Joarie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Ja, het principe van het aanpassen snap ik (poort zichtbaar voor netwerk -> poort in docker)...maar waar doe ik dat?
In de container eigenschappen is het veld Poortinstellingen niet bewerkbaar omdat "Poortinstellingen zijn niet vereist bij het gebruik van hetzelfde netwerk als Docker Host".
Je kunt Sabnzbd toch gewoon op het bridge netwerk zetten. Daar maakt het verder niets uit.
En dan kun je daar de poortforwarden aanpassen.
Anders moet je kijken waar de configfile staat. In onderstaande file staat waar de confifile staat en welke poort gebruikt wordt voor de webservice. Of je dat vooraf kunt aanpassen en zelf een docker kunt "compilen" met andere poort weet ik niet. Denk dat je dan een github fork moet maken en die moet pullen.
https://github.com/linuxs...tc/services.d/sabnzbd/run
Ik ga even pielen, kijken wat het doet. Wil het nu weten ook
Edit1: De ini file wordt in ieder geval elke keer overschreven door het run commando.
"/usr/bin/sabnzbdplus --config-file /config --server 0.0.0.0:8080"
Edit2: Hier moet je dus je poort aanpassen. Volgens mij zit er geen standaard tekst editor in, dus dan zou je de file kunnen vervangen. Of je dat wilt is een 2e, want elke nieuwe docker build moet je dat dan overnieuw doen.
root@linuxserver-sabnzbd1:/etc/services.d/sabnzbd# cat run
#!/usr/bin/with-contenv bash
exec \
s6-setuidgid abc /usr/bin/sabnzbdplus \
--config-file /config --server 0.0.0.0:
8080
root@linuxserver-sabnzbd1:/etc/services.d/sabnzbd# cp -rp run /config/run
root@linuxserver-sabnzbd1:/etc/services.d/sabnzbd# cp -rp run run.back
Pas de poort aan. Note: De text editor in DSM wou niet goed saven, dus via Windows gedaan.
root@linuxserver-sabnzbd1:/etc/services.d/sabnzbd# cp -rp /config/run run
Note: En omdat ik met windows heb lopen kloten even een chmod 755 om de rechten weer goed te zetten.
Restart de image.
Sabnzbd zit nu op 8081 in op het hostnetwerk.
[
Voor 71% gewijzigd door
Mirx_NL op 25-07-2018 11:40
]