I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Ik ben even op zoek wat nou de verschillen zijn ten opzichte van Cloud station en/of ik het moet gebruiken..
Werkt best wel okay, maar beperkt wel je mogelijkheden qua client Cloudstation Sync.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dus ik leuk de tutorial volgen voor de Home Assistant op Synology, gaat goed tot ik de error kreeg dat Python 3.4.2 minimaal geïnstalleerd moet zijn. Blijk ik 3.4.1 te hebben.. En ik krijg het maar niet voor elkaar om hem up te daten. Ik zit helaas vast op DSM 5.2 met Xpenology op Hyper-V en 3.4.1 is de nieuwste versie van de Syno servers. Dus mijn vraag is, hoe krijg ik in godsnaam 3.4.2 (liever 3.5 of 3.6) werkend?! Ik heb al zo veel geprobeerd...

Oja, en Docker wilt niet starten, dat was ook een mooi alternatief geweest. Alles zit tegen lijkt wel hiermee.
Fanaleds.com
Agenda, contacten, backup, gewoon alles weg bij derden.
Ik heb de android kant van het verhaal klaar (cm fork, micro g, Nedguard enz).
Nu ben ik met de nas bezig en na heel veel lezen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dan hebben ze het over calender of caldav dan voor het zelfde baikal of caldav server dan weer carddav en als slot begint een ander weer met het installeren van vpn op de nas waarbij je 3 protocollen hebt + een certificaat. Ff afgezien van het modem instellen.
Ik heb een DS213j, android telefoons/tvbox.
Ik wil graag derden vrij zijn.
Wat moet ik gebruiken en waarmee moet ik beginnen?
Kan iemand me svp van advies voorzien?
Mijn dank!
Als je geheel Google vrij wilt zijn dan is het niet echt handig om een telefoon te gaan gebruiken met software van Google (Android).humptydumpty schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:42:
Ik wil graag geheel google vrij zijn. Dus alles via mijn nas DS213j.
Nu ben ik met de nas bezig en na heel veel lezen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Dan hebben ze het over calender of caldav dan voor het zelfde baikal of caldav server dan weer carddav en als slot begint een ander weer met het installeren van vpn op de nas waarbij je 3 protocollen hebt + een certificaat. Ff afgezien van het modem instellen.
Mijn dank!
Dan kom je waarschijnlijk uit bij een ander merk (Apple of Microsoft). Beide merken hebben hun voor en nadelen. De laatste staat er momenteel wel niet erg sterk in de markt. Je blijft echter dan nog steeds moeten gebruikmaken van derden (er moet telkens een account gemaakt worden).
Bij sommige telefoons (Android ) kun je ook zonder account de telefoon gebruiken. Echter naar mijn weten heb je dan alleen basis functies en kun je vaak geen apps installeren en of je krijgt geen updates ervan. Edit je werkt met aangepaste versie (overheen gelezen)
In hoeverre wil je dus vrij zijn?
Zo'n telefoon heb ik nu geflashed. LineageOS fork ipv google android, Micro g en f-droid (dus met kennisgevingen van updates) ipv playstore, opensource apps en netguard voor het controleren/beheersen van het internetcontact. Vroeger gebruikte ik xprivacy maar die werkt niet op Android 7 en 8.Cave_Boy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:50:
[...]
Als je geheel Google vrij wilt zijn dan is het niet echt handig om een telefoon te gaan gebruiken met software van Google (Android).
Dan kom je waarschijnlijk uit bij een ander merk (Apple of Microsoft). Beide merken hebben hun voor en nadelen. De laatste staat er momenteel wel niet erg sterk in de markt. Je blijft echter dan nog steeds moeten gebruikmaken van derden (er moet telkens een account gemaakt worden).
Bij sommige telefoons (Android ) kun je ook zonder account de telefoon gebruiken. Echter naar mijn weten heb je dan alleen basis functies en kun je vaak geen apps installeren en of je krijgt geen updates ervan. Edit je werkt met aangepaste versie (overheen gelezen)
In hoeverre wil je dus vrij zijn?
De telefoons/TV box zijn nu niet meer het probleem. Er lekt niets meer weg.
Nu de backup en opslag nog. Vandaar mijn vraag:
Wat moet ik gebruiken op mijn ds213j voor de contacten, agenda, backup en in welke volgorde adviseren jullie het te installeren? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens mij zit er ook een calendar app, maar dan moet je wel alles instellen op je syno.
Verder een optie voor een duurdere variant, dan kan je tzt ook Chat en Office gebruiken.
humptydumpty schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:29:
[...]
Zo'n telefoon heb ik nu geflashed. LineageOS fork ipv google android, Micro g en f-droid (dus met kennisgevingen van updates) ipv playstore, opensource apps en netguard voor het controleren/beheersen van het internetcontact. Vroeger gebruikte ik xprivacy maar die werkt niet op Android 7 en 8.
De telefoons/TV box zijn nu niet meer het probleem. Er lekt niets meer weg.
Nu de backup en opslag nog. Vandaar mijn vraag:
Wat moet ik gebruiken op mijn ds213j voor de contacten, agenda, backup en in welke volgorde adviseren jullie het te installeren? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ook ik vroeg me dit af en kwam een interessante video tegen: YouTube: Synology - DSM 6.2 beta (english) - New solutions, new possibilitiesVilscon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:14:
Kan iemand wat informatie delen omtrent 'Synology Drive (beta)'? Zojuist m'n NAS helemaal gereset wegens een gecrashte drive en zag zojuist dat Synology een nieuwe dienst beschikbaar heeft gesteld, genaamd 'Drive'.
Ik ben even op zoek wat nou de verschillen zijn ten opzichte van Cloud station en/of ik het moet gebruiken..
Ik was gewend om torrents te downloaden via transmission, welke ik benaderde via Transmission remote GUI. Ik was niet tevreden met de ingebouwde synology download manager. Met name het kiezen van bestanden uit een torrent vond ik omslachtig werken. Ik kon zo snel ook niet vinden of ik er met de remote GUI bij kon, ook al las ik overal dat het gebaseerd is op transmission.
De chipset van de 218play, de Realtek RTD1296, kwam nog niet in de lijst bij de community packages met een geschikte transmission versie voor mijn nas type. Daarmee bedoel ik de http://packages.synocommunity.com/
Gelukkig vond ik een voor deze nieuwe chipset samengesteld installatiepakket. Waarom deze nog niet te zien is via de automatische manier weet ik niet. https://nofile.io/f/jZgEO...n_rtd1296-6.1_2.92-12.spk
Dit is de link naar het installatiebestand voor de RTD 1296 en hier staat de rest in een handig lijstje.
Wat je dan óók nog moet doen: het bestand dus handmatig installeren. En dan: niet het vinkje aanzetten van automatisch starten want dan doet hij het niet. Pas na installatie handmatig het proces starten.
Toen begon nog een bult gezeur waarbij Transmission zei: Permission denied. Dit bleek te wijten aan permissie voor mijn standaard gebruikersaccount op de NAS die ik nog niet had ingesteld.
Door al dit uitzoekwerk heb ik al wel het idee de NAS aardig te kennen maar ik had het proces soepeler verwacht

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 06-04-2018 22:20 ]
Echter begrijp ik dat deze chipset nog te nieuw is, en derhalve nog niet veel package zijn.
Via de workaround toch SickRage kunnen installeren, dus ik ben weer content!
Nu kan ik op het gemak wachten tot de juiste packages verschijnen.
Ik heb hetzelfde met mijn DS918+.AcIDeR schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:36:
Ik heb ook een 218play, en voelde dus min of meer dezelfde teleurstelling.
Echter begrijp ik dat deze chipset nog te nieuw is, en derhalve nog niet veel package zijn.
Voor mijn gevoel duurt het erg lang voordat de packages gecompilieerd zijn voor nieuwe chipsets.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Heb je een misschien link naar die workaround? Ben al een beetje op zoek gegaan, maar nog geen makkelijk werkende versie gevondenAcIDeR schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:36:
Ik heb ook een 218play, en voelde dus min of meer dezelfde teleurstelling.
Omelette du fromage!
Ik heb ook zo'n 10 actieve Docker containers. Domoticz nog als native Synology package, omdat een Docker container geen toegang heeft tot USB (z-wave stick).elsinga schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:49:
Ik heb eigenlijk nog maar 1 "package" native op mijn 918+ draaien, namelijk Spotweb. En dan vooral omdat ik geen geschikte Docker container kon vinden die het out of the box netjes deed. De rest draai ik in Docker.
Docker was af en toe een steile leercurve vond ik, maar als je het wat door begint te krijgen werkt het briljant
Docker werkt zeker briljant.....echter heeft het toch ook wat eigenaardigheden maar kan ook vast door mij komen dat ik er te weinig kennis van heb :chielmi schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:32:
[...]
Ik heb ook zo'n 10 actieve Docker containers. Domoticz nog als native Synology package, omdat een Docker container geen toegang heeft tot USB (z-wave stick).
Docker was af en toe een steile leercurve vond ik, maar als je het wat door begint te krijgen werkt het briljant
de interne IP adressen van een image (172.1.0.x) veranderen na een reboot en heb nog geen idee hoe dit vast te zetten......nu kan ik elke keer sonarr en radarr e.d. aanpassen omdat de ip adressen naar deluge en jackett bijvoorbeeld niet meer kloppen.
Heb ook al een paar keer gehad dat om onduidelijke redenen een image gewoon niet meer wil starten nadat de NAS een herstart heeft gekregen.
Python downloaden en via je browser : Handmatig installeren:dxta schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:51:
[...]
Heb je een misschien link naar die workaround? Ben al een beetje op zoek gegaan, maar nog geen makkelijk werkende versie gevonden
https://github.com/Safihr...rtd1296-6.1_2.7.13-16.spk
Na install opnieuw opstarten!
Daarna de packages hieronder downloaden en op dezelfde wijze installeren:
https://github.com/WodKa78/-syno-packages
Kan je niet via de command line een nieuwere versie binnen hengelen?Bose321 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:10:
Dus ik leuk de tutorial volgen voor de Home Assistant op Synology, gaat goed tot ik de error kreeg dat Python 3.4.2 minimaal geïnstalleerd moet zijn. Blijk ik 3.4.1 te hebben.. En ik krijg het maar niet voor elkaar om hem up te daten. Ik zit helaas vast op DSM 5.2 met Xpenology op Hyper-V en 3.4.1 is de nieuwste versie van de Syno servers. Dus mijn vraag is, hoe krijg ik in godsnaam 3.4.2 (liever 3.5 of 3.6) werkend?! Ik heb al zo veel geprobeerd...![]()
Oja, en Docker wilt niet starten, dat was ook een mooi alternatief geweest. Alles zit tegen lijkt wel hiermee.
Je hebt dan geen package in je package center maar ja, Python gebruik je toch niet via de gui.
Het is een idee, ik weet niet of het haalbaar is.
Niet gelukt, maar inmiddels nieuwe NAS met nieuwe DSM waar het wel op werkt.Bongoarnhem schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:39:
[...]
Kan je niet via de command line een nieuwere versie binnen hengelen?
Je hebt dan geen package in je package center maar ja, Python gebruik je toch niet via de gui.
Het is een idee, ik weet niet of het haalbaar is.
Fanaleds.com
Dit probleem kun je oplossen door de containers te linken.Buzzie schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:48:
[...]
Docker werkt zeker briljant.....echter heeft het toch ook wat eigenaardigheden maar kan ook vast door mij komen dat ik er te weinig kennis van heb :
de interne IP adressen van een image (172.1.0.x) veranderen na een reboot en heb nog geen idee hoe dit vast te zetten......nu kan ik elke keer sonarr en radarr e.d. aanpassen omdat de ip adressen naar deluge en jackett bijvoorbeeld niet meer kloppen.
Thanks !!TheMystery schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:49:
[...]
Dit probleem kun je oplossen door de containers te linken.
dat gaan we proberen.
En link ik dan Sonarr aan Deluge of Deluge aan Sonarr of beide?
Sonarr zal deluge aan moeten spreken dus dan link je Binnen sonar deluge. En binnen sonar pas je de downloader aan met de hostname die je bij de link opgegeven hebt.Buzzie schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:32:
[...]
Thanks !!
dat gaan we proberen.
En link ik dan Sonarr aan Deluge of Deluge aan Sonarr of beide?
[ Voor 15% gewijzigd door TheMystery op 24-12-2017 22:43 ]
Ik pak het heel anders aan, weet niet of je er wat aan hebt maar het is supersimpel.humptydumpty schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:42:
Ik wil graag geheel google vrij zijn. Dus alles via mijn nas DS213j.
Mijn dank!
Op de PC gebruik ik Thunderbolt voor email, adressen en agenda. De adressen en agenda synchroniseer ik naar mijn Android toestel met MyPhoneExplorer, beide programma's zijn gratis (donation ware). Ik kan dus niet van buiten af synchroniseren, alleen als ik de telefoon via USB met de PC verbindt maar dit gaat volautomatisch en vloeiend.
