Ja hoor
Het booten van de VM duurt wat langer dan het starten van de containers.Wat is je ervaring qua performance tussen beide?
Maar als het draait merk ik weinig verschil, maar dat is natuurlijk ook niet zo vreemd. HA heeft maar weinig nodig. Het werkt ten slotte op een PI 3 ook nog goed. Het is best mogelijk dat een lamp nu ipv na 0.10 seconde na 0.15 seconden aan gaat. Maar dat zie ik niet.
Ik heb een 216+II waar ik 8 Gig in heb geprikt. Ik heb 2 Gig aan de VMMgegeven. Dit is officieel niet een ondersteund model voor de VMM maar hij is wel te installeren als je voldoende geheugen hebt geplaatst.Welk Synology model heb je een hoeveel geheugen?
Ik ga binnenkort upgraden naar een 220+ De 216 wordt doorgeschoven. Tenminste als Post NL eindelijk mijn nas aflevert. Ze zijn al 4 dagen bezig hem hier te krijgen. Ik kon hem lopend gaan halen in die tijd.
Het schijnt (maar dat weet ik niet zeker) dat er in de VM containers worden gebruikt. Maar je hebt er in ieder geval niets meer mee te maken. Je draait Home Assistant OS in de VM. En dat wordt gemanaged net zoals het op een PI wordt gedaan. In principe hoef je er nooit meer naar te kijken.En klopt het dat je op de VM dan geen Docker meer gebruikt?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato