Docker of native Apps?sn33ky schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:28:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb een DS918+ met daarop ruTorrent + Radarr & Sonarr. Maar nu maak ik iets raar mee.
Alle downloads blijven in de map /Downloads/Incoming/ staan ipv completed. Ook krijg ik het idee dat de downloads niet altijd stoppen. Films worden niet verplaatst naar mijn /Movies/ folers maar series blijken wel te lukken
Completed Download & Failed Download: Handling & Remove staat aan in bijde Radarr als Sonarr Wat zie ik over het hoofd?
code:
1
2
3
| docker run -d --name=qbittorrent --hostname=qbittorrent --dns=192.168.1.254 --dns=192.168.1.1 --dns-search=domain.local --net=hostnetwork --ip=192.168.1.201 --cap-add=NET_ADMIN -v "/volume2/docker/qbittorrent:/config" -v "/volume1/media/Series:/tv" -v "/volume1/media/downloads/:/downloads" -e "PUID=0" -e "PGID=101" -e "TZ=Europe/Amsterdam" -e "UMASK_SET=022" -e "WEBUI_PORT=8080" --restart unless-stopped linuxserver/qbittorrent:latest docker run -d --name=sonarr --hostname=sonarr --dns=192.168.1.254 --dns=192.168.1.1 --dns-search=domain.local --net=hostnetwork --ip=192.168.1.200 --cap-add=NET_ADMIN -v "/volume2/docker/sonarr/appdata:/config" -v "/volume1/media/downloads/:/downloads" -v "/volume1/media/Series:/tv" -e "PUID=0" -e "PGID=101" -e "TZ=Europe/Amsterdam" --restart unless-stopped linuxserver/sonarr:preview |
Even de "PUID=0" -e "PGID=101" syncen tussen alle docker images. Bij mij heeft elke docker een eigen IP dmv macvlan.
code:
1
| docker network create -d macvlan --subnet=192.168.1.0/24 --gateway=192.168.1.1 -o parent=eth1 hostnetwork |
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 17-04-2020 23:14 ]
Denk niet dat ik het goed snap wat ik moet doen met uw uitleg. Wat lost dip op voor mijn probleem?stormfly schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:13:
code:
1 2 3 docker run -d --name=qbittorrent --hostname=qbittorrent --dns=192.168.1.254 --dns=192.168.1.1 --dns-search=domain.local --net=hostnetwork --ip=192.168.1.201 --cap-add=NET_ADMIN -v "/volume2/docker/qbittorrent:/config" -v "/volume1/media/Series:/tv" -v "/volume1/media/downloads/:/downloads" -e "PUID=0" -e "PGID=101" -e "TZ=Europe/Amsterdam" -e "UMASK_SET=022" -e "WEBUI_PORT=8080" --restart unless-stopped linuxserver/qbittorrent:latest docker run -d --name=sonarr --hostname=sonarr --dns=192.168.1.254 --dns=192.168.1.1 --dns-search=domain.local --net=hostnetwork --ip=192.168.1.200 --cap-add=NET_ADMIN -v "/volume2/docker/sonarr/appdata:/config" -v "/volume1/media/downloads/:/downloads" -v "/volume1/media/Series:/tv" -e "PUID=0" -e "PGID=101" -e "TZ=Europe/Amsterdam" --restart unless-stopped linuxserver/sonarr:preview
Even de "PUID=0" -e "PGID=101" syncen tussen alle docker images. Bij mij heeft elke docker een eigen IP dmv macvlan.
code:
1 docker network create -d macvlan --subnet=192.168.1.0/24 --gateway=192.168.1.1 -o parent=eth1 hostnetwork
Ik heb ruTorrent geen qbittorrent.
Ook hebben mijn installaties van de dockers een puid (1028) en PGID (101) meegegeven bij het installeren.
En hoe kijk ik na wie waar allemaal rechten toe heeft?kraades schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:42:
@sn33ky
Misschien de rechten op de onderliggende dirs/files nog eens nakijken?
Wat ook nog wel eens helpt is het bekijken van de rechten op de dirs/files die worden aangemaakt en zien of deze overeenkomen met de verwachting.
en waar kan ik een gids of leidraad vinden hoe dit idealiter ingesteld is?
Heeft de user met user id 1028 de juiste rechten op de mappen waarop je aan het downloaden bent?sn33ky schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:52:
Ook hebben mijn installaties van de dockers een puid (1028) en PGID (101) meegegeven bij het installeren.
En hoe weet ik welke userid welke user is door een command? Ik heb dit ooit ingesteld maar geen idee welke user het is.job schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:08:
[...]
Heeft de user met user id 1028 de juiste rechten op de mappen waarop je aan het downloaden bent?
Maar ik heb maar 3 users (excl. Gast) en deze hebben rechten op mijn downloads share, mijn film share en mijn series share. Dus zou in orde moeten zijn lijkt me
Dan gaan we daar van uit. Volgende stap is dan op zoek naar de logs van radarr/sonarr en rutorrent.sn33ky schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:52:
Maar ik heb maar 3 users (excl. Gast) en deze hebben rechten op mijn downloads share, mijn film share en mijn series share. Dus zou in orde moeten zijn lijkt me
Als de rechten kloppen dan vermoed ik een probleem met een pad.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-04-2020 18:11 ]
admin@nas:/$ id automationkraades schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:01:
@sn33ky
Kun je met id commando opvragen.
https://docs.linuxserver....derstanding-puid-and-pgid
uid=1028(automation) gid=100(users) groups=100(users),101(administrators)
Deze user automation heeft in de 3 folder onder configuratiescherm binnen de synology rechten op Downloads, Movies en series. dus lijkt me inderdaad goed.
Ik heb gister toevallig voordat ik het probleem opmerkte alle logs verwijderd. Dus zal nog eens een film downloaden om logs te creëren. mooie clean test.job schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:10:
[...]
Dan gaan we daar van uit. Volgende stap is dan op zoek naar de logs van radarr/sonarr en rutorrent.
Als de rechten kloppen dan vermoed ik een probleem met een pad.
[ Voor 33% gewijzigd door sn33ky op 18-04-2020 18:29 ]
Heb je het download pad in docker voor zowel rutorrent, sonarr en radarr gelijk staan?
Net gecontroleerd. Deze staan allemaal hetzelfde.job schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:26:
Heb je het download pad in docker voor zowel rutorrent, sonarr en radarr gelijk staan?
Nu heb ik een ander probleem toen ik aan de download test wou beginnen. Ik heb mijn jacket indexers weer georganizeerd omdat er paar bijzaten die niet goed werkte. Als ik nu via radar een film toevoeg via bepaalde indexers dan voegt hij deze netjes toe aan de downloadlijst in ruTorrent, Maar dan blijft hij op downlading.. staan op het .meta bestand. verder gaat hij niet. Merk ik vooraal bij TPB & Zooqle indexer
in de log krijg ik:
code:
1
| rTorrent could not resolve magnet within 5 seconds, download may remain stuck: magnet:?xt=urn:btih:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx=http://tracker1.itzmx.com:8080/announce&tr=http://bt2.archive.org:6969/announce&tr=http://open.acgtracker.com:1096/announce&tr=http://tracker.tntvillage.scambioetico.org:2710/announce&tr=http://tracker.etree.org:6969/announce. |
Nu hij klaar is met een download die ik wel heb kunnen testen zie ik onderstaande in de log:
code:
1
| MovieService Linking [Moviename.mkv] > [[moviename][ttXXXXXXX, XXXXXX]] |
Deze komt nu in de Movies folder terecht (Copy), maar wordt niet verwijderd uit het programma ruTorrent, en ook staat deze nog onder de map /incoming. Dus heb hem nu dubbel als data op mijn synology.
Ook bij series is dit het geval.
[ Voor 63% gewijzigd door sn33ky op 19-04-2020 07:44 ]
Sinds ik gisteren in Sickchill de automatische update heb uitgevoerd wil deze ineens niet meer starten op mijn D414. Als ik op run klik in DSM begint hij met starten en na een paar seconden zegt hij dat hij niet gestart kon worden. Is er een mannier om te zien waar dit fout gaat/wat is de beste/snelste oplossing om dit te fixen?
dit heb ik nu ook ook 123 nog geen oplossingclonedonkey schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:47:
Sinds ik gisteren in Sickchill de automatische update heb uitgevoerd wil deze ineens niet meer starten op mijn D414. Als ik op run klik in DSM begint hij met starten en na een paar seconden zegt hij dat hij niet gestart kon worden. Is er een mannier om te zien waar dit fout gaat/wat is de beste/snelste oplossing om dit te fixen?
@clonedonkey @bacardifrans
Staat er niets in de log?
Ik weet niet precies de locatie maar bijvoorbeeld /var/log, /volume?/@appstore of log center?
Staat er niets in de log?
Ik weet niet precies de locatie maar bijvoorbeeld /var/log, /volume?/@appstore of log center?
👉🏻 Blog 👈🏻
Voor mensen die Sickchill in Docker hebben draaien. Stop de container en 'clean' deze. Optie staat in hetzelfde menu als waar je de container stopt. De container wordt dan gereset naar de versie vanwaar je gestart bent. Voordat je de container start, auto-update uitschakelen in config.ini. Daarna kan je de container weer normaal starten.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Is er een optie om met de docker van de Synology een ip mee te geven, bridge maken met een ip werkt maar er kan er dan maar een in een range wat ook geen optie is.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
@Tomsworld Dit heb ik opgelost door een VDSM te hosten met daarin een Docker. Is dit een optie voor je?
Lekker!
linux vm in virtual machine manager met docker in heb ik ook al aan gedacht maar ik blijf het wat overkill vinden terwijl er docker functionaliteit is.Napsju schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:34:
@Tomsworld Dit heb ik opgelost door een VDSM te hosten met daarin een Docker. Is dit een optie voor je?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Met de meest recente update van MariaDB heeft Synology er een verplichte password policy overheen gegooid met als gevolg dat je geen eenvoudige wachtwoorden meer kunt aanmaken.
#1819 - your password does not satisfy the current policy requirements
Release notes:
Dit is de betreffende plugin: synology_password_check
Heeft iemand een idee hoe dit tijdelijk te omzeilen of kan vertellen wat de impact kan zijn als je die plugin weggooien (als dat uberhaupt kan?)?
Release notes:
source: https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/MariaDB10(2020-01-07)
What's new
Updated to version 10.3.21.
Added a new password policy for more security. This policy requires all passwords to meet the minimum length and contain mixed-case letters, numbers, and special characters; moreover, it does not allow common passwords or usernames to be used as passwords.
Heeft iemand een idee hoe dit tijdelijk te omzeilen of kan vertellen wat de impact kan zijn als je die plugin weggooien (als dat uberhaupt kan?)?
Goede vraag! Ik heb een Maria db met een wachtwoord dat niet voldoet aan de policies. Ik heb express geen update geïnstalleerd omdat ik geen problemen wil krijgen met mijn simpele zonnepanelen website die ik heb draaien.schumi2004 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:53:
Met de meest recente update van MariaDB heeft Synology er een verplichte password policy overheen gegooid met als gevolg dat je geen eenvoudige wachtwoorden meer kunt aanmaken.
Release notes:
[...]
source: https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/MariaDB10
Ik ben ook zeer benieuwd naar andere ervaringen. Geldt dit ook voor al bestaande wachtwoorden of alleen bij nieuw aangemaakte databases / wachtwoorden?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Bestaande wachtwoorden blijven functioneren je hebt alleen een issue als je een nieuwe user aan maakt.SpeedingWilly schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:58:
[...]
Goede vraag! Ik heb een Maria db met een wachtwoord dat niet voldoet aan de policies. Ik heb express geen update geïnstalleerd omdat ik geen problemen wil krijgen met mijn simpele zonnepanelen website die ik heb draaien
Ik ben ook zeer benieuwd naar Andere ervaringen. Geldt dit ook voor al bestaande wachtwoorden of alleen bij nieuw aangemaakte databases / wachtwoorden?
User tabel editten werkt overigens ook niet net zoals global policy op OFF zetten hier ook niet werkte
Ik denk dat ik vandaag of morgen wel probeer die plugin te verwijderen maar moet even kijken hoe ik eenvoudig een reinstall kan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 14-05-2020 22:03 ]
Ik snap er niks meer van.
Ik heb NZBGet geinstalleerd en tijdens installatie nzbget als username gehouden met een password.
Tevens de juiste volume en folder gezet.
Ik heb exact dezelfde user en password in USERS gezet in de instellingen van Synology.
Wat ik ook probeer, de folders kunnen niet aangemaakt worden als ik NZBGet start. De log geeft dit aan.
Ik kan nergens een stap voor stap handeling vinden wat ik nu precies moet doen met de user en de folders.
Lijkt erop dat het permissies zijn, maar welke dan? Voor welke user?
Ik neem aan dat als je nzbget als user kiest tijdens installatie van NZbGet package dat je dan ook een nzbget user te zien krijgt in de lijst van synology users.
Of moet deze eerst aangemaakt worden? Of staat dat los van Synology user?
Welke volgorde moet ik aanhouden? Kan ik met mijn admin user, waarmee ik inlog op de NAS, de folders aanmaken en dan laten gebruiken onder nzbget user?
Als ik trouwens mijn admin user gebruik van de NAS in de instellingen van NZBGet, werkt het ook niet. kan niet eens NZBget starten. Dat zou toch altijd moeten lukken? dat is de user met de meeste rechten op alles.
Als iemand een stap voor stap lijstje heeft waar ik wat moet doen dan zou dat geweldig zijn.
Ik heb NZBGet geinstalleerd en tijdens installatie nzbget als username gehouden met een password.
Ik heb exact dezelfde user en password in USERS gezet in de instellingen van Synology.
Wat ik ook probeer, de folders kunnen niet aangemaakt worden als ik NZBGet start. De log geeft dit aan.
Ik kan nergens een stap voor stap handeling vinden wat ik nu precies moet doen met de user en de folders.
Ik neem aan dat als je nzbget als user kiest tijdens installatie van NZbGet package dat je dan ook een nzbget user te zien krijgt in de lijst van synology users.
Welke volgorde moet ik aanhouden? Kan ik met mijn admin user, waarmee ik inlog op de NAS, de folders aanmaken en dan laten gebruiken onder nzbget user?
Als ik trouwens mijn admin user gebruik van de NAS in de instellingen van NZBGet, werkt het ook niet. kan niet eens NZBget starten. Dat zou toch altijd moeten lukken? dat is de user met de meeste rechten op alles.
Als iemand een stap voor stap lijstje heeft waar ik wat moet doen dan zou dat geweldig zijn.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb nzbget via http://packages.synocommunity.com/ geïnstalleerdXymox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:03:
Ik snap er niks meer van.
bij packages - instellingen - pakketbronnen deze site toevoegen
en onder instellingen - algemeen deze site ook als vertrouwd opgeven (alle sites)
daarna komt nzbget ook als pakket in het lijstje te staan en kan je hem als het goed is makkelijk installeren
zie ook: https://synocommunity.com/
[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 15-05-2020 17:42 ]
Het installeren is niet het probleem. Ik kan NZBGet starten en kom in de webpagina.helloitsme schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:33:
Ik heb nzbget via http://packages.synocommunity.com/ geïnstalleerd
Het gaat om het probleem dat de folders niet aangemaakt kunnen worden.
Om wellicht duidelijker te zijn, hier de details wat ik gedaan heb:
Op volume3 heb ik een shared folder aangemaakt:
volume3/Downloads
Ik heb een user aangemaakt: nzbget in synology users.
Deze heeft lees/schrijf rechten op de Volume3/Downloads folder
Dan installeer ik NZBget en kies als user nzbget met hetzelfde wachtwoord als bij de user in de synology user.
Ik kies volume3/Downloads/nzbget als download folder.
Na installatie start ik de webinterface van NZBGet op, kan aanloggen met nzbget user en zie meteen in de interface dit staan in de log:
nzbget.conf(46): Invalid value for option "NzbDir" (/volume3/Downloads/nzbget/Incoming): could not create directory /volume3/Downloads/nzbget
Waar gaat het mis?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
@Xymox
Wordt de user niet automatisch aangemaakt bij de installatie van de package?
Iets staat mij bij dat deze user nzbget onzichtbaar is en je de group sc-download r/w rechten op de download map moet geven.
Bedoel je met de user in nzbget de user waarmee je moet inloggen? Want die user heeft niets te maken met de user op de Synology zelf.
Maar ik moet toegeven dat ik deze package al een tijdje niet heb gebruikt dus ik kan het mis hebben.
Iets staat mij bij dat deze user nzbget onzichtbaar is en je de group sc-download r/w rechten op de download map moet geven.
Bedoel je met de user in nzbget de user waarmee je moet inloggen? Want die user heeft niets te maken met de user op de Synology zelf.
Maar ik moet toegeven dat ik deze package al een tijdje niet heb gebruikt dus ik kan het mis hebben.
👉🏻 Blog 👈🏻
@Xymoxkraades schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:25:
@Xymox
Ik heb inderdaad helemaal geen nzbget user in synology, users overzicht maar wel de group sc-download
heb je de app via de manier die ik aangaf geinstalleerd?
DAT WAS HET !!!!kraades schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:25:
Ik heb de nzbget user verwijderd in de lijst van Synology users die ik zelf had aangemaakt.
Daarna de group sc-download bekeken en de permissies nagegaan. Die stonden dus niet op R/W rechten op de download folder. nadat ik deze folder op R/W gezet heb werkt NZBGet.
Ik moet zeggen dat ik dit verwarrend vindt.
Bedankt voor deze tip.
@Xymox
Volgens mij is het verbergen van de "systeem gebruikers" door een laag uid nummer juist gedaan om verwarring te voorkomen met de "Synology gebruikers" die je zelf aanmaakt. Althans dat heb ik toen zo begrepen. Maar ik kan mij voorstellen dat dit verwarring geeft.
Ik weet niet of het idee achter de sc-* groepen nog ergens door SynoCommunity is gedocumenteerd.
Volgens mij is het verbergen van de "systeem gebruikers" door een laag uid nummer juist gedaan om verwarring te voorkomen met de "Synology gebruikers" die je zelf aanmaakt. Althans dat heb ik toen zo begrepen. Maar ik kan mij voorstellen dat dit verwarring geeft.
Ik weet niet of het idee achter de sc-* groepen nog ergens door SynoCommunity is gedocumenteerd.
👉🏻 Blog 👈🏻
Sinds enige tijd draait ik een NZBget via docker (Linuxserver.io). Wanneer ik iets download dan zie ik dat ie download / queued / download / queued. Het lijkt er dus op dat ie een soort time-out krijgt. Ik dacht eerst dat het aan mijn usenet providers lag, maar dat is het niet. Google levert alleen maar andere zaken op en niet specifiek dit probleem.
Iemand dit wel eens meegemaakt?
Mijn DS716+II is redelijk rustig, voldoende mem. De disken (6TB red) doen amper wat, met uitpakken zijn ze veel drukker bezig.
Iemand dit wel eens meegemaakt?
Mijn DS716+II is redelijk rustig, voldoende mem. De disken (6TB red) doen amper wat, met uitpakken zijn ze veel drukker bezig.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
@Ankh
Omdat je docker gebruikt zou je er even een container naast kunnen zetten om te testen. In principe hoef je niet eens de /config en /download volumes (-v) aan te geven. Eigenlijk alleen je news server via settings ingeven moet genoeg zijn om even te kunnen testen of het in de basisconfiguratie wel werkt. Mogelijk dat dit dan meer een richting aangeeft.
Je moet dan natuurlijk wel even een andere vrije poort kiezen dan 6789.
Omdat je docker gebruikt zou je er even een container naast kunnen zetten om te testen. In principe hoef je niet eens de /config en /download volumes (-v) aan te geven. Eigenlijk alleen je news server via settings ingeven moet genoeg zijn om even te kunnen testen of het in de basisconfiguratie wel werkt. Mogelijk dat dit dan meer een richting aangeeft.
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 16-05-2020 10:45 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ben maar even via SSH ingelogd op de NAS en ben maar eens wat zaken gaan testen.kraades schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:44:
@Ankh
Kwam er achter dat een app in docker om de zoveel tijd werd opgestart, dus die heb ik gedisabled.
Dat leek enig verbetering te brengen. Enkel nog niet het gewenste resultaat (vooral wisselende snelheden).
Dus uit eindelijk de performance tips nogmaals toegepast en telkens geherstart.. en voila! bij de laatste optie "Drive cache flushing" was ineens de snelheid volledig terug (en continu!).
Geen issues meer met download -> queue etc
Raar dat deze optie zo'n probleem is met 1 van de laatste updates.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Heb na vandaag hetzelfde probleem.bacardifrans schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:44:
gefixt,
deze installeren>
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.2.spk
Deze link werkt niet meer? Alternatieven. Ben geen expert met Synology...
Basement Bios ---- Exo-S
Het versienummer lijkt opgehoogd naar V1.3...Mystikal schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:44:
[...]
Heb na vandaag hetzelfde probleem.
Deze link werkt niet meer? Alternatieven. Ben geen expert met Synology...
👉🏻 Blog 👈🏻
Na wat zoekwerk. Hier de link.
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.3.spk
Voor de minder ervaren gebruikers. Je kan deze SPK gewoon over de huidige versie installeren. Instellingen blijven behouden.
Bij mij werkt het weer.
[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 01-06-2020 18:35 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb Sonarr als een docker container draaien en probeer de indexatie voor Video Station in orde te krijgen, maar ergens ben ik nog iets verkeerd aan het doen met de permissions. Op zich gaat het goed: serie toevoegen in Sonarr, downloaden via Transmission en dan naar de juiste folder zetten + renamen. Dat werkt allemaal goed. Enkel komen deze files niet in Video Station te staan tenzij ik reindex of de file move + terugzet.
Wat heb ik dan geprobeerd nu? Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ik de Simply-synoindex-server van Racklin moet instellen. Dit heb ik dan ook gedaan met de volgende settings in de ini-file:
De download staat in progress in de folder /Data/Downloads/Torrents/InProgress
Als hij klaar is gaat hij naar /Data/Downloads/Torrents/Downloaded.
De files worden daarna door sonarr naar hun eigen subfolder in de map /Data/Downloads/Torrents/TV Shows verplaatst.
Echter krijg ik nu dus bij het indexeren de volgende error:
Wat heb ik dan geprobeerd nu? Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ik de Simply-synoindex-server van Racklin moet instellen. Dit heb ik dan ook gedaan met de volgende settings in de ini-file:
Ik heb hiervoor een taak aangemaakt die start bij het opstarten van de nas en heb zowel mijn eigen custom admin user geprobeerd alsook de root user. De taak die wordt gerund is[main]
SERVER_IP=172.18.0.1
SERVER_PORT=32699
[mappings]
/tv=/Data/Downloads/Torrents/TV Shows
/movies=/Data/Downloads/Torrents/Movies
Verder is de opzet gebeurd zoals beschreven in deze guide die vroeger gepind stond op het Synology reddit: https://www.reddit.com/r/...dia_advanced_setup_guide//volume1/docker/simple-synoindex-server/synoindex &
De download staat in progress in de folder /Data/Downloads/Torrents/InProgress
Als hij klaar is gaat hij naar /Data/Downloads/Torrents/Downloaded.
De files worden daarna door sonarr naar hun eigen subfolder in de map /Data/Downloads/Torrents/TV Shows verplaatst.
Echter krijg ik nu dus bij het indexeren de volgende error:
Voor zo ver ik kan zien zitten al mijn permissions toch goed. Iemand enig idee?Unable to apply permissions to: /Data/Downloads/Torrents/TV Shows/SerieX/Season 01/SerieX.mkv: Error setting file permissions: EPERM
BNet tag: whodares#1162
@kraades Dat klopt. Alles wordt mooi gedownload en op zijn plaats gezet. Aangezien er dan geen synoindex wordt aangeroepen door sonarr (wegens docker) heb ik de simple-synoindex-server eropgezet. Het is ook die specifieke service die het probleem weergeeft.
Als ik de indexatie uitzet of in sonarr Set Permissions afzet krijg ik de melding niet. Ik moet ergens iets verkeerd aan het doen zijn, want er zijn gebruikers waar dit wel bij werkt.
Ik heb het vermoeden dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat mijn docker transmission naar mijn /Data/Downloads wegschrijft ipv mijn /Data/docker, maar de user op zowel mijn container als mijn synoindex heeft voldoende rechten om in beide weg te schrijven.
EDIT: ik heb mijn script en mijn sonarr eens via root laten draaien. Nu krijg ik geen foutmelding meer, maar er gebeurt absoluut niets. Toch al een stap vooruit zeker?
Als ik de indexatie uitzet of in sonarr Set Permissions afzet krijg ik de melding niet. Ik moet ergens iets verkeerd aan het doen zijn, want er zijn gebruikers waar dit wel bij werkt.
Ik heb het vermoeden dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat mijn docker transmission naar mijn /Data/Downloads wegschrijft ipv mijn /Data/docker, maar de user op zowel mijn container als mijn synoindex heeft voldoende rechten om in beide weg te schrijven.
EDIT: ik heb mijn script en mijn sonarr eens via root laten draaien. Nu krijg ik geen foutmelding meer, maar er gebeurt absoluut niets. Toch al een stap vooruit zeker?
[ Voor 10% gewijzigd door whodares op 12-07-2020 17:22 ]
@whodares
Ah oke, als ik het nu goed begrijp wordt de synoindex server gestart via de taak als een bepaalde gebruiker. Sonarr doet dan een call naar die server op de host. De gebruiker waarmee de server is gestart zal dan de actie uitvoeren.
Ik snap nog steeds niet waarom een synoindex iets met de permissies zou moeten doen. Maar misschien is dit is uit Sonarr of de synoindex server zelf.
Wat je zou kunnen proberen is handmatig een synoindex doen vanaf de command line als dezelfde gebruiker en dezelfde directory en kijken of je dan ook een error krijgt.
Ah oke, als ik het nu goed begrijp wordt de synoindex server gestart via de taak als een bepaalde gebruiker. Sonarr doet dan een call naar die server op de host. De gebruiker waarmee de server is gestart zal dan de actie uitvoeren.
Ik snap nog steeds niet waarom een synoindex iets met de permissies zou moeten doen. Maar misschien is dit is uit Sonarr of de synoindex server zelf.
Wat je zou kunnen proberen is handmatig een synoindex doen vanaf de command line als dezelfde gebruiker en dezelfde directory en kijken of je dan ook een error krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 12-07-2020 22:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Geen idee wat die simple-synoindex-server doet, maar je kunt in de task scheduler van DSM toch gewoon de index services regelmatig laten uitvoeren.
Je maak een "schedules task" aan die als root draait voor een "User defined script" met als commando
Ter info, dit zijn de mogelijk opties van het synoindex commando.
Je maak een "schedules task" aan die als root draait voor een "User defined script" met als commando
Uiteraard moet die gedeelde map "Data" wel bij de indexing service aan de te indexen media toegevoegd zijn.synoindex -R video: Data
Ter info, dit zijn de mogelijk opties van het synoindex commando.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| Index Options: -h, --help this help text -A dirpath add a dir -a filepath add a file -D dirpath delete a dir -d filepath delete a file -N new_dirpath old_dirpath rename a dir -n new_filepath old_filepath rename a file -R [all|media|photo|music|video|thumb|dirpath] all: reindex all dirpath that registered in each package media: reindex dirpath that registered in MediaIndex package photo: reindex photo dirpath music: reindex music dirpath video: reindex video dirpath thumb: check converted video of each video file dirpath: reindex this specific dirpath -R user:{user_name} reindex personal photo dirpath -R share:{share_name} reindex share dirpath -R [type_music|type_video|type_photo] reindex dirpath that registered with specific type in MediaIndex Package Index Options: -P [MediaIndex|{package_name}] {index_option} index operation only apply on this package -p [MediaIndex|{package_name}] {index_option} index operation apply all packages except for this package File Index Options: -f {index_option} index operation apply on file index -U photo update photo images |
[ Voor 66% gewijzigd door Ben(V) op 15-07-2020 10:36 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik ben via Putty ingelogd en heb met mijn eigen gebruiker geprobeerd. Dat gaf als resultaat dat in Configuratiescherm de bopodschap "bezig met het indexeren van mediabestanden..." kwam. Er kwamen echter in Video Station geen files bij. Ik heb dit dan geprobeerd met sudo ervoor, maar dat gaf hetzelfde resultaat.kraades schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:45:
@whodares
@Ben(V) De simple-synoindex-server zorgt ervoor dat een docker container toch een manier heeft om de Synology Indexing Service aan te spreken. Normaalgezien kan je vanuit Docker hier niet aan.
