[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 58 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Op mijn ds218 draai ik Moments. Moments haalt de fotos uit de map fotos. In de map fotos heb ik onder ander twee submappen laten we ze telefoon1 en telefoon2 noemen. Hierin worden de fotos vanuit google photo gesynchroniseerd. In google photo heb ik partner delen aanstaan zodat wanneer mijn vriendin en ik fotos van onze kinderen maken die gelijk met elkaar gedeeld worden. Dat betekent dat deze ook dan in allebei de telefoonmap komen, dat is niet erg. Moments laat vervolgens de fotos dubbel zien. Weet iemand of ik dat kan voorkomen zonder fotos te hoeven verwijderen uit de folder ( fotos horen nl ook apart in ieders folder te staan.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Voor NZBGet is een update beschikbaar (v21). Release notes in onderstaand artikel:

https://nzbget.net/history-latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Bij mij werd de update in de Docker container netjes doorgevoerd door de installatie op de web interface te bevestigen. Hoefde dus geen nieuwe Docker container te downloaden.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
bluecupra schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:19:
Voor NZBGet is een update beschikbaar (v21). Release notes in onderstaand artikel:

https://nzbget.net/history-latest
En waarom horen update meldingen hier thuis?
Hebben we toch een eigen rubriek voor hier op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23

The_Worst

Unox

@schumi2004 Hoezo zou het hier niet mogen? Er is ook een nieuwsrubriek en ook een pricewatch dus dat mag ook niet vermeld worden op het forum?

Ik draai Nzbget op mijn synology en gezien deze release de processor minder belast als die idle is, zeker interessant!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
The_Worst schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:56:
@schumi2004 Hoezo zou het hier niet mogen? Er is ook een nieuwsrubriek en ook een pricewatch dus dat mag ook niet vermeld worden op het forum?

Ik draai Nzbget op mijn synology en gezien deze release de processor minder belast als die idle is, zeker interessant!
Ik zie de toegevoegde waarde niet elke nieuwe release van een app hier te gaan vermelden als daar allang een rubriek voor is op Tweakers, daar doet een mindere processor belasting (en nzbget gebruikt al zoveel) niets aan af vind ik.
Of gaan we nu ook elke nieuwe release van, sonarr, radarr, tvheadend, MySQL, PHP, gewoon elke Synology en Community pakketten hier posten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluecupra
schumi2004 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:50:
[...]

En waarom horen update meldingen hier thuis?
Hebben we toch een eigen rubriek voor hier op Tweakers?
Naar mijn weten is het een Package wat draait op een Synology, zou daarom niet weten waarom dit niet gepost zou mogen worden in dit topic?. Als of NZBGet zo vaak geupdate wordt, de vorige stable release is van juni 2018. Waar praten we over??

Moet zeggen dat ik dergelijke antwoorden op Tweakers steeds minder kan waarderen en het niet ten goede komt aan de sfeer op het forum 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door bluecupra op 09-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
.

[ Voor 102% gewijzigd door schumi2004 op 09-05-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik moet zeggen dat ik wel dezelfde gedachte als @schumi2004 had toen ik het topic opende. Grrrrrr, een update melding. Verkeerde topic dacht ik.

Daarom ben ik het wel met @schumi2004 eens dat dit topic bedoeld is voor vragen en discussies rond Synology packages en niet zozeer over updates van de software zelf.

In feite heeft de NZBGet update verder niets te maken met de installatie of configuratie van de package zelf. Als ik het goed heb is de NZBGet package van SynoCommunity zodanig geconfigureerd dat er gebruik gemaakt kan worden van in-app upgrading. Net zoals een Docker image of een directe installatie daarvan gebruik kan maken (of niet).

IMHO YMMV etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40

KroeT

[...]

Dankzij de updatemelding in dit topic over een grote release van NZBGet ontdekte ik zojuist pas dat updaten binnen de container mogelijk is. Dus los van hoe deze discussie eindigt was ik er erg blij mee.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Serieus, gaat het nou nog steeds over het plaatsen van een update bericht voor NZBget? Installeer die handel (of niet) en hou er over op... ik zal het in ieder geval voortaan laten om dit soort berichten te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:42
pven schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:07:
@schumi2004 Wat bij mij heeft geholpen is om de onderstaande variabele te zetten voordat je bazarr.py start:
code:
1
export PY_CTYPES_LIBPATH=/usr/lib/python2.7/ctypes

Daarnaast heb ik via DSM nog Python Modules geinstalleerd.
Ik zie dat je dus ook gewoon de Python van Synology gebruikt en niet die van SynoCommunity. Met Python modules heb je alle modules all en is
code:
1
 pip install
niet nodig.

Ik ga dit ook eens proberen. Tot op heden kan ik bazarr starten vanuit een terminal. Ik zie geen messages op de console maar er gebeurt verder ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JeeDeWee schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Ik zie dat je dus ook gewoon de Python van Synology gebruikt en niet die van SynoCommunity. Met Python modules heb je alle modules all en is
code:
1
 pip install
niet nodig.

Ik ga dit ook eens proberen. Tot op heden kan ik bazarr starten vanuit een terminal. Ik zie geen messages op de console maar er gebeurt verder ook niets.
Ik kan het nu niet opzoeken, maar mij staat bij dat /usr/lib/python2.7 een link is naar /volume1/@appstore/python2 (of zoiets)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik er nog niet mee verder ben gegaan en de variable nog steeds zetten moet. Was te druk met het geïnstalleerd krijgen van zigbee2mqtt wat overigens niet gelukt is.

Ik zal vanavond Bazarr weer eens aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Ik houd dit even in de gaten... Nu AutoSub draaien, maar die vind maar heel weinig vinden eigenlijk. Auteur is wel bezig met updates zodat ie weer beter gaat werken begreep ik, maar een kopie van Radarr en Sonarr lijkt me wel ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:09:
Ik zal vanavond Bazarr weer eens aanslingeren.
Sinds de DSM-update van afgelopen nacht krijg ik Bazarr niet meer gestart, ik loop tegen exact hetzelfde aan als wat ik hier eerder heb beschreven. Helaas lijkt de oplossing van toen niet te werken. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
pven schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:42:
[...]

