. Dit geeft een zeer fijn resultaat.
Ik heb nu alleen nog HDD geluidjes bij actief gebruik van de schijven. Services zoals die van
gleutun zijn stil. Plex met HW encode is merkbaar sneller geworden. Het starten van een film
is nog niet super snel, maar verder voelt alles wel soepeler aan.

Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Zijn er hier Jellyfin gebruikers? Ik heb het nu geinstalleerd op mijn ds220+ als alternatief voor een gedeelde MySQL directory op meerdere Kodi devices. Werkt prima en voordeel is dat ik van buiten ook eenvoudig erbij kan.

Vraag: Kan je in de android app voor Jellyfin meerdere servers instellen? Wanneer ik thuis ben wil ik gewoon lokale IP adres van de jellyfin server gebruiken. Buiten graag de 'jelly.mijnserver.nl' adres die via reverse proxy naar het lokale IP adres gaat.

Ik kan nu niet eenvoudig wisselen tussen die twee.

2e vraag: Is via 'jelly.mijnserver.nl' --> reversproxy --> lokale IP adres inderdaad langzamer dan direct lokale IPadres, of maakt dat eigenlijk niets uit? Dan hoef ik ook geen twee server adressen in te voeren en kan ik altijd via 'jelly.mijnserver.nl' gaan.

Edit: De 'direct mode' is voor Kodi op Windows PC's wel echt aan te raden, wel de voordelen van Jellyfin maar Kodi heeft direct toegang tot de bestanden, buiten Jellyfin om. Instant play zonder enige vertraging en de Synology heeft ook geen noemenswaardige CPU belasting.

[ Voor 17% gewijzigd door vandermark op 06-01-2022 13:19 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@vandermark
Als je router NAT loopback dan kun je zowel extern als intern jellyfin.mijnserver.nl gebruiken.

Direct IP adres en server naam zijn in de praktijk even snel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb een 'raar' probleem:
Wanneer ik een VPN verbinding aan heb staan op mijn DS220+ kan NZBget geen Postprocessing (PP) uitvoeren: alle taken staan op 'Check' en er gebeurt niets. Zet ik de VPN verbinding uit, herstart NZBget dan gaat alle PP direct van start...

Situatie:
- DS220+
- DSM7 (laatste)
- Alle packages via synocommunity (geen docker, kwam ik niet goed uit)
- VPN via OpenVPN (NordVPN) als 2e netwerkinterface.
- 'Meerder gateways inschakelen' staat aan zodat: (a) m'n synology via externe domein bereikbaar blijft en (b) alle torrents via de VPN gaan.

Hebben jullie een idee waardoor de PP niet start terwijl een OpenVPN verbinding actief is?

Edit:is opgelost door rechten aan te passen, raar dat het voor de VPN wel goed ging...

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 09-01-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
vandermark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:26:
Ik heb een 'raar' probleem:
Wanneer ik een VPN verbinding aan heb staan op mijn DS220+ kan NZBget geen Postprocessing (PP) uitvoeren: alle taken staan op 'Check' en er gebeurt niets. Zet ik de VPN verbinding uit, herstart NZBget dan gaat alle PP direct van start...

Situatie:
- DS220+
- DSM7 (laatste)
- Alle packages via synocommunity (geen docker, kwam ik niet goed uit)
- VPN via OpenVPN (NordVPN) als 2e netwerkinterface.
- 'Meerder gateways inschakelen' staat aan zodat: (a) m'n synology via externe domein bereikbaar blijft en (b) alle torrents via de VPN gaan.

