[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja hoor ;)
Wat is je ervaring qua performance tussen beide?
Het booten van de VM duurt wat langer dan het starten van de containers.
Maar als het draait merk ik weinig verschil, maar dat is natuurlijk ook niet zo vreemd. HA heeft maar weinig nodig. Het werkt ten slotte op een PI 3 ook nog goed. Het is best mogelijk dat een lamp nu ipv na 0.10 seconde na 0.15 seconden aan gaat. Maar dat zie ik niet.
Welk Synology model heb je een hoeveel geheugen?
Ik heb een 216+II waar ik 8 Gig in heb geprikt. Ik heb 2 Gig aan de VMMgegeven. Dit is officieel niet een ondersteund model voor de VMM maar hij is wel te installeren als je voldoende geheugen hebt geplaatst.
Ik ga binnenkort upgraden naar een 220+ De 216 wordt doorgeschoven. Tenminste als Post NL eindelijk mijn nas aflevert. Ze zijn al 4 dagen bezig hem hier te krijgen. Ik kon hem lopend gaan halen in die tijd.
En klopt het dat je op de VM dan geen Docker meer gebruikt?
Het schijnt (maar dat weet ik niet zeker) dat er in de VM containers worden gebruikt. Maar je hebt er in ieder geval niets meer mee te maken. Je draait Home Assistant OS in de VM. En dat wordt gemanaged net zoals het op een PI wordt gedaan. In principe hoef je er nooit meer naar te kijken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@Ortep
Dankjewel! Ik heb een DS716+ met 8 GB RAM dus dan ga ik de VM ook eens uitproberen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ortep schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Je kan de virtual machine rechtstreeks importeren in je VMM. Dan heb je echt alles compleet.

https://gh2home.nl/homeas...in-a-virtual-machine-vmm/

Dan heb je alles draaien en hoef je zelf de dockers niet meer bij te houden.
Dit is ook een officieel ondersteunde manier van werken.

Ik kwam ook van de package van Fredrike vandaan. Ik denk dat dat een doodlopende weg is.
Het ombouwen heeft me een uurtje gekost.
Ik ga er mee aan de slag, dank voor de suggestie!

Weet je of ik mijn huidige setup van HomeAssistant ook kan importeren (config directory kopieren naar de VMDK?) of moet ik van scratch beginnen?

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 05-02-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Maar hoe backup je netjes de virtual machines uit VMM? Zo te zien kun je dat niet automatisch doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gwystyl schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Weet je of ik mijn huidige setup van HomeAssistant ook kan importeren (config directory kopieren naar de VMDK?) of moet ik van scratch beginnen?
Je kan van de huidige setup via de supervisor snapshots maken. Die kan je daarna gewoon weer importeren in de VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jelte schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:09:
Maar hoe backup je netjes de virtual machines uit VMM? Zo te zien kun je dat niet automatisch doen...
Je kan dat prima automatisch. Je kan dat via de VMM. Daar ga je naar "Protection" en daar heb je de mogelijkheid om snapshots te maken. Er kan een heel schedule worden gemaakt.

Daar kan je instellen hoe vaak, hoeveel er bewaard moeten worden enz. Je kan zelfs iets maken als:
Iedere dag, bewaar er maximaal 20, maar bewaar de laatste van de week minimaal een maand. En bewaar de maand backups maximaal een jaar. Dan heb je van de laatste week een snapshot van iedere dag en verder van iedere maand er eentje. Maar dan heb je dus een snapshot ook van de hele VM. Inclusief oude versies en oude OSen

Je kan ook vanuit de VM de normale snapshots maken die je altijd al kon maken vanuit HA.
En in HACS is er nog een auto snapshot te vinden die de backups naar Google Drive kan maken.
https://github.com/sabeechen/hassio-google-drive-backup

@gwystyl
@kraades

En vergeet niet zodra je de eerste 'kale' VM heb draaien om daar via je synology VMM een snapshot van te maken. Als je dan iets niet goed doet met het inrichten van je VM dan heb je binnen 2 minuten weer een verse machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Ortep te laat :)
Mijn setup was nog niet zo uitgebreid en voornamelijk voor mezelf om mee te spelen, dus ik ben zo goed als opnieuw begonnen.

Eerst de VM gemaakt via de beschrijving in jouw link. Ik had alleen eerst de opslagvariant niet veranderd via de geavanceerde opties, dus die stond op IDE. Volgens de tutorial zou dat niet uit moeten maken, maar toen startte de VM niet op. De tweede keer had ik het wel veranderd in SATA, en toen ging het wel goed.

Eenmaal opgestart heb ik het volgende gedaan :

- SSH addon geïnstalleerd
- HACS geïnstalleerd via de ssh terminal (zoals beschreven op hacs.xyz)
- file editor addon geïnstalleerd en daarmee mijn config files gecopy-paste vanaf de oude setup
- hacs plugins weer opgezocht en geconfigureerd

Al met al inderdaad een uurtje werk, en het lijkt sneller te werken dan via docker en geeft geen foutmeldingen: supervisor is snel benaderbaar, addons te installeren en de updater wordt snel aamgeroepen (die vindt nu natuurlijk nog niks omdat kk net de nieuwste versies heb geïnstalleerd).

Nu nog wat finetunen en backups instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ortep schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Je kan dat prima automatisch. Je kan dat via de VMM. Daar ga je naar "Protection" en daar heb je de mogelijkheid om snapshots te maken. Er kan een heel schedule worden gemaakt.

Daar kan je instellen hoe vaak, hoeveel er bewaard moeten worden enz. Je kan zelfs iets maken als:
Iedere dag, bewaar er maximaal 20, maar bewaar de laatste van de week minimaal een maand. En bewaar de maand backups maximaal een jaar. Dan heb je van de laatste week een snapshot van iedere dag en verder van iedere maand er eentje. Maar dan heb je dus een snapshot ook van de hele VM. Inclusief oude versies en oude OSen
ok, maar dan staan ze nog op de nas. Hoe backup je die snapshots naar een andere nas, liefst op een andere locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@kraades dat is een snapshot van een folder.

Ik snap het niet.
Voor backup van folders met versions kun je toch HyperBackup gebruiken? Wat biedt deze snapshot replication voor voordelen?

En hoe kan ik met snapshot replication snapshots van VMs in VMM backuppen?
Staan die snapshots in een bepaalde shared folder? Ik zag geen locatie in VMM voor de snapshots.

Ik wil het graag begrijpen, maar dit is nieuw voor mij en zelf inlezen roept alleen maar meer vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Jelte
Dit vond ik wel een goede vergelijk tussen Snapshot Replication en Hyper Backup.

Je hebt gelijk. Het repliceren van snapshots van een VM lijkt niet via een folder te gaan. De replicatie van snapshots lijkt in VMM zelf te ziiten. Waarbij je bij het nemen van een snapshot deze kunt syncen met een replication destination. Hier heb je volgens mij wel de VMM Pro versie voor nodig.

Ik weet er het fijne niet van.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Om nog even terug te komen op Hass.io in docker: ik heb net een youtube video gevonden met een workaround waardoor je wel kan updaten:

Home Assistant How To - Workaround for hassio on Synology

Komt er op neer dat je een bestand "jobs.json" moet maken in de docker/hass.io map:

JSON:
1
{"ignore_conditions": ["healthy"]}

Hierdoor hou je wel de foutmelding, en blijft het systeem unsupported, maar kan je wel updaten. Fredrike heeft dit blijkbaar ook opgenomen in de laatste versie van zijn SynoCommunity package.