Sinds de DSM-update van afgelopen nacht krijg ik Bazarr niet meer gestart, ik loop tegen exact hetzelfde aan als wat ik hier eerder heb beschreven. Helaas lijkt de oplossing van toen niet te werken. :|
Krijg het ook niet werkend en ben er eigenlijk wel klaar mee, heb me al genoeg tijd gekost nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Krijg het ook niet werkend en ben er eigenlijk wel klaar mee, heb me al genoeg tijd gekost nu :P
Mij schiet plots te binnen wat ik nog meer heb gedaan: ik heb toen een van de bestanden uit de ene ctypes-directory overschreven met eentje uit de andere ctypes-directory. Maar hoe/wat heb ik niet goed opgeschreven .. |:(

Voor nu start bazarr dus niet op, en weet ik niet goed welke error ik nou het beste op kan lossen ...

Als ik start met /usr/local/python/bin/python2.7 (die onder water ergens uit /volume1/@appstore komt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr# /usr/local/python/bin/python2.7 bazarr.py
Bazarr starting...
ERROR:root:BAZARR require gevent Python module to be installed using pip.
Traceback (most recent call last):
  File "bazarr/main.py", line 31, in <module>
    import gevent
ImportError: No module named gevent
Bazarr exited.
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr#

pip install gevent werkt niet, en dat was de vorige keer ook niet nodig.

Als ik de versie van DSM zelf gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr# which python
/bin/python
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr# python bazarr.py
Bazarr starting...
/usr/local/lib/python2.7/site-packages/cffi/model.py:526: UserWarning: 'point_conversion_form_t' has no values explicitly defined; next version will refuse to guess which integer type it is meant to be (unsigned/signed, int/long)
  % self._get_c_name())
Traceback (most recent call last):
  File "bazarr/main.py", line 24, in <module>
    from update_db import *
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/update_db.py", line 7, in <module>
    from scheduler import execute_now
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/scheduler.py", line 3, in <module>
    from get_episodes import sync_episodes, update_all_episodes, update_all_movies
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/get_episodes.py", line 12, in <module>
    from list_subtitles import list_missing_subtitles, store_subtitles, series_full_scan_subtitles, \
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/list_subtitles.py", line 11, in <module>
    import subliminal_patch
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal_patch/__init__.py", line 7, in <module>
    from .providers import Provider
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal_patch/providers/__init__.py", line 8, in <module>
    from subliminal_patch.extensions import provider_registry
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal_patch/extensions.py", line 60, in <module>
    subliminal.refiner_manager.register('sz_omdb = subliminal_patch.refiners.omdb:refine')
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal/extensions.py", line 64, in register
    ext = self._load_one_plugin(ep, False, (), {}, False)
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/stevedore/extension.py", line 203, in _load_one_plugin
    plugin = ep.resolve()
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/pkg_resources/__init__.py", line 2331, in resolve
    module = __import__(self.module_name, fromlist=['__name__'], level=0)
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal_patch/refiners/omdb.py", line 8, in <module>
    from subliminal_patch.http import TimeoutSession
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subliminal_patch/http.py", line 27, in <module>
    from subzero.lib.io import get_viable_encoding
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subzero/lib/__init__.py", line 2, in <module>
    import dict, geezip, httpfake, io, json, rar, which
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/subzero/lib/io.py", line 6, in <module>
    from scandir import scandir as _scandir
  File "/volume1/@appstore/bazarr/bazarr/../libs/scandir.py", line 435, in <module>
    libc = ctypes.CDLL(ctypes.util.find_library('c'), use_errno=True)
  File "/usr/lib/python2.7/ctypes/util.py", line 242, in find_library
    raise RuntimeError("can not find library %s" % name)
RuntimeError: can not find library c
^CTraceback (most recent call last):
  File "bazarr.py", line 68, in <module>
    time.sleep(0.001)
KeyboardInterrupt
^CException KeyboardInterrupt in <module 'threading' from '/usr/lib/python2.7/threading.pyc'> ignored
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr# echo $PY_CTYPES_LIBPATH
/usr/local/python/lib/python2.7/ctypes
root@diskstation2:/volume1/@appstore/bazarr#

Goed, ik puzzel weer verder.

Gevonden:
code:
1
root@diskstation2:/usr/lib/python2.7/ctypes# cp /usr/local/python/lib/python2.7/ctypes/util.py* .

(NB: uiteraard eerst een-en-ander veilig stellen voordat je dit doet)

Hierna start bazarr weer op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
Ik heb gisteren een update vanuit package center gedaan van SABNzb naar 2.3.8 en Python naar een nieuwere versie, 2.17.14 uit mijn hoofd. Nu mist ineens de yenc en sabyenc module.
Al van alles geprobeerd, sab verwijderen en opnieuw installeren, python modules handmatig proberen te installeren, maar niets werkt. Iemand een idee hoe dit weer werkend te krijgen?
Gaat om een al wat oudere Synology. De DS212j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@MADG0BLIN Heb je Python Modules geïnstalleerd? Hoe heb je Python geupdate? Na de laatste DSM-update zit ik nog steeds op 2.7.12. Ik vermoed dat je de community-versie bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
pven schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:46:
@MADG0BLIN Heb je Python Modules geïnstalleerd? Hoe heb je Python geupdate? Na de laatste DSM-update zit ik nog steeds op 2.7.12. Ik vermoed dat je de community-versie bedoelt?
Nee, alleen de python update. Deze stond klaar in package center. Dat is inderdaad de community edition volgens mij. Ik kan het mis hebben qua versie, ik kan er op dit moment niet remote bij. Ik heb verder geen extra zaken geinstalleerd. Het heeft altijd gewerkt tot de python en sabnzb update van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Nee, alleen de python update. Deze stond klaar in package center. Dat is inderdaad de community edition volgens mij. Ik kan het mis hebben qua versie, ik kan er op dit moment niet remote bij. Ik heb verder geen extra zaken geinstalleerd. Het heeft altijd gewerkt tot de python en sabnzb update van gisteren.
Als je op de prompt ingelogd bent, tik dan eens 'which python' om te achterhalen welke python er precies wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
pven schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Als je op de prompt ingelogd bent, tik dan eens 'which python' om te achterhalen welke python er precies wordt gebruikt.
De prompt geeft /bin/python.
Maar als ik in DSM kijk zie ik 2.7.14-19 onder package center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@MADG0BLIN
Dat zal een link zijn denk ik...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
En wat houdt dat precies in? Ben niet geheel thuis in linux en de commandline. ;)
Ik kon er in ieder geval niet in browsen met ls.