Hebben jullie een idee waardoor de PP niet start terwijl een OpenVPN verbinding actief is?
Als ik het goed begrijp kan je jellyfin via synocommunity op een normale manier draaien zonder docker waar je maar 1 core kan gebruiken waardoor recoding haast onmogelijk wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
StGermain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Als ik het goed begrijp kan je jellyfin via synocommunity op een normale manier draaien zonder docker waar je maar 1 core kan gebruiken waardoor recoding haast onmogelijk wordt?
Ja, ik ben echt erg blij met Jellyfin in combinatie met 3 kodi devices (2x win10, 1x android). Draait echt ideaal en kan nu ook van buiten eenvoudig bij de media incl. watched status etc. Is fijne upgrade t.o.v. gedeelde mysql library

Wel kiezen voor 'native mode' van de jellyfin plugin in Kodi, dan gaat het direct zonder jellyfin en is er nul vertraging. Ik gebruik dus ook geen transcoding met mijn win10 pc's en de android telefoon; kodi speelt bestanden zelf direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Gebruiken jullie dsm 7 of zijn er nog redenen om op dsm 6 te blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
StGermain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:16:
Dsm7, werkt hier prima met circa 8 packages van synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb handbrake erop gezet maar na het omzetten van een file, heeft die hem in de standaardmap bewaard, nl output.

nu blijkt dat die folder op root niveau staat, waar ik niet zomaar aan kan. Maar als ik ssh doe met mijn admin account, en ik doe dan enkele keren cd .. tot ik op \ beland. Dan doe ik een 'ls' en ik zie die er niet tussen staan en zelfs niet alle folders. met ls -a ook niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Staat die niet onder @volume1 oid?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:16
StGermain schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:16:
Ik had aardig wat problemen met USB sticks voor home assistant in DSM 7, verder ben ik heel tevreden en is het probleem van de USB stick opgelost door VMs te draaien voor de sticks.

Ik wilde vooral over voor Synology Photos. Heerlijke app om virtueel labels te maken en albums te maken.

Wat draai je allemaal? Want dat hangt er dus erg vanaf of het handig is om over te stappen (wel eerst een backup draaien voor de zekerheid).

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Wachten... schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Ik had aardig wat problemen met USB sticks voor home assistant in DSM 7, verder ben ik heel tevreden en is het probleem van de USB stick opgelost door VMs te draaien voor de sticks.

Ik wilde vooral over voor Synology Photos. Heerlijke app om virtueel labels te maken en albums te maken.

Wat draai je allemaal? Want dat hangt er dus erg vanaf of het handig is om over te stappen (wel eerst een backup draaien voor de zekerheid).
Ik draai eigenlijk enkel backups voor de pc’s in huis en remote over vpn voor mijn kinderen en zus. Verder een Jellyfin server die sinds gisteren native draait ipv in docker (wat een verademing qua prestaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wachten... schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:37:
[...]
verder ben ik heel tevreden en is het probleem van de USB stick opgelost door VMs te draaien voor de sticks.
Hoe doe je dat? Ik heb een Conbee stick en die moet ik na iedere boot opnieuw toevoegen aan de VM van Home assistant. Dat was bij DSM 6 ook al zo. Ik ben juist naar een docker gegaan omdat die hem wel betrouwbaar oppikt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb wederom iets bijzonders...

Zowel Radarr en Sonarr maken gebruik van NZBget als Usenet downloader. Dat gaat goed: Nzbget krijgt download opdrachten, zet ze als die klaar zijn in een map en zowel Sonarr als Radarr halen de directories/bestanden eruit en zetten die in eigen media directory.

Bij Radarr krijgt het filmbestand echter als timestamp niet de huidige tijd maar een timestamp die (denk ik) gelijk ligt aan toen het bestand op Usenet is gezet. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mzmw_26ICLfq5P_vAdGlBhb9A9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izrKVrjslJCL7hmJ8biPi5FM.jpg?f=fotoalbum_large
Het filmbestand is van 20 juli 2021 terwijl de rest van de media wel van vandaag is.

Bij serie afleveringen gaat dit wel goed. Voor radarr is dit wel lastig want 'recently added' in Jelyfin/Kodi werkt zo niet goed...

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zie o.a. dit (oude) topic: Apply current time stamp to unpacked nzbget movies

Edit: hier is standaard een goed script voor in nzbget... ResetDateTime.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Eh, is er geen Plex Server package voor de DS420j?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
Noppesnada schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:53:
Heeft hier iemand sonarr en sabnzbd draaiend onder DSM7, NIET via docker ?

Heb een 218play welke geen docker draait en een tijd geleden ge-update naar DSM7 (en de boel verkloot)
Ja, met vmm. Maar die werkt ook niet op een ds218play (ds1815+ hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

Theone098 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Ja, met vmm. Maar die werkt ook niet op een ds218play (ds1815+ hier).
Ik draai hier de native packages voor Radarr, Sonarr en NZBGet op een DS920+. Draait als een tierelier.

Met Sabnzbd heb ik geen ervaring, heb ik voor het laatst gebruikt lang geleden toen ik nog een DS216 had.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op maandag 24 januari 2022 @ 01:27:
[...]

Ik draai hier de native packages voor Radarr, Sonarr en NZBGet op een DS920+. Draait als een tierelier.

Met Sabnzbd heb ik geen ervaring, heb ik voor het laatst gebruikt lang geleden toen ik nog een DS216 had.
Onder DSM7 en niet via Docker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:33:

[...]

Onder DSM7 en niet via Docker ?
Zoals ik al zei, native packages. Docker heb ik niet eens, ik draai liever gewoon native packages. Voor veel Syno architecturen zijn er die gewoon. Ook voor Sabnzbd.

Zijn te halen bij SynoCommunity. Kun je ook als pakketbron in DSM toevoegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Xymox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:31:
Eh, is er geen Plex Server package voor de DS420j?
Jawel hoor gewoon hier Synology kiezen en dan de intel 64 bit versie downloaden en installeren.
https://www.plex.tv/media-server-downloads/

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 24-01-2022 10:26 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ben(V) schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Jawel hoor gewoon hier Synology kiezen en dan de intel 64 bit versie downloaden en installeren.
https://www.plex.tv/media-server-downloads/
Bedankt voor je reactie.

Even voor de zekerheid. De DS420j heeft deze CPU:

code:
1
Realtek RTD1296 4-core 1.4 GHz (64 bits)

Is de Plex package voor Synology Intel 64 bits compatible met deze CPU?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Xymox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Even voor de zekerheid. De DS420j heeft deze CPU:

code:
1
Realtek RTD1296 4-core 1.4 GHz (64 bits)

Is de Plex package voor Synology Intel 64 bits compatible met deze CPU?
Nee, want de Intel packages zijn enkel compatible met Intel CPU's. De Realtek is gèèn Intel (om specifieker te zijn, de Realtek gebruikt een ARM-architectuur en een Intel package gaat daar dus nooit op kunnen draaien). Het antwoord van @Ben(V) was dus verkeerd.

-- Edit: als ik een beetje Google lijkt de Realtek RTD1296 een ARMv8 architectuur te zijn, dus misschien werkt de ARMv8 download van Plex voor je.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry mijn fout, zat even verkeerd te kijken naar de juiste cpu van een DS420j
Die heeft een ARMv8 cpu en geen X64.

Je zou het met een ARMv7 package kunnen proberen, volgens mij is een ARMv8 wel backwards compatiblle met een ARMv7
Een ander alternatief is jellyfin die is via de SynoCommunity wel voor een DS420j beschikbaar

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Zoals ik al zei, native packages. Docker heb ik niet eens, ik draai liever gewoon native packages. Voor veel Syno architecturen zijn er die gewoon. Ook voor Sabnzbd.

Zijn te halen bij SynoCommunity. Kun je ook als pakketbron in DSM toevoegen.
Mag ik vragen welke versie van Sonarr je draait, heb ze via de community toegevoegd, maar die krijg ik niet aan de gang.

Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Mag ik vragen welke versie van Sonarr je draait, heb ze via de community toegevoegd, maar die krijg ik niet aan de gang.

Ben erg benieuwd
Welke Synology NAS heb je?

Ben(V) schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:08:
Sorry mijn fout, zat even verkeerd te kijken naar de juiste cpu van een DS420j
Die heeft een ARMv8 cpu en geen X64.

