Toon posts:

[Portainer] 140+ App Templates for LinuxServer.io containers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 16:33
Ik heb zojuist een aantal Portainer App Templates gemaakt die kunnen worden gebruikt om eenvoudig LinuxServer.io Docker containers met vooraf gedefinieerde instellingen uit te rollen.

De templates zijn gebaseerd op data uit de LinuxServer.io GitHub repositories en worden dagelijks bijgewerkt.

Quick InstallMeer informatie over het installeren en gebruiken van de templates en meer vind je hier.

Let op dat de templates worden gegenereerd. Ik kan dus geen templates toevoegen.

Veel plezier ermee!

Zie ook [Docker] 140+ Docker scripts for LinuxServer.io containers.

[Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2021 12:35]

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
Gereserveerd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00

Yucko

One clown to rule them all !

nice, ga hier morgen eens naar kijken

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dank, ga eens kijken of ik het hiermee wat beter snap.

Maar loop vooral vast op het maken van volumes.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kijk er waarschijnlijk compleet overheen, maar waar pas ik de configuratie variabelen aan? De website met meer info verteld namelijk alleen wat het is, niet hoe je het kan aanpassen (als dat überhaupt mogelijk is).

Ik draai docker/Portainer op een linux-servertje en heb een andere PUID en PGID dan in de config staat.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waar vind je de puid en pgid dan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• technorabilia
deepbass909 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:23:
Ik kijk er waarschijnlijk compleet overheen, maar waar pas ik de configuratie variabelen aan? De website met meer info verteld namelijk alleen wat het is, niet hoe je het kan aanpassen (als dat überhaupt mogelijk is).

Ik draai docker/Portainer op een linux-servertje en heb een andere PUID en PGID dan in de config staat.
Als je naar een template in Portainer gaat dan kun je onder de kop "Configuration" de PUID en PGID aanpassen.

Portainer, App Templates, <kies template>, Configuration.

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
Door het commando id uit te voeren kun je de uid en gid vinden. De config directory krijgt deze uid en gid toegewezen. Dit is een feature van de LinuxServer.io images.

👉🏻 Blog 👈🏻

• deepbass909

deepbass909

technorabilia schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Als je naar een template in Portainer gaat dan kun je onder de kop "Configuration" de PUID en PGID aanpassen.

Portainer, App Templates, <kies template>, Configuration.
Dat had ik inderdaad gezien. Je kan het zelf dus niet op een meer global niveau aanpassen? (ik zie het nu al fout gaan bij mij namelijk, als ik even snel iets wil proberen...)

Ik ben zelf op het moment aan het stoeien met Docker op een ARM SBC en het draaien van verschillende diensten in hun eigen container. En dan vooral iets voor mezelf iets te creëren dat als ik een herinstallatie (opnieuw flashen van een microSD) moet doen, ik snel alle containers en hun configs weer live kan hebben en vooral dat ze ook uniform zijn (dus gelijke locaties bijv. voor Sonarr, Radarr, Bazarr en Deluge waar de bestanden staan e.d.), configs op een andere locatie staan dan het OS, etc.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• technorabilia
@deepbass909
Nee, je kunt dit in Portainer niet op globaal niveau aangeven.

Je kunt als alternatief ook kijken naar:
[Docker] 140+ Docker scripts for LinuxServer.io containers
Dit zijn docker compose files. Hier kun je dit wel op globaal niveau aangeven (of handmatig aanpassen in de compose file).

Je kunt dan de applicaties met een script ook individueel installeren.
technorabilia in "[Docker] 140+ Docker scripts for LinuxServer.io containers"

Als je perse Portainer wilt gebruiken dan heb je nog de volgende opties.

Je kunt je aangepaste Portainer templates ook zelf hosten; bijvoorbeeld met de volgende tool.
https://github.com/technorabilia/portainer-tools

Of als je een github account heb kun je ook forken en hierna de aanpassing in de geforkte repository maken en deze in Portainer aangeven.
https://github.com/technorabilia/portainer-templates

👉🏻 Blog 👈🏻

• deepbass909

deepbass909

@technorabilia Je andere topic had ik ook al gevonden (en via git een clone binnengehaald). Maar ik ben een luie donder, dus als ik de gui van Portainer kan gebruiken, dan graag. ;)

Ik ga die docker scripts ook nog even doornemen, en anders klus ik mijn eigen docker-composer.yml bestanden wel in elkaar voor de verschillende docker-containers. Zo complex zijn ze nou ook weer niet.

• technorabilia
@deepbass909
Dan zou ik het script gebruiken en binnenhalen wat je nodig hebt, de compose files even nakijken en klaar.
https://github.com/technorabilia/scripts#getlsioappsh

Bijvoorbeeld:
getlsioapp sonarr
etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee