Time-out op 120 sec gezet. Duur maakt me niet uit, als ie maar afsluit.loyske schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:08:
[...]
Geprobeerd met een time-out van 20, maar krijg nog steeds de melding.
@gastje01 Jij dit nog opgelost gekregen?
Ik heb voor zowel Radarr als Sonarr een update staan in DSM. Uhh, is het verstandig om die te updaten?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ja die kan je veilig updaten. De veranderingen zijn ook miniem: https://github.com/SynoCo...31979c0521fb1558d1b9d968b
Ligt het aan mij, of is dat eigenlijk een update van niets?job schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:42:
Ja die kan je veilig updaten. De veranderingen zijn ook miniem: https://github.com/SynoCo...31979c0521fb1558d1b9d968b
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb met sonarr een probleem dat wanneer ik een bepaalde serie wil downloaden, ik het volgende krijg:

De ene keer is hij doorgestuurd naar NZBGet, maar gebeurt er geen PP, de andere keer krijgt NZBGet zelfs niets. Maar bij andere series werkt hij dan wel weer normaal.

De ene keer is hij doorgestuurd naar NZBGet, maar gebeurt er geen PP, de andere keer krijgt NZBGet zelfs niets. Maar bij andere series werkt hij dan wel weer normaal.
Had volgens mij wel dat ik de rechten van de users moest veranderen (staat wel bij de installatie van de update)job schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:42:
Het werkt hierna weer prima. (en is technisch gezien veel veiliger, aangezien je nu rechten aan de 'sonarr user' moet geven i.p.v. 'users' in het algemeen.) maar niet doen als je even snel-snel een update wilt doen en geen tijd hebt om dit even te fixen.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Als ik iets download via SABnzb, en direct laat uitpakken (bestand ingepakt met password), gebruik ik hiervoor dsfile, bestand rechtstreeks in de nzb-map, met in de naamgeving password=........
Dit werkt perfect. Echter nu kom ik regelmatig tegen dat het password tekens bevat, bijvoorbeeld: / . Dit teken kan ik niet in dsfile invullen, krijg ik een error voor de nieuwe naam. Dus dat bestand kan ik niet automatisch laten downloaden en uitpakken.
Maar ga ik hem eerst downloaden en daarna via mijn laptop uitpakken op de NAS, duurt dit een eeuwigheid..
Kortom, hoe omzeil ik dit probleem dat deze bestanden ook gewoon automatisch op de NAS zijn uit te pakken?
Dit werkt perfect. Echter nu kom ik regelmatig tegen dat het password tekens bevat, bijvoorbeeld: / . Dit teken kan ik niet in dsfile invullen, krijg ik een error voor de nieuwe naam. Dus dat bestand kan ik niet automatisch laten downloaden en uitpakken.
Maar ga ik hem eerst downloaden en daarna via mijn laptop uitpakken op de NAS, duurt dit een eeuwigheid..
Kortom, hoe omzeil ik dit probleem dat deze bestanden ook gewoon automatisch op de NAS zijn uit te pakken?
@Goofyduck384 , waarom handmatig uitpakken met SabNZBd? Volgens mij is deze prima in staat archieven die password protected zijn uit te pakken zonder handmatige tussenkomst van DSfile. Kijk anders is naar NZBget, deze kan zeker overweg met password encrypted posts. Simpel een kwestie van het betreffende archief password plakken in de post commands, rest gaat vanzelf.
Onderweg https://www.dropbox.com/s...rrsCn_undnTDt8hXiWIa?dl=0Robbie T schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:11:
[...]
Die bedoel ik inderdaad :-). Ik hou me aanbevolen voor een nieuwe package ;-)
Heb het zelf nog niet getest overigens, mijn architecture is nog niet aan de beurt.
/edit:
NOTE: Package zegt dat ie niet draait maar Lidarr draait wel degelijk (poort 8686), ik kijk er vanmiddag wel naar als ik tijd heb.
[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2018 10:45 ]
Na lange tijd weer eens een NZBGet update via Synology's package manager (via SynoCommunity dus), versie 20180319-23. Helaas krijg ik de melding dat het package corrupt is...
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2018 12:49 ]
Ah dat is lang geleden. Ik heb onlangs handmatig de Linux installatie maar gedaan.Wildfire schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:18:
Na lange tijd weer eens een NZBGet update via Synology's package manager (versie 20180319-23). Helaas krijg ik de melding dat het package corrupt is...
https://nzbget.net/installation-on-linux
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Kijk eens goed in de logs of je toevallig niet hetzelfde probleem hebt als dat ik had dit weekend, te weten dat Sonarr opeens geen rechten heeft om de aflevering naar de juiste map te schrijven.pina schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:15:
Ik heb met sonarr een probleem dat wanneer ik een bepaalde serie wil downloaden, ik het volgende krijg:
[afbeelding]
[afbeelding]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
En dit werkt prima, en je kunt in app updatencypher21 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:48:
[...]
Ah dat is lang geleden. Ik heb onlangs handmatig de Linux installatie maar gedaan.
https://nzbget.net/installation-on-linux
Ik heb destijds deze instructies gebruikt:
schumi2004 in "[Synology] Packages"
Iemand die me met onderstaand kan helpen: ik heb mijn desktop opnieuw geinstalleerd (herstelfunctie van win10).
Op mijn D-schijf stond een map Cloudstation die ik voorheen syncte met Cloudstation. Deze map wordt ook op mijn laptop bijgehouden.
De D-schijf is bij de windowsrestore onaangetast gebleven.
Nu start ik op mijn desktop de client opnieuw na installatie, maar ik krijg de melding: ontbrekende map of onvoldoende machtigingen.
Ik ben zelf administrator. Ik heb naar de machtigingen op de D-schijf gekeken, en het enige wat me opviel was dat de groep DESKTOP\Users alleen lees en schrijfrechten had. Ik heb dat uitgebreid naar met Wijzigen en vervolgens de hele schijf bijgewerkt.
Eigenlijk al vreemd, want ik ga er vanuit de CS onder mijn naam (=desktop\administrator) werkt en dus volledig toegang zou moeten hebben.
De Synology-account heeft dezelfde naam en wachtwoord als de windows-account op mijn desktop, echter heb ik op mijn desktop mijn account wel gekoppeld aan een hotmailaccount.
Exact hetzelfde heb ik een maand geleden bij een herinstallatie op mijn laptop gedaan, zonder problemen (het is wel zo dat op mijn laptop de C-schijf wel geheel opnieuw is geinstalleerd, daar zit maar één schijf in)
Maar CS blijft de melding geven.
Ik vermoed dat het te maken heeft met het ownership van de schijf na de windowsrestoren?
Op mijn D-schijf stond een map Cloudstation die ik voorheen syncte met Cloudstation. Deze map wordt ook op mijn laptop bijgehouden.
De D-schijf is bij de windowsrestore onaangetast gebleven.
Nu start ik op mijn desktop de client opnieuw na installatie, maar ik krijg de melding: ontbrekende map of onvoldoende machtigingen.
Ik ben zelf administrator. Ik heb naar de machtigingen op de D-schijf gekeken, en het enige wat me opviel was dat de groep DESKTOP\Users alleen lees en schrijfrechten had. Ik heb dat uitgebreid naar met Wijzigen en vervolgens de hele schijf bijgewerkt.
Eigenlijk al vreemd, want ik ga er vanuit de CS onder mijn naam (=desktop\administrator) werkt en dus volledig toegang zou moeten hebben.
De Synology-account heeft dezelfde naam en wachtwoord als de windows-account op mijn desktop, echter heb ik op mijn desktop mijn account wel gekoppeld aan een hotmailaccount.
Exact hetzelfde heb ik een maand geleden bij een herinstallatie op mijn laptop gedaan, zonder problemen (het is wel zo dat op mijn laptop de C-schijf wel geheel opnieuw is geinstalleerd, daar zit maar één schijf in)
Maar CS blijft de melding geven.
Ik vermoed dat het te maken heeft met het ownership van de schijf na de windowsrestoren?
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 20-03-2018 17:54 ]
Mijn DS916+ geeft aan dat er een update is voor de packages Docker, Filestation, Log Center & Universal Search maar wanneer ik een van deze probeer te updaten krijg ik na een tijdje de melding: Operation Failed.
Nas al gereboot, hielp niets. Enige bijzonderheid bij mij is dat Docker op volume2 (SSD) staat.
Iemand anders hetzelfde issue?
Nas al gereboot, hielp niets. Enige bijzonderheid bij mij is dat Docker op volume2 (SSD) staat.
Iemand anders hetzelfde issue?
Dit kan voorkomen als het erg druk is op de Synology servers. En dat is nog wel eens na het beschikbaar komen van updates. Gewoon even geduld hebben en het later nog eens proberen. Het ligt iig (zeeeeeer waarschijnlijk) niet aan je Nas.
[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-03-2018 12:45 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Wel ja zo is het, want snap het echt niet hoe dat opeens kan. Hoe heb je het dan kunnen oplossen?Joarie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:51:
[...]
Kijk eens goed in de logs of je toevallig niet hetzelfde probleem hebt als dat ik had dit weekend, te weten dat Sonarr opeens geen rechten heeft om de aflevering naar de juiste map te schrijven.
Te veel dingen geprobeerd:pina schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:45:
[...]
Wel ja zo is het, want snap het echt niet hoe dat opeens kan. Hoe heb je het dan kunnen oplossen?
- nieuwe user (nzbdrone) aangemaakt (met alle rechten in die folder)
- rechten van de mediafolders aangepast
- opstart van sonarr onder de nieuwe user gehangen (via telnet)
Uiteindelijk werkte dat nog niet allemaal maar zag ik opeens dat een nieuwe serie wel wou sorteren/moven maar oude niet. Dus:
- Alle bestaande mappen van series weggegooid (of hernoemd met een extra karakter om de inhoud te bewaren)
- Serie uit de sonarr-lijst gegooid
- Serie opnieuw in de sonarr-lijst gezet
Na die truuk kon opeens Sonarr wel de boel importeren (aangezien hij dan zelf de folder had aangemaakt).
Wellicht werkt die laatste methode meteen en heb ik met het eerste deel eigenlijk te veel gedaan dan nodig was. Maar volgens de informatie die ik kon vinden moest nzbdrone wel een (hidden) user zijn, maar was die weg.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik heb mijn DS218+ helemaal ingesteld, wat een fijn apparaat.
Maar Sonarr en Radarr in een Docker container zorgen voor problemen. Ik had alles correct ingesteld, voor Sonarr werkte dat gister wel. Tot ik besloot dat ik wat mappen wilde veranderen.
Ik heb voor Sonarr nu 3 mappen:
Disk One/Automation/Sonarr > /downloads (de map waarin de downloads moeten komen)
Disk Two/Shows > /tv (de map waarin de series staan)
docker/Sonarr > /config (default)
Voor Radarr heb ik er ook 3:
Disk One/Automation/Radarr > /download (de map waarin de downloads moeten komen)
Disk One/Movies > /movies (de map waarin de series staan)
Voor Sabnzbd heb ik er 5:
Disk One/Autiomation > /automation (om voor de labels tv en movie resp. de mappen Sonarr en Radarr te gebruiken).
Disk One/Autiomation/Watch > /watch (voor de watch folder)
Disk One/Autiomation/Sabnzbd > /incomplete (voor de incomplete downloads)
Disk One/Downloads -> downloads (voor alle downloads die geen categorie tv of movie hebben)
docker/Sabnzbd -> /config (default)
Van alles wat in de queue ging dat even mis. Dus heb ik de film-downloads in Disk One/Automation/Radarr en de tv-downloads in Disk One/Automation/Sonarr gezet. Maar ze worden niet opgepakt door beide applicaties!
Ik kan in de webinterface ook niet het path veranderen of iets dergelijks.
Wat moet ik doen om de boel weer werkend te krijgen? Ik snap het even niet meer.
Maar Sonarr en Radarr in een Docker container zorgen voor problemen. Ik had alles correct ingesteld, voor Sonarr werkte dat gister wel. Tot ik besloot dat ik wat mappen wilde veranderen.
Ik heb voor Sonarr nu 3 mappen:
Disk One/Automation/Sonarr > /downloads (de map waarin de downloads moeten komen)
Disk Two/Shows > /tv (de map waarin de series staan)
Voor Radarr heb ik er ook 3:
Disk One/Automation/Radarr > /download (de map waarin de downloads moeten komen)
Disk One/Movies > /movies (de map waarin de series staan)
Voor Sabnzbd heb ik er 5:
Disk One/Autiomation > /automation (om voor de labels tv en movie resp. de mappen Sonarr en Radarr te gebruiken).
Disk One/Autiomation/Watch > /watch (voor de watch folder)
Disk One/Autiomation/Sabnzbd > /incomplete (voor de incomplete downloads)
Disk One/Downloads -> downloads (voor alle downloads die geen categorie tv of movie hebben)
docker/Sabnzbd -> /config (default)
Van alles wat in de queue ging dat even mis. Dus heb ik de film-downloads in Disk One/Automation/Radarr en de tv-downloads in Disk One/Automation/Sonarr gezet. Maar ze worden niet opgepakt door beide applicaties!
Ik kan in de webinterface ook niet het path veranderen of iets dergelijks.
Wat moet ik doen om de boel weer werkend te krijgen? Ik snap het even niet meer.
Mijn eerste indruk is een rechten kwestie. Heb je meerdere accounts aangemaakt? Wellicht handmatig de rechten op de mappen even controleren.
Maar welke users moeten waar dan rechten op krijgen. Ik zie bijvoorbeeld geen Docker user. Wel mijn eigen user. Of moet ik iets in Docker zelf aangeven met rechten?_Rayman_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:44:
Mijn eerste indruk is een rechten kwestie. Heb je meerdere accounts aangemaakt? Wellicht handmatig de rechten op de mappen even controleren.
En via welke user worden de containers uitgevoerd enzo?
Gekke is wel dat het initieel wel leek te werken, met de oude mappen. Ik begrijp alleen niet zo goed (vooral bijn Sonarr/Radarr) hoe de mappen doorgeven worden. Bij Sabnzbd kun je gewoon een aangemaakt mapping benaderen. In Sonarr/Radarr niet.
Een Docker user heb je niet nodig. Het is ook niet direct van belang. Je kan nl in de setup van je container aangeven als welke user je alles wilt draaien. De PGID en de PUID kan je invullen in de GUI van de containeriAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:18:
[...]
Maar welke users moeten waar dan rechten op krijgen. Ik zie bijvoorbeeld geen Docker user. Wel mijn eigen user. Of moet ik iets in Docker zelf aangeven met rechten?
En via welke user worden de containers uitgevoerd enzo?
Gekke is wel dat het initieel wel leek te werken, met de oude mappen. Ik begrijp alleen niet zo goed (vooral bijn Sonarr/Radarr) hoe de mappen doorgeven worden. Bij Sabnzbd kun je gewoon een aangemaakt mapping benaderen. In Sonarr/Radarr niet.
Maar kijk eens hier https://drfrankenstein.co.uk/category/synology/docker/
Daar kan je leuk mee spelen en na wat proberen snap je hoe het werkt
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 22-03-2018 16:15 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ah, dat is waar ook inderdaad. De PGID en PUID heb ik correct ingevuld (volgens die site). En daarmee werkte Sonarr goed (scrapen, naar sab pushen, en de complete download in de tv map zetten). Toen ik de path's in de docker preferences wijzigde, toen ging het mis.Ortep schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:13:
Een Docker user heb je niet nodig. Het is ook niet direct van belang. Je kan nl in de setup van je container aangeven als welke user je alles wilt draaien. De PGID en de PUID kan je invullen in de GUI van de container
Maar kijk eens hier https://drfrankenstein.co.uk/category/synology/docker/
Daar kan je leuk mee spelen en na wat proberen snap je hoe het werkt
Radarr heeft wel de films gescrapted, naar sab gestuurd maar verder niets... ook niet toen ik de films in de nieuwe map zetten nadat ik die net als bij Sonarr had gewijzigd.
In de logs staat overigens: 18-3-23 07:44:16.6|Error|DownloadedEpisodesImportService|Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /downloads/FILENAMEOFDOWNLOAD
Ik vind dat gek. Waar moet ik dit nog meer aangeven?
[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 23-03-2018 07:45 ]
Launch in Docker een nieuwe terminal met het commando bash. Daarna met het commando /etc/passwd checken of de juiste UID en GID ook daadwerkelijk gezet zijn voor de applicatieuser. In geval van linuxserver sonarr is dat de user abc.
Ik had bij de installatie van de linuxserver sonarr het probleem dat het soms niet goed gezet werd.
Verder kun je in de terminal kijken of root wel rechten heeft op de mappen door gewoon cd /downloads te doen.
Als je daar wel gewoon bestanden krijgt kun je even proberen de PUID en PGID naar 0 te zetten (root user syno). Als het dan wel werkt is het toch echt een rechtenprobleem.
Wat me overigens wel opviel is dat de gebruikte UID in ieder geval van een internal system user niet de group permissions inherit. Bij mij werkte het pas toen ik de GUID van de group met rechten instelde.
Ik had bij de installatie van de linuxserver sonarr het probleem dat het soms niet goed gezet werd.
Verder kun je in de terminal kijken of root wel rechten heeft op de mappen door gewoon cd /downloads te doen.
Als je daar wel gewoon bestanden krijgt kun je even proberen de PUID en PGID naar 0 te zetten (root user syno). Als het dan wel werkt is het toch echt een rechtenprobleem.
Wat me overigens wel opviel is dat de gebruikte UID in ieder geval van een internal system user niet de group permissions inherit. Bij mij werkte het pas toen ik de GUID van de group met rechten instelde.
Je hebt nu:iAmRenzo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:53:
sonarr
Disk One/Automation/Sonarr > /downloads
sab
Disk One/Downloads -> /downloads
Dat zijn aan de host kant twee verschillende folders.
sab geeft aan sonarr door dat de de download klaar staat in /downloads (stiekem in Disk One/Downloads).. sonarr gaat naar /downloads maar komt vervolgens in een geheel andere map terecht (Disk One/Automation) en vindt daar die serie niet.
Ik heb het bijvoorbeeld als volgt (maar dan met nzbget):
sonarr
map-> /downloads
video/tv -> /tv
docker/sonarr ->/config
nzbget
map -> /downloads
docker/nzbget -> /config
nzbget vertelt sonarr dat een serie klaar staat in /downloads/completed/tv, en sonarr haalt hem daar uit (dit werkt omdat zowel sonarr als nzbget na het volgen van /download allebei in /map uitkomen).
Oh, en volg de instructies van de container maker..
Je hoeft niet meerdere regels aan te maken voor folders die zich allemaal in dezelfde folder bevinden (watch/incompleted). 1 regel is voldoende. In sab kan je een prima opsplitsing maken van subfolders.
[ Voor 215% gewijzigd door job op 24-03-2018 01:40 ]
Je hebt gelijk. Maar ik ben een ding vergeten te zeggen. Sonarr en Radarr pushen een categorie mee. In Sub wordt per categorie (series: /Sonarr en films: /Radarr) aan het download pad toegevoegd.job schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:27:
[...]
Je hebt nu:
sonarr
Disk One/Automation/Sonarr > /downloads
sab
Dat zijn aan de host kant twee verschillende folders.
sab geeft aan sonarr door dat de de download klaar staat in /downloads (stiekem in Disk One/Downloads).. sonarr gaat naar /downloads maar komt vervolgens in een geheel andere map terecht (Disk One/Automation) en vindt daar die serie niet.
Ik heb het bijvoorbeeld als volgt (maar dan met nzbget):
sonarr
map-> /downloads
video/tv -> /tv
docker/sonarr ->/config
nzbget
map -> /downloads
docker/nzbget -> /config
nzbget vertelt sonarr dat een serie klaar staat in /downloads/completed/tv, en sonarr haalt hem daar uit (dit werkt omdat zowel sonarr als nzbget na het volgen van /download allebei in /map uitkomen).