Je zou het met een ARMv7 package kunnen proberen, volgens mij is een ARMv8 wel backwards compatiblle met een ARMv7
Een ander alternatief is jellyfin die is via de SynoCommunity wel voor een DS420j beschikbaar
De Plex website die jij zelf eerder linkte biedt een ARMv8 download. Zou die niet kunnen werken dan?

[ Voor 88% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:22:
[...]

[...]
Een 218play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Realtek RTD1296 CPU dus.

Daar zijn gewoon packages voor bij SynoCommunity:

SABnzbd (https://synocommunity.com/package/sabnzbd)
Voor DSM 6.x -- https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk
Voor DSM 7.x -- https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk

Radarr (https://synocommunity.com/package/radarr)

Sonarr (https://synocommunity.com/package/nzbdrone)

(mocht iemand NZBGet prefereren ipv SABnzbd, op https://synocommunity.com/package/nzbget kun je voor DSM 6.x https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk downloaden en voor DSM 7.x kun je https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk downloaden)

Je moet dan op SynoCommunity de packages downloaden die als rtd1296 zijn gemarkeerd.

Let wel, alle linkjes hier zijn dus specifiek voor Synology modellen met de Realtek RTD1296 CPU. Maar je kunt op de betreffende sites kijken of jouw CPU-architectuur er ook tussen staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wildfire schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:22:
[...]

[...]

De Plex website die jij zelf eerder linkte biedt een ARMv8 download. Zou die niet kunnen werken dan?
Sorry ik zit echt te slapen geloof ik.
Zag die ARMv8 over het hoofd.
Die moet je uiteraard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Realtek RTD1296 CPU dus.

Daar zijn gewoon packages voor bij SynoCommunity:

SABnzbd (https://synocommunity.com/package/sabnzbd)

Radarr (https://synocommunity.com/package/radarr)

Sonarr (https://synocommunity.com/package/nzbdrone)

(mocht iemand NZBGet prefereren ipv SABnzbd, op https://synocommunity.com/package/nzbget kun je voor DSM 6.x https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk downloaden en voor DSM 7.x kun je https://packages.synocomm...armada37xx-aarch64%5D.spk downloaden)

Je moet dan op SynoCommunity de packages downloaden die als rtd1296 zijn gemarkeerd.

Let wel, alle linkjes hier zijn dus specifiek voor Synology modellen met de Realtek RTD1296 CPU. Maar je kunt op de betreffende sites kijken of jouw CPU-architectuur er ook tussen staat.
Dom van me, ik heb een 216Play. Ik zie daar geen package voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Dom van me, ik heb een 216Play. Ik zie daar geen package voor staan.
Pak de Monaco packages bij SynoCommunity. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Pak de Monaco packages bij SynoCommunity. :)
Hmm, heb deze geïnstalleerd (de vorige werkte niet meer na de overgang van DSM6 naar DSM7). Krijg de melding "kon pakket service niet uitvoeren".

Vervolgens de gehele installatie van Sonarr via package center volledig ongedaan gemaakt en opnieuw het pakket handmatig geïnstalleerd.

Dan krijg ik weer de melding "kon pakket service niet uitvoeren".

In het configuratiescherm de toepassingsrechten voor Sonarr alle gebruikers alle rechten gegeven.

Tot nu toe geen succes.

Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Hmm, heb deze geïnstalleerd (de vorige werkte niet meer na de overgang van DSM6 naar DSM7). Krijg de melding "kon pakket service niet uitvoeren".

Vervolgens de gehele installatie van Sonarr via package center volledig ongedaan gemaakt en opnieuw het pakket handmatig geïnstalleerd.

In het configuratiescherm de toepassingsrechten voor Sonarr alle gebruikers alle rechten gegeven.

Tot nu toe geen succes.