De synoindex commando's brachten allemaal geen verandering in Video Station zelf. Ik kreeg altijd wel mooi de melding dat hij bezig was (en voltooid), maar er kwamen nooit video's bij. Zelfs een synoindex -R VideoStationContent (nieuwe map omdat ik video voor iets anders gebruik) gaf geen extra resultaten.
Uiteindelijk heb ik in Video Station zelf een reindex geforceerd door naar mijn folder settings te gaan. Het nadeel hiervan is dat ik al mijn Watched, Completed, ... status kwijt ben.
Weet niet wat er bij jou mis gaat, maar bij mij werkt het gewoon.
Heb je die "VideoStationContent" wel aan de juiste folder gekoppelt in de indexing service?
Heb je die "VideoStationContent" wel aan de juiste folder gekoppelt in de indexing service?
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb een shared map aangemaakt waar alles opstaat met de naam Data. Enkel hierin heb ik een Downloads folder. Via het menu bij het aanmaken van een nieuwe indexfolder ben ik hier naartoe gegaan. Er staat dus /Data/Downloads. Als ik dieper in de structuur inga zie ik mooi al mijn mapjes verschijnen, dus ben er zeker van dat dit juist staat.Ben(V) schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:52:
Weet niet wat er bij jou mis gaat, maar bij mij werkt het gewoon.
Ik neem aan dat je bij File Type ook wel het vinkje gezet hebt bij "Video"?
Als je via het "Control Panel, en "Indexing Service" een "re-index" commando geeft gaat het dan wel goed?
Als dan de video's nog niet verschijnen zal het wel iets met rechten te maken hebben.
De video's krijgen dan waarschijnlijk niet de juiste rechten.
Als je via het "Control Panel, en "Indexing Service" een "re-index" commando geeft gaat het dan wel goed?
Als dan de video's nog niet verschijnen zal het wel iets met rechten te maken hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 19-07-2020 14:00 ]
Als ik een volledige re-index van mijn files doe staat het goed, maar dan ben ik mijn progress van series kwijt. Dat wil ik vermijden.Ben(V) schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:59:
Ik neem aan dat je bij File Type ook wel het vinkje gezet hebt bij "Video"?
Het vinkje staat zowel bij video als muziek, want mijn music folder zit daar ook.
EDIT 27/07
Ik ben overgeschakeld naar plex. Daar kan je dus wel een file scan doen zonder al je watched progress te verliezen. Ik krijg nog steeds het indexeren uit sonarr niet getriggerd, maar werk er nu rond door plex op bepaalde tijdstippen zelf een scan te laten doen.
[ Voor 17% gewijzigd door whodares op 27-07-2020 14:43 ]
Zijn er hier mensen die Sonarr gebruiken? Is er een manier om, zoals bij Radarr, een lijst in te laden van bv imdb of zo zodat de series in het oog worden gehouden?
Bij mij is Transmission stuk gegaan nadat ik de package heb bijgewerkt.
- Geen toegang tot reeds gedownloade bestanden
- De inkomende poort wordt steeds gezien als 'http0: no response'
Zijn er anderen met hetzelfde probleem? En zo ja, weet iemand de oplossing?
---
Edit: Ik heb de package geprobeerd te verwijderen en opnieuw installeren, inclusief inloggen via SSH en verifiëren of alle rechten goed stonden (ook rechten meermaals opnieuw goed gezet): geen succes.
Vervolgens de Synology Download Station geïnstalleerd, geen centje pijn, werkte meteen. Dus nu maar permanent overgestapt.
- Geen toegang tot reeds gedownloade bestanden
- De inkomende poort wordt steeds gezien als 'http0: no response'
Zijn er anderen met hetzelfde probleem? En zo ja, weet iemand de oplossing?
---
Edit: Ik heb de package geprobeerd te verwijderen en opnieuw installeren, inclusief inloggen via SSH en verifiëren of alle rechten goed stonden (ook rechten meermaals opnieuw goed gezet): geen succes.
Vervolgens de Synology Download Station geïnstalleerd, geen centje pijn, werkte meteen. Dus nu maar permanent overgestapt.
[ Voor 38% gewijzigd door Helsie op 03-08-2020 15:06 ]
@pina
Volgens mij niet. Er wordt wel een trakt tool genoemd. https://github.com/Sonarr/Sonarr/issues/276
Ook zou je gebruik kunnen maken van de Sonarr series API. Daar zijn ook wat schillen omheen gebouwd bijvoorbeeld in Python.
Maar volgens mij geen klik en klaar oplossing.
Volgens mij niet. Er wordt wel een trakt tool genoemd. https://github.com/Sonarr/Sonarr/issues/276
Ook zou je gebruik kunnen maken van de Sonarr series API. Daar zijn ook wat schillen omheen gebouwd bijvoorbeeld in Python.
Maar volgens mij geen klik en klaar oplossing.
👉🏻 Blog 👈🏻
Overwegende een Synology NAS met Surveillance Station in te zetten lees ik wat tegenstrijdige informatie over de mogelijkheid vanuit een extern systeem, bijvoorbeeld een domotica pakket, via een URL een snapshot van een stream op te vragen. Is dit mogelijk met de actuele versie van Surveillance Station?
Al een tijdje (maand? 1) kan ik op de iPad geen video meer kijken met de DS Video app. Casten naar de TV gaat prima, maar op de ipad zelf kom ik niet verder dan 'video playback failed please check the http port number in ds video'. Laatste app-update is volgens de appstore 11 maanden geleden dus dat is het niet. Laatste update video station is 19 jun en daarna heeft het (AFAIK..) wel goed gewerkt.
"Google" wijst naar portmappings maar het is binnen het LAN dus dat is geen probleem en de Syno firewall staat uit. Poorten in Video station en de app heb ik niet gewijzigd. In de app staat het op de standaard poort 5000.
Vinkje 'play video over HTTP' staat aan in de app en als ik die uitzet wordt terecht geklaagd over het certificaat: HTTPS staat aan met certificaat van de externe domeinnaam, dus niet de interne. Maar in de DSvideo app staat checken of het certificaat valide is uit. En aangezien ik wel kan inloggen en casten zie ik daar geen probleem.
In de algemene DSM settings staat gewoon die poort 5000 voor http, en de vinkjes voor redirect naar https. en https/2 veranderen niets aan de situatie.
Wat mis ik?
1 kan ook meer of minder zijn. In Corona-tijden loopt de tijd sowieso niet lineair, en de recente hitte heeft geresulteerd in weinig-kijken. Ik kijk via de iPad alleen vanaf hotelkamers en soms thuis in bad
"Google" wijst naar portmappings maar het is binnen het LAN dus dat is geen probleem en de Syno firewall staat uit. Poorten in Video station en de app heb ik niet gewijzigd. In de app staat het op de standaard poort 5000.
Vinkje 'play video over HTTP' staat aan in de app en als ik die uitzet wordt terecht geklaagd over het certificaat: HTTPS staat aan met certificaat van de externe domeinnaam, dus niet de interne. Maar in de DSvideo app staat checken of het certificaat valide is uit. En aangezien ik wel kan inloggen en casten zie ik daar geen probleem.
In de algemene DSM settings staat gewoon die poort 5000 voor http, en de vinkjes voor redirect naar https. en https/2 veranderen niets aan de situatie.
Wat mis ik?
1 kan ook meer of minder zijn. In Corona-tijden loopt de tijd sowieso niet lineair, en de recente hitte heeft geresulteerd in weinig-kijken. Ik kijk via de iPad alleen vanaf hotelkamers en soms thuis in bad

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 17-08-2020 19:08 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ik heb op mijn DS916 oscam draaien hoe kan ik oscam opnieuw opstarten met de taak planner ?