Ik heb mijn setup net omgezet naar Homeassistant OS in de virtual machine, dus ik ga eerst eens aankijken hoe dat loopt voor ik mijn setup weer verander 8)

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 08-02-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@gwystyl
Dat werkt ook want dat heb ik ook gebruikt. :)
kraades schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:39:
Edit:
Truukje als in het aanmaken van een jobs.json file. Helpt dat? Volgens mij kon ik toen de supervisor weer updaten. Zie https://community.home-as...m-native-package/125559/2 onder current issues.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gwystyl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:49:
Om nog even terug te komen op Hass.io in docker: ik heb net een youtube video gevonden met een workaround waardoor je wel kan updaten:
@kraades

Het werkt wel maar vraag niet hoe lang. Als je de discussies op het Has forum volgt zie je dat er devs zijn die het actief tegen werken. En over niet al te lange tijd worden er ook eisen gesteld aan de dockerversie. En die loopt flink achter bij Synology.
Deze oplossing is echt pleisters plakken en met touwtjes vastbinden.
Het moment komt dat het gewoon echt niet meer werkt op deze manier.
Ik heb mijn setup net omgezet naar Homeassistant OS in de virtual machine, dus ik ga eerst eens aankijken hoe dat loopt voor ik mijn setup weer verander 8)
Dat is dus een officieel door Home Assistant ondersteunde methode. Daar hoef je geen stunts uit te halen om het te laten werken. Dat is ook de reden dat ik van de docker methode vandaan gegaan ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
@Ortep
Ja, je hebt gelijk en @gwystyl kan dan ook beter de VM blijven gebruiken. Ik liet mij even meeslepen. :P

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Die VM werkt als een zonnetje, helemaal met de installatieinstructies van hierboven.
Ik heb tot nu toe nogal lopen klooien met docker maar dit is echt veel beter en neemt nauwelijks resources eigenlijk.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
Gisteren al een poging gedaan in het Home Assistant topic, helaas geen oplossing gekregen. Mogelijk heb ik hier meer geluk:
Wie kan me helpen om Homekit (Apple 'woning') in Home Assistant werkend te krijgen, wanneer Home Assistant draait in een Docker container op een Synology NAS? (DS220+)

Mijn HA is op de volgende manier geïnstalleerd: https://mariushosting.com...ant-on-your-synology-nas/
Bij stap 11 heb ik ook poort 5454 (mDNS) en 51827 (Homekit?) bijgevoegd op TCP.

Ik heb in de HA-notifications een Homekit code, maar na het scannen van de QR probeert de telefoon enkele minuten te verbinden, waarna ik een 'Accessoire niet gevonden' terug krijg.

Online zie ik tips om bijvoorbeeld via Wireshark de requests van m'n telefoon naar de NAS te monitoren, maar ik heb nog geen idee hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4209
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 13:51
Even checken of ik het goed heb: ik wil de Synology Calendar gaan gebruiken. Package installeren en openen etc. gaat soepel en de applicatie ziet er goed uit!

Nu heb ik een vraag over externe gebruikers uitnodigen. Als ik een emailadres invul, dan krijgt die netjes een mail met de details over de afspraak, en knoppen om te reageren, maar outlook en google herkennen dit niet als een agenda-item. Er zit geen ics-bestand oid bij. Met andere woorden: de ontvanger moet deze handmatig toevoegen aan zijn agenda. Dit is natuurlijk een beetje ouderwets en ook foutgevoelig.

Zie ik iets over het hoofd? Zijn hier oplossingen voor? Ik ben ze na een avondje zoeken in ieder geval nog niet tegengekomen. Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:21
Heeft iemand enig idee of SabNzbD of NzbGet al gebouwd worden voor DSM 7?
Ik ben een aantal maanden geleden naar DSM 7 overgegaan maar had niet gelezen dat bovenstaande apps beide niet beschikbaar waren voor DSM 7. Ik heb al wat gegoogled en op synocommunities (of zo iets) gekeken waar alle versies staan van deze pakketten maar ik zie geen spoor van dat er gewerkt wordt aan en DSM 7 versie. Of ik zoek niet op de goede plek, ik heb 0 ervaringen met zulke packages bouwen en weet ook niet precies wie dat doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Je had gewoon moeten wachten op de release van Dsm 7 in plaats van met een beta testversie te gaan werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
NZBGet kan je ook handmatig (via telnet/ssh) installeren. De benodigde commando's staan op de site van nzbget: https://nzbget.net/installation-on-linux

En ja dat werkt. Ik heb het zelf getest op dsm 7.

Alternatief is een installatie onder docker. Maar dat kan alleen met een intel/amd cpu.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-03-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:21
job schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:51:
NZBGet kan je ook handmatig (via telnet/ssh) installeren. De benodigde commando's staan op de site van nzbget: https://nzbget.net/installation-on-linux

En ja dat werkt. Ik heb het zelf getest op dsm 7.

Alternatief is een installatie onder docker. Maar dat kan alleen met een intel/amd cpu.
Dat ga ik ff proberen. Cool

Docker had ik al geprobeerd maar daar snap ik niks van. Ik heb een 716 II+ (of was het nou 716+II?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job
Met een 716+ II kan je gewoon docker draaien, zou daar toch ook gewoon eens naar kijken.
Zo lastig is dat niet. Installeer de docker package en volg voor nzbget de volgende handleiding:

https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Inmiddels heb ik mijn LMS weer draaien.
Op onderstaande link een oudere versie van Perl package gedownload en geïnstalleerd.
https://archive.synology.com/download/Package/Perl
Vervolgens Logitech Media Server er overheen en het werkt weer.
Bedankt voor het in de juiste richting doen laten kijken voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
amiaima schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:35:
Inmiddels heb ik mijn LMS weer draaien.
Op onderstaande link een oudere versie van Perl package gedownload en geïnstalleerd.
https://archive.synology.com/download/Package/Perl
Vervolgens Logitech Media Server er overheen en het werkt weer.
Bedankt voor het in de juiste richting doen laten kijken voor een oplossing.
Een oudere versie van software installeren vind ik nou niet echt de 'juiste richting', en dus ook geen oplossing.... Meer een work-around met de nodige risico's d'raan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga vanmiddag mijn nieuwe DS220+ halen en vroeg me iets af: ik zie dat er van verschillende packages versies zijn specifiek voor de CPU-architectuur (Gemini Lake in dit geval) maar ook generieke x86_64 packages. Welke verdient de voorkeur dan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:00
Als je een nieuwe Synology in gaat richten zou ik je meteen adviseren over te stappen naar Docker. Voor alle niet-Synology packages bestaat wel een docker package. De docker packages worden (over het algemeen) veel beter onderhouden, geen gezeik met achterlopende packages en gedoe met DSM updates.

De leercurve is ff pittig, maar er zijn ontzettend veel goede tutorials te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

chielmi schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:50:
Als je een nieuwe Synology in gaat richten zou ik je meteen adviseren over te stappen naar Docker. Voor alle niet-Synology packages bestaat wel een docker package. De docker packages worden (over het algemeen) veel beter onderhouden, geen gezeik met achterlopende packages en gedoe met DSM updates.

De leercurve is ff pittig, maar er zijn ontzettend veel goede tutorials te vinden.
De huidige native versies van NZBGet, Radarr en Sonarr waren zo te zien gelijk met de Docker images dus dat viel erg mee. Om snel weer de boel draaiende te hebben, heb ik nu toch maar gewoon de native packages geïnstalleerd.

Docker ga ik nog weleens op mijn gemak naar kijken. Ik neem aan dat ik de backup configs van NZBGet, Radarr en Sonarr achteraf ook gewoon in hun Docker images kan laden? Want dat zou weer configureren van de programma's schelen.

Maar goed, voor de tussentijd heb ik de boel mooi up and running en aan alles merk ik dat het een heel stuk vlotter is. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
chielmi schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:50:

Dan zou ik daarbij willen adviseren om meteen gebruik te maken van docker-compose. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om alles up to date te houden.
Ik heb een paar dagen geleden m’n compose voor Sonarr enz. herschreven. Die kan ik hier wel delen als er animo voor is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Marijn100 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:11:
[...]

Dan zou ik daarbij willen adviseren om meteen gebruik te maken van docker-compose. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om alles up to date te houden.
Ik heb een paar dagen geleden m’n compose voor Sonarr enz. herschreven. Die kan ik hier wel delen als er animo voor is :).
Ik heb er ook nog een paar... (shameless plug ;) )

[Docker] 140+ Docker scripts for LinuxServer.io containers
[Portainer] 140+ App Templates for LinuxServer.io containers

Deze worden dagelijks bijgewerkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t4600c
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07 18:06
Ik heb sinds kort een DS920+ NAS met DSM 6 die ik wil gaan gebruiken als offsite backup van bestanden op mijn Windows 10 PC. Ik wil de bestanden wel kunnen benaderen via de nas en webinterface en apps. En als mogelijk via mijn PC als network locations netwerkschijf.

Ik heb twee schijven in PC die ik op aparte dagen afzonderlijk wil backuppen naar de NAS. Hellaas zie ik dat bij Synology Drive Client ik maximaal maar 1 Backup Task kan invoeren.

Ik kan dus niet 2 backup tasks maken voor 2 verschillende schijven?

Wat is een betere manier?

Ondersteun mijn projecten op:Patreon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:05
Kijk een hier naar.: https://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html
Gebruik ik al jaren en ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Marijn100 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:11:
[...]

