Dank voor de info!The_Worst schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:46:
Ik heb exact dezelfde instellingen aan staan maar voornamelijk films geven enorm veel problemen met Chromecast. Zet maar een film aan via een Chromecast en het processorgebruik zal naar de +90% stijgen. Op een gegeven moment stijgt de bitrate en kan de NAS het niet bijbenen en hapert of stopt het afspelen.
Ik heb het onderstaande in een bat-bestand staan in de map van ffmpeg. Het loopt door alle mkv-bestanden in de map en vervangt het audio-spoor door AAC 2.0. Videospoor en ondertitelingssporen worden gekopieerd. Het wordt volgens de officiële specificaties (althans degene volgens degene waarvan ik het gekopieerd heb) gemixt naar stereo 2.0.
code:
1 2 3 4 5 6 for %%a in (*.mkv) do ( ffmpeg -y -i "%%a" -map 0 -c:v copy -map 0:a -c:a:1 copy -c:s copy -map 0:a -c:a:0 aac -strict -2 -filter_complex "[0:a:0] pan=stereo|FL < 1.0*FL + 0.707*FC + 0.707*BL|FR < 1.0*FR + 0.707*FC + 0.707*BR" "aa-%%a" del "%%a" ren "aa-%%a" "%%a" move "%%a" completed/ )
Het is een houtje/touwtje oplossing maar het werkt voor mij. Mijn eigenlijke bedoeling was om een AAC2.0-spoor toe te voegen maar Ffmpeg wil het spoor alleen maar vervangen. Scheelt weer schijfruimte.
Speel maar een film af voor het omzetten en na het omzetten. Je zal zien dat het processorgebruik enorm daalt.
AC3 en DTS worden inderdaad niet ondersteund door Chromecast: https://developers.google...hromecast-1st-and-2nd-gen
Wat raar dat ze dan wel settings hebben m.b.t. AC3 en de Chromecast.
Ik heb eens eerder van deze 'oplossing' gehoord. Het grote nadeel vind ik dat ik de films kijk met mijn homecinemaset en AC3 en DTS. Ffmpeg heb ik geïnstalleerd staan, maar het zou zonde zijn om mijn AC3 en DTS tracks te verliezen voor stereo.
Misschien dat ik het voor een aantal films even moet proberen (Die kopieer ik dan naar een aparte map om er doorheen te gaan). Hoe heb je die .bat laten draaien op de Synology?
Overigens lees ik ook over het offline transcoderen via Videostation. Dan zal het wel goed moeten werken: royduin in "Alternatief Synology DS216play om video's te streamen?"
Ik kan deze setting alleen nergens vinden. Zo kan ik een selectie films omzetten en beschikbaar stellen in een Chromecast groepje in Videostation.
[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 20-09-2018 11:30 ]