Oh, en volg de instructies van de container maker..
Je hoeft niet meerdere regels aan te maken voor folders die zich allemaal in dezelfde folder bevinden (watch/incompleted). 1 regel is voldoende. In sab kan je een prima opsplitsing maken van subfolders.
De series komen dus wel uit in Automation/..../ (waarbij .... dus de categorie is).
De films worden afhankelijk van de rar en/of sab al dan niet in subfolders gezet in die map (kan dat nog een dingetje zijn)?
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 24-03-2018 10:40 ]
Dan nog gaat het mis.
Sab slaat de boel op in /automation (wat in de host Disk One/Autiomation is) en zegt.. hee sonarr kijk eens naar /automation/sonarr/serienaam/s01e03.mkv.
Sonarr heet geen mount met de naam /automation en vindt niets.
Lees de volume mounts eens van rechts naar links en je ziet wat er mis gaat.
Sab slaat de boel op in /automation (wat in de host Disk One/Autiomation is) en zegt.. hee sonarr kijk eens naar /automation/sonarr/serienaam/s01e03.mkv.
Sonarr heet geen mount met de naam /automation en vindt niets.
Lees de volume mounts eens van rechts naar links en je ziet wat er mis gaat.
[ Voor 40% gewijzigd door job op 24-03-2018 11:05 ]
Ik zie het dan echt nog niet
ik type hem even uit...
Sonarr push een download naar Sabnzbd.
Die download de serie naar een tijdelijke map en omdat het een serie is krijg ie de categorie tv.
De download is klaar. Sub zet de download klaar in /automation/ (mount voor /Disk One/Automation/) en plakt daar /Sonarr/ aan toe, vanwege de categorie tv.
Sonarr kijkt op zijn beurt in zijn /downloads mount die wijst naar /Disk One/Automation/Sonar/.
De sab /downloads mount heeft er niets mee van doen, die is alleen voor downloads zonder categorie. En is dat dit het punt? Dat sab het pad van de categorieën aan de /downloads mount plakt? En je dus /Disk One/Downloads/Sonarr krijgt ipv /Disk One/Automation/Sonar??

Sonarr push een download naar Sabnzbd.
Die download de serie naar een tijdelijke map en omdat het een serie is krijg ie de categorie tv.
De download is klaar. Sub zet de download klaar in /automation/ (mount voor /Disk One/Automation/) en plakt daar /Sonarr/ aan toe, vanwege de categorie tv.
Sonarr kijkt op zijn beurt in zijn /downloads mount die wijst naar /Disk One/Automation/Sonar/.
De sab /downloads mount heeft er niets mee van doen, die is alleen voor downloads zonder categorie. En is dat dit het punt? Dat sab het pad van de categorieën aan de /downloads mount plakt? En je dus /Disk One/Downloads/Sonarr krijgt ipv /Disk One/Automation/Sonar??
Nee, sonarr kijkt niet uit zichelf in /downloads. sab vertelt/stuurt sonarr waar de serie staat.iAmRenzo schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:15:
Dat kan /downloads zijn maar jij hebt het zo ingericht dat jouw series in /automation staan. Sonarr krijgt dat te horen en gaat op zoek naar /automation en die kent/ziet hij niet.
De docker containers hebben helemaal geen weet van hoe de mappen structuur op je synology is genoemd. Het enige wat ze kunnen zien zijn de volume mounts die je bij de containers instelt.
En daarom dus bij alle containers dezelfde koppelingen (host -> mount) als dit dezelfde map op de host moet zijn. sab vertelt waar het de downloads neer zet en stuurt dit actief door naar sonarr.
Ik denk dat je het je zelf te moeilijk maakt door het mooi in te richten
Waarom zoveel opsplitsingen maken in bestanden en tv en series in een andere map dan andere downloads?
Dat is puur cosmetisch en maakt het lastiger om goed in te stellen.
[ Voor 101% gewijzigd door job op 24-03-2018 11:37 ]
Sorry, I don't get it... #wtf. Ik breek echt mijn kop hierover.job schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:23:
[...]
Nee, sonarr kijkt niet in /downloads. sab vertelt/stuurt sonarr om naar /automation te gaan (en die bestaat niet in de container van sonarr).
Ik denk dat je het je zelf te moeilijk maakt door het mooi in te richten
Waarom zoveel opsplitsingen maken in bestanden en tv en series in een andere map dan andere downloads?
Dat is puur cosmetisch en maakt het lastiger om goed in te stellen.
Zijn de namen van de mountpoints dan belangrijk?
Wat ik namelijk graag zou willen, en misschien maakt dat het ingewikkeld. Ik wil eigenlijk /Disk One/Downloads/ als map voor alle downloads die niet van Sonarr/Radarr komen. En daarmee dus eigenlijk de downloads van Sonarr/Radarr uit het zicht, daarom gebruikte ik ook /Disk One/Automation.
Hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar?
Niet altijd.bij couchpotato niet omdat je daar in kan stellen waar een download te vinden is.iAmRenzo schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:35:
Zijn de namen van de mountpoints dan belangrijk?
Bij sonarr is het wel belangrijk, daar valt niet in te stellen wat download locatie is. Dit wordt door de sab doorgestuurd.
/automation toe voegen aan de sonarr en radarr container?Wat ik namelijk graag zou willen, en misschien maakt dat het ingewikkeld. Ik wil eigenlijk /Disk One/Downloads/ als map voor alle downloads die niet van Sonarr/Radarr komen. En daarmee dus eigenlijk de downloads van Sonarr/Radarr uit het zicht, daarom gebruikte ik ook /Disk One/Automation.
Hoe krijg ik dat dan wel voor elkaar?
dus voor alle drie:
Disk One/Automation -> /automation
En als je wilt kan je die van sab ook opruimen (3 regels max)
Disk One/Automation > /automation
docker/Sabnzbd -> /config
/watch en /incomplete kan je in sab netjes instellen in sab zelf.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-03-2018 11:49 ]
Ok. Dus, als ik het dan nu echt begrijp (thanks so muchjob schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:38:
[...]
Niet altijd.bij couchpotato niet omdat je daar in kan stellen waar een download te vinden is.
Bij sonarr is het wel belangrijk, daar valt niet in te stellen wat download locatie is. Dit wordt door de sab doorgestuurd.
[...]
/automation toe voegen aan de sonarr en radarr container?
Als ik in Sab een mount /downloads maak die naar /Disk One/ leidt en daarbij drie categorieën maak:
(geen) /Downloads/
serie: /Automation/Sonarr/
movie: /Automation/Radarr/
En ik maak voor Sonarr een mount /downloads die naar /Disk One/Automation/Sonarr leidt en voor Radarr een mount /downloads die naar /Disk One/Automation/Radarr leidt, dan zou het moeten werken?
De mount heet dan overal /downloads. Sab handelt handmatige downloads af in de /Download map en doet voor Sonarr/Radarr de boel in de automation map.
Het maakt in sonarr en radarr wel uit waar die naar verwijzen.iAmRenzo schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:44:
Ok. Dus, als ik het dan nu echt begrijp (thanks so much) maak ik de Mount-namen gelijk en maakt het dus niet uit waar die naar wijzen.
Als je dit in sab in stelt (niet in docker) dan klopt dit deelAls ik in Sab een mount /downloads maak die naar /Disk One/ leidt en daarbij drie categorieën maak:
(geen) /Downloads/
serie: /Automation/Sonarr/
movie: /Automation/Radarr/
In docker moet je /automation ook toevoegen voor sab.
Nee Deze mount moet gelijk aan die van sab.En ik maak voor Sonarr een mount /downloads die naar /Disk One/Automation/Sonarr leidt en voor Radarr een mount /downloads die naar /Disk One/Automation/Radarr leidt, dan zou het moeten werken?
[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-03-2018 11:49 ]
job schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:47:
Het maakt in sonarr en radarr wel uit waar die naar verwijzen.
Dus mount én fysieke locatie gelijk. In mijn voorbeeld dus /Disk One/Nee Deze mount moet gelijk aan die van sab.
Wat ik dus dan niet begrijp op de een of andere manier is dat Sab er door categorieën subfolders bijmaakt en dat Sonarr/Radarr die dan dus meekrijgen.
Dit volg ik dus dan niet. Is dit de mount of het fysiek pad?Als je dit in sab in stelt (niet in docker) dan klopt dit deel
In docker moet je /automation ook toevoegen voor sab.
/edit: ik denk dat ik maar gewoon de standaard paden uit de handleiding van https://drfrankenstein.co.uk aanhoud. Dan heb ik weliswaar een rommelige downloadmap snap ik nog enigszins hoe 't werkt... en dát het werkt.,
[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 24-03-2018 11:57 ]
mountiAmRenzo schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:54:
Dit volg ik dus dan niet. Is dit de mount of het fysiek pad?
Begin inderdaad maar eens opnieuw. Maak een keuze.. als je het niet begrijpt, volg een tutorial en doe dan ook exact wat daar staat./edit: ik denk dat ik maar gewoon de standaard paden uit de handleiding van https://drfrankenstein.co.uk aanhoud. Dan heb ik weliswaar een rommelige downloadmap snap ik nog enigszins hoe 't werkt... en dát het werkt.,
Wil je afwijken van een tutorial dan moet je begrijpen hoe het werkt.
Ja, dat is het gekke. Ik dacht dat ik het begreep.job schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:03:
Begin inderdaad maar eens opnieuw. Maak een keuze.. als je het niet begrijpt, volg een tutorial en doe dan ook exact wat daar staat.
Wil je afwijken van een tutorial dan moet je begrijpen hoe het werkt.
Mag ik je als laatste vragen, of dit dan klopt? Net is afwijkend dan de tutorial maar volgens mij wel met de zelfde logica.
Sabnzbd
/downloads > /Disk One/Downloads/Automation/Complete/
/incomplete-downloads > /Disk One/Downloads/Automation/Incomplete/
Waarbij dus de categorie toewijzing in sabnzb submappen in de complete folder maakt:
Sonarr is categorie tv en daarmee subfolder /Sonarr/
Radarr is categorie movie en daarmee subfolder /Radarr/
Sonarr
/tv > /Disk Two/Series/
Radarr
/movies > /Disk One/Movies/
gek genoeg staat in de boven genoemde tutoral van dr Frankenstein bij Radarr de mount /download, dus zonder s.
Zou moeten werken, maar het kan stukken makkelijker en overzichtelijker.
Je maakt het jezelf moeilijk door subfolders (complete/incomplete) als aparte mount points.
Ook maak je mounts van subfolders, van subfolders van subfolders. Al is daar wat betreft veiligheid wel iets van te zeggen. Maar je kan overzicht kwijtraken.
Je maakt het jezelf moeilijk door subfolders (complete/incomplete) als aparte mount points.
Ook maak je mounts van subfolders, van subfolders van subfolders. Al is daar wat betreft veiligheid wel iets van te zeggen. Maar je kan overzicht kwijtraken.
[ Voor 72% gewijzigd door job op 24-03-2018 12:24 ]
Zo wordt het in de tutoral wel aangegevenjob schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:21:
Zou moeten werken, maar het kan stukken makkelijker en overzichtelijker.
Je maakt het jezelf moeilijk door subfolders (complete/incomplete) als aparte mount points op te nemen.

En op zich is dat niet zo erg. Sabnzbd staat toe dat je de folders gewoon kunt kiezen, in tegenstelling tot sonarr/radarr. Die laatst genoemde hebben niets te maken met de incomplete map.
[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 24-03-2018 12:25 ]
Die incomplete folder hoeft geen eigen mount, maar jouw oplossing werkt waarschijnlijk wel.
En inderdaad, sonarr hoeft nooit in de incomplete folder te komen
.
Maar vergelijk straks jouw werkende docker config eens met de volgende:
Ik zeg niet dat dit beter is, maar ik vind het overzichtelijker. Paden zijn kort, en ik heb maar 8 regels.
Hiermee heb ik er alleen wel voor gekozen dat ik in /downloads alles terug vind wat met het downloaden te maken heeft.
Dat betekent dus dat mijn download client dus veel verschillende folders aanmaakt op de host:
/downloads
/downloads/completed
/downloads/completed/tv
/downloads/completed/movies
/downloads/completed/etc
/downloads/intermediate
/downloads/nzb
/downloads/queue
/downloads/tmp
Ik persoonlijk stoor me daar niet aan. De /downloads share bestaat en ik kom daar zo goed als nooit. Dat daar tig folders staan, so be it.
En inderdaad, sonarr hoeft nooit in de incomplete folder te komen
Maar vergelijk straks jouw werkende docker config eens met de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| sab/nzbget: /downloads:/downloads /docker/sab:/config sonarr /downloads:/downloads /video/tv:/tv /docker/sonarr:/config radarr /downloads:/downloads /video/movies:/movies /docker/radarr:/config |
Ik zeg niet dat dit beter is, maar ik vind het overzichtelijker. Paden zijn kort, en ik heb maar 8 regels.
Hiermee heb ik er alleen wel voor gekozen dat ik in /downloads alles terug vind wat met het downloaden te maken heeft.
Dat betekent dus dat mijn download client dus veel verschillende folders aanmaakt op de host:
/downloads
/downloads/completed
/downloads/completed/tv
/downloads/completed/movies
/downloads/completed/etc
/downloads/intermediate
/downloads/nzb
/downloads/queue
/downloads/tmp
Ik persoonlijk stoor me daar niet aan. De /downloads share bestaat en ik kom daar zo goed als nooit. Dat daar tig folders staan, so be it.
[ Voor 43% gewijzigd door job op 25-03-2018 04:02 ]
Blijkt dus dat na een dsm update, een nieuwe user is aangemaakt door het systeem voor downloads: sc-download en sc-media. Moest dan die accounts toegang geven. Dat heeft het probleem wel opgelost.Joarie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:52:
[...]
Te veel dingen geprobeerd:
- nieuwe user (nzbdrone) aangemaakt (met alle rechten in die folder)
- rechten van de mediafolders aangepast
- opstart van sonarr onder de nieuwe user gehangen (via telnet)
Uiteindelijk werkte dat nog niet allemaal maar zag ik opeens dat een nieuwe serie wel wou sorteren/moven maar oude niet. Dus:
- Alle bestaande mappen van series weggegooid (of hernoemd met een extra karakter om de inhoud te bewaren)
- Serie uit de sonarr-lijst gegooid
- Serie opnieuw in de sonarr-lijst gezet
Na die truuk kon opeens Sonarr wel de boel importeren (aangezien hij dan zelf de folder had aangemaakt).
Wellicht werkt die laatste methode meteen en heb ik met het eerste deel eigenlijk te veel gedaan dan nodig was. Maar volgens de informatie die ik kon vinden moest nzbdrone wel een (hidden) user zijn, maar was die weg.
Wellicht ben ik de enige maar deze bug/feature begint me te irriteren:
Ik heb sinds een paar weken/maanden het probleem dat als ik via DS File bestanden wil openen dat op een gegeven moment alles unresponsive wordt, NAS inclusief. Het is te repliceren als ik foto's open via DS File. Soms gaat na 1 of 2 foto's de boel al plat en soms wil DS file helemaal geen foto openen, maar toont hij alleen thumbnails. De foto's staan niet in de Photo-folder maar staan in een cloudstation-folder die er in zijn gezet door DS Backup.
De admin-rechten uitbreiden heeft nog niet geholpen. Ook bij een nieuwe map met foto's in de cloudstation-folder is precies hetzelfde ritueel, dus rechten-probleem bijv na een update lijkt me onlogisch maar zal me niks verbazen dat het toch de oorzaak blijkt. In de conversion-instellingen-file heb ik de grootte van de thumbnails al flink naar beneden gegooid maar zonder succes.
Best vreemd want tot een tijd terug kon ik gewoon rustig al swipend door mijn foto's heen om degene eruit te pikken die ik nodig had.
Ik heb sinds een paar weken/maanden het probleem dat als ik via DS File bestanden wil openen dat op een gegeven moment alles unresponsive wordt, NAS inclusief. Het is te repliceren als ik foto's open via DS File. Soms gaat na 1 of 2 foto's de boel al plat en soms wil DS file helemaal geen foto openen, maar toont hij alleen thumbnails. De foto's staan niet in de Photo-folder maar staan in een cloudstation-folder die er in zijn gezet door DS Backup.
De admin-rechten uitbreiden heeft nog niet geholpen. Ook bij een nieuwe map met foto's in de cloudstation-folder is precies hetzelfde ritueel, dus rechten-probleem bijv na een update lijkt me onlogisch maar zal me niks verbazen dat het toch de oorzaak blijkt. In de conversion-instellingen-file heb ik de grootte van de thumbnails al flink naar beneden gegooid maar zonder succes.
Best vreemd want tot een tijd terug kon ik gewoon rustig al swipend door mijn foto's heen om degene eruit te pikken die ik nodig had.
[ Voor 4% gewijzigd door Joarie op 26-03-2018 10:52 ]
Dit werd bij mij netjes bij elke package update getoond.pina schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:52:
Blijkt dus dat na een dsm update, een nieuwe user is aangemaakt door het systeem voor downloads: sc-download en sc-media. Moest dan die accounts toegang geven. Dat heeft het probleem wel opgelost.
Zowel bij Sonarr/Radarr eind vorige maand, en afgelopen week bij de update van NZBGet.
Veel duidelijker konden ze het niet maken.
Maar opzich mooi dat het inmiddels zo werkt. Dit is (in theorie) een stuk veiliger, aangezien je nu rechten aan de 'sonarr user' moet geven i.p.v. 'users' in het algemeen.
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 26-03-2018 20:28 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Hallo.
Zojuist de DS218+ ontvangen. Nu vind ik in de package center Sabnzbd niet.
Ik heb Pyton geinstalleerd en de gevraagde SynoCommunity toegevoegd.
iemand oplossing?
iemand oplossing?
Zelfde antwoord als in het andere topic, voor de vindbaarheid en omdat ie eigenlijk hier hoort:JustName schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:57:
Hallo.
iemand oplossing?
Dan heeft SynoCommunity nog geen Sabnzb package voor jouw architectuur. (dat was trouwens letterlijk 2 seconden Google-werk)
Wellicht kun je hem in een Docker container draaien?
Ik heb een vreemd probleem: Ik heb op dit moment SickRage in Docker draaien op mijn DS218+. Na een reboot is de CPU load tussen de 2-6%. Echter na een update vanuit SickRage (via de webinterface) vreet het "python" process ~50% CPU load op. Bij een dubbele update worden zelfs 2 python processen gestart, welke de load richting de 100% duwen.`

Enig idee hoe dit te voorkomen is? Niet meer updaten is geen optie. Een eventuele wissel naar Sonarr misschien wel, maar zou dit liever in SickRage oplossen

Enig idee hoe dit te voorkomen is? Niet meer updaten is geen optie. Een eventuele wissel naar Sonarr misschien wel, maar zou dit liever in SickRage oplossen
Omelette du fromage!
een vraagje voor de sonarr-gebruikers:
is er een mogelijkheid dat sonarr standaar zoekt naar SD-kwaliteit, maar indien geen SD is, hij verder zoekt naar 720p, en daarna in het slechtste geval naar 1080p? Die cut-off optie lijkt mij daarvoor niet geschikt.
of is dat wel mogelijk met sickrage?
is er een mogelijkheid dat sonarr standaar zoekt naar SD-kwaliteit, maar indien geen SD is, hij verder zoekt naar 720p, en daarna in het slechtste geval naar 1080p? Die cut-off optie lijkt mij daarvoor niet geschikt.
In sr kan ik dit niet vinden. Daar wil ik liever andersom.pina schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:48:
1080p, zoniet 720p. Wanneer 1080p daarna alsnog succesvol is gedownload, dan 720p verwijderen.
Maar blijkbaar bestaat deze functie niet.
Hoi!
Lijkt te kunnen.pina schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:48:
https://forums.sonarr.tv/t/upgrading-quality/4215/2
Ik heb overal het profiel: HD - All ingesteld en volgens mij doet hij het dan standaard zo.
Let er op dat je alle gewenste formaten aanvinkt, deze sorteerd van best naar slechtst, en de Cutoff op (de laagste) 1080p zet.
Dan blijft hij als het goed is net zo lang zoeken naar betere versies totdat die treshold 1080p is bereikt.
*Zelf niet getest though
Volgens mij is dat hetzelfde als hierboven, maar dit kun je dus vinden onder:EWK schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:08:
In sr kan ik dit niet vinden. Daar wil ik liever andersom.
1080p, zoniet 720p. Wanneer 1080p daarna alsnog succesvol is gedownload, dan 720p verwijderen.
Maar blijkbaar bestaat deze functie niet.
Settings --> Profiles --> [Advanced Settings] bovenaan aanvinken --> klikken op HD - All --> Kijken of dit goed staat / aanpassen.
Let ook op dat je bij de instelling(en) van de betreffende series dan ook het HD - All profiel gebruikt.
[ Voor 42% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2018 00:57 ]
zou het kunnen dat sonarr in de lijst die je aanvinkt van Qualities, het prio geeft aan die die bovenaan staat? Ik heb het zo gedaan, 720p dan onderaan de lijst. Met een cutoff op SD.

[ Voor 16% gewijzigd door pina op 02-04-2018 01:45 ]
Dat is correct. Maar dat betekend dus dat hij de 1080p of 720p versie weggooit als hij een SD versie tegenkomt van deze serie. Is dat serieus wat je wilt?..pina schreef op maandag 2 april 2018 @ 01:43:
zou het kunnen dat sonarr in de lijst die je aanvinkt van Qualities, het prio geeft aan die die bovenaan staat? Ik heb het zo gedaan, 720p dan onderaan de lijst. Met een cutoff op SD.
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2018 02:01 ]
voor tv series wel, want dat zijn zaken die ik niet moet bijhouden. En ook omdat ik vaak op mijn iPad krijg, en mijn mijn 412+ kan die geen Full HD transcoden. En op een kleiner scherm maakt dat ook niet uit die kwaliteit

[ Voor 54% gewijzigd door pina op 02-04-2018 10:51 ]
Waarom transcoden? Is er geen Kodi voor de iPad?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Omdat de iPad native niet alles ondersteunt, zeker met subtitles moet die transcodenArfman schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:14:
Waarom transcoden? Is er geen Kodi voor de iPad?
beste oplossing is Infuse gebruiken !!
Kan je direct streamen, hoe je niet te transcoden..
Infuse ondersteund echt erg veel...
Kan je direct streamen, hoe je niet te transcoden..
Infuse ondersteund echt erg veel...
Waar speel jij video's in af? Je kunt Plex, Infuse of VLC gebruiken...?pina schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:54:
Omdat de iPad native niet alles ondersteunt, zeker met subtitles moet die transcoden
Ik gebruik plex, maar als je pakweg een Full HD serie wilt zien met subtitles, moet hij sowieso transcoden op iOS (op mijn iPad). Als het enkel streamen is, maakt dat natuurlijk niet uit.iAmRenzo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:38:
[...]
Waar speel jij video's in af? Je kunt Plex, Infuse of VLC gebruiken...?
Dan doe je iets verkeerd hoor! Ik heb transcoderen uit staan en kijk alles met ondertitels. Dus ik zou even naar de instellingen kijken.pina schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:50:
Ik gebruik plex, maar als je pakweg een Full HD serie wilt zien met subtitles, moet hij sowieso transcoden op iOS (op mijn iPad). Als het enkel streamen is, maakt dat natuurlijk niet uit.
Gebruik ook Plex. Ik heb een scriptje gemaakt die alle MKV's die binnen komen converteert naar MP4 middels handbrake docker. Zo direct-stream ik ook 1080P via Plex.pina schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:50:
[...]
Ik gebruik plex, maar als je pakweg een Full HD serie wilt zien met subtitles, moet hij sowieso transcoden op iOS (op mijn iPad). Als het enkel streamen is, maakt dat natuurlijk niet uit.
ik denk dat je fout bent hoor. Het is zo dat iOS standaard slechts ondersteuning biedt voor bepaalde formaten. Of je nu plex gebruikt of iets anders, of je nu plex gebruikt of iets anders op iOS, het zal altijd moeten transcoderen. En zeker met subtitles. Als je een native formaat gebruikt, dan zal PMS alles streamen. Maar wanneer je subtitles gebruikt, gaat het altijd om transcoderen. En dat kan mijn DS412+ niet trekken bij 1080p. Bij 720p lukt dat nog net.iAmRenzo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:10:
[...]
Dan doe je iets verkeerd hoor! Ik heb transcoderen uit staan en kijk alles met ondertitels. Dus ik zou even naar de instellingen kijken.
De links werken helaas niet meer. Heb je toevallig nog andere links hierna toe? Ik probeer namelijk (Docker) op mijn 218play te krijgen om Pi Hole werkend te krijgen. Pff valt allemaal nog niet mee. Suggesties zijn welkom.Nikeo schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:31:
Mijn eerste kennismaking met het synology systeem was iewat stroef. Ik heb onlangs een DS218play gekocht. Ik deel mijn ervaring hier om anderen zoektochten te besparen.
Ik was gewend om torrents te downloaden via transmission, welke ik benaderde via Transmission remote GUI. Ik was niet tevreden met de ingebouwde synology download manager. Met name het kiezen van bestanden uit een torrent vond ik omslachtig werken. Ik kon zo snel ook niet vinden of ik er met de remote GUI bij kon, ook al las ik overal dat het gebaseerd is op transmission.
De chipset van de 218play, de Realtek RTD1296, kwam nog niet in de lijst bij de community packages met een geschikte transmission versie voor mijn nas type. Daarmee bedoel ik de http://packages.synocommunity.com/
Gelukkig vond ik een voor deze nieuwe chipset samengesteld installatiepakket. Waarom deze nog niet te zien is via de automatische manier weet ik niet. https://nofile.io/f/jZgEO...n_rtd1296-6.1_2.92-12.spk
Dit is de link naar het installatiebestand voor de RTD 1296 en hier staat de rest in een handig lijstje.
Wat je dan óók nog moet doen: het bestand dus handmatig installeren. En dan: niet het vinkje aanzetten van automatisch starten want dan doet hij het niet. Pas na installatie handmatig het proces starten.
Toen begon nog een bult gezeur waarbij Transmission zei: Permission denied. Dit bleek te wijten aan permissie voor mijn standaard gebruikersaccount op de NAS die ik nog niet had ingesteld.
Door al dit uitzoekwerk heb ik al wel het idee de NAS aardig te kennen maar ik had het proces soepeler verwacht
Volgens mij ondersteund de DS218play geen Dockerr0nny116 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:50:
[...]
De links werken helaas niet meer. Heb je toevallig nog andere links hierna toe? Ik probeer namelijk (Docker) op mijn 218play te krijgen om Pi Hole werkend te krijgen. Pff valt allemaal nog niet mee. Suggesties zijn welkom.
Nee wordt idd niet ondersteund dat weet ik. Ik dacht misschien zijn er wel workarounds voor om eventueel bepaalde dingen virtueel te draaien via andere programma's. Ook zou het niet erg zijn om Pi Hole werkend te krijgen zonder een virtuele machine maar wel op mijn Synologysiddler schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:30:
[...]
Volgens mij ondersteund de DS218play geen Docker
Je hebt o.a. Sy-Hole. En als je router door OpenWrt (voorheen Lede) ondersteund wordt kun je daar ook van het Pi-Hole-achtige adblock gebruik maken. Een beetje moderne router is hier meer dan snel genoeg voor.r0nny116 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:39:
[...]
Nee wordt idd niet ondersteund dat weet ik. Ik dacht misschien zijn er wel workarounds voor om eventueel bepaalde dingen virtueel te draaien via andere programma's. Ook zou het niet erg zijn om Pi Hole werkend te krijgen zonder een virtuele machine maar wel op mijn Synology
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Draai nu stock firmware op mijn AC68U. Heb je toevallig iets meer info? Als het nu op mijn synology of nas draait, dat maakt mij weinig uit. Dacht dat het bijv via synology DNS wat makkelijker in beheer is. Hoor graag de mogelijkheden en eventuele how to linksVideopac schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:30:
[...]
Je hebt o.a. Sy-Hole. En als je router door OpenWrt (voorheen Lede) ondersteund wordt kun je daar ook van het Pi-Hole-achtige adblock gebruik maken. Een beetje moderne router is hier meer dan snel genoeg voor.
Algemene info adblock onder OpenWrt/Lede: https://github.com/openwr...t/adblock/files/README.mdr0nny116 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:06:
[...]
Draai nu stock firmware op mijn AC68U. Heb je toevallig iets meer info? Als het nu op mijn synology of nas draait, dat maakt mij weinig uit. Dacht dat het bijv via synology DNS wat makkelijker in beheer is. Hoor graag de mogelijkheden en eventuele how to links
Ik weet niet of je handig bent met SSH en een beetje technisch onderlegt bent, maar ik heb OpenWrt/Lede nu zeker een jaar en het bevalt me erg goed. Het is wel even wennen: de GUI wordt niet standaard geïnstalleerd, bijvoorbeeld. Adblock zelf installeren is eenvoudig: bij software adblock en Luci-app-adblock selecteren/installeren en je hebt een extra optie in het menu, Services, waarin je adblock kunt vinden en kunt configureren.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Sinds kort heb ik een DS918+ waar ik ook Docker op geinstalleerd heb. Als test heb ik NZBget via de onderstaande handleiding geinstalleerd:
https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
Het package start op echter zou ik op het moment de download gereed is de data automatisch verplaatst willen hebben naar een locatie buiten de Docker container. Zodra ik binnen Docker hier map verwijzingen voor maak of binnen NZBget de paden aanpas krijg ik meldingen inzake rechten en wordt NZBget "gepauzeerd". Kan iemand mij tips geven hoe je rechten zet op folders buiten de Docker container?
https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
Het package start op echter zou ik op het moment de download gereed is de data automatisch verplaatst willen hebben naar een locatie buiten de Docker container. Zodra ik binnen Docker hier map verwijzingen voor maak of binnen NZBget de paden aanpas krijg ik meldingen inzake rechten en wordt NZBget "gepauzeerd". Kan iemand mij tips geven hoe je rechten zet op folders buiten de Docker container?
Zelf maak ik gebruik van Pihole i.s.m debian chroot.r0nny116 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:39:
[...]
Nee wordt idd niet ondersteund dat weet ik. Ik dacht misschien zijn er wel workarounds voor om eventueel bepaalde dingen virtueel te draaien via andere programma's. Ook zou het niet erg zijn om Pi Hole werkend te krijgen zonder een virtuele machine maar wel op mijn Synology
Ik zag zonet toevallig dat de meest recente versie van transmission (2.93) via de community packages ( http://packages.synocommunity.com) te installeren is voor de Realtek RTD1296 processor. Ik weet niet hoe lang dat zo is. Mocht dit allemaal niet werken dan kan ik je 2.92 wel sturen. Die heb ik destijds dus als losse *.spk file kunnen downloaden. 2.93 heb ik via de update geïnstalleerd waar hij sinds kort tussen staat.r0nny116 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:50:
[...]
De links werken helaas niet meer. Heb je toevallig nog andere links hierna toe? Ik probeer namelijk (Docker) op mijn 218play te krijgen om Pi Hole werkend te krijgen. Pff valt allemaal nog niet mee. Suggesties zijn welkom.
Na de update van transmission connect ik ineens naar een heleboel meer peers. Het blijkt dat er een exploit mogelijk was met 2.92 waardoor sommige clients mijn 2.92 connectie blockten.
Al met al ben ik redelijk teleurgesteld in de trage packages support van de community voor de processor in mijn DS218play. Ik zou iemand die meteen allerlei packages wil instellen dan ook willen aanraden om een ouder model te kiezen of een model met een iets beter ondersteunde processor.
[ Voor 36% gewijzigd door Nikeo op 15-04-2018 10:34 ]
Weet iemand een oplossing voor het onderstaande probleem?
MrJames schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:44:
Ik gebruik al iets meer dan 3 jaar couchpotato naar volle tevredenheid. Zag dat er een lange tijd geen updates meer binnenkwamen, laatste was van 2016. Verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zowel de custom versie als de standeerd op synology community. Maar helaas is de inhoud van mijn mappen zijn binnen de UI in Couchpotato niet zichtbaar.
[afbeelding]
Versie: 12ca4c22 (31-3-2018 23:29:42)
Weet iemand de oorzaak hiervan. Schijnt een veer voorkomende probleem te zijn.
Rechten kwestie. De user heeft geen toegang tot die map(pen).MrJames schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:03:
Weet iemand een oplossing voor het onderstaande probleem?
[...]
Ik gebruik sinds een tijdje de Drive en Moments app. Erg fijn moet ik zeggen.
Behalve dat al je telefoon foto's automatisch geupload kunnen worden naar Moments, worden gelijk foto's verzameld op persoon. onderwerpen en locaties.
Daarnaast kun je ook heel makkelijk een album maken en delen met anderen. Nu al twee keer goed van pas gekomen bij schadegevallen.
Drive werkt ook prima om bestanden te syncrhoniseren (helaas met een 3rd party app, android FolderSync bijvoorbeeld). Maar ook om bestanden te delen.
Voorheen gebruikte ik hier Nextcloud voor. Maar dat werkt toch niet zo lekker als Drive en Moments. Komt meer configuratie bij bekijken en updates zijn niet automatisch.
Nu nog een modus vinden om de foto's uit Photostation goed naar Moments te migreren. Zet ik die in een apart account? Maak ik er albums van die ik deel met mezelf en anderen? Ik weet het nog niet.
Behalve dat al je telefoon foto's automatisch geupload kunnen worden naar Moments, worden gelijk foto's verzameld op persoon. onderwerpen en locaties.
Daarnaast kun je ook heel makkelijk een album maken en delen met anderen. Nu al twee keer goed van pas gekomen bij schadegevallen.
Drive werkt ook prima om bestanden te syncrhoniseren (helaas met een 3rd party app, android FolderSync bijvoorbeeld). Maar ook om bestanden te delen.
Voorheen gebruikte ik hier Nextcloud voor. Maar dat werkt toch niet zo lekker als Drive en Moments. Komt meer configuratie bij bekijken en updates zijn niet automatisch.
Nu nog een modus vinden om de foto's uit Photostation goed naar Moments te migreren. Zet ik die in een apart account? Maak ik er albums van die ik deel met mezelf en anderen? Ik weet het nog niet.
Ik heb wat ''mogelijke'' noob vragen voor iedereen hier.
Ik zit op een schip met een ingeperkte WIFI waarbij we geen packages kunnen downloaden op de NAS zelf.
Onze NAS is gecrashed en heb deze opnieuw moeten installeren.
Echter is dit voor mij een eerste keer.
Wij gebruiken deze NAS om films en series op de Samsung smart tvs te projecteren en hadden hiervoor een mediaserver in gebruik van Synology zelf geloof ik.
Wij hebben een Synology RS812+ aan boord met 3x 2TB HDD.
Ik run de laatste DSM op de NAS.
Is er iemand die mij aan een mediaserver kan helpen die ik kan downloaden via mijn laptop en op de NAS kan zetten, aangezien die niet op het internet zit.
Zit zelf nu Plex te downloaden (45kb/s) maar weet niet of deze gaat werken aangezien je moet inloggen.
Ik zit op een schip met een ingeperkte WIFI waarbij we geen packages kunnen downloaden op de NAS zelf.
Onze NAS is gecrashed en heb deze opnieuw moeten installeren.
Echter is dit voor mij een eerste keer.
Wij gebruiken deze NAS om films en series op de Samsung smart tvs te projecteren en hadden hiervoor een mediaserver in gebruik van Synology zelf geloof ik.
Wij hebben een Synology RS812+ aan boord met 3x 2TB HDD.
Ik run de laatste DSM op de NAS.
Is er iemand die mij aan een mediaserver kan helpen die ik kan downloaden via mijn laptop en op de NAS kan zetten, aangezien die niet op het internet zit.
Zit zelf nu Plex te downloaden (45kb/s) maar weet niet of deze gaat werken aangezien je moet inloggen.
Edit: het probleem lag helemaal niet bij Sonarr... ik was vergeten de groepen sc-download en sc-media aan te maken.
Hoi allen,
Mijn situatie:
- 1x DS413 met 24TB
- 1x DS214play met 8TB
Ik heb gisteren een DS413 gekocht, maar die kan geen Sonarr draaien. Geen probleem, ik heb m'n DS214play en die doet dat prima. Nu wil ik (natuurlijk) gebruik maken van de ruimte op m'n 413, daar staan nu alle TV-series op. Via File Station heb ik een mooie share gemaakt, dus /diskstation1/TVshows verwijst op de 214play naar de 413. Alleen: Sonarr wil geen shares herkennen.
Heeft iemand een idee voor een andere manier van een share maken of een instelling in Sonarr waar ik dat kan aanpassen? Ik hou alle bestanden graag op één plek, dat is weer makkelijker in combinatie met Infuse op de Apple TV.
Hoi allen,
Mijn situatie:
- 1x DS413 met 24TB
- 1x DS214play met 8TB
Ik heb gisteren een DS413 gekocht, maar die kan geen Sonarr draaien. Geen probleem, ik heb m'n DS214play en die doet dat prima. Nu wil ik (natuurlijk) gebruik maken van de ruimte op m'n 413, daar staan nu alle TV-series op. Via File Station heb ik een mooie share gemaakt, dus /diskstation1/TVshows verwijst op de 214play naar de 413. Alleen: Sonarr wil geen shares herkennen.
Heeft iemand een idee voor een andere manier van een share maken of een instelling in Sonarr waar ik dat kan aanpassen? Ik hou alle bestanden graag op één plek, dat is weer makkelijker in combinatie met Infuse op de Apple TV.
[ Voor 8% gewijzigd door don_jorg op 17-04-2018 17:03 ]
Wie kan mij helpen aan Python 2.7 SPK voor mijn DS415+? Ik heb m'n Sickbeard gesloopt door upgrade naar Python 3+ te accepteren..
Ik heb dit gevonden: https://usdl.synology.com...ge/spk/Python/2.7.9-0051/ - maar geen enkele werkt?
Toch Python 2.7.13-16 kunnen installeren, maar alsnog wil Sickbeard niet starten:

Hoe debug je zoiets?
Ik heb dit gevonden: https://usdl.synology.com...ge/spk/Python/2.7.9-0051/ - maar geen enkele werkt?
Toch Python 2.7.13-16 kunnen installeren, maar alsnog wil Sickbeard niet starten:

Hoe debug je zoiets?
[ Voor 81% gewijzigd door repsaj op 19-04-2018 18:03 ]
x
Ik heb nzbhydra2 toegevoegd aan dockers.
Nu wil ik een snelkoppeling (shortcut) toevoegen aan mijn diskstation maar dit krijg ik niet werkend.
Wanneer ik browse naar het ip adres opent nzbhydra2 wel.
Als ik nu naar algemene instellingen van mijn container ga, snelkoppeling op bureaublad plaatsen, en ik geef hetzelfde ip adres in dan krijg ik het niet werkend.
Mis ik iets?
Nu wil ik een snelkoppeling (shortcut) toevoegen aan mijn diskstation maar dit krijg ik niet werkend.
Wanneer ik browse naar het ip adres opent nzbhydra2 wel.
Als ik nu naar algemene instellingen van mijn container ga, snelkoppeling op bureaublad plaatsen, en ik geef hetzelfde ip adres in dan krijg ik het niet werkend.
Mis ik iets?
heren,
Kreeg poosje teruig een update van sabnzb van synocommunity.
Waarschuwing hierbij dat het ganse rechtenverhaal was aangepast. Prima, na wat kloten alles weer up en running alleen mijn couchpotato doet het neit meer. Duidelijk een rechten issue lijkt mij (hij vind geen enkele disk/folder meer).
Vreemd want het is net als sabnzb een package van synocommunity.
Hoe los ik dit nu best op?
In de GUI bestaat de couchpotato user niet, dus weer gaan klooien via de linux shell? Liever niet aangezien het best verwarrend is dat je dit op 2 plaatsen (cli vs gui) anders hebt geconfigureerd.
Of gans dat package links laten liggen en ook maar eens met docker gaan spelen? (waar ik nog nooit naar heb gekeken trouwens). Gaat docker een beetje makkelijk samen met certificaten en reverse proxy functionaliteit van Synology?
Of is er een optie #3?
Waarschuwing hierbij dat het ganse rechtenverhaal was aangepast. Prima, na wat kloten alles weer up en running alleen mijn couchpotato doet het neit meer. Duidelijk een rechten issue lijkt mij (hij vind geen enkele disk/folder meer).
In de GUI bestaat de couchpotato user niet, dus weer gaan klooien via de linux shell? Liever niet aangezien het best verwarrend is dat je dit op 2 plaatsen (cli vs gui) anders hebt geconfigureerd.
Of gans dat package links laten liggen en ook maar eens met docker gaan spelen? (waar ik nog nooit naar heb gekeken trouwens). Gaat docker een beetje makkelijk samen met certificaten en reverse proxy functionaliteit van Synology?
Of is er een optie #3?
[ Voor 14% gewijzigd door witchdoc op 06-05-2018 16:42 ]
Dit is wat ik voor Sonarr gedaan heb (en beschreven) om te zorgen dat het daarna allemaal netjes vanuit de GUI werkt. Als het couch packae nog geen gebruik maakt van de nieuwe users moet je de user dus nog aan de groupen toevoegen.witchdoc schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:40:
heren,
Of is er een optie #3?
I won’t get in to making sure the Sonarr install is clean (backup, uninstall, purge old folder, reinstall, restore), but here’s what I did in the folder structure to make it clean through the GUI. I didn’t want to muk around in old configs to be sure there weren’t remnants conflicting, so started “started from scratch” as much as possible.
Please note that I was stressed for time, so didn’t follow the ACL best-practices fully (didn’t change old dir/files)
This is something you might want to try, and then if t doesn’t suit your need, alter it to your prefered structure.
The only 1 thing you need to do in the shell/CLI is checking if the group membership is correct and if not fix group membership/
Validation
Login to the CLI and give the command “cat /etc/group |grep sc-”. Output is dependent on your installed package, but should be similar to:
sc-download:x:65537:deluge,autosub,sabnzbd,nzbget,jackett,transmission,sc-nzbdrone
sc-media:x:65536:autosub,sc-nzbdrone,plex
If you have other packages using hidden users, you could always add those to an existing group using for example “sudo synogroup --member sc-media user1 user…”.
But please note that will overwrite the group so all users already present in the group need to be in the command, or they will be lost.
Download setup
Go to “control panel”, “shared folder”, and select “create” to create a new shared folder “download_client”.
When prompted for permissions, select “local groups” from the drop-down menu, and grant “read/write” permissions to administrators, sc-download, and sc-media.
Through file-station, add subfolders for your download clients, like NZBGet, Deluge, and Sonarr. I use the Sonarr directory as a destination for tv-shows and sonarr post-processing.
In NZBGet under “settings” and “paths” set your “MainDir” to “/volume1/download_client/NZBGet”. “Destdir” can be to your choosing.
In NZBGet under “settings” and “categories” set your Sonarr category to “DestDir” “/volume1/download_client/Sonarr”.
Do the similar actions for your other download clients.
Sonarr processing
I was in luck here, as Sonarr doesn’t like path changes as far as I’m aware. My TV show folder is already a dedicated Shared Folder. If this not the case for you, then just try adding the permission recusively through the GUI. Also, all my “old” files have 777 like most did in the past.
Important: Shutdown Sonarr
Rename your Shared Folder to _1
Create a new Shared Folder with the original name, and add the permission in the pop-up
Move all your folder to the newly created Shared Folder. This results in identical paths.
Start Sonarr.
New shows will get the ACL permissions. This looks like:
drwxrwxrwx+ 2 sc-nzbdrone nzbdrone 4096 Mar 21 13:32 Bl…
-rwxr-xr-x 1 nzbget users 2265550267 Jan 20 14:33 Bl…mkv
-rwxrwxrwx+ 1 sc-nzbdrone nzbdrone 373322 Mar 21 13:26 poster.jpg
If your old folders don’t work, you might want to try to set the Shared Folder permissions recursively.
Ik werd ook niet goed van de veranderingen in Synology. Wat de ene versie nog goed was, was bij de volgende versie een probleem. De community was vroeger veel actiever maar lijkt het ook wel te hebben opgegeven. Van NZBGet is niet eens meer een recente versie te krijgen. De laatste is 16.4 en inmiddels is versie 20.0 al uit.witchdoc schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:40:
heren,
Of gans dat package links laten liggen en ook maar eens met docker gaan spelen? (waar ik nog nooit naar heb gekeken trouwens).
Ik ben zo veel mogelijk overgestapt naar Docker. Dat kost even inwerken. Maar daarna ben je niet meer afhankelijk van je Syno. Zolang Docker draait werkt alles gewoon. En wil je experimenteren? Gewoon doen. Verziek je iets dan gooi je de container weg en begin je opnieuw. De Nas merkt daar weinig van die draait gewoon door. Wil je 7 dingen naast elkaar testen? Dan doe je dat gewoon ze storen elkaar niet
Gaat de nas nog wel slapen als docker draait?
Da's niet helemaal waar. Als je meerdere instances of applicaties naar je download client kijken en post-processing willen doen, dan bijt dat elkaar wel.Ortep schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:50:
[...]
Wil je 7 dingen naast elkaar testen? Dan doe je dat gewoon ze storen elkaar niet
Dus daar moet je nog een beetje logisch over nadenken.
En voor de eerste testen met docker zou ik ook terughoudend omgaan met schrijfrechten.
P.s. als je met docker gaat spelen, pk vooral die van linuxserver.io . Die zitten meestal heel goed in elkaar en ondersteunen PUID/GUID om je rechten goed in te richten.
Ik zit al hele weekend te kloten met NZBget draaiende krijgen op docker. Meerdere tutorials heb ik gevolgd inclusief deze: https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
Het probleem zit hem in het feit dat nzbget mijn download folder niet herkend. Als test heb ik mijn download folder helemaal verwijderd in de hoop dat nzbget bij de eerste opstart zelf de subfolders in de download map gaat maken (complete, nzb, tmp enz). Helaas gebeurd dit niet.
Steeds krijg ik de code:
Zelf had ik een vermoeden dat het aan de rechten van de downloads map zou liggen maar na alle rechten voor iedereen op read/write gezet te hebben, krijg ik nog steeds dezelfde error in nzbget.
Een andere rede zou misschien kunnen zijn dat al mijn bestanden op volume2 staan ipv volume1 maar ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen testen/veranderen om het werkend te krijgen.
Synology ds918+
DSM 6.1.6-15266 Update 1
Het probleem zit hem in het feit dat nzbget mijn download folder niet herkend. Als test heb ik mijn download folder helemaal verwijderd in de hoop dat nzbget bij de eerste opstart zelf de subfolders in de download map gaat maken (complete, nzb, tmp enz). Helaas gebeurd dit niet.
Steeds krijg ik de code:
code:
1
| nzbget.conf(46): Invalid value for option "NzbDir" (/downloads/nzb): could not read information for directory /downloads/nzb: errno 13, Permission denied |
Zelf had ik een vermoeden dat het aan de rechten van de downloads map zou liggen maar na alle rechten voor iedereen op read/write gezet te hebben, krijg ik nog steeds dezelfde error in nzbget.
Een andere rede zou misschien kunnen zijn dat al mijn bestanden op volume2 staan ipv volume1 maar ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen testen/veranderen om het werkend te krijgen.
Synology ds918+
DSM 6.1.6-15266 Update 1
Heb je de NzbGet user wel rechten op de folder gegeven?
Nee. Maar je kan de docker pakketten ook op tijd laten uit / inschakelen, en dan doet hij het weer wel.albino71 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:37:
Gaat de nas nog wel slapen als docker draait?
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik heb geen Nzbget user voor zover ik weet. ik heb de rechten van alle users op read/write gezet.Slowmotion schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:58:
Heb je de NzbGet user wel rechten op de folder gegeven?
Hoe geef ik nzbget de rechten aan de download folder?
Als je met docker werkt dan start je docker op met een user. En dat is de user die rechten moet hebben. Dat stel je in met de PGID en de PUID variabele. Let op dat je hoofdletters gebruikt anders snapt hij het niet.symen89 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Ik heb geen Nzbget user voor zover ik weet. ik heb de rechten van alle users op read/write gezet.
Wat er in de docker container gebeurt heeft niets te maken met wat er buiten de container gebeurt. Het is een geïsoleerd systeem
Die NZBGET user heb ik ook niet en het werkt perfect.
edit:
de download folder op je syno is _NIET_ dezelfde als in je container
[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 07-05-2018 12:11 ]
Als je via synocommunity hebt geinstalleerd heb je onder de usergroups één of twee groups bij gekregensymen89 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:02:
[...]
Ik heb geen Nzbget user voor zover ik weet. ik heb de rechten van alle users op read/write gezet.

sc-download is degene die je rechten moet toekennen op mappen die je wilt laten benaderen door nzbget.
EDIT :
In drfrankenstein howto staat ook een stukje over PGID en PUID, dat is belangrijk, en vooral dat de 'gevonden' ID's ook toegang hebben tot de mappen.
( daarom gebruik ik mijn 'eigen' account hiervoor, waarmee ik ook op de NAS inlog, je kan evt een 'eigen nzbaccount aanmaken, maar dat is persoonlijk )
Dat ligt er maar aan, hoe je de foldertoewijzing gedaan hebt.Ortep schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:07:
[...]
de download folder op je syno is _NIET_ dezelfde als in je container
Voor mij was dat wel logischer, om de /volume1/downloads op de voeren als /downloads
Zeker in het verhaal van toestemmingen, omdat niet elke gebruiker in mijn netwerk alle mappen 'mag' openen.
Downloads is voor iedereen 'vrij', de mappen Media en Games staan read only voor iedereen, behalve mijzelf
[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 07-05-2018 12:27 ]
zoals Ortep aan geeft de PGID en de PUID goed configureren, sc-download gebruik je bij de synocommunity versie.
Als je niets toewijst kan je zelfs 'in de container' downloaden. Dat doe ik wel eens bij experimenten. Dat je in de toewijzing dezelfde naam kiest wil niet direct zeggen dat het ook dezelfde plek is. Als je een toewijzing doet als Docker\A = Syno\B zeg je eenvoudig dat alles wat je eigenlijk in de container op plaats A wilt opslaan moet je buiten de container op plaats B opslaan.FreshMaker schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:07:
[...]
Dat ligt er maar aan, hoe je de foldertoewijzing gedaan hebt.
Voor mij was dat wel logischer, om de /volume1/downloads op de voeren als /downloads
Als je zegt Docker\A = Syno\A zijn de twee A's niet dezelfde plek.
Ze kunnen dus ook verschillende user rechten hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 07-05-2018 12:38 ]
Dank je voor de erg uitgebreide uiteg, maar die couchpotato(server?) user is niet zichtbaar in de GUI en dus zit je weer een stuk in CLI te kloten dat niet overeenkomt met de GUI.. arrghh.Mirx_NL schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:32:
[...]
Dit is wat ik voor Sonarr gedaan heb (en beschreven) om te zorgen dat het daarna allemaal netjes vanuit de GUI werkt. Als het couch packae nog geen gebruik maakt van de nieuwe users moet je de user dus nog aan de groupen toevoegen.
...
Anyway, dank je voor deze simpel te implementeren oplossing. Snap niet dat ik daar zelf niet aan dacht om in cli de user manueel bij de juiste synocommunity groep te zetten

Dat gezegd zijnde, ik ben redelijk akkoord met Ortep hieronder dat synocommunity best wat dingen pas erg laat update waardoor je als techgneut toch weer beetje droevig bent elke keer je nieuwe features van een pakket leest waar jij waarschijnlijk nog maanden op moet wachten.
Daarom, toch maar even aan de slag gegaan met Docker.Ortep schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:50:
[...]
Ik werd ook niet goed van de veranderingen in Synology. Wat de ene versie nog goed was, was bij de volgende versie een probleem. De community was vroeger veel actiever maar lijkt het ook wel te hebben opgegeven. Van NZBGet is niet eens meer een recente versie te krijgen. De laatste is 16.4 en inmiddels is versie 20.0 al uit.
Ik ben zo veel mogelijk overgestapt naar Docker. Dat kost even inwerken. Maar daarna ben je niet meer afhankelijk van je Syno. Zolang Docker draait werkt alles gewoon. En wil je experimenteren? Gewoon doen. Verziek je iets dan gooi je de container weg en begin je opnieuw. De Nas merkt daar weinig van die draait gewoon door. Wil je 7 dingen naast elkaar testen? Dan doe je dat gewoon ze storen elkaar niet
Om alles dan hetzelfde te krijgen en geen aanpassingen te moeten doen in mijn reverse proxy moest ik wel eerst de couchpotato package uninstallen om de poort vrij te maken etc.
Verder viel de install van docker en de image/container best mee..
Alles leek gewoon te werken na deployen van de image/container , ik kreeg couchpotato running, ik kon mijn download en movie folders selecteren en de inhoud was correct.
Het enige probleem was dat die container blijkbaar geen enkele communicatie met de buitenwereld kon maken.
Dit heb ik opgelost door ipv een bridged netwerk het host netwerk te kiezen. Waarom een bridge niet werkte is me nog niet helemaal duidelijk. Dit moet ik even verder uitzoeken. Ik kreeg geen terminal access (socket closed) dus weet niet eens of het een echte bridge is (zelfde subnet) of eerder een NAT of wat dan ook.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
En nog 1 irritant detail.. de Renamer filename config wordt niet bewaard. Geen idee waar dat aan zou klunnen liggen
Niet opgeven, meegaan met de tijd is dat. Vroeger moest er voor elke architectuur een toolchain beschikbaar komen, dan gecompileerd worden, enzovoort. Docker legt een virtuele laag over je Syno heen waardoor het veel minder werk is om apps te porteren/beschikbaar maken/houden.Ortep schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:50:
[...]
Ik werd ook niet goed van de veranderingen in Synology. Wat de ene versie nog goed was, was bij de volgende versie een probleem. De community was vroeger veel actiever maar lijkt het ook wel te hebben opgegeven. Van NZBGet is niet eens meer een recente versie te krijgen. De laatste is 16.4 en inmiddels is versie 20.0 al uit.
PreciesIk ben zo veel mogelijk overgestapt naar Docker. Dat kost even inwerken. Maar daarna ben je niet meer afhankelijk van je Syno. Zolang Docker draait werkt alles gewoon.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
HeerlijkArfman schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:16:
[...]
PreciesDe tijd van SynoCommunity is wel een beetje voorbij, zeker nu docker op steeds meer Syno's beschikbaar komt.
Gisteren mijn DS211 aan het uitfaseren voor zijn grote broertje de DS918+. Meteen docker erop gezet met SABnzbd en Sonarr. Wonderbaarlijk gewoon bij de eerste poging alles meteen vloeiend aan de praat gekregen. Geen rechtenissues en bloedsnel (in vergelijking tot de DS211).
Om Churandy Martina te quoten: "Ik ben blij"
Is er ook ergens een dummy-uitleg/instructie m.b.t. Docker op Synology? Ik begrijp dat je een virtuele server draait waaraan je CPU en RAM kunt toewijzen, maar geldt dit ook voor netwerk, bijvoorbeeld. Krijgt een Docker container een eigen IP adres? Hoe voorkom ik rechtenproblemen? Heb al wat gezocht maar kon het niet vinden.
Bij mij hielp deze site met het opzetten:Videopac schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:21:
Is er ook ergens een dummy-uitleg/instructie m.b.t. Docker op Synology? Ik begrijp dat je een virtuele server draait waaraan je CPU en RAM kunt toewijzen, maar geldt dit ook voor netwerk, bijvoorbeeld. Krijgt een Docker container een eigen IP adres? Hoe voorkom ik rechtenproblemen? Heb al wat gezocht maar kon het niet vinden.
https://nasguides.wordpre...g-up-docker-synology-nas/
Docker krijgt hetzelfde IP adres indien "Use the same network as Docker Host" wordt aangevinkt.
Rechtenproblemen? Geen gezien. Heb zelf gedeelde mappen aangemaakt met lees/schrijf-rechten voor alle users en daar aan Sonarr en SABnzbd gekoppeld.
ik ben er zelf letterlijk 2 dagen geleden mee begonnen maar vind het een super systeem.Videopac schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:21:
- Het zijn geen virtuele servers maar virtuele programma omgevingen. het grote voordeel: géén extra OS dus véél compacter/minder load dan een echt virtuele server.
Het nadeel, je kan geen b.v. windowscontainer op een linux systeem draaien.
Degelijke introductie: YouTube: Understanding Docker
- Netwerk heb je aardig wat opties. Per default zit elke container in (dezelfde virtuele) switch met hun eigen subnet 172.17.0.0. Binnen dit netwerk kunnen alle containers met elkaar babbelen maar zitten ze dus wel afgeschermd van de buitenwereld. Binnen dit bridge netwerk is de container naam bruikbaar als DNS naam.
Je kan ook zelf verschillende bridges (=virtuele switch) aanmaken en toekennen aan verschillende containers.
Een andere optie (die ik heb gebruikt) is om gewoon de host te gebruiken. Dan gebruikt de container het effectieve ip adres van je host maar ook de poort . Een container poort neemt dan automatish dezelfde poort in op je host.
Check vooral YouTube: Docker Advanced Networking even.
Rechten zijn net erg simpel. Je configureerd de docker met de userid en groupid (van de host) die je wil. Alle communicatie naar buiten (voor shares van je host) gebruikt dan de bijhorende user/group.
.
Die tutorial die Joarie linkt is gewoon stap voor stap te volgen. Je merkt dan wel dat het eignelijk te simpel voor woorden is.
topic aangemaakt.?
[ Voor 104% gewijzigd door maartend op 10-05-2018 13:55 ]
Hey,
Ik heb een vraagje i.v.m. mail server.
Ik zou graag mijn eigen e-mail adres hebben.
Nu kan ik bij OVH mijn domein naam kopen en DDNS doen met synology etc.
Ik zou dit doen voor een certificaat etc.. Zo is mijn NAS toch iets veiliger.
Momenteel gebruik ik de DDNS van synology?
Kan ik ook gebruik maken van de mailserver dan als ik domeinnaam heb etc...?
Let wel op ik heb een particuliere internet abbonement waarbij soms het IP veranderd van de ISP.
Enig idee of dit mogelijk is of is dit onbegonnen werk?
Ik ken port forwading etc.. Alleen heb ik van mails niet zoveel kaas gegeten.
Let wel op ik heb een particuliere internet abbonement waarbij soms het IP veranderd van de ISP.
Zijn er mensen die Subliminal of een andere ondertitel downloader alweer aan de praat hebben gekregen?
Ik krijg op mijn DS213 Subliminal niet meer werkend
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
een mx record gaat altijd op basis van een cname record.scifoflux schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:31:
Hey,
dus je mx record kan je verwijzen naar je ddns record.
als dan je ip veranderd dan verwijst je mx record nog steeds naar het juiste adres.
hou echter wel rekening dat veel providers poort 25 blokeren (bij ziggo alleen uitgaand bijv en moet je hun server als smarthost gebruiken)
Gebruik je Plex? Ik heb Sub-Zero geinstalleerd, werkt perfectRubman schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:51:
Zijn er mensen die Subliminal of een andere ondertitel downloader alweer aan de praat hebben gekregen?
https://github.com/pannal/Sub-Zero.bundle/wiki
Omelette du fromage!
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.