Dit is mijn huidige setup. Ik gebruik één "data" volume voor zowel m'n media als m'n downloads. Dit zodat Sonarr en Radarr een hard-link kunnen maken als iets klaar is met downloaden niet hoeven te verplaatsen/kopiëren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
version: "3"
services:
  sonarr:
    image: linuxserver/sonarr
    container_name: sonarr
    volumes:
      - /volume2/docker/sonarr/config:/config
      - /volume2/data:/data
    environment:
      - PUID=1039
      - PGID=101
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - UMASK_SET=022
    ports: 
      - 8989:8989
    restart: unless-stopped

radarr:
    image: linuxserver/radarr
    container_name: radarr
    volumes:
      - /volume2/docker/radarr/config:/config
    environment:
      - PUID=1039
      - PGID=101
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - UMASK_SET=022
    ports: 
      - 7878:7878

lidarr:
    image: linuxserver/lidarr
    container_name: lidarr
    volumes:
      - /volume2/docker/lidarr/config:/config
    environment:
      - PUID=1039
      - PGID=101
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - UMASK_SET=022
    ports: 
      - 8686:8686

transmission:
    image: haugene/transmission-openvpn
    container_name: transmission
    cap_add:
      - NET_ADMIN
    volumes:
      - /volume2/data/torrents:/data/torrents
    environment:
      - OPENVPN_USERNAME=
      - OPENVPN_PASSWORD=
      - OPENVPN_PROVIDER=PIA
      - OPENVPN_CONFIG=netherlands
      - OPENVPN_OPTS=--inactive 3600 --ping 10 --ping-exit 60

- TRANSMISSION_HOME=/data/transmission-home
      - PUID=1039
      - PGID=101
      - WEBPROXY_ENABLED=true
      - WEBPROXY_PORT=8888
      - WEBPROXY_USERNAME=""
      - WEBPROXY_PASSWORD=""

- TZ=Europe/Amsterdam
      - TRANSMISSION_RPC_PASSWORD=
      - TRANSMISSION_RPC_USERNAME=
      - TRANSMISSION_RPC_AUTHENTICATION_REQUIRED=true
      - TRANSMISSION_DOWNLOAD_QUEUE_ENABLED=true
      - TRANSMISSION_DOWNLOAD_QUEUE_SIZE=20
      - TRANSMISSION_RATIO_LIMIT=2
      - TRANSMISSION_RATIO_LIMIT_ENABLED=true

- TRANSMISSION_DOWNLOAD_DIR=/data/torrents/complete
      - TRANSMISSION_INCOMPLETE_DIR=/data/torrents/incomplete
      - TRANSMISSION_WATCH_DIR=/data/torrents/watch
      - OVERRIDE_DNS_1=209.222.18.222
      - OVERRIDE_DNS_2=209.222.18.218

- CREATE_TUN_DEVICE=true
    sysctls:
      - net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=0
    ports:
      - 9091:9091
    expose:
      - 8888

ombi:
    image: linuxserver/ombi
    container_name: ombi
    volumes:
      - /volume2/docker/ombi/config:/config
    environment:
      - PUID=1039
      - PGID=101
      - TZ=Europe/Amsterdam
    ports:
      - 3579:3579
  jackett:
    image: linuxserver/jackett
    container_name: jackett
    volumes:
      - /volume2/docker/jackett/config:/config
      - /volume2/data/torrents/watch:/watch
    environment:
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - PUID=1039
      - PGID=101
    ports:
      - 9117:9117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marijn100
Ziet er goed uit. Merkt je dat nog met de hard links? Is dat alleen de snelheid of scheelt het ook ruimte?

V.w.b. VPN zou je nog een aparte container met een VPN client kunnen gebruiken. Dan kun je ook de standaard transmissie container gebruiken van lsio bijvoorbeeld.

Je kunt dan de VPN client container hergebruiken voor meerdere containers en je houdt de transmissie container makkelijker up to date.

De transmissie container laat je de netwerk stack gebruiken van de VPN client container (--network).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37
t4600c schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:10:
Ik heb sinds kort een DS920+ NAS met DSM 6 die ik wil gaan gebruiken als offsite backup van bestanden op mijn Windows 10 PC. Ik wil de bestanden wel kunnen benaderen via de nas en webinterface en apps. En als mogelijk via mijn PC als network locations netwerkschijf.

Ik heb twee schijven in PC die ik op aparte dagen afzonderlijk wil backuppen naar de NAS. Hellaas zie ik dat bij Synology Drive Client ik maximaal maar 1 Backup Task kan invoeren.

Ik kan dus niet 2 backup tasks maken voor 2 verschillende schijven?

Wat is een betere manier?
De '+' varianten hebben Active Backup for Business. Misschien lukt het daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Omdat ik voor een bepaalde container Portainer moest installeren zag ik ineens bij toeval dat ik "70 images" heb, totaal 29 GB. Daar zitten dus allemaal dubbelingen in. Ook van containers die ik niet via Portainer heb geïnstalleerd (maar gewoon via de Synology Docker UI). Ik heb wel watchtower geïnstalleerd. Maar er staan ook container kopiëren voor de datum van watchtower.

Is Docker zo slordig met het bewaren van oude images? En kan ik die weggooien om ruimte te besparen? Ik bedoel: 11 containers van Home Assistant a 1,1 GB allen met het label "unused"... dat loopt snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@iAR
Ik weet niet precies wat de oorzaak is aangezien je Portainer, Synology Docker GUI én Watchtower gebruikt, maar Portainer heeft een bug dat er teveel tags binnenkomen via een pull en Watchtower zorgt van zichzelf natuurlijk al dat images worden ververst.

Docker ruimt niet vanzelf de oude images op. Je kunt via een prune commando zoals docker image prune of docker system prune etc. e.e.a. opschonen. Eventueel met de -a optie. Misschien goed om even de documentaire te bekijken voordat je het gebruikt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

technorabilia schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:01:
@iAR
Ik weet niet precies wat de oorzaak is aangezien je Portainer, Synology Docker GUI én Watchtower gebruikt, maar Portainer heeft een bug dat er teveel tags binnenkomen via een pull en Watchtower zorgt van zichzelf natuurlijk al dat images worden ververst.

Docker ruimt niet vanzelf de oude images op. Je kunt via een prune commando zoals docker image prune of docker system prune etc. e.e.a. opschonen. Eventueel met de -a optie. Misschien goed om even de documentaire te bekijken voordat je het gebruikt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van Portainer. Maar blijkbaar kun je sommige containers alleen via Portainer installeren...? Tegelijkertijd staan er ook "unused" images van voordat ik Portainer/Watchtower had geïnstalleerd...

En dan nog heel blond: waar kun je die commando's ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
iAR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:54:
En dan nog heel blond: waar kun je die commando's ingeven?
Op de command line (inloggen via telnet of ssh).
https://www.synology.com/...minCenter/system_terminal

Voor zulke commando's (opruimen van ongebruikte images en containers) moet je wel root rechten hebben. Dat verkrijg je door sudo -i in te typen

[ Voor 35% gewijzigd door job op 05-06-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

job schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Op de command line (inloggen via telnet of ssh).
https://www.synology.com/...minCenter/system_terminal

Voor zulke commando's (opruimen van ongebruikte images en containers) moet je wel root rechten hebben. Dat verkrijg je door sudo -i in te typen
Ah oke. Ik heb telnet en ssh standaard uit staan volgens mij.
Maar ik zou in principe in Portainer the unused containers ook handmatig kunnen wissen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
iAR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Maar ik zou in principe in Portainer the unused containers ook handmatig kunnen wissen, toch?
Ja, dat zou ook wel moeten kunnen. :)
Ik zie dat je inderdaad een filter kunt toepassen Unused images ✔️.
iAR schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:54:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van Portainer. Maar blijkbaar kun je sommige containers alleen via Portainer installeren...?
Klopt, niet alles kun je "kwijt" in de Synology Docker GUI.

[ Voor 31% gewijzigd door technorabilia op 05-06-2021 16:33 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weet iemand hoe het staat met de community support voor DSM 7? DSM 7 draat hier prima op de DS214play, enkel sabnzb/python 3 werken niet meer.