[ Voor 9% gewijzigd door MADG0BLIN op 16-05-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@MADG0BLIN

File python is een link naar python2 is een link naar python2.7.

admin@DS716:~$ which python           
/bin/python
admin@DS716:~$ ls -l /bin/python
lrwxrwxrwx 1 root root 7 May 15 09:38 /bin/python -> python2
admin@DS716:~$ ls -l /bin/python2
lrwxrwxrwx 1 root root 9 May 15 09:38 /bin/python2 -> python2.7
admin@DS716:~$ python --version
Python 2.7.12
admin@DS716:~$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
kraades schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:44:
@MADG0BLIN

File python is een link naar python2 is een link naar python2.7.

admin@DS716:~$ which python           
/bin/python
admin@DS716:~$ ls -l /bin/python
lrwxrwxrwx 1 root root 7 May 15 09:38 /bin/python -> python2
admin@DS716:~$ ls -l /bin/python2
lrwxrwxrwx 1 root root 9 May 15 09:38 /bin/python2 -> python2.7
admin@DS716:~$ python --version
Python 2.7.12
admin@DS716:~$
Hmm, hier dezelfde als jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TqQEUenRFyMTdZuxm340AmaC/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Bedankt voor de hulp, maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Net maar NZBGet geïnstalleerd. Zo te zien neemt deze nog minder resources ook. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 12:57
Goedemiddag !! , ik ben al jaren fan van Synology surveillance station client. inmiddels heb ik een 12 tal camera's met zo'n 16TB aan opnames. Nu loop ik tegen het limiet aan en zit met het volgende probleem :
er worden opnames gemaakt van 2 camera's 24/7 , de beelden die tussen 06:00 en 21:00 zijn gemaakt wil ik bewaren voor een periode van 60 dagen. de beelden van 21:00 - 06:00 wil ik echter alleen bewaren voor zo'n 3 dagen. op het moment verwijder ik handmatig de opnames van de server via windows file explorer. echter alle mapjes afgaan duurt nogal lang en vroeg me af of er een makkelijker manier voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
theorganiser schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:47:
Goedemiddag !! , ik ben al jaren fan van Synology surveillance station client. inmiddels heb ik een 12 tal camera's met zo'n 16TB aan opnames. Nu loop ik tegen het limiet aan en zit met het volgende probleem :
er worden opnames gemaakt van 2 camera's 24/7 , de beelden die tussen 06:00 en 21:00 zijn gemaakt wil ik bewaren voor een periode van 60 dagen. de beelden van 21:00 - 06:00 wil ik echter alleen bewaren voor zo'n 3 dagen. op het moment verwijder ik handmatig de opnames van de server via windows file explorer. echter alle mapjes afgaan duurt nogal lang en vroeg me af of er een makkelijker manier voor is.
If you Edit your Camera, under Recording settings, and then Recording, you can set the size and "keep the files within" how many days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Het lijkt erop dat Synocommunity down is, al een paar dagen. Ik kan helemaal nergens hier nieuws over vinden. Is er een alternatieve bron die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53
Mogelijk kan iemand mij omtrent een Docker configuratie vraag verder helpen.

Momenteel heb ik via Virtual Machine Manager 4 vm’s op mijn DS918+ draaien. Werkt perfect maar kost veel overhead. Nu heb ik wat lopen experimenteren met Docker en dat ziet er goed uit echter wil ik diverse Dockers de functionaliteiten van de VM's niet over mijn host IP adres van de Synology laten lopen maar deze op (verschillende) dedicated IP zetten.

Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Via de GUI lijkt dit niet mogelijk te zijn. Op internet lees ik dat je via de CLI kunt configureren maar dan nog krijg ik het niet voor elkaar. Zijn er personen die dit al wel werkend hebben gekregen?

Ik gebruik thuis het netwerksegment 192.168.1.0/24 waarbij ik blok [200]-[220] voor Docker containers heb gereserveerd welke op een apart IP moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Sinds ik een Synology heb gebruik ik gewoon download station. Werkt als een speer. NZB in een mapje dat wordt gemonitord (gesynced via google drive dus wereldwijd beschikbaar vanaf ieder device). Parren en uitpakken gaat automatisch. Geen omkijken naar.
MADG0BLIN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:45:
Bedankt voor de hulp, maar ben er eigenlijk wel klaar mee. Net maar NZBGet geïnstalleerd. Zo te zien neemt deze nog minder resources ook. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Black!
Met docker network create --subnet vanaf de prompt misschien?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10

MJV

Black! schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:44:
Mogelijk kan iemand mij omtrent een Docker configuratie vraag verder helpen.

Momenteel heb ik via Virtual Machine Manager 4 vm’s op mijn DS918+ draaien. Werkt perfect maar kost veel overhead. Nu heb ik wat lopen experimenteren met Docker en dat ziet er goed uit echter wil ik diverse Dockers de functionaliteiten van de VM's niet over mijn host IP adres van de Synology laten lopen maar deze op (verschillende) dedicated IP zetten.

Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Via de GUI lijkt dit niet mogelijk te zijn. Op internet lees ik dat je via de CLI kunt configureren maar dan nog krijg ik het niet voor elkaar. Zijn er personen die dit al wel werkend hebben gekregen?

Ik gebruik thuis het netwerksegment 192.168.1.0/24 waarbij ik blok [200]-[220] voor Docker containers heb gereserveerd welke op een apart IP moeten draaien.
Ik heb Pihole op een soortgelijke manier draaien. Ik weet zo niet hoe je het vanaf de commandline kunt doen, maar hier staat de uitleg die ik heb gebruikt inclusief een docker-create script: http://tonylawrence.com/p...free-your-synology-ports/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Zijn hier gebruikers van SugarCRM op Synology? of, tweakers met meer ervaring dan ik in het 'enablen' van web based tools op synology?

Ik heb het 'officiële' SugarCRM pakket geïnstalleerd op mijn NAS, maar daar valt niks op te configureren; er is nu een knop 'sugarcrm' die verwijst naar http://<ip adres>/sugarcrm en daar krijg ik gewoon een time out.

Moet Web Station geconfigureerd worden (zo ja, geen idee hoe)? Of moet de firewall achter welke de NAS zich bevindt een extra poort doorlaten?

In dat geval, hoe achterhaal ik de poort? hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Dryhte
Als je SugarCRM installeert dan wordt ook Web Station, Apache HTTP Server, MariaDB en PHP geinstalleerd. Hier hoef je verder niet aan in te stellen.

Nadat de installatie is voltooid kun je de SugarCRM installatie afronden via de link http://<ip adres>/sugarcrm/install.php.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
kraades schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:29:
@Dryhte
Als je SugarCRM installeert dan wordt ook Web Station, Apache HTTP Server, MariaDB en PHP geinstalleerd. Hier hoef je verder niet aan in te stellen.