het lukt wel om oscam te stoppen met sudo killall -9 oscam
maar met oscam starten sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b krijg ik deze foutmelding
admin@DS916:~$ sudo killall -9 oscam
admin@DS916:~$ sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
/volume1/@appstore/oscam/bin/oscam: error while loading shared libraries: libssl.so.1.1: cannot open shared object file: No such file or directory
admin@DS916:~$ ^C
admin@DS916:~$ sudo -i
root@DS916:~# sudo killall -9 oscam
oscam: no process found
root@DS916:~# sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
/volume1/@appstore/oscam/bin/oscam: error while loading shared libraries: libssl.so.1.1: cannot open shared object file: No such file or directory
root@DS916:~#
dit is het start-stop-status script
#!/bin/sh
# Package
PACKAGE="OScam"
DNAME="oscam"
# Others
[ ${SYNOPKG_PKGDEST} ] || SYNOPKG_PKGDEST=`ls -l /var/packages/oscam/target | cut -d\> -f2 | cut -d\ -f2`
PID_FILE=${SYNOPKG_PKGDEST}/var/run/oscam.pid
. ${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/import-environment
export LD_LIBRARY_PATH=${SYNOPKG_PKGDEST}/lib:${LD_LIBRARY_PATH}
# Modules
MODULES_DIR="/lib/modules"
ADD_MODULES_DIR="${SYNOPKG_PKGDEST}/lib/modules"
MAINMODULE="usbserial.ko"
SUBMODULES="ftdi_sio.ko"
ADD_SUBMODULES="pl2303.ko"
start_daemon ()
{
${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/${DNAME} -b -c ${SYNOPKG_PKGDEST}/etc -S -t ${SYNOPKG_PKGDEST}/var/log -B ${PID_FILE}
}
stop_daemon ()
{
kill `cat ${PID_FILE}`
wait_for_status 1 20 || kill -9 `cat ${PID_FILE}`
rm -f ${PID_FILE}
}
daemon_status ()
{
if [ -f ${PID_FILE} ] && kill -0 `cat ${PID_FILE}` > /dev/null 2>&1; then
return
fi
rm -f ${PID_FILE}
return 1
}
wait_for_status ()
{
counter=$2
while [ ${counter} -gt 0 ]; do
daemon_status
[ $? -eq $1 ] && return
let counter=counter-1
sleep 1
done
return 1
}
start_modules()
{
echo "--- Load modules ---"
for i in $MAINMODULE $SUBMODULES; do
echo "Loading $i"
insmod $MODULES_DIR/$i
done
for i in $ADD_SUBMODULES; do
echo "Loading $i"
insmod $ADD_MODULES_DIR/$i
done
# Create the ttyUSB
if [ ! -c /dev/ttyUSB0 ]; then
mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0
mknod /dev/ttyUSB1 c 188 1
mknod /dev/ttyUSB2 c 188 2
mknod /dev/ttyUSB3 c 188 3
mknod /dev/ttyUSB4 c 188 4
mknod /dev/ttyUSB5 c 188 5
fi
}
stop_modules()
{
echo "--- Unload modules ---"
echo "Unloading $i"
rmmod $ADD_MODULES_DIR/$i
done
for i in $SUBMODULES $MAINMODULE; do
echo "Unloading $i"
rmmod $MODULES_DIR/$i
done
# Remove the ttyUSB
if [ -c /dev/ttyUSB0 ]; then
rm /dev/ttyUSB0
rm /dev/ttyUSB1
rm /dev/ttyUSB2
rm /dev/ttyUSB3
rm /dev/ttyUSB4
rm /dev/ttyUSB5
fi
}
case $1 in
start)
if daemon_status; then
echo ${DNAME} is already running
exit 0
else
echo Starting ${DNAME} ...
start_modules
start_daemon
exit $?
fi
;;
stop)
if daemon_status; then
echo Stopping ${DNAME} ...
stop_daemon
stop_modules
exit $?
else
echo ${DNAME} is not running
exit 0
fi
;;
restart)
echo Restarting ${PACKAGE} ...
stop_daemon
stop_modules
start_modules
start_daemon
exit $?
;;
smargo)
${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/list_smargo
;;
status)
if daemon_status; then
echo ${DNAME} is running
exit 0
else
exit 1
fi
;;
log)
echo "${SYNOPKG_PKGDEST}/var/log/oscam.log"
exit 0
;;
help)
echo "usage: $0 (start|stop|restart|status|log|help)"
/bin/cat <<EOF
start - start $DNAME
stop - stop $DNAME
restart - stop and restart $DNAME if running or start if not running
smargo - show connected smargo devices to usb port
status - tell whether $DNAME is running or not
log - display the contents of the log file
help - this text
EOF
;;
*)
$0 help
;;
esac
exit 0
het lukt wel om oscam te stoppen met sudo killall -9 oscam
maar met oscam starten sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b krijg ik deze foutmelding
admin@DS916:~$ sudo killall -9 oscam
admin@DS916:~$ sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
admin@DS916:~$ ^C
admin@DS916:~$ sudo -i
root@DS916:~# sudo killall -9 oscam
oscam: no process found
root@DS916:~# sudo /volume1/@appstore/oscam/bin/oscam -b
root@DS916:~#
dit is het start-stop-status script
#!/bin/sh
# Package
PACKAGE="OScam"
DNAME="oscam"
# Others
[ ${SYNOPKG_PKGDEST} ] || SYNOPKG_PKGDEST=`ls -l /var/packages/oscam/target | cut -d\> -f2 | cut -d\ -f2`
PID_FILE=${SYNOPKG_PKGDEST}/var/run/oscam.pid
. ${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/import-environment
export LD_LIBRARY_PATH=${SYNOPKG_PKGDEST}/lib:${LD_LIBRARY_PATH}
# Modules
MODULES_DIR="/lib/modules"
ADD_MODULES_DIR="${SYNOPKG_PKGDEST}/lib/modules"
MAINMODULE="usbserial.ko"
SUBMODULES="ftdi_sio.ko"
ADD_SUBMODULES="pl2303.ko"
start_daemon ()
{
${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/${DNAME} -b -c ${SYNOPKG_PKGDEST}/etc -S -t ${SYNOPKG_PKGDEST}/var/log -B ${PID_FILE}
}
stop_daemon ()
{
kill `cat ${PID_FILE}`
wait_for_status 1 20 || kill -9 `cat ${PID_FILE}`
rm -f ${PID_FILE}
}
daemon_status ()
{
if [ -f ${PID_FILE} ] && kill -0 `cat ${PID_FILE}` > /dev/null 2>&1; then
return
fi
rm -f ${PID_FILE}
return 1
}
wait_for_status ()
{
counter=$2
while [ ${counter} -gt 0 ]; do
daemon_status
[ $? -eq $1 ] && return
let counter=counter-1
sleep 1
done
return 1
}
start_modules()
{
echo "--- Load modules ---"
for i in $MAINMODULE $SUBMODULES; do
echo "Loading $i"
insmod $MODULES_DIR/$i
done
echo "Loading $i"
insmod $ADD_MODULES_DIR/$i
done
# Create the ttyUSB
if [ ! -c /dev/ttyUSB0 ]; then
mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0
mknod /dev/ttyUSB1 c 188 1
mknod /dev/ttyUSB2 c 188 2
mknod /dev/ttyUSB3 c 188 3
mknod /dev/ttyUSB4 c 188 4
mknod /dev/ttyUSB5 c 188 5
fi
}
stop_modules()
{
echo "--- Unload modules ---"
echo "Unloading $i"
rmmod $ADD_MODULES_DIR/$i
done
for i in $SUBMODULES $MAINMODULE; do
echo "Unloading $i"
rmmod $MODULES_DIR/$i
done
# Remove the ttyUSB
if [ -c /dev/ttyUSB0 ]; then
rm /dev/ttyUSB0
rm /dev/ttyUSB1
rm /dev/ttyUSB2
rm /dev/ttyUSB3
rm /dev/ttyUSB4
rm /dev/ttyUSB5
fi
}
case $1 in
start)
if daemon_status; then
echo ${DNAME} is already running
exit 0
else
echo Starting ${DNAME} ...
start_modules
start_daemon
exit $?
fi
;;
stop)
if daemon_status; then
echo Stopping ${DNAME} ...
stop_daemon
stop_modules
exit $?
else
exit 0
fi
;;
restart)
echo Restarting ${PACKAGE} ...
stop_daemon
stop_modules
start_modules
start_daemon
exit $?
;;
smargo)
${SYNOPKG_PKGDEST}/bin/list_smargo
;;
status)
if daemon_status; then
echo ${DNAME} is running
exit 0
else
exit 1
fi
;;
log)
echo "${SYNOPKG_PKGDEST}/var/log/oscam.log"
exit 0
;;
help)
echo "usage: $0 (start|stop|restart|status|log|help)"
/bin/cat <<EOF
start - start $DNAME
stop - stop $DNAME
restart - stop and restart $DNAME if running or start if not running
smargo - show connected smargo devices to usb port
status - tell whether $DNAME is running or not
log - display the contents of the log file
help - this text
EOF
;;
*)
$0 help
;;
esac
exit 0
@teo1966
In Task Scheduler kun je toch ook de package direct selecteren en starten?
Create, Scheduled Task, Service, Task Settings.
Edit:
Ik weet niet of je zo parameters als de -b kunt meegeven.
Je kunt eventueel met synoschedtask --get <id=x> de details opvragen.
Dat zou dan iets moeten zijn als:
/usr/syno/bin/synopkg start oscam -b.
Edit:
[ Voor 65% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2020 16:40 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Voor het starten en stoppen van package gebruik je zoals @kraades al zei het synopkg commando
Dus voor stoppen:
En deze commandos kun je zo in de task scheduler zetten.
Dus niet knutselen met kill -9, want dan loop je het risico dat als dat package met bestanden bezig waardoor de boel corrupt raakt.
Dus voor stoppen:
Voor startensynopkg stop oscam
En die paramater hoef je niet mee te geven, die zitten als in het script van het package center.synopkg start oscam
En deze commandos kun je zo in de task scheduler zetten.
Dus niet knutselen met kill -9, want dan loop je het risico dat als dat package met bestanden bezig waardoor de boel corrupt raakt.
ik zal eens kijken als het gaat lukken met geplande taak / service / oscam / service stoppen en service startenkraades schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:34:
@teo1966
Edit:
( hoop dat het zo ook gaat )
For the record: afspelen naar ipad ging niet vanwege de combi van niet-https verkeer wordt geredirect en het certificaat stond op de externe domeinnaam. Oplossing was dus die externe domeinnaam in de interne DNS met intern IP zetten -en- in de DS Video instellen dat ook de video niet over http mag gaan.F_J_K schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:02:
Wat mis ik?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Vraagje, ik gebruik altijd vpn op de nas,echter door een verandering werkt dat niet meer met private internet acces en moet je open vpn gebruiken,krijg gewoon conectie met de nas erop maar van buiten me netwerk kan ik niet meer inloggen.
iemand iets soortgelijks?
iemand iets soortgelijks?
@Virtua, na een update van de firmware van de nas of van een netwerkelement heb ik af en toe last van. Herstarten van de nas verhelpt bij mij het euvel.
Ik loop even vast met mijn nzbget op mijn DS215+
Het heeft altijd gewerkt, maar een paar weken terug ging er iets mis want kon niks downloaden met nzbget.