Hier lijkt het alsof python 3 op published staat maar repair werkt niet.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/4524

Docker is niet beschikbaar voor de DS214play naar mijn beste weten, dus dat is geen alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@jaspov
Niet direct antwoord op je vraag maar Python3 staat nu standaard geïnstalleerd op DSM 7.
$ grep product /etc.defaults/VERSION
productversion="7.0"
$ ls -l /usr/bin/python*
lrwxrwxrwx 1 root root    7 Feb 24 04:35 /usr/bin/python -> python3
lrwxrwxrwx 1 root root    9 Feb 24 04:35 /usr/bin/python3 -> python3.8
-rwxr-xr-x 1 root root 6104 Feb 24 04:35 /usr/bin/python3.8
$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
technorabilia schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:50:
@jaspov
Niet direct antwoord op je vraag maar Python3 staat nu standaard geïnstalleerd op DSM 7.
$ grep product /etc.defaults/VERSION
productversion="7.0"
$ ls -l /usr/bin/python*
lrwxrwxrwx 1 root root    7 Feb 24 04:35 /usr/bin/python -> python3
lrwxrwxrwx 1 root root    9 Feb 24 04:35 /usr/bin/python3 -> python3.8
-rwxr-xr-x 1 root root 6104 Feb 24 04:35 /usr/bin/python3.8
$
Dank maar dan niet (meer) onder packages? Ik heb een package “Python 3” die reparatie nodig heeft. Lijkt er op dat die weg kan en dat ik dan toch Python 3 heb als ik je goed begrijp. Dan alleen nog wachten op sabnzb voor dsm7.

[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 27-06-2021 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@jaspov
Python3 is nu een "built-in service" van DSM zoals Synology het noemt. Uit de release notes hier.

Python2 wordt in DSM 7 er dacht ik standaard naast geïnstalleerd als package.

Mogelijk dat de SynoCommunity packages in de loop der tijd een meer recente versie kunnen bieden. Dat weet ik niet.

[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 27-06-2021 12:32 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het klopt dat Python 3 nu standaard in DSM 7 zit, maar zolang de packages die in python geschreven zijn nog gewoon proberen de python 3 van de SynoCommunity op te starten helpt je dat niets.

Synology heeft een ontzettend zooitje van de 3party package support gemaakt.
Dat de packages nu verplicht als user draaien en niet meer als root kunnen draaien is een goede zaak.
Maar ze hebben ook alle installatie scripts de mogelijkheid to root afgenomen (behalve voor hun eigen packages).
Hierdoor werkt geen enkel package zonder wijziging meer onder DSM 7 en packages die weer gebruik maken van andere packages werken helemaal niet meer, want die draaien onder verschillende users en hebben niet voldoende privileges om bij elkaars data te komen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@jaspov
Je kunt 'm in principe ook met de hand installeren.
https://sabnzbd.org/wiki/installation/install-off-modules
Dat werkt, maar dat is niet zo soepele ervaring als via een package natuurlijk.

Onderstaande instructie is ook quick and dirty en draait in de voorgrond.
Maar het is dus wel mogelijk om het werkend te krijgen.
Je moet wel een beetje kennis van Linux hebben.

Log in via SSH.
cd
wget https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/archive/3.3.1.zip
7z x 3.3.1.zip
cd ~/sabnzbd-3.3.1/
python -m venv venv
. ./venv/bin/activate
pip install -r requirements.txt
pip install wheel

Pas eventueel in ~/.sabnzbd/sabnzbd.ini de host en port aan.
Host is 0.0.0.0 betekent toegang vanaf alle IP-adressen.

Download the package van SynoCommunity en unpack de bin directory voor unrar, par2 etc.
Zet deze in de SANnzbd directory en pas het path aan.
export PATH=~/sabnzbd-3.3.1/bin:$PATH

Start met python SABnzbd.py.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 11:17
Ik heb succesvol geupgrade naar DSM 7. Ik heb alleen een probleem, waar ik eigenlijk niet uit kom.
Met DSM 7 is de Web Station ook flink aangepakt. Ik had al tijden een leuke wordpress site via het originele package; echter.. als je Wordpress installeert krijg je vaak de volgende url https://<Publiek domein naam>/wordpress .. ik wil dat laatste stukje /wordpress eraf halen. Dit ging vroeger wat simpeler, waarbij je dat in de maria10 db kon editen en in wp-config file.. Maar nu kom ik er niet uit, ik moet perse een alias meegeven in het webserviceportaal en dat wil ik eigenlijk niet op bestandsniveau lijkt me dit allemaal ok te staan... als workaround zou ik minimaal dan een redirect moeten hebben vanuit mijn root in het domein; wat me ook niet erg lukt..

Iemand enig idee hoe je in DSM 7 je wordpress pagina gewoon in je root van je publiek domein naam krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door CronoS76 op 30-06-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Advanced Power Management werkt niet meer onder DSM 7.0.

De developer heeft geen NAS welke DSM 7 draait...
Iemand een alternatief ervoor?

Sowieso valt me op dat de NAS niet zo vaak meer uit slaapstand komt (en de ledjes branden weer eens anders dan na de laatste update...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@CronoS76
De workaround is om / te laten redirecten naar /wordpress.

Zoiets in de /volume1/web directory zetten:
code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/$
RewriteRule (.*) /wordpress/ [R=301]
</IfModule>

De backup server moet dan Apache zijn.

Enige voordeel is dat je dan verder alles met rust laat qua instellingen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Vhond
Als je het voor een backup target gebruikt dan zou je ook kunnen overwegen om de NAS gedurende de backup via een power schedule een beperkt aantal uren aan te zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
technorabilia schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:47:
@CronoS76
De workaround is om / te laten redirecten naar /wordpress.

Zoiets in de /volume1/web directory zetten:
code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>

De backup server moet dan Apache zijn.

Enige voordeel is dat je dan verder alles met rust laat qua instellingen.
Bedankt voor je antwoord. Maar het lijkt nog niet lekker te werken, in DSM 7 heb je de Web packages folder waar nu wordpress in staat.. Ik loop een beetje vast welke folder locatie nu geldt als de root van je domein? Ik denk dat de folder web nu geen functie heeft als je daar geen website naar maakt..Ik krijg standaard error code 500 als ik naar de root van mijn domein ga, dit met de simpelste html file; dus iets klopt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@CronoS76
Ik ben vergeten erbij te zetten dat dit ^^^ dus de .htaccess file is die in /volume1/web komt te staan.

De web station backend (niet backup zoals ik hierboven schrijf 8)7 ) moet je dan omzetten van nginx naar apache.

Sorry voor de verwarring.

Edit:
Ik heb dit getest op een verse DSM 7 dus het zou moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 01-07-2021 21:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
technorabilia schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:02:
@CronoS76
Ik ben vergeten erbij te zetten dat dit ^^^ dus de .htaccess file is die in /volume1/web komt te staan.

De web station backend (niet backup zoals ik hierboven schrijf 8)7 ) moet je dan omzetten van nginx naar apache.

Sorry voor de verwarring.

Edit:
Ik heb dit getest op een verse DSM 7 dus het zou moeten werken.
Thanks..maar ik moest nu eerst een virtual host aanmaken die naar een specifieke folder wijst in Web..Deze kan ik als hostnaam de root van mijn domein geven, echter, het lukt me nog niet helemaal om dan vervolgens vanaf deze locatie de Wordpress folder te benaderen, die staat bij mij /web-packages/wordpress folder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
CronoS76 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Thanks..maar ik moest nu eerst een virtual host aanmaken die naar een specifieke folder wijst in Web..Deze kan ik als hostnaam de root van mijn domein geven, echter, het lukt me nog niet helemaal om dan vervolgens vanaf deze locatie de Wordpress folder te benaderen, die staat bij mij /web-packages/wordpress folder...
Hmm, ik heb eigenlijk alleen Wordpress geïnstalleerd, de backend op Apache gezet en de .htaccess file aangemaakt. Verder default DSM 7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1V51NR3t5RIy71ZaEksjOlW8FY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/nUFi59vu5m1DPlUojHkcoQNs.png?f=fotoalbum_small

sysop@VDSM:~$ cat /volume1/web/.htaccess
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>
sysop@VDSM:~$ ls /var/services/web_packages/wordpress/
disabled.html    wp-activate.php       wp-cron.php        wp-settings.php
index.php        wp-admin              wp-includes        wp-signup.php
license.txt      wp-blog-header.php    wp-links-opml.php  wp-trackback.php
pingbackIsOpend  wp-comments-post.php  wp-load.php        xmlrpc.php
readme.html      wp-config.php         wp-login.php
syno-misc.php    wp-content            wp-mail.php
sysop@VDSM:~$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
technorabilia schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Hmm, ik heb eigenlijk alleen Wordpress geïnstalleerd, de backend op Apache gezet en de .htaccess file aangemaakt. Verder default DSM 7.