De email komt binnen op mijn PC vanaf mijn eigen domein via POP3 en wordt na 14 dagen gewist van de server. Op de Android telefoon heb ik ook de email maar dan via IMAP die alleen leest wat er op de server staat; hier heb ik dus altijd de laatste veertien dagen op paraat (kan ik ook langer instellen).
Beide packages draaien wel, maar ik kan de GUI dus niet opstarten.
Enig idee hoe dit te verhelpen is?
Thanks !!!TheMystery schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:37:
[...]
Sonarr zal deluge aan moeten spreken dus dan link je Binnen sonar deluge. En binnen sonar pas je de downloader aan met de hostname die je bij de link opgegeven hebt.
Ik heb even een vraagje over librenms.
Ik heb deze tutorial proberen te volgen
https://jasonloongphotos....ing-with-librenms-docker/
Installeren MariaDB
1
2
3
4
| docker run --name mariadb \ -v /volume1/docker/mariadb:/var/lib/mysql \ -e MYSQL_ROOT_PASSWORD=generate-one-time-password \ -e TZ=Europe/Amsterdam -d mariadb:latest --sql-mode='' |
De installatie gaat goed, draait ook in docker
We gaan verder met Librenms
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| docker run \ -d \ -p 8668:80 \ -e DB_HOST=db \ -e DB_NAME=librenms \ -e DB_USER=root \ -e DB_PASS=your-mariadb-sql-password \ -e BASE_URL=http://your-nas-ip:8668 \ -e POLLERS=16 \ -e TZ=Europe/Amsterdam \ --link mariadb:db \ -v /volume1/docker/librenms/logs:/opt/librenms/logs \ -v /volume1/docker/librenms/rrd:/opt/librenms/rrd \ -v /volume1/docker/librenms/config.custom.php:/opt/librenms/config.custom.php:ro \ -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro \ --name librenms \ jarischaefer/docker-librenms:latest |
Installeert verder en gaat ook draaien, echter wat vul ik in bij DB_PASS =your-mariadb-sql-password ?
Het gaat namelijk fout bij
1
| docker exec librenms sh -c "cd /opt/librenms && php /opt/librenms/build-base.php" |
welke als output geeft
ms && php /opt/librenms/build-base.php"
MySQL Error: Access denied for user 'root'@'172.17.0.3' (using password: YES)
en nu zit ik ff vast, heb al diverse zaken door google gehaald echter nog resultaat
Ik heb bij de MaiaDB als eens getest met MYSQL_ROOT_PASSWORD=MijnPW\
en LibreNMS DB_PASS=MijnPW\
resultaat is gelijk met access denied on root
Na veel zoeken en testen, docker is dus wel handig. Weggooien en opnieuw beginnen
Na installeren Mariadb
1
| docker exec -it mysql_secure_installation |
daarna netjes even alle vragen beantwoorden en nieuw passwoord ingeven van librenms DB_PASS = your-mariadb-sql-password
[ Voor 12% gewijzigd door habbekrats op 02-01-2018 19:44 ]
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Ik wacht zelf nog met installeren, omdat zodra je moments gaat installeren wordt ook Drive geinstalleerd.Echter wordt hierdoor Cloud Station Server verwijderd. Drive zou dit moeten opvangen dan... en in Beta werkte dit nog niet zo lekker...
[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 03-01-2018 17:23 ]
Ik teken nergens meer voor
Ik heb m'n zelfbouw Xpenology de deur gewezen omdat ik behoefte had aan meer snelheid en meer opslag en zonder gezeur de laatste updates wilde installeren. Op z'n oude stekkie staat nu een DS1817+ met 8 GB te ronken, tot nu toe zeer tevreden over de performance, op 1 pakket na: NZBget. Voorheen draaide ik dit standaard vanuit package-center, zou niet eens meer weten welke versie, maar de laatste die er voor mijn model was. Bij de nieuw aangekochte Syno draai ik eigenlijk alles in Docker, zo ook NZBget. Deze blijft echter achter in performance. Waar ik voorheen constant mijn 100 Mbit lijntje dicht trok, schommelt dit nu enorm. Gemiddeld schommelt de download-snelheid tussen de 3-8 MB/sec.Hoe kan dit? Belangrijker, hoe los ik het op?
- NZBget 19.1 (linuxserver image)
- Geen bronbeperking ingesteld in docker
- Download naar een SHR-volume van 2 SSD's
- Ram gebruik is tijdens t downloaden 3 GB, totale ram gebruik in de DS zit op 40%
- Newsserver haalt wel gewoon 100 Mbit wanneer ik met mijn computer download
- Unpacken lijkt geen invloed te hebben. Heb dit gepauzeerd, zelfde resultaat, met een lege queue starten, zelfde resultaat.
- Staat nu ingesteld op bridge-network, volgens mij kan ik dit achteraf niet omzetten naar host.
Iemand een suggestie?
Draai je NZBget wel vanuit docker, lees ik dat goed of niet ?gastje01 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:35:
Ik weet niet of ik dit in t goeie topic dump aangezien ik docker gebruik ipv packages, maar toch een poging.
Ik heb m'n zelfbouw Xpenology de deur gewezen omdat ik behoefte had aan meer snelheid en meer opslag en zonder gezeur de laatste updates wilde installeren. Op z'n oude stekkie staat nu een DS1817+ met 8 GB te ronken, tot nu toe zeer tevreden over de performance, op 1 pakket na: NZBget. Voorheen draaide ik dit standaard vanuit package-center, zou niet eens meer weten welke versie, maar de laatste die er voor mijn model was. Bij de nieuw aangekochte Syno draai ik eigenlijk alles in Docker, zo ook NZBget. Deze blijft echter achter in performance. Waar ik voorheen constant mijn 100 Mbit lijntje dicht trok, schommelt dit nu enorm. Gemiddeld schommelt de download-snelheid tussen de 3-8 MB/sec.Hoe kan dit? Belangrijker, hoe los ik het op?
- NZBget 19.1 (linuxserver image)
- Geen bronbeperking ingesteld in docker
- Download naar een SHR-volume van 2 SSD's
- Ram gebruik is tijdens t downloaden 3 GB, totale ram gebruik in de DS zit op 40%
- Newsserver haalt wel gewoon 100 Mbit wanneer ik met mijn computer download
- Unpacken lijkt geen invloed te hebben. Heb dit gepauzeerd, zelfde resultaat, met een lege queue starten, zelfde resultaat.
- Staat nu ingesteld op bridge-network, volgens mij kan ik dit achteraf niet omzetten naar host.
Iemand een suggestie?
Ik draai hier nog een DS1511+ met 3GB ram, en trek onze 250Mbit ziggo lijn, met SSL daarmee helemaal makkelijk dicht met NZBget.
Dit is een dual core Atom..
Wel draai ik NZBget vanuit docker.
Ja. Laatste Stable versie (19.1). SSL staat uit, zelfs dan haal ik de max van mn verbinding niet.FlorisVN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:10:
[...]
Draai je NZBget wel vanuit docker, lees ik dat goed of niet ?
Ik draai hier nog een DS1511+ met 3GB ram, en trek onze 250Mbit ziggo lijn, met SSL daarmee helemaal makkelijk dicht met NZBget.
Dit is een dual core Atom..
Wel draai ik NZBget vanuit docker.
is je netwerk bekabeling wel in orde neem ik aan.. ?
CPU staat niet onverwachts iets hoogs te doen.. ?
ik draai zelf al erg lang deze docker container, met geen enkel probleem :
(zoals jij ook van Linuxserver.io)
https://hub.docker.com/r/linuxserver/nzbget/
De hoofdmap waar de submap in gemaakt wordt heeft ook rechten voor everyone en users.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
hier draait ie op bridge.gastje01 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:49:
Cpu gebruik komt niet boven de 15% uit. Netwerk is zeker in orde, torrent trekt wel mn lijn dicht. Heb jij m op bridge of host netwerk staan?
ik draai kennelijk deze build versie :
20.0-testing-r2159
was me niet bewust dat ik een testing versie draaide, maar goed...
het werkt uitstekend hier..
Heb je mischien perongelijk weinig cpu power gegeven aan de container, of andere limitaties perongelijk aanstaan van ram geheugen en hardware naar de container toe ?
[ Voor 15% gewijzigd door FlorisVN op 03-01-2018 22:22 ]
heb je wel de correcte PGID en PUID waardes opgegeven aan de container ?steven2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:21:
Ik zit met een probleem dat nzbget na het compleet maken van de download een submap maakt waarin de uitgepakte files komen waar alleen user nzbget de rechten op heeft, hierdoor kan Sickrage de file niet verplaatsen naar de juiste plek waar al mijn series staan. Kijk ik in de aangemaakte map met Filestation dan hebben de bestanden wel rechten voor users en everyone naast dat van nzbget.
De hoofdmap waar de submap in gemaakt wordt heeft ook rechten voor everyone en users.
ik heb zelf ooit deze handleiding toegepast, en werkte altijd uitstekend daarmee !
https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
[ Voor 11% gewijzigd door FlorisVN op 03-01-2018 22:24 ]
Helemaal niks gelimiteerd, vandaar dat ik het ook zo vreemd vond. T kan dus duidelijk veel sneller werken, nu kan ik gaan zoeken hoe ik dat voor elkaar krijg. Zal m morgen als deze wachtrij klaar is ook eens upgraden naar versie 20 om te testen.FlorisVN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:22:
[...]
hier draait ie op bridge.
ik draai kennelijk deze build versie :
20.0-testing-r2159
was me niet bewust dat ik een testing versie draaide, maar goed...
het werkt uitstekend hier..
Heb je mischien perongelijk weinig cpu power gegeven aan de container, of andere limitaties perongelijk aanstaan van ram geheugen en hardware naar de container toe ?
Ook sprong genomen qua Drive en Moments.elsinga schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:35:
Ik draai Drive al een paar weken en dat bevalt prima. Zie nu inderdaad dat ze uit beta zijn. Nu is het wachten op DSM6.2.
Ik zie voordeel van drive applicatie niet zo... enige wat een voordeel kan zijn dat je duidelijker je prullenbak ziet...
Helaas wel spijt van om ook client side te upgraden naar Drive versie.. Nu continue een sync taak lopen van 1 bestand terwijl alles al in sync is... Zo te merken ook wat zwaarder qua cpu belasting.
Moments.. is zo een wijziging tov photos dat ik nu nog geen mening geef/vorm..
Beta2 is net uit van DSM6.2.. vermoed op zn vroegst eind Feb uit beta.
Ik teken nergens meer voor
1
2
3
| docker stop <containernaam1> docker stop <containernaam2> docker stop <containernaam3> |
Dit werkt prima, als in het resultaat is precies wat ik er van verwacht, maar ik krijg meldingen <containernaam1> is onverwacht gestopt. Lijkt me niet de bedoeling. Sluit ik de containers zo wel netjes af of is er een beter/ander commando dat ik moet gebruiken?
Heb hetzelfde bij mij. Wat helpt, is om de containers 1x handmatig te starten en te stoppen, na bijv. een reboot van de Synology. Dan krijg ik de meldingen niet meer.gastje01 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:17:
Op mijn vorige NAS had ik bij taken in het configuratiescherm ingesteld dat bepaalde packages op gezette tijden starten en stoppen (zodat ze mijn volume niet onnodig wakker houden / resources wegvreten op het moment dat ik de NAS voor andere dingen gebruik). Nu heb waar ik 'vroeger' packages had, docker containers. Een beetje google/giswerk leerde dat ik een Docker containers ook kon stoppen met een taak:
code:
1 2 3 docker stop <containernaam1> docker stop <containernaam2> docker stop <containernaam3>
Dit werkt prima, als in het resultaat is precies wat ik er van verwacht, maar ik krijg meldingen <containernaam1> is onverwacht gestopt. Lijkt me niet de bedoeling. Sluit ik de containers zo wel netjes af of is er een beter/ander commando dat ik moet gebruiken?
je kan een extra timeout tijd meegeven, standaard is 10 seconden. Na de standaard 10 seconden wordt er een sigkill verzondengastje01 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:17:
Op mijn vorige NAS had ik bij taken in het configuratiescherm ingesteld dat bepaalde packages op gezette tijden starten en stoppen (zodat ze mijn volume niet onnodig wakker houden / resources wegvreten op het moment dat ik de NAS voor andere dingen gebruik). Nu heb waar ik 'vroeger' packages had, docker containers. Een beetje google/giswerk leerde dat ik een Docker containers ook kon stoppen met een taak:
code:
1 2 3 docker stop <containernaam1> docker stop <containernaam2> docker stop <containernaam3>
Thnx, dat heeft geholpen, ik geef ze nu 30 seconden de tijd om te stoppen, dat werkt prima zo te zien, krijg geen meldingen meer. Helaas heeft het stoppen van de containers nog niet helemaal het beoogd effect, namelijk de schijfjes in slaapstand.habbekrats schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:01:
[...]
je kan een extra timeout tijd meegeven, standaard is 10 seconden. Na de standaard 10 seconden wordt er een sigkill verzonden
Kan ik zien welk pakket/welke container er verantwoordelijk is voor het wakker houden van mijn schijven?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
sommige dockers kun je in met puttymiicker schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:09:
Weet iemand hoe ik in Docker de uitvoeringsopdracht [execution command] kan wijzigen? Ik zie in een filmpje dat dit in het tabblad omgeving [environment] zou moeten kunnen (onderaan), maar die optie heb ik niet. Als ik de eigenschappen van de container bekijk staat er wel een waarde in de uitvoeringsopdracht, maar dat is een voorbeeldwaarde die er door de ontwikkelaar ingezet is, die moet ik dus aanpassen. Enig idee hoe ik dit kan doen?
in mijn synology
putty
inloggen als admin
sudo -i
cd /volume1/docker (ervan uitgaande dat je docker hier staat
docker exec -it <containernaam> bash
Welke DSM versie heb je?elsinga schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 06:24:
Het aanpassen van het Execution command kan in elk geval bij het aanmaken van de container (net geprobeerd, kan het tekstveld gewoon vullen). Als dat kan, dan kan het waarschijnlijk ook bij een niet-draaiende container. Bij een container die wel draait kun je heel veel dingen wel bekijken, maar niet aanpassen.
Ik kan dat echt niet hoor. Ik zie het in een youtube filmpje ook, maar ik heb het er niet inzitten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb beide ook draaien. Na de update lijkt gezichtsherkenning in Moments ineens wel te werken, voorheen bleef hij bij mij maar zoeken.Quakie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:21:
Voor diegene die er op zitten te wachten (geen idee, het schijnt hier op GoT niet zo te leven (DSM6.2 beta, en overige beta packages van Synology) maar Drive, Moments zijn uit beta gehaald.
Ik wacht zelf nog met installeren, omdat zodra je moments gaat installeren wordt ook Drive geinstalleerd.Echter wordt hierdoor Cloud Station Server verwijderd. Drive zou dit moeten opvangen dan... en in Beta werkte dit nog niet zo lekker...
Volgens de release notes zouden nu ook meer modellen via moments 'objecten' moeten herkennen (zoals mijn DS218play), maar helaas zie ik dat nog niet terug in de galerij. -EDIT- Dit kan je in in de galerij aanzetten (linksonder klikken, Instellingen, Albums, Onderwerpen).
Het fijne is dat Drive en Moments wel wat weg hebben van Google Drive en Photos, waardoor de interfaces herkenbaar zijn.
Voor de gene die nu Photo station gebruiken en over willen naar Moments. PS is 1 bak foto's voor alle users, Moments is per user 1 bak foto's. Hier heb ik het opgelost door 1 account aan te maken, die we gebruiken voor Moments op verschillende apparaten.
[ Voor 4% gewijzigd door keverjeroen op 10-01-2018 16:10 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
photo station kun je toch per user aangeven in welke fotomappen je mag toevoegen/verwijderen of alleen kijkenkeverjeroen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:30:
[...]
Ik heb beide ook draaien. Na de update lijkt gezichtsherkenning in Moments ineens wel te werken, voorheen bleef hij bij mij maar zoeken.
Volgens de release notes zouden nu ook meer modellen via moments 'objecten' moeten herkennen (zoals mijn DS218play), maar helaas zie ik dat nog niet terug in de galerij. -EDIT- Dit kan je in in de galerij aanzetten (linksonder klikken, Instellingen, Albums, Onderwerpen).
Het fijne is dat Drive en Moments wel wat weg hebben van Google Drive en Photos, waardoor de interfaces herkenbaar zijn.
Voor de gene die nu Photo station gebruiken en over willen naar Moments. PS is 1 bak foto's voor alle users, Moments is per user 1 bak foto's. Hier heb ik het opgelost door 1 account aan te maken, die we gebruiken voor Moments op verschillende apparaten.
Ja, maar je kan ze ook met elkaar delen dacht ik.. Bij Moments is dat niet zo. Iedereen heeft zijn eigen persoonlijke Moments-mapje.habbekrats schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:07:
[...]
photo station kun je toch per user aangeven in welke fotomappen je mag toevoegen/verwijderen of alleen kijken
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Wilde in verleden nog wel eens dingen stuk maken zodoende zoek ik even een ander proefkonijn
Raar probleem... De laatste tijd merk ik op dat dat bepaalde spots in Spotweb steeds Failed opleveren in NZBGet. Voorheen downloaden filmpjes van dezelfde spotter feilloos. Soms kan ik ze handmatig nog unrarren met 7zip, maar spelen ze niet goed af, soms weigert 7zip ze volledig omdat ze niet als archive worden herkend.
Dus ik denk, laat ik eens kijken waar het aan ligt. Ik kijk naar de bestandsnaam van de RAR delen in de internediate folder van NZBGet en zoek daar op bij Binsearch. Dat levert een nette collectie op met o.a. een aantal PAR2 bestanden. Als ik daar een NZB van download en NZBGet er mee aan de slag laat, dan komt er een prima film uit. Het kan dus wel...
Kennelijk is de spot in Spotweb dusdanig dat die een NZB oplevert met minder PAR2's er in. Als ik ze naast elkaar leg, dan wordt in de NZB van Spotweb maar 1 PAR2 bestand genoemd, in de NZB van Binsearch worden er 6 genoemd.
Hoe kan dit? Is de spot onvolledig door de spotter geplaatst (oftewel is de NZB aan de bron al verkeerd)? Download Spotweb de spots onvolledig? Snapt NZBget de NZB onvoldoende en download daardoor de overige PAR2's niet?
ik sluit de usenetservice (Tweaknews) even uit, uiteindelijk is de boel daar wel compleet tenslotte. Of heb ik het mis?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik vermoed dat de spotter inderdaad een onvolledige spot plaatst. Maar als je dit zeker wilt weten probeer spotnet eens. Deze kan je ook de nzb geven.elsinga schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:57:
Hoe kan dit? Is de spot onvolledig door de spotter geplaatst (oftewel is de NZB aan de bron al verkeerd)? Download Spotweb de spots onvolledig? Snapt NZBget de NZB onvoldoende en download daardoor de overige PAR2's niet?
Dat het alleen gebeurt met bepaalde spots is ook een indicatie. Als het een probleem is met spotweb zou je met veel verschillende spots dit probleem moeten zien.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 27-01-2018 12:16 ]
Ik gebruik al jaren filebot, werkt prima haalt dagelijks de subs binnen van opensubtitlesdon_jorg schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:11:
Heeft iemand nog een tip voor een automatische ondertitel-downloader voor een Synology? De interface van Subliminal werkt niet meer sinds een paar updates van DSM en ik heb nog geen goede vervanger kunnen vinden
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Of dit schumi2004 in "[Synology] Packages"don_jorg schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:11:
Heeft iemand nog een tip voor een automatische ondertitel-downloader voor een Synology? De interface van Subliminal werkt niet meer sinds een paar updates van DSM en ik heb nog geen goede vervanger kunnen vinden
Niet via de Community Packages meer. Iedereen zit tegenwoordig in Docker.pven schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:48:
Wordt het SABnzbd-package tegenwoordig niet meer bijgewerkt? Ik kan hem uiteraard handmatig bijwerken, maar vind het makkelijker als dat via DSM zelf gebeurt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
- Docker config van oude versie exporteren (waarin ook een link naar de volume met de config van de package zit)
- oude container stoppen en weggoien
- nieuwe container maken
- ge-exporteerde Docker config daarop toepassen
- nieuwe container starten
Of kan ik dit middels een commando ook doen zonder al dit soort gedoe?
Hm, dat ondersteunt mijn DS214+ natuurljk nog niet.Arfman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:03:
[...]
Niet via de Community Packages meer. Iedereen zit tegenwoordig in Docker.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Niet op synology maar op een qnap, geen problemen met sonarr en radarr. (van 4.8.1.0 naar 5.4.1.6)schumi2004 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:11:
Iemand problemen ondervonden nadat hun Mono package van Synocommunity geupdate is van 4.6.2.7-8 naar 5.4.1.6-9?
Wilde in verleden nog wel eens dingen stuk maken zodoende zoek ik even een ander proefkonijn
wel bekend dat Emby niet onstabiel word
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Nee, niet iedereen zit in Docker!Arfman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:03:
[...]
Niet via de Community Packages meer. Iedereen zit tegenwoordig in Docker.
Er zijn nog genoeg DS' en in gebruik zonder Docker support
Als je met "Docker config" bedoelt: het CLI-commando dat je gebruikte om de container in eerste instantie te maken, dan: ja. Update van het image kun je doen met (bijv. voor NZBget)elsinga schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:34:
Even over Docker en updaten van packages... Is de procedure echt zo:
- Docker config van oude versie exporteren (waarin ook een link naar de volume met de config van de package zit)
- oude container stoppen en weggoien
- nieuwe container maken
- ge-exporteerde Docker config daarop toepassen
- nieuwe container starten
Of kan ik dit middels een commando ook doen zonder al dit soort gedoe?
1
| docker pull linuxserver/nzbget |
en vervolgens weer het create commando.
Als je het via DSM gedaan hebt weet ik het niet, maar raad ik je aan om de nieuwe alsnog via de CLI te doen, dus met iets als
1
2
3
4
5
6
7
8
| docker create \ --name nzbget \ -p 6789:6789 \ -e PUID=<UID> -e PGID=<GID> \ -e TZ=<timezone> \ -v </path/to/appdata>:/config \ -v <path/to/downloads>:/downloads \ linuxserver/nzbget |
Als je dat werkend hebt en die specifieke opdracht bewaart, hoef je geen configuraties in DSM te doen, vind ik zelf een stuk makkelijker. Of, om het jezelf nog makkelijker te maken (als je er wat tijd in wilt steken): een excelletje maken waarin je alleen dingen invult als paden, poort, image etc. en die er dan zelf een CLI-commando van creëert. Op die manier ben je extreem flexibel met even een nieuwe container ernaast draaien door alleen naam, poort en paden aan te passen en heb je meteen het juiste commando dat je kunt kopieren naar SSH.
EDIT: nog vergeten te zeggen: bepaalde dockers hebben ook gewoon de update-optie ingebouwd, bijv. NZBget en Sonarr enzo kun je gewoon updaten middels de ingebouwde update-functionaliteit van dat pakket
[ Voor 5% gewijzigd door BoardCrusher op 30-01-2018 13:21 ]
Sinds een tijdje gebruik ik hiervoor Watchtower. Dit automatiseerd het updaten van de Docker containers. Zie onderstaande link:BoardCrusher schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:20:
[...]
Als je met "Docker config" bedoelt: het CLI-commando dat je gebruikte om de container in eerste instantie te maken, dan: ja. Update van het image kun je doen met (bijv. voor NZBget)
code:
1 docker pull linuxserver/nzbget
en vervolgens weer het create commando.
Als je het via DSM gedaan hebt weet ik het niet, maar raad ik je aan om de nieuwe alsnog via de CLI te doen, dus met iets als
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 docker create \ --name nzbget \ -p 6789:6789 \ -e PUID=<UID> -e PGID=<GID> \ -e TZ=<timezone> \ -v </path/to/appdata>:/config \ -v <path/to/downloads>:/downloads \ linuxserver/nzbget
Als je dat werkend hebt en die specifieke opdracht bewaart, hoef je geen configuraties in DSM te doen, vind ik zelf een stuk makkelijker. Of, om het jezelf nog makkelijker te maken (als je er wat tijd in wilt steken): een excelletje maken waarin je alleen dingen invult als paden, poort, image etc. en die er dan zelf een CLI-commando van creëert. Op die manier ben je extreem flexibel met even een nieuwe container ernaast draaien door alleen naam, poort en paden aan te passen en heb je meteen het juiste commando dat je kunt kopieren naar SSH.
EDIT: nog vergeten te zeggen: bepaalde dockers hebben ook gewoon de update-optie ingebouwd, bijv. NZBget en Sonarr enzo kun je gewoon updaten middels de ingebouwde update-functionaliteit van dat pakket
https://github.com/v2tec/watchtower
Specs
Dat zal best, maar de SynoCommunity packages worden niet/nauwelijks meer bijgewerkt omdat ... juist, iedereen voor Docker gaatschumi2004 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:47:
[...]
Nee, niet iedereen zit in Docker!
Er zijn nog genoeg DS' en in gebruik zonder Docker support
Mijn advies zou dan altijd zijn (en dat is niet veranderd) om een Synology aan te schaffen die Docker ondersteunt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tsja.Arfman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Dat zal best, maar de SynoCommunity packages worden niet/nauwelijks meer bijgewerkt omdat ... juist, iedereen voor Docker gaat
Mijn advies zou dan altijd zijn (en dat is niet veranderd) om een Synology aan te schaffen die Docker ondersteunt.
hier staat nog een DS413 zonder docker support welke nog steeds prima functioneert met 4x4tb
Helaas geen sonarr maar sickbeard, geen docker maar alle automatische downloads werken nog steeds top met CP + SB + NZBGet.
Heb vandeweek nog overwogen om een 918+ aan te schaffen maar kan het mezelf niet fatsoenlijk verantwoorden deze bedragen daaraan uit te geven
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dat denk ik niet. Ik denk niet omdat meeste packages build in updaters hebben en het schijnbaar niet zo lekker loopt onderling bij SynoCommunity.Arfman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Dat zal best, maar de SynoCommunity packages worden niet/nauwelijks meer bijgewerkt omdat ... juist, iedereen voor Docker gaat
Daarnaast is dat hele Docker gebeuren natuurlijk ook een hele hype imo.
Waarom zou je Docker containers gaan draaien als het prima op je huidige architectuur kan draaien, waarom die extra overhead?
En waar zijn die statistieken dat "iedereen" op Docker gaat?
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 31-01-2018 12:12 ]
Let maar op, binnen 2 jaar is Synocommunity in z'n huidige vorm weg. Zeker als nieuwere NASsen Docker gaan ondersteunen.
Dus Spotweb draai ik nog gewoon als native website.
Prima, koop jij even een nieuwe NAS voor me en dan praten we nergens meer over.Arfman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:16:
Andersom: waarom zou je nog specifiek voor Synology packages gaan bouwen als je ook Docker images kunt downloaden/bouwen die niet alleen op Synology, maar ook op Qnap/Linux/Windows/ARM draaien?
Let maar op, binnen 2 jaar is Synocommunity in z'n huidige vorm weg. Zeker als nieuwere NASsen Docker gaan ondersteunen.
Ik heb helemaal niets aan wat er over twee jaar is, we hebben het over nu en dat houdt in dat niet alles Docker support heeft. En dan kunnen we wel alle Docker voor en nadelen benoemen maar daar hebben de meeste hier niets aan zo simpel is het.
Inderdaad, voor en nadelen. Toch zie ik het ook positief in voor docker. Docker heeft zijn eigen namespace is daarmee erg secure. Het is praktisch onmogelijk voor malware om het OS te infiltreren (hoewel.. spectre). Het laat ook veel minder vervuiling aan config files / dependancies achter op de OS partitie.schumi2004 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:01:
[...]
En dan kunnen we wel alle Docker voor en nadelen benoemen ....
Upgraden met docker is helemaal cool. Dupliceer je container and go. Fallback met twee klikken. OS upgrades beïnvloeden docker containers nauwelijks. Virtualisatie-overhead is aanwezig maar laag.
Maar ik zie ook geen reden waarom docker niet naast 3rd party packages zou kunnen bestaan.
Rustig maar, ik val je niet persoonlijk aan. Ik zeg alleen wat ik in de enterprise markt zie en wat daardoor over een tijdje ook in de consumentenmarkt zal gebeuren. SynoCommunity werkte goed maar is ondertussen achterhaald geraakt doordat er nu (voor bouwers) een veel makkelijkere manier is gekomen.schumi2004 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:01:
[...]
Prima, koop jij even een nieuwe NAS voor me en dan praten we nergens meer over.
Ik heb helemaal niets aan wat er over twee jaar is, we hebben het over nu en dat houdt in dat niet alles Docker support heeft. En dan kunnen we wel alle Docker voor en nadelen benoemen maar daar hebben de meeste hier niets aan zo simpel is het.
ronaldvs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:11:
[...]
Werkt dat inmiddels wel goed?
Toen ik dat vroeger gebruikte moest ik telkens de rechten handmatig weer invullen
Sinds een tijdje gebruik ik hiervoor Watchtower. Dit automatiseerd het updaten van de Docker containers. Zie onderstaande link:
Ik heb nog geen problemen ondervonden. Maar het kan uiteraard aan de packages liggen die je draait. Hier draai ik NZBGet, Couchpotato, Unifi, Plex, Sonarr en Smokeping.
Specs
http://synology.nzbusnet.com kan je toevoegen voor SpotWeb trouwens.
Ik heb geen speciale tekens in de zoekopdracht zitten. Ik heb gevonden dat deze melding ook wel voorkomt bij Sonarr en schijnbaar is de oplossing het installeren van "mono-locale-extras package". Ik weet echter niet op welke wijze ik dit pakket kan installeren op mijn Nas (Xpenology). Daarnaast hebben Sonarr en Radarr dit probleem ook niet. Van Mono is de laatste versie geïnstalleerd.There Was An Error Searching For 'Lewis Capaldi'.
If the artist name contains non-alphanumeric characters try removing them, otherwise try your search again later.
Ook het updaten van de update pagina binnen Lidarr werkt niet (blijft simpelweg laden). Ik ben mij er van bewust dat Lidarr nog in Alpha status is
Kan iemand mij wellicht op de goede weg helpen?
@schumi2004 jou even getagd omdat jij het pakket hebt gemaakt
Je bedoelt dat Lidarr package wat ik ooit in elkaar geflanst heb, staat dat in de repo van NZBusenet ?
Ik zal wel eens een nieuwe maken want die is zo out-dated.
Die bedoel ik inderdaad :-). Ik hou me aanbevolen voor een nieuwe package ;-)schumi2004 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:25:
@Robbie T
Je bedoelt dat Lidarr package wat ik ooit in elkaar geflanst heb, staat dat in de repo van NZBusenet ?
Ik zal wel eens een nieuwe maken want die is zo out-dated.
Ik heb nu genoeg opslag op iCLoud om weer meer foto's sneller tot mijn beschikking te hebben dan vie DS Photo (wat heel traag is).
Icloud for windows installeren, en de boel naar de betreffende pc halenreadytoflow schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:18:
Hoe krijg ik het makkelijkst (tien)duizenden foto's van de Photo Station naar Apple iCloud Photo's? Dus de andere kant op.
Ik heb nu genoeg opslag op iCLoud om weer meer foto's sneller tot mijn beschikking te hebben dan vie DS Photo (wat heel traag is).
Ja, ik ben bang van welreadytoflow schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:25:
Heb een macbook. Daar te weinig opslagruimte op. maar je bedoeld dan simpelweg. van de NAS kopieeren naar iCloud Photos?
Ik had gezocht naar een alternatief om het iig andersom te doen ( icloud -> nas )
Maar is tever dichtgetimmerd.
Ik gebruik ( voor mijzelf ) icloud -> owncloud ( Stack 1GB )
Misschien kan je de icloud-app verwijzen naar de NAS ?
een tijdelijke monitoring opzetten 'via' je macbook
[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 07-02-2018 17:38 ]
Ik heb Photo Backup aangezet op DS Photo op mijn iPhone.
Nu heb ik duizende foto's op mijn iPhone. Ik heb het idee dat de backup elke keer stopt?
Deze zou in de achtergrond toch door moeten blijven lopen?
Ik zit nu op werk ik zie de teller niet veel naar beneden gaan wanneer ik DS Photo oppstart.
Zie je hem niet uploaden in het backup menu dan ?readytoflow schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:51:
Ik zit nu op werk ik zie de teller niet veel naar beneden gaan wanneer ik DS Photo oppstart.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Kan je ook aangeven hoe je dit werkend hebt gekregen? Een paar tests gedaan maar de containers worden gewist en blanco teruggezet zonder juiste PUID GUID en config map.ronaldvs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:11:
[...]
Sinds een tijdje gebruik ik hiervoor Watchtower. Dit automatiseerd het updaten van de Docker containers. Zie onderstaande link:
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Natuurlijk. Hier is wat ik gebruik om Watchtower te creëren en te draaien:Hari-Bo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
[...]
Kan je ook aangeven hoe je dit werkend hebt gekregen? Een paar tests gedaan maar de containers worden gewist en blanco teruggezet zonder juiste PUID GUID en config map.
docker run -d --name watchtower -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock centurylink/watchtower --interval 82800 --cleanup
Het heeft mij ook even gekost om alles werkend te krijgen, maar ik denk dat het de moeite waard is.
Specs
Vanavond eens proberen, thanks!ronaldvs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:00:
[...]
Natuurlijk. Hier is wat ik gebruik om Watchtower te creëren en te draaien:
docker run -d --name watchtower -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock centurylink/watchtower --interval 82800 --cleanup
Het heeft mij ook even gekost om alles werkend te krijgen, maar ik denk dat het de moeite waard is.
Precies wat ik ook gedaan heb en op zich werkt het prima.ronaldvs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:00:
[...]
Natuurlijk. Hier is wat ik gebruik om Watchtower te creëren en te draaien:
Behalve dan dat de Variables elke keer verdwenen zijn.
Wat een bekend probleem schijnt te zijn en zou komen door verouderde versie van docker op de Synology.
Overigens heb ik met de docker versie van Jackett van LinuxServer dat deze niet meer start na update.
Iemand ook dat probleem??
Daarna Web Station en Photo Station geïnstalleerd, de DyNDNS settings van Strato ingevoerd en klaar.
Om nu op Photo Station te komen moet ik naar mijndomein.nl/photo.
Dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat mijndomein.nl naar de /photo wijst. Andere websites maak/gebruik ik niet en remote access tot de NAS is verder niet nodig.
Iemand een idee hoe ik dit (eenvoudig) aanpas?
Ik wil zelf mijn iCloud ook backuppen naar m'n NAS (met name omdat ik 'optimize storage' functie aan heb staan en dus originelen alleen nog via de iCloud zijn te downloaden). Nu was ik in m'n zoektocht een docker image tegengekomen, maar het is me alleen niet gelukt dit werkend te krijgen op synology, misschien weet jij wel hoe je dat aan de praat krijgt.FreshMaker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:37:
[...]
Ja, ik ben bang van wel
Ik had gezocht naar een alternatief om het iig andersom te doen ( icloud -> nas )
Maar is tever dichtgetimmerd.
Ik gebruik ( voor mijzelf ) icloud -> owncloud ( Stack 1GB )
Misschien kan je de icloud-app verwijzen naar de NAS ?
een tijdelijke monitoring opzetten 'via' je macbook
https://github.com/jake-b...loader/tree/master/docker
Het probleem is dat je ook toegang tot de cmdprompt moet hebben ( voor de authentificatie )vanardenne schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:39:
[...]
Ik wil zelf mijn iCloud ook backuppen naar m'n NAS (met name omdat ik 'optimize storage' functie aan heb staan en dus originelen alleen nog via de iCloud zijn te downloaden). Nu was ik in m'n zoektocht een docker image tegengekomen, maar het is me alleen niet gelukt dit werkend te krijgen op synology, misschien weet jij wel hoe je dat aan de praat krijgt.
https://github.com/jake-b...loader/tree/master/docker
Je zou kunnen proberen omonder entry point /bin/sh te plaatsen
Dan kan je via de terminal werken

Gelukt!xAn52 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:19:
Ik wil gewoon dat mijndomein.nl naar de /photo wijst.
Dus om appel.com te redirecten naar de Photo Station website (welke dus eigenlijk appel.com/photo is)heb ik het volgende gedaan:
1. Installeer Web Station
2. Installeer Apache 2.4
3. Installeer Photo Station
4. Selecteer in Web Station ?general Settings Apache HTTP Server 2.4 als HTTP Back-end server
5. Maak een tekstbestand aan met de volgende inhoud:
1
2
3
| RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule ^(.*)$ https://<domeinnaam>/<submap>/$1 [R,L] |
6. vervang <domeinnaam> door appel.com en <submap> door photo
7 upload dit tekst bestand naar de root van de share web op je Synology
8 rename dit bestand naar .htaccess
9 Klaar.
Voorwaarde is wel dat je een certificaat hebt voor je https site om foutmeldingen te voorkomen. Maar dat was wel heel makkelijk te regelen via Letsencrypt. Ook de ingebouwde DyNDNS icm strato.nl werkt feilloos.
[ Voor 11% gewijzigd door xAn52 op 15-02-2018 22:56 . Reden: extra regeltje ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Geprobeerd met een time-out van 20, maar krijg nog steeds de melding.habbekrats schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:01:
[...]
je kan een extra timeout tijd meegeven, standaard is 10 seconden. Na de standaard 10 seconden wordt er een sigkill verzonden
@gastje01 Jij dit nog opgelost gekregen?
Welke je gebruikt maar an sich niet uit. Maar alleen voor Apache vond ik een oplossing. Zelfs de switch ging heel makkelijk, letterlijk een pull-down actie.timovd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:13:
Die htaccess werkt natuurlijk alleen voor Apache. Is Apache nodig voor photo station?
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.