Nadat de installatie is voltooid kun je de SugarCRM installatie afronden via de link http://<ip adres>/sugarcrm/install.php.
Dank je, dan moet er iets mis zijn met de firewall want ik krijg een time-out op dat adres.

Zou er in de settings van Web Station, Apache, MariaDB of PHP iets te zien moeten zijn betreffende SugarCRM?

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 12-06-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Dryhte
Ik denk niet dat je daar veel ziet.

Als je naar http://<ip adres> gaat zou je standaard onderstaande melding Web station has been... moeten zien.

In de firewall moet poort 80 open staan.

admin@DS716V:/volume1/web$ ls
@eaDir  index.html  sugarcrm  web_images
admin@DS716V:/volume1/web$ grep -i section index.html
<p id="paragraph">Web Station has been enabled. To finish setting up your website, please see the "Web Service" section of DSM Help.</p>
admin@DS716V:/volume1/web$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 21:31
pven schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:14:
[...]

Ik had precies hetzelfde, dat was opgelost toen ik het package Python Modules erop heb gezet.

Voor waar ik nu tegenaan loop: zie pven in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3". Ik draai nu al een tijdje versie 0.7.0.5, die lijkt het nog steeds goed te doen. Het advies van de ontwikkelaar was om Python te upgraden, maar dat lukt dus niet.
Heb jij bazarr draaien via docker of manueel geïnstalleerd? Ik wil hem namelijk ook draaien op mijn ds213j (geen docker dus). Is dat mogelijk en hoe krijg je dat voor mekaar aangezien er geen package is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
royco85 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:15:
[...]

Heb jij bazarr draaien via docker of manueel geïnstalleerd? Ik wil hem namelijk ook draaien op mijn ds213j (geen docker dus). Is dat mogelijk en hoe krijg je dat voor mekaar aangezien er geen package is?
Manueel. Ik heb hem eerst via github gedownload, en daarna start ik hem via schumi2004 in "[Synology] Packages". Dat script kan je als stop/start-taak meegeven in DSM.

Enige wat niet werkt bij mij is een restat vanuit Bazarr zelf (bv na een update). Dan moet ik hem killen, en via dat script start ik hem dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
pven schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:46:
[...]

Manueel. Ik heb hem eerst via github gedownload, en daarna start ik hem via schumi2004 in "[Synology] Packages". Dat script kan je als stop/start-taak meegeven in DSM.

Enige wat niet werkt bij mij is een restat vanuit Bazarr zelf (bv na een update). Dan moet ik hem killen, en via dat script start ik hem dan weer.
Heb je dan deze handleiding gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
royco85 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:02:
[...]

Heb je dan deze handleiding gevolgd?
Nee, want die bestond toen nog niet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
pven schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:06:
[...]

Nee, want die bestond toen nog niet. :Y)
Haha oke. Heb je gewoon de zip uitgepakt op je nas? Ik ga binnenkort de handleiding even volgen, mocht dat niet lukken dan ben ik erg benieuwd hoe je het voor mekaar hebt gekregen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
royco85 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Haha oke. Heb je gewoon de zip uitgepakt op je nas? Ik ga binnenkort de handleiding even volgen, mocht dat niet lukken dan ben ik erg benieuwd hoe je het voor mekaar hebt gekregen :-)
Nee. Met 'git clone' clone je de repository, en met dat eerder gegeven script start je hem op.

Is Autosub misschien een betere optie voor je? Die heeft wel een package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
pven schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:46:
[...]

Nee. Met 'git clone' clone je de repository, en met dat eerder gegeven script start je hem op.

Is Autosub misschien een betere optie voor je? Die heeft wel een package
Autosub vind ik maar klote. Slechte interface en loopt constant vast op mijn nas. Ik had bazarr wel werkend gekregen volgens de tutorial op een raspberry, dus dan moet dit op de nas ook wel lukken denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben al een aantal avonden aan het stoeien maar ik kom er niet uit.

Paar dagen geleden een aantal apps op mijn Synology geupdate naar de laatste versie waaronder php 5.6 en phpmyadmin. Ook de Firmware geupdate naar 6.2.2 ipv 6.2.1

Geen bijzondere updates lijkt me....echter is mijn spotweb nu stuk.
Daar is volgens de package center geen update voor.

Als ik nu handmatig de retrieve start dan krijg ik onderstaande melding :

/usr/local/bin/php56 /volume3/web/spotweb/retrieve.php
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

De stappen die ik ondertussen allemaal al meerdere keren gedaan heb:
Database verwijderd en opnieuw aangemaakt
gebruiker verwijderd en opnieuw aangemaakt
PHP 5.6 en PHPMyAdmin verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
MariaDB 5 geupdate naar laatste versie die ik vanmiddag zag....

Voor wat ik kan zien staat php op de goede plek en ook de spotweb map is aanwezig incl de retrieve.php
Heb ook een handleiding op internet van Birdy gevolgd en alle instellingen die daar naar boven komen staan allemaal goed

Iemand enig idee??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
Buzzie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:54:
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben al een aantal avonden aan het stoeien maar ik kom er niet uit.

Paar dagen geleden een aantal apps op mijn Synology geupdate naar de laatste versie waaronder php 5.6 en phpmyadmin. Ook de Firmware geupdate naar 6.2.2 ipv 6.2.1

Geen bijzondere updates lijkt me....echter is mijn spotweb nu stuk.
Daar is volgens de package center geen update voor.

Als ik nu handmatig de retrieve start dan krijg ik onderstaande melding :

/usr/local/bin/php56 /volume3/web/spotweb/retrieve.php
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

De stappen die ik ondertussen allemaal al meerdere keren gedaan heb:
Database verwijderd en opnieuw aangemaakt
gebruiker verwijderd en opnieuw aangemaakt
PHP 5.6 en PHPMyAdmin verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
MariaDB 5 geupdate naar laatste versie die ik vanmiddag zag....

Voor wat ik kan zien staat php op de goede plek en ook de spotweb map is aanwezig incl de retrieve.php
Heb ook een handleiding op internet van Birdy gevolgd en alle instellingen die daar naar boven komen staan allemaal goed

Iemand enig idee??
Volgens mij zag ik dat langskomen in het spotweb draadje. Oplossing lijkt dit te zijn: https://gathering.tweaker...message/59138598#59138598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BoardCrusher schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:46:
[...]

Volgens mij zag ik dat langskomen in het spotweb draadje. Oplossing lijkt dit te zijn: https://gathering.tweaker...message/59138598#59138598
Thanks !!!!
Ga ik vanavond meteen proberen maar lijkt inderdaad de oplossing want het probleem is hetzelfde

EDIT: Lijkt inderdaad de oplossing. Thanks !!

[ Voor 5% gewijzigd door Buzzie op 19-06-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Buzzie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Thanks !!!!
Ga ik vanavond meteen proberen maar lijkt inderdaad de oplossing want het probleem is hetzelfde
De oplossing werkt in ieder geval wel bij mij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Zijn er hier mensen die Directory Server draaien? Ik heb het wel geinstalleerd staan en kan ook met computers het domein joinen maar de beheermogelijkheden zijn erg beperkt op de Synology. Nu had ik gelezen dat je met RSAT kan connecten en zo de boel remote kan beheren en bijna volledige functionaliteit hebt. Alleen nadat ik (via een of ander powershell script) de RSAT tools geinstalleerd heb, lukt het mij niet om in te loggen op de DC.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hebben er meer mensen issues met NZBGet?
Bij mij komen alle downloads op een failure uit.
Het lijkt te gaan om een unpack failure.

Geen wijzigingen aangebracht de afgelopen tijd echt iets wat "spontaan" lijkt te gebeuren.

Een herstart van de NAS leek het opgelost te hebben echter sluit NZBget nu steeds uit zichzelf af na 30 seconden o.i.d.

Ik kan hem via een taak weer herstarten met
code:
1
sudo --user=nzbget /volume1/\@appstore/nzbget/nzbget -D

maar dan is het even later weer verbinding verloren.

[ Voor 39% gewijzigd door Rubman op 22-06-2019 11:42 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik zou graag een (project)planningspakket willen draaien op mijn Synology.
Denk aan Taiga, Kanboard, Restyaboard of Wekan, maar als iemand nog goede suggesties heeft houd ik me aanbevolen.

Aangezien ik ze niet vindt bij pakkettenbeheer (suggesties voor aanvullende pakketbronnen zijn ook welkom) neem ik aan dat ik zoiets in een Docker container moet draaien?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waar haal ik Debian chroot vandaan voor mijn 216j?

Ik wil eens wat met Pi-hole gaan spelen, wat bij gebrek aan docker ondersteuning met chroot zou moeten kunnen. Er zijn genoeg meldingen van mensen die dat gedaan hebben, ook op dit forum. Ik kan het pakket alleen niet vinden.

Ik heb packages.synocommunity.com als source toegevoegd, en trust level op 'Any Publisher' gezet, maar dat levert geen chroot op. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
TheekAzzaBreek schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:55:
Waar haal ik Debian chroot vandaan voor mijn 216j?

Ik wil eens wat met Pi-hole gaan spelen, wat bij gebrek aan docker ondersteuning met chroot zou moeten kunnen. Er zijn genoeg meldingen van mensen die dat gedaan hebben, ook op dit forum. Ik kan het pakket alleen niet vinden.

Ik heb packages.synocommunity.com als source toegevoegd, en trust level op 'Any Publisher' gezet, maar dat levert geen chroot op. Wat doe ik fout?
Geen idee of het nodig is want ik gebruik het niet maar heb je ook de bèta packages aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ja, béta staat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13
Luitjes, ik draai nog NZBGet 16.4 op mijn DS415+.

Ik zie dat inmiddels v21 ook al uit is. Bij SynoCommunity komt er bij mij geen nieuwere versie.

Ik heb m ook nergens kunnen vinden. Iemand een linkje voor me, of wat de laatste stabiele versie is?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
johoo schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:39:

Ik zie dat inmiddels v21 ook al uit is. Bij SynoCommunity komt er bij mij geen nieuwere versie.

Ik heb m ook nergens kunnen vinden. Iemand een linkje voor me, of wat de laatste stabiele versie is?
Je kunt nu vanuit NZBGet zelf updaten via Settings > System > Update NZBGet.

• johoo
Heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik dit,

Check failed. Please try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn camera neemt niet meer automatisch iets op. 8)7

Ik heb DSM 6.2 op mijn DS214+ draaien. Op 29 september is de laatste opname geweest, daarna niets meer. Als ik handmatig een opname start, dan neemt hij wel op. Maar op motion gebeurt er niets. Ik heb in het schedule gekeken, daar staat alles op groen. Ik heb het package herstart, maar dat helpt niet.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:49:
Mijn camera neemt niet meer automatisch iets op. 8)7

Ik heb DSM 6.2 op mijn DS214+ draaien. Op 29 september is de laatste opname geweest, daarna niets meer. Als ik handmatig een opname start, dan neemt hij wel op. Maar op motion gebeurt er niets. Ik heb in het schedule gekeken, daar staat alles op groen. Ik heb het package herstart, maar dat helpt niet.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Iemand?

Herstart van de DS lost het ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:10:
[...]

Iemand?

Herstart van de DS lost het ook niet op.
Klein beetje herkenbaar; ik heb zoiets wel eens opgelost door het schema te verwijderen en opnieuw in te stellen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Klein beetje herkenbaar; ik heb zoiets wel eens opgelost door het schema te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Meteen geprobeerd: helaas, dat werkt ook niet (ja, ik heb beweging in beeld ;-))

Als ik het event detection algoritme wijzig van camera naar surveilance station dan werkt het wel. Het lijkt alsof mijn camera dus geen motion detection meer heeft (als in: kapot ofzo). 8)7

En opgelost: even de stroom van de camera halen heeft het verholpen. Blijkbaar had ie even een vastloper.

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 03-10-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door pven op 03-10-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 10:56

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik heb net een nieuwe Synology, oude was overleden. Nieuwe start dus ook Domoticz heb ik nu in Docker gegooid, maar ik ben al even aan het stoeien maar ik krijg mijn RFXCom 433Mhz niet zichtbaar op de #Hardware pagina van Domoticz.
Iemand gouden tip?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
johoo schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:39:

Ben net van de 415+ naar de 1618+ gegaan en weg Nzbget. Kan het ook nergens meer krijgen. Is het iemand anders wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Chadi schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Ben net van de 415+ naar de 1618+ gegaan en weg Nzbget. Kan het ook nergens meer krijgen. Is het iemand anders wel gelukt?
Direct installeren; heb je ook altijd de nieuwste versie en geen gezeur met updates. Ik had toen deze post gevolgd: schumi2004 in "[Synology] Packages"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:53
FabianNL schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Direct installeren; heb je ook altijd de nieuwste versie en geen gezeur met updates. Ik had toen deze post gevolgd: schumi2004 in "[Synology] Packages"
Of probeer m via Docker, daar heb ik m al een jaar of 2 zonder issues draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
ZiSE schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Of probeer m via Docker, daar heb ik m al een jaar of 2 zonder issues draaien.
Ik heb hem inderdaad via docker. Werkt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Aangezien de ontwikkeling vanuit de synocommunity op NZBGet al een tijdje stil ligt eens geprobeerd of ik NZBGet via een omweg opnieuw kon installeren. Heb een oud beestje staan namelijk de 213+ en volgens mij komen ik dan qua architectuur uit op qoriq dus heb ik de NZBGet SPK hier vandaan gehaald:

https://synology.nzbusenet.com/?arch=qoriq

Huidige versie van NZBGet verwijderd en via handmatige installatie NZBGet via de SKP opnieuw geinstalleerd. Echter lukt het niet om NZBGet op te starten. Blijft in package center op 'stopgezet' staan en als ik klik op uitvoeren dan hapert hij. Heb de NZBGet v19.1-24 gepakt met minimale DSM versie van 6.0-7321, NAS draait op DSM 6.2.2-24922.. Dus zou goed moeten zijn.

Iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken om dit op te lossen of aan de praat te krijgen? Of waar ik wellicht een fout gemaakt zou kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Als ik het zo lees, dan lijkt het me een rechtenprobleem. Waar precies, kan ik je ik niet zeggen. Heeft de user wel alle rechten op de folders die gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.. Zou toch ergens verwachten dat het qua rechten niet moet uitmaken of ik de SPK via package center installeer of een handmatige. De vorige versie werkte gewoon dus leek me dat de nieuwe qua rechten ook zou werken. Desalniettemin vanavond even wat prutsen en kijken of het een rechten ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
_Rayman_ schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:20:
Als ik het zo lees, dan lijkt het me een rechtenprobleem. Waar precies, kan ik je ik niet zeggen. Heeft de user wel alle rechten op de folders die gebruikt worden?
Wat aan het spelen geweest met de rechten op de mappen maar die staan gewoon allemaal goed.. Misschien dat ik de user nog root moet geven alleen daar heb ik helaas geen kaas van gegeven. Uiteindelijke melding die wordt gegeven is 'kon de pakket service niet uitvoeren', wellicht dat dat nog iets zegt over de hoek waar ik in moet zoeken?

edit: Heb hem aan de praat gekregen. Heb uiteindelijk een andere SPK gesnorkeld: https://synocommunity.com/package/nzbget. Dit is versie v20180322-25 wat mij een testversie van v20 lijkt te zijn, aangezien de release van v20 in juli van 2018 was en niet in maart. Aanvullend voor de installatie even een nieuwe shared folder aangemaakt voor de zekerheid. Geen idee dus welke van de 2 nu de oplossing was, de andere SPK of toch een aparte shared folder :D Maar goed voor nu werkt hij in ieder geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Dirrukje op 04-11-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:08
Ik heb een DS918, daar heb ik Docker op draaien. Dat heeft een tijd goed gewerkt maar nu merk ik dat 2 containers niet meer goed starten en zeuren over apache. Beide zijn web applicaties (PHP admin en FireFly).

Ik kan niet meer terughalen wanneer dit probleem zich is voor gaan doen.

Wat ik al gedaan heb:
- Beide containters opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd.
- Apache 2.2 en 2.4 opnieuw geinstalleerd op de NAS.
- Apache in web station op standaard gezet
- PHP7.3 en andere versies her installeerd.

De error die ik krijg:

AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.17.0.3. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message

AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.17.0.3. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
[Thu Jan 02 19:28:06.313449 2020] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.38 (Debian) PHP/7.3.12 OpenSSL/1.1.1d configured -- resuming normal operations

[Thu Jan 02 19:28:06.313625 2020] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND'

EDIT Solved : Ik kan het (nog) niet verklaren maar ik heb 1 netwerkkabel verwijderd, herstart NAS en nu werkt alles weer.

[ Voor 64% gewijzigd door vanputten80 op 02-01-2020 21:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds eind vorig jaar is het weer mogelijk om allerlei standaard niet ondersteunde formaten toch via Video Station af te kunnen spelen.

Er is een manier gevonden om met de meest recente Video Station gebruik te maken van ffmpeg door middel van een wrapper en enkele aanpassingen in Video Station (o.a. het veranderen van welke formaten ondersteund worden en Video Station gebruik te laten maken van de andere ffmpeg).

De volledige beschrijving is hier te vinden:

https://gist.github.com/B...c1d0800528813e75c1669e57e

Op mijn DS218+ kan ik met 40% CPU load 2160p transcoden naar lagere resoluties :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23

The_Worst

Unox

@CrashOne _/-\o_

Dit was toch wel mijn grootste ergernis van afgelopen jaar ben blij dat ik het voor series niet meer hoef om te zetten. Jammer dat de NAS nog wel vastloopt met films maar het is een vooruitgang in ieder geval.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Iemand een idee hoe het best mijn Synology te backuppen?
Ik wil niet gewoon een 1 op 1 backup van het ganse volume, dat is veel te veel data en meestal ook geen kritische data.

Maar het zou wel leuk zijn om b.v. Mailplus server (settings en mailboxen), docker (containers etc) en dergelijke van meerdere packages te regelmatig een backup richting cloud of dergelijks te sturen.

Als ik Hyper Backup of Cloud Sync packages gebruik, dan krijg ik enkel de optie om folders of volumes als backupsource te gebruiken.
Via Update & Restore kan ik een manuele backup doen van de Synology settings, maar deze neemt zijn apps niet mee en kan op het eerste gezicht niet geautiomatiseerd gaan?

Mis ik iets? Hoe backup ik Synology zelf en de packages ipv volumes en/of folders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Is er ondertussen al een NZBget beschikbaar voor de DS918+ om te installeren of kan het alleen nog via Docker? Ik krijg namelijk niks gevonden, ook niet op Git.

Of is er een beter alternatief voor NZBget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

CrashOne schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:57:
Sinds eind vorig jaar is het weer mogelijk om allerlei standaard niet ondersteunde formaten toch via Video Station af te kunnen spelen.

Er is een manier gevonden om met de meest recente Video Station gebruik te maken van ffmpeg door middel van een wrapper en enkele aanpassingen in Video Station (o.a. het veranderen van welke formaten ondersteund worden en Video Station gebruik te laten maken van de andere ffmpeg).

Op mijn DS218+ kan ik met 40% CPU load 2160p transcoden naar lagere resoluties :)
Als je deze hebt toegepast, de laatste update in package center van FFMpeg via de SynoCommunity werkt ook nog probleemloos.

Waar ik wel tegenaan loop: Als ik een video laat transcoden, dan werken deze perfect op bijvoorbeeld een telefoon, echter zijn de bestanden nog steeds heel erg groot. Ik heb een video van 12GB laten transcoden, het resultaat is 11,5GB. Is er ergens wat aan te passen zodat tijdens het transcoden ook de bestandsgrote wat kleiner wordt? 11,5GB over 4G word ik net blij van :D

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
witchdoc schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:43:
Iemand een idee hoe het best mijn Synology te backuppen?
Ik wil niet gewoon een 1 op 1 backup van het ganse volume, dat is veel te veel data en meestal ook geen kritische data.

Maar het zou wel leuk zijn om b.v. Mailplus server (settings en mailboxen), docker (containers etc) en dergelijke van meerdere packages te regelmatig een backup richting cloud of dergelijks te sturen.

Als ik Hyper Backup of Cloud Sync packages gebruik, dan krijg ik enkel de optie om folders of volumes als backupsource te gebruiken.
Via Update & Restore kan ik een manuele backup doen van de Synology settings, maar deze neemt zijn apps niet mee en kan op het eerste gezicht niet geautiomatiseerd gaan?

Mis ik iets? Hoe backup ik Synology zelf en de packages ipv volumes en/of folders?
Dat zit gewoon in hyperbackup? Bij het maken van een task kun je eerst folders selecteren, maar de tweede stap is packages. Even doorklikken dus. Werkt al tijden prima hier.
En ideaal is iemand anders vinden met een Synology. Dan kun je elkaars offsite backup zijn. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
johoo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:27:
Is er ondertussen al een NZBget beschikbaar voor de DS918+ om te installeren of kan het alleen nog via Docker? Ik krijg namelijk niks gevonden, ook niet op Git.

Of is er een beter alternatief voor NZBget?
SynoCommunity? Ik dacht dat een DS918+ een apollolake architectuur heeft?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
kraades schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:10:
[...]

SynoCommunity? Ik dacht dat een DS918+ een apollolake architectuur heeft?
Ja klopt, Apollolake. Bij mij staat die bij SynoCommunity er niet bij. Ik heb het wel via Docker lopen, maar wilde eigenlijk weten of het al mogelijk was via een reguliere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@johoo
Ah, ik zag apollolake erbij staan en dacht dat het dan wel zou werken...
https://synocommunity.com/package/nzbget

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:05

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Sinds een week of 2 ben ik in bezit van een Synology DS213+.
Aanvankelijk was mijn idee om hier ook een Plex servertje op te draaien, maar toen bleek dat ik mijn huiswerk niet goed gedaan had, en dat deze NAS sinds een tijdje niet meer officleel ondersteund wordt door Plex. Nu schijnen er wel wat manieren te zijn om alsnog Plex aan de praat te krijgen, maar dan is de vraag nog maar of deze NAS genoeg spierballen heeft om die service een beetje fatsoenlijk te trekken.
Als alternatief ben ik nu omgeschakeld naar Kodi. Mijn idee is dat ik mijn NAS gewoon een netwerk share laat zijn, en dat Kodi het eventuele transcode werk en het binnenslepen van eventuele ondertiteling doet. Kodi draait in dit geval op mijn Xbox One.
Dit werkt erg goed, als het werkt. Een groot deel van mijn series en films wordt gewoon herkend, alleen de helft van mijn series komt niet in mijn lijst bij Kodi te staan. Ook is er een klein deel van de series wat totaal verkeerd weergegeven wordt. Ik heb het idee dat dit alle bestanden zijn die in .mkv ge-encode zijn, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Ik heb even gegoogled, en op zich moet Kodi prima met MKV overweg kunnen.
Toen was mijn idee dat het misschien aan de metadata lag, dus wou ik proberen of ik een app kan laten draaien op mijn NAS, die automatisch alle bestanden in een bepaalde map bekijkt, en daar de metadata van IMDB o.i.d. van op haalt. Daarnaast zou het fijn zijn als de app alle bestanden in een logische mappenstructuur zet. Dus ik heb een soort "input" map, daar sleep ik een map of videobestand in, en de app categoriseert dit vervolgens en schrijft het weg. Ondertiteling zou ook prima zijn, al gaat dat ook goed via Kodi (op de xbox). Na wat googlen kom ik al snel uit op dingen als Sickbeard, Couchpotato etc, en los van dat ik ze nog niet lekker aan de praat krijg, is het ook wel erg veel functie voor iets simpels als metadata en ondertiteling ophalen.
Ik hoef niet perse vanaf mijn telefoon mijn NAS te vertellen dat hij een heel seizoen van een serie moet downloaden, mijn vraag is volgens mij veel simpeler.
Dus, lang verhaal kort; is er een app of package die metadata op kan halen zodat kodi al mijn series en films fatsoenlijk herkent? Het wegschrijven in fijne mappenstructuur en ophalen van ondertiteling zou ook mooi zijn, maar dat zijn "could haves".

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Morahnah schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:36:
Toen was mijn idee dat het misschien aan de metadata lag, dus wou ik proberen of ik een app kan laten draaien op mijn NAS, die automatisch alle bestanden in een bepaalde map bekijkt, en daar de metadata van IMDB o.i.d. van op haalt.
https://kodi.wiki/view/Media_Companion
Windows app, maar je kan ze op je netwerk drive laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CrashOne schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:57:
[...]

Als je deze hebt toegepast, de laatste update in package center van FFMpeg via de SynoCommunity werkt ook nog probleemloos.

Waar ik wel tegenaan loop: Als ik een video laat transcoden, dan werken deze perfect op bijvoorbeeld een telefoon, echter zijn de bestanden nog steeds heel erg groot. Ik heb een video van 12GB laten transcoden, het resultaat is 11,5GB. Is er ergens wat aan te passen zodat tijdens het transcoden ook de bestandsgrote wat kleiner wordt? 11,5GB over 4G word ik net blij van :D
Je kunt argumenten aan ffmpeg meegeven die invloed hebben op de hoeveelheid compressie en de uiteindelijke bestandsgrootte. Denk aan dingen als preset en crf. Het zal wel een beetje schipperen zijn hoeveel compressie de CPU van een wilekeurige Diskstation aan kan, misschien valt er daardoor ook wel nauwelijks winst te halen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:05

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

witchdoc schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:17:
[...]

https://kodi.wiki/view/Media_Companion
Windows app, maar je kan ze op je netwerk drive laten werken.
Ik ga 'm eens uitproberen, thanks!

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Ik heb een ds214play met o.a. Radarr en Sonarr als package geinstalleerd. Na een restart starten deze packages niet zelf op en moet ik via packagecenter deze beide uitvoeren waarna ze goed werken. Hoe kan ik dit verhelpen?

Voor beide heb ik de laatste versie, Sonarr 2.0.0.5338 - Aug 15 2019

[ Voor 13% gewijzigd door vandermark op 03-02-2020 21:10 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
CrashOne schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:57:

Ook namens mij hartstikke bedankt voor deze heads-up! _/-\o_
Lijkt het hier goed te doen op de DS916+ i.c.m Amazon's Fire TV Stick 4K. Synology's eigen DS video app daarop speelde geen DTS audio stream onder video's, en vroeg dan een andere player te forceren. Ging op zich prima maar blijft nu gewoon in de eigen player waardoor zichtbaar blijft wat gekeken is en in welke gedeelte van de video bij pauzen, te gek dus. Zal snel even een AppleTV testen buiten het lokale netwerk, daar is dat forceren van een andere speler via de DS video niet app mogelijk helaas, wat best wat frustratie gaf met DTS audio streams. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38

Albi The Dragon

get your hand off my tail

vandermark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:07:
Ik heb een ds214play met o.a. Radarr en Sonarr als package geinstalleerd. Na een restart starten deze packages niet zelf op en moet ik via packagecenter deze beide uitvoeren waarna ze goed werken. Hoe kan ik dit verhelpen?
> Configuratiescherm > Taakplanner

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42
Albi The Dragon schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:03:
[...]

> Configuratiescherm > Taakplanner
Ja, dat gebruik ik voor diverse taken, heb ook een paar met 'user defined' script. Maar hoe kan ik taak maken om een Sonarr en Radarr te starten?

Edit: gevonden! Is gewoon optie bij kiezen van een taak om service te starten, top en tx @Albi The Dragon :w

[ Voor 15% gewijzigd door vandermark op 04-02-2020 12:17 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 18:59
Ik weet niet of dit al eerder gepost is, maar ik kwam deze link tegen in een nieuwsbrief van Synology die ik vanmiddag kreeg.
Het gaat over het vervallen van de ondersteuning van een flink aantal (31) packages. Ook kunnen die packages na het vervallen van de ondersteuning niet meer gedownload worden via het Package Center in DSM en zul je de packages handmatig moeten installeren middels de (nog) te downloaden *.spk bestanden.

https://www.synology.com/...ce=eNews&utm_medium=email

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

• pven
  • Niet online
Bestaat er een alternatief voor Bazarr welke voorlopig wel met Python2 blijft werken? Een nieuwe Synology kopen omdat Bazarr Python3 nodig heeft vind ik wat overdreven. 8)7

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:25
pven schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:16:
Bestaat er een alternatief voor Bazarr welke voorlopig wel met Python2 blijft werken? Een nieuwe Synology kopen omdat Bazarr Python3 nodig heeft vind ik wat overdreven. 8)7
Python 2 en 3 kun je volgens mij gewoon langs elkaar draaien? https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/py3k

Als je Synology docker ondersteund kun je ook Bazarr in een docker container runnen.

• pven
  • Niet online
Nivali schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Python 2 en 3 kun je volgens mij gewoon langs elkaar draaien? https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/py3k

Als je Synology docker ondersteund kun je ook Bazarr in een docker container runnen.
(Ik had wat meer moeten melden.) Dat klopt, maar de nieuwste Python2- o Python3-versie kan niet op mijn DS214+ worden geinstalleerd.

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
pven schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:21:
[...]

(Ik had wat meer moeten melden.) Dat klopt, maar de nieuwste Python2- o Python3-versie kan niet op mijn DS214+ worden geinstalleerd.
Hi,

Heb even gekeken op mijn oude 212+ maar daar heb ik zelfs Python3 om te installeren Versie 3.5.6-8 via synocommunity.
Ligt het misschien aan je architectuur dat je hem niet beschikbaar hebt? :/

wel vreemd dat ik wel de optie heb en jij niet.

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38

Albi The Dragon

get your hand off my tail

pven schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:16:
Inderdaad via Synocommunity kan je per architectuur de geschikte package Python 3 downloaden:

https://synocommunity.com/package/python3

Ik heb ook lang gezocht naar Bazarr voor niet-Docker Synolgy en kijk eens aan:

https://github.com/smaarn/spksrc/releases/tag/bazarr-0.8.4.1

Handmatige installatie van deze twee packages leidt tot werkende Bazarr op mijn DS216j

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

• pven
  • Niet online
Albi The Dragon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Inderdaad via Synocommunity kan je per architectuur de geschikte package Python 3 downloaden:

https://synocommunity.com/package/python3
Eens kijken of ik dat op mijn DS werkend krijg. Dank!
Helaas komt hij niet verder dan 3.5.6-8. Is er een manier om toch Python3.6 erop te krijgen?
Ik heb ook lang gezocht naar Bazarr voor niet-Docker Synolgy en kijk eens aan:

https://github.com/smaarn/spksrc/releases/tag/bazarr-0.8.4.1
Die heb ik draaien, iets anders kan niet echt op mijn DS214+. :)

Ik moet van deze melding af, want er komt een moment waarop Bazarr echt niet meer werkt met Python2:
Python deprecation warning
Bazarr is now compatible with Python 3.6 and newer. You must upgrade Python as we don't support Python 2.x anymore.

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 13-02-2020 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Pietertje 085 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:32:
[...]
Ligt het misschien aan je architectuur dat je hem niet beschikbaar hebt? :/
Inderdaad, de DSx14+ maakt als enige + (met uiztondering van DS2414+) gebruik van een Marvell CPU. De 11+, 12+ en 13+ gebruiken een Intel Atom. Daarom werken veel packages daar nog wel op.
Helaas maken ze met DSM 7 een onderscheid op jaartal en niet CPU-architectuur.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een DS918+ met daarop ruTorrent + Radarr & Sonarr. Maar nu maak ik iets raar mee.

Alle downloads blijven in de map /Downloads/Incoming/ staan ipv completed. Ook krijg ik het idee dat de downloads niet altijd stoppen. Films worden niet verplaatst naar mijn /Movies/ folers maar series blijken wel te lukken

Completed Download & Failed Download: Handling & Remove staat aan in bijde Radarr als Sonarr Wat zie ik over het hoofd?
Pagina: 1 ... 58 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.