[Afbeelding]

sysop@VDSM:~$ cat /volume1/web/.htaccess
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
</IfModule>
sysop@VDSM:~$ ls /var/services/web_packages/wordpress/
disabled.html    wp-activate.php       wp-cron.php        wp-settings.php
index.php        wp-admin              wp-includes        wp-signup.php
license.txt      wp-blog-header.php    wp-links-opml.php  wp-trackback.php
pingbackIsOpend  wp-comments-post.php  wp-load.php        xmlrpc.php
readme.html      wp-config.php         wp-login.php
syno-misc.php    wp-content            wp-mail.php
sysop@VDSM:~$
Thanks.. Ik ben nu toch een stukje verder gekomen; had die PHP setting nu ook gezet.. De .htaccess file pakte hij nu wel uit de web root... Nu heb ik kunnen redirecten naar alias.. heb hem alleen even anders genoemd. Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe dat zit als je nog een andere subfolder hebt in root, wat niet per definitie hoort bij wordpress..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
CronoS76 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Thanks.. Ik ben nu toch een stukje verder gekomen; had die PHP setting nu ook gezet.. De .htaccess file pakte hij nu wel uit de web root... Nu heb ik kunnen redirecten naar alias.. heb hem alleen even anders genoemd. Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe dat zit als je nog een andere subfolder hebt in root, wat niet per definitie hoort bij wordpress..
In principe laat de .htaccess de overige subfolders met rust, dus als je bijvoorbeeld naar https://mydomain.com/subfolder gaat dan wordt deze gewoon opgepikt zonder redirect.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
technorabilia schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:09:
[...]

In principe laat de .htaccess de overige subfolders met rust, dus als je bijvoorbeeld naar https://mydomain.com/subfolder gaat dan wordt deze gewoon opgepikt zonder redirect.
Yups.. thanks .. ik kwam er inderdaad achter; die subfolder werkte eerst niet omdat die URL case sensitive was :) Nu lijkt alles gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de upgrade naar dsm7 gedaan. Bij ds photo / photostation had ik gebruikers rechten gegeven om foto’s te uploaden in de shared folder photo. Zowel op de share als in photostation zelf.

Na de migratie naar Photos zie ik als admin alleen de shared folder met inhoud en ik heb ook de mappen structuur weer gevonden, echter de user die voorheen ook alles kon zien ziet nu alleen de personal folder en na wat zoeken ziet deze nu ook de shared folder. Echter de inhoud van de shared folder is leeg.

Ik zie op de community van synology dat meer mensen hiermee worstelen maar dat er weinig oplossingen voorhanden zijn.

De rechten op de share staan nog goed. In “Photos” staat het volgende aangegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKE8boMxWNWcCVIyE3hr1y2Swz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prqjvuEXElaWcpK4T2wVD3Qq.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hier ook de migratie doorstaan en na indexeren weer toegang gekregen, maar dan ook voor de niet admin gebruikers? Is er een stappenplan om gebruikers weer toegang te geven tot “photos” in de shared folder photo?

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik heb even wat hulp nodig. Ik ben niet zo heel erg thuis in docker, heb wel een aantal docker containers draaien (SABNZBD, Unifi en watchtower). Nu ik de upgrade heb gedaan van DSM naar versie 7 werkt mijn DDNSS 2 updater niet meer. Daarvoor in de plaats heb ik nu de docker container qmcgaw-ddns-updater1 gevonden, die ondersteunt ddnss.de, de provider waar ik een account heb. Ik krijg de container gestart, heb een bestand config.json aangemaakt met daarin de details van mijn account bij ddnss.de en kan ook op de web user interface maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat de container kijkt naar dat json bestand dat ik heb aangemaakt?

Ik wil dit graag via de docker gui instellen (het liefst klooi ik niet met SSH) en wat ik eigenlijk in gedachten heb is dat ik een mount moet maken naar een folder op mijn NAS, daarvoor heb ik al docker/DDNS aangemaakt (net als dat ik voor SABNZBD de folder docker/SABNZBD heb gemaakt en dat werkt prima).

Maar nu zit ik vast. Wie weet wat ik nu moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@renem
Naast een directory kun je ook een file aangeven, dus bijvoorbeeld /pad/op/nas/config.json naar /pad/in/container/config.json.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
technorabilia schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:15:
@renem
Naast een directory kun je ook een file aangeven, dus bijvoorbeeld /pad/op/nas/config.json naar /pad/in/container/config.json.
Dat lijkt inderdaad te werken, ik zie in de gui nu inderdaad de gegevens die ik heb ingevoerd in de config.json file. Nu even afwachten of mijn ip-adres daadwerkelijk geupdate wordt, zal nog wel even duren voordat die verandert denk ik.

Edit: Het werkt, heb bij ddnss.de mijn ip adres naar een compleet ander adres gewijzigd en 5 minuten later was die weer gelijk aan mijn eigen ip-adres *O*

[ Voor 13% gewijzigd door renem op 13-08-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
Even een vraag, ik heb een DS218play en gebruikte in DSM 6 altijd succesvol radarr + sonarr icm NZBGet. Nu werkt deze laatste vooralsnog niet op DSM 7. Download station van synology zelf zou ook usenets kunnen downloaden, alleen krijg ik een error in radarr en sonarr wanneer ik een download toevoeg:

Request Failed. POST /api/v3/release: Failed to add task from data "filename" : Invalid parameter.

Volgens wat ik lees op github zou dit opgelost zijn in sonarr, maar nog niet in radarr (enkel in een nightly - die ik als novice gebruiker liever niet installeer).

Iemand andere ideeën / suggesties?

• ElCondor
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kak! DS Cloud voor Android is nu dan eindelijk helaas niet meer supported. En Synology Drive ondersteund geen ge-automatiseerde sync naar mobile. Echt heel vervelend. Had DS Cloud aan staan om foto's en andere bestanden direct vaanf mijn mobiel in sync te houden op de NAS. Zodat ik deze direct op alle andere PC's beschikbaar heb.
Iemand een idee wat ik nu kan gebruiken om folders op een mobiel in sync te houden?
Of hoe ik een en ander in Synology Drive voor de bakker krijg...? :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Ben(V)
Gewoon op je Nas Synology Drive Server installeren en op je telefoon Ds Drive.

https://kb.synology.com/n...rive/drive_desc?version=7
https://kb.synology.com/n...p/Drive/Android?version=7

• ElCondor
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Euh ja, maar DS Drive op Android doet geen autmatische sync? Althans, niet dat ik kan zien. Heb jij dit voor elkaar dan? Ik heb op het Synolgy forum hierover ook meerdere klachten gezien. Alleen niet recentelijk, dus wellicht is het verholpen, ik kan alleen niet vinden hoe. Als ik zoek op Synology Sync Android, dan komt ik alleen artikelen over DS Cloud tegen, en dat werkt dus niet meer.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:32
mtv1 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:06:
Ik heb de upgrade naar dsm7 gedaan. Bij ds photo / photostation had ik gebruikers rechten gegeven om foto’s te uploaden in de shared folder photo. Zowel op de share als in photostation zelf.

Na de migratie naar Photos zie ik als admin alleen de shared folder met inhoud en ik heb ook de mappen structuur weer gevonden, echter de user die voorheen ook alles kon zien ziet nu alleen de personal folder en na wat zoeken ziet deze nu ook de shared folder. Echter de inhoud van de shared folder is leeg.

Ik zie op de community van synology dat meer mensen hiermee worstelen maar dat er weinig oplossingen voorhanden zijn.

De rechten op de share staan nog goed. In “Photos” staat het volgende aangegeven

[Afbeelding]

Heeft iemand hier ook de migratie doorstaan en na indexeren weer toegang gekregen, maar dan ook voor de niet admin gebruikers? Is er een stappenplan om gebruikers weer toegang te geven tot “photos” in de shared folder photo?
Ben je hier toevallig nog verder in gekomen?
Na installatie van mijn nieuwe DS220+ met DSM 7 geïnstalleerd, loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Alleen heb ik dus géén migratie gedaan en ben clean op DSM 7 ermee gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
ElCondor schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Euh ja, maar DS Drive op Android doet geen autmatische sync?
Ff de verwarring eruit halen. We hebben 2 verschillende apps:

DS Cloud (EOL)
Drive

Geen 'DS Drive'. Drive voor smartphones heeft idd geen sync zoals DS cloud had. Het heeft wel 'offline files' features, maar dat is echt niet hetzelfde. Ik gebruik dus maar FolderSync en geconfigureerd om via WebDAV (met HTTPS, zodat zowel sync binnen als buiten mn netwerk werkt) te syncen.