Heb het package opnieuw geïnstalleerd, maar nu werkt mijn nzb watchfolder niet meer.
Kreeg eerst de melding dat de rechten van de folder niet aangepast konden worden, maar die had ik verkeerd in mijn settings staan.
Als ik nu nzbget herstart dan geeft hij geen foutmelding maar als ik iets in de map zet dan wordt dit niet opgepakt.
Versie van NZBget die ik heb is 21.0
Kan iemand mij een hint geven waar ik moet zoeken ?
Het heeft altijd gewerkt, maar een paar weken terug ging er iets mis want kon niks downloaden met nzbget.
Heb het package opnieuw geïnstalleerd, maar nu werkt mijn nzb watchfolder niet meer.
Kreeg eerst de melding dat de rechten van de folder niet aangepast konden worden, maar die had ik verkeerd in mijn settings staan.
Als ik nu nzbget herstart dan geeft hij geen foutmelding maar als ik iets in de map zet dan wordt dit niet opgepakt.
Versie van NZBget die ik heb is 21.0
Kan iemand mij een hint geven waar ik moet zoeken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Rechten op mijn usbstick stonden inderdaad niet goed.kraades schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:37:
@MdO82
Misschien dit?
kraades in "[Synology] Packages"
Rechten van die groepen op je directories...
NZB komt weer binnen bij nzbget.
Waar het gedonder mee begonnen is komt door de volgende melding
Error reading diskstate: could not open file /volume1/Data/Downloads/queue/1:
Rechten issue zou ik denken, maar de rechten staan zover ik kan zien volgens mij goed.
Wellicht zie ik toch iets over het hoofd
Edit: oke ik zie wat in mijn rechten van de download map.
Constructie is bij mij als volgt
\Data
|_ Download --> Complete
Op de map Data heb ik een groep sc-download
Deze worden echter niet doorgevoerd op onderstaande mappen
[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 06-12-2020 18:22 ]
2250 WP Zuid PVoutput
@kraades Kan jij mij wellicht een hint geven hoe ik dat kan doen ?kraades schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:34:
@MdO82
Misschien kun je even op de command line kijken hoe het eruit ziet?
sudo synogroup --get sc-download Password: Group Name: [sc-download] Group Type: [AUTH_LOCAL] Group ID: [65544] Group Members: 0:[sc-nzbdrone] 1:[sc-nzbget]
Ik had dit nog wel gevonden
[ Voor 28% gewijzigd door MdO82 op 06-12-2020 18:36 ]
2250 WP Zuid PVoutput
@kraades Ik zal er nog eens beter in duiken.kraades schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:50:
@MdO82
Ik had gedacht dat je nog even met ls -l in de (sub)directories kon kijken hoe de user/group/others rechten staan.
Maar het kan ook zijn dat dit met acl werkt en dat je dit op directory niveau niet ziet.
Op de hoofdmap in mijn geval (data) staat de groep sc-download met R/W
Op een niveau lager heb ik een map downloads en daar zie ik sc-download terug komen.
Ga ik dan weer een niveau lager (de mappen van nzbget) dan is de groep sc-download weg.
Ik heb deze nu handmatig toegevoegd en nzbget werkt weer
Ga nog wel eens uitzoeken wat er precies mis gaat, maar het werkt weer
2250 WP Zuid PVoutput
Als je rechten toekent aan bestaande folders met files en subfolder daarin dan verandert er niets aan de rechten van die files en subfolders.
Alleen nieuwe bestanden krijgen dan de aangepaste rechten.
Bestaande files en folder kun je met FileStation ook die groeps rechten voor sc-download geven door rechtsonder het vinkje te zetten dat het recursief gezet moet worden voor alle files en subfolders.
Bestaande files en folder kun je met FileStation ook die groeps rechten voor sc-download geven door rechtsonder het vinkje te zetten dat het recursief gezet moet worden voor alle files en subfolders.
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat de rechten doorgevoerd worden naar de lager gelegen mappen, maar dat was dus niet zo.Ben(V) schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:42:
Als je rechten toekent aan bestaande folders met files en subfolder daarin dan verandert er niets aan de rechten van die files en subfolders.
Je kunt wel een vinkje zetten bij "Toepassen op deze map, submappen en bestanden".
Maar dat staat onder de lijn bij eigenaar wellicht dat ik daarbij in de war was
2250 WP Zuid PVoutput
Ik wilde mijn packages eens opruimen, ik gebruik een aantal helemaal niet (meer), maar ik weet even niet welke prerequisites zijn van een ander.
Ik heb ooit Synology Moments geïnstalleerd. Volgens mij moest daarvoor Synology Drive Server voor geïnstalleerd worden. Kan het zijn dat Node.js v12 daar ook voor is geïnstalleerd?
Verder vraag ik me af wat Synology Application Server, OAuth Service en Universal Search precies toevoegen.
Ik heb ooit Synology Moments geïnstalleerd. Volgens mij moest daarvoor Synology Drive Server voor geïnstalleerd worden. Kan het zijn dat Node.js v12 daar ook voor is geïnstalleerd?
Verder vraag ik me af wat Synology Application Server, OAuth Service en Universal Search precies toevoegen.
@iAR
Je krijgt een melding als je een package wilt verwijderen die nog gebruikt wordt.
Verder kun je e.e.a. nakijken op de command line.
Zie ook hier voor een voorbeeld:
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"
Je krijgt een melding als je een package wilt verwijderen die nog gebruikt wordt.
Verder kun je e.e.a. nakijken op de command line.
Zie ook hier voor een voorbeeld:
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3"
👉🏻 Blog 👈🏻
Op mijn Synolog ds412+ heb ik een stroomschema voor aan/uit ingesteld.
Bij het opstarten merk ik dat alle apps netjes worden opgestart, maar vaak sonarr op uit blijft staan.
Wanneer ik naar de diskstation ga, kan ik deze wel handmatig weer opstarten.
Wat kan de oorzaak zijn dat deze niet automatisch start? Zijn er logs over het opstarten van apps?
Heb de meest recente versie via de automatische updates en ook de nieuwste mono (synocommunity) versie. (Al heb ik de oude versie nog geinstalleerd maar uit staan) mono versies
of zou ik de oude versie ook nog moeten aanzetten?
Bij het opstarten merk ik dat alle apps netjes worden opgestart, maar vaak sonarr op uit blijft staan.
Wat kan de oorzaak zijn dat deze niet automatisch start? Zijn er logs over het opstarten van apps?
Heb de meest recente versie via de automatische updates en ook de nieuwste mono (synocommunity) versie. (Al heb ik de oude versie nog geinstalleerd maar uit staan) mono versies
Dank je wel, ga het uitvoeren en zal de output delen.kraades schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:36:
@Toml83
Packages algemeen in /var/log/synopkg.log.
Sonarr:
admin@DS716V:~$ find /volume1/@appstore -name sonarr.txt /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs/sonarr.txt admin@DS716V:~$
Oke, heb mijn best gedaan. Hopelijk is de output duidelijk:kraades schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:36:
@Toml83
Packages algemeen in /var/log/synopkg.log.
Sonarr:
admin@DS716V:~$ find /volume1/@appstore -name sonarr.txt /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs/sonarr.txt admin@DS716V:~$
Bij het niet opstarten:
Sat Dec 19 10:03:18 CET 2020
spoiler:
Starting nzbdrone command env PATH=/var/packages/mono/target/bin:/volume1/@appstore/nzbdrone/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin HOME=/volume1/@appstore/nzbdrone/var LD_LIBRARY_PATH=/volume1/@appstore/nzbdrone/lib /var/packages/mono/target/bin/mono /volume1/@appstore/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe
[Info] Bootstrap: Starting Sonarr - /volume1/@appstore/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe - Version 2.0.0.5344
[Info] Router: Application mode: Interactive
[Info] MigrationLogger: *** Migrating data source=/volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/nzbdrone.db;cache size=-10000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
[Info] MigrationLogger: *** Migrating data source=/volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs.db;cache size=-10000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
[Info] OwinHostController: Listening on the following URLs:
[Info] OwinHostController: http://*:8989/
[Info] NancyBootstrapper: Starting Web Server
Sat Dec 19 10:04:00 CET 2020
Stopping nzbdrone service 16725
[Info] Bootstrap: Starting Sonarr - /volume1/@appstore/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe - Version 2.0.0.5344
[Info] MigrationLogger: *** Migrating data source=/volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/nzbdrone.db;cache size=-10000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
[Info] MigrationLogger: *** Migrating data source=/volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs.db;cache size=-10000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
Sat Dec 19 10:04:00 CET 2020
Stopping nzbdrone service 16725
Bij het wel opstarten:
Sat Dec 19 14:13:09 CET 2020
spoiler:
Starting nzbdrone command env PATH=/var/packages/mono/target/bin:/volume1/@appstore/nzbdrone/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin HOME=/volume1/@appstore/nzbdrone/var LD_LIBRARY_PATH=/volume1/@appstore/nzbdrone/lib /var/packages/mono/target/bin/mono /volume1/@appstore/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe
[Warn] MonoDebugCheck: Mono is not running with --debug switch
[Warn] MonoDebugCheck: Mono is not running with --debug switch
Heb aan sonarr ook jackett hangen. En zag dat deze vanmorgen een update heeft gehad. Wellicht gaat dat gepaard samen..
nog mensen die last hebben met sonarr en radarr?
UI van Sonarr laadt maar niet in en bij Radarr duurt het zeer lang eer de UI deels wordt ingeladen...
UI van Sonarr laadt maar niet in en bij Radarr duurt het zeer lang eer de UI deels wordt ingeladen...