Iemand nog suggesties ?
Voor zover ik kan zien zijn de Monaco-packages wel diegene die bij de CPU van de DS216 Play horen. Dan weet ik het eerlijk gezegd ook even niet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Heeft iemand intresse in een "how to install docker" op een synology waarvan de standaard docker niet geinstalleerd kan worden? Ik heb hem volledig uitgeschreven nadat ik verschillende tutorials en bugs tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
d5stick schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:55:
Heeft iemand intresse in een "how to install docker" op een synology waarvan de standaard docker niet geinstalleerd kan worden? Ik heb hem volledig uitgeschreven nadat ik verschillende tutorials en bugs tegen kwam.
Yezzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
d5stick schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:55:
Hopelijk kan men hier wat mee. :9 LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Iedere keer wanneer ik een container stop met docker compose down gebruik krijg ik een "docker container stopped unexpectedly." notification. Is dit gebruikelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja. Het gebeurt bijna nooit als je de standaard GUI gebruikt. Toen ik compose gebruikte zag ik het ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 05-02-2022 23:30 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
Plex draait bij mij in een container niet zo lekker als het native package. Met het afspelen van een video duurt het met de docker versie een eeuwigheid als je naar een willekeurig tijdstip springt. Met de native versie is dat instant. Ik heb zowel de linuxserver als de plexinc image geprobeerd.

• ppeterr
Misschien deels off-topic, maar hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen.

Ik ben een aantal dingen aan het migreren van een Rpi naar de synology. Dat gaat
super fijn. O.a. influx met grafana werkt perfect.

Nou heb ik nog een LAMP server draaien op de rpi, met wat lokale php services.

- ik heb de ubuntu docker erbij gepakt
- apache2 en benodigheden geinstalleerd.

Dit werkt, zeer licht opzetje. Ziet er goed uit.

Enkel heb ik wat moeite om de apache2 service draaiend te krijgen na een start van de docker.
Zonder dit zelf handmatig te doen. Ik heb begrepen dat docker geen service's draaiend houd.

Nou dacht ik dat ik in het Milieu tabje van de container iets mee te geven.

CMD service apache2 start
of
ENTRYPOINT service apache2 start && bash

Anyway dit werkt niet. En eigenlijk weet ik dus niet hoe ik dit aan de praat krijg zonder
het steeds handmatig te starten.

• technorabilia
Misschien met apachectl -DFOREGROUND?

👉🏻 Blog 👈🏻

• ppeterr
Ik heb het even toegevoegd, met het directe path /usr/local/sbin erbij.
Helaas, wellicht moet ik toch dan maar een opstart scriptje maken.

ADD start.sh /start.sh
RUN chmod 0755 /start.sh
CMD ["bash", "start.sh"]

code:
1
2
3
4
#!/bin/bash

# Start apache
/usr/sbin/apache2 -D FOREGROUND

Maar eigenlijk gaat het iets boven mijn petje :)

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37

BeyondThunder

Lost Lightning

Noppesnada schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Tot nu toe geen succes.

Iemand nog suggesties ?
Ja, volgens mij had ik dit ook. Naast heel wat ander gezeik met met de overgang naar DSM7 (ds 218+).
Bij mij waren de certificaten van Mono niet meer goed. Die moet je dan handmatig even syncen.
Probeer dit eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@ppeterr
Is het niet apachectl?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Aha ja, niet de deamon maar de controller. Ik ga het weer proberen (y)

[edit] nu werkt het start script wel :) Nu nog even laten uitvoeren bij container start.

[edit[ Ik knal de VM wel weer aan, veel minder gedoe met afhankelijkheden en ben ik gewend.

[ Voor 28% gewijzigd door ppeterr op 11-02-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
BeyondThunder schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Ja, volgens mij had ik dit ook. Naast heel wat ander gezeik met met de overgang naar DSM7 (ds 218+).
Bij mij waren de certificaten van Mono niet meer goed. Die moet je dan handmatig even syncen.
Probeer dit eens.
Dank je voor de tip, ik heb het gedaan volgens opgave, maar helaas geen oplossing.

Krijg nog steeds de melding: "kon de pakketservice niet uitvoeren"

Nog andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37

BeyondThunder

Lost Lightning

Noppesnada schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Dank je voor de tip, ik heb het gedaan volgens opgave, maar helaas geen oplossing.

Krijg nog steeds de melding: "kon de pakketservice niet uitvoeren"

Nog andere tips ?
Nee, helaas, bij mij was dit de oplossing na de overgang naar DSM7, heb je de nas al geboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ok.

Ik heb een probleem met Hyperbackup
Ik maak een taak aan om te backuppen naar een andere Synology NAS.
Die loopt als een tierelier

Ik maak een 2de taak aan om nog een backup te draaien en dan beginnen de problemen. Na 1 maal draaien, weigert die 2de taak omdat hij plots geen verbinding meer heeft met de 2de NAS. En dat terwijl taak 1 het gewoon blijft doen. Als ik bij de 2de taak wederom de verbinding verifieer (dus incl inloggen op NAS 2) dan doet hij het weer 1 keer en stopt dan weer.

Al 2 weken aan het uitproberen vogelen, maar werkelijk niks gevonden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
maartend schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:39:
Als ik bij de 2de taak wederom de verbinding verifieer (dus incl inloggen op NAS 2) dan doet hij het weer 1 keer en stopt dan weer.
Bedoel je dat je de tweede taak na het verifiëren succesvol kan voltooien in eerste instantie? Of stopt ie ergens halverwege terwijl hij lijkt te beginnen?

Dat laatste heb ik onlangs gehad na het verplaatsen van de backup map op de doel Synology naar een ander volume. Bij het starten van de backuptaak leek er niets aan de hand, maar wanneer de Hyperbackup daadwerkelijk de doelmap probeerde te benaderen mislukte de backup vanwege een verkeerde owner op die map welke na het verplaatsen op het doel was aangepast. Het terugzetten naar de owner van die map welke de backuptaak destijds had aangemaakt vanaf de bron Synology verhielp dit probleem.

Iets met rechten van een user naar een bepaalde backupmap wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
r132546e schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:13:
[...]

Bedoel je dat je de tweede taak na het verifiëren succesvol kan voltooien in eerste instantie?
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het lukt mij niet mylar te installeren op mijn synology met DSM 7, nog anderen met dat probleem? Het is bij de installatie van python dat ik de foutmelding “Invalid File format” krijg.

Dat terwijl Python 2 en 3 al staan geinstalleerd, maar bij de installatie van mylar wil hij “Python” installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Mylar is niet geport naar DSM 7 en dat zal vermoedelijk ook niet meer gebeuren want zowel Mylar is EOL alsook Python 2

Je kunt dit beter de SynoCommunity vragen of ze een package willen maken voor Mylar3 wat Python 3 gebruikt.(https://github.com/mylar3/mylar3)

Hier kun je een issue aanmaken hiervoor.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues

[ Voor 47% gewijzigd door Ben(V) op 22-02-2022 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:36:
het lukt mij niet mylar te installeren op mijn synology met DSM 7, nog anderen met dat probleem? Het is bij de installatie van python dat ik de foutmelding “Invalid File format” krijg.

Dat terwijl Python 2 en 3 al staan geinstalleerd, maar bij de installatie van mylar wil hij “Python” installeren
Ik zou het met docker installeren, sinds kort heb ik bijna alle software met docker gedaan, als je het eenmaal door hebt is het echt goed te doen en je bent altijd up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Exocet schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zou het met docker installeren, sinds kort heb ik bijna alle software met docker gedaan, als je het eenmaal door hebt is het echt goed te doen en je bent altijd up-to-date.
Alleen gebruikt het dan maar 1 cpu core of heb ik iets verkeerds ingesteld ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Exocet schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:25:
[...]

net gedaan via package van linuxserver. Lijkt goed te werken :Y
maar als je de keuze hebt om het buiten docker te doen maar rechtstreeks via package center, is het dan beter om het zo te doen? Via docker lijkt het mij iets meer resources te vragen

[ Voor 32% gewijzigd door pina op 22-02-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Vandaag Sonarr overgezet naar een Docker container, en alles draait perfect tot sonarr een aflevering na een download uit de folder moet halen en verplaatsen…. dan krijg ik alwéér die melding permission denied

- de permissies van de downloads-folder en subfolders staan op lezen en schrijven op mijn account
- PGID en PUID heb ik ingesteld op 101 (/admin) en 1024 (mijn user account) in de docker van sonarr
- remoth paths ook al ingesteld
- bij media management kan je permissions nog eens overschrijven, heb het zelfs op 777 gezet (iedereen lezen en schrijven) en chown group op 101 (admins) gezet
- nzbget zit ook in een aparte docker container en bij nzbget heb ik totaal geen problemen. Ook daar gebruik ik dezelfde PUID en PGID

wat kan ik nog meer uitzoeken? Ik ben hier letterlijk al een ganse dag aan het uitzoeken en testen maar niks werkt. Het is zo frustrerend en blijkbaar ben ik niet de enige… ik word er echt knettergek van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
@pina

Probeer UnrarCmd in de NzbGet settings eens aan te passen naar ${AppDir}/unrar x -ai
Na het uitpakken worden de permissies van het rar archief soms gebruikt ipv de group. Met deze flags wordt dat genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pina schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:18:
Vandaag Sonarr overgezet naar een Docker container, en alles draait perfect tot sonarr een aflevering na een download uit de folder moet halen en verplaatsen…. dan krijg ik alwéér die melding permission denied

- de permissies van de downloads-folder en subfolders staan op lezen en schrijven op mijn account
- PGID en PUID heb ik ingesteld op 101 (/admin) en 1024 (mijn user account) in de docker van sonarr
- remoth paths ook al ingesteld
- bij media management kan je permissions nog eens overschrijven, heb het zelfs op 777 gezet (iedereen lezen en schrijven) en chown group op 101 (admins) gezet
- nzbget zit ook in een aparte docker container en bij nzbget heb ik totaal geen problemen. Ook daar gebruik ik dezelfde PUID en PGID

wat kan ik nog meer uitzoeken? Ik ben hier letterlijk al een ganse dag aan het uitzoeken en testen maar niks werkt. Het is zo frustrerend en blijkbaar ben ik niet de enige… ik word er echt knettergek van
Ik zou beginnen met de paden in orde maken, heb ik onlangs allemaal aangepast en zorgt er sowieso voor dat je geen copy acties krijgt, maar moves. Op die site staat heel veel info ook over permissies.

https://wiki.servarr.com/...nt-and-well-planned-paths

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
Ik heb dit gebruikt:

https://trash-guides.info/How-to-setup-for/Synology/

met het bijhorende automatisch script en nu werkt het wel allemaal. Nadeel is wel dat de mappenstructuur niet is zoals ik gewend ben, dus ik ga nu proberen die stapsgewijs aan te passen. Een ander nadeel is dat het wat papagaaienwerk is, ik had liever die zaken zelf goed kunnen instellen voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

Vraag: mijn DS918+ is vannacht om 01:00 (en ook al eens eerder op dezelfde tijd) off-line gegaan. Melding dat de connectie met xxx.disktation.me verbroken is en ook mijn andere monitoring tools melden off-line. DS918+ is uren later (na 08:00) niet te vinden met de Synology Assistant, niet te pingen en alle diskleds knipperen snel en tegelijk. Enige manier om 'm weer tot leven te brengen is langdurig de aan/uit knop ingedrukt te houden zodat 'ie uit gaat (zonder piep) en weer aan doen.

Ik wil graag weten waarom dit gebeurt, het lijkt niet een spontane fout (nu al 2x op exact hetzelfde moment). Gechecked:
- task scheduler: er loopt op dat moment geen taak (allemaal 00:00 of veel later)
- Log Center: geen log te vinden rond 01:00
- Controlpanel, Update & Restore: updates worden automatisch geïnstalleerd, maar daar is geen tijd te zien. Voorlopig maar even uitgezet, maar ik dacht niet dat er een update beschikbaar was (laatste was die voor DSM6 en ik draai op mijn DS918+ de laatste DSM7)

Waar kan ik verder zoeken naar de oorzaak?

Dank!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Pagina: 1 ... 61 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.