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow771 op 20-08-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ElCondor schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:58:
Kak! DS Cloud voor Android is nu dan eindelijk helaas niet meer supported. En Synology Drive ondersteund geen ge-automatiseerde sync naar mobile. Echt heel vervelend. Had DS Cloud aan staan om foto's en andere bestanden direct vaanf mijn mobiel in sync te houden op de NAS. Zodat ik deze direct op alle andere PC's beschikbaar heb.
Iemand een idee wat ik nu kan gebruiken om folders op een mobiel in sync te houden?
Of hoe ik een en ander in Synology Drive voor de bakker krijg...? :(
Ik gebruik DS file op mijn Android telefoon. Met het ingebouwde Photo Backup kun je foto's maar ook andere bestanden in 1 richting naar je NAS syncen.
Helaas werkt dit niet feilloos waardoor je op de telefoon soms dat backup handmatig moet aanzwengelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Junkyxl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Ben je hier toevallig nog verder in gekomen?
Na installatie van mijn nieuwe DS220+ met DSM 7 geïnstalleerd, loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Alleen heb ik dus géén migratie gedaan en ben clean op DSM 7 ermee gestart.
Helaas niet, anders dan de rechten zetten moet je in synology photos alles apart in stellen. Wat me wel opviel is dat als ik een nieuwe map aanmaak in synology photos alle nieuwe onderliggende mappen wel zichtbaar werden. Lijkt er dus op dat binnen synology photos na het aanmaken van iets nieuws het beter werkt dan met bestaande mappen.

Dit was het antwoord van synology support :
If you have previously installed Photo Station and upgraded DSM 6.2 or earlier to DSM 7.0, the "photo" shared folder will be switched to UNIX mode. You need to convert the subfolders of "photo" to Windows LCD mode to assign specific permissions in File Station.

https://kb.synology.com/e...n_for_subfolders_of_photo

we have separated the permissions management between File station and Synology photos
and so the management of the folder rights is done from the interface you mentioned
but the management of albums in the /photo folder is done from Synology photos interface

[ Voor 10% gewijzigd door mtv1 op 23-08-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:32
Ik hoop dan wel dat ze nog eea gaan aanpassen waardoor dit wel mogelijk is.
Op die moment heb ik de gedeelde ruimte ingedeeld met iedere user met beheerder rechten ipv download rechten.
Om albums aan te moeten maken om deze vervolgens weer te delen, vind ik veel te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Junkyxl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:30:

Om albums aan te moeten maken om deze vervolgens weer te delen, vind ik veel te omslachtig.
:? Als je het aangepast heb naar ACL, dan werkt het als voorheen, je geeft mensen dan weer rechten op de folders, je hoeft niet iedere folder te sharen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Ik loop tegen een issue aan van nzbget na een update.

ERROR	Thu Aug 26 2021 15:52:35	Unrar error code: 254
ERROR	Thu Aug 26 2021 15:52:35	Unrar: Could not start /volume1/@appstore/nzbget/bin/unrar: Permission denied
WARNING	Thu Aug 26 2021 15:52:35	Unrar: Fixing permissions for/volume1/@appstore/nzbget/bin/unrar

Volgens mij heeft er een verandering plaatsgevonden in de rechten van nzbget.
Mijn user is nzbget in de groep sc-nzbget.

/volume1/@appstore/nzbget$ ls -l
total 20
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:25 app
drwxr-xr-x 4 sc-nzbget nzbget 4096 Aug 22 22:31 bin
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:24 lib
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:24 share
drwxr-xr-x 2 sc-nzbget nzbget 4096 Aug 26 08:01 var

/volume1/@appstore/nzbget/bin$ ls -l
total 5908
-rwxr-xr-x 1 sc-nzbget nzbget      59 Jun  7 07:24 7z
-rwxr-xr-x 1      1001   1001 1085078 Jun  3 20:15 7za
-rwxr-xr-x 1 sc-nzbget nzbget      60 Jun  7 07:24 7zr
-rw-r--r-- 1      1001   1001  201623 Jun  3 20:15 cacert.pem
-rw-r--r-- 1      1001   1001  180715 Jun  3 20:15 ChangeLog
-rw-r--r-- 1      1001   1001   18091 Jun  3 20:15 COPYING
-rw-r--r-- 1 root      root        23 Aug 22 22:31 installer.cfg
-rwxr-xr-x 1      1001   1001    5167 Jun  3 20:15 install-update.sh
-rw-r--r-- 1      1001   1001    1878 Jun  3 20:15 license-7zip.txt
-rw-r--r-- 1      1001   1001    1976 Jun  3 20:15 license-unrar.txt
-rwxr-xr-x 1      1001   1001 3695964 Jun  3 20:07 nzbget
-rw-r--r-- 1 root      root     66912 Aug 22 22:31 nzbget.conf
-rw-r--r-- 1      1001   1001     451 Jun  3 20:15 pubkey.pem
-rw-r--r-- 1      1001   1001   15876 Jun  3 20:15 README
drwxr-xr-x 2      1001   1001    4096 Jun  3 20:15 scripts
-rwxr-x--- 1      1001   1001  725920 Jun  3 20:15 unrar
drwxr-xr-x 4      1001   1001    4096 Jun  3 20:15 webui

Volgens mij kloppen de rechten niet van het bestand unrar en kan user 1001 niet terugvinden :? admin ?

Moet ik de rechten niet wijzigen naar sc-nzbget als user om deze fout te corrigeren ?

De versie is 21.1 op een DS215+

2250 WP Zuid PVoutput

• Ben(V)
Normaal gesproken zal Nzbget draaien onder de user:group sc-nzbget:sc_nzbget
Alleen als je van DSM 5 naar DSM 6 gemigreerd bent terwijl Nzbget al geinstalleerd was, kan het zijn dat de user nzbget gebruikt wordt in plaats van sc-nzbget
Dat is allemaal ok anders zou Nzbget helemaal niet gestart kunnen worden.

Verder ontstaat die user:group 1001:1001 doordat een unrar als tar gedownload wordt en uitgepakt is.
Aan de melding te zien corrigeert nzbget die permissions gewoon zelf.

Maar je zou het ook zelf goed kunnen zetten.
Geef gewoon dit commando en alles staat weer gelijk.
sudo chown -R nzbget:sc-nzbget /var/packages/nzbget/target

[ Voor 15% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2021 17:50 ]

• MdO82
Ben(V) schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:35:
Normaal gesproken zal Nzbget draaien onder de user:group sc-nzbget:sc_nzbget
Alleen als je van DSM 5 naar DSM 6 gemigreerd bent terwijl Nzbget al geinstalleerd was, kan het zijn dat de user nzbget gebruikt wordt in plaats van sc-nzbget
Dat is allemaal ok anders zou Nzbget helemaal niet gestart kunnen worden.

Verder ontstaat die user:group 1001:1001 doordat een unrar als tar gedownload wordt en uitgepakt is.
Aan de melding te zien corrigeert nzbget die permissions gewoon zelf.

Maar je zou het ook zelf goed kunnen zetten.
Geef gewoon dit commando en alles staat weer gelijk.

[...]
Helaas denkt die van mij daar anders over :?

Als ik kijk in
/volume1/@appstore/nzbget$ ls -l
total 20
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:25 app
drwxr-xr-x 4 sc-nzbget nzbget 4096 Aug 26 16:33 bin
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:24 lib
drwxr-xr-x 3 sc-nzbget nzbget 4096 Jun  7 07:24 share
drwxr-xr-x 2 sc-nzbget nzbget 4096 Aug 26 16:33 var

Dan zie ik daar groep sc-nzbget en user nzbget.

Maar voer ik jouw commando uit zoals aangegeven dan krijg ik dit terug

sudo chown -R nzbget:sc-nzbget /var/packages/nzbget/target
chown: invalid user: ‘nzbget:sc-nzbget’

Bestaat nzbget nu gewoon niet ? Want als ik de rechten opvraag van de map hierboven staat nzbget er weer wel.

Ik heb ook al geprobeerd om het package te verwijderen, maar had de map via terminal niet verwijderd dus de oude info kwam terug.
Is dat nog een idee om het package te verwijderen en de mappen via de terminal en opnieuw installeren ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Ben(V)
Package kunt je niet via terminal verwijderen of installeren.
Als je dat wel probeert verklaart dat alles.

[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2021 19:38 ]

• MdO82
Ben(V) schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:27:
Package kunt je niet via terminal verwijderen of installeren.
Als je dat wel probeert verklaart dat alles.
Ik weet dat dat niet kan.
Dat doe ik via package center in de gui.