Zoiets wordt meestal veroorzaakt doordat je NAS een beetje zwaar belast is.Toml83 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:41:
Op mijn Synolog ds412+ heb ik een stroomschema voor aan/uit ingesteld.
Als je alle applicaties opstart bij het booten dan loop je de kans dat een bepaalt package iets van DSM of van een ander package nodig heeft wat nog niet is opgestart en dan start zo'n package niet.
De enige manier om dit op te lossen is een hack waardoor het starten van radarr iets delayed wordt.
Je zou dit kunnen doen door in het script dat radarr start een sleep van bijvoorbeeld 20 seconden op te nemen.
Dat script kun je hier vinden.
Je moet dan in de sectie start_deamon (na regel 13) deze regel opnemen:/var/packages/radarr/scripts/start-stop-status
Bedenk wel dat je bij elke update van het package je dit weer kwijt bent en dus opnieuw moet toevoegen.sleep 20
Dank je wel, ik ga dit proberen.Ben(V) schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:03:
[...]
Zoiets wordt meestal veroorzaakt doordat je NAS een beetje zwaar belast is.
Als je alle applicaties opstart bij het booten dan loop je de kans dat een bepaalt package iets van DSM of van een ander package nodig heeft wat nog niet is opgestart en dan start zo'n package niet.
De enige manier om dit op te lossen is een hack waardoor het starten van radarr iets delayed wordt.
Je zou dit kunnen doen door in het script dat radarr start een sleep van bijvoorbeeld 20 seconden op te nemen.
Dat script kun je hier vinden.
[...]
Je moet dan in de sectie start_deamon (na regel 13) deze regel opnemen:
[...]
Bedenk wel dat je bij elke update van het package je dit weer kwijt bent en dus opnieuw moet toevoegen.
Kan best de oorzaak zijn, omdat er meerdere apps worden geladen.
Ik kom terug met een reactie of het de oplossing biedt die ik zoek.
Hoi, ik hoop dat dit het juiste topic is - hopelijk kan iemand mij helpen
Ik draai al enkele jaren het volgende op mijn DS212;
- Sonarr
- Radarr
beiden voeden automatisch NZB's aan: NZBget
Vorige week liep ik opeens tegen een foutmelding aan in Windows verkenner toen ik 1 van de shared drives op de NAS wou benaderen, dit weekend kreeg ik 'm wederom:
“Multiple connections to a server or shared resource by the same user, using more than one user name, are not allowed. Disconnect all previous connections to the server or shared resource and try again”
Na veel Googlen kwam ik niet echt verder (lees: waarom heb ik opeens "multiple connections") en heb uiteindelijke DSM geopend en achteraf de domme fout gemaakt om alles maar eens te gaan updaten (DSM + de packages) in de hoop dat dit zou helpen.
Nu krijg ik de foutmelding "failed to run package service" als ik Sonarr & Radarr wil opstarten via DSM package center.
Gisteren ruim 4u bezig geweest (met enkel Sonarr), p het forum van Sonarr, Reddit & Githeb kwam ik dit tegen:
https://forums.sonarr.tv/...n-package-service/26172/5
https://forums.sonarr.tv/...t-package-update/25396/19
https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/
https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
Volgens mij is dit de resume en mijn laatste status na 4uur zwoegen:
- Sonarr lijkt nu "Mono" nodig te hebben omdat ik DSM 6.0 of hoger draai? (ik meen dat ik daarvoor Mono niet had - weet niet zeker).
- Mono schijnt niet goed te werken op de DS212?
- Er is een workaround om Mono beta te installeren, dit heb ik gedaan (versie: Mono-armv5-4.6.2-0096 voor DS212 "88f6282 (armv5)");
- SSH op DSM geactiveerd en ik kan via FTP (winSCP) de NAS benaderen, dit lukt en ik zie alle mappen (ook de niet shared files);
- Sonarr moet vervolgens naar Mono Beta verwijzen, door de service-setup file aan te passen.
En hier loop ik vast, ik heb niet voldoende rechten om de bestanden of mappen te wijzigen/overschrijven, hebben jullie een idee hoe dit aan te passen? Ook middels PuTTY geprobeerd, maar ik weet niet echt hoe het werkt of wat ik daarin doe, en waarschijnlijk werkt dit ook niet vanwege de rechten?
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik Sonarr of Radarr opnieuw moet installeren (vanwege het opnieuw moeten instellen van alles + series/films die er in toegevoegd staan).
Alles eraf gooien en een oude DSM installeren is ook niet wenselijk vanuit meerdere redenaties.
Hebben jullie idee-en of hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik draai al enkele jaren het volgende op mijn DS212;
- Sonarr
- Radarr
beiden voeden automatisch NZB's aan: NZBget
Vorige week liep ik opeens tegen een foutmelding aan in Windows verkenner toen ik 1 van de shared drives op de NAS wou benaderen, dit weekend kreeg ik 'm wederom:
“Multiple connections to a server or shared resource by the same user, using more than one user name, are not allowed. Disconnect all previous connections to the server or shared resource and try again”
Na veel Googlen kwam ik niet echt verder (lees: waarom heb ik opeens "multiple connections") en heb uiteindelijke DSM geopend en achteraf de domme fout gemaakt om alles maar eens te gaan updaten (DSM + de packages) in de hoop dat dit zou helpen.

Nu krijg ik de foutmelding "failed to run package service" als ik Sonarr & Radarr wil opstarten via DSM package center.
Gisteren ruim 4u bezig geweest (met enkel Sonarr), p het forum van Sonarr, Reddit & Githeb kwam ik dit tegen:
https://forums.sonarr.tv/...n-package-service/26172/5
https://forums.sonarr.tv/...t-package-update/25396/19
https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/
https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
Volgens mij is dit de resume en mijn laatste status na 4uur zwoegen:
- Sonarr lijkt nu "Mono" nodig te hebben omdat ik DSM 6.0 of hoger draai? (ik meen dat ik daarvoor Mono niet had - weet niet zeker).
- Mono schijnt niet goed te werken op de DS212?
- Er is een workaround om Mono beta te installeren, dit heb ik gedaan (versie: Mono-armv5-4.6.2-0096 voor DS212 "88f6282 (armv5)");
- SSH op DSM geactiveerd en ik kan via FTP (winSCP) de NAS benaderen, dit lukt en ik zie alle mappen (ook de niet shared files);
- Sonarr moet vervolgens naar Mono Beta verwijzen, door de service-setup file aan te passen.
En hier loop ik vast, ik heb niet voldoende rechten om de bestanden of mappen te wijzigen/overschrijven, hebben jullie een idee hoe dit aan te passen? Ook middels PuTTY geprobeerd, maar ik weet niet echt hoe het werkt of wat ik daarin doe, en waarschijnlijk werkt dit ook niet vanwege de rechten?
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik Sonarr of Radarr opnieuw moet installeren (vanwege het opnieuw moeten instellen van alles + series/films die er in toegevoegd staan).
Alles eraf gooien en een oude DSM installeren is ook niet wenselijk vanuit meerdere redenaties.
Hebben jullie idee-en of hoe hebben jullie dit opgelost?
Is hier iemand die ervaring met Docker heeft en weet of je in Docker op Synology ook de macvlan netwerkmode kunt gebruiken? Als dat kan gaat mijn knutselserver de deur uit en gaat alles in een Synology pizzadoos.
Link < geen ervaring mee, maar lijkt me wel.Recoil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:15:
Is hier iemand die ervaring met Docker heeft en weet of je in Docker op Synology ook de macvlan netwerkmode kunt gebruiken? Als dat kan gaat mijn knutselserver de deur uit en gaat alles in een Synology pizzadoos.
Hebben jullie ook de antivirus essential op de NAS staan?
Deze blijft bij mij hangen bij het updaten van virusdefinities.
De app wordt automatisch bijgewerkt en heeft de laatste versie.
Ook issues bij anderen? Of misschien een advies om dit goed te krijgen?
Deze blijft bij mij hangen bij het updaten van virusdefinities.
De app wordt automatisch bijgewerkt en heeft de laatste versie.
Ook issues bij anderen? Of misschien een advies om dit goed te krijgen?
@Toml83
Misschien de package eens opnieuw installeren?
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 22-01-2021 12:39 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Zojuist gedaan.kraades schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:38:
@Toml83
Lijkt inderdaad bijgewerkt.
Echter t/m 16-1. Antivirus geeft weer aan up te daten.
Ga het uitvoeren, misschien gaat het nu wel goed.
Thnx voor je advies
edit: updates t/m 16-1-2020... Lijkt meer achter te lopen..
Het lijkt iets met het proces "freshclam" te maken hebben.
Deze trekt aardig wat prive geheugen.
[ Voor 18% gewijzigd door Toml83 op 22-01-2021 13:04 ]
Hoe werkt dit eigenlijk; als je via de CLI een container start, hoe is dan de relatie met de docker GUI in DSM? Mijn use case: ik wil een aantal containers starten met de --user flag, dit is echter ook (nog) niet ondersteund in DSM zelf.kraades schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:20:
@Recoil
Ja dat kan. Alleen niet vanuit DSM Docker UI zelf. Maar dat lijkt mij geen probleem gezien de server omgeving waar je vandaan komt.
@smeerbartje
De DSM Docker UI is slechts een visuele schil op Docker. Alles wat je via de CLI doet zie je terug in de DSM Docker UI en andersom.
Omdat de DSM Docker UI niet compleet is zie je soms dingen niet terug of kun je bepaalde zaken niet invoeren.
Synology gebruikt een oudere versie van Docker. Het is dus mogelijk dat je niet alle Docker opties kunnen gebruiken. Maar dat merk je snel genoeg.