Ik bedoelde om via het package center te verwijderen. Dan via de terminal de mappen opruimen en opnieuw installeren

2250 WP Zuid PVoutput

• Ben(V)
Opruimen hoeft niet nadat je het normaal via het package center hebt verwijdert.

Dus verwijder Nzbget via het package center.
Installeer de SynoCommunity versie van Nzbget via het package center.
Geef dit command om de binaries die uit een tar komen de juiste eigenaar te geven:
sudo chown -R sc-nzbget:sc-nzbget /var/packages/nzbget/target
Dan moet alles goed werken.

• MdO82
Ben(V) schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:25:
Opruimen hoeft niet nadat je het normaal via het package center hebt verwijdert.

Dus verwijder Nzbget via het package center.
Installeer de SynoCommunity versie van Nzbget via het package center.
Geef dit command om de binaries die uit een tar komen de juiste eigenaar te geven:

[...]

Dan moet alles goed werken.
package via package center
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13nrEL14l1DAMT0VTUsWzW1tCPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9vTzFid4dYoMYcVljPoEaZp.jpg?f=fotoalbum_large

daarna zoals jij had aangegeven

sudo chown -R sc-nzbget:sc-nzbget /var/packages/nzbget/target
Password:
chown: invalid group: ‘sc-nzbget:sc-nzbget’

2250 WP Zuid PVoutput

• Ben(V)
Log je wel in als admin want ik zie ineens dat hij om een password vraagt, dat zou niet nodig moeten zijn.

Welke versie van Dsm heb je?
Kijk eens welke groups er zijn met:
sudo cat /etc/group

[ Voor 39% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2021 21:34 ]

• MdO82
Ben(V) schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:31:
Log je wel in als admin want ik zie ineens dat hij om een password vraagt, dat zou niet nodig moeten zijn.

Welke versie van Dsm heb je?
DSM 6.2.4
Kijk eens welke groups er zijn met:
sudo cat /etc/group
Daar kom ik geen sc-nzbget tegen, maar wel nzbget

$ sudo cat /etc/group

nzbget:x:219004:

Nu kreeg ik met
sudo chown -R sc-nzbget:nzbget /var/packages/nzbget/target 

geen foutmelding.

Eens kijken wat er nu gebeurd :P

2250 WP Zuid PVoutput

• Ben(V)
Heel vreemd, ik heb net even nzbget geinstaleerd maar hier krijg ik gewoon sc-nzbget als group en als user.
Op zich allemaal geen probleem want die group wordt toch nergens gebruikt.

• MdO82
hmm, nog geen succes :?

code:
1
2
Thu Aug 26 2021 21:47:11    Unrar error code: 254
Thu Aug 26 2021 21:47:11    Unrar: Could not start /volume1/@appstore/nzbget/bin/unrar: Permission denied

total 5908
-rwxr-xr-x 1      1001   1001 1085078 Jun  3 20:15 7za
-rw-r--r-- 1      1001   1001  201623 Jun  3 20:15 cacert.pem
-rw-r--r-- 1      1001   1001  180715 Jun  3 20:15 ChangeLog
-rw-r--r-- 1      1001   1001   18091 Jun  3 20:15 COPYING
-rw-r--r-- 1 root      root        23 Aug 26 21:15 installer.cfg
-rwxr-xr-x 1      1001   1001    5167 Jun  3 20:15 install-update.sh
-rw-r--r-- 1      1001   1001    1878 Jun  3 20:15 license-7zip.txt
-rw-r--r-- 1      1001   1001    1976 Jun  3 20:15 license-unrar.txt
-rwxr-xr-x 1      1001   1001 3695964 Jun  3 20:07 nzbget
-rw-r--r-- 1 root      root     66912 Aug 26 21:15 nzbget.conf
-rw-r--r-- 1      1001   1001     451 Jun  3 20:15 pubkey.pem
-rw-r--r-- 1      1001   1001   15876 Jun  3 20:15 README
drwxr-xr-x 2      1001   1001    4096 Jun  3 20:15 scripts
-rwxr-x--- 1      1001   1001  725920 Jun  3 20:15 unrar
drwxr-xr-x 4      1001   1001    4096 Jun  3 20:15 webui

Zal unrar hier nog de verkeerde rechten kunnen hebben ?
Het binnen halen gaat goed alleen het uitpakken niet (par-check overigens wel)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Je listing geeft aan dat unrar nog steeds 1001 als owner heeft in plaats van sc-nzbget
Dus die chown heeft niet gewerkt.
Was je wel als admin ingelogd op de commandline?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Ben(V) schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:06:
Je listing geeft aan dat unrar nog steeds 1001 als owner heeft in plaats van sc-nzbget
Dus die chown heeft niet gewerkt.
Was je wel als admin ingelogd op de commandline?
*O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gecoG3LIO_EfDdkOVbO7mbGKmgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dxWTFxtUJGPb1Jsbo3afJGZI.png?f=user_large

/var/packages/nzbget$ ls -l
total 92
drwxr-xr-x 2 root      root    4096 Aug 26 21:16 conf
-rw-r--r-- 1 root      root       0 Aug 26 21:16 enabled
lrwxrwxrwx 1 root      root      29 Aug 26 21:15 etc -> /usr/syno/etc/packages/nzbget
-rw-r--r-- 1 root      root   79237 Aug 26 21:15 INFO
drwxr-xr-x 2 root      root    4096 Jun  7 07:25 scripts
lrwxrwxrwx 1 sc-nzbget nzbget    25 Aug 26 21:15 target -> /volume1/@appstore/nzbget

/var/packages/nzbget/ heeft dus als target /volume1/@appstore/nzbget
En in mijn @appstore stonden dus de rechten nog verkeerd |:(

total 5908
-rwxr-xr-x 1 sc-nzbget nzbget 1085078 Jun  3 20:15 7za
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget  201623 Jun  3 20:15 cacert.pem
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget  180715 Jun  3 20:15 ChangeLog
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget   18091 Jun  3 20:15 COPYING
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget      23 Aug 26 21:15 installer.cfg
-rwxr-xr-x 1 sc-nzbget nzbget    5167 Jun  3 20:15 install-update.sh
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget    1878 Jun  3 20:15 license-7zip.txt
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget    1976 Jun  3 20:15 license-unrar.txt
-rwxr-xr-x 1 sc-nzbget nzbget 3695964 Jun  3 20:07 nzbget
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget   66912 Aug 26 21:15 nzbget.conf
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget     451 Jun  3 20:15 pubkey.pem
-rw-r--r-- 1 sc-nzbget nzbget   15876 Jun  3 20:15 README
drwxr-xr-x 2 sc-nzbget nzbget    4096 Jun  3 20:15 scripts
-rwxr-x--- 1 sc-nzbget nzbget  725920 Jun  3 20:15 unrar
drwxr-xr-x 4 sc-nzbget nzbget    4096 Jun  3 20:15 webui

Maar goed het is opgelost bij een volgende update hopelijk geen gedoe :P

2250 WP Zuid PVoutput

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wie heeft er hier ervaring met Synology Photos? Ik zoek een alternatief voor Apples iCloud en nu zag ik op mijn ds920+ dat ik Synology Photos kan gebruiken. Hoe zit het met de privacy?

De iOS app reviews zijn niet zo positief. Wat is jullie oordeel?

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Yzord schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:09:
Wie heeft er hier ervaring met Synology Photos? Ik zoek een alternatief voor Apples iCloud en nu zag ik op mijn ds920+ dat ik Synology Photos kan gebruiken. Hoe zit het met de privacy?
Uh, je hebt je foto's lokaal op je NAS, dit had je ook gewoon kunnen zien op synology.com :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:05:
[...]

Uh, je hebt je foto's lokaal op je NAS, dit had je ook gewoon kunnen zien op synology.com :?
Dank voor je antwoord. Maar vertel mij even wat ik had kunnen zien op synology.com?

Ja idd, de foto's staan lokaal, maar wel op een nas die verbonden is met het internet. En ik heb geen zin om 300 pagina's privacy voorwaarden te lezen, dus wellicht was er wat bekend over (ai) scannen van foto's richting synology ofzo. Is toch niet zo'n gekke vraag toch tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Yzord
Hier wat info. Nog voor Moments, de voorganger van Photos, maar een vergelijkbaar betoog.

https://amp.reddit.com/r/...synology_moments_privacy/

Ik denk niet dat er een phone home plaatsvindt. Dat zou commercieel ook niet slim zijn. Maat goed, als je je alu hoed opzet dan kun je natuurlijk allerlei scenario's voorstellen. Maar ik betwijfel of dit aan de orde is. En je hebt altijd nog je firewall...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je hier bang voor bent zorg je er toch gewoon voor dat je Nas niet het internet op kan en dat je Nas niet vanaf het internet bereikbaar is.

En vooral geen quickconnect gebruiken want die die connect naar de Synology servers om je via die connectie toegang tot je Nas te geven vanaf het internet zonder dat er portforwarding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
Ik draai nu sinds een tijdje diverse docker container onder ander, spotweb /nzbet/ autosub/ medusa / portainer etc.

Draait allemaal prima maar elke serie/film die ik download via nzbget eindigt in een vreemde filename van cijfer en getallen. De folder bevat te juiste naamgeving.

Dacht ik moet even het script weer gaan instellen wat ik voorheen ook gebruikte van voor Docker.
Maar ja nu komt dus het probleem.

Ik kan via Docker wel terminal openen voor NZBget maar hoe krijg ik de scripts in de juiste folder.
Met Winscp kun je dit makkelijk overzetten maar ik heb geen idee hoe je vanuit de docker container bestanden, die in mijn home folder op de NAS staan kunt kopiëren naar de juiste container.

Is het tevens mogelijk om via Putty / Winscp een verbinding te maken naar een container. Dat zou het beheer een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
Ook ik heb een Docker vraagje: mijn pi-hole setup is niet meer de laatste versie. Updaten in de docker gebeurt niet, je moet de docker weggooien en een nieuwe aanmaken. Helaas haalt hij dan toch weer de oude uit de repository?

Ik begrijp niet zo goed hoe dit zou moeten werken en ik dus een recentere versie krijg?
Enige wat ik kan verzinnen is dat de pi-hole in de docker repo verouderd is?

Ik run vanaf m'n Syno dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
docker run -d --name=pihole \
-e WEB_PORT=8080 \
-e WEBPASSWORD=wachtwoord01\
-e ServerIP=6.6.6.6 \
-e DNSMASQ_LISTENING=local \
-v /volumex/docker/pihole/dnsmasq.d:/etc/dnsmasq.d \
-v /volumex/docker/pihole/pihole:/etc/pihole \
--net=host \
--restart always \
pihole/pihole

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:47:
Ook ik heb een Docker vraagje: mijn pi-hole setup is niet meer de laatste versie. Updaten in de docker gebeurt niet, je moet de docker weggooien en een nieuwe aanmaken. Helaas haalt hij dan toch weer de oude uit de repository?

Ik begrijp niet zo goed hoe dit zou moeten werken en ik dus een recentere versie krijg?
Wat ik altijd doe:
In Docker tabblad Registery de container even zoeken, en dan hierop dubbelklikken.
--Hierop wordt de nieuwste versie gedownload. (hiervan krijg je na enige tijd rechtsboven ook een notificatie)
Vervolgens in het tabblad Container de container stoppen en een kopietje maken via Settings --> Duplicate Settings (voor de zekerheid)
En hierna bij de container die je wilt updaten Settings --> Reset.
--Dit laatste zorgt er voor dat hij voortaan de nieuwste (zojuist gedownloade) versie pakt.
Hierna kun je de container weer starten en draai je op de nieuwste versie. :)

*Bovenstaande is hoe ik het normaal doe.. De laatste versie van Pi-Hole was een uitzondering en moest ik helaas opnieuw aanmaken/configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 05-10-2021 17:20 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Met Portainer is dit een druk op de knop en met Watchtower zou het zelf automatisch geregeld kunnen worden. Je zou die weg kunnen verkennen.
MikeOO schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:09:
Dacht ik moet even het script weer gaan instellen wat ik voorheen ook gebruikte van voor Docker.

Ik kan via Docker wel terminal openen voor NZBget maar hoe krijg ik de scripts in de juiste folder.
Met Winscp kun je dit makkelijk overzetten maar ik heb geen idee hoe je vanuit de docker container bestanden, die in mijn home folder op de NAS staan kunt kopiëren naar de juiste container.
In Nzbget zit onder Paths een instelling waarin je de locatie van de scripts instelt. Wanneer dit een map is die je kunt benaderen vanaf je nas (zoals je dat instelt bij het configureren van de dockercontainer), dan kun je de scripts in die map plaatsen.

Als bijv. MainDir gelijk is aan /downloads, en /downloads komt overeen met een map op je nas, dan kun je bij ScriptDir het volgende invullen: ${MainDir}/scripts.

Je zou daarnaast ook kunnen kijken naar tools zoals Sonarr en Radarr.

[ Voor 52% gewijzigd door Opi op 05-10-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
MikeOO schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:09:
Ik draai nu sinds een tijdje diverse docker container onder ander, spotweb /nzbet/ autosub/ medusa / portainer etc.

Draait allemaal prima maar elke serie/film die ik download via nzbget eindigt in een vreemde filename van cijfer en getallen. De folder bevat te juiste naamgeving.

Is het tevens mogelijk om via Putty / Winscp een verbinding te maken naar een container. Dat zou het beheer een stuk makkelijker maken.
Je jan ik je docker container mappen koppelen van "buiten"naar "binnen"in de container die zou je kunnen aanmaken en daat je scripts in plaatsen? dan zou je ze moeten zien volgenms mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S22ekqfAcCJaCtXFqGNEFWrJbz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2zoaqcJccifh2RfjaziFHp8n.png?f=user_large

Dus links de map op je host systeem en rechts de map in je docker container. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Pietertje 085 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Je jan ik je docker container mappen koppelen van "buiten"naar "binnen"in de container die zou je kunnen aanmaken en daat je scripts in plaatsen? dan zou je ze moeten zien volgenms mij.
[Afbeelding]

Dus links de map op je host systeem en rechts de map in je docker container. :)
Tuurlijk even niet aan gedacht. Even last van tunnelvisie >:)
Is nu gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

Ik run vanaf m'n Syno dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
docker run -d --name=pihole \
-e WEB_PORT=8080 \
-e WEBPASSWORD=wachtwoord01\
-e ServerIP=6.6.6.6 \
-e DNSMASQ_LISTENING=local \
-v /volumex/docker/pihole/dnsmasq.d:/etc/dnsmasq.d \
-v /volumex/docker/pihole/pihole:/etc/pihole \
--net=host \
--restart always \
pihole/pihole
Zou inderdaad zoals @Opi al aangeeft even kijken naar Watchtower.
Heb je er geen omkijken meer naar. Zodra de image is bijgewerkt door de maker wordt jouw installatie ook vanzelf bijgewerkt.

Gebruik dit nu een paar maanden en tot op heden wordt alles netjes bijgewerkt zonder er iets zelf aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
SmiGueL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Wat ik altijd doe:
In Docker tabblad Registery de container even zoeken, en dan hierop dubbelklikken.
--Hierop wordt de nieuwste versie gedownload. (hiervan krijg je na enige tijd rechtsboven ook een notificatie)
Vervolgens in het tabblad Container de container stoppen en een kopietje maken via Settings --> Duplicate Settings (voor de zekerheid)
En hierna bij de container die je wilt updaten Settings --> Reset.
--Dit laatste zorgt er voor dat hij voortaan de nieuwste (zojuist gedownloade) versie pakt.
Hierna kun je de container weer starten en draai je op de nieuwste versie. :)

*Bovenstaande is hoe ik het normaal doe.. De laatste versie van Pi-Hole was een uitzondering en moest ik helaas opnieuw aanmaken/configureren.
Gedaan, werkt en voor mij prima om te doen. Ik zag ook een tip via watchtower, kijk ik ook nog naar. Thanks zover :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Ik heb iets vreemd voor, heb sinds gisteren een DS920+ en als ik Plex server installeer en open, zie ik alles mooi staan. Maar wanneer ik de plex client open op mijn andere toestellen, staat de server offline. Terwijl ik gewoon op hetzelfde netwerk zit. Maar als ik dan via plex.tv ga en inlog, zie ik de server wel online staan...

is intussen opgelost...het enige dat ik heb veranderd was de juiste folder toegewezen aan mijn series, dus weet niet waarom dat daardoor is opgelost geraakt. Maar goed...

[ Voor 21% gewijzigd door pina op 15-10-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Ik ben mijn radarr opnieuw aan het instellen maar post processing lukt nog altijd niet, lijkt mij nochtans vrij banaal te zijn. Maar sommige andere films doet hij het wel...

Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available

[ Voor 62% gewijzigd door pina op 15-10-2021 16:02 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.