@Toml83
Dat proces is de antivirus update tool zelf denk ik. Misschien even de tijd geven?
De DSM Docker UI is slechts een visuele schil op Docker. Alles wat je via de CLI doet zie je terug in de DSM Docker UI en andersom.
Omdat de DSM Docker UI niet compleet is zie je soms dingen niet terug of kun je bepaalde zaken niet invoeren.
Synology gebruikt een oudere versie van Docker. Het is dus mogelijk dat je niet alle Docker opties kunnen gebruiken. Maar dat merk je snel genoeg.
@Toml83
Dat proces is de antivirus update tool zelf denk ik. Misschien even de tijd geven?
[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 22-01-2021 13:44 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
heb maar een vraag gesteld aan het ondersteuningcenter inzake de updates van antivirus.
Wellicht is het bekend bij hun.
Edit:
@kraades
Het draait tot nu toe. Eens kijken wat er uitkomt.
Wellicht is het bekend bij hun.
Edit:
@kraades
Het draait tot nu toe. Eens kijken wat er uitkomt.
[ Voor 23% gewijzigd door Toml83 op 22-01-2021 14:21 ]
Ik heb na 3 jaar zonder Synology (mijn vorige was een DS213+) en het uitsluitend gebruiken van clouddiensten toch weer de wens om thuis een NAS te hebben staan. Uiteraard wordt dat weer een Synology, waar ik nog zit te twijfelen of het een 220+ of 720+ moet worden.
Nu zit ik alleen te denken om direct met de DSM 7 beta te starten. Als iets nog niet helemaal werkt is dat nog geen ramp, maar de basisfunctionaliteit moet natuurlijk wel vlekkeloos draaien. Wat is jullie ervaring hiermee?
sorry, dacht dat dit [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 was
Nu zit ik alleen te denken om direct met de DSM 7 beta te starten. Als iets nog niet helemaal werkt is dat nog geen ramp, maar de basisfunctionaliteit moet natuurlijk wel vlekkeloos draaien. Wat is jullie ervaring hiermee?
sorry, dacht dat dit [Synology] Vraag en antwoord - deel 3 was
[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 27-01-2021 13:37 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Update Antivirus:
Wanneer ik een system scan laat uitvoeren, trekt het enorm veel (swap of wissel)geheugen.
Conclusie: na een hele nacht draaien is er niks uitgekomen. Weet niet of dat aan de nieuwe versie ligt, maar voor mij even geen scans meer.
Ik laat mijn eigen virus scanner op de PC wel een scan uitvoeren.
Wanneer ik een system scan laat uitvoeren, trekt het enorm veel (swap of wissel)geheugen.
Conclusie: na een hele nacht draaien is er niks uitgekomen. Weet niet of dat aan de nieuwe versie ligt, maar voor mij even geen scans meer.
Ik laat mijn eigen virus scanner op de PC wel een scan uitvoeren.
Misschien hele basale vragen, maar ik kan het niet direct vinden: hoe kan je docker dingen via CLI installeren? Moet je dan een SSH verbinding naar je Synology doen en vanaf daar docker commandos uitvoeren?kraades schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:41:
@smeerbartje
Nog een vraag: is het mogelijk om de Docker versie te updaten? Ik heb dit script gevonden, maar ik weet niet zeker of dat werkt.Omdat de DSM Docker UI niet compleet is zie je soms dingen niet terug of kun je bepaalde zaken niet invoeren.
@Toml83
Mijn doel is om Home Assistant zo ver te krijgen dat hij niet meer aangeeft dat ik een unsupported versie draai, want nu kan ik Hassio niet meer updaten vanuit de Home Assistant UI. Het handmatig updaten gaat ook niet echt lekker, want als ik homeassistant/qemux86-64-homeassistant probeer te downloaden pakt hij dat niet omdat er verwezen wordt naar een specifieke versie (nu 2021.1.5). Als ik :latest download, maakt hij daar een nieuwe container van. Ook gaat stoppen en wissen haast niet omdat de supervisor homeassistant gelijk weer start.
@gwystyl
Klopt, eerst een SSH verbinding maken en hierna de commando's uitvoeren.
Het script om docker te upgraden ken ik niet. Dat zou je eens kunnen uitproberen in een VirtualDSM installatie.
Een andere optie is docker in docker maar ik heb dat zelf nooit geprobeerd met home assistant. De containers van home assistant draaien dan allemaal in een aparte container. Theoretisch mogelijk, maar misschien niet zo robuust voor iets als home assistant.
kraades in "[Docker] [alle OS] Het grote Docker ervaringen en tips topic"
Het script om docker te upgraden ken ik niet. Dat zou je eens kunnen uitproberen in een VirtualDSM installatie.
Een andere optie is docker in docker maar ik heb dat zelf nooit geprobeerd met home assistant. De containers van home assistant draaien dan allemaal in een aparte container. Theoretisch mogelijk, maar misschien niet zo robuust voor iets als home assistant.
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens mij werkt Virtual DSM niet meer. Ik heb het nog niet geïnstalleerd, en dacht in een DSM update gezien te hebben dat dat nu niet meer kan. Ik zal er wel even naar zoeken, want dat klinkt beter dan mijn live omgeving om zeep helpenkraades schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:17:
@gwystyl
Ik heb homeassistant geïnstalleerd met dit package:Een andere optie is docker in docker maar ik heb dat zelf nooit geprobeerd met home assistant. De containers van home assistant draaien dan allemaal in een aparte container. Theoretisch mogelijk, maar misschien niet zo robuust voor iets als home assistant.
:strip_exif()/f/image/VTKP5DjVBl2qMSL8adWeUTxD.jpg?f=fotoalbum_large)
Die installeert supervisor, homeassistant en alle andere nodige containers binnen docker en zorgt dat ze met elkaar kunnen praten. Dit heeft ook een hele tijd goed gewerkt, en ik kon gewoon vanuit de webinterface van Home Assistant updaten. Sinds Home Assistant heeft besloten dat docker minimaal versie 19 moet hebben gaat dat niet meer.
Ik zal naar jouw links naar het docker topic kijken, misschien vind ik daar ook meer info
@gwystyl
VirtualDSM werkt prima hoor. Ik heb op Virtual Machine Manager een instantie van DSM 6 en DSM 7 draaien. Deze gebruik ik als test omgeving. Ook daar kun je weer Docker op installeren.
De package die je noemt ken ik. Ik had deze ook op VirtualDSM 6 draaien. Was er geen truukje op de site van de maker van de package om toch te updaten?
Edit:
Truukje als in het aanmaken van een jobs.json file. Helpt dat? Volgens mij kon ik toen de supervisor weer updaten. Zie https://community.home-as...m-native-package/125559/2 onder current issues.
VirtualDSM werkt prima hoor. Ik heb op Virtual Machine Manager een instantie van DSM 6 en DSM 7 draaien. Deze gebruik ik als test omgeving. Ook daar kun je weer Docker op installeren.
De package die je noemt ken ik. Ik had deze ook op VirtualDSM 6 draaien. Was er geen truukje op de site van de maker van de package om toch te updaten?
Edit:
Truukje als in het aanmaken van een jobs.json file. Helpt dat? Volgens mij kon ik toen de supervisor weer updaten. Zie https://community.home-as...m-native-package/125559/2 onder current issues.
[ Voor 37% gewijzigd door technorabilia op 05-02-2021 10:10 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik gok dat dat trucje bestaat uit deïnstalleren van het geheel en opnieuw installeren. Ik heb net Virtual Machine Manager geïnstalleerd met daarin DSM6, daarin docker en daarin de Hass.io package die ik hierboven al noemde. Tot zover gaat alles goed, en daarin is homeassistant een versie nieuwer.
Ik ga later vandaag proberen docker te updaten en kijken wat er dan gebeurt
Als je de VMM kan draaien waarom draai je dan Home Assistant niet direct in VMM? Dan hoef je niet met trucjes als je jobs.json en via de achterdeur ge-upgrade docker versies te werkengwystyl schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:20:
Ik gok dat dat trucje bestaat uit deïnstalleren van het geheel en opnieuw installeren. Ik heb net Virtual Machine Manager geïnstalleerd met daarin DSM6, daarin docker en daarin de Hass.io package die ik hierboven al noemde. Tot zover gaat alles goed, en daarin is homeassistant een versie nieuwer.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik kan Home Assistant ook wel als package draaien in DSM, maar dan kan ik geen HACS (vroeger Hassio) gebruiken volgens mij (dat is me eerder iig niet gelukt). In docker werkt dat wel.Ortep schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Als je de VMM kan draaien waarom draai je dan Home Assistant niet direct in VMM? Dan hoef je niet met trucjes als je jobs.json en via de achterdeur ge-upgrade docker versies te werken
Ik heb in de VMM nu docker stilgezet en het update script gedraaid via SSH. Dat werkt, en ik kan docker wel starten in DSM, maar ik kan geen packages starten. Hij zegt dan dat hij de API niet kan bereiken.
Je kan de virtual machine rechtstreeks importeren in je VMM. Dan heb je echt alles compleet.gwystyl schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Ik kan Home Assistant ook wel als package draaien in DSM, maar dan kan ik geen HACS (vroeger Hassio) gebruiken volgens mij (dat is me eerder iig niet gelukt). In docker werkt dat wel.
https://gh2home.nl/homeas...in-a-virtual-machine-vmm/
Dan heb je alles draaien en hoef je zelf de dockers niet meer bij te houden.
Dit is ook een officieel ondersteunde manier van werken.
Ik kwam ook van de package van Fredrike vandaan. Ik denk dat dat een doodlopende weg is.
Het ombouwen heeft me een uurtje gekost.
[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 05-02-2021 14:43 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.